• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
Coffeeroam schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 15:01:
[...]

Ja klopt. En voor kleine overboekingen moet degene die heeft ingebroken op je rekening ook jouw mobieltje hebben om een bevestigingscode te ontvangen. Dat is ook een veiligheidje.
Maar het is wel zo, dat iemand met jouw paspoortnummer en slechts 4 cijfers uitgebreid kan gaan rondkijken hoeveel je op je rekening hebt staan en welk betalingsverkeer er heeft plaatsgevonden..
Op een andere pc, heeft die persoon wel jouw mobieltje nodig om de eerste keer aan te kunnen loggen, vanwege die bevestigings code. Als ik mij niet vergis. Voordat je kan rondkijken.

Dan toch maar niet die 4 cijfers en dat documentnummer tatoeeren op de lichaam. Of die gegevens aan iedereen doorgeven.

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:59
Andrehj schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 13:47:
@GroteVoet459 Wat betekent het percentage achter de / ?
Ik kan me niet voorstellen dat dat de rente na de actieperiode is, want 0.60% is zo ongeveer niks...
Het idee is dat je de einddatum vergeet en blijft hangen.....

• DjoeC
W1ck1e schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 13:57:
[...]

Als je nu al je electronische handtekening (8 cijfers) bent vergeten zie ik het probleem niet. ;)
Die heb je nodig bij grote opnames. Hier is een openbank.nl topic.
Nee, gelukkig niet. En weer een ander topic om te volgen..... Vooruit, ze krijgern m'n geld maar voor 3 maanden......

• DjoeC
W1ck1e schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 15:10:
[...]

Op een andere pc, heeft die persoon wel jouw mobieltje nodig om de eerste keer aan te kunnen loggen, vanwege die bevestigings code. Als ik mij niet vergis. Voordat je kan rondkijken.

Dan toch maar niet die 4 cijfers en dat documentnummer tatoeeren op de lichaam. Of die gegevens aan iedereen doorgeven.
Tja, ik werk altijd op dezelfde pc maar zonder koekies en dus altijd "nieuw". Maar, ik blijf t vreemd en niet van deze tijd vinden. Ongeacht die 2FA.

• Coffeeroam
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 18:36
W1ck1e schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 15:10:
[...]

Oké, ik kon me niet meer herinneren dat er de eerste keer op de webpagina zo'n extra code werd benodigd. Gelukkig maar dat dat zo is geweest.

• W1ck1e
  • Nu online
Coffeeroam schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 15:48:
[...]

Oké, ik kon me niet meer herinneren dat er de eerste keer op de webpagina zo'n extra code werd benodigd. Gelukkig maar dat dat zo is geweest.
Eerlijk gezegd weet ik het ook niet zeker. Binnenkort is het 3 maanden geleden. Het waren 3 mooie maanden, en dan is mijn geld weer weg. Die spaanse erfbelasting vond ik nog het meest spannend. Ik ga wel de betaalrekening aanhouden, dat kan wel eens handig zijn.

• Coffeeroam
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 18:36
DjoeC schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 15:22:
[...]

Tja, ik werk altijd op dezelfde pc maar zonder koekies en dus altijd "nieuw". Maar, ik blijf t vreemd en niet van deze tijd vinden. Ongeacht die 2FA.
Dit blijf ik toch ook wel vreemd vinden. Het is immers minder veilig als van de twee inloggegevens (gebruikersnaam en pincode) er al één vastligt.

• waalkachel2
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 21:21
GroteVoet459 schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 13:45:
Top 15 Vrij Opneembaar op dit moment (inclusief aangekondigde wijzigingen):
Consorsbank (3 mnd) — 3,10% / 0,80% ==
OpenBank Welkom (3 mnd (-1)) — 3.00% / 1,90% ==
Umweltbank (3 mnd) — 3,00% tot €50K / 0,60% ==
VWFS / Volkswagen Bank (6 mnd) — 2.90% (+0,40%) / 1,00% ==
Raisin Renteboost (3 mnd) - 2,85% tot €50K / 0,00% - Na actieperiode ander produkt kiezen ==
Advanzia (3 mnd, min €5K) — 2.84% (-0,25%) / 1,51% - actie tot 28-Feb -
Garanti Nieuwe Spaarder (6 mnd) — 2.80% / 1,55% ==
nexent bank (3 mnd) — 2.75% / 1,25% ==
Revolut Ultra — 2.50% (abo kost €60/mnd !) ==
FCM Top Saver Pro — 2.48% tot €10K (2,08% tot €25K, 1,58% daarboven) ==
Bfor+ (12 mnd) — 2,30% (+0,10%) tot €100K (+€30K) / 1,00% - diverse opties voor extra bonussen.+
Klarna Max — 2,25% (abo kost €44,99/mnd !) ==
BigBank — 2.10% (-0,70%, einde actie) - tot €250K -
FCM Bank — 2.03% indien meer dan €50K, anders 1,33% ==
Santander Consumer Bank - 2,00% ==.
Een bewuste keuze om bunq er niet in te zetten, 2,01% onder voorwaarden?

• Jerra
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 19:37

Jerra

Beunhaas in wording

waalkachel2 schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 16:12:
[...]

"Vrij opneembaar" is de weggever ;)

• GroteVoet459
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:52
waalkachel2 schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 16:12:
[...]
Ja.
Effektief vs Nomimaal en timing

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
W1ck1e schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 14:45:
Bij IceSave was in 2008 wel iets anders aan de hand dan nu speelt. IceSave is een goede bangmaker om mensen te laten terugdeinsen als ze overwegen te sparen buiten de grootbanken. "Ja maar IceSave" doet het goed bij hen die zich er niet in verdiept hebben. Maar tip van Jip: als jij iets niet vertrouwt moet je er niet gaan sparen.
Ik was er destijds (de kredietcrisis) bij, en ik weet er voldoende van. Ik was dan ook niet getroffen door het omvallen van Icesave (IJsland is een dwergstaat met te weinig mensen om garant te kunnen staan) of de kredietcrisis. De kredietcrisis zorgde voor hoge rentes zonder dat de rente vanuit de ECB werd verhoogd, en dat zien we nu ook, nog in beperkte mate. Banken vertrouwde elkaar op den duur destijds niet meer (subprime hypotheken in de VS), er kwam vraag naar geld op de spaarmarkt en diverse banken (ook in Nederland) vielen uiteindelijk om. Sommige mensen rekende daar ook op. De overheid (lees: wij allemaal) moesten bij diverse banken bijspringen om ze te redden. Er zijn sindsdien maatregelen genomen om herhaling te voorkomen.

Een tijdelijke renteverhoging kan voor het aantrekken van klanten zijn, maar ze delen niet voor niets geld uit. Er moet een reden zijn dat men 1% (of 50%) meer betaalt dan de depositorente van de ECB. Er dient een verdienmodel te zijn. De marktrente ging ineens de hoogte in, en de toename was teveel om alleen spaarders te trekken. Spaarbanken zijn geen liefdadige instellingen. Die moeten het kunnen wegzetten tegen een marge. Dus wie is er bereid die hoge marge te betalen en waarom? Dat is de vraag.

• DjoeC
mrmrmr schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 16:40:
[...]
Dus wie is er bereid die hoge marge te betalen en waarom? Dat is de vraag.
Wat dacht je van mensen die een PL of een doorlopend krediet nemen? En zelfs hypotheekgevers, bedrjven, noem maar op. Vooral doordat banken die ene spaareuro meerdere keren kunnen wegzetten (hefboom vanwege lage kapitaalseisen) wordt er nog steeds flink op spaargeld verdiend.
offtopic:
Enneh, als ervaringsdeskundige IceSave: Dat was een succes, alles tot de betaaldatum inclusief de beloofde hoge rente ontvangen. Maar, IceSave hoort inmiddels dik onder het stof te zitten en te blijven. We leven in een andere tijd waarbij hetzelfde weer kan gebeuren door heel andere oorzaken en een hele andere uitkomst kan krijgen. Resultaten uit het verleden etc.

• W1ck1e
  • Nu online
mrmrmr schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 16:40:

Ik was er destijds (de kredietcrisis) bij, en ik weet er voldoende van. Ik was dan ook niet getroffen door het omvallen van Icesave ....
Spaarbanken zijn geen liefdadige instellingen. Die moeten het kunnen wegzetten tegen een marge. Dus wie is er bereid die hoge marge te betalen en waarom? Dat is de vraag.
Ik ook, ik was klant (40 euro saldo). Verlies was max 1 postzegel. Het dgs : tot een bedrag bij IJsland, daarboven een deel NL. Daarboven niets. Eerste deel was 90% gegarandeerd. Of zoiets.
Verdienmodel is gebaseerd op ingedutte spaarders die blijven bij lage rente. Vermoed ik. Kosten worden betaald uit campagne budget. Denk ik.

Btw: er zijn banken uit die tijd met toen hoge rentes die nog steeds bestaan. Al dan niet onder een andere naam.

[ Voor 7% gewijzigd door W1ck1e op 03-02-2026 16:52 ]

• DjoeC
W1ck1e schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 16:51:
[...]

Ik ook, ik was klant (40 euro saldo). Verlies was max 1 postzegel. Het dgs : tot een bedrag bij IJsland, daarboven een deel NL. Daarboven niets. Eerste deel was 90% gegarandeerd. Of zoiets.
Verdienmodel is gebaseerd op ingedutte spaarders die blijven bij lage rente. Vermoed ik. Kosten worden betaald uit campagne budget. Denk ik.

Btw: er zijn banken uit die tijd met toen hoge rentes die nog steeds bestaan. Al dan niet onder een andere naam.
Campagnebudget komt ook uit de opbrengst......

• Juan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:58
GroteVoet459 schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 13:48:
[...]

Dat is de vervolg- of standaard-rente die je krijgt na de actie-periode.

[...]

Welkom bij de Duitse basis-rente :+
Daar had ik mij ook op verkeken.. bij Umwelt is de rente na de actie van 3%, toch nog 2% en IP

Die 0,6% is voor het saldo boven de 50k
Dus ik houd die rekening nu ipv Ayens (1,85%)

Vertrouwen is goed, controle nog beter

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:34

Barrycade

Through the...

Qua 3% eerste kwartaal: stel je zet er 10k met 3% = 75 euro rente = 40 euro meer dan 1,5% heb je toch als bank voor een klein bedrag een potentiële slaper binnen?

Die vervelende lui die aan de deur staan voor een lidmaatschap of donateurschap krijgen tot 60 euro per nieuwe klant die ze binnen praten. Dus we hebben het echt over klein bier qua aanbreng / marketing budget. Trouwens ook een inzichtje van de provisie zoals Raisin binnen tikt.

• hoihoi66
  • Registratie: Augustus 2017
  • Nu online
Ik zit nu een paar jaar bij Raisin naar alle tevredenheid.

Ik wil nu voor zes maanden vastzetten en ik zie dat Banca Progretto 2,4% geeft. Niet verkeerd zou je zeggen.

Alleen staat deze bank nog altijd onder toezicht.

De eerstvolgende is Coop Bank uit Estland. Nog bijzonderheden hiermee?
Scheelt maar 0,05% dus ga denk ik voor Coop dan.

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:58
hoihoi66 schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 19:38:
Ik zit nu een paar jaar bij Raisin naar alle tevredenheid.

Ik wil nu voor zes maanden vastzetten en ik zie dat Banca Progretto 2,4% geeft. Niet verkeerd zou je zeggen.

Alleen staat deze bank nog altijd onder toezicht.

De eerstvolgende is Coop Bank uit Estland. Nog bijzonderheden hiermee?
Scheelt maar 0,05% dus ga denk ik voor Coop dan.
Estland ligt tegen Rusland is hier een vaak gelezen klacht.

* RobertMe heeft relatief recentelijk nog deposito's bij Progetto geopend / verlengd, en "ooit" een deposito bij Coop gehad. Beide zijn gewoon prima.

• hoihoi66
  • Nu online
RobertMe schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 19:40:
[...]

Estland ligt tegen Rusland is hier een vaak gelezen klacht.

* RobertMe heeft relatief recentelijk nog deposito's bij Progetto geopend / verlengd, en "ooit" een deposito bij Coop gehad. Beide zijn gewoon prima.
Overal wat dus :)
Is Progetto dan betrouwbaarder?

• RobertMe
hoihoi66 schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 19:42:
[...]

Tsja, onder de huidige situatie natuurlijk echt lastig in te adviseren. Ik heb er sinds ik bij Raisin begonnen ben semi altijd deposito's gehad. Een keer wat gedoe gehad met openen dat "bleef hangen" en uiteindelijk geannuleerd werd door Raisin. Verder nooit klachten gehad. Deposito's worden snel geopend en weer uitgekeerd, rente wordt uitgekeerd (ik heb het nooit nagetekend, ga er vanuit dat het klopt). Heb er ook eens zo'n spaarrekening onder voorwaarden gehad, ging ook prima met sluiten (netjes na 4 dagen uitgekeerd wat dus de "voorwaarde" is). En recentelijk (dit jaar) ook nog gewoon het geld van een aflopend deposito ontvangen. Ditmaal niet verlengd en gestald buiten Raisin met een actierente.

Ze zijn dus niet notoire onbetrouwbaar of zo. Verder is het natuurlijk altijd een vertrouwen ding en moet je vooral doen waar je je zelf prettig bij voelt.

• hoihoi66
  • Nu online
RobertMe schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 19:49:
[...]

Tsja, onder de huidige situatie natuurlijk echt lastig in te adviseren. Ik heb er sinds ik bij Raisin begonnen ben semi altijd deposito's gehad. Een keer wat gedoe gehad met openen dat "bleef hangen" en uiteindelijk geannuleerd werd door Raisin. Verder nooit klachten gehad. Deposito's worden snel geopend en weer uitgekeerd, rente wordt uitgekeerd (ik heb het nooit nagetekend, ga er vanuit dat het klopt). Heb er ook eens zo'n spaarrekening onder voorwaarden gehad, ging ook prima met sluiten (netjes na 4 dagen uitgekeerd wat dus de "voorwaarde" is). En recentelijk (dit jaar) ook nog gewoon het geld van een aflopend deposito ontvangen. Ditmaal niet verlengd en gestald buiten Raisin met een actierente.

Ze zijn dus niet notoire onbetrouwbaar of zo. Verder is het natuurlijk altijd een vertrouwen ding en moet je vooral doen waar je je zelf prettig bij voelt.
Thnx, lees dat er recent ontwikkelingen zijn rondom een reddingsplan.

Milano
Banca Progetto in AS - Accordo per il salvataggio: firmato il piano di risanamento

Oggi Banca Progetto in AS, il Fondo Interbancario di Tutela dei Depositi (FITD) e le cinque principali banche italiane (MPS, Banco BPM, BPER, Intesa Sanpaolo e UniCredit) hanno firmato un accordo vincolante per il risanamento dell'istituto.

L'operazione è definita come un "intervento preventivo" e si basa su tre pilastri fondamentali:

Riduzione dei rischi: Il Fondo e le 5 Banche lavoreranno per ridurre il rischio sugli attivi di Banca Progetto, con il FITD che fornirà specifiche garanzie.

Iniezione di capitale: Il FITD ricapitalizzerà Banca Progetto per un totale di 750 milioni di euro; una parte di questa somma sarà versata in anticipo.

Passaggio di proprietà: Successivamente, il FITD cederà la maggioranza delle quote alle 5 Banche (tramite una società comune) per un investimento di 40 milioni di euro. Il FITD manterrà una quota di minoranza non superiore al 9,9%.

I fondi necessari per la ricapitalizzazione e le garanzie proverranno dalle risorse del FITD, costituite con i contributi delle banche consorziate.

L'obiettivo è chiudere l'operazione nel più breve tempo possibile, con una data prevista per fine marzo 2026. Il tutto è subordinato al via libera delle Autorità di Vigilanza, dell’assemblea dei soci di Banca Progetto e al rispetto di ulteriori condizioni contrattuali.

Grazie a questo intervento, il sistema bancario italiano dimostra responsabilità fornendo le risorse necessarie per risanare la banca e, soprattutto, per tutelare i depositanti e tutti gli stakeholders.

I Commissari di Banca Progetto, Livia Casale e Lodovico Mazzolin, esprimono particolare apprezzamento per l’impegno istituzionale profuso da tutte le parti coinvolte nell’operazione di risanamento e confermano il lavoro in corso della struttura per un ritorno in tempi rapidi di Banca Progetto alla gestione ordinaria.

Condividi l’articolo su

linkedin
facebook
twitter
instagram
Scarica il documento

Download Button
Download the English version of the document

Download Button
Altre Notizie In Comunicati Stampa

COMUNICATI STAMPA
Banca Progetto in AS - Accordo per il salvataggio: firmato il piano di risanamento
Time
2 M

Milano - 28/01/26

• laredo
  • Laatst online: 20:20
Even door Google Translatie trekken was wel handig. Mijn Italiaans laat te wensen over, maar misschien dat ik de enige ben!

Milaan
Banca Progetto in AS - Reddingsovereenkomst: Herstelplan getekend

Vandaag hebben Banca Progetto in AS, het Interbancair Depositobeschermingsfonds (FITD) en de vijf grootste Italiaanse banken (MPS, Banco BPM, BPER, Intesa Sanpaolo en UniCredit) een bindende overeenkomst getekend voor het herstel van de instelling.

De operatie wordt omschreven als een "preventieve interventie" en is gebaseerd op drie belangrijke pijlers:

Risicoreductie: Het Fonds en de vijf banken zullen samenwerken om het risico op de activa van Banca Progetto te verminderen, waarbij het FITD specifieke garanties verstrekt.

Kapitaalinjectie: Het FITD zal Banca Progetto herkapitaliseren met een totaalbedrag van € 750 miljoen; een deel van dit bedrag zal direct worden betaald.

Overdracht van eigendom: Vervolgens zal het FITD het merendeel van zijn aandelen verkopen aan de vijf banken (via een joint venture) voor een investering van € 40 miljoen. Het FITD behoudt een minderheidsbelang van maximaal 9,9%.

De benodigde middelen voor de herkapitalisatie en garanties zullen afkomstig zijn uit de middelen van de FITD, gefinancierd met bijdragen van de banken in het consortium.

Het doel is de transactie zo snel mogelijk af te ronden, met een streefdatum eind maart 2026. Dit is onder voorbehoud van goedkeuring door de toezichthoudende autoriteiten, de aandeelhoudersvergadering van Banca Progetto en de naleving van aanvullende contractuele voorwaarden.

Met deze interventie toont het Italiaanse bankwezen zijn verantwoordelijkheid door de noodzakelijke middelen te verschaffen om de gezondheid van de bank te herstellen en, bovenal, de depositohouders en alle belanghebbenden te beschermen.

De commissarissen van Banca Progetto, Livia Casale en Lodovico Mazzolin, spreken hun bijzondere waardering uit voor de institutionele betrokkenheid van alle partijen die bij het herstelproces betrokken zijn en bevestigen dat de organisatie zich blijft inzetten voor een snelle terugkeer van Banca Progetto naar een normale bedrijfsvoering.

PERSBERICHTEN
Banca Progetto in AS - Reddingsovereenkomst: Herstelplan ondertekend

Milaan - 28 januari 2026

• Barrycade
  • Laatst online: 21:34

Barrycade

Through the...

Ik heb juist best wel wat lopen bij de Estlanders.
Maakt qua beleving niets uit bij Raisin of ik nu Zweedse, Franse of Estlandse deposio's open.

Ik lees wel even de beschrijving van de bank en waar ze hun geld voor gebruiken of me dat past. Zitten best wel wat tussen ( in vooral de banken met hogere rentes) die niet recht toe recht aan uitlenen aan standaard leningen, maar ook best wel hoog risico kort lopende rekeningen.

Coop is een systeem bank van Estland en is gekoppeld met de gelijk genoemde supermarkt keten. Heeft een Baa2 positive outlook rating. Beetje saaie bank maar inderdaad heeft Russische buren.

Progretto heeft die hoog risico leningen NPLs in de boeken, richt zich op de zakelijke markt. Is onder toezicht mede door die NPLs. En ligt wat verder van Rusland, maar wel in Maffia land.

Ik zal geen advies geven want dat mag niet, beide vallen onder de 100k regeling.

• GroteVoet459
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:52
Juan schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 18:52:
[...]
... bij Umwelt is de rente na de actie van 3%, toch nog 2% en IP

Die 0,6% is voor het saldo boven de 50k
Lekker verwarrend - bij https://www.umweltbank.de/sparen/tagesgeld/
Verzinsung
variabel, quartalsweise Zinsabrechnung
Zinsen gültig ab 07.08.2025

bis 100.000 €: 0,60 % p. a.
über 100.000 €: 0,30 % p. a.
Bij https://www.umweltbank.de/lp/tagesgeld/
Sie erhalten 3 % Zinsen p. a. für die ersten 3 Monate ab Kontoeröffnung (bis 50.000 Euro Anlagebetrag). Anschließend wird Ihr Guthaben gilt für weitere 3 Monate mit dem dann aktuellen EZB-Leitzins minus 0,5 % verzinst: derzeit 2 % - 0,5 % = 1,5 % Zinsen p. a.
Maar verderop op die pagina weer:
Tagesgeldkonto
3 % Zinsen p. a.
Zinsen gültig bis 50.000 € für 3 Monate ab Eröffnung
Über 50.000 €: 0,60 % Zinsen p. a.
Über 100.000 €: 0,30 % Zinsen p. a.
Heb er in de Top 15 een 2-traps van gemaakt.

• DjoeC
hoihoi66 schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 19:42:
[...]

Prima tot aan het DGS bedrag (minus verwachte rente). Bij omvallen hoor je binnen 14 dagen je geld terug te krijgen. Ik heb er ook al een hele tijd deposito's en vernieuw nog steeds.

• RobertMe
DjoeC schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 22:45:
[...]

Prima tot aan het DGS bedrag (minus verwachte rente). Bij omvallen hoor je binnen 14 dagen je geld terug te krijgen. Ik heb er ook al een hele tijd deposito's en vernieuw nog steeds.
14 dagen is oud en fout :p Het is sinds vorig jaar? 7? of 10? werkdagen na de inwerking stelling van het DGS. Dus de periode is verkort, maar het kan altijd zo zijn dat de bank zijn verplichtingen al niet nakomt voordat het DGS in werking wordt gesteld. Plus dat het dus om werkdagen gaat dus weekend etc telt weer niet mee. (Als het verkort is naar 10 werkdagen is het bij normale weken dan wel 14 kalenderdagen gezien 2x 2 dagen weekend :+)

• Novax
  • Registratie: November 2023
  • Niet online
DjoeC schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 22:45:
[...]

Dat geld zou je dan krijgen van de FITD maar die zijn nu dus al de hele tijd bezig met het reddingsplan om Banca Progetto overeind te houden. Als Banca Progetto alsnog om zou vallen dan moet het wel heel erg mis zijn in Italië en dan zou het zo maar kunnen dat de FITD ook niet kan bijspringen.
Pagina: 1 ... 181 182 Laatste

Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.

Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.

Trade Republic heeft zijn eigen topic.

We willen hier geen persoonlijke updates zien, dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.

Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling