• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
rechtsherstel schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 11:56:
[...]
Dus nog maar 4 x € 100.000 depositogarantie.
Nog steeds een hoop geld, maar als Scalable adverteert met 5 x 100000 euro verwacht ik wel weer een 4de bank.

• rechtsherstel
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 12:20
W1ck1e schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 12:04:
[...]

Nog steeds een hoop geld, maar als Scalable adverteert met 5 x 100000 euro verwacht ik wel weer een 4de bank.
In het persbericht staat dat er nog maar 3 partnerbanken zijn.

• W1ck1e
  • Nu online
rechtsherstel schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 12:06:
[...]
In het persbericht staat dat er nog maar 3 partnerbanken zijn.
Persbericht heb ik even gemist, maar :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dJn9YHOYjlFSnBF_t7Wps_-kzj8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GOAKbgnjM3hPabVjsWlE9dVU.png?f=fotoalbum_large

ik lijk het persbericht gevonden te hebben: hier?

[ Voor 13% gewijzigd door W1ck1e op 24-03-2026 19:22 ]

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 13:03
De kritieke opmerking in dat bericht is "banks with voluntary deposit guarantee" itt "banks with statutory deposit guarantee". Het is totaal onduidelijk hoe die eerste garantie werkt..... Ik zou dus bij Scalable ondanks de mooie woorden ook niet boven de 100K spaargeld gaan - ook omdat je als klant niet weet bij welke bank je geld uiteindelijk terecht komt..

[ Voor 13% gewijzigd door DjoeC op 24-03-2026 13:53 ]

• W1ck1e
  • Nu online
van hier :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UGpeUQBBbKt6IPxA_Dk5ulHNye4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5KtIWYJ89lcMUdn8AzNg53RC.png?f=fotoalbum_large

Mijn interpretatie van Prime+ is 4 of 5 maal 100000 euro bij banken. De rest daarboven komt bij het "voluntary deposit scheme".

Maar duidelijk is het allemaal niet.

• jawaligt
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
W1ck1e schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 14:04:
van hier :

Mijn interpretatie van Prime+ is 4 of 5 maal 100000 euro bij banken. De rest daarboven komt bij het "voluntary deposit scheme".

Maar duidelijk is het allemaal niet.
Ik vind het je reinste oplichterij. SC maakt nu overal goede sier met 2,5 % rente, "de hoogste spaarrente", terwijl het geen spaarrekening is. Het is een beleggingsproduct dat doet alsof het een spaarproduct is, waardoor de risico's fundamenteel anders zijn en het DGS niet op gaat.

Dat zou anders zijn als SC jou (ook bij een free account) zelf de keuze zou geven voor allocatie bij partnerbanken of geldmarktfondsen.

De uitingen op de website staan bovendien vol weasel words, pas als je de algemene voorwaarden goed leest (in het bijzonder sectie C lid II) wordt duidelijk hoe de vork echt in de steel zit.

Ik heb een week geleden de diverse vergelijkingssites en kranten die hierover hebben gepubliceerd geïnformeerd, maar krijg tot nu toe nauwelijks reacties. Ze nemen dus kritiekloos persberichten over zonder het goed te checken, en corrigeren zichzelf vervolgens niet.

Ergens heb ik de indruk dat ze het gewoon niet snappen, zeker de kranten.

[ Voor 7% gewijzigd door jawaligt op 24-03-2026 16:17 ]

• FreshM
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13:00
Ik wilde zojuist eens even de tijd nemen om een spaarrekening bij Advanzia te openen, blijkt de rente sinds vandaag (alweer) verlaagd te zijn naar 3,14%. Nog steeds een leuke rente op vrij opneembaar saldo natuurlijk, maar toch jammer van die 3,4%. Gisteren stond er nog dat die rente-actie zou gelden tot 31 maart. Jammer, ik neem mijn 'verlies'! :|

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 11:49
veertje schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 10:55:
Weet iemand of dit ook een mogelijkheid is: https://www.bankofscotland.de/sparen/tagesgeld 3,25%
Of is dat alleen voor duitsers?
Kan inderdaad niet, omdat je in Duitsland moet wonen. Apart dat een andere bank, Umweltbank dan weer wel Nederlanders accepteert voor een spaarrekening (ook 3 maanden, maar dan 3%). Heel selectief dus daar bij onze oosterburen.

• GroteVoet459
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:23
Datisraar schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 17:11:
[...]

Kan inderdaad niet, omdat je in Duitsland moet wonen. Apart dat een andere bank, Umweltbank dan weer wel Nederlanders accepteert voor een spaarrekening (ook 3 maanden, maar dan 3%). Heel selectief dus daar bij onze oosterburen.
Dezelfde discussie hadden we eind november vorig jaar ook.

Er is een hele reeks banken in Duitsland die alleen duitse klanten willen, of eventueel nog een selectief aantal andere landen, maar geen nederlanders. Die met de hogere spaarrentes:

Norisbank (tot 30-Jun) — 3,33%
Bank Of Scotland (3 mnd) — 3,25%
Raisin DE (3 mnd) — 3,20%
Distingo Bank (3 mnd) — 3,20%
Bigbank.de (4 mnd) — 3,05%
IKANO bank / Fleks Horten (tot 15-Jun) — 3,01%
BBVA (6 mnd) — 3,00%
comdirect (6 mnd) — 3,00%
Suresse Direct Bank (4 mnd) — 3,00%
Hamburg Direct Bank (4 mnd) — 3,00%
Stellantis Direktbank (3 mnd) — 3,00%
ProCredit (tot 31-mei) — 3,00%
ING Extra Konto (4 mnd) — 3,00%
VR Meine Bank (4 mnd) — 3,00%
DHB Bank - Netsp@r (4 mnd) — 3,00%

Deze lijst vooral om te voorkomen dat we dezelfde vragen binnenkort weer krijgen (al gebruikt bijna niemand de Zoek-functie, lijkt het).

• W1ck1e
  • Nu online
Over het Scalable Overnight Account. ( SOA ;) ) Stiftung Warentest (volgens mij de Duitse consumentenbond) heeft er ook ook een artikel over.

• Juan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:09
Wederom problemen bij Ayvens, de app laad niet, blijft een rondje draaien.
Website bankieren doet het wel, maar een betaling aan Ayvens is teruggekomen met melding

//

Om een technische of administratieve reden kunnen we deze overboeking niet verwerken. Control....

//

Vanochtend ook een overboeking naar ze gedaan (zelfde IBAN) geen problemen.

Vertrouwen is goed, controle nog beter

• Harry720A
  • Registratie: December 2023
  • Niet online
Juan schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 10:03:
Wederom problemen bij Ayvens, de app laad niet, blijft een rondje draaien.
Geduld is een schone zaak. De wereld vergaat niet.

[ Voor 5% gewijzigd door Harry720A op 25-03-2026 10:31 ]

• TvanW
  • Registratie: Augustus 2017
  • Niet online
Harry720A schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 10:29:
[...]
Geduld is een schone zaak. De wereld vergaat niet.
Ze zijn daar wel druk mee bezig :+

• rechtsherstel
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 12:20
rechtsherstel schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 14:46:
Euribor 12 maanden stijgt in 1 dag van 2,367% naar 2,552%. Dat moet gevolgen hebben voor de spaarrentes.
Staat nu op 2,929%!

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 13:03
Er wordt momenteel gerekend met 71% kans op een renteverhoging door de ECB in april en een 2e verhoging in juni: The odds of a 25 bps rate hike for April now stand at ~71% with a rate hike by at least June pretty much fully priced in.

Klinkt in ieder geval positief voor spaarrente en korte termijn deposito's. Wel zie ik steeds meer berichten langs komen over potentiele problemen bij privaat verstrekte kredieten (leningen door niet-banken). Lees: De risico's vergelijkbaar met de credietcrisis nemen toe maar zijn aan de oppervlakte nog niet zichtbaar. Er zijn al investeringsfondsen die het terugtrekken van je geld flink beperken...

Ik kan er als nog niks mee anders dan zorgen dat mijn geld zo volledig mogelijk ofwel gegarandeerd is, ofwel zonder beperkingen verhuisd kan worden. Wees alert, ook op je spaargeld!
Pagina: 1 ... 188 189 Laatste

Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.

Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.

Trade Republic heeft zijn eigen topic.

We willen hier geen persoonlijke updates zien, dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.

Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling