Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanchaz12
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-09 15:05
Komt het vaker voor bij Raisin dat deze 'wacht' op storten van het saldo ook al is het terug bijgeschreven na het sluiten van een spaarrekening, zodra dit naar een andere spaarrekening overgeboekt wordt?

Gisterenochtend was de opzegging van de spaarrekening bij CKV afgerond, en het saldo + rente was bijgeschreven op de Raisin rekening. Nu heb ik in de middag dat saldo overgeboekt naar de al geopende en actieve rekening bij Distingo, maar de app blijft na deze overboeking aangeven "Boek s.v.p. € xxx over op uw Raisin-rekening zodat we uw spaarproduct(en) kunnen openen."
Dat is precies het bedrag wat ik terug heb ontvangen van CKV en weer overgemaakt heb naar Distingo.

Het saldo van de Raisin rekening staat in de app op 0, maar op de website staat het saldo in de min met dit bedrag.

Waarschijnlijk zal dinsdag pas blijken of het vanzelf goed komt, lijkt wel alsof de opdracht dubbel is aangekomen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mvdbeld
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:25
Sanchaz12 schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 07:07:
Komt het vaker voor bij Raisin dat deze 'wacht' op storten van het saldo ook al is het terug bijgeschreven na het sluiten van een spaarrekening, zodra dit naar een andere spaarrekening overgeboekt wordt?

Gisterenochtend was de opzegging van de spaarrekening bij CKV afgerond, en het saldo + rente was bijgeschreven op de Raisin rekening. Nu heb ik in de middag dat saldo overgeboekt naar de al geopende en actieve rekening bij Distingo, maar de app blijft na deze overboeking aangeven "Boek s.v.p. € xxx over op uw Raisin-rekening zodat we uw spaarproduct(en) kunnen openen."
Dat is precies het bedrag wat ik terug heb ontvangen van CKV en weer overgemaakt heb naar Distingo.

Het saldo van de Raisin rekening staat in de app op 0, maar op de website staat het saldo in de min met dit bedrag.

Waarschijnlijk zal dinsdag pas blijken of het vanzelf goed komt, lijkt wel alsof de opdracht dubbel is aangekomen.
Deze melding ook wel eens gehad in Raisin na overstappen (CKV bij de eerste verlaging al opgezegd), lost zich inderdaad vanzelf op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroteVoet459
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:12
..., maar de app blijft na deze overboeking aangeven "Boek s.v.p. € xxx over op uw Raisin-rekening zodat we uw spaarproduct(en) kunnen openen."
...
Een niet-deposito spaarproduct kun je ook beter openen met het minimale bedrag, bijvoorbeeld €1.

Nu zal dat binnen Raisin niet gebeuren, maar als je dit bij andere banken doet kan de bank vanwege KYC of Wwft de transactie tijdelijk blokkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanchaz12
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-09 15:05
GroteVoet459 schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 07:49:
[...]

Een niet-deposito spaarproduct kun je ook beter openen met het minimale bedrag, bijvoorbeeld €1.

Nu zal dat binnen Raisin niet gebeuren, maar als je dit bij andere banken doet kan de bank vanwege KYC of Wwft de transactie tijdelijk blokkeren.
Het bedrag wat vrijgekomen was en naar de andere spaarrekening overgeboekt wordt was de tweede storting, nadat de rekening al succesvol geopend was met het openingsbedrag. In principe dus gewoon een 'normale' storting/overboeking van de Raisin rekening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroteVoet459
Sanchaz12 schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 09:26:
[...]
Het bedrag wat vrijgekomen was en naar de andere spaarrekening overgeboekt wordt was de tweede storting, nadat de rekening al succesvol geopend was met het openingsbedrag. In principe dus gewoon een 'normale' storting/overboeking van de Raisin rekening.
Dan zat die aanvraag voor het openen er wel erg kort voor je 2e storting, want er staat toch echt dat Raisin het product nog moeten gaan openen ...

Aan de andere kant is de GUI van Raisin niet de meest stabiele ... :+

Verwacht niet dat er momenteel een rush van nieuwe klanten bij Distingo aan de gang is, want ze hebben al sinds 17-Jan de rente niet meer aangepast.

[ Voor 5% gewijzigd door GroteVoet459 op 29-03-2024 09:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kbus
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 03-10 21:00

Mijn ervaring de laatste keer bij een storting naar Distingo was dat het erg snel ging. Binnen een uur stond het er al op. Ik zou het dinsdag na Pasen even goed in de gaten houden. De Raisin rekening maakt er de laatste tijd regelmatig een potje van. Ik heb met het openen van een deposito gehad dat er gevraagd bleef worden “stort nog € xxx” terwijl het er allang stond. Pas na bellen is dit gecorrigeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wingie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:55
Vraagje er is een deposito van mij afgelopen bij Raisin en volgens de app gisteren ook uitgekeerd maar ik zie het niet op mijn reguliere Raisin rekening staan en ook niet op tegenrekening. Heb al getracht te bellen maar in duitsland zijn ze vandaag dicht. Moet ik ivm feestdagen/weekend wachten tot dinsdag voordat ik iets zie en het geld kan doorboeken. (gaat naar Consors ivm 4%)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:49
Wingie schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 11:33:
Vraagje er is een deposito van mij afgelopen bij Raisin en volgens de app gisteren ook uitgekeerd maar ik zie het niet op mijn reguliere Raisin rekening staan en ook niet op tegenrekening. Heb al getracht te bellen maar in duitsland zijn ze vandaag dicht. Moet ik ivm feestdagen/weekend wachten tot dinsdag voordat ik iets zie en het geld kan doorboeken. (gaat naar Consors ivm 4%)
Ik zou zeggen wacht even een paar dagen vaak is het geld nog 'onderweg'. Dit soort dingen duren echt onnodig lang maar is niet iets wat zich beperkt tot Raisin. Boek maar eens geld over naar een belgische bank dan ben je nu hooguit dinsdag aan de beurt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook
  • Laatst online: 04-10 12:32

sanook

_/-\o_

Bij Advanzia is de rente over maart al zichtbaar in het (oude) overzicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
Bij het openen van een deposito is het ook handig om het zo te plannen dat de eind datum van het deposito op een normale dag vroeg in de week valt. Dat is natuurlijk ook afhankelijk van de bank maar het kan voorkomen dat het geld onnodig langer 'onderweg' is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravertal
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:06
Bravertal schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 07:10:
[...]

Tja, kun je beter bij Credit Europe een spaarrekening openen. Eerste zes maanden 3,75% rente (vrij opneembaar).
Kan ik trouwens na dat half jaar een nieuwe spaarrekening openen op naam van mijn vrouw (zelfde tegenrekening) en dan nog een keer 3,75% rente krijgen?

WP: PUHZ-SW75YAA ERST30D-VM2ED.UK en Itho Daalderop WTW HRU 350 ECO unit HR RFT en 23 panelen á 335 wp (11 op oost en 12 op zuid), 13 panelen á 380 wp op noord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroteVoet459
Bravertal schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 11:58:
[...]
Kan ik trouwens na dat half jaar een nieuwe spaarrekening openen op naam van mijn vrouw (zelfde tegenrekening) en dan nog een keer 3,75% rente krijgen?
Als die actie er tegen die tijd nog is waarschijnlijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waalkachel
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 19-07-2024
Bravertal schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 11:58:
[...]

Ja dat kan, dat heb ikzelf inmiddels gedaan. Wel staat er nu duidelijk in de voorwaarden dat je een rekening niet kan sluiten, en vervolgens weer een nieuwe openen met de actierente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuckyStriker
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 05-09 16:59
Pistachenootje schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 01:01:
[...]

En ondanks dat ik pas gisteren het juiste formulier heb gemaild lijkt het gewoon 4% rente te zijn.

@LuckyStriker
Klopt. 4% rente ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 16:52
Valt weer mee dan. Wel lekker, nu tot 1 december 4% op vrij opneembaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankenstein
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 30-09 19:33
Pistachenootje schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 14:10:
[...]

Heb je nog bevestiging gekregen van de verlenging? Ik niet...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kbus
Wingie schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 11:33:
Dat kan best even duren, mijn laatste deposito bij Banca Progetto duurde 4 dagen voor het op mijn Raisin rekening stond. Ze zeggen ook dat het 1-4 dagen mag duren 😢 Helaas zit het lange paasweekend ertussen, dus zal het dinsdag pas bijgeschreven worden op z’n vroegst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 16:52
Frankenstein schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 14:14:
[...]
Nooit gekregen maar ik heb de aandelen transactie zwart op wit. Daar kunnen ze moeilijk onder uit denk ik dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansi55
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 21:21
Frankenstein schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 14:14:
[...]

Ik heb deze week nog nagevraagd bij Consors. Had de rekening geopend in december en wilde zeker zijn dat de verlenging van het rentepercentage van 4% na het openen van een bijv Sparplan of andere belegging (voor einde april; moet nl binnen 4 maanden na 1e inleg) tot december '24 zal doorlopen.
Heb daartoe een email naar Consors gestuurd en kreeg het volgende antwoord:

Gerne erklären wir Ihnen die Bedingungen für die Zinsverlängerung:
Mit dem Verrechnungskonto & Depot haben Sie die Grundlage, sich den Zinssatz auf Ihrem Tagesgeld bis zu 12 Monate zu sichern. Dafür erfüllen Sie einfach eine der folgenden Bedingungen:
Kaufen Sie Wertpapiere für mindestens 1.000, 00 EUR.
Oder legen Sie einen Wertpapiersparplan für mindestens 100,00 EUR an.
Wichtig dabei: Dies muss innerhalb von 4 Monaten nach Eröffnung erfolgen. Ihr Konto wurde am 15.12.2023 eröffnet. Ab diesem Zeitpunkt gelten die 4 Monate. Sie haben also noch die Option der Verlängerung.

Na de bevestiging heb ik direct een Sparplan van 100 Euro/maand geopend, ingaande 1 april en daarmee de 4% tot december vastgelegd. :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frankenstein
Hansi55 schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 19:05:
[...]

Ik heb deze week nog nagevraagd bij Consors. Had de rekening geopend in december en wilde zeker zijn dat de verlenging van het rentepercentage van 4% na het openen van een bijv Sparplan of andere belegging (voor einde april; moet nl binnen 4 maanden na 1e inleg) tot december '24 zal doorlopen.
Heb daartoe een email naar Consors gestuurd en kreeg het volgende antwoord:

Gerne erklären wir Ihnen die Bedingungen für die Zinsverlängerung:
Mit dem Verrechnungskonto & Depot haben Sie die Grundlage, sich den Zinssatz auf Ihrem Tagesgeld bis zu 12 Monate zu sichern. Dafür erfüllen Sie einfach eine der folgenden Bedingungen:
Kaufen Sie Wertpapiere für mindestens 1.000, 00 EUR.
Oder legen Sie einen Wertpapiersparplan für mindestens 100,00 EUR an.
Wichtig dabei: Dies muss innerhalb von 4 Monaten nach Eröffnung erfolgen. Ihr Konto wurde am 15.12.2023 eröffnet. Ab diesem Zeitpunkt gelten die 4 Monate. Sie haben also noch die Option der Verlängerung.

Na de bevestiging heb ik direct een Sparplan van 100 Euro/maand geopend, ingaande 1 april en daarmee de 4% tot december vastgelegd. :9
Dank je @Hansi55. Dat is een duidelijk bericht van de bank. Het is ook een bevestiging dat je je op dat moment kon kwalificeren voor de verlenging. Tegelijk is het niet de bevestiging waar ik zelf op doelde en die anderen gekregen hebben. Anderen ontvingen namelijk nadat ze aan de voorwaarden hadden voldaan een mail van Consors met de bevestiging van de verlenging. Maar ik en Pistachenootje hebben zo'n bevestiging niet gehad. Ik heb er wel een paar keer via de mail en 1x via de chat om gevraagd, maar kreeg toen alleen terug dat ik af moest wachten en dat het een beslissing is van de marketingafdeling om de verlenging toe te kennen. Alsof het handmatig toegekend moet worden, hoewel zoiets gemakkelijk en voordeliger geautomatiseerd kan.

Dus die zekerheid heb ik nog niet. Wat wel kan is elke dag je actuele rente zien in je account. Op 14 april is mijn rekening 6 maanden actief. Als de actuele rente daarna op 4% blijft staan, dan weet ik dat het goed zit. Mocht de verlenging toch niet doorgaan, hoewel ik 1000 EUR heb belegd via Consors, dan mail ik wellicht nog eens, maar anders houdt het ook wel op denk ik. Het gaat bij mij niet om een gigantisch bedrag, dus we zien wel.

Advanzia is ook niet snel deze keer met mijn rekening opheffen overigens. Negen dagen geleden gemaild, en nog geen antwoord ontvangen. Rekening is nog actief... :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
sanook schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 11:39:
Bij Advanzia is de rente over maart al zichtbaar in het (oude) overzicht.
Ja, met datum 1 april. Advanzia heeft een nieuwe interface die momenteel op https://preview-mein.advanziakonto.com/ te zien is.

Ik ben benieuwd wat de nieuwe actierente wordt in april, de huidige 3,97% loopt af op 31 maart. Al heb ik daar niet zomaar wat aan totdat het huidige account weer is opgezegd en een nieuwe wordt geopend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catanan
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 03-10 22:15
Vandaag de inloggegevens van mijn Yapi rekening ontvangen. Staat er dat het tijdelijke wachtwoord beperkt geldig is en daarom heb ik het net gewijzigd. Nou lukt het niet om in te loggen met mijn nieuwe wachtwoord, terwijl als ik hun (tijdelijke) wachtwoord invul het wel goed gaat. Iemand anders hier bekend mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Catanan schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 21:09:
Vandaag de inloggegevens van mijn Yapi rekening ontvangen. Staat er dat het tijdelijke wachtwoord beperkt geldig is en daarom heb ik het net gewijzigd. Nou lukt het niet om in te loggen met mijn nieuwe wachtwoord, terwijl als ik hun (tijdelijke) wachtwoord invul het wel goed gaat. Iemand anders hier bekend mee?
Het aanmaken van een nieuw wachtwoord is een uitdaging. Ik kreeg regelmatig foutmeldingen. Dus danig veel dat mijn account werd geblokkeerd. Uiteindelijk kreeg ik telefonisch de tip geen leestekens te gebruiken. Dat hielp, maar doet mij wel fronsen met betrekking tot de veiligheid van het wachtwoord. Wellicht helpt het voor jou ook.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catanan
wcduck schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 21:16:
[...]

Het aanmaken van een nieuw wachtwoord is een uitdaging. Ik kreeg regelmatig foutmeldingen. Dus danig veel dat mijn account werd geblokkeerd. Uiteindelijk kreeg ik telefonisch de tip geen leestekens te gebruiken. Dat hielp, maar doet mij wel fronsen met betrekking tot de veiligheid van het wachtwoord. Wellicht helpt het voor jou ook.
Bedoel je een letterlijk leesteken? Ik heb wel een teken gebruikt die onder de algemene typografie valt. Als dit het probleem zou zijn hoe kan ik dan opnieuw een wachtwoord aanmaken?
Anders dinsdag maar de klantenservice bellen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Niet online
Dat doen sommige sites uit veiligheidsoverwegingen. Je zou theoretisch via SQL injectie opdrachten kunnen doorgeven aan de server, bijvoorbeeld om de database te verwijderen of om gegevens op te vragen. Maar strict genomen hoeft dat niet, want de server kan op een veilige manier met de input (user id en het wachtwoord) omgaan.

Afbeeldingslocatie: https://imgs.xkcd.com/comics/exploits_of_a_mom_2x.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
mrmrmr schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 21:59:
[...]

Dat doen sommige sites uit veiligheidsoverwegingen. Je zou theoretisch via SQL injectie opdrachten kunnen doorgeven aan de server, bijvoorbeeld om de database te verwijderen of om gegevens op te vragen. Maar strict genomen hoeft dat niet, want de server kan op een veilige manier met de input (user id en het wachtwoord) omgaan.

[Afbeelding]
Het aparte is dat mijn vorige wachtwoord nog wel leestekens bevatte. Dus ze hebben de veiligheid van de wachtwoorden eigenlijk teruggeschroefd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:14
mrmrmr schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 21:59:
[...]

[Afbeelding]
Als je een SQL injection kunt doen via een wachtwoord dan gaat er wel heel veel mis. Of de username willekeurig is / een klantnummer is / ... durf ik niet te zeggen, maar het ging hier sowieso over leestekens in een wachtwoord. Wachtwoorden "moeten" gewoon gehasht worden en dan blijft er niks meer over van de originele input en werkt een Robert'); DROP TABLE users; -- ook niet, immers heb je dan, meestal, een hex string (dus maximaal 0-9 a-f). Dus wat dat betreft eens met @wcduck, als speciale tekens niet mogen ruikt dat naar dat de wachtwoorden niet gehasht worden. En verder zou het sowieso een amateuristische bende zijn als bij welke input dan ook een ' niet toegestaan zou zijn. Alles wat naar de DB gaat moet ge-escaped worden / prepared statements voor worden gebruikt, en dan hebben die "speciale" tekens geen "speciale" betekenis meer.

Er is maar 1 valide reden om 1 eis te stellen aan een wachtwoord, en dat is dat deze niet (te) lang mag zijn. En dan heb ik het niet over 10 tekens of 20 tekens als te lang. Maar over een wachtwoord van 100(en) tekens lang. Het doel van al die hashing algoritmes is namelijk ook om te zorgen dat het hashen lang duurt (zodat een "aanvaller" niet een hele tabel met input => hashed output kan genereren / brute forcen. Doordat het hashen "lang duurt" duurt het vinden van het wachtwoord op basis van willekeurige input ook langer). En als je dan wachtwoorden van 100(en) tekens toestaat dan ben je weer vatbaar voor DoS aanvallen. (als in: iemand die de hele tijd een wachtwoord van 100(en) tekens verstuurt en de server dus de hele tijd met het hashen daarvan bezig is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
RobertMe schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 22:27:
[...]

Als je een SQL injection kunt doen via een wachtwoord dan gaat er wel heel veel mis. Of de username willekeurig is / een klantnummer is / ... durf ik niet te zeggen, maar het ging hier sowieso over leestekens in een wachtwoord. Wachtwoorden "moeten" gewoon gehasht worden en dan blijft er niks meer over van de originele input en werkt een Robert'); DROP TABLE users; -- ook niet, immers heb je dan, meestal, een hex string (dus maximaal 0-9 a-f). Dus wat dat betreft eens met @wcduck, als speciale tekens niet mogen ruikt dat naar dat de wachtwoorden niet gehasht worden. En verder zou het sowieso een amateuristische bende zijn als bij welke input dan ook een ' niet toegestaan zou zijn. Alles wat naar de DB gaat moet ge-escaped worden / prepared statements voor worden gebruikt, en dan hebben die "speciale" tekens geen "speciale" betekenis meer.

Er is maar 1 valide reden om 1 eis te stellen aan een wachtwoord, en dat is dat deze niet (te) lang mag zijn. En dan heb ik het niet over 10 tekens of 20 tekens als te lang. Maar over een wachtwoord van 100(en) tekens lang. Het doel van al die hashing algoritmes is namelijk ook om te zorgen dat het hashen lang duurt (zodat een "aanvaller" niet een hele tabel met input => hashed output kan genereren / brute forcen. Doordat het hashen "lang duurt" duurt het vinden van het wachtwoord op basis van willekeurige input ook langer). En als je dan wachtwoorden van 100(en) tekens toestaat dan ben je weer vatbaar voor DoS aanvallen. (als in: iemand die de hele tijd een wachtwoord van 100(en) tekens verstuurt en de server dus de hele tijd met het hashen daarvan bezig is).
Het wordt nog erger bij Yapi Kredi: het wachtwoord mag maximaal 14 tekens lang zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckyStriker
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 05-09 16:59
Pistachenootje schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 14:10:
[...]

Klopt. Uiteindelijk veel gedoe om niets. Ik weet niet of ik de volledige periode gebruik ga maken van de actie. De communicatie van deze bank laat te wensen over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frankenstein
Pistachenootje schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 01:01:
[...]

En ondanks dat ik pas gisteren het juiste formulier heb gemaild lijkt het gewoon 4% rente te zijn.

@LuckyStriker
In het "OnlineArchiv" staat bij KONTOABSCHLUSS TAGESGELDKONTO het toegepaste rentepercentage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catanan
[...]

Dit was de oplossing. Het vreemde was dat op het moment dat je je wachtwoord aanmaakt er staat dat je tussen de 6 en 15 tekens mag gebruiken, het zowel tekens en cijfers moet bevatten en dat het alleen Engelse tekens mag bevatten. Maar zodra ik een teken gebruik, krijg ik de melding dat het ww alleen uit cijfers en letters mag bestaan.
Het is nu wel gelukt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:16
Mijn verhoogde rente van 3,55% bij credit europe is per vandaag afgelopen, 2 dagen later dan verwacht. De rente is nu weer 1,77%. Het vrij opneembare saldo is al nul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

W1ck1e schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 09:14:
Mijn verhoogde rente van 3,55% bij credit europe is per vandaag afgelopen, 2 dagen later dan verwacht. De rente is nu weer 1,77%. Het vrij opneembare saldo is al nul.
En nu? Actierente bij Garantibank of Santander?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kbus
W1ck1e schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 09:14:
Grappig, bij mij ook twee dagen later dan verwacht. Bij mij nog geen nul saldo, ik trek de rekening leeg op dinsdag. En dan ga ik de rekening ook opheffen! Het opzeggings formulier ligt al klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kbus
Verwijderd schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 10:05:
[...]

Ik heb een rekening geopend bij Santander. Garantibank heeft een Aktie Rente tot maar 31 mei. Dat is vrij kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Verwijderd schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 10:05:
[...]

Bij mij heeft de garantibank een aktierente tot 31 maart.
Dus ik ga voor lloyds (tot 27 mei 3%)
Het is niet zo'n hoog bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:39
Nou, hier nu ook maar een crediteurope rekening geopend voor die 3.75% het komende half jaar... daar kan mijn spaargeld van Bunq dan weer heen. Man, wat heb ik het jaren toch laten liggen zeg. Maar ja, beter laat dan nooit I guess.

Wat doen jullie eigenlijk met de rekeningen waar jullie weer iets vanaf hebben gehaald (stel over 6 maanden dat ik alles weer van credit europe aftrek... ), alles meteen weer opzeggen of gewoon laten staan op de achtergrond (aangezien er toch geen kosten aan verbonden zijn)?

[ Voor 3% gewijzigd door m0ridin op 30-03-2024 10:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
m0ridin schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 10:33:
Nou, hier nu ook maar een crediteurope rekening geopend voor die 3.75% het komende half jaar... daar kan mijn spaargeld van Bunq dan weer heen. Man, wat heb ik het jaren toch laten liggen zeg. Maar ja, beter laat dan nooit I guess.

Wat doen jullie eigenlijk met de rekeningen waar jullie weer iets vanaf hebben gehaald (stel over 6 maanden dat ik alles weer van credit europe aftrek... ), alles meteen weer opzeggen of gewoon laten staan op de achtergrond (aangezien er toch geen kosten aan verbonden zijn)?
Inderdaad, beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald.

Ik ga een rekening niet opzeggen alleen maar voor het uitkeren van de rente of het in aanmerking komen voor een eventuele nieuwe aktie rente. De rente over de niet uitgekeerde rente is niet zo hoog. En ik wil niet het risico lopen om geen rekening meer te kunnen openen (eenmaal weg bij TR kan je niet zo makkelijk terug).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bdekok
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:43
mrmrmr schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 20:11:
[...]

Ik ben benieuwd wat de nieuwe actierente wordt in april, de huidige 3,97% loopt af op 31 maart. Al heb ik daar niet zomaar wat aan totdat het huidige account weer is opgezegd en een nieuwe wordt geopend.
* The special effective interest rate of 3.97% p.a. (nominal interest rate 3.90% p.a.) is valid as of the first payment into the deposit account and for a period of three months. This special interest is granted to new customers and to all customers who have not yet made any deposits. The campaign ends on April 30, 2024.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Niet online
bdekok schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 10:47:
[...]

* The special effective interest rate of 3.97% p.a. (nominal interest rate 3.90% p.a.) is valid as of the first payment into the deposit account and for a period of three months. This special interest is granted to new customers and to all customers who have not yet made any deposits. The campaign ends on April 30, 2024.
Dan zal het wel hetzelfde blijven.

Alleen de Engelstalige pagina is aangepast, de Duits- en Franstalige pagina's melden nog steeds 31 maart als einddatum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdekok
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:43
mrmrmr schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 11:09:
[...]

Alleen de Engelstalige pagina is aangepast, de Duits- en Franstalige pagina's melden nog steeds 31 maart als einddatum.
Hangt er vanaf waar je kijkt ;) ... "Die Kampagne endet am 30.04.2024". "La campagne prendra fin le 30 Avril 2024." De bovenliggende pagina's zijn idd nog niet aangepast.

[ Voor 4% gewijzigd door bdekok op 30-03-2024 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene85
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
W1ck1e schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 10:46:
[...]
Inderdaad, beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald.

Ik ga een rekening niet opzeggen alleen maar voor het uitkeren van de rente of het in aanmerking komen voor een eventuele nieuwe aktie rente. De rente over de niet uitgekeerde rente is niet zo hoog. En ik wil niet het risico lopen om geen rekening meer te kunnen openen (eenmaal weg bij TR kan je niet zo makkelijk terug).
Voor CEB zal je wel moeten opzeggen, omdat je anders pas alle rente op 1-1 bijgeschreven krijgt. Bij banken met maandelijkse of kwartaalijkse bijschrijving kan je idd net zo goed aanhouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelNH
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 16:01
Catanan schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 21:09:
Hoeveel dagen zaten er tussen de aanvraag/identificatie en het ontvangen van de inloggegevens?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:43

Barrycade

Through the...

Pfff dat wordt nog wat volgend jaar, ik heb net de belastingaangifte gedaan. En hoewel veel rekeningen op 1-1-2023 nog niet bestonden, zullen ze volgend jaar hopelijk automatisch ingeladen gaan worden.

Het overzicht verdwijnt namelijk snel in de aangifte met al die rekeningen :D
(Gezin met allemaal grootbank rekeningen en spaarrekeningen bij die grootbanken, wat gezamelijke rekeningen, Revolut voor erbij, en dan ook nog al die Raisin rekeningen, met super lange IBAN nummers in het buitenland B) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Catanan
MarcelNH schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 15:05:
[...]

Hoeveel dagen zaten er tussen de aanvraag/identificatie en het ontvangen van de inloggegevens?
Ik had het afgelopen woensdag aangevraagd, gisteren (vrijdag) gebeld waarom het nog niet geopend was. Bleken mijn antwoorden in de vragenlijst (huisvrouw, herkomst geld) vragen op te roepen. Ze zei goed dat ik belde (ja ja) anders hadden zij contact opgenomen. Dit was rond 10.00 uur, ze zei dat het in orde was en dat ik de inloggegevens dezelfde dag zou ontvangen. Die kreeg ik rond 17.30 uur. 's avonds al een testoverboeking gedaan vanaf ING, maar dat zal wel na Pasen aankomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
MarcelNH schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 15:05:
Het kan heel snel gaan bij YapiKredi, minder dan 40 minuten van begin aanvraag tot toegang tot de rekening.

Let er bij een deposito wel op dat die standaard wordt verlengd als je dit niet schriftelijk of telefonisch anders doorgeeft. Je hebt na verlenging dan 14 dagen de tijd om dit terug te draaien. Dat vind ik een nadeel en ik weet nog niet of ik de rekening serieus ga gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
user109731 schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 16:20:
[...]

...

Let er bij een deposito wel op dat die standaard wordt verlengd als je dit niet schriftelijk of telefonisch anders doorgeeft. Je hebt na verlenging dan 14 dagen de tijd om dit terug te draaien. Dat vind ik een nadeel en ik weet nog niet of ik de rekening serieus ga gebruiken.
Bij openen via de website van YKB kan ik onder in het scherm van het openen van een deposito meteen aangeven wat er na afloop van het deposito moet gebeuren:
a rente en saldo naar de normale spaarrekening
b rente naar spaarrekening, saldo in een nieuw deposito
c rente en saldo naar een nieuw deposito
bij mij is de website in het engels, dus ook bovenstaande opties, waarvan de bovenste de default optie is.
en dat is ook mijn keuze. ik heb nog niet meegemaakt dat er automatisch een nieuw deposito werd geopend,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Rene85 schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 14:37:

Voor CEB zal je wel moeten opzeggen, omdat je anders pas alle rente op 1-1 bijgeschreven krijgt. ...
Aangezien ik dat geen probleem vind hoef ik CEB niet op te zeggen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
W1ck1e schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 16:28:
Bij openen via de website van YKB kan ik onder in het scherm van het openen van een deposito meteen aangeven wat er na afloop van het deposito moet gebeuren:
Ah dat klinkt beter dan wat ze zeggen op de website:
Hoe verleng/beëindig ik mijn deposito?
U kunt Yapı Kredi Bank schriftelijk/telefonisch verzoeken om aan het eind van de looptijd van een Euro-Plus Deposito het saldo plus rente over te maken naar een tegenrekening of naar een bankrekening bij Yapı Kredi Bank. Indien u voor het einde van de looptijd geen opdracht heeft gegeven, zal het totaalbedrag (hoofdbedrag plus rente) automatisch worden verlengd voor een zelfde termijn tegen het dan geldende rentepercentage. Deze kan dus hoger, maar ook lager uitvallen. Voortijdige beëindiging van een deposito is niet mogelijk.
Misschien hebben ze die optie daarna toegevoegd aan de website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
@user109731 Je kunt het zelf controleren door te doen alsof je een deposito gaat openen, en het scherm waarin je het bedrag moet invullen en de looptijd de opties te bekijken. Je kunt in dat scherm ook nog "terug". Je moet wel even genoeg geld op de rekening hebben staan (ik geloof 2k ofzo). En op werkdagen tijdens kantoor uren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelNH
user109731 schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 16:33:
[...]

Ah dat klinkt beter dan wat ze zeggen op de website:

[...]

Misschien hebben ze die optie daarna toegevoegd aan de website.
Wel vreemd dat die optie er überhaupt is, en klaarblijkelijk zelfs de default is. Wie gaat nou een deposito voor één jaar afsluiten welke automatisch en onherroepelijk met een jaar wordt verlengd ongeacht de rentestand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
MarcelNH schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 18:16:
[...]

Wel vreemd dat die optie er überhaupt is, en klaarblijkelijk zelfs de default is. Wie gaat nou een deposito voor één jaar afsluiten welke automatisch en onherroepelijk met een jaar wordt verlengd ongeacht de rentestand?
Default is GEEN nieuw deposito

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcelNH
W1ck1e schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 18:25:
[...]

Default is GEEN nieuw deposito
Ok, ik geloof jou als ervaringsdeskundige. Maar dan nog rest de vraag: waarom bestaat deze optie überhaupt en waarom is de website er zo vaag over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
@MarcelNH Dan kunnen klanten iets kiezen.
Mensenwerk, foutje.
Ook de site van ing (dure bank) bevat fouten.

[ Voor 26% gewijzigd door W1ck1e op 30-03-2024 18:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sipjohn
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:21
Ik kan het ook niet helemaal volgen. Volgens mij heb ik aangegeven bij einde naar spaarrekening.
Nu krijg ik onderstaande bevestiging, waarin automatische verlenging staat(wel met mogelijkheid van annulering binnen 14 dagen).
Het duurt nog even maar ik ga toch maar navragen, stel dat ik einde vergeet!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hvylCxylTQEj6BuSdBeg9L2GU8Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LyIOveflYTeHcEQn0X6GfxUH.jpg?f=fotoalbum_large

Internet KPN 37/27Mbps; Modem Experia v8; Router Fritz!box 7260; Telefoon Siemens C470IP; VSP in: NL>budgetphone.nl, PL>plfon.pl ; VSP uit: cosmovoip.com; Zon 10x365Wp zuidoost; Omvormer Trannergy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hans Denhaag
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 19:37
sipjohn schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 19:48:
Ik kan het ook niet helemaal volgen. Volgens mij heb ik aangegeven bij einde naar spaarrekening.
Nu krijg ik onderstaande bevestiging, waarin automatische verlenging staat(wel met mogelijkheid van annulering binnen 14 dagen).
[Afbeelding]
Ik ken dit. Het vervalt op de vervaldatum. Daar draait het om. Toevallig is bij mij gisteren zon depo vervallen. Hoofdsom + rente staan weer op de spaarrek.

Wiskunde is de taal van de natuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
sipjohn schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 19:48:
[Afbeelding]
Het onderste gele deel klopt. Het eerste gele deel klopt ook door het woord "indien" ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exar
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-10 00:08
W1ck1e schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 20:09:
[...]

Het onderste gele deel klopt. Het eerste gele deel klopt ook door het woord "indien" ;)
Sorry, maar dan moet je misschien even opzoeken wat "indien" betekent.
Er staat gewoon even kort gezegd "indien geen bericht ontvangen van de rekeninghouder, dan verlengen we de deposito"! Dus dat lijkt mij toch echt een fout als er niet verlengd zou moeten worden (en komt dus niet overeen met het onderste gele gedeelte in de screenshot).

Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
Exar schreef op zondag 31 maart 2024 @ 11:57:
[...]

Sorry, maar dan moet je misschien even opzoeken wat "indien" betekent.
Er staat gewoon even kort gezegd "indien geen bericht ontvangen van de rekeninghouder, dan verlengen we de deposito"! Dus dat lijkt mij toch echt een fout als er niet verlengd zou moeten worden (en komt dus niet overeen met het onderste gele gedeelte in de screenshot).
Door bij het openen van het deposito te kiezen voor "na afloop geen nieuw deposito openen" geef je een bericht dat je dat niet wil. De bevestigings mail die ik ook vorige week ontving bevat deze tekst
GEACHTE HEER/MEVROUW,
HIERBIJ BEVESTIGEN WIJ UW TERMIJNDEPOSITO. INDIEN VOOR HET EINDE VAN DE LOOPTIJD GEEN BERICHT IS ONTVANGEN VAN DE REKENINGHOUDER(S) ZAL
HET DEPOSITO INCLUSIEF DE OPGEBOUWDE RENTE AUTOMATISCH WORDEN VERLENGD VOOR EEN ZELFDE TERMIJN TEGEN HET DAN GELDENDE
RENTEPERCENTAGE. AUTOMATISCHE VERLENGINGEN KUNNEN BINNEN 14 DAGEN NA VERLENGING ONGEDAAN GEMAAKT WORDEN.
en onderin dus
VERVALT OP VERVALDATUM
Het gaat dus om "indien .... geen bericht" ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Exar
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-10 00:08
W1ck1e schreef op zondag 31 maart 2024 @ 12:15:
[...]
Door bij het openen van het deposito te kiezen voor "na afloop geen nieuw deposito openen" geef je een bericht dat je dat niet wil. De bevestigings mail die ik ook vorige week ontving bevat deze tekst

[...]

en onderin dus

[...]

Het gaat dus om "indien .... geen bericht" ;)
Nogmaals, er staat dus "indien... geen bericht.... dan verlengen"!
Dus @sipjohn maakt zich terecht 'zorgen', want in dat verhaaltje staat dus dat ze wel gaan verlengen als je geen bericht naar ze stuurt om dat niet te doen.

@W1ck1e misschien denk jij dat "indien" iets van tenzij betekent, maar er staat dus echt gewoon dat de bij geen tegenbericht ze wél gaan verlengen.

Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Exar schreef op zondag 31 maart 2024 @ 12:22:
[...]

Dus @sipjohn maakt zich terecht 'zorgen', want in dat verhaaltje staat dus dat ze wel gaan verlengen als je geen bericht naar ze stuurt om dat niet te doen.

@W1ck1e misschien denk jij dat "indien" iets van tenzij betekent, maar er staat dus echt gewoon dat de bij geen tegenbericht ze wél gaan verlengen.
Het gaat er dus om dat er bij het openen van het deposito al een bericht is verstuurd. Hierdoor wordt er niet verlengd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Exar schreef op zondag 31 maart 2024 @ 12:22:
[...]

In de logica kan je beweringen als
indien A dan B
als volgt "omdraaien"
indien niet B dan niet A
waarbij in dit geval

A = "geen bericht" en B = "(wel) verlengd"

Mijn ervaring is dat geen van mijn deposito's verlengd is, dus dan moet de bank van mij wel een bericht hebben ontvangen (en dat heb ik volgens mij steeds verstuurd door meteen bij het openen aan te geven dat ik geen verlenging wilde)

Maar, ja dat is mijn ervaring ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelNH
Blijft merkwaardig dat je bij het openen van een deposito nog een bericht moet sturen dat deze niet verlengd moet worden. En ja, als ik sipjohn was zou ik er zeker nog een belletje aan wagen want duidelijk is de bevestiging niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waalkachel
MarcelNH schreef op zondag 31 maart 2024 @ 16:57:
Blijft merkwaardig dat je bij het openen van een deposito nog een bericht moet sturen dat deze niet verlengd moet worden. En ja, als ik sipjohn was zou ik er zeker nog een belletje aan wagen want duidelijk is de bevestiging niet.
Ik had in december dus precies hetzelfde, op de site aangegeven dat die niet verlengd moest worden, op de mail en brief thuis stond weer dat die automatisch verlengd zou worden. Vorige week toch maar even gebeld naar yapi kredi voor een ander probleem, maar deze vraag gelijk meegenomen, medewerker gaf aan dat ik destijds niet voor verlenging had gekozen, bedrag wordt gewoon automatisch op spaarrekening gestort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelNH
Waalkachel schreef op zondag 31 maart 2024 @ 17:14:
[...]

Ik had in december dus precies hetzelfde, op de site aangegeven dat die niet verlengd moest worden, op de mail en brief thuis stond weer dat die automatisch verlengd zou worden. Vorige week toch maar even gebeld naar yapi kredi voor een ander probleem, maar deze vraag gelijk meegenomen, medewerker gaf aan dat ik destijds niet voor verlenging had gekozen, bedrag wordt gewoon automatisch op spaarrekening gestort.
Dat hoop je dan maar. Nou ja, gezien het afschrift van sipjohn kun je in ieder geval nooit beweren dat je de je kleine lettertjes niet gelezen hebt (die zitten waarschijnlijk nog niet in de daar gebruikte character set…)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
@Waalkachel Bij alle 9 deposito's van mij die bij Yapi Kredi reeds afgelopen zijn is op de einddatum het saldo en de rente bijgeschreven op de spaarrekening, Er is in geen van de gevallen automatisch een nieuw deposito gestart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marktweakt
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 04-10 09:57
Ha, vandaag weer rente payday; het blijft leuk :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waalkachel
W1ck1e schreef op zondag 31 maart 2024 @ 22:02:
@Waalkachel Bij alle 9 deposito's van mij die bij Yapi Kredi reeds afgelopen zijn is op de einddatum het saldo en de rente bijgeschreven op de spaarrekening, Er is in geen van de gevallen automatisch een nieuw deposito gestart.
Ik agendeer altijd het einde van mijn deposito's, dus dan zou ik het op dat moment wel zien wat er mee gebeurd is. Ik kan me ook niet herinneren dat ik ooit een deposito bij de zelfde bank direct verlengd heb. Vaak elders wel weer een betere rente.
Als ik het me goed herinner had LeasePlanbank overigens ook ooit de optie om automatisch te verlengen maar heeft dat toen onder druk van consumentenbond afgeschaft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
marktweakt schreef op maandag 1 april 2024 @ 11:23:
Ha, vandaag weer rente payday; het blijft leuk :-)
Ja:
N26: rekenen met 365 dagen per jaar (ook in dit schrikkeljaar), dus 1 dag extra rente waardoor de rente per jaar 4,0109589% is (even geen rekening gehouden met de kosten van de rekening)
TR: rekenen met 360 dagen per jaar (elk jaar), dus 6 dagen extra rente waardoor de rente per jaar 4,06666666666666% is
YapiKredi : afgelopen vrijdag bijgeschreven met valutadatum 31 maart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:39
Nou, sinds vandaag ook een rekening bij Credit Europe... daar maar eens een half jaar van de 3.75% actierente profiteren. Volgens mij (samen met de trade republic rente) voor het komende half jaar in ieder geval de beste optie icm vrij opneembaar zijn.

N26 platinum is ook wel interessant, maar zelf als die 4% een half jaar blijft gelden moet je er minimaal 72k op zetten om quitte te spelen vergeleken met 3.75% op credit europe.

Denk voor nu dus wel even prima zo dus...

Hmmm, alleen kan je bij Bunq (waar ik het vandaan wil halen) maar 2x per maand openemen/overmaken dus als ik eerst een test overmaking met kleiner bedrag wil doen en daarna de rest is het daarmee klaar voor de rest vd maand (op zich geen ramp denk ik, maar toch even kijken wat hier handig in is)

[ Voor 23% gewijzigd door m0ridin op 02-04-2024 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:47
Geen nieuwe actie van Advanzia in april? :)

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catanan
Weer een vraag over Yapi Kredi. Mijn testoverboeking is gearriveerd, maar hoe krijg ik hem weer op mijn tegenrekening? Of ben ik te vroeg en moeten ze die nog toevoegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelNH
Best wel flinke verhogingen van de 2 en 3 jaarsdeposito’s bij ASN (2,85%) en RegioBank (2,90%). Daarmee zitten ze hoger dan pure spaarbanken als NN en LPB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
De tijdelijke aanbieding van MeDirect (3,75% rente voor geld dat gestort werd in februari en maart) is per 31 maart niet verlengd en je krijgt nu weer de standaard 3,17%.

Dus mocht je hier gebruik van hebben gemaakt moet (kan?) er weer verhuisd gaan worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
Catanan schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 12:08:
Weer een vraag over Yapi Kredi. Mijn testoverboeking is gearriveerd, maar hoe krijg ik hem weer op mijn tegenrekening? Of ben ik te vroeg en moeten ze die nog toevoegen?
Bij Overboekingen => SEPA transfer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catanan
user109731 schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 12:36:
[...]

Bij Overboekingen => SEPA transfer.
Is gelukt. En net bijgeschreven op mijn ING rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Catanan schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 14:33:
[...]

Is gelukt. En net bijgeschreven op mijn ING rekening.
Dat is snel, hoe lang duurde het ongeveer ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catanan
W1ck1e schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 14:42:
[...]
Dat is snel, hoe lang duurde het ongeveer ?
Ongeveer 2 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Dan is het toch normaal ;)
Ik had even de hoop dat ING naar instant pay was overgegaan (of YKB)

[ Voor 17% gewijzigd door W1ck1e op 02-04-2024 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozwuito
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 12-09 11:42
Yapi Kredi komt niet voor in onderstaande lijst van Nederlandse banken die instant payment ondersteunen:
https://www.betaalverenig...-banken-instant-payments/

Wel apart dat het daarbij ook wat uitmaakt of de banken bij dezelfde transactieverwerker zijn aangesloten.... :?

[ Voor 22% gewijzigd door Mozwuito op 02-04-2024 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corsat
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:14
Even geen rekening gehouden met goede vrijdag maar vanmorgen stond mijn overgeboekte bedrag op mijn raisin rekening echter als ik wil storten geeft hij steeds aan dat het saldo te laag is terwijl ik wel mijn geld zie staan, meer mensen last van dat?

Ecodan 7,5kW Nibe F130 ventilatie warmtepomp, 300l RVS SWW, 8400wp zonnepanelen, LL airco/verwarming, 2 MARSTEK VENUS E firmware v153 BMS 215 combination CT003 v117 app v1.6.47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rechtsherstel
  • Laatst online: 21:23
.

[ Voor 96% gewijzigd door rechtsherstel op 02-04-2024 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01:45
corsat schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 16:40:
Even geen rekening gehouden met goede vrijdag maar vanmorgen stond mijn overgeboekte bedrag op mijn raisin rekening echter als ik wil storten geeft hij steeds aan dat het saldo te laag is terwijl ik wel mijn geld zie staan, meer mensen last van dat?
Ja. De raisin app en weergave klopt niet altijd. Ik heb bovenstaande ook gehad, had toen met een plan id direct naar een spaarrekening overgemaakt. Anyway, gewoon even wachten. Morgen gaan bellen als het nog niet werkt en je geen plan id hebt gebruikt of openstaande aanvraag voor een rekening/deposito hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heisenbug
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 03-10 21:57
Hoor je de SMS met de PIN voor een nieuwe CEB spaarrekening meteen toegestuurd te krijgen?
Ik heb gisteren een rekening geopend en een welkomstmail gekregen maar geen PIN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexFL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-10 11:48
Zodra je de mail hebt met je klantnummer + rekeningnummer moet je ook de sms met pin hebben ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TvanW
  • Registratie: Augustus 2017
  • Niet online
AlexFL schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 21:16:
Zodra je de mail hebt met je klantnummer + rekeningnummer moet je ook de sms met pin hebben ja.
Volgens mij maak je die zelf aan tijdens het aanmaken van je account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jans0090
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 01-05 19:09
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Nobody knows

Ten eerste zal je "tegenrekening" waarschijnlijk een limiet hebben hoeveel je kunt over maken. Daarnaast hebben banken algoritmes die verdachte transacties blokkeren. Met een beetje pech...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Dik de helft was bij mij geen probleem, mijn tegenrekening heeft ook een maximum: 50k.
Als je nog geen kleinere bedragen hebt gedaan zou ik daar even mee beginnen.

@RobertMe Mijn tegenrekening bank (ING) heeft mij wel een een tijdje terug een paar vragen gesteld in het kader van de wwft, maar niet bedragen tegengehouden. Ik heb de vragen eerlijk beantwoord en daarmee was alles in orde.

[ Voor 28% gewijzigd door W1ck1e op 02-04-2024 21:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
Heisenbug schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 20:12:
Hoor je de SMS met de PIN voor een nieuwe CEB spaarrekening meteen toegestuurd te krijgen?
Ik heb gisteren een rekening geopend en een welkomstmail gekregen maar geen PIN.
In dit scherm vul ik mijn klantnummer en een volgens mij zelfgekozen pincode in van 5 cijfers. In het scherm na het klikken op "aanmelden" vul ik de tancode in die ik via een smsje krijg. Uiteraard is dat steeds een ander getal.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KoWwj-Lkm7W_i5Oz-0JFrk3D0x0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/6b2uJdCS8iCRCttOlnVzKTo4.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
W1ck1e schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 21:52:
@RobertMe Mijn tegenrekening bank (ING) heeft mij wel een een tijdje terug een paar vragen gesteld in het kader van de wwft, maar niet bedragen tegengehouden. Ik heb de vragen eerlijk beantwoord en daarmee was alles in orde.
Nouja, bij mij heeft de Rabobank dus eens de rekening geblokkeerd op een zaterdag, en fraudedesk werkt pas weer op maandag :X. Zelf meteen maandagmorgen gebeld en binnen 5 minuten geregeld, geen vragen of niks gehad naar herkomst of wat dan ook: "ik zie dat het naar een rekening op uw naam is, ik ga even overleggen" (lees: normale klantenservicemedewerkster die dus met fraudedesk ging overleggen). Daarna nog iets van een "controlevraag" om zeker te weten dat "ik het was" en klaar. Geld kwam toen ik weer meteen via instant payment aan. Meteen daarna nog een veelvoud gedaan in 1 transactie en dat kwam direct aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
RobertMe schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 22:03:
[...]

Nouja, bij mij heeft de Rabobank dus eens de rekening geblokkeerd op een zaterdag, en fraudedesk werkt pas weer op maandag :X. Zelf meteen maandagmorgen en binnen 5 minuten geregeld, geen vragen of niks gehad naar herkomst of wat dan ook: "ik zie dat het naar een rekening op uw naam is, ik ga even overleggen" (lees: normale klantenservicemedewerkster die dus met fraudedesk ging overleggen). Daarna nog iets van een "controlevraag" om zeker te weten dat "ik het was" en klaar. Geld kwam toen ik weer meteen via instant payment aan. Meteen daarna nog een veelvoud gedaan in 1 transactie en dat kwam direct aan.
Ik ben ook niet helemaal tevreden met de ING. Maar niet genoeg om weg te gaan. Ik troost me met de gedachte dat ze niet veel winst met mij maken, misschien zelfs verlies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01:45
Heisenbug schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 20:12:
Yes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vipo10
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16:39
corsat schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 16:40:
Als je het over Raisin hebt dan wel. Saldo is nul zegt die als ik storting maak terwijl er een saldo staat van duizenden eurootjes. Medling gemaakt bij Raisin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harbo
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Ik heb op 1 April een klein bedrag naar Santander overgemaakt maar ik zie de bijschrijving daar nog niet. Hoe lang duren de overschijvingen naar een BE rekening dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-Remco
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 04-10 12:44
Harbo schreef op woensdag 3 april 2024 @ 11:31:
Ik heb op 1 April een klein bedrag naar Santander overgemaakt maar ik zie de bijschrijving daar nog niet. Hoe lang duren de overschijvingen naar een BE rekening dan?
Ik wacht nog op een bijschrijving van 29 maart...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakersOnly
  • Laatst online: 01:14
Op 29 maart t/m 1 april was er geen internationaal betalingsverkeer ivm Goede Vrijdag en Pasen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rechtsherstel
  • Laatst online: 21:23
Gisterochtend 2 bedragen overgemaakt enkele uren na elkaar. Het eerste bedrag is nog niet aangekomen. Het tweede bedrag is gisteren al bijgeschreven. Gaat nog steeds niet helemaal goed daar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• VanBreukelen
  • Laatst online: 02-10 07:09
Strider schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 11:42:
Geen nieuwe actie van Advanzia in april? :)
Zojuist nog aan de telefoon met Advanzia. Er is nog geen info over mogelijke nieuwe acties :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocn
  • Laatst online: 23:55

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

VanBreukelen schreef op woensdag 3 april 2024 @ 12:38:
[...]

Zojuist nog aan de telefoon met Advanzia. Er is nog geen info over mogelijke nieuwe acties :(
https://www.advanziakonto.com/Home staat hier dat er een aanbod is tot 30 april.
Pagina: 1 ... 54 ... 163 Laatste

Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.

Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.

Trade Republic heeft zijn eigen topic.

We willen hier geen persoonlijke updates zien, dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.

Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling