• GroteVoet459
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:47
*knip* Reactie op verwijderde reactie

Ben ergens wel benieuwd hoeveel klanten ze er op de lange termijn aan over gaan houden.
Voor de gewone rente van 1,45% / 1,50% hoef je het niet te doen.

[ Voor 166% gewijzigd door Zr40 op 28-01-2026 15:13 ]

• Juan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:40
Weinig denk ik, met die TopRente! ;-)

Volgensmij is de rente nog lager, dan bv een Rabo of ABN.

[ Voor 142% gewijzigd door Zr40 op 28-01-2026 15:14 . Reden: reactie hersteld ]

Vertrouwen is goed, controle nog beter

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:24
Juan schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 18:20:
Weinig denk ik, met die TopRente! ;-)

Volgensmij is de rente nog lager, dan bv een Rabo of ABN.

Vertrouwen is goed, controle nog beter
Neen, hoger:
nibc: 1,45%
rabo: tot 1,40%
abnamro: 1,25% tot 500k
dus nibc is wat rente betreft de betere keuze:

[ Voor 26% gewijzigd door W1ck1e op 27-01-2026 18:47 ]

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:04

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Modbreak:Beste mensen,

Ik heb behoorlijk wat posts geknipt. Wat opvalt:

1. We hebben een hele mooie functionaliteit om een post een duimpje te geven. Een "ik ook" en +1 post zijn dus compleet overbodig en verhogen het al te hoge slowchat gehalte in dit topic
2. Persoonlijke updates zijn niet interessant en staat expliciet gemeld in de topicwarning. Als je hier al eerder op gewezen bent, let er dan extra op als je een bijdrage toevoegt aan dit topic. Het is niet optioneel om hier gehoor aan te geven, zoals ik ook aangeef aan diverse tweakers via een pushmessage. We willen dit topic graag voor een breed publiek interessant houden.
3. In het topic ingaan op de onvrede van de slowchat: ik snap de frustratie, maar dit creëert nog meer werk voor de berg topicreports die al binnenkomen voor dit topic.

Graag vanaf hier weer ontopic. Offtopic / slowchat krijgt vanaf deze modbreak van mij een enkeltje naar de trashcan

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:19

Rudedadude

Maybe we were born to run

W1ck1e schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 16:12:
[...]

De beleving van een product maakt wat mij betreft onderdeel uit van het product. Het product is hier een spaarrekening. De beleving wordt beinvloed door allerlei zaken. Snelheid, juistheid, gemak zijn voorbeelden. Feiten en tips zijn wat mij betreft nuttig om te vermelden. Dus ik ben niet voor het splitsen in 2 topics. Want dan moet je steeds bepalen waar je bericht hoort als het een grensgeval is. Ik probeer de berichten te skippen die ik niet relevant vind.
En de dingen die je noemt zijn an sich ook prima, maar de mate waarin daar in dit topic informatie over gedeeld of gevraagd wordt verschilt nogal. En dus zie je nu een soort thumbs up duimpje drukken ontstaan op reacties die in dit topic gegeven worden. Volgens mij zou het onderscheid vrij goed te maken kunnen zijn: generieke updates en nieuws over sparen, spaarmogelijkheden, renteontwikkelingen en acties in 1 topic, alle persoonlijke vragen en ervaringen met verschillende spaarproducten in een andere. Andere alternatief zou zijn voor elk platform / bank een eigen topic op te tuigen (scheelt 32 pagina's over advanzia), maar dan is er totale versnippering.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

• demonk
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09:31
Hallo,

Ik krijg van iemand een referentie-link voor de consorsbank.
Ik vertrouw de persoon wel, maar ik wordt toch een beetje zenuwachtig als de link verwijst naar een andere website dan www.consorsbank.de, nl: https://aktionen.consorsbank.de/ev/ev_kwk_neukunde.
Op die pagina kun je kiezen voor Tagesgeld konto of girokonto etc.
Ik wordt dan doorverwezen naar igv tagesgeld konto, naar, zo lijkt het de officiele website/hoofdwebsite: https://www.consorsbank.d...ndschaftswerbung/Einstieg
Ik wordt dus verwezen naar een gedeelte van de website waar ik het "konto" kan aanvragen en tevens een code kan ingeven, die gelinkt is aan de persoon die verwijst. Dit vind ik prima.

Maar ik wordt zenuwachtig als ik naar andere websites wordt gelinkt en wil dan mijn angstige brein geruststellen. Dus daarom voor de zekerheid deze vraag. Is dit het normale proces en kan ik dit vertrouwen?
Ik weet dat er een premie van 100 euro verdiend kan worden door een ander te tippen. Maar ik kan de link niet verifieren.

[ Voor 4% gewijzigd door demonk op 27-01-2026 21:50 ]

• W1ck1e
@demonk Zo te zien zijn het allemaal links naar *.consorsbank.de. En volgens mij daarmee geen probleem.

• Appeltjeeitje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18:50
demonk schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 21:50:
Hallo,

Ik krijg van iemand een referentie-link voor de consorsbank.
Ik vertrouw de persoon wel, maar ik wordt toch een beetje zenuwachtig als de link verwijst naar een andere website dan www.consorsbank.de, nl: https://aktionen.consorsbank.de/ev/ev_kwk_neukunde.
Op die pagina kun je kiezen voor Tagesgeld konto of girokonto etc.
Ik wordt dan doorverwezen naar igv tagesgeld konto, naar, zo lijkt het de officiele website/hoofdwebsite: https://www.consorsbank.d...ndschaftswerbung/Einstieg
Ik wordt dus verwezen naar een gedeelte van de website waar ik het "konto" kan aanvragen en tevens een code kan ingeven, die gelinkt is aan de persoon die verwijst. Dit vind ik prima.

Maar ik wordt zenuwachtig als ik naar andere websites wordt gelinkt en wil dan mijn angstige brein geruststellen. Dus daarom voor de zekerheid deze vraag. Is dit het normale proces en kan ik dit vertrouwen?
Ik weet dat er een premie van 100 euro verdiend kan worden door een ander te tippen. Maar ik kan de link niet verifieren.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VgKUF4z8Wu4k-uwLVLSPimhqvew=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/nFCn4TCyL5gODBGf7MqfsmFM.jpg?f=user_large

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:33

sanook

_/-\o_

*knip* persoonlijke update

[ Voor 97% gewijzigd door Zr40 op 28-01-2026 12:08 ]

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21:54
NIBC heeft weer een actie: €20 cadeaukaart bij een extra storting van €10.000.-

https://nibc.nl/particulieren/sparen/keuze-cadeaukaart

Belangrijk is dat het saldo uiterlijk 11 februari €10.000.- hoger is dan op 27 januari.
Per maart kan alles er weer af.
Als je het zo laat mogelijk erop zet en zo snel mogelijk eraf is de effectieve rente iets van 3,6% op jaarbasis (in vorm van de cadeaukaart) en daarnaast heb je nog de rente van de spaarrekening zelf.

In vino veritas, in aqua sanitas

• Coffeeroam
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 18:19
JohanNL schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 15:06:

https://nibc.nl/particulieren/sparen/keuze-cadeaukaart

Belangrijk is dat het saldo uiterlijk 11 februari €10.000.- hoger is dan op 27 januari.
Als je het zo laat mogelijk erop zet en zo snel mogelijk eraf is de effectieve rente iets van 3,6% op jaarbasis (in vorm van de cadeaukaart) en daarnaast heb je nog de rente van de spaarrekening zelf.
Zodat je jezelf verplicht om iets te kopen via het bedrijf keuzekaart.nl en zodat dat bedrijf je naam en adres weet en je verder kan belagen met e-mails en aanbiedingen? Lees ook de reviews: https://nl.trustpilot.com/review/keuzekaart.nl

Liever gewoon een actie met €20,- op je rekening.

[ Voor 4% gewijzigd door Coffeeroam op 28-01-2026 16:20 ]

• Harry720A
  • Registratie: December 2023
  • Niet online
JohanNL schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 15:06:
3,6% berekend op basis van een gewone- of kwartaalspaarrekening?
Want bijv. een kwartaalrekening mag je zomaar niet binnen het (lopende) kwartaal leegplukken zonder renteverlies in percentage in dat kwartaal.
Je zult dus het hele kwartaal tot de laatste dag moeten uitzingen.

• W1ck1e
Harry720A schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 16:25:
[...]
3,6% berekend op basis van een gewone- of kwartaalspaarrekening?
Want bijv. een kwartaalrekening mag je zomaar niet binnen het (lopende) kwartaal leegplukken zonder renteverlies in percentage in dat kwartaal.
Je zult dus het hele kwartaal tot de laatste dag moeten uitzingen.
Van de link:
Je laat het extra bedrag van minimaal €10.000 t/m 28 februari 2026 op je NIBC Spaarrekening en/of NIBC Kwartaalspaarrekening staan of je hebt met dit bedrag een NIBC Termijndeposito geopend.
Dus als je de NIBC Spaarrekening hebt kan je het 1 maart opnemen. En als je het bedrag zo laat mogelijk op de rekening stort zal je volgens mij uitkomen op die 3,6%. Maar misschien is de actie al over vanwege "op=op".

• Harry720A
  • Niet online
Dat was de vraag niet. Ik wilde alleen van JohanNL weten welke spaarrekening gebruikt is om tot die 3,6% te komen. Ik ben namelijk erg slecht in rekenen. Als het van de kwartaal rekening is, is het geen goed idee het geld IN maart weg te halen. Begin april = beter.

• W1ck1e
Harry720A schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 16:39:
[...]
Dat was de vraag niet. Ik wilde alleen weten welke spaarrekening gebruikt is om tot die 3,6% te komen. Ik ben namelijk erg slecht in rekenen. Als het van de kwartaal rekening is het geen goed idee het geld IN maart weg te halen. Begin april = beter.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zeva1roqufVsCw-uDdV0HfIH_6s=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/3z1DBehdvxBriHQLVoHw5lRn.png?f=user_large

De normale spaarrekening, Als je laat die 10k stort (vlak voor of op 11 februari) en je krijgt 20 euro dan is dat omgerekend (naar rente per jaar) die 3,6% extra (bovenop de rente van de rekening zelf)

[ Voor 3% gewijzigd door W1ck1e op 28-01-2026 18:25 ]

• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 19:05
W1ck1e schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 16:44:
[...]

[Afbeelding]

De normale spaarrekening, Als je laat die 10k stort (vlak voor of op 11 februari) en je krijgt 20 euro dan is dat omgerekend (naar rente per jaar) die 3,6%
extra (bovenop de rente van de rekening zelf)
Anders gezegd, versimpeld, je krijgt 20 euro als je het 20 dagen laat staan, dus ongeveer een euro per dag. Wat teruggerekend naar een jaarrendement neerkomt op 365 euro per jaar, voor 10k. Is ongeveer 3,6% op jaarbasis.

• W1ck1e
Rubbergrover1 schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 17:07:
[...]

Anders gezegd, versimpeld, je krijgt 20 euro als je het 20 dagen laat staan, dus ongeveer precies een euro per dag. Wat teruggerekend naar een jaarrendement neerkomt op 365 euro per jaar, voor 10k. Is ongeveer precies 3,6% 3,65% op jaarbasis.
Het is inderdaad niet zo moeilijk ;)

• Harry720A
  • Niet online
W1ck1e schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 17:11:
[...]Het is inderdaad niet zo moeilijk ;)
Begrijp ik goed dat dan voor het (reken-)gemak de rente van de spaarrekening zelf, met daarop zo'n 10K in die periode, vergeten wordt? Als dat zo is heb ik toch een andere kijk op rendement..

• W1ck1e
@Harry720A Neen, naast ...
W1ck1e schreef op woensdag 28 januari 2026 16:44:
.... (bovenop de rente van de rekening zelf)

• groxgrox
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:08
Ik probeer een rekening bij yapi kredi te openen maar hij geeft een fout wanneer ik mijn tegenrekening door moet geven. Ik krijg dan alleen een rode driehoek in beeld en verder geen foutmelding. Ik kan niet doorgaan.

Hebben meer mensen dit gehad? En hoe is het op te lossen?

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=918192

• smily01
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:06
Even een vraag; ik heb vandaag de 50 euro ontvangen van de NIBC en nu wil ik de rekening opzeggen. Volgens de faq zou ik dan op op het icoon met 3 stippen moeten klikken en dan onderin de pagina op Sluit spaarrekening alleen zie ik niets. Hebben jullie een idee?

• addictive_rhymz
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:30
smily01 schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 19:06:
Even een vraag; ik heb vandaag de 50 euro ontvangen van de NIBC en nu wil ik de rekening opzeggen. Volgens de faq zou ik dan op op het icoon met 3 stippen moeten klikken en dan onderin de pagina op Sluit spaarrekening alleen zie ik niets. Hebben jullie een idee?
Google eens op nibc opzeggen. Kom je gelijk op een pagina met opzegformulier.

• irongalaxy
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 21:51
groxgrox schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 18:57:
Ik probeer een rekening bij yapi kredi te openen maar hij geeft een fout wanneer ik mijn tegenrekening door moet geven. Ik krijg dan alleen een rode driehoek in beeld en verder geen foutmelding. Ik kan niet doorgaan.

Had ik ook last van. Je kunt een andere tegenrekening proberen. Of de aanvraag via papieren formulieren doen (dit gaf Yapi Kredi klantenservice als oplossing). Ik heb toen de aanvraag niet doorgezet.

• irongalaxy
smily01 schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 19:06:
Op desbetrefdende spaarrekening klikken en dan rechtsboven op de 3 stippen, dan verschijnt er onderin een popup menu met Rekening beëindigen.

• Bar_en_boos
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
groxgrox schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 18:57:

Ik had dit ook en dat was volgens mij te wijten aan een en/of tegenrekening, terwijl ik de yapi kredi alleen op mijn naam had geopend. Het moet met elkaar overeenkomen. Kan het zijn dat dat bij jou ook het geval is?

• Bar_en_boos
  • Niet online
Al hoppend van actietarief naar actietarief kom ik ook de renteboost rekening van Raisin tegen. In mijn geval lees ik dat ik gebruik kan maken van deze rekening omdat ik minimaal 12 maanden geen rekening/deposito bij Raisin heb gehad. Ik kan echter deze rekening als bestaande, maar dus al een tijd niet-actieve klant, nergens openen binnen de bankomgeving. Is de renteboost rekening door z'n succes van de website verdwenen of doe ik iets volledig verkeerd?

• W1ck1e
Bar_en_boos schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 21:24:
Al hoppend van actietarief naar actietarief kom ik ook de renteboost rekening van Raisin tegen. In mijn geval lees ik dat ik gebruik kan maken van deze rekening omdat ik minimaal 12 maanden geen rekening/deposito bij Raisin heb gehad. Ik kan echter deze rekening als bestaande, maar dus al een tijd niet-actieve klant, nergens openen binnen de bankomgeving. Is de renteboost rekening door z'n succes van de website verdwenen of doe ik iets volledig verkeerd?
Het is alleen voor nieuwe klanten.

• irongalaxy
W1ck1e schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 21:31:
[...]

Het is alleen voor nieuwe klanten.
Nee hoor, ook voor inactieve.
https://www.raisin.com/nl-nl/banken/raisin-rente-boost/

@Bar_en_boos Hij staat onder spaarrekening op de raisin site.
https://www.raisin.com/nl-nl/spaarrekening/

• W1ck1e
Op beide plekken staat dat het voor nieuwe klanten is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hs-7avHgpwtymTYwFqLfCOHc0_8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2QXtuX89ToLaOxwiinlfLb2N.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4eV0jzaJT_tyuTeorKixZGtkgoM=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/6QiVdPdg06ZYE7ijMmyg48Y6.png?f=user_large

[ Voor 39% gewijzigd door W1ck1e op 28-01-2026 22:07 ]

• groxgrox
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:08
Bar_en_boos schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 21:13:
[...]

Ik had dit ook en dat was volgens mij te wijten aan een en/of tegenrekening, terwijl ik de yapi kredi alleen op mijn naam had geopend. Het moet met elkaar overeenkomen. Kan het zijn dat dat bij jou ook het geval is?
We hebben idd een en/of rekening en ik wilde een rekening openen voor zowel mijn vrouw als mij. Beiden van dezelfde en/of rekening.
Hoe had jij dit opgelost?

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=918192

• Bar_en_boos
  • Niet online
groxgrox schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 22:08:
[...]

We hebben idd een en/of rekening en ik wilde een rekening openen voor zowel mijn vrouw als mij. Beiden van dezelfde en/of rekening.
Hoe had jij dit opgelost?
Nog niet opgelost, omdat ik het op dat moment even teveel gedoe vond en voorlopig gebruik maak van het actietarief van de Volkswagenbank. Mocht ik dat in de toekomst wel doen, dan open ik bij yapi kredi een spaarrekening op beide namen.
Pagina: 1 ... 180 181 Laatste

Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.

Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.

Trade Republic heeft zijn eigen topic.

We willen hier geen persoonlijke updates zien, dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.

Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling