Wanneer kan ik de jaaropgave van Raisin verwachten?
Wat was je vraag, waarop dit antwoord volgde?Juan schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 15:58:
Update iz portal Advanzia (mailen doet wonderen)
Gokje, per 1 maart.
//
Dear Mr. xxx
Thank you for your message.
Please check our customer portal within the coming days. We will publish the message there.
Kind regards,
Eva Krämer
Team Lead Deposit & Payments
Advanzia Bank S.A.
9, rue Gabriel Lippmann
Parc d’Activité Syrdall 2
L-5365 Munsbach
Luxembourg
//
Een nieuw portal juich ik zeker toe. Maar nog blijer wordt ik van een verlenging van de actierente die helaas (nog) niet is aangekondigd voor de spaarders waarbij het per 29.02.2024 afloopt
Ik had in November gevraagd of het klopt dat er een nieuw onlinebanking systeem zou komen.
Dat klopte, alleen wisten ze nog niet wanneer (sommige mensen had dit al doorgekregen van Advanzia)
Nu zijn we 4 maanden verder, en er gebeurd weinig tot niets, dus had ik om een update gevraagd
Hopelijk krijgen we ook rente opbouw te zien, en bv je transacties..
Instant Payment zou helemaal mooi zijn, maar dat kunnen we wel vergeten denk ik.
Ik heb nog tot 30 april 4,13%
Dat klopte, alleen wisten ze nog niet wanneer (sommige mensen had dit al doorgekregen van Advanzia)
Nu zijn we 4 maanden verder, en er gebeurd weinig tot niets, dus had ik om een update gevraagd
Instant Payment zou helemaal mooi zijn, maar dat kunnen we wel vergeten denk ik.
[ Voor 3% gewijzigd door Juan op 20-02-2024 16:39 ]
Vertrouwen is goed, controle nog beter
Vanmorgen rond 11:40 uur al m'n geld opgenomen bij Advanzia.Juan schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 16:39:
Ik had in November gevraagd of het klopt dat er een nieuw onlinebanking systeem zou komen.
Stond vanmiddag rond 14 uur op m'n ING.
Dat is ook bijna Instant
lijkt me een goede vraag om aan Raisin te vragen.feddesman schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 16:29:
Dan heb ik het antwoord wel ergens in 2025.Mischien zijn er wel ervaringsdeskundigen.helloitsme schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 17:44:
[...]
lijkt me een goede vraag om aan Raisin te vragen.
Zojuist CEB geopend via app, nu even wachten tot het goedgekeurd is. Ik lees nu echter (pas) dat de rente jaarlijks wordt bijgeschreven en niet maandelijks zoals bij Openbank.
Staat er ergens binnen welke tijd er geld moet worden gestort of start de 6 maanden 3,75% vanaf 'vandaag'? Want dan zou ik nog 3 maanden Openbank aan kunnen houden en dan pas geld storten bij CEB.
Staat er ergens binnen welke tijd er geld moet worden gestort of start de 6 maanden 3,75% vanaf 'vandaag'? Want dan zou ik nog 3 maanden Openbank aan kunnen houden en dan pas geld storten bij CEB.
iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2 HomeKit CarPlay MagSafe AirTags
Raisin probeert voor 1 maart.feddesman schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 16:29:
Staat gewoon op de site......
https://www.raisin.nl/bel...ifte-vragen-en-antwoorden
Direct na acceptatie.THE_BASE schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 18:48:
Zojuist CEB geopend via app, nu even wachten tot het goedgekeurd is. Ik lees nu echter (pas) dat de rente jaarlijks wordt bijgeschreven en niet maandelijks zoals bij Openbank.
Alisa Bank heeft ons geïnformeerd dat het de variabele rente op de spaarrekening gaat verlagen van 3,27% p.j. naar 3,22% p.j. Het nieuwe rentetarief wordt effectief op 26.02.2024 om 12 uur 's middags.
Helder, bedankt. Gaan we toch maar direct overstappen.
iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2 HomeKit CarPlay MagSafe AirTags
De teller voor de 6 maanden gaat meteen lopen vanaf de dag van openen.THE_BASE schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 18:48:
@Pistachenootje Nog altijd heb ik geen bevestiging van Consorsbank (verlenging). Zojuist heb ik maar een nette Google-translated mail naar de bank gestuurd met de vraag of de verlenging actief is, en als dat niet zo is, waarom dan niet. Wil dit toch wel graag weten.
Kwam vanmiddag nog op het briljante idee om de spamfolder te raadplegen. Daar ook niks, hoewel de spam van de eerste paar dagen na aankoop van de ETF al verwijderd was door mijn mail client.
Kwam vanmiddag nog op het briljante idee om de spamfolder te raadplegen. Daar ook niks, hoewel de spam van de eerste paar dagen na aankoop van de ETF al verwijderd was door mijn mail client.
Ze hebben ook een chat (tijdens kantooruren). Werkt best vlot.Frankenstein schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 19:59:
@Pistachenootje Nog altijd heb ik geen bevestiging van Consorsbank (verlenging). Zojuist heb ik maar een nette Google-translated mail naar de bank gestuurd met de vraag of de verlenging actief is, en als dat niet zo is, waarom dan niet. Wil dit toch wel graag weten.
Dus in mijn geval (vrijval op een zaterdag) betekent het dat ik misschien pas donderdag over het geld kan beschikken. Dan overmaken naar de tegenrekening en richting spaarrekening. Is dus zomaar een week renteloos onderweg.Satefan schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 15:49:
[...]
Antwoord van Raisin: "Het kan tot ongeveer 4 werkdagen duren voor de terugbetaling zichtbaar is op uw Raisin-rekening. Het geld zal dus zo spoedig mogelijk zichtbaar zijn op uw Raisin-rekening. "

Ja. Digitale brief van de Belastingdienst uit de MijnOverheid app, of digitale factuur van gas/water/licht. Mijn vrouw heeft een screenshot van een digitaal (pdf) transactieoverzicht van haar betaalrekening gestuurd, waarbij ze de daadwerkelijke transacties vrijwel helemaal buiten beeld liet. Ook die werd geaccepteerd (Raisin).SimonBR39 schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 16:07:
Vandaag de stoute schoenen maar aangetrokken en een account geopend. Voor het eerst in mijn leven dat ik zit te wachten op een belastingaanslag i.v.m. adresverificatie. Meeste rekeningen/brieven komen allemaal digitaal. Of uploaden jullie gewoon een digitale factuur van gas/electra?
Ik dacht uiterlijk eind van deze maand. Van de Raisin site:feddesman schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 16:29:
In Nederland is het vanaf 1 maart mogelijk om je aangifte inkomstenbelasting te starten. We streven er naar om jouw Financieel Jaaroverzicht voor deze datum met je te delen. Je ontvangt je Financieel Jaaroverzicht in je Raisin Online Banking omgeving als bijlage bij het bericht ‘Uw Financieel Jaaroverzicht staat klaar’.
Kijk even op je tegenrekening. Ik had een klein bedrag van TR met daarin de vermelding van de PUK.rindertb schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 13:00:
Ik heb een rekening bij de Trade Republic geopend, zie nu het saldo van de eerste overboeking en als laatst vermelde activiteiten ‘referentierekening gewijzigd’ en ’puk verzonden’. Mijn referentierekening vind ik echter nergens terug en opnemen kan ook niet. ‘Overboeken —> opnemen’ gaat naar een scherm ‘controleer je rekening’ met daarin de rekeninggegevens van de TR-rekening, niet de referentierekening. Ik kan daar verder niks. Is dit de normale situatie op dit punt in het proces? Ik begrijp dat ik een PUK ga ontvangen in de omschrijving van een overboeking van TR. volgens het geleverde veiligheidsdocument moet ik deze invoeren in de app. Ik zie nergens waar dit zou kunnen.
Kan iemand mij wat nadere uitleg geven over dit niet kunnen terugboeken en het invoeren van de PUK?
Als het goed is heeft TR 1 cent op je tegenrekening gestort, hier staat de pukcode in.
rindertb schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 13:00:
Ik heb een rekening bij de Trade Republic geopend, zie nu het saldo van de eerste overboeking en als laatst vermelde activiteiten ‘referentierekening gewijzigd’ en ’puk verzonden’. Mijn referentierekening vind ik echter nergens terug en opnemen kan ook niet. ‘Overboeken —> opnemen’ gaat naar een scherm ‘controleer je rekening’ met daarin de rekeninggegevens van de TR-rekening, niet de referentierekening. Ik kan daar verder niks. Is dit de normale situatie op dit punt in het proces? Ik begrijp dat ik een PUK ga ontvangen in de omschrijving van een overboeking van TR. volgens het geleverde veiligheidsdocument moet ik deze invoeren in de app. Ik zie nergens waar dit zou kunnen.
Kan iemand mij wat nadere uitleg geven over dit niet kunnen terugboeken en het invoeren van de PUK?
Mijn mail was in 35 minuten beantwoord deze keer. Niet dat ze in mijn account zijn gedoken, ik kreeg een algemeen antwoord: we controleren dat regelmatig gedurende de eerste ongeveer vier maanden na openen van de rekening. En of ik nog wat geduld mag hebben.wibblemoo schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 20:14:
[...]
Ze hebben ook een chat (tijdens kantooruren). Werkt best vlot.
Het woord ongeveer wijst erop dat dit inderdaad een Franse bank is... Negen dagen voor de rekening vier maanden geopend was (ongeveer 122 dagen) heb ik de benodigde belegging gedaan. Stel dat dit na het laatste controle moment was, dan kan ik blijven wachten. Volgens een onfrans soort logica zou de laatste controle vanuit de bank plaats moeten vinden precies op de dag waarop de rekening vier maanden actief is. Dat was, inmiddels, negen dagen geleden...
Nee ze lijken het niet heel "geil" (let op! Duits woord) te vinden om de actierente te verlengen...
@Frankenstein lijkt erop dat je dat AI antwoord hebt gehad. Heb ik ook gehad. Probeer de chat eens. Ben benieuwd naar het resultaat.
Weet iemand misschien hoe lang het duurt om een bedrag van CreditEurope naar ING over te boeken?
Wij zijn erg blij dat er eindelijk heel goede alternatieven voor OpenBank zijn, maar zoeken eigenlijk ook een spaarrekening waar je niet 2 dagen hoeft te wachten op je geld..
Wij zijn erg blij dat er eindelijk heel goede alternatieven voor OpenBank zijn, maar zoeken eigenlijk ook een spaarrekening waar je niet 2 dagen hoeft te wachten op je geld..
Een paar uur uit mijn ervaring (CEB<>Rabo). Zorg dat je het 's ochtendsvroeg erin geschoten hebt, dan is het 's middags er meestal wel doorheen. En natuurlijk niet in het weekend.Jazco2nd schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 00:34:
Weet iemand misschien hoe lang het duurt om een bedrag van CreditEurope naar ING over te boeken?
Maar waarom niet gewoon een buffertje bij je huisbank laten staan en de rest op een wat tragere rekening? Dat is het meest makkelijke.
Buffer kan ook goed bij Wise. 3.66% en vrijwel altijd instant. Eventuele VRH problematiek ontstaat pas na 1 oktober.
[ Voor 4% gewijzigd door Pistachenootje op 21-02-2024 01:33 ]
Het aanpassen van de app-limiet bij ING duurt langer (4 uur) die was ik even vergeten 😅Xavorius schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 00:58:
[...]
Een paar uur uit mijn ervaring (CEB<>Rabo). Zorg dat je het 's ochtendsvroeg erin geschoten hebt, dan is het 's middags er meestal wel doorheen. En natuurlijk niet in het weekend.
Maar waarom niet gewoon een buffertje bij je huisbank laten staan en de rest op een wat tragere rekening? Dat is het meest makkelijke.
Tot nu toe erg tevreden over CEB. Gewoon eenvoudig, snel, en nette app.
[ Voor 6% gewijzigd door Cheesy op 21-02-2024 07:11 ]
Degene waarvan eind vorige week het geld naar autobank is gegaan deposito's nu geopend?
Daar lijkt het op ja. Ook vandaag (nog) geen activiteit hier. Vreemd, omdat de andere deposito op dezelfde dag was afgewikkeld.Bar_en_boos schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 20:50:
[...]
Dus in mijn geval (vrijval op een zaterdag) betekent het dat ik misschien pas donderdag over het geld kan beschikken. Dan overmaken naar de tegenrekening en richting spaarrekening. Is dus zomaar een week renteloos onderweg.
Ik maak me niet superdruk om wat rente-verlies deze keer, het is een kleine deposito (5K), maar het is wel apart natuurlijk.
Ik wacht morgen nog even af, anders hang ik vrijdag weer even in de digitale boom bij Raisin.
Die van mij is gisteren geopend, maar had het geld er begin van de maand al opstaan. Ze hebben de openingsdatum nu op 5 februari gezet. Op dag 1 sta ik nu dus al op 9% verstreken. Netjes 😀.joehoetje schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 07:32:
Degene waarvan eind vorige week het geld naar autobank is gegaan deposito's nu geopend?
Als je het op een werkdag rond 9 uur opneemt bij credit europe dan komt het eigenlijk altijd nog die dag aan op je ing rekening. Tenminste, dat is mijn ervaring. En dan ben je ook op tijd om het geld dezelfde dag op de andere spaarrekening te laten landen. In dat geval loop je geen dag rente mis.Jazco2nd schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 00:34:
[ Voor 27% gewijzigd door W1ck1e op 21-02-2024 09:21 ]
Gemak kost geld. Als je de limiet verhoogt op het moment dat je het geld opneemt bij de spaarbank ben je vaak vroeg genoeg. Anders verhoog je de limiet de dag van te voren. Ik weet meestal dan al dat ik het geld ga verplaatsen.Xavorius schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 00:58:
...
[ Voor 44% gewijzigd door W1ck1e op 21-02-2024 09:07 ]
Bij mij is de CA Auto Bank deposito ook geopend met ingangsdatum 3 februari (aanvraag 30 januari). Mooi opgelost en dan hoeft Raisin ook niet veel te vergoeden
Ik kreeg zojuist bij het inloggen melding over het nieuwe portaal en zit er inmiddels in. Je transacties zijn nu makkelijk te zien maar opgebouwde rente zit er niet in.Juan schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 16:39:
/f/image/ntXTmRhqlaR2m6yJUDqD3itX.png?f=fotoalbum_large)
5440Wp O/W op plat dak | 3MXM52N2V1B8 i.c.m. 1xFTXM35M2V1B + 2xFTXM25M2V1B | RTX4090+7800X3D
Wel een flinke verbetering, geen gedateerde look meer en inloggen met 2FA.Team-RiNo schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 10:28:
[...]
Ik kreeg zojuist bij het inloggen melding over het nieuwe portaal en zit er inmiddels in. Je transacties zijn nu makkelijk te zien maar opgebouwde rente zit er niet in.
[Afbeelding]
Dank!W1ck1e schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 09:00:
[...]
Als je het op een werkdag rond 9 uur opneemt bij credit europe dan komt het eigenlijk altijd nog die dag aan op je ing rekening. Tenminste, dat is mijn ervaring. En dan ben je ook op tijd om het geld dezelfde dag op de andere spaarrekening te laten landen. In dat geval loop je geen dag rente mis.
Dan rest nog 1 vraag:
Als ik nu een rekening open/aanvraag bij Credit Europe, hoe lang duurt het voordat ik een IBAN heb en geld kan overboeken?
Want overboeking vanaf Openbank kan zomaar 2 werkdagen duren.. dan ben ik dus al 2 dagen van die 6 maanden 3.75% actie kwijt..
En Openbank > ING > Credit Europe doe ik liever niet.. dan krijg ik vragen van ING en kan het als ik beetje pech heb nog langer duren.
Puur uit interesse. Waarom zou de ING je vragen stellen als je geld overmaakt vanaf een rekening dat op jouw naam staat?Jazco2nd schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 10:44:
En Openbank > ING > Credit Europe doe ik liever niet.. dan krijg ik vragen van ING en kan het als ik beetje pech heb nog langer duren.
Tijdens kantooruren duurt het openen waarschijnlijk een (paar) uur(tes). Niet lang dus.Jazco2nd schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 10:44:
[...]
Dank!
Dan rest nog 1 vraag:
Als ik nu een rekening open/aanvraag bij Credit Europe, hoe lang duurt het voordat ik een IBAN heb en geld kan overboeken?
Want overboeking vanaf Openbank kan zomaar 2 werkdagen duren.. dan ben ik dus al 2 dagen van die 6 maanden 3.75% actie kwijt..
Ik herken deze niet. Ik gebruik ING iedere keer als tussenstation / tegenrekening vanuit diverse spaarrekeningen en Raisin. Tot op heden geen enkele keer vragen ontvangen.Jazco2nd schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 10:44:
[...]
Kan jij er met je huidige inloggegevens in? Het oude portal werkt bij mij prima, maar het nieuwe herkent mijn gebruikersnaam en wachtwoord niet.Team-RiNo schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 10:28:
[...]
Ik kreeg zojuist bij het inloggen melding over het nieuwe portaal en zit er inmiddels in. Je transacties zijn nu makkelijk te zien maar opgebouwde rente zit er niet in.
[Afbeelding]
Waarom niet? Rabo heeft mijn rekening op slot gezet (volledig) tijdens een weekend, omdat ik geld wilde overmaken naar mijn (nieuwe) OpenBank rekening.GioStyle schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 10:52:
[...]
Puur uit interesse. Waarom zou de ING je vragen stellen als je geld overmaakt vanaf een rekening dat op jouw naam staat?
Toen ik maandagmorgen zelf belde om het op te laten heffen zei de algemene medewerker al meteen "ik zie dat het een transactie naar een rekening op dezelfde naam is". "algemene medewerker" dan omdat jet de gewone klantenservice is, en deze medewerker toestemming moest vragen bij de fraude afdeling.
Je moet nieuwe gebruikersnaam en wachtwoord instellen, dus kiezen voor Registrierung!Telesto schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 10:54:
[...]
Kan jij er met je huidige inloggegevens in? Het oude portal werkt bij mij prima, maar het nieuwe herkent mijn gebruikersnaam en wachtwoord niet.
Ik ook niet, maar wat wel zo is is dat ING (en waarschijnlijk doen andere banken dit ook), haar fraude afdeling, bedragen eruit haalt en controleert, waardoor het soms ineens een stuk langer duurt voordat je geld op je betaalrekening staat en je daardoor een dag rente misloopt omdat je bedrag niet meer op dezelfde dag bijgeschreven krijgt op een spaarrekening bij een andere bank.LGU schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 10:53:
[...]
Ik herken deze niet. Ik gebruik ING iedere keer als tussenstation / tegenrekening vanuit diverse spaarrekeningen en Raisin. Tot op heden geen enkele keer vragen ontvangen.
Zet je dan in de omschrijving ook iets in de trant van 'Spaargeld overboeken'? Of doe je gewoon een transactie zonder omschrijving?RobertMe schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 10:55:
[...]
Waarom niet? Rabo heeft mijn rekening op slot gezet (volledig) tijdens een weekend, omdat ik geld wilde overmaken naar mijn (nieuwe) OpenBank rekening.
Toen ik maandagmorgen zelf belde om het op te laten heffen zei de algemene medewerker al meteen "ik zie dat het een transactie naar een rekening op dezelfde naam is". "algemene medewerker" dan omdat jet de gewone klantenservice is, en deze medewerker toestemming moest vragen bij de fraude afdeling.
Wil je erover praten?Jazco2nd schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 10:44:
[...]
dan ben ik dus al 2 dagen van die 6 maanden 3.75% actie kwijt..
je kan gewoon inloggen met je. normale gegevens?Team-RiNo schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 10:28:
[...]
[Afbeelding]
Ik namelijk een foutmelding
Hoelang het duurt: Ik ben al klant sinds 2008 of zo, dus mijn ervaring van toen is niet zo relevant.Jazco2nd schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 10:44:
[...]
Dank!
Dan rest nog 1 vraag:
Pas onlangs viel ik in de "steekproef" van ING. Dat was niet bij een overboeking, dus er was geen vertraging. Ik heb de vragen beantwoord maar nog geen reactie of het nu goed is.
Die 2 dagen liggen meer aan openbank dan aan ceb. Maar ja, bij een ton is het 10 euro per dag.
/f/image/zpfbC7r7zzSlWsj6N4TM1CdP.png?f=fotoalbum_large)
https://twitter.com/Andre...2FshBprSFa_N80dHScDw&s=19
Voor degene die een deposito overwegen bij de Aareal Bank op Raisin.
[ Voor 9% gewijzigd door Some0ne op 21-02-2024 11:08 ]
Dat maakt natuurlijk niks uit. Detectie is automatisch. En als je die detectie puur op basis van een simpele omschrijving kunt omzeilen dan klopt er natuurlijk ook iets niet.GioStyle schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 11:01:
[...]
Zet je dan in de omschrijving ook iets in de trant van 'Spaargeld overboeken'? Of doe je gewoon een transactie zonder omschrijving?
Maar tijdens kantooruren worden deze blokkades natuurlijk "meteen" gecontroleerd door een medewerker, en ook weer opgeheven als het "akkoord" is (al dan niet na contact opgenomen te hebben met de klant). Dus het is niet dat ik zelf contact moest opnemen en iets moest bewijzen of zo. Ik wilde gewoon ASAP die blokkade opgeheven hebben (IIRC was er de dag erna een nieuwe auto incasso die ik uiteraard niet wilde laten falen).
LOL. Kan ook wel een toelichting gebruiken. Geen idee wat ik hiermee moet haha.wibblemoo schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 11:09:
Wat voor BBG plaatje zien we hier? bond pricing van ARLN? Wie of wat wordt besmet?
Een beetje waakzaamheid bij het posten van dit soort berichten zonder context mag wat mij betreft wel. Komt een beetje paniekerig over / bangmakerij.
Ik kan wel registreren, maar die sms code komt niet binnen..Team-RiNo schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 10:28:
[...]
[Afbeelding]
Hoe hebben jullie je telefoonnr doorgegeven?
06-xxxx
of 316xxxx
of +316xxxx
sanook in "Het spaartopic - Deel 4"Juan schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 11:05:
[...]
je kan gewoon inloggen met je. normale gegevens?
Ik namelijk een foutmelding
Bij mij staat die op 00316xxxJuan schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 11:13:
[...]
Ik kan wel registreren, maar die sms code komt niet binnen..
Hoe hebben jullie je telefoonnr doorgegeven?
06-xxxx
of 316xxxx
of +316xxxx
Iemand ervaring met Comdirect, 3.75% voor 6 maanden?
[ Voor 6% gewijzigd door LuckyStriker op 21-02-2024 11:41 ]
Aangepast naar +316xxx
Volgens de instructies zou dat mogen.
Ze laten in de oude portaal helaas niet zien hoe het ooit geregistreerd was.
Nou kreeg al een bevestiging van de wijziging, maar nog steeds komt de SMS niet binnen..
Dan maar aanpassen naar 00316.... dat werkte bij jou? @Telesto
Dan maar aanpassen naar 00316.... dat werkte bij jou? @Telesto
Aareal zit balls deep in het US commerciële vastgoed en die markt loopt niet lekker door lege kantoren door de switch naar thuiswerken.
Dus hun balans staat wat onder druk hierdoor: ik neem aan dat jullie ook nog Google weten te vinden maar voor de luie klikkers:
https://www.businesstimes...eutsche-pfandbriefbank-sp
Dus hun balans staat wat onder druk hierdoor: ik neem aan dat jullie ook nog Google weten te vinden maar voor de luie klikkers:
Banken kunnen niet altijd de naam controleren van de tegenrekening. Als ze opeens een nieuw rekeningnummer voorbij zien komen, heb je een grotere kans op vragen. Vooral als dat uit een niet-EU land komt, heb je sneller kans op vragen vanuit de KYC afdeling.GioStyle schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 10:52:
[...]
Puur uit interesse. Waarom zou de ING je vragen stellen als je geld overmaakt vanaf een rekening dat op jouw naam staat?
Voor de duidelijkheid kan je de bank ook helpen door in de transactie omschrijving iets te zetten als "spaarrekening".
De luiheid zit niet zozeer bij de personen die reageren. Het is nogal makkelijk om een knuppel-in-het-hoenderhok te gooien, zonder enige toevoeging of duiding.Barrycade schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 11:24:
Aareal zit balls deep in het US commerciële vastgoed en die markt loopt niet lekker door lege kantoren door de switch naar thuiswerken.
Dank je wel voor jouw toevoeging !
Ik heb eerder 00316 ingevuld en krijg meteen een SMS voor 2FA.Juan schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 11:19:
[...]
Aangepast naar +316xxx
Volgens de instructies zou dat mogen.
Ze laten in de oude portaal helaas niet zien hoe het ooit geregistreerd was.
Dat is tegenwoordig doodnormaal al is de tenaamstelling exact gelijk en is het van NL>NL.GioStyle schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 10:52:
[...]
Ik heb het 2x meegemaakt. Mijn moeder zelfs 3x.
Wel altijd bedragen boven de 10K. Maar dat is geen regel.
Dank voor het delen. Maar n=1. Velen hebben het wel meegemaakt. Meestal gaat het goed en snel. Soms kan je een paar dagen niet bij je geld. Misschien vind profilering plaats en zal je niet gauw worden uitgepikt als je Klaas Jan heet ofzo.LGU schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 10:53:
[...]
Ik herken deze niet. Ik gebruik ING iedere keer als tussenstation / tegenrekening vanuit diverse spaarrekeningen en Raisin. Tot op heden geen enkele keer vragen ontvangen.
Ik stel een doodnormale vraag, in een topic bedoeld om de beste rente en voorwaarden te krijgen.
[ Voor 4% gewijzigd door Jazco2nd op 21-02-2024 12:03 ]
@Harbo En is het een SMS uit het buitenland?Harbo schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 11:57:
[...]
Ik heb eerder 00316 ingevuld en krijg meteen een SMS voor 2FA.
Want heb nu ook DATA Roaming aangezet, maar nog steeds geen SMS code.
Heb inmiddels ook Advanzia gemaild hierover.
Telefoonnummer wordt niet getoond. Ik zag dat ergens een zgn. ShortCode genoemd wordt.Juan schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 12:04:
[...]
@Harbo En is het een SMS uit het buitenland?
Want heb nu ook DATA Roaming aangezet, maar nog steeds geen SMS code.
Heb inmiddels ook Advanzia gemaild hierover.
P.S. Ik zit bij Vodafone.
[ Voor 3% gewijzigd door Harbo op 21-02-2024 12:10 ]
Als de rekening een tegenrekening is van de spaarrekening begint het in principe met een storting van de tegenrekening naar de spaarrekening. De bank van de tegenrekening "kent" het geld al. En vaak is die eerste storting een klein bedrag.Cyb schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 11:29:
[...]
Banken kunnen niet altijd de naam controleren van de tegenrekening. Als ze opeens een nieuw rekeningnummer voorbij zien komen, heb je een grotere kans op vragen. Vooral als dat uit een niet-EU land komt, heb je sneller kans op vragen vanuit de KYC afdeling.
Voor de duidelijkheid kan je de bank ook helpen door in de transactie omschrijving iets te zetten als "spaarrekening".
Weet iemand hoe lang het bij Santander duurt voordat de bevestiging van het contract verwerkt wordt en je een email met het IBAN van de spaarrekening ontvangt? Ik heb het contract direct na ontvangst van de welkomstmail getekend, maar deze staat nu weer op onbevestigd als ik inlog op de online omgeving
Dat kan wel even duren en aan de website heb je niet veel wat dat betreft. Je moet wachten op een email die dan aangeeft dat je de rekening moet activeren.kareltjekat schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 12:28:
Weet iemand hoe lang het bij Santander duurt voordat de bevestiging van het contract verwerkt wordt en je een email met het IBAN van de spaarrekening ontvangt? Ik heb het contract direct na ontvangst van de welkomstmail getekend, maar deze staat nu weer op onbevestigd als ik inlog op de online omgeving
En ook niet huidige rentepercentage . . .Team-RiNo schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 10:28:
[...]
[Afbeelding]
Internet KPN 37/27Mbps; Modem Experia v8; Router Fritz!box 7260; Telefoon Siemens C470IP; VSP in: NL>budgetphone.nl, PL>plfon.pl ; VSP uit: cosmovoip.com; Zon 10x365Wp zuidoost; Omvormer Trannergy
Mijn aanvragen van 29-1 en 30-1 zijn resp. 2-2 en 3-2 ingegaan. Denk niet dat er een compensatie inzit. Staat een termijn van max 5 werkdagen voor.Novax schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 10:05:
Bij mij is de CA Auto Bank deposito ook geopend met ingangsdatum 3 februari (aanvraag 30 januari). Mooi opgelost en dan hoeft Raisin ook niet veel te vergoeden
Hier gebeurt ook nog niets. Ik heb het productinformatieblad mbt de BFF-deposito nog even doorgelezen en daar staat duidelijk in dat indien je geen verlenging wenst, het inlegbedrag inclusief rente automatisch op de vervaldag teruggestort wordt op de Raisin-rekening.Satefan schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 08:46:
[...]
Daar lijkt het op ja. Ook vandaag (nog) geen activiteit hier. Vreemd, omdat de andere deposito op dezelfde dag was afgewikkeld.
Ik maak me niet superdruk om wat rente-verlies deze keer, het is een kleine deposito (5K), maar het is wel apart natuurlijk.
Ik wacht morgen nog even af, anders hang ik vrijdag weer even in de digitale boom bij Raisin.
Dus als dat niet plaatsvindt, neem ik aan dat je rechten kan ontlenen aan wat hierboven is gesteld en je Raisin hiervoor verantwoordelijk kan stellen. Dus wellicht is dan financiele compensatie mogelijk voor het verschil tussen vervaldatum en de datum waarop het bedrag daadwerkelijk op je Raisin-rekening wordt overgemaakt.
Dank, heb ondertussen de mail ontvangen en eerste storting gedaan vanaf mijn tegenrekening. Was blijkbaar iets te ongeduldig. Met enige vertraging is de aanvraagstatus in de online omgeving nu ook geüpdatet.Novax schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 12:35:
[...]
Dat kan wel even duren en aan de website heb je niet veel wat dat betreft. Je moet wachten op een email die dan aangeeft dat je de rekening moet activeren.
Aanvraag bij CEB is binnen al afgehandeld, gisterenavond aangevraagd en vanmorgen vroeg goedgekeurd. Ik houd het nog 3 maanden bij Openbank i.v.m. de maandelijkse rentestorting. Mocht Openbank daarna geen interessante rente hebben om te blijven, dan stap ik over naar CEB voor de laatste drie maanden met 3,75%. Zo heb ik in elk geval deze rente nog even vast kunnen zetten.
Verwachten jullie nog verlenging van Advanzia? Blijft wel erg stil.
Zit hier nog heel erg in twijfel wanneer ik CEB aan ga vragen. Liefst zou ik dit pas na 1 maart doen maar ben bang dat de 3,75 aktie dan al gestopt is.THE_BASE schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 14:37:
Aanvraag bij CEB is binnen al afgehandeld, gisterenavond aangevraagd en vanmorgen vroeg goedgekeurd. Ik houd het nog 3 maanden bij Openbank i.v.m. de maandelijkse rentestorting. Mocht Openbank daarna geen interessante rente hebben om te blijven, dan stap ik over naar CEB voor de laatste drie maanden met 3,75%. Zo heb ik in elk geval deze rente nog even vast kunnen zetten.
Heb de rekening nu niet nodig maar eind april komt er een deposito vrij en Advanzia aktie eindigt ook eind april, dan wil ik dit allemaal naar CEB verplaatsen (tenzij er andere/betere opties zijn tegen die tijd).
Dus hoe later ik de rekening kan openen hoe meer ik er profijt van zou kunnen hebben.
Ik ben heel bang dat de CEB aktie op 1 maart niet meer zal gelden, dus dan denk ik dat ik het volgende week aan ga vragen. Better safe then sorry.
Precies wat ik dacht, wil liever geen langlopend deposito (kans op nieuwe woning is aanzienlijk). Dus dan pak ik nu nog 3 maanden 3,65% en daarna 3 maanden 3,75% bij CEB. En dan zien we daarna wel weer. Eventueel kan ik nog naar LPB voor een kortlopend deposito, maar dat is dan 3%.sanook schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 15:29:
[...]
Zit hier nog heel erg in twijfel wanneer ik CEB aan ga vragen. Liefst zou ik dit pas na 1 maart doen maar ben bang dat de 3,75 aktie dan al gestopt is.
Heb de rekening nu niet nodig maar eind april komt er een deposito vrij en Advanzia aktie eindigt ook eind april, dan wil ik dit allemaal naar CEB verplaatsen (tenzij er andere/betere opties zijn tegen die tijd).
Dus hoe later ik de rekening kan openen hoe meer ik er profijt van zou kunnen hebben.
Ik ben heel bang dat de CEB aktie op 1 maart niet meer zal gelden, dus dan denk ik dat ik het volgende week aan ga vragen. Better safe then sorry.
Vorige maand waren er al veel eerder in de maand berichten over verlenging van mensen hier maar in februari nog niks gezien hier. Ik heb mijn geld daar vandaag weg gehaald (dit is de laatste maand met actierente) om ergens anders te stallen voor een hogere rente.LuckyStriker schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 15:23:
Verwachten jullie nog verlenging van Advanzia? Blijft wel erg stil.
5440Wp O/W op plat dak | 3MXM52N2V1B8 i.c.m. 1xFTXM35M2V1B + 2xFTXM25M2V1B | RTX4090+7800X3D
De actie voor 3,5% was er vanaf november(?), dergelijke acties lijken er dus niet voor heel erg korte termijn te zijn.sanook schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 15:29:
[...]
Zit hier nog heel erg in twijfel wanneer ik CEB aan ga vragen. Liefst zou ik dit pas na 1 maart doen maar ben bang dat de 3,75 aktie dan al gestopt is.
Geen garantie natuurlijk maar de rente voor nieuwe klanten zal niet ineens 0 zijn.
Heb er ook al een deel weggehaald. Hoopte dat dat Advanzia zou triggeren, in die zin dat ze alsnog met een verlengingsaanbod zou komen.. maar mailbox blijft leeg.Team-RiNo schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 15:50:
[...]
Vorige maand waren er al veel eerder in de maand berichten over verlenging van mensen hier maar in februari nog niks gezien hier. Ik heb mijn geld daar vandaag weg gehaald (dit is de laatste maand met actierente) om ergens anders te stallen voor een hogere rente.
Zou mij daar eigenlijk niet zo druk om maken. Altijd wel ergens een aanbieding tot nu toe. Ik zou persoonlijk pas aanvragen als je het wilt gebruiken (helaas heb ik ook een maand te vroeg aangevraagd, door misinformatie van AdvanziaTHE_BASE schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 15:39:
[...]
Precies wat ik dacht, wil liever geen langlopend deposito (kans op nieuwe woning is aanzienlijk). Dus dan pak ik nu nog 3 maanden 3,65% en daarna 3 maanden 3,75% bij CEB. En dan zien we daarna wel weer. Eventueel kan ik nog naar LPB voor een kortlopend deposito, maar dat is dan 3%.

Hier idd ook niks, alles staat al bij CEB. Het ziet ernaar uit dat ik het over anderhalve week ga opzeggen.LuckyStriker schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 16:00:
[...]
Heb er ook al een deel weggehaald. Hoopte dat dat Advanzia zou triggeren, in die zin dat ze alsnog met een verlengingsaanbod zou komen.. maar mailbox blijft leeg.
Argenta vrij opneembaar is gedaald van 2,25% naar 2,15%.
DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM
Kleine daling bij TF Bank vanaf 26 februari
- 1 jaar deposito: 3,50% naar 3,45%
- 1 jaar deposito: 3,78% naar 3,65%
- 2 jaar deposito: 3,71% naar 3,55%
Consors bank spaarrekening rente gedaald naar 3%, das lang geleden daar.
Ik vermoed dat je naar depositos kijkt?Datisraar schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 16:12:
Consors bank spaarrekening rente gedaald naar 3%, das lang geleden daar.
https://www.consorsbank.d...n/Tagesgeld?icid=WEB-1296
Alles daalt momenteel, dus dan liever nu vastzetten voor 3,75% en 3 maanden profiteren dan over een paar maanden activeren en minder rente. Bovendien was het idee dat ik nu al over zou gaan vanaf Openbank, maar maandelijks rente gestort krijgen is toch wel gezellig.xileS schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 16:02:
[...]
Zou mij daar eigenlijk niet zo druk om maken. Altijd wel ergens een aanbieding tot nu toe. Ik zou persoonlijk pas aanvragen als je het wilt gebruiken (helaas heb ik ook een maand te vroeg aangevraagd, door misinformatie van Advanzia). Desnoods kan het nog tijdelijk op een TR rekening voor 4% en kan je in de tussentijd Advanzia opzeggen en later weer als een nieuw account aanvragen.
Ja, excuus je hebt gelijk! Festgeld konto 3% en Tages geld konto 3,5%.wibblemoo schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 16:21:
[...]
Ik vermoed dat je naar depositos kijkt?
https://www.consorsbank.d...n/Tagesgeld?icid=WEB-1296
Mijn ervaring, van ING naar CEB en andersom, een paar uur. Als je in ochtend een boeking doet heb je het zeker nog dezelfde dag op de betreffende rekening staan.Jazco2nd schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 00:34:
Ik had het deposito aangevraagd op 29 januari, het bedrag was op 15 februari verdwenen van de Raisin rekening. Op 20 februari geopend. Vanmorgen vroeg had ik de e-mail met de bevestiging binnen.joehoetje schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 07:32:
Ingangsdatum die op de bevestiging staat is 5 februari. Dus uiteindelijk wel een paar weken eerder dan de datum waarop de bevestig is gestuurd.
Limiet en de tijd bij verandering die dat in beslag neemt is hier irrelevant volgens mij. Hij schreef namelijk "Weet iemand misschien hoe lang het duurt om een bedrag van CreditEurope naar ING over te boeken?"W1ck1e schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 09:00:
[...]
Gemak kost geld. Als je de limiet verhoogt op het moment dat je het geld opneemt bij de spaarbank ben je vaak vroeg genoeg. Anders verhoog je de limiet de dag van te voren. Ik weet meestal dan al dat ik het geld ga verplaatsen.
Kortom de vraag waarop ik reageerde ging om de overboeking van CEB (verzender) naar de huisbank (ontvanger), dan hoef je meestal niets te verhogen.
Voor de rest heb je een punt. Plan het vooral goed en op tijd. Als het voor nood is zou ik toch vooral zeggen hou een potje achter de hand bij je huisbank. Soms is zelfs 4-8 uur wachten te lang of heb je op het moment teveel aan je hoofd om alles snel in goede banen te leiden. Voor iedereen verschilt hoeveel dat potje moet zijn.
Zelf heb ik ook zoiets gedaan. Iets meer gemak, inderdaad een klein beetje misgelopen rente, maar door de spreiding over verschillende spaarproducten alsnog prima.
dan heeft haast iedereen zijn deposito geopend gehad zeker?kbus schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 18:38:
[...]
Ik had het deposito aangevraagd op 29 januari, het bedrag was op 15 februari verdwenen van de Raisin rekening. Op 20 februari geopend. Vanmorgen vroeg had ik de e-mail met de bevestiging binnen.
Ingangsdatum die op de bevestiging staat is 5 februari. Dus uiteindelijk wel een paar weken eerder dan de datum waarop de bevestig is gestuurd.
Dalingen bij Haitong Bank vanaf 27 februari
- 6 maanden deposito: 3,60% naar 3,50%
- 9 maanden deposito: 3,60% naar 3,50%
- 1 jaar deposito: 3,70% naar 3,55%
- 2 jaar deposito: 3,65% naar 3,50%
Ik denk het haast wel, ben benieuwd of ze dan weer in het Raisin overzicht verschijnen? En tegen welke rente!joehoetje schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 19:10:
[...]
dan heeft haast iedereen zijn deposito geopend gehad zeker?
Precies! Zolang je TR en RUUT niet al helemaal vol hebt, zijn dat alternatieven met nominaal 4% (rente op rente)xileS schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 16:02:
[...]
Zou mij daar eigenlijk niet zo druk om maken. Altijd wel ergens een aanbieding tot nu toe. Ik zou persoonlijk pas aanvragen als je het wilt gebruiken (helaas heb ik ook een maand te vroeg aangevraagd, door misinformatie van Advanzia). Desnoods kan het nog tijdelijk op een TR rekening voor 4% en kan je in de tussentijd Advanzia opzeggen en later weer als een nieuw account aanvragen.
Ik heb om te proberen ook een rekening geopend bij CEB. Bevestiging ging redelijk soepel binnen een dag. Maar hun app doet me toch twijfelen. Veel Duitse vertaling / foutmeldingen en tijdens het aanmelden schiet de app regelmatig terug naar het beginscherm. Ook het invoeren van een telefoonnummer lukt niet.
Voor een bank dat voor zover ik kan oordelen nu erg leunt op de app geeft me dit niet een heel fijn gevoel. Ben ik de enige die hier tegenaan loopt?
Voor een bank dat voor zover ik kan oordelen nu erg leunt op de app geeft me dit niet een heel fijn gevoel. Ben ik de enige die hier tegenaan loopt?
Je kunt ook via de browser inloggen. Deed ik altijd. Nooit problemen gehad. Goed werkende site.Ricktachtig schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 20:19:
Ik heb om te proberen ook een rekening geopend bij CEB. Bevestiging ging redelijk soepel binnen een dag. Maar hun app doet me toch twijfelen. Veel Duitse vertaling / foutmeldingen en tijdens het aanmelden schiet de app regelmatig terug naar het beginscherm. Ook het invoeren van een telefoonnummer lukt niet.
Bedankt. Ga ik dat morgen eens proberen hoe dat werkt.LuckyStriker schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 20:28:
[...]
Je kunt ook via de browser inloggen. Deed ik altijd. Nooit problemen gehad. Goed werkende site.
heb zo'n vaag vermoegen dat ze hier niet weer mee komenkbus schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 19:56:
[...]
Ik denk het haast wel, ben benieuwd of ze dan weer in het Raisin overzicht verschijnen? En tegen welke rente!
/f/image/Nq6kG62pKZ2uq5OEmHYwylOf.png?f=fotoalbum_large)
Het eerste deel in de app voor verificatie ging bij mij smooth. Het deel daarna moeilijker. De app kan (op de iPhone) dan niet goed tegen kopiëren/plakken (of het verlaten van de app om de gegevens überhaupt onder kopiëren knop te zetten). Omdat ik meer van Apple hebt met Universal copy, het kopieren gedaan vanuit de iPad of Mac en het plakken op de iPhone ging wel goed.Ricktachtig schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 20:19:
Nu ik het in gebruik hebt vind ik de app simpel, overzichtelijk (ik ben ook OpenBank gewend, de meest onoverzichtelijke bank-app). Alleen kun je geen push-melding krijgen als er geld ontvangen is. Het heeft mijn vertrouwen dus ik ga er meer geld stallen.
.
[ Voor 101% gewijzigd door indica op 21-02-2024 23:23 ]
Bedankt voor de inzichten. Ik ga vandaag de web versie proberen of ik daar alles goed voor elkaar kan krijgen en hoe het dan werkt in de app.robert-630 schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 21:22:
[...]
Het eerste deel in de app voor verificatie ging bij mij smooth. Het deel daarna moeilijker. De app kan (op de iPhone) dan niet goed tegen kopiëren/plakken (of het verlaten van de app om de gegevens überhaupt onder kopiëren knop te zetten). Omdat ik meer van Apple hebt met Universal copy, het kopieren gedaan vanuit de iPad of Mac en het plakken op de iPhone ging wel goed.
Nu ik het in gebruik hebt vind ik de app simpel, overzichtelijk (ik ben ook OpenBank gewend, de meest onoverzichtelijke bank-app). Alleen kun je geen push-melding krijgen als er geld ontvangen is. Het heeft mijn vertrouwen dus ik ga er meer geld stallen.
Net even contact gehad met Raisin. Er werd aangegeven dat BFF klanten hun geld inderdaad nog niet ontvangen hebben. Er is een ticket ingeschoten bij BFF, ik krijg bericht als er voortgang is. Laatste keer bij BFF dusBar_en_boos schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 13:53:
[...]
Hier gebeurt ook nog niets. Ik heb het productinformatieblad mbt de BFF-deposito nog even doorgelezen en daar staat duidelijk in dat indien je geen verlenging wenst, het inlegbedrag inclusief rente automatisch op de vervaldag teruggestort wordt op de Raisin-rekening.
Dus als dat niet plaatsvindt, neem ik aan dat je rechten kan ontlenen aan wat hierboven is gesteld en je Raisin hiervoor verantwoordelijk kan stellen. Dus wellicht is dan financiele compensatie mogelijk voor het verschil tussen vervaldatum en de datum waarop het bedrag daadwerkelijk op je Raisin-rekening wordt overgemaakt.
Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.
Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.
Trade Republic heeft zijn eigen topic.
We willen hier geen persoonlijke updates zien, dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.
Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.
Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.
Trade Republic heeft zijn eigen topic.
We willen hier geen persoonlijke updates zien, dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.
Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling