Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrstylo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12:20
sjorsjuhmaniac schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 15:07:
[...]

zou:

Attest Roerende Voorheffing Niet-inwoners, (ter vrijstelling van Belgische bronbelasting op spaarrente bij Centrale Kredietverlening).

moeten heten.
Ik ben nu bezig met het openen van een rekening bij Santander. Echter heet geen enkele bijlage bij mij zo.

Attest van verzaking aan de inning van de roerende voorheffing heet bijlagen 3 bij mij. Heb wel duidelijk aangegeven dat ik inwoner van NL ben.

Meer mensen die “Attest Roerende Voorheffing Niet-inwoners, (ter vrijstelling van Belgische bronbelasting op spaarrente bij Centrale Kredietverlening)” niet als bijlagen hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:34
wrstylo schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 09:42:
[...]

Attest van verzaking aan de inning van de roerende voorheffing heet bijlagen 3 bij mij.
close enough, dat zal hem zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvrooij
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12:50
wrstylo schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 09:42:
[...]

Ik ben nu bezig met het openen van een rekening bij Santander. Echter heet geen enkele bijlage bij mij zo.

Attest van verzaking aan de inning van de roerende voorheffing heet bijlagen 3 bij mij. Heb wel duidelijk aangegeven dat ik inwoner van NL ben.

Meer mensen die “Attest Roerende Voorheffing Niet-inwoners, (ter vrijstelling van Belgische bronbelasting op spaarrente bij Centrale Kredietverlening)” niet als bijlagen hebben?
Hier maandag mijn rekening geopend en alles geregeld. Heb even mijn aanvraag/contract PDF bekeken en ik heb netjes Bijlage III: ATTEST VAN VERZAKING AAN DE INNING VAN DE ROERENDE VOORHEFFING erbij zitten. Pagina 8 van 8.

Ander vraagje, ik ben bekend met de garantie desposit van 100k. Dit geldt natuurlijk ook bij iedere bank in NL. Wat is jullie kijk erop bij Santander om daar meer te stallen dan 100k in de toekomst? Rente is erg lekker, het is volgens mij de grootste bank van Europa. Tja wat is dan veiliger? Santander of een Nederlandse bank. Ik heb het idee dat dit makkelijk moet kunnen.

[ Voor 19% gewijzigd door mvrooij op 12-04-2024 10:38 ]

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
mvrooij schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 10:37:
...
Ander vraagje, ik ben bekend met de garantie desposit van 100k. Dit geldt natuurlijk ook bij iedere bank in NL. Wat is jullie kijk erop bij Santander om daar meer te stallen dan 100k in de toekomst? Rente is erg lekker, het is volgens mij de grootste bank van Europa. Tja wat is dan veiliger? Santander of een Nederlandse bank. Ik heb het idee dat dit makkelijk moet kunnen.
Veiliger is om bij geen enkele bank meer te sparen dan het bedrag van het deposito garantie stelsel. Houd ook ruimte voor de opgebouwde maar niet uitgekeerde rente.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Registratie: November 2023
  • Niet online
Met een vrij opneembare spaarrekening zou je dit risico inderdaad kunnen nemen zolang je je geld maar als eerste weghaalt zodra er toch tekenen zijn van problemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
W1ck1e schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 10:45:
[...]
Veiliger is om bij geen enkele bank meer te sparen dan het bedrag van het deposito garantie stelsel. Houd ook ruimte voor de opgebouwde maar niet uitgekeerde rente.
Dit lijkt me duidelijk en logisch natuurlijk maar om nu 10 banken te gaan nemen bijv... Daarom dat ik het hier vraag hoe de kijk van mensen erop is.

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
Novax schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 10:52:
[...]

Met een vrij opneembare spaarrekening zou je dit risico inderdaad kunnen nemen zolang je je geld maar als eerste weghaalt zodra er toch tekenen zijn van problemen ;)
Precies zo zie ik het ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:41
het is volgens mij de grootste bank van Europa.
Chinese banken niet meegerekend bij mijn weten top 10 van de wereld. Je zou dus verwachten "too big to fail".

Edit:
Dat zal dan neem ik aan wel over de Santander group gaan? Lijkt mij in ieder geval. En in dat geval dus meerdere banken onder vallen (waaronder OpenBank? Die wel weer eigen licentie hebben en dus apart worden geteld v.w.b. DGS)

[ Voor 30% gewijzigd door RobertMe op 12-04-2024 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
RobertMe schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 10:56:
[...]

Chinese banken niet meegerekend bij mijn weten top 10 van de wereld. Je zou dus verwachten "too big to fail".

Edit:
Dat zal dan neem ik aan wel over de Santander group gaan? Lijkt mij in ieder geval. En in dat geval dus meerdere banken onder vallen (waaronder OpenBank? Die wel weer eigen licentie hebben en dus apart worden geteld v.w.b. DGS)
Het gaat hier inderdaad wel om het onderdeel Santander Consumer Finance, ik weet niet in hoeverre het grote Santander verantwoordelijkheid neemt mocht het daar misgaan of dat ze het afzonderlijk kunnen laten vallen en het DGS in werking laten treden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
mvrooij schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 10:54:
[...]

Dit lijkt me duidelijk en logisch natuurlijk maar om nu 10 banken te gaan nemen bijv... Daarom dat ik het hier vraag hoe de kijk van mensen erop is.
Nou, je vroeg het hier, dus ook aan mij ;)
Is dat aantal van 10 hypothetisch of heb je er echt 10 nodig ?
Begin 2008, toen 20k de limiet was van het toenmalige "dgs" had ik er een stuk of 9. Door de huidige hogere limiet heb ik er nu niet zoveel nodig, maar de meeste rekeningen heb ik wel nog steeds of weer. Maar ook een aantal nieuwe. Ik zorg ervoor dat ik bij geen enkele bank boven het dgs uit kom. Daarvoor spreid ik liever. Dan maar iets minder rente.

Ik ga er niet op rekenen dat ik op tijd hoor dat het slecht gaat met een bank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 13:17
W1ck1e schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 13:01:
[...]

Nou, je vroeg het hier, dus ook aan mij ;)
Is dat aantal van 10 hypothetisch of heb je er echt 10 nodig ?
Gaat natuurlijk niet meteen om 10 banken. Maar dit begint "al" te spelen op het moment dat je spaargeld hoger is dan wat je bij 1 bank kunt stallen. Dan zul je dus te maken krijgen met de afweging tussen al je geld stallen bij de bank met de hoogste rente of kiezen voor de veiligheid van spreiden, maar dan minder rente ontvangen. Wat je keus hierin is, is persoonlijk en hangt ook af van je eigen voorkeuren. Ik zou zelf dan kiezen voor spreiden. En dus in theorie inderdaad over 10 banken verspreiden (had ik maar zoveel spaargeld, haha).

Overigens, als je een partner hebt, dan kun je al risicoloos het dubbele per bank stallen, op ofwel een en/of rekening ofwel twee rekeningen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
Waar PayRay het 1 jaar deposito van 3,70% naar 3,30% verlaagt heeft Privatbanka uit Slowakije het 1 jaar deposito vandaag verhoogd naar 3,70% en daarmee zijn ze nu de hoogste op Raisin. Voordeel van Privatbanka ten opzichte van PayRay is ook dat de bronbelasting naar 0% kan al moet je daar wel wat voor doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:10
Novax schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 13:31:
Voordeel van Privatbanka ten opzichte van PayRay is ook dat de bronbelasting naar 0% kan al moet je daar wel wat voor doen.
Nog één: PayRay minimum is €10K, Privatbanka is €5K, maar de max is dan weer €5K minder al zal dat minder vaak van belang zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waalkachel
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 19-07-2024
[...]

Risico is volgens mij erg klein, ik kan me niet herinneren dat er een bank failliet is gegaan, waarbij mensen hun geld uiteindelijk niet hebben teruggekregen. Toch speel ik zelf op super save, bij een deposito doe ik100k minus het bedrag dat ik aan rente krijg
Novax schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 10:52:
[...]

Dan ben je waarschijnlijk net te laat, dat probeerde spaarders bij icesave namelijk ook, helaas vaak tevergeefs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exar
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:17
GroteVoet459 schreef op donderdag 11 april 2024 @ 17:57:
[...]

Mooie tekst - maar waarom geven jullie niet gewoon aan waar die vandaan komt.

Op de Raisin website toont de knop voor Verwijs-een-vriend nog steeds de bekende €50+€50 (voor jou en de vriend). Maar als je nu verder klikt staat op https://www.raisin.nl/refer-a-friend/ de bovenstaande nieuw tekst.

Verderop op die pagina staat nog iets meer:

[...]
Op de normale plek staat inderdaad nog 50€, maar als je ingelogd bent op de website dan krijg je af en toe een pop-up met de mededeling dat het nu dus tot 100€ is, zowel voor de nieuwe klant als voor de aanbrenger. 8)
Maar omdat het alleen in die pop-up staat denk ik inderdaad dat het een tijdelijk verhoogde actie is.

Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
Waalkachel schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 15:48:
Dan ben je waarschijnlijk net te laat, dat probeerde spaarders bij icesave namelijk ook, helaas vaak tevergeefs.
Bij die groep moet je dus niet horen, er zijn ook mensen die het in de week ervoor al hebben weggehaald. Maar dan moet je dus wel het nieuws en de ontwikkelingen goed in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magreet1
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 12:22
Novax schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 17:37:
[...]

Bij die groep moet je dus niet horen, er zijn ook mensen die het in de week ervoor al hebben weggehaald. Maar dan moet je dus wel het nieuws en de ontwikkelingen goed in de gaten houden.
Tja.. en is juist het weghalen van het geld met z’n allen niet een van de redenen dat die bank dan juist omvalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Magreet1 schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 18:33:
[...]

Tja.. en is juist het weghalen van het geld met z’n allen niet een van de redenen dat die bank dan juist omvalt?
Ja, daarom beneden het bedrag van het dgs blijven. Zodat je daarop kan vertrouwen. Dus spreiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Novax schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 17:37:
[...]

En als de mensen die nu op tijd het geld weg hadden gehaald dat niet hadden gedaan had de bank nu wellicht nog wel bestaan ;) Immers was dat ook gewoon een bankrun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
RobertMe schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 19:40:
En als de mensen die nu op tijd het geld weg hadden gehaald dat niet hadden gedaan had de bank nu wellicht nog wel bestaan ;) Immers was dat ook gewoon een bankrun.
Meestal is de bank al in de problemen waardoor een faillissement al onvermijdelijk is en een bankrun een gevolg is zodra dat bekend wordt bij het grote publiek. Dat helpt dan natuurlijk niet mee maar zonder de bankrun zou de bank ook failliet gaan. Zo ook bij IceSave waar je misschien zou kunnen zeggen dat een massale bankrun niet heeft plaatsgevonden omdat IceSave de stekker al uit de website had getrokken :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Da Queen
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 27-06 21:52
Er waren al veel negatieve verhalen over Bunq .......het was een tijdje stil maar het gedonder is er nog steeds!

Morgen bij Kassa:

https://www.bnnvara.nl/ka...ant-na-bankhelpdeskfraude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wispe
  • Registratie: September 2019
  • Niet online
Da Queen schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 21:31:
Er waren al veel negatieve verhalen over Bunq .......het was een tijdje stil maar het gedonder is er nog steeds!

Morgen bij Kassa:

https://www.bnnvara.nl/ka...ant-na-bankhelpdeskfraude
Kan er geen medelijden mee hebben. Ze wisten waar ze aan begonnen alvorens ze hun geld daar parkeerden, maar ze waren waarschijnlijk blind door het rentepercentage.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:43
Wispe schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 21:45:
[...]

Kan er geen medelijden mee hebben. Ze wisten waar ze aan begonnen alvorens ze hun geld daar parkeerden, maar ze waren waarschijnlijk blind door het rentepercentage.
Dat kan je over elke bank zeggen... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wispe
  • Niet online
GioStyle schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 21:48:
[...]

Dat kan je over elke bank zeggen... :D
Die hebben tenminste een mens van vlees en bloed achter de lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 08-07 20:24
Dat gaat dus over die zogenaamde ''bankhelpdeskfraude'', dat de bank je schade gaat vergoeden is toch sowieso uit coulance.
Verder moeten we de uitzending afwachten om te weten te komen hoe dit verhaal bij Bunq nou daadwerkelijk in elkaar zit...

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlenSpey
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 31-05 14:37
Helaas nooit meer uitsluitsel van Santander gekregen via hun klantenservice. Tot twee keer toe gemaild maar na de eerste reactie van hun kant (waar ze het probleem niet begrepen) werd er niet meer gereageerd. Nogmaals de vraag hier: wat zien jullie als je een rentesimulatie draait in de mobiele Santander app ? En dan specifiek met 'bij de volgende rentebetaling' aangevinkt ? Zowel ik als mijn vriendin krijgen beiden te zien dat we pas op 01/07/2024 weer 'creditinteresten' krijgen gestort. Dit probleem doet zich voor vanaf 1 april, hiervoor stond de uitkering van rente gewoon netjes op 1 maand. Sinds twee weken is het dus opeens op een kwartaal gezet en blijkbaar heeft Santander geen idee waar het over gaat... Maar voordat wij zodadelijk opeens geen maandelijks bedrag meer krijgen bijgestort weet ik graag waar ik aan toe ben. Website van Santander NL spreekt nog steeds over een 'maandelijkse rentebetaling'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
GlenSpey schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 22:23:
Helaas nooit meer uitsluitsel van Santander gekregen via hun klantenservice. Tot twee keer toe gemaild maar na de eerste reactie van hun kant (waar ze het probleem niet begrepen) werd er niet meer gereageerd. Nogmaals de vraag hier: wat zien jullie als je een rentesimulatie draait in de mobiele Santander app ? En dan specifiek met 'bij de volgende rentebetaling' aangevinkt ? Zowel ik als mijn vriendin krijgen beiden te zien dat we pas op 01/07/2024 weer 'creditinteresten' krijgen gestort. Dit probleem doet zich voor vanaf 1 april, hiervoor stond de uitkering van rente gewoon netjes op 1 maand. Sinds twee weken is het dus opeens op een kwartaal gezet en blijkbaar heeft Santander geen idee waar het over gaat... Maar voordat wij zodadelijk opeens geen maandelijks bedrag meer krijgen bijgestort weet ik graag waar ik aan toe ben. Website van Santander NL spreekt nog steeds over een 'maandelijkse rentebetaling'.
Het is ook onderdeel van de algemene voorwaarden, zie https://www.santanderconsumerbank.nl/nl/documenten
12.3 Termijn en verwerving
De rente wordt maandelijks op de spaarrekening gestort met de eerste dag van de maand als
valutadatum, of wanneer de spaarrekening wordt opgeheven.
Zou ook je contract even nakijken of er daar iets over instaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:36

Oekol

waka waka hey hey

GlenSpey schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 22:23:
In de mobiele app doet de calculatie het inderdaad niet. Op de website wel en ik krijg tot nu toe nog steeds maandelijkse rente.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marktweakt
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10:11
JohanNL schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 21:58:
Dat gaat dus over die zogenaamde ''bankhelpdeskfraude'', dat de bank je schade gaat vergoeden is toch sowieso uit coulance.
Verder moeten we de uitzending afwachten om te weten te komen hoe dit verhaal bij Bunq nou daadwerkelijk in elkaar zit...
Volgens mij is het zo dat als er geen sprake is van grove nalatigheid aan de zijde van de klant - wat door de bank moet worden aangetoond - dat ze dan gewoon verplicht zijn om de schade te vergoeden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

marktweakt schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 09:47:
[...]

Volgens mij is het zo dat als er geen sprake is van grove nalatigheid aan de zijde van de klant - wat door de bank moet worden aangetoond - dat ze dan gewoon verplicht zijn om de schade te vergoeden.
En waar staat dat precies?
Volgens mij is dat geen officiële verplichting, maar vooral de bank die geen slechte naam wil oplopen.
Ben je slachtoffer van bankoplichting?
Ben je slachtoffer van bankspoofing of WhatsApp-fraude? Volgens de wet hoeven banken de schade niet te vergoeden. Je hebt namelijk zelf het geld overgemaakt. Als je geluk hebt, past de bank 'coulance' toe.
https://www.consumentenbo...s/vergoed-bank-oplichting

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Inderdaad, de ING notabene heeft een aantal jaren geleden enórm moeilijk gedaan bij een fraude via hun betaalapp.
Ze wouden de gedupeerden maar niet vergoeden en er waren volgens mij wel meerdere afleveringen van Radar, Kassa e.d. nodig totdat ze toch iedereen maar gingen vergoeden.
Een slecht imago of eventueel zelfs een bankrun zitten ze niet op te wachten, maar wellicht geldt dit niet voor een Bunq.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 13:17
marktweakt schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 09:47:
[...]

Dat zou wel de omgekeerde wereld zijn. Dan zou het zo zijn dat als ik geld overmaak naar iemand anders, ik naar de bank kan stappen en claimen dat er sprake was van helpdeskfraude. En dan moet de bank maar zien aan te tonen dat dat niet zo is? Hoe dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marktweakt
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10:11
YakuzA schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 11:22:
[...]

En waar staat dat precies?
Volgens mij is dat geen officiële verplichting, maar vooral de bank die geen slechte naam wil oplopen.

[...]
https://www.consumentenbo...s/vergoed-bank-oplichting
Je hebt gelijk. In het geval dat je zelf het geld hebt overgemaakt ben je afhankelijk van de coulance van een bank. Ik vergis mij met bankpas of pincode fraude waarbij er alleen in het geval van grove nalatigheid niet hoeft te worden uitgekeerd door de bank. Zie bijvoorbeeld hier: https://www.plusonline.nl...eld-terug-na-pinpasfraude

In Europa is men er blijkbaar wel mee bezig om ook compensatie wettelijk te verplichten in het geval van niet-bancaire fraude:
De Europese Commissie werkt aan een nieuwe wet voor betaaldiensten. Dit is de opvolger van de richtlijn PSD2. In het voorstel staat dat banken (en andere betaalrekeningaanbieders) verplicht zijn slachtoffers van niet-bancaire fraude te compenseren.
Maar dit is nu nog niet van toepassing. Zie o.a: https://www.consumentenbo...s/vergoed-bank-oplichting

[ Voor 27% gewijzigd door marktweakt op 13-04-2024 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-07 18:45

aawe mwan

Wat ook leuk is:

[...]
Dat klopt wel, want als een westerse bank „omvalt”, dan is dat normaal gesproken vanwege gebrek aan liquiditeit, niet vanwege gebrek aan solvabiliteit.

Wat we in de praktijk hebben ervaren, is dat het oude garantiebedrag van 20.000 euro dusdanig laag was dat genoeg burgers zenuwachtig worden om een bank daadwerkelijk te laten omvallen.

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frankenstein
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 13:51
@Pistachenootje Mijn Consors werd geopend 11.10.2023. Vandaag 15.04.2024 ben ik de 27e week klant. Aktuele rente (in te zien via je account) is nog steeds 4%. Dat geeft de nodige hoop dat de verlenging in orde is. De eerste overboeking was 17.11.2023 1 cent en de dag daarna een groter bedrag. Pas volgende week vertrouw ik echt op de verlenging, hoewel de welkomstrente geldt vanaf de dag van openen van de rekening, niet vanaf de dag dat de rekening saldodragend werd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Magreet1
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 12:22
Bigbank gaat van 3,3 naar 3,0 procent rente voor vrij opneembaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
Magreet1 schreef op maandag 15 april 2024 @ 13:22:
Bigbank gaat van 3,3 naar 3,0 procent rente voor vrij opneembaar.
Bigbank.nl:
Met ingang van 17 april 2024 wordt het rentepercentage voor ons Flexibel Sparen product gewijzigd naar 3,00%.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcelNH
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 04:40
Rabobank Doelsparen per vandaag omhoog, bijvoorbeeld 3 jaar vast 3%. Dat is hoger dan bijvoorbeeld LPB of NN. Die zullen nu toch wel spoedig moeten volgen nu ook de Volksbank voor sommige deposito’s al meer rente geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-07 12:05

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ben ik nou de enige die het vreemd vind dat er een beetje gemengde signalen doorkomen. Partijen die druk aan het verlagen zijn, en andere partijen die juist verhogen....

Ik begrijp het niet goed, moet ik nou er vanuit gaan dat de trend onvoorspelbaar is? Gaat het toch allemaal dalen (misschien gunstig voor hypotheek?) of juist stijgen? Wie wil of kan er wat zinnigs over zeggen.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Ik vind het niet vreemd. Een bank heeft ook met hun eigen kapitaalpositie te maken. Wanneer ze minder geld willen aantrekken zullen ze niet een toprente aanbieden. Dat is duur geld wat ze niet nodig hebben. En omgekeerd, wanneer ze meer geld willen aantrekken, zullen ze juist wel concurrerende rentes bieden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
xileS schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 14:26:
Ik heb klantenservice gemaild en ze geven aan dat ik ook voor heridentificatie kan kiezen.

Daar gaat mijn voorkeur dus nu naar uit. Dit had ook wel in de standaard mail vermeld mogen worden.
Ik heb de Raisin klantenservice gevraagd of je een watermerk aan de kopie mag toevoegen als je deze upload via Berichten (of verstuurd via email maar dat doe ik niet), dat mag zolang de gegevens maar goed leesbaar zijn. Nog wel afwachten of ze het ook daadwerkelijk accepteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meubelmaker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10:44
Novax schreef op maandag 15 april 2024 @ 16:39:
[...]

Ik heb de Raisin klantenservice gevraagd of je een watermerk aan de kopie mag toevoegen als je deze upload via Berichten (of verstuurd via email maar dat doe ik niet), dat mag zolang de gegevens maar goed leesbaar zijn. Nog wel afwachten of ze het ook daadwerkelijk accepteren.
Hier een "oplosmiddel" voor watermerken in de hobbysfeer. Ik neem aan dat kwaadwillenden wel sterkere "oplosmiddelen" hiervoor hebben. Neemt niet weg dat alles klakkeloos onbeschermd aanleveren niet verstandig is lijkt me.

Opel Ampera-e, Zappi V2 1F32A, 10x250Wp Solar, SMA 2100TL, Remeha Calenta 40C CW5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
Meubelmaker schreef op maandag 15 april 2024 @ 16:47:
Hier een "oplosmiddel" voor watermerken in de hobbysfeer. Ik neem aan dat kwaadwillenden wel sterkere "oplosmiddelen" hiervoor hebben. Neemt niet weg dat alles klakkeloos onbeschermd aanleveren niet verstandig is lijkt me.
Nou, die hobby AI watermerk remover bakt er niet veel van omdat die niet getraind is op afbeeldingen van ID-bewijzen. Dat kan bij een specifiek AI van kwaadwillenden natuurlijk wel het geval zijn en heb ook geen illusies dat het 100% veilig is maar een watermerk is in ieder geval een extra stap ten opzichte van een ID-bewijs zonder watermerk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mikeyfire643
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08-07 20:34
Novax schreef op maandag 15 april 2024 @ 17:06:
[...]

Nou, die hobby AI watermerk remover bakt er niet veel van omdat die niet getraind is op afbeeldingen van ID-bewijzen. Dat kan bij een specifiek AI van kwaadwillenden natuurlijk wel het geval zijn en heb ook geen illusies dat het 100% veilig is maar een watermerk is in ieder geval een extra stap ten opzichte van een ID-bewijs zonder watermerk.
Je ID uploaden naar zo'n website lijkt mij ook niet heel handig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
mikeyfire643 schreef op maandag 15 april 2024 @ 17:08:
Je ID uploaden naar zo'n website lijkt mij ook niet heel handig.
Nee uiteraard niet, ik heb als test die van Willeke Liselotte de Bruijn gebruikt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wispe
  • Niet online
Krijg net mail dat Bigbank vanaf 17 april van 3,3% naar 3,0% gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harbo
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Van Advanzia vandaag een email : Updating our Data Protection Notice ontvangen. Nog iemand?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hansi55
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 08-07 21:05
Die kennisgeving heb ik vandaag ook van Advanzia gekregen in het Duits en Engels.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Vandaag is ook mijn Spaarrekening bij Santander Consumer Bank actief. Openbank wou mij geen 3.65% rente meer geven alleen 3.2%, het trucje met de nieuwe Welkomrekening werkt dus niet meer, maar dat was meerderen in dit topic al opgevallen.

Op zich werkt het allemaal prima, alleen geen Instant Payments (dat is bij openbank wel zo, had ik wel verwacht aangezien beide van Santander zijn)

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Datisraar
  • Laatst online: 12:47
Slasher schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 14:56:
Vandaag is ook mijn Spaarrekening bij Santander Consumer Bank actief. Openbank wou mij geen 3.65% rente meer geven alleen 3.2%, het trucje met de nieuwe Welkomrekening werkt dus niet meer, maar dat was meerderen in dit topic al opgevallen.

Op zich werkt het allemaal prima, alleen geen Instant Payments (dat is bij openbank wel zo, had ik wel verwacht aangezien beide van Santander zijn)
Goed om te vernemen. Santander is een prima spaarbank.

Je bedoelt waarschijnlijk inkomend, Instant bij OB en Santander duurt het een paar uur op een werkdag.
Overboeking vanaf Santander gaat wél sneller als bij OB. Bij Santander op een werkdag binnen een paar uur, Openbank duurt minimaal 1 tot 1,5 werkdag.

[ Voor 7% gewijzigd door Datisraar op 16-04-2024 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Datisraar schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 15:42:
[...]

Goed om te vernemen. Santander is een prima spaarbank.

Je bedoelt waarschijnlijk inkomend, Instant bij OB en Santander duurt het een paar uur op een werkdag.
Overboeking vanaf Santander gaat wél sneller als bij OB. Bij Santander op een werkdag binnen een paar uur, Openbank duurt minimaal 1 tot 1,5 werkdag.
Klopt inkomend vanaf de tegenrekening :)

Goed om te weten dat overboeking vanaf Santander sneller gaat dan bij Openbank, dat vond ik altijd heel traag.

[ Voor 10% gewijzigd door Slasher op 16-04-2024 16:07 ]

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Slasher schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 16:06:
[...]

Goed om te weten dat overboeking vanaf Santander sneller gaat dan bij Openbank, dat vond ik altijd heel traag.
En niet vergeten dat de Europese vordering v.w.b. instant payments sinds kort van kracht is. Banken hebben sinds het van kracht worden 9 maanden om inkomende instant payments te ondersteunen en 18 maanden om uitgaande instant payments te ondersteunen. Dus binnen 1,5 jaar zijn we in principe van de trage overboekingen af (onder voorbehoudt van eventuele storingen etc).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:20

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Slasher schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 16:06:
[...]

Dat probleem gaat vrij snel verdwijnen:
nieuws: Europees Parlement verplicht bankoverschrijvingen binnen 10 seconden ...

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelNH
Wederom een verlaging van de 1 jaars depositie bij NN vandaag, nu naar 2,40%. Bij mijn grootbanken krijg ik vrijwel hetzelfde dus mijn aflopende deposito’s worden daar niet meer verlengd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
MarcelNH schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 18:58:
Wederom een verlaging van de 1 jaars depositie bij NN vandaag, nu naar 2,40%. Bij mijn grootbanken krijg ik vrijwel hetzelfde dus mijn aflopende deposito’s worden daar niet meer verlengd.
Tja voor meer moet je gewoonweg naar de buitenlandse banken kijken.
Maar wat betreft een deposito bij NN of bij de grootbanken, het zijn toch beide in zekere zin stabiele banken die vallen onder het Nederlandse DGS.
Bij vrij opneembaar begrijp ik dan nog dat je groot/huisbank de voorkeur heeft, maar bij een deposito kun je er toch niet bij, dus gewoon voor de hoogste rente gaan in dit geval zou ik zeggen.
2,4% is toch weer 0,05% extra ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcelNH
JohanNL schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 19:11:
[...]

Tja voor meer moet je gewoonweg naar de buitenlandse banken kijken.
Maar wat betreft een deposito bij NN of bij de grootbanken, het zijn toch beide in zekere zin stabiele banken die vallen onder het Nederlandse DGS.
Bij vrij opneembaar begrijp ik dan nog dat je groot/huisbank de voorkeur heeft, maar bij een deposito kun je er toch niet bij, dus gewoon voor de hoogste rente gaan in dit geval zou ik zeggen.
2,4% is toch weer 0,05% extra ;)
Mee eens Johan, ik hou het ook bij Nederlandse banken. Maar zelfs bij de ASN waar mijn duurzame vrouw haar rekening heeft lopen is de depositorente inmiddels hoger dus NN prijst zich behoorlijk uit de markt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
ASN zit inderdaad al op 2,45% voor 1 jaar, ja dan heeft NN geen zin meer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GroteVoet459
MarcelNH schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 19:28:
[...]
ik hou het ook bij Nederlandse banken.
Maar je slaat Yapi Kredi (3,60%), Anadolu (3,25%), Credit Europe (3,25%), Garanti (3,10) en DHB (3,00%) over, terwijl die allemaal een NL-vergunning hebben en onder NL DGS vallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
GroteVoet459 schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 21:18:
[...]

Maar je slaat Yapi Kredi (3,60%), Anadolu (3,25%), Credit Europe (3,25%), Garanti (3,10) en DHB (3,00%) over, terwijl die allemaal een NL-vergunning hebben en onder NL DGS vallen.
Als ik de laatste berichten van @MarcelNH zo lees heeft hij daar (nog) geen vertrouwen in. En aangezien het om zijn geld gaat is dat zijn goede recht.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GroteVoet459
W1ck1e schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 21:22:
[...]
Als ik de laatste berichten van @MarcelNH zo lees heeft hij daar (nog) geen vertrouwen in. En aangezien het om zijn geld gaat is dat zijn goede recht.
Uiteraard, maar dan ook niet zeuren over de lage rente in NL bij de reguliere NL-banken, lijkt me ...

[ Voor 4% gewijzigd door GroteVoet459 op 16-04-2024 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Een vraag over Santander, aangezien ook Spaans, hoe zit het daar met de erfbelasting ten opzichte van Openbank? De een na laatste rentebetaling vandaag gehad, dus over 30 dagen gaat m’n geld ergens anders heen, dus nu alvast op zoek welke bank mijn geld wil hebben.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
THE_BASE schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 21:48:
Een vraag over Santander, aangezien ook Spaans, hoe zit het daar met de erfbelasting ten opzichte van Openbank? De een na laatste rentebetaling vandaag gehad, dus over 30 dagen gaat m’n geld ergens anders heen, dus nu alvast op zoek welke bank mijn geld wil hebben.
Is al door iemand bij Santander gevraagd en beantwoord als "niet aan de orde". Nog los van dat Santander op de Nederlandse markt opereert via het Belgische bijkantoor waardoor waarschijnlijk de Belgische wetgeving van toepassing is en niet de Spaanse. Daar waar je wel klant bent van "OpenBank Spanje".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
RobertMe schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 22:21:
[...]

Is al door iemand bij Santander gevraagd en beantwoord als "niet aan de orde". Nog los van dat Santander op de Nederlandse markt opereert via het Belgische bijkantoor waardoor waarschijnlijk de Belgische wetgeving van toepassing is en niet de Spaanse. Daar waar je wel klant bent van "OpenBank Spanje".
Bedankt.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack2
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13:15
Had ik inderdaad al gevraagd vorige maand: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/78474452

Maar je mag het ook zelf nog een keer vragen aan Santander. Hopelijk maken ze er dan een FAQ van op hun website.

[ Voor 16% gewijzigd door jack2 op 16-04-2024 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:42
Slasher schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 14:56:

Welk truukje is dit precies, je Openbank account opzeggen en een nieuwe aanvragen om zo weer te profiteren van de 3.65% rente?

BlaBlaBla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mikeyfire643
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08-07 20:34
Strider schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 23:56:
[...]

Welk truukje is dit precies, je Openbank account opzeggen en een nieuwe aanvragen om zo weer te profiteren van de 3.65% rente?
Nee, je kon gewoon bellen dat je (opnieuw) een welkomspaarrekening wilde. Ik heb 5 maanden na opening ook nog een welkom gehad. Heel veel andere hebben na 6 maanden weer nieuwe welkom rekening gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Er komt bij mij wat deposito's vrij bij Raisin en dan zit in te kijken of ik ga verlengen, maar ik zie momenteel gewoon niks interessants? Vrij opneembaar bij CEB heb ik nog 3,55 % als actie rente, dat scheelt dan bijna niks met de hoogste zonder bronbelasting. Zelfs TR met 4% vrij opneembaar is nog interessanter of ik nog de deposito?

Ook lijkt me de betaalde N26 rekening nog interessant, waar ik al een gratis rekening heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 13:48
@xileS 3.7% privatbanka via Raisin is niet slecht imo. Grote kans dat bijvoorbeeld TR, Wise en Revolut hun rente zullen verlagen binnen enkele maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Wellicht interessant om een gedeelte van je spaargeld nu voor 3-5 jaar vast te zetten (als dat in je financiele situatie past natuurlijk)?

Ondanks dat het inflatiemonster nog lang niet terug in zijn hok is gaat de ECB beginnen met renteverlagingen. Daardoor zullen de relatief hoge rentepercentages voor vrij opneembaar en 1 jaar deposito's snel mee dalen. En de kans is klein dat de ECB op haar schreden terugkeert en de komende jaren weer aan renteverhogingen begint is nihil.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• QAI
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 08-07 22:36

QAI

De ECB heeft gehint op renteverlagingen, waarom nemen we dat nu al als een zekerheid?
Zo hebben ze een aantal jaar geleden ook gehint dat de inflatie tijdelijk zal zijn dus geen renteverhogingen, we hebben kunnen zien wat van die uitspraak over is gebleven. En zelfs als ze de rentes verlagen dan schiet inflatie weer de lucht in en wat dan? Houden ze de rentes dan nog laag?
Kortom, we weten het gewoon nog niet zelfs de ECB niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
@Pistachenootje @pdukers Kunnen jullie de redenering delen die jullie stellige opmerking over renteverlaging bij de spaarbanken binnen een paar maanden rechtvaardigt ?

[ Voor 3% gewijzigd door W1ck1e op 17-04-2024 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
W1ck1e schreef op woensdag 17 april 2024 @ 09:25:
@Pistachenootje @pdukers Kunnen jullie de redenering delen die jullie stellige opmerking over renteverlaging bij de spaarbanken binnen een paar maanden rechtvaardigt ?
Andersom: waarom zou de rente gaan stijgen? Dat er verlagingen komen, daar hint de ECB en dus de markt al maanden op en overeenkomstig hebben de banken hun depositorentes al aardig verlaagd. In oktober (of eerder?) werd hier al geopperd om voor lange depositos te gaan tegen de 3.5 - 4.0% rente. Mijns inziens blijft dat devies gewoon staan. Afhankelijk van waar je wilt sparen (binnen/buiten Nederland) en of je nog mazzel hebt met een hoge actierente, zou ik nu mikken op langetermijn depositos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
wibblemoo schreef op woensdag 17 april 2024 @ 10:21:
[...]
Andersom: waarom zou de rente gaan stijgen? ...
Geen idee. Dat beweer ik niet, noch dat ze daalt of gelijk blijft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Atomius
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:17
Ik heb CKV opgezegd. Was niet tevreden over de trage verwerkingstijden maar bovenal de dalende rente sinds december. Goede tip van iemand hier. Nu ben ik tenminste geen slaper ;)

Even een vraag. Ik dacht dat banken en brokers die rente geven hun rente weer krijgen van de ECB en de Euribor rente. Maar hoe kan TR dan 4% bieden als Euribor daar inmiddels onder zit? Of gaan ze naar verwachting binnenkort omlaag? Of compenseert TR dat verschil nu door de transactiekosten die hun klanten maken omdat ze verleid worden om te gaan beleggen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Pistachenootje schreef op woensdag 17 april 2024 @ 05:37:
@xileS 3.7% privatbanka via Raisin is niet slecht imo. Grote kans dat bijvoorbeeld TR, Wise en Revolut hun rente zullen verlagen binnen enkele maanden.
Ja heb ik idd ook nog aan gedacht om toch een beetje op een verlaging in te spelen. Normaal gesproken vermijd ik alle banken met bronbelasting, maar zo te zien kan je "makkelijk" vrijstelling krijgen.

Een andere optie is nog om steeds naar een bank te hoppen met een actie rente. Advanzia heeft nu bv 3,97%, alleen wel maar voor 3 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Atomius schreef op woensdag 17 april 2024 @ 11:03:
Ik heb CKV opgezegd. Was niet tevreden over de trage verwerkingstijden maar bovenal de dalende rente sinds december. Goede tip van iemand hier. Nu ben ik tenminste geen slaper ;)

Even een vraag. Ik dacht dat banken en brokers die rente geven hun rente weer krijgen van de ECB en de Euribor rente. Maar hoe kan TR dan 4% bieden als Euribor daar inmiddels onder zit? Of gaan ze naar verwachting binnenkort omlaag? Of compenseert TR dat verschil nu door de transactiekosten die hun klanten maken omdat ze verleid worden om te gaan beleggen?
Volgens mij wordt het saldo weggezet tegen 4%. Het beheer daarvan zal TR ook geld kosten. En ja, een en ander wordt betaald door het verdienen aan de klanten die beleggen. Ik weet niet hoe normaal TR is, maar reguliere banken kunnen geld scheppen door spaargeld meermaals uit te lenen. Als dat TR ook doet dan kunnen ze daar ook op verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpandroid
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 14:01
xileS schreef op woensdag 17 april 2024 @ 11:15:
[...]

Ja heb ik idd ook nog aan gedacht om toch een beetje op een verlaging in te spelen. Normaal gesproken vermijd ik alle banken met bronbelasting, maar zo te zien kan je "makkelijk" vrijstelling krijgen.

Een andere optie is nog om steeds naar een bank te hoppen met een actie rente. Advanzia heeft nu bv 3,97%, alleen wel maar voor 3 maanden.
De vraag is natuurlijk of Advanzia doorgaat met het huidige beleid door mensen verlenging van de actie rente te geven. Helaas niet voor iedereen, maar ik heb al voor de 2e keer een verlenging gekregen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hans Denhaag
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 13:58
mpandroid schreef op woensdag 17 april 2024 @ 11:59:
[...]

De vraag is natuurlijk of Advanzia doorgaat met het huidige beleid door mensen verlenging van de actie rente te geven. Helaas niet voor iedereen, maar ik heb al voor de 2e keer een verlenging gekregen.
Misschien hangt die verlenging af van je saldo. Een hoog saldo wel verlengen en een laag niet verlengen.

Wiskunde is de taal van de natuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sipjohn
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03-07 12:59
Hans Denhaag schreef op woensdag 17 april 2024 @ 13:04:
[...]

Misschien hangt die verlenging af van je saldo. Een hoog saldo wel verlengen en een laag niet verlengen.
Of andersom?
Of hoog is (ver) boven 100k? (bij 98 geen verlenging)

Internet KPN 37/27Mbps; Modem Experia v8; Router Fritz!box 7260; Telefoon Siemens C470IP; VSP in: NL>budgetphone.nl, PL>plfon.pl ; VSP uit: cosmovoip.com; Zon 10x365Wp zuidoost; Omvormer Trannergy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
sipjohn schreef op woensdag 17 april 2024 @ 13:51:
[...]

Of andersom?
Of hoog is (ver) boven 100k? (bij 98 geen verlenging)
Andersom, "laag verlenging, hoog niet" zou ik inderdaad wel logischer vinden.
Maar klanten verleiden om meer dan DGS te laten storten zou ik niet goed vinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 13:53
QAI schreef op woensdag 17 april 2024 @ 08:32:
De ECB heeft gehint op renteverlagingen, waarom nemen we dat nu al als een zekerheid?
Zo hebben ze een aantal jaar geleden ook gehint dat de inflatie tijdelijk zal zijn dus geen renteverhogingen, we hebben kunnen zien wat van die uitspraak over is gebleven. En zelfs als ze de rentes verlagen dan schiet inflatie weer de lucht in en wat dan? Houden ze de rentes dan nog laag?
Kortom, we weten het gewoon nog niet zelfs de ECB niet.
Hmm, ik ben nog niet zo overtuigd van een snelle renteverlaging. Ze willen wel maar "wachten op de data", voor juni gaat het zeker niet gebeuren. Daarnaast lijkt in de VS de rente weer omhoog te kruipen, nog los van de wereldproblemen. DIt heeft gevolg dat de € daalt tov de dollar met als gevolg, los van de wereldproblemen, hogere energieprijzen en import die duurder wordt, lees inflatie.

Ik denk dat de komende renteverlaging voorlopig vooral een wens is waarbij banken er al op in spelen met renteverlagingen op spaargeld/deposito's - ook goed voor hun bottom-line..... Alleen weten we het pas zeker als die rente verlaging er ook komt. Komt ie niet in juni dat zullen de "talking heads" in hun verhalen van juni juli of augustus maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• QAI
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 08-07 22:36

QAI

Ik denk dat de centrale bankiers (met name de FED) beide kanten (spaarders/beleggers) wil bespelen door alleen hints te geven op renteverlagingen maar het uiteindelijk niet doen of tenminste het proberen uit te stellen tot na de verkiezingen.
Aan de ene kant hebben ze al bereikt dat de aandelen markten stabiel zijn gebleven en zelfs record hoogtes hebben bereikt (omdat beleggers verlagingen anticiperen). Aan de andere kant zorgen ze ervoor dat spaarders in paniek raken en voor langere periodes hun geld vastzetten met als gevolg voor langere periodes minder liquiditeit in omgang dus minder inflatie. Daarnaast kunnen ze ook mooi verkondigen er alles aan te doen om de inflatie onder controle te houden. Niemand zal ze dat kwalijk nemen.
Mindgames dus, 2 belangrijke doelen bereikt door alleen hints te geven.

Mijn gedachtes, mijn glazenbol, iedereen moet doen waar ze zelf zin in hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
mpandroid schreef op woensdag 17 april 2024 @ 11:59:
[...]

Ja ik gaf Advanzia als een voorbeeld en ook ik kan niet in de toekomst kijken. Ik heb eindelijk een bevestiging dat mijn Advanzia rekening is opgezegd. Iemand ervaring wanneer je dan weer kunt profiteren van een nieuwe klant actie?

Naast Advanzia heb ik mijn oog ook nog op N26, TR en ik zag ook RUUT ofzo voorbij komen? Die allemaal 4% bieden momenteel. Ik denk zolang er genoeg opties zijn die vrij opneembaar zijn voor een hogere rente, het voor mij niet heel interessant is om mijn geld vast te zetten.

Vorig jaar bij percentages boven de 4% waren de deposito's bij Raisin een stuk interessanter, maar nu zijn er gewoon veel andere spaaropties. Wellicht alleen iets meer moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heisenbug
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-07 22:10
xileS schreef op woensdag 17 april 2024 @ 03:41:
Er komt bij mij wat deposito's vrij bij Raisin en dan zit in te kijken of ik ga verlengen, maar ik zie momenteel gewoon niks interessants? Vrij opneembaar bij CEB heb ik nog 3,55 % als actie rente, dat scheelt dan bijna niks met de hoogste zonder bronbelasting. Zelfs TR met 4% vrij opneembaar is nog interessanter of ik nog de deposito?

Ook lijkt me de betaalde N26 rekening nog interessant, waar ik al een gratis rekening heb.
Yapi Kredi 1 jaar deposito 3,60% NL DGS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 13:48
xileS schreef op woensdag 17 april 2024 @ 15:24:
[...]
Ja ik gaf Advanzia als een voorbeeld en ook ik kan niet in de toekomst kijken. Ik heb eindelijk een bevestiging dat mijn Advanzia rekening is opgezegd. Iemand ervaring wanneer je dan weer kunt profiteren van een nieuwe klant actie?
Ik vermoed gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:01
Wat ik me trouwens afvraag mbt deposito sparen, zitten daar nog bepaalde risicos aan vast vergeleken met het 'normale' sparen? Of is het enige nadeel eigenlijk dat je geld een x-periode vast staat (en als je die voor een lange tijd vastzet de rente misschien minder voordelig kan zijn op de lange termijn bijv).

Op dit moment heb ik eea bij Trade republic en (actierente) credit europe staan dus niet direct relevant, maar vroeg het me toch af of ik iets over het hoofd zie.

Zoals ik het lees en begrijp valt het gewoon onder sparen en is het ook beschermd middels DGS? (De naam zegt het eigenlijk al). (Hier trouwens gewoon uitgaande van euros en geen andere valuta depositos)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wpm
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:21

wpm

m0ridin schreef op woensdag 17 april 2024 @ 16:41:
Wat ik me trouwens afvraag mbt deposito sparen, zitten daar nog bepaalde risicos aan vast vergeleken met het 'normale' sparen? Of is het enige nadeel eigenlijk dat je geld een x-periode vast staat (en als je die voor een lange tijd vastzet de rente misschien minder voordelig kan zijn op de lange termijn bijv).

Op dit moment heb ik eea bij Trade republic en (actierente) credit europe staan dus niet direct relevant, maar vroeg het me toch af of ik iets over het hoofd zie.

Zoals ik het lees en begrijp valt het gewoon onder sparen en is het ook beschermd middels DGS? (De naam zegt het eigenlijk al). (Hier trouwens gewoon uitgaande van euros en geen andere valuta depositos)
Er is geen verschil behalve termijnbepaling. Wat wij in het Nederlands een spaarekening noemen is qua financieel product per definitie een deposito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansi55
Heeft iemand ervaring met Freedom24. Ik zag een tweetal korte posts hierover.
Ik weet dat het een broker (BB rating) is, gevestigd op Cyprus...
De garantie (niet DGS) is gelimiteerd op 20.000 Euro
De rente voor deposito's is erg aantrekkelijk met 4,27%/3 mnd ; 4,85%/6 mnd en 5,82%/12 mnd
Dit voor deposito's onder 100K.
Nergens staat dat de rente gekoppeld is aan een geldmarktfonds.
Ook kan het deposito zonder boete tussentijds worden opgezegd.
Ik heb een account geopend en 2x een klein bedrag ( 1 en 10 Euro) overgemaakt. Dezelfde dag bijgeschreven.
Klein nadeel is dat bij opname van cash 7 Euro kosten in rekening worden gebracht.

De opzet is natuurlijk (zoals bij TR) om de spaarder uiteindelijk te laten beleggen. Dat is hun core business.

Mijn vragen: wat zijn de risico's met deze aanbieder.

Ik heb vele reviews gelezen maar vind geen graverende "slechte" dingen.
Misschien zijn er in dit forum andere ervaringen die ik graag zou leren kennen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Hans Denhaag
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 13:58
Hansi55 schreef op woensdag 17 april 2024 @ 17:02:
Ik weet dat het een broker (BB rating) is, gevestigd op Cyprus...
De garantie (niet DGS) is gelimiteerd op 20.000 Euro
De rente voor deposito's is erg aantrekkelijk met 4,27%/3 mnd ; 4,85%/6 mnd en 5,82%/12 mnd
Dit voor deposito's onder 100K.
Nergens staat dat de rente gekoppeld is aan een geldmarktfonds.
Ook kan het deposito zonder boete tussentijds worden opgezegd.
Ik heb een account geopend en 2x een klein bedrag ( 1 en 10 Euro) overgemaakt. Dezelfde dag bijgeschreven.
Klein nadeel is dat bij opname van cash 7 Euro kosten in rekening worden gebracht.

De opzet is natuurlijk (zoals bij TR) om de spaarder uiteindelijk te laten beleggen. Dat is hun core business.

Ik heb vele reviews gelezen maar vind geen graverende "slechte" dingen.
Misschien zijn er in dit forum andere ervaringen die ik graag zou leren kennen.
Ik zou er niet eens over nadenken.

Wiskunde is de taal van de natuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
@Hansi55 Is hier al eerder besproken, betreft een beleggingsfonds.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GroteVoet459
Hansi55 schreef op woensdag 17 april 2024 @ 17:02:
..
Éën van die posts zegt: het is geen sparen maar beleggen - hoe duidelijk wil je het hebben?
Tweede rode vlag is het "DGS" van slechts €20K - want dat is de maximale vergoeding voor beleggingen.

In het vorige deel is deze partij ook al een paar keer voorbij gekomen: Het spaartopic - Deel 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bar_en_boos
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
De aanmeldingsbonus bij Raisin is voor een beperkte periode verhoogt. De site meldt het volgende:

'Verwijs een vriend en ontvang tijdelijk tot wel € 100 cadeau!
Beveel Raisin aan en ontvang tijdelijk tot wel € 100 bonus! Succesvol doorverwezen klanten ontvangen een bonus van gelijke hoogte. De hoogte van de bonus is afhankelijk van de saldoklasse waarin het kernsaldo valt. Het kernsaldo is het laagste saldo op het eerste spaarproduct van de nieuw doorverwezen klant in de eerste 6 maanden na opening: v.a. € 1.000 ontvangt u € 10 bonus; v.a. € 5.000 ontvangt u € 50 bonus; v.a. € 10.000 ontvangt u € 100 bonus.

De nieuw doorverwezen klant registreert zich voor het eerst bij Raisin tussen 8 april en 20 mei 2024. Het eerste spaarproduct van de nieuw doorverwezen klant wordt uiterlijk 31 mei 2024 geopend, heeft een kernsaldo van minimaal € 1.000 en loopt voor minstens 6 maanden.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankenstein
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 13:51
W1ck1e schreef op woensdag 17 april 2024 @ 13:55:
[...]
Andersom, "laag verlenging, hoog niet" zou ik inderdaad wel logischer vinden.
Maar klanten verleiden om meer dan DGS te laten storten zou ik niet goed vinden.
Ik heb mijn account geactiveerd in april 2023 en heb sindsdien drie verlengingsmails gehad, 19 oktober, 12 januari en 8 april. Die kwamen allemaal op moment dat mijn saldo bij Advanzia 0 EUR was. Er zijn bij mijn weten ook spaarders met een hoog saldo die de verlengingsmails krijgen.

Heb de afgelopen tijd twee mails gestuurd met opheffingsverzoek. Geen reactie, dat is wel minder. En na een verlengingsmail mag de rekening ook door lopen.

[ Voor 45% gewijzigd door Frankenstein op 17-04-2024 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Bar_en_boos schreef op woensdag 17 april 2024 @ 20:24:
De aanmeldingsbonus bij Raisin is voor een beperkte periode verhoogt. De site meldt het volgende:

Beveel Raisin aan en ontvang tijdelijk tot wel € 100 bonus! Succesvol doorverwezen klanten ontvangen een bonus van gelijke hoogte. De hoogte van de bonus is afhankelijk van de saldoklasse waarin het kernsaldo valt. Het kernsaldo is het laagste saldo op het eerste spaarproduct van de nieuw doorverwezen klant in de eerste 6 maanden na opening: v.a. € 1.000 ontvangt u € 10 bonus; v.a. € 5.000 ontvangt u € 50 bonus; v.a. € 10.000 ontvangt u € 100 bonus.

De nieuw doorverwezen klant registreert zich voor het eerst bij Raisin tussen 8 april en 20 mei 2024. Het eerste spaarproduct van de nieuw doorverwezen klant wordt uiterlijk 31 mei 2024 geopend, heeft een kernsaldo van minimaal € 1.000 en loopt voor minstens 6 maanden.'
Volgens mij is dat al eerder hier gepost. Ik had idd ook zo’n mail ontvangen.

Alleen ik zie geen “interessante” spaarrekeningen/deposito’s die ik mijn kennissen kan aanraden, aangezien er genoeg vrij opneembare alternatieven zijn met meer rente.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Frankenstein schreef op woensdag 17 april 2024 @ 20:57:
[...]

Ik heb mijn account geactiveerd in april 2023 en heb sindsdien drie verlengingsmails gehad, 19 oktober, 12 januari en 8 april. Die kwamen allemaal op moment dat mijn saldo bij Advanzia 0 EUR was. Er zijn bij mijn weten ook spaarders met een hoog saldo die de verlengingsmails krijgen.

Heb de afgelopen tijd twee mails gestuurd met opheffingsverzoek. Geen reactie, dat is wel minder. En na een verlengingsmail mag de rekening ook door lopen.
10 maart heb ik per mail opgezegd en pas gisteren heb ik hier een bevestiging van. Ik heb het idee dat ze minstens een maand achterlopen met het beantwoorden van mails.

/edit
Ik zie dat ik nog wel kan inloggen, maar dat lijkt mij normaal?

[ Voor 4% gewijzigd door xileS op 17-04-2024 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
Lichte daling weer bij de deposito rentes van het nieuwe PayRay vanaf 23 april:
  • 6 maanden deposito: 3,55% naar 3,40%
  • 9 maanden deposito: 3,55% naar 3,40%
  • 1 jaar deposito: 3,30% naar 3,10%
Binnenkort waarschijnlijk ook nieuwe bank ProCredit Bank uit Roemenië. Helaas net als PayRay uit Litouwen geen 0% bronbelasting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansi55
GroteVoet459 schreef op woensdag 17 april 2024 @ 19:54:
[...]

Éën van die posts zegt: het is geen sparen maar beleggen - hoe duidelijk wil je het hebben?
Tweede rode vlag is het "DGS" van slechts €20K - want dat is de maximale vergoeding voor beleggingen.

In het vorige deel is deze partij ook al een paar keer voorbij gekomen: Het spaartopic - Deel 3
Dank je wel voor de reacties. Is nu volkomen duidelijk voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:51
Bar_en_boos schreef op woensdag 17 april 2024 @ 20:24:

Moet ik hier kernsaldo voor 6 maanden als deposito lezen of mag dit ook een spaarrekening van nordax zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
Tito129 schreef op woensdag 17 april 2024 @ 22:17:
[...]

Moet ik hier kernsaldo voor 6 maanden als deposito lezen of mag dit ook een spaarrekening van nordax zijn?
Ja, maar nadeel is dat je de bonus dan pas na 6 maanden krijgt. Aanvullende voorwaarden:
De nieuw doorverwezen klant registreert zich voor het eerst bij Raisin tussen 8 april en 20 mei 2024. Het eerste spaarproduct van de nieuw doorverwezen klant wordt uiterlijk 31 mei 2024 geopend, heeft een kernsaldo van minimaal € 1000 en loopt voor minstens 6 maanden. De bonus wordt na afloop van de actieperiode en het voldoen aan de criteria overgemaakt naar je Raisin-rekening. Voor i) termijndeposito's is dit uiterlijk in de tweede helft van juni 2024, en voor ii) spaarrekeningen is dit uiterlijk binnen 14 dagen na het verstrijken van de eerste 6 maanden van de spaarrekening. Het ‘Verwijs-een-vriend’-programma mag niet gebruikt worden voor commerciële doeleinden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 08-07 11:09
Geen idee of het al gemeld was, maar het valt mij op dat TR met een gewogen gemiddeld bedrag werkt.

Dat betekent als iemand per week 100 euro inlegt, er in week 3 geen 300 euro rentedragend is (maar een bedrag dichterbij de 167 euro)

Ook een manier om geld te verdienen :p

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Pagina: 1 ... 58 ... 150 Laatste

Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.

Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.

Trade Republic heeft zijn eigen topic.

We willen hier geen persoonlijke updates zien, dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.

Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling