Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03:43
Veritas schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 12:57:
Eigenlijk is het een beetje een dingetje, maar ik controleer dat soort dingen gewoon altijd 2-3 keer. Zelfs al staat het in mijn adresboek en eigenlijk ook wel als er een IBAN-check overheen gaat. Het zijn vaak grote bedragen en je wil niet de fout maken dat het op een verkeerde plek terecht komt.
Vertrouwen is goed, maar controle is beter. Daar is niks mis mee, maar 3x controleren? Dat klinkt voor mij een beetje alsof je jezelf de eerste twee keren niet vertrouwt.

Vermoedelijk zijn de meeste deelnemers aan dit topic mensen die een hoog rendement voor hun spaargeld willen. Dan kom je al snel terecht bij buitenlandse banken, al dan niet via Raisin, aangezien de grootbanken in NL erg lage rentes op hun spaarrekeningen bieden. Voor buitenlandse banken geldt die iban/naam controle al niet, tenminste dat is wat ING zegt iedere keer als ik geld naar Raisin stuur. Inmiddels ben ik zover dat er iedere week een vast bedrag overgemaakt wordt door middel van een periodieke betaling vanaf de ING betaalrekening. Je hebt er geen omkijken naar en er is nog nooit een cent verdwenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shiphost
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 09-09 10:19
Lord Anubis schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 12:30:
Niet terug gevonden in dit topic.
Kan het ook nergens op de TR site vinden.

Tot eergisteren kon ik via Apple Pay naar TR ( Trade Republic ) geld storten zonder kosten. Wilde gisteren en vandaag weer via Apple Pay geld overmaken maar nu moet ik zo te zien een percentage betalen wat meer kost dan de rente. Uiteindelijk via iDeal gedaan.

Is dat nieuw?
Gratis overboeken met Apple Pay is slechts 1x.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• dwdd
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 22-06-2024
Nieuwe aanbieder op Raisin :
Italiaanse bank CA Autobank

Onder andere :
1 jaar 4,10%
2 jaar 4,20 %

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Novax
  • Registratie: November 2023
  • Niet online
Ja, daar is dus zoals verwacht Credit Agricole Auto Bank op Raisin, Italiaans DGS, minimaal € 10.000, geen rente op rente!

Volledige lijst depositos:
  • 6 maanden 4,00%
  • 1 jaar 4,10%
  • 2 jaar 4,20%
  • 3 jaar 4,10%
  • 4 jaar 4,00%
  • 5 jaar 3,90%
Crédit Agricole Auto Bank is als internationale bankengroep actief in 18 Europese landen. De bank is een dochteronderneming van de Crédit Agricole Group, de tiende grootste bank ter wereld en, gemeten naar particuliere klanten, de grootste bank in Europa. CA Auto Bank is toonaangevend in de sectoren voertuigfinanciering, leasing en mobiliteit, met een volledig assortiment aan financiële, verzekerings- en huuroplossingen en meer dan 50 prestigieuze partnermerken. De geschiedenis van de bank gaat terug tot 1925: al bijna 100 jaar begeleidt de bank de evolutie van de autosector in Europa. CA Auto Bank blikt met haar spaarrekeningen daarnaast terug op langdurige ervaring in dagelijkse bankdiensten in Italië, Duitsland en nu ook Nederland. Dankzij de betrouwbare en transparante bedrijfsvoering van CA Auto Bank vormen haar spaarrekeningen een uitstekend instrument om optimaal in te spelen op de spaarbehoeften van klanten. De missie van de bank, ’Dagelijkse mobiliteitsoplossingen voor een betere planeet’, vat haar bestaansreden uitstekend samen: de energietransitie in de sector aanjagen door de toegang tot voertuigen met lage en geen uitstoot steeds toegankelijker en betaalbaarder te maken voor iedereen.
Mooi dat de rentes toch dicht in de buurt liggen van de Duitse rentes

[ Voor 67% gewijzigd door Novax op 23-01-2024 15:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GroteVoet459
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-09 18:02
dwdd schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 14:59:
...
1 jaar 4,10%
Nog precies op tijd om mijn Banca Progetto te annuleren en een nieuwe aanvraag te starten voor een paar tientjes extra. Het benodigde geld kwam echt net een paar minuten later aan bij Raisin ... :+

Weer een extra bank voor een beetje spreiding.

[ Voor 6% gewijzigd door GroteVoet459 op 23-01-2024 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
Binnenkort misschien ook het Zweedse HoistSparen op Raisin, maar die hebben bij de Duitse site niet echt aantrekkelijke rentes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plof-kip
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 24-12-2024

Onder andere :
1 jaar 4,10%
2 jaar 4,20 %
Goed bezig Raisin! Keep 'm coming .. leve de concurrentie 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadster112
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:33
GroteVoet459 schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 15:35:
[...]

Nog precies op tijd om mijn Banca Progetto te annuleren en een nieuwe aanvraag te starten voor een paar tientjes extra. Het benodigde geld kwam echt net een paar minuten later aan bij Raisin ... :+

Gewoon een bericht achterlaten in de app bij 'berichten' toch om te annuleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shalin
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 08-09 16:33
Sorry luitjes voor deze (mogelijk) heel domme vraag: Hoe kom je er achter welke rating een bank zelf heeft (en dus niet het land). Ik overweeg Banca Progetto maar zou graag willen begrijpen wat hun eigen risico op default is. Gaat wel om mn zuurverdiende spaarcentjes :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07:50

sanook

_/-\o_

GroteVoet459 schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 15:35:
[...]

In kader van de spreiding jammer dat het Italiaans is, daar staan mijn meeste deposito's al. Ik houd voorlopig maar even mijn vrij opneembare Advanzia aan tot eind april voor 4,13% (vanaf 1 febr, tot die tijd 3,88%)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Shalin schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 16:17:
Sorry luitjes voor deze (mogelijk) heel domme vraag: Hoe kom je er achter welke rating een bank zelf heeft (en dus niet het land). Ik overweeg Banca Progetto maar zou graag willen begrijpen wat hun eigen risico op default is. Gaat wel om mn zuurverdiende spaarcentjes :-)
zoek op 'rating' in dit topic (en de vorige) en er gaat een wereld voor je open ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans Denhaag
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 09-09 19:51
Daar heb je het DGS toch voor ?

Wiskunde is de taal van de natuur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
https://www.kritische-anleger.de/banken-ratings/ hier kan je dat zien voor banken, maar Banca Progetto heeft geen rating daar. Nu CA Auto Bank op Raisin zit en Banca Progetto de rentes verlaagt zou ik eerder voor CA Auto Bank gaan, deze heeft daar wel een rating: A- (Fitch 2023). Maar die is nieuw op Raisin dus nog geen ervaring mee. Wel bekender dan Banca Progetto

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shalin
Hans Denhaag schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 16:27:
[...]

Daar heb je het DGS toch voor ?
In prince is dat een verzekering voor als het misgaat, ik zou ook willen kunnen inschatten of het misgaat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shalin
Novax schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 16:37:
[...]

https://www.kritische-anleger.de/banken-ratings/ hier kan je dat zien voor banken, maar Banca Progetto heeft geen rating daar. Nu CA Auto Bank op Raisin zit en Banca Progetto de rentes verlaagd heeft zou ik eerder voor CA Auto Bank gaan, deze heeft wel een rating van A- (Fitch 2023). Maar die is nieuw op Raisin dus nog geen ervaring mee. Wel bekender dan Banca Progetto
dank je hiervoor! zag die auto bank ook al: https://thebanks.eu/banks/18563
Maar niet de fitch rating hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
Dalingen bij Fjord Bank zetten door vanaf 29 januari:
  • 1 jaar deposito: 3,65% naar 3,55%
  • 1,5 deposito: 3,65% naar 3,55%
  • 2 jaar deposito: 3,60% naar 3,50%
  • 3 jaar deposito: 3,50% naar 3,40%
  • 4 jaar deposito: 3,40% naar 3,30%
  • 5 jaar deposito: 3,30% naar 3,20%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:32
Nu weet ik het zeker dat ze hebben zitten slapen, nu reageren ze op mijn laatste claim.

//

Uw Haitong deposito werdt in minder dan 5 werkdagen geopend. Hier is geen
vertraging geweest.

Wij kunnen u daarom ook geen compensatie aanbieden

//

Echter hebben ze toch 2x die 6,90 EUR betaald 😂

Vertrouwen is goed, controle nog beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Betreft Credit Europe Bank (CEB): "Veilig eenvoudig
Open een rekening in slechts 5 minuten."

Is het echt zo snel geopend? En hun 6 maanden actie is dat vanaf 1e storting en niet zoals Advanzia (geen pijl op te trekken wanneer het 3/4 en 6/7 maanden is)?

Ik zit volgens mij namelijk in mijn laatste actiemaand bij Advanzia en heb (nog) geen verlengingmail gehad en zou dan op tijd een CEB rekening willen aanvragen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rockel83
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 20:56
xileS schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 18:14:

Is het echt zo snel geopend? En hun 6 maanden actie is dat vanaf 1e storting en niet zoals Advanzia (geen pijl op te trekken wanneer het 3/4 en 6/7 maanden is)?

Ik zit volgens mij namelijk in mijn laatste actiemaand bij Advanzia en heb (nog) geen verlengingmail gehad en zou dan op tijd een CEB rekening willen aanvragen.
Bij Advanzia is het toch ook gewoon duidelijk? 3 maanden vanaf het moment dat er minimaal €5000 op de rekening komt? Al kun je mazzel hebben en bijna 4 maanden actierente trekken.

Daarnaast zou je gewoon een mailtje kunnen sturen om te vragen tot wanneer je actierente nu loopt. Daar hebben meerdere mensen, waaronder ook ik, gewoon netjes antwoord op gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:59
Men trekt het Duitse DGS er met de haren bij. Legt niet uit waarom Duitse erfbelasting niet van toepassing zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
Roadster112 schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 16:00:
[...]
Gewoon een bericht achterlaten in de app bij 'berichten' toch om te annuleren?
Zolang de aanvraag nog niet is doorgezet heb je nog een Aanvraag intrekken optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
Sorry luitjes voor deze (mogelijk) heel domme vraag: Hoe kom je er achter welke rating een bank zelf heeft (en dus niet het land).
Je leest de openings-post van dit topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
Ook verdere dalingen bij Inbank vanaf 29 januari:
  • 6 maanden deposito: 3,50% naar 3,40%
  • 1 jaar deposito: 3,60% naar 3,50%
  • 2 jaar deposito: 3,45% naar 3,30%
  • 3 jaar deposito: 3,35% naar 3,20%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
... en niet zoals Advanzia (geen pijl op te trekken wanneer het 3/4 en 6/7 maanden is)?
Lees de Advanzia Pinned/Bewaarpost - je krijgt sowieso 3 (of voorheen 6) hele maanden de rente. Dus zo vroeg mogelijk storten in de lopende maand (maar niet op de 1e v.d. maand).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009

Is het echt zo snel geopend?
Ja. App installeren, paar vragen beantwoorden, foto maken van ID kaart + selfie en jij bent klaar. Uurtje of whatever later krijg je vervolgens bericht dat de rekening geopend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
rgras schreef op maandag 22 januari 2024 @ 16:23:
[...]

Mag ik vragen wat voor document je hebt opgevraagd? Mijn vriendin heeft namelijk geen enkel recent document vanuit de belastingdienst of gemeente (nagenoeg alles loopt via mijn naam), maar het lijkt mij sterk dat een BRP-uittreksel ad €20 de enige optie is.
Allen bedankt voor de tips!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

Vraag me af wat die voor vertaalmachine gebruikt hebben... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
Die viel mij ook al op..

Gelukkig maken ze nog foutjes in mijn voordeel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frankenstein
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 21:45

Onder andere :
1 jaar 4,10%
2 jaar 4,20 %
De vraag is nu of Crédit Agricole Auto Bank een zelfstandig bedrijf is en de mogelijkheid bestaat dat dit bedrijf failliet kan gaan zonder dat de moederbank failliet hoeft te gaan. Of beter gezegd, of de moederbank bij moet springen als de Italiaanse bank het zelf niet meer red.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Anubis
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:31
Shiphost schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 14:39:
[...]

Gratis overboeken met Apple Pay is slechts 1x.
O jammer, vond het wel handig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shiphost
Ik heb mij voor de aardigheid op de wachtlijst voor de debitkaart van Trade Republic laten zetten. Er zijn slechts 958.019 wachtenden voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshM
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 30-08 22:58

Onder andere :
1 jaar 4,10%
2 jaar 4,20 %
Nu snap ik waarom mijn Banca Progetto-deposito niet meer is in te trekken (2jr. 4%). Vanmorgen pas aangevraagd. Gewoon pech. Het gaat in ieder geval wel een stuk sneller dan vorige week bij die bank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankenstein
FreshM schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 20:12:
[...]

Nu snap ik waarom mijn Banca Progetto-deposito niet meer is in te trekken (2jr. 4%). Vanmorgen pas aangevraagd. Gewoon pech. Het gaat in ieder geval wel een stuk sneller dan vorige week bij die bank.
Kan altijd binnen 14 dagen. Wet koop op afstand. Ff Raisin mailen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Laatst online: 09-09 15:09
Shiphost schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 19:55:
Ik heb mij voor de aardigheid op de wachtlijst voor de debitkaart van Trade Republic laten zetten. Er zijn slechts 958.019 wachtenden voor mij.
Ja mooi he, geeft ook wel aan hoe immens hard TR is gegroeid de laatste periode. Ja in elk Europees land waar TR actief is kan je de kaart aanvragen, maar alsnog, bijna 1 miljoen klanten die er mee bezig zijn, en zo nu en dan ook een support ticket inschieten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Frankenstein schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 20:14:
[...]

Kan altijd binnen 14 dagen. Wet koop op afstand. Ff Raisin mailen dus.
Betekent wel dat je potentieel hele periode zonder rente op dat bedrag zit.

* RobertMe zou overigens ook niet weten waarom je een deposito niet meer kunt intrekken als er een nieuwe aanbieder komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadster112
GroteVoet459 schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 18:52:
[...]

Zolang de aanvraag nog niet is doorgezet heb je nog een Aanvraag intrekken optie.
Die heb ik niet kunnen vinden bij een verlenging. Sinds ik het gedaan heb niet eigenlijk. Huidige loopt pas de 31e af. Zal wel pech hebben dan, maar zoals je aangaf. Scheelt maar een paar tientjes met de nieuwe bank.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Rockel83 schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 18:28:
[...]

Bij Advanzia is het toch ook gewoon duidelijk? 3 maanden vanaf het moment dat er minimaal €5000 op de rekening komt? Al kun je mazzel hebben en bijna 4 maanden actierente trekken.

Daarnaast zou je gewoon een mailtje kunnen sturen om te vragen tot wanneer je actierente nu loopt. Daar hebben meerdere mensen, waaronder ook ik, gewoon netjes antwoord op gekregen.
Ik had een rekening geopend destijds toen met de 6 maanden actierente. En ja ik heb gemaild en ik krijg in totaal 5,5 maanden actierente. Alleen kan ik dit nergens terug zien, behalve de mail ik hierover had ontvangen (dus moet ik maar vanuit gaan dat dit klopt).

Mijn vrouw heeft een rekening geopend tijdens de 3 maanden actierente en krijgt bijna 4 maanden actierente. Ze rekenen iig met hele maanden en bij mij werd het naar beneden afgerond en bij mij vrouw naar boven. Geen idee of het veranderd is of niet, maar ik heb er niet echt een pijl op kunnen trekken.

Ik vroeg mij dus af hoe dat bij CEB is. BV op 15 februari geld erop staan is dat dan actierente tot 15 augustus? Of tot 1 augustus? Dus dan maar max 6 maanden actierente.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
GroteVoet459 schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 18:55:
[...]

Lees de Advanzia Pinned/Bewaarpost - je krijgt sowieso 3 (of voorheen 6) hele maanden de rente. Dus zo vroeg mogelijk storten in de lopende maand (maar niet op de 1e v.d. maand).
Nope in mijn geval toen met 6 maanden dus niet. Ik krijg ongeveer 5,5 maanden de actierente. Alleen als ik 5k begin van de maand erop had, dan had ik wel waarschijnlijk de volle 6 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
xileS schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 20:50:
...
Ik vroeg mij dus af hoe dat bij CEB is. BV op 15 februari geld erop staan is dat dan actierente tot 15 mei? Of tot 1 mei? Dus dan maar max 3 maanden actierente.
Volgens mij 6 (zes) maanden vanaf het openen van de rekening of vragen naar en krijgen van de verhoogde rente van 3,55% (dus niet vanaf de eerste storting).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroteVoet459
Roadster112 schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 20:16:
[...]
Die heb ik niet kunnen vinden bij een verlenging. Sinds ik het gedaan heb niet eigenlijk. Huidige loopt pas de 31e af. Zal wel pech hebben dan, maar zoals je aangaf. Scheelt maar een paar tientjes met de nieuwe bank.
Bij een verlenging staat het geld al bij de partnerbank, dus dat is anders dan een nieuwe aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
W1ck1e schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 21:13:
[...]
Volgens mij 6 (zes) maanden vanaf het openen van de rekening of vragen naar en krijgen van de verhoogde rente van 3,55% (dus niet vanaf de eerste storting).
Ja dus wel 6 volle maanden? Ook als je bv midden in het maand geld erop stort?

Maar iig ik heb het in mijn agenda staan. Ik haal eind deze maand alles van Advanzia af, dus dan kan het begin volgende maand naar CEB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:47

slaay

Natuurbeleven.com

xileS schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 21:32:
[...]

Ja dus wel 6 volle maanden? Ook als je bv midden in het maand geld erop stort?

Maar iig ik heb het in mijn agenda staan. Ik haal eind deze maand alles van Advanzia af, dus dan kan het begin volgende maand naar CEB
*De rente van 3,55% p.j. geldt gedurende 6 maanden vanaf het openen (183 dagen).

Minimumbedrag: € 1
Maximumbedrag: € 1.000.000
Dagelijks opvraagbaar
Bron: https://www.crediteurope....dit-europe-spaarrekening/

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IUser
  • Niet online
Ik probeerde zojuist voor het eerst wat geld terug te boeken vanuit mijn CEB. Alleen bij het versturen van de sms veiligheidscode gaat het niet goed. Ik ontvang namelijk geen code, zelfs niet na meerdere keren geprobeerd te hebben. Telefoonnummer is correct. Iemand anders hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frelg
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02:04

Frelg

-= Its BigBoss =-

IUser schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 22:22:
Ik probeerde zojuist voor het eerst wat geld terug te boeken vanuit mijn CEB. Alleen bij het versturen van de sms veiligheidscode gaat het niet goed. Ik ontvang namelijk geen code, zelfs niet na meerdere keren geprobeerd te hebben. Telefoonnummer is correct. Iemand anders hier ook last van?
Hier gisteravond voor het eerst gedaan. Wel sms code ontvangen. Rond 21 uur gedaan. Vandaag 12:16 op de rekening. Op de sms staat het bedrag, rekening en de code. Afkomstig van CredEurope. Heb je niet toevallig je telefoon op niet storen? Bij mij komt dan niks door.

Frelg de; m,v een Friese Belg. Een Fries die in België woonachtig is/geweest is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IUser
  • Niet online
Frelg schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 23:14:
[...]

Hier gisteravond voor het eerst gedaan. Wel sms code ontvangen. Rond 21 uur gedaan. Vandaag 12:16 op de rekening. Op de sms staat het bedrag, rekening en de code. Afkomstig van CredEurope. Heb je niet toevallig je telefoon op niet storen? Bij mij komt dan niks door.
Nee dat is het niet want ik ontvang gewoon wel sms van andere websites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IUser
  • Niet online
IUser schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 00:54:
[...]

Nee dat is het niet want ik ontvang gewoon wel sms van andere websites. Als ik mijn gegevens bekijk kn de app dan zie ik dat mijn telefoonnummer begint met +316xxxxxx. Is dat bij jou ook zo? Dat zou gewoon moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frelg
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02:04

Frelg

-= Its BigBoss =-

IUser schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 00:54:
[...]

Nee dat is het niet want ik ontvang gewoon wel sms van andere websites.
Onder Profiel in de app staat onder Mobiele nummer mijn nummer ook als +316... Het vak Telefoonnummer is leeg (" Je telefoonnummer is nog niet ingevoerd" )

Je kan, via de app, op Contactformulier klikken en daar je (aan)vraag zetten voor info. Selecteer dan "Ander onderwerp". Daar krijg je ook weer een sms van: " Bedankt! Je aanvraag wordt in behandeling genomen onder het verwerkingsnummer NLXXXXXXXXXX"

Maar goed, als dat ook niet binnenkomt... :|

Frelg de; m,v een Friese Belg. Een Fries die in België woonachtig is/geweest is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IUser
  • Niet online
Frelg schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 01:56:
[...]

Onder Profiel in de app staat onder Mobiele nummer mijn nummer ook als +316... Het vak Telefoonnummer is leeg (" Je telefoonnummer is nog niet ingevoerd" )

Je kan, via de app, op Contactformulier klikken en daar je (aan)vraag zetten voor info. Selecteer dan "Ander onderwerp". Daar krijg je ook weer een sms van: " Bedankt! Je aanvraag wordt in behandeling genomen onder het verwerkingsnummer NLXXXXXXXXXX"

Maar goed, als dat ook niet binnenkomt... :|
Heb ik inderdaad ook gedaan. Geen sms ook

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shiphost
IUser schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 07:38:
[...]

Heb ik inderdaad ook gedaan. Geen sms ook
Bij profiel staan 2 mogelijkheden voor een telefoonnummer, namelijk telefoonnummer en mobiel nummer. Bij mij staat er niets bij telefoonnummer en wel bij mijn mobiele nummer. Zojuist geld opgenomen. Alles werkt perfect.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roadster112
Roadster112 schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 16:00:
[...]

Gewoon een bericht achterlaten in de app bij 'berichten' toch om de verlenging te annuleren?
Bericht achtergelaten en binnen een dag geregeld door Raisin d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taatort
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09-09 16:43
Mijn actierente bij Advanzia stopt per 31/1. Echter vorige week onderstaande bericht ontvangen:
"Wir verlängern den aktuellen Aktionszeitraum bis zum 30.04.2024 und erhöhen den Zinssatz auf 4,13% eff. p.a. zum 01.02.2024".

Dat is goed nieuws!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Taatort schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 09:37:
Mijn actierente bij Advanzia stopt per 31/1. Echter vorige week onderstaande bericht ontvangen:
"Wir verlängern den aktuellen Aktionszeitraum bis zum 30.04.2024 und erhöhen den Zinssatz auf 4,13% eff. p.a. zum 01.02.2024".

Dat is goed nieuws!
Had jij de 6 maanden of de 3 maanden actie?

Die van mij verloopt ook als goed is deze maand en ik zat ook op zo’n mail te wachten, maar ik denk dat ik die niet meer krijg. Ik had gebruik gemaakt van de 6 maanden actie trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiphost
Het loopt weer niet lekker bij Raisin. Ik kan wel inloggen maar als ik geld wil opnemen bij een van de partnerbanken, krijg ik de boodschap bad gateway met de opmerking dat het met een paar minuten is opgelost. Maar dit duurt al uren. Vreemd genoeg gaat het goed bij Distingo Bank, maar mis bij de Zweedse banken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 08:15
Shiphost schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 12:06:
Het loopt weer niet lekker bij Raisin. Ik kan wel inloggen maar als ik geld wil opnemen bij een van de partnerbanken, krijg ik de boodschap bad gateway met de opmerking dat het met een paar minuten is opgelost. Maar dit duurt al uren. Vreemd genoeg gaat het goed bij Distingo Bank, maar mis bij de Zweedse banken.
Blijft toch een lastig iets consistente koppelingen hebben met zoveel banken. Ik heb gisteren een overboeking gedaan en de schermen geven aan dat het geld er nog staat maar ook weer niet want de transactie is nog in behandeling beetje tegenstrijdig 8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
voor de spaarders die het willen weten: Vanmorgen heb ik geld van ing over gemaakt naar TR, minder dan 4 uur later aangekomen. n=1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sipjohn
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-08 11:11
xileS schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 10:39:
[...]

Had jij de 6 maanden of de 3 maanden actie?

Die van mij verloopt ook als goed is deze maand en ik zat ook op zo’n mail te wachten, maar ik denk dat ik die niet meer krijg. Ik had gebruik gemaakt van de 6 maanden actie trouwens.
Weet iemand waar je kan zien wanneer rente van 3,66% eindigt. (eerste storting 5000 was op 4 augustus 2023)
Eindigt de rente dan 31-01-2024, 03-02-2025 of 29-02-2025?

Internet KPN 37/27Mbps; Modem Experia v8; Router Fritz!box 7260; Telefoon Siemens C470IP; VSP in: NL>budgetphone.nl, PL>plfon.pl ; VSP uit: cosmovoip.com; Zon 10x365Wp zuidoost; Omvormer Trannergy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander121
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 08:19
sanook schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 07:48:
[...]

Normaal gesrpoken wel. Je kunt ook een email sturen en vragen tot wanneer jouw rente geldig is, als je 100% zekerheid wilt.
Ik had de mail gestuurd en vandaag na 19 dagen antwoord gekregen. Ik was van plan om vanmiddag te bellen, wellicht dat ze het gevoeld hebben.

De verhoogde rente loopt inderdaad tot eind februari. Ik heb op 3 november voldaan aan minimaal €5.000.

Dit is overigens een rekening op naam van mijn vrouw. Ik had hiervoor een rekening op eigen naam. Deze rekening heb ik opgezegd via de mail. Hier heb ik bevestiging op gekregen dat dit is uitgevoerd. Wat mij echter verbaasd is dat ik na 1,5 maand nog steeds kan inloggen. Is dit bij andere ook het geval?

[ Voor 3% gewijzigd door sander121 op 24-01-2024 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
sipjohn schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 14:01:
[...]

Weet iemand waar je kan zien wanneer rente van 3,66% eindigt. (eerste storting 5000 was op 4 augustus 2023)
Eindigt de rente dan 31-01-2024, 03-02-2025 of 29-02-2025?
Je kunt dit het beste aan Advanzia zelf navragen. Wel 2024 verwacht ik :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IUser
  • Niet online
Shiphost schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 09:09:
[...]

Bij profiel staan 2 mogelijkheden voor een telefoonnummer, namelijk telefoonnummer en mobiel nummer. Bij mij staat er niets bij telefoonnummer en wel bij mijn mobiele nummer. Zojuist geld opgenomen. Alles werkt perfect.
Gek genoeg werkt het weer. Maybe was het een hickup ofzo. Wierd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack1
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Snelle vraag:
valt Advanzia onder het Europeesch Deposito Garantiestelsel?

Ik lees hier namelijk dat je "zelf achter je geld aan moet" als ze failliet gaan

https://www.independer.nl...ositogarantiestelsel.aspx

[ Voor 56% gewijzigd door Jack1 op 24-01-2024 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Jack1 schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 20:48:
Snelle vraag:

Ik lees hier namelijk dat je "zelf achter je geld aan moet" als ze failliet gaan

Er is geen Europees DGS. Er is wel een Europese richtlijn die de lidstaten verplicht moeten implementeren. En ja, Luxemburg is een lidstaat van de EU.

En v.w.b. "achter geld aan moeten" zal waarschijnlijk wel relatief gezien meevallen. Er is best een kans dat Advanzia de bekende tegenrekening moet aanleveren aan de Luxemburgse DGS instantie en dat deze vervolgens zonder tussenkomst van jou het geld over maakt. Anders zal het waarschijnlijk niet meer omhelzen dan online een formulier invullen. En vergeet daarbij ook niet dat de bank de contactgegevens sowieso moet aanleveren aan de DGS instantie. Dus het Luxemburgse DGS kan gewoon een mailing de deur uit doen naar alle Advanzia klanten met een "vul even hier dit formulier in en het wordt geregeld".

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:28
Wat is dat toch met die lijstjes met “in welke branch ben je werkzaam” die je bij sommige banken in moet vullen bij Raisin. Een branch als IT of Zorg (toch zeker geen kleintjes) komt totaal niet voor, maar natuurlijk wel “handel in minutie en wapens” en “handel in brandstoffen en chemicaliën”. Dan wordt het toch maar handel in wapens, zou dat problemen opleveren ?:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:31
Snelle vraag:

Volgens de link valt Advanzia onder het luxemburgse dgs. Je kan datzelf controleren door de vergunning te controleren en/of bij de luxemburgse centrale bank te controleren.

Je zal idd zelf in luxemburg moeten aankloppen als je geen bemiddelaar gebruikt die dat voor je doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratiz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-09 20:13
Snelle vraag:

Je antwoord staat in je eigen link. Luxemburg....

Op zoek naar gratis producten? https://www.gratiZ.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockel83
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 20:56
sverzijl schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 20:59:
Wat is dat toch met die lijstjes met “in welke branch ben je werkzaam” die je bij sommige banken in moet vullen bij Raisin. Een branch als IT of Zorg (toch zeker geen kleintjes) komt totaal niet voor, maar natuurlijk wel “handel in minutie en wapens” en “handel in brandstoffen en chemicaliën”. Dan wordt het toch maar handel in wapens, zou dat problemen opleveren ?:)
Hahaha dat was me ook al opgevallen inderdaad. Zat al even aan omscholing te denken :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IUser
  • Niet online
Na het storten van een redelijk bedrag krijg ik vandaag van TR de vraag om een aanvullende vraag in te vullen. Ik heb netjes beantwoord in welke branche ik werk en heb daarna op ok gedrukt. Maar blijkbaar kon/moest je ook een jaaropgave meesturen? Heeft iemand dit ook gehad en wat heb je meegestuurd?

[ Voor 3% gewijzigd door IUser op 24-01-2024 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry720A
  • Registratie: December 2023
  • Niet online
Gewoon tegenvraag stellen: wanneer heeft u voor het laatst sex gehad? :9~

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frankenstein
Harry720A schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 21:19:
Gewoon tegenvraag stellen: wanneer heeft u voor het laatst sex gehad? :9~
Je bedoelt seks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
Is Wise gedaald? Dat is toch 3,85% ik zie nu ineens 3,65% op de app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Globalcitizen
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 09-09 16:48
Juan schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 22:54:
Is Wise gedaald? Dat is toch 3,85% ik zie nu ineens 3,65% op de app
Vivid (die dezelfde MMF gebruikt) toont ook 3,66%
https://vivid.money/en-eu/interest-rate-pocket/
Het zal de algemene kortlopende rente zijn die gedaald is (alhoewel we dat gelukkig nog niet echt zien bij de vrij opneembare spaarrekeningen]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
Frankenstein schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 19:33:
[...]

De vraag is nu of Crédit Agricole Auto Bank een zelfstandig bedrijf is en de mogelijkheid bestaat dat dit bedrijf failliet kan gaan zonder dat de moederbank failliet hoeft te gaan. Of beter gezegd, of de moederbank bij moet springen als de Italiaanse bank het zelf niet meer red.
Misschien iet wat kortzichtig maar maakt dat uit met het dgs? Oprechte vraag.
Ben nieuw en me aan het verdiepen maar ziende relevantie niet direct buiten dat het gezonder is als het moederbedrijf bij moet springen. (Zal er in mijn mening voor zorgen dat er minder risico wordt genomen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack1
  • Niet online
gratiz schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 21:01:
[...]

Je antwoord staat in je eigen link. Luxemburg....
Dan is Advanzia op papier net zo risicovol als iedere andere niet-DGS-bank. Gauw weghalen mijn geld daar dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

Jack1 schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 08:25:
[...]

Dan is Advanzia op papier net zo risicovol als iedere andere niet-DGS-bank. Gauw weghalen mijn geld daar dus
Wat bedoel je met niet-DGS bank? Advanzia/Luxemburg is (uiteraard) gewoon DGS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jack1
  • Niet online
Ik quote independer:

"Banken die een Luxemburgse bankvergunning hebben, vallen onder het Luxemburgse deposito garantiestelsel. Deze garandeert € 100.000,- van je spaargeld als de bank failliet gaat. Dat betekent dat je maximaal € 100.000,- terug krijgt bij faillissement van de bank. Het is daarom niet verstandig om een hoger bedrag bij één bank te sparen. Heb je een bank met het Luxemburgse garantiestelsel en gaat de bank failliet? Dan moet je zelf zorgen dat je je spaargeld terug krijgt"

Dan moet je zelf zorgen dat je je spaargeld terug krijgt staat er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansi55
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 21:17
@Jack1

Gevonden op:
https://www.vanspaarbankv...t-hoe-claim-je-jouw-geld/ :

"Andere banken: claimen in land van vestiging
Heb je spaargeld bij een bank die géén bijkantoor in Nederland heeft, dan geldt de DNB-route niet. Dan moet
je bij een faillissement van die bank echt je geld claimen in het land waar de bank gevestigd is. Spaar je via
een internationaal spaarplatform, dan helpen zij je daarbij."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack1
  • Niet online
Het is dus blijkbaar niet zo dat je "automatisch" je geld terug krijgt als een bank die onder het garantiestelsel failliet gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Nu online
Jack1 schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 08:49:
Ik quote independer:

"Banken die een Luxemburgse bankvergunning hebben, vallen onder het Luxemburgse deposito garantiestelsel. Deze garandeert € 100.000,- van je spaargeld als de bank failliet gaat. Dat betekent dat je maximaal € 100.000,- terug krijgt bij faillissement van de bank. Het is daarom niet verstandig om een hoger bedrag bij één bank te sparen. Heb je een bank met het Luxemburgse garantiestelsel en gaat de bank failliet? Dan moet je zelf zorgen dat je je spaargeld terug krijgt"

Dan moet je zelf zorgen dat je je spaargeld terug krijgt staat er
Dat staat er op Independer bij alle DGS beschrijvingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Jack1 schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 09:10:
Het is dus blijkbaar niet zo dat je "automatisch" je geld terug krijgt als een bank die onder het garantiestelsel failliet gaat
Die garantie kan niemand je geven.

Je kunt wel altijd even contact opnemen met de DGS instantie en navraag doen "wat gebeurt in het geval dat...". Van bv het Zweedse DGS is bekend dat zij bv van Nordax de Raisin tegenrekeningnummer ontvangen (verplicht) en automatisch het geld overmaken.
Het kan dus best dat ook het Luxemburgse DGS verplicht dat banken die met een verplichte tegenrekening werken dit rekeningnummer ook moeten aanleveren en het bedrag "automatisch" wordt over gemaakt naar dit rekeningnummer zonder tussenkomst van de klant.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• GroteVoet459
Pinned/Bewaarpost: CA (Crédit Agricole) Auto Bank (via Raisin)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BPtVZBoGoGu4Pqsop8TN2QUiyq8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/06TXKrhS7NkfJbQLAuVVa0v3.png?f=user_large

Website: https://www.raisin.nl/banken/ca-auto-bank/
https://www.ca-autofinance.nl/
Rating: A- / Baa1 (laag gemiddeld) (https://thebanks.eu/banks/18563)

Actuele rentes (jaarrentes): - 0,10% daling op alle deposito's per 10-Jun !
6 maanden deposito: 2,50%
9 maanden deposito: 2,50%
1 jaar deposito: 2,50%
2 jaar deposito: 2,50%
3 jaar deposito: 2,50%
4 jaar deposito: 2,60%
5 jaar deposito: 2,65%
Minimum inleg: € 30.000

Rentebetaling: Eind looptijd
Kosten: Geen
Type: Deposito's.

DGS: Italië, tot € 100.000 - FITD (Fondo Interbancario di Tutela dei Depositi)
CA staat voor Crédit Agricole, de Franse boerenleenbank. Crédit Agricole heeft een aparte tak voor autofinanciering waar je kunt sparen. Die is juridisch gezien in Italië gevestigd en valt daarom onder de Italiaanse financiële toezichthouder.
Bronbelasting: Nee
Erfbelasting: Nee - Raisin zegt dat zo geregeld te hebben met hun partnerbanken

En/Of: Nee
App: Ja - Standaard Raisin App (Android & iOS)
Wordt opgebouwde rente getoond: Nee
Moment van jaaropgaaf (voor IB): Begin maart - er komt van Raisin één overzicht met alle deposito's en spaarrekeningen.
Andere diensten: geen
Bijzonderheden: Verlenging mogelijk.

Doorlooptijd openen rekening: 5 (werk)dagen [per 23-Jan-2024] **.
Let op: Je hebt voor het openen van een deposito bij deze bank eerst een actief account bij Raisin nodig.
Identificatie: Raisin gebruikt de al beschikbare gegevens.
Extra vragen:
  • Inleg voor de deposito (in Euros) - tussen €30.000 en €100.000
    ** Let op: Raisin zet de aanvraag pas door naar CA Auto Bank als dat bedrag op je Raisin-rekening staat
  • Wat is het doel van de rekening? (Lijst)
  • Wat is de geschatte totale waarde van uw bezittingen min schulden? (Lijst)
  • Waarvan hebt u uw bezittingen voornamelijk bekostigd? (Lijst)
  • Loopt er een strafrechtelijke procedure tegen u of bent u in het verleden veroordeeld? (Ja/Nee)
  • Bent u een Politiek Prominent Persoon? (Ja/Nee)
  • In welk land bent u primair economisch actief? (Lijst)
  • In welke branche bent u werkzaam? (Lijst)
Gerelateerd nieuws:
05-Apr-2023: Stellantis en Crédit Agricole richten bank op om mobiliteitstransitie te bekostigen
26-Jul-2023: Fitch Affirms CA Auto Bank at 'A-'; Outlook Stable
24-Jan-2024: CA Auto Bank lanceert termijndeposito's in Nederland (Persberichten.nl)
24-Jan-2024: Sparen bij de autofinancier van Franse boerenbank onder Italiaans toezicht: dat kan in Nederland tegen 4% rente (Business Inside via MNS)
06-Feb: Tijdelijk geen nieuw aanvragen via Raisin door het grote aantal aanvragen, wat voor vertraging en storingen zorgde. Deze waren 26-Feb opgelost.

Rentewijzigingen (Effektieve rente):
Datum6 maanden9 maanden1 jaar2 jaar3 jaar4 jaar5 jaar
10-Jun-20252,40%2,40%2,40%2,40%2,40%2,50%2,55%
??-???-20252,50%
31-Mrt-20252,55%2,50%2,50%
06-Mrt-20252,50%
04-Mrt-20252,00%-2.45%2.40%2.40%2.40%2.40%
31-Jan-20252,65%-2.60%2.60%2.60%2.60%2.60%
30-Dec-20242,80%-2,70%2,70%2,70%2,70%2,70%
19-Nov-20243,10%-3,05%3,00%3,00%3,00%3,00%
28-Okt-20243,35%-3,30%3,30%3,25%3,20%3,20%
20-Sep-20243,40%-3,40%3,30%3,25%3,20%3,20%
Min. inleg naar €30.000 (was: €20:000)
25-Mar-20243,50%3,55%3,55%3,45%3,45%3,45%
01-Mar-2024Min. inleg terug naar €20.000 (was: €30:000)
26-Feb-20243,45%3,45%3,40%3,40%3,35%3,30%
Min. inleg naar €30.000 (was: €20:000)
05-Feb-20243,90%3,80%3,40%3,30%3,30%
29-Jan-2024Min. inleg naar €20.000 (was: €10:000)
22-Jan-2024
(Nieuw bij Raisin)
4,00%4,10%4,20%4,10%4,00%3,90%

[ Voor 44% gewijzigd door GroteVoet459 op 05-06-2025 10:21 ]

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 07:10
Wat zou het toch handig zijn als er een DGS topic zou zijn waar we elke week hetzelfde cirkeltje zouden kunnen lopen. Dat zou nog eens een uitkomst zijn, dat niemand daar tot nu toe aan gedac.......

Oh joh: Het Deposito Garantie Stelsel Topic

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
@GroteVoet459 is dit nu de Fitch rating van dezelfde bank ? of is dit een moeder/dochter/zuster?

https://www.fitchratings....outlook-stable-17-04-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
sjorsjuhmaniac schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 10:24:
@GroteVoet459 is dit nu de Fitch rating van dezelfde bank ? of is dit een moeder/dochter/zuster?

https://www.fitchratings....outlook-stable-17-04-2023
Het was de Moody's rating, want er staat bij TheBanks geen Fitch rating.
Heb jouw link meegenomen in de posting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
GroteVoet459 schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 10:32:
[...]

Het was de Moody's rating, want er staat bij TheBanks geen Fitch rating.
Heb jouw link meegenomen in de posting
ja check Moody's begreep ik. Mij is/was niet helemaal duidelijk of die rating nu over echt dezelfde bank gaat. Er zijn "100-den" (ok 3) CA dochterbanken die in die Fitch-rating genoemd worden maar ik zie geen directe link.

Ik heb via het Italiaanse registratie nummer gezocht en heb hier een link tussen LEI en registratienummer gevonden. LEI van de Fitch website, registratienummer van het Raisin productblad. Dit bevestigd dat de Raisin bank de gelinkte-Fitch rating heeft. Wel n=1 bewijs op deze manier. Ik zoek nog even verder.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
sjorsjuhmaniac schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 10:58:
[...]

ja check Moody's begreep ik. Mij is/was niet helemaal duidelijk of die rating nu over echt dezelfde bank gaat. Er zijn "100-den" (ok 3) CA dochterbanken die in die Fitch-rating genoemd worden maar ik zie geen directe link.
Crédit Agricole S.A. heeft vele dochterondernemingen maar van de specifieke "Auto Bank" is er maar één, die komt voort uit FCA Bank wat je ook kan zien in de fitch url van de bank (https://www.fitchratings.com/entity/fca-bank-spa-80707579) Dus verder hoef je niet te zoeken hoor, de bank in de link die je gaf is dezelfde. Dit is overigens de meest recente rating action https://www.fitchratings....outlook-stable-26-07-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
Hier wat meer info over de structuur van CA Auto Bank https://www.automotive-on...tstransitie-te-bekostigen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rolfjes
  • Laatst online: 07-09 13:49
W1ck1e schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 13:09:
voor de spaarders die het willen weten: Vanmorgen heb ik geld van ing over gemaakt naar TR, minder dan 4 uur later aangekomen. n=1.
Storten - zelfde ervaring - max een uur.
Terugstorten -> 23 jan teruggeboekt, 25 jan aangekomen. TR naar ASN bank.

search hits: TR Trade Republic ASN ASNbank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Rolfjes schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 14:01:
[...]

Storten - zelfde ervaring - max een uur.
Terugstorten -> 23 jan teruggeboekt, 25 jan aangekomen. TR naar ASN bank.

search hits: TR Trade Republic ASN ASNbank
Vandaag (donderdag) weer een storting (ing -> TR) : 3,5 uur
Bij de laatste terugboekingen was het de dag erna binnen.

edit: beide stortingen een dag later (vrijdag) hebben ook 3,50 uur geduurd.

[ Voor 16% gewijzigd door W1ck1e op 26-01-2024 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpandroid
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 07:27
ECB laat de rente voorlopig op hetzelfde niveau.
Zouden de deposito rentes weer gaan stijgen?

https://www.nu.nl/economi...niet-genoeg-afgeremd.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Nu online
mpandroid schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 16:30:
ECB laat de rente voorlopig op hetzelfde niveau.
Zouden de deposito rentes weer gaan stijgen?

https://www.nu.nl/economi...niet-genoeg-afgeremd.html
Nee. depositos zijn langetermijn. De verwachting is dat de rente medio 2024 zal dalen, derhalve zijn depositorentes voor langere termijn lager dan kortetermijndepositos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankenstein
Advanzia stond per 5 januari in Duitsland op nummer 1 met vrij opneembaar (actierente). Dit is sinds gisteren niet meer het geval, want Ikano Bank zit nu boven Advanzia. De Duitse tak van deze bank accepteert geen klanten die niet in Duitsland wonen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Globalcitizen
Lang geleden had ik iets over Ruut gelezen, maar heb het hier niet meer gezien. Daarom ter info, o.a. 1 maands deposito 4%. Blijkbaar onder Duitse DGS.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B8uT_7wbUE3hVgTbN2MACWJ27pk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MxLdpYb39xbdl3nJn736g5DP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XpbReoq0CgboWwgyfaqYXX238q4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ltxyEilhi9qxzj5Tm59zpl4g.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Globalcitizen
P.S. in december is Ruut hier langsgekomen, maar info is nu wat duidelijker en ook specifiek voor Nederland. Dekking door Duitse DGS was eerder niet bekend.
Destijds leek er mogelijk sprake te zijn van een maandelijkse fee, die ik nu nog niet teruggevonden heb in de documentatie voor Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Globalcitizen
Minstens dit jaar geen maandelijkse fee
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q7PJDa0vTp9xvNFdvpmNDcWad_o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vB5Yq2eO8ak8XQUWT4StEjNG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpandroid
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 07:27
wibblemoo schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 16:32:
[...]

Nee. depositos zijn langetermijn. De verwachting is dat de rente medio 2024 zal dalen, derhalve zijn depositorentes voor langere termijn lager dan kortetermijndepositos.
Mijn vraag was ingegeven omdat mijn indruk was dat de recente rentedalingen veroorzaakt werden vanwege een mogelijk verwachte aankondiging van de ECB om de rentevoet te verlagen. En de diverse banken hier al op anticipeerden.

We zullen zien of de rentes (looptijd tot 1 jaar) weer iets gaan stijgen. Time will tell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Nu online
1 zwaluw maakt geen zomer. Als je het bericht helemaal leest, zie je dat de verwachting nog steeds een daling is. De markt verwacht deze medio dit jaar, en dus is het niet verrassend dat de ECB de rente nu niet heeft aangepast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Yapi Kredi verlaagt per aanstaande maandag een aantal rentes. 1 jaar deposito bijvoorbeeld gaat van 3,6% naar 3,3%. Vrij opneembaar gaat van 2,75% naar 2,5%. Kijk de website van de bank voor alle informatie.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• TheProf82
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-09 15:24
Net een Raisin rekening aangemaakt. De ING rente is dermate laag en wij hebben een beetje spaargeld. Het ging vrij gemakkelijk en straks maak ik mijn eerste centjes over. Het voelt toch een beetje nieuw en spannend, maar ik vertrouw het wel. Ik heb gekozen voor Nordax ondanks dat het klinkt als een laxeermiddel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06:23
TheProf82 schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 09:54:
Net een Raisin rekening aangemaakt. De ING rente is dermate laag en wij hebben een beetje spaargeld. Het ging vrij gemakkelijk en straks maak ik mijn eerste centjes over. Het voelt toch een beetje nieuw en spannend, maar ik vertrouw het wel. Ik heb gekozen voor Nordax ondanks dat het klinkt als een laxeermiddel
Het komt wel goed. Nordax is naar mijn ervaring een van de snellere partijen. Gisteren om 10:20 geld overgeboekt van Rabo naar Nordax (of eigenlijk Raising met gebruik van de plan-code). Om 15:00 keek ik voor het eerst en stond het geld er al op.

Ook als test een keer een euro laten uitbetalen, dat duurt ook maar een paar uur en daarna boek je hem van Raisin weer over naar je tegenrekening. Duurt maximaal 2 werkdagen maar vaak sneller.

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v151 + HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
W1ck1e schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 09:23:
Yapi Kredi verlaagt per aanstaande maandag een aantal rentes. 1 jaar deposito bijvoorbeeld gaat van 3,6% naar 3,3%. Vrij opneembaar gaat van 2,75% naar 2,5%. Kijk de website van de bank voor alle informatie.
Ik zie in de voorwaarden van Yapi Kredi nu ook staan dat de deposito's ALTIJD automatisch verlengd worden. Dat was voorheen niet zo. Dit kon bij het aanvragen bij een deposito uit worden gezet. Ik weet dat de voorwaarden enkele maanden geleden zijn verslechterd door enkel overlijden te zien als mogelijkheid de deposito te ontbinden. Voorheen was dit ook een huiskopen, werkloosheid of ziekte.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
TheProf82 schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 09:54:
Ik maar zoeken …. Heet deze bank dus anders in de app “NOBA Bank group AB”. Dacht al eens eerder dat de website en app niet hetzelfde waren maar verklaarde mijzelf voor gek.
Pagina: 1 ... 31 ... 159 Laatste

Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.

Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.

Trade Republic heeft zijn eigen topic.

We willen hier geen persoonlijke updates zien, dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.

Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling