Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:02

sanook

_/-\o_

Bar_en_boos schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 10:48:
[...]

Na een tweede email werd mijn Advanzia rekening opgeheven, maar heel professioneel oogt dat allemaal niet. Het heeft al met al wel 2 weken geduurd. Ik twijfel nu wat te doen mbt een nieuwe aanmelding. Wachten tot begin februari om eventueel die 4e maand erbij te krijgen met het risico dat de rente daalt of alsnog proberen een nieuwe rekening voor eind januari te openen.
Op 3 en 11 januari een verzoek gestuurd om de rekening op te heffen. Op de 12e kreeg ik de (standaard) mail over de verlenging voor 4,13% en toen gemaild dat opheffen niet nodig is. Tot op heden is mijn Advanzia account nog aktief, nieuwe inleg is onderweg. In al die tijd verder geen antwoord/reactie van Advanzia gehad...

En omdat ze die nieuwe actie voor verlenging van 4,13% tot eind april hebben denk ik niet dat ze per 1 februari gaan verlagen.

[ Voor 11% gewijzigd door sanook op 19-01-2024 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockel83
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 12:14
Bar_en_boos schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 10:48:
[...]

Na een tweede email werd mijn Advanzia rekening opgeheven, maar heel professioneel oogt dat allemaal niet. Het heeft al met al wel 2 weken geduurd. Ik twijfel nu wat te doen mbt een nieuwe aanmelding. Wachten tot begin februari om eventueel die 4e maand erbij te krijgen met het risico dat de rente daalt of alsnog proberen een nieuwe rekening voor eind januari te openen.
Ik had nu na bijna 2 weken en 3 mails verder nog steeds geen response van ze gehad. Ik was er wel een beetje klaar mee. Al laten ze maar iets horen, dat is beter dan niets zoals nu. En ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat in bijna 2 weken tijd niemand tijd gehad heeft om een mailtje te beantwoorden.

Ik heb zojuist gewoon gebeld, en aangegeven dat ik het wel lang begin te vinden. De vrouw aan de telefoon vroeg zich af waarom ik de rekening wilde opheffen aangezien ik volgens haar recentelijk al mijn rekening helemaal leeg gehaald had :?

Maargoed, ze zou de rekening meteen gaan opzeggen. 5 minuten later kreeg ik al een mailtje dat de rekening opgezegd was en dat het 3 werkdagen kon duren voordat de resterende rente overgeschreven werd naar een tegenrekening. En 5 min. daarna kreeg ik daar alweer de bevestiging van, dat de resterende rente dus al overgeschreven was.

Edit: Heb inmiddels de resterende rente zelfs al op de tegenrekening staan.

Dus het kan ineens allemaal toch wel heel snel gaan bij Advanzia. :+

Ik hoop ook dat ze de actie alsnog gaan verlengen (staat nog steeds t/m 31-01). Maar denk ook wel dat dit in de verwachting ligt aangezien veel mensen ook al verlenging hebben gekregen. Eind volgende week eens kijken om een nieuwe rekening te openen en dan gewoon even afwachten. Als die actie datum dan niet bijgesteld wordt, dan zorg ik wel gewoon dat ik vóór 31-01 die minimale €5000 op de rekening heb staan. Als tegen het einde van de maand 31-01 wel aangepast wordt, dan weer mooi op begin februari gaan gokken voor die "extra maand".

[ Voor 3% gewijzigd door Rockel83 op 19-01-2024 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:15
Tsjonge, mijn advanzia rekening is geopend.

Dus ik probeer een account aan te maken en ik krijg telkens te zien dat mijn credentials niet juist zijn. Paswoord reset, en nog steeds zijn mijn credentials niet juist.

Ik begrijp er niets van.
1. Rekeningnummer
2. Geboortedatum dag maand jaar
3. Wachtwoord
4. Image token

Submit. Wat doe ik nu fout?

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratiz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:21
Strider schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 13:18:

Dus ik probeer een account aan te maken en ik krijg telkens te zien dat mijn credentials niet juist zijn. Paswoord reset, en nog steeds zijn mijn credentials niet juist.

Ik begrijp er niets van.
1. Rekeningnummer
3. Wachtwoord
4. Image token

Al 2 dagen gewacht?

Op zoek naar gratis producten? https://www.gratiZ.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Nee, is dat nodig?

BlaBlaBla

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gratiz

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Harbo
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Strider schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 13:18:

Ik begrijp er niets van.
1. Rekeningnummer
3. Wachtwoord
4. Image token

1. Jij krijgt email dat je rekening geopend is
2. Volgende dag (in mij geval) eerst registreren met het wachtwoord dat jij bij de opening opgegeven hebt
3. Na registreren krijg jij een activatie link. Hier geef je je wachtwoord waarmee je in vervolg gaat inloggen
4. Lees 1 t/m 3 :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bernie2009
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-08 19:47
[Het is gelukt!

quote]W1ck1e schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 21:29:
[...]
Ik denk dat je toch even via de chatbot moet proberen in contact te komen met een medewerker. Ik weet niet meer welk bericht ik destijds (begin vorig jaar) heb geaccordeerd om de rente te krijgen. Succes !
[/quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockel83
Openbank heeft volgens mij inmiddels ook de actierente verlaagd naar 3.45%? Was iets van 3.65% dacht ik?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:17
Rockel83 schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 16:54:
Openbank heeft volgens mij inmiddels ook de actierente verlaagd naar 3.45%? Was iets van 3.65% dacht ik?
Ik krijg in ieder geval 3,65% ja. Zal nu maar wachten met bellen voor nieuwe rekening totdat de 6 maanden om zijn :+

Edit:
Op de frontpage adverteren ze nog steeds met 3,65%? Dus geen idee waar dan die 3,45% staat.

[ Voor 13% gewijzigd door RobertMe op 19-01-2024 17:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Novax
  • Registratie: November 2023
  • Niet online
henkNL schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 10:48:
[...]

Ik plan een automatische overboeking in op de maandag.
De rabo verwerkt dit rond 01:00 's nachts.
Rond 9 uur 's ochtends is dit bij Raisin en een kwartier later staat het op de Distingo rekening.

Ik weet niet hoe snel dat gaat als je dit zelf overboekt om bijvoorbeeld 08:00 uur.
Heb dit ook gedaan handmatig, net na 00:00 een overboeking gedaan naar Raisin met PLAN voor Nordax en dan staat het later die dag al op de Nordax spaarrekening (was niet al in de ochtend maar dus wel dezelfde dag).

Als ik het in de ochtend na 9:00 overmaakte stond het pas de volgende werkdag bij Nordax.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vdr01
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18:43

vdr01

MHI SRKZS-S 3.5

Vraag over Raisin. Maandag geprobeerd account aan te maken. Paspoortcontrole gehad en dat is goedgekeurd. Echter, foutje in adres gemaakt. Omdat ik nog geen adrescontrole heb gehad kan ik dit via inloggen en accountbeheer nog niet zelf wijzigen. Hierop klantenservice email gestuurd. 4 werkdagen later geen enkele reactie. Is dit de normale gang van zaken bij Raisin? Weet namelijk niet of ik hier dan mijn zuurverdiende spaarcentjes aan wil toevertrouwen. Ik kom geld brengen, niet halen zeg ik dan maar.

[ Voor 11% gewijzigd door vdr01 op 19-01-2024 17:43 ]

GT7 ID: ONYX_PdeG69

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockel83
RobertMe schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 17:18:
[...]

Ik krijg in ieder geval 3,65% ja. Zal nu maar wachten met bellen voor nieuwe rekening totdat de 6 maanden om zijn :+

Edit:
Op de frontpage adverteren ze nog steeds met 3,65%? Dus geen idee waar dan die 3,45% staat.
Ay! My bad...
Het ging om een deposito van 12 maanden. Te vluchtig overheen gekeken 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mathijsv
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:21
Sparen bij de Santander Consumer Bank (Spaanse DGS) was al langere tijd voor Belgische klanten mogelijk, maar nu ook voor Nederlanders. >> https://www.santanderconsumerbank.nl/nl/sparen

Rente op spaarrekening is 3,20%. Bij openen kun je kiezen voor 1 of 2 rekeninghouders. Omdat Openbank ook voor 99,99% eigendom is van Santander, kan het zijn dat ze onder hetzelfde DGS vallen, maar kan op de website van Openbank hier niet preciezere info over vinden. Weet iemand dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankenstein
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 19:33
mathijsv schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 19:26:
Sparen bij de Santander Consumer Bank (Spaanse DGS) was al langere tijd voor Belgische klanten mogelijk, maar nu ook voor Nederlanders. >> https://www.santanderconsumerbank.nl/nl/sparen

Rente op spaarrekening is 3,20%. Bij openen kun je kiezen voor 1 of 2 rekeninghouders. Omdat Openbank ook voor 99,99% eigendom is van Santander, kan het zijn dat ze onder hetzelfde DGS vallen, maar kan op de website van Openbank hier niet preciezere info over vinden. Weet iemand dit?
Vallen onder hetzelfde DGS, omdat beide banken in hetzelfde land gevestigd zijn.

Maar je bedoelt iets anders: tegoeden bij Santander en OpenBank zijn samen gedekt tot 100k, omdat de bedrijven deel uitmaken van hetzelfde concern. (Althans, daar ga ik vanuit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DappereDodo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05:13
pdukers schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 10:29:
[...]

Ieder deposito en vrij opneembare rekening dient apart vermeld te worden en ook je Raisin specifieke rekening. Ook als je meerdere rekeningen bij een bank hebt dienen deze apart vermeld te worden.
Waar haal je deze informatie vandaan, als ik vragen mag? Ik vul altijd één bedrag in voor banksaldi en één voor beleggjngen. Nog nooit een vraag over gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathijsv
  • Laatst online: 18:21
Frankenstein schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 19:28:
[...]

Vallen onder hetzelfde DGS, omdat beide banken in hetzelfde land gevestigd zijn.

Maar je bedoelt iets anders: tegoeden bij Santander en OpenBank zijn samen gedekt tot 100k, omdat de bedrijven deel uitmaken van hetzelfde concern. (Althans, daar ga ik vanuit).
Ja precies, je snapt wat ik bedoel. Ik ga er ook vanuit dat ze onder dezelfde inschrijving in het Spaanse DGS vallen, maar kan het niet zo snel zwart op wit terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Ik heb juist het idee dat OpenBank een semi zelfstandige bank is, waarvan toevallig 99,9999999% van de aandelen in handen van Santander zijn. Maar dat dus wel zelfstandig onder eigen licentie opereert.

Hier is de lijst met deelnemende banken onder het Spaanse DGS: https://www.fgd.es/en/member-institutions/ . Maar hier staat geen verdere informatie bij. Alleen een "BdE code", wat een bank registratie nummer lijkt te zijn. Maar of dat ook direct aantoont dat het een zelfstandige bank / licentie is? En zoeken op Santander geeft een hele lijst aan resultaten met allemaal eigen nummers.

Edit:
OpenBank spreekt op de eigen website over "Code van Bankinstelling", dus het is geen nummertje voor een bedrijf / handelsnaam maar echt de bankinstelling? En dat is dus datzelfde 0073 als wat de DGS instantie benoemd.

Vergelijk ik met het register van DNB en zoek ik daar op Knab is het resultaat Aegon, met een lijstje handelsnamen erbij waar dan Knab staat. Nu is DNB niet BdE of zo, maar bij BdE staat niks / nergens iets dat lijkt op handelsnamen verhaal. Dus of het komt in Spanje niet voor? Of OpenBank is zelfstandig?

[ Voor 31% gewijzigd door RobertMe op 19-01-2024 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Il 2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

Komen ze dan niet in het vaarwater van Openbank? ik zou niet weten waarom ze met elkaar de concurrentie zouden willen aan gaan...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laros88
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 10-09 21:27
Betekent dit ook dat je niet meer kan inloggen? Ik heb ook een bevestiging gekregen van afsluiten account maar ik kan nog steeds inloggen. Ik vind het ook vreemd dat in de "afsluitings email" staat dat je later kan bellen om het account opnieuw te activeren..we willen toch juist dat het account wordt gewist?
Rockel83 schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 12:24:
[...]

Ik had nu na bijna 2 weken en 3 mails verder nog steeds geen response van ze gehad. Ik was er wel een beetje klaar mee. Al laten ze maar iets horen, dat is beter dan niets zoals nu. En ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat in bijna 2 weken tijd niemand tijd gehad heeft om een mailtje te beantwoorden.

Ik heb zojuist gewoon gebeld, en aangegeven dat ik het wel lang begin te vinden. De vrouw aan de telefoon vroeg zich af waarom ik de rekening wilde opheffen aangezien ik volgens haar recentelijk al mijn rekening helemaal leeg gehaald had :?

Maargoed, ze zou de rekening meteen gaan opzeggen. 5 minuten later kreeg ik al een mailtje dat de rekening opgezegd was en dat het 3 werkdagen kon duren voordat de resterende rente overgeschreven werd naar een tegenrekening. En 5 min. daarna kreeg ik daar alweer de bevestiging van, dat de resterende rente dus al overgeschreven was.

Edit: Heb inmiddels de resterende rente zelfs al op de tegenrekening staan.

Dus het kan ineens allemaal toch wel heel snel gaan bij Advanzia. :+

Ik hoop ook dat ze de actie alsnog gaan verlengen (staat nog steeds t/m 31-01). Maar denk ook wel dat dit in de verwachting ligt aangezien veel mensen ook al verlenging hebben gekregen. Eind volgende week eens kijken om een nieuwe rekening te openen en dan gewoon even afwachten. Als die actie datum dan niet bijgesteld wordt, dan zorg ik wel gewoon dat ik vóór 31-01 die minimale €5000 op de rekening heb staan. Als tegen het einde van de maand 31-01 wel aangepast wordt, dan weer mooi op begin februari gaan gokken voor die "extra maand".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratiz
Il 2 schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 19:59:
[...]

Komen ze dan niet in het vaarwater van Openbank? ik zou niet weten waarom ze met elkaar de concurrentie zouden willen aan gaan...?
SNSbank, Regiobank, ASNbank.....allemaal onderdeel van de Volksbank. Gewoon een andere doelgroep aanboren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Il 2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
gratiz schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 20:04:
[...]

SNSbank, Regiobank, ASNbank.....allemaal onderdeel van de Volksbank. Gewoon een andere doelgroep aanboren.
Wat zou die andere doelgroep dan zijn? qua rente zitten ze ongeveer precies ertussen (normale rente 2,65%, bonusrente 3,65% van Openbank, Santander met 3,2%)
In al hun '.nl' documenten verwijzen ze nog steeds naar Belgie trouwens, dat is wel een beetje slordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratiz
RobertMe schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 19:55:
Ik heb juist het idee dat OpenBank een semi zelfstandige bank is, waarvan toevallig 99,9999999% van de aandelen in handen van Santander zijn. Maar dat dus wel zelfstandig onder eigen licentie opereert.

Hier is de lijst met deelnemende banken onder het Spaanse DGS: https://www.fgd.es/en/member-institutions/ . Maar hier staat geen verdere informatie bij. Alleen een "BdE code", wat een bank registratie nummer lijkt te zijn. Maar of dat ook direct aantoont dat het een zelfstandige bank / licentie is? En zoeken op Santander geeft een hele lijst aan resultaten met allemaal eigen nummers.

Edit:
OpenBank spreekt op de eigen website over "Code van Bankinstelling", dus het is geen nummertje voor een bedrijf / handelsnaam maar echt de bankinstelling? En dat is dus datzelfde 0073 als wat de DGS instantie benoemd.

Vergelijk ik met het register van DNB en zoek ik daar op Knab is het resultaat Aegon, met een lijstje handelsnamen erbij waar dan Knab staat. Nu is DNB niet BdE of zo, maar bij BdE staat niks / nergens iets dat lijkt op handelsnamen verhaal. Dus of het komt in Spanje niet voor? Of OpenBank is zelfstandig?
Ik gok dat als OpenBank en Santander en verschillende BdE codes hebben, ze allebei een losse bankvergunning hebben. En je dus voor 2x 100.000 verzekerd bent indien je bij beide banken een rekening hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
gratiz schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 20:04:
[...]

Met dat verschil dat de drie die jij noemt verschillende handelsnamen zijn van Volksbank.

Terwijl OpenBank voor zover ik kan vinden een zelfstandig bedrijf, met banklicentie, is waarbij toevallig 99,9999% van de aandelen in handen van Santander is. Dus het zijn wel degelijk min of meer concurrenten van elkaar en niet een andere naam geplakt op hetzelfde bedrijf. Voor zover ik tot nu toe kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratiz
RobertMe schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 20:12:
[...]

Met dat verschil dat de drie die jij noemt verschillende handelsnamen zijn van Volksbank.

Terwijl OpenBank voor zover ik kan vinden een zelfstandig bedrijf, met banklicentie, is waarbij toevallig 99,9999% van de aandelen in handen van Santander is. Dus het zijn wel degelijk min of meer concurrenten van elkaar en niet een andere naam geplakt op hetzelfde bedrijf. Voor zover ik tot nu toe kan vinden.
Een paar jaar terug hadden ASN, SNS en Regio dus 3 verschillende vergunningen. Dus voor 3x 100.000,-verzekerd. Dit hebben ze een paar jaar geleden aangepast naar 1 bankvergunning. Zie ook: https://www.consumentenbo...bels-onder-een-vergunning

[ Voor 6% gewijzigd door gratiz op 19-01-2024 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
Op zich is het wel een beetje raar specifiek voor Nederland want ze zijn allebei onderdeel van Santander’s Digital Consumer Bank (https://www.santander.com...are/digital-consumer-bank) maar OpenBank zat niet in Belgie en Santander Consumer Bank wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
gratiz schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 20:11:
[...]

Ik gok dat als OpenBank en Santander en verschillende BdE codes hebben, ze allebei een losse bankvergunning hebben. En je dus voor 2x 100.000 verzekerd bent indien je bij beide banken een rekening hebt.
Ik heb inderdaad nog wat andere proefjes gedaan. Zoeken op 0073 in het DGS register levert alleen OpenBank op. Dus die is echt uniek. Daarnaast gezocht op "a" om een mooie lange lijst te krijgen, en tot nummer 2xx (weet niet waar ik gestopt ben, 25x of zo) geen dubbele nummers gezien.
Maar ik ken dus niet de exacte werking van dr BdE codes en in hoeverre dat iets zegt over of het onder de licentie en daarmee DGS van een ander valt.

Maar eenieder is natuurlijk vrij om het na te vragen :) https://www.fgd.es/en/get-in-touch/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
Banco Santander recently created a new business reporting unit, Digital Consumer Bank (DCB), which includes SCF and Openbank. The latter is a separate legal entity with EUR14 billion of assets at end-2021 that acts as Banco Santander’s digital bank and offers retail banking services, including deposit-gathering, in Spain and other European markets. SCF uses Openbank’s digital capabilities to further improve its digital capabilities, while Openbank benefits from SCF’s large customer base to expand its retail capabilities across Europe.
Bron https://www.santandercons...ok-Stable-05-Dic-2022.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Novax schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 20:21:
SCF uses Openbank’s digital capabilities to further improve its digital capabilities, while Openbank benefits from SCF’s large customer base to expand its retail capabilities across Europe
Not sure. Moeten we dit nu lezen als "SCF koopt/huurt/... de software/infrastructuur van OpenBank"? Of moeten we dit lezen als "eigenlijk is SCF onderdeel van OpenBank"?
Eerste zou dan "aparte licentie" zijn, tweede niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
RobertMe schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 20:24:
[...]

Not sure. Moeten we dit nu lezen als "SCF koopt/huurt/... de software/infrastructuur van OpenBank"? Of moeten we dit lezen als "eigenlijk is SCF onderdeel van OpenBank"?
Eerste zou dan "aparte licentie" zijn, tweede niet?
Als ik het zo lees dan zijn SCF en OpenBank onderdeel van SDCB maar OpenBank is nog wel een aparte entiteit met een aparte bank licentie. De technologie van OpenBank wordt gebruikt in andere onderdelen van SDCB.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

vdr01 schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 17:39:
Vraag over Raisin. Maandag geprobeerd account aan te maken. Paspoortcontrole gehad en dat is goedgekeurd. Echter, foutje in adres gemaakt. Omdat ik nog geen adrescontrole heb gehad kan ik dit via inloggen en accountbeheer nog niet zelf wijzigen. Hierop klantenservice email gestuurd. 4 werkdagen later geen enkele reactie. Is dit de normale gang van zaken bij Raisin? Weet namelijk niet of ik hier dan mijn zuurverdiende spaarcentjes aan wil toevertrouwen. Ik kom geld brengen, niet halen zeg ik dan maar.
Gewoon even bellen, dan kun je het waarschijnlijk direct oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockel83
Laros88 schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 20:03:
Betekent dit ook dat je niet meer kan inloggen? Ik heb ook een bevestiging gekregen van afsluiten account maar ik kan nog steeds inloggen. Ik vind het ook vreemd dat in de "afsluitings email" staat dat je later kan bellen om het account opnieuw te activeren..we willen toch juist dat het account wordt gewist?

[...]
Zoiets heb ik niet in de mail gekregen.
Alleen dat het account gesloten zou worden en dat ik de tot dan opgebouwde rente uitgekeerd zou krijgen. Dat laatste is vrij normaal met opzeggen/ sluiten. En ik heb het inmiddels ook al op de RABO rekening staan.

Inloggen heb ik niet meer geprobeerd. Wil het afsluiten verder niet "verstoren". Weet niet of er weer iets getriggerd kan worden of "op poppen" wanneer ik dat probeer. Laat het liever voor wat het om volgende week weer ergens een nieuwe aanmelding in te dienen. Kom er dan denk ik snel genoeg achter.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Frankenstein
Rentewijziging bij FCM in Malta: 3,58% vrij opneembaar bij saldo vanaf 50k. Bij lager saldo ongewijzigd 2,58%.

Depositorente 3,58% voor alle looptijden (3 tot en met 12 maanden).

Bij deze Maltese bank kun je als Nederlander ook terecht. Je krijgt dan de Maltese rente (voor Duitsland en Tsjechië gelden andere tarieven, waar wij niet onder vallen).

https://www.fcmbank.com.mt/personal-saving-account-new/

[ Voor 30% gewijzigd door Frankenstein op 19-01-2024 21:03 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
RobertMe schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 20:16:
[...]

Ik heb inderdaad nog wat andere proefjes gedaan. Zoeken op 0073 in het DGS register levert alleen OpenBank op. Dus die is echt uniek. Daarnaast gezocht op "a" om een mooie lange lijst te krijgen, en tot nummer 2xx (weet niet waar ik gestopt ben, 25x of zo) geen dubbele nummers gezien.
Maar ik ken dus niet de exacte werking van dr BdE codes en in hoeverre dat iets zegt over of het onder de licentie en daarmee DGS van een ander valt.

Maar eenieder is natuurlijk vrij om het na te vragen :) https://www.fgd.es/en/get-in-touch/
Volgens https://nl.wikipedia.org/wiki/Openbank :) (maar geen verdere bron)
Openbank is een Spaanse onlinebank die sinds haar oprichting in 1995 tot Banco Santander behoort. De bank heeft haar eigen banklicentie en staat ingeschreven in het bankregister van de Banco de España met bankcode 0073.
Santander Consumer Finance heeft bankcode 0224 en Santander zelf heeft bankcode 0049

[ Voor 4% gewijzigd door Novax op 19-01-2024 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeRobje
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 23-03 11:34
Goedemorgen,

Ik heb even een deel van dit topic terug gelezen.
Maar kwam weinig tegen over Trade Republic is daar een reden voor?
Ze geven 4% rente en maandelijkse uitbetaling.
Lijkt mijn niet verkeerd.
Ze komen ook met een betaalpas in de toekomst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hondjeee
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:32
OmeRobje schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 10:40:
Goedemorgen,

Eens.

Nadeel: tot 50.000 euro

Voordeel: vrij opneembaar

Het verschilt wel onder welk land je valt qua DGS, want volgens mij gebruiken ze meerdere partnerbanken. Mijn geld bij Trade Republic staat in ieder geval bij Citi Group en valt onder het Duitse DGS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21:31
Goedemorgen,

Ze bestaan nog niet zo lang, maar zijn sindsdien toch best wel vaak besproken. ( tip: zoek op ' TR ' )

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Mesque
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 08-09 00:54
Banca Progetto uiteindelijk toch geopend, was een beetje huiverig na de verschillende annuleringen die ik hier zag. Ook nog tegen de 4.10% voor twee jaar.

Dank allen in de topic. Ik zat al een tijdje op teveel spaargeld op de ING rekening maar heb nu via OpenBank en enkele deposito’s deze “luie” positie eindelijk opgeruimd. Dankzij dit topic toch de stap eindelijk gezet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpsyn
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-08 13:33
Drardollan schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 12:44:
[...]

Ja, je mist het weekend. Er is geen verbod ingesteld op overboekingen die een werkdag duren. In jouw geval is de boeking op vrijdag gestart en de volgende werkdag, dus maandag, uitgevoerd. De rentedatum is bij beide banken gelijk, dus of de vrijdag of de maandag (ik verwacht de maandag, de dag dat de transactie daadwerkelijk uitgevoerd werd omdat je op donderdag te laat was).

Je euro is op papier vastgehouden inderdaad, maar dat is enkel de boekingsdatum en heeft niets van doen met de rentedatum.

Een volgende keer kan je wellicht beter eerder de centen overmaken (op donderdag voor 15:00 om precies te zijn), dan kan je er wel de volgende dag gelijk iets mee.
Niet dus, dat is het punt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OO5jG3GBQt-LKK5xMFiNMu3L80k=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/qBD6ahQYO9VU3o70ZIKbH7FI.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AURhbLBrCUF8mstZ6ftj1uIDMZg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ZMvxmYBsqndRePxwWCtbEsjC.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs82
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-05 13:37
Om gebruik de maken van het verlengen van de actie-spaarrente bij Consors zojuist even een Sparplan aangemaakt dat elke maand voor 125 euro https://www.consorsbank.d..._World_Ue_1d-IE00BK1PV551 (
Xtrackers MSCI World ETF 1D - WKN A1XEY2 | ISIN IE00BK1PV551 | ETF) automatisch aankoopt.

Nergens in de actievoorwaarden zie ik hoe lang 'wertpapieren' aangekocht moeten blijven. Heeft iemand hier navraag over gedaan bij Consors? Ik kan natuurlijk de ETF voor de komende 6 maanden gewoon automatisch blijven aankopen, zie dat Laufende Kosten met 0,12 % best ok zijn?

Zeker als de rente op 4% blijft staan; of eventueel wanneer de ECB verlaagd bijv. 3,75% ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Thijs82 op 20-01-2024 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-09 17:04

Barrycade

Through the...

Goedemorgen,

Dan lees je selectief of realiseer je je wellicht niet dat het hier veel afgekort wordt tot TR.

Dus al die posts over dat er geld kwijt was of onduidelijkheid over of het nu wel of niet onder DGS valt en onder welk land dan. En of het onder de VRH onder spaargeld gaat of onder beleggingen en als er dan van TR gesproken wordt gaat het over Trade Republic.

Dus wellicht helpt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockel83
Barrycade schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 14:04:
[...]

Dan lees je selectief of realiseer je je wellicht niet dat het hier veel afgekort wordt tot TR.

Dus al die posts over dat er geld kwijt was of onduidelijkheid over of het nu wel of niet onder DGS valt en onder welk land dan. En of het onder de VRH onder spaargeld gaat of onder beleggingen en als er dan van TR gesproken wordt gaat het over Trade Republic.

Dus wellicht helpt dit?
En ze reageren gewoonweg niet op mails O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crasheeee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 09-09 17:44
M’n actierente van Advanzia met 3,66% loopt 31 maart af.

Twijfel beetje tussen Consorbank en Credit Europe Bank. Zitten allebei rond hetzelfde percentage.

Iemand een zienswijze/mening wat de keus makkelijker maakt?

P.s. deposito is geen optie voor dit jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:59
Crasheeee schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 15:09:

Twijfel beetje tussen Consorbank en Credit Europe Bank. Zitten allebei rond hetzelfde percentage.

Van de website van ceb:
Open nu je eerste Credit Europe Spaarrekening en ontvang 3,55% p.j. als welkomstgeschenk, gegarandeerd voor de eerste 6 maanden.
Als je een nieuwe klant zou zijn: gegarandeerd deze rente (of meer) voor de komende 6 maanden, op vrij opneembaar. Dus dat zou ik doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:01

Realiseer je dat Consors een lange doorlooptijd kent voor het openen van een rekening (3 maanden duurde het bij mij). Wellicht/hopelijk krijg je tegen die tijd een nieuw verlengingsaanbod vsn Advanzia?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Mijn 3,66% actierente bij Advanzia verloopt als goed eind deze maand, maar geen verlengingsaanbod gehad. Ik stuur ze even een mailtje dan maar. Anders idd een rekening bij CEB openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
W1ck1e schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 15:33:
[...]

Van de website van ceb:

[...]
Als je een nieuwe klant zou zijn: gegarandeerd deze rente (of meer) voor de komende 6 maanden, op vrij opneembaar. Dus dat zou ik doen.
En als je al klant bent: vragen voor 3,55% rente is gratis.

Ik heb dat gedaan en gekregen (lege spaarrekening, wel al langere tijd een deposito), en ook @Pistachenootje heeft bij mijn weten de actierente gekregen na vragen (ook in zijn geval denk ik met een lege spaarrekening).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
RobertMe schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 17:08:
[...]

En als je al klant bent: vragen voor 3,55% rente is gratis.

Ik heb dat gedaan en gekregen (lege spaarrekening, wel al langere tijd een deposito), en ook @Pistachenootje heeft bij mijn weten de actierente gekregen na vragen (ook in zijn geval denk ik met een lege spaarrekening).
Ik heb dat zelf ook gedaan. Gewoon een nette mail schrijven en vragen. Vergeleken met de andere spaarrekeningen die ik heb met vrij opneembaar geld een fijne rente. Helaas is voor mij de periode van 6 maanden eind maart al weer voorbij, dus of het geld dan blijft staan weet ik nog niet. Het is natuurlijk wel vrij opneembaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy1977
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 31-01 00:40
Uit ervaring heb ik geleerd dat een mailtje geen effect heeft om de rente te verlengen, deze wordt
gewoon verlaagd.
xileS schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 17:05:
Mijn 3,66% actierente bij Advanzia verloopt als goed eind deze maand, maar geen verlengingsaanbod gehad. Ik stuur ze even een mailtje dan maar. Anders idd een rekening bij CEB openen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

Ik zou me hier pas in maart mee bezig gaan houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

Crazy1977 schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 17:39:
Uit ervaring heb ik geleerd dat een mailtje geen effect heeft om de rente te verlengen, deze wordt
gewoon verlaagd.

[...]
Afgelopen weken hebben diverse Advanzia klanten een aanbieding gehad voor verlenging vanaf 1 februari tot eind aptil voor 4,13% (nu 3,87% tot eind januari), ik zelf ook. Ik had mijn rekening een paar weken geleden wel al leeggehaald, ik weet niet of dat bij anderen ook het geval is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy1977
jaa klopt een aanbieding van Advanzia als ze een mailtje ontvangen, dan krijg je een
verlenging van de rente maar als je geen mailtje ontvang maar ze zelf mailt krijg je
dat niet, dus het is dan wachten op een mailtje van ze of de rekening opheffen en deze opnieuw
openen ;)
sanook schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 18:20:
[...]

Afgelopen weken hebben diverse Advanzia klanten een aanbieding gehad voor verlenging vanaf 1 februari tot eind aptil voor 4,13% (nu 3,87% tot eind januari), ik zelf ook. Ik had mijn rekening een paar weken geleden wel al leeggehaald, ik weet niet of dat bij anderen ook het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

Crazy1977 schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 18:46:
jaa klopt een aanbieding van Advanzia als ze een mailtje ontvangen, dan krijg je een
verlenging van de rente maar als je geen mailtje ontvang maar ze zelf mailt krijg je
dat niet, dus het is dan wachten op een mailtje van ze of de rekening opheffen en deze opnieuw
openen ;)

[...]
Heb jij nog geld op je Advanzia rekening staan of is het al leeggehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy1977
Mijn actierente was tm eind 2023, dus begin 2024 alles leeggetrokken tot ze weer met een aanbieding komen.
sanook schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 18:55:
[...]

Heb jij nog geld op je Advanzia rekening staan of is het al leeggehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Crazy1977 schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 17:39:
gewoon verlaagd.

[...]
Ik ga ze alleen vragen of het klopt dat mijn actierente deze maand afloopt. Helaas zelf geen verleningsaanbod ontvangen.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• GroteVoet459
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:41
Pinned/Bewaarpost: Distingo (via Raisin)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/egWofi3pNBhwwqvKNhDtypOVhyo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/CHpVWW8U15sdxItYrIGVxwS0.png?f=user_large

Website: https://www.raisin.nl/banken/distingo-bank/
Rating: Merknaam van Creditpat (https://thebanks.eu/banks/14018)

Actuele rente: 2.21% (2,23% effektief) - per 23-Apr
Rentebetaling: Per kwartaal
Op 01-Apr-2024 (2e Paasdag) werd de rente gewoon op de dag zelf uitgekeerd.
Kosten: Geen
Type: Vrij opneembaar

DGS: Frankrijk, tot € 100.000 - FGDR (Fonds de Garantie des Dépôts et de Résolution)
Bronbelasting: Nee
Erfbelasting: Nee - Raisin zegt dat zo geregeld te hebben met hun partnerbanken

En/Of: Nee
App: Ja - Standaard Raisin App(Android & iOS)
Wordt opgebouwde rente getoond: Nee
Snelheid van overboeken: Naar Raisin 1 werkdag, van Raisin naar Distingo 1 werkdag. Je kan direct doostorten door gebruik te maken van de PLAN-code. Opnemen naar huisbank ook 2x 1 werkdag.
Beperkingen opnemen/overboeken? Minimaal saldo is € 1,-
Moment van jaaropgaaf (voor IB): Begin maart - er komt van Raisin één overzicht met alle deposito's en spaarrekeningen.
Andere diensten: geen
Bijzonderheden: geen

Doorlooptijd openen rekening: 3 (werk)dag [per 16-Jan-2024] **.
Let op: Je hebt voor het openen van een rekening bij deze bank eerst een actief account bij Raisin nodig.
Identificatie: Raisin gebruikt de al beschikbare gegevens, maar je moet je BSN nog wel een keer bevestigen..
Extra vragen:
  • Start-inleg (in Euros)
    ** Let op: Raisin zet de aanvraag pas door naar Distingo als dat bedrag op je Raisin-rekening staat. Kies een klein bedrag (bijvoorbeeld het minimum van € 1) zodat je minimaal rente verliest tijdens de aanvraag-periode.
  • Ben je een Politiek Belangrijk Persoon (Ja/Nee)
  • Europese Nationaliteit (Ja/Nee)
  • Bron van het spaargeld (Lijst)
  • Bruto jaarinkomen (Lijst)
Gerelateerd nieuws:
17-Nov-2023: Meer rente in het vat voor spaarder (Telegraaf.nl)
19-Dec-2023: Distingo-bank review - is sparen via Distingo betrouwbaar en veilig? (Ontwikkelfinancieel.nl)
12-Jan-2024: https://b2b2c.nl/financie...nte-europa-distingo-bank/

Rentewijzigingen (Nominale / Effektieve rente):
23-Apr-2025: 2,21% / 2,23%
10-Apr-2025: 2,26% / 2,28%
26-Mar-2025: 2,31% / 2,33%
20-Mar-2025: 2,41% / 2,43%
11-Mar-2025: 2,46% / 2,48%
27-Feb-2025: 2,51% / 2,53%
20-Feb-2025: 2,61% / 2,63%
10-Feb-2025: 2,66% / 2,69%
03-Feb-2025: 2,71% / 2,74%
27-Jan-2025: 2,76% / 2,79%
02-Jan-2025: 2,81% / 2,84%
20-Dec-2024: 2,86% / 2,89%
12-Dec-2024: 2,91% / 2,94%
15-Nov-2024: 3,01% / 3,05%
04-Okt-2024: 3,06% / 3,10%
16-Sep-2024: 3,16% / 3,20%
19-Jun-2024: 3,26% / 3,30%
28-Mei-2024: 3,33% / 3,37%
17-Jan-2024: 3,31% / 3,35%
09-Jan-2024: 3,29% / 3,33%
08-Dec-2023: 3,27% / 3,31%
30-Nov-2023: 3,16% / 3,19%
28-Nov-2023: 3,12% / 3,15%
15-Nov-2023: 3,10% / 3,12% (Nieuw bij Raisin)

[ Voor 6% gewijzigd door GroteVoet459 op 25-04-2025 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

RobertMe schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 08:56:
[...]

En scheelt bronbelasting (/documenten aanleveren) verhaal.
Wat voor documenten moet je volgens jou dan aanleveren? Bij de aanvraag 1 vinkje zetten is toch voldoende?
Hiertoe voltooit/accepteert u tijdens uw online spaarrekening- of termijndeposito-aanvraag het digitale Attest Roerende Voorheffing Niet-inwoners (ter vrijstelling van Belgische bronbelasting op spaarrente).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
sanook schreef op zondag 21 januari 2024 @ 05:35:
[...]

Wat voor documenten moet je volgens jou dan aanleveren? Bij de aanvraag 1 vinkje zetten is toch voldoende?

[...]
Als ik in dit topic zoek op "CKV document" levert dat best wel wat resultaten op, deze bv: sanook in "Het spaartopic - Deel 4" . Hierin omschrijft ene @sanook dat hij een document bij de gemeente heeft opgevraagd om de rekening bij CKV te openen. Bij sommige resultaten twijfel ik echter of het gaat om de Raisin adres verificatie, of om CKV die het document moet hebben. Maar @sanook is volgens mij al langer Raisin klant, wat ook blijkt uit de "Geld voor de rekeniing staat reeds gereserveerd bij Raisin.", zonder adres verificatie bij Raisin heeft hij geen rekeningnummer van Raisin en kan er dus ook geen geld op staan

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

Dat gaat om een adres verificatie, gevraagd door CKV. Ik was in de veronderstelling dat jij een document bedoelde vanwege de bronbelasting. Adresverificatie is logisch, al had ik dat uiteraard al via Raisin gedaan.

[ Voor 48% gewijzigd door sanook op 21-01-2024 08:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
sanook schreef op zondag 21 januari 2024 @ 08:01:
[...]

Dat gaat om een adres verificatie, gevraagd door CKV. Ik was in de veronderstelling dat jij een document bedoelde vanwege de bronbelasting. Adresverificatie is logisch, al had ik dat uiteraard al via Raisin gedaan.
Nouja, verkeerde interpretatie dan waarom het document nodig is. Maar er wordt hier best veel gesproken over dat je iets van een document moet aanleveren, dat soms ook weer geweigerd werd?

En Distingo dat ik vorig weekend heb aangevraagd was donderdag geopend. Niks voor hoeven doen behalve wat vraagjes invullen bij Raisin. Dus geen extra adresverificatie waarbij document van RDW gezocht moet worden dat wel of niet werkt, of een document bij gemeente opgevraagd moet worden dat per post wordr verstuurd, of wat dan ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03:07
sanook schreef op zondag 21 januari 2024 @ 08:01:
Adresverificatie door de deelnemende banken vind ik eigenlijk niet logisch, juist omdat dat al door Raisin gedaan is, in tweevoud zelfs. Niet alleen vraagt Raisin tijdens de aanmeldprocedure zelf om een document waaruit het adres blijkt te uploaden maar dat wordt door de interviewer bij de videocall nogmaals gevraagd (schijnen ze niet altijd te vragen maar bij mij wel).

Aan de ene kant besteedt CKV de klantenwerving uit aan Raisin, en aan de andere kant vertrouwen ze het adres van de klant niet, dat is toch vreemd? Andere banken die met Raisin samenwerken vragen dat niet, althans Nordax niet. Die vroeg alleen nog om het tax ID.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpandroid
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 20:56
Bij de aanvraag voor een CKV spaarrekening begin december werd ik ook gevraagd een adresbewijs aan te leveren.
Dit terwijl ik al een tweetal deposito's bij CKV had lopen.

Zelf denk ik dat dit gevraagd werd omdat mijn deposito's al langer dan 6 maand daarvoor aangevraagd waren, dus o.b.v. een "oud' adresbewijs. Ik denk dat dit puur als bewijslast voor de Belgische belastingdienst dient i.v.m. vrijstelling voor de bronbelasting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Ik heb dat "toen" (~november '22) bij Renault gehad. Aangemeld voor Raisin, nadat account was aangemaakt Renault spaarrekening aangevraagd en toen moest ik nog een keer adresbewijs uploaden.
mpandroid schreef op zondag 21 januari 2024 @ 09:12:
Ik denk dat dit puur als bewijslast voor de Belgische belastingdienst dient i.v.m. vrijstelling voor de bronbelasting.
Dat denk ik dus ook. Vandaar dat ik dan ook "document voor bronbelasting" verhaal schreef O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonyMontana
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 28-01 17:19
Ik zie hier regelmatig berichten over de mogelijkheid voor het verlengen van de actierente
voor nieuwe klanten bij Advanzia en Openbank.

Heeft iemand dat ooit bij CEB geprobeerd / voor elkaar gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankenstein
TonyMontana schreef op zondag 21 januari 2024 @ 13:29:
Ik zie hier regelmatig berichten over de mogelijkheid voor het verlengen van de actierente

Dat niet. Wel deposito's van 6%!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Harbo schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 14:23:
[...]

1. Jij krijgt email dat je rekening geopend is
2. Volgende dag (in mij geval) eerst registreren met het wachtwoord dat jij bij de opening opgegeven hebt
3. Na registreren krijg jij een activatie link. Hier geef je je wachtwoord waarmee je in vervolg gaat inloggen
4. Lees 1 t/m 3 :)
Het lijkt zo simpel maar het werkt bij mij gewoon niet, ik blijf constant de melding krijgen dat mijn inloggegevens incorrect zijn, ook na een paswoord reset.

Of geld het weekend niet als 2 dagen?

Ik heb op vrijdag 1 euro overgeboekt en vandaag wel per mail bevestiging gekregen dat die euro is aangekomen.

*Ik heb maar eens gebeld, je moet 1 werkdag wachten.

[ Voor 3% gewijzigd door Strider op 22-01-2024 10:20 ]

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
Volgens mij nog niet gemeld:
De aanbieding bij Consors voor nieuw klanten is per afgelopen donderdag (18-Jan) lager geworden. I.p.v. 3,75% in de eerste 6 maanden krijgen die nu nog maar 3,50%.

De standaard rente na die periode van slechts 1,00% is gelijk gebleven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hansi55
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 19:45
Strider schreef op maandag 22 januari 2024 @ 09:59:
[...]

Het lijkt zo simpel maar het werkt bij mij gewoon niet, ik blijf constant de melding krijgen dat mijn inloggegevens incorrect zijn, ook na een paswoord reset.

Of geld het weekend niet als 2 dagen?

Ik heb op vrijdag 1 euro overgeboekt en vandaag wel per mail bevestiging gekregen dat die euro is aangekomen.

*Ik heb maar eens gebeld, je moet 1 werkdag wachten.
Beste Strider,

bij de aanvraag van je account moet je een wachtwoord opgeven zonder speciale tekens!!
Dit moet je na 2 dagen gebruiken voor de registrering.
Daarna kun je een wachtwoord gebruiken MET speciale tekens.

Ik denk overigens dat het weekend niet geldt als werkdag bij Advanzia...

Probeer het (morgen) maar eens. Sukses. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vogels60
  • Registratie: Januari 2021
  • Nu online
TonyMontana schreef op zondag 21 januari 2024 @ 13:29:

Hier ben ik dan ook wel zeer benieuwd naar.

7800X3D | B650E-F | DDR5-6000C30 64GB | RTX4070Ti | 990PRO 2TB

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 20:38
Hansi55 schreef op maandag 22 januari 2024 @ 11:20:
[...]
bij de aanvraag van je account moet je een wachtwoord opgeven zonder speciale tekens!!
Dit moet je na 2 dagen gebruiken voor de registrering.
Daarna kun je een wachtwoord gebruiken MET speciale tekens.
Krankzinnig! En dat in een bancaire omgeving....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansi55
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 19:45
Tsja, dat klopt maar wordt goedgemaakt door de aantrekkelijke rente!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockel83

De aanmeldformulieren hadden betrekking op België. Het IBAN is ook Belgisch.
Dus lijkt zover compleet los te staan van Santander en Openbank in Spanje. Het zal dan ongetwijfeld wel een onderdeel van het Spaanse Santander zijn, maar onder Belgische DGS?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Nee, Spaans en het valt onder Santander Consumer Finance:
Is mijn spaargeld goed beschermd?
Ja, tot maximaal €100.000 per persoon per bankinstelling.

Santander Consumer Bank valt als Belgisch bijkantoor van Santander Consumer Finance onder het Spaanse depositogarantiestelsel. Dat stelsel beschermt uw spaargeld in geval van faillissement tot maximaal €100.000 per persoon en per bankinstelling. Deze bescherming geldt voor particulieren, ongeacht het aantal rekeningen.
Als ik het goed interpreteer, zijn Santander, Santander Consumer Finance en Openbank elk afzonderlijk lid van het Spaanse DGS, volgens de Spaanse DGS site. Of dat inhoudt dat er voor elk apart 100k dekking is, durf ik niet te zeggen, maar lijkt me dan wel aannemelijk.

[ Voor 4% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 22-01-2024 15:46 ]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Cyb

Snuf. schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 17:56:
[...]
Uiteraard heb je nog wel het risico dat als gevolg van een koersdaling de omvang van het DGS kleiner wordt. Ik hou wel een forse marge aan t.o.v. de grens.
[...]
Lijkt me lastig, bepalen hoe grote marge je zou moet nemen.

Reuters vorige maand: Explainer: How Sweden's commercial real estate problems could spark financial meltdown

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
sanook schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 14:44:
[...]

Zo'n RDW document ziet er eigenlijk niet erg officieel uit, misschien accepteren ze (daarom) juist geen documenten die te downloaden zijn...
Ik heb zelf deze week een spaarrekening bij CKV geopend en bij de gemeente een document opgevraagd. Helaas is de postbezorging hier de laatste tijd een beetje een drama.
Wordt het account bij CKV pas geopend als dit bewijs ontvangen/goedgekeurd is of maakt dat niet uit?
Geld voor de rekeniing staat reeds gereserveerd bij Raisin.
Mag ik vragen wat voor document je hebt opgevraagd? Mijn vriendin heeft namelijk geen enkel recent document vanuit de belastingdienst of gemeente (nagenoeg alles loopt via mijn naam), maar het lijkt mij sterk dat een BRP-uittreksel ad €20 de enige optie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
Daling bij TF Bank vanaf 26 december:
  • 1 jaar deposito: 3,65% naar 3,50%
  • 2 jaar deposito: 3,40% naar 3,30%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

rgras schreef op maandag 22 januari 2024 @ 16:23:
[...]

Mag ik vragen wat voor document je hebt opgevraagd? Mijn vriendin heeft namelijk geen enkel recent document vanuit de belastingdienst of gemeente (nagenoeg alles loopt via mijn naam), maar het lijkt mij sterk dat een BRP-uittreksel ad €20 de enige optie is.
Een gewone BRP (wel checken dat adres er op staat), kostte hier 'slechts' €5,90.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-09 17:04

Barrycade

Through the...

Er zijn toch wel enige instanties waar je wat kan aanvragen? Of wellicht brieven van hebt als dan niet via mijn overheid?

Ik heb bv net mijn donatie register aangepast. Krijg je een mooie pdf van de brief die ze sturen als bevestiging met je adres er op en briefhoofd van Ministerie van Welzijn. Geen idee of CKV dat accepteerd. Maar ik heb alleen maar rekening via Rasin bij banken zonder bronbelasting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadster112
  • Laatst online: 17:47
Banca Progetto heeft ons geïnformeerd dat het de rente op het door u aangevraagde termijndeposito op 26.1.2024 gaat verlagen naar 3.75% p.j.

Voor 6 maanden. Had deze verlengd toen die nog 4% was. Niet heel lang geleden naar 3,90%. En mijn andere deposito loopt pas de 31e af. Jammer maar helaas.

[ Voor 6% gewijzigd door Roadster112 op 22-01-2024 17:42 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
In navolging van bovenstaande alle Banca Progetto dalingen vanaf 26 januari:
  • 3 maanden deposito: 3,90% naar 3,75%
  • 6 maanden deposito: 3,90% naar 3,75%
  • 9 maanden deposito: 3,90% naar 3,75%
  • 1 jaar deposito: 4,00% naar 3,85%
  • 2 jaar deposito: 4,00% naar 3,85%
  • 3 jaar deposito: 4,00% naar 3,85%
En ook verdere dalingen bij Orange bank vanaf 29 januari:
  • 6 maanden deposito: 3,20% naar 3,00%
  • 1 jaar deposito: 3,30% naar 3,00%

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroteVoet459
Novax schreef op maandag 22 januari 2024 @ 17:47:
Dank voor de waarschuwing - dan maar even 3 dagen eerder dan gepland "verlengen+oprekken".
Want die stond in de agenda voor 29 januari ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
Barrycade schreef op maandag 22 januari 2024 @ 17:35:
Er zijn toch wel enige instanties waar je wat kan aanvragen? Of wellicht brieven van hebt als dan niet via mijn overheid?
Er zijn er genoeg maar je kunt, net als ik, de pech hebben dat die allemaal rond dezelfde periode komen en als ze dan minder dan 6 maanden oud moeten zijn heb je buiten die period net pech.

Sommige belastingen die je automatisch laat incasseren geven ook geen periodiek document, terwijl de niet-automatische ("acceptgiro") optie je die wel oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanderwolf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:33
Heb inmiddels een deposito bij Orange en de aanvraag voor een rekening bij CKV is nog steeds in behandeling. Hier al gelezen dat het bij CKV lang kan duren dus geen verrassing.

Wat wel opmerkelijk is: zodra Raisin het geld overmaakt naar een bank (te zien in transacties) verdwijnt het van het dashboard en is het blijkbaar in het luchtledige. Ik vind dat het dashboard een totaaloverzicht moet zijn van alles wat naar Raisin overgemaakt is of via hun ondergebracht bij een bank. Het zal vast voor korte tijd zijn en dan geen big deal maar vind het wel een slordigheidje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • 3 maanden deposito: 3,90% naar 3,75%
  • 6 maanden deposito: 3,90% naar 3,75%
  • 9 maanden deposito: 3,90% naar 3,75%
  • 2 jaar deposito: 4,00% naar 3,85%
  • 3 jaar deposito: 4,00% naar 3,85%
Flinke daling zeg, gaat echt hard nu.

BlaBlaBla

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GroteVoet459
Hiermee komen ze onder de vrij-opneembare rentes van 7 andere alleen al bij Raisin,
Met BigBank, MeDirect en de onder-voorwaarden of nieuw-klanten rekeningen komen daar nog 9 bij.
Dan nog de brokers en card-providers ...

Normaliter wordt je beloond voor het langer later staan, maar blijkbaar zien ze bij veel banken een grote daling aankomen, of hebben ze genoeg "verhuis moeie" klanten die het steeds maar verplaatsen van hun spaargeld opgegeven en het maar laten staan

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
GroteVoet459 schreef op maandag 22 januari 2024 @ 21:05:
[...]

Hiermee komen ze onder de vrij-opneembare rentes van 7 andere alleen al bij Raisin,
Met BigBank, MeDirect en de onder-voorwaarden of nieuw-klanten rekeningen komen daar nog 9 bij.
Dan nog de brokers en card-providers ...

Normaliter wordt je beloond voor het langer later staan, maar blijkbaar zien ze bij veel banken een grote daling aankomen, of hebben ze genoeg "verhuis moeie" klanten die het steeds maar verplaatsen van hun spaargeld opgegeven en het maar laten staan
Voor Orange speelt ook nog dat ze er op termijn mee willen stoppen. Laatste nieuws is dat ze het bod van Ripplewood hebben afgewezen en dat de besprekingen met BNP Paribas verder gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 17:00
rgras schreef op maandag 22 januari 2024 @ 16:23:
[...]

Woonplaatsverklaring van de Belastingdienst is volledig gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veritas
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:26

Veritas

concedo nulli

Een vraag voor Credit Europe Bank (CEB). Wat mij stoort is dat er via mijn Nederlandse huisbank geen IBAN-controle met naam plaatsvindt. Vind ik vreemd voor twee Nederlandse banken. Is dit herkenbaar bij andere Tweakers met CEB of ligt het aan mij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroteVoet459
Veritas schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 08:28:
Een vraag voor Credit Europe Bank (CEB). Wat mij stoort is dat er via mijn Nederlandse huisbank geen IBAN-controle met naam plaatsvindt. Vind ik vreemd voor twee Nederlandse banken. Is dit herkenbaar bij andere Tweakers met CEB of ligt het aan mij?
IBAN Naam-Check is een betaalde dienst geleverd door Surepay, die niet verplicht is. CEB doet hier simpelweg (nog) niet aan mee.
Verderop in dezelfde text staat dat het met alle Nederlandse rekeningen zou moeten werken, op een paar specifieke uitzonderingen na ... ?

https://www.iban.nl/iban/...mmer-controleren-op-naam/

CEB biedt de service zelf niet aan hun klanten, maar je kunt daar sowieso alleen terugboeken naar je vaste tegenrekening.

[ Voor 20% gewijzigd door GroteVoet459 op 23-01-2024 08:46 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Catanan
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19:54
Veritas schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 08:28:
Om te voorkomen dat je het naar een verkeerde rekening overmaakt, kan je eerst een klein bedrag overmaken en de rekening meteen toevoegen aan je adresboek. Bij ING kan je er dan een extra omschrijving bij zetten. Dit heb ik voor al de "vreemde" spaarrekeningen gedaan. Zo kan je voorkomen de fout in te gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• W1ck1e
Catanan schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 08:56:
[...]

Om te voorkomen dat je het naar een verkeerde rekening overmaakt, kan je eerst een klein bedrag overmaken en de rekening meteen toevoegen aan je adresboek. Bij ING kan je er dan een extra omschrijving bij zetten. Dit heb ik voor al de "vreemde" spaarrekeningen gedaan. Zo kan je voorkomen de fout in te gaan.
Het kan ook geen kwaad om na de eerste storting, wanneer die is bijgeschreven, ook een opname te doen. Sparen tegen een hogere rente is natuurlijk leuk, maar je moet je geld ook weer terug kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veritas

Veritas

concedo nulli

Catanan schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 08:56:
[...]

Dit heb ik ook zo gedaan. Maar ik controleer bij iedere overboeking het rekeningnummer nóg een keer, ook al staat het rekeningnummer in mijn adresboek. Ik wil 100% zeker zijn dat het nummer klopt. Als de IBAN-check gewoon zou werken, zou ik deze tweede controle niet meer hoeven te doen. Vandaar de vraag.

[ Voor 3% gewijzigd door Veritas op 23-01-2024 09:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
DutchCommando schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 13:04:
Ik heb zojuist even Lloyds een bericht gestuurd met het verzoek om verdere informatie hierover.
Heb je hier nog een reactie op gehad?

Ik heb naar zowel Lloyds Bank (https://www.lloydsbank.nl) als Santandar Consumer Bank (https://www.santanderconsumerbank.nl) een email gestuurd met de vraag of bij overlijden erfgenamen te maken krijgen met Duitse resp. Spaanse erbelasting. Lloyds antwoorde dat het Nederlandse erfrecht van toepassing is en Santandar dat het een Nederlandse spaarrekening is en dat er dus geen sprake is van Spaans erfrecht en bijkomende belastingen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
Veritas schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 09:38:
[...]

Dit heb ik ook zo gedaan. Maar ik controleer bij iedere overboeking het rekeningnummer nóg een keer, ook al staat het rekeningnummer in mijn adresboek. Ik wil 100% zeker zijn dat het nummer klopt. Als de IBAN-check gewoon zou werken, zou ik deze tweede controle niet meer hoeven te doen. Vandaar de vraag.
Dus het adresboek vertrouw je niet (want je controleert nog steeds het rekeningnummer)? Maar de naamcontrole check vertrouw je wel? Dan heb ik toch eerder het omgekeerde. Ik zet nooit iets los in het adresboek, maar doe opslaan bij overboeken, dan weet ik de volgende keer toch dat het klopt? Als het adresboek niet goed zou werken zou dat IMO een grove nalatigheid van de bank zijn. En de externe naamcheck lijkt mij toch vele malen foutgevoeliger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Catanan
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19:54
W1ck1e schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 09:17:
[...]
Het kan ook geen kwaad om na de eerste storting, wanneer die is bijgeschreven, ook een opname te doen. Sparen tegen een hogere rente is natuurlijk leuk, maar je moet je geld ook weer terug kunnen krijgen.
Dat doe ik ook altijd. Goed om het nog even te vermelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Cyb

RobertMe schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 11:04:
[...]
Dus het adresboek vertrouw je niet (want je controleert nog steeds het rekeningnummer)? Maar de naamcontrole check vertrouw je wel? Dan heb ik toch eerder het omgekeerde. Ik zet nooit iets los in het adresboek, maar doe opslaan bij overboeken, dan weet ik de volgende keer toch dat het klopt? Als het adresboek niet goed zou werken zou dat IMO een grove nalatigheid van de bank zijn. En de externe naamcheck lijkt mij toch vele malen foutgevoeliger.
Adresboek kan natuurlijk gehacked worden. Het wijzigen van een adresboek wordt door banken ook meestal gezien als een minder security strikte handeling dan een overboeking. Terwijl het de naamcontrole een belangrijk middel is tegen fraude en het maken van fouten.

Het beste is om zowel naamcontrole als adresboek te gebruiken, maar dat doen de meesten denk ik wel automatisch. Je gaat immers geen geld overmaken als de naamcontrole een foutmelding van een andere naam geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Anubis
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:39
Niet terug gevonden in dit topic.
Kan het ook nergens op de TR site vinden.

Tot eergisteren kon ik via Apple Pay naar TR ( Trade Republic ) geld storten zonder kosten. Wilde gisteren en vandaag weer via Apple Pay geld overmaken maar nu moet ik zo te zien een percentage betalen wat meer kost dan de rente. Uiteindelijk via iDeal gedaan.

Is dat nieuw?

[ Voor 6% gewijzigd door Lord Anubis op 23-01-2024 13:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Veritas

Veritas

concedo nulli

RobertMe schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 11:04:
[...]

Eigenlijk is het een beetje een dingetje, maar ik controleer dat soort dingen gewoon altijd 2-3 keer. Zelfs al staat het in mijn adresboek en eigenlijk ook wel als er een IBAN-check overheen gaat. Het zijn vaak grote bedragen en je wil niet de fout maken dat het op een verkeerde plek terecht komt.

Maar ik snap jouw redenatie niet waarom een adresboek minder foutgevoelig zou kunnen zijn dan een iban-check. In je adresboek kunnen ook fouten sluipen, denk aan opgezegde rekeningen die je niet uit je adresboek hebt verwijderd en die vervolgens aan anderen zijn uitgegeven (zie dit en dit voorbeeld).

Daarnaast blijkt uit onderzoek dat de IBAN-check juist veel foute overboekingen voorkomt. Uiteindelijk blijf je natuurlijk zelf verantwoordelijk voor het goed controleren en bijhouden van alles.

Mijn vraag was echter vooral gericht of andere herkenden dat CEB geen IBAN-check deed of dat het misschien aan de samenwerking met mijn huisbank lag. Ik begrijp nu dat niemand hier een dergelijke check heeft bij CEB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:17
Novax schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 10:10:
[...]

Heb je hier nog een reactie op gehad?

Ik heb naar zowel Lloyds Bank (https://www.lloydsbank.nl) als Santandar Consumer Bank (https://www.santanderconsumerbank.nl) een email gestuurd met de vraag of bij overlijden erfgenamen te maken krijgen met Duitse resp. Spaanse erbelasting. Lloyds antwoorde dat het Nederlandse erfrecht van toepassing is en Santandar dat het een Nederlandse spaarrekening is en dat er dus geen sprake is van Spaans erfrecht en bijkomende belastingen.
Een vrij vage reactie vanuit Lloyds ja:
Erfbelasting

In het geval van overlijden, zou u mogelijk alleen erfbelasting hoeven te betalen, indien de overledene in het buitenland woont. Als u in Nederland woont, en komt te overlijden, dan is dit niet van toepassing. Wij zijn daarnaast een Duitse bank, en vallen onder het Duitse depositogarantiestelsel. Dat wil zeggen dat uw spaargeld verzekerd is tot een bedrag van 100.000 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
DutchCommando schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 13:04:
[...]

Een vrij vage reactie vanuit Lloyds ja:

[...]
Wat is daar vaag aan?

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Pagina: 1 ... 30 ... 159 Laatste

Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.

Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.

Trade Republic heeft zijn eigen topic.

We willen hier geen persoonlijke updates zien, dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.

Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling