Ik haak af op dit forum. Het gaat hele pagina's lang over centen geneuzel. Bepaalde leden excelleren hierin. Als er weetr echt nieuws te melden is kom ik wellicht weet terug.
Helemaal eens. Dat geneuzel over een paar dubbeltjes. Hou het bij de laatste actierentes waar dit forum voor is.Sander12 schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 12:10:
Ik haak af op dit forum. Het gaat hele pagina's lang over centen geneuzel. Bepaalde leden excelleren hierin. Als er weetr echt nieuws te melden is kom ik wellicht weet terug.
@Flexion1
Uit de openingspost van dit topic
GroteVoet459 schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 11:57:
...
Regels
Welke onderwerpen willen we wel zien:...
- Rentewijzigingen, graag inclusief bron (email, notificatie in de app, website bank of website 3e partij).
- Speciale acties waar we ons voordeel mee kunnen doen.
- Overstappen naar spaarrekeningen met hogere rentes en of dit wel of niet interessant is.
- Hoe wordt de rente precies berekend, hoeveel rentedagen zitten er in één jaar, wat zijn valuteringsdagen.
- Spaarstrategieën, zoals korte inleg versus lange inleg, risicoloos versus risicovol en doelsparen.
- Andere spaarvormen om vermogen te laten groeien, zoals groen sparen en deposito's.
Geneuzel staat hier niet bij.W1ck1e schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 12:44:
@Flexion1
[...]
Bij Raisin heeft het Italiaanse Banca Sistema nu een 6 maanden deposito met een rente van 2,50% (geen bronbelasting). Nu het hoogste voor die looptijd bij Raisin, anderen zijn onlangs juist naar beneden gegaan met de rente.
Het is niet mogelijk de limiet te verhogen, ook niet per telefoon of email. Dat betekent in feite dat je geld gegijzeld wordt (meestal voor 4 dagen op de site, als je DGS volledig benut).rechtsherstel schreef op zondag 28 december 2025 @ 18:14:
[...]
Bij YapiKredi kun je digitaal max € 50.000 per dag opnemen, € 25.000 via de site en nog eens € 25.000 met je mobiel.
Je kan via de website overmakingen niet vooruit plannen als de limiet nul is geworden. Dat verplicht je tot elke dag opnieuw inloggen en overmaken. Edit: het blijkt in de praktijk mogelijk meer dan de limiet over te maken per telefoon, email of per post.
Wel goed is dat ze instant payment (IP) goed ondersteunen, geld wordt direct overgemaakt naar de tegenrekening.
[ Voor 7% gewijzigd door mrmrmr op 21-01-2026 10:17 ]
(Nexent)W1ck1e schreef op zaterdag 17 januari 2026 @ 08:16:
[...]
Ik denk dat ze klanten, die met de normale rente toch al serieus geld op de vrij opneembare rekening hebben, niet deze aanbieding doen. Maar inderdaad, wij kennen het algoritme niet.
Nou het blijkt geen algoritme te zijn. "Deze aanbieding geldt alleen voor ieder die “emailaanbiedingen” heeft aangevinkt. Het is altijd zinvol om deze melding te activeren."
Wordt mij gestuurd. Ik ben nog geen maand van de actierente af, en na deze navraag heb ik weer opnieuw 3 maanden a 2.75%.
Heel herkenbaar. Als ik post over het feit dat ik vragen krijg van Advanzia over de herkomst van de middelen dan worden deze verwijdert onder het mom "persoonlijke updates". Ik zou het graag willen weten als mensen dat soort vragen krijgen - lijkt mij wel relevant.Sander12 schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 12:10:
Maar goed, hier blijkbaar liever pagina's vol over renteberekeningen, rentedagen en het mailen/bellen/appen naar helpdesken met kulvragen.
Je kan bij yapikredi via de telefoon de limiet niet verhogen, maar na wat controle vragen kun je wel gewoon telefonisch een betaal opdracht geven. Ook voor bedragen boven de 25.000. Bij mij binnen het uur op de tegenrekening. Dit in december nog zo gedaan.mrmrmr schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 14:11:
[...]
Het is niet mogelijk de limiet te verhogen, ook niet per telefoon of email.
Ik heb “emailaanbiedingen” aangevinkt maar heb deze aanbieding niet gekregen helaas.Gerwin486741 schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 20:03:
[...]
(Nexent)
Nou het blijkt geen algoritme te zijn. "Deze aanbieding geldt alleen voor ieder die “emailaanbiedingen” heeft aangevinkt. Het is altijd zinvol om deze melding te activeren."
Wordt mij gestuurd. Ik ben nog geen maand van de actierente af, en na deze navraag heb ik weer opnieuw 3 maanden a 2.75%.
Gewoon vragen. Geven ze je zo nogmaals de actierente.Trisjin schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 21:17:
[...]
Ik heb “emailaanbiedingen” aangevinkt maar heb deze aanbieding niet gekregen helaas.
Middels bellen met de klantenservice ?Gerwin486741 schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 21:21:
Gewoon vragen. Geven ze je zo nogmaals de actierente.
Dank je wel voor de tip.
Ik heb liever een mooie rente bij een bank waar ik al klant ben dan dat ik daar een nieuwe rekening voor moet openen bij een andere bank.
[ Voor 22% gewijzigd door W1ck1e op 20-01-2026 21:35 ]
Contactformulier in de app, maar misschien via de telefoon ook wel. Dat heb ik niet getest.W1ck1e schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 21:24:
[...]
Middels bellen met de klantenservice ?
Dank je wel voor de tip.
Ik heb gisteren via het contactformulier om de actierente voor bestaande klanten gevraagd. Vandaag bevestiging gehad van dd klantenservice. In mijn account staat inmiddels ook de actierente vermeld tot 16-04-26. Heel netjes zo van Nexent.Gerwin486741 schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 21:30:
[...]
Contactformulier in de app, maar misschien via de telefoon ook wel. Dat heb ik niet getest.
Ik heb afgelopen 20 november een rekening geopend bij ABN-AMRO vanwege de actie waarbij je € 125 Euro kon verdienen als nieuwe klant. Toen meteen (20/11) een spaarrekening geopend (25 euro bonus) en er € 151 op gezet (nog eens € 25 bonus). Daarna heb ik 55 betalingen gedaan met mijn betaalpas (>50 betalingen = € 75 bonus).
Nu is het vandaag 20 januari (dus precies 2 maanden na openen spaarrekening) en heb ik de totale bonus ontvangen (€ 125 - kosten basispakket).
In de voorwaarden stond o.a. “spaar in de eerste 3 maanden na het openen van je betaalrekening € 150 of meer” en “de check voor het betalen van de laatste € 25 (stap 3) – dit was dus minimaal 150 euro op je spaarrekening - doen we 3 volledige kalendermaanden na het openen van je betaalrekening.
Ik ben eigenlijk van plan om alle geld er nu af kan halen (spaar en betaalrekening) en de rekeningen te sluiten (en dus ook 1 maand minder kosten basispakket betalen) of komen ze dan aankloppen met het feit dat ik het geld niet 3 maanden op de spaarrekening heb laten staan ?. Dit laatste staat niet specifiek zo genoemd in de actievoorwaarden, maar had ik wel zo geïnterpreteerd a.d.h.v. de tekst. Iemand anders hier ervaring mee ?
Nu is het vandaag 20 januari (dus precies 2 maanden na openen spaarrekening) en heb ik de totale bonus ontvangen (€ 125 - kosten basispakket).
In de voorwaarden stond o.a. “spaar in de eerste 3 maanden na het openen van je betaalrekening € 150 of meer” en “de check voor het betalen van de laatste € 25 (stap 3) – dit was dus minimaal 150 euro op je spaarrekening - doen we 3 volledige kalendermaanden na het openen van je betaalrekening.
Ik ben eigenlijk van plan om alle geld er nu af kan halen (spaar en betaalrekening) en de rekeningen te sluiten (en dus ook 1 maand minder kosten basispakket betalen) of komen ze dan aankloppen met het feit dat ik het geld niet 3 maanden op de spaarrekening heb laten staan ?. Dit laatste staat niet specifiek zo genoemd in de actievoorwaarden, maar had ik wel zo geïnterpreteerd a.d.h.v. de tekst. Iemand anders hier ervaring mee ?
Eigenlijk niet zo netjes. Ook al heb je de e-mail aanbiedingen aangezet krijg je toch de aanbieding niet.desktopper1 schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 21:40:
[...]
Ik heb gisteren via het contactformulier om de actierente voor bestaande klanten gevraagd. Vandaag bevestiging gehad van dd klantenservice. In mijn account staat inmiddels ook de actierente vermeld tot 16-04-26. Heel netjes zo van Nexent.
Gelukkig hebben we dit forum nog zodat je het alsnog te weten kunt komen.
snip: offtopic
[ Voor 90% gewijzigd door We Are Borg op 27-01-2026 19:12 ]
[ Voor 89% gewijzigd door We Are Borg op 27-01-2026 19:12 ]
Ik had dezelfde situatie en heb de rekening direct opgezegd. Ging ook heel snel trouwens. Mochten ze komen klagen dan laat ik het je wel weten.Divine Chlorine schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 21:47:
Ik heb afgelopen 20 november een rekening geopend bij ABN-AMRO vanwege de actie waarbij je € 125 Euro kon verdienen als nieuwe klant. Toen meteen (20/11) een spaarrekening geopend (25 euro bonus) en er € 151 op gezet (nog eens € 25 bonus). Daarna heb ik 55 betalingen gedaan met mijn betaalpas (>50 betalingen = € 75 bonus).
Je hebt gelijk, dat werkt vreemd genoeg wel, al staat dat niet in de FAQ. Je kan behalve telefonisch ook per email of per post een opdracht insturen voor bedragen boven de grens. Het emailadres moet eerder schriftelijk zijn doorgegeven voor de email methode.waalkachel2 schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 20:42:
Je kan bij yapikredi via de telefoon de limiet niet verhogen, maar na wat controle vragen kun je wel gewoon telefonisch een betaal opdracht geven. Ook voor bedragen boven de 25.000. Bij mij binnen het uur op de tegenrekening. Dit in december nog zo gedaan.
Het niet verhogen van de limiet per telefoon is qua security een goede maatregel (niet qua bruikbaarheid). De sluiproute via email is gevaarlijk. Je moet wel een klantnummer weten, maar een afzender van een email is eenvoudig te vervalsen.
Maak je nog wel gebruik van de betaalpas/betaalrekening? Ik heb op 11 december het formulier ingestuurd, nog geen reactie gekregen. Wel is er € 2,- van mijn rekening afgeschreven omdat ik in de maand december de pas/rekening niet heb gebruikt.Frankenstein schreef op zaterdag 17 januari 2026 @ 17:28:
[...]
Heb begin december om sluiting gevraagd en voor de kerst nogmaals. Doodse stilte. Prutbank!
Kun je in de Consorsbank app ergens je huidige rente zien van de Tagesgeldkonto/Call money account?
Ik krijg het niet gevonden
BlaBlaBla
[ Voor 91% gewijzigd door We Are Borg op 27-01-2026 19:12 ]
jazeker, (Consorsbank! App)Strider schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 14:49:
Kun je in de Consorsbank app ergens je huidige rente zien van de Tagesgeldkonto/Call money account?
Banking/Kontodetails en dan zie je 'Habenzins' ergens halverwege het scherm staan.
een dag later kreeg ik wederom een mailtje dat m'n Tagesgeldkonto geopend was.Schweino schreef op zondag 18 januari 2026 @ 00:10:
[...]
Ik had hetzelfde (kreeg zelfs tot 2x toe een reminder). Heb ze daarna gebeld waarbij ze aangaven dat ze het (te) druk hebben en achterlopen met de mail. Ze hebben toen meteen aan de telefoon alles in orde gemaakt. Mijn gegevens die ik had gemaild konden ze ook gewoon vinden, het was dus wel goed aangekomen maar de check waren ze nog niet aan toegekomen.
Even bellen dus en het wordt ter plekke voor je geregeld.
Met verder alle details. Dus oké.
En ondanks de melding dat bijschrijvingen wel enige dagen konden duren, kreeg ik vanmiddag een email notificatie dat een bedrag, wat ik vanuit een Nederlandse ABNAMRO rekening had overgemaakt (gisteravond), vandaag al op de rekening stond.
Voor de Umwelters was onder ons a.s. Dinsdag 27 Januari loopt de 3% af en zak je terug naar 0,6%
Hedenochtend al een deel (12k) weg gehaald via IP. En naar Advanzia verplaatst (binnen 1 werkdag)
Waar min 3% voorkabbelt tot 1 April
Hedenochtend al een deel (12k) weg gehaald via IP. En naar Advanzia verplaatst (binnen 1 werkdag)
Waar min 3% voorkabbelt tot 1 April
Vertrouwen is goed, controle nog beter
Mail van nibc. Deposito's stijgen 0,11% als ik mij niet vergis. Morgen
Mail ook gehad.. maar Nibc is nou geen echte prijsvechter . Zal er ook niet veel beter op worden als ze ABN worden
Als ik mij niet vergis zaten ze vroeger wel in de voorhoede. Maar dat maakt voor mij niet uit, ik meld het sowieso. Voor de mensen hier die er wel willen sparen.Juan schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 19:05:
Mail ook gehad.. maar Nibc is nou geen echte prijsvechter . Zal er ook niet veel beter op worden als ze ABN worden
Vroeger wel ja, maar nu leveren ze grootbank %
Ze moeten maar opschieten met die 50 EUR. Kan die gegijzelde 500 EUR er weer af.
Grootbank kennende zullen ze dat echt pas de 31e storten. Houden het nog ff tot 2-2 vast (valt in het weekend, en geen IP)
Ze moeten maar opschieten met die 50 EUR. Kan die gegijzelde 500 EUR er weer af.
Grootbank kennende zullen ze dat echt pas de 31e storten. Houden het nog ff tot 2-2 vast (valt in het weekend, en geen IP)
Goh wat gek dat mensen hier stoppen met lezen omdat er niks interessant gepost wordt. Wat een niveau weer.Juan schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 19:22:
En dan ook nog je geld dat gegijzeld is? Misschien gewoon even nadenken voordat je op de zoveelste actie springt. Hoef je achteraf ook niet te klagen dat je geld "gegijzeld" is. Je wist verdomde goed dat je het geld een bepaalde periode moest laten staan. Niks gegijzeld dus.
Reken je renteverlies over die 2 dagen eens uit. Verder dan 5 cent komt je niet. Wat een gezeur.Juan schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 19:22:
Vroeger wel ja, maar nu leveren ze grootbank %
Ik zou het op prijs stellen als posts hier niet worden afgedaan als "gezeur". Als je dat vindt, sla die posts dan over en reageer er niet op.devriesjande schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 21:14:
[...]
Reken je renteverlies over die 2 dagen eens uit. Verder dan 5 cent komt je niet. Wat een gezeur.
Kreeg gisteren een mailtje van Garanti Bank dat ze de nieuwe spaarder actie met 3 maanden verlengen. Hij zou over 2 weken aflopen. Het gaat hier om 2.55%.
Voor mensen die nu klant worden is de rente 2,80% voor de eerste 6 maandenCatanan schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 09:00:
Kreeg gisteren een mailtje van Garanti Bank dat ze de nieuwe spaarder actie met 3 maanden verlengen. Hij zou over 2 weken aflopen. Het gaat hier om 2.55%.
Open nu een Gouden Internet Rekening en ontvang de Nieuwe Spaarder Actierente van 2,80% gegarandeerd voor de eerste 6 maanden vanaf aanvraag van uw rekening. De spaarrekening is vrij opneembaar!
Voor andere klanten is de rente helaas maar 1,55%. Dan is Nexent aardiger voor bestaande spaarders.
Apart. Toevallig gisteren van mijn ouders gecontroleerd. Die zaten (zo bleek) gisteren op 3 maanden, maar met 6 maanden actie en 2,80%. Zij zijn daarbij klant geworden kort (2 dagen of zo) voordat de actie werd aangepast naar 2,80% en 6 maanden. Waarbij Garanti zelf met terugwerkende kracht de nieuwe actie heeft toegepast.Catanan schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 09:00:
Wel raar dan dat het bij jou, waar die over 2 weken af loopt, dan 2,55% voor 3 maanden is. Naar mijn idee had jij dan ook de 2,80% voor 6 maanden moeten hebben.
Ik had de 6 maanden actie van 2.55%.RobertMe schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 09:12:
[...]
Apart. Toevallig gisteren van mijn ouders gecontroleerd. Die zaten (zo bleek) gisteren op 3 maanden, maar met 6 maanden actie en 2,80%. Zij zijn daarbij klant geworden kort (2 dagen of zo) voordat de actie werd aangepast naar 2,80% en 6 maanden. Waarbij Garanti zelf met terugwerkende kracht de nieuwe actie heeft toegepast.
Wel raar dan dat het bij jou, waar die over 2 weken af loopt, dan 2,55% voor 3 maanden is. Naar mijn idee had jij dan ook de 2,80% voor 6 maanden moeten hebben.
Misschien kan ik er een mailtje aan wagen om ook 2.8% te krijgen.
Voor mij is Nexent niet aardiger. Daar krijg ik maar 1.25%. Heb daar nog lopende deposito's, misschien dat ze het daardoor niet aanbieden.W1ck1e schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 09:07:
[...]
Voor mensen die nu klant worden is de rente 2,80% voor de eerste 6 maanden
Open nu een Gouden Internet Rekening en ontvang de Nieuwe Spaarder Actierente van 2,80% gegarandeerd voor de eerste 6 maanden vanaf aanvraag van uw rekening. De spaarrekening is vrij opneembaar!
Voor andere klanten is de rente helaas maar 1,55%. Dan is Nexent aardiger voor bestaande spaarders.
Als je het netjes vraagt (telefoon, of contactformulier via de website) zou je het wellicht kunnen krijgen. Kijk maar eens terug in dit draadje. Een berichtje van dinsdag ! (url koppelen lukt even niet)Catanan schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 09:19:
[...]
Voor mij is Nexent niet aardiger. Daar krijg ik maar 1.25%. Heb daar nog lopende deposito's, misschien dat ze het daardoor niet aanbieden.
[ Voor 18% gewijzigd door W1ck1e op 22-01-2026 09:30 ]
[ Voor 93% gewijzigd door We Are Borg op 27-01-2026 19:10 ]
snip: We willen hier geen persoonlijke updates zien, dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.
[ Voor 83% gewijzigd door We Are Borg op 27-01-2026 19:09 ]
snip: We willen hier geen persoonlijke updates zien, dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.
[ Voor 89% gewijzigd door We Are Borg op 27-01-2026 19:09 ]
Ik ben wat minder gelukkig, heb de rekening geopend begin december. Ik kreeg 2 januari dit bericht dat ik aan alle voorwaarden voldeedDivine Chlorine schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 21:47:
Ik heb afgelopen 20 november een rekening geopend bij ABN-AMRO
/f/image/fVsC93lyyflPgEejTFnbmXhJ.png?f=fotoalbum_large)
Maar uiteindelijk nog niets gekregen.
Ik heb de brief van Volkswagen Bank na lang wachten ook binnen. Bij mij komt de sms niet binnen bij de 'Erstanmeldung'.Schweino schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 15:44:
[...]
Vandaag de brief ontvangen met als verzenddatum 30 december.
Houd er dus rekening mee dat het na openen (ruim) twee weken kan duren voordat je daadwerkelijk toegang hebt tot je VW bank rekening.
Op mijn mails heb ik nog steeds geen reactie gekregen, klantenservice lijkt daarmee ook erg traag te zijn.
Ze bieden een mooie rente voor 6 maanden maar er zijn dus ook nadelen aan verbonden.
De bank zegt het volgende indien de sms niet ontvangen is: 'Andernfalls klicken Sie bitte erneut auf „SMS senden“ oder versuchen es zu einem späteren Zeitpunkt erneut.'.
Kennelijk is men ervan op de hoogte dat de sms-service kan haperen.
Update: ook een dag later werkt het niet. Deze Volkswagen Bank-sage duurt inmiddels al meer dan een maand. Gelukkig zijn er spaaralternatieven te over, maar ik geef niet op.
[ Voor 9% gewijzigd door FreshM op 23-01-2026 11:47 ]
Ze betalen het uit wanneer ze ook de kosten voor het gebruik van de rekening incasseren.waalkachel2 schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 13:58:
[...]
Ik ben wat minder gelukkig, heb de rekening geopend begin december. Ik kreeg 2 januari dit bericht dat ik aan alle voorwaarden voldeed
[Afbeelding]
Maar uiteindelijk nog niets gekregen.
Overigens kreeg ik ook al berichten dat ik voldeed terwijl ik zeker wist dat dat nog niet zo was. Dus dat systeem lijkt niet helemaal lekker. Mijn vrouw kreeg na 5x pinnen ofzo al een mail dat ze de 50 had behaald.
[ Voor 15% gewijzigd door addictive_rhymz op 23-01-2026 00:00 ]
Die incasso heb ik inmiddels gehad, begrijp ik het goed dat ze dus minimaal eenmalig de rekening kosten incasseren zonder de bonus uit te betalen ?addictive_rhymz schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 23:59:
[...]
Ze betalen het uit wanneer ze ook de kosten voor het gebruik van de rekening incasseren.
Garantibank heeft ook een aktie voor zakelijke spaarders: 2.8% voor 6 maanden. Voor mij eigenlijk de eerste keer dat ik een zakelijke spaarrekening met (relatief) hoge rente tegenkom. Er zijn uiteraard wel wat hoepels en UBO dingen waar je doorheen moet springen.
Netjes gevraagd, Garanti Bank blijft bij de 2.55% maar Nexent geeft wel 2.75% voor de komende 3 maanden. En ik zag net dat het al aangepast is. Dus weer gaan schuiven maar.W1ck1e schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 09:23:
[...]
Als je het netjes vraagt (telefoon, of contactformulier via de website) zou je het wellicht kunnen krijgen. Kijk maar eens terug in dit draadje. Een berichtje van dinsdag ! (url koppelen lukt even niet)
Ja, na 1 maand worden de (maand)kosten van de betaalrekening in rekening gebracht middels een incasso, maar de bonus wordt nog niet betaald (ook als je al aan alle voorwaarden hebt voldaan). Bij mij werd de bonus na 2 maanden uitbetaald, gelijk met de (2e) incasso voor de kosten van de betaalrekening. Als je de aktievoorwaarden leest, zou je denken dat (uitbetaling bonus) dus eigenlijk pas na 3 maanden zou gebeuren of zelfs na 4 als je een tijd gewacht hebt om minimaal 150 euro op de spaarrekening te zetten. Idd die mailtjes van de ABN-AMRO over dat je " al iets" bereikt hebt, zeggen helemaal niets,waalkachel2 schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 12:04:
[...]
Die incasso heb ik inmiddels gehad, begrijp ik het goed dat ze dus minimaal eenmalig de rekening kosten incasseren zonder de bonus uit te betalen ?
Bij mij ook bij de 2e ronde uitbetaald.waalkachel2 schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 12:04:
[...]
Die incasso heb ik inmiddels gehad, begrijp ik het goed dat ze dus minimaal eenmalig de rekening kosten incasseren zonder de bonus uit te betalen ?
Helaas alleen voor eenmanszaken en B.V.'s, niet voor verenigingen zoals VvE's.DjoeC schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 12:52:
Garantibank heeft ook een aktie voor zakelijke spaarders: 2.8% voor 6 maanden. Voor mij eigenlijk de eerste keer dat ik een zakelijke spaarrekening met (relatief) hoge rente tegenkom. Er zijn uiteraard wel wat hoepels en UBO dingen waar je doorheen moet springen.
Ik nu ook 2.75% bij Nexent. Online gevraagd. Geen mail teruggehad, maar het staat nu wel vermeld bij de rekening.Catanan schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 13:05:
[...]
Netjes gevraagd, Garanti Bank blijft bij de 2.55% maar Nexent geeft wel 2.75% voor de komende 3 maanden. En ik zag net dat het al aangepast is. Dus weer gaan schuiven maar.
Ergens deze week heb ik een derde verzoek per email naar Bforbank gestuurd voor opheffing. En warempel, enkele dagen later kwam er een mailtje dat mijn verzoek is doorgezet. Zes weken na mijn eerste mailtje.ImperiumDC schreef op zaterdag 17 januari 2026 @ 15:28:
Heeft iemand ervaring met hoe lang het duurt om een Bforbank rekening te sluiten?
Heb volgens mij al meer dan 10 dagen geleden een mail gestuurd met verzoek tot sluiten rekening en met ingevulde formulier.
Nog steeds niks...
[ Voor 3% gewijzigd door Frankenstein op 23-01-2026 18:51 ]
Waar kan ik een overzicht vinden van de actuele spaarrentes?
Hier met tussen haakjes de periode van een eventuele nieuwe klanten actie renteTanteUtrecht schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 13:00:
Waar kan ik een overzicht vinden van de actuele spaarrentes?
spaarinformatie.nl
actuelerentestanden.nl
vanspaarbankveranderen.nl
en controleer bij de verschillende banken hun rentes
en er staan nog wat tips in het openingsbericht in dit topic.
[ Voor 38% gewijzigd door W1ck1e op 24-01-2026 15:08 ]
Niet onbelangrijk, nieuwe klanten kunnen vaak meedoen aan tijdelijke welkomst acties bij diverse banken.TanteUtrecht schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 13:00:Waar kan ik een overzicht vinden van de actuele spaarrentes?
Daar moet je soms even naar zoeken.
[ Voor 6% gewijzigd door Harry720A op 24-01-2026 14:12 ]
Die staat in een overzicht op:Harry720A schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 14:11:
[...]
Niet onbelangrijk, nieuwe klanten kunnen vaak meedoen aan tijdelijke welkomst acties bij diverse banken.
Daar moet je soms even naar zoeken.
https://www.vanspaarbankv...e/spaarrente/actierentes/
Dat is een overzicht waar een hele reeks niet-NL banken missen en je dus een boel opties niet ziet.irongalaxy schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 15:18:
[...]
Die staat in een overzicht op:
https://www.vanspaarbankv...e/spaarrente/actierentes/
Gebruik gewoon links naar de vergelijkingssites uit de openingspost (daar is die nu juist voor) en de maandelijks Top 15 die in dit topic gepinned staat.
[ Voor 13% gewijzigd door GroteVoet459 op 24-01-2026 16:58 ]
Eh ... ik vraag me af waarom deze post met pin niet aan het begin van de draad staat? M.a.w. hoe vind ik de nieuwste versie ervan. Altijd via genoemde link?GroteVoet459 schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 16:53:
[...]
... en de maandelijks Top 15 die in dit topic gepinned staat.
Het is steeds een van de meest recente gepinde posts.rindertb schreef op zondag 25 januari 2026 @ 14:31:
[...]
Eh ... ik vraag me af waarom deze post met pin niet aan het begin van de draad staat? M.a.w. hoe vind ik de nieuwste versie ervan. Altijd via genoemde link?
Desalnietemin, misschien is het een idee om dit als TS op te nemen. Dit is wat iedereen hier eigenlijk met grote regelmaat wil wetenW1ck1e schreef op zondag 25 januari 2026 @ 14:40:
[...]
Het is steeds een van de meest recente gepinde posts.
Alleen maar te vinden door terug bladerend pinnetjes te zoeken?W1ck1e schreef op zondag 25 januari 2026 @ 14:40:
[...]
Het is steeds een van de meest recente gepinde posts.
Zo doe ik het in ieder geval.rindertb schreef op zondag 25 januari 2026 @ 14:56:
[...]
Alleen maar te vinden door terug bladerend pinnetjes te zoeken?
@RobertMe Inderdaad met de filter optie.
[ Voor 9% gewijzigd door W1ck1e op 25-01-2026 15:17 ]
rindertb schreef op zondag 25 januari 2026 @ 14:56:
[...]
Alleen maar te vinden door terug bladerend pinnetjes te zoeken?
offtopic:
Bovenaan de pagina staan knoppen om te filteren, incl een knop voor alleen gepinde posts. Alleen gepind
Bovenaan de pagina staan knoppen om te filteren, incl een knop voor alleen gepinde posts. Alleen gepind
De link naar de meest recente Top 15 staat nu bij het overzicht van de vergelijkings-sites in de TS.GeEkIe schreef op zondag 25 januari 2026 @ 14:42:
[...]
Desalnietemin, misschien is het een idee om dit als TS op te nemen. Dit is wat iedereen hier eigenlijk met grote regelmaat wil weten
Net als de links naar de andere Pinned-posts (verzamelde info per bank voor een aantal banken).
En we zoeken nog steeds mensen die zo'n verzamel-post voor een bank willen maken ...
Krijg nu een mail van Advanzia dat ik toch allerlei documenten moet opsturen om mijn account compleet te maken. Documenten die ik tijdens het openen al heb verstrekt...ColeJ schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 20:09:
[...]
Heel herkenbaar. Als ik post over het feit dat ik vragen krijg van Advanzia over de herkomst van de middelen dan worden deze verwijdert onder het mom "persoonlijke updates". Ik zou het graag willen weten als mensen dat soort vragen krijgen - lijkt mij wel relevant.
Maar goed, hier blijkbaar liever pagina's vol over renteberekeningen, rentedagen en het mailen/bellen/appen naar helpdesken met kulvragen.
Wanneer heb je die documenten verstrekt? Ik kreeg ook na een paar dagen een mail met dat verzoek, bleek bij navraag automatisch gegenereerd te zijn. Bij mij was de rekening na zes werkdagen volledig geopend.ColeJ schreef op maandag 26 januari 2026 @ 10:12:
[...]
Krijg nu een mail van Advanzia dat ik toch allerlei documenten moet opsturen om mijn account compleet te maken. Documenten die ik tijdens het openen al heb verstrekt...
De Jaaropgaaf 2025 van MeDirect is per vandaag al beschikbaar - da's mooi op tijd.
Maar Lloyds was de winnaar dit jaar, op 8 januari.GroteVoet459 schreef op maandag 26 januari 2026 @ 15:23:
De Jaaropgaaf 2025 van MeDirect is per vandaag al beschikbaar - da's mooi op tijd.
snip: maak dan een TR
[ Voor 84% gewijzigd door We Are Borg op 27-01-2026 19:07 ]
idem
[ Voor 93% gewijzigd door We Are Borg op 27-01-2026 19:07 ]
We willen een deposito openen bij garanti, maar in de independer reviews staat dat de voertaal turks is? Het is toch een NL bank?
De Nederlandse bank is Nederlands.greatgonzo schreef op maandag 26 januari 2026 @ 20:56:
We willen een deposito openen bij garanti, maar in de independer reviews staat dat de voertaal turks is? Het is toch een NL bank?
Btw: je moet eerst een rekening openen voordat je een deposito kan openen. Dat is allemaal in het Nederlands.
[ Voor 16% gewijzigd door W1ck1e op 26-01-2026 21:06 ]
snip: graag een topicreport ipv dit soort reacties
[ Voor 86% gewijzigd door We Are Borg op 27-01-2026 19:07 ]
Gewijzigde voorwaarden Yapi Kredi: verlengt deposito;s vanaf 30 januari 2026 niet meer automatisch.
Dit betekent dat een termijndeposito afloopt op de afgesproken einddatum, tenzij u ons expliciet laat weten dat u wilt verlengen.
Dank voor je commentaar. Het is gewoon ook een kwaliteitskenmerk. Zoals: een bank die zijn zaakjes op orde heeft. Of een bank die tijdig en accuraat het Werkelijk Rendement over 2025 opgeeft. Dat kan een selectiecriterium zijn.sanook schreef op maandag 26 januari 2026 @ 21:26:
[...]
Ja ja, laten we allemaal doorgeven wanneer je een jaaropgave binnen hebt gekregen. Altijd makkelijk als iemand dat over 3 jaar nog eens na wilt kijken. Kom maar op!
Daarnaast kan een berichtje dat voor iemand zo'n overzicht beschikbaar is berichtjes van anderen met de vraag "ik heb nog geen overzichtje ontvangen, herkennen jullie dit ?" voorkomen. Dan heb ik liever een enkel ontvangstbevestiging berichtje.Coffeeroam schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 09:17:
[...]
Dank voor je commentaar. Het is gewoon ook een kwaliteitskenmerk. Zoals: een bank die zijn zaakjes op orde heeft. Of een bank die tijdig en accuraat het Werkelijk Rendement over 2025 opgeeft. Dat kan een selectiecriterium zijn.
Kan toch gewoon bij de eigenschappen van die bank vermeld worden.....sterker nog is/wordt al gedaan.Coffeeroam schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 09:17:
[...]
Dank voor je commentaar. Het is gewoon ook een kwaliteitskenmerk. Zoals: een bank die zijn zaakjes op orde heeft. Of een bank die tijdig en accuraat het Werkelijk Rendement over 2025 opgeeft. Dat kan een selectiecriterium zijn.
Dat zijn dan ervaringen uit het verleden. En "ervaringen uit het verleden zijn geen garantie voor de toekomst"TvanW schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 09:22:
[...]
Kan toch gewoon bij de eigenschappen van die bank vermeld worden.....sterker nog is/wordt al gedaan.
Dan kunnen we al die andere eigenschappen er ook wel uithalenW1ck1e schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 09:23:
[...]
Dat zijn dan ervaringen uit het verleden. En "ervaringen uit het verleden zijn geen garantie voor de toekomst"
Als we een Pinned post of dedicated topic voor elke bank zouden hebben kon dat inderdaad.TvanW schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 09:22:
[...]
Kan toch gewoon bij de eigenschappen van die bank vermeld worden.....sterker nog is/wordt al gedaan.
Maar in dit forum / topic is dat er maar voor een heel beperkt aantal banken.
En tegen half februari komen de jaarlijkse posts met "wanneer komt eindeliijk de jaaropgaaf van bank X, want ik moet op 01-Mrt mijn aangifte indienen anders wordt ik ernstig ziek"
Met ingang van 30 januari is er bij Yapi Kredi een belangrijke wijziging.
Tot nu toe werd een termijndeposito automatisch verlengd wanneer er geen nieuwe instructie werd gegeven. Deze automatische verlenging is beëindigd. Dit betekent dat:
- een termijndeposito afloopt op de afgesproken einddatum, tenzij je expliciet laat weten dat je wilt verlengen;
- het saldo en de opgebouwde rente na afloop beschikbaar komen op je spaarrekening;
- er geen nieuwe looptijd start zonder jou voorafgaande toestemming.
Met deze wijziging behoudt je volledige controle over je tegoed.
Ik zie het als een hééééél positieve aanpassing.
Tot nu toe werd een termijndeposito automatisch verlengd wanneer er geen nieuwe instructie werd gegeven. Deze automatische verlenging is beëindigd. Dit betekent dat:
- een termijndeposito afloopt op de afgesproken einddatum, tenzij je expliciet laat weten dat je wilt verlengen;
- het saldo en de opgebouwde rente na afloop beschikbaar komen op je spaarrekening;
- er geen nieuwe looptijd start zonder jou voorafgaande toestemming.
Met deze wijziging behoudt je volledige controle over je tegoed.
Stond inderdaad in de mail van gisteren. Bij het openen van een deposito wilde ik altijd zeker weten dat mijn depo niet automatisch zou doorrollen. Dat kon je meteen kiezen, ik heb even geen idee wat de default keuze was. Doorrollen is vanaf februari expliciet opt-in.Impuls-1 schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 10:08:
Met ingang van 30 januari is er bij Yapi Kredi een belangrijke wijziging.
Tot nu toe werd een termijndeposito automatisch verlengd wanneer er geen nieuwe instructie werd gegeven. Deze automatische verlenging is beëindigd.
...
Met deze wijziging behoudt u volledige controle over uw tegoed.
Standaard was automatische verlenging. Had je een looptijd van bijvoorbeeld 3 jaar en je gaf tegen het einde van de looptijd niets door dan zat je er weer 3 jaar aan vast.W1ck1e schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 10:14:
[...]
Stond inderdaad in de mail van gisteren. Bij het openen van een deposito wilde ik altijd zeker weten dat mijn depo niet automatisch zou doorrollen. Dat kon je meteen kiezen, ik heb even geen idee wat de default keuze was. Doorrollen is vanaf februari expliciet opt-in.
Dank je. Mocht je je bij het openen hebben vergist dan kon je volgens mij nog (laten) wijzigen binnen 14 dagen.Impuls-1 schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 10:38:
[...]
Standaard was automatische verlenging. Had je een looptijd van bijvoorbeeld 3 jaar en je gaf tegen het einde van de looptijd niets door dan zat je er weer 3 jaar aan vast.
Dan zou het mooi zijn als dát ook werd vermeld. Sec een mededeling dat "een" overzicht beschikbaar is voegt namelijk weinig toe over de kwaliteit van dat overzicht.Coffeeroam schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 09:17:
[...]
Wat mij betreft mag al dat geneuzel over jaaroverzichten, hoe lang een betaling duurt (1-2 of misschien wel 3 uur) of informatieverzoeken vanuit de bank ("ze vragen om documenten!1!") achterwege blijven.
Tot je zelf bepaalde informatie nodig hebt die iemand al eens heeft gedeeld weet je nooit zeker of iets ooit van toepassing zal zijn op jouw situatie. En tot die tijd zul je wat niet van toepassing is waarschijnlijk scharen onder "persoonlijke updates".wibblemoo schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 13:14:
Wat mij betreft mag al dat geneuzel over jaaroverzichten, hoe lang een betaling duurt (1-2 of misschien wel 3 uur) of informatieverzoeken vanuit de bank ("ze vragen om documenten!1!") achterwege blijven.
Een droge opsomming van enkel rentewijziginen kun je al op de diverse vergelijkingssites vinden.
Wat mij betreft kunnen postings als je de jouwe ook wel achterwege blijven, zeker met termen als "geneuzel". Maar jij vond het nodig om 'm te plaatsen. Daarmee voldoe je aan jou wensen.
Dat is het mooie van een community - iedereen is anders, en brengt of zoekt andere informatie.
Je kunt simpelweg kiezen om dat wat je niet interressant vind over te slaan, of een eigen topic te starten met regels die beter bij jouw behoeftes passen.
Het is geneuzel omdat dit soort berichten allemaal in de lijn der verwachtingen vallen;
- rente wordt bijgeschreven;
- een jaaroverzicht wordt ergens tussen januari en maart verstuurd;
- een overboeking komt binnen 24u aan.
- de zon komt op.
Dat hoeft niet allemaal steeds in zoveel woorden herhaald te worden.
- een jaaroverzicht wordt ergens tussen januari en maart verstuurd;
- een overboeking komt binnen 24u aan.
- de zon komt op.
Dat hoeft niet allemaal steeds in zoveel woorden herhaald te worden.
Ongeveer 20 jaar geleden ben ik wat serieuzer gaan sparen. Informatie haalde ik toen van spaarinformatie.nl. Zo raakte ik bekend met de kleinere Nederlandse spaarbanken met de moeilijke namen. Dat heeft mij veel extra rente opgeleverd. Ondanks dat ik 2 jaar later een tweakers account had ben ik hier pas veel later aktief geworden. Hier is meer mogelijk qua berichten en wordt er beter gemodereerd. Ik post eigenlijk niet meer op spaarinformatie.nl. Soms kijk ik er of ik een rentewijziging gemist heb (bij een van de banken die ik gebruik)GroteVoet459 schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 13:44:
...
Een droge opsomming van enkel rentewijziginen kun je al op de diverse vergelijkingssites vinden.
...
Vergelijkingssites kunnen volgens mij belangen hebben bij de banken waar ze aandacht aan schenken. Daar verdenk ik tweakers.net niet van.
Ik leer hier veel. Mocht ik iets zien dat ik reeds weet dan is dat bevestigd. Mijn enige investering is tijd. Daarvoor hoef ik niet gecompenseerd te worden. Mijn winst is meer rente. Ik doe er mijn voordeel mee.
edit: de laatste tijd komt het vaker voor dat spaarinformatie.nl niet online lijkt te zijn (pc via ziggo). ook nu weer. ook geprobeerd op mijn mobiele telefoon over 5g. herkennen anderen dit ?
edit 2: pas een dag later werkt spaarinformatie.nl weer. dns lijkt niet het probleem te zijn, ip = 178.79.149.22
[ Voor 21% gewijzigd door W1ck1e op 28-01-2026 12:57 ]
Of het wordt juist niet bijgeschreven. Is er een bredere storing, of iets met mijn account, of ... ?wibblemoo schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 13:55:
Het is geneuzel omdat dit soort berichten allemaal in de lijn der verwachtingen vallen;
Advanzia was op enig moment notoir met laat storten.
Of de poster denkt/weet zeker dat het rentebedrag niet klopt. Het forum helpt met de berekening, of de poster laat weten hoe de helpdesk reageerde. Dat hangt een waarde aan een bank.
Lees even terug (inclusief vorige delen) hoe vaak hier vragen over komen, zeker als het "te lang" duurt.- een jaaroverzicht wordt ergens tussen januari en maart verstuurd;
Mijn posting was gebaseerd op het feit dat het ineens een maand eerder is dan eerdere jaren bij MeDirect.
En gezien de reacties op mijn posting had ik misschien meer informatie moeten delen, bijvoorbeeld omdat MeDirect.NL over is naar MeDirect.COM.MT.
Als je Instant Pay verwacht (of dat nu terecht is of niet op een spaarrekening) dan is 24u mogelijk niet "acceptabel". En of de poster dan beter de voorwaarden van de bank had moeten lezen, of eerdere reacties hier in het forum is iets anders. Maar gezien de frequency van de vraag zeker relevant voor (nieuwe) reagluurders.- een overboeking komt binnen 24u aan.
Dat heeft inderdaad niets met sparen te maken.- de zon komt op.
Bij Nexent snappen ze het volgens mij niet helemaal? Jaaropgave ontvangen, daarin staat dat ik in 2025 €xxx aan rente heb ontvangen, met beginsaldo €0, en eindsaldo €0, en gevoelsmatig hele jaar saldo €0. Dus even transacties er bij gepakt en die €xx rente is op 1-1-2025 bijgeschreven (en heb ik er op 2-1 weer afgehaald).
Maar VRH technisch is dat toch "rente van 2024"? Want VRH gaat toch over dat opgebouwde rente, ook als die nog niet is uitgekeerd? Dus op 31-12-24 was de (opgebouwde) rente die €xx (minus misschien een beetje als de uitkering tot-en-met 1-1-2025 is).
Als in: het klopt dan wel dat dit de rente is die ik in 2025 heb ontvangen. Maar voor de VRH hoort het bij de opgave (/correctie) van 2024?
Maar VRH technisch is dat toch "rente van 2024"? Want VRH gaat toch over dat opgebouwde rente, ook als die nog niet is uitgekeerd? Dus op 31-12-24 was de (opgebouwde) rente die €xx (minus misschien een beetje als de uitkering tot-en-met 1-1-2025 is).
Als in: het klopt dan wel dat dit de rente is die ik in 2025 heb ontvangen. Maar voor de VRH hoort het bij de opgave (/correctie) van 2024?
Bij VRH geldt het "genietingsmoment", dat is dus 2025. Het moet opgegeven worden in 2025 als je voor Werkelijk Rendement gaat.RobertMe schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 15:52:
Bij Nexent snappen ze het volgens mij niet helemaal? Jaaropgave ontvangen, daarin staat dat ik in 2025 €xxx aan rente heb ontvangen, met beginsaldo €0, en eindsaldo €0, en gevoelsmatig hele jaar saldo €0. Dus even transacties er bij gepakt en die €xx rente is op 1-1-2025 bijgeschreven (en heb ik er op 2-1 weer afgehaald).
Dat is wel grappig eigenlijk: het is "met het oog op eenvoud voor de belastingplichtige" gedaan:
[ Voor 17% gewijzigd door Coffeeroam op 27-01-2026 16:15 ]
De kern blijft dat een deel van de topicbezoekers een topic willen met enkel updates rondom spaarmogelijkheden (nieuwe, vervallen, rentewijzigingen) en een ander deel een semi-slowchat topic wil waarin je al je vragen over hoeveel dagen het duurt voordat geld is overgemaakt, bijgeschreven, renteberekeninngen, kan-jij-ook-niet-inloggen, ik-heb-na-10-dagen-nog-geen-login-hoort-dat, ik-heb-rente-gekrgen, how-to-open-een-advanzia-rekening-voor-de-veertiende-keer-na-opheffen-van-de-vorige en soortgelijke postings.
Beiden dienen een doel en beide lopen nu in dit topic door elkaar. En als lid van de eerste groep zeg ik: dit topic is daarvoor lastig om te lezen want veel wat grenst aan een persoonlijke update wordt er gepost. Daar wordt soms op gemodereerd, maar uit elkaar trekken zou volgens mij beter werken.
Beiden dienen een doel en beide lopen nu in dit topic door elkaar. En als lid van de eerste groep zeg ik: dit topic is daarvoor lastig om te lezen want veel wat grenst aan een persoonlijke update wordt er gepost. Daar wordt soms op gemodereerd, maar uit elkaar trekken zou volgens mij beter werken.
Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.
De beleving van een product maakt wat mij betreft onderdeel uit van het product. Het product is hier een spaarrekening. De beleving wordt beinvloed door allerlei zaken. Snelheid, juistheid, gemak zijn voorbeelden. Feiten en tips zijn wat mij betreft nuttig om te vermelden. Dus ik ben niet voor het splitsen in 2 topics. Want dan moet je steeds bepalen waar je bericht hoort als het een grensgeval is. Ik probeer de berichten te skippen die ik niet relevant vind.Rudedadude schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 16:00:
De kern blijft dat een deel van de topicbezoekers een topic willen met enkel updates rondom spaarmogelijkheden (nieuwe, vervallen, rentewijzigingen) en een ander deel een semi-slowchat topic wil waarin je al je vragen over hoeveel dagen het duurt voordat geld is overgemaakt, bijgeschreven, renteberekeninngen, kan-jij-ook-niet-inloggen, ik-heb-na-10-dagen-nog-geen-login-hoort-dat, ik-heb-rente-gekrgen, how-to-open-een-advanzia-rekening-voor-de-veertiende-keer-na-opheffen-van-de-vorige en soortgelijke postings.
Hoe krom je dat ook kan vinden: VRH gaat volgens mij over uitgekeerde rente. Eerdere jaren was het volgens mij ook zoals jij nu beschrijft. rente over een jaar uitgekeerd op 1 januari van het volgende jaar.RobertMe schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 15:52:
... Want VRH gaat toch over dat opgebouwde rente, ook als die nog niet is uitgekeerd? ...
Zie ook mijn post, 3 posts terug.W1ck1e schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 16:16:
[...]
Hoe krom je dat ook kan vinden: VRH gaat volgens mij over uitgekeerde rente. Eerdere jaren was het volgens mij ook zoals jij nu beschrijft. rente over een jaar uitgekeerd op 1 januari van het volgende jaar.
Terwijl ik bezig was met mijn berichtje was jij ook bezig met jouw toevoeging. Tis geen wedstrijd (hoop ik)
edit: (vanaf) Dit jaar zijn er 4 rentebijschrijvings data (de 1ste dag van het kwartaal). Dan is het onderscheid weer wat minder.
[ Voor 20% gewijzigd door W1ck1e op 27-01-2026 16:26 ]
[ Voor 68% gewijzigd door We Are Borg op 27-01-2026 19:04 ]
Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.
Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.
Trade Republic heeft zijn eigen topic.
We willen hier geen persoonlijke updates zien, dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.
Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.
Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.
Trade Republic heeft zijn eigen topic.
We willen hier geen persoonlijke updates zien, dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.
Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling