Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 08:16
Stijging van rentewinsten bij banken lijkt voorbij https://www.nu.nl/economi...banken-lijkt-voorbij.html

Zo jammer dat de berichtgeving voor consumenten onvolledig is bij dat artikel. Je hoeft helemaal niet over te stappen en van betaal rekening bank te veranderen, voor een gratis spaarrekening in en buiten Nederland.

Ik heb hierover al een reactie daarover naar Nu.nl gestuurd maar die wordt niet geplaatst merk ik.
Je mag natuurlijk niet te kritisch zijn.

Het wachten is op de cijfers van Rabo en ABN. Dan kan nu.nl gelijk weer copy paste doen. En vervolgens weer dezelfde boze, verontwaardigde reactie van reagluurders bij nu.nl (schande, boeven, etc).

[ Voor 32% gewijzigd door Datisraar op 02-08-2024 09:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
Datisraar schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 09:24:
Stijging van rentewinsten bij banken lijkt voorbij https://www.nu.nl/economi...banken-lijkt-voorbij.html

Zo jammer dat de berichtgeving voor consumenten onvolledig is bij dat artikel. Je hoeft helemaal niet over te stappen en van betaal rekening bank te veranderen, voor een gratis spaarrekening in en buiten Nederland.

Het wachten is op de cijfers van Rabo en ABN. Dan kan nu.nl gelijk weer copy paste doen. En vervolgens weer dezelfde boze, verontwaardigde reactie van reagluurders bij nu.nl (schande, boeven, etc).
En dan ook nog de reacties van hen, die waarschijnlijk niet sparen bij de kleinere banken en daarom, die waarschuwen met horror verhalen over de kleinere banken. Alleen maar om hun eigen keuze te verdedigen in plaats van onderzoek te doen en echt uit te zoeken hoe het zit.

En met deze eenzijdige onvolledige berichtgeving houden bepaalde media deze situatie in stand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
W1ck1e schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 09:40:
[...]

En dan ook nog de reacties van hen, die waarschijnlijk niet sparen bij de kleinere banken en daarom, die waarschuwen met horror verhalen over de kleinere banken. Alleen maar om hun eigen keuze te verdedigen in plaats van onderzoek te doen en echt uit te zoeken hoe het zit.

En met deze eenzijdige onvolledige berichtgeving houden bepaalde media deze situatie in stand.
En ter aanvulling: we mogen niet te kritisch zijn heh. Mijn opmerking wat jij en ik beschrijven, wordt door nu.nl daar ook niet geplaatst merk ik, als ik daar reageer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Datisraar schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 09:44:
[...]

En ter aanvulling: we mogen niet te kritisch zijn heh. Mijn opmerking wat jij en ik beschrijven, wordt door nu.nl daar ook niet geplaatst merk ik.
Op dit moment kan ik geen reacties lezen op nu.nl zonder aan te loggen. Eerder kon dat wel, het kan zijn dat de nieuwe reacties inmiddels van meer intelligentie getuigen, maar ik vrees het ergste.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GroteVoet459
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 17:41
Datisraar schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 09:44:
[...]
En ter aanvulling: we mogen niet te kritisch zijn heh. Mijn opmerking wat jij en ik beschrijven, wordt door nu.nl daar ook niet geplaatst merk ik, als ik daar reageer.
Ik heb ze net "oogkleppende journalisten van NU.nl" genoemd en dat is gewoon geplaatst.

https://www.nu.nl/economi...a-ad31-26d2d491a431#nujij

[ Voor 16% gewijzigd door GroteVoet459 op 02-08-2024 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
GroteVoet459 schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 09:48:
[...]

Ik heb ze net "oogkleppende journalisten van NU.nl" genoemd en dat is gewoon geplaatst.

https://www.nu.nl/economi...a-ad31-26d2d491a431#nujij
Ja, ik las het net. Goed dat je dat gedaan hebt op nu.nl voor de broodnodige nuance !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marktweakt
  • Registratie: December 2010
  • Nu online
Waarom willen mensen hier zo graag dat anderen ook overstappen naar buitenlandse spaarbanken?

Als iedereen dat zou doen dan gaan de rentes daar flink omlaag ;-) Prima artikeltje dus!

[ Voor 6% gewijzigd door marktweakt op 02-08-2024 10:46 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
marktweakt schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 10:45:
Waarom willen mensen hier zo graag dat anderen ook overstappen naar buitenlandse spaarbanken?

Als iedereen dat zou doen dan gaan de rentes daar flink omlaag ;-) Prima artikeltje dus!
Ik kan alleen voor mij zelf spreken. Ik wil niet zozeer dat mensen overstappen naar buitenlandse spaarbanken (of de kleinere Nederlandse banken). Maar ik zou willen dat spaarders betere informatie krijgen dan hen nu voorgeschoteld wordt. Zodat ze keuzes maken op basis van de juiste gegevens.

BTW: een gevolg zou ook kunnen zijn dat de grootbanken de spaarrentes moeten verhogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12-09 15:44
Je zou inderdaad als nieuwssite ook wel het verschil kunnen maken. Eerste hit op Google op 'spaarrente' kom je al uit bij https://www.spaarrente.nl/spaarrekening/vergelijken. Je hoeft daar echt geen heel onderzoek voor te doen.
Zelfs als je de buitenlandse banken uitzondert kom je al vrij eenvoudig hoger uit dan die 1,7/1,8% van de grootbanken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 17:38
Leuk hoe er staat 'de winst van banken liep terug'. Je kan ook zeggen: banken maken nog steeds exorbitant hoge winst.

Zelfde voor de energiebedrijven (b.v. Shell) deze week. Allebei van die branches die als er mega-winsten worden gemaakt alleen de aandeelhouders hoeft te belonen, maar als de boel dreigt om te vallen alle belastingbetalers mogen lappen. Capitalism baby :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bar_en_boos
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Met de gestaag dalende rentestanden en het uitgeput raken van de beschikbare actierentes wordt de Maltese FCM Bank ook steeds interessanter. In ieder geval een spaarrekening met een (variabele) voorlopig nog hoge rente van 3,58% op tegoeden > 50k. Heeft iemand hier ervaringen met deze bank? Bijvoorbeeld met het openen van de rekening, snelheid overboekingen, bereikbaarheid etc.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:46
3,58% rente bij FCM vanaf 50k..

niet helemaal duidelijk over je over heel je saldo 3,58% krijgt als je boven 50k hebt, en geen garantietermijn zie ik

Vertrouwen is goed, controle nog beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Juan schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 12:19:

niet helemaal duidelijk over je over heel je saldo 3,58% krijgt als je boven 50k hebt, en geen garantietermijn zie ik
Indien het niet eenduidig wordt beschreven is het waarschijnlijk alleen 3,58% voor het deel boven de 50k, En een lager tarief voor het deel tot 50k. Tenminste, dat is mijn insteek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
W1ck1e schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 12:23:
[...]

Indien het niet eenduidig wordt beschreven is het waarschijnlijk alleen 3,58% voor het deel boven de 50k, En een lager tarief voor het deel tot 50k. Tenminste, zo dat is mijn insteek.
Idd. En dat is al sinds januari zo: Frankenstein in "Het spaartopic - Deel 4"
Is al diverse keren besproken, ook in vorige deel.

Omdat je over die eerste €50K maar 2,58% krijgt is het met een saldo tot de DGS limiet van €100K niet meer goed te maken t.o.v. bijvoorbeeld Santander, Distingo of CVK (beide via Raisin) of zelfs MeDirect.

Dus alleen leuk als je (qua DGS) al uit alle andere opties loopt.

[ Voor 23% gewijzigd door GroteVoet459 op 02-08-2024 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Cyclonist schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 11:32:
[...]

Allebei van die branches die als er mega-winsten worden gemaakt alleen de aandeelhouders hoeft te belonen, maar als de boel dreigt om te vallen alle belastingbetalers mogen lappen. Capitalism baby :*)
'Privatizing profits and socializing losses"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 11-09 20:38
marktweakt schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 10:45:

Ik denk dat die paar miljard die uit Nederland wegstroomt voor de buitenlandse banken niet het verschil gaan maken. Ondanks dat we veel sparen is ons totale spaargeld op EU niveau maar een druppel: https://www.euronews.com/...able-income-across-europe (18 miljoen Nederlanders vs 449 miljoen Europeanen).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Roadster112
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:04
Orange blijkbaar toch nog wat meer geld nodig.

6 mnd van 1,50% naar 3,59%
(Via vanspaarbankveranderen)

Had net die van 3 maanden aangevraagd dus gelijk geannuleerd en voor deze gegaan. Scheelt weer een bak geld 😉

[ Voor 15% gewijzigd door Roadster112 op 02-08-2024 14:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:07
Roadster112 schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 12:56:
Orange blijkbaar toch nog wat meer geld nodig.

6 mnd van 1,50% naar 3,5
(Via vanspaarbankveranderen)

Had net die van 3 maanden aangevraagd dus gelijk geannuleerd en voor deze gegaan. Scheelt weer een bak geld 😉
3,59% zelfs zie ik nu op de Raisin website. Dat is wel heel netjes (in deze tijd / vergelijking met de rest).

Ik ga ook eens alles doorlezen en dan openen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bar_en_boos
  • Niet online
Juan schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 12:19:

Die 3,58% zal inderdaad wel over het bedrag boven de 50k zijn. Dat maakt het niet echt interessant. Voor de zekerheid heb ik die vraag bij de FCM Bank uitgezet. Mocht het over het volledige saldo gelden, dan zal ik dat hier laten weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadster112
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:04
RobertMe schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 13:18:
[...]

3,59% zelfs zie ik nu op de Raisin website. Dat is wel heel netjes (in deze tijd / vergelijking met de rest).

Ik ga ook eens alles doorlezen en dan openen :)
Was een cijfertje weggevallen bij mijn tekst inderdaad 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-09 21:30
Meer mensen het probleem dat een terugboeking bij santander vaak niet gepakt wordt?
Dacht dat ik er gisteren een in had gezet maar was blijkbaar niet uitgevoerd, ondanks succesvol.
Dus nu nogmaals geprobeerd en deze kwam er wel in terecht.
Daarna nog zeker 5 x geprobeerd voor nog een overboeking en die registreert hij gewoonweg niet.
Nu kan ik ook tot na het weekend wachten tot het geld er is. Helaas. Iets om rekening mee te houden bij santander

Absoluut relatief, relatief absoluut.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Atomius schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 10:13:
[...]

Dus de vraag is misschien meer; hoe ga je om met hindsight bias. Maar snap je het? Destijds goed over nagedacht, maar nu toch wat zuur allemaal.
En hoe kijk je er nu tegenaan? Een daling die zelfs twee jaar aan rente niet goed zou maken... Iemand die halverwege juli is ingestapt zou na dit ritje van 2 weken misschien al denken: "Voortaan nooit meer aandelen." ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20-11-2024
Uniciteit schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 15:20:
[...]

En hoe kijk je er nu tegenaan? Een daling die zelfs twee jaar aan rente niet goed zou maken... Iemand die halverwege juli is ingestapt zou na dit ritje van 2 weken misschien al denken: "Voortaan nooit meer aandelen." ;)
Ik word er niet warm of koud van. Ga juist weer bijkopen. Buy the dip. Sparen levert mij te weinig op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankenstein
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 11-09 22:15
MotorBeast schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 16:18:
[...]

Ik word er niet warm of koud van. Ga juist weer bijkopen. Buy the dip. Sparen levert mij te weinig op.
In mei deed ik posities van de hand in mijn wereld-etf in de veronderstelling dat de koers wel erg hoog was. Vandaag sloot de koers lager. Intussen brengen de afgedane etf's spaarrente op.

Spaarrente levert wel een zekere mate van zekerheid op. Vandaar dat die niet zo bibbert als een beurskoers.

Buy the dip is leuk, wanneer is die dip... :>

Zelf wacht ik nog even. Ik ga er vanuit dat spaargeld tot de jaarwisseling nog ca. 1,5% oplevert (5/12e van 3,5%) en op peildatum 1 januari vloeit 2% van belegd vermogen naar de fiscus. De belegging moet de komende 5 maanden dus 3,5% omhoog om meer over te houden.

Dat kan, maar het kan ook niet. Bij sparen weet je tenminste wat het op korte termijn wel oplevert...

[ Voor 24% gewijzigd door Frankenstein op 02-08-2024 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bar_en_boos
  • Niet online
Bar_en_boos schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 14:00:
[...]

Die 3,58% zal inderdaad wel over het bedrag boven de 50k zijn. Dat maakt het niet echt interessant. Voor de zekerheid heb ik die vraag bij de FCM Bank uitgezet. Mocht het over het volledige saldo gelden, dan zal ik dat hier laten weten.
Reactie vanuit FCM:
‘ The rate 3.58% p.a. is immediately applicable for deposit of €50,000 and more, the interest will be payable for the full sum.’

Hmmm…dit antwoord biedt hoop, maar nog geen 100% duidelijkheid. Misschien nog maar een extra vraag aan wijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankenstein
Bar_en_boos schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 18:14:
[...]

Reactie vanuit FCM:
‘ The rate 3.58% p.a. is immediately applicable for deposit of €50,000 and more, the interest will be payable for the full sum.’

Hmmm…dit antwoord biedt hoop, maar nog geen 100% duidelijkheid. Misschien nog maar een extra vraag aan wijden.
Waarom geen Advanzia, Openbank of Consorsbank...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
  • Laatst online: 20-11-2024
Frankenstein schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 18:11:
[...]

In mei deed ik posities van de hand in mijn wereld-etf in de veronderstelling dat de koers wel erg hoog was. Vandaag sloot de koers lager. Intussen brengen de afgedane etf's spaarrente op.

Spaarrente levert wel een zekere mate van zekerheid op. Vandaar dat die niet zo bibbert als een beurskoers.

Buy the dip is leuk, wanneer is die dip... :>

Zelf wacht ik nog even. Ik ga er vanuit dat spaargeld tot de jaarwisseling nog ca. 1,5% oplevert (5/12e van 3,5%) en op peildatum 1 januari vloeit 2% van belegd vermogen naar de fiscus. De belegging moet de komende 5 maanden dus 3,5% omhoog om meer over te houden.

Dat kan, maar het kan ook niet. Bij sparen weet je tenminste wat het op korte termijn wel oplevert...
Vandaag heb ik gewoon weer een plukje gekocht. En wat je zegt....op korte termijn spaargeld. Ik heb ook spaargeld voor korte termijn. Lange termijn beleggen. Ik kijk met dat geld niet wat het per dag,week, maand maand,jaar doet. YTD nog steeds +12%. Heb even gekeken. Beter dan sparen. We gaan het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bar_en_boos
  • Niet online
Frankenstein schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 18:15:
[...]

Waarom geen Advanzia, Openbank of Consorsbank...
Twee van die drie heb ik al en dat betreffen steeds actietarieven. Met het steeds opzeggen en aanmaken van Advanzia verlies ik tussentijds ook wat rente en daarmee rekening houdend komt FCM dan redelijk in de buurt. Plus dat je minder alert op aflopende actietermijnen hoeft te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankenstein
Bar_en_boos schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 18:41:
[...]

Twee van die drie heb ik al en dat betreffen steeds actietarieven. Met het steeds opzeggen en aanmaken van Advanzia verlies ik tussentijds ook wat rente en daarmee rekening houdend komt FCM dan redelijk in de buurt. Plus dat je minder alert op aflopende actietermijnen hoeft te zijn.
Dank je.

Zelf heb ik graag gegarandeerde rentes vrij opneembaar en dat zijn volgens mij zo goed als altijd actierentes. Natuurlijk zijn er banken die duidelijk aangeven dat ze eigenlijk de ECB-rente volgen, zoals TR. Maar de wijziging van N26 van 4% naar 3% deze week, wie had die zien komen. Net even wat meer zekerheid, maar daar kun je over twisten volgens mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atomius
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:24
Uniciteit schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 15:20:
[...]

Haha grappig dat je dat vraagt. Toen ik de koersen vanmiddag checkte gingen de wenkbrauwen wel even omhoog. Maar meer ook niet. En ik had bovendien eerder al besloten dat ik een mooie, robuuste verdeling had gemaakt tussen sparen en beleggen. En daar verandert dit kleine dipje niets aan.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Kwandoerie
  • Laatst online: 06-08 17:40
Hier ook een opzegging bij Credit Europe Bank (CEB) die supersnel verwerkt was, 's ochtends om 10 uur via het contactformulier op de website (in de ingelogde omgeving) het digitaal ingevulde PDF document als bijlage toegevoegd, 's middags rond 16u had ik al de opgebouwde rente bijschreven gekregen op m'n tegenrekening en de volgende dag lag de brief in de brievenbus.

Ook het aanvragen van een spaarrekening bij Distingo Bank via Raisin ging vlot, zondagavond de aanvraag voor het openen van de spaarrekening ingediend, maandagochtend de bevestiging dat de aanvraag was doorgestuurd, en dinsdagochtend was de rekening geopend.

Mag ook wel eens gemeld worden dat het snel kán gaan, in plaats van dat het bij sommige bijna 2 weken geduurd heeft :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• addictive_rhymz
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11:53
Frankenstein schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 19:23:
[...]

Dank je.

Zelf heb ik graag gegarandeerde rentes vrij opneembaar en dat zijn volgens mij zo goed als altijd actierentes. Natuurlijk zijn er banken die duidelijk aangeven dat ze eigenlijk de ECB-rente volgen, zoals TR. Maar de wijziging van N26 van 4% naar 3% deze week, wie had die zien komen. Net even wat meer zekerheid, maar daar kun je over twisten volgens mij.
Zo die had ik nog niet eens gezien. Zat vorige week nog te denken om metal te nemen voor 4%. Gelukkig nog net op tijd bij CEB een rekening geopend voor 3,5% voor 6 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drav91
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:17
addictive_rhymz schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 10:15:
[...]

Gelukkig nog net op tijd bij CEB een rekening geopend voor 3,5% voor 6 maanden.
Nog net op tijd? Gaat CEB nu ook weer omlaag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Frankenstein schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 19:23:
[...]

Dank je.

Ik denk dat er best veel klanten, vanwege de ecb rente daling, de daling bij N26 zagen aankomen (waaronder zij die schreven "de rente bij N26 kan zomaar dalen", zonder kennis van of vertrouwen in de toezegging dat dalingen 2 maanden van te voren zouden worden aangekondigd). Maar het blijkt nu dat N26 hun toezegging daadwerkelijk waarmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
drav91 schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 10:20:
[...]

Neen, alleen de aanbieding is voorbij. Ik verwarde hier de ceb met de Garanti bank.

[ Voor 11% gewijzigd door W1ck1e op 03-08-2024 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive_rhymz
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11:53
drav91 schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 10:20:
[...]

Ik zie dat ze de actie nog wel aanbieden maar de vraag is hoe lang nog.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:12

sanook

_/-\o_

Benieuwd of Advanzia nog met aanbiedingen gaat komen voor september. Nu nog voor 3,97 tot eind augustus, ik heb nog geen plan voor hierna.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juan
Rond de 9e zijn altijd de aanbiedingen, als er mails uitgaan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bas...
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 16:12
Dat hoeft niet, mijn laatste Advanzia aanbieding stond in de mail met het rente overzicht, aan het begin van de maand dus.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ikbenwouter
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 08:30

ikbenwouter

! w t R

Bar_en_boos schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 18:14:
[...]

Reactie vanuit FCM:

Ik heb een rekening bij FCM, rente van 3,58% geldt gewoon over het hele bedrag zodra je saldo > €50k is. Ben tevreden over deze rekening ook al is de interface wat knullig.

........................................................................................................................................................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 12:30
ikbenwouter schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 19:54:
[...]

Ik heb een rekening bij FCM, rente van 3,58% geldt gewoon over het hele bedrag zodra je saldo > €50k is. Ben tevreden over deze rekening ook al is de interface wat knullig.
Hoe vaak wordt de rente uitgekeerd? Ik kan het op hun website nergens vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bar_en_boos
  • Niet online
Schweino schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 20:07:
[...]

De voorwaarden van hun FCM savings account meldt het volgende:

'Interest is calculated daily and is accrued on a 365-day basis.
Interest will be paid monthly and will be paid into your Savings
Account. Interest shall accrue at such rate as shall be indicated
on your application. In addition, you may obtain our current
interest rates by visiting our website, calling us, by looking at our
general tariffs, or by asking a member of our staff at our branch.
The Bank may, at its sole discretion and from time to time, vary the
same interest rates. When we change the interest rates on your
account, we will notify you of the change by posting it in the
Savings Account section on our website and by either sending you
a secure message via internet banking, by email on the e-mail
address we have on file or by addressed post. If the change is
favourable to you, it will be immediately applied. If the change is
not favourable, we will give you 15 days notice before we apply
the changes. The 15 days period will give you reasonable time to
take any decisions on your account.'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikbenwouter
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 08:30

ikbenwouter

! w t R

Schweino schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 20:07:
[...]

Eind van elke maand. 31/7/2024 was booking date en value date. 28/06/2024 was booking date, 30/06/2024 value date.

Inloggen gaat via de site met een OTP via sms, geld overschrijven naar je vaste rekening ook met OTP.

........................................................................................................................................................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Bar_en_boos schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 22:20:
[...]

De voorwaarden van hun FCM savings account meldt het volgende:

'Interest is calculated daily and is accrued on a 365-day basis.
Interest will be paid monthly and will be paid into your Savings
Account. Interest shall accrue at such rate as shall be indicated
on your application. In addition, you may obtain our current
interest rates by visiting our website, calling us, by looking at our
general tariffs, or by asking a member of our staff at our branch.
The Bank may, at its sole discretion and from time to time, vary the
same interest rates. When we change the interest rates on your
account, we will notify you of the change by posting it in the
Savings Account section on our website and by either sending you
a secure message via internet banking, by email on the e-mail
address we have on file or by addressed post. If the change is
favourable to you, it will be immediately applied. If the change is
not favourable, we will give you 15 days notice before we apply
the changes. The 15 days period will give you reasonable time to
take any decisions on your account.'
Dank. Lijkt een mooi alternatief te zijn naast Trade Republic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alson
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 10:35
Schweino schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 23:19:
[...]

Dank. Lijkt een mooi alternatief te zijn naast Trade Republic.
Met als verschil dat TR maar tot €50k rente biedt, en dit zo te zien pas vanaf €50k een interessante rente biedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IngevdV
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 11-02 22:37
sanook schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 11:11:
Benieuwd of Advanzia nog met aanbiedingen gaat komen voor september. Nu nog voor 3,97 tot eind augustus, ik heb nog geen plan voor hierna.
Daar ben ik inderdaad ook benieuwd naar, zelfde situatie hier 🤞

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

Bas... schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 14:42:
Dat hoeft niet, mijn laatste Advanzia aanbieding stond in de mail met het rente overzicht, aan het begin van de maand dus.
Dat heb ik nog niet eerder gehoord. In mijn laatste afschrift (van jl vrijdag) hier iig niets over gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpsyn
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-08 13:33
sanook schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 11:11:
Juan schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 12:27:
Rond de 9e zijn altijd de aanbiedingen, als er mails uitgaan
Dit laatste kan ik bevestigen: 8 april kreeg ik een verlengings aanbod t/m eind deze maand; 4 maanden, geopend begin januari voor 3 maanden.
Bas... schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 14:42:
Is dat recent geweest, of was dat de manier waarop de aanbiedingen 'vroeger' werden gedaan?

...

Er is al veel over geschreven, wie krijgt wel/niet een verlengingsaanbod; het lijkt willekeurig te zijn, voor mij, tot nu toe.
Recent, en een paar maanden geleden, waren hier twee posts waarin men zich afvroeg of 'het vinkje zetten' tijdens de aanmeld procedure het verschil maakte.
Het vinkje betrof, vrij vertaald: wilt je middels email op de hoogte gehouden worden van nieuws/aanbiedingen van Advanzia bank?
Ik heb het aangevinkt, ik heb een verlenging gekregen

Het zou leuk zijn als we dat konden "pinpointen".

Als dit vinkje 'het hem doet', en er geen beleidswijzigingen zijn, moet ik over een week een verlegingsaanbod krijgen.
Zijn er mensen die geen vinkje hebben gezet bij openen rekening, maar toch (in het verleden) een verlegingsaanbod hebben gekregen?
Zijn er mensen die wel een vinkje hebben gezet bij openen rekening, maar (in het verleden) geen verlegingsaanbod hebben gekregen?

...

Iets anders, CEB bank en sluiten rekening, ook veel over geschreven laatste tijd: het gaat snel, rente is er vaak met een dag, en mensen krijgen een bevestigingsbrief thuis (dit laatste is pas nog geschreven).

Mijn eega heeft de rekening in februari gesloten, per brief, rente werd snel bijgeschreven, heeft geen bevestigingsbrief van het sluiten van de rekening gekregen, en haar CEB app zegt "toegang is niet geactiveerd".
Ik heb mijn rekening twee maanden geleden gesloten, benodigdheden digitaal via de app verzonden, rente werd snel bijgeschreven, heb geen bevestigingsbrief van het sluiten van de rekening gekregen, en ik heb nog toegang tot de CEB app. Er is geen actieve rekening te zien maar ik kan nog allerlei gegevens zien: profiel, brieven in postvak.

Morgen maar even bellen is het snelste, in de tussentijd: andere mensen die geen bevestigingsbrief van het sluiten van de rekening hebben gekregen? Andere mensen die hun rekening gesloten hebben maar nog steeds toegang hebben tot de app?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vogels60
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 12:55
mpsyn schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 12:30:

Iets anders, CEB bank en sluiten rekening, ook veel over geschreven laatste tijd: het gaat snel, rente is er vaak met een dag, en mensen krijgen een bevestigingsbrief thuis (dit laatste is pas nog geschreven).

Mijn eega heeft de rekening in februari gesloten, per brief, rente werd snel bijgeschreven, heeft geen bevestigingsbrief van het sluiten van de rekening gekregen, en haar CEB app zegt "toegang is niet geactiveerd".
Ik heb mijn rekening twee maanden geleden gesloten, benodigdheden digitaal via de app verzonden, rente werd snel bijgeschreven, heb geen bevestigingsbrief van het sluiten van de rekening gekregen, en ik heb nog toegang tot de CEB app. Er is geen actieve rekening te zien maar ik kan nog allerlei gegevens zien: profiel, brieven in postvak.

Morgen maar even bellen is het snelste, in de tussentijd: andere mensen die geen bevestigingsbrief van het sluiten van de rekening hebben gekregen? Andere mensen die hun rekening gesloten hebben maar nog steeds toegang hebben tot de app?
Hier 2x gesloten en 2x opzegbrief

7800X3D | B650E-F | DDR5-6000C30 64GB | RTX4070Ti | 990PRO 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Ik wil een wat groter deposito (x0k) openen bij Orange Bank, voor 3 en/of 6 maanden. Ik vraag mij nu alleen af of het bv nog voordelen heeft om x keer een 10k deposito te openen i.p.v. het geheel in een keer. Vroegtijdig open breken van het deposito kan "niet" (/op individuele basis yada yada) dus daarvoor maakt het in principe niet uit (ik kan niet 1 open breken en de rest laten staan, vs verplicht alles moeten opnemen, tenzij het uitzonderlijke geval dat het verzoek wel gehonoreerd zou worden, als de situatie tot willen open breken zich al voor zou doen).

Enige dat ik mij dan nog in kan denken is dat de doorlooptijd wellicht korter is bij meerdere depositos. Omdat het ik geld van meerdere plekken bij elkaar moet halen. Met kleinere deposito's kan ik dan "afstemmen" met wat waar vandaan komt.

Verder lijkt het mij dus niet uit te maken?

Daarnaast neig ik nu naar alles in een 6 maanden depisito. 3 maanden is "erg" kort en de vooruitzichten zijn naar mijn idee dat ee rente blijft dalen. (Alhoewel de rente op 6 maanden vervolgens wel ietsje hoger is met 0,04-procentpunt).

Waaron Orange Bank? Geen idee :p Geen bronbelasting, bij Progetto heb ik al veel staan, en Orange staat dan veruit bovenaan v.w.b. rentepercentage. En depositos voor een langere periode heb ik al. Daarnaast heeft Orange mogelijk het voordeeltje dat als bij een overname de depisitos worden stopgezet / vroegtijdig uitgekeerd je wel de rente krijgt alsof het deposito tot het eind door liep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-09 17:04

Barrycade

Through the...

Bij Coop hebben ze wel een paar openbreken scenarios in hun deposito voorwaarden. O.a. als je werkloos wordt, je een huis wil kopen enz.

Maar welke rampspoed voor zie jij dan over 3 maanden en 6 maanden? Dan hou je wellicht niet een groot genoeg buffer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
RobertMe schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 14:27:
Ik wil een wat groter deposito (x0k) openen bij Orange Bank, voor 3 en/of 6 maanden. Ik vraag mij nu alleen af of het bv nog voordelen heeft om x keer een 10k deposito te openen i.p.v. het geheel in een keer. Vroegtijdig open breken van het deposito kan "niet" (/op individuele basis yada yada) dus daarvoor maakt het in principe niet uit (ik kan niet 1 open breken en de rest laten staan, vs verplicht alles moeten opnemen, tenzij het uitzonderlijke geval dat het verzoek wel gehonoreerd zou worden, als de situatie tot willen open breken zich al voor zou doen).

Enige dat ik mij dan nog in kan denken is dat de doorlooptijd wellicht korter is bij meerdere depositos. Omdat het ik geld van meerdere plekken bij elkaar moet halen. Met kleinere deposito's kan ik dan "afstemmen" met wat waar vandaan komt.

Daarnaast neig ik nu naar alles in een 6 maanden depisito. 3 maanden is "erg" kort en de vooruitzichten zijn naar mijn idee dat ee rente blijft dalen. (Alhoewel de rente op 6 maanden vervolgens wel ietsje hoger is met 0,04-procentpunt).
...
Splitsen vanwege het ergens vandaan moeten halen lijkt mij prima. Is er een minimum bedrag voor een deposito ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
W1ck1e schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 14:42:
[...]

Splitsen vanwege het ergens vandaan moeten halen lijkt mij prima. Is er een minimum bedrag voor een deposito ?
Ik meen 5k, niet zo spannend dus aangezien ik aan 10k per stuk zat te denken.
Barrycade schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 14:31:
Bij Coop hebben ze wel een paar openbreken scenarios in hun deposito voorwaarden. O.a. als je werkloos wordt, je een huis wil kopen enz.

Maar welke rampspoed voor zie jij dan over 3 maanden en 6 maanden? Dan hou je wellicht niet een groot genoeg buffer aan.
Exact. Ik ga er gewoon niet vanuit dat het aan de orde zal komen. Heb daarnaast / daarna ook gewoon nog voldoende vrij opneembaar staan. (En daarnaast ook nog "vrij opneembaar" met de Progetto spaarrekening, 4 dagen wachttijd).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:01
Splitsen is bij verlengen allicht handig? Dan kun je een deel doorrollen ipv alleen het volledige bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
RobertMe schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 14:27:

Waaron Orange Bank? Geen idee :p Geen bronbelasting, bij Progetto heb ik al veel staan, en Orange staat dan veruit bovenaan v.w.b. rentepercentage. En depositos voor een langere periode heb ik al. Daarnaast heeft Orange mogelijk het voordeeltje dat als bij een overname de depisitos worden stopgezet / vroegtijdig uitgekeerd je wel de rente krijgt alsof het deposito tot het eind door liep.
Ik zou dan meteen beginnen met een 3 maands en een 6 maands deposito terwijl je geld bij elkaar brengt voor extra deposito's. Dan over een paar weken/een maand nog eens hetzelfde en daarna nog eens. Dan heb je al 6 maanden afgedekt en kun je met 6 maands deposito's (of 9 maands) voor gelijke/verhoogde bedragen verder terwijl er elke maand wat vrij valt.

O ja, staar je niet blind op "gelijke bedragen", dat kun je later altijd nog gelijk(er) trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
DjoeC schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 15:51:
[...]

Ik zou dan meteen beginnen met een 3 maands en een 6 maands deposito terwijl je geld bij elkaar brengt voor extra deposito's. Dan over een paar weken/een maand nog eens hetzelfde en daarna nog eens. Dan heb je al 6 maanden afgedekt en kun je met 6 maands deposito's (of 9 maands) voor gelijke/verhoogde bedragen verder terwijl er elke maand wat vrij valt.
Nah, ik kan het geld deze week gewoon bij elkaar hebben. Alleen staat niet alles bij Raisin dus moet het via mijn huisbank. En zijn niet alle (spaar)banken even snel met overboekingen. (Lees: OpenBank die het geld een dag vast houd. Maandag overmaken is dinsdag ontvangen).

Risico van een ladder is daarnaast natuurlijk dat de rente kan dalen, wat in de huidige situatie in lijn der verwachting ligt. Liever dus zo veel mogelijk in een keer vast zetten. En 3,59% is dan gewoon een fijne rente (voor nu, vorig jaar kon je makkelijk 4% krijgen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
wibblemoo schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 15:21:
Splitsen is bij verlengen allicht handig? Dan kun je een deel doorrollen ipv alleen het volledige bedrag.
Goed punt, totdat ik me nu bedenk dat bij Orange overal vermeld staat dat verlengen niet mogelijk is :p Maar vaak kan dat wel en dan kan dit inderdaad een argument zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
RobertMe schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 16:04:
[...]

Goed punt, totdat ik me nu bedenk dat bij Orange overal vermeld staat dat verlengen niet mogelijk is :p Maar vaak kan dat wel en dan kan dit inderdaad een argument zijn.
Tot deze week had Orange alleen 3 maanden, nu ook 6 (met minimaal renteverschil).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
DjoeC schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 17:10:
[...]

Tot deze week had Orange alleen 3 maanden, nu ook 6 (met minimaal renteverschil).
I know, en dat is ook de reden dat ik er naar aan het kijken ben :p. 6 maanden zou dan ook geen issue moeten zijn uiteraard. Maar na die 6 maaneen moet ik dus wel weer iets met het geld doen. En een simpele "ik wil verlengen" zal dan niet kunnen. (Nieuw deposito aanvragen, geld uitgekeerd krijgen, en dat dat meteen gebruikt wordt als inleg voor openstaande aanvraag kan dan naar ik aanneem wel. Tenzij Orange tzt niet meer beschikbaar zou zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harbo
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Ik kwam dit tegen :

https://pickthebank.eu/deposits/377864/

12x maanden tegen 4% min. E 1000.

Nederland staat in de lijst van de landen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Harbo schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 17:54:
Ik kwam dit tegen :

Hoe dan ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y0CS_agIfagb_7F4p2BqbsRZA7s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UGnc1cCwx2ApH9JM1RvPEy1D.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

RobertMe schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 17:21:
[...]

I know, en dat is ook de reden dat ik er naar aan het kijken ben :p. 6 maanden zou dan ook geen issue moeten zijn uiteraard. Maar na die 6 maaneen moet ik dus wel weer iets met het geld doen. En een simpele "ik wil verlengen" zal dan niet kunnen. (Nieuw deposito aanvragen, geld uitgekeerd krijgen, en dat dat meteen gebruikt wordt als inleg voor openstaande aanvraag kan dan naar ik aanneem wel. Tenzij Orange tzt niet meer beschikbaar zou zijn).
Als je nog ruimte hebt bij Banca Progetto zou ik het gewoon daar neer zetten. Verlengen is daar prima geregeld, ook als je een andere looptijd wilt. Voor een periode van 3-6 maanden zou ik me niet te druk maken om het 'spreiden'.

[ Voor 4% gewijzigd door sanook op 04-08-2024 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankenstein
Harbo schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 17:54:
Ik kwam dit tegen :

Leuk dat Nederland in de lijst staat, doch: "bin ausschließlich in Österreich steuerlich ansässig."

Daaraan voldoen zeer weinige ingezetenen van Nederland.

Verder geldt dit percentage voor bouwsparen tot 24 jaar; boven die leeftijd 3,75%.

Bron: website van de bank.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bas...
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 16:12
mpsyn schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 12:30:

[...]

Is dat recent geweest, of was dat de manier waarop de aanbiedingen 'vroeger' werden gedaan?
Dat was recent. Op 2 juli kreeg ik de mail met het account statement van 30-06-2024 en daarin stond:
From 01/08/2024, you will benefit from an attractive interest rate for a further 3 months, which is far above our standard interest rate. We guarantee you our special interest rate of 3.76% eff. p.a. (3.70% nom. p.a.) up to and including 31/10/2024. This means that your entire balance will earn interest at the new rate from 01/08/2024.
De vorige aanbieding liep t/m 31 juli.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
sanook schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 18:22:
[...]

Als je nog ruimte hebt bij Banca Progetto zou ik het gewoon daar neer zetten. Verlengen is daar prima geregeld, ook als je een andere looptijd wilt. Voor een periode van 3-6 maanden zou ik me niet te druk maken om het 'spreiden'.
Progetto heeft wel een lagere rente :P (3,50% (3 & 6 maanden) vs 3,59% (6 maanden) en 3,55% (3 maanden))

En nouja, met wat ik er op wil zetten zou ik ook over de DGS grens gaan. Sure, dan kan ik nog steeds splitsen en tot dichter aan de grens gaan. Maar zelfs als Progetto 3,60% had (waar ik eigenlijk vanuit ging) is het verschil maar 0,01-procentpunt en dus 50 cent per 10k inleg (bij 6 maanden). Niet heel erg spannend dus :P
Maar met veel geld dat al staat te renderen aan 3,xx% is het verschil sowieso maar marginaal natuurlijk. Het is dus meer "verzekeren" van een vaste rente in een dalende "markt" met behoud van wat flexibiliteit (als in: niet voor jaren vast zetten) en niet perse maximaliseren van rente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
Het verschil is nog iets hoger door de ACT/360 rente methode (eff. 3,65%)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schweino
alson schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 23:25:
[...]

Met als verschil dat TR maar tot €50k rente biedt, en dit zo te zien pas vanaf €50k een interessante rente biedt.
Klopt, dus voor mensen met meer dan 100k is dit een interessante combinatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Registratie: November 2023
  • Niet online
De rente van de 3 maanden deposito van Orange gaat van 3,55% naar 3,42% vanaf 8 augustus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:04

ZieMaar!

Moderator General Chat
Modbreak:Dit topic gaat over sparen en daarmee niet de plek voor discussie “sparen of beleggen”. Die discussie heb ik dan ook verwijderd. Die discussie verdient (eventueel) een eigen topic, maar past hier niet. Daarom zijn er een aantal reacties verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAN-B
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-09 17:37

JAN-B

525 Wp op mijn dak

ZieMaar! schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 13:12:
[modbreak]Dit topic gaat over sparen en daarmee niet de plek voor discussie “sparen of beleggen”. Die discussie heb Kidman ook verwijderd. Die discussie verdient (eventueel) een eigen topic, maar past hier niet. Daarom zijn er een aantal,reacties verwijderd.[/]
Nou, Bedankt hoor 8)

en wie / wat is Kidman :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
JAN-B schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 13:40:
[...]

Nou, Bedankt hoor 8)

en wie / wat is Kidman :?
Tikgeit/tikfout/autocorrectie ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bdekok
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09:21
Nicole? :9~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Kudos voor Raisin, Dinstingo, Santander en Orange Bank.

Gisteren deposito aangevraagd bij Orange en opname bij Distingo gedaan. Vanmorgen "in alle vroegte" opname bij Santander en OpenBank gedaan. Rond een uur of 11 was het geld van Santander aangekomen bij mijn huisbank en heb ik het over geboekt naar Raisin, en bij Raisin nog een deposito bij Orange aangevraagd.
Voor half 3 vanmiddag 2 mailtjes ontvangen dat de aanvragen waren doorgestuurd, en was dus zowel het geld vanaf Distingo als van mijn huisbank bijgeschreven. En net voor 4 uur weer 2 mailtjes, beide depositos zijn geopend.

Enige (bekende) dingetje is dat de status in de app nog niet klopt. Geld is "verdwenen" en depositos zijn nog "in behandeling" en "vergrendeld" (dus "doorgestuurd").

Nu nog wachten op slow poke OpenBank die het geld natuurlijk een dag vasthouden.

Ik ging al uit van "geld pas morgen beschikbaar, dan nog een dagje voor de aanvraag, en dus pas woensdag geopend". Maar dit valt alleszins mee. En dus waarschijnlijk ook helemaal geen renteverlies op dit deel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpandroid
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 15:45
Ook hier binnen een paar uur deposito bij Orange geopend. Laatste deel van de inleg pas rond 10:30 overgeboekt van mijn huis bank.
Bevestiging al binnen alleen het saldo nog niet zichtbaar zoals @RobertMe ook heeft geconstateerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Harbo
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Uw aanvraag van een termijndeposito bij Orange Bank - 17:28
Uw termijndeposito bij Orange Bank is geopend - 17:54

Wel met ingangsdatum van 6 Augustus 2024.

[ Voor 16% gewijzigd door Harbo op 05-08-2024 18:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Harbo schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 17:59:
Wel met ingangsdatum van 6 Augustus 2024.
Craples, zo ver had ik nog niet gekeken. Nu even het contract geopend en inderdaad 6-8 tot 6-2. Een dagje verlies dan.

Verklaard dan ook waarom de info op Raisin niet echt klopt. Het geld is weg bij Raisin, maar deposito is dan nog niet geopend want dat is morgen pas het geval.

Misschien wel ideaal om over nieuwjaar te trekken zoiets. Hoef je er ook geen belasting over te betalen. Toch? :+.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jay-B
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
@RobertMe Kijk nou uit. Er is er altijd wel eentje die het gelooft. Ben je dalijk medeplichtig aan belastingontduiking. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rolletjedrop
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 07-09 19:43
Afgelopen week een Welkom rekening geopend bij de Openbank, maar nu vast aan het oriënteren wat te doen na het half jaar. Ik kijk daarbij ook naar Santander België en heb daarom vast de app gedownload. Daar zie ik bij klant worden staan dat je gezamenlijk een rekening kunt openen, terwijl op hun website staat dat het niet kan. Iemand ervaring hiermee? Een gezamenlijke rekening is toch wel een flinke pré, zeker ten opzichte van Openbank waar ook de erfbelasting nog een ding is. Dit nu ondervangen door de app ook bij partner op de telefoon te zetten, maar bij overboekingen moet je een code invullen die per sms binnenkomt op mijn telefoon. Dus als ik dood neerval heeft hij alsnog mijn telefoon nodig.

Edit: ik denk dat ik in de war was met Raisin, zo te zien kan het via de website ook gewoon.

[ Voor 6% gewijzigd door Rolletjedrop op 06-08-2024 08:17 ]

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• mpandroid
Kan mij niet herinneren dat hier al iets over gepost is, maar het viel mij op dat je ook rechtstreeks bij Klarna een spaarrekening kunt openen (dus zonder Raisin als tussenpersoon).

Er is de mogelijkheid voor een vrij opneembare spaarrekening waarop men momenteel 3% rente geeft en maandelijks bijschrijft, dus 3,04% effectief. https://www.klarna.com/nl/flex-rekening/

Ook kun je deposito's afsluiten tegen onderstaande condities:
6 maanden 3.58%
12 maanden 3.56%
18 maanden 3.58%
24 maanden 3.43%
36 maanden 3.39%
48 maanden 3.32%

https://www.klarna.com/nl/vaste-rekening/

[ Voor 9% gewijzigd door mpandroid op 06-08-2024 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
mpandroid schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 08:48:
Kan mij niet herinneren dat hier al iets over gepost is, maar het viel mij op dat je ook rechtstreeks bij Klarna een spaarrekening kunt openen (dus zonder Raisin als tussenpersoon).

Er is de mogelijkheid voor een vrij opneembare spaarrekening waarop men momenteel 3% rente geeft en maandelijks bijschrijft, dus 3,04% effectief. https://www.klarna.com/nl/flex-rekening/

6 maanden 3.58%
12 maanden 3.56%
18 maanden 3.58%
24 maanden 3.43%
36 maanden 3.39%
48 maanden 3.32%

Interessant inzake de 3% spaarrekening. Zijn overboekingen net als Lease plan bank ook, via Instant payment?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpandroid
Datisraar schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 09:05:
[...]

Interessant inzake de 3% spaarrekening. Zijn overboekingen net als Lease plan bank ook, via Instant payment?
Ik heb hier zelf nog geen ervaring mee. Ik kwam hem toevallig tegen, maar misschien heeft iemand hier al ervaring mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12-09 15:44
Datisraar schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 09:05:
[...]

Navraag bij de chatbot geeft aan dat dat niet zo is:
The Klarna Flex Savings account is a flexible savings option that allows you to deposit and withdraw money at any time. The interest on your Flex account is calculated daily and the accrued interest is paid out on the first of each month to the same Flex account.

However, please note that you can only move money to and from your Flex account through your Klarna balance. From there, you can then transfer your funds to your external bank account.

As for instant payments, Klarna does not specifically offer this feature for the Flex Savings account. The transfer times may vary depending on your bank.
Er lijkt ook nog een stap tussen te zitten. Het geld moet eerst naar je Klarna balans en kan daarna naar je eigen bank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SFA
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 11-09 22:03

SFA

PASware schreef op maandag 29 april 2024 @ 10:32:
Zojuist RUUT gemaild dat ze mijn account aanvraag mogen annuleren. Ze blijven vragen om "basisregistratie personen", terwijl ik allang een video registratie met paspoort gedaan heb, wat normaal is bij andere banken.

Ik weiger om te betalen voor documentatie waar zij om vragen. Dan maar niet.
Ik loop tegen hetzelfde euvel aan bij RUUT, ze willen een "registration certificate". Geen idee wat het is maar ik heb het niet en ben ook niet voornemens om het aan te vragen als er voor betaald moet worden.
Iemand toevallig een workaround?

ID.4 1ST

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Datisraar
dutchgio schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 09:28:
[...]

Navraag bij de chatbot geeft aan dat dat niet zo is:

[...]

Er lijkt ook nog een stap tussen te zitten. Het geld moet eerst naar je Klarna balans en kan daarna naar je eigen bank.
Ja en nee dus, inderdaad!

Als test heb ik vanochtend een account geopend bij Klarna. Je moet je door de app een beetje heenworstelen als betalingsdienst voor (website) bedrijven, naar het onderdeel spaarrekening. Je krijgt een Zweedse SE IBAN maar kunt gewoon euro’s storten. Vanaf Rabo vanochtend getest en zegt deze bank, binnen 1 werkdag bijgeschreven. Vanaf Revolut blijkt toch Instant binnen een paar seconden, maar moet je het spaar bedrag inderdaad via de tussenrekening zelf overboeken naar je flex spaarrekening, dus wel een aandachtspuntje steeds, maar niet onoverkomelijk.

Bijschrijven bij Klarna naar je persoonlijke IBAN tussenrekening is dus afhankelijk vanaf welke bank je overboekt voor de verwerktijd.

Spaargeld terugboeken naar Revolut merk ik net dat het niet als Instant Payment door Klarna wordt verwerkt, maar als gewone sepa credit overboeking en wordt binnen een paar uur bijgeschreven op je Revolut rekening.

[ Voor 18% gewijzigd door Datisraar op 06-08-2024 16:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroteVoet459
mpandroid schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 08:48:
...
...
12 maanden 3.56%
...
Kan inderdaad een mooie optie zijn, zeker als Banco Progetto de komende 2 maanden er onder komt te zitten.
En misschien nieuwe laptop kopen met de cashback als extra "rente".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:01
Frankenstein schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 14:46:
[...]

Als ik goed tel is het vandaag de laatste dag van de 5e maand na opening van je spaarrekening. Als je op de laatste dag van de 8e maand na opening van je spaarrekening 10k hebt "belegd", dan ontvang je 0,15k bonus.
...
Heb jij deze bonus al ontvangen? Voor mij geld hetzelfde en nog niets gezien. zou kunnen dat ze openingsmaand + 8 maanden bedoelen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frankenstein
wibblemoo schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 13:47:
[...]

Heb jij deze bonus al ontvangen? Voor mij geld hetzelfde en nog niets gezien. zou kunnen dat ze openingsmaand + 8 maanden bedoelen?
Hoi. Vanaf de openingsdatum is de peildatum de laatste dag van de 8e maand na opening of anders gezegd de 9e laatste maanddag vanaf openingsdatum. Dus 30 of 31, tenzij februari.

Bij mij was dat 30.06 en op 15.07 werd op mijn Verrechnunskonto de bonus bijgeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 12-09 22:41
Frankenstein schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 15:48:
[...]
Hoi. Vanaf de openingsdatum is de peildatum de laatste dag van de 8e maand na opening of anders gezegd de 9e laatste maanddag vanaf openingsdatum. Dus 30 of 31, tenzij februari.

Bij mij was dat 30.06 en op 15.07 werd op mijn Verrechnunskonto de bonus bijgeschreven.
Als ik je goed begrijp: 1 december geopend, 31 juli is de peildatum, rond de 15e augustus kan ik de bonus verwachten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frankenstein
Pistachenootje schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 16:06:
[...]

Als ik je goed begrijp: 1 december geopend, 31 juli is de peildatum, rond de 15e augustus kan ik de bonus verwachten?
Auszahlung der Prämie: Wenn Sie die Bedingung am Stichtag (Monatsende des Eröffnungsmonats + 8 Monate) erfüllt haben, zahlen wir die Prämie im Folgemonat auf Ihr Verrechnungskonto aus.

De steekdag is precies: het einde van de openingsmaand + 8 maanden. Peildatum bij openen 1 december = 31 augustus. Over de bijschrijvingsdag weet ik alleen dat dat bij mij 15 dagen na de peildatum was. Niet zeker of dat vast staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ebk71
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:28
Als je shit hebt met een internetbank:
Advanzia stuurt een mail dat ik een kopie id moet aanleveren i.v.m. verlopen huidig id. Logisch.
Maar dan willen ze dat ik dat weer doe per mail of per post. Over veiligheid gesproken?
Dus dacht ik, laat ik gewoon even inloggen en via het systeem dat aanleveren. Krijg ik dus geen sms codes meer.

Ik hoopte op een storing maar ik heb zojuist gebeld. Ik moet eerst een kopie id aanleveren en dan zouden ze mijn 06 pas kunnen verifieren.
Raar verhaal, ik kan wel blijkbaar telefonisch bij mijn geld maar niet via internet.

Ze houden er zeer vreemde "policy's" op na bij Advanzia. Ik ben redelijk pissed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 12-09 22:41
@ebk71 bekend probleem. Ik heb het toen via email gedaan en aardig wat informatie zwart gemaakt. Weet niet of dat nog geaccepteerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy1977
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 31-01 00:40
(jarig!)
Jaa, hier precies hetzelfde, ze blokkeren gewoon je rekening en reageren
niet op emails etc. wacht nu al een maand tot ik weer kan inloggen op de site.
ebk71 schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 16:24:
Als je shit hebt met een internetbank:
Advanzia stuurt een mail dat ik een kopie id moet aanleveren i.v.m. verlopen huidig id. Logisch.
Maar dan willen ze dat ik dat weer doe per mail of per post. Over veiligheid gesproken?
Dus dacht ik, laat ik gewoon even inloggen en via het systeem dat aanleveren. Krijg ik dus geen sms codes meer.

Ik hoopte op een storing maar ik heb zojuist gebeld. Ik moet eerst een kopie id aanleveren en dan zouden ze mijn 06 pas kunnen verifieren.
Raar verhaal, ik kan wel blijkbaar telefonisch bij mijn geld maar niet via internet.

Ze houden er zeer vreemde "policy's" op na bij Advanzia. Ik ben redelijk pissed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebk71
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:28
Crazy1977 schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 16:57:
Jaa, hier precies hetzelfde, ze blokkeren gewoon je rekening en reageren
niet op emails etc. wacht nu al een maand tot ik weer kan inloggen op de site.

[...]
Een maand? Dat is voor mij reden om dan direct mijn geld weg te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy1977
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 31-01 00:40
(jarig!)
aa dat gaat ook gebeuren, maar ze reageren ook niet op emails die gestuurd zijn, ze hebben
de rekening van mij en mijn ouders geblokkeerd. Als t nu 2/3 dagen zou zijn.
ebk71 schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 16:59:
[...]

Een maand? Dat is voor mij reden om dan direct mijn geld weg te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb bij Credit Europe Bank rekening geopend. De eerste 6 maanden 3,5% tot een miljoen. Heb ik even tijd om te kijken naar voorlopig een goede rente bij betrouwbare partij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-09 17:04

Barrycade

Through the...

Crazy1977 schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 17:04:
aa dat gaat ook gebeuren, maar ze reageren ook niet op emails die gestuurd zijn, ze hebben
de rekening van mij en mijn ouders geblokkeerd. Als t nu 2/3 dagen zou zijn.

[...]
Vraag is dan; heb je aan het verzoek voldaan en nieuwe ID gestuurd. Anders kan je wachten totdat je een ons weegt natuurlijk

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GroteVoet459
ebk71 schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 16:24:

Dank voor de melding - direct meegenomen in de pinned post.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lord Anubis
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:46
@Datisraar Gelijk even gekeken.

Zojuist bij Klarna ook gestort op zowel de 'cash' rek., een 6mnd vaste rekening ( deposito dus) als een Flex rekening ( Spaar ) met op allemaal geld erop. Alles getest CC en bank overschrijvingen ieder in 1 minuut verwerkt.
Alleen iedere keer de vraag 'waar komt het geld vandaan'.

Alles in totaal 20 minuten, enige wat de meeste tijd in beslag nam is je gezicht controle. Had het idee dat het een spelletje was, moest rechts, links, glimlachen maar ja hoe kan je als je naar rechts kijkt lezen dat je nu weer naar links moet kijken en bril afdoen en zelfs ogen dicht. Vond dat een beetje maf 🤪, maar ja als dat alles is...

[ Voor 3% gewijzigd door Lord Anubis op 06-08-2024 17:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harry720A
  • Registratie: December 2023
  • Niet online
Als ze het maar niet voor AI-fraude gaan gebruiken.
(Wat mensen soms al niet doen om een bankrekening te krijgen.) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
Harry720A schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 17:45:
(Wat mensen soms al niet doen om een bankrekening te krijgen.) 8)7
Stap 17 uit de aanmeld-procedure voor Trade Republic:
Bevestig je ID, via de diensten van Frontline (allemaal automatisch en online): scan je ID, maak selfie, draai je hoofd links en rechts per instructies.

Is tegenwoordig heel normaal.
Pagina: 1 ... 82 ... 159 Laatste

Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.

Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.

Trade Republic heeft zijn eigen topic.

We willen hier geen persoonlijke updates zien, dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.

Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling