Bedankt voor de wijze woorden. Ik maak me verder weinig zorgen en ben dit topic dankbaar dat het mij de ogen heeft geopend eindelijk aktie te ondernemen. Als ik er slecht van zou slapen zou ik er niet instappen. Maar de nare ervaring die ik ooit op ander gebied heb meegemaakt heeft er voor gezorgd dat ik wantrouwiger in het leven sta. Mede versterkt doordat ik al 30 jaar in het vakgebied inkoop werkzaam ben en dan maak je ook weleens wat mee.RobertMe schreef op zondag 4 februari 2024 @ 15:35:
[...]
Om hier nog even op terug te komen. Je kunt uiteraard contact opnemen met de bank(en) waar je een rekening hebt om bevestiging te vragen dat het geld daar inderdaad staat. Maar de vraag is dan wel of de banken hier aan "meewerken" (immers besteden ze contact niet voor niks uit aan Raisin), en uiteraard is het geen sluitend bewijs (wellicht spelen ze met Raisin onder een hoedje).
En daarnaast altijd zorgen dat je de documenten, waaronder contracten, van bij Raisin altijd download / opslaat. Zodat je ook buiten Raisin om bewijs hebt dat je klant bent bij een bank, waarbij in geval van een deposito ook meteen het bedrag etc in het contract staat. Bij een spaarrekening zou je periodiek een transactie overzicht kunnen downloaden.
Maar eigenlijk is dat dus niet anders dan wat je bij een Nederlandse grootbank kunt / moet doen.
GT7 ID: ONYX_PdeG69