Dat weet ik. Maar als ik nu opneem krijg ik het nog voor het weekend bij Distingo, als het morgen geopend zou worden, en morgen uitgekeerd door Renault. Wacht ik tot de rekening geopend is, wat dus mogelijk morgen zal zijn, is het alweer donderdag voordat het geld van bij Renault op de Raisin rekening staat. Wordt de rekening pas donderdag geopend hikt het alweer heel erg tegen weekend aan.
Alles gaat in batches tussen Raisin en de partnerbanken.
Maar wel verschillende batches

Geld overmaken naar Renault kan wel binnen een paar uur. Geld opnemen gaat altijd 24 uur overheen. En dat is mogelijk wel een Renault dingetje. Hetzelfde als dat bv OpenBank altijd ~24 uur duurt om een uitgaande transactie te doen. Terwijl een gewone ouderwetse SEPA transactie toch echt geen 24 uur duurt (maar wel alleen tijdens kantooruren wordt uitgevoerd). Want als ik geld over maak naar Raisin, binnen kantooruren, is dat een aantal uur later bijgeschreven. Dat opnemen vanaf Renault zo traag is lijkt mij dan ook eerder een Renault ding.
Eind v/d maand loopt er een deposito af dat ik wil oprekken; dit is misschien dan wel het moment om over te stappen en Renault (voorlopig) gedag te zeggen. Gaat hier ook niet om veel geld (is mijn wisselrekening voor de deposito's bij Raisin), maar toch weer een paar tientjes per jaar én een signaal naar Renault.
In mijn geval dus ook dat veel geld dat initieel bij Renault stond verplaatst is, en daardoor dus een vrij lege rekening. Initieel zou volgende week een depo vrijvallen bij Progetto wat de trigger was om Distingo te openen. Maar die heb ik intussen verlengd. Dus uiteindelijk komt ook bij Distingo nog niet echt veel te staan.