Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Een bank als de Volksbank zou als bank in handen van onze overheid best een maatschappelijke keuze kunnen maken om de rente te verhogen. Mensen stappen niet over voor eenmalige actie, maar als SNS bank structureel 0,3% meer rente betaalt dan Rabo/ING/ABN denk ik dat er toch wel beweging in de markt komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Il 2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
MotorBeast schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 16:22:
[...]

Ze vissen ook allemaal in dezelfde vijver. 8) Maar serieus. Banken weten dat je niet vroeg genoeg klanten aan je moet binden omdat......juist ze zelden overstappen. Je wil niet weten hoeveel mensen ook klakkeloos hun hypotheek bij hun huisbank sluiten. Dat is helemaal kassa. De meeste mensen hebben meer schuld dan vermogen.
Je krijgt vaak ook korting als je je hypotheek bij de huisbank neemt dus zo gek is dat niet. Vaak maar een procentje of 0,1 of 0,2 maar het tikt toch aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20-11-2024
Il 2 schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 20:46:
[...]

Je krijgt vaak ook korting als je je hypotheek bij de huisbank neemt dus zo gek is dat niet. Vaak maar een procentje of 0,1 of 0,2 maar het tikt toch aan.
Word ik niet warm of koud van. Zeker niet met fiscale aftrek er nog af. Daar zou ik mijn keuze niet vanaf laten hangen. Maar off topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-09 17:04

Barrycade

Through the...

W1ck1e schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 16:44:
[...]

Ik heb liever dat mensen leren geld te sparen en dan uitgeven, dan dat ze het uitgeven en dan de lening moeten aflossen ;)
Echt jij die zo'n beetje bij iedere bank de rentes achterna gaat? Door wie denk jij dat die hogere rentes betaald worden?

Precies, meeste hogere aanbieders hier hebben een dikke vinger in de credit. Advanzia voorop, maar ook Klarna natuurlijk en de meeste Zweedse banken die op Raisin zitten hebben geld nodig voor hun snel geld werk.

Voor jouw 3,5% staat x% rente voor de "free" creditcard gebruikers van Advanzia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Z___Z schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 20:31:
Een bank als de Volksbank zou als bank in handen van onze overheid best een maatschappelijke keuze kunnen maken om de rente te verhogen. Mensen stappen niet over voor eenmalige actie, maar als SNS bank structureel 0,3% meer rente betaalt dan Rabo/ING/ABN denk ik dat er toch wel beweging in de markt komt.
Ze blijven juist achter. ASN ben ik weggegaan omdat ze structureel achterbleven. Waarschijnlijk om al hun leuke diertjes reclames mee te kunnen financieren.

Als aandeelhouder die ooit nog eens van de bank af wil snap ik dat de overheid zich er niet mee bemoeit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:40
Barrycade schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 23:30:

Echt jij die zo'n beetje bij iedere bank de rentes achterna gaat? Door wie denk jij dat die hogere rentes betaald worden?

Precies, meeste hogere aanbieders hier hebben een dikke vinger in de credit. Advanzia voorop, maar ook Klarna natuurlijk en de meeste Zweedse banken die op Raisin zitten hebben geld nodig voor hun snel geld werk.

Voor jouw 3,5% staat x% rente voor de "free" creditcard gebruikers van Advanzia.
Bij sparen denk ik aan het deel van het inkomen dat niet uitgegeven wordt.

Ik heb geen geld bij bedrijven als Advanzia, Klarna & de Zweedse banken die jij bedoelt.
De hoogte van de rente is zeker niet het enige criterium bij mijn keuze van spaarrekeningen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Frankenstein
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 11-09 22:15
De rente voor nieuwe klanten bij Consorsbank is per vandaag 3,50%. Was 3,75%.

Tegelijk verhoogt VWFS de rente van 3,4% naar 3,5% vandaag, maar dat melde ik al eerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen179
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:08
Frankenstein schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 11:10:
De rente voor nieuwe klanten bij Consorsbank is per vandaag 3,50%. Was 3,75%.

Tegelijk verhoogt VWFS de rente van 3,4% naar 3,5% vandaag, maar dat melde ik al eerder.
Ik ben benieuwd welk rentepercentage ik dan krijg, ik heb gister bevestiging gehad dat mijn rekening is geopend en binnen enkele dagen krijg ik post met documenten. Kun je ergens in hun portaal zien welk % van toepassing is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frankenstein
Koen179 schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 13:30:
[...]

Ik ben benieuwd welk rentepercentage ik dan krijg, ik heb gister bevestiging gehad dat mijn rekening is geopend en binnen enkele dagen krijg ik post met documenten. Kun je ergens in hun portaal zien welk % van toepassing is?
Ik zou zeggen 3,75%, want de rekening is geopend voor de renteverlaging van vandaag. En de brief is vermoedelijk ook voor vandaag verstuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harbo
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Bij Orange bank deposito ging vandaag zeer snel open. 11:45 aanvraag en 11:48 bevestiging met de ingangsdatum van vandaag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:27
Ze worden idd sneller bij Raisin, zondag de melding van vrijvallen deposito, stond er maandag bij Raisin al op (8:30) normaliter echt pas rond 11:15... nu nog Instant Payments

Vertrouwen is goed, controle nog beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 13-09 08:16
Okay, ING IBAN is niet gratis. Spaarrekening wel en kunnen ze lekker laag spaar% houden. Opzeggingen of overhevelen spaarsaldo naar elders (zeer) beperkt. Maar nog steeds zijn Instant Payment overboekingen naar het buitenland niet mogelijk. En een nieuwe bankpas is nog steeds met Maestro en geen debit Mastercard of Visa. Ze hebben de meeste klanten in Nederland tov andere banken maar lopend het meest achter bij de concullega’s.

[ Voor 12% gewijzigd door Datisraar op 13-08-2024 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:01

sanook

_/-\o_

Datisraar schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 13:58:
Okay, ING IBAN is niet gratis. Spaarrekening wel en kunnen ze lekker laag spaar% houden. Opzeggingen of overhevelen spaarsaldo naar elders (zeer) beperkt. Maar nog steeds zijn Instant Payment overboekingen naar het buitenland niet mogelijk. En een nieuwe bankpas is nog steeds met Maestro en geen debit Mastercard of Visa. Ze hebben de meeste klanten in Nederland tov andere banken maar lopend het meest achter bij de concullega’s.
Is dat raar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Datisraar
Ik doe mij naam eer aan, en ja.

Als je chat met ing daarover, met de vraag wanneer ing begint met Instant Payment richting buitenlandse banken, krijg ik geen antwoord maar de volgende reactie:

Ik zal het doorgeven. Bedankt voor de feedback :).

Das raar.

[ Voor 53% gewijzigd door Datisraar op 13-08-2024 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rindertb
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-09 15:22
Datisraar schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 15:33:
[...]

Ik doe mij naam eer aan, en ja.

Als je chat met ing daarover, met de vraag wanneer ing begint met Instant Payment richting buitenlandse banken, krijg ik geen antwoord maar de volgende reactie:

Ik zal het doorgeven. Bedankt voor de feedback :).

Das raar.
Ik ben het helemaal met je eens.

Dit is al letterlijk jaren aan de gang. Het ging van iets als ‘eind 21’ het jaar erop via ‘in de loop van volgend jaar’ naar ‘binnenkort’ nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specialsta
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 29-04 20:14
Vraagje: ik had vanochtend geld overgemaakt naar mijn Raisinrekening, het bedrag zag ik rond 15.00 netjes op mijn Raisinrekening staan. Maar nu maak ik het geld over van de Raisin-rekening naar twee spaarbanken, waar ik al zit, maar er gebeurt niets.

Het bedrag dat ik eerder 's ochtens had overgemaakt naar Rainsin staat er nog steeds en bij ''Beschikbaar'', staat ook exact hetzelfde bedrag, dus niets gereserveerd. Ook bij transacties komt niets te staan terwijl ik 2x heb bevestig met mtan via sms.

Iemand dit ooit gehad. Al een uur geleden inmiddels en er gebeurt niets?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ZyMoTiC
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-09 10:32

ZyMoTiC

Timmaaaaaaay!!!

Daar is die dan, nieuwe aanbieding Advanzia. Mooi aanbod voor 5k bij storten.

Good news for you!

From September 1, 2024, you will benefit from an attractive interest rate for a further 4 months, which is far above our standard interest rate. We guarantee you our special interest rate of 3.56% eff. p.a. (3.50% nom. p.a.) up to and including December 31, 2024.

This means that your entire balance will earn interest at the new rate from September 1,2024.

Is this interest rate not yet attractive enough for you? Then transfer at least an additional amount of € 5,000 into your Advanzia Deposit account by August 30,2024, and we will grant you our special interest rate of 3.97% p.a. effective from the day of the additional payment until December 31, 2024, on your entire balance.

[ Voor 3% gewijzigd door ZyMoTiC op 13-08-2024 16:55 ]

Bla, bla, bla, komkommer is geen sla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:54
ZyMoTiC schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 16:54:

Good news for you!
yes hier ook. Is de derde verlenging op rij van ze, in mijn geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marktweakt
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:23
Specialsta schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 16:51:
Vraagje: ik had vanochtend geld overgemaakt naar mijn Raisinrekening, het bedrag zag ik rond 15.00 netjes op mijn Raisinrekening staan. Maar nu maak ik het geld over van de Raisin-rekening naar twee spaarbanken, waar ik al zit, maar er gebeurt niets.

Het bedrag dat ik eerder 's ochtens had overgemaakt naar Rainsin staat er nog steeds en bij ''Beschikbaar'', staat ook exact hetzelfde bedrag, dus niets gereserveerd. Ook bij transacties komt niets te staan terwijl ik 2x heb bevestig met mtan via sms.

Kan 1 of 2 dagen duren afhankelijk van welke spaarbanken je hebt gekozen.
Als het goed is staat het overgeschreven bedrag wel op 'gereserveerd', maar hun platform werkt niet altijd even goed wat betreft status van gelden.

Ik zou het even 2 dagen aankijken en dan eventueel bellen als er dan nog niets is gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpandroid
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 18:45

Good news for you!

From September 1, 2024, you will benefit from an attractive interest rate for a further 4 months, which is far above our standard interest rate. We guarantee you our special interest rate of 3.56% eff. p.a. (3.50% nom. p.a.) up to and including December 31, 2024.

This means that your entire balance will earn interest at the new rate from September 1,2024.

Is this interest rate not yet attractive enough for you? Then transfer at least an additional amount of € 5,000 into your Advanzia Deposit account by August 30,2024, and we will grant you our special interest rate of 3.97% p.a. effective from the day of the additional payment until December 31, 2024, on your entire balance.
Ook ik heb deze zojuist ontvangen en ook mijn 3e verlenging :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IngevdV
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 11-02 22:37
mpandroid schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 17:08:
[...]

Ook ik heb deze zojuist ontvangen en ook mijn 3e verlenging :9
Bij mij precies hetzelfde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpandroid
Specialsta schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 16:51:

Je kunt even onder de transacties kijken. De algemene transacties of de transacties per bank (in de app).
Zie je ze daar al wel?

En zoals @marktweakt al zei kan het even duren....

[ Voor 3% gewijzigd door mpandroid op 13-08-2024 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook
  • Laatst online: 20:01

sanook

_/-\o_

Ik krijg net een aanbieding van Advanzia voor 4 maanden verlenging voor 3,56%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IngevdV
IngevdV schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 17:10:
[...]

Bij mij precies hetzelfde :)
Ik kom met die 5k alleen net boven de 100k, moet nog op zoek naar de consequenties daarvan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankenstein
IngevdV schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 17:23:
[...]

Ik kom met die 5k alleen net boven de 100k, moet nog op zoek naar de consequenties daarvan...
Overboeken eind augustus, afboeken begin september. * At Your Own Risk *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harbo
  • Niet online
Good news for you!

Ook van Advanzia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

[...]

Soms zou je hier denken dat banken om de haverklap omvallen :X Maar mocht Advanzia idd binnenkort omvallen, garandeert niemand je dat je die €5k + rente terugkrijgt.

Lijkt erop dat Advanzia na een paar maanden zonder het versturen van verlengaanbiedingen toch te veel klanten verloor. Jammer van de randomness.

[ Voor 16% gewijzigd door fsfikke op 13-08-2024 17:33 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 16:06
Ik ben wel blij met Advanzia met een nieuwe verlenging.
Niet dat ik zoveel centen erop heb staan, maar elke euro aan extra rente die meer oplevert dan als het op de ing staat, is mooi meegenomen :)

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IngevdV
fsfikke schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 17:31:
[...]

Soms zou je hier denken dat banken om de haverklap omvallen :X Maar mocht Advanzia idd binnenkort omvallen, garandeert niemand je dat je die €5k + rente terugkrijgt.

Lijkt erop dat Advanzia na een paar maanden zonder het versturen van verlengaanbiedingen toch te veel klanten verloor. Jammer van de randomness.
Door wat ik zo snel erover las twijfelde ik of je dan überhaupt de 100k wel vergoed krijgt als je erboven komt. Als het risico alleen het bedrag boven de 100k is durf ik het sowieso wel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specialsta
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 29-04 20:14
mpandroid schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 17:11:
[...]

Je kunt even onder de transacties kijken. De algemene transacties of de transacties per bank (in de app).
Zie je ze daar al wel?

En zoals @marktweakt al zei kan het even duren....
marktweakt schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 17:06:
[...]

Kan 1 of 2 dagen duren afhankelijk van welke spaarbanken je hebt gekozen.
Als het goed is staat het overgeschreven bedrag wel op 'gereserveerd', maar hun platform werkt niet altijd even goed wat betreft status van gelden.

Ik zou het even 2 dagen aankijken en dan eventueel bellen als er dan nog niets is gebeurd.
Dank voor jullie antwoorden. Inderdaad hoort er dan een bedrag te staan bij ''gereserveerd'' maar dat krijg ik niet en het bedrag wat ik heb overgemaakt staat nog bij ''beschikbaar''. Ik zie ook nergens transacties staan, ook niet bij de spaarbanken zelf en op de app ook niet. Ik heb net geprobeerd om nog eens geld over te maken van mijn Raisinrek. naar een spaarbank, wat eigenlijk niet zou moeten kunnen, want het zou op 0 horen te staan, maar dat lukt gewoon weer en kan weer via sms mtan bevestigen. Maar vervolgens zie ik weer niets staan bij transacties. Ik kan ook zelfs een bedrag invullen om naar mijn tegenrekening over te maken wat niet zou moeten kunnen. Maar ik wacht nog wel even, maar ik vermoed dat dit zo blijft, aangezien normaliter t wel bij ''reservering'' komt te staan, ook bij vertragingen in het verleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harbo
  • Niet online
Stel je hebt bij Advanzia al 100k daar. Dan voor 30 Augustus een bedrag >= 5k afhalen en later 5k weer overmaken. Voldoet men dan ook aan deze eis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IngevdV
Harbo schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 17:46:
Stel je hebt bij Advanzia al 100k daar. Dan voor 30 Augustus een bedrag >= 5k afhalen en later 5k weer overmaken. Voldoet men dan ook aan deze eis?

Daar ga ik niet vanuit, dan is het geen additional amount meer, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harbo
  • Niet online
Frankenstein schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 17:26:
[...]

Overboeken eind augustus, afboeken begin september. * At Your Own Risk *
Dan blijft deze optie.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Frankenstein
Mijns inziens moet het saldo op 30 augustus minimaal 5k hoger zijn als op 13 augustus.

Als er 102k op staat dan is 100k door het dgs gegarandeerd, het meerdere niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impuls-1
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 11-09 11:28
Ik vindt de mail van Advanzia wel erg onduidelijk.
Wat wordt er nou met die extra 5k bedoeld?
Het is gewoon een rekening waar je kosteloos geld op kunt storten en af kan halen. Stel je haalt er regelmatig wat af en stort er regelmatig ook wat op hoe moet je dan die 5k zien. Is 5 keer 1k storten dan ook goed of moet het 5k in een keer zijn. Of 5k meer dan......ja wanneer?
Of ik heb bijv nu 2k nodig en haal dat van de rekening af. Ik heb voor eind augustus meer dan 5k die ik stort. Is het dan goed of juist niet om in aanmerking te komen voor de extra hoge rente?
Ik kan het niet uit de mail halen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:26
[...]

Ai, dat is wel een luxeprobleem :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ebk71
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:19
Even een mailtje gestuurd aan Advanzia met de vraag wat de exacte voorwaarden voor de hogere rente zijn.
Benieuwd of ze daar wel op reageren, is altijd maar afwachten.

[ Voor 6% gewijzigd door ebk71 op 13-08-2024 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IngevdV
Frankenstein schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 18:10:
Mijns inziens moet het saldo op 30 augustus minimaal 5k hoger zijn als op 13 augustus.
Dat lijkt mij ook inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IngevdV
BvZwolle schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 19:20:
[...]

Ai, dat is wel een luxeprobleem :P
Klopt, staat klaar om de verbouwing aan het eind van het jaar mee te betalen 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:51
Aanbieding ook gekregen, ik boek gewoon 5k over en dan check ik in december wel weer wat ik met de rekening ga doen. Fijn dat ze de rente nu steeds verlengen, dat opzeggen en weer opnieuw aanvragen was wel een gedoe.

BlaBlaBla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

IngevdV schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 19:34:
[...]

Klopt, staat klaar om de verbouwing aan het eind van het jaar mee te betalen 😊
Afhankelijk van de bron van het geld zou het ook tot €2.5 miljoen gedekt kunnen zijn:
Temporary high balances

Where depositors have deposits resulting from the following situations referred to as “temporary high balances”, the standard EUR 100,000 protection is increased to EUR 2,500,000, provided that said amounts have been credited or may have been legally transferred less than 12 months prior to the unavailability of the deposits:

1. Deposits arising from real estate transactions in respect of private residential property, as well as compensation for claims incurred in respect of private residential property.
Covered are real estate transactions on primary or secondary residences

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpandroid
fsfikke schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 20:01:
[...]

Afhankelijk van de bron van het geld zou het ook tot €2.5 miljoen gedekt kunnen zijn:

[...]
Las gisteren dat ook DNB tot 600.000 wil vergoeden in speciale gevallen.
https://www.nu.nl/economi...d-als-je-bank-omvalt.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:42

Oekol

waka waka hey hey

mpandroid schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 20:32:
[...]

Las gisteren dat ook DNB tot 600.000 wil vergoeden in speciale gevallen.
https://www.nu.nl/economi...d-als-je-bank-omvalt.html
Speciale gevallen en korte perioden inderdaad.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermarcel
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Good news for you!
Idem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erniee
  • Laatst online: 12-09 19:13
Ik heb twee weken geleden mijn Advanzia rekening opgezegd. Inmiddels mijn geld geparkeerd bij TradeRepublic en N26. N26 verlaagt per oktober de rente van 4% naar 3% dus in september maar weer een rekening openen bij Advanzia.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frankenstein
erniee schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 09:08:
Ik heb twee weken geleden mijn Advanzia rekening opgezegd. Inmiddels mijn geld geparkeerd bij TradeRepublic en N26. N26 verlaagt per oktober de rente van 4% naar 3% dus in september maar weer een rekening openen bij Advanzia.
Ik hoop voor je dat Advanzia niet verlaagd. De verlengingsrente zonder extra 5k inleg is "maar" 3,58%. Bij Ruut heb je nog steeds 4% voor 1 maand vast (met automatische verlenging). De laatste met 4%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:01
Ik heb ook email gekregen van Advanzia en vond dat een mooie aanleiding om wat extra geld te storten. Maar nu kom ik niet meer ingelogd op de nieuwe portal.

De jaren-80 portal lukte inloggen altijd wel maar de nieuwe portal pakt mijn credentials niet.
Mogelijk dat ik mij opnieuw moet registreren maar dan vraagt ie om kaart-nummers (die ik uiteraard niet heb)
Iemand gouden tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdekok
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-09 09:21
erniee schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 09:08:
[...]
... dus in september maar weer een rekening openen bij Advanzia.
In september? Dan krijg je wsl 3,5% rente nominaal. Als je uiterlijk 31-aug opent en minstens €5k stort, krijg je nog 3,7% nominaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:53
Heeft iemand recent een Advanzia rekening geopend? Mijn partner probeert het nu, maar bij stap 2 geef je je belastingland in en je BSN bij TIN, echter blijft ie aangeven dat rood gemarkeerde velden goed moeten worden ingevuld. Er is geen rood gemarkeerd veld te zien...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taab
  • Laatst online: 22:03
@wmeester de inloggegevens voor het oude portaal zijn niet hetzelfde als het nieuwe portaal. Voor het nieuwe portaal heb ik een nieuwe gebruikersnaam en wachtwoord moeten aanmaken. Heb je dat gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Strider schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 19:49:
Aanbieding ook gekregen, ik boek gewoon 5k over en dan check ik in december wel weer wat ik met de rekening ga doen. Fijn dat ze de rente nu steeds verlengen, dat opzeggen en weer opnieuw aanvragen was wel een gedoe.
Idd een gedoe, bijna 2 weken geleden een aanvraag gedaan (na ongeveer half jaar geen klant meer te zijn) en mijn account is nog steeds niet geopend. Ik moest vorig week alleen opnieuw mijn ID sturen en daarna nog niets vernomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wmeester
Taab schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 10:15:
@wmeester de inloggegevens voor het oude portaal zijn niet hetzelfde als het nieuwe portaal. Voor het nieuwe portaal heb ik een nieuwe gebruikersnaam en wachtwoord moeten aanmaken. Heb je dat gedaan?
Ik ben daar zojuist achtegekomen dat je je moet registreren via de link die je ooit bij account overzicht heb gekregen, dan krijg je geen vragen voor kreditcard nummers bij registreren.
Gelukt dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wibblemoo
zunrob schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 10:14:
Heeft iemand recent een Advanzia rekening geopend? Mijn partner probeert het nu, maar bij stap 2 geef je je belastingland in en je BSN bij TIN, echter blijft ie aangeven dat rood gemarkeerde velden goed moeten worden ingevuld. Er is geen rood gemarkeerd veld te zien...
Je wachtwoord mag geen 'bijzondere' tekens bevatten:
Mindestens 6 bis maximal 12 Zeichen
- Alphanumerisch ohne Umlaute
- keine Leerzeichen
- keine Sonderzeichen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:53
wibblemoo schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 10:31:
[...]

Je wachtwoord mag geen 'bijzondere' tekens bevatten:

[...]
Dat was hem, bedankt!

Voor de mensen die allemaal het aanbod hebben ontvangen; hebben jullie bij aanmelden de optie gekozen dat jullie door de bank gecontact mogen worden voor extra diensten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bdekok
zunrob schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 10:58:
[...]

Dat was hem, bedankt!

Voor de mensen die allemaal het aanbod hebben ontvangen; hebben jullie bij aanmelden de optie gekozen dat jullie door de bank gecontact mogen worden voor extra diensten?
Nee, want ik denk dat die extra diensten alleen voor commerciële meuk bedoeld zijn.
Lijkt dat bedoelde vinkje geen factor is ivm wel/niet verlengingsaanbod krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
Advanzia van de vrouw gisteren opgezegd.

Dear Ms. ….

We regret that you have terminated your Advanzia account and confirm the termination it.
Your balance will be transferred to your reference account within the next 3 working days.

The payout of the account balance will be confirmed to you again automatically by e-mail after it has been carried out.

Kind regards,

Kan dus snel, maandag weer aanvragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riZZy
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:46
wmeester schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 09:48:
Ik heb ook email gekregen van Advanzia en vond dat een mooie aanleiding om wat extra geld te storten. Maar nu kom ik niet meer ingelogd op de nieuwe portal.

De jaren-80 portal lukte inloggen altijd wel maar de nieuwe portal pakt mijn credentials niet.
Mogelijk dat ik mij opnieuw moet registreren maar dan vraagt ie om kaart-nummers (die ik uiteraard niet heb)
Iemand gouden tip?
Naar aanleiding van je bericht probeer ik ook in te loggen, maar dat lukt bij mij ook niet. Ik krijg een http 400 error. Heb jij dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bar_en_boos
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Hier totaal geen verlengingsverzoek van Advanzia gekregen. Nu loopt de actie bij mij ook nog tot en met oktober, dus hopelijk ontvang ik in de laatste maand een vergelijkbaar goed aanbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmeester
riZZy schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 11:43:
[...]

Naar aanleiding van je bericht probeer ik ook in te loggen, maar dat lukt bij mij ook niet. Ik krijg een http 400 error. Heb jij dat ook?
yep, grrrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
riZZy schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 11:43:
[...]

Ik probeer ook in te loggen op mijn eigen account (die is nog wel actief) maar dan blijft het scherm draaien, en krijg ik de vraag of ik ' authenticatie'. wil downloaden, maar dan blijft het nog steeds hangen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4iYxIQONK4dw7Xwa-9Aa5uEWQCg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hmel9OlKIAMvJVflm1xVVFPo.png?f=fotoalbum_large

Bestandje 'authentieke' is leeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pieroman
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:47

Pieroman

/me

Hier ook problemen met de Advanzia portal dus denk dat er aan hun kant een storing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
Oh nee! Eerst snel die 5k extra van iedereen binnenharken en nu met de noorderzon er vandoor 🤡

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 11-09 20:38
Vraag Advanzia: Moet het 06 nummer voor Advanzia telefonisch "bereikbaar" zijn of is een SMS nummer voldoende? Ik heb een nummer dat ik alleen voor Signal en SMS doeleinden gebruik en waar dus niet wordt opgenomen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Datisraar
Euh…..kan er hier gezien de vele reacties ook een aparte topic voor Advanzia gemaakt worden 🤔 - net als Trade Republic?

[ Voor 10% gewijzigd door Datisraar op 14-08-2024 15:17 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Novax
  • Registratie: November 2023
  • Niet online
Voor wie nog gebruik wil maken van het Orange 6 maanden deposito van 3,59% bij Raisin, per 23 augustus gaat deze naar 3,26%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
Gaat nog spannend worden met mijn Progetto-verlenging eind augustus. Nu nog 3.6 maar gaat hard naar beneden nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cejean
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-06 22:41
bdekok schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 09:55:
[...]

In september? Dan krijg je wsl 3,5% rente nominaal. Als je uiterlijk 31-aug opent en minstens €5k stort, krijg je nog 3,7% nominaal.
Ik ben nog klant van Advanzia, moet ik me perse afmelden en dan weer de hele aanmeld procedure doorlopen en 5K storten om die 3.7% te kunnen ontvangen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bdekok
cejean schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 15:43:
[...]

Ik ben nog klant van Advanzia, moet ik me perse afmelden en dan weer de hele aanmeld procedure doorlopen en 5K storten om die 3.7% te kunnen ontvangen?
Ik ben bang van wel. Of je moet, tegen beter weten in, hopen dat jij alsnog een verlengingsemail krijgt met 3.5% of 3.9% bij +€5k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
Portal van Advanzia is weer online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 17:41
Datisraar schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 15:16:
Euh…..kan er hier gezien de vele reacties ook een aparte topic voor Advanzia gemaakt worden 🤔 - net als Trade Republic?
Tja, dan moet iemand de moeite nemen om dat topic aan te maken een nette Topic Start te bouwen - daar zit meestal de crux ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 16:28
GroteVoet459 schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 16:18:
[...]

Tja, dan moet iemand de moeite nemen om dat topic aan te maken een nette Topic Start te bouwen - daar zit meestal de crux ...
Met de Advanzia bewaar post zijn ze al halverwege.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• W1ck1e
GroteVoet459 schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 16:18:
[...]

Maar je krijgt wel eeuwige dankbaarheid van al die tweakers die de Topic Start hebben gelezen voordat ze vragen stellen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander36
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 14-02 22:30
Novax schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 15:25:
Voor wie nog gebruik wil maken van het Orange 6 maanden deposito van 3,59% bij Raisin, per 23 augustus gaat deze naar 3,26%
wat is jouw bron van info ? Op Raisin zie ik niets staan. Bvd.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
sander36 schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 16:55:
wat is jouw bron van info ? Op Raisin zie ik niets staan. Bvd.
Ik heb een script die dat van Raisin haalt. Voorheen als je een rekening wilde openen stond het er ook altijd bij als waarschuwing maar ze zijn overgestapt op een stapsgewijze wizard waar het niet meer bijstaat. Ik gebruik de mobiele app niet dus geen idee of het daar nog bijstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
Novax schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 18:14:
[...]

Ik heb een script die dat van Raisin haalt. Voorheen als je een rekening wilde openen stond het er ook altijd bij als waarschuwing maar ze zijn overgestapt op een stapsgewijze wizard waar het niet meer bijstaat. Ik gebruik de mobiele app niet dus geen idee of het daar nog bijstaat.
En hoe werkt dat? Kan je dat delen.
Ik ben met name benieuwd hoe Progetto had gaat doen komende weken

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
Juan schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 20:12:
En hoe werkt dat? Kan je dat delen.
Ik ben met name benieuwd hoe Progetto had gaat doen komende weken
Ga geen scripts delen maar zal hier wel melden als Progetto gaat dalen. (stijgingen worden niet van tevoren doorgegeven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Flexion1 schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 13:46:
[...]

Naar je kind wel. Als je in gemeenschap van goederen getrouwd bent niet. ( of geregistreerd partnerschap in gemeenschap van goederen)

https://www.spaarrente.nl/faq/schenken-aan-partner
Reactie/discussie van alweer een tijdje geleden, maar was toevallig een beetje aan het rondkijken hoe dit zit en kwam jouw post tegen; maar bovenstaande link geeft er toch geen helder antwoord op. Hoe zit dat bij het sinds 2018 standaard "beperkte gemeenschap van goederen"? Weet iemand dat toevallig?

Ik zie daar tegenstrijdige informatie over. Als ik vanuit privévermogen (spaargeld) van vóór het huwelijk geld overboek naar het privévermogen (spaarrekening) van mijn vrouw, dan snap ik dat dit misschien gezien wordt als schenking vanwege de beperkte gemeenschap van goederen - al zie ik daarover dus tegenstrijdige informatie 'want partners schenken in principe niet aan elkaar'. (En de vraag is ook: gezien mijn vrouw dit dan krijgt tijdens het huwelijk, is het dan alsnog 50% van mij? :+) Maar dan heb je daarnaast ook nog deze casus: https://www.vanlanschotke...oederen-is-geen-schenking

M.a.w.: hoe zit dat nou? En als het overboeken van zulk spaargeld onderling wél als schenking gezien zou worden bij een beperkte gemeenschap van goederen, dan is het storten van dat spaargeld op een gezamenlijke spaarrekening i.p.v. haar privérekening een out waarmee het opgelost is...? :+ Maar ik vind dat sowieso een beetje leip verhaal, want stel ik laat het toch op mijn privéspaarrekening staan in plaats van naar haar over te boeken en ik kom te overlijden: dan is zij gewoon mijn erfgenaam. Dan gaat dat geld alsnog naar haar bankrekening, is het geen schenking en is het tot €750K ofzo vrijgesteld van erfbelasting als het überhaupt al als erfenis wordt gezien. :X (Alleen bij het krijgen van kinderen moet eventueel e.e.a. betreffende die spaarrekeningen/deposito's even bij de notaris vastgelegd worden.)

Maar het liefst knikker ik gewoon een bedrag in een deposito op haar naam, want daar is de rente simpelweg het gunstigst en ik vind het wel een prettig idee om op te tuigen als soort extra privé ORV'tje. Alleen het type rekening/deposito om dit soort gelazer te voorkomen is dus even zoeken. :')

Dan nog aanvullend over dit hele verhaal en in deze context: ik zie veel discussie over gezamenlijke spaarrekeningen, maar zijn er ook partijen die het gunstigst zijn voor gezamenlijke langdurige deposito's...? (Eg: openbank lijkt het enkel op privénaam te doen, niet als soort compte joint.)

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

De meest aantrekkelijke rentes hebben zo ver ik gevonden heb geen e/o deposito's.

Leaseplanbank wel en de grootbanken ook. Maar dan heb je 2,x isch rente meestal op zijn best.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:05
Barrycade schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 00:07:
De meest aantrekkelijke rentes hebben zo ver ik gevonden heb geen e/o deposito's.

Leaseplanbank wel en de grootbanken ook. Maar dan heb je 2,x isch rente meestal op zijn best.
Santander heeft wel en/of, en met 3,3% niet perse laag.

• rechtsherstel
  • Registratie: Augustus 2022
RobertMe schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 06:33:
[...]

Santander heeft wel en/of, en met 3,3% niet perse laag.
Helaas vandaag verlaagd naar 3,2%. Ook de spaarrekening is verlaagd van 3,4 naar 3,35% effectief (volgens vanspaarbankveranderen.nl)
Edit: ik betwijfel of de verlaging van de rente op de spaarrekening wel correct is. Ik heb hiervan nog geen bevestiging ontvangen en ook op de site van Santander kan ik er niets over vinden.

[ Voor 31% gewijzigd door rechtsherstel op 15-08-2024 14:59 ]

• W1ck1e
Bij het overboeken van een bedrag van Yapi Kredi naar mijn tegenrekening kwam de sms met de tan-code niet binnen. Wel een deel dat ik de sms niet moest doorsturen, niet het deel met de code. Dat had ik vorige week ook. Toen heb ik maar even gebeld om de transactie te laten plaatsvinden. De medewerkster van vandaag kon mij niet helpen met het sms probleem. Een tijd terug heb ik het probleem ook gehad, maar toen lukt het een extra poging wel. Nu dus niet.

Zijn er anderen hier met dit probleem ? Ik gebruik de app niet (wil ik ook niet)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snuf.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-08 15:29
WhatsappHack schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 23:52:
[...]

Reactie/discussie van alweer een tijdje geleden, maar was toevallig een beetje aan het rondkijken hoe dit zit en kwam jouw post tegen; maar bovenstaande link geeft er toch geen helder antwoord op. Hoe zit dat bij het sinds 2018 standaard "beperkte gemeenschap van goederen"? Weet iemand dat toevallig?

Ik zie daar tegenstrijdige informatie over. Als ik vanuit privévermogen (spaargeld) van vóór het huwelijk geld overboek naar het privévermogen (spaarrekening) van mijn vrouw, dan snap ik dat dit misschien gezien wordt als schenking vanwege de beperkte gemeenschap van goederen - al zie ik daarover dus tegenstrijdige informatie 'want partners schenken in principe niet aan elkaar'. (En de vraag is ook: gezien mijn vrouw dit dan krijgt tijdens het huwelijk, is het dan alsnog 50% van mij? :+) Maar dan heb je daarnaast ook nog deze casus: https://www.vanlanschotke...oederen-is-geen-schenking

M.a.w.: hoe zit dat nou? En als het overboeken van zulk spaargeld onderling wél als schenking gezien zou worden bij een beperkte gemeenschap van goederen, dan is het storten van dat spaargeld op een gezamenlijke spaarrekening i.p.v. haar privérekening een out waarmee het opgelost is...? :+ Maar ik vind dat sowieso een beetje leip verhaal, want stel ik laat het toch op mijn privéspaarrekening staan in plaats van naar haar over te boeken en ik kom te overlijden: dan is zij gewoon mijn erfgenaam. Dan gaat dat geld alsnog naar haar bankrekening, is het geen schenking en is het tot €750K ofzo vrijgesteld van erfbelasting als het überhaupt al als erfenis wordt gezien. :X (Alleen bij het krijgen van kinderen moet eventueel e.e.a. betreffende die spaarrekeningen/deposito's even bij de notaris vastgelegd worden.)

Maar het liefst knikker ik gewoon een bedrag in een deposito op haar naam, want daar is de rente simpelweg het gunstigst en ik vind het wel een prettig idee om op te tuigen als soort extra privé ORV'tje. Alleen het type rekening/deposito om dit soort gelazer te voorkomen is dus even zoeken. :')

Dan nog aanvullend over dit hele verhaal en in deze context: ik zie veel discussie over gezamenlijke spaarrekeningen, maar zijn er ook partijen die het gunstigst zijn voor gezamenlijke langdurige deposito's...? (Eg: openbank lijkt het enkel op privénaam te doen, niet als soort compte joint.)
Het is best een complex verhaal, want zowel het relatievermogensrecht als het fiscale recht speelt een rol. Laat ik vooropstellen dat ik niet de hele discussie uit maart heb teruggelezen.

Jij en jouw partner hebben in feite drie vermogens (jouw privévermogen, haar privévermogen en het gemeenschappelijk vermogen). Op het moment dat jij vermogen vanuit jouw privévermogen overdraagt aan het privévermogen van jou partner, ontstaat in beginsel een vergoedingsrecht (zie artikel 1:87 BW en verder). Hetzelfde geldt voor vermogen dat jij vanuit privé overdraagt aan het gemeenschapsvermogen (zie artikel 1:95 BW).

Het is o.b.v. het vierde lid van 1:87 BW mogelijk om af te wijken van de hoofdregel dat een vergoedingsrecht ontstaat. Die handeling kan echter wel gevolgen hebben, omdat je in feite de handeling civielrechtelijk gaat 'herkwalificeren'. Het kán zo zijn dat het afzien van het vergoedingsrecht is aan te merken als gift als bedoeld in titel 3 boek 7 BW. Dat hoeft niet per se zo te zijn, maar is vaak wel het geval omdat over het algemeen aan de voorwaarden van een gift wordt voldaan.

Kortom, in beginsel leidt de overboeking tot een vergoedingsvordering op jouw vrouw. Die vordering maakt bij jouw overlijden gewoon deel uit van jouw nalatenschap.

Wat verstandig is, hangt er met name vanaf wat je bedoeling is hiermee. Dat wordt me uit jouw post niet helemaal duidelijk(?)

• WhatsappHack
  • Niet online
Snuf. schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 12:59:
[...]
Wat verstandig is, hangt er met name vanaf wat je bedoeling is hiermee. Dat wordt me uit jouw post niet helemaal duidelijk(?)
Dank voor je uitgebreide reactie! Waar ik concreet naar zit te kijken is niet het erfrecht, maar dat het als schenking gezien wordt. Dus stel ik pomp vanuit privévermogen €10K over naar een spaardeposito op naam van vrouwlief (dus niet een gezamenlijke rekening, maar echt puur op haar naam waar zij dus in principe kan beschikken als ware het haar privébezit is): krijg je dan gezeik met die grens van €2658/jaar voor "schenkingen"?

Ik wil dus voorkomen dat ik als ik zo'n spaarrekening/deposito vul, dat het dan als schenking gezien wordt en de fiscus 10% komt opeisen. Dat doet het rentepercentage niet al te veel goeds, zullen we maar zeggen. :') Als dat namelijk wel zo gezien wordt, dan heb ik blijkbaar maar 2 opties: op gezamenlijk spaardeposito zetten (tegen fors ongunstigere spaarrente ;)) waardoor het geen schenking/voltooide vermogensoverdracht is maar wel bij evt. overlijden onderdeel wordt/blijft van een erfenis ÓF ik moet het bedrag verspreiden over +/- 4 jaar om onder die schenkingsgrens te blijven. Denk ik. :)

Ergo: bedoeling is a.) zo'n hoog mogelijke spaarrente (en die haal je dus niet bij CJ/eo deposito's :P), b.) geen gedoe met schenkbelasting.

-edit- Moet ik wel bijzeggen: als het alternatief is om het bedrag over X jaar te verspreiden waarbij je steeds onder de schenkingsgrens blijft, dan gok ik zomaar dat dit meer "kost" qua misgelopen rente dan toch maar te kiezen voor een gezamenlijke variant met een lager rentepercentage. Maar ale.

[ Voor 14% gewijzigd door WhatsappHack op 15-08-2024 16:24 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroteVoet459
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 17:41
WhatsappHack schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 16:20:
[...]
Dank voor je uitgebreide reactie! Waar ik concreet naar zit te kijken is niet het erfrecht, maar dat het als schenking gezien wordt.
Je praat over spaarrekeningen/-deposito's, maar eigenlijk gaat je vraag helemaal niet over sparen.
WhatsappHack schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 23:52:
[...]
Denk dat je bij elke rekening in het buitenland goed zal moeten kijken of "jullie manier van getrouwd zijn" wel past in de wetgeving van het betreffende land, zeker in bijvoorbeeld Spanje (i.z. OpenBank).

Voor zover ik weet hebben we hier nog geen praktijkgevallen van nabestaanden, alleen toezeggingen van oganisaties hoe het zou moeten zijn ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• marktweakt
WhatsappHack schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 16:20:
[...]

Dank voor je uitgebreide reactie! Waar ik concreet naar zit te kijken is niet het erfrecht, maar dat het als schenking gezien wordt. Dus stel ik pomp vanuit privévermogen €10K over naar een spaardeposito op naam van vrouwlief (dus niet een gezamenlijke rekening, maar echt puur op haar naam waar zij dus in principe kan beschikken als ware het haar privébezit is): krijg je dan gezeik met die grens van €2658/jaar voor "schenkingen"?

Ik wil dus voorkomen dat ik als ik zo'n spaarrekening/deposito vul, dat het dan als schenking gezien wordt en de fiscus 10% komt opeisen. Dat doet het rentepercentage niet al te veel goeds, zullen we maar zeggen. :') Als dat namelijk wel zo gezien wordt, dan heb ik blijkbaar maar 2 opties: op gezamenlijk spaardeposito zetten (tegen fors ongunstigere spaarrente ;)) waardoor het geen schenking/voltooide vermogensoverdracht is maar wel bij evt. overlijden onderdeel wordt/blijft van een erfenis ÓF ik moet het bedrag verspreiden over +/- 4 jaar om onder die schenkingsgrens te blijven. Denk ik. :)

Ergo: bedoeling is a.) zo'n hoog mogelijke spaarrente (en die haal je dus niet bij CJ/eo deposito's :P), b.) geen gedoe met schenkbelasting.

-edit- Moet ik wel bijzeggen: als het alternatief is om het bedrag over X jaar te verspreiden waarbij je steeds onder de schenkingsgrens blijft, dan gok ik zomaar dat dit meer "kost" qua misgelopen rente dan toch maar te kiezen voor een gezamenlijke variant met een lager rentepercentage. Maar ale.
Voor het erfrecht en fiscale schenkingsvrijstelling ligt het er maar net aan hoe jullie precies partners zijn. Wel/niet in gemeenschap van goederen getrouwd, niet getrouwd met samenlevingscontract, geregistreerd partners etc etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
Flinke daling bij Coop Bank per 21 augustus:
  • 1 jaar deposito: 3,51% naar 3,00%

• ZyMoTiC
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-09 10:32

ZyMoTiC

Timmaaaaaaay!!!

ebk71 schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 19:22:
Even een mailtje gestuurd aan Advanzia met de vraag wat de exacte voorwaarden voor de hogere rente zijn.
Benieuwd of ze daar wel op reageren, is altijd maar afwachten.
Al iets van reactie? Ben ook wel benieuwd :)

Bla, bla, bla, komkommer is geen sla.

• ebk71
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:19
ZyMoTiC schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 22:26:
[...]

Al iets van reactie? Ben ook wel benieuwd :)
Nee, en ik verwacht het ook niet eerlijk gezegd. Ik kreeg een automatisch antwoord alsof ik een vraag stelde over een creditcard.

• Juan
Haha, toen ik de rekening van de vrouw opzegde, kreeg ik ook een mail over een creditcard aanvraag..
Ze zijn een beetje van het padje af..

Maar die opzegging is er geheel doorheen, dus kan volgende week weer aanvragen.
Het oude account kunnen we ook niet meer mee inloggen, en laatste rente is gisteren betaald.

• WhatsappHack
  • Niet online
GroteVoet459 schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 17:23:
[...]

Je praat over spaarrekeningen/-deposito's, maar eigenlijk gaat je vraag helemaal niet over sparen.
Ja en nee. :) De context waarom ik niet helemaal zeker weet wat voor type spaarrekening/deposito ik zoek is denk ik wel belangrijk om tips te kunnen geven over het hoe/waar. Maar je hebt zeker gelijk dat er een stukje (behoorlijk) complexe juridische/fiscale vraagstukken aan verbonden zijn. Ik vond ook dat het zowel wel als niet in dit topic paste, maar uiteindelijk de overweging gemaakt: ik kwam hier juist terecht via de zoekfunctie - discussie over dit onderwerp is hier niet vreemd - nieuw topic kan, maar dan cirkel je heel snel toch terug naar dit topic en misschien heeft iemand wel rechtstreeks het antwoord en tips. Dus toch maar hier gepost.

Hoe dan ook - als het gewenst is of beter is kan ik uiteraard ook ff een nieuw topic aanmaken en dan terugkomen als de rest van de vragen helder zijn. :) Als dat gewenst is, al is intussen de context helder denk ik :P, dan kan een modje misschien de vraag + reacties afsplitsen?
Denk dat je bij elke rekening in het buitenland goed zal moeten kijken of "jullie manier van getrouwd zijn" wel past in de wetgeving van het betreffende land, zeker in bijvoorbeeld Spanje (i.z. OpenBank).
Hmmm die volg ik denk ik niet helemaal. Is er een andere manier van getrouwd zijn dan getrouwd zijn? Of bedoel je dat buitenlandse banken mogelijk een en/of spaarrekening/deposito niet op laten nemen door de overlevende partner bij overlijden o.i.d.? Ik dacht dat dit op Europees gebied vrij dicht op elkaar afgestemd zat. o0
marktweakt schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 19:23:
Voor het erfrecht en fiscale schenkingsvrijstelling ligt het er maar net aan hoe jullie precies partners zijn.
Beperkte gemeenschap van goederen, dat is sinds 2018 de standaard bij een huwelijk "tenzij". :) Maar dat is dus gek genoeg ook precies de vorm waarover m.b.t. dit type vragen nauwelijks duidelijke informatie te vinden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 10:51
Novax schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 21:32:
Flinke daling bij Coop Bank per 21 augustus:
  • 1 jaar deposito: 3,51% naar 3,00%
Dat is flink. Heb zojuist nog snel een aanvraag gedaan voor 1 jaar deposito bij Banca Progetto a 3.6%.

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marktweakt
WhatsappHack schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 23:10:
Beperkte gemeenschap van goederen, dat is sinds 2018 de standaard bij een huwelijk "tenzij". :) Maar dat is dus gek genoeg ook precies de vorm waarover m.b.t. dit type vragen nauwelijks duidelijke informatie te vinden is.
Ik heb even gegoogeld voor je. Ik vind best wel veel info hierover, bijvoorbeeld over schenking:
Van wie is het spaargeld?

Het spaargeld wat je al hebt vóór het huwelijk, valt buiten de beperkte gemeenschap van goederen. Maar wat je tijdens het huwelijk spaart, valt er wel in. Ook als je geld spaart op je eigen rekening. Stel dus dat je beiden een eigen spaarrekening hebt met € 5.000 voordat je gaat trouwen. Twee jaar later ga je scheiden. Eén van beiden heeft nog steeds € 5.000 maar de ander heeft gespaard en nu € 10.000 op zijn of haar spaarrekening. In dat geval moet die ander € 2.500 overmaken zodat beiden € 7.500 hebben. Geld wat je tijdens het huwelijk op je eigen rekening spaart, is bij een beperkte gemeenschap van goederen voor de helft van de ander.
Bron: https://www.infotaris.nl/...nschap-van-goederen-2018/

En een voorbeeld over erfrecht:
Erfenis bij huwelijk voor 1 januari 2018

Bent u een huwelijk of geregistreerd partnerschap aangegaan voor 1 januari 2018? Dan valt een erfenis of een schenking automatisch in de gemeenschap van goederen. Door de wettelijke verdeling krijgt de langstlevende echtgenoot of geregistreerde partner alle goederen van de nalatenschap. Pas als de langstlevende echtgenoot of partner overlijdt, erven de kinderen. Soms zijn dit kinderen uit een eerder huwelijk. Goederen kunnen dus via de stiefouder bij de stieffamilie terechtkomen.

Wil een erflater of schenker niet dat de erfenis of schenking naar beide echtgenoten of partners gaat? Dan kan dit worden vastgelegd in een testament of akte. Dit heet een uitsluitingsclausule.
Erfenis bij huwelijk vanaf 1 januari 2018

Bent u een huwelijk of geregistreerd partnerschap aangegaan op of na 1 januari 2018? Dan valt een erfenis of een schenking niet in de gemeenschap van goederen. Wilt u dat een erfenis of schenking wel in de gemeenschap van goederen valt? Dan kunt u met uw partner huwelijkse voorwaarden of partnerschapsvoorwaarden vastleggen. Heeft de erflater of schenker in een testament of akte een uitsluitingsclausule opgenomen? Dan kunt u de wil van de erflater of schenker niet negeren. De wil van de erflater of schenker gaat voor.

Wil de erflater of schenker dat de erfenis of schenking naar beide echtgenoten of partners gaat? Dan kan hij dit in een testament of akte laten vastleggen. Dit heet een insluitingsclausule.
Bron: https://www.rijksoverheid...ke-verdeling-bij-erfrecht

Zoals anderen hier al aangaven moet je daarnaast natuurlijk opletten als je geld buiten Nederland stalt dat dan ander erfrecht kan gelden.

Maar goed dit is eigenlijk offtopic hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kareltjekat
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 17:27
Dune schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 12:56:
Zojuist een account aangemaakt bij Raisin waarbij ik bij het identificatieproces van de app 10 cent over moest maken, maar ook de toestemming om 180 dagen van mijn transactiegeschiedenis te delen via mijn ABN app. Dat identificatieprocess liep via Fourthline...

Meteen maar even een mail naar Raisin verstuurd want ik heb daar nog nooit iemand over gehoord en staat ook niet duidelijk in de app, hebben meer mensen dat moeten doen?
Wat was de reactie van Raisin op je mail hierover? Ik loop hier nu namelijk ook tegenaan. Ik vind het eigenlijk niet nodig om zowel Raisin, Fourthline als Klarna toegang tot mijn transactiegeschiedenis te geven, terwijl het volgens de instructies puur om een overboeking van 10 cent zou gaan ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mpsyn
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-08 13:33
Over Advanzia
zunrob schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 10:58:
[...]

... Voor de mensen die allemaal het aanbod hebben ontvangen; hebben jullie bij aanmelden de optie gekozen dat jullie door de bank gecontact mogen worden voor extra diensten?
Dit probeer ik te "pinpointen" (waarschijnlijk kansloos, maar dat terzijde).
bdekok schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 11:20:
[...]

Nee, want ik denk dat die extra diensten alleen voor commerciële meuk bedoeld zijn.
Lijkt dat bedoelde vinkje geen factor is ivm wel/niet verlengingsaanbod krijgen.
Even voor de duidelijkheid @bdekok, U begint uw zin met "Nee", wat stellig is en impliceert dat U weet hoe de vork in de steel zit.
Vervolgens gebruikt U de woorden "ik denk" en "Lijkt".

Heeft U een account bij Advanzia, het vinkje niet aangezet, en wel een verlengingsaanbod gekregen?
Of doet U aannames?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelNH
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 13-09 04:11
Ik ben best wel nieuwsgierig wat de medespaarders op dit forum op dit moment doen. Alles lijkt te wijzen op dalende rentes. Sluiten jullie ook langlopende deposito’s af of kijken jullie het nog aan? Ik zelf zet momenteel mijn aflopende deposito’s voor drie, vier en vijf jaar vast (langer vind ik te lastig om te overzien).

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• bdekok
mpsyn schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 17:26:
Over Advanzia

[...]

Dit probeer ik te "pinpointen" (waarschijnlijk kansloos, maar dat terzijde).

[...]

Even voor de duidelijkheid @bdekok, U begint uw zin met "Nee", wat stellig is en impliceert dat U weet hoe de vork in de steel zit.
Vervolgens gebruikt U de woorden "ik denk" en "Lijkt".

Heeft U een account bij Advanzia, het vinkje niet aangezet, en wel een verlengingsaanbod gekregen?
Of doet U aannames?
"Nee", niet het vinkje aangezet (dit was antwoord op de gestelde vraag).
"ik denk" slaat op mijn interpretatie wat dit vinkje betekent.
"Lijkt" omdat in mijn geval bij ontbreken van dat vinkje wel een verlengingsaanbod gekregen is (N=1), maar dat zegt natuurlijk niets over het werkelijke mechanisme voor wel/niet verlengingsaanbod van Advanzia...

account bij Advanzia? Ja (actierente t/m 31-aug), vinkje niet aangezet? ja (lees vinkje uit), verlengingsaanbod? ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
MarcelNH schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 18:05:
Ik ben best wel nieuwsgierig wat de medespaarders op dit forum op dit moment doen. Alles lijkt te wijzen op dalende rentes. Sluiten jullie ook langlopende deposito’s af of kijken jullie het nog aan? Ik zelf zet momenteel mijn aflopende deposito’s voor drie, vier en vijf jaar vast (langer vind ik te lastig om te overzien).
Alles wat ik langdurig vast kon zetten is al sinds begin vh jaar zo weggezet rond de 4 en wat ik nu nog in depositos kan wegzetten doe ik nu zsm. Zodra depositos rond de 3 of lager gaan, dan laat ik dat geld kortlopend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
... Alles lijkt te wijzen op dalende rentes. ...
Aanstaande maandag weer dalingen bij de depo rentes bij garanti. Vanwege weekend dus eigenlijk morgen al. De afgelopen maanden hebben ze steeds een aantal rentes verlaagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DappereDodo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 05:13
W1ck1e schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 10:18:
Bij het overboeken van een bedrag van Yapi Kredi naar mijn tegenrekening kwam de sms met de tan-code niet binnen. Wel een deel dat ik de sms niet moest doorsturen, niet het deel met de code. Dat had ik vorige week ook. Toen heb ik maar even gebeld om de transactie te laten plaatsvinden. De medewerkster van vandaag kon mij niet helpen met het sms probleem. Een tijd terug heb ik het probleem ook gehad, maar toen lukt het een extra poging wel. Nu dus niet.

Zijn er anderen hier met dit probleem ? Ik gebruik de app niet (wil ik ook niet)
Gebruik je een spamfilter op je telefoon? Ik had laatst hetzelfde met de tan codes van Raisin. Bleken die geblocked te worden door m'n telefoon. "Suspected Spam".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MotorBeast
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20-11-2024
Lastig te overzien langer dan 5 jaar? Lijkt me onmogelijk dat je 3,4 en 5 jaar wel kan overzien. Zowel niet wbt rente ontwikkeling als verloop van je leven op alle fronten. Ik zelf zet mijn geld nooit vast en zeker niet tegen de huidige rentes (levert veel te weinig op als je inflatie en eventueel box 3 meetelt). Ik vang rentedalingen op een andere manier op.

https://www.cbs.nl/nl-nl/...procent-bij-snelle-raming

[ Voor 5% gewijzigd door MotorBeast op 16-08-2024 19:18 ]

Pagina: 1 ... 85 ... 159 Laatste

Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.

Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.

Trade Republic heeft zijn eigen topic.

We willen hier geen persoonlijke updates zien, dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.

Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling