Ik ben al mijn geld wat er stond daar weer aan het wegtrekken. Variabele rente is te laag geworden in vergelijking tot concurrenten en deposito's vind ik totaal niet meer interessant met de huidige rente. Ik had dan ook maar 1/2 jaars deposito's want ik heb een hekel aan geld wat lang is vast getimmerd. Ik kan niet in een glazen bol kijken hoe mijn financiële positie is over langere tijd en voor jaren vastzetten tegen 4% vind ik te laag.QAI schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 12:00:
Als Raisin straks dure backend systemen aanschaft en 10 euro pm gaat vragen omdat men de klantenservice overspoelt als ze even een uurtje niet kunnen inloggen, dan is het ook niet goed.
Raisin is absoluut niet perfect, maar voor wat ik ervoor terug krijg is het prima. Gewoon een beetje plannen, anticiperen en vooral geduld hebben.
Heb je misschien een betaalde N26 account? Want bij mij is van ABN naar N26 idd instant, maar andersom niet. ING naar N26 is bij mij niet instant.W1ck1e schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 12:17:
[...]
Zo snel is mijn ING TR combinatie dan weer niet, maar mijn ASN N26 combo wel, namelijk instant. En terug ook. (als het goed is tot 5 x 2000 euro per 24 uur)
Als omweg als ik geld op N26 wil hebben, stort geld van mijn ING rekening bijvoorbeeld eerst naar ABN en dan naar N26, zodat het instant erop staat. En andersom maak ik gebruik van ING betaalverzoek/Tikkie/iDEAL, zodat het wel instant op mijn rekening staat.
Ah ja, zelf heb ik al jarenlang de gratis versie en gebruik de gratis spaarrekening met 2,8% rente (hoger dan vrij opneembaar bij bunq en LPB). Daar staat nu alleen saldo op, wat ik direct beschikbaar wil houden. Rest in depositos en CEB tegen 3,55%. Zou eens moeten kijken of de N26 interessant tegen de extra kosten.
Over Raisin en variabele rente gesproken, het nieuwe HoistSparen heeft de rente verhoogd naar 3,29% (3,33% effectief) gelijk nu met Nordax Bank, Distingo nog steeds de hoogste bij Raisin met 3,31% (3,35% effectief). Nog geen reden dus om nu voor HoistSparen te kiezen maar mooi dat er nog stijging inzit.
Bij betalen per jaar voor metal (162 euro) is het breakeven point een saldo van 13500 euro.xileS schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 13:09:
[...]
Ah ja, zelf heb ik al jarenlang de gratis versie en gebruik de gratis spaarrekening met 2,8% rente (hoger dan vrij opneembaar bij bunq en LPB). Daar staat nu alleen saldo op, wat ik direct beschikbaar wil houden. Rest in depositos en CEB tegen 3,55%. Zou eens moeten kijken of de N26 interessant tegen de extra kosten.
(162 / 1,2% = 13500 euro)
Volgens mij is de 4% bij N26 nog steeds variabel dus misschien zijn de extra kosten het dan ineens niet meer waard bij renteverlaging. Persoonlijk zit ik bij Santander tegen 3,6% zonder kosten, ook variabel meer scheelt in ieder geval 162 euro.W1ck1e schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 13:17:
[...]
Bij betalen per jaar voor metal (162 euro) is het breakeven point een saldo van 13500 euro.
Klopt, maar dit is mijn keuze. Iets met eigen persoonlijke criteria en voorwaarden. Bij N26 worden de rentedalingen trouwens 2 maanden vantevoren aangekondigd.Deezers schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 13:38:
[...]
Volgens mij is de 4% bij N26 nog steeds variabel dus misschien zijn de extra kosten het dan ineens niet meer waard bij renteverlaging. Persoonlijk zit ik bij Santander tegen 3,6% zonder kosten, ook variabel meer scheelt in ieder geval 162 euro.
Ja zoveel heb ik er momenteel niet op staan. Als ik vergelijk met CEB waar ik 3,55% heb, zou ik vanaf ongeveer 40k bij N26 beter uit zijn en met 162 euro kosten, is dat 3,6%.W1ck1e schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 13:17:
[...]
Bij betalen per jaar voor metal (162 euro) is het breakeven point een saldo van 13500 euro.
Ik denk dat ik mijn actietermijn bij CEB nog even afmaak en dan weer heroverweeg. Maar kan best interessant zijn zo'n metal kaart. Zo te zien heeft het ook andere voordelen.
Sinds eind maart is de rente bij mijn CEB rekening weer 1,77% en al eerder mijn vrij opneembare saldo weer nul.xileS schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 13:55:
[...]
Ja zoveel heb ik er momenteel niet op staan. Als ik vergelijk met CEB waar ik 3,55% heb, zou ik vanaf ongeveer 40k bij N26 beter uit zijn en met 162 euro kosten, is dat 3,6%.
Ik denk dat ik mijn actietermijn bij CEB nog even afmaak en dan weer heroverweeg. Maar kan best interessant zijn zo'n metal kaart. Zo te zien heeft het ook andere voordelen.
Mijn hoge rente bij Advanzia is afgelopen. Nu gebruik ik TradeRepublic (4%), Consors (4%), Revolut (3.68%) en Wise (3.67%). Zie ik nog een betere optie over het hoofd? (Box 3 maak ik me nu geen zorgen over.)
CEB als je nog geen account had. 3.75 voor 6 maanden. Vreemd dat dit ook niet op vergelijkingssites zichtbaar is.Pistachenootje schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 14:42:
Mijn hoge rente bij Advanzia is afgelopen. Nu gebruik ik TradeRepublic (4%), Consors (4%), Revolut (3.68%) en Wise (3.67%). Zie ik nog een betere optie over het hoofd? (Box 3 maak ik me nu geen zorgen over.)
Thanks. Heb ik al gehad.Nuutje schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 14:55:
[...]
CEB als je nog geen account had. 3.75 voor 6 maanden. Vreemd dat dit ook niet op vergelijkingssites zichtbaar is.
RUUT misschien maar dan alleen voor 1 maand tegen 4% anders 3.60% of minderPistachenootje schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 14:42:
Maar dat is dan wel ten opzichte van de 2,8% van de andere pakketten toch? Vergelijk je met andere aanbieders met 3,xx% lag dan veel hoger?W1ck1e schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 13:17:
[...]
Maar blijft an zich wel interessant. En bij Metal zat ook een pinpas inbegrepen meen ik? Anders betaal je daar nog €10 voor?
Dus als backup bank kan het wellicht wel uit om voor N26 met Metal te gaan. En dan een "buffer" van minimaal 15k er zetten. En als je dan toch 4% van Metal krijgt kun je net zo goed zo vol mogelijk zetten. Of je moet al een echt losse spaarbank willen i.v.m veiligheid / niet zoveel bij 1 bank willen zetten / ....
Ja, ik vergelijk met de goedkoopste (= gratis) variant van 2,8% van N26. Omdat @xileS daar al zit. Vergeleken met andere gratis varianten met een rente van 3,x% is het breakeven punt hoger. Ja, ik heb een letterlijk Metalen pinpas, geen extra kosten. Ga ik echter waarschijnlijk niet gebruiken. Kijk ook even in het N26 draadje.RobertMe schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 15:04:
[...]
Maar dat is dan wel ten opzichte van de 2,8% van de andere pakketten toch? Vergelijk je met andere aanbieders met 3,xx% lag dan veel hoger?
Maar blijft an zich wel interessant. En bij Metal zat ook een pinpas inbegrepen meen ik? Anders betaal je daar nog €10 voor?
Dus als backup bank kan het wellicht wel uit om voor N26 met Metal te gaan. En dan een "buffer" van minimaal 15k er zetten. En als je dan toch 4% van Metal krijgt kun je net zo goed zo vol mogelijk zetten. Of je moet al een echt losse spaarbank willen i.v.m veiligheid / niet zoveel bij 1 bank willen zetten / ....
Ik heb ook mijn geld opgenomen. Ze kunnen beter de rente voor iedereen wat verhogen dan dat actiegedoe.W1ck1e schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 14:00:
[...]
Sinds eind maart is de rente bij mijn CEB rekening weer 1,77% en al eerder mijn vrij opneembare saldo weer nul.
Ja dan is de keuze sneller gemaakt. Of je moet TR nog interessant vinden met 4% rente (zonder extra kosten?)W1ck1e schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 14:00:
[...]
Sinds eind maart is de rente bij mijn CEB rekening weer 1,77% en al eerder mijn vrij opneembare saldo weer nul.
Omdat ik al vrij lang bij N26 zit, heb ik al 2 gratis (Mastercard debit en Maestro) passen. Kan je op elk moment downgraden naar het gratis pakket?W1ck1e schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 15:10:
[...]
Ja, ik vergelijk met de goedkoopste (= gratis) variant van 2,8% van N26. Omdat @xileS daar al zit. Vergeleken met andere gratis varianten met een rente van 3,x% is het breakeven punt hoger. Ja, ik heb een letterlijk Metalen pinpas, geen extra kosten. Ga ik echter waarschijnlijk niet gebruiken. Kijk ook even in het N26 draadje.
Ik vraag mij dan af als ik een ook een Metal pas krijg, of ik dan bij downgrade dan niet opeens zonder pas zit.
En bij een upgrade een nieuwe pas, met nieuwe kaartnummer denk ik dan weer. Moet ik ook rekening houden om al mijn abos die ik daarop heb lopen, weer te moeten aanpassen.
Ik ben blij dat ik als bestaande klant vorig jaar gebruik heb kunnen maken van de hogere rente van 3,55%. Maar die is nu voorbij. 3,75% werd mij niet gegund (ook niet erg) maar elders kan ik nu meer rente krijgen (dan 1,77%). Maar ik ben het met je eens. Het lijkt mij beter dat ze de lopende aktie voor nieuwe klanten afsluiten. Uiteraard wel de bestaande nieuwe klanten die rente blijven vergoeden. Maar de rente voor bestaande oude klanten verhogen naar .... . Als je begrijpt wat ik bedoel.devriesjande schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 15:16:
[...]
Ik heb ook mijn geld opgenomen. Ze kunnen beter de rente voor iedereen wat verhogen dan dat actiegedoe.
Kijk voor een waarschuwing even in het N26 draadje.xileS schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 15:33:
[...]
Omdat ik al vrij lang bij N26 zit, heb ik al 2 gratis (Mastercard debit en Maestro) passen. Kan je op elk moment downgraden naar het gratis pakket?
Ik vraag mij dan af als ik een ook een Metal pas krijg, of ik dan bij downgrade dan niet opeens zonder pas zit.
En bij een upgrade een nieuwe pas, met nieuwe kaartnummer denk ik dan weer. Moet ik ook rekening houden om al mijn abos die ik daarop heb lopen, weer te moeten aanpassen.
Maar de huidige manier levert waarschijnlijk meer nieuwe klanten op, ook voor deposito's.devriesjande schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 15:16:
[...]
Ik heb ook mijn geld opgenomen. Ze kunnen beter de rente voor iedereen wat verhogen dan dat actiegedoe.
Zou niet iedereen na afloop van de aktie periode zijn geld er weer afhalen?Pistachenootje schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 15:37:
[...]
Maar de huidige manier levert waarschijnlijk meer nieuwe klanten op, ook voor deposito's.
Dat heb ik ook gedaan eind maart, nadat ik ze gevraagd had om de periode te verlengen.
Ze hebben me toen als antwoord gegeven dat als er over een jaar een aktie is ik weer mee kan doen.
Opzeggen gaat een stuk lastiger als aanmelden, dat moet met een formulier via de post!
[ Voor 8% gewijzigd door kbus op 05-04-2024 15:42 ]
Waarschijnlijk voor de bank wel, maar niet voor ons. En ik wil niet dat de bank meer klanten heeft (ik ben er ook niet op tegen), maar dat ik meer rente op mijn spaargeld krijg.Pistachenootje schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 15:37:
[...]
Maar de huidige manier levert waarschijnlijk meer nieuwe klanten op, ook voor deposito's.
En dat doe ik dan weer niet.kbus schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 15:41:
...
Ze hebben me toen als antwoord gegeven dat als er over een jaar een aktie is ik weer mee kan doen.
Opzeggen gaat een stuk lastiger als aanmelden, dat moet met een formulier via de post!
Denk het niet. Wij zijn fanatieke Tweakers die makkelijk op en neer hoppen. De massa is lui en traag.kbus schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 15:41:
[...]
Zou niet iedereen na afloop van de aktie periode zijn geld er weer afhalen?
Wellicht in de context van bankieren.Pistachenootje schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 15:47:
... De massa is lui en traag.
En ik wissel makkelijker van spaarbank dan van internet provider. En dat levert ook meer op en geeft minder rompslomp.
[ Voor 25% gewijzigd door W1ck1e op 05-04-2024 15:56 ]
Ik stap zowel van bank als van internet, tv en mobiel provider snel over. Al jaren. Gaat eigenlijk verrassend soepel.
Heb het zelf nog niet gedaan, maar ik las dat dit ook gewoon via de app kon. In de app naar Contactformulier, daar als aanvraag account sluiten selecteren en onderaan het ingevulde PDF bestand als bijlage uploaden.kbus schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 15:41:
[...]
Klopt, zo heb ik het gisteren gedaan.Rene85 schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 16:31:
[...]
Heb het zelf nog niet gedaan, maar ik las dat dit ook gewoon via de app kon. In de app naar Contactformulier, daar als aanvraag account sluiten selecteren en onderaan het ingevulde PDF bestand als bijlage uploaden.
Of een foto van dat ingevulde formulier maken en uploaden.
Wiskunde is de taal van de natuur.
Wil misschien overstappen naar Trade republic, hoe snel zijn ze gemiddeld met het overboeken (en terugboeken) van geld? Lees hier best gemengde reacties over in een aantal reviews. En geldt hierbij, gezien het een beleggersrekening betreft, wel nog steeds dat ik tot 57.000 euro belastingvrij spaar? Heb enkel interesse in het spaar-deel en niet in het beleggen zelf...
Dat heb ik wel gedaan, omdat ik “later” de mogelijkheid wil hebben met een nieuwe aktie mee te doen.
Zoek op "TR" en lees de berichten. Er zijn er al genoegGlenSpey schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 17:06:
Wil misschien overstappen naar Trade republic, hoe snel zijn ze gemiddeld met het overboeken (en terugboeken) van geld? Lees hier best gemengde reacties over in een aantal reviews. En geldt hierbij, gezien het een beleggersrekening betreft, wel nog steeds dat ik tot 57.000 euro belastingvrij spaar? Heb enkel interesse in het spaar-deel en niet in het beleggen zelf...
In de app: linksboven op je profielicoontje -> ' overzichten ' onder ' documenten ' en de rest spreekt voor zich.Harbo schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 17:59:
Hoe kan in TR transacties / afschriften downloaden? Ik zie nergens een export functie.
In vino veritas, in aqua sanitas
Trading 212 zien ze wel als een belegging .Pistachenootje schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 14:42:
Wel 4.2% rente iedere dag uitgekeerd.
Op de site staat iets anders, maar de vraag is natuurlijk wanneer je een nieuwe klant bent.kbus schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 15:41:
[...]
Dat heb ik ook gedaan eind maart, nadat ik ze gevraagd had om de periode te verlengen.
/f/image/rsNgDlqb8VYXvjMY2KdYuswW.png?f=fotoalbum_large)
Na een jaar ben je weer een nieuwe klant.
Er staat als je inlogt dat de gegevens nog 12 maanden bewaard blijven en daarna verdwijnen. Ik denk dat ze daarom zeggen dat je na 1 jaar je weer als nieuwe klant aan kunt melden. Dat hebben ze me in een e-mail bevestigd.Waalkachel schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 19:41:
[...]
Op de site staat iets anders, maar de vraag is natuurlijk wanneer je een nieuwe klant bent.
[Afbeelding]
Opnieuw Advanzia en anders Santander?Pistachenootje schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 14:42:
Afboeken voor Q4 ivm peildatumarbitrage. Maar Cypriotische beleggersgarantie...Vsnah schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 19:35:
[...]
Trading 212 zien ze wel als een belegging .
Thanks maar dat is geen club die ik vertrouw, itt bijv. Wise en Revolut. Er is ook geen gedegen geldmarktfonds dat 4.2% rente betaalt.Vsnah schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 19:35:
[...]
Dat ga ik ook doen 😀Frankenstein schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 23:14:
[...]
Afboeken voor Q4 ivm peildatumarbitrage. Maar Cypriotische beleggersgarantie...
Verlaging van deposito rentes bij Rietumu Bank vanaf 11 april:
- 6 maanden deposito: 3,50% naar 2,90%
- 1 jaar deposito: 3,65% naar 3,35%
- 2 jaar deposito: 3,55% naar 3,10%
- 3 jaar deposito: 3,26% naar 3,10%
Dan kun je wel weer de opgebouwde rente elders parkeren voor rente op rente..kbus schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 15:41:
[...]
In NL moeten ze opzeggen op dezelfde manier aanbieden als aanmelden. Dus als je volledig online kan aanmelden moet je ook online kunnen opzeggen.kbus schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 15:41:
[...]
Je kunt een deel van de formulieren digitaal invullen en mailen. Lijkt mij dat dat nog steeds als online kwalificeert?sjorsjuhmaniac schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 15:57:
[...]
In NL moeten ze opzeggen op dezelfde manier aanbieden als aanmelden. Dus als je volledig online kan aanmelden moet je ook online kunnen opzeggen.
Misschien dat ze daarom het geld (ook bij hoge bedragen) voornamelijk bij banken lijken te stallen:Pistachenootje schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 02:58:
[...]
Thanks maar dat is geen club die ik vertrouw, itt bijv. Wise en Revolut. Er is ook geen gedegen geldmarktfonds dat 4.2% rente betaalt.
:strip_exif()/f/image/Sr6J5XMq4M5WILh1gBLhfU4V.jpg?f=fotoalbum_large)
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Kan je gewoon via de app doen! Contact met klantenservice en formulier als bijlage meesturen!kbus schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 15:41:
[...]
Bij mij was het binnen 1 werkdag verwerkt én de opgebouwde rente overgemaakt naar de tegenrekening.
Heeft er weinig mee te maken denk ik, omdat er ook geen banken zijn die 4.2% betalen. Ze zullen dat zelf moeten aanvullen.fsfikke schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 16:30:
[...]
Misschien dat ze daarom het geld (ook bij hoge bedragen) voornamelijk bij banken lijken te stallen:
Ik had ze gebeld en die mevrouw van de klantenservice zei me dat ik het formulier per post naar het antwoordnummer moest opsturen. Gedaan begin van de week, gisteren een brief met de bevestiging gekregen. Maar nog geen rente gezien, terwijl dat best een hoog bedrag is!Uniciteit schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 17:01:
[...]
Kan je gewoon via de app doen! Contact met klantenservice en formulier als bijlage meesturen!
Bij mij was het binnen 1 werkdag verwerkt én de opgebouwde rente overgemaakt naar de tegenrekening.
Inderdaad, ik heb ruim €800 rente van ze tegoed, dus die wil ik wel weer elders stallen 🙏Cyclonist schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 11:32:
[...]
Dan kun je wel weer de opgebouwde rente elders parkeren voor rente op rente..Ik vind het ook een vreemde horde in dit tijdperk, dat papierwerk. Maar het is vast om te ontmoedigen.
De rente op die rente is voor de rest van dit jaar max ongeveer 24 euro. Vind je dat de moeite waard ?kbus schreef op zondag 7 april 2024 @ 10:23:
[...]
Inderdaad, ik heb ruim €800 rente van ze tegoed, dus die wil ik wel weer elders stallen 🙏
Of wil je het rente bedrag van 800 euro zelf weer beschikbaar hebben ? Maar vergeleken met het saldo (ik heb wel een idee) is dat toch ook weer niet zoveel.
Ik heb zelf etf bij meesman. Nu bieden die ook rentefonds aan. Het is niet helemaal sparen. Maar wel met weinig risico vol. Ze bieden nu ca 3,6% rente. Zijn er naast verhoogde vrh nog meer voor of nadelen?
Dat is niet sparen maar beleggen. Heb de webinar bijgewoond en dat kwam er duidelijk naar voren.Tito129 schreef op zondag 7 april 2024 @ 11:06:
Ik heb zelf etf bij meesman. Nu bieden die ook rentefonds aan. Het is niet helemaal sparen. Maar wel met weinig risico vol. Ze bieden nu ca 3,6% rente. Zijn er naast verhoogde vrh nog meer voor of nadelen?
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Die vraag komt in dit topic zo ongeveer elke twee weken langs. Misschien even de moeite doen om de search te raadplegen? Het is geen bijzonder interessante optie gezien de hoge kosten.Tito129 schreef op zondag 7 april 2024 @ 11:06:
offtopic:
"met weinig risico vol" goeie Nederlands
"met weinig risico vol" goeie Nederlands

[ Voor 13% gewijzigd door fsfikke op 07-04-2024 11:59 ]
Bij Wise en Revolut heb je vergelijkbare producten maar die hebben iets hogere opbrengst en instant pay.Tito129 schreef op zondag 7 april 2024 @ 11:06:
De belangrijkste reden is dat ik de rekening niet aan wil houden. Als ik m sluit kan ik na een jaar weer meedoen met een nieuwe aktie. Maar ook wil ik dat bedrag zelf vrij beschikbaar hebben en niet nutteloos als opgebouwd bedrag op een inactieve rekening.W1ck1e schreef op zondag 7 april 2024 @ 10:37:
[...]
De rente op die rente is voor de rest van dit jaar max ongeveer 24 euro. Vind je dat de moeite waard ?
Of wil je het rente bedrag van 800 euro zelf weer beschikbaar hebben ? Maar vergeleken met het saldo (ik heb wel een idee) is dat toch ook weer niet zoveel.
Heeft iemand bij credit Europe de rekening na 6 maanden gesloten? Kreeg je toen de rente in een keer of hoe werkte dat?
Ja, in 1 keer. Was binnen een dag geregeld.
Ik heb de rekening recent gesloten, mij werd verteld dat je een geprint en ondertekend formulier met de post moest versturen. Ik kreeg zaterdag de bevestiging, duurde een dag of 4. De rente heb ik nog niet uitbetaald gekregen, ik neem aan dat dit begin van de week uitbetaald wordt! Iemand anders hier heeft het formulier volgens mij via de app opgestuurd.AMD and INTEL schreef op zondag 7 april 2024 @ 19:15:
Heeft iemand bij credit Europe de rekening na 6 maanden gesloten? Kreeg je toen de rente in een keer of hoe werkte dat?
[ Voor 5% gewijzigd door kbus op 07-04-2024 21:38 ]
Kon je dat online doen? En hoe?Hans Denhaag schreef op zondag 7 april 2024 @ 19:27:
Ja, in 1 keer. Was binnen een dag geregeld.
Klinkt wel als veel gedoe als het zo moet.. apart!kbus schreef op zondag 7 april 2024 @ 21:37:
[...]
Ik heb de rekening recent gesloten, mij werd verteld dat je een geprint en ondertekend formulier met de post moest versturen. Ik kreeg zaterdag de bevestiging, duurde een dag of 4. De rente heb ik nog niet uitbetaald gekregen, ik neem aan dat dit begin van de week uitbetaald wordt! Iemand anders hier heeft het formulier volgens mij via de app opgestuurd.
Formulier uitgeprint en ingevuld. Foto genomen in in de app naar CEB gestuurd.AMD and INTEL schreef op zondag 7 april 2024 @ 21:39:
[...]
Kon je dat online doen? En hoe?
[...]
Klinkt wel als veel gedoe als het zo moet.. apart!
Er zit ergens een contact knop en dan reke ing opheffen. Foto bijvoegen.
Ik heb dit twee weken geleden gedaan. Woensdag brief gepost met de opzegging. Donderdag rente uitbetaald en vrijdag bevestiging op papier binnen dat mijn rekening opgezegd is. Heel snel dus.AMD and INTEL schreef op zondag 7 april 2024 @ 19:15:
Ik zit zelf ook bij Trade Republic en Trading 212. De tweede moet inderdaad minimaal 0,2% "bijlappen", maar het idee van zulke apps is natuurlijk dat je met een deel van het geld gaat beleggen. Ik ben er zelf ook ingetrapt, met wisselend resultaat.
[ Voor 4% gewijzigd door exelletor op 08-04-2024 07:37 ]
Awesome! Bedankt voor het bericht. Hoelang duurt het om geld erop te zetten? Heb het zaterdag erop gezet en staat er nu nog niet op? Verwacht dat ze niet in het weekend processen?Magreet1 schreef op maandag 8 april 2024 @ 07:18:
[...]
Ik heb dit twee weken geleden gedaan. Woensdag brief gepost met de opzegging. Donderdag rente uitbetaald en vrijdag bevestiging op papier binnen dat mijn rekening opgezegd is. Heel snel dus.
Ik zie de app wel als beschikbaar in de Google Play Store - misschien een nieuwere/andere versie?semve schreef op maandag 8 april 2024 @ 08:12:
[Afbeelding]
Na het resetten van mijn telefoon. gaat lekker daar…
Mijn telefoon staat ingesteld op Engels (niet Nederlands) - zou niet uit moeten maken denk ik, maar ...
[ Voor 10% gewijzigd door GroteVoet459 op 08-04-2024 10:18 ]
Nee, in het weekend gebeurt er niets. Ik maakte meestal een opdracht aan voor een dag later. Dan stond het er in de loop van de dag op. Meestal voor 12 uur ‘s morgens. Verwacht dat je geld er in de loop van de dag dus wel op komt te staan.Awesome! Bedankt voor het bericht. Hoelang duurt het om geld erop te zetten? Heb het zaterdag erop gezet en staat er nu nog niet op? Verwacht dat ze niet in het weekend processen?
Spaarrente bij SNS, ASN Bank en RegioBank gaat fractie omhoog (NU.nl)
Niet wereldschokkend, behalve misschien dat het omhoog is ...
Na 1 jaar mag je dus weer mee doen met nieuwe acties. Moet je hiervoor het account opzeggen? Of kun je het account ook aanhouden en na een jaar weer proberen?kbus schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 15:41:
[...]
Ja, geweldig: sns bank van 1,70% naar maar liefst 1,80% 🫢!GroteVoet459 schreef op maandag 8 april 2024 @ 10:47:
Spaarrente bij SNS, ASN Bank en RegioBank gaat fractie omhoog (NU.nl)
Ik zit nu bij de asn ipv de sns, en daarnaast bij de ing (want redundancy). Maar mijn saldi daar zijn zodanig dat ik het verschil niet echt zie in opgebouwde rente.Datisraar schreef op maandag 8 april 2024 @ 13:27:
[...]
Ja, geweldig: sns bank van 1,70% naar maar liefst 1,80% 🫢!
Een reminder voor de spaarders bij CKV. Sinds vandaag is de rente teruggezakt naar 3%. In december nog opgeklommen naar 3,25 en zelfs voor heel korte tijd naar 3,5. Bedrijfsmodel is natuurlijk te profiteren van de slapers die blijven hangen. Wees geen slaper.
Gaat ie piepen als de waarde van je rekening onder de 1000 euro zakt? Ik dacht dat dat een voorwaarde was om hem te kunnen blijven gebruikenzwelgje2000 schreef op maandag 8 april 2024 @ 13:53:
Een reminder voor de spaarders bij CKV. Sinds vandaag is de rente teruggezakt naar 3%. In december nog opgeklommen naar 3,25 en zelfs voor heel korte tijd naar 3,5. Bedrijfsmodel is natuurlijk te profiteren van de slapers die blijven hangen. Wees geen slaper.
Klopt, minimaal 1000 euro. Ik ben voor het weekend gestopt met CKV en overgegaan naar een ander.Atomius schreef op maandag 8 april 2024 @ 14:51:
[...]
Gaat ie piepen als de waarde van je rekening onder de 1000 euro zakt? Ik dacht dat dat een voorwaarde was om hem te kunnen blijven gebruiken
🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v153 + HW P1
Krijg net een mail van Advanzia:
De huidige rente loopt 30/4 af (4.13%). Scheelt weer opzeggen ;-) Voor mij is dit de tweede verlenging op dit account.From 01/05/2024, you will benefit from an attractive interest rate for a further 4 months, which is far above our standard interest rate. We guarantee you our special interest rate of 3.97% eff. p.a. (3.90% nom. p.a.) up to and including 31/08/2024.
This means that your entire balance will earn interest at the new rate from 01/05/2024.
[ Voor 5% gewijzigd door wibblemoo op 08-04-2024 15:59 ]
Top!wibblemoo schreef op maandag 8 april 2024 @ 15:56:
[...]
De huidige rente loopt 30/4 af (4.13%). Scheelt weer opzeggen ;-) Voor mij is dit de tweede verlenging op dit account.
Krijg het ook vanaf 01/05/24 maar wel voor 3 maanden.
Tot en met 31/7/24
Dat is apart. Ik heb dezelfde mail gehad alleen voor een maand korter🤔wibblemoo schreef op maandag 8 april 2024 @ 15:56:
[...]
De huidige rente loopt 30/4 af (4.13%). Scheelt weer opzeggen ;-) Voor mij is dit de tweede verlenging op dit account.
Good news for you!
From 01/05/2024, you will benefit from an attractive interest rate for a further 3 months, which is far above our standard interest rate. We guarantee you our special interest rate of 3.97% eff. p.a. (3.90% nom. p.a.) up to and including 31/07/2024.
This means that your entire balance will earn interest at the new rate from 01/05/2024.
apart, de titel van de email suggereert ook dat er verschillende versies zijn verstuurd:michael346 schreef op maandag 8 april 2024 @ 16:02:
[...]
Dat is apart. Ik heb dezelfde mail gehad alleen voor een maand korter🤔
Good news about your Advanzia deposit account! – 4M
Heb je eerst al je geld eraf gehaald of opgezegd en krijg je dan alles teruggestort?Headshot_NL schreef op maandag 8 april 2024 @ 14:52:
[...]
Klopt, minimaal 1000 euro. Ik ben voor het weekend gestopt met CKV en overgegaan naar een ander.
From 01/05/2024, you will benefit from an attractive interest rate for a further 4 months, which is far above our standard interest rate. We guarantee you our special interest rate of 3.97% eff. p.a. (3.90% nom. p.a.) up to and including 31/08/2024.
31-08 hier ook.
31-08 hier ook.
Idd, hier ook ontvangen, en ik zat al langer dan 3 maanden op die 4,13%wibblemoo schreef op maandag 8 april 2024 @ 15:56:
[...]
De huidige rente loopt 30/4 af (4.13%). Scheelt weer opzeggen ;-)
Helaas ga ik mijn tegoed toch weghalen, heb een goede bestemming voor dit deel van mijn spaargeld gevonden
En daar zijn onze vrienden ook bij mij weer
😎
//
Good news for you!
From 01/05/2024, you will benefit from an attractive interest rate for a further 3 months, which is far above our standard interest rate. We guarantee you our special interest rate of 3.97% eff. p.a. (3.90% nom. p.a.) up to and including 31/07/2024.
//
Tot 1 mei 4,13%
Had speciaal OpenBank geopend (tm 12 september 3,65%)
Kijken wat Advanzia 1 Augustus doet
😎
//
Good news for you!
//
Tot 1 mei 4,13%
Had speciaal OpenBank geopend (tm 12 september 3,65%)
Kijken wat Advanzia 1 Augustus doet
Vertrouwen is goed, controle nog beter
Mijn RCI / Renault rekening staat nu een ruime 2 maanden op €0. Heeft nog niemand naar gepiept. En ook zij hanteren IIRC bij openen een minimumbedrag van €1000 of iets dergelijks.Atomius schreef op maandag 8 april 2024 @ 14:51:
[...]
Gaat ie piepen als de waarde van je rekening onder de 1000 euro zakt? Ik dacht dat dat een voorwaarde was om hem te kunnen blijven gebruiken
Ik kreeg ook van Advanzia een berichtje over het verlengen van de actierente:
gute Neuigkeiten für Sie!
Ab dem 01.05.2024 profitieren Sie für weitere 4 Monate von einem attraktiven Zinssatz, welcher weit über unserem Standardzinssatz liegt. Wir garantieren Ihnen bis einschließlich zum 31.08.2024 unseren Sonderzinssatz von 3,97% eff. p.a. (3,90% nom. p.a.).
Dies bedeutet, dass Ihr gesamtes Guthaben ab dem 01.05.2024 mit dem neuen Zinssatz verzinst wird.
Den neuen Zinssatz finden Sie dann auch auf Ihrem nächsten Kontoauszug.
Netjes hoor
gute Neuigkeiten für Sie!
Ab dem 01.05.2024 profitieren Sie für weitere 4 Monate von einem attraktiven Zinssatz, welcher weit über unserem Standardzinssatz liegt. Wir garantieren Ihnen bis einschließlich zum 31.08.2024 unseren Sonderzinssatz von 3,97% eff. p.a. (3,90% nom. p.a.).
Dies bedeutet, dass Ihr gesamtes Guthaben ab dem 01.05.2024 mit dem neuen Zinssatz verzinst wird.
Den neuen Zinssatz finden Sie dann auch auf Ihrem nächsten Kontoauszug.
Netjes hoor
Hier de 3 maands verlenging van Advanzia. Ben wel benieuwd waar ze die 3 of 4 maanden op baseren. Zeker netjes, ben er blij mee en laat m'n centjes staan, bevalt me prima. Heb nog nooit m'n account opgezegd want steeds een nieuw aanbod gekregen.
[ Voor 43% gewijzigd door Bas... op 08-04-2024 17:13 ]
Ja, de transactie wordt tegengehouden als deze ervoor zorgt dat het onder de grens komtAtomius schreef op maandag 8 april 2024 @ 14:51:
[...]
Ik kreeg geen verlenging bij Advanzia. Net maar een email gestuurd om hem op te zeggen.
Bij Wise krijg ik nu 5.05% op mijn dollars (let op: geldmarktfonds). Wel lekker. Rechtstreeks kunnen overmaken van IBKR.
Bij Wise krijg ik nu 5.05% op mijn dollars (let op: geldmarktfonds). Wel lekker. Rechtstreeks kunnen overmaken van IBKR.
Je kunt opnemen totdat er 1000 euro opstaat, daarna kan je niet meer opnemen. Na het opzeggen heb je het geld in 2-3 dagen inclusief rente op je Raisin rekening.Atomius schreef op maandag 8 april 2024 @ 16:07:
[...]
Heb je eerst al je geld eraf gehaald of opgezegd en krijg je dan alles teruggestort?
🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v153 + HW P1
Bellen.
Je moet bellenHarbo schreef op maandag 8 april 2024 @ 19:07:
Hoe kan ik OpenBank rekening sluiten? Ik zie nergens op hun site informatie hoe ik die moet doen.
Als je daar in december nog zat sliep je al.zwelgje2000 schreef op maandag 8 april 2024 @ 13:53:
In december was dat gewoon de beste keuze voor een vrij opneembare spaarrekening bij Raisin, en nu bijna de slechtste. Dat er andere mogelijkheden zijn voor een hoger rendement staat daar buiten.MotorBeast schreef op maandag 8 april 2024 @ 19:30:
[...]
Als je daar in december nog zat sliep je al.Winterslaap.
Dat Trading 212 ziet er qua rente wel interessant uit, valt die ook onder depositogarantiestelsel?Vsnah schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 19:35:
[...]
youtube.com/@hisrep
Nee, die valt onder het ‘kijk eerst even twee posts terug en gebruik de search’-stelsel.DeNachtwacht schreef op maandag 8 april 2024 @ 22:27:
[...]
Dat Trading 212 ziet er qua rente wel interessant uit, valt die ook onder depositogarantiestelsel?
Maar je sliep wel. We zijn toch niet getrouwd met Raisin? Anders kan er wel een slotje op dit topic.zwelgje2000 schreef op maandag 8 april 2024 @ 20:35:
[...]
In december was dat gewoon de beste keuze voor een vrij opneembare spaarrekening bij Raisin, en nu bijna de slechtste. Dat er andere mogelijkheden zijn voor een hoger rendement staat daar buiten.
Ik heb ook de mail met 4 maanden verlenging ontvangen; waarschijnlijk een test om te kijken of en zoja welke verschillen in actie tussen beide groepen te zien is?wibblemoo schreef op maandag 8 april 2024 @ 16:07:
[...]
apart, de titel van de email suggereert ook dat er verschillende versies zijn verstuurd:
[...]
Dit houdt in dat in het onwaarschijnlijke geval dat Trading 212, Interactive Brokers of de bank die je fondsen bewaart failliet gaat, en als er een tekortkoming is in de bescherming van je vermogen, de waarde van je fondsen en vermogen die je bij Trading 212 aanhoudt tot een maximum van € 20.000 wordt beschermd door het ICF. Dit betekent dat je klantvermogen en fondsen tot dat maximum aan je worden terugbetaald, met aftrek van de beheerderskosten voor de afhandeling ervan. Meer informatie over de werkwijze van het ICF vind jeDeNachtwacht schreef op maandag 8 april 2024 @ 22:27:
[...]
Dat Trading 212 ziet er qua rente wel interessant uit, valt die ook onder depositogarantiestelsel?
Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.
Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.
Trade Republic heeft zijn eigen topic.
We willen hier geen persoonlijke updates zien, dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.
Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.
Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.
Trade Republic heeft zijn eigen topic.
We willen hier geen persoonlijke updates zien, dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.
Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling