Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaarder
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 10-06-2024
Sinds kort heb ik een spaarrekening bij Consors (Tagesgeldkonto), maar waar kun je precies zien hoeveel rente je hebt opgebouwd tot dusver?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Juan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:24
Dat vermelden ze niet, moet je zelf bijhouden

Vertrouwen is goed, controle nog beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Globalcitizen
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 00:56
Hoewel er eerst een nadeel leek te zijn, blijkt er waarschijnlijk juist een voordeel: deposito's bij RUUT kunnen bij afloop automatisch naar je Nederlandse tegenrekening gestort worden.
Je hoeft er dus niet op te letten en niet zelf actie te nemen om over te boeken (en er is geen beperking op de transactiehoogte); het geld komt zo snel mogelijk weer beschikbaar. Alternatief kun je het deposito ook verlengen.

Verder ter info: geld overboeken van ABNAMRO naar RUUT en er een deposito mee openen duurde een paar uur (en heb ik dus in een middag kunnen doen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sipjohn
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-08 11:11
Juan schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 15:51:
Advanzia statement binnen

The interest rate on your Advanzia deposit account is currently 4.13 % effective (4.0500 % nom.).
Bij mij op afschrift staat dezelfde tekst maar ander percentage i.v.m. opening in aug 2023.
Wat ik mij afvraag geld dit percentage voor januari of februari(datum afschrift is 2 februari).
Mijn eerste storting was 4 aug 2023, dus inclusief augustus zijn 6 maanden voorbij.
Maar ik weet nog steeds niet tot wanneer percentage van 3,6%(nom.) geldt: tot 31 januari, 4 februari of 29 februari?
Ik heb ook vraag bij advanzia staan maar nog geen antwoord ontvangen. Dus hoop dat hier iemand op basis van ervaring weet.
Als percentage vanaf 31-01 of 04-02 nog maar 1,6% is wil ik natuurlijk snel iets anders zoeken.
(en eventueel rekening sluiten en later opnieuw openen zoals eerder in dit forum gemeld)

Internet KPN 37/27Mbps; Modem Experia v8; Router Fritz!box 7260; Telefoon Siemens C470IP; VSP in: NL>budgetphone.nl, PL>plfon.pl ; VSP uit: cosmovoip.com; Zon 10x365Wp zuidoost; Omvormer Trannergy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11:48
sipjohn schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 22:42:
[...]

Bij mij op afschrift staat dezelfde tekst maar ander percentage i.v.m. opening in aug 2023.
Wat ik mij afvraag geld dit percentage voor januari of februari(datum afschrift is 2 februari).
Mijn eerste storting was 4 aug 2023, dus inclusief augustus zijn 6 maanden voorbij.
Maar ik weet nog steeds niet tot wanneer percentage van 3,6%(nom.) geldt: tot 31 januari, 4 februari of 29 februari?
Ik heb ook vraag bij advanzia staan maar nog geen antwoord ontvangen. Dus hoop dat hier iemand op basis van ervaring weet.
Als percentage vanaf 31-01 of 04-02 nog maar 1,6% is wil ik natuurlijk snel iets anders zoeken.
(en eventueel rekening sluiten en later opnieuw openen zoals eerder in dit forum gemeld)
Ik heb ook begin augustus gestort en bevestigd gekregen dat het tot eind februari geldt.
Het kan lonen om het na te vragen maar dan zou je dat ook moeten krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy1977
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 31-01 00:40
Als op je afschrift vandaag 1,6 % staat krijg je dat percentage vanaf heden.
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-09 23:14
rechtsherstel schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 20:12:
De Belastingdienst laat er geen twijfel over bestaan. De kasrekening van Trade Republic wordt fiscaal aangemerkt als een spaarrekening: https://drive.google.com/...GZUITe-n-VcdeDEoHr8D/view
Maar precies die laatste alinea geeft voor mij nog voldoende onduidelijkheid dat ik het toch maar liever láát rondom de peildatum..

Want in alinea 2, klopt het niet dat je een 'eigen IBAN hebt gekregen die op jouw naam staat.'

[ Voor 9% gewijzigd door Cyclonist op 02-02-2024 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
[...]

xileS in "Het spaartopic - Deel 3"

Mijn eerste storting was 16 augustus en er is mij per email eind januari gezegd. Dus ik heb deze week alles eraf gehaald.

Alleen ik betwijfel of het niet eind februari moet zijn, maar op mijn laatste mailtje is geen reactie meer geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Crazy1977 schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 23:17:
Als op je afschrift vandaag 1,6 % staat krijg je dat percentage vanaf heden.

[...]
The interest rate on your Advanzia deposit account is currently 3.66 % effective (3.6000 % nom.).

Staat op mijn afschrift van 2 februari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy1977
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 31-01 00:40
Dan heb je in elk geval nog 3,66 % tot eind februari
xileS schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 01:56:
[...]

Mijn eerste storting was 16 augustus en er is mij per email eind januari gezegd. Dus ik heb deze week alles eraf gehaald.

Alleen ik betwijfel of het niet eind februari moet zijn, maar op mijn laatste mailtje is geen reactie meer geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09:36
Ik zie in Raisin nu een nieuw tabje, "spaarrekening met voorwaarden".
Daar kan je geld storten op banca progetto, 3,5% rente.
Voor zover ik kan zien eigenlijk een vrij opneembare spaarrekening maar je kunt tussentijds niks bijstorten of opnemen. Enkel het gehele bedrag opnemen met een opzegtermijn van 4 dagen. Minimale inleg is 10k.

Kan best interessant zijn. Niet zo vast als een deposito maar wel meer rente dan de huidige spaarrekeningen bij Raisin.

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v151 + HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:38
Headshot_NL schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 08:56:
Ik zie in Raisin nu een nieuw tabje, "spaarrekening met voorwaarden".
Daar kan je geld storten op banca progetto, 3,5% rente.
Voor zover ik kan zien eigenlijk een vrij opneembare spaarrekening maar je kunt tussentijds niks bijstorten of opnemen. Enkel het gehele bedrag opnemen met een opzegtermijn van 4 dagen. Minimale inleg is 10k.

Kan best interessant zijn. Niet zo vast als een deposito maar wel meer rente dan de huidige spaarrekeningen bij Raisin.
Die bieden ze al heeel lang aan. En is (bij mij in ieder geval) nog steeds helemaal niet zichtbaar in de app. Dus bv de bedragen op het dashboard kloppen niet. Daar staat alleen de categorieën depositos en spaarrekeningen. Deze spaarrekening van Progetto wordt echter onder geen van beiden geplaatst. Het totaalbedrag is dan weer wel inclusief het spaargeld op deze rekening.

En aantal andere dingen: rente uitkering is op 1-1, dus maar 1x per jaar. Je kunt dan niet (tussentijds) geld bijstorten of opnemen, maar je kunt wel meerdere rekeningen hebben. Dus i.p.v. bv 1 rekening met 20k kun je er ook 2 openen van 20k en als je een deel van het geld nodig hebt zeg je er maar een op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Team-RiNo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:36
[...]

Ik heb op 24-8 mijn storting >5k gedaan en heb bevestigd gekregen dat ik tot eind februari deze rente ontvang.
Thank you for your email.

You have received an interest of 3.66 % until February 29, 2024. The interst rate after this Date Is currently unknown.
Ik hoop op bericht van verlenging met de nu geldende actierente zoals meerderen gehad hebben hier afgelopen maand. Anders wordt het verder zoeken helaas.

5440Wp O/W op plat dak | 3MXM52N2V1B8 i.c.m. 1xFTXM35M2V1B + 2xFTXM25M2V1B | RTX4090+7800X3D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marktweakt
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09 08:56
verkeerd gepost.

[ Voor 87% gewijzigd door marktweakt op 03-02-2024 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaarder
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 10-06-2024
[...]

Als ik het goed heb begrepen (ik lees al een tijdje mee op het forum), dan krijgen de meeste klanten vlak voor het einde van de actieperiode een mailtje waarin staat dat de actie weer verlengd wordt met een x aantal maanden. Ik meende 3 maanden extra. Persoonlijk zou ik daar op wachten, of anders even bellen met ze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Globalcitizen
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 00:56
Globalcitizen schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 21:13:
Hoewel er eerst een nadeel leek te zijn, blijkt er waarschijnlijk juist een voordeel: deposito's bij RUUT kunnen bij afloop automatisch naar je Nederlandse tegenrekening gestort worden.
Je hoeft er dus niet op te letten en niet zelf actie te nemen om over te boeken (en er is geen beperking op de transactiehoogte); het geld komt zo snel mogelijk weer beschikbaar. Alternatief kun je het deposito ook verlengen.

Verder ter info: geld overboeken van ABNAMRO naar RUUT en er een deposito mee openen duurde een paar uur (en heb ik dus in een middag kunnen doen).
Ik zie net dat hun campagne verlengd is, dus stapelbare bonussen (20+30 euro) zijn nog mogelijk tot 29 februari bij RUUT. (En 4% rente voor 1-3 maandse deposito's)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Jordika schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 19:30:
[...]

Ik zie op de website van Santander nu staan dat ze op een spaarrekening 3,60% rente geven:
https://www.santanderconsumerbank.nl/nl/sparen/spaarrekening

Lijkt mij interessant.

Is er hier iemand die een spaarrekening bij Santander heeft en zijn persoonlijke mening kan delen.

Thanks! :)
Kan iets vinden hoe lang deze rente geld.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-09 23:14
Cyberpope schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 12:37:
[...]

Deze is zonder beperkende voorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
3,55% garandeert bij CEB... is iets minder, maar wel langer.. wie zegt dat Santander in juli nog op 3,6% zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henrico1981
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 02-02 10:03
Cyberpope schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 12:37:
[...]

Ondanks dat ik er niets over lees, denk ik dat die 3,6% voor een bepaalde tijd een lokkertje is. Dit omdat deze bank gelieerd is aan Openbank, die hebben eerste halfjaar na opening rekening aan actierente van 3,65%, hierna is/wordt het op dit moment volgens mij 2,65%.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GroteVoet459
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 17:41
Henrico1981 schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 12:56:
[...]
Ondanks dat ik er niets over lees, denk ik dat die 3,6% voor een bepaalde tijd een lokkertje is.
En dan nog?
Als je het onderste uit de kan wil halen pak je lekker dit soort aanbiedingen mee.
Zodra de actie over is/de rente te ver zakt verhuis je je spaargeld naar de volgende actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Juan schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 12:53:
3,55% garandeert bij CEB... is iets minder, maar wel langer.. wie zegt dat Santander in juli nog op 3,6% zit.
OpenBank, dat voor 99,99...% in handen is van Santander heeft 3,65% de eerste 6 maanden. Voor diegenen die naar Santander kijken kan OpenBank dus nog net iets interessanter zijn. Nadelen blijven immers semi hetzelfde (Spaans DGS etc), enige verschil is dat Santander werkt via een Belgisch bijkantoor, wellicht dat dat nog invloed heeft op erfbelasting? Maar zowel bij OpenBank als bij Santander doen zowel Spanje als België bronbelasting heffen voor inwoners die eenvoudig op 0,00% te krijgen is (/zou moeten zijn, Santander wil ik een dezer dagen aanvragen) voor niet inwoners. Voordeeltje van OpenBank kan wel zijn dat het een volledige bank is incl betaalrekening, pinpas, etc, dus krijg je meteen een "backup" bank erbij. Met Santander dan alleen de spaarrekening.

Als je bij OpenBank geen actierente meer krijgt zou Santander dus ook een optie kunnen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Novax
  • Registratie: November 2023
  • Niet online
Maar zowel bij OpenBank als bij Santander doen zowel Spanje als België bronbelasting heffen voor inwoners die eenvoudig op 0,00% te krijgen is (/zou moeten zijn, Santander wil ik een dezer dagen aanvragen) voor niet inwoners.
Bij het ondertekenen van het contract van Santander Consumer Bank zit een automatisch ingevulde bijlage voor die vrijstelling. (vergelijkbaar met wat Raisin doet met CKV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
Ondanks dat ik er niets over lees, denk ik dat die 3,6% voor een bepaalde tijd een lokkertje is.
Uiteraard is het een lokkertje, het is een bank nieuw in Nederland dus die moeten klanten werven. Verschil met OpenBank en Credit Europe Bank is dat het geen vaste actie is. Ze zouden volgende week de rente kunnen verlagen (of nog verder verhogen) net als elke andere spaarrekening met variabele rente.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pastafan
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 05-09 10:19
dutchgio schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 23:02:
[...]

Ik heb ook begin augustus gestort en bevestigd gekregen dat het tot eind februari geldt.
Het kan lonen om het na te vragen maar dan zou je dat ook moeten krijgen.
Dat geldt voor mij ook. Ik heb inmiddels eerder deze week navraag gedaan tot wanneer precies de huidige rente (3.66%) geldt, en of er interessante mogelijkheden zijn om te verlengen (ik vermoed van niet). En wat dan het nieuwe percentage zal zijn. Zodra ik wat hoor laat ik het weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pastafan
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 05-09 10:19
[...]

Mijn eerste storting was ook op 16 augustus en bij mij is per email gezegd "rente geldt tot einde februari".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 11-09 17:47
[...]

Ondanks dat ik er niets over lees, denk ik dat die 3,6% voor een bepaalde tijd een lokkertje is. Dit omdat deze bank gelieerd is aan Openbank, die hebben eerste halfjaar na opening rekening aan actierente van 3,65%, hierna is/wordt het op dit moment volgens mij 2,65%.
Volkswagen bank in Duitsland is dan ook een ‘lokkertje’ met 3,8% spaarrente, voor een half jaar. Gewoon gebruik van maken en na 6 maanden weer terugboeken, geen probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
Datisraar schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 13:47:
[...]

Volkswagen bank in Duitsland is dan ook een ‘lokkertje’ met 3,8% spaarrente, voor een half jaar. Gewoon gebruik van maken en na 6 maanden weer terugboeken, geen probleem.
En zo moet je dat zien. Gewoon verplaatsen als het gras elders groener is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Novax schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 13:17:
[...]

Bij het ondertekenen van het contract van Santander Consumer Bank zit een automatisch ingevulde bijlage voor die vrijstelling. (vergelijkbaar met wat Raisin doet met CKV)
En ook hetzelfde als de evenknie van Santander dus. Bij OpenBank zit bij het contract ook nog een Spaanstalig document, wat dan de zelfverklaring is dat je geen inwoner van Spanje bent. Met de krabbel van het contract zet je ook meteen een krabbel voor de zelfverklaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

GroteVoet459 schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 13:09:
[...]

En dan nog?
Als je het onderste uit de kan wil halen pak je lekker dit soort aanbiedingen mee.
Zodra de actie over is/de rente te ver zakt verhuis je je spaargeld naar de volgende actie.
Mmm. die moeite wil ik wel doen als het is voor 6 maanden b.v. Niet voor 1 maand.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Henrico1981
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 02-02 10:03
Cyberpope schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 14:29:
[...]

Mmm. die moeite wil ik wel doen als het is voor 6 maanden b.v. Niet voor 1 maand.
Ik heb zojuist het aanmeldproces doorlopen en aanvraag tot opening rekening ingediend, tot zover ging dit prima. Voor het eerst bij een buitenlandse bank en wel even spannend, maar ik ben wel een beetje klaar met de Nederlandse banken en hun aanhoudend, schrijnend lage spaarrentes. Ik hoop dat meer mensen dit doen, het is/wordt hoog tijd dat de Nederlandse spaarmarkt in beweging komt en er hier ook meer concurrentie komt/volgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Cyberpope schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 14:29:
[...]

Het is een variabele spaarrente, dus "niemand weet het". En misschien gaat Santander wel over 1 maand omlaag, maar gaan alle andere variabele spaarrentes ook omlaag (behalve dan de acties), en blijft daarmee het verschil gelijk. Dus tenzij je echt perse continu van actie naar actie wilt lijkt Sandander voor nu een prima rente te bieden. En dat is alles wat er te zeggen is "voor nu". En dat staat zelfs in de AV, dat rentes uit het verleden geen garanties bieden voor de toekomst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Henrico1981 schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 14:34:
[...]

Ik heb zojuist het aanmeldproces doorlopen en aanvraag tot opening rekening ingediend, tot zover ging dit prima. Voor het eerst bij een buitenlandse bank en wel even spannend, maar ik ben wel een beetje klaar met de Nederlandse banken en hun aanhoudend, schrijnend lage spaarrentes. Ik hoop dat meer mensen dit doen, het is/wordt hoog tijd dat de Nederlandse spaarmarkt in beweging komt en er hier ook meer concurrentie komt/volgt.
Ik heb al een aantal buitenlandse banken gehad. En blijf bij mijn oordeel.
Maar ieder het zijne. Ik heb geen behoefte om er dagelijks/wekelijks mee bezig zijn en kies dus meestal voor vaste actieperiodes van minimaal 6 maanden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 11-09 20:38
LGU schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 19:49:
[...]

Bij Raisin zelf staat geen geld. Je inleg zit bij de partnerbanken.
Da's natuurlijk niet altijd waar. Bij Raisin staat geld van het moment van arriveren van een tegenrekening tot het moment van overschrijven naar een andere tegenrekening. Bij gebruik van PLANxxxx zal dat "kort" zijn en als je niet goed oplet "lang".

Gelukkig valt ook dat tot 100.000 onder het Duitse DGS onder de naam Raisin Bank

https://www.raisin.nl/over-raisin/ en https://www.raisin.nl/raisin-bank/
Banktegoeden bij Raisin Bank worden gegarandeerd door het Duitse wettelijke depositogarantiestelsel (Entschädigungseinrichtung deutscher Banken GmbH) tot € 100.000 per klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LGU
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-09 23:49

LGU

DjoeC schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 14:57:
[...]

Da's natuurlijk niet altijd waar. Bij Raisin staat geld van het moment van arriveren van een tegenrekening tot het moment van overschrijven naar een andere tegenrekening. Bij gebruik van PLANxxxx zal dat "kort" zijn en als je niet goed oplet "lang".

Gelukkig valt ook dat tot 100.000 onder het Duitse DGS onder de naam Raisin Bank

https://www.raisin.nl/over-raisin/ en https://www.raisin.nl/raisin-bank/
Banktegoeden bij Raisin Bank worden gegarandeerd door het Duitse wettelijke depositogarantiestelsel (Entschädigungseinrichtung deutscher Banken GmbH) tot € 100.000 per klant.
Ja, klopt. Ik ging er in deze vanuit dat we, in het kader van zo min mogelijke renteverlies alles zo snel mogelijk doorzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack1
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Iemand wel eens een blokkade melding gehad bij Yapi Credi Nederland?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HkhiowGl2ZRIY1Rbu1HoDAcXrG8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wACsXj43pVukf95vN5RTxIjb.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry720A
  • Registratie: December 2023
  • Niet online
Nee, wel een ander minder prettig geintje.
Vorige week vrijdag voor een rentedaling een deposito willen afsluiten.
Ingelogd en melding in het (zelf te regelen) depositogedeelte: neem contact op met ons kantoor.
Op 2 nummers geprobeerd, maar waren telefonisch onbereikbaar.
Laat maar zitten dan, maandag was de verlaging van kracht.
Handelswijze bewust of een gevalletje van pech hebben? :X

[ Voor 21% gewijzigd door Harry720A op 03-02-2024 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Harry720A schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 17:13:
Nee, wel een ander minder prettig geintje.
Vorige week vrijdag voor een rentedaling een deposito willen afsluiten.
Ingelogd en melding in het (zelf te regelen) depositogedeelte: neem contact op met ons kantoor.
Op 2 nummers geprobeerd, maar waren telefonisch onbereikbaar.
Laat maar zitten dan, maandag was de verlaging van kracht.
Handelswijze bewust of een gevalletje van pech hebben? :X
Heb je wel al een deposito bij Yapi Kredi ?
Indien niet moet je jezelf misschien nog daarvoor autoriseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
dubbel

[ Voor 98% gewijzigd door W1ck1e op 03-02-2024 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry720A
  • Niet online
Was de eerste keer.
Autoriseren? Wat een raar gedoe, heb toch in een goed beveiligde omgeving ingelogd!
Geautoriseerd genoeg lijkt mij. Bovendien 'verdwijnt' het geld niet uit handen van YK.

[ Voor 29% gewijzigd door Harry720A op 03-02-2024 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack1
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Ik zit al 5 maanden bij Yapi Credi NL. Maak toch wat "zorgen" over deze melding. Zijn nu niet bereikbaar, maandag pas weer te bereiken.

Wil iemand die bij Yapi Credi NL zit eens in proberen te loggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Harry720A schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 17:34:
Was de eerste keer.
Autoriseren? Wat een raar gedoe, heb toch in een goed beveiligde omgeving ingelogd!
Geautoriseerd genoeg lijkt mij. Bovendien 'verdwijnt' het geld uit handen van YK.
Als ik mij goed herinner kan/moet je jezelf autoriseren voor bepaalde handelingen. Daar kunnen ze je telefonisch mee helpen, als ik mij niet vergis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdr01
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 02:37

vdr01

MHI SRKZS-S 3.5

Als beginner bij Raisin korte vraag. Staan de servers aan in het weekeinde of gebeurt er dan niets qua uitvoering transacties? Zoniet, Is er een tactische dag van de week om geld over te boeken?

Edit: bedankt @Novax voor onderstaand bericht. Ga ik er maandagochtend verder mee. _/-\o_

[ Voor 22% gewijzigd door vdr01 op 03-02-2024 17:50 ]

GT7 ID: ONYX_PdeG69

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Jack1 schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 17:36:
Ik zit al 5 maanden bij Yapi Credi NL. Maak toch wat "zorgen" over deze melding. Zijn nu niet bereikbaar, maandag pas weer te bereiken.

Wil iemand die bij Yapi Credi NL zit eens in proberen te loggen?
Gedaan, en lukte. Mijn geld daar staat er nog steeds ! ;)
Het is trouwens Yapi Kredi !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
vdr01 schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 17:41:
Als beginner bij Raisin korte vraag. Staan de servers aan in het weekeinde of gebeurt er dan niets qua uitvoering transacties? Zoniet, Is er een tactische dag van de week om geld over te boeken?
In het weekend gebeurt net als bij vele andere banken niets dus transacties worden pas na het weekend verwerkt (behalve Instant Payments maar die heeft Raisin niet) beste dagen bij Raisin zijn maandag t/m donderdag in de ochtend omdat het vaak ook nog van Raisin naar de partnerbank moet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpaarXL
  • Nu online
Je kunt ook gewoon een email sturen naar Yapi Kredi (retailbanking@...)
Dat vond ik eerst ook maar vreemd, maar bevalt prima. Overschrijvingen, deposito's, alles kan via email.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry720A
  • Niet online
Best bijzonder, een andere (puur buitenlandse) bank aanvaard geen mailopdrachten, uitsluitend opdrachten/berichten binnen de beveiligde omgeving achter inlog.
Klinkt meer solide.

Maar ja, YK schrijft zelf: in onze reis van voortdurende zelfontwikkeling.
Misschien komt het er nog eens van. O-)

[ Voor 32% gewijzigd door Harry720A op 03-02-2024 18:20 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MarcelNH
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 09:20
vdr01 schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 19:47:
Ik ben net begonnen bij Raisin. Eerste kleine bedragen zijn overgemaakt maar mijn Zilvervloot(je) staat er nog niet. Zonder enige stemmingmakerij te beogen vraag ik mij af of er iemand hier is die weet wat er gebeurt als Raisin failliet zou gaan. Ik kon vinden dat Raisin onder het Duitse recht valt maar vervolgens houdt mijn kennis helaas een beetje op. Via de chatbot viel er geen informatie over dit specifieke onderwerp te verkrijgen.
Terechte vraag. Een ieder maakt zo zijn afwegingen om wel of niet met Raisin in zee te gaan. Ik begin er niet aan. Ten eerste omdat ik niet veel vertrouwen in Raisin heb. De tijd dat ik alles wat uit Duitsland komt zeer betrouwbaar vond is geweest (zie o.a. dieselgate, Wirecard etc.). Ten tweede: mocht Raisin inderdaad omvallen, moet ik dan in het Italiaans, Portugees of Zweeds communiceren met de banken waar ik mijn geld heb gestald? Ten derde: de kredietratings van de aangesloten banken houden niet bepaald over. Ten vierde: ik heb geen zin in verassingen als land X besluit toch bronbelasting over spaargeld te heffen of land Y past de erfbelasting aan. Ten vijfde: leuk dat het spaargeld onder een buitenlands DGS valt maar als zo’n vage bank omvalt, wie garandeert mij dan dat ze de administratie op orde hebben? Ik lees hier al geregeld dat banken veel te laat of zelfs te weinig rente uitkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josvdv
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 20:09
Maak je niet druk, zolang het onder het DGS valt krijg je alles terug. Ik heb zelf het icesave decable meegemaakt en kreeg zelfs de rente van 2 maanden ná het omvallen van de bank nog uitbetaald.

[ Voor 3% gewijzigd door Josvdv op 03-02-2024 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
Hier zelfs nog geld gehad van Landsbanki na 8 jaar (moederbedrijf IceSave) heb er uiteindelijk meer aan overgehouden dan geclaimd) (door positief koersverschil

[ Voor 3% gewijzigd door Juan op 03-02-2024 18:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vdr01

vdr01

MHI SRKZS-S 3.5

Juan schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 18:48:
Hier zelfs nog geld gehad van Landsbanki na 8 jaar(moederbedrijf IceSave) heb er uiteindelijk meer aan overgoten dan geclaimd) (door positief koersverschil
Maar niet iedere consument heeft dergelijke positieve ervaringen. Ik helaas niet. Stel je voor dat Raisin een pyramidespel is. Dan kan het zo maar de scam van de eeuw worden. :9~

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Harry720A
  • Niet online
Ik kijk nergens meer van op en blijf veiligheidshalve weg bij troetelkind en Hallelujah-verhaal Raisin.
Oplichters hebben meestal succes vanwege de aangeboren hebberigheid van de mens.

Ik laat anderen voorgaan. Als het een daverend succes is of wordt moeten NL-se banken wel mee.
Mijn tijd komt wel. Hardlopers zijn doodlopers.

[ Voor 105% gewijzigd door Harry720A op 03-02-2024 19:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11:41
En zelfs dan vergoeden ze waarschijnlijk iedereen, puur voor het vertrouwen in het monetaire systeem en de euro.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RobertMe
Harry720A schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 18:55:
Ik kijk nergens meer van op en blijf veiligheidshalve weg bij troetelkind en Hallelujah-verhaal Raisin.
Oplichters hebben meestal succes vanwege de aangeboren hebberigheid van de mens.
Ze staan gewoon onder toezicht... Zowel de AFM als ee Duitse evenknie (AFM ziet toe op alle financiële instellingen die in Nederland actief zijn, onafhankelijk van vestigingsland). Dat is wel iets anders dan een opkichter die aan de deur aanbeld of per mail claimt een Nigeriaanse prins te zijn.
Ik laat anderen voorgaan. Als het een daverend succes is of wordt moeten NL-se banken wel mee.
Mijn tijd komt wel. Hardlopers zijn doodlopers.
En de Nederlandse banken doen exact helemaal niks, behalve ING dan, die verdubbelen de winst over de rug van de Nederlandse klanten die een schamele 1,2% rente krijgen. Deze houding van de Nederlandse klanten is dus precies wat de grootbanken, incl. deze rentes, in het zadel houd. Terwijl er in andere landen wel fatsoenlijke rente is. Hier wordt Advanzia vrij veel besproken want een hoge (actie)rente. Maar Advanzia richt zich meer op de Duitse markt en daar zijn (/waren?) ook banken met nog veel hogere rentes. En ik meen zelfs dat ING in Duitsland met een (actie)rente van 4% gewerkt heeft.
Maar mij hoor je niet klagen. Gemiddelde rente over (semi) vrij opneembaar spaargeld ligt bij mij boven de 3%, zolang de belastingdienst nog rekent met een fictieve rente voornamelijk op basis van de rente van de grootbanken vind ik het dus helemaal prima. Houd ik netto tenminste veel meer van de rente over.

Overigens succes met het openen van het deposito bij YapiKredi. Die oplichters zeggen dat je niet geautomatiseerd bent om te doen met je eigen geld wat je zelf wilt / die oplichters die vooraf een deposito rentewijziging naar jou eigen idee snel het afsluiten van nieuwe depositos blokkeren ;) Bij Raisin is dat mijn ervaring in ieder geval niet. Maar wel meegemaakt dat ik bij een verlaging "te laat" was maar alsnog de oude rente kreeg (bedrag moest voor donderdag einde dag op de Raisin rekening staan, door eigen toedoen was dat pas vrijdagochtend het geval, maar wel de oudere, hogere, rente ontvangen).

[ Voor 7% gewijzigd door RobertMe op 03-02-2024 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joehoetje
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 17-07-2024
ik heb nu wel een verkeerde rente bij een bai deposito staan maar ga er wel vanuit dat het opgelost wordt, was ruim optijd om aan alle voorwaarden te voldoen. nog een tip voor mensen die willen bellen met de klantenservice van raisin. bel om 8:30 precies. ben je direct aan de beurt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
RobertMe schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 19:58:
....
Overigens succes met het openen van het deposito bij YapiKredi. Die oplichters zeggen dat je niet geautomatiseerd bent om te doen met je eigen geld wat je zelf wilt / die oplichters die vooraf een deposito rentewijziging naar jou eigen idee snel het afsluiten van nieuwe depositos blokkeren ;)
....
Dat is nogal een bewering. Mij/ons is het prima gelukt op de betreffende dag een deposito te openen met de oude rente. Aangezien je jezelf kan/moet autoriseren is dat een gevalletje opt-in. En dat is eenmalig een handeling die je als ik mij niet vergis moet bevestigen met een tancode/smsje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry720A
  • Niet online
Ik ben dan toch al ingelogd met een SMS-code!
Dus nodeloos ingewikkeld.
Maar ik pak ze wel terug. Ik fax of mail de bankbiljetten voortaan wel als inleg. :*)

[ Voor 37% gewijzigd door Harry720A op 03-02-2024 20:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Datisraar schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 14:45:
[...]

Ik ben ook bezig met een aanvraag en loopt nog om daar ook uit te proberen. Hoe bevalt het, overboekingen bijvoorbeeld binnen 1 werkdag? Handige bank app in het beheer?
Geld van ING naar VWFS staat er in 1 werkdag op. De andere richting op is afwachten: ik heb vrijdagmiddag (laat) een overboeking teruggedaan. Ik ga er vanuit dat die er maandag op staat.

Bank app (VWFS) is op zich prima en biedt alle basis dingen als saldo, overboeken, instellingen, etc. Ik vind 'm niet zo slick als bijv. de Nederlandse ING app. De online VWFS webomgeving vind ik er wel weer erg modern uitzien.

Opvallend is dat je een tweede app nodig hebt om dingen te bevestigen: "photoTAN". Deze app gebruik je als het ware als een soort reader, zoals je ook bij de Rabobank ziet. Om deze te activeren krijg je een tweede brief met een 'gekleurde bolletjes code'. Daarmee kan je de app activeren. De brief moet je bewaren, want deze code is herbruikbaar (voor als je de app opnieuw wil installeren en activeren).

Nadat je de photoTAN app hebt geactiveerd gebruik je deze om transacties goed of af te keuren. Je kunt kiezen om deze app te gebruiken als een soort reader óf je kunt ervoor kiezen dat je via deze app een pushmelding krijgt en dan toestemming geeft voor een transactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
W1ck1e schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 20:14:
[...]
Dat is nogal een bewering. Mij/ons is het prima gelukt op de betreffende dag een deposito te openen met de oude rente. Aangezien je jezelf kan/moet autoriseren is dat een gevalletje opt-in. En dat is eenmalig een handeling die je als ik mij niet vergis moet bevestigen met een tancode/smsje.
Ik geloof dan ook best dat het een PICNIC fout was van @Harry720A ;)
Maar zoals hij FUD over Raisin verspreide kan ik zijn eigen posts over YK ook omzetten naar FUD over YK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry720A
  • Niet online
Voel je vooral niet beledigd.
De tijd zal leren en zal binnenkort eens informeren naar de (eventuele) flauwekul van YK bij die bank.
Niemand kon mij hier precies zeggen dat het de gebruikelijke gang van zaken was.
Daarnaast is telefonisch niet bereikbaar zijn op een belangrijk moment een lelijke misser.

Ach banken spugen doorgaans overal op als het zo uitkomt.
Toezichthouder e.d. of niet.

[ Voor 84% gewijzigd door Harry720A op 03-02-2024 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Crazy1977 schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 02:20:
Dan heb je in elk geval nog 3,66 % tot eind februari

[...]
Hoe weet ik dit zeker als klantenservice mij anders geïnformeerd heeft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
spaarder schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 10:30:
[...]

Als ik het goed heb begrepen (ik lees al een tijdje mee op het forum), dan krijgen de meeste klanten vlak voor het einde van de actieperiode een mailtje waarin staat dat de actie weer verlengd wordt met een x aantal maanden. Ik meende 3 maanden extra. Persoonlijk zou ik daar op wachten, of anders even bellen met ze.
Daar zat ik idd ook op te wachten, maar ik had dus eind januari in mijn agenda staan en ze op 20 januari nog een mail gedaan, of het wel klopt dat mijn actierente 31 januari verloopt.

Inmiddels alle van Advanzia verplaatst naar CEB..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
pastafan schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 13:29:
[...]

Mijn eerste storting was ook op 16 augustus en bij mij is per email gezegd "rente geldt tot einde februari".
Hmm, dat is wel gek. Eind februari leek mij eerst ook logischer, maar wellicht ben ik gewoon verkeerd geïnformeerd door Advanzia. Spijtig dat ik inmiddels (voor niets) al overgestapt bent op CEB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

xileS schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 21:21:
[...]

Hoe weet ik dit zeker als klantenservice mij anders geïnformeerd heeft?
xileS schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 21:25:
[...]

Hmm, dat is wel gek. Eind februari leek mij eerst ook logischer, maar wellicht ben ik gewoon verkeerd geïnformeerd door Advanzia. Spijtig dat ik inmiddels (voor niets) al overgestapt bent op CEB.
Als de klantenservice jou heeft verteld dat het eind januari is, dan kun je er vanuit gaan dat dat klopt. Dan heb je dus de juiste keuze gemaakt ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• appie39
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23-08 11:47
MarcelNH schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 18:32:
[...]

Terechte vraag. Een ieder maakt zo zijn afwegingen om wel of niet met Raisin in zee te gaan. Ik begin er niet aan. Ten eerste omdat ik niet veel vertrouwen in Raisin heb. De tijd dat ik alles wat uit Duitsland komt zeer betrouwbaar vond is geweest (zie o.a. dieselgate, Wirecard etc.). Ten tweede: mocht Raisin inderdaad omvallen, moet ik dan in het Italiaans, Portugees of Zweeds communiceren met de banken waar ik mijn geld heb gestald? Ten derde: de kredietratings van de aangesloten banken houden niet bepaald over. Ten vierde: ik heb geen zin in verassingen als land X besluit toch bronbelasting over spaargeld te heffen of land Y past de erfbelasting aan. Ten vijfde: leuk dat het spaargeld onder een buitenlands DGS valt maar als zo’n vage bank omvalt, wie garandeert mij dan dat ze de administratie op orde hebben? Ik lees hier al geregeld dat banken veel te laat of zelfs te weinig rente uitkeren.
Waar heb jij je spaargeld dan staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-02 08:13
rechtsherstel schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 20:12:
De Belastingdienst laat er geen twijfel over bestaan. De kasrekening van Trade Republic wordt fiscaal aangemerkt als een spaarrekening: https://drive.google.com/...GZUITe-n-VcdeDEoHr8D/view
Goed om te weten. Dank voor het delen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Uniciteit schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 22:07:
[...]

[...]

Als de klantenservice jou heeft verteld dat het eind januari is, dan kun je er vanuit gaan dat dat klopt. Dan heb je dus de juiste keuze gemaakt ;)
Beetje gek dan wel, dat als men op dezelfde dag geld erop stort. Dat 1 iemand t/m januari en de rest t/m februari de actierente krijgt. Wellicht maken de mensen bij klantenservice ook fouten. Ach als ik ineens een verleningsaanbieding krijg, dan stort ik er weer wat op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
appie39 schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 22:58:
[...]

Als ik mij niet vergis is het spaargeld van Nederlanders als volgt verdeeld:
90% bij de Nederlandse grootbanken
8% bij de kleinere Nederlandse banken
2% in het buitenland. eventueel via een platform
Ik vermoed dat @MarcelNH in de 8% categorie zit.

Indien je geen verschil ziet tussen de 8% en 2% (of de 8% categorie niet kende) dan heb je de keus tussen :
NL (dus veilig) & BUITENLAND (dus eng) (tenminste volgens de meeste berichten in de media over de rentes bij de grootbanken en elders)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelNH
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 09:20
appie39 schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 22:58:
[...]

Rabobank (gewone spaarrekening, GroenSparen en TijdSlotSparen), ABN (Groendeposito), NN (alleen deposito’s) en LPB (ook alleen deposito’s),

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harry720A
  • Niet online
(dus eng)

Is niet eng, maar als ik zie hoe makkelijk men legitimaties, video-opname en andere persoonlijke en vertrouwelijke stukken in de rondte strooit, of moet strooien, frons ik mijn wenkbrauwen.
Misschien komt de dag dat AI lekker met de video-opnames aan de haal gaat.
Ook mensen in vertrouwelijke posities zijn niet altijd eerlijk, als het om veel geld gaat.
Kan je fijn je beklag gaan doen in een vreemd land. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Harry720A schreef op zondag 4 februari 2024 @ 12:55:
(dus eng)

Is niet eng, maar als ik zie hoe makkelijk men legitimaties, video-opname en andere persoonlijke en vertrouwelijke stukken in de rondte strooi of moet strooien frons ik mijn wenkbrouwen.
Misschien komt de dag dat AI lekker met de video-opnames aan de haal gaat.
Ook mensen in vertrouwelijke posities zijn niet altijd eerlijk, als het om veel geld gaat.
Kan je fijn je beklag gaan doen in een vreemd land. 8)7
Ja en? Want als je beklag moet doen over de video identificatie (/lekken van gegevens) bij een Nederlandse partij denk je dat dat wel zoden aan de dijk zet?

En daarnaast zijn er maar een aantal bedrijven die de identificatie (kunnen) doen. Bv IDNow, dat door Raisin wordt gebruikt. En ja "da's eng, want buitenland", maar CreditEurope Bank gebruikt ook IDNow, en dat is dan weer een Nederlandse bank. Maakt dat IDNow dan betrouwbaarder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry720A
  • Niet online
Dan spreek ik tenminste dezelfde taal en ken de wegen om mijn gelijk te halen, als ik het heb.
Wijze van identificatie bij CEB is precies de reden waarom ik geen zaken met ze doe.
Overigens, ik meen dat LPB er ook gebruik van maakt. No go dus.
Dan kosten principes maar geld. Ik heb nog geen honger.

[ Voor 28% gewijzigd door Harry720A op 04-02-2024 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batilan
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:52
W1ck1e schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 20:14:
[...]
Ben ook net bezig met het openen van een rekening bij Yapi Kredi, ik hoop dat het inderdaad allemaal meevalt. Om maar weer eens een standaard vraag te stellen: hoelang duurt een overboeking naar YK typisch alvorens hij wordt bijgeschreven (heb het antwoord voor YK nog niet voorbij zien komen in (dit deel van) het topic). Ik heb een 2 dagen geleden een overboeking gedaan, maar zie hem nog niet bijgeschreven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Batilan schreef op zondag 4 februari 2024 @ 13:15:
[...]

Ben ook net bezig met het openen van een rekening bij Yapi Kredi, ik hoop dat het inderdaad allemaal meevalt. Om maar weer eens een standaard vraag te stellen: hoelang duurt een overboeking naar YK typisch alvorens hij wordt bijgeschreven (heb het antwoord voor YK nog niet voorbij zien komen in (dit deel van) het topic). Ik heb een 2 dagen geleden een overboeking gedaan, maar zie hem nog niet bijgeschreven.
Als het niet de eerste overboeking is: in principe dezelfde dag. wel even goed plannen: 's ochtends overmaken van je tegenrekening dan staat het er nog dezelfde dag op. is mijn ervaring. alleen op maandag t/m vrijdag behoudens feestdagen. als ik geld van een andere spaarbank wil overschrijven naar YK dan lukt dat vaak ook allemaal binnen dezelfde dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sipjohn
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-08 11:11
Datisraar schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 16:27:
[...]

En @rechtsherstel klopt! De aanvraag blijft ‘hangen’. Ik heb de aanvraag eerst via mijn IPhone privé gedaan en liep de aanvraag vast. Paar dagen gewacht en geen reactie. Met m’n zakelijke Android telefoon ben ik verder gegaan en lukte het electronisch tekenen van het contract wél, apart inderdaad. Dan moet je alles doorlezen en accorderen. Pas dan wordt de aanvraag doorgezet en krijg je heel snel een e-mail met je nieuwe IBAN bij Santander waar je een klein bedragje overmaakt ter verificatie. Dan wordt het na 2 dagen vrijgegeven.
Bij mij blift aanvraag steeds(diverse malen en diverse devices geprobeerd) op:
https://www.santandercons...ing?product=spaarrekening
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rEWr21bS8LHzDT0qMnDJRxAiuH4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YkOyXet217HJe8HlfTtEUrHa.jpg?f=fotoalbum_large

Internet KPN 37/27Mbps; Modem Experia v8; Router Fritz!box 7260; Telefoon Siemens C470IP; VSP in: NL>budgetphone.nl, PL>plfon.pl ; VSP uit: cosmovoip.com; Zon 10x365Wp zuidoost; Omvormer Trannergy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
Harry720A schreef op zondag 4 februari 2024 @ 13:02:
Dan spreek ik tenminste dezelfde taal en ken de wegen om mijn gelijk te halen, als ik het heb.
Wijze van identificatie bij CEB is precies de reden waarom ik geen zaken met ze doe.
Overigens, ik meen dat LPB er ook gebruik van maakt. No go dus.
LLoyds Bank misschien een optie dan, geen video identificatie, en bij een uploaden van je ID foto geven ze zelf aan dat je het BSN onleesbaar mag maken en dat je de KopieID-app van de Rijksoverheid kan gebruiken om een veilige kopie te maken. Vond ik wel één van de betere manieren van identificatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-09 17:04

Barrycade

Through the...

Bigbank niet wat voor de sceptici ? Komen nog aan de deur voor de legitimatie.

Maar in ieder geval verfrissend om wat andere denkwijzen te lezen hier.
Raisin een pyramide spel noemen :D

Op eigen verantwoording: er zijn hier op Tweakers ook nog wat topics over crypto valuta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rechtsherstel
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 12:23
sipjohn schreef op zondag 4 februari 2024 @ 13:21:
[...]

Bij mij blift aanvraag steeds(diverse malen en diverse devices geprobeerd) op:
https://www.santandercons...ing?product=spaarrekening
[Afbeelding]
Heb gisteren een herinnering gekregen om mijn openingsdocument alsnog te ondertekenen. De link in de e-mail is echter dezelfde als in de oorspronkelijke e-mail en werkt nog steeds niet. Ik kom terecht op de homepage.
Edit: Blijft bij mijn vriendin op de dezelfde pagina als die van jou hangen.

[ Voor 5% gewijzigd door rechtsherstel op 04-02-2024 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Novax schreef op zondag 4 februari 2024 @ 13:37:
[...]

LLoyds Bank misschien een optie dan, geen video identificatie, en bij een uploaden van je ID foto geven ze zelf aan dat je het BSN onleesbaar mag maken en dat je de KopieID-app van de Rijksoverheid kan gebruiken om een veilige kopie te maken. Vond ik wel één van de betere manieren van identificatie.
Maar Lloyds is dan weer Duits, en de Duitsers zijn ook niet meer zo betrouwbaar.
Hebben overigens wel weer een bijkantoor in Nederland, en (daardoor) een NL IBAN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

rechtsherstel schreef op zondag 4 februari 2024 @ 13:48:
[...]
Heb gisteren een herinnering gekregen om mijn openingsdocument alsnog te ondertekenen. De link in de e-mail is echter dezelfde als in de oorspronkelijke e-mail en werkt nog steeds niet. Ik kom terecht op de homepage.
Blijft hier ook op die pagina hangen. Ik denk dat er misschien een mens naar moet kijken nog.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry720A
  • Niet online
Dubbel gepost. Snorry.

[ Voor 117% gewijzigd door Harry720A op 04-02-2024 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry720A
  • Niet online
Barrycade schreef op zondag 4 februari 2024 @ 13:42:
Maar in ieder geval verfrissend om wat andere denkwijzen te lezen hier.
Raisin een pyramide spel noemen :D
Ik heb dat niet gedaan, maar ik kijk er ook niet raar van op als het wel zo is.
En, een geleidelijke groei is vaak oké, maar dit gaat wel erg hard.
Te hard als je het mij vraagt.
Evenals bij DSB en Icesave (jaja, daar is ie), leun eens achterover en bedenk, of schat in, of iets wel goed kan blijven gaan.
Dat is mij aardig gelukt.
Maar goed, resultaten uit het verleden .......

[ Voor 19% gewijzigd door Harry720A op 04-02-2024 14:31 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-09 17:04

Barrycade

Through the...

Harry720A schreef op zondag 4 februari 2024 @ 14:00:
[...]

Ik heb dat niet gedaan, maar ik kijk er ook niet raar van op als het wel zo is.
Evenals bij DSB en Icesave, leun eens achterover en bedenk, of schat in, of iets wel goed kan blijven gaan.
Raisin is gewoon een adviseur/faciliteert banken die niet actief zijn /gevestigd zijn op de Nederlandse markt. Hoe zie je daar een piramide spel in?

Ja ze krijgen commissie maar hoe zouden ze dus neppe winst genereren hiermee? Of vind jij clubs als de hypotheker of Independer ook piramide spel spelers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry720A
  • Niet online
Ho ho, nogmaals, ik heb dat niet geschreven.
Alleen dat het mij niets zal verbazen als het op één of andere manier wel zo is.
De explosie in Rotterdam verbleekt er dan bij.

[ Voor 3% gewijzigd door Harry720A op 04-02-2024 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry720A
  • Niet online
Oké, ik heb mijn fantasie even de vrije loop gelaten.
Dagelijks komt er berg geld binnen bij Raisin om door te sluizen en de bedragen nemen alleen maar toe.
Plots komt een dag waarop het bedrag in omvang de moeite waard is om op zwart te gaan. .......
Klein voorproefje is al geweest, als ik mij niet vergis.
(Ik blijf eerlijk tot 1 miljoen.)

[ Voor 12% gewijzigd door Harry720A op 04-02-2024 14:46 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
Harry720A schreef op zondag 4 februari 2024 @ 14:00:
Evenals bij DSB en Icesave (jaja, daar is ie), leun eens achterover en bedenk, of schat in, of iets wel goed kan blijven gaan.
Je weet dat de ECB de rente ook gewoon naar 4% heeft verhoogd? Dan zijn de rentes die je op Raisin krijgt ineens niet perse heel hoog. En, daar is die weer, in Duitsland zijn er banken met nog veel hogere rentes. De rente is hard gegroeid omdat de ECB iets tegen de inflatie wil doen. Niet omdat banken ineens uit het niets extreem de rente aan het verhogen zijn. Dit is ECB beleid en de ECB gaat echt geen banken laten klappen op hun eigen beleid. Waarbij je nu dus ook al ziet dat de rente omlaag gaat puur op basis van de verwachting dat de ECB de rente (op termijn!) gaat verlagen. Het is dus niet zo dat de banken veel harder stijgen dan de ECB doet of dat de rentes omhoog blijven gaan terwijl de ECB de rente gelijk houd. Maar de ECB houdt de rente gelijk en de banken verlagen al puur op basis van de "verwachting" dat de rente niet verder gaat stijgen.
Wat is je gelukt? Ik probeer gewoon de hoogste rente te pakken waar ik mij comfortabel bij voel. En dat is ook mij gelukt, en ik denk dat die rente toch wel 1 procentpunt hoger ligt dan wat jij gemiddeld krijgt. Noem me gek, maar waarom zou ik daar geen gebruik van maken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Harry720A schreef op zondag 4 februari 2024 @ 14:43:
Dagelijks komt er berg geld binnen bij Raisin om door te sluizen en de bedragen nemen alleen maar toe.
Plots komt een dag waarop het bedrag in omvang de moeite waard is om op zwart te gaan. .......
Voorproefje is geloof ik al geweest.
(Ik blijf eerlijk tot 1 miljoen.)
Wat valt er op zwart te gaan? Er staat vrijwel geen geld bij Raisin. En er zijn al Tweakers geweest die contact hebben gezocht met (een van de) partner banken om te verifieren dat het bij Raisin geopende deposito ook daadwerkelijk bij die bank staat. Als Raisin op zwart gaat komt er dus gegarandeerd een manier om dat geld terug te halen.

En dan nog, wat als vandaag de ING / Rabo / ABN op zwart gaat? Daar staat nog veel meer geld, en is net zo'n doemscnenario. En daarbij ook niet te vergeten dat ING, ABN en de Volksbank al op zwart hadden moeten staan, als de overheid niet had ingegrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joehoetje
precies. ze krijgen allemaal nu 4% als ze geld stallen bij ecb.rente zal wel iets gaan dalen dit jaar. maar ze lenen het geld ook weer uit tegen deze rentes plus opslag dus er wordt als het goed is gewoon winst op gemaakt.als je rendement wil missen omdat je er een raar gevoel bij hebt moet je dat vooral doen. maar ik ben niet benauwd zoals het nu gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vdr01

vdr01

MHI SRKZS-S 3.5

Ik wil graag enige nuance aanbrengen, ik was degene die schreef 'stel dat Raisin een pyramidespel is'. Daarmee bedoelde ik uiteraard niet dat dit zo is! Maar het zou wat mij betreft wel de crime of the century zijn en het kan nooit kwaad eens over zoiets na te denken hoop ik.

Persoonlijk ben ik een keer slachtoffer van een dergelijke praktijk geweest bij de lease van een priveauto waarbij bedrag voorgefinancierd was. Directeuren, twee broers, hadden hun huizen in Nederland reeds verkocht en zijn met het geld naar de Noorderzon vertrokken. Ze hebben het een kleine 6 jaar volgehouden als zijnde een legitiem bedrijf en ineens plofte de zaak. Klanten en personeel zaten met de brokken en zonder leaseauto. Die werd netjes opgehaald.

P.s. ik ben pas net begonnen in dit topic maar mijn eerste spaarcentjes zijn via Raisin ondergebracht. Dankzij dit topic! Daarnaast mijn excuses want het was niet mijn bedoeling de boel hier op stang te jagen.

[ Voor 12% gewijzigd door vdr01 op 04-02-2024 15:09 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• GroteVoet459
Dat doe je volgens mij al sinds je in dit topic actief bent.

NIBC chanteert, Rusland valt zweden binnen, Yapi Kredi doet 't allemaal fout, beveiligingcodes zijn nodeloos ingewikkeld, de bedrijven die ID checks doen lekken je data, Raisin is waarschinlijk een groep oplichters (want ze groeien te hard en de website deed 't ff niet).

Ik snap niet zo goed waarom jij niet alles in goud en edelstenen in je kruipruimte bewaard ....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
Overigens blijft het belangrijkste advies ook ten alle tijden: stop niet al je eieren in een mandje zet niet alle geld bij 1 bank. Mijn spaargeld staat verdeeld over 5 banken, en dan tel ik Raisin maar even als 1 bank. En als een van de (spaar)banken wegvalt heb ik nog steeds toegang tot ruim 50% van mijn spaargeld. En als mijn Nederlandse grootbank wegvalt heb ik nog steeds toegang tot een alternatieve bank met betaal- en spaarrekening waar een deel van mijn vermogen staat tegen een leuke rente (OpenBank met 3,65% rente).

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• joehoetje
als je alleen maar redenen bedenkt om niet te gaan sparen bij een andere bank wat doe je dan uberhaupt op dit forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshM
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-09 21:16
GroteVoet459 schreef op zondag 4 februari 2024 @ 14:55:
[...]

Ik snap niet zo goed waarom jij niet alles in goud en edelstenen in je kruipruimte bewaard ....
Ga dat maar eens bewijzen en uitleggen als het dievengilde heeft toegeslagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Klein voorproefje is al geweest, als ik mij niet vergis.
Dan zou ik mijn geld ook niet bij de Nederlandse grootbanken zetten. Die hebben vrijwel elke maand een voorproefje van wat er gebeurd als ze op zwart gaan. Terwijl Raisin alleen begin dit jaar de eerste dagen een incident heeft gehad die tot wat verstoring zorgde. En de werking van de Nederlandse grootbanken is toch een stuk crucialer dan de werking van Raisin (bij Raisin heb ik geen geld staan dat ik ieder moment nodig heb / kan hebben en doe ik geen betalingen mee).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry720A
  • Niet online
@RobertMe en GroteVoet459
Discussiëren is best aardig maar a) wij praten langs elkaar heen en b) het begint beledigend te worden.
<knip> Niet op de man spelen.

[ Voor 27% gewijzigd door Ardana op 04-02-2024 21:30 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• GroteVoet459
Harry720A schreef op zondag 4 februari 2024 @ 15:04:
Discussiëren is best aardig maar a) wij praten langs elkaar heen en b) het begint beledigend te worden.

Dat jij allerlei bedenkingen hebt bij sparen anders dan bij de grootbanken is meer dan duidelijk en is jouw keuze. Maar met onbewezen zaken aan komen zetten is beledigend naar de banken die ons diensten aanbieden en naar het gezond verstand van mensen die beslissingen op basis van feiten willen nemen.,

[ Voor 9% gewijzigd door Ardana op 04-02-2024 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry720A
  • Niet online

[ Voor 84% gewijzigd door Ardana op 04-02-2024 21:30 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RobertMe

En ja, natuurlijk gedragen wij ons in dit topic als een sekte, wij sparen namelijk wel bij andere banken. Als dan iemand een knuppel in het hoenderhok gooit en alleen maar FUD verspreid kun je dit soort reacties verwachten.
Waarbij er hier vaak tot altijd op een goed niveau zaken worden besproken, ook als iemand komt aanzetten met "ik wil niet in het buitenland sparen, wat zijn mijn opties?". Maar de manier waarop jij hier al meteen kwam binnen wandelen maakte al meteen duidelijk dat je je mening al klaar had. En dat, plus de daarop volgende "discussie" (van beide kanten) heb ik in dit topic (/deze topic reeks) nog niet eerder meegemaakt.

[ Voor 9% gewijzigd door Ardana op 04-02-2024 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiphost
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 11-09 17:29

[ Voor 31% gewijzigd door Ardana op 04-02-2024 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
vdr01 schreef op zondag 4 februari 2024 @ 14:53:
Ik wil graag enige nuance aanbrengen, ik was degene die schreef 'stel dat Raisin een pyramidespel is'. Daarmee bedoelde ik uiteraard niet dat dit zo is! Maar het zou wat mij betreft wel de crime of the century zijn en het kan nooit kwaad eens over zoiets na te denken hoop ik.

[...]

P.s. ik ben pas net begonnen in dit topic maar mijn eerste spaarcentjes zijn via Raisin ondergebracht. Dankzij dit topic! Daarnaast mijn excuses want het was niet mijn bedoeling de boel hier op stang te jagen.
Om hier nog even op terug te komen. Je kunt uiteraard contact opnemen met de bank(en) waar je een rekening hebt om bevestiging te vragen dat het geld daar inderdaad staat. Maar de vraag is dan wel of de banken hier aan "meewerken" (immers besteden ze contact niet voor niks uit aan Raisin), en uiteraard is het geen sluitend bewijs (wellicht spelen ze met Raisin onder een hoedje).

En daarnaast altijd zorgen dat je de documenten, waaronder contracten, van bij Raisin altijd download / opslaat. Zodat je ook buiten Raisin om bewijs hebt dat je klant bent bij een bank, waarbij in geval van een deposito ook meteen het bedrag etc in het contract staat. Bij een spaarrekening zou je periodiek een transactie overzicht kunnen downloaden.

Maar eigenlijk is dat dus niet anders dan wat je bij een Nederlandse grootbank kunt / moet doen.
Pagina: 1 ... 35 ... 159 Laatste

Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.

Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.

Trade Republic heeft zijn eigen topic.

We willen hier geen persoonlijke updates zien, dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.

Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling