• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:32

Sport_Life

Solvitur ambulando

Nog een 'bug' gevonden bij LPB. Je kunt nu 3,3% rente krijgen voor 2 jaar deposito. Maarja dan staat je geld 2 jaar vast. Maar er is 2 weken bedenktijd. Dus je kunt nu aanvragen en na 2 weken annuleren, toch weer 2 weken 3,3% rente/jaar ;).

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• GroteVoet459
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 17:41
Sport_Life schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 15:57:
Nog een 'bug' gevonden bij LPB. Je kunt nu 3,3% rente krijgen voor 2 jaar deposito. Maarja dan staat je geld 2 jaar vast. Maar er is 2 weken bedenktijd. Dus je kunt nu aanvragen en na 2 weken annuleren, toch weer 2 weken 3,3% rente/jaar ;).
Misbruik maken van consumentenrechten een "bug" noemen.
<knip> Onnodig.

[ Voor 5% gewijzigd door Ardana op 19-02-2024 18:34 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:35
Normaliter staat in de AV dat je bij gebruik van herroepingsrecht ook geen rente krijgt en/of de kosten voor de aanvraag + herroeping verrekend worden.

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

RobertMe schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 16:10:
[...]

Normaliter staat in de AV dat je bij gebruik van herroepingsrecht ook geen rente krijgt en/of de kosten voor de aanvraag + herroeping verrekend worden.
Dat is dus de 'bug' , er wordt - tot mijn verbazing wel rente uitgekeerd.
Ik kwam er per toeval achter, en heb er ook geen misbruik van gemaakt. Als daar al sprake van zou zijn met een rente lager dan de marktrente.
Het was meer een knipoog naar degene die voor 0,1% meer rente naar Raisin gaan ;).

Ik ken de AV verder niet maar het lijkt mij niet de bedoeling.

[ Voor 13% gewijzigd door Sport_Life op 15-02-2024 16:29 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

GroteVoet459 schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 16:08:
[...]

<knip>
Wat een onzin.

[ Voor 34% gewijzigd door Ardana op 19-02-2024 18:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woodsy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-09 20:18
Atomius schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 09:39:
Klopt het dat ik het Meesman Rentefonds hier nauwelijks voorbij zie komen? 3,9-,35 (fondskosten) = 3,55% rendement. Natuurlijk, nog onbekend hoe het aangeslagen wordt. Desalniettemin kan je het tot 1 oktober lekker laten renderen en het eventueel dan verplaatsen. Of mis ik iets?
Ik heb hier ook een beperkte inleg, maar ik denk minder interessant om de volgende redenen:

- De hoge VRH i.v.m. de positionering als beleggingsproduct.
- In tegenstelling tot de deposito's die hier veelal besproken worden kan de rente fluctueren. Daarom heb ik een balans tussen het rentefonds, spaarrekening en deposito's (in ladder).
- Hoewel nihiel geacht is het risico hoger dan sparen.

Ik gebruik het persoonlijk om geld te parkeren dat ik op korte termijn weer kan opnemen (dus geen lange termijn investering) en niet langer dan de peildatumarbitrage toestaat. Hoger dan de spaarrekening (in Nederland) en makkelijker toegankelijk dan een deposito.

Overigens lijkt het percentage hoger. Mijn netto percentage o.b.v. een handmatige berekening is 3.85%. Dat is na de beheerkosten, die volgens het essentiele (beleggings-)informatiedocument 'elke week voor 7/365e deel worden verrekend met het op dat moment belegde vermogen'. Prettig is ook de wekelijkse bijschrijving, waarbij je nog wat rente-op-rente pakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rechtsherstel
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 21:13
Sport_Life schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 16:14:
[...]

Ik kwam er per toeval achter, en heb er ook geen misbruik van gemaakt.
Het was meer een knipoog naar degene die voor 0,1% meer rente naar Raisin gaan ;).

Bij Argenta wordt er ook rente uitgekeerd. Kwam er achter toen ik elders een hogere rente kon krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Woodsy schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 16:19:
[...]
Ik heb hier ook een beperkte inleg, maar ik denk minder interessant om de volgende redenen:

- De hoge VRH i.v.m. de positionering als beleggingsproduct.
Ik zie het Meesman Rentefonds als een product dat zich richt op specifieke doelgroepen die niet met VRH te maken hebben: zakelijke rekeningen en pensioenrekeningen (lijfrente). Dergelijk vermogen heeft vaak geen toegang tot vrij opneembare spaarrekeningen met rentes die voor ons box 3 spaarders wel beschikbaar zijn. Een geldmarktfonds zoals deze is dan het best beschikbare alternatief.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Volgens de voorwaarden is dit niet correct. Bij annulering ontvang je de variabele rente die je zou hebben ontvangen als je de deposito nooit zou hebben geopend en het geld op de spaarrekening had laten staan.

[ Voor 3% gewijzigd door Zr40 op 15-02-2024 16:36 ]

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Zr40 schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 16:36:
[...]

Volgens de voorwaarden is dit niet correct. Bij annulering ontvang je de variabele rente die je zou hebben ontvangen als je de deposito nooit zou hebben geopend en het geld op de spaarrekening had laten staan.
Klopt dat zou ik ook verwachten :).
Het is allemaal klein bier. (alhoewel voor sommige niet blijkbaar :+)

[ Voor 8% gewijzigd door Sport_Life op 15-02-2024 16:38 ]

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:03
Sport_Life schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 16:14:
[...]

Ik kwam er per toeval achter, en heb er ook geen misbruik van gemaakt. Als daar al sprake van zou zijn met een rente lager dan de marktrente.

Mocht je het toch bewust doen (indien een betere rente dan elders): hier een linkje naar hun voorwaarden. Met daarin:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wmASQhq4T2H1irUCcndaM_d1Z4E=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/h3mUZkL3DLlmx4x6FwuOFdyU.png?f=user_large

Dus als het de bank niet zint kunnen ze de rekening sluiten (indien er geen deposito's zijn).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Novax
  • Registratie: November 2023
  • Niet online
Dalingen bij Klarna vanaf 20 februari
  • 1 jaar deposito: 3,59% naar 3,54%
  • 18 maanden deposito: 3,64% naar 3,44%
  • 2 jaar deposito: 3,59% naar 3,39%
  • 3 jaar deposito: 3,59% naar 3,39%
  • 4 jaar deposito: 3,54% naar 3,34%
Daarmee komt Aareal voor 2 jaar boven Klarna

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mpandroid
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 19:36
Argenta (NL) gaat per 21 februari de rente op zowel de spaarrekening als ook een aantal deposito's verlagen.

Variabele rente per 21 februari 2024.
Internet spaarrekening 2,15% (op jaarbasis)
Jongeren spaarrekening 2,25% (op jaarbasis)

Deposito
6 maanden 2,85%
1 jaar 3,00%
2 jaar 2,80%
3 jaar 2,80%
4 jaar 2,85%
5 jaar 2,85%

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

De trend lijkt weer naar beneden te gaan ? Vooruitlopend op rente besluiten.

Ik heb zelf (net op tijd) veel Rabo certificaten (beleggingen) gekocht, toen ze nog rond de 90% zaten. Voelde de bui al n beetje aankomen.

[ Voor 47% gewijzigd door Sport_Life op 15-02-2024 18:38 ]

• mpsyn
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-08 13:33
Sinds het besluit van de ECB in november '23 de rente niet verder te verhogen kwam de dalende trend al (langzaam) op gang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
Ook kleine dalingen bij Nordax vanaf 21 februari
  • 9 maanden deposito: 3,45% naar 3,30%
  • 1 jaar deposito: 3,50% naar 3,40%
  • 2 jaar deposito: 3,30% naar 3,25%

• spaarder
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 10-06-2024
GroteVoet459 schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 16:08:
[...]

We zijn diep gezonkken in dit land ...
Aan de andere kant kun je het dan weer niet écht misbruik noemen, aangezien ie z'n geld wel degelijk twee weken lang heeft uitgeleend. Maar goed, uiteraard heb je een punt.

• Frankenstein
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 11-09 22:15
Pistachenootje schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 15:54:
[...]

Ik krijg een jaar lang 4% bij een echte bank (Consors) waar je een eigen bankrekening krijgt.
Heb je inmiddels bevestiging (en wanneer / na hoeveel dagen) van de verlenging?

Ik nog niet, na 15 dagen, jammer.

• Hans Denhaag
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 19:29
mpsyn schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 18:21:
Sinds het besluit van de ECB in november '23 de rente niet verder te verhogen kwam de dalende trend al (langzaam) op gang.
Je moet naar de US kijken. Wij lopen 6-9 maanden achter hun aan. Voorlopig zitten we GOED .

Wiskunde is de taal van de natuur.

• Appeltjeeitje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17:47
Hans Denhaag schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 19:14:
[...]

Je moet naar de US kijken. Wij lopen 6-9 maanden achter hun aan. Voorlopig zitten we GOED .
Hogere inflatie dan verwacht, grotere kans op vertraging rentedaling of zelfs stijging (laatste nu nog niet aan de orde)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 22:41
Frankenstein schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 18:33:
[...]
Heb je inmiddels bevestiging (en wanneer / na hoeveel dagen) van de verlenging?

Ik nog niet, na 15 dagen, jammer.
Helaas geen bevestiging ontvangen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Hendriks1
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 18:40
CEB naar 3,75% indien je nieuwe klant wordt! Gegarandeerd voor de eerste 6 mnd, dat lijkt toch niet verkeerd, was 3,55%
Ook hebben ze in hun deposito's wat lichte wijzigingen gedaan, maar die lijken niet echt noemenswaardig.

Wat ik me afvraag. Er zijn waarschijnlijk best wel wat mensen bekend met Ceb en/of hebben bij hen deze Welkom vaste 6 mnd garantie rente nu of in het verleden (gehad).

Inmiddels zullen er al een aantal zijn die wellicht tegen of over de 6 mnd periode zitten. Is het iemand gelukt om de aktie rente pas geleden te verlengen naar een nieuwe aktie rente? De standaard rente is namelijk bizar laag bij hen met 1,77%(bij dit percentage ben je na de 6 mnd direct weg natuurlijk)

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catanan
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19:57
Hendriks1 schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 02:28:
CEB naar 3,75% indien je nieuwe klant wordt! Gegarandeerd voor de eerste 6 mnd, dat lijkt toch niet verkeerd, was 3,55%
Ook hebben ze in hun deposito's wat lichte wijzigingen gedaan, maar die lijken niet echt noemenswaardig.

Wat ik me afvraag. Er zijn waarschijnlijk best wel wat mensen bekend met Ceb en/of hebben bij hen deze Welkom vaste 6 mnd garantie rente nu of in het verleden (gehad).

Inmiddels zullen er al een aantal zijn die wellicht tegen of over de 6 mnd periode zitten. Is het iemand gelukt om de aktie rente pas geleden te verlengen naar een nieuwe aktie rente? De standaard rente is namelijk bizar laag bij hen met 1,77%(bij dit percentage ben je na de 6 mnd direct weg natuurlijk)

Mvg
Ben ik ook benieuwd naar. Hier nog een maand te gaan. Dat wordt waarschijnlijk schuiven naar een andere bank. Opzeggen gaat niet, want heb er ook deposito's staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Op 21 augustus is mijn Advanzia-rekening geopend. Rond die tijd hebben meerdere Tweakers een rekening aangemaakt.
Op / na / vanaf 21 februari is dus exact 6 maanden. Wordt afgerond naar 1 maart, hele maanden, begrijp ik.
Heeft iemand al verlengings-aanbod gehad van de actierente?
Dat had ik namelijk een beetje verwacht, maar misschien is dat inmiddels niet meer zo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Nee, hoor. Mijn rente was gewoon naar 1,67 gegaan. Ben er dus ook al weer weg.
Nu krijg je actierente nog maar 3 mnd, dus is openbank een betere optie.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
...
De standaard rente is namelijk bizar laag bij hen met 1,77% (bij dit percentage ben je na de 6 mnd direct weg natuurlijk)

Mvg
Dat laatste tussen haakjes hangt er ook beetje vanaf welke rente de andere banken op dat moment bieden, of weet jij meer dan ik ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01:21

Oekol

waka waka hey hey

W1ck1e schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 08:43:
[...]
Dat laatste tussen haakjes hangt er ook beetje vanaf welke rente de andere banken op dat moment bieden, of weet jij meer dan ik ?
Komop, er zijn toch legio voorbeelden die (veel) meer dan 1,77% bieden?

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Oekol schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 08:52:
[...]

Komop, er zijn toch legio voorbeelden die (veel) meer dan 1,77% bieden?
Dat is nu. En nog maar de vraag eind maart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01:21

Oekol

waka waka hey hey

W1ck1e schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 08:53:
[...]
Dan zal deze 1,77% ook geen 1,77% meer zijn lijkt me. In die lijn is het een 'normale / iets hogere' NLse bank rente. In mijn ogen zullen er dan alsnog hogere zijn, tenzij deze echt vast vast staat. Dat maakt het verhaal anders.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Oekol schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 08:56:
[...]

Dan zal deze 1,77% ook geen 1,77% meer zijn lijkt me. In die lijn is het een 'normale / iets hogere' NLse bank rente. In mijn ogen zullen er dan alsnog hogere zijn, tenzij deze echt vast vast staat. Dat maakt het verhaal anders.
Dat voorbehoud maakte @Hendriks1 ook al. Ik verwacht ook dat CEB de rente van 1,77% verhoogt om een grote uittocht te voorkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroteVoet459
W1ck1e schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 08:53:
[...]
CEB gaat gisteren vandaag nog omhoog, Collector de dag ervoor. MeDirect heeft een actie van ver boven de 3%.
Diverse centrale bank mensen hebben het over op z'n vroegst verlagen in maart of april en dan rustig aan. Alleen die Fransoos wil haast.

Er moeten 31 banken/spaarprodukten tussen de 0,23 en 1,93% naar beneden om aan die 1,77% te komen, in ongeveer 1.5 maand - dat zie ik niet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfjes
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11-09 20:30
Cheesy schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 07:37:
Op 21 augustus is mijn Advanzia-rekening geopend. Rond die tijd hebben meerdere Tweakers een rekening aangemaakt.
Op / na / vanaf 21 februari is dus exact 6 maanden. Wordt afgerond naar 1 maart, hele maanden, begrijp ik.
Heeft iemand al verlengings-aanbod gehad van de actierente?
Dat had ik namelijk een beetje verwacht, maar misschien is dat inmiddels niet meer zo?
Ook rond die tijd afgesloten, met Advanzia contact gehad en deze loopt tot 29-02 en daarna is de actierente voorbij. Geen verlengingsaanbod gekregen dus de centjes worden binnenkort ergens anders geparkeerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
W1ck1e schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 09:01:
[...]
Dat voorbehoud maakte @Hendriks1 ook al. Ik verwacht ook dat CEB de rente van 1,77% verhoogt om een grote uittocht te voorkomen.
Maar CEB heeft begin 2023 een soortgelijke actie gehad? En toen in november? de nieuwe actie kwam stond bij de voorwaarden dat klanten in de oude actie ook de nieuwe rente kregen (gedurende de resterende looptijd van 6 maanden). Maar de actie was er al vroeger in het jaar waardoor er ook al waren waarbij die 6 maanden helemaal verlopen waren, en die hadden dus pech en kregen de gewone rente.
Oftewel: begin vorig jaar was er een soortgelijke actie met 6 maanden een hogere rente. Deelnemers daaraan zitten intussen buiten die 6 maanden en alles wijst er op dat die ook "gewoon" 1,77% rente krijgen.
Aannemen dat CEB tzt de standaard rente verhoogd om een leegloop te voorkomen lijkt mij dan ook "gevaarlijk". (Lees: daar zijn geen tekenen voor, maar er is wel recent "bewijs" voor het omgekeerde)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
RobertMe schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 09:36:
[...]
Aannemen dat CEB tzt de standaard rente verhoogd om een leegloop te voorkomen lijkt mij dan ook "gevaarlijk". (Lees: daar zijn geen tekenen voor, maar er is wel recent "bewijs" voor het omgekeerde)
Advanzia, VWFS en Consors hebben al jaren een lage vervolgrente. Zeker niet iedereen krijgt daar een verlengaanbod. Garanti heeft een soortgelijke actie t/m 31 maart. Als ik de vragen in dit forum zie ik er genoeg markt voor dergelijke produkten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cejean
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-06 22:41

Mvg
Open nu je eerste Credit Europe Spaarrekening en ontvang 3,55% p.j. als welkomstgeschenk, gegarandeerd voor de eerste 6 maanden. ??? :? :?

Hier klopt iets niet of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12-09 15:44
cejean schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 09:55:
[...]

Open nu je eerste Credit Europe Spaarrekening en ontvang 3,55% p.j. als welkomstgeschenk, gegarandeerd voor de eerste 6 maanden. ??? :? :?

Hier klopt iets niet of wel?
https://www.crediteurope.nl/
Het staat er echt :)
Wellicht nog niet overal bijgewerkt.

Aangezien Advanzia niet met een verlengaanbod lijkt te komen kan het dan daar wel heen...

[ Voor 15% gewijzigd door dutchgio op 16-02-2024 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irongalaxy
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 12-09 14:21
Als je doorklikt naar 'rekening openen' staat er nog 3,55%. Is nog niet aangepast op die pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cejean
dutchgio schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 09:56:
[...]

https://www.crediteurope.nl/

Aangezien Advanzia niet met een verlengaanbod lijkt te komen kan het dan daar wel heen...
https://www.crediteurope.nl/mobile-app/ staat nog steeds 3.55%.

Voor 3.75% wil ik mijn raisin spaar rekening wel een tijd op CEB zetten :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irongalaxy
[...]

Maar CEB heeft begin 2023 een soortgelijke actie gehad? En toen in november? de nieuwe actie kwam stond bij de voorwaarden dat klanten in de oude actie ook de nieuwe rente kregen (gedurende de resterende looptijd van 6 maanden). Maar de actie was er al vroeger in het jaar waardoor er ook al waren waarbij die 6 maanden helemaal verlopen waren, en die hadden dus pech en kregen de gewone rente.
Oftewel: begin vorig jaar was er een soortgelijke actie met 6 maanden een hogere rente. Deelnemers daaraan zitten intussen buiten die 6 maanden en alles wijst er op dat die ook "gewoon" 1,77% rente krijgen.
Ik heb een paar weken terug de Welkom rekening bij CEB afgesloten. Ik heb net gebeld met CEB of ik ook in aanmerking kom voor de 3,75%. Maar dat is niet geval. Misschien heeft de medewerker het verkeerd en komen lopende welkom klanten ook in aanmerking voor 3,75%.
Ik kan de voorwaarden niet op hun site vinden.

Edit:
Op hun site staat dit, dan zou ik wel 3,75% ontvangen?
"Let op: Het welkomstrentepercentage wordt toegekend aan klanten die vanaf 22.09.2023 hun eerste rekening bij ons hebben geopend. De actie geldt niet voor klanten die al een of meerdere rekeningen bij Credit Europe Bank hebben."

[ Voor 10% gewijzigd door irongalaxy op 16-02-2024 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Rolfjes schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 09:31:
[...]

Ook rond die tijd afgesloten, met Advanzia contact gehad en deze loopt tot 29-02 en daarna is de actierente voorbij. Geen verlengingsaanbod gekregen dus de centjes worden binnenkort ergens anders geparkeerd :)
Dank, hier heb ik wat aan. (y)
Ik ga even in dit topic lurken wat nu te doen. Gaat me iets te hard om 100% bij te lezen / te volgen hier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
[...]

De eerste aktie van vorig jaar was rond 4 mei. Ik was al klant, had geen saldo bij ceb en heb het laten lopen.
De tweede aktie was eind september. Ik heb toen gevraagd voor de hogere rente van 3,55%. Dat werd mij gegund. Raad eens wat ik nu ga doen ;)
Bij een "aanname" denk ik dat iets al is en handel ik er naar.
Bij een "verwachting" denk ik dat iets gaat gebeuren. Mocht later blijken dat het zo is geworden, dan handel ik er op dat moment eventueel naar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroteVoet459
Cheesy schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 10:05:
[...]
Ik ga even in dit topic lurken wat nu te doen. Gaat me iets te hard om 100% bij te lezen / te volgen hier ;)
Begin met de Openingspost ... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Het gaat niet om wat jij gaat doen, het gaat om wat CEB gaat doen ;)

Zelf heb ik hen toen ook gemaild voor de 3,55% actie, en gekregen. Maar ik ga er toch echt niet vanuit dat ze de actie verlengen of de standaard spaarrente (fors) verhogen. Dus ook ik heb een mental note om over ~1,5e maand het geld dat nu bij CEB staat te verplaatsen. Immers is er dus geen indicatie (/historisch "bewijs") dat ze acties verlengen of tegen einddatum actie de standaard rente verhogen. En ja, mogelijk levert dat een leegloop op, maar ik denk dat dat wel meevalt. CEB zal toch wel wat aandacht hebben getrokken met deze actie, ook onder de niet fanatieke bank-hoppers. Waarbij dus een groot deel alweer lang vergeten is dat het een actierente was en een ("te") lage rente na de actieperiode. Dus die blijven dan lekker klant met deze lage rente. Zie bv ook de situatie bij de grootbanken, waar het overgrote deel van de klanten hun spaargeld laat staan, willens en wetens, tegen een nog lagere rente. Ik zie voor CEB dan ook niet direct een trigger om te proberen die klanten binnen boord te houden. Ja, een klein deel zal vertrekken, maar een groot deel zal blijven. En met de concurrentie in Nederland is er natuurlijk ook geen enkele reden om 3,00+% rente te blijven geven. Terwijl bv Advanzia op de Duitse markt opereert en ze daar ook met 4% niet de hogste actierente hebben (dus dat klanten daar vertrekken is logischer, meer concurrentie).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
irongalaxy schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 10:02:
[...]

Ik heb een paar weken terug de Welkom rekening bij CEB afgesloten. Ik heb net gebeld met CEB of ik ook in aanmerking kom voor de 3,75%. Maar dat is niet geval. Misschien heeft de medewerker het verkeerd en komen lopende welkom klanten ook in aanmerking voor 3,75%.
Ik kan de voorwaarden niet op hun site vinden.

Edit:
Op hun site staat dit, dan zou ik wel 3,75% ontvangen?
"Let op: Het welkomstrentepercentage wordt toegekend aan klanten die vanaf 22.09.2023 hun eerste rekening bij ons hebben geopend. De actie geldt niet voor klanten die al een of meerdere rekeningen bij Credit Europe Bank hebben."
De datum is zojuist blijkbaar aangepast. Nu staat er:
Let op: Het welkomstrentepercentage wordt toegekend aan klanten die vanaf 12.02.2024 hun eerste rekening bij ons hebben geopend. De actie geldt niet voor klanten die al een of meerdere rekeningen bij Credit Europe Bank hebben.
https://www.crediteurope....%20Europe%20Bank%20hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeweetje
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19:07
Nette welkomst rente, iemand ervaring mee om bij hen de partner een rekening te laten openen met dezelfde tegenrekening? Mijn aktie tarief bij CEB loopt nog ca 2 maanden, daarna zou m’n partner er een rekening kunnen openen?

[ Voor 30% gewijzigd door Jeweetje op 16-02-2024 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
RobertMe schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 10:24:
[...]

Het gaat niet om wat jij gaat doen, het gaat om wat CEB gaat doen ;)
...
We gaan het zien. En ook wat de andere banken gaan doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
Jeweetje schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 10:32:
Nette welkomst rente, iemand ervaring mee om bij hen de partner een rekening te laten openen met dezelfde tegenrekening? Mijn aktie tarief bij CEB loopt nog ca 2 maanden, daarna zou m’n partner er een rekening kunnen openen?
Volgens mij moet de tenaamstelling gelijk zijn. Dus dan moet je partner een andere tegenrekening gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irongalaxy
Cheesy schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 10:29:
[...]

De datum is zojuist blijkbaar aangepast. Nu staat er:
Let op: Het welkomstrentepercentage wordt toegekend aan klanten die vanaf 12.02.2024 hun eerste rekening bij ons hebben geopend. De actie geldt niet voor klanten die al een of meerdere rekeningen bij Credit Europe Bank hebben.
https://www.crediteurope....%20Europe%20Bank%20hebben.
Dat is jammer dan. Opzeggen en opnieuw aanmelden vind ik teveel moeite denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
irongalaxy schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 10:41:
[...]

Dat is jammer dan. Opzeggen en opnieuw aanmelden vind ik teveel moeite denk ik.
Dan is het ook niet je eerste rekening. Dus dat zal dan niet werken (verwacht ik).

edit: zojuist heb ik een antwoord gekregen op mijn vraag via het formulier op de website van ceb. Helaas niet het antwoord waarop ik hoopte. De rente is inderdaad alleen voor nieuwe klanten. Nog even (6 weken) genieten van de voorgaande aktie rente.

[ Voor 30% gewijzigd door W1ck1e op 16-02-2024 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kbus
  • Laatst online: 08-09 17:09

Mvg
Daar ben ik ook wel in geinteresseerd of er iemand is die de actie rente verlengd heeft weten te krijgen. In maart loopt mijn actie periode af voor 3,55%. Daarna zou het terugvallen naar 1,77%. Dat ga ik uiteraard niet doen. Dan haal ik alles daar weg wat er nu staat. Ik volg deze antwoorden met interesse..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Mvg
Hmm, dat is pech hebben voor mij. Had speciaal CEB pas geopend omdat ik verkeerd geïnformeerd was door Advanzia dat mijn actierente 31-1 zou verlopen, dit schijnt nu 29-2 te zijn :'). Als ze dat gelijk duidelijk hadden vermeld, had ik natuurlijk niet een CEB rekening geopend en alles over gestort..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spaarder
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 10-06-2024
W1ck1e schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 10:48:
[...]
Dan is het ook niet je eerste rekening. Dus dat zal dan niet werken (verwacht ik).
Dat vraag ik me even af nu. Want er staat: "De actie geldt niet voor klanten die al een of meerdere rekeningen bij Credit Europe Bank hebben". Er wordt niet gesproken over "hebben gehad". Ik heb die van mij onlangs opgezegd (nog tijdens de actieperiode) en heb er nu geen producten meer. Dus ik denk dat ik binnenkort gewoon weer een nieuwe rekening open daar. Je kunt het namelijk ook op een andere manier lezen: je eerste rekening is gewoon je hoofdrekening daar. En je tweede rekening bijvoorbeeld een termijndeposito rekening etc etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Catanan
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19:57
Jeweetje schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 10:32:
Mijn man heeft ook een rekening geopend op zijn naam met dezelfde en/of tegenrekening, was geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
spaarder schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 12:39:
[...]

Dat vraag ik me even af nu. Want er staat: "De actie geldt niet voor klanten die al een of meerdere rekeningen bij Credit Europe Bank hebben". Er wordt niet gesproken over "hebben gehad". Ik heb die van mij onlangs opgezegd (nog tijdens de actieperiode) en heb er nu geen producten meer. Dus ik denk dat ik binnenkort gewoon weer een nieuwe rekening open daar. Je kunt het namelijk ook op een andere manier lezen: je eerste rekening is gewoon je hoofdrekening daar. En je tweede rekening bijvoorbeeld een termijndeposito rekening etc etc.
Van de eerder genoemde link:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lKNfl8fL7wcrvDKASf3vimhqooE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/qrSkuKb9tcKj7pjZx8JLgJIa.png?f=user_large

Er staat "eerste".

[ Voor 16% gewijzigd door W1ck1e op 16-02-2024 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans Denhaag
  • Laatst online: 19:29
Ben ook zeer benieuwd naar de ervaringen met CEB.
Je zullen het geld toch wel proberen vast te houden want zij zetten het toch ook weer uit.
Die 1.77% is niet genoeg, dan wordt het opzeggen, wegboeken en wegwezen.

Wiskunde is de taal van de natuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Hans Denhaag schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 13:02:
Ben ook zeer benieuwd naar de ervaringen met CEB.
Die van mij zijn goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

W1ck1e schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 13:02:
[...]

Van de eerder genoemde link:
[Afbeelding]
Er staat "eerste".
Dus? Blijft interpretatie.

Eerste als in tijd of eerste als in aantal.

Maar ik kan je over een tijdje vertellen. Ik heb aantal jaar geleden er ooit een rekening gehad.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Cyberpope schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 13:04:
[...]

Dus? Blijft interpretatie.

Eerste als in tijd of eerste als in aantal.

Maar ik kan je over een tijdje vertellen. Ik heb aantal jaar geleden er ooit een rekening gehad.
Ik ook ooit, toen IceSave 6% rente gaf voor 1 jaar vast. Gaf volgens mij CEB ook 6% rente voor 1 jaar vast..

En nu heb ik bij CEB een rekening voor 3,55%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry720A
  • Niet online
dutchgio schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 09:56:
[...]https://www.crediteurope.nl/
De gegarandeerde renteperiode is bekend, 6 maanden.
De looptijd van de actie niet.
De actie kan bijv. morgen zomaar weer weg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
xileS schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 13:45:
[...]

Ik ook ooit, toen IceSave 6% rente gaf voor 1 jaar vast. Gaf volgens mij CEB ook 6% rente voor 1 jaar vast..

En nu heb ik bij CEB een rekening voor 3,55%
Mijn rekening is ook nog van die tijd. En ik heb toen ook al een keer gevraagd voor de rente voor nieuwe klanten. En gekregen. Maar nu dus niet. Ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:45

sanook

_/-\o_

Harry720A schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 13:46:
[...]

De gegarandeerde renteperiode is bekend, 6 maanden.
De looptijd van de actie niet.
De actie kan bijv. morgen zomaar weer weg zijn.
Hoop dat ie nog wel even blijft, zit nog tot eind april bij Advanzia (voor 4,13%).
Misschien begin maart bij CEB openen zodat ik dan tot september voor 3,75% weer even verder kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sipjohn
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17:53
En wat doen als zowel actieperiode bij Advanzia(29-02) en CEB(26-03) eindigt?

Ik kreeg van Advanzia ook geen bericht over verlenging, vandaag wel dit bericht:
wir wenden uns an Sie wegen der Einzahlungen, die vor kurzem auf Ihr Advanzia-Konto vorgenommen wurden.

Advanzia Bank ist gemäß den für Finanzinstitute geltenden Rechtsvorschriften verpflichtet, die Herkunft der Gelder unserer Kunden zu erfragen.

Da die Erfüllung der Rechtsvorschriften für uns von zentraler Bedeutung ist, möchten wir Sie bitten, uns die Herkunft des aktuellen Einzahlungsbetrags auf Ihrem Advanzia-Konto durch entsprechende Belege zu bestätigen. Die Herkunft der Geldmittel kann beispielsweise aus Ersparnissen, Immobilien oder Finanzanlagen, einer Erbschaft usw. stammen.

Wir bedanken uns im Voraus für Ihre Antwort.

Für weitere Fragen zu diesem Anliegen stehen wir Ihnen gerne zur Verfügung.

Mit freundlichen Grüßen

(Wel vreemd pas tegen einde, stortingen waren in 4 aug en 20 sep, dus niet korte tijd geleden.)

Internet KPN 37/27Mbps; Modem Experia v8; Router Fritz!box 7260; Telefoon Siemens C470IP; VSP in: NL>budgetphone.nl, PL>plfon.pl ; VSP uit: cosmovoip.com; Zon 10x365Wp zuidoost; Omvormer Trannergy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:27
En dat nieuwe online bank systeem van Advanzia, laat ook maar op zich wachten.. de eerste signalen waren in November of zo?

Weet niet waar ze op wachten.. als de rente straks weer ruk is, heb je ook niets aan een nieuw bank systeem bij Advanzia.

Vertrouwen is goed, controle nog beter

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mpandroid
Vanmiddag werd ik gebeld door mijn huisbank met het verzoek een tweetal vragen te beantwoorden. Na doorvragen bleek het om een KYC onderzoek te gaan.

De eerste vraag was waarom ik geld overgemaakt had naar een aantal buitenlandse banken waaronder Raisin. Mijn antwoord dat ik dit vanwege het grote verschil in rente had gedaan en daarbij zijdelings verwijzend naar de recente winstcijfers van de huisbank leverde een instemmende reactie van de bankmedewerker op.

De tweede vraag ging over de herkomst van de gelden en het antwoord spaargeld was voldoende.

Toch iets anders dan de verhalen die ik van sommigen hier hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kbus
Ik heb er even een mailtje aan gewaagd richting CEB. Ik krijg inderdaad geen verlenging van het aktietarief. Als ik mijn rekening sluit en over een jaar weer zou openen (als ze dan een aktie hebben uiteraard) dan wel weer. Duidelijke taal, ze willen me niet vasthouden, dus ik ga eind maart de rekening leeghalen en volledig opheffen. Jammer maar helaas :(, was te proberen.

Ik heb nu bij Santander een rekening geopend, maar daar hik ik tegen dat erfbelasting verhaal aan. Is dat nu inderdaad iets waar je rekening mee moet houden? Heeft iemand daar ervaring mee?

[ Voor 20% gewijzigd door kbus op 16-02-2024 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckyStriker
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 05-09 16:59
kbus schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 14:42:
Ik heb er even een mailtje aan gewaagd richting CEB. Ik krijg inderdaad geen verlenging van het aktietarief. Als ik mijn rekening sluit en over een jaar weer zou openen (als ze dan een aktie hebben uiteraard) dan wel weer. Duidelijke taal, ze willen me niet vasthouden, dus ik ga eind maart de rekening leeghalen en volledig opheffen. Jammer maar helaas :(, was te proberen.
Moet het precies een jaar zijn of is het opnieuw openen van een rekening na een aantal weken of een maand ook voldoende om die 3.75 procent ge krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kbus
LuckyStriker schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 14:45:
[...]

Moet het precies een jaar zijn of is het opnieuw openen van een rekening na een aantal weken of een maand ook voldoende om die 3.75 procent ge krijgen?
Dat weet ik niet of het precies een jaar moet zijn, maar ik ga er niet vanuit dat het na een aantal weken alweer lukt, maar proberen kan je het natuurlijk altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
Bij CEB hebben ze overigens ook de rente op het 6 maanden deposito verhoogd van 2,50% naar 3.00%, misschien om klanten met een aflopende actierente te behouden want nieuwe klanten zullen dat niet kiezen als je 3,75% kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cejean

Ik heb nu bij Santander een rekening geopend, maar daar hik ik tegen dat erfbelasting verhaal aan. Is dat nu inderdaad iets waar je rekening mee moet houden? Heeft iemand daar ervaring mee?
Het erfbelasting verhaal houd mij er in iedergeval van weg, ook bij Open Bank.
Hier wil ik mijn achterblijvers niet mee opzadelen. ;w

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:45

sanook

_/-\o_

Erfbelasting en ervaring... hmm misschien zijn die hier niet (meer) op het forum... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cejean
Novax schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 14:52:
Bij CEB hebben ze overigens ook de rente op het 6 maanden deposito verhoogd van 2,50% naar 3.00%, misschien om klanten met een aflopende actierente te behouden want nieuwe klanten zullen dat niet kiezen als je 3,75% kan krijgen.
Ik kon niet ontdekken of het afsluiten van een spaarrekening bij CEB IP heeft en direct opneembaar.
Ik moest meteen aangeven hoelang ik het geld wil vastzetten ( minimaal € 2500,- en minimale looptijd van 6 maanden). :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
Het is nog steeds een beetje onduidelijk maar er zijn steeds meer signalen dat dat hele erfbelasting in het buitenland niet speelt en dat het alleen gaat om waar je inwoner bent.

Novax in "Het spaartopic - Deel 4" (al is de toezegging van een helpdesk natuurlijk niet bepalend)
Novax in "Het spaartopic - Deel 4"

Daarnaast zijn er dan wel enkele horror verhalen van OpenBank.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
cejean schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 14:59:
[...]

Ik kon niet ontdekken of het afsluiten van een spaarrekening bij CEB IP heeft en direct opneembaar.
Ik moest meteen aangeven hoelang ik het geld wil vastzetten ( minimaal € 2500,- en minimale looptijd van 6 maanden). :F
Volgens mij geen Instant Pay
Zeker wel vrij opneembaar, geen ondergrens. 1.77% , 3.55% of 3,75%
Deposito's minimaal 2500 euro. Looptijd te kiezen, met verschillende rentepercentages.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mpandroid
NIBC gaat per 22 februari de rente op deposito's met een looptijd van 5 tot 10 jaar verlagen naar 2,75%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-09 14:57
Bij het openen van de Consors rekening afgelopen augustus is gezegd dat de rente voor 6 maanden gegarandeerd werd. Het is me niet duidelijk wat er nu gaat gebeuren eind deze maand als die 6 maanden om zijn?
Iemand ervaring mee?

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MotorBeast
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20-11-2024
sanook schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 14:58:
[...]

Erfbelasting en ervaring... hmm misschien zijn die hier niet (meer) op het forum... ;)
Makkelijk op te lossen. Geef je partner ook de inlogcodes. Overlijden niet melden. Na overlijden geld weghalen en naar reguliere bank. Opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry720A
  • Niet online
MotorBeast schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 15:35:
[...]Makkelijk op te lossen. Geef je partner ook de inlogcodes. Overlijden niet melden. Na overlijden geld weghalen en naar reguliere bank. Opgelost.
Bijna opgelost. Alleen is dan het wachten op de rente. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 11-09 17:47
Blackouts schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 15:31:
Bij het openen van de Consors rekening afgelopen augustus is gezegd dat de rente voor 6 maanden gegarandeerd werd. Het is me niet duidelijk wat er nu gaat gebeuren eind deze maand als die 6 maanden om zijn?
Iemand ervaring mee?
Dan stopt de afgesproken rente automatisch, en krijg je een (veel) lagere rente. Als je voor die tijd een beleggingsplan afsluit, dan wordt het actie rente tarief met 6 maanden verlengd.

[ Voor 4% gewijzigd door Datisraar op 16-02-2024 18:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
Dalingen bij Imprebanca vanaf 22 februari
  • 3 maanden deposito: 3,70% naar 3,50%
  • 6 maanden deposito: 3,75% naar 3,55%
Daarmee wordt de 3,75% van CEB de hoogste rente voor 6 maanden (voor nieuwe klanten dan)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 11-09 17:47
Harry720A schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 15:43:
[...]

Bijna opgelost. Alleen is dan het wachten op de rente. :+
Na een maand opgelost (laatste uitbetaling rente maand en dan snel overboeken) en vooral Openbank niets mededelen. Na verloop van tijd heft OB vanzelf de rekeningen op. De nabestaanden hebben dan al genoeg aan hun hoofd met alle financiële afwikkelingen.

[ Voor 13% gewijzigd door Datisraar op 16-02-2024 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 10-09 08:21
Sinds kort overgestapt van LeasePlan naar Santander, en dit is vlekkeloos verlopen.

Transacties van mijn SNS rekening naar Santander duren ongeveer een halve dag.

Ik heb alleen een vraag aan degenen die al een keer een transactie van hun Santander rekening terug naar de tegenrekening hebben gedaan: ik heb zojuist een transactie gedaan, deze is ook bevestigd, echter zie ik deze nog niet terug in het overzicht en het saldo is niet aangepast. Is dit normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
Jeffrey87 schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 19:25:
Ik heb alleen een vraag aan degenen die al een keer een transactie van hun Santander rekening terug naar de tegenrekening hebben gedaan: ik heb zojuist een transactie gedaan, deze is ook bevestigd, echter zie ik deze nog niet terug in het overzicht en het saldo is niet aangepast. Is dit normaal?
Is het bedrag wel afgeschreven bij je limieten? Had ik ook, bleek dat de rekening was geblokkeerd omdat ik nog een KYC formulier in moest vullen, werd verder nergens kenbaar gemaakt.

[ Voor 14% gewijzigd door Novax op 16-02-2024 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:26
@Jeffrey87 Bij mij was het direct afgeschreven en het kwam de volgende dag aan op mijn betaalrekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 10-09 08:21
Novax schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 19:32:
[...]

Is het bedrag wel afgeschreven bij je limieten? Had ik ook, bleek dat de rekening was geblokkeerd omdat ik nog een KYC formulier in moest vullen, werd verder nergens kenbaar gemaakt.
Nee, het is niet afgeschreven van mijn limiet. Ik heb de transactie ook gewoon bevestigd met een SMS code.

Ik zal maandag eens bellen over hoe dat zit met het KYC formulier waar jij het over hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
Jeffrey87 schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 20:05:
[...]
Nee, het is niet afgeschreven van mijn limiet. Ik heb de transactie ook gewoon bevestigd met een SMS code.
Ik had ook bevestiging met SMS en daarna niets. Je zou nog tot maandagmiddag kunnen wachten of het aankomt op je tegenrekening. Het is nu weekend is en dan duurt het allemaal wat langer.

KYC formulier kreeg ik via de email.

[ Voor 4% gewijzigd door Novax op 16-02-2024 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdr01
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18:09

vdr01

MHI SRKZS-S 3.5

Novax schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 20:19:
[...]

Ik had ook bevestiging met SMS en daarna niets. Je zou nog tot maandagmiddag kunnen wachten of het aankomt op je tegenrekening. Het is nu weekend is en dan duurt het allemaal wat langer.

KYC formulier kreeg ik via de email.
In het weekeinde gebeurt er niets. Of overdrijf ik nu?
Edit: ja, een beetje wel dus. Mijn deposito bij Banco Pronogwat is zojuist goedgekeurd terwijl dat om 18:00 nog niet het geval was. 8)7 Ben pas 2 weken op Raisin dus moet nog wat ervaring opdoen. Voorlopig staat nu alles wat ik wilde stallen ergens via Raisin. Voorlopig geen omkijken naar. Althans dat hoop ik.

[ Voor 28% gewijzigd door vdr01 op 16-02-2024 20:25 ]

GT7 ID: ONYX_PdeG69

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
vdr01 schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 20:21:
[...]
In het weekeinde gebeurt er niets. Of overdrijf ik nu?
Edit: ja, een beetje wel dus. Mijn deposito bij Banco Pronogwat is zojuist goedgekeurd terwijl dat om18:00 nog niet het geval was. 8)7
Klopt, als je dus vrijdagmiddag laat een transactie doet dan wordt het pas maandag verwerkt. (Instant Payments uitgezonderd)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
Zie nu ook dat het door Raisin gereserveerde geld van de CA Autobank aanvraag van 30 januari vandaag onderweg is naar naar Italië. Deposito zelf staat nog in behandeling maar zal dan hopelijk maandag ook geopend zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rechtsherstel
  • Laatst online: 21:13
Vandaag is het bedrag van mijn deposito aanvraag bij CA Auto Bank van 29-1 van mijn Raisin rekening afgeschreven. Deposito is nog niet geopend.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• vdr01
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18:09

vdr01

MHI SRKZS-S 3.5

rechtsherstel schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 20:49:
Vandaag is het bedrag van mijn deposito aanvraag bij CA Auto Bank van 29-1 van mijn Raisin rekening afgeschreven. Deposito is nog niet geopend.
Ik neem nog een pilsje. Sorry voor de vervuiling. _/-\o_

[ Voor 54% gewijzigd door vdr01 op 16-02-2024 20:59 ]

GT7 ID: ONYX_PdeG69

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17:38
Novax schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 19:32:
[...]

Wat voor KYC gegevens moet je nog invullen/aanleveren dan? Dat heb je toch allemaal al tijdens het aanmeldingsproces moeten invoeren als ik me niet vergis.

Helaas nog geen aanbod van Advanzia ontvangen, lijkt er toch op dat we weer de bekende opzeg-truuk moeten gaan uitvoeren.

[ Voor 11% gewijzigd door Cyclonist op 16-02-2024 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joehoetje
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 17-07-2024
Novax schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 20:48:
Zie nu ook dat het door Raisin gereserveerde geld van de CA Autobank aanvraag van 30 januari vandaag onderweg is naar naar Italië. Deposito zelf staat nog in behandeling maar zal dan hopelijk maandag ook geopend zijn.
nee joh misschien komen ze komende week wel weer terug. zullen ze wel andere voorwaarden hebben denk ik >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JacktheRipper
  • Laatst online: 11-09 19:51
Hoelang duurt het voordat een CEB rekening actief is. Kan ik niet beter tot de laatste dag van de maand wachten of ik nog een aanbieding van Advanzia krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
Cyclonist schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 21:03:
[...]
Wat voor KYC gegevens moet je nog invullen/aanleveren dan? Dat heb je toch allemaal al tijdens het aanmeldingsproces moeten invoeren als ik me niet vergis.
Klopt maar dan moet je dus via een pdf dan nog een keer doen plus dat je bewijs moet aanleveren en nog een paar extra vragen. De ingevulde pdf kan je dan via je Berichten in de online omgeving uploaden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RobertMe
JacktheRipper schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 21:28:
Hoelang duurt het voordat een CEB rekening actief is. Kan ik niet beter tot de laatste dag van de maand wachten of ik nog een aanbieding van Advanzia krijg?
Tijdens kantooruren kan het snel gaan. Paar minuten om via de app account aan te maken en binnen paar uurtjes kun je dan al bevestiging hebben dat die geopend is / "activatiecode" per SMS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckyStriker
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 05-09 16:59
Cyclonist schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 21:03:
[...]

Helaas nog geen aanbod van Advanzia ontvangen, lijkt er toch op dat we weer de bekende opzeg-truuk moeten gaan uitvoeren.
Werkt deze opzegtruc ook bij Openbank? De actierente is bij mij al 3 keer verlengd inmiddels. Maar het zal een keer ophouden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kbus
cejean schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 14:59:
[...]

CEB heeft geen instant payments. Als je in de ochtend boekt staat het er wel nog dezelfde dag op en ook retour. In het weekend geen boekingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kbus
sanook schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 14:58:
[...]

:) ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kbus
rechtsherstel schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 20:49:
Hier hetzelfde, 29-1 aangevraagd, het geld is nu wel weg bij gereserveerd en dus onderweg. Neem aan dat het begin volgende week wel rond is. Lekker, dan heeft het drie weken geduurd, ze gaan wel compensatie betalen, de vraag is hoeveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

kbus schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 21:49:
[...]

Hier hetzelfde, 29-1 aangevraagd, het geld is nu wel weg bij gereserveerd en dus onderweg. Neem aan dat het begin volgende week wel rond is. Lekker, dan heeft het drie weken geduurd, ze gaan wel compensatie betalen, de vraag is hoeveel.
Bij mij duurt deze status (geld weg bij gereserveerd) alweer 2 weken :O
Pagina: 1 ... 41 ... 159 Laatste

Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.

Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.

Trade Republic heeft zijn eigen topic.

We willen hier geen persoonlijke updates zien, dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.

Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling