• budjepaul
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 18:08
@vdr01 Heb je wellicht het SprintSparen van FCM Bank? Daar wordt de rente doorgestort naar je Raisin-rekening zag ik.

• Coffeeroam
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 20:01
DjoeC schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 12:12:
[...]

Dat is natuurlijk een beetje "fake" want je kunt niet aan dat rentebedrag komen. En als je het deposito vroegtijdig beeindigd (disclaimer: ik ken de exacte voorwaarden niet) vorderen ze het administratief bijgeschreven bedrag vast terug....
In die zin niet "fake" dat je over de rente weer rente krijgt. Dus effectief een hogere rente dan de nominale rente.
Inderdaad, je kan er niet bij tot aan het einde van de looptijd. De administratiekosten bij het voortijdig stoppen van een deposito zijn €50 (dus onafhankelijk van de rente). Daarnaast moet er een renteverschil betaald worden afhankelijk van de vergelijking in actuele rente en de depositorente (dus net zoiets als bij NN).
In enkele (gebruikelijke) uitzonderingsgevallen betaal je niets.

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 19:40
Ik kreeg bericht (en ook op Raisin te zien inmiddels) dat Banca Progetto de 3 maand rente per 19 januari met 0,15% en de 6 maands rente met 0,10% verlaagt. Als ik de hele lijst bekijk zijn er ook nog wat andere banken die rentes verlagen ook voor looptijden van bijvoorbeeld 3 jaar.
Pagina: 1 ... 178 179 Laatste

Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.

Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.

Trade Republic heeft zijn eigen topic.

We willen hier geen persoonlijke updates zien, dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.

Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling