Acties:
  • +3 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18:08
Evi van Lanschot verhoogt naar 2.5%

https://www.evivanlanscho...oging-spaarrente-naar-2-5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:08
Hoe werkt het?
U kunt eenvoudig geld overboeken naar uw spaarrekening:

Doe een overboeking vanaf uw tegenrekening naar NL63FVLB0226370208, ten name van: Van Lanschot Kempen inzake Evi.
Vermeld in de omschrijving uw Evi rekeningnummer met -02 erachter.
Als u vandaag geld overmaakt conform deze instructies, dan staat het binnen maximaal 2 werkdagen op uw Evi spaarrekening.
Heb je bij Evi dan wel een echte eigen spaarrekening, of weer zo'n omnibus-constructie?

En als ik goed lees krijg je die spaarekening naast een beleggingsrekening - je kunt niet alleen een spaarrekening openen. Aan de beleggingsproducten hangen kosten.
Ook nog per https://www.vanspaarbankv...aarrekening/#goto-product een minimale eerste inleg van € 10K

[ Voor 8% gewijzigd door GroteVoet459 op 05-12-2023 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:06

sanook

_/-\o_

Pistachenootje schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 10:01:
^

[...]

Geen woord over erfbelasting.
Dat heeft ook niet specifiek met Raisin te maken

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
sanook schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 12:21:
[...]

Dat valt te bezien. Raisin doet voornamelijk iets met banken in het buitenland. Dan heb je eventueel te maken met erfbelasting vanwege het betreffende buitenland. Als je spaart in Nederland, bijvoorbeeld bij de kleinere Nederlandse banken (die nog steeds vaak genegeerd worden in het gemiddelde bericht in de media over lage rentes bij de Nederlandse grootbanken en de hogere rentes elders), heb je niets te maken met "extra" erfbelasting.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PSP123
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08-08 14:44
Garanti bank geeft 3.60% vrij opneembaar voor nieuwe klanten.

https://garantibank.nl/nieuwe-klanten-actie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroteVoet459
PSP123 schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 12:49:

Inderdaad - vanaf 13 november, t/m 31 maart 2024.
W1ck1e in "Het spaartopic - Deel 3"

De basisrente (momenteel 1,75%) is alleen erg laag, dus wel weer op tijd weghalen.
En de rentebetaling is jaarlijks

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:09
PSP123 schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 12:49:

Wel "maar" tot 31 maart, dus ~3,5 maand (actie loopt sinds 13 november, dus als je er meteen bij was ~4,5 maand).
Dan levert Credit Europe Bank effectief een wat hogere rente. Wel maar 3,55% maar wel 6 maanden i.p.v. tot 31-3.

Maar an zich wel interessant. Ik ga er eens naar kijken :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 17:10
sanook schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 12:21:
[...]
Ik vind dat ze als bemiddelaar er wel correcte voorlichting over moeten geven. Het is een aspect van sparen in het buitenland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpelFaut
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 17:18
RobertMe schreef op woensdag 22 november 2023 @ 16:41:
[...]

Orange Bank kan ook interessant zijn (maar die gaan vrijdag verlagen? Dus dan moet je heel snel zijn). Antwoord: nee.

Franse bank, maar hun Raisin activiteiten lopen momenteel via hun bijkantoor in Spanje. Echter halen ze dat per 1-1-2024 naar Frankrijk. Enige "nadeeltje" nu is dat er bronbelasting van toepassing is, maar..., Raisin zet meteen het formulier voor de vrijstelling klaar. Uitprinten, ondertekenen, foto maken / scannen, uploaden en klaar. Mocht je teveel twijfels hebben bij Italië zou ik dus snel beslissen en evt naar Orange gaan. Vanaf 1-1-24 heb je dan sowieso nog alleen met Frankrijk (AA) te maken. En tot die tijd het Spaanse bronbelasting waar je super makkelijk "vanaf komt".

Note:
Zelf geen Orange klant. Wel van Progetto (dus Italië), Renault (Frankrijk) en buiten Raisin dan OpenBank (Spanje).

Edit:
En mocht je twijfwls hebben over (rating van) Spanje voor die korte periode: áls Orange zou omvallen dan draagt het Franse DGS dat. Ook als je klant bent van de Spaanse vestiging. Alleen verloopt de communicatie & afhandeling (mogelijk?) via de Spaanse DGS instantie (die het geld op hun beurt van Franse DGS krijgen).
toon volledige bericht
Nog bedankt voor je input @RobertMe! 04-12 is ons eerste deposito bij Orange Bank geopend. Nog tegen 4,25% :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockel83
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 05-04 16:45
Sinds vorige week is de Rabo tijdslotsparen van 2.25% naar 2.40% gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjs
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:11

fjs

PSN: ftltc

Is Nordax spaarrekening ook direct overboeken? Ik zit nu bij Leaseplan en vind het prettig dat ik geld direct op mijn privé heb als ik overboek.

To boldly go where no man has gone before...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Novax
  • Registratie: November 2023
  • Niet online
fjs schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 14:25:
Is Nordax spaarrekening ook direct overboeken? Ik zit nu bij Leaseplan en vind het prettig dat ik geld direct op mijn privé heb als ik overboek.
Nee, niet direct want het geld gaat eerst naar de Raisin rekening en dan kan je overboeken naar je privé rekening.

Zie ook https://klantenservice.ra...nl/articles/5499189017618

[ Voor 10% gewijzigd door Novax op 05-12-2023 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiZ5500
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:31
donald_dick schreef op maandag 4 december 2023 @ 22:53:
[...]

Daar heb ik net een ticket voor ingeschoten
Hier is de CKV rente ook nog niet bijgeschrevenvan december.

Heb jij al iets gehoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Rockel83 schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 14:10:
Sinds vorige week is de Rabo tijdslotsparen van 2.25% naar 2.40% gegaan.
Klinkt leuk. Totdat je je beseft dat bij een renteverlaging je nog 90 dagen op je geld kunt wachten. En al helemaal als je je beseft dat je bij Banca Progetto 3,50% kunt krijgen en dat met een opnametermijn van maar 4 dagen en niet 3 maanden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
Novax schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 14:43:
[...]

Nee, niet direct want het geld gaat eerst naar de Raisin rekening en dan kan je overboeken naar je privé rekening.

Zie ook https://klantenservice.ra...nl/articles/5499189017618
Als alle boekingen via instant payments zouden gaan maakt dat natuurlijk niet zo veel uit. Dan kun je het nog steeds binnen 5 minuten op de betaalrekening hebben. Echter is het dus geen IP en zul je "snel" 2 dagen er op wachten.

Wat voor @fjs wel kan werken is een groot bedrag bv bij Nordax zetten en een buffer van een paar duizend bij LPB. Echt grote aankopen doe je niet over een nacht ijs / heb je een betaaltermijn waarbinnen je het geld vanaf Nordax beschikbaar kunt hebben. En snel een nieuwe afwasmachine, dure reparatie auto, ... kan dan allemaal via LPB.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rockel83
RobertMe schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 14:56:
[...]

Klinkt leuk. Totdat je je beseft dat bij een renteverlaging je nog 90 dagen op je geld kunt wachten. En al helemaal als je je beseft dat je bij Banca Progetto 3,50% kunt krijgen en dat met een opnametermijn van maar 4 dagen en niet 3 maanden.
Ach, mijn ding is het ook even niet op het moment. Was dan ook meer ter algemene info. Er zijn ook mensen die hun geld liever onder Nederlands DGS willen hebben staan. De voorwaarden van dat tijdslotsparen zijn denk ik duidelijk zat. Men mag dan zelf beslissen of men het de moeite vind of niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Rockel83 schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 15:07:
[...]

Ach, mijn ding is het ook even niet op het moment. Was dan ook meer ter algemene info. Er zijn ook mensen die hun geld liever onder Nederlands DGS willen hebben staan. De voorwaarden van dat tijdslotsparen zijn denk ik duidelijk zat. Men mag dan zelf beslissen of men het de moeite vind of niet.
Voorwaaarden zijn dan wel duidelijk, maar ik denk dat velen alleen denken "hoge rente, en 90 dagen opnanetermijn is geen probleem". En pas er achter komen dat die 90 dagen wel een probleem is als de rente omlaag gaat. Immers ben je dan (max 90 dagen) de pineut met de lagere rente zonder dat je het er af kunt halen.

Die "waarschuwing" is IMO wel belangrijk.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• donald_dick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:42
LogiZ5500 schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 14:46:
[...]

Hier is de CKV rente ook nog niet bijgeschrevenvan december.

Heb jij al iets gehoord?
Ja
Geachte heer
Dank voor uw bericht.

CKV heeft helaas vertraging opgelopen bij het bijschrijven van de rente
vanwege een update aan hun server. Onze excuses hiervoor. CKV heeft bevestigd
dat zij zo snel mogelijk de rentebijschrijvingen (met terugwerkende kracht)
uitvoeren. Dit zou spoedig zichtbaar moeten zijn.

Meer informatie en antwoorden op veelgestelde vragen vindt u op onze
[1]Service & Contact-pagina. Staat het antwoord op uw vraag er niet bij?
Aarzel dan niet contact met ons op te nemen.

Met vriendelijke groet,
Uw Raisin team
Moet je het maar mee doen.

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockel83
RobertMe schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 15:10:
[...]

Voorwaaarden zijn dan wel duidelijk, maar ik denk dat velen alleen denken "hoge rente, en 90 dagen opnanetermijn is geen probleem". En pas er achter komen dat die 90 dagen wel een probleem is als de rente omlaag gaat. Immers ben je dan (max 90 dagen) de pineut met de lagere rente zonder dat je het er af kunt halen.

Nouja, prima aanvulling dan natuurlijk. Zo als gezegd is het op het moment ook even niet mijn ding.
Al is het mooi om te zien dat er ook nog wat rentes omhoog gaan, tegen alle dalingen die hier afgelopen weken voorbij aan het komen zijn.

Al heeft de Rabo (met de meeste NL'se grootbanken) daar natuurlijk nog wel een aardige marge in. Ze stonden afgelopen jaar al beschamend laag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Rockel83 schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 15:17:
Al is het mooi om te zien dat er ook nog wat rentes omhoog gaan, tegen alle dalingen die hier afgelopen weken voorbij aan het komen zijn.
Op Raisin is de laatste dagen / weken ook nog voldoende omhoog gegaan van de (variabele) spaarrekeningen. De salingen zitten (voornamelijk) in de depositos door de huidige onzekerheden. Ook een bank kan niet weten of een deposito van 12 maanden met 4,xx% rente over 6, 12 maanden voor hun nog rendabel is, dus gaat de rente "gewoon" omlaag zodat ze wel zeker weten dat ze aan het einde van de looptijd er nog aan verdienen. En bij een spaarrekening kunnen ze de rente natuurlijk makkelijk verlagen als de rente (ECB etc) echt omlaag gaat. Daar is dat "risico" dus kleiner (/afwezig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack1
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Weet iemand of er naast CEB aanbieders zijn die maandelijks rente uitkeren? (bij CEB enkel bij de 7 en 10 jaar deposito variant maar dat ik precies wat ik zoek voor mijn potje boven de 100k die ik nog ergens wil stallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Om mijn eigen vraag mbt de Letse woonplaatsverklaring te beantwoorden. Ik dien een Lets formulier uit te printen en naar de NL belastingdienst te sturen per post. De orginele ondertekende verklaring moet dan via de post naar Raisin DE.

Helaas niet via email. Instructies die Raisin geeft zijn wel duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelNH
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 05:03
RobertMe schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 15:10:
[...]

Ach, die rente zal niet onmiddellijk gaan kelderen. Ik vind 2,4% een mooie rente voor 3 maanden. Ik heb al meerdere keren wat centjes op mijn TijdslotSparen rekening gestort en onmiddellijk een terugboeking voor 3 maanden later ingepland. Dan zie ik wel weer of er op dat moment interessantere opties zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:21
Wat is dat voor een ballentent die LHV??

Krijg net deze mail van Raisin

" LHV Pank heeft ons geïnformeerd dat het de rente op uw aangevraagde termijndeposito gaat verlagen. De rekening is nog niet geopend. Om nog te profiteren van het huidig geldende rentetarief van 4,15 % p.j. moet uiterlijk de werkdag vóór 08.12.2023 aan alle voorwaarden voor het openen van de rekening voldaan zijn. U vindt de voorwaarden in het productinformatieblad, onder ‘Informatie m.b.t. het openen van een termijndeposito’. Daarnaast moet het spaarbedrag ontvangen zijn op uw Raisin-rekening.

Op 08.12.2023 wordt uw termijndeposito geopend tegen het nieuwe rentetarief van 2,25 % p.j. Wilt u het termijndeposito niet openen tegen dit rentetarief? blabla "

Toch wel gek, want ik heb ook dit
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NctPG4OtFr_N30LnvVfe29gfBCg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/K0ajsOhkjApCKDrqbhQcw4ey.png?f=fotoalbum_large
Dit is toch voldoende om de 4,15% te krijgen/verwachten?!

Vertrouwen is goed, controle nog beter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:57
Vreemd. Deposito openen is dus nog niet afgerond? Ik zou zeggen dat je dan die 4.15% krijgt maar ik zou daar actief even een mailtje aan wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelNH
De NL 10 jaar is behoorlijk gekelderd de afgelopen weken. Langlopende deposito’s afsluiten lijkt interessant maar wat mij weerhoudt is de nieuwe VRH 2027 op basis van daadwerkelijk rendement. Wat is die overheid toch irritant met al dat gegraai waardoor in eerste instantie beleggen al redelijk zinloos werd (zeker beleggen in obligaties) maar het ook nauwelijks loont een hoger rendement op spaargeld na te jagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
Juan schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 19:13:
Wat is dat voor een ballentent die LHV??

Krijg net deze mail van Raisin

" LHV Pank heeft ons geïnformeerd dat het de rente op uw aangevraagde termijndeposito gaat verlagen. De rekening is nog niet geopend. Om nog te profiteren van het huidig geldende rentetarief van 4,15 % p.j. moet uiterlijk de werkdag vóór 08.12.2023 aan alle voorwaarden voor het openen van de rekening voldaan zijn. U vindt de voorwaarden in het productinformatieblad, onder ‘Informatie m.b.t. het openen van een termijndeposito’. Daarnaast moet het spaarbedrag ontvangen zijn op uw Raisin-rekening.

Op 08.12.2023 wordt uw termijndeposito geopend tegen het nieuwe rentetarief van 2,25 % p.j. Wilt u het termijndeposito niet openen tegen dit rentetarief? blabla "

Toch wel gek, want ik heb ook dit
[Afbeelding]
Dit is toch voldoende om de 4,15% te krijgen/verwachten?!
toon volledige bericht
Dat is de standaard email van Raisin die je krijgt als je een deposito aanvraagt die een angekondigde verlaging heeft. Maar als je in je Raisin documenten al de overeenkomst hebt met de correcte rente dan moet het goed zijn.
Misschien dat de email eerder is verstuurd maar later is aangekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
MarcelNH schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 19:31:
De NL 10 jaar is behoorlijk gekelderd de afgelopen weken. Langlopende deposito’s afsluiten lijkt interessant maar wat mij weerhoudt is de nieuwe VRH 2027 op basis van daadwerkelijk rendement. Wat is die overheid toch irritant met al dat gegraai waardoor in eerste instantie beleggen al redelijk zinloos werd (zeker beleggen in obligaties) maar het ook nauwelijks loont een hoger rendement op spaargeld na te jagen.
Zaken als VRH en acties van de overheid zijn hier eigenlijk off-topic, maar of het nu op daadwerkelijk rendement is of niet maakt toch niet? Als meer rente krijgt betaal je misschien meer belasting, maar je houdt alsnog meer over (tenzij het een variabel of schijven tarief wordt).

Als je het voor 10 jaar vast zet en er wordt geen tussentijdse rente uitgekeerd betaal je pas in 2034 éénmalig de belasting. Dan heb je inderdaad over 2024-26 misschien pech omdat je het 2027 tarief (of dan het 2033 tarief) betaald, maar misschien ook geluk.

In 10 jaar kan er een boel veranderen, qua overheid, rente maar ook je persoonlijke situatie, dus neem je sowieso een grote gok als je het zo lang vast zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scuderia110
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Wil ook nog een jaartje LHV afsluiten. 7 dec vervalt een ander deposito, gaat dat dan net wel of net niet goed? Is de eerste die afloopt voor mij dus heb geen eerdere ervaringen bij raisin wanneer het geld weer bij raisin staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
MarcelNH schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 19:11:
[...]

Ach, die rente zal niet onmiddellijk gaan kelderen.
Hoezo niet? Rabo kan morgen aankondigen dat ze per donderdag de rente aanpassen? Of met een beetje geluk staat in de AV dat het een negatieve aanpassing voor de klant is en ze een maand vantevoren moeten informeren, maar per aankondiging alles er af halen geeft nog steeds 2 maanden "wachttijd" na de verlaging.
Ik vind 2,4% een mooie rente voor 3 maanden. Ik heb al meerdere keren wat centjes op mijn TijdslotSparen rekening gestort en onmiddellijk een terugboeking voor 3 maanden later ingepland. Dan zie ik wel weer of er op dat moment interessantere opties zijn.
Maar dan gebruik je het als veredeld deposito? Je stort X bedrag en doet meteen een terugboeking voor over 3 maanden inplannen? Dan zijn de negatieve gevolgen van een renteverlaging weer wel iets lager (grotere kans dat het geld binnen 3 maanden al vrij komt). Maar kost wel (veel) meer werk (elke 3 maanden opnieuw storten + opname inplannen). En ik denk dat maar weinig klanten dit "trucje" toepassen. Wel een "slim" trucje, daar niet van. Maar bij renteverlaging zul je nog steeds een (langere) tijd die lagere rente ontvangen. Iets dat je bij een echt deposito dus niet hebt, omdat de rente dan voor de gehele looptijd vast staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Scuderia110 schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 19:46:
Wil ook nog een jaartje LHV afsluiten. 7 dec vervalt een ander deposito, gaat dat dan net wel of net niet goed? Is de eerste die afloopt voor mij dus heb geen eerdere ervaringen bij raisin wanneer het geld weer bij raisin staat.
Waar vervalt die bestaande? Als je een verlenging bij LHV doet (dus echt kiezen voor te verlengen) dan loopt die qua datum meteen door en is 7e einddatum voor de oude ook de 7e de begindatum voor de nieuwe. Staat het geld op een ander deposito dat uitgekeerd moet worden naar de Raisin rekening waarna Raisin de aanvraag naar LHV pas door zet zal de kans (groot?) zijn dat je "te laat" bent. Immers zul je dan op zijn vroegst de 8e het geld op de Raisin rekening ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
LHV heeft toch een verleng-knop? Of is die verlopen omdat je te lang gewacht hebt (nog maar 2 dagen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scuderia110
  • Niet online
Degene die afloopt is van een andere bank, A&G Banco.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
Kans lijkt me groter dat het net niet goed gaat. 1 jaar Klarna voor 4,16% misschien een optie als alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scuderia110
  • Niet online
Ik heb veel deposito's lopen bij raisin, de Zweedse banken heb ik al richting het max zitten van het dgs. Italiaanse heb ik wat minder gevoel bij, dan wordt de spoeling al dunner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Scuderia110 schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 20:13:
Ik heb veel deposito's lopen bij raisin, de Zweedse banken heb ik al richting het max zitten van het dgs. Italiaanse heb ik wat minder gevoel bij, dan wordt de spoeling al dunner.
DGS is per bank(licentie) he, niet per land. Je kunt dus tot €85k per Zweedse bank stallen en overal DGS op krijgen. Of heb je dat al? :P

Niet dat ik dat zelf zou doen overigens. Spreiden over Zweedse banken? Sure. Maar bij 1 een groter bedrag (richting €85k) zou ik al niet doen. Laat staan bij alle Zweedse banken een groot bedrag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juan
wibblemoo schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 19:30:
Vreemd. Deposito openen is dus nog niet afgerond? Ik zou zeggen dat je dan die 4.15% krijgt maar ik zou daar actief even een mailtje aan wagen.
Heb ze al gemaild met een kopie van de bevestiging, en het verzoek om te bevestigen dat het 4,15% is voor 1 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
RobertMe schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 19:47:
... Maar dan gebruik je het als veredeld deposito? Je stort X bedrag en doet meteen een terugboeking voor over 3 maanden inplannen? Dan zijn de negatieve gevolgen van een renteverlaging weer wel iets lager (grotere kans dat het geld binnen 3 maanden al vrij komt). Maar kost wel (veel) meer werk (elke 3 maanden opnieuw storten + opname inplannen). En ik denk dat maar weinig klanten dit "trucje" toepassen. Wel een "slim" trucje, daar niet van. Maar bij renteverlaging zul je nog steeds een (langere) tijd die lagere rente ontvangen. Iets dat je bij een echt deposito dus niet hebt, omdat de rente dan voor de gehele looptijd vast staat.
Ik zie even niet wat hier slim aan is. Bij garanti krijg je voor 3 maanden 3,25% (ipv 2,4%) op jaarbasis. Dat is dan een normaal deposito. Of zie ik iets over het hoofd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
W1ck1e schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 21:14:
[...]
Ik zie even niet wat hier slim aan is. Bij garanti krijg je voor 3 maanden 3,25% (ipv 2,4%) op jaarbasis. Dat is dan een normaal deposito. Of zie ik iets over het hoofd ?
Nouja, slim als je dit product wilt gebruiken (omdat je het bij een grootbank wilt zetten).
Slim ge-/misbruik van het product en de regels. Maar ja, als je echt een hoge rente wilt kun je beter alternatieven gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
@RobertMe Een lange tijd geleden had ohra volgens mij een rekening waar je meer rente kreeg als je saldo toenam. Dat gold dan voor de spaarpotjes. Waarbij je gewoon steeds een spaarpotje kon aanmaken en waarvan je het saldo liet toenemen door andere spaarpotjes te plunderen. Naar het totale saldo werd niet gekeken. Dat vond ik niet slim van mij zelf maar dom van ohra. Daar maakte ik graag gebruik van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peter13579
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 15:50
Juan schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 21:05:
[...]

Heb ze al gemaild met een kopie van de bevestiging, en het verzoek om te bevestigen dat het 4,15% is voor 1 jaar.
Hier hetzelfde, al documenten dat het per 1-12 vast ligt op 4,15%, tegelijk nu een mail dat als ik per 8-12 niet aan de voorwaarden voldoe voor het activeren de bank mij 2,15% gaat vergoeden.

Zit nog wel in de 14 dagen bedenk tijd, mogelijk dat dat mee speelt.

Zodra jij meer hoort, fijn als je het even hier post.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Frankenstein
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 29-07 15:27
W1ck1e schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 21:14:
[...]
Ja, dat je bij Advanzia 3.87% krijgt en bij Consorsbank 4% 8)

En dat de kredietwaardigheid van ING veel hoger is. Dat heeft een prijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juan
peter13579 schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 21:28:
[...]

Hier hetzelfde, al documenten dat het per 1-12 vast ligt op 4,15%, tegelijk nu een mail dat als ik per 8-12 niet aan de voorwaarden voldoe voor het activeren de bank mij 2,15% gaat vergoeden.

Zit nog wel in de 14 dagen bedenk tijd, mogelijk dat dat mee speelt.

Zodra jij meer hoort, fijn als je het even hier post.
Zal ik doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Frankenstein schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 21:31:
[...]

Ja, dat je bij Advanzia 3.87% krijgt en bij Consorsbank 4% 8)

En dat de kredietwaardigheid van ING veel hoger is. Dat heeft een prijs.
ING ?. Tijdslotsparen is een product van Rabo. Voor mij zijn garanti en ing rabo gelijkwaardig. Beide Nederlands dgs. ;)

[ Voor 35% gewijzigd door W1ck1e op 06-12-2023 07:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arj1o1
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11-08 15:45
Juan schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 21:05:
[...]

Je post hierboven een foto van een bevestiging. Wat meer wil je jou nog van Raisin? Je maakt je ten onrechte druk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankenstein
W1ck1e schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 21:36:
[...]

ING ?. Tijdslotsparen is een product van Rabo. Voor mij zijn garanti en ing rabo gelijkwaardig. Beide Nederlands dgs. ;)
De kredietwaardigheid van Garanti is lager. Rabobank is daarnaast zowel systeembank als grootbank envdaarom "too big to fail". Prima als dat niks uit maakt, voor mij ook niet zo. Voor lange termijn sparen doet het er meer toe.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Some0ne
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 12-08 22:54
Trade Republic heeft een volledige bankvergunning gekregen van de Europese Centrale Bank (ECB). Daarmee kan het bedrijfzijn productaanbod op het gebied van beleggen en sparen verder uitbreiden.

Ook krijgt het een ervaren auditcommissie om de corporate governance te versterken.
https://www.iex.nl/Artike...lvr.it&utm_medium=twitter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
MarcelNH schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 19:31:
maar wat mij weerhoudt is de nieuwe VRH 2027 op basis van daadwerkelijk rendement.
Eerst moeten ze zien te formeren, maakt uit in welke samenstelling qua partijen. Daarna wetsvoorstel door TK en EK. Een vier jarige deposito of vijf jarig durf ik nu nog wel aan. Komt het geld vrij tegen het moment dat er mogelijk iets aanstaande is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Trade Republic heeft een volledige bankvergunning gekregen van de Europese Centrale Bank (ECB). Daarmee kan het bedrijfzijn productaanbod op het gebied van beleggen en sparen verder uitbreiden.

Ook krijgt het een ervaren auditcommissie om de corporate governance te versterken.
Betekent dit dat de issues met vrh en dgs ook tot het verleden behoren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
W1ck1e schreef op woensdag 6 december 2023 @ 10:14:
[...]
Betekent dit dat de issues met vrh en dgs ook tot het verleden behoren ?
Wellicht in de toekomst. In ieder geval niet nu want ze gebruiken nog steeds een derdengeldenrekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Pistachenootje schreef op woensdag 6 december 2023 @ 10:15:
[...]

Wellicht in de toekomst. In ieder geval niet nu want ze gebruiken nog steeds een derdengeldenrekening.
Ik heb wel even geduld, mijn rekening bestaat nog, en mijn saldo is eigenlijk nihil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Nog steeds maar 2% van het totaal spaargeld. Niet iedereen heeft ook 10k of meer liggen op de plank om mee te schuiven. Bij een spaarrekening van 5k zou ik zelf ook niet alles in Duitsland en Luxemburg of elders stallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpandroid
  • Registratie: November 2022
Joosie200 schreef op woensdag 6 december 2023 @ 10:13:
[...]

Eerst moeten ze zien te formeren, maakt uit in welke samenstelling qua partijen. Daarna wetsvoorstel door TK en EK. Een vier jarige deposito of vijf jarig durf ik nu nog wel aan. Komt het geld vrij tegen het moment dat er mogelijk iets aanstaande is.
En dan moet de Belastingdienst ook de programmatuur nog aanpassen en we weten dat dat daar niet zo simpel en snel gaat :+

Ik ben eerder bang voor de mogelijkheid dubbel te moeten betalen na invoering van wat het ook mag worden. Daarom is momenteel 1 jaar het langst wat ik kies, maar bij een aanzienlijk verschil zou ik 2 jaar ook nog overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Joosie200 schreef op woensdag 6 december 2023 @ 10:18:
[...]

Nog steeds maar 2% van het totaal spaargeld. Niet iedereen heeft ook 10k of meer liggen op de plank om mee te schuiven. Bij een spaarrekening van 5k zou ik zelf ook niet alles in Duitsland en Luxemburg of elders stallen.
Er is ook al ruimte binnen Nederland. De grootbanken hebben 90%, de kleinere banken hebben de resterende 8%. Wat mij betreft net zo veilig.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• OttiglioM
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 09:09
Raisin schrijft mij vandaag: "Overboekingen tussen uw verschillende rekeningen nemen in de regel één (max. twee) werkdag(en) in beslag. Dit komt door het internationale karakter van de overboekingen."

De realiteit is: Vanochtend is eindelijk mijn op 30 november afgelopen BFF depositio bijgeschreven. Een verlies van 6 rentedagen. Dagen die ik dus minimaal misloop in mijn aangevraagde opvolgende deposito. Minimaal want ze kunnen er nu pas mee aan de slag omdat er nu pas saldo is.....

Een incident? Ik houd jullie op de hoogte. Vandaag loopt er exact zo'n BFF deposito af van mijn vrouw. Kijken hoe lang dat gaat duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
W1ck1e schreef op woensdag 6 december 2023 @ 10:17:
[...]
Ik heb wel even geduld, mijn rekening bestaat nog, en mijn saldo is eigenlijk nihil.
Ik ook. Na 1 januari ga ik hem wellicht gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
OttiglioM schreef op woensdag 6 december 2023 @ 10:54:
Raisin schrijft mij vandaag: "Overboekingen tussen uw verschillende rekeningen nemen in de regel één (max. twee) werkdag(en) in beslag. Dit komt door het internationale karakter van de overboekingen."

De realiteit is: Vanochtend is eindelijk mijn op 30 november afgelopen BFF depositio bijgeschreven. Een verlies van 6 rentedagen. Dagen die ik dus minimaal misloop in mijn aangevraagde opvolgende deposito. Minimaal want ze kunnen er nu pas mee aan de slag omdat er nu pas saldo is.....

Een incident? Ik houd jullie op de hoogte. Vandaag loopt er exact zo'n BFF deposito af van mijn vrouw. Kijken hoe lang dat gaat duren.
Mijn tip: zeker klagen. Ze keren regelmatig goedmakertjes uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
RobertMe schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 13:02:
[...]

Wel "maar" tot 31 maart, dus ~3,5 maand (actie loopt sinds 13 november, dus als je er meteen bij was ~4,5 maand).
Dan levert Credit Europe Bank effectief een wat hogere rente. Wel maar 3,55% maar wel 6 maanden i.p.v. tot 31-3.

Maar an zich wel interessant. Ik ga er eens naar kijken :)
Ik heb een rekening bij CEB maar nog niets op gestort. Ik weet niet waarom maar heb er niet echt een lekker gevoel bij. Voelt allemaal wat 'houtje touwtje' op de website. Is zeker niet onderbouwd en ik lees in dit topic dat anderen er veelvuldig gebruik van maken dus dat is voor mij een belangrijke indicator. Mijn spaargeld staat nu nog bij Leaseplan Bank en het renteverschil is 1.3% voor de eerste 6 maanden, substantieel dus.

Het lang twijfelen heeft me in elk geval al de rentedaling voor de deposito gekost helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Dagen die ik dus minimaal misloop in mijn aangevraagde opvolgende deposito. Minimaal want ze kunnen er nu pas mee aan de slag omdat er nu pas saldo is.....
Hoezo loop je dagen mis bij het aangevraagde deposito? Dat nieuwe deposito zal niet korter duren. Uiteraard loop je nu wel een aantal dagen rente mis, zeker door de 0%. Als het direct op een tussenrekening zou staan met rente en er dan een vertraging optreedt is het natuurlijk een "lastigere" situatie.

Maar zoals @Pistachenootje, gewoon klagen. Hier ook vaker gelezen over goedmakertjes m.b.t. misgelopen rente.

En ik vraag mij ook af of dit puur bij Raisin ligt. Het is natuurlijk de partnerbank die de transactie moet doen. Ook daar kan vertraging zijn. Zolang BFF het niet over maakt kan Raisin niks ontvangen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
Verandering van deposito rentes bij BFF bank vanaf 12 december:
  • 6 maanden: 4,00% naar 3,50%
  • 9 maanden: 4,00% naar 3,50%
  • 1 jaar: 4,00% naar 3,50%
  • 1.5 jaar: 3,00% naar 3,25%
  • 2 jaar: 2,75% naar 3,00%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aalekss
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-08 12:46
Ik heb een paar dagen geleden een account gemaakt bij Raisin. Authenticatie video ging goed. Ik krijg echter steeds de melding dat ik een adresbewijs moet uploaden. Heb een brief van de belastingdienst geüpload.. maar elke keer als ik weer inlog zie ik die melding.

Het is echter niet duidelijk of het document is afgekeurd. Dus elke keer voeg ik dat document opnieuw toe. Wat is jullie ervaring? Moet ik gewoon wachten of wanneer ik deze melding krijg moet ik het opnieuw (met een ander document?) proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
aalekss schreef op woensdag 6 december 2023 @ 11:36:
Ik heb een paar dagen geleden een account gemaakt bij Raisin. Authenticatie video ging goed. Ik krijg echter steeds de melding dat ik een adresbewijs moet uploaden. Heb een brief van de belastingdienst geüpload.. maar elke keer als ik weer inlog zie ik die melding.

Het is echter niet duidelijk of het document is afgekeurd. Dus elke keer voeg ik dat document opnieuw toe. Wat is jullie ervaring? Moet ik gewoon wachten of wanneer ik deze melding krijg moet ik het opnieuw (met een ander document?) proberen.
Gewoon even afwachten. Zelf geen ervaring met afkeuren. Maar er gaat "gewoon" een aantal dagen (/weken) overheen voordat alles geregeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scooper
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:44
Novax schreef op woensdag 6 december 2023 @ 11:32:
Verandering van deposito rentes bij BFF bank vanaf 12 december:
  • 6 maanden: 4,00% naar 3,50%
  • 9 maanden: 4,00% naar 3,50%
  • 1 jaar: 4,00% naar 3,50%
  • 1.5 jaar: 3,00% naar 3,25%
  • 2 jaar: 2,75% naar 3,00%
Waar kan je deze informatie vinden? Ik heb een verlenging bij BFF uitstaan en heb een mail van Raisin ontvangen dat de rente op de door mij gekozen verlenging is verlaagd naar 3,5%, maar in mijn zoektocht wat de rentetarieven van de andere deposito's per 12-12 zouden worden kon ik niets vinden :?

SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaarder
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 10-06-2024
Joosie200 schreef op woensdag 6 december 2023 @ 10:18:
[...]

Ja klopt, maar dat niet alleen. Mensen worden ook bang gemaakt door het systeem (lees: banken kartel) in ons land. Ze zijn doodsbenauwd om vragen te krijgen, en als je al niet écht een financiële achtergrond (of zelf vergaarde kennis) hebt, dan sta je eigenlijk al met 3-0 achter voordat je er überhaupt aan begint. Dus dat ontmoedigt alleen nog maar meer. Door die bangmakerij vinden mensen het alleen nog maar meer een hoop gedoe. Zie ook uitzending Radar d.d. 27 november:

https://radar.avrotros.nl...ontrole-door-banken-54928

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04:39
aalekss schreef op woensdag 6 december 2023 @ 11:36:
Dat laatste kan altijd, bijvoorbeeld een recent bankafschrift. Zelf heb ik een bankafschrift maar 1x digitaal geupload bij de aanmelding, daarna niet meer. Daarnaast vroeg de interviewer tijdens de videocall ook om een recent bewijs en ik heb toen hetzelfde uitgeprinte bankafschrift voor de camera gehouden. Maar ik begreep van anderen dat zij die vraag niet kregen tijdens de videocall, geen idee waarom. Twee dagen later was alles goedgekeurd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spaarpot
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11-08 10:53
Aghanim schreef op woensdag 6 december 2023 @ 11:20:
[...]

Ik heb een rekening bij CEB maar nog niets op gestort. Ik weet niet waarom maar heb er niet echt een lekker gevoel bij. Voelt allemaal wat 'houtje touwtje' op de website. Is zeker niet onderbouwd en ik lees in dit topic dat anderen er veelvuldig gebruik van maken dus dat is voor mij een belangrijke indicator. Mijn spaargeld staat nu nog bij Leaseplan Bank en het renteverschil is 1.3% voor de eerste 6 maanden, substantieel dus.

Het lang twijfelen heeft me in elk geval al de rentedaling voor de deposito gekost helaas.
Hier ook lang vaste klant van LPB geweest en inmiddels al paar maanden bij CEB met een mooi sommetje. Verschil in rente tussen beide partijen werd te groot om bij LPB te blijven. 3 jaars deposito gekozen tegen toen nog 3.95%. Ik vind het persoonlijk fijn om onder NL DGS te vallen, daarom keus op CEB gevallen. Ik zit liever ook bij een grootbank maar niet tegen elke prijs (rente). Heb vertrouwen in het NL DGS. Toen DSB viel werd alles netjes opgelost (1 jaar vast voor 4.8% toen).

[ Voor 8% gewijzigd door spaarpot op 06-12-2023 12:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MotorBeast
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20-11-2024
Sparen maar: https://www.iex.nl/Artike...ergunning-van-de-ECB.aspx

Trend is overigens dat de inflatie aan het dalen is, rente zal dalen, beurzen stijgen alweer fors (ETF MSCI World + 12% in 1 jaar). Tijd voor een strategiewijziging voor sommige wellicht?

[ Voor 48% gewijzigd door MotorBeast op 06-12-2023 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
Zoals hierboven (Some0ne in "Het spaartopic - Deel 4") besproken met dat sparen nog maar even wachten tot ze daadwerkelijk gebruik maken van die vergunning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
Ik meen bij anderen gezien te hebben dat Advanzia op een gegeven moment een mail stuurt met daarin de datum tot wanneer je 3.87% aanbod geldt. Wanneer krijg je deze email? Mijn rekening is open en ik heb inmiddels meer dan 5k staan maar nog geen mail gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

Pistachenootje schreef op woensdag 6 december 2023 @ 13:57:
Ik meen bij anderen gezien te hebben dat Advanzia op een gegeven moment een mail stuurt met daarin de datum tot wanneer je 3.87% aanbod geldt. Wanneer krijg je deze email? Mijn rekening is open en ik heb inmiddels meer dan 5k staan maar nog geen mail gezien.
Ik heb nooit zo'n (ongevraagde) bevestiging gehad, wel een keer om gevraagd en gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack1
  • Niet online
Weet iemand of er naast CEB aanbieders zijn die maandelijks rente uitkeren? (bij CEB enkel bij de 7 en 10 jaar deposito variant maar dat ik precies wat ik zoek voor mijn potje boven de 100k die ik nog ergens wil stallen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
Jack1 schreef op woensdag 6 december 2023 @ 14:15:
Weet iemand of er naast CEB aanbieders zijn die maandelijks rente uitkeren? (bij CEB enkel bij de 7 en 10 jaar deposito variant maar dat ik precies wat ik zoek voor mijn potje boven de 100k die ik nog ergens wil stallen)
Ik neem aan dat je deposito's zoekt? Ik ken alleen een aantal spaarrekeningen die het ook doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
De anadolubank heeft een vrijopneembare rekening waar je zelfs dagelijks rente krijgt bijgeschreven.
hier
Dan kan je wel heel strak langs de grens van het dgs varen. Elke week de rente afromen zodat je er veilig 99950 euro kunt stallen.

[ Voor 11% gewijzigd door W1ck1e op 06-12-2023 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack1
  • Niet online
Ik bedoel een deposito (met hogere rente dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaarder
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 10-06-2024
CEB keert niet maandelijks uit. Alleen jaarlijks.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

spaarder schreef op woensdag 6 december 2023 @ 14:35:
[...]

CEB keert niet maandelijks uit. Alleen jaarlijks.
Bij 7 of 10 jaar ook maandelijks mogelijk: https://www.crediteurope....t-europe-termijndeposito/
Bij een looptijd van 7 of 10 jaar en een inleg van €20.000 of meer, kan je ook kiezen voor een maandelijkse
rentebetaling.

[ Voor 20% gewijzigd door sanook op 06-12-2023 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Onder voorwaarde dat het 20k of meer is. Bij een kleiner deposito is die optie er ook niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

Barrycade

Through the...

RobertMe schreef op woensdag 6 december 2023 @ 14:41:
[...]

Onder voorwaarde dat het 20k of meer is. Bij een kleiner deposito is die optie er ook niet.
Maar Jack zijn beoogde inleg voldoet daar wel aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

Barrycade schreef op woensdag 6 december 2023 @ 14:52:
[...]

Maar Jack zijn beoogde inleg voldoet daar wel aan.
Maar Jack wist ook al dat CEB maandelijks rente betaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OttiglioM
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 09:09
RobertMe schreef op woensdag 6 december 2023 @ 11:31:
[...]
Hoezo loop je dagen mis bij het aangevraagde deposito?

Maar zoals @Pistachenootje, gewoon klagen. ....

...... Zolang BFF het niet over maakt kan Raisin niks ontvangen.
We kunnen natuurlijk gaan scherp slijpen hoe we het precies benoemen. Concreet loop ik 6 dagen a € 11,66 per dag mis. Waarvan er (maximaal) twee te voorzien waren op basis van de voorwaarden.

Diezelfde voorwaarden vermelden dat het deposito bedrag de dag na het beëindigen van de looptijd wordt uitbetaald. Indien dat later gebeurt is dat dan primair mijn probleem of dat van de bemiddelaar?

En klagen. Tja, ik houd niet van klagen. Er wordt al zo veel geklaagd. Bij openbank moest ik ook meermalen klagen om de mij gedane toezeggingen uitgevoerd te krijgen. Ik ben met openbank gestopt. Deels vanwege hiervan maar ook vanwege het toepassen van het Spaanse erfrecht. Ik had eerlijk gezegd gehoopt dat Raisin met een Duitse Gründlichkeit zou werken. Ik wacht de uitvoering van het aflopen van het BFF deposito van mijn vrouw wel even af. Dan kan het eventueel in dezelfde klacht mee :)

Overigens vind ik Raisin nog steeds een aanrader. In het bijzonder in vergelijking met de prestaties van onze "eigen" banken. Maar dat kan ook nog slechter. Ik heb nog een betaalrekening bij de Italiaanse Intesa San Paolo. Die doen helemaal niets aan creditrente. Indien je heel goed zoekt iets van een zilvervloot achtig gebeuren dat minder dan een half procent per jaar oplevert :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSP123
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08-08 14:44
Hebben hier mede-tweakers ervaring met de Renault Bank? Hoeveel dagen duurde het accepteren?
Ik wil 10k vastzetten voor 5j echter staat deze al 3d in behandeling. 8-12-23 zakt de rente naar 3.8%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelNH
Wat mij opvalt: veel buitenlandse banken verlagen de (depositie) rentes terwijl Nederlandse banken deze de laatste weken verhogen (ABN, Rabobank TijdSlot, Triodos, van Lanschot). Zou er toch een bepaalde (terechte?) angst zijn voor de AFM? Of zien ze toch meer spaargeld verdwijnen dan hun lief is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

MarcelNH schreef op woensdag 6 december 2023 @ 18:22:
Wat mij opvalt: veel buitenlandse banken verlagen de (depositie) rentes terwijl Nederlandse banken deze de laatste weken verhogen (ABN, Rabobank TijdSlot, Triodos, van Lanschot). Zou er toch een bepaalde (terechte?) angst zijn voor de AFM? Of zien ze toch meer spaargeld verdwijnen dan hun lief is?
Als je rente laag is heb je meer ruimte om naar boven bij te stellen?
Ze ijlen iig normaal altijd langer na, dus dit past daar wel bij.

[ Voor 6% gewijzigd door YakuzA op 06-12-2023 18:27 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdukers
  • Niet online
PSP123 schreef op woensdag 6 december 2023 @ 17:22:
Hebben hier mede-tweakers ervaring met de Renault Bank? Hoeveel dagen duurde het accepteren?
Ik wil 10k vastzetten voor 5j echter staat deze al 3d in behandeling. 8-12-23 zakt de rente naar 3.8%.
Bij mij 3 werkdagen (afgelopen vrijdag aangevraagd).

Mijn indruk met deze en aanvragen bij andere banken is dat het momenteel iets langer duurt. Zal wel druk zijn denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockel83
De Nederlandse grootbanken hebben natuurlijk wel aardig wat marge, in vergelijking met vele banken elders in de EU.

Kwam laatst nog een Spaanse bank tegen met 6% voor 2 of 3 maanden. Maar vond het allemaal een beetje vaag en de bank had ook niet al te beste reviews. Overigens gold die rente ook maar tot €20.000. Kon het niet direct vinden maar het vermoeden dat het hier ook niet echt om een spaarrekening ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17:01
Wat ik denk is dat er steeds meer geld naar ' het buitenland vertrekt ' en dat daardoor zowel de buitenlandse banken als de Nederlandse huisbanken reageren.
Dit is een balanceerspel om aan de ene kant de spaarrente zo laag mogelijk te houden, maar toch zoveel mogelijk vermogen te behouden en wellicht nog aan te trekken ( van andere huisbanken )

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20-11-2024
Lijkt me stug. Nederlandse banken verzuipen in het spaargeld en door de hogere rente wordt er steeds minder geleend.

Angst voor de AFM? Ik denk dat je bedoelt ACM? Voor beide hoeven banken niet bang te zijn, alleen als er vorming is van kartel. Banken mogen zelf hun marges vaststellen en kunnen niet gedwongen worden hun rentes te verhogen of verlagen. Is gewoon vrije marktwerking.

Ik heb zelf jaren voor een grootbank gewerkt. En zowel de rente van hypotheken en sparen zijn altijd te hoog en te laag in die volgorde, bij alle grootbanken. Ik had in mijn werk toen al last van scherpere concurrenten. Zal nooit anders worden.

Succes bij de grootbanken: https://www.rtlnieuws.nl/...oorwaarden-geld-geldzaken

[ Voor 18% gewijzigd door MotorBeast op 06-12-2023 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkNL
  • Registratie: September 2019
  • Niet online
Op 29-11 bij Distingo een spaarrekening geopend, tot op heden staat deze nog op 'in behandeling'.

Iemand een idee hoe lang dit normaal duurt?
Of komt dit door de groeistuipen van deze bank.

EV: Tesla M3H 2024 | PV: 3900Wp O/W + 1620Wp O/W | D-WTW: QB1-16 | AC: MHI SCM40ZS-W + SRK25 + SRK20 | Honda CBF600SA - 2005 | Thuisaccu: 1x HW - 2,7kWh - 800w (Beta)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frankenstein
henkNL schreef op woensdag 6 december 2023 @ 20:38:
Op 29-11 bij Distingo een spaarrekening geopend, tot op heden staat deze nog op 'in behandeling'.

Volgens de mail van R heb ik Distingo vrij opneembaar op 30-11 aangevraagd en is de rekening gisteren geopend.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Appelkoeken
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 09:31
CKV rente is bijgeschreven hier, gedateerd op 1 december. d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jrrooster
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 09-08 19:12
henkNL schreef op woensdag 6 december 2023 @ 20:38:

Bij mij duurde het 6 dagen. Gisteren goedgekeurd. Zorg je er wel voor dat je minimaal 1 euro hebt op je Rasin account? Anders wordt hij niet in behandeling genomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoopXXX
  • Laatst online: 14:48

Voor de beeldvorming: 6 december liep een deposito bij Nordax af. 6 december stond geld op Raisin rekening. 7 december stond geld op ander spaarprodukt bij Raisin (weliswaar ook Nordax maar geen verlenging van deposito. In plaats daarvan een nieuwe spaarrekening)

Wellicht is BFF dus een beetje traag..?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pistachenootje
Ik stond te kijken van de snelheid van openen van de Klarna spaarrekening bij Raisin. Eerste aanvraag, overmaken geld, bevestiging opening was allemaal binnen 24 uur geregeld. Opmerkelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mpandroid
Het verschilt inderdaad per bank.
Op 4 december heb ik 3 vrij opneembare spaarrekeningen aangevraagd: Nordax, Distingo en CKV.

Op 6 december stond het geld op mijn Raisin rekening en dezelfde dag was mijn Nordax rekening aktief.
Nu wacht ik nog op CKV en Distingo .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hansi55
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 12-08 20:49
Goed nieuws voor de Trade Republic spaarders. Ze hebben een volwaardige bankvergunning gekregen van de ECB en BAFIN:

https://www.iex.nl/Artike...ergunning-van-de-ECB.aspx.

Komen we eindelijk af van de trustrekeningen bij hun partnerbanken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdukers
  • Niet online
Pistachenootje schreef op donderdag 7 december 2023 @ 11:25:
Ik stond te kijken van de snelheid van openen van de Klarna spaarrekening bij Raisin. Eerste aanvraag, overmaken geld, bevestiging opening was allemaal binnen 24 uur geregeld. Opmerkelijk.
Ik had gisteren dezelfde ervaring met Banca Progetto.

CKV echter is qua doorlooptijd een drama. Rekening aanvraag staat al bijna 1 week in de wacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Hansi55 schreef op donderdag 7 december 2023 @ 13:08:
Goed nieuws voor de Trade Republic spaarders. Ze hebben een volwaardige bankvergunning gekregen van de ECB en BAFIN:

https://www.iex.nl/Artike...ergunning-van-de-ECB.aspx.

Komen we eindelijk af van de trustrekeningen bij hun partnerbanken.
Oud nieuws :p (Gisteren (eergisteren?) ook al voorbij gekomen)

En daarnaast is het allemaal nog maar afwachten. Ze hebben nu een banklicentie, en daarmee is alles gezegd. Zolang je nog een rekening via Citibank hebt heb je hier in ieder geval niks aan. Daarnaast weet natuurlijk niemand of TR uberhaupt rente gaat geven op die rekening, laat staan hoe hoog die rente dan zal zijn (en of dat dan competitief is).

Zie bv ook Flatex (/Flatex DeGiro) daar heb je ook een echte bankrekening, maar zonder rente. Dan regelt Rabobank het beter, daar geldt dezelfde rente als de spaarrekening ook op de beleggersrekening.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Thetallguy
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Distingo gaat vanaf morgen weer bovenaan proberen te staan en naar 3,27% p.j. vanaf morgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansi55
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 12-08 20:49
@RobertMe
Sorry, de 2 eerdere berichten heb ik gemist.
En ja, afwachten wat dit in de praktijk gaat betekenen.
Pagina: 1 ... 8 ... 155 Laatste

Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.

Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.

Trade Republic heeft zijn eigen topic.

We willen hier geen persoonlijke updates zien, dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.

Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling