• Sander12
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 11:37
Ik haak af op dit forum. Het gaat hele pagina's lang over centen geneuzel. Bepaalde leden excelleren hierin. Als er weetr echt nieuws te melden is kom ik wellicht weet terug.

• Flexion1
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 16:42
Sander12 schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 12:10:
Ik haak af op dit forum. Het gaat hele pagina's lang over centen geneuzel. Bepaalde leden excelleren hierin. Als er weetr echt nieuws te melden is kom ik wellicht weet terug.
Helemaal eens. Dat geneuzel over een paar dubbeltjes. Hou het bij de laatste actierentes waar dit forum voor is.

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
@Flexion1
Uit de openingspost van dit topic
GroteVoet459 schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 11:57:
...
Regels
Welke onderwerpen willen we wel zien:
  • Rentewijzigingen, graag inclusief bron (email, notificatie in de app, website bank of website 3e partij).
  • Speciale acties waar we ons voordeel mee kunnen doen.
  • Overstappen naar spaarrekeningen met hogere rentes en of dit wel of niet interessant is.
  • Hoe wordt de rente precies berekend, hoeveel rentedagen zitten er in één jaar, wat zijn valuteringsdagen.
  • Spaarstrategieën, zoals korte inleg versus lange inleg, risicoloos versus risicovol en doelsparen.
  • Andere spaarvormen om vermogen te laten groeien, zoals groen sparen en deposito's.
...

• TvanW
  • Registratie: Augustus 2017
  • Niet online
Geneuzel staat hier niet bij.

• Novax
  • Registratie: November 2023
  • Niet online
Bij Raisin heeft het Italiaanse Banca Sistema nu een 6 maanden deposito met een rente van 2,50% (geen bronbelasting). Nu het hoogste voor die looptijd bij Raisin, anderen zijn onlangs juist naar beneden gegaan met de rente.

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
rechtsherstel schreef op zondag 28 december 2025 @ 18:14:
[...]
Bij YapiKredi kun je digitaal max € 50.000 per dag opnemen, € 25.000 via de site en nog eens € 25.000 met je mobiel.
Het is niet mogelijk de limiet te verhogen, ook niet per telefoon of email. Dat betekent in feite dat je geld gegijzeld wordt (meestal voor 4 dagen op de site, als je DGS volledig benut).

Je kan via de website overmakingen niet vooruit plannen als de limiet nul is geworden. Dat verplicht je tot elke dag opnieuw inloggen en overmaken. Edit: het blijkt in de praktijk mogelijk meer dan de limiet over te maken per telefoon, email of per post.

Wel goed is dat ze instant payment (IP) goed ondersteunen, geld wordt direct overgemaakt naar de tegenrekening.

[ Voor 7% gewijzigd door mrmrmr op 21-01-2026 10:17 ]

• Gerwin486741
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 16:17
W1ck1e schreef op zaterdag 17 januari 2026 @ 08:16:
[...]

Ik denk dat ze klanten, die met de normale rente toch al serieus geld op de vrij opneembare rekening hebben, niet deze aanbieding doen. Maar inderdaad, wij kennen het algoritme niet.
(Nexent)
Nou het blijkt geen algoritme te zijn. "Deze aanbieding geldt alleen voor ieder die “emailaanbiedingen” heeft aangevinkt.   Het is altijd zinvol om deze melding te activeren."

Wordt mij gestuurd. Ik ben nog geen maand van de actierente af, en na deze navraag heb ik weer opnieuw 3 maanden a 2.75%. :)

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 16:01
Sander12 schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 12:10:
Heel herkenbaar. Als ik post over het feit dat ik vragen krijg van Advanzia over de herkomst van de middelen dan worden deze verwijdert onder het mom "persoonlijke updates". Ik zou het graag willen weten als mensen dat soort vragen krijgen - lijkt mij wel relevant.

Maar goed, hier blijkbaar liever pagina's vol over renteberekeningen, rentedagen en het mailen/bellen/appen naar helpdesken met kulvragen.

• waalkachel2
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 16:05
mrmrmr schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 14:11:
[...]

Het is niet mogelijk de limiet te verhogen, ook niet per telefoon of email.
Je kan bij yapikredi via de telefoon de limiet niet verhogen, maar na wat controle vragen kun je wel gewoon telefonisch een betaal opdracht geven. Ook voor bedragen boven de 25.000. Bij mij binnen het uur op de tegenrekening. Dit in december nog zo gedaan.

• Trisjin
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16:43
Gerwin486741 schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 20:03:
[...]

(Nexent)
Nou het blijkt geen algoritme te zijn. "Deze aanbieding geldt alleen voor ieder die “emailaanbiedingen” heeft aangevinkt.   Het is altijd zinvol om deze melding te activeren."

Wordt mij gestuurd. Ik ben nog geen maand van de actierente af, en na deze navraag heb ik weer opnieuw 3 maanden a 2.75%. :)
Ik heb “emailaanbiedingen” aangevinkt maar heb deze aanbieding niet gekregen helaas.

• Gerwin486741
Trisjin schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 21:17:
[...]

Ik heb “emailaanbiedingen” aangevinkt maar heb deze aanbieding niet gekregen helaas.
Gewoon vragen. Geven ze je zo nogmaals de actierente.

• W1ck1e
  • Nu online
Gerwin486741 schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 21:21:

Gewoon vragen. Geven ze je zo nogmaals de actierente.
Middels bellen met de klantenservice ?
Dank je wel voor de tip.

Ik heb liever een mooie rente bij een bank waar ik al klant ben dan dat ik daar een nieuwe rekening voor moet openen bij een andere bank.

[ Voor 22% gewijzigd door W1ck1e op 20-01-2026 21:35 ]

• Gerwin486741
W1ck1e schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 21:24:
[...]

Middels bellen met de klantenservice ?
Dank je wel voor de tip.
Contactformulier in de app, maar misschien via de telefoon ook wel. Dat heb ik niet getest.

• desktopper1
  • Registratie: September 2013
  • Niet online
Gerwin486741 schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 21:30:
[...]

Contactformulier in de app, maar misschien via de telefoon ook wel. Dat heb ik niet getest.
Ik heb gisteren via het contactformulier om de actierente voor bestaande klanten gevraagd. Vandaag bevestiging gehad van dd klantenservice. In mijn account staat inmiddels ook de actierente vermeld tot 16-04-26. Heel netjes zo van Nexent.

• Divine Chlorine
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 15:32
Ik heb afgelopen 20 november een rekening geopend bij ABN-AMRO vanwege de actie waarbij je € 125 Euro kon verdienen als nieuwe klant. Toen meteen (20/11) een spaarrekening geopend (25 euro bonus) en er € 151 op gezet (nog eens € 25 bonus). Daarna heb ik 55 betalingen gedaan met mijn betaalpas (>50 betalingen = € 75 bonus).

Nu is het vandaag 20 januari (dus precies 2 maanden na openen spaarrekening) en heb ik de totale bonus ontvangen (€ 125 - kosten basispakket).
In de voorwaarden stond o.a. “spaar in de eerste 3 maanden na het openen van je betaalrekening € 150 of meer” en “de check voor het betalen van de laatste € 25 (stap 3) – dit was dus minimaal 150 euro op je spaarrekening - doen we 3 volledige kalendermaanden na het openen van je betaalrekening.

Ik ben eigenlijk van plan om alle geld er nu af kan halen (spaar en betaalrekening) en de rekeningen te sluiten (en dus ook 1 maand minder kosten basispakket betalen) of komen ze dan aankloppen met het feit dat ik het geld niet 3 maanden op de spaarrekening heb laten staan ?. Dit laatste staat niet specifiek zo genoemd in de actievoorwaarden, maar had ik wel zo geïnterpreteerd a.d.h.v. de tekst. Iemand anders hier ervaring mee ?

• Coffeeroam
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 14:12
desktopper1 schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 21:40:
[...]

Ik heb gisteren via het contactformulier om de actierente voor bestaande klanten gevraagd. Vandaag bevestiging gehad van dd klantenservice. In mijn account staat inmiddels ook de actierente vermeld tot 16-04-26. Heel netjes zo van Nexent.
Eigenlijk niet zo netjes. Ook al heb je de e-mail aanbiedingen aangezet krijg je toch de aanbieding niet.

Gelukkig hebben we dit forum nog zodat je het alsnog te weten kunt komen.

• W1ck1e
  • Nu online
Coffeeroam schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 08:21:
...
Met dank aan @RobertMe die het eerste bericht over deze actie van Nexent postte.

• Coffeeroam
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 14:12
W1ck1e schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 08:26:
[...]

Met dank aan @RobertMe die het eerste bericht over deze actie van Nexent postte.
Inderdaad.

• addictive_rhymz
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:44
Divine Chlorine schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 21:47:
Ik heb afgelopen 20 november een rekening geopend bij ABN-AMRO vanwege de actie waarbij je € 125 Euro kon verdienen als nieuwe klant. Toen meteen (20/11) een spaarrekening geopend (25 euro bonus) en er € 151 op gezet (nog eens € 25 bonus). Daarna heb ik 55 betalingen gedaan met mijn betaalpas (>50 betalingen = € 75 bonus).

Nu is het vandaag 20 januari (dus precies 2 maanden na openen spaarrekening) en heb ik de totale bonus ontvangen (€ 125 - kosten basispakket).
In de voorwaarden stond o.a. “spaar in de eerste 3 maanden na het openen van je betaalrekening € 150 of meer” en “de check voor het betalen van de laatste € 25 (stap 3) – dit was dus minimaal 150 euro op je spaarrekening - doen we 3 volledige kalendermaanden na het openen van je betaalrekening.

Ik ben eigenlijk van plan om alle geld er nu af kan halen (spaar en betaalrekening) en de rekeningen te sluiten (en dus ook 1 maand minder kosten basispakket betalen) of komen ze dan aankloppen met het feit dat ik het geld niet 3 maanden op de spaarrekening heb laten staan ?. Dit laatste staat niet specifiek zo genoemd in de actievoorwaarden, maar had ik wel zo geïnterpreteerd a.d.h.v. de tekst. Iemand anders hier ervaring mee ?
Ik had dezelfde situatie en heb de rekening direct opgezegd. Ging ook heel snel trouwens. Mochten ze komen klagen dan laat ik het je wel weten.

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
waalkachel2 schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 20:42:
Je kan bij yapikredi via de telefoon de limiet niet verhogen, maar na wat controle vragen kun je wel gewoon telefonisch een betaal opdracht geven. Ook voor bedragen boven de 25.000. Bij mij binnen het uur op de tegenrekening. Dit in december nog zo gedaan.
Je hebt gelijk, dat werkt vreemd genoeg wel, al staat dat niet in de FAQ. Je kan behalve telefonisch ook per email of per post een opdracht insturen voor bedragen boven de grens. Het emailadres moet eerder schriftelijk zijn doorgegeven voor de email methode.

Het niet verhogen van de limiet per telefoon is qua security een goede maatregel (niet qua bruikbaarheid). De sluiproute via email is gevaarlijk. Je moet wel een klantnummer weten, maar een afzender van een email is eenvoudig te vervalsen.

• Roncom
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:15
Frankenstein schreef op zaterdag 17 januari 2026 @ 17:28:
[...]

Heb begin december om sluiting gevraagd en voor de kerst nogmaals. Doodse stilte. Prutbank!
Maak je nog wel gebruik van de betaalpas/betaalrekening? Ik heb op 11 december het formulier ingestuurd, nog geen reactie gekregen. Wel is er € 2,- van mijn rekening afgeschreven omdat ik in de maand december de pas/rekening niet heb gebruikt.

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:33
Kun je in de Consorsbank app ergens je huidige rente zien van de Tagesgeldkonto/Call money account?
Ik krijg het niet gevonden :)

BlaBlaBla

• desktopper1
  • Registratie: September 2013
  • Niet online
Coffeeroam schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 08:21:
[...]

Eigenlijk niet zo netjes. Ook al heb je de e-mail aanbiedingen aangezet krijg je toch de aanbieding niet. +1

+1

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Strider schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 14:49:
Kun je in de Consorsbank app ergens je huidige rente zien van de Tagesgeldkonto/Call money account?
Ik krijg het niet gevonden :)
jazeker, (Consorsbank! App)
Banking/Kontodetails en dan zie je 'Habenzins' ergens halverwege het scherm staan.

Mooie Plaatjes   

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Schweino schreef op zondag 18 januari 2026 @ 00:10:
[...]

Ik had hetzelfde (kreeg zelfs tot 2x toe een reminder). Heb ze daarna gebeld waarbij ze aangaven dat ze het (te) druk hebben en achterlopen met de mail. Ze hebben toen meteen aan de telefoon alles in orde gemaakt. Mijn gegevens die ik had gemaild konden ze ook gewoon vinden, het was dus wel goed aangekomen maar de check waren ze nog niet aan toegekomen.

Even bellen dus en het wordt ter plekke voor je geregeld.
een dag later kreeg ik wederom een mailtje dat m'n Tagesgeldkonto geopend was.
Met verder alle details. Dus oké.

En ondanks de melding dat bijschrijvingen wel enige dagen konden duren, kreeg ik vanmiddag een email notificatie dat een bedrag, wat ik vanuit een Nederlandse ABNAMRO rekening had overgemaakt (gisteravond), vandaag al op de rekening stond. d:)b

Mooie Plaatjes   

Pagina: 1 ... 179 180 Laatste

Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.

Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.

Trade Republic heeft zijn eigen topic.

We willen hier geen persoonlijke updates zien, dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.

Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling