Bij Centraal Beheer kan dat altijd voor 50 euro administratiekosten en een rentevergoeding als de rente hoger is op dat moment. Geen kosten bij overlijden, arbeidsongeschiktheid, onvrijwillige werkeloosheid etc.NicoHF schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 20:59:
Maar nu komt het als het er überhaupt is met de buitenlandse rekeningen een clausule erin dat ik de deposito kosteloos kan beëindigen bij werkeloosheid (heeft geen prio het liefst wel) maar vooral bij aankoop van een mogelijke nieuwe woning
Aankomende jaar ben ik het niet van plan maar je kan niet in de toekomst kijken natuurlijk misschien dat ik bv over 2 jaar wel een huis wil/kan kopen
Ik heb een redelijk groot bedrag bij Centraal Beheer in deposito staan, verdeeld in 5 stukken. Ik heb ze nu even een bericht gestuurd met de vraag of ik bij vroegtijdige beëindiging voor elk afzonderlijk deel die 50 euro moet betalen, of dat ze zo vriendelijk zijn om alles voor 1 prijs te doen. Ben benieuwd (ik ga overigens niet moeilijk doen over die paar tientjes als de nood aan de man komt).
Is het nu niet beter om voor langdurige deposito's te gaan ivm dreiging van dalende rentes? Of hebben jullie alles vast staan momenteel?
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
Zover ik even snel kon zien is dit nog niet voorbij gekomen.
Spaarders gaan meer vermogensrendementsheffing betalen dan verwacht
Belastingplichtigen met meer dan 57.000 euro spaargeld houden minder geld in hun portemonnee over, want zij gaan over 2023 veel meer vermogensrendementsheffing betalen dan in de voorlopige aanslag stond aangegeven. De fiscus gaat er in de definitieve belastingaanslag vanuit dat spaarders 0,92 procent rendement haalden. In de voorlopige aanslag was dat nog 0,36 procent. Dat schrijft het FD.
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
Heb dit 5 januari al gemeld: rechtsherstel in "Het spaartopic - Deel 4"RobinNL schreef op zondag 14 januari 2024 @ 12:00:
[...]
Het fictieve rendement voor sparen in 2023 wordt 0,9233%. In de voorlopige aanslag wordt gerekend met 0,36%
"Dan verwacht"? Wellicht de juiste verwachtingen gebruiken dan? Het is voordat 2023 begon al duidelijk geweest dat die 0,3% of wat was het? kon/zou eranderen omdat er gekeken zou worden naar een gemiddelde over het jaar. Toen zelfs de grootbanken (ruim) over de 1% heen gingen met de variabele spaarrentes (en de depositorente dus nog hoger) had dat dus wel een belletje moeten laten rinkelen dat het wellicht allemaal dus wel eens wat hoger uit kon vallen.RobinNL schreef op zondag 14 januari 2024 @ 12:00:
[...]
En daarnaast is het hier kinda offtopic, belasting / VRH kan besproken worden in: Vermogensrendementsheffing 2.0
Vraag is ook wel wat voor ' rendement ' er dan nou daadwerkelijk wordt gemaakt met een gigantische inflatie.
We zoeken hier wel met z'n allen naar de hoogste spaarrente met de beste voorwaarden, maar daadwerkelijk verdienen we er echt niet op, maargoed ja daar zijn al genoeg ergenissen over uitgesproken in het VRH topic
We zoeken hier wel met z'n allen naar de hoogste spaarrente met de beste voorwaarden, maar daadwerkelijk verdienen we er echt niet op, maargoed ja daar zijn al genoeg ergenissen over uitgesproken in het VRH topic
In vino veritas, in aqua sanitas
Zijn er ook mensen hier die ervaring hebben met het sparen vanuit een Spaar BV? Heb momenteel een aanvraag lopen via Garantie BBVA. Dat is gelijk ook de enige bank die ik tot nu toe heb gevonden die deposito's afgeeft voor zakelijke spaarders.
Maar, daar staat je geld in een geldmarktfonds en dus box 3? En bovendien geen deposito garantiestelsel?
Dit geldt toch ook voor Trade Republic?
[ Voor 7% gewijzigd door r0bb op 15-01-2024 09:10 ]
Ik ben ook aangenaam verrast, maakt me vanwege de slechte verhalen wat zorgen. Het openen van de rekening was wel wat gedoe, ik moest per mail nog wat dingen toelichten. Overmaken vanuit de rabo duurde maar 1.5 uur voordat ik het in mijn account zag verschijnen. Heb uiteindelijk 3 keer geld overgemaakt.JdJtA schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 11:44:
Doordat het openen van een rekening bij CKV via Raisin bij mij zo lang heeft geduurd en uiteindelijk mis is gelopen heb ik me ook aangemeld bij Trade Republic vorige week.
Loopt tot nu toe soepel. Openen van de rekening duurde nog geen half uur. Geld overmaken van zowel ING als N26 ging binnen een paar uur naar TR.
Geld terugboeken heb ik nog niet getest maar zie wel dat beide rekening waarmee ik geld heb gestort als tegenrekening staan.Dat vind ik wel een belangrijk voordeel t.o.v. Raisn waar je maar 1 tegenrekening kan hebben en dan bovendien uitsluitend een NL IBAN kan gebruiken.
Tot 9 maanden in het jaar kun je er gebruik van maken en betaal je alsnog het lagere tarief in box 3.r0bb schreef op maandag 15 januari 2024 @ 08:05:
[...]
Maar, daar staat je geld in een geldmarktfonds en dus box 3? En bovendien geen deposito garantiestelsel?
Voor geldmarktfondsen en het aanhouden daarvan zijn andere garantiefondsen en regelingen, waarbij de vermogensscheiding de belangrijkste is.
Anders dan bij banktegoeden worden effecten, waaronder de participaties in geldmarktfondsen niet toegevoegd aan de inboedel van een faillissement van de financiële instelling waar je ze aanhoud.
Mocht daarin toch iets misgaan is er nog een garantiefonds, deze vergoed tot £100K bij T212 zo uit mijn hoofd.
Het kan bij meer, bijvoorbeeld:T i M schreef op maandag 15 januari 2024 @ 08:01:
Zijn er ook mensen hier die ervaring hebben met het sparen vanuit een Spaar BV? Heb momenteel een aanvraag lopen via Garantie BBVA. Dat is gelijk ook de enige bank die ik tot nu toe heb gevonden die deposito's afgeeft voor zakelijke spaarders.
https://www.knab.nl/zakelijk/sparen/deposito-sparen
https://www.triodos.nl/sparen/spaar-deposito-zakelijk
Op zoek naar gratis producten? https://www.gratiZ.nl
Ja, wat wil je weten?T i M schreef op maandag 15 januari 2024 @ 08:01:
Het rendement in een geldmarktfonds ook gewoon negatief zijn. Het is beleggen, een willekeurig voorbeeld: https://www.morningstar.n...apshot.aspx?id=F0GBR04CAQJohanNL schreef op maandag 15 januari 2024 @ 09:16:
[...]
Tot 9 maanden in het jaar kun je er gebruik van maken en betaal je alsnog het lagere tarief in box 3.
Voor geldmarktfondsen en het aanhouden daarvan zijn andere garantiefondsen en regelingen, waarbij de vermogensscheiding de belangrijkste is.
Anders dan bij banktegoeden worden effecten, waaronder de participaties in geldmarktfondsen niet toegevoegd aan de inboedel van een faillissement van de financiële instelling waar je ze aanhoud.
Mocht daarin toch iets misgaan is er nog een garantiefonds, deze vergoed tot £100K bij T212 zo uit mijn hoofd.
Dank mbt de info lagere tarief box 3. Mbt het garantiestelsel geldt die £100K enkel voor UK deelnemers als ik het goed heb gelezen.JohanNL schreef op maandag 15 januari 2024 @ 09:16:
[...]
Tot 9 maanden in het jaar kun je er gebruik van maken en betaal je alsnog het lagere tarief in box 3.
Wij zijn voor 20K gedekt volgens mij, maar correct me if Im wrong.
De meeste interessante rente aanbiedingen natuurlijk
Dank voor de tips. Knab accepteert helaas geen holdings.gratiz schreef op maandag 15 januari 2024 @ 09:17:
[...]
Het kan bij meer, bijvoorbeeld:
https://www.knab.nl/zakelijk/sparen/deposito-sparen
https://www.triodos.nl/sparen/spaar-deposito-zakelijk
[ Voor 35% gewijzigd door T i M op 15-01-2024 09:37 ]
Ach so , ja gewoon googelen vrees ik. Dat verandert zo snel. Zakelijk sparen is wel tricky, rentes zijn stuk lager dan consumenten sparen.T i M schreef op maandag 15 januari 2024 @ 09:35:
[...]
De meeste interessante rente aanbiedingen natuurlijk. Garanti geeft momenteel 3%, dat is meteen ook de beste aanbieding waarvan ik weet heb.
[...]
Dank voor de tips. Knab accepteert helaas geen holdings.
Sinds 9 Januari 2024 loopt aanvraag via Raisin (Civibank 9xmaanden 4%) en nog steeds in de behandeling. Heeft iemand ook dit?
Inderdaad, dit is sinds brexit zo.r0bb schreef op maandag 15 januari 2024 @ 09:21:
[...]
Dank mbt de info lagere tarief box 3. Mbt het garantiestelsel geldt die £100K enkel voor UK deelnemers als ik het goed heb gelezen.
Wij zijn voor 20K gedekt volgens mij, maar correct me if Im wrong.
Ja klopt, maar dit soort geldmarktfondsen volgen in de regel de marktrente d.m.v. kortlopende leningen.gratiz schreef op maandag 15 januari 2024 @ 09:20:
[...]
Het rendement in een geldmarktfonds ook gewoon negatief zijn. Het is beleggen, een willekeurig voorbeeld: https://www.morningstar.n...apshot.aspx?id=F0GBR04CAQ
Met de huidige marktrente is de kans op verlies enorm klein.
Yapi Kredi? Ik heb daar eind 2022 nog een zakelijk deposito gehad.T i M schreef op maandag 15 januari 2024 @ 09:35:
[...]
De meeste interessante rente aanbiedingen natuurlijk. Garanti geeft momenteel 3%, dat is meteen ook de beste aanbieding waarvan ik weet heb.
[...]
Dank voor de tips. Knab accepteert helaas geen holdings.
Meer mensen die niet in kunnen loggen (web/app) bij Raisin?
Web aanloggen werkt prima bij mij.sanook schreef op maandag 15 januari 2024 @ 10:16:
Ja ik heb ervaring mee maar onder het huidige box 3 regime vond ik het niet meer interessant. Toen ik nog wel een spaar BV had bracht mij belasting adviseur persoonlijke deposito's in in de spaar bv. Was geen probleem. O.a. Raisin.T i M schreef op maandag 15 januari 2024 @ 08:01:
App en web (via Edge @ Android) werken hier prima. Zie zelfs alle produktensanook schreef op maandag 15 januari 2024 @ 10:16:
[ Voor 4% gewijzigd door GroteVoet459 op 15-01-2024 10:27 ]
Apart, bij mij werkt app en web niet. Als ik alleen raisin.nl in type blijft wieltje draaien (op PC), in de app met fingerprint inlog idem.
edit: Als ik wifi uit zet werkt de app wel, en als de laptop dan via de mobiele hotspot gaat werkt de website ook. Iemad een idee?
[ Voor 18% gewijzigd door sanook op 15-01-2024 10:34 ]
Geen probleem hier via beide wegen.sanook schreef op maandag 15 januari 2024 @ 10:16:
Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !
Net mijn spaargeld van Openbank (2,75% rente) overgemaakt naar Trade Republic (4% rente). No-brainer wat mij betreft. Geld staat bij Citibank in Ierland, met een A+ credit rating.
Alleen staat die Citi rekening niet op jouw naam ;-)
Mooi en dat heb je gedaan nadat je hier in dit topic even had gelezen over de ervaringen met TR?ocn schreef op maandag 15 januari 2024 @ 11:20:
Net mijn spaargeld van Openbank (2,75% rente) overgemaakt naar Trade Republic (4% rente). No-brainer wat mij betreft. Geld staat bij Citibank in Ierland, met een A+ credit rating.
Openbank is van Santander en dat vond je niet veilige genoeg met A-?
Yep inderdaad na ervaringen in dit topic. Ik zie alleen wat zorgen over de derdenrekening in relatie tot DGS, maar ik denk dat die overtrokken zijn.Barrycade schreef op maandag 15 januari 2024 @ 11:26:
[...]
Mooi en dat heb je gedaan nadat je hier in dit topic even had gelezen over de ervaringen met TR?
Openbank is van Santander en dat vond je niet veilige genoeg met A-?
Ik vond de rente van Openbank te laag. Ik blijf wel gebruik maken van de betaalrekening die ik bij hun heb, want ik ben tevreden met de Mastercard Travel+ debitcard die tijdens reizen goed van pas komt!
Ik heb het zeer incidenteel ook wel eens gehad.sanook schreef op maandag 15 januari 2024 @ 10:26:
[...]
Apart, bij mij werkt app en web niet. Als ik alleen raisin.nl in type blijft wieltje draaien (op PC), in de app met fingerprint inlog idem.
edit: Als ik wifi uit zet werkt de app wel, en als de laptop dan via de mobiele hotspot gaat werkt de website ook. Iemad een idee?
Je kunt op de PC (windows) een cmd prompt starten door Windows toets+R in te drukken en cmd intypen en dan enter.
Type ipconfig /renew
Dan zal het vermoedelijk wel weer werken en anders kun je de router opnieuw opstarten.
Je had ook even met Openbank kunnen bellen en dan een nieuwe Welkom Spaarrekening kunnen krijgen a 3,65% zonder zorgen over de derdenrekening. Ook deze optie is hier meermaals genoemd.ocn schreef op maandag 15 januari 2024 @ 11:45:
[...]
Yep inderdaad na ervaringen in dit topic. Ik zie alleen wat zorgen over de derdenrekening in relatie tot DGS, maar ik denk dat die overtrokken zijn.
Ik vond de rente van Openbank te laag. Ik blijf wel gebruik maken van de betaalrekening die ik bij hun heb, want ik ben tevreden met de Mastercard Travel+ debitcard die tijdens reizen goed van pas komt!
Het probleem speelt op verschillende laptops én op mijn mobiel. Cookies reeds verwijderd en router/modem herstart maar heeft allemaal geen effect. Probleem bij Raisin neergelegd en wordt doorgezet naar IT afdeling daar.mpandroid schreef op maandag 15 januari 2024 @ 12:11:
[...]
Ik heb het zeer incidenteel ook wel eens gehad.
Je kunt op de PC (windows) een cmd prompt starten door Windows toets+R in te drukken en cmd intypen en dan enter.
Type ipconfig /renew
Dan zal het vermoedelijk wel weer werken en anders kun je de router opnieuw opstarten.
En de ipconfig/renew had ook geen effect
Bijj het openen van de Advzanziarekening moest ik een wachtwoord aanmaken. Die ben ik helaas direct weer vergeten.
Inmiddels is de rekening wel geopend. Is het een probleem dat ik het wachtwoord vergeten ben?
Inmiddels is de rekening wel geopend. Is het een probleem dat ik het wachtwoord vergeten ben?
Je wachtwoord lijkt mij nogal essentieel om in te loggenbrambello schreef op maandag 15 januari 2024 @ 12:24:
Bijj het openen van de Advzanziarekening moest ik een wachtwoord aanmaken. Die ben ik helaas direct weer vergeten.
Hier op 2 januari aangevraagd, 5 januari alles in orde en door Raisin doorgestuurd, sindsdien niks meer gehoord....Harbo schreef op maandag 15 januari 2024 @ 09:53:
Sinds 9 Januari 2024 loopt aanvraag via Raisin (Civibank 9xmaanden 4%) en nog steeds in de behandeling. Heeft iemand ook dit?
Scheelt nog steeds 0,35% en is maar voor 6 maanden een optie.mpandroid schreef op maandag 15 januari 2024 @ 12:14:
[...]
Je had ook even met Openbank kunnen bellen en dan een nieuwe Welkom Spaarrekening kunnen krijgen a 3,65% zonder zorgen over de derdenrekening. Ook deze optie is hier meermaals genoemd.
Die 6 maand kun je verlengen door te bellen en daardoor rente te verhogen zoals door meerdere Tweakers hier gemeld en zelf ook ervaren.ocn schreef op maandag 15 januari 2024 @ 12:48:
[...]
Scheelt nog steeds 0,35% en is maar voor 6 maanden een optie.
Doet https://www.weltsparen.de het dan ook niet?sanook schreef op maandag 15 januari 2024 @ 12:21:
[...]
Het probleem speelt op verschillende laptops én op mijn mobiel. Cookies reeds verwijderd en router/modem herstart maar heeft allemaal geen effect. Probleem bij Raisin neergelegd en wordt doorgezet naar IT afdeling daar.
En de ipconfig/renew had ook geen effect
Nope, die doet het ook niet. Zelfde resultaat.Novax schreef op maandag 15 januari 2024 @ 12:57:
[...]
Doet https://www.weltsparen.de het dan ook niet?
Geen zin om iedere 6 maanden te gaan bellen. Wil gewoon vanzelfsprekend de beste rente.mpandroid schreef op maandag 15 januari 2024 @ 12:56:
[...]
Die 6 maand kun je verlengen door te bellen en daardoor rente te verhogen zoals door meerdere Tweakers hier gemeld en zelf ook ervaren.
Daar zul je meestal wat moeite voor moeten doen zoals heen en weer schuiven naar tijdelijke acties. Anders kom je echt op lagere rentes uit. Of een deposito openen.ocn schreef op maandag 15 januari 2024 @ 13:20:
[...]
Geen zin om iedere 6 maanden te gaan bellen. Wil gewoon vanzelfsprekend de beste rente.
Maar hij is naar TR gegaan met 4%. En was dat niet ook nog voor een jaar als je ook nog wat deed beleggen?sanook schreef op maandag 15 januari 2024 @ 13:22:
[...]
Daar zul je meestal wat moeite voor moeten doen zoals heen en weer schuiven naar tijdelijke acties. Anders kom je echt op lagere rentes uit. Of een deposito openen.
Ik snap eerlijk gezegd ook niet waarom jullie zo hameren op OpenBank met zijn actie. @ocn heeft zijn keuzs gemaakt en zelfs zijn redenen om niet bij OpenBank te blijven benoemd. Wie zijn wij dan om hem te overtuigen bij zijn oude bank, met een lagere rente, te blijven? Ieder mag toch voor zich beslissen waar die zijn geld stalt. De vele hier die aangeven hun geld niet buiten Nederland te willen stallen wordt immers ook niet elke keer (meermaals door dezelfde persoon) op gereageerd dat het gras bij de buren groener is. En nu iemand voor het vrijwel groenste gras kiest, en op de hoogte is van de risico's, willen jullie ineens dor gras aanraden?
En ik vraag mij ook af of je bij OB als bestaande klant met een belletje zomaar oneindig 3,65% krijgt. Ik weet niet eens of je het zomaar de eerste keer krijgt voor 6 maanden, laat staan dat elk half jaar verlengen lukt.
Neen, volgens mij, Ik heb niet belegd via TR en toch 4% mogen ontvangen. En volgens mij is de rente 4% totdat die wordt aangepast. En onbekend wanneer dat is.RobertMe schreef op maandag 15 januari 2024 @ 13:28:
Maar hij is naar TR gegaan met 4%. En was dat niet ook nog voor een jaar als je ook nog wat deed beleggen?
...
om die reden leen ik het aan mijzelf en zet het op particuliere rekeningolafmol schreef op maandag 15 januari 2024 @ 09:39:
[...]
Ach so , ja gewoon googelen vrees ik. Dat verandert zo snel. Zakelijk sparen is wel tricky, rentes zijn stuk lager dan consumenten sparen.
(naast hogere rente, meer keus, dus ook beter risico te spreiden)
Internet KPN 37/27Mbps; Modem Experia v8; Router Fritz!box 7260; Telefoon Siemens C470IP; VSP in: NL>budgetphone.nl, PL>plfon.pl ; VSP uit: cosmovoip.com; Zon 10x365Wp zuidoost; Omvormer Trannergy
Hmm, was dat dan een ander? Met 6 maanden actierente en als je ook doet beleggen verlenging van 6 maanden (dus tot 1 jaar).W1ck1e schreef op maandag 15 januari 2024 @ 13:44:
[...]
Neen, volgens mij, Ik heb niet belegd via TR en toch 4% mogen ontvangen. En volgens mij is de rente 4% totdat die wordt aangepast. En onbekend wanneer dat is.
Dat is bij Consors.RobertMe schreef op maandag 15 januari 2024 @ 14:03:
[...]
Hmm, was dat dan een ander? Met 6 maanden actierente en als je ook doet beleggen verlenging van 6 maanden (dus tot 1 jaar).
De rente bij TR is variabel.
En/Of scalable-baader (als ik mij niet vergis) @dutchgioRobertMe schreef op maandag 15 januari 2024 @ 14:03:
[...]
Hmm, was dat dan een ander? Met 6 maanden actierente en als je ook doet beleggen verlenging van 6 maanden (dus tot 1 jaar).
Haitong is trouwens een Chinees bedrijf. Iets om extra over na te denken als je daar een rekening wilt gaan openen. (Wel hebben ze een Portugese bankverguning.)Juan schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 20:18:
Hier bij Haitong, 1 jaar 4,1%
Woensdag gestort, Woensdag avond bericht van Raisin
/./
Uw gegevens/document(en) zijn naar Haitong Bank, S.A., Sucursal en España doorgestuurd en de aanvraag van uw termijndeposito is bij de bank in behandeling.
//
Nu staat het bedrag nog steeds op 10k gereserveerd in de app, op website staat die 10k als beschikbaar op de Raisin rekening.
Sinds kort spaar ik ook bij Consors en zou graag de actierente voor 6 maanden willen verlengen. Om hiervoor in aanmerking te komen is een van de opties het volgende:
Wertpapiere für mind. 1.000 Euro kaufen
Heeft iemand een tip welk fonds/ETF via Consors aan te raden is en een relatief laag risico heeft? Iets van Ishares/Xtrackers world ofzo?
Ik weet het, dit valt niet helemaal onder het forumtopic, maar zie het wel als een afgeleide van het sparen.
Heeft iemand een tip welk fonds/ETF via Consors aan te raden is en een relatief laag risico heeft? Iets van Ishares/Xtrackers world ofzo?
Ik weet het, dit valt niet helemaal onder het forumtopic, maar zie het wel als een afgeleide van het sparen.
Je kunt eens naar VWRL kijken. Is een wereld tracker van Vanguard.
Wiskunde is de taal van de natuur.
Je koopt een fonds en verkoopt de dag erna. Je hebt een paar euro kosten maar dat is te overzien. Het koersrisico is ook minimaal met een ETF bijvoorbeeld.
[ Voor 8% gewijzigd door wibblemoo op 15-01-2024 15:53 ]
Het valt in zijn geheel buiten dit topic. Voor beleggen is er een eigen topic: Beleggen op de beurs in de praktijk - Deel 11Bar_en_boos schreef op maandag 15 januari 2024 @ 15:49:
Sinds kort spaar ik ook bij Consors en zou graag de actierente voor 6 maanden willen verlengen. Om hiervoor in aanmerking te komen is een van de opties het volgende:
Dalingen bij Raisin vanaf 19 januari:
- Nordax; 1 jaar: 3,65% naar 3,59%
- SME; 1 jaar: 3,65% naar 3,30%
- Orange; 6 maanden: 3,50% naar 3,20%
- Inbank; spaarrekening: 3,30% naar 3,25%
[ Voor 23% gewijzigd door Novax op 15-01-2024 16:27 ]
Er staan nog een aantal Italiaanse BBB banken in het Raisin overzicht, zouden jullie daar je spaargeld aan vertrouwen? (Minder dan een ton)Novax schreef op maandag 15 januari 2024 @ 16:08:
Dalingen bij Raisin vanaf 19 januari:Opvallend is ook dat CKV 1 en 2 jaar nog steeds niet terug in het overzicht zijn (wel bij de partnerbank pagina)
- Nordax; 1 jaar: 3,65% naar 3,59%
- SME; 1 jaar: 3,65% naar 3,30%
- Orange; 6 maanden: 3,50% naar 3,20%
- Inbank; spaarrekening: 3,30% naar 3,25%
U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.
Haitong nog steeds niet geopend…
Maar weer claimen dan straks…
Ging in 2021 volgens mij niet zo traag bij deze gasten
Maar weer claimen dan straks…
Ging in 2021 volgens mij niet zo traag bij deze gasten
Vertrouwen is goed, controle nog beter
Als je het risicoloos wil doen, kun je altijd een geldmarktfonds kiezen om je verplichte threshold te halen.Bar_en_boos schreef op maandag 15 januari 2024 @ 15:49:
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Er worden nog wel 3+ jaar deposito's CKV aangeboden.Novax schreef op maandag 15 januari 2024 @ 16:08:
Opvallend is ook dat CKV 1 en 2 jaar nog steeds niet terug in het overzicht zijn (wel bij de partnerbank pagina)
Misschien heeft men bij CKV op dit moment genoeg in kas voor de kortere termijn?
Die vraag is al een paar keer voorbij gekomen, zie https://gathering.tweaker...%5Bfilter_keywords%5D=BBBCobb schreef op maandag 15 januari 2024 @ 16:33:
[...]
Er staan nog een aantal Italiaanse BBB banken in het Raisin overzicht, zouden jullie daar je spaargeld aan vertrouwen? (Minder dan een ton)
Als Trump aan de macht komt, is het nog maar de vraag hoe krachtig NAVO dan nog is. NAVO is namelijk behoorlijk afhankelijk van de VS. En dan heb je Trump met uitspraken als deze (paar dagen geleden in Politico):RobertMe schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 11:14:
[...]
Overigens is Estland ook een NAVO land. Dus oorlog in Estland betekent dat (vrijwel) geheel Europa in oorlog is.
En dat in combinatie met het toenemende rechtspopulisme in de EU en Israel, en de geopolitieke conflicten onder invloed van het samenspel tussen Rusland, China en Iran.Trump vowed he’d ‘never’ help Europe if it’s attacked, top EU official says
‘By the way NATO is dead,’ the former (and potential future) US president added in private meeting.
Het is nog maar de vraag of er militaire middelen beschikbaar zijn als bijv. Estland wordt aangevallen.
Ai, dacht ik een aflopend deposito op de 23e nog te kunnen verlengen aan 4,00%.Novax schreef op maandag 15 januari 2024 @ 17:43:
Dalingen bij Banca Progetto vanaf 18 januari:
- 3 maanden: 4,00% naar 3,90%
Achja, die 0,1-procentpunt op 3 maanden maakt het ook niet. 0,025-procentpunt op de looptijd, dus €2,50 per €10.000.
Ja hoor, waarom niet?Cobb schreef op maandag 15 januari 2024 @ 16:33:
[...]
Er staan nog een aantal Italiaanse BBB banken in het Raisin overzicht, zouden jullie daar je spaargeld aan vertrouwen? (Minder dan een ton)
Nu Haitong, wel geopend, maar weer te laat.. gelijk maar mail gestuurd aan Raisin, hopelijk compenseren ze weer. Ze hebben 3 dagen gewacht met overmaken naar Haitong, ik kan er niets aan doen dat ze het te druk hebben
Vertrouwen is goed, controle nog beter
Voor Orange 1 jr deposito wordt aangegeven dat wanneer je uiterlijk 1 werkdag voor 16-1 voldoet aan de voorwaarden om de aanvraag door te sturen je 3,9% krijgt.
Vandaag afgesloten maar een mail gekregen waaruit ik opmaak dat de deposito op 16-1 tegen 3,6% afgesloten gaat worden en dat je de aanvraag kan intrekken.
Ik voldoe letterlijk aan alle voorwaarden van Raisin. Ze mogen er van mij dagen over doen als de rentegevende datum de 15e is maar ik zie geen reden waarom de 3,9 niet toegepast zou moeten worden. Een reply op de mail gestuurd (reactie kan 3 dagen duren). 1e ervaring als nwe Raisin klant. Gaan ze de 3,9% hanteren denken jullie?
Vandaag afgesloten maar een mail gekregen waaruit ik opmaak dat de deposito op 16-1 tegen 3,6% afgesloten gaat worden en dat je de aanvraag kan intrekken.
Ik voldoe letterlijk aan alle voorwaarden van Raisin. Ze mogen er van mij dagen over doen als de rentegevende datum de 15e is maar ik zie geen reden waarom de 3,9 niet toegepast zou moeten worden. Een reply op de mail gestuurd (reactie kan 3 dagen duren). 1e ervaring als nwe Raisin klant. Gaan ze de 3,9% hanteren denken jullie?
Als je de aanvraag morgen niet meer kan intrekken, is het waarschijnlijk goed gegaan.vanderwolf schreef op maandag 15 januari 2024 @ 20:28:
Voor Orange 1 jr deposito wordt aangegeven dat wanneer je uiterlijk 1 werkdag voor 16-1 voldoet aan de voorwaarden om de aanvraag door te sturen je 3,9% krijgt.
Dus:vanderwolf schreef op maandag 15 januari 2024 @ 20:28:
- Je bent eerder Raisin klant geworden, hebt een Raisin IBAN ontvangen etc etc
- Hebt geld op de Raisin rekening staan
- Hebt vandaag de aanvraag voor Orange gedaan
Maar eigenlijk lees ik de reactie meer aksofjr vandaag Raisin hebt aangevraagd in combinatie met het Orange deposito. En je nog geen IBAN hebt, geen klant bent van Raisin, het geld dus niet op de rekening staat, .... En er nog dagen over het hele proces heen gaat.
Hele proces doorlopen vwb ID en document. Zaterdag Raisin IBAN ontvangen en vanaf 2 rekeningen geld overgemaakt wat er vanmorgen op stond en vanmorgen direct deposito afgesloten. Benieuwd hoe het zal lopen maar mail is wel ietwat verwarrend.
Het is de standaard email die je altijd krijgt als je een aanvraag hebt lopen voor een deposito waarvan aangekondigd is dat de rente gaat veranderen. Je hebt het officieel eigenlijk nog niet afgesloten maar alleen aangevraagd. Maar als je Raisin account al helemaal goedgekeurd is en het geld op de Raisin rekening staat dan moet het goed komen. Meestal is de deadline op de dag zelf nog 12:00 in de middag.vanderwolf schreef op maandag 15 januari 2024 @ 21:12:
Hele proces doorlopen vwb ID en document. Zaterdag Raisin IBAN ontvangen en vanaf 2 rekeningen geld overgemaakt wat er vanmorgen op stond en vanmorgen direct deposito afgesloten. Benieuwd hoe het zal lopen maar mail is wel ietwat verwarrend.
Mischien kan je de email hier posten zonder de persoonlijke informatie om te kijken of het inderdaad de standaard email is.vanderwolf schreef op maandag 15 januari 2024 @ 20:28:
Je moet 2 wachtwoorden aanmaken in het aanmeldproces. Kan een beetje verwarrend zijn. Maar 1 is om mee in te loggen en die andere is ter verificatie wanneer je o.a. telefonisch contact opneemt.brambello schreef op maandag 15 januari 2024 @ 12:24:
Ik gok bijna dat je die 2e dan kwijt bent.
Maar die kun je gewoon weer laten aanmaken wanneer je hulp nodig hebt en deze zou moeten gebruiken.
Bij Raisin zijn ze nog druk. Zojuist een nwe mail
Je zou denken dat dit goed gaat komen..🤞Uw gegevens/document(en) zijn naar Orange Bank doorgestuurd en de aanvraag van uw termijndeposito is bij de bank in behandeling.
Zodra uw termijndeposito is geopend, wordt u hier per e-mail van op de hoogte gesteld. Tevens ontvangt u t.z.t. een bevestiging van Orange Bank – die de kenmerken van de (opening van het) termijndeposito weergeeft – in het Postvak van uw Raisin Online Banking omgeving.
Wordt gewoon in batch 's avonds gedaan. Heb zo'n mail nog nooit overdag ontvangen.vanderwolf schreef op maandag 15 januari 2024 @ 22:52:
Bij Raisin zijn ze nog druk. Zojuist een nwe mail
Maar zo'n "zorg dat de aanvraag compleet is" staat wel vaak bij dat dat voor 12 uur 's middags moet zijn. Dus de aanvraag kan nog steeds "te laat" zijn. Maar... bij de documenten staat waarschijnlijk ook de aanvraag bij Orange? Daarin zal ook het percentage staan.
Nieuw hier.
Nog wel aan het inlezen vanaf topic 3
Zag berichten over Advanzia; begrijp ik het goed dat ze een cc hebben voor je spaarrekening?
Zag op de website dat je €5000 moet storten om te beginnen, zijn ze zo strikt of is ruim de helft voldoende? Ergens anders staat nog war vast, maar voor de rente actie ga ik dat niet halen.
Iemand ervaring mee?
Zag berichten over Advanzia; begrijp ik het goed dat ze een cc hebben voor je spaarrekening?
Zag op de website dat je €5000 moet storten om te beginnen, zijn ze zo strikt of is ruim de helft voldoende? Ergens anders staat nog war vast, maar voor de rente actie ga ik dat niet halen.
Iemand ervaring mee?
Het zijn twee verschillende producten, dus nee geen cc voor je spaarrekening.Lord Anubis schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 00:34:
Nieuw hier.
Iemand ervaring mee?
Die 5k is een voorwaarde, dus als je niet aan de voorwaarde voldoet gaat ook de actie niet in.
Acties zijn wel min of meer permanent (met wisselende waardes), als je geluk hebt krijg je zelfs een verlenging voorstel, anders moet je de rekening sluiten en een paar dagen later weer een nieuwe openen.
Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II
Moet je dan de hele aanmeld procedure weer doorlopen? Of blijft 'je account' wel actief of zo iets dergelijks?rockhopper schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 01:06:
[...]
Het zijn twee verschillende producten, dus nee geen cc voor je spaarrekening.
Die 5k is een voorwaarde, dus als je niet aan de voorwaarde voldoet gaat ook de actie niet in.
Acties zijn wel min of meer permanent (met wisselende waardes), als je geluk hebt krijg je zelfs een verlenging voorstel, anders moet je de rekening sluiten en een paar dagen later weer een nieuwe openen.
[ Voor 4% gewijzigd door helloitsme op 16-01-2024 05:10 ]
Helemaal opnieuw. Dus je krijgt ook een nieuw accountnr.helloitsme schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 05:09:
[...]
Moet je dan de hele aanmeld procedure weer doorlopen? Of blijft 'je account' wel actief of zo iets dergelijks?
[ Voor 7% gewijzigd door sanook op 16-01-2024 07:13 ]
De aanvraag voor een deposito bij Banca Progetto is geannuleerd. Volgens Raisin omdat ze het niet tijdig voor elkaar kregen. Ter compensatie 40 euro ontvangen, ik ga vandaag de aanvraag nog een keer doen (nu voor 3,9% ipv 4% bij de vorige aanvraag)
Hoe druk is men bij Raisin? Op 18 december heb ik een deposito geopend via Raisin bij collector bank. Op 20 december werd het bedrag gereserveerd maar tot op heden is de deposito nog niet geopend en blijft deze in behandeling staan.... Ik heb al meerdere malen per mail contact proberen te krijgen, maar afgezien van de standaard reactie dat er binnen 3 werkdagen (not) reactie gaat komen nog geen enkele beweging. Ik heb ook al gekeken of ik de deposito kan annuleren maar ik zie nergens deze optie. Is dat omdat de status nog in behandeling is? Al met al geeft dit toch een unheimisch gevoel....
Collector was bij mij in 5 minuten geopend. Waarom niet even bellen met Raisin?BB-One schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 08:31:
Hoe druk is men bij Raisin? Op 18 december heb ik een deposito geopend via Raisin bij collector bank. Op 20 december werd het bedrag gereserveerd maar tot op heden is de deposito nog niet geopend en blijft deze in behandeling staan.... Ik heb al meerdere malen per mail contact proberen te krijgen, maar afgezien van de standaard reactie dat er binnen 3 werkdagen (not) reactie gaat komen nog geen enkele beweging. Ik heb ook al gekeken of ik de deposito kan annuleren maar ik zie nergens deze optie. Is dat omdat de status nog in behandeling is? Al met al geeft dit toch een unheimisch gevoel....
Even bellen, dan weet je meteen hoe het ervoor staat. Ik heb gisteren contact gehad met ze en ze hadden op dit moment de meeste problemen met CKV en Banca Progetto (precies wat ik geopend heb...) dus misschien is er iets anders mee aan de hand bij jou.BB-One schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 08:31:
App van Raisin doet vreemd. Spaarrekeningen zijn uit het overzicht verdwenen. Totaal spaarsaldo staat er nog wel. Inloggen gaf zojuist ook problemen, maar werkt nu wel.
Het is even wennen hoe het werkt maar de Orange deposito die gisteren aangevraagd is via Raisin staat nu actief én tegen 3,9% 😅
[ Voor 4% gewijzigd door vanderwolf op 16-01-2024 09:33 ]
Je hebt geluk, Orange is nu helemaal uit het overzicht verdwenenvanderwolf schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 09:32:
Het is even wennen hoe het werkt maar de Orange deposito die gisteren aangevraagd is via Raisin staat nu actief én tegen 3,9% 😅
Edit: zijn weer terug
[ Voor 3% gewijzigd door Novax op 16-01-2024 10:21 ]
Wanneer had je hem aangevraagd? Ik ben ook nog steeds aan het wachten, Orange Bank ging binnen 2 dagen.sanook schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 07:14:
De aanvraag voor een deposito bij Banca Progetto is geannuleerd. Volgens Raisin omdat ze het niet tijdig voor elkaar kregen. Ter compensatie 40 euro ontvangen, ik ga vandaag de aanvraag nog een keer doen (nu voor 3,9% ipv 4% bij de vorige aanvraag)
Ik weet het niet zeker meer, ik denk de eerste. Als ik op hun site kijk, kan ik uberhaupt nergens inloggen. Of zie ik iets over het hoofd?Rockel83 schreef op maandag 15 januari 2024 @ 21:40:
[...]
Je moet 2 wachtwoorden aanmaken in het aanmeldproces. Kan een beetje verwarrend zijn. Maar 1 is om mee in te loggen en die andere is ter verificatie wanneer je o.a. telefonisch contact opneemt.
Ik gok bijna dat je die 2e dan kwijt bent.
Maar die kun je gewoon weer laten aanmaken wanneer je hulp nodig hebt en deze zou moeten gebruiken.
1 jan aangevraagd, 4 jan stond geld op de Raisin rekening, 5 jan aanvraag in behandeling, 12 jan aanvraag geannuleerd, 15 jan 40 euro ontvangen van Raisin.Mesque schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 10:15:
[...]
Wanneer had je hem aangevraagd? Ik ben ook nog steeds aan het wachten, Orange Bank ging binnen 2 dagen.
Wie het kleine niet eert, is het grote niet weerd.RobertMe schreef op maandag 15 januari 2024 @ 17:50:
[...]
Ai, dacht ik een aflopend deposito op de 23e nog te kunnen verlengen aan 4,00%.
Achja, die 0,1-procentpunt op 3 maanden maakt het ook niet. 0,025-procentpunt op de looptijd, dus €2,50 per €10.000.
Hoe lang moet men wachten aan de telefoon om met Raisin te spreken? Ik krijg elke keer wachtijd langer dan 15 minuut.
Vorige week heb ik dik 50 minuten moeten wachten.Harbo schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 11:03:
Hoe lang moet men wachten aan de telefoon om met Raisin te spreken? Ik krijg elke keer wachtijd langer dan 15 minuut.
Heb gelukkig een onbeperkte belbundel, maar als je dat niet hebt..

[ Voor 11% gewijzigd door Dacuuu op 16-01-2024 11:09 ]
Ik heb onbeperkt NL wel, maar ik was benieuwd hoe lang is >15 minuut.
50 minuut vind ik extrem lang.
50 minuut vind ik extrem lang.
Het wisselt heel erg, ik denk dat ik van de 5 keer dat ik gebeld heb 4 keer binnen 10 minuten geholpen werd. Ik bel meestal in de ochtend als ze net open zijn, maar het kan natuurlijk toeval zijn dat het dan rustig is.Harbo schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 11:03:
Iemand hetzelfde probleem als ik?
Ik heb bij Raisin 2 deposito's en een spaarrekening ondergebracht (Banca Progetto, Collector en Klarna).
In het overzicht zie nu alleen nog maar de deposito van Banca Progetto...
De bedragen die ik uit had staan lijken wel te kloppen, maar dat weet ik niet helemaal zeker.
Ik heb bij Raisin 2 deposito's en een spaarrekening ondergebracht (Banca Progetto, Collector en Klarna).
De bedragen die ik uit had staan lijken wel te kloppen, maar dat weet ik niet helemaal zeker.
Dat gebeurd regelmatig.BvZwolle schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 11:51:
Iemand hetzelfde probleem als ik?
Zowel in het Dashboard als in de Product-overzichten verdwijnt/verschijnt regelmatig een bank.
Bij mij mist momenteel LHV in mijn dashbord, zowel op de website als in de app.
[ Voor 6% gewijzigd door GroteVoet459 op 16-01-2024 12:17 ]
De Pinned-post betreffende Advanzia al gelezen?brambello schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 10:21:
[...]
Als ik op hun site kijk, kan ik uberhaupt nergens inloggen. Of zie ik iets over het hoofd?
GroteVoet459 in "Het spaartopic - Deel 4"
Vanmorgen bevestiging gehad en Raisin account was aangemaakt. Na inloggen verschijnt op Windows (Edge en Chrome) een flits van het dashboard en daarna een blanco scherm. Op de IOS app is wel een dashboard zichtbaar echter bij selecteren van spaarrekening of deposito opties wordt een pagina getoond met de opmerking dat geen producten beschikbaar zijn.
Ik heb de klantenservice gebeld en 12 minuten in de wacht gestaan (viel me nog mee). Nette dame gesproken en zij gaf aan dat geen issues bekend waren. Op verzoek van haar een mail gestuurd naar de klantenservice met daarin screenshots en een opname van het browsergedrag in de hoop dat ze het op gaan pakken. Misschien loadbalancer issues of andere back-end problemen.
Ik heb de klantenservice gebeld en 12 minuten in de wacht gestaan (viel me nog mee). Nette dame gesproken en zij gaf aan dat geen issues bekend waren. Op verzoek van haar een mail gestuurd naar de klantenservice met daarin screenshots en een opname van het browsergedrag in de hoop dat ze het op gaan pakken. Misschien loadbalancer issues of andere back-end problemen.
MY LR RWD 2025, Pearl White, 19", Zwart Int, Trekhaak - RN122721XXX - GVZ-xx-F
Ik denk dat die er wel zijn. Zie mij post hierboven.erikoss schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 12:11:
Vanmorgen bevestiging gehad en Raisin account was aangemaakt. Na inloggen verschijnt op Windows (Edge en Chrome) een flits van het dashboard en daarna een blanco scherm. Op de IOS app is wel een dashboard zichtbaar echter bij selecteren van spaarrekening of deposito opties wordt een pagina getoond met de opmerking dat geen producten beschikbaar zijn.
Vorige week ruim een half uur in de wacht gestaan. Telefoon op handsfree en ondertussen gewoon aan het werk. Toen er opgenomen werd wilde ik de handsfree uitzetten maar klikte toen per ongeluk op verbreken...Harbo schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 11:03:
Distingo Bank heeft ons geïnformeerd dat het de variabele rente op de spaarrekening gaat verhogen van 3,29% p.j. naar 3,31% p.j. Het nieuwe rentetarief wordt effectief op 17.01.2024 om 12 uur 's middags.
Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.
Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.
Trade Republic heeft zijn eigen topic.
We willen hier geen persoonlijke updates zien, dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.
Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.
Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.
Trade Republic heeft zijn eigen topic.
We willen hier geen persoonlijke updates zien, dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.
Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling