Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-08 20:37
Plof-kip schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 10:23:
ABN en Van Lanschot mooie verhoging langere deposito tarieven.
Zie maken inderdaad aardige stappen:
https://www.vanspaarbankv...ijzigingen-depositorente/

Maar je moet het 15 jaar vast zetten bij Van Lanschot om een hogere rente te krijgen dan dat je momenteel bij 4 vrij opneembare rekeningen kunt krijgen. En die 4 zijn degene zonder voorwaarden.

Hou er ook even rekening mee dat je voor een ABN spaarrekening ook een niet-gratis betaalpakket moet afnemen en bij Van Lanschiot moet je een Advies- of Belegportfolio hebben - vast ook niet gratis ...

Denk dat als je momenteel 15 jaar je geld kunt missen (vastzetten) er wel betere opties zijn dan "gewoon" sparen.

[ Voor 14% gewijzigd door GroteVoet459 op 01-12-2023 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:17
Juan schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 09:58:
Iemand zijn rente al gehad?
Normaal staat het er in de avond op de laatste dag van de maand op, maar nog niets
Advanzia? Nee nog niet...

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-08 17:12
Bij Advanzia duurt het altijd even voordat het overzicht gestuurd wordt (altijd 2-3 dagen later dan de eerste dag). Ik verwacht dat de rentebijschrijving daarom ook langer duurt vanwege deze verwerking.

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Flexion1
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 06:49
Juan schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 09:58:
Iemand zijn rente al gehad?
Normaal staat het er in de avond op de laatste dag van de maand op, maar nog niets
Dit vraag je volgens mij elke maand. Waarom zo ongeduldig. Wacht gewoon een dag…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:21
Sjowhan schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 10:46:
Bij Advanzia duurt het altijd even voordat het overzicht gestuurd wordt (altijd 2-3 dagen later dan de eerste dag). Ik verwacht dat de rentebijschrijving daarom ook langer duurt vanwege deze verwerking.
Is meestal op de laatste dag van de maand.
Heb Advanzia leeggetrokken, en wil het laatste beetje voor weekend (de rente) eraf hebben

Vertrouwen is goed, controle nog beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-08 15:25
Ik heb gisteravond een deposito gestart via Raisin.
Nu heb ik van een bestaande rekening (Distingo) een deel geld opgenomen welke ik op het deposito wil zetten. De rest heb ik overgeboekt van mijn Rabo rekening.
Raisin vraagt nu om het bedrag op de Raisin rekening te zetten zodat ze het doorstorten.

Als het geld van Distingo is overgemaakt naar Raisin en mijn Rabo geld is ontvangen, zetten ze dit dan zelf (automatisch) door naar het deposito of moet ik zelf nog iets doen? Er zit namelijk een klein beetje tijdsdruk achter. Ik wacht het dan liever niet af als ik zelf nog actie moet ondernemen.

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v151 + HW P1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:12
Headshot_NL schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 11:05:
Ik heb gisteravond een deposito gestart via Raisin.
Nu heb ik van een bestaande rekening (Distingo) een deel geld opgenomen welke ik op het deposito wil zetten. De rest heb ik overgeboekt van mijn Rabo rekening.
Raisin vraagt nu om het bedrag op de Raisin rekening te zetten zodat ze het doorstorten.

Als het geld van Distingo is overgemaakt naar Raisin en mijn Rabo geld is ontvangen, zetten ze dit dan zelf (automatisch) door naar het deposito of moet ik zelf nog iets doen? Er zit namelijk een klein beetje tijdsdruk achter. Ik wacht het dan liever niet af als ik zelf nog actie moet ondernemen.
Ik heb niet superveel ervaring met Raisin, maar ik heb er 2 deposito's lopen. Toen ik ze aanvroeg en aangaf dat ik er € 5000 op wilde zetten stond ik 5000 in de min. Toen ik het geld overmaakte vanaf mijn SNS betaalrekening duurde dat een aantal dagen voordat het bij Raisin was. Vanaf daar werd het automatisch overgemaakt naar de deposito. Ik hoefde daar niks voor te doen.

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GroteVoet459
Headshot_NL schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 11:05:
Als het geld van Distingo is overgemaakt naar Raisin en mijn Rabo geld is ontvangen, zetten ze dit dan zelf (automatisch) door naar het deposito of moet ik zelf nog iets doen?
Ik open elke 2 maanden een nieuw deposito en doe dat 1 á 2 dagen voordat de vorige is afgelopen.
Dan krijg je inderdaad de melding dat je het geld moet storten om de aanvraag door te starten.
Zodra dat op de Raisin-rekening staat gaat de rest van het proces automatisch door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-07 20:26
Ik heb gisteren een deposito aangevraagd en het geld van m'n Nordax rekening gehaald. Nu zie ik alleen die transactie/opdracht nergens staan. Ik neem aan dat deze pas verschijnt als de opdracht uitgevoerd is? Het is alleen vervelend, want ondertussen ga ik twijfelen of ik het wel goed eraf heb gehaald (van Nordax naar Raisin rekening).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Headshot_NL
Opnemen kan toch enkel naar je Raisin rekening? Twijfel je aan de juiste rekening of het juiste bedrag?
Mijn opname zie ik wel gewoon staan. Rekening aantikken en kiezen voor transacties. Daar staat bij mij dat de opname nog niet is verwerkt. Maar daar zie je wel hoeveel je hebt opgenomen.

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v151 + HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-07 20:26
Headshot_NL schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 11:37:
Opnemen kan toch enkel naar je Raisin rekening? Twijfel je aan de juiste rekening of het juiste bedrag?
Mijn opname zie ik wel gewoon staan. Rekening aantikken en kiezen voor transacties. Daar staat bij mij dat de opname nog niet is verwerkt. Maar daar zie je wel hoeveel je hebt opgenomen.
Ah correct! Ik was nog niet helemaal thuis dat het daarbij stond. Staat inderdaad een reservering, dankjewel!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peter13579
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 06:54
In hoeverre checken jullie de credit rating van de bank indien je spaart via Raisin?

Raisin legt erg veel nadruk op de credit ratings van het land, maar ik lees ook (o.a. in dit topic) dat de landen niet verplicht bijleggen indien een bank omvalt. Geeft Raisin daarmee een vals gevoel van zekerheid?

Ik zou het waarderen indien de credit rating van de bank ook te zien is, maar die kan ik in het hele Raisin niet vinden (ben daar net nieuw).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GroteVoet459
peter13579 schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 16:18:
In hoeverre checken jullie de credit rating van de bank indien je spaart via Raisin?
Zoals al meerdere malen hier beantwoord: SVB en Wirecard wonnen nog grote awards de week voor ze op de fles gingen. Diverse Nederlandse grootbanken hebben allemaal een prima rating, maar moesten wel door de Nederlandse staat gered worden. Dus wat is zo'n rating voor ons als consument waard?

Raisin gaat echt geen rotte appels bij hun partners opnemen - daarmee zouden ze hun hele platform beschadigen.
Ik zou het waarderen indien de credit rating van de bank ook te zien is, maar die kan ik in het hele Raisin niet vinden (ben daar net nieuw).
Dan gebruik je de link onder "Welke bank..." in de OT en zoek je de bank op ...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Klarna gaat maandag van 3,00% naar 3,25% :)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Novax
  • Registratie: November 2023
  • Niet online
Voor wie nog interesse heeft in de lang jarige depositos van Renault, vanaf 7 december gaan deze naar beneden:
  • 3 jaar: 3,90% naar 3,70%
  • 4 jaar: 3,95% naar 3,75%
  • 5 jaar: 4,00% naar 3,80%
Daling van deposito rentes bij Fjord bank zet ook door, vanaf 7 december:
  • 1 jaar: 4,10% naar 3,90%
  • 1.5 jaar: 4,05% naar 3,80%
  • 2 jaar: 4,05% naar 3,80%
  • 3 jaar: 3,90% naar 3,65%
  • 4 jaar: 3,80% naar 3,55%
  • 5 jaar: 3,70% naar 3,50%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
MERKUR PRIVATBANK (DUI) biedt vanaf vandaag 3,50% rente op een Tagesgeld konto. Initiële inleg is wel minimaal €10K, maar dat mag later verlaagd worden zonder dat het rentepercentage daar last van heeft. Ik zie nog geen kosten, maar misschien zie ik die over het hoofd.

Het lijkt erop dat deze bank geen Duitse woonplaats of tegenrekening vereist, dus mogelijk geschikt is voor Nederlanders.

Aanvulling 02-Dec: Het inschrijfforumilier accepteert adressen uit de hele wereld, maar [url="https://www.merkur-privat...ge/tagesgeld/anlegen.html"]elders op de website[/url] staat dat een Duits woonadres verplicht is. Ook wordt een iet-Duits IBAN-nummer niet geaccepteerd.

[ Voor 25% gewijzigd door GroteVoet459 op 02-12-2023 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
Phyxion schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 17:18:
Op gewoon de spaar? Tijd om over te stappen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feddesman
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-07 16:30
Phyxion schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 17:18:
Renault bank gaat nu wel erg ver achter lopen met vrij opneembaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:38
Headshot_NL schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 17:38:
[...]

Op gewoon de spaar? Tijd om over te stappen dan.
Vanaf? Grote kans dat in ieder geval Nordax volgt, CKV mogelijk ook wel. Distingo is nog onduidelijk, maar lijkt op de eerste verhoging na hun introductie gefaald te hebben met reageren en het daardoor in 2x moeten doen, dus die gaan mogelijk ook mee?

Blijft Renault over die met 3% al niet volgde en "laat" naar 2,90% ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
RobertMe schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 17:46:
[...]

Vanaf? Grote kans dat in ieder geval Nordax volgt, CKV mogelijk ook wel. Distingo is nog onduidelijk, maar lijkt op de eerste verhoging na hun introductie gefaald te hebben met reageren en het daardoor in 2x moeten doen, dus die gaan mogelijk ook mee?

Blijft Renault over die met 3% al niet volgde en "laat" naar 2,90% ging.
Distingo. Hoe hoger hoe beter natuurlijk. Kijk het wel even aan. Om nou elke week over te stappen is ook zo wat. De dagen dat het is overgeboekt van de bank naar Raisin en weer terug "kost" je ook rente.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Headshot_NL schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 18:01:
[...]

Distingo. Hoe hoger hoe beter natuurlijk. Kijk het wel even aan. Om nou elke week over te stappen is ook zo wat. De dagen dat het is overgeboekt van de bank naar Raisin en weer terug "kost" je ook rente.
Exact, de rente van Distingo is gewoon prima, ook als Klarna naar 3,25% gaat. Die 0,09 procentpunt is bij €100k nog steeds maar €90 op jaarbasis aan verschil. En waarschijnlijk heb je er geen €100k staan, en kans is aanwezig dat Distingo ook volgt (als niet er overheen gaat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
RobertMe schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 18:04:
[...]

Exact, de rente van Distingo is gewoon prima, ook als Klarna naar 3,25% gaat. Die 0,09 procentpunt is bij €100k nog steeds maar €90 op jaarbasis aan verschil. En waarschijnlijk heb je er geen €100k staan, en kans is aanwezig dat Distingo ook volgt (als niet er overheen gaat).
Precies, nog niet de helft ervan.
We wachten het rustig af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• feddesman
Headshot_NL schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 18:05:
[...]

Precies, nog niet de helft ervan.
We wachten het rustig af.
Je kan het toch ook verdelen over diverse spaarrekeningen bij raisin .Is gelijk ook wat risicospreiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Frankenstein schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 08:48:
Rente Advanzia deze maand ongewijzigd:

3,87% Verzinsung ab dem ersten Euro (Gültig bis zum 31.12.2023)*

Für Bestandskunden sowie im Anschluss an den Aktionszeitraum gilt der jeweils gültige Standardzinssatz von derzeit 1,61% p.a. effektiv. Im Übrigen gelten die Allgemeinen Geschäftsbedingungen.
Dus 3,87% alleen voor nieuwe klanten voor minder dan een maand lang, daarna 1,61%.

Heeft iemand met een bestaande een aanbod gehad om te verlengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockel83
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 05-04 16:45
mrmrmr schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 18:21:
[...]

Dus 3,87% alleen voor nieuwe klanten voor minder dan een maand lang, daarna 1,61%.

Heeft iemand met een bestaande een aanbod gehad om te verlengen?
De actie is voor (minimaal) 3 maanden, maar loopt nog tot het einde van de maand.
Als je nu zou openen/storten heb je hoogstwaarschijnlijk zelfs bijna 4 maanden.

[ Voor 10% gewijzigd door Rockel83 op 01-12-2023 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Rockel83 schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 18:36:
[...]

De actie is voor (minimaal) 3 maanden, maar loopt nog tot het einde van de maand.
Als je nu zou openen/storten heb je hoogstwaarschijnlijk zelfs bijna 4 maanden.
Ok, maar mijn bestaande rekening van 3,4% is afgelopen per 1 november 2023. Heeft iemand in een soortgelijke situatie een verlengaanbod gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockel83
mrmrmr schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 18:43:
[...]

Ok, maar mijn bestaande rekening van 3,4% is afgelopen op per 1 november 2023. Heeft iemand in een soortgelijke situatie een verlengaanbod gehad?
Er schijnen mensen geweest te zijn die inderdaad verlenging schijnen gehad te hebben. Maar geloof dat die mensen daarvoor, voor afloop, op de hoogte gesteld waren geworden via een mail. Dat kwam in ieder geval voorbij in het vorige topic.

Maar leeghalen en opzeggen zou geloof ik ook vrij snel gaan voordat je weer een geheel nieuw account zou kunnen aanmaken met weer een nieuwe periode van actierente.

Volgens mij sprak men over een week in het vorige topic.

Dus als je nu opzegt en voor eind dec. weer opnieuw hebt geopend met een minimale inleg van €5000, dan zou je als het goed is weer minimaal 3 maanden tegen die 3.87% moeten krijgen als ik het goed heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frankenstein
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 29-07 15:27
GroteVoet459 schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 17:37:
Merkur Privatbank (DUI) biedt vanaf vandaag 3,50% rente op een Tagesgeld konto. Initiële inleg is wel minimaal €10K, maar dat mag later verlaagd worden zonder dat het rentepercentage daar last van heeft. Ik zie nog geen kosten, maar misschien zie ik die over het hoofd.

Het lijkt erop dat deze bank geen Duitse woonplaats of tegenrekening vereist, dus mogelijk geschikt is voor Nederlanders.

Heeft iemand al ervaring met deze bank?
Men dient in Duitsland te wonen en een Duitse betaalrekening te hebben:
https://www.merkur-privat...ge/tagesgeld/anlegen.html

Ok, je kunt een buitenlands adres opgeven, maar mijn niet-Duitse IBAN riep bij het formulier vragen op. Waarom weet ik niet, mogelijk omdat het geen Duitse IBAN is...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Nu online
Frankenstein schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 18:57:
[...]

Men dient in Duitsland te wonen en een Duitse betaalrekening te hebben:
https://www.merkur-privat...ge/tagesgeld/anlegen.html

Ok, je kunt een buitenlands adres opgeven, maar mijn niet-Duitse IBAN riep bij het formulier vragen op. Waarom weet ik niet, mogelijk omdat het geen Duitse IBAN is...
Vanuit Nederland kun je een Duitse IBAN bij N26 aanvragen. Misschien helpt dat ?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Laatst online: 04:29
Eindelijk bevestiging gekregen dat mijn rekening bij Consors is geopend. Woonplaatsverklaring van de Belastingdienst was de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas...
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 05:10
In welke taal was dat document opgesteld? En heb je het per email of ouderwetse briefpost verstuurd?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Out.of.Control
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 08:05
Hier wel een bijzondere ervaring met Raisin en een poging om een deposito binnen de 14 dagen bedenktermijn te annuleren.

Ik heb een depositoladder en begin november liep één van de deposito's van de ladder af. Deze heb ik met 2 jaar verlengd (bij Younited, tegen 4%) en zou op 11 november ingaan.
Kort daarna had ik een onverwachte grote uitgave, waardoor ik het geld toch maar liever niet vast wilde zetten. (De grote uitgavekons gewoon gedaan worden, maar er bleef anders wel erg weinig vrij beschikbaar spaargeld over.)

Dus netjes via de instructies van Raisin een bericht gestuurd dat ik de deposite binnen de 14-dagen termijn wil annuleren, o.v.v. het deposito-nummer.
Nu had ik van anderen hier al begrepen dat dat even duurt (week of 3), maar dat het geld dan zonder verdere berichtgeving plots op je Raisin-tussenrekening staat.
Dus ik wacht rustig af en krijg deze week het bericht dat het helaas niet mogelijk is om de deposito te annuleren. Op 11-11-2025 komt het beschikbaar. Punt.

Nu is het voor mij niet direct een groot probleem. Over enkele maanden valt een andere deposito vrij en mijn vrouw heeft ook genoeg op haar spaarrekening staan (bij de Rabo, ik krijg haar niet overtuigd om het ergens anders neer te zetten), maar bijzonder is het wel.
Ik ga er verder ook geen moeite in steken, maar wilde het wel hier delen.

Dus als je een deposito wilt annuleren, is het wellicht beter om er wat meer bovenop te zitten, anders gebeurt wellicht hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Out.of.Control schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 09:00:
Hier wel een bijzondere ervaring met Raisin en een poging om een deposito binnen de 14 dagen bedenktermijn te annuleren.

Ik heb een depositoladder en begin november liep één van de deposito's van de ladder af. Deze heb ik met 2 jaar verlengd (bij Younited, tegen 4%) en zou op 11 november ingaan.
Kort daarna had ik een onverwachte grote uitgave, waardoor ik het geld toch maar liever niet vast wilde zetten. (De grote uitgavekons gewoon gedaan worden, maar er bleef anders wel erg weinig vrij beschikbaar spaargeld over.)

Dus netjes via de instructies van Raisin een bericht gestuurd dat ik de deposite binnen de 14-dagen termijn wil annuleren, o.v.v. het deposito-nummer.
Nu had ik van anderen hier al begrepen dat dat even duurt (week of 3), maar dat het geld dan zonder verdere berichtgeving plots op je Raisin-tussenrekening staat.
Dus ik wacht rustig af en krijg deze week het bericht dat het helaas niet mogelijk is om de deposito te annuleren. Op 11-11-2025 komt het beschikbaar. Punt.

Nu is het voor mij niet direct een groot probleem. Over enkele maanden valt een andere deposito vrij en mijn vrouw heeft ook genoeg op haar spaarrekening staan (bij de Rabo, ik krijg haar niet overtuigd om het ergens anders neer te zetten), maar bijzonder is het wel.
Ik ga er verder ook geen moeite in steken, maar wilde het wel hier delen.

Dus als je een deposito wilt annuleren, is het wellicht beter om er wat meer bovenop te zitten, anders gebeurt wellicht hetzelfde.
toon volledige bericht
Zou het "probleem" in deze niet zijn dat je verlengd hebt? Kan mij indenken dat daarvoor andere regels gelden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
Bas... schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 08:29:
In welke taal was dat document opgesteld? En heb je het per email of ouderwetse briefpost verstuurd?
Een woonplaatsverklaring voor Duitsland aangevraagd. Deze wordt opgesteld in Nederlands en Engels. Goede foto via e-mail opgestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs82
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-05 13:37
Gisteren kreeg ik van Consors een mail dat de rekening is geopend en de welkomsinfo per post onderweg is.

Het heeft precies 1 maand geduurd na het opsturen van mijn woonplaatsverklaring (gemeente uitdraai) en PostIdent. Ik heb overigens de woonplaatsverklaring gewoon per e-mail aangeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldock
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-07 20:58
@Out.of.Control denk dat verlengen net een ander proces is.
Mijn kleine irritatie met raisin is dat ze geld dat beschikbaar is vasthouden voor een aangevraagde deposito. Dus als je bijv een deposito van 10k opent en er staat 5k nog vrij beschikbaar dan wordt die 5k geblokkeerd. Met dat geld kun je dus niks zo lang de andere 5k niet is gestort of je de aanvraag annuleert. Of te wel, je kunt raisin in de tussentijd niet normaal gebruiken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• feddesman
Bulldock schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 09:41:
@Out.of.Control denk dat verlengen net een ander proces is.
Mijn kleine irritatie met raisin is dat ze geld dat beschikbaar is vasthouden voor een aangevraagde deposito. Dus als je bijv een deposito van 10k opent en er staat 5k nog vrij beschikbaar dan wordt die 5k geblokkeerd. Met dat geld kun je dus niks zo lang de andere 5k niet is gestort of je de aanvraag annuleert. Of te wel, je kunt raisin in de tussentijd niet normaal gebruiken.
Zie werkelijk het probleem niet, dan heb je of de deposito te vroeg geopend of gewoon geen geduld totdat de 10.000 is aangekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
Hebben andere ook dat overboeken naar Distingo zo lang duurt? Heb 4 dagen geleden een eerste overboeking gedaan maar geld is er nog steeds niet? (Vanaf dinsdag).

Staat nog steeds op in behandeling.

[ Voor 11% gewijzigd door Dracula op 02-12-2023 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldock
@feddesman je hebt behoorlijke tijd om het geld te storten. als het geld nog onderweg is of je wilt gewoon nog even een paar dagen wachten, dan kun je dus niet meer geld naar of tussen een flex spaarrekening verplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feddesman
Dracula schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 10:07:
Hebben andere ook dat overboeken naar Distingo zo lang duurt? Heb 4 dagen geleden een eerste overboeking gedaan maar geld is er nog steeds niet? (Vanaf dinsdag).

Staat nog syeeds op in behandeling.
Bij mij was het volgende werkdag al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feddesman
Bulldock schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 10:12:
@feddesman je hebt behoorlijke tijd om het geld te storten. als het geld nog onderweg is of je wilt gewoon nog even een paar dagen wachten, dan kun je dus niet meer geld naar of tussen een flex spaarrekening verplaatsen.
Dan wacht je voortaan toch af tot het geld er wel op staat en vraag je daarna de deposito aan.Dat zal je een vertraging van een dag opleveren maximaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldock
@feddesman ja daarom post ik het ook, want dit wist ik vooraf niet en dan is het irritant dat je niet bij je geld kunt. Dit wordt helemaal niet of niet duidelijk gecommuniceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-08 18:10
Thijs82 schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 09:32:
Gisteren kreeg ik van Consors een mail dat de rekening is geopend en de welkomsinfo per post onderweg is.

Het heeft precies 1 maand geduurd na het opsturen van mijn woonplaatsverklaring (gemeente uitdraai) en PostIdent. Ik heb overigens de woonplaatsverklaring gewoon per e-mail aangeleverd.
Hoe ziet dat ‘openingspakket’ er eigenlijk uit? Gewoon de inloggegevens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Nu online
feddesman schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 10:16:
[...]

Bij mij was het volgende werkdag al.
Hmz bijzonder. Was de eerste overboeking voor openen rekening.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LuckyStriker
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 21-05-2024
Volgens mijn berekening heb ik over de maand november te weinig rente uitgekeerd gekregen bij Advanzia. Gaat maar om bijna 5 euro te weinig. Maar toch! Wie het kleine niet eert....

Zijn er meer die te weinig uitgekeerd hebben gekregen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Out.of.Control
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 08:05
RobertMe schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 09:09:
[...]

Zou het "probleem" in deze niet zijn dat je verlengd hebt? Kan mij indenken dat daarvoor andere regels gelden.
Tussen het moment van aanvraag van de verlenging en de ingangsdatum ging de rente nog omlaag en daarover werd ik via de mail geïnformeerd. Daarin stond ook de volgende passage:

De bank heeft de verlenging van uw termijndeposito nog niet bevestigd. De rentewijziging vindt plaats op 23.10.2023. Mocht uw huidige termijndeposito na deze datum vervallen, dan ontvangt u de nieuwe rente op het verlengde termijndeposito. Wilt u geen verlenging tegen deze rente? Dan kunt u het verlengde termijndeposito uiteraard herroepen binnen een termijn van 14 kalenderdagen na de verlengingsdatum.

Dus dan is het toch ergens anders mis gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Registratie: November 2023
  • Niet online
Dracula schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 10:07:

Staat nog steeds op in behandeling.
Was dit ook de eerste rekening die je opende bij Raisin of had je al een Raisin account? Bij de eerste rekening kan het allemaal wat langer duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:21
Een paar maanden geleden stelde ik in de voorganger van dit topic deze vraag:
Andrehj schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 12:01:
Ik ben op zoek naar een bank waar ik een deposito voor ca 4 jaar met een goede rente (4%?) voor een minderjarig kind af kan sluiten.
Rekening moet op naam van dat kind staan, om de jaarlijkse belastingvrije schenkingen te kunnen benutten.
Via Raisin gaat dat niet, want daar moet je meerderjarig zijn.

Iemand een suggestie?
Toen kreeg ik dit antwoord:
rechtsherstel schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 12:48:
In het verleden voor mijn neefje en nichtje rekeningen geopend bij Credit Europe.
Helaas kan dit bij Credit Europe momenteel ook niet meer, dit staat in hun FAQ:
Kan een rekening voor een minderjarige geopend worden?
Nee, dat is helaas niet mogelijk. Op het moment bieden we geen producten aan voor minderjarigen.
Weet iemand anders nog een manier om ook je minderjarige kinderen een aardige rente op hun deposito te bieden? Van de magere 2.35% van de Rabobank wordt niemand vrolijk... :|

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feddesman
Andrehj schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 11:58:
Een paar maanden geleden stelde ik in de voorganger van dit topic deze vraag:

[...]

Toen kreeg ik dit antwoord:

[...]

Helaas kan dit bij Credit Europe momenteel ook niet meer, dit staat in hun FAQ:

[...]

Weet iemand anders nog een manier om ook je minderjarige kinderen een aardige rente op hun deposito te bieden? Van de magere 2.35% van de Rabobank wordt niemand vrolijk... :|
Waarom niet op je eigen naam en daarna schenken .Heb er zelf ook naar gekeken en heb uiteindelijk voor deze constructie gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrehj
feddesman schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 12:00:
Waarom niet op je eigen naam en daarna schenken .Heb er zelf ook naar gekeken en heb uiteindelijk voor deze constructie gekozen.
Dat is geen optie als je de jaarlijkse schenkingsvrijstelling wilt benutten.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feddesman
Andrehj schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 12:02:
[...]

Dat is geen optie als je de jaarlijkse schenkingsvrijstelling wilt benutten.
Dan kan je de 4% wel vergeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrehj
Dat weet ik, maar er zijn genoeg banken (ook in NL) die rond de drie procent bieden. Ik kan er alleen geen een vinden waar ik voor mijn dochter op haar eigen naam een rekening kan openen. Ik hoop dat er in dit topic iemand een bank heeft gevonden waar dat wel lukt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroteVoet459
[...]

Volgens https://www.vanspaarbankv...-vergelijken/jeugdsparen/ zijn er geen (gunstige) deposito's waar Jeugdsparen een optie is. Triodos heeft de hoogste rente voor Jeugdsparen, met (momenteel) 2,40%, per https://www.vanspaarbankv...-vergelijken/jeugdsparen/

PS: ik heb even bij de details van diverse deposito's met een hogere rente gekeken maar die melden allemaal "Jeugdsparen: Nee". Via Raisin kan het sowieso niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bandicoot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-07 12:59
Andrehj schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 12:06:
[...]

Dat weet ik, maar er zijn genoeg banken (ook in NL) die rond de drie procent bieden. Ik kan er alleen geen een vinden waar ik voor mijn dochter op haar eigen naam een rekening kan openen. Ik hoop dat er in dit topic iemand een bank heeft gevonden waar dat wel lukt.
Ik heb voor mijn dochter een rekening geopend bij Argenta. Daar kun je vervolgens ook een deposito afsluiten. Niet de beste rente in de markt, maar best ok. Momenteel 2,25% vrij opneembaar en tot 3,25% bij een deposito.

[ Voor 5% gewijzigd door Bandicoot op 02-12-2023 12:18 ]

PVOutput: VO18

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feddesman
GroteVoet459 schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 12:10:
[...]

Volgens https://www.vanspaarbankv...-vergelijken/jeugdsparen/ zijn er geen (gunstige) deposito's waar Jeugdsparen een optie is. Triodos heeft de hoogste rente voor Jeugdsparen, met (momenteel) 2,40%, per https://www.vanspaarbankv...-vergelijken/jeugdsparen/

PS: ik heb even bij de details van diverse deposito's met een hogere rente gekeken maar die melden allemaal "Jeugdsparen: Nee". Via Raisin kan het sowieso niet.
Volgens mij kan je het bij Triodos voor 2,6% vast zetten voor je kind.Hoger ga je niet vinden.

Maar je zit dus al aan de maximale jaarlijkse en eenmalige vrijstelling begrijp ik?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hv08
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:48
Andrehj schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 12:06:
[...]

Dit kan in NL wel bij garantibank, deposito nu 3,45 voor een jaar, 3,25 voor 2 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrehj
GroteVoet459 schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 12:10:
[...]

Dankjewel, maar die rekening bij Triodos kun je alleen openen als je kind maximaal 11 is. Ze is al ouder, dus dat wordt niets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andrehj
hv08 schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 12:15:
Dit kan in NL wel bij garantibank, deposito nu 3,45 voor een jaar, 3,25 voor 2 jaar.
Dankjewel! _/-\o_ Dat lijkt de gouden tip! Hier ga ik gelijk een rekening regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrehj
feddesman schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 12:14:
Maar je zit dus al aan de maximale jaarlijkse en eenmalige vrijstelling begrijp ik?
Yep. Gezien de situatie op de woningmarkt: Als je wilt dat je kinderen ooit ook ergens zelfstandig kunnen wonen zul je ze zoveel mogelijk moeten helpen. Fiscaal gezien is het dan een no-brainer om zoveel mogelijk de schenkingsvrijstellingen te benutten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hv08
Andrehj schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 12:17:
[...]

Dankjewel! _/-\o_ Dat lijkt de gouden tip! Hier ga ik gelijk een rekening regelen.
Ik heb er overigens een en/of rekening met mijn minderjarige dochter, misschien is dat nog wat voor je.

Ik vond het wel handig dat ik dan nog kan meekijken als ze straks 18 is :)

[ Voor 17% gewijzigd door hv08 op 02-12-2023 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feddesman
Andrehj schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 12:19:
[...]

Yep. Gezien de situatie op de woningmarkt: Als je wilt dat je kinderen ooit ook ergens zelfstandig kunnen wonen zul je ze zoveel mogelijk moeten helpen. Fiscaal gezien is het dan een no-brainer om zoveel mogelijk de schenkingsvrijstellingen te benutten.
Zeker waar!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Andrehj
hv08 schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 12:21:
Ik heb er overigens een en/of rekening met mijn minderjarige dochter, misschien is dat nog wat voor je.
Ik betwijfel hoe dat fiscaal geregeld is. Ik denk dat dan nog steeds de helft van het vermogen op jouw naam staat.
Dus net maar een "deposito voor mijn kind" afgesloten bij de Garantibank en daarbij mijzelf als ouder opgegeven. Ging hartstikke makkelijk via de website. Nogmaals dank aan @hv08 !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rockel83

Niet direct een deposito, maar op Revolut kun je wel <18 rekeningen openen. Ze hebben daar dan een spaarproduct (vrij opneembaar) tegen, op het moment, 3.2%

Volgens mij niet direct wat je zoekt, maar misschien een tussenoplossing for the time being?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GroteVoet459
Rockel83 schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 13:31:
[...]
Niet direct een deposito, maar op Revolut kun je wel <18 rekeningen openen. Ze hebben daar dan een spaarproduct (vrij opneembaar) tegen, op het moment, 3.2%
Volgens mij bied Revolut geen sparen, maar beleggen in een Geldmarktfonds.
Dat is al meermaals in dit topic besproken.

[ Voor 9% gewijzigd door GroteVoet459 op 02-12-2023 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Nu online
Novax schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 11:42:
[...]

Was dit ook de eerste rekening die je opende bij Raisin of had je al een Raisin account? Bij de eerste rekening kan het allemaal wat langer duren.
Heb er twee geopend tegelijkertijd.

Bij de een is geld al binnen bij de ander niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroteVoet459
Dracula schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 13:52:
[...]
Heb er twee geopend tegelijkertijd.

Bij de een is geld al binnen bij de ander niet.
Kan me voorstellen dat het met het nog steeds groeiend aantal Nederlandse spaarders dat eindelijk begint met rekeningen in dat enge buitenland te plaatsen (zie ook de nieuwe gezichten hier), gecombineerd met dat ze momenteel (tot maandag) de hoogste rente-zonder-voorwaarden bieden een beetje druk is bij Distingo.

Verder zijn ze pas de 15e begonnen voor de Nederlandse markt en al hebben in sindsdien al 2 renteverhogingen gedaan - dat trekt ook de aandacht van mensen die al bij een "betere" bank zitten. Dus er zullen zeker wat groeistuipen te verwachten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockel83
GroteVoet459 schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 13:35:
[...]

Volgens mij bied Revolut geen sparen, maar beleggen in een Geldmarktfonds.
Dat is al meermaals in dit topic besproken.
Klopt, maar daarom noemde ik het dan ook een spaarproduct. Al was dat wellicht ook niet de juiste term.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
Rockel83 schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 14:15:
[...]
Klopt, maar daarom noemde ik het dan ook een spaarproduct. Al was dat wellicht ook niet de juiste term.
Maar is het voor een kind echt een nadeel dat het een geldmarktfonds is? Voor een volwassene die VRH betaalt natuurlijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Pistachenootje schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 14:27:
[...]

Maar is het voor een kind echt een nadeel dat het een geldmarktfonds is? Voor een volwassene die VRH betaalt natuurlijk wel.
Ligt er aan hoveeel het kind op de rekening heeft staan? Maar denk dat er weinig < 18 jarigen zijn die boven de vrijstelling uit komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
RobertMe schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 14:30:
[...]
Ligt er aan hoveeel het kind op de rekening heeft staan? Maar denk dat er weinig < 18 jarigen zijn die boven de vrijstelling uit komen.
Vermogen van het minderjarig kind wordt dacht ik meegeteld met de ouders voor VRH... Maar weet niet of sparen vs. beleggen dan nog verschil maakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rockel83
Pistachenootje schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 14:27:
[...]

Denk van niet, vandaar dat ik het dan ook aankaartte. Zal voor kinderen tot 18 gewoon hetzelfde zijn. Daarna wellicht wel handig om het op een normale spaarrekening te zetten. Maar de vraag was nu dan ook specifiek op kinderen gericht.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hv08
Vermogen van minderjarige kinderen wordt bij het vermogen van de ouders opgeteld. Dus als je zelf al boven de VRH vrijstelling zit, is het niet handig om voor een eigen kind een rekening te openen wat onder beleggingen valt tegen 3,2%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fredericm
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 05-08 22:48
Andrehj schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 12:19:
[...]

Waarom niet schenken aan je kinderen en dan van hun teruglenen en storten op je eigen spaarrekening.
Dit wel bij mededelingen op overschrijvingen goed vermelden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkoes
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 31-07 23:37
Ik zie nu dat orange bank vanaf 4 dec de rente vaat verlagen, als ik nu nog wil storten, ben ik dan te laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockel83
hv08 schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 18:11:
Vermogen van minderjarige kinderen wordt bij het vermogen van de ouders opgeteld. Dus als je zelf al boven de VRH vrijstelling zit, is het niet handig om voor een eigen kind een rekening te openen wat onder beleggingen valt tegen 3,2%.
Op zich ook wel logisch nu ik er wat verder over nadenk. Anders zou het wel heel makkelijk zijn om even wat vermogen weg te sluizen voor de BD...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:43
Henkoes schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 18:37:
Ik zie nu dat orange bank vanaf 4 dec de rente vaat verlagen, als ik nu nog wil storten, ben ik dan te laat?
De datum van het daadwerkelijk openen van de rekening geldt. Hij wordt past geopend na het verwerken etc. Bij mij duurde dat een aantal dagen. Ik denk dat je te laat bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fredericm
Rockel83 schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 18:40:
[...]

Op zich ook wel logisch nu ik er wat verder over nadenk. Anders zou het wel heel makkelijk zijn om even wat vermogen weg te sluizen voor de BD...
Heb je geen last van. Het blijft spaargeld

Defiscalisatie onderlinge vorderingen en schulden in box 3

Vorderingen en schulden tussen fiscale partners - bijvoorbeeld in het kader van een jaarlijks verrekeningsbeding in de huwelijkse voorwaarden - en tussen ouder en minderjarige kinderen worden met terugwerkende kracht tot en met 1 januari 2023 gedefiscaliseerd. Dit betekent dat deze vorderingen en schulden buiten de heffing blijven en niet meer in de aangifte inkomstenbelasting hoeven te worden vermeld. Bij ouders en minderjarige kinderen gaat het dan alleen om de situatie waarin het inkomen van het minderjarige kind aan de ouders wordt toegerekend, omdat alleen dan sprake is van dezelfde aangifte.

Dus je hoeft de schuld aan je kinderen niet bij je aangifte te vermelden. Is natuurlijk spaargeld of belegging afhankelijk wat je met het geld doet

[ Voor 7% gewijzigd door Fredericm op 02-12-2023 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockel83
Veel banken doen niet veel in het weekend. Vanaf maandag zou officieel overmorgen al om 00:00:01 zijn. Ken die bank zelf niet (via Raisin dacht ik?), maar lijkt me een beetje kort dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Ja. De aanvraag moet volledig zijn / doorgezet voor 4 december. Gezien je het geld naar ik aanneem nu niet op de Raisin rekening hebt staan ga je ver nooit meer voor 4-12 geld bijgeschreven krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockel83
Fredericm schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 18:50:
[...]

Heb je geen last van. Het blijft spaargeld

Defiscalisatie onderlinge vorderingen en schulden in box 3

Vorderingen en schulden tussen fiscale partners - bijvoorbeeld in het kader van een jaarlijks verrekeningsbeding in de huwelijkse voorwaarden - en tussen ouder en minderjarige kinderen worden met terugwerkende kracht tot en met 1 januari 2023 gedefiscaliseerd. Dit betekent dat deze vorderingen en schulden buiten de heffing blijven en niet meer in de aangifte inkomstenbelasting hoeven te worden vermeld. Bij ouders en minderjarige kinderen gaat het dan alleen om de situatie waarin het inkomen van het minderjarige kind aan de ouders wordt toegerekend, omdat alleen dan sprake is van dezelfde aangifte.

Dus je hoeft de schuld aan je kinderen niet bij je aangifte te vermelden. Is natuurlijk spaargeld of belegging afhankelijk wat je met het geld doet
Ah bedankt voor de uitgebreide uitleg, erg vriendelijk d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fredericm
Rockel83 schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 18:56:
[...]

Ah bedankt voor de uitgebreide uitleg, erg vriendelijk d:)b
Maar vooral goede mededelingen opnemen
En geld op rekening kinderen storten en weer teruglenen van hun. Voordeel is dat je ook rente aan hun kunt betalen. Volgens mij 6% en rente op rente. En vastleggen met excel.

Als je absolute zekerheid wil en het gaat om veel geld 18 * jaarlijkse schenkingsvrijstelling kun je de constructie laten accorderen door de belastingdienst.

En als kinderen het geld nodig hebben lening terugbetalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaarder
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 10-06-2024
Te laat voor die 4,25% bedoel je? Ja, dat wel. Dan had het bedrag gisteren gestort moeten zijn. Het nieuwe percentage is 4% meende ik. Ook niet verkeerd natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankenstein
spaarder schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 19:28:
[...]

Te laat voor die 4,25% bedoel je? Ja, dat wel. Dan had het bedrag gisteren gestort moeten zijn. Het nieuwe percentage is 4% meende ik. Ook niet verkeerd natuurlijk.
Bij Consorsbank kun je 1 jaar 4% vrij opneembaar gegarandeerd krijgen. Voorwaardelijk weliswaar, maar geen renteverlies doordat je dan niet via de Raisin rekening overboekt en doordat Orange bank traag is met beeindigen van het deposito. (Mijn vervallen deposito is vrijdag laat in de middag op de Raisin rekening bijgeschreven, en moet renteloos het weekend door!). Consorsbank heeft dik mijn voorkeur. Das ist aber eine persönliche sache... (niet mee beginnen als je Duits niet veheerst). Bovendien heeft de rekening openen meer tijd en aandacht nodig bij Consorsbank. Daar geldt de rente op het moment van openen (3-4 weken na aanvraag), dus je weet niet zeker of je 4% krijgt. Bij vrij opneembaar is het makkelijk bepalen wanneer je overboekt. Met deposito's is dat lastiger... tot bij Raisin onmogelijk en heb je een aanmerkelijke kans op renteverlies. Dus doe mij die 4% maar lekker vrij opneembaar. Kun je ook nog naar hartelust bijstorten of opnemen. En stap je mocht de rente toch weer gaan stijgen over op Advanzia of toch nog een deposito.

[ Voor 22% gewijzigd door Frankenstein op 02-12-2023 21:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• exelletor
  • Laatst online: 23:26
Ik krijg op feestboek vaak advertenties voor "verdienproducten". De meesten zouden geclassificeerd worden als beleggingen, dus die horen niet in dit topic thuis.

De laatste advertentie was echter van RUUT en die vind ik op het eerste gezicht voor mijn situatie wel interessant. 1 maand 4% en 1 jaar 4,3%. Iemand anders toevallig ervaring mee en of dit itt Trading Republic wel een regulier spaarproduct voor de BD is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arj1o1
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22:24
exelletor schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 23:52:
Ik krijg op feestboek vaak advertenties voor "verdienproducten". De meesten zouden geclassificeerd worden als beleggingen, dus die horen niet in dit topic thuis.

De laatste advertentie was echter van RUUT en die vind ik op het eerste gezicht voor mijn situatie wel interessant. 1 maand 4% en 1 jaar 4,3%. Iemand anders toevallig ervaring mee en of dit itt Trading Republic wel een regulier spaarproduct voor de BD is?
Feestboek?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rockel83
Facebook, hoogstwaarschijnlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
exelletor schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 23:52:
Gaat zo te zien om een echt deposito op jouw naam. Een spaarprodukt voor de BD.

https://www.ruutapp.com/fixed-term-deposit

Open a RUUT current account, 30€ earn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• helloitsme
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 05:41
Pistachenootje schreef op zondag 3 december 2023 @ 02:12:
[...]

Gaat zo te zien om een echt deposito op jouw naam. Een spaarprodukt voor de BD.

https://www.ruutapp.com/fixed-term-deposit

Open a RUUT current account, 30€ earn.
Ik heb even op de site zitten kijken en kwam uiteindelijk dit document tegen. Concludeer ik nu goed dat je vanaf januari 3€ pm gaat betalen?

Zie pagina 5
https://ruutapp.com/agreement/DE/03_RUUT_Isbank_PLV.pdf

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pistachenootje
helloitsme schreef op zondag 3 december 2023 @ 07:11:
[...]

Ik heb even op de site zitten kijken en kwam uiteindelijk dit document tegen. Concludeer ik nu goed dat je vanaf januari 3€ pm gaat betalen?

Zie pagina 5
Ik vermoed dat je gelijk hebt.

Misschien even de gratis 30 euro ophalen en dan opzeggen 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frankenstein
Pistachenootje schreef op zondag 3 december 2023 @ 07:38:
[...]

Ik vermoed dat je gelijk hebt.

Misschien even de gratis 30 euro ophalen en dan opzeggen 😉
Bij 100k 1 jaar vast is het rendement min kosten ongeveer 4,26% 🤙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
Frankenstein schreef op zondag 3 december 2023 @ 09:40:
[...]
Bij 100k 1 jaar vast is het rendement min kosten ongeveer 4,26% 🤙
Heb je daarin de 30 euro bonus meegenomen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frankenstein
Pistachenootje schreef op zondag 3 december 2023 @ 10:15:
[...]

Heb je daarin de 30 euro bonus meegenomen?
Dan kom je rond de 4,29% uit. Je kan voor elke inleg zeggen dat de kosten voor jaar 1 6 euro zijn (36-30 euro). Daar heb je een aardig jaardeposito voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
Frankenstein schreef op zondag 3 december 2023 @ 10:30:
[...]
Dan kom je rond de 4,29% uit. Je kan voor elke inleg zeggen dat de kosten voor jaar 1 6 euro zijn (36-30 euro). Daar heb je een aardig jaardeposito voor.
Met Duits DGS. Niet gek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dirk_mec
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 04-08 20:41
Heeft iemand ervaring met RUUT? Is het betrouwbaar (afgezien van de Duitse DGS)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
dirk_mec schreef op zondag 3 december 2023 @ 11:51:
Heeft iemand ervaring met RUUT? Is het betrouwbaar (afgezien van de Duitse DGS)?
Scroll anders even terug :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk_mec
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 04-08 20:41
Ik zie het antwoord daar niet terugkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
dirk_mec schreef op zondag 3 december 2023 @ 11:51:
Volgens mij nog niemand hier. Maar ik zie geen rode vlaggen (behalve de maandelijkse fee). Isbank zit erachter, een grote Turkse bank met Duitse dochter.

https://thebanks.eu/banks/11358

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankenstein
In mijn geval wel goed voor de spreiding. Heb niks onder Duits DGS.

Google zegt 4,2 score voor de app (600 reviews), maar op de play store pagina zie ik die rating en reviews niet.

https://www.google.com/search?q=ruut+isbank+trustpilot

Isbank AG heeft een magere kredietwaardigheid.

[ Voor 6% gewijzigd door Frankenstein op 03-12-2023 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• budjepaul
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 08:24
helloitsme schreef op zondag 3 december 2023 @ 07:11:
[...]

Zie pagina 5
Op https://www.ruutapp.com/terms-and-conditions staat dat er andere voorwaarden voor de Nederlandse markt gelden: https://appimages.ruutapp...onditions_RUUT_Isbank.pdf.

Al wordt het er niet duidelijker op, want daar wordt voor tarieven verwezen naar de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• helloitsme
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 05:41
budjepaul schreef op zondag 3 december 2023 @ 12:51:
[...]

Op https://www.ruutapp.com/terms-and-conditions staat dat er andere voorwaarden voor de Nederlandse markt gelden: https://appimages.ruutapp...onditions_RUUT_Isbank.pdf.

Al wordt het er niet duidelijker op, want daar wordt voor tarieven verwezen naar de app.
in die tekst zie ik staan

4.5 Fees
The current prices for the services provided in connection with the management of the RUUT Current
Account are based on the current RUUT price and service list of Isbank and can be found on our website
https://www.ruutapp.com.

we zoeken dus een vrijwilliger die zich aanmeld :)
Pagina: 1 ... 6 ... 154 Laatste

Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.

Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.

Trade Republic heeft zijn eigen topic.

We willen hier geen persoonlijke updates zien, dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.

Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling