Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indica
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 09-08 01:06
Volgens mij hebben ze de minimale inleg bij CA Auto Bank ook verhoogd van 10k naar 20k? Ben net bezig met een ladder daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Registratie: November 2023
  • Niet online
indica schreef op maandag 29 januari 2024 @ 21:41:
Volgens mij hebben ze de minimale inleg bij CA Auto Bank ook verhoogd van 10k naar 20k? Ben net bezig met een ladder daar.
Klopt, sinds vanmiddag. Heb jij al een aanvraag bij CA Auto Bank die goedgekeurd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indica
Novax schreef op maandag 29 januari 2024 @ 21:45:
[...]

Klopt, sinds vanmiddag. Heb jij al een aanvraag bij CA Auto Bank die goedgekeurd is?
Nee nog niet. Ik heb net, toen ik de mail las over de rentewijziging, geld overgeboekt van Advanzia naar mijn ING. Ik hoop dat ik het morgen ontvang zodat hopelijk mijn aanvraag tijdig wordt afgerond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
Ben benieuwd of ze het minimum bedrag volgende week weer gaan verlagen als de nieuwe lagere rentes in zijn gegaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroteVoet459
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:41
joehoetje schreef op maandag 29 januari 2024 @ 20:33:
moet je voor de lol eens kijken op de duitse site van raisin. daar hebben ze veel meer aanbod en ook hogere rentes door meer banken;)
https://www.weltsparen.de/
Het is zo bijzonder dat het zelfs in de Openings-post staat !

Ga voor de grap ook eens kijken biij Raisin UK, Raisin Spanje, Raisin Frankrijk of Raisin Ierland - dan heb je een stuk meer van de Europese markt.

Maar wat voor zin heeft het om te zien wat er in een andere markt niet voor jou te halen is?
Of we nu willen of niet, Nederlanders zitten met hun poten klem in de huisbankklei, want (zoals vandaag nog gezegd) "IceSave ...!"

[ Voor 7% gewijzigd door GroteVoet459 op 29-01-2024 22:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:27

slaay

Natuurbeleven.com

sipjohn schreef op maandag 29 januari 2024 @ 21:15:
[...]

Weet iemand of i.v.m. depositogarantie Santander Consumer Bank(Finance) onder dezelfde bankvergunning vallen als Openbank?

(Als ik op https://www.fgd.es/en/member-institutions/ kijk, lijkt van niet, maar ik ben maar een leek.)
Openbank:
Open Bank, S.A. (hierna “OPENBANK”) met Spaans belastingnr. A-28021079, geregistreerd in het Handelsregister Madrid, Deel 5308, Folie 202, Blad: M - 87030, en in de Spaanse Centrale Bank onder registratienummer 0073 met maatschappelijke zetel te Plaza Santa Bárbara 2, 28004 Madrid, Spanje en met e-mailadres info@openbank.com.
Bron: https://www.openbank.nl/juridische-kennisgeving

Santander Consumer Bank:
Banco Santander SA is een kredietinstelling naar Spaans recht, geregistreerd bij de Banco de España onder het nummer 0049, waarvan de maatschappelijke zetel gevestigd is in de Paseo de Pereda 9-12 te 39004 Santander, Spanje. Banco Santander is de moedervennootschap van de groep Santander.
Bron: https://www.santanderconsumerbank.nl/nl/algemene-voorwaarden

Ze hebben verschillende nummers waarmee ze geregistreerd zijn bij de Banco de España.

FGD - Banco Santander SA
BANCO SANTANDER, S.A.
Member of Fondo de Garantía de Depósitos de Entidades de Crédito (FGD)

España
www.santander.com

Phone: 942206100

BdE Code: 0049
FGD - Open Bank SA
OPEN BANK, S.A.
Member of Fondo de Garantía de Depósitos de Entidades de Crédito (FGD)

España
www.openbank.es

Phone: 913421000

BdE Code: 0073
Bron: https://www.fgd.es/en/member-institutions/

De website van de FGD geeft tenslotte duidelijkheid:
https://www.fgd.es/en/frequently-asked-questions/

"How do I know if my institution is a credit institution or operates under the trademark of a different institution?"

"It must inform the customers on their website - in case of doubt contact your institution"

Staat er niks op de site dan telt het bedrag van Open Bank niet op bij Santander in geval van aanspraak op FGD.

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:17
slaay schreef op maandag 29 januari 2024 @ 22:30:
[...]

Openbank:

[...]

Bron: https://www.openbank.nl/juridische-kennisgeving

Santander Consumer Bank:

[...]

Bron: https://www.santanderconsumerbank.nl/nl/algemene-voorwaarden

Ze hebben verschillende nummers waarmee ze geregistreerd zijn bij de Banco de España.

FGD - Banco Santander SA

[...]

FGD - Open Bank SA

[...]

Bron: https://www.fgd.es/en/member-institutions/

De website van de FGD geeft tenslotte duidelijkheid:
https://www.fgd.es/en/frequently-asked-questions/

"How do I know if my institution is a credit institution or operates under the trademark of a different institution?"

"It must inform the customers on their website - in case of doubt contact your institution"

Staat er niks op de site dan telt het bedrag van Open Bank niet op bij Santander in geval van aanspraak op FGD.
Het mooiste was natuurlijk als ze ook in het FAQ vermelden "als ze andere nummetjes hebben" ;)
Want die conclusie v.w.b. andere nummertjes had ik ook al getrokken, maar geen 100% zekerheid dat dat "het" is. En "ze moeten informeren op de website" is ook nogal vaagjes. Misschien staat het wel op een pagina die je (nog) niet gevonden hebt, of blijkt die verplichting er alleen op de Spaanse markt / voor Spaanse klanten te zijn en hoeft het niet op de Nederlandse website te staan.

Waren er hier nu ook al klanten? Ik las hier in het weekend nog dat ze Belgische identificatie methode op de Nederlandse site hadden(/hebben?) staan en aanmelden daardoor niet mogelijk is? En als het iemand wel gelukt is: hoe snel zijn overboekingen? In beide richtingen. Bij OpenBank is binnenkomende wel IP, maar uitgaande houden ze het een dag vast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• budjepaul
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 21:47
Waren er hier nu ook al klanten? Ik las hier in het weekend nog dat ze Belgische identificatie methode op de Nederlandse site hadden(/hebben?) staan en aanmelden daardoor niet mogelijk is?
Heb me zaterdag aangemeld, liep ook tegen het issue aan dat contract ondertekenen met eID niet lukt omdat de button op de pagina niet werkt. Contact opgenomen via e-mail, vandaag bericht dat het intern is doorgestuurd. Overigens gaat het volgens mij niet om eID zoals ze dat in België kennen. Want ook de online identificatie (die wél lukte) werd aangeduid met eID.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Panda
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 16:06
Ik heb ook vorige week rekening geopend. Ging vrij vlot, was binnen 3 dagen actief. Moest nog het langste wachten op de laatste stap, de goedkeuring van de verificatie storting. Geld storten duurt ongeveer een halve dag, geld opnemen was de volgende dag op de tegenrekening bijgeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
budjepaul schreef op maandag 29 januari 2024 @ 23:12:
[...]
Heb me zaterdag aangemeld, liep ook tegen het issue aan dat contract ondertekenen met eID niet lukt omdat de button op de pagina niet werkt. Contact opgenomen via e-mail, vandaag bericht dat het intern is doorgestuurd. Overigens gaat het volgens mij niet om eID zoals ze dat in België kennen. Want ook de online identificatie (die wél lukte) werd aangeduid met eID.
Hoe gaat de online identificatie in zijn werk bij SCB? Bij Raisin gaat dit via de externe partij IDNow met video via website of app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Panda
Novax schreef op maandag 29 januari 2024 @ 23:18:
[...]

Hoe gaat de online identificatie in zijn werk bij SCB? Bij Raisin gaat dit via de externe partij IDNow met video via website of app.
Gaat online via een app, middels inscannen van gezicht en id. Geen tussenkomst van een derde persoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
Panda schreef op maandag 29 januari 2024 @ 23:25:
[...]
Gaat online via een app, middels inscannen van gezicht en id. Geen tussenkomst van een derde persoon.
Raar dat de app op de website helemaal niet genoemd wordt, krijg je bij de aanmelding procedure een link naar de app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panda
Novax schreef op maandag 29 januari 2024 @ 23:40:
[...]

Raar dat de app op de website helemaal niet genoemd wordt, krijg je bij de aanmelding procedure een link naar de app?
Het gaat via het aanmeldproces op de website. Er verschijnt dan een link waarmee de video-certificatie met eID wordt opgestart.
"Voor uw veiligheid controleren wij uw identiteit door een korte video van uw gezicht op te nemen en een afbeelding van uw ID te maken om er zeker van te zijn dat deze van u is."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• budjepaul
Novax schreef op maandag 29 januari 2024 @ 23:40:
[...]

Was bij mij gewoon in het aanmeldproces zelf, niet via een aparte link. Wel moest ik apart akkoord geven voor de privacyverklaring voor het bedrijf dat de online identificatie uitvoert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
budjepaul schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 07:24:
[...]

Was bij mij gewoon in het aanmeldproces zelf, niet via een aparte link. Wel moest ik apart akkoord geven voor de privacyverklaring voor het bedrijf dat de online identificatie uitvoert.
Welk bedrijf? Lijkt niet om IDnow te gaan, of ze hebben nog meer procedures beschikbaar (naast wat Raisin & CreditEurope Bank gebruiken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elandenmelk
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 19:03
budjepaul schreef op maandag 29 januari 2024 @ 23:12:
[...]

Hoor graag wanneer je een oplossing hebt, ik ben vorige week dinsdag tegen hetzelfde probleem aangelopen. De link om te ondertekenen werkt nu ook niet meer.

[ Voor 5% gewijzigd door Elandenmelk op 30-01-2024 08:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• budjepaul
Elandenmelk schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 08:10:
[...]

Hoor graag wanneer je een oplossing hebt, ik ben vorige week dinsdag tegen hetzelfde probleem aangelopen. De link om te ondertekenen werkt nu ook niet meer.
Ik probeerde de link nu nog een keer, en vreemd genoeg lukte het me nu wel om het contract te ondertekenen. Wat me opviel is dat eerder het aanvraagnummer ontbrak, en die was nu wél weergegeven.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HzmBBoCs2evsyE6LPxKz1yf0pBo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/IIvrluDPEQCM769TgRqi1x8U.png?f=fotoalbum_large

Iemand anders postte een paar dagen geleden dat het diegene het ook na een paar dagen wel was gelukt om het contract te ondertekenen, dus probeer het over een paar dagen nog eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockel83
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 12:14
Zojuist Advanzia gebeld. Volgens de mevrouw aan de telefoon zou de actierente van 4.13% voor 3 maanden morgen stoppen. Haar Engels was niet erg goed (wat uiteraard niet zo'n probleem is), maar volgens mij probeerde ze iets te zeggen over een lagere rente.
En dat ik nog steeds in aanmerking zou komen voor die 4.13% als ik vandaag zou overmaken.
Of het klopt zien we dan over 2 dagen wel. En anders gewoon jammer van dat bijna extra maandje :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:15
Rockel83 schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 10:04:
Zojuist Advanzia gebeld. Volgens de mevrouw aan de telefoon zou de actierente van 4.13% voor 3 maanden morgen stoppen. Haar Engels was niet erg goed (wat uiteraard niet zo'n probleem is), maar volgens mij probeerde ze iets te zeggen over een lagere rente.
En dat ik nog steeds in aanmerking zou komen voor die 4.13% als ik vandaag zou overmaken.
Of het klopt zien we dan over 2 dagen wel. En anders gewoon jammer van dat bijna extra maandje :)
Alle rentes dalen er is geen reden voor Advanzia om hiermee door te gaan.

BlaBlaBla

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rechtsherstel
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 13:36
Rockel83 schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 10:04:
Rente daalt naar 3,90% ( nominaal). Was 4,05%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 17:47
budjepaul schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 09:56:
[...]

Ik probeerde de link nu nog een keer, en vreemd genoeg lukte het me nu wel om het contract te ondertekenen. Wat me opviel is dat eerder het aanvraagnummer ontbrak, en die was nu wél weergegeven.

[Afbeelding]

Iemand anders postte een paar dagen geleden dat het diegene het ook na een paar dagen wel was gelukt om het contract te ondertekenen, dus probeer het over een paar dagen nog eens.
Bij mij ging het ook eerst mis op m’n iPhone. Een paar dagen later via Android en lukte electronische ondertekening alsnog.

Rekening werkt inmiddels prima.
Geen instant Payment maar overboekingen over en weer, binnen 1 (dezelfde) werkdag bij mij verwerkt.
Je krijgt een Belgische Iban.
Er is een app beschikbaar voor het beheer bij SCB.

[ Voor 6% gewijzigd door Datisraar op 30-01-2024 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockel83
Strider schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 10:27:
[...]

Alle rentes dalen er is geen reden voor Advanzia om hiermee door te gaan.
Inderdaad, dat dacht ik ook al. Begon er intussen ook al aan te twijfelen dat ze door zouden gaan met 4.13%. Aangezien de actieperiode 2 dagen voor afloop nog steeds ongewijzigd is gebleven.
Heb vanochtend maar alvast die minimale €5000 over gemaakt. En van de week de rest weer doorschuiven als dat goed is gegaan. Over 3 maanden zien we dan wel weer verder.

Ik denk dat de mensen die al actief benaderd waren dat hun actierente voor 3 maanden verlengd zou worden tegen 4.13% van geluk kunnen spreken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockel83
rechtsherstel schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 10:56:
[...]
Voor die 3,9% had ik anders eigenlijk ook nog wel gewacht willen hebben tot 02-02 met overmaken om zo nog dat bijna extra maandje mee te pakken. :X

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
Opvallende stijging vandaag bij BluOr Bank:
  • 1 jaar deposito: 3,45% naar 3,80%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joehoetje
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 17-07-2024
Beetje jammer dat ze 6 maanden iets laten dalen. Van bluor. Zullen wel geld nodig hebben want toen iedereen begon met dalen gooide ze de rente van 6 en 9 maanden omhoog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jackkiej
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 27-08 19:42
Santander heeft de rente verhoogt naar 3,60% (3,66% effectief).

https://www.vanspaarbankv...kening-springt-naar-3-60/

Edit: excuus, zie nu dat iemand dat gisteren al gemeld heeft.

[ Voor 17% gewijzigd door jackkiej op 30-01-2024 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
RobertMe schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 07:41:
[...]

Welk bedrijf? Lijkt niet om IDnow te gaan, of ze hebben nog meer procedures beschikbaar (naast wat Raisin & CreditEurope Bank gebruiken)
Identificatie bij Santander Consumer Bank gaat op de website zelf via automatische VideoID van Electronic IDentification uit Madrid wat is overgenomen door Signicat https://www.signicat.com. Er staat dat het via eID gaat wat Signicat ook kan doen maar in Nederland werkt dat niet (misschien komt dat nog, via iDIN dan?). Er staat overigens ook dat je via post kan identificeren maar dat gaat dan langer duren.

[ Voor 5% gewijzigd door Novax op 30-01-2024 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
Flinke daling bij Orange Bank vanaf 5 februari:
  • 3 maanden deposito: 3,10% naar 2,50%
  • 6 maanden deposito: 3,00% naar 2,50%
  • 1 jaar deposito: 3,00% naar 2,50%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indica
Ben wel benieuwd wat mensen hier gaan doen na de berichtgeving over de dalende (deposito)rentes. Of staat jullie geld allemaal al vast? Ik probeer op de valreep CAB 1, 2 en 3 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
indica schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 17:00:
Ben wel benieuwd wat mensen hier gaan doen na de berichtgeving over de dalende (deposito)rentes. Of staat jullie geld allemaal al vast? Ik probeer op de valreep CAB 1, 2 en 3 jaar.
Dat is al een tijdje aan de gang sinds december toen de ECB de rente niet verder verhoogde. CAB was mazzel om voor Nederland binnen te komen met rentes boven de 4% dus mooi als je daar nog van kan profiteren voor vrijdag. Daarna is het een beetje afwachten of de ECB in 2024 de rente echt weer gaat verlagen zoals velen verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
[...]
Het is nu 3,97% op de site van Advanzia, geldig tot 29-02-2024.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
mrmrmr schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 17:12:
[...]
Klopt - de site van Advanzia is altijd met de effectieve rente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockel83
mrmrmr schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 17:12:
[...]

Verdorie 8)7
Dat ze daar niet gewoon even een dag eerder mee konden zijn om dit te communiceren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroteVoet459
indica schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 17:00:
Laat me niet leiden door de waan van de dag. Ik heb een plan gemaakt voor mijn geld en dat volg ik tot de financiële situatie drastisch veranderd.

Begin vorig jaar wilde we allemaal deposito's want die hadden de hoogste rente; halverwege het jaar waren we ingehaald door de vrij opneembare rente. Nu moet je het gewoon steeds aankijken; waar is de beste rente op dit moment voor jouw plan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
Laatste geruchten over Orange Bank zijn dat ze nog steeds in onderhandeling zijn met BNP Paribas die het dan onder wil brengen in hun eigen Hello Bank, wat sommigen hier al kennen want in Duitsland is dat Consorsbank. Misschien de komende weken een aankondiging over wat ze gaan doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Rockel83 schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 17:18:
[...]

Verdorie 8)7
Dat ze daar niet gewoon even een dag eerder mee konden zijn om dit te communiceren.
Volgens mij is Advanzia daar gewoon altijd "just in time" mee. Is het zelfs niet al voorgekomen dat ze pas op de eerste van de maand met een nieuwe actie kwamen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroteVoet459
Rockel83 schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 17:18:
[...]

Verdorie 8)7
Je leest hier volgens mij al een tijdje mee - Advanzia doet dat elke keer 1 of 2 dagen voor het aflopen van de huidige actieperiode. Mei, juni, juli, oktober, november, januari en nu februari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:02
Novax schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 16:54:
Flinke daling bij Orange Bank vanaf 5 februari:
  • 3 maanden deposito: 3,10% naar 2,50%
  • 6 maanden deposito: 3,00% naar 2,50%
  • 1 jaar deposito: 3,00% naar 2,50%
Net 1 deposito afgelopen bij Orange. Vanavond weer op zoek naar een andere.

Wat mij opviel is dat het bij Orange het 4 dagen duurde (na verloop deposito) voordat het op de Raisin rekening stond. Is dat een Raisin of Orange ding?
Ter vergelijking: Bij Bigbank werd het direct overgeboekt naar mijn betaalrekening op de vervaldag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockel83
GroteVoet459 schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 17:26:
[...]

Je leest hier volgens mij al een tijdje mee - Advanzia doet dat elke keer 1 of 2 dagen voor het aflopen van de huidige actieperiode. Mei, juni, juli, oktober, november, januari en nu februari.
Wist wel dat ze voorgaande keren ook altijd vrij laat waren ja. Maar had iets van de 28ste in mijn hoofd. Voordat je je geld op de rekening hebt staan ben je ook alweer snel een dag verder. En voor die 4.13% had ik het vandaag wel overgemaakt moeten hebben. Al was ik wellicht gewoon iets te vroeg geweest.
Ik had er vanochtend aan de telefoon wel een beetje op door zitten vragen, maar ik kon die (wel vriendelijke) mevrouw echt maar lastig volgen.

Maar het zei nu maar zo. Over 2,5 maand maar eens kijken of ze wellicht ook bij mij met een pro-actieve verlenging komen. We zien het tegen die tijd dan wel weer O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Rockel83 schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 18:30:
[...]

Wist wel dat ze voorgaande keren ook altijd vrij laat waren ja. Maar had iets van de 28ste in mijn hoofd. Voordat je je geld op de rekening hebt staan ben je ook alweer snel een dag verder. En voor die 4.13% had ik het vandaag wel overgemaakt moeten hebben. Al was ik wellicht gewoon iets te vroeg geweest.
Ik had er vanochtend aan de telefoon wel een beetje op door zitten vragen, maar ik kon die (wel vriendelijke) mevrouw echt maar lastig volgen.

Maar het zei nu maar zo. Over 2,5 maand maar eens kijken of ze wellicht ook bij mij met een pro-actieve verlenging komen. We zien het tegen die tijd dan wel weer O-)
Je kunt het inderdaad ook anders bekijken: de komende 3 maanden heb je één van de hoogste vrij opneembare rentes die je als Nederlander kunt krijgen.

Daarna vind je misschien alsnog een vergelijkbare rente - en zelfs als die iets lager is, dan kom je door 3 maanden 4,13% misschien alsnog hoger op jaarbasis uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockel83
Uniciteit schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 18:42:
[...]

Je kunt het inderdaad ook anders bekijken: de komende 3 maanden heb je één van de hoogste vrij opneembare rentes die je als Nederlander kunt krijgen.

Daarna vind je misschien alsnog een vergelijkbare rente - en zelfs als die iets lager is, dan kom je door 3 maanden 4,13% misschien alsnog hoger op jaarbasis uit ;)
Inderdaad, eigenlijk nog niet veel te klagen. Het is dan ook dat dat trucje met die extra maand hier vaak uitgebreid voorbij gekomen is, de meeste mensen zullen toch enkel van de geadverteerde 3 maanden uitgaan.

Ook eerst maar eens zien wanneer dat geld überhaupt op de rekening staat. Had gister pas het mailtje gekregen dat die geopend was/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18:19
Fijn dat Advanzia in ieder geval nog aantrekkelijke rente blijft bieden, was al bang dat de boel terug zou gaan naar 3,6% ofzo! Stel je voor.. :D

Is iemand er al achter wat de hiccups veroorzaakten bij de SCB verificatie?

[ Voor 21% gewijzigd door Cyclonist op 30-01-2024 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankenstein
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 19:33
[...]
Maarrrr... bij mij niet want ik ben één van die jochies die een mailtje kreeg dat de actierente verhoogd en verlengd is van 1 februari tot en met 30 april dit jaar... :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Globalcitizen
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 11:31
Na overwegingen heb ik besloten om een rekening te openen bij RUUT (m.n. 4% rente op 1maands deposito, onder Duits DGS vond ik de moeite waard).
Ter info: t/m 31 januari is het nog mogelijk een welkomstbonus te krijgen; en volgens de klantenservice valt die te combineren met de campagne waarbij je 30euro krijgt als je een bedrag stort op je current account (dan krijg je dus 50euro totaal).
Wie binnenkort nog een account wil openen kan dat dus beter uiterlijk morgen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:45
Hier actief benaderd door Advanzia met 4,13% op account van de vrouw. Net gisteren Consors leeggehaald. Ga er vanuit dat ik gewoon de 4,13% vanaf morgen krijg die beloofd is. Er waren ook geen aanvullende voorwaarden. Zoals minimale storting of voor een bepaalde datum.😕

Maar had niet verwacht dat Advanzia al zou dalen.
Dezelfde actie op mijn account kan ik wel vergeten dan😡

Ik ga ook maar een CreditEurope openen als backup (6 maanden) met 3,55% 😎

Want het gaat nu wel erg hard, zelfs met vrij opneembaar, terwijl er nog geen sprake is van een ECB daling

[ Voor 6% gewijzigd door Juan op 31-01-2024 05:49 ]

Vertrouwen is goed, controle nog beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:02

sanook

_/-\o_

Frankenstein schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 21:23:
[...]

Maarrrr... bij mij niet want ik ben één van die jochies die een mailtje kreeg dat de actierente verhoogd en verlengd is van 1 februari tot en met 30 april dit jaar... :)
Juan schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 05:48:
Hier actief benaderd door Advanzia met 4,13% op account van de vrouw. Net gisteren Consors leeggehaald. Ga er vanuit dat ik gewoon de 4,13% vanaf morgen krijg die beloofd is. Er waren ook geen aanvullende voorwaarden. Zoals minimale storting of voor een bepaalde datum.😕

Maar had niet verwacht dat Advanzia al zou dalen.
Dezelfde actie op mijn account kan ik wel vergeten dan😡

Want het gaat nu wel erg hard, zelfs met vrij opneembaar, terwijl er nog geen sprake is van een ECB daling
Hier ook de uitnodiging voor de 4,13% gehad terwijl ik al meerdere keren geprobeerd had om mijn (3,66%) rekening op te zeggen.
Was ook een beetje klaar met al die tijdelijke acties en had al een CKV rekening geopend voor het geld wat niet naar deposito's gaat.
Die aanbieding van Advanzia kwam eigenlijk precies op tijd en is voor de komende 3 maanden het beste wat er te krijgen is dus ik zet er ook maar een vrijgekomen deposito op en zien we eind april wel weer verder (komt dan nog een andere deposito vrij).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Woodsy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:18
Voor wie het interessant vindt, door DNB is een factsheet gepubliceerd over de DGS uitkering bij Amsterdam Trade Bank. Er wordt o.a. ingegaan op de tijdslijnen, het proces en gebruikte systemen, hoe snel geld is terugbetaald, etc.

https://www.dnb.nl/nieuws...ing-amsterdam-trade-bank/

Op vrijdag 22 april 2022 is ATB op eigen verzoek failliet verklaard nadat de bedrijfsvoering van de bank ernstig verstoord was geraakt als gevolg van de sancties tegen Rusland en aan Rusland gelieerde personen en entiteiten. Diezelfde dag heeft DNB het DGS geactiveerd voor ATB. DNB en het DGF hebben de DGS-vergoedingen vervolgens binnen zeven werkdagen beschikbaar gesteld. Op de derde werkdag na het faillissement konden rekeninghouders via een online webportaal het rekeningnummer doorgeven waarnaar DNB vervolgens de vergoeding overmaakte.

Binnen één maand na het faillissement was 95% van het totaal gegarandeerde spaargeld uitgekeerd. In de afgelopen twee jaar heeft DNB € 670 miljoen aan gegarandeerd geld uitbetaald aan gedupeerde rekeninghouders van ATB.

https://www.dnb.nl/media/...ring-atb-januari-2024.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
Juan schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 05:48:
...
...
Dat is geen backup. Zodra je de rekening opent gaan de 6 maanden van de hogere rente lopen. Wanneer je geld hebt dat je anders op een rekening moet zetten met een lagere rente kan je uitwijken naar ceb, door op dat moment de rekening te openen (en hopen dat de aktie dan nog loopt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18:19
Globalcitizen schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 21:58:
Na overwegingen heb ik besloten om een rekening te openen bij RUUT (m.n. 4% rente op 1maands deposito, onder Duits DGS vond ik de moeite waard).
Ter info: t/m 31 januari is het nog mogelijk een welkomstbonus te krijgen; en volgens de klantenservice valt die te combineren met de campagne waarbij je 30euro krijgt als je een bedrag stort op je current account (dan krijg je dus 50euro totaal).
Wie binnenkort nog een account wil openen kan dat dus beter uiterlijk morgen doen.
Kan je iets vertellen over het aanmeldproces, communicatie, bankomgeving e.d.? Gebacked door Isbank AG zie ik. De 6mnd rente staat op 3,5% dus die 4% voor 1 maand is wellicht ook niet een lang leven beschoren..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:03
ArmyOfQueens schreef op maandag 29 januari 2024 @ 12:59:
Even een vraag voor de zekerheid.
Ik heb afgelopen week voor het eerst een Raisin rekeing geopend en na goedkeuring gelijk een spaarrekening geopend.
Ik kreeg de melding "Maak X over naar uw Raisin rekening om de spaarrekening te kunnen openen".
Dit meteen gedaan (afgelopen vrijdag) en vandaag zie ik in mijn transactieoverzicht dat het geld is aangekomen.

De melding "Maak X over naar uw Raisin rekening om de spaarrekening te kunnen openen" staat er echter ook nog steeds.
Rechtsboven staat: Raisin rekening: X Beschikbaar €0,00

Is het normaal dat er zo'n vertraging in zit of gaat er iets niet helemaal goed?
Bij mij kloppen alle transacties sinds vandaag weer in het overzicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:45
CEB is nu al goedgekeurd.. lekker snel die mannen, heb iig een backup voor 3,55% t/m eind juli 2024

nog wel ff de rente checken zo.

Vertrouwen is goed, controle nog beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Globalcitizen
Cyclonist schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 09:31:
[...]

Kan je iets vertellen over het aanmeldproces, communicatie, bankomgeving e.d.? Gebacked door Isbank AG zie ik. De 6mnd rente staat op 3,5% dus die 4% voor 1 maand is wellicht ook niet een lang leven beschoren..
Ik heb nog niet het complete registratieproces (incl. openenen en storten current account) afgerond (ik had verificatieproces via video nog even uitgesteld, ga ik zometeen doen), maar totnutoe gaat het heel soepel.
Videoverificatie ging heel snel (ruim binnen 10 minuten vanaf inbellen) en soepel. Volgende ochtend bevestiging ontvangen dat current account geopend is en welkomstbonus onderweg.
M.n. de klantenservice (heb ik gecontracteerd via online formuliertje) is bijzonder behulpzaam en snel (overdag binnen minuten/uur) vergeleken met andere banken.

[ Voor 11% gewijzigd door Globalcitizen op 01-02-2024 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Globalcitizen
Ik verwacht (maar is natuurlijk slechts speculatie) dat 4% rente bij RUUT langer blijft, o.a. omdat
- betaalkaart pas in maart komt
- Invite&Friends programma vandaag eindigt; daarna moet hoge rente etc. klanten trekken; dat uitgespaarde marketingbeleid kunnen ze dan ook voor hogere rente gebruiken.
- ze pas in een handjevol landen zijn; later wellicht meer
- ze zijn nog nieuw in NL
- 4% is niet extreem (om te concurreren met TR etc. moeten ze dit volhouden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Globalcitizen
Wel veel en lange Legal Documents (te vinden op website)

NB je kunt de RUUT app installeren en al (beperkt) gebruiken zonder videoverificatie. Dat laatste is nodig voor een current account.

[ Voor 54% gewijzigd door Globalcitizen op 31-01-2024 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
De CA Auto Bank depositos zijn voor nu even uit het overzicht bij Raisin verdwenen (nog wel te zien bij partnerbanken en af te sluiten als je inlogt)

Is er iemand hier die al een aanvraag voor een deposito bij CA Auto Bank succesvol heeft afgerond?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rnrn
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 10-09 16:42
Novax schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 11:48:
Is er iemand hier die al een aanvraag voor een deposito bij CA Auto Bank succesvol heeft afgerond?
Ja, maar je moet wel wat geduld hebben bij Autobank, de opening duurde bijna een week. Sluiting van een Orange deposito duurde ook al een dag of 5. Dat moet toch sneller kunnen tegenwoordig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
rnrn schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 12:12:
[...]

Ja, maar je moet wel wat geduld hebben bij Autobank, de opening duurde bijna een week. Sluiting van een Orange deposito duurde ook al een dag of 5. Dat moet toch sneller kunnen tegenwoordig...
Een week is voor CA Bank niet vreemd:
a) CA Bank net nieuw bij Raisin is en de processen dus nog moeten stroomlijnen
b) Dat CA Bank met een relatief hoog rentepercentage instapte en het ook direct druk geweest zal zijn.
Nu ze vanaf deze week een minimum van €20K hanteren (vs €10K vorige week) zal dat een dempend effect hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
GroteVoet459 schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 12:18:
Nu ze vanaf deze week een minimum van €20K hanteren (vs €10K vorige week) zal dat een dempend effect hebben.
Waarschijnlijk nog steeds niet dempend genoeg want nu is het dus helemaal niet meer mogelijk om de depositos af te sluiten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
Woodsy schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 08:32:
Voor wie het interessant vindt, door DNB is een factsheet gepubliceerd over de DGS uitkering bij Amsterdam Trade Bank. Er wordt o.a. ingegaan op de tijdslijnen, het proces en gebruikte systemen, hoe snel geld is terugbetaald, etc.

https://www.dnb.nl/nieuws...ing-amsterdam-trade-bank/

Op vrijdag 22 april 2022 is ATB op eigen verzoek failliet verklaard nadat de bedrijfsvoering van de bank ernstig verstoord was geraakt als gevolg van de sancties tegen Rusland en aan Rusland gelieerde personen en entiteiten. Diezelfde dag heeft DNB het DGS geactiveerd voor ATB. DNB en het DGF hebben de DGS-vergoedingen vervolgens binnen zeven werkdagen beschikbaar gesteld. Op de derde werkdag na het faillissement konden rekeninghouders via een online webportaal het rekeningnummer doorgeven waarnaar DNB vervolgens de vergoeding overmaakte.

Binnen één maand na het faillissement was 95% van het totaal gegarandeerde spaargeld uitgekeerd. In de afgelopen twee jaar heeft DNB € 670 miljoen aan gegarandeerd geld uitbetaald aan gedupeerde rekeninghouders van ATB.

https://www.dnb.nl/media/...ring-atb-januari-2024.pdf
Ook interessant voor het Het Deposito Garantie Stelsel Topic

Opvallend vind ik deze passage:
Overleden rekeninghouders
DNB had ook bijzondere aandacht voor het bepalen
van de DGS vergoeding aan de rechthebbenden
op de tegoeden van overleden klanten. Zo was het
Duitse erfrecht bepalend voor wie de rechthebbende
was op de tegoeden op betreffende rekeningen van
overleden Duitse klanten.
Ik weet niet of het helemaal vergelijkbaar is maar dat zou wel overeenkomen met wat Raisin zegt dat het buitenlands erfrecht helemaal niet van toepassing is op buitenlandse spaarrekeningen. Alleen het erfrecht van het land van de rekeninghouder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Globalcitizen
Ter info: Ik heb net de videoverificatie bij RUUT doorlopen; dat ging heel soepel en snel (ruim binnen 10 minuten klaar vanaf inbellen).
Ik heb een afschrift van een (bij)bank gebruikt voor adresverificatie.
Wacht nu op definitieve approval en opening current account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AWiersma
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 02-07 11:41
Zijn er meer mensen hier die issues hebben met inloggen bij Raisin? Zowel op de site als via de app krijg ik de melding dat mij wachtwoord niet juist zou zijn. Ook na een reset.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
AWiersma schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 14:34:
Zijn er meer mensen hier die issues hebben met inloggen bij Raisin? Zowel op de site als via de app krijg ik de melding dat mij wachtwoord niet juist zou zijn. Ook na een reset.
Net even geprobeerd en lukt hier ook niet, dus ze liggen er (weer) uit :-( Dat bericht van "logingegevens zijn ongeldig." klopt in dat geval dan ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
AWiersma schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 14:34:
Ik heb even mijn cookies voor de website van Raisin verwijdert en nu lukt het wel, maar dat kan ook zijn omdat ze het probleem inmiddels verholpen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaarder
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 10-06-2024
wibblemoo schreef op maandag 4 december 2023 @ 10:35:
[...]

(...) Je kunt een vaste tegenrekening instellen indien gewenst en het rente% (4%) wordt ook netjes aangegeven. Eerste storting is onderweg.
Inmiddels is mijn rekening bij Consorsbank óók geopend. Maar waar kun je die vaste tegenrekening instellen dan? Ik zie dat nergens in de app staan. En ook zie ik nergens wat dan de officiële openingsdatum is. 😏

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaarder
Novax schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 14:42:
[...]

Net even geprobeerd en lukt hier ook niet, dus ze liggen er (weer) uit :-( Dat bericht van "logingegevens zijn ongeldig." klopt in dat geval dan ook niet.
Ik kan er gewoon in. Jullie gebruiken een iPhone zeker?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:01
spaarder schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 14:55:
[...]

Inmiddels is mijn rekening bij Consorsbank óók geopend. Maar waar kun je die vaste tegenrekening instellen dan? Ik zie dat nergens in de app staan. En ook zie ik nergens wat dan de officiële openingsdatum is. 😏
Via de app weet ik niet, maar via de website als je op rekening klikt, zie je onder 'details', 'referenzkonto' staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaarder
wibblemoo schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 14:59:
[...]

Via de app weet ik niet, maar via de website als je op 'rekening' klikt, zie je onder 'details', 'referenzkonto' staan.
Dank je. 🙂 En de officiële openingsdatum van de rekening? (Tagesgeldkonto).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
spaarder schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 14:57:
Nee gewoon via de website, maar ik kan er ook weer in nu, het lijkt er op alsof ze af en toe korte periodes dat het inloggen niet werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AWiersma
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 02-07 11:41
spaarder schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 14:57:
[...]

App op iOS idd en Firefox op Windows beide weigeren dienst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wibblemoo
spaarder schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 15:02:
[...]

Dank je. 🙂 En de officiële openingsdatum van de rekening? (Tagesgeldkonto).
Ik zou de datum aanhouden van de welkomstbrief,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdjnl
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-09 21:42
budjepaul schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 09:56:
[...]

[Afbeelding]

Hier heeft de link nooit gewerkt, en de link is inmiddels verlopen. Emailen met de klantenservice is ook teleurstellend: je krijgt geen enkele persoonlijke reactie. Voor nu is SCB geen aanrader, wat mij betreft.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• joehoetje
Voor de mensen die afvragen waarom ca auto bank zijn deposito's eraf gehaald heeft dit staat nu op raisin;
vanwege een uitzonderlijk hoog aantal lopende aanvragen, kunnen tijdelijk geen nieuwe termijndeposito’s worden aangevraagd bij CA Auto Bank. De bank werkt hard om haar aanbod z.s.m. weer beschikbaar te maken. Bekijk hier het aanbod van onze andere partnerbanken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plof-kip
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 24-12-2024
joehoetje schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 17:54:
Voor de mensen die afvragen waarom ca auto bank zijn deposito's eraf gehaald heeft dit staat nu op raisin;
vanwege een uitzonderlijk hoog aantal lopende aanvragen, kunnen tijdelijk geen nieuwe termijndeposito’s worden aangevraagd bij CA Auto Bank. De bank werkt hard om haar aanbod z.s.m. weer beschikbaar te maken. Bekijk hier het aanbod van onze andere partnerbanken
Waaruit maar weer blijkt dat er nog héél veel kansen zijn voor nieuwe toetreders op de Nederlandse spaarmarkt ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gratiz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:21
Plof-kip schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 19:53:
[...]

Waaruit maar weer blijkt dat er nog héél veel kansen zijn voor nieuwe toetreders op de Nederlandse spaarmarkt ...
Of waaruit gewoon blijkt dat ze hun IT systemen gewoon niet op orde hebben!

Op zoek naar gratis producten? https://www.gratiZ.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joehoetje
gratiz schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 20:14:
[...]

Of waaruit gewoon blijkt dat ze hun IT systemen gewoon niet op orde hebben!
volgens mij is dit meer een ding vanuit de bank zelf.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jay-B
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
joehoetje schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 17:54:
Verklaart ook waarom mijn lopende aanvraag nog steeds in behandeling is. Al doen ze er nog een maand over, zal me een zorg zijn zolang ze wel de juiste startdatum hanteren :*)

[ Voor 5% gewijzigd door Jay-B op 31-01-2024 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:03
Bij overmaken naar Raasin kreeg ik dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1h48S7qSzLoGRAlpLmFwirHZohs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/fNWN4vMmbHOlfK0sdrhCjdp2.png?f=user_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mpandroid
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 20:56
Ook deze absurde winststijging zal de "luie" spaarder wel niet over de streep trekken verwacht ik.

https://www.nu.nl/economi...-verdienen-aan-rente.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Laatst online: 19:51
mpandroid schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 07:43:
Ook deze absurde winststijging zal de "luie" spaarder wel niet over de streep trekken veracht ik.

Hier ook een kennisje van me. Pot alles op wat die heeft, spaart bij z'n huisbank. En als je zegt dat je ergens anders super makkelijk en veilig meer kan krijgen zegt die dat die daar een keer naar gaat kijken, maar dat vervolgens nooit doen. 0 aandelen/bitcoin ook, puur spaargeld op de huisbank. :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Datisraar
Dacuuu schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 07:53:
[...]

Hier ook een kennisje van me. Pot alles op wat die heeft, spaart bij z'n huisbank. En als je zegt dat je ergens anders super makkelijk en veilig meer kan krijgen zegt die dat die daar een keer naar gaat kijken, maar dat vervolgens nooit doen. 0 aandelen/bitcoin ook, puur spaargeld op de huisbank. :o
Haha, zo reageren mijn oom en tante van in de zeventig ook. ‘Ja, jongen, we weten het’ krijg ik als antwoord met m’n opmerking dat je met dat vele spaargeld echt niet van bank hoeft te veranderen, maar wel elders een veel hogere rente kan krijgen. En zelfs in NL heel makkelijk een spaarrekening kan openen. Gaat dus niet gebeuren merk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
mpandroid schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 07:43:
Ook deze absurde winststijging zal de "luie" spaarder wel niet over de streep trekken veracht ik.

Het antwoord is: vrijwel niet inderdaad. ING laat in het artikel zelfs een beetje doorklinken dat ze eigenlijk niet meer zo op nog meer spaargeld zitten te wachten, en andere inkomsten bronnen zoeken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Cyb

Datisraar schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 08:25:
[...]
Haha, zo reageren mijn oom en tante van in de zeventig ook. ‘Ja, jongen, we weten het’ krijg ik als antwoord met m’n opmerking dat je met dat vele spaargeld echt niet van bank hoeft te veranderen, maar wel elders een veel hogere rente kan krijgen. En zelfs in NL heel makkelijk een spaarrekening kan openen. Gaat dus niet gebeuren merk ik.
Je zou het ook kunnen proberen door het op een andere boeg te gooien: i.p.v. te zeggen dat ze elders meer winst maken, kan je ze ook het verlies voorschotelen wat ze momenteel maken, als gevolg van mogelijk vermogensbelasting en vooral inflatie (vooral als je 2022 nog even meeneemt).

Maar vaak ligt het probleem ook bij digitale vaardigheden en vertrouwen. Het overstappen op een andere bank kan dan een groot gevoel van financiele onzekerheid geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gratiz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:21
Stort nu bij en profiteer van 3,75% spaarrente tot en met 31 maart 2024

Voor het bedrag dat je nu nieuw bijstort op je MeSave rekening ontvang je een extra hoge spaarrente van 3,75% op jaarbasis.

Deze extra hoge rente geldt vanaf het moment van inleg tot en met 31 maart 2024.

Voor het spaargeld dat je al hebt staan ontvang je de huidige rente van 3,17%.

Op zoek naar gratis producten? https://www.gratiZ.nl

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Cyb schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 10:07:
[...]

Je zou het ook kunnen proberen door het op een andere boeg te gooien: i.p.v. te zeggen dat ze elders meer winst maken, kan je ze ook het verlies voorschotelen wat ze momenteel maken, als gevolg van mogelijk vermogensbelasting en vooral inflatie (vooral als je 2022 nog even meeneemt).

Maar vaak ligt het probleem ook bij digitale vaardigheden en vertrouwen. Het overstappen op een andere bank kan dan een groot gevoel van financiele onzekerheid geven.
Ik raad af om anderen te overtuigen te gaan sparen bij een bank die meer rente geeft. Je loopt het risico dat je van elk ongemak (of erger) dat ze vervolgens ervaren de schuld krijgt. Het is hun geld en verantwoordelijkheid, niet die van jou. Je kunt niet meer tegen hen zeggen dan "doe/heb ik zelf ook" & "je moet doen waar je jezelf goed bij voelt".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• esaxum
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-09 12:05
gratiz schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 10:20:
Stort nu bij en profiteer van 3,75% spaarrente tot en met 31 maart 2024

Voor het bedrag dat je nu nieuw bijstort op je MeSave rekening ontvang je een extra hoge spaarrente van 3,75% op jaarbasis.

Deze extra hoge rente geldt vanaf het moment van inleg tot en met 31 maart 2024.

Voor het spaargeld dat je al hebt staan ontvang je de huidige rente van 3,17%.
Lees ik het goed dat gaat om slechts 2 maanden een hogere rente op het stukje extra inleg t.o.v. huidige saldo?
Dat spreekt maar een kleine groep klanten aan gok ik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
esaxum schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 10:31:
[...]

Lees ik het goed dat gaat om slechts 2 maanden een hogere rente op het stukje extra inleg t.o.v. huidige saldo?
Ja, dat lees je goed. Bij een ton is dat verschil (bij dezelfde bank) max 97 euro voor die 2 maanden. Kom je van een andere bank dan is het verschil groter. Daarnaast valt het saldo onder het garantiestelsel van Malta.

[ Voor 7% gewijzigd door W1ck1e op 01-02-2024 10:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Datisraar
esaxum schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 10:31:
[...]

Alleen interessant als je honderd euro meer wil verdienen in 2 maanden tijd en je een tonnetje stort op deze Maltese bank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rnrn
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 10-09 16:42
Jay-B schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 23:01:
Verklaart ook waarom mijn lopende aanvraag nog steeds in behandeling is. Al doen ze er nog een maand over, zal me een zorg zijn zolang ze wel de juiste startdatum hanteren :*)
Dat zou mooi zijn, maar is bij mij helaas niet gebeurd. Niet de opdrachtdatum maar de uiteindelijke verwerkingsdatum is als startdatum aangehouden. Doen andere aanbieders dat anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

Ik vind het jammer dat er niet meer banken bij Raisin zitten. Een groot deel van de banken met spaarrekeningen (deposito's heb ik nog niet naar gekeken) daar hebben allemaal een bepaald risico: hoger dan gemiddeld risico op conflicten met Rusland (zoals Finland, Estland, Litouwen), of het is een bank opgezet voor/door de auto-industrie, of er is een DGS limiet wisselkoersrisico (Zweden), of een land met een relatief lage kredietbeoordeling (<=BBB).
Waarom zitten er bijvoorbeeld geen Duitse banken bij Raisin (Raisin is zelf ook Duits)? Gaan ze er allemaal vanuit dat de Nederlander goed Duits kan, en Raisin daardoor niet nodig heeft? (BNR, sep 2023: In Duitsland levert je spaargeld tot wel drie keer meer op) (Of bijv. Oostenrijk met AA+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
rnrn schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 10:54:
[...]
Dat zou mooi zijn, maar is bij mij helaas niet gebeurd. Niet de opdrachtdatum maar de uiteindelijke verwerkingsdatum is als startdatum aangehouden. Doen andere aanbieders dat anders?
Nee, de dag van de verwerking bij de bank zelf wordt meestal genomen, als de verwerking maar één of twee dagen duurt maakt dat niet zoveel. Als het langer dan een week duurt telt die paar euro per dag renteverlies wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QAI
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19:08

QAI

W1ck1e schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 10:20:
[...]
Ik raad af om anderen te overtuigen te gaan sparen bij een bank die meer rente geeft. Je loopt het risico dat je van elk ongemak (of erger) dat ze vervolgens ervaren de schuld krijgt. Het is hun geld en verantwoordelijkheid, niet die van jou. Je kunt niet meer tegen hen zeggen dan "doe/heb ik zelf ook" & "je moet doen waar je jezelf goed bij voelt".
Zo zit ik er ook in, ik vertel alleen wat ik doe en wat de voordelen zijn die ik zie/ervaar. Ik zal nooit iemand proberen te overtuigen wat te doen met hun centjes.
En inderdaad de ongemakken van o.a Raisin, waar velen op dit forum blijkbaar nog steeds niet aan gewend zijn (x,y,z duurt lang), zal iemand die zich niet verdiept of voorbereid heeft bij jou langskomen met klachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
Cyb schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 11:05:
Waarom zitten er bijvoorbeeld geen Duitse banken bij Raisin (Raisin is zelf ook Duits)? Gaan ze er allemaal vanuit dat de Nederlander goed Duits kan, en Raisin daardoor niet nodig heeft? (BNR, sep 2023: In Duitsland levert je spaargeld tot wel drie keer meer op) (Of bijv. Oostenrij met AA+)
Die banken zijn vaak groter en hebben zelf budget om te adverteren en klanten te werven. Daarnaast is er veel concurrentie in Duitsland, wat het voor Raisin lastig maakt voet aan de grond te krijgen, plus dat de regelgeving ook streng is wat weer hoge kosten met zich meebrengt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GroteVoet459
Ik vind het jammer dat er niet meer banken bij Raisin zitten. Een groot deel van de banken met spaarrekeningen (deposito's heb ik nog niet naar gekeken) daar hebben allemaal een bepaald risico: hoger dan gemiddeld risico op conflicten met Rusland (zoals Finland, Estland, Litouwen), of het is een bank opgezet voor/door de auto-industrie, of er is een DGS limiet wisselkoersrisico (Zweden), of een land met een relatief lage kredietbeoordeling (<=BBB).
Waarom zitten er bijvoorbeeld geen Duitse banken bij Raisin (Raisin is zelf ook Duits)? Gaan ze er allemaal vanuit dat de Nederlander goed Duits kan, en Raisin daardoor niet nodig heeft? (BNR, sep 2023: In Duitsland levert je spaargeld tot wel drie keer meer op) (Of bijv. Oostenrij met AA+)
Het is pas een paar keer gezegd: de Duitse spaarmarkt is een hele andere dan de Nederlandse. Nederlanders ziitten grotendeels vastgeroest bij hun huisbank en je kunt hopen tot je een ons weegt maar dat gaat niet zomaar veranderen.

Je kunt je wel blind staren op de risico's, maar banken in dat BBB-Italië betalen al jaren lang netjes meerdere keren per jaar mij een fijne hoge deposito-rente uit. En als Rusland door drukt in een NATO-land zit je hier in NL of in in DE ook niet zonder gevolgen.

Voor wat betreft al die andere banken in Duitsland; zodra je een Duits woonadres heb zijn er zo maar 20 á 30 opties voor je beschikbaar. Heb je dat niet dan zul je het moeten doen met wat je wel kunt krijgen.

Naast Raisin heb je uiteraard ook nog Santander, MeDirect, OpenBank, BigBank ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
Waarom zitten er bijvoorbeeld geen Duitse banken bij Raisin (Raisin is zelf ook Duits)? Gaan ze er allemaal vanuit dat de Nederlander goed Duits kan, en Raisin daardoor niet nodig heeft? (BNR, sep 2023: In Duitsland levert je spaargeld tot wel drie keer meer op) (Of bijv. Oostenrijk met AA+)
Consors bank en Volkswagen bank in Duitsland (waar wij vanuit NL rechtstreeks spaarrekeningen kunnen openen) hebben denk ik voldoende budget om zelf klanten aan te trekken en hebben Raisin niet nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marktweakt
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08:56
Toch denk ik dat de Nederlandse grootbanken een groot risico nemen door niet mee te gaan in de renteverhogingen voor spaarders.
Steeds meer mensen zijn zich aan het oriënteren waar ze meer rente kunnen krijgen en zijn bereid over te stappen naar andere Europese banken. Het gaat nu nog niet erg hard, maar dat kan zo veranderen als er een kritische massa is bereikt en je op feestjes op een gegeven moment de schlemiel bent als je moet bekennen dat je nog steeds voor 1,2% rente bij de ING zit.

En als men het gemak van switchen zoals bijvoorbeeld bij Raisin eenmaal heeft ontdekt dan ga je niet meer terug naar die ING ondanks dat ze dan misschien de rente wat hebben verhoogd.

Klanten komen te voet en gaan te paard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

marktweakt schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 11:35:
Toch denk ik dat de Nederlandse grootbanken een groot risico nemen door niet mee te gaan in de renteverhogingen voor spaarders.
Steeds meer mensen zijn zich aan het oriënteren waar ze meer rente kunnen krijgen en zijn bereid over te stappen naar andere Europese banken. Het gaat nu nog niet erg hard, maar dat kan zo veranderen als er een kritische massa is bereikt en je op feestjes op een gegeven moment de schlemiel bent als je moet bekennen dat je nog steeds voor 1,2% rente bij de ING zit.[...]
Arnoud Boot heeft het zelfs over een mogelijke "bankrun" als de Nederlandse spaarder het buitenland via Raisin ontdekt.
Bankruns hebben de potentie om een stelsel van andere banken mee te nemen in een val omlaag, waarbij Raisin zelf dus ook niet daarmee gebaat is. Misschien dat ze het bewust rustig aan willen doen om dat te voorkomen, en daarom nog niet een lading van banken toelaten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroteVoet459
marktweakt schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 11:35:
Denk dat de afgelopen 4 jaar, en zeker de afgelopen maanden, hebben laten zien dat dat allemaal wel mee valt. De grootbanken weten echt wel wat er speet bij hun klanten. En anders dan bijvoorbeeld de actie van MeDirect zitten die klanten blijkbaar wel stil.

Gaat dat dan helemaal niet veranderen? Vast wel, maar dat gaat glaciaal traag en voor een beperkte groep. Roep een keer "IceSave!" en die verhuisplannen gaan bij een grote groep weer een paar maanden in de lade. De opa's, oma's, ooms en tantes die het allemaal wel best vinden zijn niet ineens vervangen.

Er is niets dat die grootbanken tegen houdt om, als ze al (te) veel geld zien verdwijnen, een paar tienden op de rente ebij te gooien en er is weer een hele kudde die denk "het verschil is toch niet zo groot", of "ze gaan al de goede kant op".

Slechts 8% van het Nederlandse geld staat momenteel in het buitenland. Dat is wel groeiende, maar kijk bij de reacties op bovenstaand ING-winstverhaal en je kunt je een aardig idee maken over het deel dat nooit zal gaan shoppen met zijn/haar spaargeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
Kijk eens hoe lang het gemiddeld gezien duurt om een rekening te openen buiten Nederland, en wat er gebeurt als de hoeveelheid aanvragen enorm gaat toenemen bij deze buitenlandse partijen bij een 'bank run'. Zal niet zo'n vaart lopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
Cyb schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 11:45:
[...]
Arnoud Boot heeft het zelfs over een mogelijke "bankrun" als de Nederlandse spaarder het buitenland via Raisin ontdekt.
Dat artikel is van november en we hebben vandaag weer een record-winst voor ING in het nieuws.
En wat doet de Nederlandse spaarder? Lekker bijven zitten.

Waarom toch steeds die focus op Raisin? Ook naast Raisin zijn er diverse opties anders dan de grootbanken. En die zijn er soms al jaren. Als je die nu nog moet ontdekken dan leef je al een tijdje onder een steen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
GroteVoet459 schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 11:47:
[...]

Denk dat de afgelopen 4 jaar, en zeker de afgelopen maanden, hebben laten zien dat dat allemaal wel mee valt. De grootbanken weten echt wel wat er speet bij hun klanten. En anders dan bijvoorbeeld de actie van MeDirect zitten die klanten blijkbaar wel stil.

Gaat dat dan helemaal niet veranderen? Vast wel, maar dat gaat glaciaal traag en voor een beperkte groep. Roep een keer "IceSave!" en die verhuisplannen gaan bij een grote groep weer een paar maanden in de lade. De opa's, oma's, ooms en tantes die het allemaal wel best vinden zijn niet ineens vervangen.

Er is niets dat die grootbanken tegen houdt om, als ze al (te) veel geld zien verdwijnen, een paar tienden op de rente ebij te gooien en er is weer een hele kudde die denk "het verschil is toch niet zo groot", of "ze gaan al de goede kant op".

Slechts 8% van het Nederlandse geld staat momenteel in het buitenland. Dat is wel groeiende, maar kijk bij de reacties op bovenstaand ING-winstverhaal en je kunt je een aardig idee maken over het deel dat nooit zal gaan shoppen met zijn/haar spaargeld.
Een mooie samenvatting wat je geeft. Tenzij er iets landelijks gebeurd dat men in actie moet komen, blijft menig Nederlandse grootbank spaarder zitten waar ie zit.
En het kan soms hogere wiskunde zijn voor menigeen. Video verificatie hier, gesprekje via de mobiel daar, opsturen van verblijf bewijzen naar een bank, verificatie met 1e storting afwachten. En kan snel gaan, maar een aanvraag in het buitenland kan soms 2 weken of langer duren. Daar heeft menigeen geen zin of zal daar moeite voor doen.

Oh ja, inderdaad ‘Icesave’ !
Pagina: 1 ... 33 ... 159 Laatste

Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.

Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.

Trade Republic heeft zijn eigen topic.

We willen hier geen persoonlijke updates zien, dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.

Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling