- Headshot_NL
- Registratie: Oktober 2007
-
Laatst online: 09:16
Ik heb gisteravond een deposito gestart via Raisin.
Nu heb ik van een bestaande rekening (Distingo) een deel geld opgenomen welke ik op het deposito wil zetten. De rest heb ik overgeboekt van mijn Rabo rekening.
Raisin vraagt nu om het bedrag op de Raisin rekening te zetten zodat ze het doorstorten.
Als het geld van Distingo is overgemaakt naar Raisin en mijn Rabo geld is ontvangen, zetten ze dit dan zelf (automatisch) door naar het deposito of moet ik zelf nog iets doen? Er zit namelijk een klein beetje tijdsdruk achter. Ik wacht het dan liever niet af als ik zelf nog actie moet ondernemen.
🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v154 + HW P1
- Headshot_NL
- Registratie: Oktober 2007
-
Laatst online: 09:16
Opnemen kan toch enkel naar je Raisin rekening? Twijfel je aan de juiste rekening of het juiste bedrag?
Mijn opname zie ik wel gewoon staan. Rekening aantikken en kiezen voor transacties. Daar staat bij mij dat de opname nog niet is verwerkt. Maar daar zie je wel hoeveel je hebt opgenomen.
🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v154 + HW P1
- Out.of.Control
- Registratie: Augustus 2012
-
Laatst online: 07:20
Hier wel een bijzondere ervaring met Raisin en een poging om een deposito binnen de 14 dagen bedenktermijn te annuleren.
Ik heb een depositoladder en begin november liep één van de deposito's van de ladder af. Deze heb ik met 2 jaar verlengd (bij Younited, tegen 4%) en zou op 11 november ingaan.
Kort daarna had ik een onverwachte grote uitgave, waardoor ik het geld toch maar liever niet vast wilde zetten. (De grote uitgavekons gewoon gedaan worden, maar er bleef anders wel erg weinig vrij beschikbaar spaargeld over.)
Dus netjes via de instructies van Raisin een bericht gestuurd dat ik de deposite binnen de 14-dagen termijn wil annuleren, o.v.v. het deposito-nummer.
Nu had ik van anderen hier al begrepen dat dat even duurt (week of 3), maar dat het geld dan zonder verdere berichtgeving plots op je Raisin-tussenrekening staat.
Dus ik wacht rustig af en krijg deze week het bericht dat het helaas niet mogelijk is om de deposito te annuleren. Op 11-11-2025 komt het beschikbaar. Punt.
Nu is het voor mij niet direct een groot probleem. Over enkele maanden valt een andere deposito vrij en mijn vrouw heeft ook genoeg op haar spaarrekening staan (bij de Rabo, ik krijg haar niet overtuigd om het ergens anders neer te zetten), maar bijzonder is het wel.
Ik ga er verder ook geen moeite in steken, maar wilde het wel hier delen.
Dus als je een deposito wilt annuleren, is het wellicht beter om er wat meer bovenop te zitten, anders gebeurt wellicht hetzelfde.
Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.
Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in
het DGS topic of
het VRH topic terecht.
Trade Republic heeft zijn eigen
topic.
We willen hier geen persoonlijke updates zien, dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.
Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling