Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nuutje
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 12-09 15:29
Ricktachtig schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 08:58:
[...]

Bedankt voor de inzichten. Ik ga vandaag de web versie proberen of ik daar alles goed voor elkaar kan krijgen en hoe het dan werkt in de app.
Via de app (op IOS) voor mij en mijn partner gedaan. Enkel problemen gehad met de kopiëren en plakken (bij switchen naar een ander scherm schiet de app weer naar de beginstand). Geld staat er binnen 4 uur (werkdagen tussen de openingstijden) op. Inderdaad jammer dat er geen notificatie van een storting mogelijk is.
Je hoeft het dus niet per se via de webversie te doen als je pen en papier bij de hand hebt voor de codes op te schijven werkt dat ook prima.

p.s. zet je een reminder over 6 maanden, dan loopt de rente af en moet je kijken wat dan de beste optie is

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bar_en_boos
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Satefan schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 09:48:
[...]

Net even contact gehad met Raisin. Er werd aangegeven dat BFF klanten hun geld inderdaad nog niet ontvangen hebben. Er is een ticket ingeschoten bij BFF, ik krijg bericht als er voortgang is. Laatste keer bij BFF dus :(
Afwachten dus. Ik zal sowieso Raisin om rentecompensatie gaan vragen.
BFF zal in ieder geval nooit mijn BFF worden. :+

• Satefan
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 12-09 23:48
Bar_en_boos schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 10:39:
[...]

Afwachten dus. Ik zal sowieso Raisin om rentecompensatie gaan vragen.
BFF zal in ieder geval nooit mijn BFF worden. :+
En er is actie - ik zie dat de BFF deposito is afgerond en het rentebedrag staat vermeld. Nu nog beschikbaar op de Raisin rekening en het kan weer naar een andere bestemming.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• GroteVoet459
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 17:41
Nog niet gezien hier?

VWFS / Volkswagen heeft sinds dinsdag 20-feb de rente voor de eerste 6 maanden verlaagt van 3,80% naar 3,40%. De vervolgrente blijft 1,30%

• LuckyStriker
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 05-09 16:59
Lijkt nu wel een duidelijke tendens zichtbaar. Rente gaat overal omlaag.

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:10
LuckyStriker schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 13:21:
Lijkt nu wel een duidelijke tendens zichtbaar. Rente gaat overal omlaag.
Al een maand of 5 ;-)

• Hans Denhaag
  • Registratie: December 2023
  • Nu online
In de VS blijft hij toch boven de 4%.
Heb altijd geleerd dat europa 6-9 maanden achterloopt op de VS.
Ben benieuwd.

Wiskunde is de taal van de natuur.

• LuckyStriker
Correct. Je zag toen al een neerwaartse beweging qua hoogte van de rente. Af en toe zag je echter nog wel dat er een bank afweek en niet omlaag maar omhoog ging. Dat zie ik nu niet meer gebeuren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:12

sanook

_/-\o_

Hypotheekrente lijkt wel weer omhoog te gaan, en als de inflatie niet verder zakt zou het mij niet verbazen als de rente binnenkort toch weer omhoog gaat. Maar wellicht hebben de banken genoeg nieuwe aanwas door de vorige 'piek'.

• Hansi55
  • Laatst online: 12-09 13:58
Vandaag liep mijn 6 maands deposito bij BFF af. Kreeg net dit bericht in de Raisin app: De looptijd is verstreken op 22-02-24. De uitbetaling vond plaats op 22-02-24.
Inclusief de opgebouwde rente.
Nog niet zichtbaar bij Raisin. Kan niet anders zeggen dat de afwikkeling uitstekend is.

• Shorteh
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-09 09:15
Hansi55 schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 14:16:
Vandaag liep mijn 6 maands deposito bij BFF af. Kreeg net dit bericht in de Raisin app: De looptijd is verstreken op 22-02-24. De uitbetaling vond plaats op 22-02-24.
Inclusief de opgebouwde rente.
Nog niet zichtbaar bij Raisin. Kan niet anders zeggen dat de afwikkeling uitstekend is.
Ik heb net gebeld met Raisin, mijn Deposito bij BFF liep op 17-02 af, maar hij blijft doodleuk op 99% staan. De mevrouw aan de telefoon zou een ticket aanmaken hiervoor. Zal mij benieuwen.

• Satefan
Shorteh schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 14:35:
[...]

Ik heb net gebeld met Raisin, mijn Deposito bij BFF liep op 17-02 af, maar hij blijft doodleuk op 99% staan. De mevrouw aan de telefoon zou een ticket aanmaken hiervoor. Zal mij benieuwen.
Exact zelfde bij mij. Ticket is aangemaakt en er is inmiddels beweging.

• Hansi55
Heb ik waarschijnlijk geluk gehad dat het zo snel ging!? O-)

• Novax
  • Registratie: November 2023
  • Niet online
Misschien toch een verschil als het deposito in het weekend afloopt, gaat het niet vol automatisch en komt die op een andere stapel te liggen om af te handelen, bij wijze van.

• Satefan
Novax schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 14:51:
Misschien toch een verschil als het deposito in het weekend afloopt, gaat het niet vol automatisch en komt die op een andere stapel te liggen om af te handelen, bij wijze van.
We mogen toch hopen dat dit soort processen volledig geautomatiseerd zijn? Maar je zou zomaar gelijk kunnen hebben.

• Hansi55
Ook 1 uur geleden een schriftelijke bevestiging van uitbetaling gekregen van BFF (via Raisin en beschikbaar onder "Documenten").
Maar nog niet "zichtbaar" op het Dashboard bij Raisin.

• GroteVoet459
Satefan schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 14:55:
[...]
We mogen toch hopen dat dit soort processen volledig geautomatiseerd zijn?
Uiteraard, alleen is het schedule "tijdens bank-werkdagen".
Dus niet in het weekend en niet tijdens bank-feestdagen.

• MotorBeast
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20-11-2024
Hans Denhaag schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 13:26:
In de VS blijft hij toch boven de 4%.
Heb altijd geleerd dat europa 6-9 maanden achterloopt op de VS.
Ben benieuwd.
Dan ben je niet economisch opgeleid. Rente Europa loopt helemaal niet maanden achter op VS. Is gewoon afhankelijk van de Europese economische positie. Hier leuk stukje, daar is de verwachting zelfs dat Europa sneller zal dalen. https://valutapartners.nl...verschuivingen-vs-europa/

Blijft altijd koffiedik kijken. Als je garantie wil, zit er maar 1 ding op......langjarig vastzetten. Ik speculeer juist op een dalende rente en heb een hekel aan geld langjarig vast.

[ Voor 14% gewijzigd door MotorBeast op 22-02-2024 15:32 ]

• NicoHF
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
MotorBeast schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 15:29:
[...]

Blijft altijd koffiedik kijken. Als je garantie wil, zit er maar 1 ding op......langjarig vastzetten. Ik speculeer juist op een dalende rente en heb een hekel aan geld langjarig vast.
Mag ik vragen hoe?

[ Voor 30% gewijzigd door NicoHF op 22-02-2024 15:52 ]

• Satefan
GroteVoet459 schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 15:03:
[...]

Uiteraard, alleen is het schedule "tijdens bank-werkdagen".
Dus niet in het weekend en niet tijdens bank-feestdagen.
Maar...afgelopen zaterdag zal toch niet de eerste keer geweest zijn dat een deposito in het weekend afloopt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MotorBeast
Al mijn kortlopende vrijvallende deposito's (1/2 jaar) steek ik in aandelen. Maar ook dat blijft koffiedik kijken. Heb geen glazen bol.

• Hans Denhaag
  • Nu online
MotorBeast schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 15:29:
Dan ben je niet economisch opgeleid. Rente Europa loopt helemaal niet maanden achter op VS. Is gewoon afhankelijk van de Europese economische positie. Hier leuk stukje, daar is de verwachting zelfs dat Europa sneller zal dalen. https://valutapartners.nl...verschuivingen-vs-europa/

Klopt, mijn economische kennis hangt van tegeltjes wijsheden aanelkaar. :-)

• GroteVoet459
Satefan schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 15:56:
[...]

Maar...afgelopen zaterdag zal toch niet de eerste keer geweest zijn dat een deposito in het weekend afloopt?
Historisch gezien zit er voor mij meestal 3 werkdagen tussen de afloop-datum en de bevestiging van/storting bij Raisin.
Ik heb nog maar één deposito gehad dat op een zaterdag afliep - de bevestiging kwam pas op donderdag. De eerstvolgende pas eind maart.

• Juan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:25
Iz Advanzia nieuwe portal.

Kan nu eindelijk inloggen, heb wel een compleet ander mobiel nr moeten opgeven.

Maar ziet er aardig uit, het is ook een Preview, dus wellicht komt rente opbouw, en actuele rente% nog

Vertrouwen is goed, controle nog beter

• LuckyStriker
Juan schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 17:05:

Maar ziet er aardig uit, het is ook een Preview, dus wellicht komt rente opbouw, en actuele rente% nog
Een preview waarmee je wel overboekingen kunt doen. Hoezo preview? Beetje vreemde naam. Ook hoe het wordt gepresenteerd in het vorige portaal. Dat doet wel wat amateuristisch aan. Verder prima bank.

• MarcelNH
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 04:11
MotorBeast schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 15:57:
[...]

Al mijn kortlopende vrijvallende deposito's (1/2 jaar) steek ik in aandelen. Maar ook dat blijft koffiedik kijken. Heb geen glazen bol.
Ik ook niet. Maar nu op de hoogste stand ooit in aandelen stappen lijkt mij vragen om ongelukken want de dalende rentes zijn al lang en breed ingeprijsd. Langlopende deposito’s zie ik gezien de onzekerheid over de VRH momenteel ook niet zitten maar tot een jaar drie durf ik nog wel aan en geeft me meer rust dan de beurs.

• VanBreukelen
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 12-09 20:58
Ik kan het op de site van RUUT niet duidelijk vinden, maar ik dacht ergens eens gelezen te hebben dat je daar 3 eu per maand voor moet betalen.

Weet iemand of dit nog steeds zo is, of hebben ze die toevallig al laten vervallen ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MotorBeast
MarcelNH schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 17:44:
[...]

Ik ook niet. Maar nu op de hoogste stand ooit in aandelen stappen lijkt mij vragen om ongelukken want de dalende rentes zijn al lang en breed ingeprijsd. Langlopende deposito’s zie ik gezien de onzekerheid over de VRH momenteel ook niet zitten maar tot een jaar drie durf ik nog wel aan en geeft me meer rust dan de beurs.
Dat zeiden ze bij alle pieken de afgelopen jaren. Kijk even naar de historie van de MSCI index. Er is altijd een hoogste stand ooit geweest. Daarom krijg je in deposito's ook altijd een lager rendement.....jij wil garantie.

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
LuckyStriker schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 17:21:
[...]

Een preview waarmee je wel overboekingen kunt doen. Hoezo preview? Beetje vreemde naam. Ook hoe het wordt gepresenteerd in het vorige portaal. Dat doet wel wat amateuristisch aan. Verder prima bank.
Subdomein heet “preview-mein”. En het inloggen gaat via identiteit.my. Dus m’n passwordmanager raakt ook in de war helaas. Daarnaast staan de invoervelden voor codes niet standaard op cijfer en dat is heel irritant. Tot zover paar kleine dingen. Ziet er weer fris en modern uit maar verder vrij sober en niet echt wat nieuws.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MarcelNH
MotorBeast schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 18:33:
[...]

Dat zeiden ze bij alle pieken de afgelopen jaren. Kijk even naar de historie van de MSCI index. Er is altijd een hoogste stand ooit geweest. Daarom krijg je in deposito's ook altijd een lager rendement.....jij wil garantie.
Ik beleg al bijna veertig jaar en zou het jongeren zeker aanraden. Maar het verbaast me dat jij die zo overtuigd is van het superieure rendement op de beurs überhaupt deposito’s hebt en deze nu pas gaat inruilen voor aandelen. Had je beter een paar jaar eerder kunnen doen toch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:55

Sport_Life

Solvitur ambulando

[...]

Daar ben je dan wel lekker op tijd mee.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

• MotorBeast
Sport_Life schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 18:52:
[...]

Daar ben je dan wel lekker op tijd mee.
Heb al portefeuille. Bouw alleen verder uit. ;) Ander topic voer. Anyway, ik verwacht dat de rente gaat dalen.

• MotorBeast
MarcelNH schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 18:46:
[...]

Ik beleg al bijna veertig jaar en zou het jongeren zeker aanraden. Maar het verbaast me dat jij die zo overtuigd is van het superieure rendement op de beurs überhaupt deposito’s hebt en deze nu pas gaat inruilen voor aandelen. Had je beter een paar jaar eerder kunnen doen toch?
Ik hou een verhouding spaargeld/beleggen aan. Edit: geen verhouding een X bedrag aan spaargeld en hou een beetje rekening met te verwachtte grote uitgaven.

[ Voor 10% gewijzigd door MotorBeast op 22-02-2024 19:03 ]

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

MotorBeast schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 18:56:
[...]

Heb al portefeuille. Bouw alleen verder uit. ;) Ander topic voer. Anyway, ik verwacht dat de rente gaat dalen.
Iedereen verwacht dat de rente gaat dalen, dat is allang ingeprijst.
Rabo certificaten gaan ook lekker zeg !

Verder geen voer voor dit topic inderdaad .

[ Voor 5% gewijzigd door Sport_Life op 22-02-2024 19:03 ]

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Bericht van LPB
Tijdelijke actierente op 1 jaar deposito stopt
De rente op een termijndeposito van 1 jaar wordt vanaf 24 februari 2024 weer 2,75%.

• MarcelNH
Vreemde beweging van LPB. Ik zal morgen nog wat vastzetten voor 3,30% want grote kans dat ook deze actie voor 8 maart stopt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:59
MarcelNH schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 17:44:
[...]

Als je belegt in een breed gespreide index dan maakt het niet uit of je koopt op de all time high of niet. Of in ieder geval: ik koop een fonds omdat het semi bewezen is dat dit steeds meer waard wordt. Dus natuurlijk gaat het van all time high naar all time high. Aankopen uitstellen "omdat het zo hoog staat" is historisch gezien dan ook gewoon geen slim idee, want voordat het weer kan zakken kunnen er ook 10 nieuwe ATHs zijn geweest.

Het hele idee van "op de hoogste stand ooit in aandelen stappen lijkt mij vragen om ongelukken" gaat IMHO dus al fout. Want "vragen om ongelukken" impliceert dat je er vanuit gaat dat de koers gaat dalen en er niet meer bovenop komt. En dat is semi niet "hoe het werkt" (/behoort te werken).

Uiteraard, nogmaals, met de kanttekening dat dit betrekking heeft op fondsen / ETFs die beleggen in een (extreem) groot deel van bedrijven. Als je alleen maar stock picking doet en aandelen van individuele bedrijven koopt is de kans vele malen groter dat de koers onderuit gaat en er niet meer bovenop komt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
MarcelNH schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 19:20:
[...]

Vreemde beweging van LPB. Ik zal morgen nog wat vastzetten voor 3,30% want grote kans dat ook deze actie voor 8 maart stopt.
Mwa. Waarschijnlijk wilden ze gewoon een X bedrag ophalen voor beide looptijden. Ze zullen daarbij een voorstelling hebben gedaan hoe lang dat zou duren, en vervolgens was dat niet gelukt. daarop hebben ze de actie verlengd. Maar intussen zullen ze dan wel sneller dan verwacht alsnog het benodigde hebben opgehaald en dus stoppen ze er weer mee.

• Hans Denhaag
  • Nu online
[...]

Dat heet achter de muziek aanlopen.

• MotorBeast
Hans Denhaag schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 19:35:
[...]

Dat heet achter de muziek aanlopen.
Nee hoor, want voor de muziek liepen ook al aandelen. Tatatatata. :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wispe
  • Registratie: September 2019
  • Niet online
Kreeg een mailtje van NIBC dat ik me opnieuw moet identificeren binnen 7 weken en anders mijn rekeningen worden geblokkeerd. Ik heb teruggemaild dat ze mijn spaarrekeningen mogen opheffen met omdat o.a. dat hun rente te laag is. :9

[ Voor 17% gewijzigd door Wispe op 22-02-2024 20:24 ]

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

[...]

Ik had een groot gedeelte al 2 jaar vast gezet, m.i. best interessant als je geen Raisin wil (om wat voor reden dan ook).

[ Voor 75% gewijzigd door Sport_Life op 22-02-2024 20:32 ]

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Wispe schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 20:23:
Kreeg een mailtje van NIBC dat ik me opnieuw moet identificeren binnen 7 weken en anders mijn rekeningen worden geblokkeerd. Ik heb teruggemaild dat ze mijn spaarrekeningen mogen opheffen met omdat o.a. dat hun rente te laag is. :9
Oei pas op straks komt er weer een moraalridder langs ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
[...]

Nou, het kan ook marketing zijn. Nu denkt iedereen snel nog vast leggen voor 1 jaar morgen en grote kans dat mensen nu volgende week 2 jaar kiezen. Niet dat ik ook niet twijfel, maar ik denk dat de rente het aankomende jaar nog wel ergens rond de 3% te vinden zal zijn, daar ga ik het niet voor vastzetten.

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

• Bar_en_boos
  • Niet online
Satefan schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 14:44:
[...]

Exact zelfde bij mij. Ticket is aangemaakt en er is inmiddels beweging.
Ook bij mij is de BFF-deposito met afloop op 17 februari eindelijk verdwenen/afgerond. Nog niet zichtbaar op de Raisin-rekening, maar ik neem aan dat dat morgen plaatsvindt. Het zou me niet verbazen dat ook dat weer over het weekend wordt heen getild. Dan overhevelen naar de tegenrekening, dus dat zal pas op zijn vroegst maandag/dinsdag daarop verschijnen. Dan met IP maar snel tijdelijk naar LPB. Ben ik al met al minimaal 10 dagen kwijt . :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakersOnly
  • Laatst online: 13:17
Globalcitizen schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 12:19:
[...]

Ik zie net dat hun campagne verlengd is, dus stapelbare bonussen (20+30 euro) zijn nog mogelijk tot 29 februari bij RUUT. (En 4% rente voor 1-3 maandse deposito's)
Waar vind je de informatie over €20 welkomsbonus? Hoe werkt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:24

Rudedadude

Maybe we were born to run

-dubbel-

[ Voor 98% gewijzigd door Rudedadude op 23-02-2024 08:30 ]

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:24

Rudedadude

Maybe we were born to run

TweakersOnly schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 01:07:
[...]

Waar vind je de informatie over €20 welkomsbonus? Hoe werkt dat?
Account openen via een referral link van iemand met een Ruut account. Ik heb inmiddels sinds deze week ook een deposito geopend bij Ruut, waarmee ik formeel ook voldoe aan de tweede qctie voor 30 euro, namelijk 500 euro storten op een geopend current account. Daarvan heb ik nog geen bevestiging gehad, van die 20 euro wel ( is nog niet bijgestort, daar gaat wat tijd overheen).
Maar voor 3 maanden een deposito van 4% onder het Duitse depositogarantiestelsel is vooralnog het beste wat ik nu kan vinden ( naast dat Trade Republic ook 4% biedt)

@VanBreukelen ik heb de algemene voorwaarden er nog eens goed op doorgelopen. Die 3 euro per maand is vanaf volgend jaar, dit jaar dus nog niet. Dat is het enige wat ik nog in de gaten moet houden, of ze dat doorzetten en waar evt. tzt de account ophef knop zit

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Rudedadude schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 08:29:
[...]

Account openen via een referral link van iemand met een Ruut account. Ik heb inmiddels sinds deze week ook een deposito geopend bij Ruut, waarmee ik formeel ook voldoe aan de tweede qctie voor 30 euro, namelijk 500 euro storten op een geopend current account. Daarvan heb ik nog geen bevestiging gehad, van die 20 euro wel ( is nog niet bijgestort, daar gaat wat tijd overheen).
Maar voor 3 maanden een deposito van 4% onder het Duitse depositogarantiestelsel is vooralnog het beste wat ik nu kan vinden ( naast dat Trade Republic ook 4% biedt)

@VanBreukelen ik heb de algemene voorwaarden er nog eens goed op doorgelopen. Die 3 euro per maand is vanaf volgend jaar, dit jaar dus nog niet. Dat is het enige wat ik nog in de gaten moet houden, of ze dat doorzetten en waar evt. tzt de account ophef knop zit
Ik heb de €20 inmiddels wel ontvangen.
Van die €30 actie nog niks vernomen. We zien wel :)

Juist

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hansi55
Gisteren (22/02) liep mijn BFF deposito af en tegen het einde van de morgen werd de overschrijving naar Raisin bevestigd.
Enkele minuten geleden (23/02) zag ik op de Raisin rekening het bedrag inclusief rente staan.
Totale doorlooptijd minder dan 1 dag.
Ik heb het bedrag inmiddels naar mijn tegenrekening overschreven. Hoop dat dit vandaag nog lukt. Anders enkele dagen renteverlies. It's in the game.
Eigenlijk een prima performance qua snelheid van afwikkeling in tegenstelling tot enkele andere ervaringen (met BFF/Raisin) in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Globalcitizen
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 11:55
VanBreukelen schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 18:14:
Ik kan het op de site van RUUT niet duidelijk vinden, maar ik dacht ergens eens gelezen te hebben dat je daar 3 eu per maand voor moet betalen.

Weet iemand of dit nog steeds zo is, of hebben ze die toevallig al laten vervallen ;)
Minstens tot volgend jaar geen maandelijkse kosten. (Dat is inderdaad veranderd; evenals dat ze zich nu ook op NL richten.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Satefan
Bar_en_boos schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 21:12:
[...]

Ook bij mij is de BFF-deposito met afloop op 17 februari eindelijk verdwenen/afgerond. Nog niet zichtbaar op de Raisin-rekening, maar ik neem aan dat dat morgen plaatsvindt. Het zou me niet verbazen dat ook dat weer over het weekend wordt heen getild. Dan overhevelen naar de tegenrekening, dus dat zal pas op zijn vroegst maandag/dinsdag daarop verschijnen. Dan met IP maar snel tijdelijk naar LPB. Ben ik al met al minimaal 10 dagen kwijt . :-(
Bij mij is t inmiddels afgerond. maar t kost inderdaad een dikke week zo. Even een berichtje sturen of er compensatie mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bar_en_boos
  • Niet online
Graag wat advies mbt Advanzia. Als 'nieuwe' klant is mijn rekening recent geopend. Is het handig om zo richting het einde van de maand nu al te storten of verdient het de voorkeur om dat pas begin maart te doen? Afweging is dus bijna 4 maanden met mogelijk nieuwe/verlaagde actierente vanaf 1 maart vs 3 maanden huidige actierente van 3.97%. Wat zouden jullie doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harbo
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Bar_en_boos schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 11:14:
Graag wat advies mbt Advanzia. Als 'nieuwe' klant is mijn rekening recent geopend. Is het handig om zo richting het einde van de maand nu al te storten of verdient het de voorkeur om dat pas begin maart te doen? Afweging is dus bijna 4 maanden met mogelijk nieuwe/verlaagde actierente vanaf 1 maart vs 3 maanden huidige actierente van 3.97%. Wat zouden jullie doen?
Volgens mij de "teller" is niet alleen datum afhankelijk maar als je saldo > 5000 plus de openings datum.

Google translate hieronder :

Het effectieve speciale rentetarief van momenteel 3,97% per jaar (nominaal rentetarief 3,90% per jaar) geldt gedurende 3 maanden vanaf het moment van de eerste storting. Het speciale rentetarief geldt alleen voor nieuwe klanten en voor klanten die nog geen storting hebben gedaan. De campagne eindigt op 29 februari 2024. Er wordt alleen rente betaald bij een minimale storting van € 5.000,-. Het toepasselijke speciale rentetarief op het moment van de eerste storting is relevant en geldt voor 3 maanden. Wijzigingen in het bijzondere rentetarief zijn mogelijk. Voor bestaande klanten en na de actieperiode geldt effectief het huidige standaardrentetarief van momenteel 1,61% per jaar. Voor het overige zijn de algemene voorwaarden van toepassing.

[ Voor 39% gewijzigd door Harbo op 23-02-2024 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Globalcitizen
VanBreukelen schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 18:14:

Ik realiseerde me overigens dat het rentevoordeel betrekkelijk snel opweegt tegen een paar euro per maand; reken maar uit: b.v. bij een renteverschil van 1% ben je vanaf een spaartegoed van 3600 euro al voordeliger uit. Hoewel ik een hekel heb aan bank subscriptions, is het daarom helemaal niet zeker dat ik vertrek *als* ze volgend jaar een fee zouden invoeren. (Maar dit jaar is er geen fee.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Team-RiNo
  • Laatst online: 12-09 16:59
Per 1 maart vervalt de huidige actie + rente en komt er een nieuwe, het is dus gokken of dat in je voordeel gaat uitpakken maar je krijgt die actierente dan wel voor bijna 4 maanden (als de termijn van de actierente wel hetzelfde blijft). Als je nu stort krijg je die 3.97% voor de resterende dagen in februari + de 3 volgende maanden.

Zoals hierboven al aangegeven gaat je actieperiode met de dan geldende actierente in op de dag dat je saldo tenminste 5000,- bedraagt.

5440Wp O/W op plat dak | 3MXM52N2V1B8 i.c.m. 1xFTXM35M2V1B + 2xFTXM25M2V1B | RTX4090+7800X3D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bar_en_boos
  • Niet online
Team-RiNo schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 11:53:
[...]

Per 1 maart vervalt de huidige actie + rente en komt er een nieuwe, het is dus gokken of dat in je voordeel gaat uitpakken maar je krijgt die actierente dan wel voor bijna 4 maanden (als de termijn van de actierente wel hetzelfde blijft). Als je nu stort krijg je die 3.97% voor de resterende dagen in februari + de 3 volgende maanden.

Zoals hierboven al aangegeven gaat je actieperiode met de dan geldende actierente in op de dag dat je saldo tenminste 5000,- bedraagt.
Die 5.000 euro grens was ik me van bewust. Ik denk dat ik de gok neem en de nieuwe actierente even afwacht. Ook al is ie misschien iets lager, je profiteert daar dan wel langer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansi55
Bar_en_boos schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 12:03:
[...]

Die 5.000 euro grens was ik me van bewust. Ik denk dat ik de gok neem en de nieuwe actierente even afwacht. Ook al is ie misschien iets lager, je profiteert daar dan wel langer van.
Puur een kwestie van rekenen, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansi55
Laatste update over BFF en Raisin: net de overboeking op mijn tegenrekening ontvangen.
Samenvattend: BFF deposito gisteren geeindigd; zichtbaar vanmorgen op Raisinrekening; overgeboekt naar tegenrekening; net bijgeboekt op tegenrekening. Doorlooptijd iets meer dan 24 uur.
Chapeau voor BFF-Raisin.
Nu nieuwe bestemming zoeken voor het bedrag.
Gaat waarschijnlijk Consors worden met 4% rente voor bestaande rekening voor de resterende 4 maanden en dan verlengen met nog eens 6 maanden door een Sparplan te beginnen.
Ik heb dan 1 jaar 4% ontvangen voor een dagelijks opvraagbare rekening. Was goede keuze in december!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
Hansi55 schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 13:02:
en dan verlengen met nog eens 6 maanden door een Sparplan te beginnen.
Is die actie er nog wel? Zie die niet meer terug op de website, sinds de rentewijziging van 18 januari
De link die op 30 december nog gedeeld werd is nu de standaard tekst, zonder die actie.

Er staat nu iets dat je 12 maanden een gratis Sparplan krijgt als nieuwe klant
En er is een €30 "verwijs een vriend"-actie.

@Bar_en_boos - jij lijkt de laatste die nog een Sparplan heeft aangelegd en die 12 maanden hebt gekregen. van wanneer was jouw aanvraag?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bar_en_boos
  • Niet online
GroteVoet459 schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 13:42:
[...]

Is die actie er nog wel? Zie die niet meer terug op de website, sinds de rentewijziging van 18 januari
De link die op 30 december nog gedeeld werd is nu de standaard tekst, zonder die actie.

@Bar_en_boos - jij lijkt de laatste die nog een Sparplan heeft aangelegd en die 12 maanden hebt gekregen. van wanneer was jouw aanvraag?
Mijn aanvraag voor Consors liep al vanaf eind oktober. Na veel gedoe rondom de aanlevering van woonplaatsverklaringen is mijn account op 19 december geopend voor het actietarief van 4%. Aanleggen van een Sparplan was begin februari en op 8 februari de bevestiging ontvangen dat het actietarief naar 12 maanden is verlengd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansi55
GroteVoet459 schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 13:42:
[...]

De 4% rente was voor de actie in december. Ik heb eind december een spaarrekening geopend. Het was toen mogelijk om te verlengen met 6 maanden via een Sparplan binnen 4 maanden na opening.
Ik zou zeggen: ik zit nog ruim binnen de 4 maanden. M.a.w. ik voldoe aan de voorwaarde die gold in december.
Ik zal nog even navragen hoe het werkelijk zit. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansi55
Bar_en_boos schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 13:53:
[...]

Mijn aanvraag voor Consors liep al vanaf eind oktober. Na veel gedoe rondom de aanlevering van woonplaatsverklaringen is mijn account op 19 december geopend voor het actietarief van 4%. Aanleggen van een Sparplan was begin februari en op 8 februari de bevestiging ontvangen dat het actietarief naar 12 maanden is verlengd.
Zou betekenen dat ook voor mij de Sparplan actie nog geldt. Mits binnen 4 maanden gestart uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakenpeak
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 03-09 15:12
Ik heb een account geopend bij Santander Consumer Bank en de eerste storting duurde - zoals vermeld - ongeveer 72 uur. Gister rond 13:00 een overboeking gedaan van Knab weer naar mijn Santander Consumer Bank rekening en staat er nu meer dan 24 uur later nog niet op.. Tja als het drie dagen duurt voordat het geld erop staat heeft die 3.6% voor een paar maanden geen zin...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy1977
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 31-01 00:40
(jarig!)
Klopt, viel mij ook op. Gisterochtend een overboeking gedaan en is ook nog
niet bijgeschreven.
tweakenpeak schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 14:23:
Ik heb een account geopend bij Santander Consumer Bank en de eerste storting duurde - zoals vermeld - ongeveer 72 uur. Gister rond 13:00 een overboeking gedaan van Knab weer naar mijn Santander Consumer Bank rekening en staat er nu meer dan 24 uur later nog niet op.. Tja als het drie dagen duurt voordat het geld erop staat heeft die 3.6% voor een paar maanden geen zin...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
  • Laatst online: 08:16
Kan ik me voorstellen. Apart dan….vanochtend vroeg heb ik vanaf Bunq naar Santander overgemaakt en net gecheckt en staat daar er al wel op.

[ Voor 3% gewijzigd door Datisraar op 23-02-2024 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Klinkt als: doe eerst een storting van een paar euro. Hetzelfde dus als bij Raisin "aanvraag kan even duren dus doe dat met een paar euro en maak daarna het daadwerkelijke bedrag over" (uiteraard alleen vwn toepassing op spaarrekeningen en niet depositos).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sipjohn
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-09 17:53
Datisraar schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 14:48:
[...]

Kan ik me voorstellen. Apart dan……vanochtend vroeg heb ik vanaf Bunq naar Santander overgemaakt en net gecheckt en staat daar er al wel op.
Ik gisterenavond van Rabobank. N.a.v. berichten hierboven zojuist even gekeken bij Santander, staat er gewoon. (Ik weet niet vanaf welk tijdstip, kijk nu pas.)

Internet KPN 37/27Mbps; Modem Experia v8; Router Fritz!box 7260; Telefoon Siemens C470IP; VSP in: NL>budgetphone.nl, PL>plfon.pl ; VSP uit: cosmovoip.com; Zon 10x365Wp zuidoost; Omvormer Trannergy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
Gister rond 13:00 een overboeking gedaan van Knab weer naar mijn Santander Consumer Bank rekening
Volgens mij doet KNAB internationale betalingen alleen in de nacht.
Geld van mijn KNAB-rekening richting MeDirect is er ook altijd pas de volgende dag rond de lunch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
Bij niet Instant Payment in Europa is volgens mij de norm nog steeds dat het tussen een paar uur, tot 2 werkdagen kan duren.

[ Voor 5% gewijzigd door Datisraar op 23-02-2024 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakenpeak
Ik lees hier nu van twee personen die geld naar de Santander Consumer Bank hebben geboekt en het dezelfde dag hebben ontvangen en dat is van bunq en ING. Die zitten allebei bij het TARGET Instant Payment Settlement (TIPS). Knab zit alleen op de Nederlandse Instant Payments. Die gaat vandaag niet meer binnenkomen en dit weekend zeer zeker niet. Dus dat is 4 dagen rente missen. En het stomme is, ik heb gewoon een ING rekening.. 8)7 8)7

Edit: klopt niet.

[ Voor 3% gewijzigd door tweakenpeak op 23-02-2024 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy1977
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 31-01 00:40
(jarig!)
Ik heb het ook vanaf een ING rekening overgemaakt gisterochtend en dat staat er nu
ook nog niet bijgeschreven.
tweakenpeak schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 15:19:
Ik lees hier nu van twee personen die geld naar de Santander Consumer Bank hebben geboekt en het dezelfde dag hebben ontvangen en dat is van bunq en ING. Die zitten allebei bij het TARGET Instant Payment Settlement (TIPS). Knab zit alleen op de Nederlandse Instant Payments. Die gaat vandaag niet meer binnenkomen en dit weekend zeer zeker niet. Dus dat is 4 dagen rente missen. En het stomme is, ik heb gewoon een ING rekening.. 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakenpeak
GroteVoet459 schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 14:59:
[...]

Geld van mijn KNAB-rekening richting MeDirect is er ook altijd pas de volgende dag rond de lunch.
Oh dat is raar, want ik heb via Knab geld overgemaakt naar MeDirect en dat was er dezelfde dag. Duurde een paar extra uur omdat ik door Knab werd gebeld ivm vele klanten die worden gescamd met een Malta bankrekening met hun eigen naam als TAV. (standaard crypto/beleggen scam) Dus die transactie werd eerst handmatig tegengehouden maar stond in de middag er gewoon op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakenpeak
Crazy1977 schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 15:22:
Ik heb het ook vanaf een ING rekening overgemaakt gisterochtend en dat staat er nu
ook nog niet bijgeschreven.

[...]
Ok, dan klopt mijn theorie niet en ligt het gewoon aan Santander Consumer Bank zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bar_en_boos
  • Niet online
Satefan schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 11:13:
[...]

Bij mij is t inmiddels afgerond. maar t kost inderdaad een dikke week zo. Even een berichtje sturen of er compensatie mogelijk is.
Via de website van Raisin heb ik een bericht verzonden of compensatie voor de verlate vrijval van de BFF-deposito mogelijk is. Vrij snel daarna de reactie ontvangen dat er een beetje financiële compensatie zal worden uitbetaald. In ieder geval veel te weinig voor volledige financiële compensatie. Gesteld wordt dat de vrijval op 22 februari plaatsvond, maar pas de 23e op de raisin-rekening werd gestort. Die ene dag is in hun ogen de fout van Raisin, terwijl de vrijval oorspronkelijk 17 februari had moeten plaatsvinden. Blijkbaar wordt die fout toegerekend aan BFF en daarvoor wordt niets gecompenseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
tweakenpeak schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 15:28:
[...]

Ok, dan klopt mijn theorie niet en ligt het gewoon aan Santander Consumer Bank zelf.
Combinatie wellicht? Ligt het ook aan de verzendende bank, bij Rabobank sochtends vroeg geboekt, ook in de namiddag bij Santander bij mij bijgeboekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
  • Laatst online: 11:25
Vandaag nog een overboeking gedaan naar Advanzia, maar het bedrag is niet zichtbaar in de nieuwe omgeving. Maar ook niet in de oude.

Had gehoopt dat betalingen nu wel sneller in het saldo verwerkt zouden worden.

Maar zie wel dat bij oude transacties (zoals altijd) wel de echte betaaldatum aanhouden, het is alleen later verwerkt.

Dus ik verwacht maandag, de transacties van vandaag in het nieuwe systeem, met ook de datum van vandaag.

wellicht dat als het systeem echt live is, het dan wel sneller bijgewerkt word.

Iemand anders, andere ervaring.. (ondanks dat we pas 2 dagen de nieuwe portal hebben)?

Vertrouwen is goed, controle nog beter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 00:04
Vanmorgen om 8 uur geld overgemaakt van Rabo > Raisin. Stond er om 10:30 al op toen ik het controleerde. Vervolgens van Raisin > Distingo op dat moment en het was daar om 14:15 bijgeschreven.
Gaat toch best vlot zo, had niet verwacht dat dit nog voor het weekend klaar zou zijn.

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v151 + HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kareltjekat
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 12:58
Ik kan er eerlijk gezegd nog geen duidelijk patroon in ontdekken als ik deze berichten zo lees. Bij mij ging de eerste storting binnen 24 uur, maar lijkt de tweede storting er nu veel langer over te gaan doen ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroteVoet459
Headshot_NL schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 15:58:
Vanmorgen om 8 uur geld overgemaakt van Rabo > Raisin. Stond er om 10:30 al op toen ik het controleerde. Vervolgens van Raisin > Distingo op dat moment en het was daar om 14:15 bijgeschreven.
Gaat toch best vlot zo, had niet verwacht dat dit nog voor het weekend klaar zou zijn.
Handmatig doorgezet, of heb je de PLANxxx code gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrjb
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 16-10-2024
Ik kan in de app van CEB niets over het actuele rentepercentage vinden. Dit zou 3,75% moeten zijn voor 6 maanden maar vind het nergens terug. Ook niet via de webpage. Iemand enig idee?

[ Voor 56% gewijzigd door chrjb op 23-02-2024 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 12-09 22:41
Juan schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 15:50:
Vandaag nog een overboeking gedaan naar Advanzia, maar het bedrag is niet zichtbaar in de nieuwe omgeving. Maar ook niet in de oude.

Had gehoopt dat betalingen nu wel sneller in het saldo verwerkt zouden worden.

Maar zie wel dat bij oude transacties (zoals altijd) wel de echte betaaldatum aanhouden, het is alleen later verwerkt.

Dus ik verwacht maandag, de transacties van vandaag in het nieuwe systeem, met ook de datum van vandaag.

wellicht dat als het systeem echt live is, het dan wel sneller bijgewerkt word.

Iemand anders, andere ervaring.. (ondanks dat we pas 2 dagen de nieuwe portal hebben)?
Donderdag ochtend vroeg overgemaakt, in de middag bijgeschreven. Ik denk niet dat de nieuwe portal iets veranderd heeft. Was altijd al zo.

Op vrijdag maak ik liever niets over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuckyStriker
chrjb schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 16:18:
Ik kan in de app van CEB niets over het actuele rentepercentage vinden. Dit zou 3,75% moeten zijn voor 6 maanden maar vind het nergens terug. Ook niet via de webpage. Iemand enig idee?
Dan heb je niet goed gekeken. Via de webpage kun je klikken op rekeningoverzicht. Dan krijg je o.a. je rekeningnummer, tegenrekening en rentepercentage te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Registratie: November 2023
  • Niet online
Dalingen bij de korte en lange deposito's van Imprebanca vanaf 28 februari:
  • 3 maanden deposito: 3,50% naar 3,20%
  • 6 maanden deposito: 3,55% naar 3,25%
  • 4 jaar deposito: 3,60% naar 3,30%
  • 5 jaar deposito: 3,65% naar 3,30%

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrjb
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 16-10-2024
LuckyStriker schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 16:32:
[...]

Dan heb je niet goed gekeken. Via de webpage kun je klikken op rekeningoverzicht. Dan krijg je o.a. je rekeningnummer, tegenrekening en rentepercentage te zien.
Gevonden. Bedankt LuckyStriker.

[ Voor 10% gewijzigd door chrjb op 23-02-2024 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Lastig te zeggen. Naar mijn idee blijven de beleidsrentes van de Fed en de ECB een aantal maanden wat hoger dan tot recentelijk werd gedacht. Wat dat betreft denk ik dat er wel een nieuwe 3 maanden actie komt.

Ik zou de gok nemen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansi55
GroteVoet459 schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 14:59:
[...]

Vanmiddag een overboeking gedaan vanaf KNAB naar Consors. Was er rond 16.00 uur.
Niet geheel instant maar toch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• irongalaxy
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 12-09 14:21
Ik had gisterochtend een overboeking gedaan van ABN naar Santander en dat stond er 's middags al op. Voorgaande overboekingen duurde langer bij mij. Of in ieder geval het saldo. Rentedatum klopte toen wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 00:04
GroteVoet459 schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 16:14:
[...]

Handmatig doorgezet, of heb je de PLANxxx code gebruikt?
Dit keer handmatig. Meestal gebruik ik de plan code maar ik was het vergeten deze keer, het was nog vroeg.

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v151 + HW P1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:38
Headshot_NL schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 19:49:
[...]

Dit keer handmatig. Meestal gebruik ik de plan code maar ik was het vergeten deze keer, het was nog vroeg.
tip: als je de omschrijving invult + iban + bic en hem dan als contact opslaat dan wordt bij mij de omschrijving (PlanXXX) ook erbij opgeslagen. Hoef de volgende keer echt alleen maar het bedrag in te vullen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tieum
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-04 15:38
Hi mede rente-tweakers,

Ik volg dit topic en mede door de bewustwording van de hogere rentes zowel variabel als deposito(tief) echt interessant om te lezen en zien hoe actief men er mee bezig is en dat het loont dat als je wat vermogen beheert je er goed aan doet even wat research te doen en rondkijken waar wat voor wie specifiek leuke rente kan opleveren :)

Nou las ik een update over freedom 24 vrije rekening bank 3,88% en bij deposito zelfs tot 6,41%

Bron
*knip* Affiliate marketing website

Nadeel is wel garantie tot maar €20000, maar toch wilde de update mededelen wellicht dat iemand er wat aan heeft of zelfs al ervaringen kan delen. Hope it helps!

[ Voor 4% gewijzigd door Zr40 op 24-02-2024 09:38 ]

[img]http://www.passmark.com/baselines/V9/images/80255749186.png[/img]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• exelletor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 22:10
Tieum schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 03:50:
Hi mede rente-tweakers,

Ik volg dit topic en mede door de bewustwording van de hogere rentes zowel variabel als deposito(tief) echt interessant om te lezen en zien hoe actief men er mee bezig is en dat het loont dat als je wat vermogen beheert je er goed aan doet even wat research te doen en rondkijken waar wat voor wie specifiek leuke rente kan opleveren :)

Nou las ik een update over freedom 24 vrije rekening bank 3,88% en bij deposito zelfs tot 6,41%

Bron
*knip*

Nadeel is wel garantie tot maar €20000, maar toch wilde de update mededelen wellicht dat iemand er wat aan heeft of zelfs al ervaringen kan delen. Hope it helps!
Als je volgens het boekje handelt, dan dien je zo'n product als een belegging te classificeren en als je als belastingplichtige in Nederland boven de box3-drempel zit, dan valt je rendement zo'n 1,80% lager uit dan bij een reguliere spaarrekening. Ik vind het wel een mooi aanbod, maar de og's uit dit topic zullen je vast vertellen dat geldmarktfondsen niet in dit topic horen.

[ Voor 2% gewijzigd door Zr40 op 24-02-2024 09:38 . Reden: URL verwijderd ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 12-09 22:41
Tieum schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 03:50:
Hi mede rente-tweakers,

Bron
*knip*

Trap er niet in. De woorden 'sparen' en 'deposito' zijn volledig misplaatst. Dit is beleggen. De site waar je naar linkt is reclame.

[ Voor 2% gewijzigd door Zr40 op 24-02-2024 09:39 . Reden: URL verwijderd ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

exelletor schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 05:16:
[...]
Als je volgens het boekje handelt, dan dien je zo'n product als een belegging te classificeren en als je als belastingplichtige in Nederland boven de box3-drempel zit, dan valt je rendement zo'n 1,80% lager uit dan bij een reguliere spaarrekening. Ik vind het wel een mooi aanbod, maar de og's uit dit topic zullen je vast vertellen dat geldmarktfondsen niet in dit topic horen.
Niet alleen 'volgens het boekje', dit is in alle opzichten een belegging. Ze gebruiken geen geldmarktfonds, maar gaan dagelijks FX swaps aan. Dit hoort inderdaad niet thuis in dit topic. Sterker nog, ik raad dit product af omdat de werking lastig te begrijpen is en er zijn genoeg goede alternatieven.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tieum
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-04 15:38
Zr40 schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 09:49:
[...]

Niet alleen 'volgens het boekje', dit is in alle opzichten een belegging. Ze gebruiken geen geldmarktfonds, maar gaan dagelijks FX swaps aan. Dit hoort inderdaad niet thuis in dit topic. Sterker nog, ik raad dit product af omdat de werking lastig te begrijpen is en er zijn genoeg goede alternatieven.
Oh, heel erg bedankt voor het attenderen en mijn excuses het was niet mijn bedoeling om reclame of promotie van product, ik had gemist dat het belegging zou betreffen daar zou ik dan zonder fora zoals deze mogelijk de mist in zijn gegaan.

In geval van box 3 belastingaangifte extra belastbaar en risicofactoren allemaal buiten voor mij de safe zone ;)

[img]http://www.passmark.com/baselines/V9/images/80255749186.png[/img]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Nieuwe actie Openbank met code "SPAREN2024"
Krijg t/m € 150 door je saldo te verhogen bij Openbank!

Als je tussen 23 februari 2024 en 23 mei 2024 het saldo verhoogt van je rekeningen en/of deposito’s van Openbank1, dan kun je een bonus krijgen van:

€ 40 voor een extra bedrag van € 15.000 tot € 50.000.
€ 80 voor een extra bedrag van € 50.000 tot € 100.000.
€ 150 voor een extra bedrag van € 100.000 of meer.

Meld je aan t/m 23 mei 2024. Je geld brengt steeds meer op!
https://www.openbank.nl/a...0-euro-extra-om-te-sparen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Nou dat zet wel zoden aan de dijk zeg :D. Trappen mensen hier in?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spaarder
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 10-06-2024
Sport_Life schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 16:43:
[...]

Hangt een beetje van de situatie af denk ik. Stel, je hebt je geld bij bunq staan (2,46%) of bij CEB nog tegen 3,55%, dan is dit best interessant. Voordeel is wel dat je maandelijks rente ontvangt bij Openbank.

Edit: zie wel nu dat saldi van de Welkomst rekeningen zijn uitgesloten. Dus als nieuwe klant heb je hier feitelijk niks aan.

[ Voor 13% gewijzigd door spaarder op 24-02-2024 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Globalcitizen
Sport_Life schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 16:43:
[...]

Hoezo?
De effectieve rente is lager dan de 4% bij Trade Republic en RUUT, maar hoger dan alle vrij opneembare spaarrekeningen bij Raisin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Laatst online: 12:12
Via Santander Consumer Bank krijg je een Belgische IBAN. Betaal je dan ook Belgische bronbelasting?
Pagina: 1 ... 44 ... 159 Laatste

Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.

Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.

Trade Republic heeft zijn eigen topic.

We willen hier geen persoonlijke updates zien, dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.

Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling