Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catanan
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 28-05 22:43
MotorBeast schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 15:35:
[...]

Makkelijk op te lossen. Geef je partner ook de inlogcodes. Overlijden niet melden. Na overlijden geld weghalen en naar reguliere bank. Opgelost.
Maar wat als de tegenrekening dan op een andere naam staat? Bij overlijden wordt de en/of rekening op de degene die overgebleven is gezet. Mijn Raisin rekening staat op mijn meisjesnaam, wel met toevoeging e/v mans naam. Weet niet of dit dan problemen gaat opleveren.
Het houdt mij wel bezig over buitenlandse bankrekeningen. Mijn man zou dan meestal geen of weinig erfbelasting hoeven te betalen, maar als ons iets gelijktijdig overkomt zou het jammer zijn als de kinderen dan wel veel erfbelasting moeten betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irongalaxy
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 20-05 18:29
Jeffrey87 schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 19:25:
Sinds kort overgestapt van LeasePlan naar Santander, en dit is vlekkeloos verlopen.

Transacties van mijn SNS rekening naar Santander duren ongeveer een halve dag.

Ik heb alleen een vraag aan degenen die al een keer een transactie van hun Santander rekening terug naar de tegenrekening hebben gedaan: ik heb zojuist een transactie gedaan, deze is ook bevestigd, echter zie ik deze nog niet terug in het overzicht en het saldo is niet aangepast. Is dit normaal?
Dit had ik van de week ook, toen was het saldo niet aangepast bij terugboeking naar tegenrekening. En het overboeken duurde 2 dagen.
Ik had dinsdag en woensdag een bedrag teruggeboekt. Het kwam donderdag tegelijkertijd aan op mijn tegenrekening. Rentedatum van Santander was donderdag. Dus het lijkt net of die transacties dan bij Santander blijven hangen. Dat Santander nog een 'zetje' moet geven?

Misschien heeft het met de tenaamstelling te maken? Bij mijn tegenrekening zijn mijn voorletters en bij Santander zijn het mijn voornamen voluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 23:16
Catanan schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 08:27:
[...]

Maar wat als de tegenrekening dan op een andere naam staat? Bij overlijden wordt de en/of rekening op de degene die overgebleven is gezet. Mijn Raisin rekening staat op mijn meisjesnaam, wel met toevoeging e/v mans naam. Weet niet of dit dan problemen gaat opleveren.
Het houdt mij wel bezig over buitenlandse bankrekeningen. Mijn man zou dan meestal geen of weinig erfbelasting hoeven te betalen, maar als ons iets gelijktijdig overkomt zou het jammer zijn als de kinderen dan wel veel erfbelasting moeten betalen.
Het is belangrijk om een IBAN in het adresboek te hebben staan wat je kunt selecteren om over te boeken. Weet niet of ze aan naam nummer controle doen in het buitenland, maar zou geen probleem moeten opleveren om het af te laten boeken vanuit het adresboek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
irongalaxy schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 08:45:
[...]

Dit had ik van de week ook, toen was het saldo niet aangepast bij terugboeking naar tegenrekening. En het overboeken duurde 2 dagen.
Ik had dinsdag en woensdag een bedrag teruggeboekt. Het kwam donderdag tegelijkertijd aan op mijn tegenrekening. Rentedatum van Santander was donderdag. Dus het lijkt net of die transacties dan bij Santander blijven hangen. Dat Santander nog een 'zetje' moet geven?

Misschien heeft het met de tenaamstelling te maken? Bij mijn tegenrekening zijn mijn voorletters en bij Santander zijn het mijn voornamen voluit.
Bij geen IP in Europa, is officieel de norm dat het 2-3 dagen kan duren. Duitse N26 geeft dat bijvoorbeeld ook aan, maar de praktijk is veel sneller en zelfs binnen 1 werkdag verwerking. Volkswagen bank bijvoorbeeld gaat bij een overboeking ook niet alle minuut aan de slag, en kan het daar ook tot 2 werkdagen duren. Dus bij Santander blijkbaar ook 1 a 2 werkdagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rechtsherstel
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 23:10
irongalaxy schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 08:45:
[...]

Typisch Belgisch. In Belgisch werken ze met een cut off time ergens in de middag. Na die tijd wordt een overboeking pas de volgende dag in behandeling genomen en nog weer een dag later daadwerkelijk uitgevoerd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
RobertMe schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 19:04:
[...]

Ja. App installeren, paar vragen beantwoorden, foto maken van ID kaart + selfie en jij bent klaar. Uurtje of whatever later krijg je vervolgens bericht dat de rekening geopend is.
Die 5 minuten duren bij mij inmiddels al 15 uur. Weekend, druk, of iets mis bij mij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bar_en_boos
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ondertussen heb ik me weer aangemeld bij Advanzia als ‘nieuwe’ klant. Op 9 februari alle gevraagde documenten via de mail ingediend, maar tot nu toe nog geen reactie ontvangen. Volgens mij ging dat openen tot voor kort toch sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:16
Cheesy schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 10:47:
[...]

Die 5 minuten duren bij mij inmiddels al 15 uur. Weekend, druk, of iets mis bij mij?
Weekend sowieso ;) Druk etc durf ik niks van te zeggen. Maar 15 uur geleden was 8 uur gisteravond dus per definitie redelijk ruim buiten kantooruren.
Overigens heb ik ook nergens geschreven dat het totale proces 5 minuten duurt ;). Alleen dat het aanmelden / gegevens invullen een minuut of 5 duurt. En in mijn ervaring van november dan ongeveer een uurtje later de terugkoppeling dat de rekening geopend is. Maar daar zal uiteraard wat variatie in zitten op basis van drukte etc. En dat ze vrijwel zeker in het weekend registraties niet zullen verwerken / controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MightyFool
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 24-05 14:00
Vrijdagmorgen een rekening bij Trade Republic geopend en 5 euro overgemaakt. Staat er nog niet op. Hoe lang duurde dit bij jullie?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LuckyStriker
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 21-05-2024
MightyFool schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 11:50:
Vrijdagmorgen een rekening bij Trade Republic geopend en 5 euro overgemaakt. Staat er nog niet op. Hoe lang duurde dit bij jullie?
De eerste overmaking duurde 3 werkdagen. Die keren daarop ging het sneller. Zelfde werkdag. Maar heb mijn account laten sluiten. Begrijp dat het wel als spaargeld wordt gezien inmiddels, maar die DGS-situatie zat me niet lekker. Ga het risico niet wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaarder
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 10-06-2024
Cheesy schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 10:47:
[...]

Vrijdagavond of in een weekend gebeurt er inderdaad niks. Dan moet je echt wachten tot maandag of dinsdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:27
Ik zit in de situatie dat ik de overwaarde van mijn huis momenteel gestald heb bij Advanzia en Consors. Bij beide loopt over 2 weken de renteperiode af.

Op 2 april teken ik bij de notaris voor aankoop van een nieuw huis en dus moet het geld op dat moment bij de notaris op de rekening staan.

Ik zoek dus eigenlijk 2 alternatieven voor Advanzia en Consors waar ik redelijk snel, liefst maximaal binnen 1 of 2 werkdagen over het geld kan beschikken zodat ik nog een maandje rente kan trekken.

Ik dacht zelf aan Credit Europe, maar ik zoek nog een tweede. Ik heb al een account bij Raisin, maar ik begrijp dat het geld daar lang onderweg kan zijn?

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:07
Blackouts schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 12:19:
Ik zit in de situatie dat ik de overwaarde van mijn huis momenteel gestald heb bij Advanzia en Consors. Bij beide loopt over 2 weken de renteperiode af.

Op 2 april teken ik bij de notaris voor aankoop van een nieuw huis en dus moet het geld op dat moment bij de notaris op de rekening staan.

Ik zoek dus eigenlijk 2 alternatieven voor Advanzia en Consors waar ik redelijk snel, liefst maximaal binnen 1 of 2 werkdagen over het geld kan beschikken zodat ik nog een maandje rente kan trekken.

Ik dacht zelf aan Credit Europe, maar ik zoek nog een tweede. Ik heb al een account bij Raisin, maar ik begrijp dat het geld daar lang onderweg kan zijn?
Ik zou niet zo strak plannen. Gewoon het geld de week ervoor naar je eigen rekening overmaken. Heb je er ook geen stress/zorgen over en je mist dan 1 week de hogere rente (je krijgt dan nog een week lage rente op je Instant Pay rekening).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:09
MightyFool schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 11:50:
De eerste boeking duurde bij mij ook een paar dagen als ik mij niet vergis. Op dit moment maak ik weer gebruik van TR, die stortingen waren steeds binnen een paar uur uitgevoerd. Opnames duren 1 dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irongalaxy
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 20-05 18:29
Datisraar schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 09:46:
[...]

Bij geen IP in Europa, is officieel de norm dat het 2-3 dagen kan duren. Duitse N26 geeft dat bijvoorbeeld ook aan, maar de praktijk is veel sneller en zelfs binnen 1 werkdag verwerking. Volkswagen bank bijvoorbeeld gaat bij een overboeking ook niet alle minuut aan de slag, en kan het daar ook tot 2 werkdagen duren. Dus bij Santander blijkbaar ook 1 a 2 werkdagen.
Ja klopt je moet uitgaan van max. 2 werkdagen. De vorige keer had ik een klein bedrag teruggeboekt en was het binnen 1 werkdag verwerkt. Het ligt dus ook aan tijdstip van invoeren en mogelijk grootte van bedrag.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Il 2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Blackouts schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 12:19:

waarom zou je zoiets belangrijks als een nieuw huis op 1 of 2 dagen laten aankomen? lijkt me veel rustiger als je het ruim vantevoren gewoon klaar hebt staan op de rekening waar je het op wil hebben. die paar rentedagen overleef je wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:27
Hoe lang is het geld gemiddeld onderweg van raisin terug naar een ING rekening? Dan weet ik wanneer ik het moet terugboeken. Uiteraard met enige veiligheidsmarge

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JfbK
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 29-05 08:56
In mijn ervaring duurt het 2 werkdagen om het geld van een product naar Raisin terug te boeken en vervolgens naar de persoonlijke rekening.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Novax
  • Registratie: November 2023
  • Niet online
Blackouts schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 14:56:
Hoe lang is het geld gemiddeld onderweg van raisin terug naar een ING rekening? Dan weet ik wanneer ik het moet terugboeken. Uiteraard met enige veiligheidsmarge
1 April is ook nog tweede paasdag dus je moet het dan ruim voor het weekend doen. Je zou komende week met een klein bedrag even een test heen en weer kunnen doen om te kijken hoelang het duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelkoeken
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 28-05 23:55
Catanan schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 07:25:
[...]

Ben ik ook benieuwd naar. Hier nog een maand te gaan. Dat wordt waarschijnlijk schuiven naar een andere bank. Opzeggen gaat niet, want heb er ook deposito's staan.
Ben eigenlijk wel benieuwd of ik een rekening op naam van mijn vrouw kan openen. Gezien het gebrek aan en/of opties staat de rekening nu op mijn naam. We zijn getrouwd in volledige gemeenschap dus dat maakt in de praktijk weinig uit en mijn vrouw kan gewoon bij de rekening.

Als ik hem op haar naam staat lijkt het wel een nieuwe rekening of zouden ze dat toch als 1 kunnen gaan zien? Evt. misschien nog een andere betaalrekening openen zodat de tegenrekening niet hergebruikt wordt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Appelkoeken schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 15:35:
[...]

Ben eigenlijk wel benieuwd of ik een rekening op naam van mijn vrouw kan openen. Gezien het gebrek aan en/of opties staat de rekening nu op mijn naam. We zijn getrouwd in volledige gemeenschap dus dat maakt in de praktijk weinig uit en mijn vrouw kan gewoon bij de rekening.

Als ik hem op haar naam staat lijkt het wel een nieuwe rekening of zouden ze dat toch als 1 kunnen gaan zien? Evt. misschien nog een andere betaalrekening openen zodat de tegenrekening niet hergebruikt wordt?
Geen enkel probleem kan ik je uit ervaring vertellen.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Satefan
Even een (wellicht) domme vraag. Vandaag (zaterdag) loopt er een deposito uit de ladder af. Wordt deze de eerstkomende werkdag 'pas' verwerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
@Satefan Zou zomaar kunnen afhangen van welke bank het betreft.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 28-05 20:07

sanook

_/-\o_

[...]
We zijn getrouwd in volledige gemeenschap
Zal de ambtenaar van de burgelijke stand dat al eens eerder meegemaakt hebben? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:26
sanook schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 17:35:
[...]

Zal de ambtenaar van de burgelijke stand dat al eens eerder meegemaakt hebben? ;)
Nee, want 'een beetje gemeenschap' is
niet mogelijk :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
spaarder schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 12:09:
[...]

Vrijdagavond of in een weekend gebeurt er inderdaad niks. Dan moet je echt wachten tot maandag of dinsdag.
Geen probleem en begrijpelijk natuurlijk. Maar dat de rekening “geopend” zou zijn is een beetje marketing-taal :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Catanan
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 28-05 22:43
[...]

Mijn man had 3 maanden later ook een rekening geopend met onze zelfde en/of rekening als tegenrekening, dit ging zonder problemen (op de foto nemen na, die werd afgekeurd door spiegeling in zijn brillenglazen. Deze had hij uiteindelijk buiten met daglicht genomen en toen was het goed).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:26
Krijg je bericht van Advanzia als je van de actierente naar de gewone rente gaat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

rowicom schreef op zondag 18 februari 2024 @ 13:52:
Krijg je bericht van Advanzia als je van de actierente naar de gewone rente gaat?
Geen idee, maar op ca. de 2e van iedere maand krijg je je account statement per email en daar staat het actuele rentepercentage in vermeld:
The interest rate on your Advanzia deposit account is currently 4.13 % effective (4.0500 % nom.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satefan
W1ck1e schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 16:47:
@Satefan Zou zomaar kunnen afhangen van welke bank het betreft.
Gaat om BFF - 6 maanden deposito. Een andere deposito uit de ladder, ook bij BFF, werd op de dag precies afgerond en betaald. Maar goed, bij deze dus op een zaterdag. Ze slapen nu nog uit denk ik, als er vandaag nog geen beweging is wagen we er maar een mailtje aan.

Satefan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bar_en_boos
  • Niet online
Satefan schreef op maandag 19 februari 2024 @ 09:48:
[...]

Gaat om BFF - 6 maanden deposito. Een andere deposito uit de ladder, ook bij BFF, werd op de dag precies afgerond en betaald. Maar goed, bij deze dus op een zaterdag. Ze slapen nu nog uit denk ik, als er vandaag nog geen beweging is wagen we er maar een mailtje aan.

Satefan
Ook hier is er een BFF-deposito van 3 maanden vrijgevallen op 17 februari. Op dit moment nog steeds niets te zien qua vrijvallen/uitbetaling. Het zal inderdaad wel zijn omdat het weekend was. Ik wacht vandaag nog even af. Dat zijn dan in ieder geval al minimaal twee renteloze dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bar_en_boos
  • Niet online
rowicom schreef op zondag 18 februari 2024 @ 13:52:
In mijn geval niet. Meestal hef ik de rekening ook al op voordat het actietarief vervalt. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuutje
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 05:43
Vanochtend mijn CEB account gekregen en direct wat geld overgeboekt vanaf ING om te testen voordat er een groot bedrag heen gaat. Het staat er nog altijd niet op, mijn collega heeft momenteel ook issues met ING overboekingen (alleen uitgaand, inkomend is geen probleem). Weet iemand of CEB wel instant is? Bij Leaseplan gaat alles supersnel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• W1ck1e
Nuutje schreef op maandag 19 februari 2024 @ 10:10:
Vanochtend mijn CEB account gekregen en direct wat geld overgeboekt vanaf ING om te testen voordat er een groot bedrag heen gaat. Het staat er nog altijd niet op, mijn collega heeft momenteel ook issues met ING overboekingen (alleen uitgaand, inkomend is geen probleem). Weet iemand of CEB wel instant is? Bij Leaseplan gaat alles supersnel.
Neen, ceb is niet instant (ik heb ook ing). Het komt zeer waarschijnlijk wel vandaag nog aan bij jou op jouw rekening. Bij mij duurde een recente storting een kleine 6 uur. Als je het goed plant loop je geen dag rente mis (saldo van 23:59/24:00 geeft rente)

[ Voor 6% gewijzigd door W1ck1e op 19-02-2024 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marktweakt
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-05 17:00
Hoe gaan de 'rentehoppers' hier om met het spoor aan oude 'leeggetrokken' rekeningen?
Sluiten jullie die of laten je ze gewoon leeg achter om eventueel later weer naar terug te hoppen?

Sommige banken maken het echt lastig om een rekening te sluiten. Dat moet je bijvoorbeeld dan echt schriftelijk (dus op papier) doen of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans Denhaag
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 21:02
Als ik de opgelopen rente wil hebben zeg ik m op anders laat ik m zitten.

Wiskunde is de taal van de natuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Globalcitizen
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 01:26
NB Voor losse spaarrekeningen geldt dit niet voor zover ik weet, maar sommige (m.n. fintech-)instellingen (b.v. Blackcatcard, Vivid, W1tty) beginnen een maandelijkse "inactivity fee" te rekenen na b.v. 6 of 12 maanden inactiviteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry720A
  • Niet online
marktweakt schreef op maandag 19 februari 2024 @ 11:55:Sommige banken maken het echt lastig om een rekening te sluiten. Dat moet je bijvoorbeeld dan echt schriftelijk (dus op papier) doen of zo.
Consuwijzer schrijft:
Manier van opzeggen.
Volgens de wet moet u kunnen opzeggen op dezelfde manier als waarop u het abonnement afsloot. Sloot u het abonnement online af? Dan moet u ook online kunnen opzeggen, bijvoorbeeld via de website of door het sturen van een e-mail.
https://www.consuwijzer.n...leren/abonnement-opzeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
marktweakt schreef op maandag 19 februari 2024 @ 11:55:
Hoe gaan de 'rentehoppers' hier om met het spoor aan oude 'leeggetrokken' rekeningen?
Sluiten jullie die of laten je ze gewoon leeg achter om eventueel later weer naar terug te hoppen?

Sommige banken maken het echt lastig om een rekening te sluiten. Dat moet je bijvoorbeeld dan echt schriftelijk (dus op papier) doen of zo.
Bij een ton en een rente percentage van 4% is het opgebouwde rente bedrag aan het eind van jaar 4000. Misschien zou ik dan de rekening sluiten. Maar is bij mij niet van toepassing. Voor de rente op de rente doe ik het zeker niet (max 160 euro). In principe sluit ik zelf geen rekeningen, als ze gratis zijn. En als de bank het lastig maakt, dan zeker niet.

@rechtsherstel Inderdaad ;)

[ Voor 7% gewijzigd door W1ck1e op 19-02-2024 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rechtsherstel
.

[ Voor 100% gewijzigd door rechtsherstel op 19-02-2024 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
Harry720A schreef op maandag 19 februari 2024 @ 12:32:
[...]

Consuwijzer schrijft:
Manier van opzeggen.
Volgens de wet moet u kunnen opzeggen op dezelfde manier als waarop u het abonnement afsloot. Sloot u het abonnement online af? Dan moet u ook online kunnen opzeggen, bijvoorbeeld via de website of door het sturen van een e-mail.
Denk niet dat een bankrekening valt onder abonnementen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bar_en_boos
  • Niet online
marktweakt schreef op maandag 19 februari 2024 @ 11:55:

Sommige zeg ik op omdat je dan na een bepaalde periode weer als nieuwe klant van eventuele actierentes gebruik kunt maken. Andere rekeningen, zonder actierentes, houd ik momenteel gewoon aan.
Daarnaast moet je soms ook oppassen met opzeggen, zoals bij Trade Republic, omdat je na opzegging nooit meer een account kunt openen (in ieder geval niet met hetzelfde telefoonnummer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Bar_en_boos schreef op maandag 19 februari 2024 @ 12:48:
[...]

Sommige zeg ik op omdat je dan na een bepaalde periode weer als nieuwe klant van eventuele actierentes gebruik kunt maken. Andere rekeningen, zonder actierentes, houd ik momenteel gewoon aan.
Daarnaast moet je soms ook oppassen met opzeggen, zoals bij Trade Republic, omdat je na opzegging nooit meer een account kunt openen (in ieder geval niet met hetzelfde telefoonnummer).
Bij TR krijg je sowieso rente per maand, dus dat motief is er ook al niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadster112
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-05 10:32
laredo schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 13:45:
[...]

Ik heb een CA deposito aangevraagd op 24-1 (en had toen al genoeg saldo). Dit is doorgezet op de 29e. Ben heel benieuwd wanneer ik dan aan de beurt ben voor de daadwerkelijke opening. Maar wachten vind ik geen probleem. Een 1-jaars deposito tegen 4,1% vind je nu nergens meer dus ik wacht nog wel even :+ En helemaal met de gedachte dat er ook nog een compensatie komt voor de gemisten weken!
Jij al succes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

https://www.telegraaf.nl/...t-hypotheekrente-loopt-op

Gaat het misschien toch weer de goede kant op voor de spaarrente?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Nuutje schreef op maandag 19 februari 2024 @ 10:10:
Vanmorgen ook een overboeking gedaan, en staat er nu al op, dus dat is redelijk snel voor niet-instant-payment.

Nu nog de rest van Advanzia naar CEB. Ik denk dat ik dat maar gewoon via ING doe. Ik zou het ook via Openbank of Revolut kunnen doen, maar bij gezeur (wwft) zit ik liever bij ING.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
het Zweedse Collector bij Raisin heeft nu ook een 1 jarig deposito met 3,50%, zelfde als TF Bank en Nordax maar die laatste gaat binnenkort naar 3,40%. Klarna is van de Zweedse banken nog het hoogste en blijft dat ook met binnenkort 3,54%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Harry720A schreef op maandag 19 februari 2024 @ 12:32:
[...]

Consuwijzer schrijft:
Manier van opzeggen.
Maar is een rekening bij een bank hetzelfde als een abonnement?

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Cheesy schreef op maandag 19 februari 2024 @ 15:35:
[...]

Vanmorgen ook een overboeking gedaan, en staat er nu al op, dus dat is redelijk snel voor niet-instant-payment.

Nu nog de rest van Advanzia naar CEB. Ik denk dat ik dat maar gewoon via ING doe. Ik zou het ook via Openbank of Revolut kunnen doen, maar bij gezeur (wwft) zit ik liever bij ING.
Volgens mij accepteert ceb alleen stortingen van de bekende tegenrekening. In jouw geval dus waarschijnlijk ING. Ik weet niet wat er gebeurt en/of hoelang het duurt als het van een andere rekening wordt gestort.
Het lijkt er op de tegenrekening alleen verplicht is bij de opnames van de credit europe spaarrekening:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h6BatmDPulPlPRYP3IwfdeHN148=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/BEGYNbYbAXSgV5ZKmvB7tPw8.png?f=user_large

[ Voor 19% gewijzigd door W1ck1e op 19-02-2024 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
W1ck1e schreef op maandag 19 februari 2024 @ 15:55:
[...]
Volgens mij accepteert ceb alleen stortingen van de bekende tegenrekening. In jouw geval dus waarschijnlijk ING. Ik weet niet wat er gebeurt en/of hoelang het duurt als het van een andere rekening wordt gestort.
Het lijkt er op de tegenrekening alleen verplicht is bij de opnames van de credit europe spaarrekening:

[Afbeelding]
Het staat er een beetje dubbelzinnig, maar dat lijkt alleen voor de eerste storting.

"In verband met de wettelijke identificatieplicht dient de eerste overboeking na opening van de spaarrekening afkomstig te zijn van de door jou opgegeven tegenrekening."

Maar dat komt sowieso wel goed in mijn geval ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Cheesy op 19-02-2024 16:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• W1ck1e
Cheesy schreef op maandag 19 februari 2024 @ 15:59:
[...]

Het staat er een beetje dubbelzinnig, maar dat lijkt alleen voor de eerste storting.

"In verband met de wettelijke identificatieplicht dient de eerste overboeking na opening van de spaarrekening afkomstig te zijn van de door jou opgegeven tegenrekening."

Maar dat komt sowieso wel goed in mijn geval ;)
Ik lees het iets anders:
In verband met de wettelijke identificatieplicht dient de eerste overboeking na opening van de spaarrekening afkomstig te zijn van de door jou opgegeven tegenrekening. Nadat deze afgeleide identificatie heeft plaatsgevonden en de spaarrekening geactiveerd is, kun je van je tegenrekening geld overboeken naar je spaarrekening bij Credit Europe Bank. ...
Er staat namelijk niks over andere rekeningen dan je tegenrekening.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• laredo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-05 22:20
Yes. Geopend op 14 februari uiteindelijk. Kreeg daar de 15e bericht van. Heb nog vergoeding van Raisin binnen.

[ Voor 6% gewijzigd door laredo op 19-02-2024 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadster112
  • Laatst online: 28-05 10:32
laredo schreef op maandag 19 februari 2024 @ 16:29:
[...]

Yes. Geopend op 14 februari uiteindelijk. Kreeg daar de 15e bericht van. Heb nog vergoeding van Raisin binnen.
Thanks. Dan hoop ik dat die van mij ook snel geopend wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 29-05 17:09
Novax schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 20:19:
[...]

Ik had ook bevestiging met SMS en daarna niets. Je zou nog tot maandagmiddag kunnen wachten of het aankomt op je tegenrekening. Het is nu weekend is en dan duurt het allemaal wat langer.

KYC formulier kreeg ik via de email.
Uiteindelijk waren mijn limieten op zaterdag aangepast en was het bedrag van mijn saldo afgeschreven, echter is het bedrag op dit moment nog niet bijgeschreven op mijn tegenrekening.

Iets bij Santander storten gaat duidelijk vele malen sneller dan het er weer af halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
Jeffrey87 schreef op maandag 19 februari 2024 @ 16:46:
Uiteindelijk waren mijn limieten op zaterdag aangepast en was het bedrag van mijn saldo afgeschreven, echter is het bedrag op dit moment nog niet bijgeschreven op mijn tegenrekening.
Dat laatste is al meer dan wat ik had, staat de afschrijving nu ook bij de transacties? Als dat zo is dat zal het wel goed komen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RobertMe
Zojuist een mailtje van LPB ontvangen dat ze de tijdelijke actierente op depositos (3,00% voor 1 jaar en 3,30% voor 2 jaar) met twee weken hebben verlengd tot 8 maart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
Daling van deposito rentes bij Banca Progetto vanaf 23 februari:
  • 3 maanden deposito: 3,65% naar 3,50%
  • 6 maanden deposito: 3,65% naar 3,50%
  • 9 maanden deposito: 3,65% naar 3,50%
  • 1 jaar deposito: 3,75% naar 3,60%
  • 2 jaar deposito: 3,75% naar 3,60%
  • 3 jaar deposito: 3,75% naar 3,60%

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
LeasePlanBank (LPB) is slecht bezig met hun blokkeren van de rekening door heridentificatie te eisen direct na inloggen zonder de mogelijkheid verder te gaan met waarvoor je inlogt. Je mag natuurlijk niet zomaar je klant toegang tot de rekening ontzeggen. Die logt niet voor niets in, dat is vaak om geld over te maken. Daar ga ik dus geen gebruik meer van maken.

Modal verwijderen met Ublock Origin helpt niet. Het is een echte blokkade.

Pas na enkele malen inloggen/uitloggen kreeg ik weer toegang.

De gegevens die ze vroegen vereisen kennelijk een mobiele telefoon met camera en internet voor het maken van een opname van het paspoort. Kan niet, en al kon het wel: dat gaan we niet doen wegens security en privacy redenen. Deze methode is onnodig voor identificatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
mrmrmr schreef op maandag 19 februari 2024 @ 17:39:
LeasePlanBank (LPB) is slecht bezig met hun blokkeren van de rekening door heridentificatie te eisen direct na inloggen zonder de mogelijkheid verder te gaan met waarvoor je inlogt. Je mag natuurlijk niet zomaar je klant toegang tot de rekening ontzeggen. Die logt niet voor niets in, dat is vaak om geld over te maken. Daar ga ik dus geen gebruik meer van maken.
Geven ze ook een reden dat heridentificatie nodig is, misschien omdat het identificatie bewijs wat ze hebben binnenkort verloopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TvanW
  • Registratie: Augustus 2017
  • Niet online

De gegevens die ze vroegen vereisen kennelijk een mobiele telefoon met camera en internet voor het maken van een opname van het paspoort. Kan niet, en al kon het wel: dat gaan we niet doen wegens security en privacy redenen. Deze methode is onnodig voor identificatie.
Ik begrijp het niet helemaal.
Je kan niet inloggen wegens een blokkade en vervolgens krijg je na enkele keren inloggen/uitloggen weer toegang....je rekening is/was toch gebokkeerd 8)7

9000 Wp (6800 West + 2200 Oost) / Loria 6010 duo WP / Gasloos sinds 24-11-2017

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MarcelNH
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 29-05 10:22
RobertMe schreef op maandag 19 februari 2024 @ 17:01:
Zojuist een mailtje van LPB ontvangen dat ze de tijdelijke actierente op depositos (3,00% voor 1 jaar en 3,30% voor 2 jaar) met twee weken hebben verlengd tot 8 maart.
Goed nieuws, althans voor mij. Kan ik mooi twee deposito’s die na 23 januari maar voor 8 maart aflopen voor twee jaar vastzetten. Ik vind het een aantrekkelijke aanbieding.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RobertMe

En een bank die zomaar een rekening blokkeert in een weekend op basis van Wwft en dat die pas op maandag opgeven kan worden?

Het is wellicht niet heel handig van LPB. Maar het is "maar" een spaarbank dus de implicaties zijn kleiner (/me kon toen 0 overboekingen doen en met 99% zekerheid ook niet pinnen). En op basis van Wwft wetgeving waarschijnlijk ook nog eens toegestaan. En bij mijn weten informeert LPB je ook dat je moet heridentificeren. Dus het is alleen ruk op het moment dat je net dan geld wilt opnemen. Maar als je 3 maanden terug de mail kreeg met "log in om opnieuw te identificeren" en je gaat vandaag klagen dat je bankzaken niet kunt doen dan uhm, had je al 3 maanddn gehad om dit probleem te voorkomen (niet zeggende dat in dit specifieke geval je al veel eerder geïnformeerd zou zijn hierover).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
RobertMe schreef op maandag 19 februari 2024 @ 17:01:
Als de daling doorzet wordt het wel interessant om er een deel vast te gaan zetten. Best nette vaste rente voor de aankomende 2 jaar wat betreft een Nederlandse bank.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Datisraar
Jeffrey87 schreef op maandag 19 februari 2024 @ 16:46:
[...]

Iets bij Santander storten gaat duidelijk vele malen sneller dan het er weer af halen.
Ja, het gekke is zelfs bij Santander als je middags door de weeks voor 14.30-15.00 uur overboekt , het voor zes uur nog die zelfde middag daar al op de rekening staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 29-05 17:09
Novax schreef op maandag 19 februari 2024 @ 16:50:
[...]

Dat laatste is al meer dan wat ik had, staat de afschrijving nu ook bij de transacties? Als dat zo is dat zal het wel goed komen.
Uiteindelijk stond het bedrag om iets voor 18:00 op mijn rekening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dikke man
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:38
geen idee of deze al eerder voorbij is gekomen...

https://www.vanspaarbankv...-onze-vergelijking-staat/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kal-Ell
  • Laatst online: 21:22
Interessant.
Als ik het goed begrijp staat volgens mijn BIC code het Duitse depositogarantiestelsel voor mij garant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20:58
En om welke bank het precies gaat is ook niet onbelangrijk, want als dat een goede betrouwbare en stabiele bank is komt het DGS sowieso niet ter sprake of is het tenminste een stuk minder belangrijk.
In mijn geval gaat het om Citibank.

Wat dat betreft is er eigenlijk ook niets aan de hand met TR, sterker nog dit is stukken beter dan al die zuidelijke spaarbankjes die inmiddels ook veelal geen 4% rente meer kunnen aanbieden.
Probleem is dat er nog steeds geld ' kwijt ' raakt en de klantenservice niet thuis lijkt te geven.
Ondanks dat heb ik wel goede ervaringen wat dat betreft en waren mijn laatste transacties er elke keer binnen een paar seconden bijgeschreven.

[ Voor 5% gewijzigd door JohanNL op 20-02-2024 00:33 ]

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Kal-Ell schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 00:02:
[...]

Interessant.
Als ik het goed begrijp staat volgens mijn BIC code het Duitse depositogarantiestelsel voor mij garant.
Nee, dat kan je niet afleiden uit de BIC. Of uit de IBAN. Zie bijvoorbeeld bepaalde partnerbanken van Raisin, die gebruik maken van een correspondentbank in een ander land. Zoals Klarna en Nordax waar het Zweedse DGS voor geldt, terwijl de IBAN (en dus de BIC) Fins is.

Welk depositogarantiestelsel van toepassing is blijkt uit de (wettelijk verplichte) documentatie die je van de bank hebt ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
@Novax Ze vinden dat ze moeten herindentificeren. Zie verderop.
@TvanW Ze blokkeren de rekening na inloggen bij het tonen van een dwingend heridentificatie 'modal'. Een modal is een window op de voorgrond. De achtergrond (het normale scherm) wordt dan grijs/ondoorzichtig gemaakt. In dit geval zetten ze niet alleen het scherm op de voorgrond, maar is de toegang tot de rekening geblokkeerd na inloggen.
@RobertMe Het was op een werkdag. Een mail voor heridentificatie hebben ze inderdaad gestuurd met de opmerking dat het begin 2024 zou gebeuren. De manier waarop ze dat uitvoeren is natuurlijk totaal fout, blokkeren van een spaarrekening mag natuurlijk niet. Toegang op die dag dat was belangrijk, want de transactie die ik te doen had was zeer belangrijk. Dat valt niet te bagatelliseren.

Email luidt:
Uit onze laatste gegevens blijkt dat wij over uw identiteitsgegevens beschikken, maar niet over een een kopie van uw geldige identiteitsbewijs.

Wij zijn vanuit de Wet ter voorkoming van witwassen en financieren van terrorisme (Wwft) verplicht om meer inspanningen te verrichten bij identificatie op afstand en over actuele gegevens van onze klanten te beschikken.

Om deze reden vragen wij u om zich opnieuw te identificeren. Dit kan alleen met een identiteitskaart of paspoort.

Het is belangrijk dat u de heridentificatie doorloopt om gebruik te blijven maken van uw spaarrekening. Dit verzoek zal begin 2024 aan alle klanten verplicht worden gesteld. Wij danken u bij voorbaat voor uw medewerking.
Waar ik vooral over val is de manier waarop ze heridentificatie willen uitvoeren en het gebrek aan informatie over hoe ze dat willen doen. Nogmaals: een klant logt natuurlijk niet voor niets in, een bank mag een rekening niet blokkeren omdat ze iets administratiefs ervoor willen gooien.

Het is raar dat ze stellen geen geldig identificatiebewijs te hebben, die hebben ze gehad. Dat een pas ondertussen verloopt (ook niet van toepassing) is overigens technisch van geen belang. Een identificatie hoeft niet steeds opnieuw te worden uitgevoerd, een keer is voldoende.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Zr40 schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 00:29:
[...]

Nee, dat kan je niet afleiden uit de BIC. Of uit de IBAN. Zie bijvoorbeeld bepaalde partnerbanken van Raisin, die gebruik maken van een correspondentbank in een ander land. Zoals Klarna en Nordax waar het Zweedse DGS voor geldt, terwijl de IBAN (en dus de BIC) Fins is.
Of dichter bij huis: Lloyds bank waarbij de Duitse zuster/dochter een bijkantoor in Nederland heeft. NL IBAN, maar Duits DGS (bij wat eigenlijk een Schotse? bank is).
Of sinds een paar maanden Revolut met NL IBAN, maar Litouws DGS (NL bijkantoor van Litouwse zuster/dochter van wat van originele een Britse? bank is).

Wat dan wel speelt is dat het contact met het DGS (& uitkering) verloopt via dat van het land van het bijkantoor, dus in de genoemde voorbeelden het NL DGS / DNB die het contact en de uitkering doet. Maar het geld is dan wel afkomstig van het van toepassing zijnde DGS (dus Duitse DGS bij Lloyds en Litouwse bij Revolut).

[ Voor 18% gewijzigd door RobertMe op 20-02-2024 06:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joehoetje
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 17-07-2024
Ligt het nou aan mij of zou ik als ik dat wil ook gewoon deposito's aan kunnen vragen op de duitse site van ca autobank? Kan gewoon alles invullen alleen de tekst staat in het duits wat ik wel begrijp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04:57
joehoetje schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 07:58:
Ligt het nou aan mij of zou ik als ik dat wil ook gewoon deposito's aan kunnen vragen op de duitse site van ca autobank? Kan gewoon alles invullen alleen de tekst staat in het duits wat ik wel begrijp.
Uit de produktinformatie (PDF):
Das CA Auto Bank Festgeld wird natürlichen Personen angeboten, die ihren Hauptwohnsitz in der Bundesrepublik Deutschland haben und die bei einem in der Bundesrepublik Deutschland ansässigen Kreditinstitut ein Bankkonto (Referenzkonto) haben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Over TR:
JohanNL schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 00:27:
...
Probleem is dat er nog steeds geld ' kwijt ' raakt en de klantenservice niet thuis lijkt te geven.
Ondanks dat heb ik wel goede ervaringen wat dat betreft en waren mijn laatste transacties er elke keer binnen een paar seconden bijgeschreven.
Zijn dat recente meldingen ervaringen dat geld (tijdelijk) zoek raakt ?
En ik neem aan dat jij ook wel weet dat negatieve ervaringen eerder worden gemeld dan positieve. Dus dat kan het beeld vertekenen.
Dat de klantenservice niet op orde is, is natuurlijk slecht.
Mijn bijschrijvingen van ING kosten een paar uur. Maar als IP verplicht is/wordt zal dat ook wel seconden werk worden. Welke bank heb jij als tegenrekening ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
JohanNL schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 00:27:
En om welke bank het precies gaat is ook niet onbelangrijk, want als dat een goede betrouwbare en stabiele bank is komt het DGS sowieso niet ter sprake of is het tenminste een stuk minder belangrijk.
In mijn geval gaat het om Citibank.

Wat dat betreft is er eigenlijk ook niets aan de hand met TR, sterker nog dit is stukken beter dan al die zuidelijke spaarbankjes die inmiddels ook veelal geen 4% rente meer kunnen aanbieden.
Van de klantenservice moet je het niet altijd direct hebben bij TR; als nieuwe klant, een redelijk eenvoudige vraag gemaild omdat je niet kan bellen, of er de gebruikelijke 25% belasting op het spaargeld wordt ingehouden of dat je gelijk een verklaring moet insturen voor niet-ingezetenen schap in Duitsland. Krijg ik een reactie een paar dagen later ‘wilt u een screenshot sturen van uw probleem’. Daarop terug gemaild dat ze de vraag niet begrijpen en inhoudelijk willen reageren. Krijg ik bericht terug dat ze dit uit moeten zoeken en krijg ik nog bericht, wat ik na 1 week nog niet heb gehad. Huh, ik zal vast toch niet de eerste niet-Duitser zijn……Is altijd persoonlijk, maar geeft mij geen vertrouwen ondanks dat menigeen hier zo lyrisch is over TR.

Dan heb ik nog liever de Maltese ME direct bank met de spaarrekening. waar je niet met bovenstaand probleem zit en die via 030 nummer telefonisch bereikbaar zijn in NL.

[ Voor 6% gewijzigd door Datisraar op 20-02-2024 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Datisraar schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 10:02:
[...]

Van de klantenservice moet je het niet altijd direct hebben bij TR; als nieuwe klant, een redelijk eenvoudige vraag gemaild omdat je niet kan bellen, of er de gebruikelijke 25% belasting op het spaargeld wordt ingehouden of dat je gelijk een verklaring moet insturen voor niet-ingezetenen schap in Duitsland.
...
Is altijd persoonlijk, maar geeft mij geen vertrouwen ondanks dat menigeen hier zo lyrisch is over TR.
...
Welke "gebruikelijke 25% belasting op het spaargeld" bedoel je ?
Als je de rekening al in een voorgaande maand geopend hebt en er sindsdien genoeg saldo op staat voor zichtbare rente, dan zie je dat je spaargeld niet afneemt en de rente 4% op jaarbasis is.

Je doet er inderdaad goed aan om alleen in zee te gaan met banken die je vertrouwt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harry720A
  • Niet online
mrmrmr schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 03:34:
@Novax
Nogmaals: een klant logt natuurlijk niet voor niets in, een bank mag een rekening niet blokkeren omdat ze iets administratiefs ervoor willen gooien.
NIBC deed onlangs hetzelfde. Maar dan met een vragenlijst over herkomst van spaargeld..
Niet invullen is geen toegang tot saldo.meer.
Hopelijk wordt het geen gewoonte van banken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Laatst online: 23:12
Gisteren een TR account aangemaakt. Dat ging redelijk vlekkeloos: 15 minuten werk, inclusief naar boven rennen om mijn paspoort te zoeken.
Eerst maar even 1 euro overgemaakt als test. Dat stond er binnen 10 minuten op.
Daarna een iets groter bedrag gestort: zelfde verhaal.
Toen even gekeken of het rentepercentage klopte: die staat op 4%.
Daarna het grootste deel van de Bunq rekening gehaald en overgemaakt.
Ik ga van de week nog even een test doen met terugboeken, maar het lijkt best soepel te verlopen als ik het vergelijk met Raisin (waar ik ook 3 producten uit heb staan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
W1ck1e schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 10:19:
[...]

Welke "gebruikelijke 25% belasting op het spaargeld" bedoel je ?
Als je de rekening al in een voorgaande maand geopend hebt en er sindsdien genoeg saldo op staat voor zichtbare rente, dan zie je dat je spaargeld niet afneemt en de rente 4% op jaarbasis is.

Je doet er inderdaad goed aan om alleen in zee te gaan met banken die je vertrouwt.
Ik heb nog geen rekening bij TR omdat ik eerst wil weten of er zoals in Duitsland gebruikelijk wel of niet gelijk 25% belasting wordt ingehouden op spaargeld.
Dan kan wel snel heen en weer je spaargeld overgeboekt worden, maar als je alleen maar kunt mailen en je geen juiste reactie krijgt zit ik bij een Consors of Volkswagen bank beter.
Alles valt of staat met vertrouwen inderdaad, wat jij aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Datisraar schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 10:45:
[...]

Ik heb nog geen rekening bij TR omdat ik eerst wil weten of er zoals in Duitsland gebruikelijk wel of niet gelijk 25% belasting wordt ingehouden op spaargeld.
Niet namens TR: bij mij is er geen belasting ingehouden op spaargeld of rente. (en ik spaar er wel)
Als je trouwens de bronbelasting bedoelt: volgens mij is die er niet (niet met duitsland, niet met ierland).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
BvZwolle schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 10:32:
Gisteren een TR account aangemaakt. Dat ging redelijk vlekkeloos: 15 minuten werk, inclusief naar boven rennen om mijn paspoort te zoeken.
Eerst maar even 1 euro overgemaakt als test. Dat stond er binnen 10 minuten op.
Daarna een iets groter bedrag gestort: zelfde verhaal.
Toen even gekeken of het rentepercentage klopte: die staat op 4%.
Daarna het grootste deel van de Bunq rekening gehaald en overgemaakt.
Ik ga van de week nog even een test doen met terugboeken, maar het lijkt best soepel te verlopen als ik het vergelijk met Raisin (waar ik ook 3 producten uit heb staan).
Let er even op dat je rente krijgt op "maar 50000" !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Laatst online: 23:12
W1ck1e schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 11:15:
[...]
Let er even op dat je rente krijgt op "maar 50000" !
Zover ben ik nog niet :-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
Aan de slag dan ;)
BTW niet al je geld in een mandje doen (een bank, of een platform). Maar spreiden om te voorkomen dat je door wat voor oorzaak dan even niet aan geld kan komen. CreditEurope is ook niet fout, nu 3,75% voor nieuwe klanten gegarandeerd voor 6 maanden. Vrij opneembaar, geen deposito !

[ Voor 45% gewijzigd door W1ck1e op 20-02-2024 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20:58
W1ck1e schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 08:41:
Over TR:

[...]

Zijn dat recente meldingen ervaringen dat geld (tijdelijk) zoek raakt ?
En ik neem aan dat jij ook wel weet dat negatieve ervaringen eerder worden gemeld dan positieve. Dus dat kan het beeld vertekenen.
Dat de klantenservice niet op orde is, is natuurlijk slecht.
Mijn bijschrijvingen van ING kosten een paar uur. Maar als IP verplicht is/wordt zal dat ook wel seconden werk worden. Welke bank heb jij als tegenrekening ?
Ik las laatst nog een ervaring hierover op Trustpilot ja, alhoewel iedereen inderdaad lukraak een review daar kan plaatsen en deze niet worden geverifieerd.
Maar toch.
Zelf wel alleen maar positieve ervaringen met TR en overboekingen die binnen komen binnen een paar seconden.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Harry720A schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 10:31:
[...]

NIBC deed onlangs hetzelfde. Maar dan met een vragenlijst over herkomst van spaargeld..
Volgens Radar (avrotros) krijgt 1 op de 9 van de rekeninghouders hier mee te maken. Dat is best veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
Harry720A schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 10:31:
Bij Santander Consumer Bank dus hetzelfde, terugboeken niet mogelijk als de uitgebreide vragenlijst niet is aangeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joriannn
  • Laatst online: 26-03 07:17
Hi! Even een check voor de mensen met trade republic: ik heb gisteren een rekening aangemaakt en er vandaag geld op gestort. Is het normaal dat als ik bij "saldo" kijk er nog steeds onderstaande verschijnt, en gaat het wel goed met de rente? Ik heb geen beleggingen gedaan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K9DLWDeRC4IpZYucumfwZIGIbHg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tss5HK7RvquQkDcJo8ecW81O.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kal-Ell
  • Laatst online: 21:22
joriannn schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 12:17:
Hi! Even een check voor de mensen met trade republic: ik heb gisteren een rekening aangemaakt en er vandaag geld op gestort. Is het normaal dat als ik bij "saldo" kijk er nog steeds onderstaande verschijnt, en gaat het wel goed met de rente? Ik heb geen beleggingen gedaan.
[Afbeelding]
Ik denk dat zodra je geld erop staat de reclame verdwijnt, ik zie het namelijk niet op mijn (lege) TR rekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:29
joriannn schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 12:17:
[Afbeelding]
Als je er vandaag geld op zet, is het er over 2 dagen.
Het is de eerste keer dat je geld over maakt, dus dan wordt er ook nog een strengere controle gedaan of de naam van de eigenaar van de rekeningen gelijk zijn aan elkaar.

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rindertb
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 25-05 21:39
Ik heb een rekening bij de Trade Republic geopend, zie nu het saldo van de eerste overboeking en als laatst vermelde activiteiten ‘referentierekening gewijzigd’ en ’puk verzonden’. Mijn referentierekening vind ik echter nergens terug en opnemen kan ook niet. ‘Overboeken —> opnemen’ gaat naar een scherm ‘controleer je rekening’ met daarin de rekeninggegevens van de TR-rekening, niet de referentierekening. Ik kan daar verder niks. Is dit de normale situatie op dit punt in het proces? Ik begrijp dat ik een PUK ga ontvangen in de omschrijving van een overboeking van TR. volgens het geleverde veiligheidsdocument moet ik deze invoeren in de app. Ik zie nergens waar dit zou kunnen.

Kan iemand mij wat nadere uitleg geven over dit niet kunnen terugboeken en het invoeren van de PUK?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
rindertb schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 13:00:
Ik heb een rekening bij de Trade Republic geopend, zie nu het saldo van de eerste overboeking en als laatst vermelde activiteiten ‘referentierekening gewijzigd’ en ’puk verzonden’. Mijn referentierekening vind ik echter nergens terug en opnemen kan ook niet. ‘Overboeken —> opnemen’ gaat naar een scherm ‘controleer je rekening’ met daarin de rekeninggegevens van de TR-rekening, niet de referentierekening. Ik kan daar verder niks. Is dit de normale situatie op dit punt in het proces? Ik begrijp dat ik een PUK ga ontvangen in de omschrijving van een overboeking van TR. volgens het geleverde veiligheidsdocument moet ik deze invoeren in de app. Ik zie nergens waar dit zou kunnen.

Kan iemand mij wat nadere uitleg geven over dit niet kunnen terugboeken en het invoeren van de PUK?
Geef het even de tijd totdat je de puk code ontvangt. Je kunt toch niks doen tot dat moment.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MIj9a4jEGjgHofGD2TqGRVq6YSo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/upqrEsqRsMWIazTS742oTEZN.png?f=fotoalbum_large

Bij mij, 1 jaar geleden, duurde het een week.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
W1ck1e schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 11:21:
[...]

Aan de slag dan ;)
BTW niet al je geld in een mandje doen (een bank, of een platform). Maar spreiden om te voorkomen dat je door wat voor oorzaak dan even niet aan geld kan komen. CreditEurope is ook niet fout, nu 3,75% voor nieuwe klanten gegarandeerd voor 6 maanden. Vrij opneembaar, geen deposito !
Die wist ik nog niet, was CE niet een bijzondere constructie als bank zijnde? En geen gedoe met bron- en erfbelasting toch?

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• W1ck1e
THE_BASE schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 15:17:
[...]

Die wist ik nog niet, was CE niet een bijzondere constructie als bank zijnde? En geen gedoe met bron- en erfbelasting toch?
Omdat Credit Europe gewoon een Nederlandse bank is:
Nederlandse dgs, geen bronbelasting,
vergeleken met de reguliere belasting op spaargeld, geen extra erfbelasting vanwege sparen in een buitenland

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
W1ck1e schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 15:27:
[...]
Omdat Credit Europe gewoon een Nederlandse bank is:
Nederlandse dgs, geen bronbelasting,
vergeleken met de reguliere belasting op spaargeld, geen extra erfbelasting vanwege sparen in een buitenland
Dan gaan we overstappen van Openbank naar deze bank voor de aankomende 6 maanden. Ik ben nog altijd tevreden over de extra opties bij Openbank, maar die erfbelasting blijft spannend.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RobertMe
THE_BASE schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 15:30:
[...]

Dan gaan we overstappen van Openbank naar deze bank voor de aankomende 6 maanden. Ik ben nog altijd tevreden over de extra opties bij Openbank, maar die erfbelasting blijft spannend.
Gewoon adem blijven halen :+ Dan is er niks aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
RobertMe schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 15:31:
[...]

Ah, dat is een goede tip! :9

Maar aangezien er nu een alternatief is stappen we toch over, bovendien is de rente weer 0,10% hoger. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
RobertMe schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 15:31:
[...]

Bedankt inderdaad voor de tip, dat is wat je bij Open bank vooral moet blijven doen 😉!

[ Voor 3% gewijzigd door Datisraar op 20-02-2024 15:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Satefan
Bar_en_boos schreef op maandag 19 februari 2024 @ 10:00:
[...]

Ook hier is er een BFF-deposito van 3 maanden vrijgevallen op 17 februari. Op dit moment nog steeds niets te zien qua vrijvallen/uitbetaling. Het zal inderdaad wel zijn omdat het weekend was. Ik wacht vandaag nog even af. Dat zijn dan in ieder geval al minimaal twee renteloze dagen.
Antwoord van Raisin: "Het kan tot ongeveer 4 werkdagen duren voor de terugbetaling zichtbaar is op uw Raisin-rekening. Het geld zal dus zo spoedig mogelijk zichtbaar zijn op uw Raisin-rekening. "

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Juan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:12
Update iz portal Advanzia (mailen doet wonderen)

Gokje, per 1 maart.

//
Dear Mr. xxx

Thank you for your message.

Please check our customer portal within the coming days. We will publish the message there.

Kind regards,

Eva Krämer
Team Lead Deposit & Payments

Advanzia Bank S.A.
9, rue Gabriel Lippmann
Parc d’Activité Syrdall 2
L-5365 Munsbach
Luxembourg
//

Vertrouwen is goed, controle nog beter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SimonBR39
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 22:42
Vandaag de stoute schoenen maar aangetrokken en een account geopend. Voor het eerst in mijn leven dat ik zit te wachten op een belastingaanslag i.v.m. adresverificatie. Meeste rekeningen/brieven komen allemaal digitaal. Of uploaden jullie gewoon een digitale factuur van gas/electra?

Overigens was dit wel de meest grondige verificatie die ik heb meegemaakt, verliep soepel overigens, ondanks de taalbarierre.

De opzet wordt een depositoladder met 5 gelijke delen. Ik begin nu met de eenjaarstermijn, mocht dat lukken dan doe ik de rest in komend half jaar. De verbouwing is nu afgerond, dus het is vrij duidelijk welk deel van het spaargeld niet achter de hand gehouden hoeft te worden voor noodgevallen. Volgende stap wordt passief beleggen, maar ik wacht wel even tot we de all-time high wat achter ons hebben liggen ;)
Pagina: 1 ... 42 ... 143 Laatste

Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.

Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.

Trade Republic heeft zijn eigen topic.

We willen hier geen persoonlijke updates zien, dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.

Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling