Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 07:47
Ik heb al geprobeerd me aan te melden :)

Maar app bleef hangen bij video ID. Misschien omdat het in Duitsland zondag en midden in de nacht was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:55
Hier een error gekregen na het videobellen. Ik geef het even een paar dagen om te zien of mijn aanmelding vanzelf afgerond wordt. Zo niet, ga ik de klantenservice aan de tand voelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
Weet iemand wat de vrij opneembare rente is bij RUUT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustRickvD
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 22-08 16:31
Hi!

Ik ben best nieuw met alle mogelijkheden wat betreft sparen. Zelf heb ik momenteel een spaarrekening bij Leaseplanbank (2,20%).

Ik zit te kijken om naar een andere bank met hogere rente te gaan. Maar twijfel of ik een depositorekening wil. Ik las hier een beetje dat de rente wellicht omlaag gaat, is dit aannemelijk?

Ik zat te kijken om eventueel naar YapiKredi te gaan, omdat deze DGS in Nederland valt. Hebben jullie wellicht een andere/betere suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankenstein
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 22-09 21:25
Pistachenootje schreef op zondag 3 december 2023 @ 14:11:
Weet iemand wat de vrij opneembare rente is bij RUUT?
Hebben ze m.i. niet. Alleen betaalrekening en termijndeposito.

Ik betwijfel of wij er terecht kunnen:

Um RUUT nutzen zu können, müssen Sie mindestens 18 Jahre alt sein und Ihren gewöhnlichen
Aufenthalt in
• Deutschland oder Österreich
• Türkei (sofern eine türkische, deutsche oder österreichische Staatsbürgerschaft vorliegt)
• Belgien, Frankreich, Holland oder in der Schweiz (sofern eine deutsche Staatsbürgerschaft
vorliegt) haben.

Het lijkt me dat je in Nederland klant kan worden mits je de Duitse nationaliteit hebt. Of geldt dat alleen voor Zwitserland? "Holland" is overigens geen correcte manier om in voorwaarden naar Nederland te verwijzen. Te informele naam.

Let er verder op dat de maandelijkse fee omhoog kan gaan. Dat is geen prettig risico.

[ Voor 5% gewijzigd door Frankenstein op 03-12-2023 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs82
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-05 13:37
wibblemoo schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 10:46:
[...]

Hoe ziet dat ‘openingspakket’ er eigenlijk uit? Gewoon de inloggegevens?
Nog geen idee, het is nog niet binnen.
Ik vermoed een envelop met daarin een A4-tje :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
JustRickvD schreef op zondag 3 december 2023 @ 14:16:
Ik zit te kijken om naar een andere bank met hogere rente te gaan. Maar twijfel of ik een depositorekening wil. Ik las hier een beetje dat de rente wellicht omlaag gaat, is dit aannemelijk?
Afgaande op wat er de afgelopen weken op Raisin gebeurt best aannemelijk. Vele banken hebben de deposito rentes al verlaagd of doen dit volgende week (verlaging al aangekondigd per datum X).
Vrij opneembaar lijkt wel nog een beetje te stijgen (CKV & Distingo hebben recentelijk verhoogd, Klarna verhoogd morgen). Maar het voordeel, voor de bank, is natuurlijk dat ze volgende week net zo makkelijk kunnen verlagen. Daar waar bij een (afgesloten) deposito de bank natuurlijk ook nog die rente moet kunnen uitbetalen op de lopende depositos.
Maar het kan uiteraard ook dat al die banken al zoveel nieuw geld hebben ontvangen dat ze zichzelf terugtrekken / minder aantrekkelijk maken. Maar daarvoor zijn er ineens wel veel banken die verlagen.
Ik zat te kijken om eventueel naar YapiKredi te gaan, omdat deze DGS in Nederland valt. Hebben jullie wellicht een andere/betere suggestie?
Credit Europe Bank, ook Nederlands DGS, heeft momenteel een actie met 3,55% voor de eerste 6 maanden. Dat is dan ook gegarandeerd en kan niet omlaag. Momenteel is hun standaard / "niet actie" rente wel maar 1,70% meen ik. Dus na die periode wel even herevalueren of je wilt blijven. Daarnaast waren hun deposito's ook interessant. Maar ook zij hebben recentelijk de rente verlaagd, dus zou je ook even moeten kijken.

En daarnaast zijn er natuurlijk vele buitenlandse opties met een hogere rente. Bij Raisin 4, 5 stuks met meer dan 3%. En dan nog banken die direct in Nederland opereren die al dan niet met actie rente een hoge rente hebben (Consors, Advanzia, OpenBank met actie rente, Big Bank zonder actie, OpenBank heeft ook na actie nog 2,65% meen ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
Frankenstein schreef op zondag 3 december 2023 @ 14:19:
[...]
Ik betwijfel of wij er terecht kunnen:

Um RUUT nutzen zu können, müssen Sie mindestens 18 Jahre alt sein und Ihren gewöhnlichen
Aufenthalt in
• Deutschland oder Österreich
• Türkei (sofern eine türkische, deutsche oder österreichische Staatsbürgerschaft vorliegt)
• Belgien, Frankreich, Holland oder in der Schweiz (sofern eine deutsche Staatsbürgerschaft
vorliegt) haben.

Het lijkt me dat je in Nederland klant kan worden mits je de Duitse nationaliteit hebt. Of geldt dat alleen voor Zwitserland? "Holland" is overigens geen correcte manier om in voorwaarden naar Nederland te verwijzen. Te informele naam.
Bij de app kon ik in ieder geval alles netjes invullen: nationaliteit NL, woonplaats NL, telefoonnummer NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankenstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaarder
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 10-06-2024
Pistachenootje schreef op zondag 3 december 2023 @ 14:59:
[...]

Bij de app kon ik in ieder geval alles netjes invullen: nationaliteit NL, woonplaats NL, telefoonnummer NL.
Maar waarom zou je het überhaupt willen? Dit is een vage partij, met een vage app. Beter je geld bij een vertrouwde instelling onderbrengen, toch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pistachenootje
spaarder schreef op zondag 3 december 2023 @ 15:22:
[...]
Maar waarom zou je het überhaupt willen?
Dit is een vage partij, met een vage app. Beter je geld bij een vertrouwde instelling onderbrengen, toch?
Isbank is een grote bank in Turkije. Ik bankier ook bij Yapi en CEB. Deze partij is imo niet minder betrouwbaar. En mocht er iets mis gaan dan heb je nog altijd Duits DGS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frankenstein
[...]

Maar waarom zou je het überhaupt willen? Dit is een vage partij, met een vage app. Beter je geld bij een vertrouwde instelling onderbrengen, toch?
De 99-jarige Isbank heeft een kantoor in Amsterdam die deel uitmaakt van de Duitse Isbank AG. In Duitsland zijn er acht filialen in grote steden. Ik zie niets vaags. De kredietwaardigheid is niet geweldig. Dat geldt overigens ook voor Yapi Kredi Bank (YKB).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hansi55
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 21-09 21:47
Ik denk duidelijk genoeg....
2. Kontoeröffnung
Die RUUT-Festgeldkonten werden nur für natürliche Personen mit Wohnsitz in der Bundesrepublik
Deutschland eröffnet.

Alleen voor inwoners van Duitsland. Meer is er niet van te bakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
[...]

Voor mij is de reden dat ik voor een deel van mijn spaargeld niet aan 1 jarig deposito wil zitten en iets zoek voor de korte termijn (vrij opneembaar, 1-3-6 maanden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
exelletor schreef op zondag 3 december 2023 @ 16:22:
[...]

Voor mij is de reden dat ik voor een deel van mijn spaargeld niet aan 1 jarig deposito wil zitten en iets zoek voor de korte termijn (vrij opneembaar, 1-3-6 maanden)
Credit Europe Bank: 3,55% voor 6 maanden
OpenBank: 3,65% voor 6 maanden
Advanzia: 3,87% voor (minimaal) 3 maanden
Consors ik meen 4%? Voor X maanden

Dan heb je al 4 banken waar meerdere Tweakers (positieve) ervaring mee hebben. En die ~0,75-procentpunt verschil met CEB, de laagste, is bij 100k over 6 maanden "maar" €375 verschil (1775 vs 2150). Haal je het geld er eerder af of zet je het bij een van de andere banken met hogere rente wordt het verschip uiteraard klainer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockel83
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 14-09 19:28
exelletor schreef op zondag 3 december 2023 @ 16:22:
[...]

Op Raisin heb je 2 Italiaanse banken tegen 4% voor een deposito van 3 maanden. Kun je volgens mij desgewenst ook gewoon kiezen voor verlenging vlak voor afloop. Dan heb je 3-maandelijks een leuke rente uitbetaling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• overcoat
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17-09 14:39
Na eerder een deposito via Raisin afgesloten te hebben, overweeg ik nu de spaarrekening (ING) in het buitenland onder te brengen. Daarnaast heb ik een ING betaalrekening en beleggen we via ING.

Ik vraag me af, hebben jullie al je spaargeld van je Nederlandse spaarrekening naar een buitenlandse rekening overgezet, of alleen een deel?
De manier waarop ik het voor me zie is een paar duizend op de ING spaarrekening te laten staan, dit geld kan ff snel gebruikt worden voor de dure decembermaand.
Jullie hebben hier al ervaring mee, hoe doen jullie dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankenstein
RobertMe schreef op zondag 3 december 2023 @ 16:41:
[...]

Credit Europe Bank: 3,55% voor 6 maanden
OpenBank: 3,65% voor 6 maanden
Advanzia: 3,87% voor (minimaal) 3 maanden
Consors ik meen 4%? Voor X maanden

Dan heb je al 4 banken waar meerdere Tweakers (positieve) ervaring mee hebben. En die ~0,75-procentpunt verschil met CEB, de laagste, is bij 100k over 6 maanden "maar" €375 verschil (1775 vs 2150). Haal je het geld er eerder af of zet je het bij een van de andere banken met hogere rente wordt het verschip uiteraard klainer.
Consorsbank 6 maanden gegarandeerd 4% vrij opneembaar. Aanvraag doorlopen duurt 3 tot 4 weken. De geldende rente op de openingsdag is leidend. Optie om de actierente 6 maanden te verlengen door een beleggingvan tenminste 1k. Ik denk aan 1k ETF IWDA of VWRL.

Bij Ruut ben ik geinteresseerd in de welkomstpremie van EUR 30 en minder in een 1-jarig deposito. Dan liever vrij opneembaar bij Consorsbank. 2 jarig kan wel interessant zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankenstein
overcoat schreef op zondag 3 december 2023 @ 16:55:
Na eerder een deposito via Raisin afgesloten te hebben, overweeg ik nu de spaarrekening (ING) in het buitenland onder te brengen. Daarnaast heb ik een ING betaalrekening en beleggen we via ING.

Ik vraag me af, hebben jullie al je spaargeld van je Nederlandse spaarrekening naar een buitenlandse rekening overgezet, of alleen een deel?
De manier waarop ik het voor me zie is een paar duizend op de ING spaarrekening te laten staan, dit geld kan ff snel gebruikt worden voor de dure decembermaand.
Vrij opneembaar heb ik nu deels bij Consorsbank en een klein deel bij Advanzia. Overmaken binnen 1 werkdag is voor mij snel zat. Ik doe niet mee aan december commercie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MarcelNH
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 12:46
Voor de geïnteresseerden: op de site van de belastingdienst is eindelijk de vrijstelling voor groen sparen c.q. beleggen te vinden. € 71.251 per persoon (dus € 142.502 voor fiscale partners). Bij Rabobank is men klaarblijkelijk nog niet op de hoogte want mijn bijstorting tot het maximum werd niet geaccepteerd. Morgen maar weer even bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online

Paar duizend bij de huisbank. Paar duizend bij LeasePlan Bank (2,20%, instant payments), groot bedrag bij OpenBank waar ik desnoods direct kan betalen (pinpas & MasterCard Debit waarmee online te betalen is overal waar je met MasterCard kunt betalen). En voor de rest spreiden spreiden spreiden. Zet je alles bij 1 bank (ING of waar dan ook) en die vallen om of blokkeren de rekening kun je niks meer en ben je 100% tijdelijk kwijt. Met meerdere betaalrekeningen en spaarrekeningen is dat risico veel kleiner. Sure, als mijn rekening bij grootbank geblokkeerd is kan ik wel spaargeld opnemen bij de andere banken, maar dat gaat dan altijd naar de grootbank en zit dus ook achter blokkade. Maar OpenBank staat wel volledig op zichzelf. En ook als de actie daar vervalt / rente niet meer heel interessant is ben ik van plan die aan te houden met een kleine buffer voor noodsituaties (max 5k of zo).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:40
Ik heb bijna alles naar het buitenland verplaatst, op de ING spaarrekening staat nu nog 1 euro. Dat is puur voor de ING punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
Bij mij staat het overgrote deel in het buitenland. De grootbank ben ik gewend en vind ik de fijnste app hebben, daar krijg ik mijn salaris op gestort en worden incasso's van afgeschreven. Ik heb voor de zekerheid altijd minimaal twee actieve betaalrekeningen, al is openbank gratis, dus dat kost niks extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klimduiker
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 25-12-2024

Ik heb alles overgezet.
Bij ING had ik alleen een beleggingsrekening, geen bankrekening. Wat een ramp om dat op te zeggen. Twee maanden bezig geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kal-Ell
  • Laatst online: 22-09 22:11

Ik heb bijna al mijn spaargeld op een buitenlandse bank staan, op orange bank en CEB bank

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09 21:24

TFHfony

Professional Weirdo

Inderdaad... Een paar duizend op de internetspaarrekening bij de Rabo om de eerste nood te ledigen.
De rest in het buitenland.
We hebben een relatief saai financieel leven, dus zonde om het hier op een rekening te laten staan en de Rabo onnodig te sponsoren.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkoes
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 13-09 13:53
MarcelNH schreef op zondag 3 december 2023 @ 17:02:
Voor de geïnteresseerden: op de site van de belastingdienst is eindelijk de vrijstelling voor groen sparen c.q. beleggen te vinden. € 71.251 per persoon (dus € 142.502 voor fiscale partners). Bij Rabobank is men klaarblijkelijk nog niet op de hoogte want mijn bijstorting tot het maximum werd niet geaccepteerd. Morgen maar weer even bellen.
In 2025 wordt dit weer gehalveerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wispe
  • Registratie: September 2019
  • Niet online

Ik heb 2 NL'se betaalrekeningen, eentje voor salaris en automatische afschrijvingen, eentje voor dagelijks gebruik met spaarpotten e.d. (heb ik nog niet, wil ik nog wel gaan doen). Ben ook van plan om een paar k op die voor dagelijks gebruik te storten en de rest naar het buitenland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:57

Alles is weg, de spaarrekening bij de rabo is leeg. Elke maand gaat alles wat over is ook direct weg daar. Eerst naar bunq, want dan krijg je nog iets van rente en vanaf daar kijk ik wel.

[ Voor 6% gewijzigd door sig69 op 03-12-2023 20:39 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaarpot
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 00:01
grun93 schreef op zondag 3 december 2023 @ 17:36:
[...]

Ik heb bijna alles naar het buitenland verplaatst, op de ING spaarrekening staat nu nog 1 euro. Dat is puur voor de ING punten.

[ Voor 19% gewijzigd door spaarpot op 03-12-2023 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSP123
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-09 06:59
Zijn hier ook mede-tweakers die deposito's hebben afgesloten voor meer dan 3j?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fredericm
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 19-09 20:53
MarcelNH schreef op zondag 3 december 2023 @ 17:02:
Je mag een extra rekening groensparen openen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkoes
PSP123 schreef op zondag 3 december 2023 @ 21:08:
Ik denk persoonlijk dat, omdat na 2026 het extra belasting voordeel waarschijnlijk wegvalt en aandelen over langer tijd bestel beter renderen dat langer dan 3 jaar niet zo wijs is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frankenstein
Ik heb er nu vier van vijf jaar met 2,5, 4, 5 en 5 jaar resterend. Rente 1,4, 3,35, 4 en 4%. Samen 27% van mijn box 3 vermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendriks1
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 11:32
Beste allen,

Ik weet dat het redelijk subjectief is, maar wat vinden jullie om bijv. bij CEB geld vast te zetten voor 7 jaar a 3,50%, met maandelijkse rente bijschrijving (bij saldo vanaf 20.000)
Ps is deze maandelijkse rentebijschrijving met vrijval op de vrije internetspaarrekening of betaalrekening? Ik neem aan van wel?

Graag uw visie

Mvg
Hendriks

[ Voor 27% gewijzigd door Hendriks1 op 03-12-2023 22:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Hendriks1 schreef op zondag 3 december 2023 @ 22:08:
Ps is deze maandelijkse rentebijschrijving met vrijval op de vrije internetspaarrekening of betaalrekening? Ik neem aan van wel?
Dit kun je kiezen, of ze het bijschrijven op de spaarrekening of op de tegenrekening.
Ik krijg hem gek genoeg sinds niet zo lang geleden weer bijgeschreven op de spaarrekening, daarvoor (na zelf aangepast te hebben) op de tegenrekening. Gezien ik nu 3,55% heb op de spaarrekening laat ik het daar nog maar binnen komen voor te kijken hoe dit nu zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
Ja. Ik heb een deposito van 5 jaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pistachenootje
Henkoes schreef op zondag 3 december 2023 @ 21:17:
[...]
Ik denk persoonlijk dat, omdat na 2026 het extra belasting voordeel waarschijnlijk wegvalt en aandelen over langer tijd bestel beter renderen dat langer dan 3 jaar niet zo wijs is.
Ook zonder belasting voordeel is het wijs een gedeelte van je portefeuille in vast renderend te steken. Gezien de huidige rente ontwikkeling is het imo juist verstandig om langer vast te zetten. Als je nu voor korte deposito's gaat is het waarschijnlijker dat je die bij vrijkomen niet meer tegen dezelfde rente kan vastzetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
Hendriks1 schreef op zondag 3 december 2023 @ 22:08:
Beste allen,

Ik weet dat het redelijk subjectief is, maar wat vinden jullie om bijv. bij CEB geld vast te zetten voor 7 jaar a 3,50%, met maandelijkse rente bijschrijving (bij saldo vanaf 20.000)

Graag uw visie

Mvg
Hendriks
Best een aantrekkelijk product imo. Ik ga er dan vanuit dat je al voldoende belegt.

Daarbij moet ik wel zeggen dat ik 3.5% eigenlijk aan de lage kant vind. Ik zou iets meer rente verwachten voor een dergelijke termijn. Renault via Raisin biedt nog steeds 4% voor 5 jaar vast maar dan krijg je alle rente aan het einde.

[ Voor 16% gewijzigd door Pistachenootje op 03-12-2023 23:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hendriks1
Pistachenootje schreef op zondag 3 december 2023 @ 22:54:
[...]

Best een aantrekkelijk product imo. Ik ga er dan vanuit dat je al voldoende belegt.

Daarbij moet ik wel zeggen dat ik 3.5% eigenlijk aan de lage kant vind. Ik zou iets meer rente verwachten voor een dergelijke termijn. Renault via Raisin biedt nog steeds 4% voor 5 jaar vast maar dan krijg je alle rente aan het einde.
Ja ik vond op zich de maandelijkse rente uitkering wel intressant. Maar je hebt gelijk 4% is inderdaad beter.. :)
Wel vind ik persoonlijk zelf het Nederlandse Dgs wel een fijn gevoel. Maar goed dat is uiteraard persoonlijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plof-kip
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 24-12-2024
@Raisin : keurig vanochtend - na aankondiging afgelopen donderdag - nog 6 mnds deposito bij Collector geopend tegen het oude tarief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Novax
  • Registratie: November 2023
  • Niet online
Pistachenootje schreef op zondag 3 december 2023 @ 22:54:
Renault via Raisin biedt nog steeds 4% voor 5 jaar vast maar dan krijg je alle rente aan het einde.
Hendriks1 schreef op zondag 3 december 2023 @ 23:16:
[...]
Ja ik vond op zich de maandelijkse rente uitkering wel intressant. Maar je hebt gelijk 4% is inderdaad beter.. :)
Al gemeld maar voor de zekerheid: de Renault deposito van 5 jaar gaat per 7 december van 4% naar 3.8%

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laros88
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22-09 20:58
Ja, Centraal Beheer 20 jaar.
Overigens positieve uitschieter: Klarna deposito's omhoog op Raisin :)

[ Voor 14% gewijzigd door Laros88 op 04-12-2023 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feddesman
  • Laatst online: 21-09 11:15
Laros88 schreef op maandag 4 december 2023 @ 10:13:
Ja, Centraal Beheer 20 jaar.

[...]

Overigens positieve uitschieter: Klarna deposito's omhoog op Raisin :)
Ik heb ook een deposito van 10 jaar bij CB

Klarna stijgt trouwens na eerdere dalingen, heb onlangs er nog 1 van 4.17% afgesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Thijs82 schreef op zondag 3 december 2023 @ 14:31:
[...]

Nog geen idee, het is nog niet binnen.
Ik vermoed een envelop met daarin een A4-tje :+
Ik heb em inmiddels. Inderdaad een paar enveloppen met niet meer dan de inloggegevens, uitleg en (eenmalige) codes. Online omgeving ziet er netjes uit. Je kunt een vaste tegenrekening instellen indien gewenst en het rente% (4%) wordt ook netjes aangegeven. Eerste storting is onderweg.

Is iemand al in de andere acties van Consors gedoken mbt het aanhouden of openen van andere producten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:45
Wat irritant is bij Raisin (of wellicht ligt het aan de partnerbank) is dat het soms lang duurt voordat je weer beschikking hebt over het vrijgekomen geld uit een Deposito.
Mijn vrouw en ik hebben allebei een deposito bij Orange Bank via Raisin, vervaldatum 30-11.
Haar deposito is 1 dag later (1-12) op haar Raisin rekening gestort. Mijn deposito is nu (4-12) nog niet op mijn Raisin rekening gestort, terwijl de looptijd gelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Jimster schreef op maandag 4 december 2023 @ 10:49:
Wat irritant is bij Raisin (of wellicht ligt het aan de partnerbank) is dat het soms lang duurt voordat je weer beschikking hebt over het vrijgekomen geld uit een Deposito.
Mijn vrouw en ik hebben allebei een deposito bij Orange Bank via Raisin, vervaldatum 30-11.
Haar deposito is 1 dag later (1-12) op haar Raisin rekening gestort. Mijn deposito is nu (4-12) nog niet op mijn Raisin rekening gestort, terwijl de looptijd gelijk is.
Lijkt me logisch, hoe meer tussenstappen of tussenpersonen er tussen zitten, hoe langer het duurt om je geld heen en weer te schuiven.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
[...]

Vanwaar die 1 euro?

Als ik bij de voorwaarden kijk zie ik hier niks over:
https://www.ing.nl/punten/services/145673

Overigens zie ik ook niets over rentepunten die je krijgt over je spaargeld. Is dat nog steeds zo?
Ik heb geen spaargeld meer bij de ING dus ik kan het zo snel niet zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opxah
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10:51
Jack1 schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 13:25:
Ik heb geluk gehad bij Credit Europe Bank: omdat ik afgelopen zaterdag een depositoaanvraag heb gedaan val ik nog onder de "oude" rentes en niet onder de gisteren doorgevoerde rentedalingen. Nee, wat mij betreft is het een duidelijk verhaal: de dalingen zijn ingezet dus nu het moment wat je nog pakken kan
Wat waren eigenlijk de oude rentes? Die kon ik even niet terugvinden. Mag ook in een DM als het niet relevant is voor dit topic.

Ter referentie, de huidige rentes van Credit Europe Bank sinds 21-11-2023:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/94Cq83gf5RxKsFWlJ9LAMUDVqiE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/000CyGW7BnC3NeZKfOiftRbJ.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door Opxah op 04-12-2023 11:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:45
YakuzA schreef op maandag 4 december 2023 @ 11:05:
[...]

Lijkt me logisch, hoe meer tussenstappen of tussenpersonen er tussen zitten, hoe langer het duurt om je geld heen en weer te schuiven.
Ja, maar 2 deposito's met dezelfde einddatum op verschillende dagen uitbetalen is niet logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:44
YakuzA schreef op maandag 4 december 2023 @ 11:05:
[...]

Volgens mij zijn ze beide via Raisin, zou geen verschil tussen mogen zitten lijkt mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
Opxah schreef op maandag 4 december 2023 @ 11:13:
[...]

Wat waren eigenlijk de oude rentes?
  •   6 maanden 2,10% > 2,50% = +0,40%
  •  12 maanden 3,75% > 3,25% = -0,50%
  •  18 maanden 3,75% > 3,25% = -0,50%
  •  24 maanden 3,85% > 3,35% = -0,50%
  •  36 maanden 3,95% > 3,45% = -0,50%
  •  48 maanden 3,75% > 3,45% = -0,30%
  •  60 maanden 3,65% > 3,40% = -0,25%
  •  83 maanden 3,50% > 3,50%
  • 120 maanden 3,25% > 3,25%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Jimster schreef op maandag 4 december 2023 @ 10:49:
En wat meld Raisin er over? Volgens mij willen ze ook nog wel eens compenseren als het proces niet lekker loopt met renteverlies als gevolg.

Maar denk dat het voornamelijk opvalt doordat jullie met zijn tweeën zijn en de een het geld wel al heeft en de ander nog niet. En dat gecombineerd met weekend ("ik wacht al 3 dagen", nouja, eigenlijk 1 bankdag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockel83
Viper® schreef op maandag 4 december 2023 @ 11:07:
[...]

Vanwaar die 1 euro?

Als ik bij de voorwaarden kijk zie ik hier niks over:
https://www.ing.nl/punten/services/145673

Overigens zie ik ook niets over rentepunten die je krijgt over je spaargeld. Is dat nog steeds zo?
Ik heb geen spaargeld meer bij de ING dus ik kan het zo snel niet zien.
Zou mij zomaar kunnen voorstellen dat dit tegen opheffen van een lege rekening kan zijn.
Maar volgens mij betaal je toch ook gewoon maandelijks bij ING voor bankproducten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroteVoet459
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:48
[...]

Wat waren eigenlijk de oude rentes? Die kon ik even niet terugvinden. Mag ook in een DM als het niet relevant is voor dit topic.
Handige site die voor de meeste banken en producten wijzigingen en historische gegevens bewaard:
https://www.vanspaarbankv...ijndeposito/#goto-history

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkoes
Blijkbaar kan het zo zijn dat dashboard bij Raisin achterloopt op de feiten.

Allang een storting gedaan en deze lijkt ook doorgezet te zijn, maar dashboard blijft klagen dat ik moet storten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpsyn
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-08 13:33
[...]

Wat waren eigenlijk de oude rentes? Die kon ik even niet terugvinden.
Als aanvulling op meneer Novax en meneer GroteVoet459, deze is ook handig.

Wel 'grappig' trouwens, bovenstaande link geeft de nieuwe rente tarieven van Orange en Klarna; op Raisin, de 'aanbieder'/bemiddelaar staan nog de oude tarieven (terwijl ik dit schrijf).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
mpsyn schreef op maandag 4 december 2023 @ 12:27:
[...]
Wel 'grappig' trouwens, bovenstaande link geeft de nieuwe rente tarieven van Orange en Klarna; op Raisin, de 'aanbieder'/bemiddelaar staan nog de oude tarieven (terwijl ik dit schrijf).
De Raisin website is inderdaad een beetje rommelig. Bij de partnerbanken pagina staan bij Orange en Klarna wel al de nieuwe tarieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feddesman
  • Laatst online: 21-09 11:15
Novax schreef op maandag 4 december 2023 @ 12:35:
[...]

De Raisin website is inderdaad een beetje rommelig. Bij de partnerbanken pagina staan bij Orange en Klarna wel al de nieuwe tarieven.
Op de raisin app ook hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
Op de website is het nu ook aangepast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xerxes249
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 02-09 00:41
[...]

Wat doe jij met je punten dat wel uit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:40
Viper® schreef op maandag 4 december 2023 @ 11:07:
Ja, maar ze noemen het nu gewoon ING punten. Ik begreep dat je meer punten krijgt als je zowel een betaal- als spaarrekening hebt, vandaar. Maar ik kan me vergissen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12:27
ING punten is wel behoorlijk uitgekleed sinds ongeveer drie jaar. Nu krijg je een stuk minder punten en voor minder activiteiten ook. Uit mn hoofd 300 punten per maand voor minimaal €700 storting op bankrekening, 300 punten per maand voor cc, en 100 punten per maand voor een betaalverzoek.

Maar soms hebben ze nog steeds interessante aanbiedingen in hun winkel. De kortingscodes/tegoedbonnen zijn ook vaak interessant. ING is als betaalrekening denk ik wel prima. ABN heeft wel minder storingen maar heeft weer minder extra's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpsyn
Is dit een goed moment om centen vast te zetten, is een vraag die ik dit weekend weer voorbij zag komen.
Als anderen denk ik van wel.

- Het inflatie effect van de oorlog in Oekraine is weggeëbt.
- Het Israëlisch/Palestijns confict is 'te klein' (anders had 'de markt' er inmiddels wel op gereageerd).
- Xi gaat niet morgen Taiwan binnen vallen (schat ik in).

Aan de andere kant, ik las van de week, weet niet meer waar, dat 'de Saoedische sultan erover nadenkt' minder olie te gaan oppompen.
En, de beperkende export maatregelen van China v.w.b. grafiet (gisteren of eergisteren ingegaan), en die van de "rare earth metals" (nog lang niet alle, ze hebben dus nog wat troeven in handen) daarbij opgeteld, als reactie op het Amerikaanse beleid de high-tech chip export te beperken.

Al sinds afgelopen januari/februari zijn waren er gesprekken op hoog niveau bezig tussen onze overheid en de Amerikanen ---> ASML mag, simpel gezegd, 'niet zijn ding meer doen'.
Ik vraag me af met welke maatregelen sancties ze Mark bedreigd hebben, zou hij niet ASML beperkt hebben in de uitvoer van de nieuwste 'bakovens'.
We zullen het nooit weten; 'landsbelang'.

Oops, ik denk dat ik off topic ga; maar aan de andere kant zijn al deze zaken natuurlijk van invloed op wat wij denken dat er met de rente gaat gebeuren, toch?

Mijn glazen bol, hoe fragiel die ook is, en zomaar in scherven kan vallen, vertelt me nog steeds dat de rentes niet (veel) verder gaan stijgen (lees: langzaam door dalen).
Die meid van de ECB heeft bij het laatste rente besluit niet verder opgehoogd en tevens de uitspraak gedaan dat 'de komende tijd' (artikel in FD) er ook niet verlaagd gaat worden.
Ik lees: de komende twee kwartalen in ieder geval geen verlaging, want o.b.v. dit soort uitspraken gaat 'de markt' te werk, en 'die markt' moet ze (ook) te vriend houden; ze moet betrouwbaar zijn.

De huidige rente trend is neerwaarts, al weken; de markt speelt in op (het voorlopig) gelijk blijvende rente niveau van de ECB ---> niet speculeren dat het nog meer omhoog gaat, en dus zelf verlagen.

Na mijn bovenstaande gebazel scheppen de rente verhogingen die Klarna vandaag doorvoert mijn verbazing.

Ik heb daar een heel praktische vraag over: 1,5 jaar - 3,79% ---> 4,17% = +0,38%.

Ik kan deze niet afsluiten via bijv. vanspaarbankveranderen, homefinance, of sparen.
Wanneer je op "aanvragen" klikt komt er een foutmelding (We can’t connect to the server at www.ojrq.net, op verschillende sites dus, geprobeerd met verschillende browsers).

Raisin dan, die biedt die 1 jaar en 6 maanden mogelijkheid niet aan?

Hoe dan wel? Iemand?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exar
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:55
mpsyn schreef op maandag 4 december 2023 @ 15:44:
Dat is niet waar.

https://www.raisin.nl/spa...712/#bank-product-details

Bijvoorbeeld. Er zijn er meer.

Ze zijn te vinden tussen de 2-jaar deposito's.

[ Voor 7% gewijzigd door Exar op 04-12-2023 15:51 ]

Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mpsyn
Dank U (I'm flabbergasted, ik heb niet op de juiste buttons geklikt).

8)7

Excuseer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinny1
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 00:16
Zitten er nog nadelen aan vast als je steeds wisselt van flexible spaarrekening op Raisin? Had aantal weken terug een flexibele geopend maar nu biedt Klarna een hogere rente. Dus wil eigenlijk mijn geld al overzetten naar de flexibele spaarrekening van Klarna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
mpsyn schreef op maandag 4 december 2023 @ 15:44:
Oops, ik denk dat ik off topic ga; maar aan de andere kant zijn al deze zaken natuurlijk van invloed op wat wij denken dat er met de rente gaat gebeuren, toch?

Mijn glazen bol, ...
Dit is inderdaad off-topic, omdat we geen van allen ook maar enige invloed hebben op wat er op de wereld allemaal speelt en als iemand dat goed kan voorspellen verdiend die zijn/haar geld niet met wat spaarcentjes.
De huidige rente trend is neerwaarts,
Dat ligt eraan naar welke rente je kijkt - korte of lange termijn.
Na mijn bovenstaande gebazel scheppen de rente verhogingen die Klarna vandaag doorvoert mijn verbazing.
...
Ik kan deze niet afsluiten via bijv. vanspaarbankveranderen, homefinance, of sparen.
Wanneer je op "aanvragen" klikt komt er een foutmelding (We can’t connect to the server at www.ojrq.net, op verschillende sites dus, geprobeerd met verschillende browsers).

Dan moet je toch iets beter kijken - misschien via de website als je de app gebruikt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tWGGmt7L4t3zx8Pko_Kpegx_8wA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HKvheTzRisajV7FnN6CaT13h.png?f=fotoalbum_large

Al beantwoord, zie ik: Exar in "Het spaartopic - Deel 4"

[ Voor 3% gewijzigd door GroteVoet459 op 04-12-2023 16:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09:30
Vinny1 schreef op maandag 4 december 2023 @ 16:31:
Zitten er nog nadelen aan vast als je steeds wisselt van flexible spaarrekening op Raisin? Had aantal weken terug een flexibele geopend maar nu biedt Klarna een hogere rente. Dus wil eigenlijk mijn geld al overzetten naar de flexibele spaarrekening van Klarna.
Hooguit dat het een paar dagen kost om het geld te verplaatsen, maar verder maakt het niet uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rockel83
Zojuist mijn eerste maandoverzichtje van de bijgeschreven rente op Advanzia binnen gekregen. Gaat wel netjes zo met die kennisgeving via mail. Nu die website nog een upgrade d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroteVoet459
Vinny1 schreef op maandag 4 december 2023 @ 16:31:
Dat ligt er een beetje aan hoeveel geld je er hebt staan. Als je bijvoorbeeld van CVK (3,15%) naar Klarna gaat (3,25%) gaat levert je dat per jaar op een spaarbedrag van €10K maar €10 op.

Als je dan (nog) geen rekening bij die bank met hogere rente hebt dan moet je die openen en een extra rekening in je aangifte IAB verwerken. Is de winst dan nog hoog genoeg voor een nuttig uurloon?

Als je de rekening eenmaal hebt is die 2-3 dagen die je het heen en weer schuift wel terug te verdienen, denk ik, maar voor welk percentage ga je dan *weer* verhuizen .. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckyStriker
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 05-09 16:59
-

[ Voor 100% gewijzigd door LuckyStriker op 04-12-2023 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batiatus
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05-09 15:51
Vraagje. Ben aan het orienteren op het openen van een rekening bij Klarna (Zweeds) voor 12 maanden tegen 4.16% rente. Nu geven zij het volgende aan:
Terugbetaling vindt plaats in Zweedse kroon (SEK). Het terugbetaalbare bedrag wordt beschikbaar gemaakt aan de rekeninghouder binnen 7 werkdagen vanaf het moment van inwerkingtreding van het depositogarantiestelsel.
Heeft het uitbetalen in Zweedse kronen nog invloed op de wisselkoers tussen Euro en SEK? Oftewel, zetten ze het meteen om in Kronen en mocht die koers inzakken in 12 maanden tijd, heeft dat invloed op de rente die ik pak? Of is de rente in euro's gegarandeerd?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• michael346
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 17-01 22:16
Nordax Bank AB (publ) heeft ons geïnformeerd dat het de variabele rente op de spaarrekening gaat verhogen van 3,10 % p.j. naar 3,25 % p.j. Het nieuwe rentetarief wordt effectief op 05.12.2023 om 12 uur 's middags.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankenstein
Hansi55 schreef op zondag 3 december 2023 @ 16:10:
[...]

Ik denk duidelijk genoeg....
2. Kontoeröffnung
Die RUUT-Festgeldkonten werden nur für natürliche Personen mit Wohnsitz in der Bundesrepublik
Deutschland eröffnet.

Alleen voor inwoners van Duitsland. Meer is er niet van te bakken.
Deze voorwaarden kan ik eigenlijk niet terugvinden, maar het lijkt er wel op dat je gelijk hebt. Verder loopt ondertussen de app van Ruut vast op het openingsscherm is. Geen goed teken voor een bank die me verplicht via een app te bankieren!

Iemand nog een update over Ruut of is het echt "tuut, tuut, tuut de groeten van Ruut"? :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
Batiatus schreef op maandag 4 december 2023 @ 18:45:
Vraagje. Ben aan het orienteren op het openen van een rekening bij Klarna (Zweeds) voor 12 maanden tegen 4.16% rente. Nu geven zij het volgende aan:

[...]

Heeft het uitbetalen in Zweedse kronen nog invloed op de wisselkoers tussen Euro en SEK? Oftewel, zetten ze het meteen om in Kronen en mocht die koers inzakken in 12 maanden tijd, heeft dat invloed op de rente die ik pak? Of is de rente in euro's gegarandeerd?
Nee, geen invloed. De rekening en de rente is in Euro. Het kan wel invloed hebben op de hoogte van de deposito garantie, dat is hier al een paar keer voorbij gekomen, zie deze recente post https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/77325932

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• rechtsherstel
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 12:16
LHV-bank 8 dec. van 4,15 naar 2,25%

Profiteer van de hogere rente tot 8 dec 2023
Opmerking: vanaf 8 dec 2023 wijzigt de rente van 4.15 p.j. naar 2.25 p.j. Om het huidig geldende rentetarief van 4.15 p.j. te ontvangen, dient uiterlijk de werkdag vóór 8 dec 2023 te zijn voldaan aan alle voorwaarden om uw aanvraag tijdig te kunnen doorsturen naar de bank. Vanaf 8 dec 2023 wordt uw termijndeposito geopend met het nieuwe rentetarief van 2.25 p.j.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Batiatus schreef op maandag 4 december 2023 @ 18:45:

[...]

Het is een euro rekening met rente over het euro saldo. De koers van de SEK heeft dus geen invloed onder normale omstandigheden.

Op het moment dat het DGS in werking treed is er wel een koersrisico. Niet direct in de uitkering, wel in het maximale bedrag. Wat er op dat moment gebeurt is dat het Zweedse DGS kijkt naar het euro saldo + opgebouwde rente, vervolgens rekenen ze dat met de op die dag geldige koers om naar SEK, dan limiteren ze op 1,05M SEK, en het resultaat maken ze op dezelfde dag (dus dezelfde wisselkoers) over in euro's naar de Raisin rekening. Het enige risico is dus dat je op die dag meer dan 1,05M SEK zou moeten krijgen. De laatste keer dat ik naar de koers keek was 1,05M SEK nog €91k, en Raisin hanteert momenteel een maximum van €85k. Die limiet van Raisin zit dus aan de veilige kant. Maar op het moment dat een Zweedse bank omvalt weet je natuurlijk nooit wat met de koers gebeurt. Persoonlijk zou ik dan ook ver uit de buurt blijven can die €85k, en zeg maximaal €50k aanhouden. Geeft uiteraard geen garantie, maar als... is het verlies kleiner en kans op verlies ook kleiner.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05:42
rechtsherstel schreef op maandag 4 december 2023 @ 19:13:
LHV-bank 8 dec. van 4,15 naar 2,25%

Profiteer van de hogere rente tot 8 dec 2023
Opmerking: vanaf 8 dec 2023 wijzigt de rente van 4.15 p.j. naar 2.25 p.j. Om het huidig geldende rentetarief van 4.15 p.j. te ontvangen, dient uiterlijk de werkdag vóór 8 dec 2023 te zijn voldaan aan alle voorwaarden om uw aanvraag tijdig te kunnen doorsturen naar de bank. Vanaf 8 dec 2023 wordt uw termijndeposito geopend met het nieuwe rentetarief van 2.25 p.j.
Daar nog eentje afgesloten voor 4,15% (vandaag geopend, afgelopen vrijdag gestort)
Deze gekozen, omdat je daar geen verplichting vanaf 10k hebt.
Maar flinke verlaging dan..

Vertrouwen is goed, controle nog beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinny1
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 00:16
michael346 schreef op maandag 4 december 2023 @ 18:50:
Nordax Bank AB (publ) heeft ons geïnformeerd dat het de variabele rente op de spaarrekening gaat verhogen van 3,10 % p.j. naar 3,25 % p.j. Het nieuwe rentetarief wordt effectief op 05.12.2023 om 12 uur 's middags.
Dus net voor niks een Klarna geopend. Nordax lijkt steeds mee te bewegen met het hoogste rentetarief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Nu online
wibblemoo schreef op maandag 4 december 2023 @ 10:35:
[...]

Ik heb em inmiddels. Inderdaad een paar enveloppen met niet meer dan de inloggegevens, uitleg en (eenmalige) codes. Online omgeving ziet er netjes uit. Je kunt een vaste tegenrekening instellen indien gewenst en het rente% (4%) wordt ook netjes aangegeven. Eerste storting is onderweg.

Is iemand al in de andere acties van Consors gedoken mbt het aanhouden of openen van andere producten?
Consors update: overboeking eerste storting stond er binnen dezelfde dag op. Nice!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GroteVoet459
Vinny1 schreef op maandag 4 december 2023 @ 19:31:
[...]

Dus net voor niks een Klarna geopend. Nordax lijkt steeds mee te bewegen met het hoogste rentetarief.
In dit topic kun je je geld alleen inzetten op hoe lang ze er over doen, niet meer óf ze het doen.
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05:42
wibblemoo schreef op maandag 4 december 2023 @ 19:33:
[...]

Consors update: overboeking eerste storting stond er binnen dezelfde dag op. Nice!
Werkt altijd snel en goed.. ook als je geld van/naar ze overboekt, krijg je een push melding van de app.
Meestal rond 12:00 als je in de ochtend overboekingen doet.

Vertrouwen is goed, controle nog beter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frankenstein
wibblemoo schreef op maandag 4 december 2023 @ 10:35:Is iemand al in de andere acties van Consors gedoken mbt het aanhouden of openen van andere producten?
- 50 euro premie openen girorekening: niet in geïnteresseerd
- 30 euro premie bij verwijzen nieuwe klant: mijn vriendin verwezen (rekening nog niet geopend)
- deposito 2 jaar 4,3% op voorwaarde beleggen: niet in geïnteresseerd
- 4% vrij opneembaar met 6 maanden verlengen: ga ik na de jaarwisseling (in verband met peildatumarbitrage van de belastingdienst) voor zorgen, door 1000 EUR in te leggen in (waarschijnlijk) IWDA of VWRL ETF.
- 150 euro bonus door belegging van 10.000 EUR op een peildatum: ga ik doen, ik beleg kortstondig rond de peildatum 10k in IWDA of VWRL ETF. Laten we zeggen een week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kal-Ell
  • Laatst online: 22-09 22:11
Is al opgelost

[ Voor 90% gewijzigd door Kal-Ell op 05-12-2023 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OttiglioM
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 22-09 16:41
Kennelijk tijdelijk(?) wat te veel geld binnengehaald. Anders kan ik deze manoeuvre niet verklaren. @nieuwe klanten: Blijf weg!!

Ik wilde de halfjaardeposito's bij BFF van mijn vrouw en mijzelf omzetten naar 1 jaar bij LHV. Dat gaat niet of maar ten dele lukken.

De 1e BFF had als einddatum 30.11. Het staat nu nog steeds niet op de Raisin rekening. Hopelijk is het op of voor 7 december overgeboekt. De 2e heeft 6 december als einddatum. 7 december wordt uitbetaald maar het geld kan er tot 4(!) werkdagen over doen om op de raisin rekening te arriveren.

Bij een rentestand van boven de 4% wordt het kennelijk weer interessant om met rentedagen te gaan traineren. Bij een 100k deposito toch € 11,68 per dag....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankenstein
OttiglioM schreef op maandag 4 december 2023 @ 21:50:
Bij een rentestand van boven de 4% wordt het kennelijk weer interessant om met rentedagen te gaan traineren. Bij een 100k deposito toch € 11,68 per dag....
Zo rookt bij Raisin de pijp nu eenmaal. Ga liever naar Advanzia of Consors, leuke rente en vrij opneembaar. En geen gedonder met renteverlies wat, zo is sterk mijn indruk, bij Raisin schering en inslag is.

[ Voor 11% gewijzigd door Frankenstein op 04-12-2023 21:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maximmladenov
  • Laatst online: 02-09 10:24
Frankenstein schreef op maandag 4 december 2023 @ 18:56:
[...]

Deze voorwaarden kan ik eigenlijk niet terugvinden, maar het lijkt er wel op dat je gelijk hebt. Verder loopt ondertussen de app van Ruut vast op het openingsscherm is. Geen goed teken voor een bank die me verplicht via een app te bankieren!

Iemand nog een update over Ruut of is het echt "tuut, tuut, tuut de groeten van Ruut"? :)
Hier kun je hem vinden:
https://appimages.ruutapp...onditions_RUUT_Isbank.pdf

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Frankenstein schreef op maandag 4 december 2023 @ 21:53:
[...]

Zo rookt bij Raisin de pijp nu eenmaal. Ga liever naar Advanzia of Consors, leuke rente en vrij opneembaar. En geen gedonder met renteverlies wat, zo is sterk mijn indruk, bij Raisin schering en inslag is.
Want als je bij Advanzia elke 6 / 3 maanden het geld eraf moet halen, tijdelijk ergens anders stallen, rekening opzeggen, nieuwe openen, en weer alles moet overboeken, kost je dat geen rentedagen?

Daarnaast zie ik bij mijzelf niet echt dat ze er mee "sjoemelen", behalve dat transacties en aanvragen nu eenmaal "traag" zijn. Kijk ik even naar mijn laatste acties.
  1. 30e staat als boekingsdatum bij Raisin spaarbank als opname
  2. 30e staat als boekingsdatum bij Raisin als storting
  3. 31e staat als boekingsdatum bij Raisin als opname / overboeking
  4. 31e is de openingsdatum bij nieuw deposito
Ja, tussen "geld is beschikbaar" en "deposito is geopend" is er 1 dag verlies, maar daar zit ook een menselijk proces in (ook rekening houdende met dat in mijn geval, in ieder geval deze spaarrekening, altijd pas de boekingen aan het eind van de dag bijschrijft). Daarnaast is mijn ervaring wel dat opnames (minimaal) 24 uur duren, maar boekingsdatum van de opname bij de spaarbank en storing bij Raisin hebben dezelfde datum. Dus die dag "verlies" is eigenlijk geen echt verlies, het is een vertraging, zonder renteverlies.
Daarnaast tot nu toe 1 deposito gehad, dat ook is uitgekeerd (i.p.v. verlengd), 20e is de einddatum, 21e bijgeschreven bij Raisin.

Edit:
Overigens is Raisin ook gewoon helder over hoe de pijp rookt, maakt deze aanname ook helemaal niet nodig. Ze krijgen een provisie van de parterbanken. Dat zal echt wel meer opleveren dan hier en daar een rentedagje afnemen.

[ Voor 6% gewijzigd door RobertMe op 04-12-2023 22:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frankenstein
@RobertMe Weet je wat het is, het irriteert me gewoon. Mijn deposito had vervaldatum 30-11 en was ingegaan 30-11 het jaar ervoor. M.i. moet het bedrag dan vrijdag 30-11 direct op de Raisin rekening staan. Het kwam 1-12 laat in de middag. Volgens mij twee rentedagen gemist? En idem bij openen al. En het kwam vrijdag dusdanig laat, dat het pas maandag bij Rabo bijgeschreven werd en daar kon ik (omdat ik in het weekend bij mijn vriendin zit en mijn PC niet meeneem en bij Rabo alleen via mijn PC bankier) het pas maandag na het werk overboeken naar Consors, waar het dus dinsdag bijgeschreven wordt. Vijf rentedagen verloren!

Op die manier gaan er veel rentedagen verloren. Bij vrij opneembaar is het veel makkelijker de weekenden te vermijden. Terwijl je bij Raisin na afloop van een deposito dagelijks in moet loggen om te zien of de inleg met rente op de Raisin rekening staat, dat is ook weer extra moeite. Omdat elke Raisin partnerbank het weer net ff anders doet.

En Raisin vergoedt op de Raisin rekening geen rente. Dat is hun verdienmodel, maar niet van deze tijd. Vergeet je dat je deposito afliep? Dan geen rente. Bij vrij opneembaar heb je dat probleem niet, hoewel je natuurlijk bij de actierentes van Advanzia of Consorsbank even goed aan de einddatum moet denken.

Maar ik ga echt niks voor 12 maanden of minder vast zetten nu ik een Consorsrekening heb. Elke week stort ik naar mijn vrij opneembare rekening of ik neem op. Naar hartelust.

[ Voor 39% gewijzigd door Frankenstein op 04-12-2023 22:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
OttiglioM schreef op maandag 4 december 2023 @ 21:50:
[...]

Kennelijk tijdelijk(?) wat te veel geld binnengehaald. Anders kan ik deze manoeuvre niet verklaren. @nieuwe klanten: Blijf weg!!

Ik wilde de halfjaardeposito's bij BFF van mijn vrouw en mijzelf omzetten naar 1 jaar bij LHV. Dat gaat niet of maar ten dele lukken.

De 1e BFF had als einddatum 30.11. Het staat nu nog steeds niet op de Raisin rekening. Hopelijk is het op of voor 7 december overgeboekt. De 2e heeft 6 december als einddatum. 7 december wordt uitbetaald maar het geld kan er tot 4(!) werkdagen over doen om op de raisin rekening te arriveren.

Deze daling van LHV was sinds vorige week donderdag al bekend. Maar de Raisin website is erg onoverzichtelijk wat betreft actuele en toekomstige rentes. Als je een deposito op het oog hebt is het handig om in te loggen en de rekening pagina zelf te openen om te kijken of daar nog een waarschuwing staat omdat je niet echt kan vertouwen op de overzichts pagina van Raisin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
Frankenstein schreef op maandag 4 december 2023 @ 22:23:
@RobertMe Weet je wat het is, het irriteert me gewoon. Mijn deposito had vervaldatum 30-11 en was ingegaan 30-11 het jaar ervoor. M.i. moet het bedrag dan vrijdag 30-11 direct op de Raisin rekening staan. Het kwam 1-12 laat in de middag. Volgens mij twee rentedagen gemist? En idem bij openen al. En het kwam vrijdag dusdanig laat, dat het pas maandag bij Rabo bijgeschreven werd en daar kon ik (omdat ik in het weekend bij mijn vriendin zit en mijn PC niet meeneem en bij Rabo alleen via mijn PC bankier) het pas maandag na het werk overboeken naar Consors, waar het dus dinsdag bijgeschreven wordt. Vijf rentedagen verloren!

Op die manier gaan er veel rentedagen verloren.
Zelfde ervaring hier. CKV deposito liep donderdag af. Geld kwam vrijdag vrij, te laat om nog weg te boeken voor het weekend. Maandagmiddag pas op Rabo.

Met de vrij opneembare rekening van Renault was het vaak nog veel trager. Echt een nadeel van Raisin imo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mno
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:30

mno

Iemand met een CKV spaarrekening die zijn maandelijkse rente al heeft gekregen? Bij mij nog niet bijgeschreven per 1 december.

Gewoon rösti

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• donald_dick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:37
mno schreef op maandag 4 december 2023 @ 22:50:
Iemand met een CKV spaarrekening die zijn maandelijkse rente al heeft gekregen? Bij mij nog niet bijgeschreven per 1 december.
Daar heb ik net een ticket voor ingeschoten

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Appelkoeken
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 12:22
mno schreef op maandag 4 december 2023 @ 22:50:
Als ik het goed herinner duurde dat vorige maand ook een paar dagen, maar boekingsdatum staat wel op 01-11 zie ik. Lijkt dus gecorrigeerd wel goed te gaan.

ASN doet er met de maandelijkse rentebetaling ook altijd een dag of 6 over, best vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendriks1
Even een vraag, heeft iemand bij CEB een langjarige deposito met maandelijkse rente-uitbetaling? Is deze maandelijkse uitbetaling gemakkelijk aan te geven (bij saldo va 20k)Zo ja hoe werkt dit precies? Stel je opent nu op 5 december, wordt dan de rente ook exact een maand later op 5 januari uitbetaald op je tegenrekening (danwel vrije internetspaarrekening), of zit hier een vertraging in?
Kan iemand mij ook vertellen hoe de precieze rente berekening er dan uitziet, bij zeg 20k. Is dat dan 0.035x 20k= 700 /12 =58,33 elke maand weee?
Dat (rente-)bedrag kan je vervolgens ofwel zelf gebruiken of weer op rente zetten, zodat de effectieve rente hoger uitvalt?

Volgens mij heeft o.a. @RobertMe hier kennis van, maar wellicht ook andere.

Hartelijk dank voor uw antwoorden

[ Voor 21% gewijzigd door Hendriks1 op 05-12-2023 02:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
Verwijderd

[ Voor 92% gewijzigd door Pistachenootje op 05-12-2023 03:02 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Hendriks1 schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 01:56:
Is deze maandelijkse uitbetaling gemakkelijk aan te geven (bij saldo va 20k)Zo ja hoe werkt dit precies?
Ja. Na openen kun je details inzien / wijzigen en daar kun je aangeven naar welke rekening de rente uitgekeerd moet worden.
Stel je opent nu op 5 december, wordt dan de rente ook exact een maand later op 5 januari uitbetaald op je tegenrekening (danwel vrije internetspaarrekening), of zit hier een vertraging in?
Ja, exact een maand later. Bijschrijving op tegenrekening kan uiteraard vertraagd zijn als de uitkering in een weekend is. Dan zit je dus met standaard duur van overboekingen.
Kan iemand mij ook vertellen hoe de precieze rente berekening er dan uitziet, bij zeg 20k. Is dat dan 0.035x 20k= 700 /12 =58,33 elke maand weee?
Ik krijg niet elke maand hetzelfde. Ik ga er vanuit dat ze (uiteraard?) op dagbasis werken en niet maandbasis. Dus saldo * rente / 365 * verstreken dagen. Verstreken dagen is dan het aantal dagen in de vorige maand (dus in maart krijg je veel minder omdat februari maar 28 dagen heeft).
Als je het zeker wilt weten, dit zal vast in de AV staan, bv ACT/ACT of 365/ACT ("actual" aantal dagen) voor respectievelijk daadwerkelijk aantal dagen "per" daadwerkelijk aantal dagen in het jaar (dus extra rente voor schrikkeljaar) vs 365 dagen per jaar (dus geen rente voor extra dag in schrikkeljaar).
Dat (rente-)bedrag kan je vervolgens ofwel zelf gebruiken of weer op rente zetten, zodat de effectieve rente hoger uitvalt?
De uitgekeerde rente kun je uiteraard mee doen wat je wilt. Da's niet anders dan anders, het is geld op de spaarrekening (of tegenrekening) zoals elk ander geld natuurlijk.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09:30
Raisin brengt 100 miljoen Nederlands spaargeld onder bij buitenlandse banken, per week
https://www.ad.nl/geld/ra...banken-per-week~af5496f3/

Premium artikel helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
^
Inmiddels heeft Raisin in Europa zo’n 53 miljard euro spaargeld van meer dan 800.000 Europese klanten bij ruim 100 banken ondergebracht. Goldman Sachs, Deutsche Bank en Paypal zijn aandeelhouder geworden. In Nederland is het sinds 2018 actief, met een vergunning van de Autoriteit Financiële Markten.
...
Is het veilig? Ja, het is slim en logisch, zegt de Consumentenbond. De bond krijgt er nooit klachten over, vertelt woordvoerder Joyce Donat (,,Ik gebruik het eerlijk gezegd zelf ook”).
....
Geen woord over erfbelasting.
Pagina: 1 ... 7 ... 160 Laatste

Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.

Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.

Trade Republic heeft zijn eigen topic.

We willen hier geen persoonlijke updates zien, dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.

Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling