Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-09 17:04

Barrycade

Through the...

RobertMe schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 13:07:
[...]

De banken zijn ook verplicht om contact (& identificatie?) gegevens door te geven aan de DGS instantie. In dat geval zal er dus vsst een mogelijkheid komen om of zelf een nieuw rekeningnummer door te geven (waarbij je identificeert met BSN en al). Of de DGS instantie neemt uberhaupt per post / mail contact met je op.

Kan mij overigens wel indenken dat in zo'n scenario de uitbetaling langer duurt dan "binnen 7 werkdagen na inwerking treding van het DGS". Maar anderzijds moeten die procedures op de plank liggen. Bij het omvallen van een algemene bank (dus in Nederland een ING / Rabo / ABN) is er immers ook geen tegenrekening voorhanden. En zal dus ook een " actie" moeten worden opgezet om een rekeningnummer te verkrijgen.
Sowieso weer een goede reden om een betaal rekening van een 2e bank aan te houden.

Maar qua omvallen van Raisin banken, je tegenrekening is die van Raisin. Dus het verhaal van storten via meerdere rekeningen gaat alleen op (als het al zo werkt, want bij Raisin moest je 1 rekening als tegen rekening opgeven, maar mag je storten vanaf andere rekeningen die ook op jouw naam staan). Is alleen van Raisin af dan.

Maar wat een doemdenkerij hier. Als je zo weinig vertrouwen hebt in Zweedse banken dan gewoon niet doen.

DYOR gaat ook gewoon hier op.

Ik heb een rondje Google gedaan en even op de websites gekeken icm de Rasin info voordat ik een finale go gaf.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 04:42

sanook

_/-\o_

Barrycade schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 13:19:
[...]

Maar wat een doemdenkerij hier.
En iedere maand wordt het weer opnieuw besproken...

[ Voor 14% gewijzigd door sanook op 17-01-2024 13:26 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

De AEX levert aan het begin van de middag stevig in, doordat een Fed-bestuurder gisteren duidelijk maakte dat de rente waarschijnlijk minder snel omlaag gaat dan waarop de markt rekent.

https://www.telegraaf.nl/...ngst-zet-aex-stevig-lager

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 20:38
Drardollan schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 15:52:
[...]

Van mij mogen ze vaker traag zijn *O*

Erg netjes!
Hier vandaag de 5 euro al ontvangen en meteen doorgestort naar spaarrekening ;-) Deze compensatie is al 1% rendement over 9 dagen....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 17:15
Drardollan schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 10:37:
[...]

Natuurlijk zorgwekkend, maar ik vind het lastig om het echt op waarde te schatten wat er is gebeurd en wat de gevolgen kunnen zijn.

Zover ik heb gezien biedt Raisin Banca Progetto niet meer aan voor zowel deposito als sparen, geen idee of dat verband houdt hiermee natuurlijk. Zelf had ik ook wat geld bij Progetto maar dat is halverwege vorig jaar al vrijgevallen uit deposito, dus dat is wel fijn voor mij dat er niks meer staat. Voor mensen die er nog wel geld hebben staan is het op zijn minst een vervelende situatie, maar ik ga er vanuit dat alles wel goed zal aflopen.
Is maar 2.7 miljoen toch, dat moet peanuts voor een bank zijn.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bernie2009
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-08 19:47
Ik heb in het verleden al eens een rekening geopend bij Trade Republic. Moest toen € 50 storten en kreeg toen een aandeel. Nu kan ik in de app en ook via de desktop browser niet zien dat ik rente krijg over de € 50 kassaldo. Die €50 heb ik ooit in 2022 gestort.

Nu kan ik de renre niet "aanzetten" Ik zie die niet staan, Kassaldo is nog steeds €50 dus krijg ook geen rente.
Wie kan mij hiermee helpen? Chatbot al geprobeerd maar was ontoereikend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 23:46
DjoeC schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 16:04:
[...]

Hier vandaag de 5 euro al ontvangen en meteen doorgestort naar spaarrekening ;-) Deze compensatie is al 1% rendement over 9 dagen....
Ik wilde net kijken maar inloggen lijkt weer stuk (voor mij) bij Raisin :'(

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:56
bernie2009 schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 17:11:
Ik heb in het verleden al eens een rekening geopend bij Trade Republic. Moest toen € 50 storten en kreeg toen een aandeel. Nu kan ik in de app en ook via de desktop browser niet zien dat ik rente krijg over de € 50 kassaldo. Die €50 heb ik ooit in 2022 gestort.

Nu kan ik de renre niet "aanzetten" Ik zie die niet staan, Kassaldo is nog steeds €50 dus krijg ook geen rente.
Wie kan mij hiermee helpen? Chatbot al geprobeerd maar was ontoereikend.
50 euro geeft 2 euro aan rente per jaar. Dus je zou elke maand 16 a 17 cent moeten zien. Als dat niet zo is dan moet je waarschijnlijk nog even de rente activeren. Personen die in 2022 klant waren hebben daar bepaalde voorwaarden voor moeten accepteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Registratie: November 2023
  • Niet online
Dalingen bij Nordax vanaf 23 januari:
  • 6 maanden: 3,60% naar 3,30%
  • 9 maanden: 3,70% naar 3,65%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:17
Lekker bezig bij Raisin, ik had wederom compensatie gevraagd. Nu voor het deposito van Haitong, van 3 EUR nog wat.. maar nu hebben ze nogmaals de 6,90 EUR Goodwill betaald (van Progetto vertraging). Volgensmij zitten ze te slapen daar maar.💤

Nu heb ik meer gecompenseerd gekregen dat ik verlies heb geleden mooi! 😎

[ Voor 5% gewijzigd door Juan op 17-01-2024 18:46 ]

Vertrouwen is goed, controle nog beter

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MarcelNH
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 11-09 16:04
Een kleine suggestie: is het geen goed idee om dit topic op te splitsen in een Raisin-spaartopic en een Alles-behalve-Raisin-spaartopic? Zou het wel wat overzichtelijker maken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04:40
MarcelNH schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 18:51:
Een kleine suggestie: is het geen goed idee om dit topic op te splitsen in een Raisin-spaartopic en een Alles-behalve-Raisin-spaartopic? Zou het wel wat overzichtelijker maken.
En vervolgens komt er weer een hele reeks berichten over Advanzia... Ik denk dat er in het algemeen juist meer over Advanzia wordt gepost dan over alles gerelateerd aan Raisin bij elkaar. Alleen nu zijn er de laatste dagen wellicht meer Raisin berichten.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:53
Misschien wat minder ‘ik heb x aangevraagd en status is y’ berichten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cejean
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-06 22:41
mpandroid schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 08:55:
Zojuist met de klantenservice van Raisin gebeld over de verlenging van mijn deposito bij Banca Progetto.
Deze zou per 10 januari verlengd moeten zijn (Raisin heeft op 5 januari doorgestuurd) maar verlenging is nog niet zichtbaar in de app. Het verlopen deposito staat als afgehandeld in de app.

Volgens de dame die ik heb gesproken zijn er technische problemen bij Banca Progetto waardoor alles zeer traag verloopt. Klanten worden hier binnenkort van op de hoogte gesteld.
Hier hetzelde.... Slechte zaak dat Banca progetto of zeker Raisin ons niet informeerd... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bestbeforeee
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 10-09 20:17
Iemand nog een tip voor een adres bewijs voor CKV? Een brief van de Belastingdienst/RDW/UWV/SVB < 6 maanden heb ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siveiro
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 23:33
RBG (gemeentelijke belastingen) inloggen met digid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankenstein
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 22:15
Pistachenootje schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 02:23:
[...]

Hoe heb jij de bevestiging gekregen? Ik heb voor >1000 euro aandelen maar geen bevestiging gezien
Dat moet je @Drardollan vragen. Ik heb nog geen verlengactie ondernomen, Drardollan wel. Drardollan kreeg een bevestigingsmail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Frankenstein schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 20:19:
[...]

Dat moet je @Drardollan vragen. Ik heb nog geen verlengactie ondernomen, Drardollan wel. Drardollan kreeg een bevestigingsmail.
Wat heb ik en wat heb ik gedaan? :S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frankenstein
Drardollan schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 20:21:
[...]

Wat heb ik en wat heb ik gedaan? :S
@Pistachenootje vraagt mij hoe ik bevestiging kreeg van Consorsbank van de verlenging van mijn actierente. Heb ik nog niet gehad, maar jij wel.

Trouwens, hier een andere tweaker die bevestiging kreeg, per e-mail, en volgens de helpdesk van de bank zou die bevestiging binnen 1 week na de investering moeten komen, lees ik. Sinds wanneer heb je via Consors aandelen, Pistachenootje?

sipjohn in "Het spaartopic - Deel 4"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QAI
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19:08

QAI

Novax schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 18:17:
Dalingen bij Nordax vanaf 23 januari:
  • 6 maanden: 3,60% naar 3,30%
  • 9 maanden: 3,70% naar 3,65%
De deposito rentes komen zo wel heel dichtbij de spaarrekening rentes. De vraag is dan of het nog de moeite waard is om iets voor 6/9 maanden vast te zetten of om flexibel te blijven. Spaarrekening rentes zakken ook een stuk langzamer dan de deposito's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Anubis
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:43
Barrycade schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 13:19:
[...]

Sowieso weer een goede reden om een betaal rekening van een 2e bank aan te houden.

Maar qua omvallen van Raisin banken, je tegenrekening is die van Raisin. Dus het verhaal van storten via meerdere rekeningen gaat alleen op (als het al zo werkt, want bij Raisin moest je 1 rekening als tegen rekening opgeven, maar mag je storten vanaf andere rekeningen die ook op jouw naam staan). Is alleen van Raisin af dan.

Maar wat een doemdenkerij hier. Als je zo weinig vertrouwen hebt in Zweedse banken dan gewoon niet doen.

DYOR gaat ook gewoon hier op.

Ik heb een rondje Google gedaan en even op de websites gekeken icm de Rasin info voordat ik een finale go gaf.
Huh, informatie vragen is doemdenken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockel83
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 11-09 12:14
QAI schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 20:44:
[...]

De deposito rentes komen zo wel heel dichtbij de spaarrekening rentes. De vraag is dan of het nog de moeite waard is om iets voor 6/9 maanden vast te zetten of om flexibel te blijven. Spaarrekening rentes zakken ook een stuk langzamer dan de deposito's.
Daar heb je een punt. Al denk ik dat 3 maanden tegen 3,9% nog wel te overzien is. Scheelt toch weer 0,6%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bernie2009
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-08 19:47
W1ck1e schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 17:55:
[...]
50 euro geeft 2 euro aan rente per jaar. Dus je zou elke maand 16 a 17 cent moeten zien. Als dat niet zo is dan moet je waarschijnlijk nog even de rente activeren. Personen die in 2022 klant waren hebben daar bepaalde voorwaarden voor moeten accepteren.
Hoe zet ik die rente aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

QAI schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 20:44:
[...]

Advanzia vrij opneembaar 4,13% zit al boven de meeste deposito's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Ik denk dat je toch even via de chatbot moet proberen in contact te komen met een medewerker. Ik weet niet meer welk bericht ik destijds (begin vorig jaar) heb geaccordeerd om de rente te krijgen. Succes !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Frankenstein schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 20:33:
[...]

@Pistachenootje vraagt mij hoe ik bevestiging kreeg van Consorsbank van de verlenging van mijn actierente. Heb ik nog niet gehad, maar jij wel.
Ik heb werkelijk geen idee waar je het over hebt. Nog nooit van Consorbank gehoord zelfs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wibblemoo
@Frankenstein volgens mij vroeg je het aan mij? Ja die bevestiging volgt binnen een dag of 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harbo
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Kan ik aanvraag voor de opening van de deposito annuleren? Recht op ontbinding loopt 14 dagen pas nadat deposito begint te lopen. Maar als de aanvraag al loopt en duurt te lang of wat voor andere reden dan ook, kan dat alsnog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
sanook schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 21:23:
[...]

Advanzia vrij opneembaar 4,13% zit al boven de meeste deposito's.
Volgens de voorwaarden geëindigd op 1 januari en looptijd promotie slechts 3 maanden.

[ Voor 18% gewijzigd door THE_BASE op 17-01-2024 22:45 ]

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rockel83
THE_BASE schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 22:43:
[...]

Loopt dit nog steeds, volgens de voorwaarden tot 1-1-2024 zie ik?
https://www.advanziakonto.com/Home_EN
"4.13% interest from the very first euro (Valid until 31.01.2024)*"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Rockel83 schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 22:45:
[...]

https://www.advanziakonto.com/Home_EN
"4.13% interest from the very first euro (Valid until 31.01.2024)*"
Thanks. Maar voor 3 maanden lees ik. Daarna flinke daling in rente. Dan houd ik eerst nog even Openbank aan met 3,65% voor nog 4 maanden.

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frankenstein
Veritas schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 12:38:
[...]

Spuit 11 geeft ook nog modder, maar man, dat is een flinke daling.
Klopt, en ik herinner me dat een Tweaker schreef dat anderen zullen volgen. En nu zijn er vooral dalingen, maar die ander die ik dan verwacht om te volgen, Yapi Kredi, net zo Nederlands-Turks als CEB, doet dat nog altijd niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshM
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21:16
Juan schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 18:38:
Lekker bezig bij Raisin, ik had wederom compensatie gevraagd. Nu voor het deposito van Haitong, van 3 EUR nog wat.. maar nu hebben ze nogmaals de 6,90 EUR Goodwill betaald (van Progetto vertraging)...
Hoe vraag je om die compensatie? Per telefoon of met een bericht aan de klantenservice via het online systeem? Ik heb een deposito van Banca Progetto dat al een week 'in behandeling' staat, terwijl een eerder deposito bij diezelfde bank vorige week wel binnen twee dagen rond was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendriks1
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 04:35
Frankenstein schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 23:10:
[...]

Klopt, en ik herinner me dat een Tweaker schreef dat anderen zullen volgen. En nu zijn er vooral dalingen, maar die ander die ik dan verwacht om te volgen, Yapi Kredi, net zo Nederlands-Turks als CEB, doet dat nog altijd niet.
Klopt, dat was ik... 8) toen ik inderdaad vorige week de melding van de forse daling bij ceb deed hier, had ik er snel meer verwacht.

Die zijn er ook wel geweest, maar meer andere banken. Inderdaad yapi bijv. nog steeds niet.

Maar bijv wel ook vorige week Anadolu en sinds vandaag ook DHB gezakt.

Wat ik bij yapi bijv zie is dat zij vrij matige rentes hebben op kortlopende deposito's (daar is Garanti bank beter), maar va. 1 jaar lijken zij nu onder NL Dgs de hoogste....Even los gezien vd tijdelijke actie rentes etc

Ook zie je na recente uitspraken van een fed-lid en de signalen die de Dnb/Ecb de laatste dagen geeft, dat de rente weer lijkt te stabiliseren...op de kapitaalmarkt is ie zelfs weer licht opgelopen (na forse dalingen de afgelopen weken)

Iemand overigens goede ervaringen met yapi? En het al dan niet gemakkelijk openen van een rekening daar (online)? Is het nog steeds via een papiermolen of is het inmiddels beter. Op het internet lees je veel, mwah mwah verhalen. Voorzichtig uitgedrukt. ;) Je schijnt met de app een rekening te kunnen openen, is het bijv net zo easy en snel als bij ceb bijv? En heeft Yapi nog nadelen of dingen om rekening mee te houden?

Dank
Mvg

[ Voor 8% gewijzigd door Hendriks1 op 18-01-2024 00:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rockel83
Hendriks1 schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 23:51:
[...]

Iemand overigens goede ervaringen met yapi? En het al dan niet gemakkelijk openen van een rekening daar (online)? Is het nog steeds via een papiermolen of is het inmiddels beter. Op het internet lees je veel, mwah mwah verhalen. Voorzichtig uitgedrukt. ;) Je schijnt met de app een rekening te kunnen openen, is het bijv net zo easy en snel als bij ceb bijv? En heeft Yapi nog nadelen of dingen om rekening mee te houden?
Paar maanden geleden een rekening geopend bij Yapi. Ziet er wel redelijk modern en goed uit. En lijkt zo op het eerste gezicht prima in elkaar te zitten en te werken.

Aanmeldproces is wel een beetje oubollig ja...
Moest geloof ik eerst e.e.a. digitaal doorlopen. Ook met paspoort en gezicht "scannen", net zoals vele andere digitale aanvragen.
Maar het was daarmee niet af...

Moest vervolgens nog e.e.a. aan ingevuld papierwerk toezenden (met wederom een kopie van paspoort :? )
Formulieren moest per se per post (want ze willen de handtekening op echtheid kunnen controleren), kopie paspoort mocht per mail.

Gingen dus wel een aantal dagen overheen in totaal.

Maar buiten dat lijkt het een prima bank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 11-09 17:00
Frankenstein schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 20:33:
[...]
Trouwens, hier een andere tweaker die bevestiging kreeg, per e-mail, en volgens de helpdesk van de bank zou die bevestiging binnen 1 week na de investering moeten komen, lees ik. Sinds wanneer heb je via Consors aandelen, Pistachenootje?
Zeker >2 weken. Overigens een tip: ik heb op Xetra gekocht i.p.v. Tradegate maar dat was best duur. Ik geloof 10 euro transactiekosten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Juan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:17
@FreshM
FreshM schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 23:30:
[...]

Hoe vraag je om die compensatie? Per telefoon of met een bericht aan de klantenservice via het online systeem?
Via een berichtje in de app
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/POMyavufRtd7hUycoR378IHKNoQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BLOAu8jLci6mRTMM7quZJwep.jpg?f=fotoalbum_large

En het is zeker de moeite waard.

Hier wat statistieken iz Goodwill Payments

17-01-2024 € 6,90
05-01-2024 € 6,90
20-12-2022 € 10,00
02-06-2022 € 25,00
15-02-2022 € 25,00
27-09-2021 € 5,00

Totaal 78,80 EUR

[ Voor 15% gewijzigd door Juan op 18-01-2024 04:34 ]

Vertrouwen is goed, controle nog beter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

FreshM schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 23:30:
[...]

Hoe vraag je om die compensatie? Per telefoon of met een bericht aan de klantenservice via het online systeem? Ik heb een deposito van Banca Progetto dat al een week 'in behandeling' staat, terwijl een eerder deposito bij diezelfde bank vorige week wel binnen twee dagen rond was.
Bij mij mislukte het openen van een deposito bij Banca Progetto vorige week vanwege problemen bij Banca Progetto. Ik kreeg ongevraagd een vergoeding van 40,00. Wel heb ik een paar keer telefonisch contact gehad met Raisin over de deposito maar ik ben niet over een vergoeding begonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-08 11:34
Ook ik waarschuw graag voor CKV. Hier een rekening geopend via Raisin, maar het openen van deze rekening duurde erg lang (11 dagen). In deze 11 dagen is de rente zelfs al met 0,2% verlaagd, dus ik vond het al geen goed begin.

Maar nu blijkt dat zelfs geld overboeken vanaf je Raisin-saldo meerdere dagen duurt. Door deze vertraging loop ik dus elke keer rentedagen mis, waardoor de rente bij CKV lager uitvalt dan waar ze mee adverteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

Groever schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 08:21:
Ook ik waarschuw graag voor CKV. Hier een rekening geopend via Raisin, maar het openen van deze rekening duurde erg lang (11 dagen). In deze 11 dagen is de rente zelfs al met 0,2% verlaagd, dus ik vond het al geen goed begin.

Maar nu blijkt dat zelfs geld overboeken vanaf je Raisin-saldo meerdere dagen duurt. Door deze vertraging loop ik dus elke keer rentedagen mis, waardoor de rente bij CKV lager uitvalt dan waar ze mee adverteren.
Hier ook niet erg tevreden met CKV. Openen duurde inderdaad heel lang, en afgelopen dinsdag geld afgeboekt van CKV naar Raisin maar staat tot op heden nog niet op mijn Raisin rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

sanook schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 08:27:
en afgelopen dinsdag geld afgeboekt van CKV naar Raisin maar staat tot op heden nog niet op mijn Raisin rekening.
Bedoel je dinsdag 16 januari? Dat is minder dan 2 werkdagen. Met diverse, zo niet de meeste, banken bij Raisin is verwachten dat iets binnen 2 werkdagen is afgehandeld niet heel realistisch...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

ACM schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 08:55:
[...]

Bedoel je dinsdag 16 januari? Dat is minder dan 2 werkdagen. Met diverse, zo niet de meeste, banken bij Raisin is verwachten dat iets binnen 2 werkdagen is afgehandeld niet heel realistisch...
Ok, het bedrag was gisteren echter al geheel verdwenen van mijn saldo's bij Raisn/CKV. Mijn ervaring tot dusver was dat zoiets (het onzichtbaar zijn) nooit langer dan 1 werkdag duurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rockel83
sanook schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 09:12:
[...]

Ok, het bedrag was gisteren echter al geheel verdwenen van mijn saldo's bij Raisn/CKV. Mijn ervaring tot dusver was dat zoiets (het onzichtbaar zijn) nooit langer dan 1 werkdag duurt.
Bij mij hangt nu ook al 2 dagen zo'n €5000 ergens in de lucht tussen CKV en Raisin...
Staat niet meer tussen het Raisin totaal. Alleen te zien op de CKV pagina, welke nog steeds op "in behandeling" staat.

Wilde eerst een groter bedrag overgemaakt hebben, maar begin intussen wel een beetje klaar te worden met CKV...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:17
Rockel83 schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 09:54:
[...]

Bij mij hangt nu ook al 2 dagen zo'n €5000 ergens in de lucht tussen CKV en Raisin...
Staat niet meer tussen het Raisin totaal. Alleen te zien op de CKV pagina, welke nog steeds op "in behandeling" staat.

Wilde eerst een groter bedrag overgemaakt hebben, maar begin intussen wel een beetje klaar te worden met CKV...
Oh, ik kwam hier ook met de vraag of mensen hier last van hadden.

Een sommetje geld is hier van Raisin naar CKV overgemaakt maar is hier ook onzichtbaar.

Nadat het al heel lang duurde voordat de rekening überhaupt geopend was, wordt het er zo niet beter op.

Aldus ook hier een niet geheel tevreden CKV klant.

Bij Nordax heb ik veel betere ervaringen.

Hoe zijn de ervaringen met Distingo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshM
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21:16
Juan schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 04:17:
@FreshM

[...]
Via een berichtje in de app
[Afbeelding]

En het is zeker de moeite waard.

Hier wat statistieken iz Goodwill Payments

17-01-2024 € 6,90
05-01-2024 € 6,90
20-12-2022 € 10,00
02-06-2022 € 25,00
15-02-2022 € 25,00
27-09-2021 € 5,00

Totaal 78,80 EUR
Je gooit het dus op een foutieve startdatum. Heel logisch eigenlijk.
sanook schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 08:16:
[...]
Bij mij mislukte het openen van een deposito bij Banca Progetto vorige week vanwege problemen bij Banca Progetto. Ik kreeg ongevraagd een vergoeding van 40,00. Wel heb ik een paar keer telefonisch contact gehad met Raisin over de deposito maar ik ben niet over een vergoeding begonnen.
40 euro is een behoorlijk bedrag! Ik heb gisteren ook gebeld. Even afwachten. Bedankt voor de terugkoppeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AudiRS3
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 04-06 08:46
Weet iemand wat de rentes zijn voor advanzia na de 3 maanden promotie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
AudiRS3 schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 10:23:
1.60%: Zie linkje onderaan de actiepagina 'preisverzeichnis': https://www.advanziakonto.com/Kontofuehrung/Konditionen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

FreshM schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 10:03:
[...]

40 euro is een behoorlijk bedrag! Ik heb gisteren ook gebeld. Even afwachten. Bedankt voor de terugkoppeling.
Zeker een behoorlijk bedrag, zal wel afhankelijk zijn van de inleg denk ik. Door het mislukken van de aanvraag moet ik de deposito nu aanvragen voor een lager percentage maar de vergoeding maakt dat weer goed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• henkNL
  • Registratie: September 2019
  • Niet online
Atomius schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 10:00:
[...]

Ik plan een automatische overboeking in op de maandag.
De rabo verwerkt dit rond 01:00 's nachts.
Rond 9 uur 's ochtends is dit bij Raisin en een kwartier later staat het op de Distingo rekening.

Ik weet niet hoe snel dat gaat als je dit zelf overboekt om bijvoorbeeld 08:00 uur.

EV: Tesla M3H 2024 | PV: 3900Wp O/W + 1620Wp O/W | D-WTW: QB1-16 | AC: MHI SCM40ZS-W + SRK25 + SRK20 | Honda CBF600SA - 2005 | Thuisaccu: 1x HW - 2,7kWh - 800w (Beta)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
Bijna 4 maanden als je het goed timed. Daarna opzeggen en opnieuw aanvragen voor nieuwe actie rente.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

Pistachenootje schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 10:55:
[...]

Bijna 4 maanden als je het goed timed. Daarna opzeggen en opnieuw aanvragen voor nieuwe actie rente.
Note: Advanzia reageert heel slecht/niet op verzoeken om de rekening op te heffen. Sterker nog ik heb een email gehad dat mijn actierente per eind van de actieperiode verhoogd wordt van 3,88 naar 4,13. Nu maar hopen dat ze mijn account dus niet alsnog op gaan heffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
henkNL schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 10:48:
[...]

Ik plan een automatische overboeking in op de maandag.
De rabo verwerkt dit rond 01:00 's nachts.
Rond 9 uur 's ochtends is dit bij Raisin en een kwartier later staat het op de Distingo rekening.

Ik weet niet hoe snel dat gaat als je dit zelf overboekt om bijvoorbeeld 08:00 uur.
Klinkt een stuk beter dan dat CKV..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ocn
  • Laatst online: 20:04

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

sanook schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 10:59:
[...]

Note: Advanzia reageert heel slecht/niet op verzoeken om de rekening op te heffen. Sterker nog ik heb een email gehad dat mijn actierente per eind van de actieperiode verhoogd wordt van 3,88 naar 4,13. Nu maar hopen dat ze mijn account dus niet alsnog op gaan heffen.
Wow, Advanzia is dan flink omhoog aan het gaan. Had ik augustus/septembern nog 3,6%. Net opgezegd omdat ik naar Trade Republic ben overgegaan voor 4%.

Overigens wacht ik nu al wel een paar dagen op mijn verzoek om mijn rekening op te heffen. Het geld is er al wel af, maar ik krijg nog een paar tientjes rente volgens mij.

Voor mij is de jaren 2000 service van Advanzia reden om daar niet snel weer terug te keren (tenzij rentes echt significant uit elkaar zouden lopen). Bij Trade Republic zie ik dagelijks in de app hoeveel rente ik heb opgebouwd, en met een beetje geluk straks een gratis Visa debitcard erbij. Handig om te hebben naast mijn Mastercard op reis. En niet elke 3 maanden je zorgen hoeven maken of ze je rente wel verhogen en niet aanpassen naar de standard rate van 1,6%.

[ Voor 5% gewijzigd door ocn op 18-01-2024 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:14
ocn schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 11:10:
[...]

Wow, Advanzia is dan flink omhoog aan het gaan. Had ik augustus/septembern nog 3,6%. Net opgezegd omdat ik naar Trade Republic ben overgegaan voor 4%.

Overigens wacht ik nu al wel een paar dagen op mijn verzoek om mijn rekening op te heffen. Het geld is er al wel af, maar ik krijg nog een paar tientjes rente volgens mij.

Voor mij is de jaren 2000 service van Advanzia reden om daar niet snel weer terug te keren (tenzij rentes echt significant uit elkaar zouden lopen). Bij Trade Republic zie ik dagelijks in de app hoeveel rente ik heb opgebouwd, en met een beetje geluk straks een gratis Visa debitcard erbij. Handig om te hebben naast mijn Mastercard op reis. En niet elke 3 maanden je zorgen hoeven maken of ze je rente wel verhogen en niet aanpassen naar de standard rate van 1,6%.
Die 3,6% was toen nog voor 6 maanden, de huidige rentes bieden ze steeds voor 3 maanden aan.
Er wordt blijkbaar wel aan een nieuw portal gewerkt, mogelijk zit er verbetering aan te komen. Het huidige portal is inderdaad wel heel erg gedateerd.

TR heeft ook genoeg nadelen. Bovendien kunnen ze die 4% op elk moment aanpassen naar bijvoorbeeld 1,6%, dat is ook allesbehalve een zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 17:41
Dat staat in de pinned/bewaarpost:
GroteVoet459 in "Het spaartopic - Deel 4"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ocn
  • Laatst online: 20:04

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

dutchgio schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 11:16:
[...]

Die 3,6% was toen nog voor 6 maanden, de huidige rentes bieden ze steeds voor 3 maanden aan.
Er wordt blijkbaar wel aan een nieuw portal gewerkt, mogelijk zit er verbetering aan te komen. Het huidige portal is inderdaad wel heel erg gedateerd.

TR heeft ook genoeg nadelen. Bovendien kunnen ze die 4% op elk moment aanpassen naar bijvoorbeeld 1,6%, dat is ook allesbehalve een zekerheid.
Dat is ook zeker zo, wat dat betreft kan iedere spaarbank de rentes omlaag gooien. Maar Advanzia geeft in hun voorwaarden vrij duidelijk aan dat het gewoon hun beleid is om na 3 maanden de spaarrente omlaag te doen. Dat ze dat uit coulance niet doen siert ze. Maar het is maar de vraag hoe lang dat stand houd. Het administratieve werk kost ze waarschijnlijk meer geld dan de rente die de gemiddelde spaarder erop vooruit gaat. :+
* The special effective interest rate of 4.13% p.a. (nominal interest rate 4.05% p.a.) is valid as of the first payment into the deposit account and for a period of three months. This special interest is granted to new customers and to all customers who have not yet made any deposits. The campaign ends on January 1, 2024. Interests will only be credited for a minimum deposit amount of €5,000. The applicable and valid interest rate is the one that is announced www.advanziakonto.com at the time of the first payment. Changes to the special interest rate are possible. The standard effective rate, which is currently at 1.61% p.a., will apply for existing customers and for all other customers after the campaign ends. The minimum investment for the Advanzia deposit account is €5,000. Terms and conditions apply.

[ Voor 31% gewijzigd door ocn op 18-01-2024 11:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
dutchgio schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 11:16:
[...]

...
Behoudens spaaracties kan elke bank de rente op vrij opneembaar saldo verlagen. 4% op 50k (meer levert geen rente op) is per dag zo'n 5,50 euro. Als je de rente regelmatig controleert kan je snel genoeg je geld verplaatsen naar een andere spaarrekening.
btw: volgens mij volgt TR de "rente van ecb" dus ik verwacht op korte termijn geen grote dalingen bij TR.

[ Voor 9% gewijzigd door W1ck1e op 18-01-2024 11:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
V.w.b. aanvraag: zaterdag aangevraagd met een startbedrag van €1, en €1 opgenomen van bij Renault. Dinsdag is die euro van Renault bij Raisin aangekomen en de aanvraag doorgezet naar Distingo. Vanmorgen zag ik dat de rekening geopend is, maar mogelijk was die dat gisteren aan het eind van de dag ook al? Dus zeg 2 dagen om de aanvraag te doorlopen.

Geld overmaken wacht ik nog maar even mee. Nu opnemen bij Renault betekent dat het pas morgenvroeg / middag bij Raisin is. Dus laat dat maar even staan tot (na) het weekend.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mpsyn
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-08 13:33
Ergens afgelopen maand schreef ik: "waar is mijn euro?".
Had met af/overschrijvingen te maken van bank A naar bank B.

Had met, zoals het vroeger in de volksmond genoemd werd, 'rente-trekken' door de banken te maken.
Ik leerde hier dat het juiste woord daarvoor "valutering" is, en wiki vertelde dat dat bij wet niet meer mag sinds 2009.
Ik zag daarna dat 'de bank' het inderdaad niet meer deed: hoewel een bedrag was afgeschreven op dag A stond in de details van de transactie dat de rentedatum dag B was; het geld kwam ook aan op dag B bij de de ontvangende bank.

Nu heb ik een nieuwe: donderdagavond 11 jan. geld overgemaakt (Rabo ---> Advanzia), geld direct afgeschreven, rentedatum vrijdag 12 jan.
Ontvangen bij Advanzia op maandag de 15e.

Lijkt erop dat 'iemand' toch op de 13e en 14e (het weekend) mijn euro heeft vastgehouden, toch?
Of mis ik iets?

Nb het gaat niet om de paar misgelopen centen noch om het juiste tijdstip om geld over te boeken; het gaat me om het principe, en hoe het systeem precies werkt.

Doet me denken aan een eerdere post hier dat op Europees niveau instant payment dit jaar ingevoerd moet zijn (meen me zelfs te herinneren in kwartaal één van dit jaar); zal mij benieuwen.
En ik ben nog steeds benieuwd wat de kosten zijn voor 'de bank' voor een IP versus een niet-IP overschrijving, mede ook omdat die (waarschijnlijke) extra kosten op de klant worden doorberekend, uiteraard.

Trouwens, geld overboeken (Rabo ---> Advanzia) gaat wel heel snel heb ik tot nu toe ervaren. Op een zondag een opdracht neergezet voor maandag; die maandag bleek ik om plm. 04:30 een mail te hebben gehad van Advanzia dat het geld was aangekomen, das 4 1/2 uur na de overschrijving dus. Precies hetzelfde scenario een tweede keer meegemaakt midweeks.

...

/excuus indien off topic
/maar, het moet wel een beetje gezellig blijven, toch? ... met het volgende (waarvoor dank!) vers in het achterhoofd.
wibblemoo schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 19:17:

Misschien wat minder ‘ik heb x aangevraagd en status is y’ berichten?
En het doet me denken, U beste lezer die zin heeft om verder te lezen, aan een 'akkefietje' dat ik met de Rabo had vorige week.
Wij hebben er drie rekeningen (twee individuele 'salarisrekeningen' en een gezamelijke). Bij de individuele rekeningen hoort (natuurlijk) een Rabo-scanner.
Eén van de Rabo-scanners is kapot-stuk, al een jaar, of drie jaar, wat geen probleem is; met de overgebleven functionerende redden we ons best, tot afgelopen week.
We hadden beide een scanner nodig (want Rabo is tussen/tegenrekening tussen verschillende (spaar)bankrekeningen), ik thuis, zij 20km daar vandaan; dat ging dus ff mis.
Ik denk ik bel ff met de bank om een nieuwe scanner aan te vragen, ezpz.

Rabo dame: goedenmiddag, wat kan ik voor U doen?
Ik: nieuwe Rabo-scanner AUB.
Rabo dame: dat is dan 19,95 euro.
Ik: pardon?
Rabo dame: dat is dan 19,95 euro.

Ik: mevrouw, wij zijn beiden al vele decennia betalende klant, een scanner is onderdeel van de betaalpakketten die we bij uw organisatie afnemen, en nu moet ik ook nog 20 euro gaan neerleggen voor een stukje plastic uit China (ik zei het iets netter)?
Rabo dame: ja, dat is het beleid van de Rabobank; het is trouwens ook de bedoeling dat er één (1) Rabo-scanner per huishouden is.
Ik: pardon? ... a) hebben wij niet twee prive rekeningen die beiden een Rabo-scanner in het pakket hebben, en b) ik ga er niet mee akkoord dat ik 20 euro moet betalen voor een nieuwe scanner.

Rabo dame (nou komt ie): in dat geval mag ik U de scanner aanbieden voor 9,95 euro.
Ik (inmiddels in mijn stijfkop modus): pardon, U gaat nu met mij onderhandelen (sta ik op de vismarkt of zo, dacht ik)?
Rabo dame: nee, dat mag ik doen uit coulance.
Ik (mijn stijfkop modus full charge): nee dank U, kan ik hier een bezwaar over indienen?
Rabo dame: ja, U kunt een klacht indienen.
Ik: bij deze ... op wat voor een termijn kan ik hierover terugkoppeling verwachten?
Rabo dame: daar krijgt U niet persoonlijk terugkoppeling op.
Rabo dame: ja, uw klacht 'wordt meegenomen', en wanneer er dan genoeg mensen dezelfde klacht hebben kan de Rabobank daar dan iets mee doen; wilt U dat ik een afschrift van uw klacht in uw berichtenbox zet?

In het bericht in mijn berichten-box staat dat mijn klacht (over de kosten van de Rabo-scanner) is afgewezen (door dezelfde telefoon-mevrouw); ik kan wel in beroep gaan, dan moet ik een klacht sturen naar de "Klachtenservice" ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobTweaks
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22-08 09:06

RobTweaks

Captain Hindsight

mpsyn schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 12:10:
Ik (mijn stijfkop modus full charge): nee dank U, kan ik hier een bezwaar over indienen?
Rabo dame: ja, U kunt een klacht indienen.
Ik: bij deze ... op wat voor een termijn kan ik hierover terugkoppeling verwachten?
Rabo dame: daar krijgt U niet persoonlijk terugkoppeling op.
Rabo dame: ja, uw klacht 'wordt meegenomen', en wanneer er dan genoeg mensen dezelfde klacht hebben kan de Rabobank daar dan iets mee doen; wilt U dat ik een afschrift van uw klacht in uw berichtenbox zet?

In het bericht in mijn berichten-box staat dat mijn klacht (over de kosten van de Rabo-scanner) is afgewezen (door dezelfde telefoon-mevrouw); ik kan wel in beroep gaan, dan moet ik een klacht sturen naar de "Klachtenservice" ...
Hoogmoed komt voor de val. Dit is één van de redenen dat ik op zoek ga naar (nationale en internationale) spreiding. Ik ben benieuwd wanneer de wal het schip keert.

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
mpsyn schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 12:10:
Had met, zoals het vroeger in de volksmond genoemd werd, 'rente-trekken' door de banken te maken.
Ik leerde hier dat het juiste woord daarvoor "valutering" is, en wiki vertelde dat dat bij wet niet meer mag sinds 2009.
Ik zag daarna dat 'de bank' het inderdaad niet meer deed: hoewel een bedrag was afgeschreven op dag A stond in de details van de transactie dat de rentedatum dag B was; het geld kwam ook aan op dag B bij de de ontvangende bank.

Nu heb ik een nieuwe: donderdagavond 11 jan. geld overgemaakt (Rabo ---> Advanzia), geld direct afgeschreven, rentedatum vrijdag 12 jan.
Ontvangen bij Advanzia op maandag de 15e.

Lijkt erop dat 'iemand' toch op de 13e en 14e (het weekend) mijn euro heeft vastgehouden, toch?
Of mis ik iets?
Ja, je mist het weekend. Er is geen verbod ingesteld op overboekingen die een werkdag duren. In jouw geval is de boeking op vrijdag gestart en de volgende werkdag, dus maandag, uitgevoerd. De rentedatum is bij beide banken gelijk, dus of de vrijdag of de maandag (ik verwacht de maandag, de dag dat de transactie daadwerkelijk uitgevoerd werd omdat je op donderdag te laat was).

Je euro is op papier vastgehouden inderdaad, maar dat is enkel de boekingsdatum en heeft niets van doen met de rentedatum.

Een volgende keer kan je wellicht beter eerder de centen overmaken (op donderdag voor 15:00 om precies te zijn), dan kan je er wel de volgende dag gelijk iets mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
RobTweaks schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 12:23:
[...]

Hoogmoed komt voor de val. Dit is één van de redenen dat ik op zoek ga naar (nationale en internationale) spreiding. Ik ben benieuwd wanneer de wal het schip keert.
Vroeger kon je gewoon een nieuwe reader halen bij de bank, dat moest ook wel want die waren anders in elkaar gezet en kon je de batterijen niet zelf van vervangen. De Rabo Scanner van nu is wel een stuk moderner wat dat betreft.

Persoonlijk vind ik dat dit soort scanners kosteloos omgeruild moeten worden bij een niet verwijtbaar defect, dat is iets anders dan verlies of er met een hamer op slaan uiteraard. Maar zie het maar voor elkaar te krijgen, vroeger had je nog een levende medewerker achter een balie waar je iets mee kon.. Nu moet je via de chat of iets en kan je het uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laredo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:57
laredo schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 20:14:
Even een update over mijn Banca Progetto aanvraag:
- vandaag om 09.45 deposito aangevraagd
- vandaag om 13.57 geld overgemaakt vanaf ING (die 4 uurs tijdslimiet met het verhogen van je limiet)
- vandaag om 16.xx geld ontvangen bij Raisin op "DE" rekening
- zie nu dat de aanvraag in behandeling is en niet meer ingetrokken kan worden, verwacht morgen het deposito geopend met nog 4,1%. Keurig gedaan als dat echt zou lukken.
Nou duurde uiteindelijk precies 1 week voordat het deposito geopend werd. Vandaag dus alsnog gestart maar wel tegen 4,1%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 11-09 15:06
Uberhaupt een fysiek apparaat moeten gebruiken om bankzaken te regelen - verschrikkelijk. Neem je dat ding ook mee op vakantie?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

ColeJ schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 13:25:
Uberhaupt een fysiek apparaat moeten gebruiken om bankzaken te regelen - verschrikkelijk. Neem je dat ding ook mee op vakantie?
Je telefoon of laptop? Jazeker neem ik die mee op vakantie :+

Juist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Facepalm
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:40
Brokencore schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 10:05:
Lopen er meer mensen tegen de "automatische fraude detectie algoritmes" van de grootbanken aan? Probeerde een bedrag van spaarrekening A naar mijn tegenrekening (Rabobank) en vervolgens naar spaarrekening B te sturen en vrijwel direct is mijn gehele Rabobank rekening geblokkeerd?

Hoe voorkomen jullie dit?
Dat probleem heb ik nog niet gehad maar ben deze week wel door de ABN AMRO afdeling transactiemonitoring gebeld voor een afspraak waarin ik transacties met grote bedragen moest verklaren vanaf eind 2022. In alle gevallen ging het om spaargeld wat via mijn betaalrekening verplaatst werd naar een andere bank waar op dat moment een hogere rente of actie was. Er zou nog een brief volgen met de vraag om documentatie op te sturen.

Ben benieuwd. Medewerker aan de telefoon zij alleen dat de transacties ongebruikelijk zijn en uitgelegd moesten worden, maar niet dat het niet is toegestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Facepalm schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 14:42:
[...]

Dat probleem heb ik nog niet gehad maar ben deze week wel door de ABN AMRO afdeling transactiemonitoring gebeld voor een afspraak waarin ik transacties met grote bedragen moest verklaren vanaf eind 2022. In alle gevallen ging het om spaargeld wat via mijn betaalrekening verplaatst werd naar een andere bank waar op dat moment een hogere rente of actie was. Er zou nog een brief volgen met de vraag om documentatie op te sturen.

Ben benieuwd. Medewerker aan de telefoon zij alleen dat de transacties ongebruikelijk zijn en uitgelegd moesten worden, maar niet dat het niet is toegestaan.
Fysieke afspraak op kantoor of online/telefonisch ?
Na een dik jaar vinden ze opeens bepaalde handelingen ongebruikelijk ?
hmm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikoss
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-09 20:00
BvZwolle schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 12:20:
[...]

Ik denk dat die er wel zijn. Zie mij post hierboven.
Problemen waren er idd deze week bij Raisin maar ze hebben keurig geholpen.
Na mijn contact met de klantenservice en wat 1e lijn troubleshooting op verzoek een mail gestuurd op maandag.
Woensdag kreeg ik reactie en heeft de 1e of 2e lijn vermoedelijk een poging gedaan. Deze was helaas niet succesvol dus meteen laten weten. Ik kreeg vrij snel een mail dat het probleem geëscaleerd zou worden.
Donderdag rond de middag al direct onderstaande antwoord gehad en alles is opgelost. De eerste kennismaking met Raisin is wat mij betreft erg positief. Direct een rekening geopend en wat geld overgemaakt naar mijn Raisin rekening dus benieuwd hoe alles gaat lopen.

Geachte spaarder,

Wij hebben u deze week mogen verwelkomen als nieuwe klant.

Door een technisch probleem bent u mogelijk op een witte pagina geland na het inloggen, waardoor (verder) navigeren binnen uw account (deels) belemmerd werd.

Wij informeren u dat het probleem is opgelost en alle functionaliteiten weer zoals gebruikelijk tot uw beschikking staan.

Onze excuses voor het ongemak en dank voor uw begrip.

Met vriendelijke groet,
Uw Raisin team

MY LR RWD 2025, Pearl White, 19", Zwart Int, Trekhaak - RN122721XXX - GVZ-xx-F

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Drardollan
Hoe doe jij dat dan? Roep jij wat richting de wolken en dan komt het voor elkaar?

En ja, ik heb er altijd 1 bij me. Heb er 1 thuis liggen en 1 in de laptop tas. En de kans dat je mij ergens treft zonder laptop en de bijbehorende tas is gering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

sanook schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 09:12:
[...]

Hier hetzelfde. Maar er is vooruitgang, het bedrag is bij mij zojuist verschenen op de Raisin rekening. Nu overboeken naar mijn reguliere bankrekening.

Wel jammer, ik had gehoopt om het gisteren al bij mijn bank te kunnen krijgen, nu heb ik het uit andere bronnen moeten halen. Voortaan zal ik toch weer een klein bedrag bewaren bij Leaseplan Bank, daar werkt Instant Payments tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

Zr40 schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 15:36:
[...]

Hier hetzelfde. Maar er is vooruitgang, het bedrag is bij mij zojuist verschenen op de Raisin rekening. Nu overboeken naar mijn reguliere bankrekening.

Wel jammer, ik had gehoopt om het gisteren al bij mijn bank te kunnen krijgen, nu heb ik het uit andere bronnen moeten halen. Voortaan zal ik toch weer een klein bedrag bewaren bij Leaseplan Bank, daar werkt Instant Payments tenminste.
Yep hier nu ook weer verschenen dus meteen door naar tegenrekening.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• wibblemoo
Moeten we echt elke update over ieder z'n deposito-aanvraag hier posten/lezen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
wibblemoo schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 15:51:
Moeten we nu echt lezen over hoe lang het opzeggen en aanvragen van Advanzia duurt? Moeten we nu echt elke rentewijziging van alle niet interessante banken lezen?

Feit is dat er momenteel bij Raisin een aantal banken zijn waar zaken niet lekker gaan. Dat vind ik als Raisin klant wel interessant om zijdelings mee te lezen (en bv het gedoe met CKV incl vereiste documentatie voor openen / bronbelasting verhaal was voor mij de reden om niet naar CKV te gaan).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wibblemoo
RobertMe schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 16:00:
[...]

Moeten we nu echt lezen over hoe lang het opzeggen en aanvragen van Advanzia duurt? Moeten we nu echt elke rentewijziging van alle niet interessante banken lezen?

Feit is dat er momenteel bij Raisin een aantal banken zijn waar zaken niet lekker gaan. Dat vind ik als Raisin klant wel interessant om zijdelings mee te lezen (en bv het gedoe met CKV incl vereiste documentatie voor openen / bronbelasting verhaal was voor mij de reden om niet naar CKV te gaan).
Dat snap ik - maar nu lezen we een berg semi-updates, vaak zonder context zoals wanneer de aanvraag is gedaan, wanneer geld overgeboekt et cetera. En dat dan na 1-2 dagen wat een normale doorlooptijd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
wibblemoo schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 15:51:
Nee van mij niet hoor. Maar het is wel een beetje de pot en de ketel wat je zegt, je maakt je er zelf ook schuldig aan. Wellicht een idee om het aan de mods voor te leggen wat zij ervan vinden?

[ Voor 10% gewijzigd door Drardollan op 18-01-2024 16:40 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Cheeky
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 23:28
Persoonlijk zou ik het wel handig vinden om (spaar)rentewijzigingen af te splitsen in een ander topic.

Ik lees graag mee, maar sinds ik het volg zijn het heel veel status updates over process van aanmaken rekening/deposito, overboeken (duurt lang) en de regelmatige afdwaling over DGS en wat er allemaal kan gebeuren na overlijden etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 11-09 15:06
Drardollan schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 15:04:
[...]

Hoe doe jij dat dan? Roep jij wat richting de wolken en dan komt het voor elkaar?

En ja, ik heb er altijd 1 bij me. Heb er 1 thuis liggen en 1 in de laptop tas. En de kans dat je mij ergens treft zonder laptop en de bijbehorende tas is gering.
Ik bankier bij de ING. Daar kan je alles via je telefoon doen en heb je geen extra apparaatje nodig zoals bij de Rabobank.

Voor de puristen: nog steeds een apparaat alleen een telefoon heeft iedereen altijd wel bij zich. Dat schaar ik niet onder een apparaat wat ik expliciet mee moet nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockel83
sanook schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 10:59:
[...]

Bij mij regeren ze helemaal niet. Als je belt zeggen ze dat je moet mailen. Maar intussen zijn we 3 mails verder en nog steeds geen reactie. Ook geen statusupdate of niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockel83
[...]

Oh, ik kwam hier ook met de vraag of mensen hier last van hadden.

Een sommetje geld is hier van Raisin naar CKV overgemaakt maar is hier ook onzichtbaar.

Nadat het al heel lang duurde voordat de rekening überhaupt geopend was, wordt het er zo niet beter op.

Aldus ook hier een niet geheel tevreden CKV klant.

Bij Nordax heb ik veel betere ervaringen.

Intussen is de rekening geopend en het geld terecht. Duurde maar erg lang...
Het enige positieve is nog de maandelijkse rente. Voor de hoogte van de rente hoef je het niet meer te doen.

Daarnaast moet er dacht ik minimaal €1000 op blijven staan.

Als het nog een keer zo lang duurt zeg ik hem denk ik gewoon op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
ColeJ schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 17:16:
[...]

Ik bankier bij de ING. Daar kan je alles via je telefoon doen en heb je geen extra apparaatje nodig zoals bij de Rabobank.
Zonder in een offtopic discussie te belanden, er zijn al jaren twijfels over de veiligheid van de ING oplossing. Dat is met de Rabo oplossing in ieder geval beter geregeld. En Rabo is niet voor niets een van de vele banken die dit zo doet.

Overigens heb je de Rabo Scanner niet heel vaak nodig, maar op vakantie gaan zonder lijkt mij onverstandig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
Flinke daling bij CKV vanaf 25 januari:
  • 1 jaar deposito: 3,00% naar 1,50%
  • 2 jaar deposito: 3,30% naar 1,50%
  • 10 jaar deposito: 3,75% naar 3,65%
Opvallend dat die 10 jaar dan nog relatief hoog blijft

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
Novax schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 17:59:
Flinke daling bij CKV vanaf 25 januari:
  • 1 jaar deposito: 3,00% naar 1,50%
  • 2 jaar deposito: 3,30% naar 1,50%
  • 10 jaar deposito: 3,75% naar 3,65%
Opvallend dat die 10 jaar dan nog relatief hoog blijft
Ze hebben genoeg geld voor de korte termijn en willen vermoed ik de systemen ontlasten door onaantrekkelijk te worden. Voor 10 jaar geld willen ze wel stappen zetten, dat is wel rendabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpandroid
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 20:56
Rockel83 schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 17:29:
[...]
Bij mij regeren ze helemaal niet. Als je belt zeggen ze dat je moet mailen. Maar intussen zijn we 3 mails verder en nog steeds geen reactie. Ook geen statusupdate of niets.
Ik denk dat jij zelf mede de oorzaak bent van de trage afhandeling. Telkens als jij belt kan de medewerker van de bank gedurende de duur van dat gesprek geen verzoek via mail afhandelen.
3 Mails is denk ik ook wel een beetje overkill.

Ik snap dat je graag de rekening op wil heffen om hem daarna weer te openen maar gezien de hoge rente voor 3 maand zullen ze zeer veel aanmeldingen (en waarschijnlijk ook opzeggingen krijgen).
Je zult gewoon even geduld moeten hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MarcelNH
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 11-09 16:04
Drardollan schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 17:37:
[...]

Zonder in een offtopic discussie te belanden, er zijn al jaren twijfels over de veiligheid van de ING oplossing. Dat is met de Rabo oplossing in ieder geval beter geregeld. En Rabo is niet voor niets een van de vele banken die dit zo doet.

Overigens heb je de Rabo Scanner niet heel vaak nodig, maar op vakantie gaan zonder lijkt mij onverstandig.
Het is een grote puinhoop bij de drie Nederlanders grootbanken. Een gelikte website of app zijn inmiddels belangrijker dan 7x24 uptime, goede service of een faire spaarrente. Ik heb geregeld heimwee naar de Postbank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockel83
mpandroid schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 18:29:
[...]

Ik denk dat jij zelf mede de oorzaak bent van de trage afhandeling. Telkens als jij belt kan de medewerker van de bank gedurende de duur van dat gesprek geen verzoek via mail afhandelen.
3 Mails is denk ik ook wel een beetje overkill.

Ik snap dat je graag de rekening op wil heffen om hem daarna weer te openen maar gezien de hoge rente voor 3 maand zullen ze zeer veel aanmeldingen (en waarschijnlijk ook opzeggingen krijgen).
Je zult gewoon even geduld moeten hebben.
Welgeteld 1 keer gebeld ;)
Dus ze zouden dan best wel wat tijd over moeten kunnen hebben om even op één van de 3 mails te reageren in 15 week tijd. Hoeft namelijk geen heel verhaal te zijn en "nee" is b.v. ook een antwoord.

Iets van "(klanten)service" mag je toch wel verwachten bij een bank.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mpandroid
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 20:56
Ik ben het met je eens dat je dat mag verwachten, maar ik denk dat men niet op de toeloop van nieuwe klanten berekend is.

Heb je de mail wel verstuurd vanaf het mailadres waar je ook de afschriften ontvangt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockel83
Jawel, vanaf het zelfde email adres.
Een ander bericht was zelfs rechtstreeks vanuit het account verstuurd. Dus neem aan dat men dan sowieso ziet dat het dan van een reeds geregistreerde klant komt.
Ze hoeven van mij ook niet binnen 24 uur te reageren en ik begrijp ook wel dat ze het druk kunnen hebben. Maar 1,5 begin ik toch wel een beetje lang te vinden.

Al is het maar een kleine statusupdate, zodat je in ieder geval weet dat het gelezen is en dat men er mee bezig is. Dan weet je in ieder geval dat er iets aan het gebeuren is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankenstein
mpandroid schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 19:17:
Ik ben het met je eens dat je dat mag verwachten, maar ik denk dat men niet op de toeloop van nieuwe klanten berekend is.
Een grote toeloop valt te verwachten, als een bank met een goede rente verhoogd, waar de anderen verlagen. Advanzia heeft hierdoor de hoogste actierente op de Duitse spaarmarkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
De Nordax spaarrekening gaat morgen 19 januari nog een keer omhoog met +0,01% naar 3,29%, daarme stijgen ze 0 plekken :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Il 2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Soms kan je niet anders. Bij sommige betaalopdrachten (lijkt willekeurig te zijn, meestal wel wat hogere bedragen maar zeker niet altijd) heb je alleen de keuze om te betalen met zo'n apparaatje.

Normaal kan je kiezen tussen de app / QR code of het apparaatje, maar soms krijg je die keuze dus niet. Als je dan niets in huis hebt of de batterij is op, kan je ook helemaal niets meer overboeken. En op vakantie al helemaal niet.

Als het gebruik van zo'n ding dus zo elementair is, vind ik ook dat de bank hier geen extra kosten voor mag rekenen. (prima als ze vragen of je de oude in komt leveren, dat vind ik geen probleem).

[ Voor 13% gewijzigd door Il 2 op 19-01-2024 01:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheeky
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 23:28
Novax schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 21:22:
De Nordax spaarrekening gaat morgen 19 januari nog een keer omhoog met +0,01% naar 3,29%, daarme stijgen ze 0 plekken :|
Het begint op een algoritme te lijken nu. Kan me voorstellen dat we dit vaker gaan zien, en de rente bijna real-time met de markt meebeweegt (als dynamische energieprijzen). Wordt wel moeilijker om bij te houden hoeveel rente je dan uiteindelijk krijgt (vooral bij grotere schommelingen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:05
Drardollan schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 17:37:
[...]

Dat laatste valt ook wel mee. Je kan iDeal betalingen tot (instelbaar) 1000 euro/dag zonder reader betalen, of tot 2000 per dag overmaken naar bekende rekeningen. En voor pinnen heb je hem sowieso niet nodig. Ik gebruik hem eigenlijk alleen thuis voor grotere (spaar)bedragen en heb hem in al die jaren nog nooit op vakantie meegenomen.

[ Voor 3% gewijzigd door sverzijl op 19-01-2024 01:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
Was het bij ING niet zo dat je voor betalingen van 50k zelf langs moet gaan op een kantoor? Bij Rabo doe ik die betalingen vanuit Azië met de reader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
sverzijl schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 01:26:
[...]

Dat laatste valt ook wel mee. Je kan iDeal betalingen tot (instelbaar) 1000 euro/dag zonder reader betalen, of tot 2000 per dag overmaken naar bekende rekeningen. En voor pinnen heb je hem sowieso niet nodig. Ik gebruik hem eigenlijk alleen thuis voor grotere (spaar)bedragen en heb hem in al die jaren nog nooit op vakantie meegenomen.
Ik heb hem al een aantal keer nodig gehad om de camping in Frankrijk te kunnen betalen. Zie je nog lang niet altijd een pinautomaat en als je dan 3 weken vakantie moet afrekenen via een overschrijving dan kan het spannend worden. Los van dat ik er niet van houdt om beperkt te zijn in mijn uitgaven, ook op vakantie lopen dingen gewoon door die betaald moeten worden.

Ding zit altijd in mijn rugzak bij de laptop en ik heb de laptop altijd bij mij eigenlijk (natuurlijk niet op een dagje uit of in het zwembad), of ik nu thuis ben of op vakantie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atomius
Rockel83 schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 17:33:
[...]

Intussen is de rekening geopend en het geld terecht. Duurde maar erg lang...
Het enige positieve is nog de maandelijkse rente. Voor de hoogte van de rente hoef je het niet meer te doen.

Daarnaast moet er dacht ik minimaal €1000 op blijven staan.

Als het nog een keer zo lang duurt zeg ik hem denk ik gewoon op.
Gisteren stonden de centjes gelukkig wel netjes op de CKV rekening bijgeschreven. Dus het zweeft niet meer tussen Raisin en CKV.

Vaagje: geef je trouwens bij je belastingaangifte 1 Raisin rekening op met het totaalbedrag of moet je alle subrekeningen specificeren?

[ Voor 10% gewijzigd door Atomius op 19-01-2024 09:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rowicom
  • Laatst online: 22:59
Atomius schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 09:48:
[...]

Gisteren stonden de centjes gelukkig wel netjes op de CKV rekening bijgeschreven. Dus het zweeft niet meer tussen Raisin en CKV.

Vaagje: geef je trouwens bij je belastingaangifte 1 Raisin rekening op met het totaalbedrag of moet je alle subrekeningen specificeren?
In mijn aangifte van vorig jaar stonden alle Raisin deposito's al keurig opgesomd. Met het bedrag erbij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pdukers
  • Niet online
Atomius schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 09:48:
[...]
Ieder deposito en vrij opneembare rekening dient apart vermeld te worden en ook je Raisin specifieke rekening. Ook als je meerdere rekeningen bij een bank hebt dienen deze apart vermeld te worden.

Van Raisin krijg je een jaaropgave waarop al je rekeningen vermeld staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bar_en_boos
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Rockel83 schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 17:29:
[...]

Na een tweede email werd mijn Advanzia rekening opgeheven, maar heel professioneel oogt dat allemaal niet. Het heeft al met al wel 2 weken geduurd. Ik twijfel nu wat te doen mbt een nieuwe aanmelding. Wachten tot begin februari om eventueel die 4e maand erbij te krijgen met het risico dat de rente daalt of alsnog proberen een nieuwe rekening voor eind januari te openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
pdukers schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 10:29:
en ook je Raisin specifieke rekening
Dat hoeft natuurlijk niet. Tenzij je graag spaargeld hebt staan op een rekening met 0,00% rente :) En rekeningen met €0,00 aan saldo (en ik denk zelfs tot €0,99 aan saldo) hoef je niet op te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdukers
  • Niet online
RobertMe schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 10:55:
[...]

Dat hoeft natuurlijk niet. Tenzij je graag spaargeld hebt staan op een rekening met 0,00% rente :) En rekeningen met €0,00 aan saldo (en ik denk zelfs tot €0,99 aan saldo) hoef je niet op te geven.
Ik vermeldde de Raisin rekening bewust omdat daar op de peildatum wellicht ook geld staat.

En strikt genomen dien je ook rekeningen met 0 euro aan saldo te vermelden. NL rekeningen met 0 saldo zullen ook op je vooraf ingevulde aangifte verschijnen. Dat het in de praktijk niet uitmaakt dat je ze weg laat is wat anders.
Pagina: 1 ... 29 ... 159 Laatste

Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.

Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.

Trade Republic heeft zijn eigen topic.

We willen hier geen persoonlijke updates zien, dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.

Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling