Tel daar wel bij op dat je spaargeld twee dagen onderweg is als je het eraf wil halen en je moet telefonisch contact opnemen. Ze gijzelen nog net niet je geld.Globalcitizen schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 18:57:
[...]
Hoezo?
De effectieve rente is lager dan de 4% bij Trade Republic en RUUT, maar hoger dan alle vrij opneembare spaarrekeningen bij Raisin.
Spaanse DGS, dus ook de wetgeving voor Spanje lijkt mij.Deezers schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 20:39:
Via Santander Consumer Bank krijg je een Belgische IBAN. Betaal je dan ook Belgische bronbelasting?
Bij zowel Spanje als België kun je een vrijstelling krijgen als belastingplichtige in Nederland.
Nee, bij het aanvragen van een rekening bij Santander Consumer Bank zit bij het contract een automatisch ingevulde bijlage voor vrijstelling van de bronbelasting.Deezers schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 20:39:
Via Santander Consumer Bank krijg je een Belgische IBAN. Betaal je dan ook Belgische bronbelasting?
Vergelijkbaar met dit document https://www.santandercons...g_op_interesten_SCBNL.pdf
Bij mijn aanmelding bij de Trade Republic was mijn huisnummer dat een rare toevoeging heeft door hun autocorrect fout geformatteerd. Zelf wijzigen mislukt door de melding dat de postcode niet goed zou zijn. Wat niet zo is. Ik heb sinds hun ‘we zijn je niet vergeten’ reactie 2 dagen na mijn contactpoging een week niks meer vernomen.
Vanmorgen schotelde de app van Trade Republic - met spelfout en al - mij onderstaand scherm voor.
De pincode was middels de ‘vergeten’ procedure te herstellen maar vanwege het - zoals in deze draad al vaak gemelde - ontbreken van een werkende contactoptie heb ik het hele tegoed weggeboekt.
Vanmorgen schotelde de app van Trade Republic - met spelfout en al - mij onderstaand scherm voor.
De pincode was middels de ‘vergeten’ procedure te herstellen maar vanwege het - zoals in deze draad al vaak gemelde - ontbreken van een werkende contactoptie heb ik het hele tegoed weggeboekt.
:strip_exif()/f/image/ll9TjROHEonz9m9PYvRtn3Lx.jpg?f=fotoalbum_large)
Dan heb ik lievere een wat lagere rente bij een bank of instelling die zijn zaakjes wel op orde heeft. Amateuristisch dit.rindertb schreef op zondag 25 februari 2024 @ 11:48:
Bij mijn aanmelding bij de Trade Republic was mijn huisnummer dat een rare toevoeging heeft door hun autocorrect fout geformatteerd. Zelf wijzigen mislukt door de melding dat de postcode niet goed zou zijn. Wat niet zo is. Ik heb sinds hun ‘we zijn je niet vergeten’ reactie 2 dagen na mijn contactpoging een week niks meer vernomen.
[Afbeelding]
Over 3 maanden maar weer eens kijken dusrindertb schreef op zondag 25 februari 2024 @ 11:48:
[Afbeelding]

In vino veritas, in aqua sanitas
Eens, leuk hoor zo’n 4 procent rente, maar er mag toch dan ook niet tegen zitten bij TR. Wat ik ook hier al eerder poste, je kunt alleen mailen. Ze begrijpen een eenvoudige vraag niet en als je daar op reageert moeten ze het uitzoeken en na 1 week hoorde ik nog niets. Nee, dan maar ietsje lagere rente elders.LuckyStriker schreef op zondag 25 februari 2024 @ 12:22:
[...]
Dan heb ik lievere een wat lagere rente bij een bank of instelling die zijn zaakjes wel op orde heeft. Amateuristisch dit.
Ik vind dat ook van bunq.
Op mn jaaroverzicht zie ik ineens drie rekeningnummers. Een daarvan ken ik. Dat is die van het savings-account. Geen idee waar die andere twee voor zijn.
In de app zie ik heel vaak de af- en bijschrijvingen niet. App verwijderen en opnieuw installeren en het is weer zichtbaar.
Krijg continu de melding dat er een update klaar staat. Maar er staat helemaal geen update klaar in de play store.
Leuk zo'n fintech bank. Maar heb er door dit soort fratsen weinig vertrouwen in. Ik hoef niet te weten hoeveel bomen ik heb geplant. Wat mijn ecologische voetafdruk is. Ik wil gewoon een fatsoenlijk werkende app. Hoe moeilijk kan het zijn.
Op mn jaaroverzicht zie ik ineens drie rekeningnummers. Een daarvan ken ik. Dat is die van het savings-account. Geen idee waar die andere twee voor zijn.
In de app zie ik heel vaak de af- en bijschrijvingen niet. App verwijderen en opnieuw installeren en het is weer zichtbaar.
Krijg continu de melding dat er een update klaar staat. Maar er staat helemaal geen update klaar in de play store.
Leuk zo'n fintech bank. Maar heb er door dit soort fratsen weinig vertrouwen in. Ik hoef niet te weten hoeveel bomen ik heb geplant. Wat mijn ecologische voetafdruk is. Ik wil gewoon een fatsoenlijk werkende app. Hoe moeilijk kan het zijn.
Volgens mij ook alleen maar tot 50.000 euro spaartegoed?Datisraar schreef op zondag 25 februari 2024 @ 13:09:
[...]
Eens, leuk hoor zo’n 4 procent rente, maar er mag toch dan ook niet tegen zitten bij TR. Wat ik ook hier al eerder poste, je kunt alleen mailen. Ze begrijpen een eenvoudige vraag niet en als je daar op reageert moeten ze het uitzoeken en na 1 week hoorde ik nog niets. Nee, dan maar ietsje lagere rente elders.
Ook dat. Maar gewoon die klantenservice bij TR dat trekt gewoon op niets.Deezers schreef op zondag 25 februari 2024 @ 13:11:
[...]
Volgens mij ook alleen maar tot 50.000 euro spaartegoed?
Nouja, zoals altijd gewoon spreiden.
Doet die ene bank vervelend heb je gelukkig nog toegang tot de andere banken en kun je dit rustig oppakken waarna het hopelijk weer goed komt.
Maar het kriebelt natuurlijk wel wat om mijn geld bij TR weer weg te halen na dit soort verhalen die maar geen einde te lijken hebben.
Tot dusver werkt TR hier snel en correct, of dat in de toekomst ook zo zal blijven is een tweede
Doet die ene bank vervelend heb je gelukkig nog toegang tot de andere banken en kun je dit rustig oppakken waarna het hopelijk weer goed komt.
Maar het kriebelt natuurlijk wel wat om mijn geld bij TR weer weg te halen na dit soort verhalen die maar geen einde te lijken hebben.
Tot dusver werkt TR hier snel en correct, of dat in de toekomst ook zo zal blijven is een tweede
In vino veritas, in aqua sanitas
Zit te lezen over RUUT, ik ervaar tegenstrijdigheden m.b.t. de (niet onoverkomelijke) maandelijkse kosten:
?
VanBreukelen schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 18:14:
Ik kan het op de site van RUUT niet duidelijk vinden, maar ik dacht ergens eens gelezen te hebben dat je daar 3 eu per maand voor moet betalen.
Weet iemand of dit nog steeds zo is, of hebben ze die toevallig al laten vervallen
Rudedadude schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 08:29:
...
@VanBreukelen ik heb de algemene voorwaarden er nog eens goed op doorgelopen. Die 3 euro per maand is vanaf volgend jaar, dit jaar dus nog niet. Dat is het enige wat ik nog in de gaten moet houden, of ze dat doorzetten en waar evt. tzt de account ophef knop zit
Ik kan op www.ruutapp.com nergens vinden dat er (dit jaar) geen maandlijkse kosten van 3 euro zijn en in het document (https://ruutapp.com/agreement/DE/03_RUUT_Isbank_PLV.pdf) op pagina 5 staat dat vanaf 01-01-2024 de maandelijkse kosten 3 euro zijn.Globalcitizen schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 11:03:
Minstens tot volgend jaar geen maandelijkse kosten. (Dat is inderdaad veranderd; evenals dat ze zich nu ook op NL richten.)
?
Het 2de deel van die laatste zin geldt voor elke bank. Eigen ervaringen waardeer ik meer dan al die meldingen die ik van anderen op trustpilot lees.JohanNL schreef op zondag 25 februari 2024 @ 14:44:
Nouja, zoals altijd gewoon spreiden.
@Deezers Veel spaarders hier zullen genoeg hebben aan die 50k wanneer ze spreiden.
Heb jij die met de klantenservice van TR?
Daar heb je een punt, die ervaringen heb ik niet.rindertb schreef op zondag 25 februari 2024 @ 15:57:
[...]
Heb jij die met de klantenservice van TR?
Ik was het vergeten: januari vorig jaar heb ik wel mail contact gehad met TR (service-nl@traderepublic.com was het adres dat reageerde), met een paar vragen. Ze hebben mij toen goed geholpen.
Maar "zoekgeraakt geld" ervaringen heb ik ook niet.
[ Voor 28% gewijzigd door W1ck1e op 25-02-2024 16:19 ]
En als je die wel krijgt is een bereikbare klantenservice wel prettig. Of vereist.W1ck1e schreef op zondag 25 februari 2024 @ 16:05:
... Maar "zoekgeraakt geld" ervaringen heb ik ook niet.
Ik zat vanmorgen al verder te denken. Waar moet je heen als het via TR niet lukt? De BaFin, of wie?
Daar kwam ook het door mij ontvangen ‘we zijn je niet vergeten’ mailtje vandaan.W1ck1e schreef op zondag 25 februari 2024 @ 16:05:
... service-nl@traderepublic.com …
Bij bankzaken is een functionerende klantenservice inderdaad belangrijk. Ik ga binnenkort weer wat geld opnemen, en nogmaals ervaren hoelang het duurt.rindertb schreef op zondag 25 februari 2024 @ 16:19:
[...]
En als je die wel krijgt is een bereikbare klantenservice wel prettig. Of vereist.
...
Ik lees trouwens net dat je jouw saldo hebt opgenomen. Ik raad je af om de rekening ook te sluiten, want dan kan je niet makkelijk hem weer opnieuw openen mocht je je bedenken.
[ Voor 20% gewijzigd door W1ck1e op 25-02-2024 16:40 ]
Bij de engelse versie die ik heb gekregen en gelezen bij opening van mijn account staat op die plek dus 31-12-2024 en vanaf 01-01-2025. Als je wilt kan ik wel een screenshot toesturen.mpsyn schreef op zondag 25 februari 2024 @ 15:04:
Zit te lezen over RUUT, ik ervaar tegenstrijdigheden m.b.t. de (niet onoverkomelijke) maandelijkse kosten:
[...]
[...]
[...]
Ik kan op www.ruutapp.com nergens vinden dat er (dit jaar) geen maandlijkse kosten van 3 euro zijn en in het document (https://ruutapp.com/agreement/DE/03_RUUT_Isbank_PLV.pdf) op pagina 5 staat dat vanaf 01-01-2024 de maandelijkse kosten 3 euro zijn.
?
Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.
Bij mij duurde het 2 werkdagen voordat het opgenomen bedrag op mijn tegenrekening stond.
W1ck1e schreef op zondag 25 februari 2024 @ 16:30:
[...]
Bij bankzaken is een functionerende klantenservice inderdaad belangrijk. Ik ga binnenkort weer wat geld opnemen, en nogmaals ervaren hoelang het duurt.
Ik lees trouwens net dat je jouw saldo hebt opgenomen. Ik raad je af om de rekening ook te sluiten, want dan kan je niet makkelijk hem weer opnieuw openen mocht je je bedenken.
Bij mij meestal 1 (de volgende) dag.Crazy1977 schreef op zondag 25 februari 2024 @ 18:13:
Bij mij duurde het 2 werkdagen voordat het opgenomen bedrag op mijn tegenrekening stond
Dank voor je antwoord.Rudedadude schreef op zondag 25 februari 2024 @ 17:29:
Bij de engelse versie die ik heb gekregen en gelezen bij opening van mijn account staat op die plek dus 31-12-2024 en vanaf 01-01-2025. Als je wilt kan ik wel een screenshot toesturen.
Hoewel ik je woorden geloof dat de data in de engelse versie die jij kreeg zijn zoals je ze opschrijft, is het altijd leuk een screenshot hier te zien; kijk maar, als je tijd hebt.
't Is nu in ieder geval duideljk dat RUUT zijn documentatie niet op orde heeft.
Ook in de Duitse versie (https://ruutapp.com/de/rechtliche-dokumentempsyn schreef op maandag 26 februari 2024 @ 09:59:
[...]
Dank voor je antwoord.
Hoewel ik je woorden geloof dat de data in de engelse versie die jij kreeg zijn zoals je ze opschrijft, is het altijd leuk een screenshot hier te zien; kijk maar, als je tijd hebt.
waar je komt door onderaan de website op Rechtlichte Dokumente te clicken) staat dat minstens dit jaar kosteloos is: https://appimages.ruutapp...DE/03_RUUT_Isbank_PLV.pdf
Is het bedrag bij jou al bijgeschreven??
tweakenpeak schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 14:23:
Ik heb een account geopend bij Santander Consumer Bank en de eerste storting duurde - zoals vermeld - ongeveer 72 uur. Gister rond 13:00 een overboeking gedaan van Knab weer naar mijn Santander Consumer Bank rekening en staat er nu meer dan 24 uur later nog niet op.. Tja als het drie dagen duurt voordat het geld erop staat heeft die 3.6% voor een paar maanden geen zin...
Bedankt voor je antwoord.Globalcitizen schreef op maandag 26 februari 2024 @ 11:27:
Ook in de Duitse versie (https://ruutapp.com/de/rechtliche-dokumente
waar je komt door onderaan de website op Rechtlichte Dokumente te clicken) staat dat minstens dit jaar kosteloos is: https://appimages.ruutapp...DE/03_RUUT_Isbank_PLV.pdf
Er bestaan dus (ten minste) twee versies van het document, ik kwam uit bij degene die zegt 'gratis tot 01-01-2024': https://ruutapp.com/agreement/DE/03_RUUT_Isbank_PLV.pdf
Als je van beide het voorblad/de 1e pagina leest zijn ze beide geldig van 24-10-2022 ...
Vanuit de app:mpsyn schreef op maandag 26 februari 2024 @ 09:59:
[...]
Dank voor je antwoord.
:fill(white):strip_exif()/f/image/2C4vBFixkYjzCwxXmmgCojkv.png?f=user_large)
En in het kader can de inconsequenties: ik zie op de site niet meer staan dat ze een 3 maanden deposito van 4 procent hebben, maar in de app is die ook gewoon nog aanwezig.
Vanochtend trouwens om 8:00 geld overgemaakt en stond voor 12:00 op mijn account. De truc van werkdagen en vroeg op de dag overboeken zal hier ook werken denk ik.
[ Voor 9% gewijzigd door Rudedadude op 26-02-2024 12:50 ]
Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.
Vrijdag ochtend voor 12 uur ook een bedrag daar overgmaakt. Email bevestiging vanochtend (zichtbaar in het niewue portaal), rente datum van afgelopen vrijdag 23-02-2024.Juan schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 15:50:
Vandaag nog een overboeking gedaan naar Advanzia, maar het bedrag is niet zichtbaar in de nieuwe omgeving. Maar ook niet in de oude.
Had gehoopt dat betalingen nu wel sneller in het saldo verwerkt zouden worden.
Maar zie wel dat bij oude transacties (zoals altijd) wel de echte betaaldatum aanhouden, het is alleen later verwerkt.
Dus ik verwacht maandag, de transacties van vandaag in het nieuwe systeem, met ook de datum van vandaag.
wellicht dat als het systeem echt live is, het dan wel sneller bijgewerkt word.
Iemand anders, andere ervaring.. (ondanks dat we pas 2 dagen de nieuwe portal hebben)?
Dus dat 3 maands depo is enkel voor vaste klanten. Tenminste, zo kun je het interpreteren.Rudedadude schreef op maandag 26 februari 2024 @ 12:47:
En in het kader can de inconsequenties: ik zie op de site niet meer staan dat ze een 3 maanden deposito van 4 procent hebben, maar in de app is die ook gewoon nog aanwezig.
Wiskunde is de taal van de natuur.
Hier zoals verwacht nú zichtbaar met datum van 23 februari.Harbo schreef op maandag 26 februari 2024 @ 13:08:
[...]
Vrijdag ochtend voor 12 uur ook een bedrag daar overgmaakt. Email bevestiging vanochtend (zichtbaar in het niewue portaal), rente datum van afgelopen vrijdag 23-02-2024.
Heb 2 accounts bij Advanzia, mijn account is blijkbaar zo oud, dat ik nieuw nr heb gekregen (2013)
Kan nu met beide accounts inloggen. Hopelijk gaat het na de livegang, sneller met mutaties verwerken
Vertrouwen is goed, controle nog beter
Ik heb nog niet ingelogd bij de nieuwe site, maar ik wacht wel nog altijd op reactie via mijn vraag via de mail.Juan schreef op maandag 26 februari 2024 @ 14:24:
[...]
Hier zoals verwacht nú zichtbaar met datum van 23 februari.
Heb 2 accounts bij Advanzia, mijn account is blijkbaar zo oud, dat ik nieuw nr heb gekregen (2013)
Kan nu met beide accounts inloggen. Hopelijk gaat het na de livegang, sneller met mutaties verwerken
De eerste vraag duurde het antwoord 3 weken (15 werkdagen), bij de tweede zit ik ondertussen op 12 werkdagen in de wacht.
Ik heb verder geen haast, maar ik hoop toch wel dat het binnenkort wat sneller kan dan dit postduiventempo.
Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II
autobank is ook weer terug op raisin maar met heel wat lagere rentes;)
Depositos bij CA Auto Bank terug op Raisin:
- 6 maanden deposito: 3,45%
- 1 jaar deposito: 3,45%
- 2 jaar deposito: 3,40%
- 3 jaar deposito: 3,40%
- 4 jaar deposito: 3,35%
- 5 jaar deposito: 3,30%
[ Voor 83% gewijzigd door Novax op 26-02-2024 15:35 ]
joehoetje schreef op maandag 26 februari 2024 @ 15:00:
autobank is ook weer terug op raisin maar met heel wat lagere rentes;)
Zo voorkomen ze in ieder gevakl een nieuwe stormloop met de bijbehorende storingen ...Novax schreef op maandag 26 februari 2024 @ 15:12:
Depositos bij CA Auto Bank terug op Raisin:
...
Minimum bedrag is verhoogd naar € 30.000
Ik kreeg afgelopen week een Steuerbescheinigung brief van Volkswagenbank met enkele tientjes aan 'Kapitalerträge'. Iemand deze ook gehad en kan het zijn dat Volkswagenbank alsnog bronbelasting heeft ingehouden (ook al heb ik alle documenten aangeleverd destijds)?
Omdat ik de rekening ergens vorig jaar heb gesloten kan ik moeilijk narekenen of de uitbetaalde rente klopt. Het document ook even met Google Lens bekeken maar wordt daar ook niet 100% wijs uit
Als dit inderdaad bronbelasting is, dan is het kwestie van opvoeren op de aangifte IB-2023?
Omdat ik de rekening ergens vorig jaar heb gesloten kan ik moeilijk narekenen of de uitbetaalde rente klopt. Het document ook even met Google Lens bekeken maar wordt daar ook niet 100% wijs uit
Als dit inderdaad bronbelasting is, dan is het kwestie van opvoeren op de aangifte IB-2023?
Dat denk ik ook. CA Auto is een stuk lager dan ik verwacht had.GroteVoet459 schreef op maandag 26 februari 2024 @ 15:35:
[...]
[...]
Zo voorkomen ze in ieder gevakl een nieuwe stormloop met de bijbehorende storingen ...
Dan ga ik een deposito van 2 jaar openen bij Leaseplan. Hopelijk is die dan nog niet vol.
A&G Banco is een alternatief. Iemand ervaring met A&G?
Bij Trade Republic krijg je 4% rente op je spaargeld tot €50.000. Stel dat er € 60.000 op staat, krijg je dan 4% over € 50.000 en 2% over € 10.000 of wordt dan over het hele bedrag, € 60.000, rente vergoed?
Tot 50k krijg je 4 % pj, over die 10k krijg je geen rente.
bernie2009 schreef op maandag 26 februari 2024 @ 16:06:
Bij Trade Republic krijg je 4% rente op je spaargeld tot €50.000. Stel dat er € 60.000 op staat, krijg je dan 4% over € 50.000 en 2% over € 10.000 of wordt dan over het hele bedrag, € 60.000, rente vergoed?
Het is zoals @Crazy1977 schrijft alleen 4% over de 50000 euro, over de rest krijg je niets.bernie2009 schreef op maandag 26 februari 2024 @ 16:06:
Waar komen die 2 andere opties vandaan ?
Mailtje van Lloyds bank. Ze verhogen tijdelijk de spaarrente met 0,50-procentpunt. Dat betekent effectief dat je vanaf morgen 27-2 3,00% rente krijgt (i.p.v. 2,50%). Deze tijdelijke verhoging is er tot 27-5, dus 3 maanden.
Ik krijg ineens geen MFA SMS meer bij Advanzia. Werkt het bij jullie nog wel?
Vanochtend kon ik nog inloggen op 2 accounts met SMS☹️
Dank je wel voor deze info. Ik zie net dat ik de mail ook heb ontvangen. Net vanmorgen heb ik een klein bedrag op Garanti gezet, toen evenveel rente als Lloyds. Maar Nederlands DGS. Vanaf morgen (als er niks wijzigt) per ton 500 euro rente verschil op jaarbasis, dus 125 voor de 3 maanden. Bij mijn bedrag daarvan een fractie. Volgende stortingen gaan echter wel naar Lloyds.RobertMe schreef op maandag 26 februari 2024 @ 16:34:
Mailtje van Lloyds bank. Ze verhogen tijdelijk de spaarrente met 0,50-procentpunt. Dat betekent effectief dat je vanaf morgen 27-2 3,00% rente krijgt (i.p.v. 2,50%). Deze tijdelijke verhoging is er tot 27-5, dus 3 maanden.
Heeft iemand hier een gefundeerde mening of theorie over de reden van deze aktie ?
Misschien zagen ze de hoeveelheid geld en nieuwe aanmeldingen dalen na de introductie van Santander Consumer BankW1ck1e schreef op maandag 26 februari 2024 @ 16:56:
[...]
Dank je wel voor deze info. Ik zie net dat ik de mail ook heb ontvangen. Net vanmorgen heb ik een klein bedrag op Garant gezet, toen evenveel rente als Lloyds. Maar Nederlands DGS. Vanaf morgen (als er niks wijzigt) per ton 500 euro rente verschil op jaarbasis, dus 125 voor de 3 maanden. Bij mijn bedrag daarvan een fractie. Volgende stortingen gaan echter wel naar Lloyds.
Heeft iemand hier een gefundeerde mening of theorie over de reden van deze aktie ?
Bij mij werkt het ook niet meer.Juan schreef op maandag 26 februari 2024 @ 16:42:
Ik krijg ineens geen MFA SMS meer bij Advanzia. Werkt het bij jullie nog wel?
Vanochtend nog niet. Nu net gekeken en jawel hoor, het staat er eindelijk op. Maar nu wordt het interessant: onder waarde datum staat bij die storting die vandaag pas zichtbaar is 22-02-2024.Crazy1977 schreef op maandag 26 februari 2024 @ 11:46:
Is het bedrag bij jou al bijgeschreven??
[...]
Heb net ff een mailtje gedaan met de vraag vanaf welke datum ik nu rente aan het ontvangen ben.
Edit: Ik heb lopen klagen voor niets. Bij Simulatie interestberekening kan ik zien dat het gestorte bedrag al vanaf 22-02-2024 3,6% rente aan het vangen. Dus nu 4 dagen. Helemaal toppie
[ Voor 17% gewijzigd door tweakenpeak op 26-02-2024 17:14 ]
Dan ligt het iig niet aan mij
We kunnen nog ff terecht tin het oude portaal
[ Voor 11% gewijzigd door Juan op 26-02-2024 17:15 ]
Kleine dalingen bij deposito rentes van Fjord Bank vanaf 1 maart:
- 1 jaar deposito: 3,75% naar 3,65%
- 18 maanden deposito: 3,55% naar 3,50%
- 2 jaar deposito: 3,50% naar 3,45%
- 3 jaar deposito: 3,40% naar 3,35%
- 4 jaar deposito: 3,30% naar 3,25%
- 5 jaar deposito: 3,20% naar 3,15%
Ik heb mijn rekening bij Lloyds exact om deze reden gesloten. Dat heb ik ook bij ze aangegeven bij het sluiten van de rekening.Novax schreef op maandag 26 februari 2024 @ 17:02:
[...]
Misschien zagen ze de hoeveelheid geld en nieuwe aanmeldingen dalen na de introductie van Santander Consumer Bank
ook @wibblemooPistachenootje schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 00:26:
@Frankenstein lijkt erop dat je dat AI antwoord hebt gehad. Heb ik ook gehad. Probeer de chat eens. Ben benieuwd naar het resultaat.
Op jullie suggestie ging ik naar de Consorsbank-chat. Prima, maar de antwoorden lieten meestal minuten op zich wachten. Dan wordt het wel slow chat. Zonde van de tijd, bovendien had ik geen bevredigend antwoord toen ik de deur uit moest, omdat het nogal lang duurde. Chat liet me weten dat het een beslissing van de afd. marketing is, die regelmatig controleert of aan de voorwaarden voldaan is. Geen persoonlijk antwoord of even een controle uitvoeren. En ook nog geen mailtje gehad van verlenging, we zijn toch weer een paar dagen verder. Begin het een beetje zat te worden.
Hoe weet je dat van mano bank?Novax schreef op maandag 26 februari 2024 @ 17:20:
Kleine dalingen bij deposito rentes van Fjord Bank vanaf 1 maart:Binnenkort mogelijk ook mano.bank uit Litouwen bij Raisin, is al actief bij het Duitse weltsparen.de met 3,65 % voor 1 jaar daar.
- 1 jaar deposito: 3,75% naar 3,65%
- 18 maanden deposito: 3,55% naar 3,50%
- 2 jaar deposito: 3,50% naar 3,45%
- 3 jaar deposito: 3,40% naar 3,35%
- 4 jaar deposito: 3,30% naar 3,25%
- 5 jaar deposito: 3,20% naar 3,15%
Raisin zet deze er dan kort op met een rente van 0,01% om te testen. Het is natuurlijk niet zeker dat de bank er dan komt maar bij bijvoorbeeld CA Autobank ging het ook zo en was deze na anderhalve week beschikbaar. CA Autobank was vrij uitzonderlijk om dat die met hoge rentes kwamen, dat zie ik bij mano.bank niet gebeuren als ik naar de Duitse rentes kijk. Ook zit je bij Litouwen met bronbelasting.joehoetje schreef op maandag 26 februari 2024 @ 18:32:
Hoe weet je dat van mano bank?
edit* nevermind, opgelost
[ Voor 92% gewijzigd door KanARIEpietjes op 27-02-2024 00:10 ]
Hier ook gehad, maar volgensmij moet je er niets mee. Rente hoef je nooit op te gevenThijs82 schreef op maandag 26 februari 2024 @ 15:48:
Ik kreeg afgelopen week een Steuerbescheinigung brief van Volkswagenbank met enkele tientjes aan 'Kapitalerträge'. Iemand deze ook gehad en kan het zijn dat Volkswagenbank alsnog bronbelasting heeft ingehouden (ook al heb ik alle documenten aangeleverd destijds)?
Rekening is gesloten
Ik hield de rente zelf bij, dus geloof niet dat er bronbelasting is ingehouden, dan was dat wel opgevallen
Update het werkt weer, voor beide accountsJuan schreef op maandag 26 februari 2024 @ 17:15:
[...]
Dan ligt het iig niet aan mij
We kunnen nog ff terecht tin het oude portaal
Preview werkt blijkbaar nog niet 100%
De laatste opname bij TR gedaan na 9 uur in de ochtend kwam de volgende dag voor 9 uur binnen op de ING rekening.W1ck1e schreef op zondag 25 februari 2024 @ 16:30:
[...]
...
Ik ga binnenkort weer wat geld opnemen, en nogmaals ervaren hoelang het duurt.
...
Is het nu echt zo belangrijk/interessant om te weten of het 1 of 2 (werk)dagen duurt voordat een betaling van/naar een spaarrekening aankomt? Kun je niet gewoon rekening houden met 2 werkdagen?
Neen, dat is niet het punt. Gezien de negatieve ervaringen van andere spaarders bij TR met betrekking tot opnames vind ik het nuttig om mijn ervaringen te delen. Ik vermeld ING omdat spaarders met de tegenrekening bij Rabo er maar een paar uur op hoeven te wachten, als ik mij niet vergis. (tenzij dat over stortingen gaat, waarbij zij binnen minuten het geld zien, en ik pas na een paar uur)sanook schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 09:11:
Is het nu echt zo belangrijk/interessant om te weten of het 1 of 2 (werk)dagen duurt voordat een betaling van/naar een spaarrekening aankomt? Kun je niet gewoon rekening houden met 2 werkdagen?
Vandaag via de post jaaropgave 2023 van Advanzia ontvangen.
Ik had 2 weken een ticket geopend met de vraag wanneer ik een jaaroverzicht kon verwachten.
Dus misschien moet je dit eerst aanvragen voor ze het versturen?
Ik had 2 weken een ticket geopend met de vraag wanneer ik een jaaroverzicht kon verwachten.
Vandaag per post zonder te vragen ontvangen.sanook schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 10:26:
Tijd van werken, tijd van rusten
Ook ik zal hem vandaag per post ontvangen (zie ik in de PostNL app) zonder aanvraag.sanook schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 10:26:
[ Voor 3% gewijzigd door mpandroid op 27-02-2024 10:52 ]
Waar blijft de jaaropgave van Raisin?
Advanzia ook hier onderweg
Ticket tijd is nog altijd minimaal 13 werkdagen (want zolang wacht ik momenteel op antwoord) en waarschijnlijk nog een paar dagen meer. Dus ik vermoed van niet.sanook schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 10:26:
Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II
Raisin vorig jaar op 3 maart ontvangen.Juan schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 11:09:
Waar blijft de jaaropgave van Raisin?
31/12/2023 CLOSING BALANCE
Betreft Advanzia is afschrift van december toch ook al prima ipv een jaaropgave.
Betreft Advanzia is afschrift van december toch ook al prima ipv een jaaropgave.
Bij de jaaropgave staat ook de ontvangen rente in 2023 (geen idee of dat van belang is voor je aangifte)xileS schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 11:39:
Volgens mij alleen saldo van 1 januari. Daaromsanook schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 11:42:
[...]
Bij de jaaropgave staat ook de ontvangen rente in 2023 (geen idee of dat van belang is voor je aangifte)
Ah zie nu ook in de PostNL app dat post onderweg is van Advanzia (logootje dat door envelop doorschijnt
[ Voor 17% gewijzigd door xileS op 27-02-2024 11:54 ]
Ja, is prima.xileS schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 11:39:
Wel zou ik dan die van 31/12/2022 nemen....
Snap ik, maar toen was ik nog geen klant ;p. Dus bewaar het voor volgend jaar. Toch weer gek dat ze een jaaropgave per post sturen terwijl ze elk afschrift per mail deden.mpandroid schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 12:09:
[...]
Ja, is prima.
Wel zou ik dan die van 31/12/2022 nemen....
Weet iemand wat ik fout doe, had een rekening geopend bij Trade Republic ,wat op zich heel gemakkelijk ging .
Nu al 2 maal geld vanaf mijn ING rekening gestort maar is wordt nu voor de tweede maal terug gestort omdat het niet aan de voorwaarden voldoet.
Wie weet raad ?
Nu al 2 maal geld vanaf mijn ING rekening gestort maar is wordt nu voor de tweede maal terug gestort omdat het niet aan de voorwaarden voldoet.
Wie weet raad ?
Twee mogelijke oorzaken om te checken:hannessie schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 13:22:
Weet iemand wat ik fout doe, had een rekening geopend bij Trade Republic ,wat op zich heel gemakkelijk ging .
Wie weet raad ?
- Was het vanaf je opgegeven tegenrekening (op je eigen naam)?
- Heb je je BSN al doorgegeven aan TR?
Gaat om alle saldo's bij banken waar je 01-01-2023 klant was. Daarna of tussendoor is niet boeiend.xileS schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 12:32:
[...]
Snap ik, maar toen was ik nog geen klant ;p. Dus bewaar het voor volgend jaar. Toch weer gek dat ze een jaaropgave per post sturen terwijl ze elk afschrift per mail deden.
Nee.sanook schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 11:42:
[...]
Bij de jaaropgave staat ook de ontvangen rente in 2023 (geen idee of dat van belang is voor je aangifte)
Tegenrekening is een en/of rekening van mij met mijn vrouw en BSN is ook gedaan.
Klopt, toen was ik dus nog geen klant. Bij aangifte 2023 geef ik advanzia dus nog niet op..MotorBeast schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 13:37:
[...]
Gaat om alle saldo's bij banken waar je 01-01-2023 klant was. Daarna of tussendoor is niet boeiend.
Precies.xileS schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 13:57:
[...]
Klopt, toen was ik dus nog geen klant. Bij aangifte 2023 geef ik advanzia dus nog niet op..
Maak je het wel over naar de goede rekening bij TR ?hannessie schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 13:41:
Tegenrekening is een en/of rekening van mij met mijn vrouw en BSN is ook gedaan.
Dus niet de rekening waar je de controle-cent van hebt ontvangen.
Ik weet niet of TR goed werkt met een en/of rekening als tegenrekening.
Heb je al contact opgenomen met de helpdesk ? (daar zitten de specialisten)
Ga maar proberen om contact met de helpdesk op te nemen.
Probeer de chat functie maar, succeshannessie schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 14:05:
Ga maar proberen om contact met de helpdesk op te nemen.
Rekening sluiten bij Consors is ook een heel drama.. na een hoop zoeken en tips. Krijg je na 3 weken een berg papier over aandelen, waar ik niets mee kan.
Zeggen ze dat ze een brief hebben gestuurd dat ik niet àlles aangevinkt hebt wat ik moet opzeggen. In die stapel papier stond dat echt niet tussen. Mijn Duits is matig, maar niet zo slecht.
Zeggen ze weer een kopie legitimatie nodig te hebben om op te zeggen?! WTF?! Die hebben ze al.
Dat weer gezegd, kunnen ze opzegging niet per mail doen, moet ik nu weer bellen.
Wat een ballentent.
Zeggen ze dat ze een brief hebben gestuurd dat ik niet àlles aangevinkt hebt wat ik moet opzeggen. In die stapel papier stond dat echt niet tussen. Mijn Duits is matig, maar niet zo slecht.
Zeggen ze weer een kopie legitimatie nodig te hebben om op te zeggen?! WTF?! Die hebben ze al.
Dat weer gezegd, kunnen ze opzegging niet per mail doen, moet ik nu weer bellen.
Wat een ballentent.
.
[ Voor 99% gewijzigd door rechtsherstel op 27-02-2024 17:15 ]
Huh? Waar vind je die?W1ck1e schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 14:07:
... Probeer de chat functie maar, succes
Ah, ja. Been there, done that.W1ck1e schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 19:25:
[...]
Aanloggen op de website:
[Afbeelding]
Ik weet even niet of ze ook avonddienst hebben.
Reactie op mijn boodschap daar was: ‘Thank you!
We will reach out to you via email. You can close this chat now’.
Vervolgens een bevestiging via e-mail met een zaaknummer … Dit was om 10:30 ‘s morgens.
In de app staat er bij Hulp uitgeschreven wat de voorwaarden zijn voor het doen van een storing. Heb je die punten allemaal gecheckt? Overigens zou een storting vanuit een joint account moeten werken volgens TRrindertb schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 20:07:
[...]
Ah, ja. Been there, done that.
Reactie op mijn boodschap daar was: ‘Thank you!
We will reach out to you via email. You can close this chat now’.
Vervolgens een bevestiging via e-mail met een zaaknummer … Dit was om 10:30 ‘s morgens.
Ik heb gisteren een CreditEurope spaarrekening geopend. Zodra het bevestigd was, €30 van Openbank Spaar rechtstreeks overgemaakt naar mijn nieuwe IBAN bij CreditEurope.
Nu krijg ik net een notificatie bij OpenBank. Die 30 euro is teruggeboekt!
🤷🏽♂️
Ben ik ff blij dat ik niet direct mn hele saldo heb overgemaakt..
🤷🏽♂️
Ben ik ff blij dat ik niet direct mn hele saldo heb overgemaakt..
[ Voor 11% gewijzigd door Jazco2nd op 27-02-2024 20:58 ]
Meestgestelde vragen CEB:Jazco2nd schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 20:57:
Ik heb gisteren een CreditEurope spaarrekening geopend. Zodra het bevestigd was, €30 van Openbank Spaar rechtstreeks overgemaakt naar mijn nieuwe IBAN bij CreditEurope.
OpenBank is SpaansWat is een tegenrekening?
Een tegenrekening is een betaalrekening bij een andere, in Nederland gevestigde bank, die aan jouw spaarrekening gekoppeld is.
En:
Dus welke Tegenrekening heb je bij registratie opgegeven?In verband met de wettelijke identificatieplicht dient de eerste overboeking na opening van de spaarrekening afkomstig te zijn van de door jou opgegeven tegenrekening.
[ Voor 17% gewijzigd door GroteVoet459 op 27-02-2024 21:32 ]
Oh ja duh..GroteVoet459 schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 21:01:
[...]
Meestgestelde vragen CEB:
[...]
OpenBank is Spaans

Als ik op 1 maart een bedrag op een nieuwe Advanzia rekening zet, krijg ik dan bijna 4 maanden de actierente of is dat pas als ik het maandag 4 maart doe?
Weet iemand naar welke rekening je rente wordt uitgekeerd als je opzegt bij CEB? Aangezien de actierente maar 6 maanden geldt. Neem ik aan dat de meeste opzetten na de actierente.
Op de door jouw opgegeven tegenrekening (welke zichtbaar is in je rekening overzicht).Crasheeee schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 07:23:
Weet iemand naar welke rekening je rente wordt uitgekeerd als je opzegt bij CEB? Aangezien de actierente maar 6 maanden geldt. Neem ik aan dat de meeste opzetten na de actierente.
Klopt heb ik ook gedaan. Opzeggen kan door het formulier te downloaden en die ingevuld en wel weer up te loaden in de app. Ook per post is mogelijk.
De actierente activeer je op het moment dat je minimaal 5000 euro stort. Advanzia rekent met hele maanden. Dus als je het bedrag medio maart stort, krijg je volgens mij maart, april, mei en juni. Ik weet niet hoe dit zit als je het geld op de eerste van de maand stort. Of dan maart meteen als een hele maand wordt gezien. Daar valt wat voor te zeggen. Ik zou Advanzia even bellen of mailen om dat kort te sluiten. Let wel... een reactie op een mail laat lang (soms langer dan een week) op zich wachten.acbi1986 schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 07:04:
Als ik op 1 maart een bedrag op een nieuwe Advanzia rekening zet, krijg ik dan bijna 4 maanden de actierente of is dat pas als ik het maandag 4 maart doe?
Ik neem juist aan dat de meesten de rekening niet opzeggen om de opgebouwde rente te ontvangen.Crasheeee schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 07:23:
Bij een ton aan inleg en 3 maanden opbouw is de rente ongeveer 900 euro.
Dat is best wat geld, maar als je een ton beschikbaar hebt is die 900 weer niet zo veel.
Bij 10k is de opgebouwde rente 90 euro, dat lijkt mij de moeite van het opzeggen (en eventueel later weer openen) niet waard.
Bij uitkering van de rente kan je rente op rente krijgen. Bij de 900 euro is dat dan wellicht 36 euro na een jaar. Ook niet de moeite.
[ Voor 9% gewijzigd door W1ck1e op 28-02-2024 08:45 ]
Als je opzegt krijg je ook de rente uitbetaald.W1ck1e schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 08:22:
[...]
Ik neem juist aan dat de meesten de rekening niet opzeggen om de opgebouwde rente uitgekeerde rente te ontvangen.
Bij een ton aan inleg en 3 maanden opbouw is de rente ongeveer 900 euro.
Dat is best wat geld, maar als je een ton beschikbaar hebt is die 900 weer niet zo veel.
Bij 10k is de opgebouwde rente 90 euro, dat lijkt mij de moeite van het opzeggen (en eventueel later weer openen) niet waard.
Bij uitkering van de rente kan je rente op rente krijgen. Bij de 900 euro is dat dan wellicht 36 euro na een jaar. Ook niet de moeite.
Dat is juist interessant omdat de rente na 6 maanden bij CEB niet relevant meer is en anders moet je er tot 1 januari op wachten.
Zoals je kunt lezen is die dus 900 bij een ton en 90 bij 10K inlegdutchgio schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 08:36:
[...]
Als je opzegt krijg je ook de rente uitbetaald.
Dat is juist interessant omdat de rente na 6 maanden bij CEB niet relevant meer is en anders moet je er tot 1 januari op wachten.
Maar je weet toch nog niet wat de rente zal zijn bij CEB over 6 maanden?
Gezien dat nu 1,77% is zal dat over 6 maanden niet ineens 4% zijn...Jazco2nd schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 09:15:
Maar je weet toch nog niet wat de rente zal zijn bij CEB over 6 maanden?
NIBC gaat per 4 maart de rente voor een 1-jaars deposito verlagen van 3% naar 2,8%.
Afsluiten tegen 3% kan nog t/m 3 maart.
Afsluiten tegen 3% kan nog t/m 3 maart.
Juist wel. Want als jouw actie zou aflopen; laten we zeggen ergens in juli, dan moet je vervolgens nog bijna een half jaar wachten voordat je de rente krijgt uitgekeerd. Rente wordt maar eenmaal (jaarlijks op 1 januari) uitgekeerd.W1ck1e schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 08:22:
[...]
Ik neem juist aan dat de meesten de rekening niet opzeggen om de opgebouwde rente te ontvangen.
Ik moet zeggen vroeger was ik ook niet zo van opzeggen rekeningen i.v.m. met administratief gedoe bij latere heropening rekening. Die gemiste rente over rente kon me niet schelen.
Maar met huidige trend van "paar maanden hogere rente" denk ik ook wel aan opzeggen, zodat je eventueel later ook weer van een volgende tijdelijke aktie gebruik kan maken.
Maar met huidige trend van "paar maanden hogere rente" denk ik ook wel aan opzeggen, zodat je eventueel later ook weer van een volgende tijdelijke aktie gebruik kan maken.
Internet KPN 37/27Mbps; Modem Experia v8; Router Fritz!box 7260; Telefoon Siemens C470IP; VSP in: NL>budgetphone.nl, PL>plfon.pl ; VSP uit: cosmovoip.com; Zon 10x365Wp zuidoost; Omvormer Trannergy
Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.
Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.
Trade Republic heeft zijn eigen topic.
We willen hier geen persoonlijke updates zien, dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.
Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.
Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.
Trade Republic heeft zijn eigen topic.
We willen hier geen persoonlijke updates zien, dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.
Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling