Acties:
  • +7 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:56
MotorBeast schreef op maandag 8 april 2024 @ 23:27:
[...]

Maar je sliep wel. We zijn toch niet getrouwd met Raisin? Anders kan er wel een slotje op dit topic.
Zullen we iedereen hier lekker laten sparen waar die wilt sparen? Ik ben prima op de hoogte van de banken die een hogere rente geven dan de banken waar ik nu zit. Alleen ga ik niet overstappen op Advanzia omdat het potentieel een wel erg korte periode is en ik denk zelfs de nieuwe portal nog steeds in het Duits is?; TR zeker in den beginne nogal discutabel was (VRH, DGS, geld dat verwijnt), maar intussen wel grotendeels opgelost lijkt; RUUD is IIRC ook weer een vaag beleggingsplatform met ineens een spaarrekening met hoge rente;
Enige optie die ik zou overwegen is N26 met Metal plan, dat 4% rente geeft op een echte spaarrekening bij een echte bank. Maar dan wel alleen bij het ("duur") betaalde pakket. Maar IIRC is hier eerder geschreven dat je vanaf 40-45k die kosten eruit haalt ten opzichte van bv Santander met 3,60%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:57
Jezus ;)
Enige optie die ik zou overwegen is N26 met Metal plan, dat 4% rente geeft op een echte spaarrekening bij een echte bank. Maar dan wel alleen bij het ("duur") betaalde pakket.
N26 bevalt mij steeds meer. Wel wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:54
RobertMe schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 06:42:
[...]
Alleen ga ik niet overstappen op Advanzia omdat het potentieel een wel erg korte periode is ...
Dat was voorheen wel het geval, maar de periodes lijken momenteel gewoon naadloos in elkaar over te lopen en ook voor bestaande klanten verlengd te worden.
RUUD is IIRC ook weer een vaag beleggingsplatform met ineens een spaarrekening met hoge rente;
RUUT (met een T) is een bank geen belegger, maar een die meer gericht was op makkelijke internationale betailngen van en naar Turkye. De spaaropties daar zijn deposito's, geen vrij opneembare rekening. De 1- en 3-maands hebben momenteel 4,00%.
Enige optie die ik zou overwegen is N26 met Metal plan, dat 4% rente geeft op een echte spaarrekening bij een echte bank. Maar dan wel alleen bij het ("duur") betaalde pakket. Maar IIRC is hier eerder geschreven dat je vanaf 40-45k die kosten eruit haalt ten opzichte van bv Santander met 3,60%.
Als je afzet tegen Santander is het € 41K - dan maak je € 2 winst per jaar.
T.o.v. bijvoorbeeld Distingo gaat het om € 23,5K.
Per jaar kost een Metal account € 13,50 / mnd en je moet starten met een heel jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QAI
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22:57

QAI

Volgens mij zijn er kosten verbonden aan RUUT deposito's, 3 euro pm als ik me niet vergis.
Excuses voor alle onzekerheden, was meer als headsup bedoeld.

[ Voor 26% gewijzigd door QAI op 09-04-2024 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
Als je het niet zeker weet is het beter niet te posten.

Per Rudedadude in "Het spaartopic - Deel 4" gaan die kosten pas per 1 januari 2025 in - bewijs is een screenshot uit de app.

Hopelijk kun je die kosten tegen die tijd (gedeeltelijk) goed maken via een Invite & Earn programme - Op dit moment is die € 40 voor de uitnodigende en € 20 voor de uitgenodigde (huidige actie loopt dit tot 30 April)

[ Voor 29% gewijzigd door GroteVoet459 op 09-04-2024 11:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• W1ck1e
GroteVoet459 schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 11:37:
[...]

Als je het niet zeker weet is het beter niet te posten. ...
Dat ben ik niet in elk geval met je eens. Liever een post waarbij expliciet wordt geschreven dat het een vermoeden/mening is dan die posts waarbij iets wordt beweerd alsof het een vaststaand feit is, terwijl dat niet zo blijkt te zijn. Maar indien een bewering zo makkelijk onderuit te halen is dan kan ik je wel gelijk geven.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• zwelgje2000
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 22-07-2024
MotorBeast schreef op maandag 8 april 2024 @ 23:27:
[...]

Maar je sliep wel. We zijn toch niet getrouwd met Raisin? Anders kan er wel een slotje op dit topic.
Wat een vervelend toontje. Ik meld gewoon even dat CKV nu wel heel erg weggezakt is. Verder sliep ik helemaal niet. Ik volg dit topic gewoon dus ik ben op de hoogte van andere rekeningen en ook dat jij meer rendement maakt met beleggingen. Helemaal prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20-11-2024
RobertMe schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 06:42:
[...]

Zullen we iedereen hier lekker laten sparen waar die wilt sparen? Ik ben prima op de hoogte van de banken die een hogere rente geven dan de banken waar ik nu zit. Alleen ga ik niet overstappen op Advanzia omdat het potentieel een wel erg korte periode is en ik denk zelfs de nieuwe portal nog steeds in het Duits is?; TR zeker in den beginne nogal discutabel was (VRH, DGS, geld dat verwijnt), maar intussen wel grotendeels opgelost lijkt; RUUD is IIRC ook weer een vaag beleggingsplatform met ineens een spaarrekening met hoge rente;
Dat zeg ik toch niet dat jij daar niet mag sparen? Waar schrijf ik dat? Ik zeg alleen dat je toen al sliep als je in december bleef zitten, mensen nu gewaarschuwd worden voor een te lage/dalende rente en dan slapers worden genoemd als ze blijven zitten terwijl dat toen ook al zo was. Niets meer, niets minder. En als ze daar nu willen blijven slapen mag dat van mij ook. Maar je bent nu wakker blijkt uit je reactie. Je verantwoorden wat jij met je geld doet hoeft echt niet. Ik lig daar niet van wakker en slaap goed (bij een andere bank 8) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
zwelgje2000 schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 11:59:
[...]

Wat een vervelend toontje. Ik meld gewoon even dat CKV nu wel heel erg weggezakt is. Verder sliep ik helemaal niet. Ik volg dit topic gewoon dus ik ben op de hoogte van andere rekeningen en ook dat jij meer rendement maakt met beleggingen. Helemaal prima.
Hoezo? Dit hele topic bestaat uit zoveel mogelijk rente halen uit je spaargeld. Ook in december moest je al weg zijn bij Raisin met je geld. Die geven al maanden op variabel niet de hoogste rente. Of je dan voor iedere tienden verschil moet overstappen is iedereen zijn eigen keuze. Ik noem ze geen slapers.

[ Voor 8% gewijzigd door MotorBeast op 09-04-2024 12:08 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• zwelgje2000
MotorBeast schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 12:04:
[...]

Hoezo? Dit hele topic bestaat uit zoveel mogelijk rente halen uit je spaargeld. Ook in december moest je al weg zijn bij Raisin met je geld. Die geven al maanden op variabel niet de hoogste rente.
Wie bepaalt er dat dat moet? Niks moet. Als ik vrij opneembaar spaargeld wil hebben en ik hoef niet perse de hoogste rente, dan zit ik prima bij Raisin. Niet iedereen gaat voor 10 euro in de maand overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Hebben jullie van Advanzia die mail ontvangen nadat jullie vroegen of het aanbod verlengd kon worden of kwam die automatisch eruit rollen? Mijn actietarief liep vorige maand af. Ik ontving enkel kort daarop dit mailtje
From 01.04.2024 we will increase the standard interest rate for your Advanzia Deposit account to 2.12% eff. p.a.!
Nu is mijn account dan ook al een maand slapend want ik heb per april mijn inleg teruggeboekt. Hier in elk geval nog geen mail over verlenging van het actietarief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
zwelgje2000 schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 12:09:
[...]

Wie bepaalt er dat dat moet? Niks moet. Als ik vrij opneembaar spaargeld wil hebben en ik hoef niet perse de hoogste rente, dan zit ik prima bij Raisin. Niet iedereen gaat voor 10 euro in de maand overstappen.
Dan moet je ze ook geen slapers noemen. Daar reageerde ik volgens mij op? Maar dat stuk verwijder je gemakshalve maar even. ;) Ik respecteer ieder zijn keuze verder. Succes met sparen.

[ Voor 11% gewijzigd door MotorBeast op 09-04-2024 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwelgje2000
MotorBeast schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 12:12:
[...]

Dan moet je ze ook geen slapers noemen. Daar reageerde ik volgens mij op? Maar dat stuk verwijder je gemakshalve maar even. ;)
Ik moet weg bij Raisin, ik moet ze geen slapers noemen. Het spijt me.

Aangepast aan je wensen: Als je nog bij Raisin zit ben je aan het slapen, zit je nog bij CKV en blijf je graag bij Raisin dan ben je aan het dommelen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• W1ck1e
MotorBeast schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 12:04:
[...]

Hoezo? Dit hele topic bestaat uit zoveel mogelijk rente halen uit je spaargeld. Ook in december moest je al weg zijn bij Raisin met je geld. Die geven al maanden op variabel niet de hoogste rente. Of je dan voor iedere tienden verschil moet overstappen is iedereen zijn eigen keuze. Ik noem ze geen slapers.
Het spaartopic - Deel 4
Gaat over sparen. Slechts een gedeelte gaat over hoe je zoveel mogelijk rente krijgt op je spaargeld. De verschillende deelnemers aan het topic zullen verschillen over hoe ver ze daarin willen gaan. En dat is verstandig. Ik heb mijn eigen criteria voor waar ik hoeveel spaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QAI
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22:57

QAI

[...]

Ik bood nog expliciet mijn excuses aan voor de onzekerheden zodat geïnteresseerden er rekening mee kunnen houden en zelf verder gaan onderzoeken. Ik heb dat toen gedaan, meeste houden het bij wat er op de website staat en krijgen straks in 2025 een verrassing.
Maar goed, bedankt voor je update. Nu weet men tenminste dat die 3 euro pm eraan zit te komen. d:)b

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GroteVoet459
zwelgje2000 schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 12:22:
[...]
Als je nog bij Raisin zit ben je aan het slapen,
Of je stapt niet voor minder dan 0,30% over naar Satander én je hebt geen zin om steeds met je geld te moeten slepen na een actieperiode c.q. bent al door de actieperiodes heen.

TR heeft een lading negatief nieuws gehad en is beperkt tot € 50K

N26 is net nieuw en mensen kijken daar de kat nog even uit de boom.

Er is meer dan alleen jouw idee over sparen en niet het onderste uit de kan willen halen is iets heel anders dan slapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
QAI schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 12:34:
[...]
Ik bood nog expliciet mijn excuses aan voor de onzekerheden zodat geïnteresseerden er rekening mee kunnen houden en zelf verder gaan onderzoeken.
Snap ik, maar er staat te veel FUD op dit topic en het is dan eerder verwarrend dan informatief.

Ik vind het erg jammer dat geen van de RUUT-ervaringsdeskundigen even een Pinned / Bewaar-post wil maken over die bank- dan zou je alles in één posting bij elkaar hebben ...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• zwelgje2000
Mijn post ging over CKV en hun trucje van 2 weken de allerhoogste rente bieden, om zoveel mogelijk spaarders binnen te harken. Dan geleidelijk de rente weer te verlagen, zodat ze uiteindelijk één van de laagste rentes op een vrij opneembare spaarrekening bieden. Vervolgens lopen ze binnen op spaargeld van mensen die niet zo goed opletten en bijhouden. En die mensen heb ik slapers genoemd. Wees geen slaper, zei ik. Omdat je binnen een paar klikken in Raisin nu 0,31 procentpunt meer krijgt. Dat was alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
zwelgje2000 schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 13:13:
Mijn post ging over CKV en hun trucje van 2 weken de allerhoogste rente bieden, om zoveel mogelijk spaarders binnen te harken. Dan geleidelijk de rente weer te verlagen, zodat ze uiteindelijk één van de laagste rentes op een vrij opneembare spaarrekening bieden. Vervolgens lopen ze binnen op spaargeld van mensen die niet zo goed opletten en bijhouden. En die mensen heb ik slapers genoemd. Wees geen slaper, zei ik. Omdat je binnen een paar klikken in Raisin nu 0,31 procentpunt meer krijgt. Dat was alles.
Dat trucje hebben ze volgens mij afgekeken van de de grootbanken. En dat werkt daar nog steeds. En voor hun klanten heb ik een ander woord: schapen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GroteVoet459
Novax schreef op maandag 25 maart 2024 @ 14:53:
En ook het nieuwe PayRay heeft een stijging bij de kortlopende deposito's:
  • 6 maanden: 3,25% naar 3,40%
  • 9 maanden: 3,25% naar 3,35%
Verdere verhogingen bij PayRay (via Raisin):
  • 6 maanden: 27-Mrt van 3,40% naar 3,50% en 03-Apr naar 3,60%
  • 9 maanden: 27-Mrt van 3,35% naar 3,50% en 03-Apr naar 3,60%
  • 1 jaar: 03-Apr van 3,00% naar 3,30%, 06-Apr naar 3,60% en vandaag naar 3,70%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reintje
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 00:42
Joosie200 schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 12:09:
Hebben jullie van Advanzia die mail ontvangen nadat jullie vroegen of het aanbod verlengd kon worden of kwam die automatisch eruit rollen? Mijn actietarief liep vorige maand af. Ik ontving enkel kort daarop dit mailtje

[...]

Nu is mijn account dan ook al een maand slapend want ik heb per april mijn inleg teruggeboekt. Hier in elk geval nog geen mail over verlenging van het actietarief.
Automatisch. Hoge actietarief zou eind april aflopen. Nu dus een verlenging van 3 maanden gekregen zonder dat ik er iets voor heb moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Novax schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 10:42:
[...]

Dat had ik ook gezien maar die optie heeft denk ik een ander doel, je hoeft je namelijk niet opnieuw te identificeren, dat heb je al gedaan, ze willen alleen een nieuw geldig ID bewijs voor nieuwe aanvragen
Ik heb klantenservice gemaild en ze geven aan dat ik ook voor heridentificatie kan kiezen.

Daar gaat mijn voorkeur dus nu naar uit. Dit had ook wel in de standaard mail vermeld mogen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 02:26
Hier in elk geval nog geen mail over verlenging van het actietarief.
Ik ook niet. Ik zat op 3.87% t/m 31 maart. Inmiddels geld weggehaald en account opgezegd (tenminste, email verstuurd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Pistachenootje schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 14:39:
[...]

Ik ook niet. Ik zat op 3.87% t/m 31 maart. Inmiddels geld weggehaald en account opgezegd (tenminste, email verstuurd).
Same, behalve account opzeggen. Was dus benieuwd of de einddatum februari nu de batch is en de einddatum maart de volgende batch krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 02:26
Joosie200 schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 14:44:
[...]
Same, behalve account opzeggen. Was dus benieuwd of de einddatum februari nu de batch is en de einddatum maart de volgende batch krijgt.
Ik heb al eerder een account opgezegd en opnieuw geopend. Ben benieuwd of dat meespeelt dat ik geen verlenging krijg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:40
Pistachenootje schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 14:45:
[...]

Ik heb al eerder een account opgezegd en opnieuw geopend. Ben benieuwd of dat meespeelt dat ik geen verlenging krijg.
Ik heb mijn eerste advanzia account na de eerste actieperiode opgezegd (begin 2023) en 3 weken daarna een nieuwe geopend. Voor dit account is inmiddels 2 keer de actierenteperiode verlengd nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-07 11:05

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Bij mij ook onverwacht een mail in het Engels met 4 maanden verlenging (geopend in januari)
Wel al een paar keer contact gehad via email in het Engels met betrekking tot wat andere vragen.

Een vraag staat nog altijd open nu meer dan 2½ maand verder en geen reactie behalve een case nummer.

De rente is verder goed, dus ik laat de rekening nog open tot de actie eind augustus afloopt. Dan bekijk ik het opnieuw. Als er een verlenging volgt mooi. Bij geen verlenging sluit ik de boel af en heropen ik het waarschijnlijk niet meer. Communicatie is toch wel een zwak punt helaas bij deze bank.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:32

sanook

_/-\o_

Pistachenootje schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 14:45:
[...]

Ik ben nu bezig met mijn 2e Advanzia account, deze wilde ik begin januari opzeggen en op 11 januari verstuurde ik mijn 3e email hierover naar Advanzia. Op 12 januari kwam er een verlengingsaanbod tot eind april voor 4,13%, en nu de 4 maanden verlenging voor 3,97%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Registratie: November 2023
  • Niet online
xileS schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 14:26:
Ik heb klantenservice gemaild en ze geven aan dat ik ook voor heridentificatie kan kiezen.

Daar gaat mijn voorkeur dus nu naar uit. Dit had ook wel in de standaard mail vermeld mogen worden.
Goed om te weten, dit gaat dan weer via video van IDnow zoals bij de aanmelding? (Misschien niet standaard omdat Raisin dan extra kosten maakt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas...
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 02:38
Reintje schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 14:20:
[...]

Automatisch. Hoge actietarief zou eind april aflopen. Nu dus een verlenging van 3 maanden gekregen zonder dat ik er iets voor heb moeten doen.
Idem hier.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Zojuist wat geld verplaatst naar de Nordax spaarrekening, dit werd al binnen een minuut volledig verwerkt. Het lijkt er op dat Instant Payments tussen Raisin en Nordax ondertussen actief is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edpost
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 21-10-2024
Hallo allemaal,

Heb sinds deze week een spaar rekening geopend via santanderconsumerbank.nl. Erg aantrekkelijk nu met de rente van 3,6% natuurlijk.
Nu de volgende vraag. Heb Santander gebeld en gevraagd hoe het zit met de bronbelasting. Daar kreeg ik de volgende mail op terug (zie bijlage). Klopt dit of moet ik toch zelf een vrijstelling aanvragen? Lees op internet dat je vaak een vrijstelling zelf moet aanvragen. Gezien België bron belasting rekent, ging ik hier ook vanuit. Heb van Santander dus een België’s rekening gekregen.
Hoor het graag.

Vr gr EddyAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zkO3MTD9CIElsexloi4nFYUsu0A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Wkp76ZbVz64pXYAHXmpBRDy9.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 25% gewijzigd door edpost op 09-04-2024 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01:49
De mening/ervaring hier op tweakers is duidelijk, even zoeken in dit topic.
edpost schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 17:41:
Heb van Santander dus een België’s rekening gekregen.
Een Belgische rekening? Wat bedoel je daar precies mee? een Belgische IBAN?

Voor de bronbelasting telt de IBAN namelijk niet, maar telt waar de bank gevestigd is volgens de vergunning. Uitsluitsel geeft de bankvergunning / overeenkomst die je bent aangegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edpost
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 21-10-2024
sjorsjuhmaniac schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 18:06:
De mening/ervaring hier op tweakers is duidelijk, even zoeken in dit topic.

[...]

Een Belgische rekening? Wat bedoel je daar precies mee? een Belgische IBAN?

Voor de bronbelasting telt de IBAN namelijk niet, maar telt waar de bank gevestigd is volgens de vergunning. Uitsluitsel geeft de bankvergunning / overeenkomst die je bent aangegaan.
Ja klopt een Belgische iban bedoel ik daarmee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kbus
  • Laatst online: 09-07 19:07
Diagonaal schreef op maandag 8 april 2024 @ 13:27:
[...]

Na 1 jaar mag je dus weer mee doen met nieuwe acties. Moet je hiervoor het account opzeggen? Of kun je het account ook aanhouden en na een jaar weer proberen?
Tegen die tijd moet je wel weer een nieuw account aanvragen, vandaar dat ik het ook heb opgezegd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
edpost schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 17:41:
Hallo allemaal,

Heb sinds deze week een spaar rekening geopend via santanderconsumerbank.nl. Erg aantrekkelijk nu met de rente van 3,6% natuurlijk.
Nu de volgende vraag. Heb Santander gebeld en gevraagd hoe het zit met de bronbelasting. Daar kreeg ik de volgende mail op terug (zie bijlage). Klopt dit of moet ik toch zelf een vrijstelling aanvragen? Lees op internet dat je vaak een vrijstelling zelf moet aanvragen. Gezien België bron belasting rekent, ging ik hier ook vanuit. Heb van Santander dus een België’s rekening gekregen.
Hoor het graag.

Vr gr Eddy[Afbeelding]
Toch wel verwonderlijk hoe een klantenservice met veel woorden een antwoord kan geven en dan nog niet helemaal duidelijk kan zijn hoe het zit waardoor er altijd wat twijfel is.

Maar het is hier al een paar keer eerder gevraagd, als je je contract bekijkt zie je als het goed is aan het eind een bijlage/formulier met de vrijstelling, deze is automatisch bij je aanmelding ingevuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rechtsherstel
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 23:44
Jdome schreef op donderdag 4 april 2024 @ 14:00:
Als je bij Santander een storting doet, moet dat dan verplicht vanaf je "Referentierekening" overgeboekt worden? Ik heb namelijk dinsdagochtend een overboeking gedaan van een niet-referentierekening, maar die is nu nog steeds niet binnen. Een andere overboeking vanaf de referentierekening (een dag later) is wel al binnen.
Antwoord: "De eerste storting om uw spaarrekening te activeren moet afkomstig zijn van de referentierekening die u heeft opgegeven bij de opening van de rekening. Nadien kan u geld ontvangen op uw spaarrekening van elke zichtrekening bij om het even welke bank."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:54

Rudedadude

Maybe we were born to run

[...]

Per Rudedadude in "Het spaartopic - Deel 4" gaan die kosten pas per 1 januari 2025 in - bewijs is een screenshot uit de app.

Hopelijk kun je die kosten tegen die tijd (gedeeltelijk) goed maken via een Invite & Earn programme - Op dit moment is die € 40 voor de uitnodigende en € 20 voor de uitgenodigde (huidige actie loopt dit tot 30 April)
En dit van die kosten klopt nog altijd. Vwb die actie: daar staat inmiddels ergens bij de voorwaarden dat je om er aan te voldoen je 500 euro naar een rekening in Turkije moet overmaken. Daarmee wordt er aan voldoen waarschijnlijk voor het merendeel van ons nogal lastig... Blijft over de korte termijn spaardeposito's van 4 procent voor 1 en 3 maand. Daarbij ben ik er inmiddels achter dat je er max 5 mag openen. Dat stond al langer ergens, maar was me niet opgevallen. En omdat het minimumbedrag 500 euro is, was ik in wat kleinere brokjes begonnen. Ach ja...

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Novax schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 16:45:
[...]

Goed om te weten, dit gaat dan weer via video van IDnow zoals bij de aanmelding? (Misschien niet standaard omdat Raisin dan extra kosten maakt)
Heridentificatie gaat idd weer via IDnow, zonet gedaan. Alleen als ik nu de app open, kan ik weer voor Her-identificeren kiezen.

Ik denk dat ik nog even moet wachten tot er iemand naar kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• budjepaul
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 23:20
xileS schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 22:07:
[...]

Heridentificatie gaat idd weer via IDnow, zonet gedaan. Alleen als ik nu de app open, kan ik weer voor Her-identificeren kiezen.

Ik denk dat ik nog even moet wachten tot er iemand naar kijkt.
Ja klopt, had ik ook en moet inderdaad nog intern bij Raisin verwerkt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thys
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:31
thys schreef op donderdag 4 april 2024 @ 09:44:
Ik had tot nu toe geen problemen met TR en ook al netjes twee maanden rente gehad. Echter sinds gister is er opeens 10 euro verdwenen van de Cash ballance. Ik zie hier niets over terug in de transacties en als ik het transactieoverzicht in PDF download is mijn volle saldo nog zichtbaar. Iemand wel eens zoiets geks gehad?
En sinds vandaag is de missende 10 euro opeens weer terug. Wederom zonder vermelding in de transacties. Scary hoor…

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:42
Gisteren was mijn deposito van 3mnd bij Collector Bank (Zweden) via Raisin afgelopen. In de ochtend melding gekregen dat het geld is uitbetaald inclusief de 3mnd rente naar mijn Raisin rekening, eind van de middag naar mijn ING overgeboekt en vanochtend ontvangen.
Ging best vlot.

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 20:55
Overboeken vanaf abn naar Santander consumer bank gaat ook vlot. Half 9 overgemaakt en 10 uur al bijgeschreven op de spaarrekening. Top. Lijkt wel alvast een beetje voorsorteren op de Instant Payment bij (alle) Europese banken in 2025.

[ Voor 28% gewijzigd door Datisraar op 10-04-2024 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Datisraar schreef op woensdag 10 april 2024 @ 10:15:
Overboeken vanaf abn naar Santander consumer bank gaat ook vlot. Half 9 overgemaakt en 10 uur al bijgeschreven op de spaarrekening. Top. Lijkt wel alvast een beetje voorsorteren op de Instant Payment bij (alle) Europese banken in 2025.
Is dan wel "raar" want instant payments is een ander systeem. Het is dus niet dat ze het proces sneller maken, maar dat ze een additioneel systeem gebruiken waarbij dat systeem van zichzelf snel (/instant) is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
RobertMe schreef op woensdag 10 april 2024 @ 11:39:
[...]

Is dan wel "raar" want instant payments is een ander systeem. Het is dus niet dat ze het proces sneller maken, maar dat ze een additioneel systeem gebruiken waarbij dat systeem van zichzelf snel (/instant) is.
Heb er een beetje over zitten lezen maar het is eigenlijk best verbazingwekkend;
Instant Pay == een gedeeld notitielijstje van "I owe you's". That's it.
Einde dag worden de verschillen tussen de baken overgeboekt en klaar. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
sjorsjuhmaniac schreef op woensdag 10 april 2024 @ 11:43:
[...]

Heb er een beetje over zitten lezen maar het is eigenlijk best verbazingwekkend;
Instant Pay == een gedeeld notitielijstje van "I owe you's". That's it.
Einde dag worden de verschillen tussen de baken overgeboekt en klaar. 8)7
Nouja, zo "vernieuwend" is dat ook niet. Ideal werkt kinda hetzelfde. De webshop krijgt ook pas (veel) later het geld, en heeft alleen communicatie ontvangen (/zekerheid) dat er een transactie heeft plaatsgevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwelgje2000
Ook bijzonder. CKV is teruggegaan naar 3%, maar in mijn rekeningoverzicht staat er nu 3,05% (staat nog minimumsaldo van 1000 euro op). De administratie is daar zo vaak niet helemaal op orde (late en foute rentebetalingen, late bijschrijvingen) dat ik bijna begin te denken dat daar één persoon aan het eind van de middag in Excel alle transacties aan het verwerken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:05
Advanzia heeft nu bij een vriend van mij letterlijk aangegeven, dat je met opzeggen en opnieuw aanvragen mee kan doen met de huidige actie van 3,97%

Vertrouwen is goed, controle nog beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpandroid
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 19:52
zwelgje2000 schreef op woensdag 10 april 2024 @ 12:19:
Ook bijzonder. CKV is teruggegaan naar 3%, maar in mijn rekeningoverzicht staat er nu 3,05% (staat nog minimumsaldo van 1000 euro op). De administratie is daar zo vaak niet helemaal op orde (late en foute rentebetalingen, late bijschrijvingen) dat ik bijna begin te denken dat daar één persoon aan het eind van de middag in Excel alle transacties aan het verwerken is.
Ik denk dat ik het nog meer bijzonder maak als ik jou vertel dat hij bij mij in mijn rekeningoverzicht met 3,15% staat (in de app).
Ook als ik de details open staat er 3,15% (ook bij mij staat er net iets meer dan het minimum).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Ja, om een of andere reden wordt alleen in de app bij CKV de rente getoond zoals die was ten tijde van opening. Zo zie ik 3,50%. :+

Op de website zou de actuele rente wel correct vermeld moeten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
De 50 EUR van Openbank is gestort (1k storten actie)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ocn
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-07 07:25

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

Juan schreef op woensdag 10 april 2024 @ 12:35:
Nice, wat ga je er mee doen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mikeyfire643
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08-07 20:34
ocn schreef op woensdag 10 april 2024 @ 13:18:
[...]

Inzetten op rood in het casino :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1760466

Is dit een lopende actie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
je moest uiterlijk 12 maart of zo een rekening openen, en 1k storten, dan kreeg je 50 EUR.. die 1k moet je vervolgens wel tot 25 september laten staan, anders halen ze het terug.. heb dat bedrag bij die 1k gezet.

Blijf met het grootste bedrag toch bij Advanzia nu.. (met 3,97%) tegen 3,65% bij OpenBank

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Juan
ocn schreef op woensdag 10 april 2024 @ 13:18:
[...]

Een ijsje kopen? Meer kan je er niet mee met de huidige inflatie _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Juan schreef op woensdag 10 april 2024 @ 17:35:
Blijf met het grootste bedrag toch bij Advanzia nu.. (met 3,97%) tegen 3,65% bij OpenBank
Volgens mij is dat geen eerlijke vergelijking? Die 3,97% was effectief meen ik? 3,90%? nominaal? Terwijl die 3,65% van OB sowieso nominaal is en effectief dus iets hoger. Dus of ~3,7% vs 3,97% of 3,65% vs ~3,9%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
Klopt bedoelde 3,9%
Maar eerst nog t/m 30 april 4,05%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sipjohn
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-07 08:42
Juan schreef op woensdag 10 april 2024 @ 12:27:
Advanzia heeft nu bij een vriend van mij letterlijk aangegeven, dat je met opzeggen en opnieuw aanvragen mee kan doen met de huidige actie van 3,97%
Alleen dat opnieuw aanvragen duurt langer(aanvraag op 21mrt, nu nog steeds geen reaktie) dan de opheffing(destijds 1 dag). ;(

Internet KPN 37/27Mbps; Modem Experia v8; Router Fritz!box 7260; Telefoon Siemens C470IP; VSP in: NL>budgetphone.nl, PL>plfon.pl ; VSP uit: cosmovoip.com; Zon 10x365Wp zuidoost; Omvormer Trannergy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:39
Zr40 schreef op woensdag 10 april 2024 @ 12:32:
Ja, om een of andere reden wordt alleen in de app bij CKV de rente getoond zoals die was ten tijde van opening. Zo zie ik 3,50%. :+

Op de website zou de actuele rente wel correct vermeld moeten staan.
Dat is bij mij ook zo (3,5% in de app, 3,0% op website). Inmiddels maar overgeboekt naar andere rekening. Maar netjes is het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
sipjohn schreef op woensdag 10 april 2024 @ 18:27:
[...]

Alleen dat opnieuw aanvragen duurt langer(aanvraag op 21mrt, nu nog steeds geen reaktie) dan de opheffing(destijds 1 dag). ;(
Ik denk dat die 3,9% nog iig t/m mei zal lopen, aangezien de inflatie toch nog tegen blijft vallen.
En er in de zomer hoogstwaarschijnlijk geen renteverlagingen zullen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magreet1
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22:54
Hier ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kbus
mpandroid schreef op woensdag 10 april 2024 @ 12:28:
[...]

Ik denk dat ik het nog meer bijzonder maak als ik jou vertel dat hij bij mij in mijn rekeningoverzicht met 3,15% staat (in de app).
Ook als ik de details open staat er 3,15% (ook bij mij staat er net iets meer dan het minimum).
Rare bank hoor, bij mij staat 2,75% in het renteoverzicht!! Lijkt zoals ik bij jullie lees een beetje random te zijn!
Ik heb die rekening in ieder geval weer opgezegd. Deze maand klopte het saldo alweer niet. Toen ik een opname wilde doen bleef deze “hangen” twee dagen later was de hele overboeking verdwenen.
Toen was ik er klaar mee en heb de rekening opgeheven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kbus
Weet iemand hier of Santander consumer bank en Open bank onder dezelfde bankvergunning valt?
Als je kijkt op de site zie je staan dat de bank onder de Santander groep valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
kbus schreef op woensdag 10 april 2024 @ 21:25:
Weet iemand hier of Santander consumer bank en Open bank onder dezelfde bankvergunning valt?
Als je kijkt op de site zie je staan dat de bank onder de Santander groep valt.
Beiden lijken een aparte registratie te hebben bij de DGS instantie. Want waarschijnlijk is DGS waarom je het vraagt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kbus
RobertMe schreef op woensdag 10 april 2024 @ 21:32:
[...]

Beiden lijken een aparte registratie te hebben bij de DGS instantie. Want waarschijnlijk is DGS waarom je het vraagt :p
Klopt ik wil het ivm het DGS weten, maar het zijn dus kennelijk verschillende instellingen met ieder 100K EUR aan dekking? Is er een link naar een website waar dit te checken is?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
kbus schreef op woensdag 10 april 2024 @ 21:58:
[...]

Klopt ik wil het ivm het DGS weten, maar het zijn dus kennelijk verschillende instellingen met ieder 100K EUR aan dekking? Is er een link naar een website waar dit te checken is?
https://www.fgd.es/en/member-institutions/
Open Bank => BdE Code: 0073
Santander Consumer => BdE Code: 0224

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GroteVoet459
Tegenstrijdige renteaanpassingen gisteren:
  • LHV (via Rasin) haakt helemaal af en zet de deposito-rentes op nul
  • A&G Banco (via Raisin) verlaagt 2-jaar deposito naar 3,20% (-0,40%)
  • Rietumu Bank (via Raisin) verlaagt 1/2-, 1-, 2- en 3-jaars deposito's
  • Haitong Bank (via Raisin) verhoogt de 3-maands deposito naar 3,51% (+0,16%)
  • Inbank (via Raisin) verhoogt 2 t/m 5-jaars deposito's allemaal met een paar tienden
In Duitsland is de rek er ook el een beetje uit. De meeste wijzigingen zijn dalingen en de stijgers komen van laag en blijven in de middenmoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-07 16:28
Hier mensen ervaring met het krijgen van NL-talige identificatie op Raisin? Wil voor mijn ouders wat depositos opstarten, zij spreken geen Engels. Mijn moeder heeft inmiddels wel 20 keer geprobeerd om een NL-talig iemand in beeld te krijgen, maar iedere keer is het Engelstalig en iedere keer krijgt ze de tip om het over 5 minuten nogmaals te proberen. Ik heb al getracht mee in beeld te komen met de vraag of ik mag vertalen, maar dat wordt niet toegestaan.

Daarbij ook nog de issue in de iPhone app dat zodra je de app afsluit, de identificatieknop verdwenen is. Na elke poging moet ze dus de app verwijderen, opnieuw installeren, weer inloggen om de knop weer te zien. Om moedeloos van te worden....

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
coelho schreef op donderdag 11 april 2024 @ 12:39:
Hier mensen ervaring met het krijgen van NL-talige identificatie op Raisin? Wil voor mijn ouders wat depositos opstarten, zij spreken geen Engels. Mijn moeder heeft inmiddels wel 20 keer geprobeerd om een NL-talig iemand in beeld te krijgen, maar iedere keer is het Engelstalig en iedere keer krijgt ze de tip om het over 5 minuten nogmaals te proberen. Ik heb al getracht mee in beeld te komen met de vraag of ik mag vertalen, maar dat wordt niet toegestaan.

Daarbij ook nog de issue in de iPhone app dat zodra je de app afsluit, de identificatieknop verdwenen is. Na elke poging moet ze dus de app verwijderen, opnieuw installeren, weer inloggen om de knop weer te zien. Om moedeloos van te worden....
Nee, geen ervaring mee. Maar wat let je ernaast te zitten en het gewoon te vertalen? bovendien weet je zelf toch al wat ze je vragen te doen? kan je je moeder al op voorbereiden. Ik zou er gewoon 'voor' gaan staan, dan kan je moeder je aankijken 'over' de telefoon heen als je het niet snapt. Zelf zorgen dat je een "id" en tel in je handen hebt en dan kan je moeder jou gewoon nadoen :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:40
Zodra ze het vermoeden dat er iemand meekijkt, hangen ze op dus dat is niet zo makkelijk als het lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
coelho schreef op donderdag 11 april 2024 @ 12:39:
Misschien dat de app herstarten helpt, zie hier https://support.apple.com...e/iphone/iph83bfec492/ios

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
sjorsjuhmaniac schreef op donderdag 11 april 2024 @ 12:49:
[...]
...Maar wat let je ernaast te zitten en het gewoon te vertalen? ...
Zodra de medewerker in de gaten heeft dat er iemand bij is die "helpt" wordt de identificatie afgebroken.
Want hoe weet die medewerker dat die extra persoon (of meer) geen dreiging uitoefent?

Oeps - dubbel - wibblemoo in "Het spaartopic - Deel 4"

Als die IDnow sessies in niet-NL een issue zijn moet je een alternatief zoeken. De deposito-rentes bij Yapi of Bigbank (AMP-medewerker komt langs) zijn niet veel lager en verder nog de nodige opties boven de 3,00%

[ Voor 28% gewijzigd door GroteVoet459 op 11-04-2024 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
Helaas, dit helpt niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
sjorsjuhmaniac schreef op donderdag 11 april 2024 @ 12:49:
[...]

Nee, geen ervaring mee. Maar wat let je ernaast te zitten en het gewoon te vertalen? bovendien weet je zelf toch al wat ze je vragen te doen? kan je je moeder al op voorbereiden. Ik zou er gewoon 'voor' gaan staan, dan kan je moeder je aankijken 'over' de telefoon heen als je het niet snapt. Zelf zorgen dat je een "id" en tel in je handen hebt en dan kan je moeder jou gewoon nadoen :D
Ik weet het niet, heb zelf nooit de procedure doorlopen, heb geen Raisin. Heb er wel veel positiefs over gelezen en dacht dat het foolproof was. Zodra mijn moeder enkele keren mijn richting in keek, werd er direct gevraagd of er nog iemand was, en was het klaar...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
coelho schreef op donderdag 11 april 2024 @ 13:10:
[...]

Ik weet het niet, heb zelf nooit de procedure doorlopen, heb geen Raisin. Heb er wel veel positiefs over gelezen en dacht dat het foolproof was. Zodra mijn moeder enkele keren mijn richting in keek, werd er direct gevraagd of er nog iemand was, en was het klaar...
Is het uberhaupt wel verstandig om je ouders hier aan te laten beginnen? Ook omdat je zelf blijkbaar geen ervaring hebt met Raisin. En dan krijg je er ook nog eens mee te maken met de belastingaangifte. En mogelijk gedoe met buitenlandse erfbelasting.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GroteVoet459
coelho schreef op donderdag 11 april 2024 @ 13:10:
[...]
... en dacht dat het foolproof was. Zodra mijn moeder enkele keren mijn richting in keek, werd er direct gevraagd of er nog iemand was, en was het klaar...
Oftewel: je kunt ze inderdaad niet fool-en ... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:54
Bij het aanmaken van een rekening bij Advanzia vraagt men o.a. een kopie van paspoort per e-mail of per post op te sturen. E-mail is geen veilig communicatiemiddel. Hebben jullie allemaal een kopie op de post gedaan of is er een andere veilige aanpak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
RobertMe schreef op donderdag 11 april 2024 @ 13:16:
[...]

Is het uberhaupt wel verstandig om je ouders hier aan te laten beginnen? Ook omdat je zelf blijkbaar geen ervaring hebt met Raisin. En dan krijg je er ook nog eens mee te maken met de belastingaangifte. En mogelijk gedoe met buitenlandse erfbelasting.
'Iedereen' zit toch tegenwoordig via Raisin bij buitenlandse depositos? Ik ben ervaren met beleggen, alleen niet specifiek met depositos omdat mijn horizon langer is.

We willen kiezen voor depositos zonder buitenlandse bronbelasting, daar moet hun belastingmannetje wel uit kunnen komen, lijkt me.

Wat erfbelasting betreft, geeft Raisin aan dat hun buitenlandse partners die niet inhouden. De inleg wordt gedaan van een en/of rekening, dus zal daar ook terugkomen. Bovendien is er altijd de mogelijkheid om het geld terug te claimen (zonder uitkering van deposito-rente), indien gewenst. Zie je daar geen beren op de weg die er waarschijnlijk niet zijn, of heb je juist negatieve ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
GroteVoet459 schreef op donderdag 11 april 2024 @ 13:19:
[...]

Oftewel: je kunt ze inderdaad niet fool-en ... :+
Klopt, scherp :D
Ik bedoelde uiteraard dat ik verwacht had dat het proces minder gecompliceerd zou zijn dan mijn ouders nu ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

DutchCommando schreef op donderdag 11 april 2024 @ 13:57:
Bij het aanmaken van een rekening bij Advanzia vraagt men o.a. een kopie van paspoort per e-mail of per post op te sturen. E-mail is geen veilig communicatiemiddel. Hebben jullie allemaal een kopie op de post gedaan of is er een andere veilige aanpak?
Gewoon via email opgestuurd natuurlijk.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankenstein
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 09-07 13:51
fsfikke schreef op donderdag 11 april 2024 @ 14:20:
[...]

Gewoon via email opgestuurd natuurlijk.
Me too hoor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vdr01
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19:48

vdr01

MHI SRKZS-S 3.5

ECB houdt vijfde rentepauze op rij
5 min geledenin FINANCIEEL

GT7 ID: ONYX_PdeG69

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frankenstein
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 09-07 13:51
De nieuwe verwijsactie van Raisin, waarmee de nieuwe klant en de verwijzer tot 100 euro kunnen verdienen, komt trouwens wel wat laat. Iedereen zit al bij Raisin toch... ;-)

Maar mocht je er toch gebruik van willen maken, wacht dan niet te lang. Deze actie is zo te zien echt tijdelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Magreet1
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22:54
Frankenstein schreef op donderdag 11 april 2024 @ 15:12:
De nieuwe verwijsactie van Raisin, waarmee de nieuwe klant en de verwijzer tot 100 euro kunnen verdienen, komt trouwens wel wat laat. Iedereen zit al bij Raisin toch... ;-)

Maar mocht je er toch gebruik van willen maken, wacht dan niet te lang. Deze actie is zo te zien echt tijdelijk.
Waar zie je die actie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1760466

Frankenstein schreef op donderdag 11 april 2024 @ 15:12:

Tot 100 euro? Waar hangt het bedrag van af dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Team-RiNo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:27
E-mail is voldoende veilig hoor, zeker als je het via de bekende providers stuurt. Ik heb het zelf ook gewoon per mail verstuurd.

5440Wp O/W op plat dak | 3MXM52N2V1B8 i.c.m. 1xFTXM35M2V1B + 2xFTXM25M2V1B | RTX4090+7800X3D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Team-RiNo schreef op donderdag 11 april 2024 @ 16:10:
[...]

E-mail is voldoende veilig hoor, zeker als je het via de bekende providers stuurt. Ik heb het zelf ook gewoon per mail verstuurd.
Email is niet volledig veilig. Zelfs TLS is maar optioneel.
Bij post bestaat er nog zoiets als briefgeheim dat wettelijk is afgedwongen, bij mail heb je dat niet. En door het ontbreken van verplichte versleuteling kan, als die versleuteling ontbreekt, het hele internet zo meelezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

RobertMe schreef op donderdag 11 april 2024 @ 16:18:
[...]

Email is niet volledig veilig. Zelfs TLS is maar optioneel.
Bij post bestaat er nog zoiets als briefgeheim dat wettelijk is afgedwongen, bij mail heb je dat niet. En door het ontbreken van verplichte versleuteling kan, als die versleuteling ontbreekt, het hele internet zo meelezen.
Feit is dat het nog common practice is en z'n doel dient. Omdat iets technisch gezien niet 100% veilig is is het nog niet onveilig. En je het sowieso geen inzicht in de systemen van de bank om te bepalen of daar nergens vulnerabilities in zitten. Dus het is ook een beetje schijnveiligheid om je volledig op een subdeel te focussen. Hoeveel mensen ken je waarbij hun mailtjes naar de bank onderschept zijn?

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thetallguy
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Anoniem: 1760466 schreef op donderdag 11 april 2024 @ 16:07:
[...]

Tot 100 euro? Waar hangt het bedrag van af dan?
Verwijs een vriend en ontvang tijdelijk tot wel € 100 cadeau!
Beveel Raisin aan en ontvang tijdelijk tot wel € 100 bonus! Succesvol doorverwezen klanten ontvangen een bonus van gelijke hoogte. De hoogte van de bonus is afhankelijk van de saldoklasse waarin het kernsaldo valt. Het kernsaldo is het laagste saldo op het eerste spaarproduct van de nieuw doorverwezen klant in de eerste 6 maanden na opening: v.a. € 1.000 ontvangt u € 10 bonus; v.a. € 5.000 ontvangt u € 50 bonus; v.a. € 10.000 ontvangt u € 100 bonus. De bonus kan niet gebaseerd worden op een combinatie van verschillende producten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
Thetallguy schreef op donderdag 11 april 2024 @ 17:48:
[...]
Verwijs een vriend en ontvang tijdelijk tot wel € 100 cadeau!
...
De bonus kan niet gebaseerd worden op een combinatie van verschillende producten.
Mooie tekst - maar waarom geven jullie niet gewoon aan waar die vandaan komt.

Op de Raisin website toont de knop voor Verwijs-een-vriend nog steeds de bekende €50+€50 (voor jou en de vriend). Maar als je nu verder klikt staat op https://www.raisin.nl/refer-a-friend/ de bovenstaande nieuw tekst.

Verderop op die pagina staat nog iets meer:
*Bonusvoorwaarden: De nieuw doorverwezen klant registreert zich voor het eerst bij Raisin tussen 8 april en 20 mei 2024. Het eerste spaarproduct van de nieuw doorverwezen klant wordt uiterlijk 31 mei 2024 geopend, heeft een kernsaldo van minimaal € 1.000 en loopt voor minstens 6 maanden. De bonus wordt na afloop van de actieperiode en het voldoen aan de criteria overgemaakt. Voor i) termijndeposito's is dit uiterlijk in de tweede helft van juni 2024, en voor ii) spaarrekeningen is dit uiterlijk binnen 14 dagen na het verstrijken van de eerste 6 maanden van de spaarrekening. Bestaande klanten kunnen voor maximaal 10 contacten bonus verdienen (d.w.z. max. € 1.000 verdienen). Vanaf het 11e contact ontvangt alleen de nieuw doorverwezen klant de bonus. Het ‘Verwijs-een-vriend’-programma mag niet gebruikt worden voor commerciële doeleinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• irongalaxy
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 20:40
Ik had het via email gestuurd, maar ik had wel mijn BSN doorgestreept met KopieID app en watermerk. Dit was goedgekeurd door Advanzia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:54
irongalaxy schreef op donderdag 11 april 2024 @ 18:10:
[...]

Ik had het via email gestuurd, maar ik had wel mijn IBAN doorgestreept met KopieID app en watermerk. Dit was goedgekeurd door Advanzia.
Je doelt op je BSN? Ik heb zelf een nieuwer model paspoort waarbij het BSN enkel op de achterkant van de fotopagina staat. Dat scheelt al.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• irongalaxy
DutchCommando schreef op donderdag 11 april 2024 @ 18:15:
[...]

Je doelt op je BSN? Ik heb zelf een nieuwer model paspoort waarbij het BSN enkel op de achterkant van de fotopagina staat. Dat scheelt al.
BSN bedoelde ik ja. 8)7
Bij mij staat BSN ook in de lange code onderaan de foto pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wpm
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:44

wpm

irongalaxy schreef op donderdag 11 april 2024 @ 18:33:
[...]

BSN bedoelde ik ja. 8)7
Bij mij staat BSN ook in de lange code onderaan de foto pagina.
Banken zijn wel verplicht om BSN of een equivalent (Social security number) te verwerken. Anders voldoet men niet aan DGS (en voor Nederlandse inwoners niet aan de belastingwet die bij banken zijn opgelegd)

Vanuit de regelgeving is document number (paspoort nummer) een alternatief maar dit heeft zowel consequenties voor de bank en jouw als klant. Voor het laatste geldt dat je in het langere DGS uitkeringstraject komt.

[ Voor 7% gewijzigd door wpm op 11-04-2024 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irongalaxy
wpm schreef op donderdag 11 april 2024 @ 20:39:
[...]

Banken zijn wel verplicht om BSN of een equivalent (Social security number) te verwerken. Anders voldoet men niet aan DGS (en voor Nederlandse inwoners niet aan de belastingwet die bij banken zijn opgelegd)

Vanuit de regelgeving is document number (paspoort nummer) een alternatief maar dit heeft zowel consequenties voor de bank en jouw als klant. Voor het laatste geldt dat je in het langere DGS uitkeringstraject komt.
Advanzia heeft mijn BSN ook verwerkt a.d.h.v. het aanmeldformulier. Maar deze hebben ze niet kunnen controleren o.b.v. mijn ID.

Lloyd's Bank raadt het onleesbaar maken van het BSN nummer aan:
https://www.lloydsbank.nl/sparen/id-aanleveren

Dus vraag mij af of het verwerken van BSN op ID's verplicht is? Deze voorbeelden iig niet.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
Lichte dalingen bij de deposito's van Klarna vanaf 17 april:
  • 6 maanden deposito: 3,29% naar 3,22%
  • 1 jaar deposito: 3,47% naar 3,40%
  • 18 maanden deposito: 3,40% naar 3,28%
  • 2 jaar deposito: 3,44% naar 3,32%
  • 3 jaar deposito: 3,39% naar 3,27%
  • 4 jaar deposito: 3,34% naar 3,22%
Ook dalingen bij het nieuwe PayRay vanaf 17 april:
  • 6 maanden deposito: 3,60% naar 3,55%
  • 9 maanden deposito: 3,60% naar 3,55%
  • 1 jaar deposito: 3,70% naar 3,30% Was het hoogste voor 1 jaar op Raisin

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mozwuito
  • Laatst online: 27-06 21:19
GroteVoet459 schreef op donderdag 11 april 2024 @ 13:07:
[...]

Zodra de medewerker in de gaten heeft dat er iemand bij is die "helpt" wordt de identificatie afgebroken.
Want hoe weet die medewerker dat die extra persoon (of meer) geen dreiging uitoefent?
Ik had ergens in de recensies gelezen dat ze ook bij een doof persoon er moeilijk over deden dat een tolk vertaalde. Terwijl dat wettelijk toegestaan is een tolk in te zetten, maar misschien was dat voor de persoon van idnow niet duidelijk dat het een officiele tolk betrof.
Zelf ben ik ook doof, maar had ik de mazzel dat ik goede speech-to-text software tot mijn beschikking had op mijn laptop waardoor ik de vragen goed kon volgen en de identificatie kon voltooien :)

Ik zou het persoonlijk veel toegankelijker vinden als een identificatie kan verlopen via het uitlezen van je paspoort via NFC en vervolgens een selfie maken voor een foto vergelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Mozwuito schreef op donderdag 11 april 2024 @ 22:36:
Ik zou het persoonlijk veel toegankelijker vinden als een identificatie kan verlopen via het uitlezen van je paspoort via NFC en vervolgens een selfie maken voor een foto vergelijk.
En dat kan IDNow ook meen ik. Zij leveren aan heel wat partijen (/banken) hun diensten, en elke bank zal zelf kiezen voor een "optie". IIIRC was het CreditEurope Ban die ook IDNow gebruikt, en daar hoef je helemaal niet te videobellen. Foto's van de id-kaart maken, even een video waarop je deze kantelt, en een selfie. Ik meen niet eens uitlezen via NFC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozwuito
  • Laatst online: 27-06 21:19
RobertMe schreef op donderdag 11 april 2024 @ 22:52:
[...]

En dat kan IDNow ook meen ik. Zij leveren aan heel wat partijen (/banken) hun diensten, en elke bank zal zelf kiezen voor een "optie". IIIRC was het CreditEurope Ban die ook IDNow gebruikt, en daar hoef je helemaal niet te videobellen. Foto's van de id-kaart maken, even een video waarop je deze kantelt, en een selfie. Ik meen niet eens uitlezen via NFC.
Klopt, IDNow biedt ook "automated id verification" aan. Wat je beschrijft was ook de manier waarop de identificatie bij TR plaatsvindt.
Pagina: 1 ... 57 ... 151 Laatste

Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.

Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.

Trade Republic heeft zijn eigen topic.

We willen hier geen persoonlijke updates zien, dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.

Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling