Acties:
  • 0 Henk 'm!

• namliam_eht
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 12-09 12:30
Als je meerdere deposito's hebt bij Raisin over verschillende banken, is het wel irritant dat je alles van 1 bank bij elkaar ziet in plaats van op volgorde van afloop datum of desnoods openings datum.

Het kan ook simpelweg niet en ook een download is niet mogelijk en door de opmaak van de webpagina is copy/paste daarvan ook niet een werkbare oplossing.

Wat een ondoordacht overzicht voor een "fintech"

Ook Raisin zelf geeft simpelweg "kan niet" als antwoord, dus dan maar zelf een schaduw excel met het handje bij houden :(

[ Voor 12% gewijzigd door namliam_eht op 28-02-2024 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Globalcitizen
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 15:30
Hans Denhaag schreef op maandag 26 februari 2024 @ 13:34:
[...]

Dus dat 3 maands depo is enkel voor vaste klanten. Tenminste, zo kun je het interpreteren.
Ik heb gisteren zo'n deposito met 4% geopend, dus kan bevestigen dat het nog beschikbaar is
[Overigens eindigt morgen de welkom campaign met 20€ volgens hun website (al hebben ze die eerder in januari met een maand verlengd).]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reklameon
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08:23
namliam_eht schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 13:18:
Als je meerdere deposito's hebt bij Raisin over verschillende banken, is het wel irritant dat je alles van 1 bank bij elkaar ziet in plaats van op volgorde van afloop datum of desnoods openings datum.

Ook Raisin zelf geeft simpelweg "kan niet" als antwoord, dus dan maar zelf een schaduw excel met het handje bij houden :(
Ik kan in de app van Raisin (andriod) sorteren op verschillende parameter o.a. banknaam, vervaldatum, bedrag ect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17:22
spaarder schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 11:17:
[...]

Juist wel. Want als jouw actie zou aflopen; laten we zeggen ergens in juli, dan moet je vervolgens nog bijna een half jaar wachten voordat je de rente krijgt uitgekeerd. Rente wordt maar eenmaal (jaarlijks op 1 januari) uitgekeerd.
Bij saldo van een ton is in dit voorbeeld de opgebouwde maar nog niet uitgekeerde rente 1875 euro.
Heb je die rente dan nodig terwijl je net een ton aan saldo hebt opgenomen ?
En de rente op rente is, bij 4% per jaar , zo'n 37,50 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• namliam_eht
Reklameon schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 14:00:
[...]

Ik kan in de app van Raisin (andriod) sorteren op verschillende parameter o.a. banknaam, vervaldatum, bedrag ect.
Ik gebruik bijna uitsluitend web, wel mooi als dat zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:12

sanook

_/-\o_

Het kan ook simpelweg niet en ook een download is niet mogelijk en door de opmaak van de webpagina is copy/paste daarvan ook niet een werkbare oplossing.

Ik zie ze gewoon alle 4 via de website:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QfesJytbYQfCUELd7wYxRmSsroM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/f3CXVEoI9fC8Y7P3FbCUFY94.jpg?f=user_large
Heb je wel op de + geklikt links van 'lopende deposito's'?

[ Voor 3% gewijzigd door sanook op 28-02-2024 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irongalaxy
  • Registratie: Februari 2024
  • Nu online
Ik heb 6 feb. een rekening aangevraagd bij Advanzia en de gevraagde documenten (beveiligd) gemaild.

Accepteert Advanzia een kopie van identiteitsbewijs waarbij BSN onleesbaar is gemaakt?
Ik vermoed dat ze dit niet accepteren. Maar bv. Lloyds bank mag dit wel.

Hoe lang duurt het doorgaans voordat een bankrekening is geopend bij Advanzia? Ik las in dit topic enkele weken. Hoe lang is dat maximaal?

Ik kreeg een week later dan de aanvraag een mail dat ze de documenten niet konden openen. Dus opnieuw gemaild zonder beveiliging. Maar daarna niks meer van ze gehoord. Dus een mail gestuurd met de vraag wat de verwachte openingsdatum zal zijn. Maar daar nog geen reactie op gehad.

Je moet wel geduldig zijn voor een hogere rente ;)

[ Voor 4% gewijzigd door irongalaxy op 28-02-2024 14:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LuckyStriker
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 05-09 16:59
irongalaxy schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 14:38:
Ik heb 6 feb. een rekening aangevraagd bij Advanzia en de gevraagde documenten (beveiligd) gemaild.

Accepteert Advanzia een kopie van identiteitsbewijs waarbij BSN onleesbaar is gemaakt?
Ik vermoed dat ze dit niet accepteren. Maar bv. Lloyds bank mag dit wel.

Hoe lang duurt het doorgaans voordat een bankrekening is geopend bij Advanzia? Ik las in dit topic enkele weken. Hoe lang is dat maximaal?

Ik kreeg een week later dan de aanvraag een mail dat ze de documenten niet konden openen. Dus opnieuw gemaild zonder beveiliging. Maar daarna niks meer van ze gehoord. Dus een mail gestuurd met de vraag wat de verwachte openingsdatum zal zijn. Maar daar nog geen reactie op gehad.

Je moet wel geduldig zijn voor een hogere rente ;)
Vraag 1: nee dat wordt niet geaccepteerd
Vraag 2: in mijn geval duurde het twee weken

Een reactie blijft bij Advanzia vaak lang uit. Eer je antwoord op je vraag hebt, ben je zo twee weken verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:03

Op de website lijkt inderdaad geen sortering te zijn (lijkt random volgorde. Niet eens alles van zelfde bank bij elkaar bij mij, ook niet op begin/einddatum/saldo/whatever). In de (iOS) app kan je wel op van alles sorteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
LuckyStriker schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 14:46:
[...]

Vraag 1: nee dat wordt niet geaccepteerd
Vraag 2: in mijn geval duurde het twee weken

Een reactie blijft bij Advanzia vaak lang uit. Eer je antwoord op je vraag hebt, ben je zo twee weken verder.
Die ervaring heb ik niet..
De laatste tijd (en met het heen en weer gemail, iz de nieuwe portal) krijg soms binnen 1 uur een antwoord van Eva (die is erg populair in de Advanzia mailtjes)

Of het komt omdat ik al 11 jaar klant ben.. 8)

Vertrouwen is goed, controle nog beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
sipjohn schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 11:58:
Ik moet zeggen vroeger was ik ook niet zo van opzeggen rekeningen i.v.m. met administratief gedoe bij latere heropening rekening. Die gemiste rente over rente kon me niet schelen.
Maar met huidige trend van "paar maanden hogere rente" denk ik ook wel aan opzeggen, zodat je eventueel later ook weer van een volgende tijdelijke aktie gebruik kan maken.
Probeer Volkswagen Bank maar eens op te zeggen. :+

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:40
Juan schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 15:32:
En toch nog steeds een actierente? Dan hebben ze wel heel vaak de actierente voor je verlengd.
Of heb je eigenlijk heel vaak opgezegd waardoor je natuurlijk ook helemaal geen 11 jaar klant bent (onafgebroken en dus 1x voor 11 jaar lang in hun systemen staat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irongalaxy
  • Nu online
Juan schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 15:32:
[...]

Die ervaring heb ik niet..
De laatste tijd (en met het heen en weer gemail, iz de nieuwe portal) krijg soms binnen 1 uur een antwoord van Eva (die is erg populair in de Advanzia mailtjes)

Vast omdat je platinum klant bent ;)
Naar welk mailadres stuur je?
Misschien reageren ze daarop sneller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
  • Nu online
RobertMe schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 15:54:
[...]

En toch nog steeds een actierente? Dan hebben ze wel heel vaak de actierente voor je verlengd.
Of heb je eigenlijk heel vaak opgezegd waardoor je natuurlijk ook helemaal geen 11 jaar klant bent (onafgebroken en dus 1x voor 11 jaar lang in hun systemen staat).
Zeker..
Ik heb in al die jaren steeds een aanbod gekregen.. alleen tussen 2017 en 2022 heb ik nagenoeg geen gebruik gemaakt van Advanzia.. ze hadden geloof ik 0,05% of 0,25% bij andere partijen was dat nog net iets hoger.

Wel op een gegeven moment een account voor de vrouw aangevraagd, als het af een toe te lang stil bleef bij ze. Dan had de vrouw een actie, en ik bv niet (of minder) dus was af en toe switchen..

Helemaal in het begin, was er helemaal geen "portal" alleen een overboek scherm, waar je je rekenignnr van Advanzia moest invullen, en het bedrag wat je wilde overboeken, met een wachtwoord (geloof ik) en dan zat je 3 dagen te wachten voor het geld kwam..

Onderstaand rekeningnr heb ik nog steeds sinds 2013

Maar in 2013 2,5% was veel voor die tijd :-)Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7R_UpZVwf5OEYj2nppEjGowhXdA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/CgNpI6XXBAgUX2OgLqmNVUlA.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckyStriker
Juan schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 16:16:
[...]

Zeker..
Ik heb in al die jaren steeds een aanbod gekregen.. alleen tussen 2017 en 2022 heb ik nagenoeg geen gebruik gemaakt van Advanzia.. ze hadden geloof ik 0,05% of 0,25% bij andere partijen was dat nog net iets hoger.

Wel op een gegeven moment een account voor de vrouw aangevraagd, als het af een toe te lang stil bleef bij ze. Dan had de vrouw een actie, en ik bv niet (of minder) dus was af en toe switchen..

Helemaal in het begin, was er helemaal geen "portal" alleen een overboek scherm, waar je je rekenignnr van Advanzia moest invullen, en het bedrag wat je wilde overboeken, met een wachtwoord (geloof ik) en dan zat je 3 dagen te wachten voor het geld kwam..

Onderstaand rekeningnr heb ik nog steeds sinds 2013

Maar in 2013 2,5% was veel voor die tijd :-)[Afbeelding]
Heb je ook wel eens een verlengingsaanbod gekregen nadat de voor jou geldende actierente was geëindigd? Als dat het geval is, bespaart dat mij moeite om de rekening op te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
  • Nu online
Ook dat…

//stort nu nog eens 5k en je krijgt,….//

Die acties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuckyStriker
Juan schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 16:27:
Ook dat…

//stort nu nog eens 5k en je krijgt,….//

Die acties
Ok. Als ik zo de reacties op dit forum lees maakt Advanzia wel onderscheid. De een krijgt wel een aanbieding. De ander niet. Er is geen peil op te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
  • Nu online
Ook dat klopt.

Een vriend van mij heeft ook een rekening nog met 3,4% (t/m 31 maart) maar heeft nog nooit een aanbod gekregen

Als je die krijgt is het tussen de 10e en 20e van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronald_0302
  • Registratie: Augustus 2018
Inmiddels een Trade Republic rekening geopend en eerst om te testen een klein bedrag overgemaakt en stond er met 3 dagen op. Daarna nog een keer een klein bedrag en stond er de volgende dag op vanuit mijn ING rekening. Nu weer terug gestort om te kijken hoelang dat duurt.

Ik lees wisselende berichten hier over het DGS omdat je spaargeld bij Citibank wordt ondergebracht in Ierland. Wil er 50K opzetten, maar wil niet het risico lopen dat ik naar mijn geld kan fluiten….is er iemand die met zekerheid kan zeggen of het onder het DGS valt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckyStriker
Juan schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 16:53:
Ook dat klopt.

Een vriend van mij heeft ook een rekening nog met 3,4% (t/m 31 maart) maar heeft nog nooit een aanbod gekregen

Als je die krijgt is het tussen de 10e en 20e van de maand
Genoeg alternatieven nog. Ik sluit de rekening en open eind van het jaar er wel weer eentje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10:42
ronald_0302 schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 16:54:
Inmiddels een Trade Republic rekening geopend en eerst om te testen een klein bedrag overgemaakt en stond er met 3 dagen op. Daarna nog een keer een klein bedrag en stond er de volgende dag op vanuit mijn ING rekening. Nu weer terug gestort om te kijken hoelang dat duurt.

Ik lees wisselende berichten hier over het DGS omdat je spaargeld bij Citibank wordt ondergebracht in Ierland. Wil er 50K opzetten, maar wil niet het risico lopen dat ik naar mijn geld kan fluiten….is er iemand die met zekerheid kan zeggen of het onder het DGS valt?
Dit is al zo vaak besproken hier, zoek o.a. op '' TR ''

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronald_0302
JohanNL schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 17:06:
[...]

Dit is al zo vaak besproken hier, zoek o.a. op '' TR ''
Heb ik als eerste gedaan, maar wat is het antwoord dan met goede onderbouwing? Er zijn namelijk wisselende antwoorden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 16:28
THE_BASE schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 15:50:
[...]
Probeer Volkswagen Bank maar eens op te zeggen. :+
VW was eenvoudig op te zeggen via de website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
  • Nu online
Pistachenootje schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 17:15:
[...]

VW was eenvoudig op te zeggen via de website.
Ha!.. dat dacht ik ook met Consorsbank.. ben nu bijna een maand bezig..
Ze willen gewoon de rente niet eerder uitkeren, en sturen je steeds met een kluitje het riet in.

Heb online opgezegd (3x inmiddels) maar heb alleen een pak papier gekregen over verkoop van aandelen, die ik niet heb.. dus kan ik niets mee.. en ondertussen nog steeds de rente niet bijgeboekt..

Als ze nu maandelijks uitkeren, was het morgen opgelost...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JohanNL
ronald_0302 schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 17:12:
[...]

Heb ik als eerste gedaan, maar wat is het antwoord dan met goede onderbouwing? Er zijn namelijk wisselende antwoorden.
Het valt onder het DGS en volgens TR zelf is dit ook daadwerkelijk tot €100K per rekeninghouder.
Alleen maakt TR gebruik van omnibus rekeningen en is hier nog wel wat onduidelijkheid over, dat blijf je houden.
In principe heb je door deze constructie dan ook eerst een vordering op TR zelf, dus dan zouden eerst zowel de partnerbank als TR moeten omvallen wil je je geld mogelijk kwijt raken. ( Niet dat ik geloof dat TR de banktegoeden van al haar klanten zou kunnen vergoeden, maar toch )
Het betreft hier ook een tak van Citibank in de meeste gevallen en niet een of andere oost of zuid Europeaans bankje wat niemand zou uitmaken als deze omvalt.

Niet het antwoord waarop je hoopte denk ik, maar hier moet je het (voorlopig) mee doen :)
TR zou inmiddels zelf ook een bankvergunning moeten hebben, dus er is vordering...

[ Voor 8% gewijzigd door JohanNL op 28-02-2024 17:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroteVoet459
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 17:41
ronald_0302 schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 17:12:
[...]

Tja, als zelf de vergelijkingssites twijfelen blijf ik er voorlopig voor die paar tienden extra rente vandaan:
https://www.vanspaarbankv...-onze-vergelijking-staat/

[ Voor 3% gewijzigd door GroteVoet459 op 28-02-2024 17:55 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Globalcitizen
GroteVoet459 schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 17:43:
[...]

Tja, als zelf de vergelijkingssites twijfelen blijf ik er voorlopig voor die paar tienden extra rente vandaan:
Dat artikel concludeert ook dat TR in orde is en de hoogste rente biedt: "Als jij okay bent met dat garantieland is er dus niets aan de hand."

Je doet jezelf tekort als je minder dan 4% nominaal krijgt (tenzij je meer dan 150k€ spaart)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mozwuito
  • Laatst online: 12-09 11:42
[...]

Frankrijk en Ierland zijn ook betrouwbare economieën (beide AA rating), dus hun DGS zal in orde zijn. Maar als de persoonlijke voorkeur echt naar een Duitse DGS uitgaat, dan kan je idd beter geen account bij TR openen. TR heeft overigens sinds december een bankvergunning zoals bovengenoemd artikel vermeldt.

Mensen met een TR-account (heb ik ook) kunnen onder "documenten" inzien onder welke DGS hun rekening valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronald_0302
Globalcitizen schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 18:12:
[...]

Dat artikel concludeert ook dat TR in orde is en de hoogste rente biedt: "Als jij okay bent met dat garantieland is er dus niets aan de hand."

Je doet jezelf tekort als je minder dan 4% nominaal krijgt (tenzij je meer dan 150k€ spaart)
Je kunt op max 50K 4% krijgen, dat is per persoon neem ik aan. Als mijn vrouw er ook 50K opzet is dit toch geen probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckyStriker
Mozwuito schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 18:16:
[...]
Mensen met een TR-account (heb ik ook) kunnen onder "documenten" inzien onder welke DGS hun rekening valt.
''hun' rekening? Klopt niet. Je hebt bij TR geen rekening die op je eigen naam staat. Is een derdengeldrekening. Je hebt een vordering op TR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15:05
[...]

Frankrijk en Ierland zijn ook betrouwbare economieën (beide AA rating), dus hun DGS zal in orde zijn. Maar als de persoonlijke voorkeur echt naar een Duitse DGS uitgaat, dan kan je idd beter geen account bij TR openen. TR heeft overigens sinds december een bankvergunning zoals bovengenoemd artikel vermeldt.

Ik heb een ELI5 nodig ;( . Onder documenten zie ik alleen (volgens mij) generieke documenten.
2 "information about deposit guarantee scheme": 1 met een IE email adres. De andere met een DE email adres. Waar kan ik zien welke bank/land mijn rekening onder valt?

Tevens mijn eerste payment reject binnen. Blijkbaar moet ik als ontvanger mijn volledige naam opgeven zoals deze van mijn paspoort is gescanned. Eerst het geld terugzien op mijn betaalrekening, daarna eeen tweede poging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rindertb
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15:22

Daar zit bij mij 1 document ‘Informatie over het depositogarantiestelsel - Trade Republic.’ De daarin genoemde garantsteller is de Entschädigungseinrichtung deutscher Banken GmbH. Als ik een overboeking wil doen naar TR en ik kies voor ‘Bank transfer’ zie ik onderaan een tekst die meldt dat mijn geld wordt bewaard op een rekening van HSBC Continental Europe S.A. Een IBAN checker komt uit op de HSBC Bank plc. Ik heb bij de opening van de rekening meerdere infosheets van verschillende garantstellers kunnen downloaden.

Geen idee onder welk DGS ik val. Los van het feit dat de garantie gezien gekozen bewoordingen* niet echt een garantie lijkt te zijn.

* In the name of our partner Citibank Europe plc (CEP) we want to point out the following:

„Trade Republic has opened an account as a depositor with Citibank Europe plc, Germany Branch. CEP is a member of the Deposit Guarantee Scheme of Ireland (DGS). The DGS protects claims of depositors up to €100,000. As Trade Republic has notified CEP that CEP is holding the funds placed in the account on behalf of Trade Republic’s underlying clients, CEP will mark the account as a beneficiary account on their records. Should the situation arise, it would be for the Central Bank of Ireland to investigate which underlying beneficiaries are eligible for protection.“

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpsyn
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-08 13:33
*knip* offtopic

[ Voor 99% gewijzigd door Zr40 op 29-02-2024 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Globalcitizen
ronald_0302 schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 19:31:
[...]

Je kunt op max 50K 4% krijgen, dat is per persoon neem ik aan. Als mijn vrouw er ook 50K opzet is dit toch geen probleem?
(Ik dacht aan daarnaast evt. 100k€ op een 1-maands deposito bij RUUT voor 4%, maar dat is een andere discussie en geen vrij opneembare spaarrekening.)

[ Voor 21% gewijzigd door Globalcitizen op 28-02-2024 21:24 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

Globalcitizen schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 20:19:
[...]

(Ik dacht aan daarnaast evt. 100k€ op een 1-maands deposito bij RUUT voor 4%, maar dat is een andere discussie en geen vrij opneembare spaarrekening.)
Ik geloof dat het maximum van een Depositogarantiestelsel inderdaad per persoon per bank is. Ze zou het wel op een eigen, andere rekening moeten zetten (denk ik; misschien kan iemand met eigen ervaring dit bevestigen?)
"ik dacht", "Ik geloof", "denk ik"...
Als je serieus met 150k aan de gang bent zou ik me toch iets meer in de materie verdiepen zodat je dingen zeker weet! Geloven doe je in de kerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozwuito
rindertb schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 19:40:
[...]
* In the name of our partner Citibank Europe plc (CEP) we want to point out the following:
„Trade Republic has opened an account as a depositor with Citibank Europe plc, Germany Branch. CEP is a member of the Deposit Guarantee Scheme of Ireland (DGS).
Dit is het antwoord op je vraag.
jan390 schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 19:33:
[...]
Ik heb een ELI5 nodig ;( . Onder documenten zie ik alleen (volgens mij) generieke documenten.
2 "information about deposit guarantee scheme": 1 met een IE email adres. De andere met een DE email adres. Waar kan ik zien welke bank/land mijn rekening onder valt?
Het stond bij mij onderin onder de naam "informatie over het depositogarantiestelsel". In mijn geval stond er een IE-adres in, en hetzelfde Citibank-verhaal als bij rindertb. Het zal in jouw geval ook Ierland zijn, zeker als jouw partnerbank Citibank is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rindertb
Mozwuito schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 21:04:
... Dit is het antwoord op je vraag. ...
O, echt?

De app geeft tegenstrijdige info.

De gegeven quote staat in de DGS info die bij de in de quote genoemde bank hoort. Waar mijn IBAN check op uit komt. En die voorkomt op de lijst van de Ierse garantsteller. Onder documenten echter, waar volgens jou staat welk DGS van toepassing is, staat de Duitse garantsteller. En de tekst onderin het scherm van een bank transfer noemt weer een bank die voor zover ik kan zien onder het Franse systeem valt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

De enige informatie waaruit de dekking van een DGS blijkt is de informatie die de bank aan rekeninghouders jaarlijks verstrekt. Dit is een wettelijke verplichting voor alle rekeningen waar een (Europees) DGS voor geldt. Van deze informatie kan je volledig uit gaan, en is bedoeld om precies dit soort onduidelijkheden te voorkomen. Krijg je deze informatie niet jaarlijks, dan geldt er geen DGS.

De IBAN van een rekening geeft geen informatie over welk DGS van toepassing is, of dat er uberhaupt een van toepassing is.

[ Voor 6% gewijzigd door Zr40 op 28-02-2024 23:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
rindertb schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 22:34:
Onder documenten echter, waar volgens jou staat welk DGS van toepassing is, staat de Duitse garantsteller.
Dat kan semi kloppen. Veel eerder hebben Tweakers al contact gezocht met het Ierse DGS inzake TR. En zij gaven toen aan dat zijzelf (Ierse DGS) garant staan voor de tegoeden, maar het daadwerkelijke uitvoeren van de uitbetaling wordt gedaan door het Duitse DGS omdat TR (/jij) klant is van de Duitse vestiging van Citibank. Dus de contactpersoon etc is het Duitse DGS. Maar als het DGS in werking treed moet het Ierse DGS alle geld ophoesten. En een (deel)bedrag overmaken naar het Duitse DGS zodat zij het kunnen uitkeren aan de klanten van de Duitse vestiging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harry720A
  • Registratie: December 2023
  • Niet online
Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.
Maar dat was vroeger.

[ Voor 9% gewijzigd door Harry720A op 28-02-2024 23:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

rindertb schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 22:34:
[...]
O, echt?

De app geeft tegenstrijdige info.
Bij tegenstrijdige info altijd van het slechtste scenario uitgaan. Zeker bij financiële zaken.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-09 17:04

Barrycade

Through the...

Mozwuito schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 21:04:
[...]

Dit is het antwoord op je vraag.

[...]

Het stond bij mij onderin onder de naam "informatie over het depositogarantiestelsel". In mijn geval stond er een IE-adres in, en hetzelfde Citibank-verhaal als bij rindertb. Het zal in jouw geval ook Ierland zijn, zeker als jouw partnerbank Citibank is.
Weet niet of je opzettelijk selectief quote hier, maar je laat die lap tekst eronder over dat de CEP in geval van omvallen eens gaat kijken hoe het zit, weg, dat is precies wat mij niet lekker zou zitten.

Dus heeft iemand die bij TR een account heeft een officiële DGS communicatie gehad?

Als je er een paar knikkers hebt staat zal het niet uitmaken. Anders kan je net zo goed voor die 4% een paar EFTs kopen als je toch van een gokje houdt.

• namliam_eht
sanook schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 14:31:
[...]

Ik zie ze gewoon alle 4 via de website:
[Afbeelding]
Heb je wel op de + geklikt links van 'lopende deposito's'?
Is dus precies het probleem, of mijn probleem.
Op datum volgorde in jou screenshot
26-04
29-07
30-09
09-07

• sanook

sanook

_/-\o_

namliam_eht schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 07:56:
[...]

Is dus precies het probleem, of mijn probleem.
Op datum volgorde in jou screenshot
26-04
29-07
30-09
09-07
Het is per bank gesorteerd, en bij de bank per datum afsluiten incasso (bij mij iig)
Maar hoeveel deposito's moet je dan hebben voordat je hier niet meer wijs uit kunt worden?
Je kunt dit ook zelf in een spreadsheetje bijhouden, dan sorteer je het zoals je zelf wilt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Team-RiNo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-09 16:59
[...]

Vergelijkingsites zijn helemaal niet te vertrouwen, die staan vol met affiliatelinks en tonen alleen maar waar ze het meeste aan verdienen. Ik zie hier nooit mensen die zich druk maken onder welk DGS ze vallen, als het maar EU is. En sowieso kan je dat kort na het aanmaken van je account zien voordat je er echt geld op hoeft te zetten.

5440Wp O/W op plat dak | 3MXM52N2V1B8 i.c.m. 1xFTXM35M2V1B + 2xFTXM25M2V1B | RTX4090+7800X3D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LGU
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-09 23:49

LGU

Openbank lijkt weer reclame te maken voor de Welkom rekening + 50 euro. Benieuwd of er iemand in slaagt als bestaande klant een nieuwe rekening geopend te krijgen.

https://www.openbank.nl/open-je-welkom-spaarrekening

• erniee
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-09 19:13
Ik probeerde zojuist in te loggen bij Advanzia en via de oude portal lukt dit zonder problemen. Bij de nieuwe portal probeer ik mij te registeren (dit moet eerst lijkt mij voordat ik een gebruikersnaam heb?). Maar krijg vervolgens de volgende foutmelding als ik mijn gegevens in vul.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-iZPhkz8D8w1pr8FiLkYGF6ORHI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/mnSRlJc1IX3tsqAygfUGvm94.png?f=user_large

Doe ik iets fout?

• Juan
  • Nu online
Heb je een account nr dat begint met 12xxxx?

Dan kan het zijn dat je een nieuw account nr hebt gekregen (was bij mij)

Bij mijn vrouw bleef deze wel hetzelfde.

Ff mailen naar Advanzia

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Novax
  • Registratie: November 2023
  • Niet online
Binnenkort mogelijk nieuwe Italiaanse bank Banca Profilo bij Raisin:
https://www.bancaprofilo.it
Banca Profilo is een instelling gevestigd in Milaan, Italië, gespecialiseerd in Private & Investment Banking. Zij biedt sinds 1995 diensten aan voor het vermogensbeheer van particuliere en institutionele klanten en voor de financiële behoeften van bedrijven. Banca Profilo werd in 2007 genoteerd aan de Borsa Italiana.
Staat niet bij weltsparen.de dus geen idee of de rentes competitief zullen zijn mocht de bank op het platform komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joehoetje
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 17-07-2024
Novax schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 13:45:
Binnenkort mogelijk nieuwe Italiaanse bank Banca Profilo bij Raisin:
https://www.bancaprofilo.it
[...]

Staat niet bij weltsparen.de dus geen idee of de rentes competitief zullen zijn mocht de bank op het platform komen.
Kijk je veel op raisin ofzo;) als ze maar net zo hoog instappen als ca autobank

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Juan
  • Nu online
Na een pissige mail gestuurd, is nu ineens de rente gestort op Consors.. en ook afgeboekt, ik zou verwachten naar mijn opgegeven rekening, echter staat dat er niet duidelijk bij (geen iBAN)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

Zojuist Raisin jaaroverzicht 2023 ontvangen

• JayDawg
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-08 17:44
Nog een vraagje over Trade Republic / TR:

Ik heb daar nu een rekening geopend en vanaf mijn ING rekening 1 euro overgemaakt om de reference account te bevestigen. Mijn spaargeld staat momenteel bij Bunq. Kan ik het van Bunq zo overhevelen naar TR, of gaat ie dan moeilijk doen omdat dat niet mijn reference account is. Moet ik het eerst langs ING halen?

Also, ik heb nu een kleine betaling van TR gekregen met een PUK code er in. Waar heb ik die voor nodig?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mozwuito
JayDawg schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 16:59:
Nog een vraagje over Trade Republic / TR:

Ik heb daar nu een rekening geopend en vanaf mijn ING rekening 1 euro overgemaakt om de reference account te bevestigen. Mijn spaargeld staat momenteel bij Bunq. Kan ik het van Bunq zo overhevelen naar TR, of gaat ie dan moeilijk doen omdat dat niet mijn reference account is. Moet ik het eerst langs ING halen?

Also, ik heb nu een kleine betaling van TR gekregen met een PUK code er in. Waar heb ik die voor nodig?
Door je eerste overboeking staat je ING-rekening nu bij TR ingesteld als tegenrekening. Je kan alleen via de tegenrekening geld overmaken, dus niet rechtstreeks vanaf andere banken. Je kan de PUK gebruiken om je tegenrekening of je PIN-code voor de app te wijzigen: https://support.traderepu...852-Login-Troubleshooting

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 14:54
Ik denk erover na om bij Raisin ern spaarrekening deposito te openen. Het blijft mijn onbekend en heb er totaal geen ervaring mee. Stel dat ik besluit om vanaf April €600 erop te zetten kan dit per maand en automatisch incasso. Bij een deposito via Raisin krijg ik dan elke maand ern nieuwe datum of houden ze de datum aan van de eerste inleg? Of kan ik beter een spaarrekening openen bij Raisin?

Bij Spaarrekening:
Frankrijk nu 3.31%

Bij deposito:
Litouwen nu 3.75%

Hoe betrouwbaar is het alles? Moet ik dit aangeven bij de belastingdienst?

Als ik niet voor de auto kies, dan gaat het om €1.000 per maand

[ Voor 6% gewijzigd door Van der Berg op 29-02-2024 17:45 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JAN-B
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-09 17:37

JAN-B

525 Wp op mijn dak

Van der Berg schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 17:43:
Ik denk erover na om bij Raisin een spaarrekening deposito te openen.
Het is of een spaarrekening, of een deposito;
of allebei apart, kan ook;
Verder, goed idee van je 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
Flinke dalingen bij Imprebanca vanaf 5 maart
  • 1 jaar deposito: 3,45% naar 3,00%
  • 2 jaar deposito: 3,45% naar 3,00%
  • 3 jaar deposito: 3,30% naar 3,00%
  • 4 jaar deposito: 3,30% naar 3,00%
  • 5 jaar deposito: 3,30% naar 3,00%

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• RobertMe
Moet ik dit aangeven bij de belastingdienst?
Nee, je kunt gewoon de belasting ontduiken door het geld via Raisin in het buitenland te zetten ;)

spoiler:
Natuurlijk betaal je er belasting over. Je betaalt belasting over vermogen en het spaargeld is een van de delen van het vermogen. Waar dat geld staat maakt dus niks uit. Er zijn maar 2 dingen zeker in het leven: dat je dood gaat en dat je belasting moet betalen.

Verder wat @JAN-B aangeeft. En voordat je hier aan begint zou ik me eerst uberhaupt er in verdiepen wat het verschil is tussen een spaarrekening en deposito, i.p.v. lukraak op internet vragen en hopen dat je een correct antwoord krijgt. En als je het verschil weet heb je meteen een deel van de vragen beantwoord.

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 14:54
Ik spaar altijd totheden via ABN AMRO mijn eigen bank op Direct Sparen. Stel ik kies hier ervoor, kan ik een automatische incasso op zetten?

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

• Novax
  • Niet online
Van der Berg schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 18:14:
Ik spaar altijd totheden via ABN AMRO mijn eigen bank op Direct Sparen. Stel ik kies hier ervoor, kan ik een automatische incasso op zetten?
Automatische incasso werkt niet, je kan wel vanuit je huisbank automatisch een maandelijks overschrijving doen naar Raisin en dan een plan code opgeven om het direct naar een specifieke spaarrekening door te sturen. Werkt uiteraard alleen met een spaarrekening, niet met een deposito.

https://www.abnamro.nl/nl...odieke-overboekingen.html

[ Voor 8% gewijzigd door Novax op 29-02-2024 18:16 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mpsyn
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-08 13:33
Ik denk erover na om bij Raisin ern spaarrekening deposito te openen. Het blijft mijn onbekend en heb er totaal geen ervaring mee. Stel dat ik besluit om vanaf April €600 erop te zetten kan dit per maand en automatisch incasso. Bij een deposito via Raisin krijg ik dan elke maand ern nieuwe datum of houden ze de datum aan van de eerste inleg? Of kan ik beter een spaarrekening openen bij Raisin?

Bij Spaarrekening:
Frankrijk nu 3.31%

Bij deposito:
Litouwen nu 3.75%

Hoe betrouwbaar is het alles? Moet ik dit aangeven bij de belastingdienst?

Als ik niet voor de auto kies, dan gaat het om €1.000 per maand
Van der Berg schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 18:14:

Als ik jou was zou ik (morgenochtend) een spaarrekening openen bij CEB, en daarna als de wiedeweerga je ABN spaarcenten daar naar toe over hevelen.

3,75% gegarandeerd voor 6 maanden.

Je kan zelfs een automatische incasso overschrijving aanmaken voor de komende maanden, zodat je maandelijkse spaargeld daar automtisch naar toe wordt verplaatst, zo je wilt.
Nederlandse bank; je geld staat veilig onder het Nederlandse Deposito Grantie Stelsel.

Dan, hoef je eerst even verder nergens over na te denken, en heb je ruim de tijd de komende maanden (of weken) dit topic te lezen; my two cents.

• Mozwuito
Met de huidige dalende trend bij de spaardeposito's kan je nu het beste bij de spaarrekeningen kijken voor de hoogste rentes. Tenminste zolang deze nog niet gaan dalen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GroteVoet459
Mozwuito schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 19:30:
Met de huidige dalende trend bij de spaardeposito's kan je nu het beste bij de spaarrekeningen kijken voor de hoogste rentes. Tenminste zolang deze nog niet gaan dalen.
Die laatste zin is erg belangrijk.

De rente op gewone spaarrekeningen (uitgezonderd voor aanbiedingen met een vaste periode) is variabel. Die 4,0% die je nu krijgt bij Trade Republic kan volgende maand zo maar 3,0% of zelfs weer 2,0% zijn en dan is nog 11 maanden op 3,6% zitten met een Banco Progetto deposito misschien achteraf toch beter.

Hetzelfde geldt voor de aanbiedingen - na die periode van 3, 4 of 6 maanden kan de wereld er heel anders uit zien.

Het omgekeerde zag je vorig waarbij de variable rente steeds die van lopende deposito's inhaalde. Winst of verlies zat dan echt in hoe lang je deposito al liep/nog moest.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• JohanNL
mpsyn schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 19:09:
[...]

[...]

Als ik jou was zou ik (morgenochtend) een spaarrekening openen bij CEB, en daarna als de wiedeweerga je ABN spaarcenten daar naar toe over hevelen.
De grote vraag is of van den berg deze keer wel wat gaat doen met de informatie die mensen hem geven, ben oprecht benieuwd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mozwuito
GroteVoet459 schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 19:53:
[...]
De rente op gewone spaarrekeningen (uitgezonderd voor aanbiedingen met een vaste periode) is variabel. Die 4,0% die je nu krijgt bij Trade Republic kan volgende maand zo maar 3,0% of zelfs weer 2,0% zijn en dan is nog 11 maanden op 3,6% zitten met een Banco Progetto deposito misschien achteraf toch beter.

Hetzelfde geldt voor de aanbiedingen - na die periode van 3, 4 of 6 maanden kan de wereld er heel anders uit zien.

Het omgekeerde zag je vorig waarbij de variable rente steeds die van lopende deposito's inhaalde. Winst of verlies zat dan echt in hoe lang je deposito al liep/nog moest.
Klopt! TR lijkt voor zijn rente naar de ECB te kijken, dus die zullen hopelijk hun rente pas verlagen zodra de ECB dat doet. De verwachting is dat de ECB dat pas in de zomer doet, maar ja dat is natuurlijk niet in beton gegoten. Als mijn eigen deposito's aflopen, moet ik ook weer kijken hoe dan de situatie is. Ik hou sowieso altijd een deel van mijn geld op spaarrekeningen, om er direct over te kunnen beschikken als het nodig is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GroteVoet459
Mozwuito schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 21:54:
[...]
TR lijkt voor zijn rente naar de ECB te kijken,
Geen idee waar je die conclusie vandaan haalt - in oktober ging TR van 2,0% naar 4,0%. In de tussentijd hebben ze helemaal niks gevolgd ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
@GroteVoet459 het verhaal van TR toen ze begonnen in Nederland was dat ze de rente die ze ontvingen van de europese bank doorgaven aan de spaarders.

5 januari 2023 heb ik een rekening geopend vanwege de 2% (de andere banken waar ik spaarde zaten daar ruim onder). In februari kwam daar Scalable Baader bij met 2,3% en 5 euro kosten per maand. Pas ongeveer in juni werd TR ingehaald door andere banken waar ik spaar(de). Terwijl ik had gehoopt dat TR eerder de rente van de ecb zou volgen, kwam er pas in oktober de verhoging naar 4%.

Neen, TR volgt niet automatisch de rente van ecb, maar de meeste andere banken gunnen de spaarders minder op vrij opneembaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
Het is toch ook wel een lokkertje zodat mensen een rekening bij hun openen, een beleggingsrekening.
Het spaargedeelte is vooral een bijzaak.
Ik ga ervan uit dat ze voorlopig wel één van de hoogste rentes zullen aanbieden, totdat ze meer naamsbekendheid hebben m.b.t. beleggen.
Ze zijn daarnaast ook bezig met een betaalkaart waarmee je ook wat leuke voordeeltjes kunt krijgen, wie weet voegen ze later dus nog wel meer toe, mogelijk ook spaar-gerelateerd.

• W1ck1e
@JohanNL Beleggen daar is een keuze. Ik spaar er alleen maar.

[ Voor 4% gewijzigd door W1ck1e op 29-02-2024 22:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
W1ck1e schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 22:29:
@JohanNL Beleggen daar is een keuze. Ik spaar er alleen maar.
Klopt, maar de stap is nu een heel stuk kleiner.
Het geld wat je bij hun op de spaarrekening zet kun je gelijk gebruiken om mee te beleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S91
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 11-09 07:06

S91

hannessie schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 13:22:
Weet iemand wat ik fout doe, had een rekening geopend bij Trade Republic ,wat op zich heel gemakkelijk ging .
Nu al 2 maal geld vanaf mijn ING rekening gestort maar is wordt nu voor de tweede maal terug gestort omdat het niet aan de voorwaarden voldoet.
Wie weet raad ?
Hier exact hetzelfde probleem. Ook een en/of rekening. Hoe is het bij jou afgelopen @hannessie?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• nobleone
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:17
Vreemd: zowel mijn Raisin als OpenBank rekeningen zijn, volgens de door de Belastingdienst vooraf ingevulde gegevens in mijn InkomstenBelasting Aangifte, ingedeeld als belegging.
Corrigeren dan maar hè?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Juan
  • Nu online
Let op! Raisin heeft een puinhoop doorgegeven aan de fiscus, verkeerde rekeningen, geen saldo, missende rekeningen . En ze zijn ook nog eens als belegging doorgegeven (iig de deposito's)

Dus zowel als spaarrekening als belegging.
Ze hebben er echt een rommeltje van gemaakt.
Dus goed controleren.

Al door meerdere geconstateerd dus..

[ Voor 6% gewijzigd door Juan op 01-03-2024 07:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Het minder leuke aan een buitenlandse (spaar)rekening. :'(
Ik moest even denken welke dat zou zijn. Openbank had ik pas vanaf februari. Maar in 2022 had ik een keer de Revolut-app gedownload dus dat zal het dan zijn.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/ch7rbmT/IMG-8498.png

[ Voor 18% gewijzigd door Cheesy op 01-03-2024 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harbo
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Cheesy schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 10:34:
Ik moest even denken welke dat zou zijn. Openbank had ik pas vanaf februari. Maar in 2022 had ik een keer de Revolut-app gedownload dus dat zal het dan zijn.

[Afbeelding]
Dit krijg jij omdat jij app gebruikt. Buitenlandse rekeningen worden in de app niet ondersteund,

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Harbo schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 10:50:
[...]

Dit krijg jij omdat jij app gebruikt. Buitenlandse rekeningen worden in de app niet ondersteund,
Ja <knip> namecalling is niet de bedoeling, zelfs niet als grap. Wat voor jou 'n grap kan zijn, hoeft dat niet voor 'n ander te zijn., dat staat in het screenshot ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Ardana op 01-03-2024 15:22 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Cheesy schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 10:34:

[Afbeelding]
Heeft de belastingdienst een app :o :o :o

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Wolly schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 11:23:
[...]
Heeft de belastingdienst een app :o :o :o
Nog maar een paar jaar..

Logisch dat het boomer publiek op tweaker onderhand dat niet heeft meegekregen. ;) :+

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 08:16
Cyberpope schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 12:52:
[...]

Nog maar een paar jaar..

Logische dat het boomer publiek op tweaker onderhand dat niet heeft meegekregen. ;) :+
Haha, deze 50’er doet inderdaad ook nog - old school - aangifte via de laptop anno 2024 😊 . Wist ook niet dat er een aangifte app bestaat. Overigens kan dan bijna niemand van de tweakers hier met al de nodige buitenlandse (Fin tech) banken, spaar en deposito rekeningen, met de app aangifte doen.

[ Voor 18% gewijzigd door Datisraar op 01-03-2024 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Cyberpope schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 12:52:
[...]

Nog maar een paar jaar..

Logische dat het boomer publiek op tweaker onderhand dat niet heeft meegekregen. ;) :+
Ben gewend om altijd andere formulieren te moeten gebruiken ivm niet in loondienst zijn :+

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• GroteVoet459
Datisraar schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 13:04:
[...]
Haha, deze 50’er doet inderdaad ook nog - old school - aangifte via de laptop anno 2024 😊
Idem op leeftijd.
Jaaroverzichten van 10 verschillende banken, en dan nog een reeks andere instanties - die heb ik liever in grote-letter-bibliotheek-modus op mijn widescreen dan op mijn telefoon voor de controle.
En een app die je één keer per jaar gebruikt klinkt als overkill.

Maar ik hoef 'm ook niet persé op 1 maart in te leveren (en dan op social media te klagen dat de site onbereikbaar is) - blijkbaar is er wat mis met me ...

[ Voor 13% gewijzigd door GroteVoet459 op 01-03-2024 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
Consors heeft gisteren (29-Feb) de aanbieding voor nieuwe klanten aangepast:
Nu 3,75% (was 3,50%) voor 5 maanden (was 6 maanden)

Het verlengen tot 1 jaar door het aanschaffen van aandelen is (nog?) niet terug gekeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Laatst online: 16:59
nobleone schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 06:52:
Vreemd: zowel mijn Raisin als OpenBank rekeningen zijn, volgens de door de Belastingdienst vooraf ingevulde gegevens in mijn InkomstenBelasting Aangifte, ingedeeld als belegging.
Corrigeren dan maar hè?
Bij mij staat hij onder het kopje 'bank of belegging in het buitenland '. Dat is dan correct toch gezien het een buitenlandse IBAN is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

Deezers schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 14:54:
[...]

Bij mij staat hij onder het kopje 'bank of belegging in het buitenland '. Dat is dan correct toch gezien het een buitenlandse IBAN is?
Bij mij ook, lijkt mij ook correct.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Deezers schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 14:54:
[...]

Maar een bank in het buitenland wordt belast als spaargeld en een belegging in het buitenland als belegging. Heb zelf de aangifte nog niet geopend. Maar in die twee dingen (spaargeld vs belegging) zal toch ook onderscheid worden gemaakt? Dan lijkt mij dus dat Raisin / OpenBank niet in dezelfde categorie moeten staan. Tenzij er dus nog een ander dingetje is dat bepaald of het spaargeld of belegging is (een extra dropdown per regel waar je het een of het ander selecteert of whatever).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nobleone
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:17
Ik ben er nog niet aan toegekomen om de aangifte te corrigeren maar zoals het er vooraf-ingevuld staat, ziet het er in elk geval raar uit (er wordt gevraagd naar ontvangen dividend en betaalde dividendbelasting, voor een betaal/spaarrekening!?).

Als iemand weet hoe de Belastingdienst het juiste rendementspercentage weet te hanteren ondanks het op één hoop gooien van buitenlandse rekeningen en beleggingen (waarom is cryptovaluta eigenlijk een belegging en callen de ponden en dollars in mijn sokkenla gewoon onder 'cash?), wil ik het best zo laten staan hoor.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bar_en_boos
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Voor de Advanzia liefhebbers:

"The special effective interest rate of 3.97% p.a. (nominal interest rate 3.90% p.a.) is valid as of the first payment into the deposit account and for a period of three months. This special interest is granted to new customers and to all customers who have not yet made any deposits. The campaign ends on March 31, 2024. Interests will only be credited for a minimum deposit amount of €5,000."

Volgens mij blijft de actierente dus op het oude niveau gehandhaafd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpandroid
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 17:09
Als je de belastingaangifte op papier doet (p biljet) dan hoef je alleen het totaal aan spaargeld en beleggingen aan te geven.
Dat was bij de aangifte 2022 tenminste nog wel het geval.

Aangifte doen op papier kan nog meer voordelen hebben maar dat is persoonlijk.

Aanvragen van een p biljet kan via de Belastingtelefoon.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Cyb

RobertMe schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 18:19:
[...]
Ik heb een paar weken terug alles van Renault / RCI af gehaald. En die staat nu dus al een aantal weken op "€0". Geen idee verder of deze wel nog automatisch gesloten zal worden op korte termijn of bv pas na een paar jaar. (Van Santander staat mij bij dat ze een rekening met €0 na 3 jaar sluiten bv)
Waarom niet een klein bedrag op de rekening laten, zodat je de rekening altijd nog snel kan gebruiken zodra je wilt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Cyb schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 16:35:
[...]

Waarom niet een klein bedrag op de rekening laten, zodat je de rekening altijd nog snel kan gebruiken zodra je wilt?
Ik kan tzt ook gewoon opnieuw aanvragen? ;)

Als Renault de rekening uberhaupt doet opzeggen in de tussentijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakersOnly
  • Laatst online: 16:06
Ik heb gisteren mijn spaarsaldo overgeboekt naar het IBAN rekening nummer bij Advanzia. Ik ben vergeten om het account nummer in de omschrijving erbij te zetten. Geld is nog niet bijgeschreven. Hoop maar dat het goed komt.

Was mij niet duidelijk of je nu wel of niet het account nummer moest toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
Cyb schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 16:35:
[...]

Dan blijft 'ie ieder jaar terugkomen in je aangifte en zelfs dat kleine beetje lijdt "verlies" door de lage rente.

Heb 'm gewoon opgezegd, krijg je ook direct de rente uitgekeerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohanNL
Juan schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 07:41:
Let op! Raisin heeft een puinhoop doorgegeven aan de fiscus, verkeerde rekeningen, geen saldo, missende rekeningen . En ze zijn ook nog eens als belegging doorgegeven (iig de deposito's)

Dus zowel als spaarrekening als belegging.
Ze hebben er echt een rommeltje van gemaakt.
Dus goed controleren.

Al door meerdere geconstateerd dus..
Niet alleen Raisin, maar mogelijk alle buitenlandse banken, de BD lijkt het vooral niet voor elkaar te krijgen met gegevens van buitenlandse banken om dit er correct in te zetten.
Gelukkig zijn die dingen die ze doorgeven en in je overzicht staan enkel om het voor jou makkelijker te maken.
Dus, gewoon die regels verwijderen en zelf handmatig regels toevoegen.
Heb dit in het verleden altijd zo gedaan en nog nooit vragen over gehad.
Ook de BD zelf is je waarschijnlijk dankbaar als je het op een ordelijke manier corrigeert :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
De minimale inleg voor CA Autobank deposito's is weer verlaagd van €30.000 naar €20.000. Zal dus wel effect hebben gehad op de toestroom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckyStriker
TweakersOnly schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 17:09:
Ik heb gisteren mijn spaarsaldo overgeboekt naar het IBAN rekening nummer bij Advanzia. Ik ben vergeten om het account nummer in de omschrijving erbij te zetten. Geld is nog niet bijgeschreven. Hoop maar dat het goed komt.

Is mij ook twee keer overkomen. Beide keren geen probleem opgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12-09 15:44
TweakersOnly schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 17:09:

Advanzia vraagt inderdaad om het wel te doen.
Hier is ook al voorbij gekomen dat het zonder ook wel werkte. Zou dus wel goed moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rindertb
Vandaag, na 2 weken, tot mijn verbazing reactie gekregen van TR op mijn ticket aangaande het door hen foutief geautocorrigeerde huisnummer. Deze vergde een reactie van mij die tot mijn wederom verbazing een ook vandaag al afgehandelde correctie leidde.

Mooi, maar in geval van nood lijkt mij een snellere communicatie toch wel noodzakelijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vdr01
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11:19

vdr01

MHI SRKZS-S 3.5

rindertb schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 18:31:
Vandaag, na 2 weken, tot mijn verbazing reactie gekregen van TR op mijn ticket aangaande het door hen foutief geautocorrigeerde huisnummer. Deze vergde een reactie van mij die tot mijn wederom verbazing een ook vandaag al afgehandelde correctie leidde.

Mooi, maar in geval van nood lijkt mij een snellere communicatie toch wel noodzakelijk.
Als de nood aan de man komt krijg je niemand meer aan de lijn. Ongeacht uw spaarbunker.

GT7 ID: ONYX_PdeG69

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rindertb
vdr01 schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 18:40:
… Als de nood aan de man komt krijg je niemand meer aan de lijn. Ongeacht uw spaarbunker.
_O- Ik hoop voor je dat je daar geen ervaring mee hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
BluOr Bank weer terug in de lijst bij Raisin maar wel flinke dalingen vanaf 7 maart:
  • 6 maanden deposito: 3,20% naar 2,70%
  • 9 maanden deposito: 3,20% naar 2,65%
  • 1 jaar deposito: 3,25% naar 2,50%
  • 2 jaar deposito: 3,51% naar 2,30%
  • 3 jaar deposito: 3,61% naar 2,00%
Pagina: 1 ... 46 ... 159 Laatste

Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.

Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.

Trade Republic heeft zijn eigen topic.

We willen hier geen persoonlijke updates zien, dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.

Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling