• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Schweino schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 09:18:
Ik probeer mijn spaargeld van Consors bank op te nemen ivm einde actieperiode.

Nu lijkt dit niet mogelijk te zijn via instant payment (Echtzeit Überweisung) met grote bedragen.

Het is me gelukt met 5000 en 15000 euro maar bedragen daarboven niet, terwijl ik de maximale limiet voor instant payments heb ingesteld (49.000) in de consors app.

Heeft iemand tips hoe het wel kan?
Hetzelfde alhier.

Ik had ook een max IP correct ingesteld, inclusief de daglimiet. En na nogmaals bevestigen met de AppPIN werd 'ie niet uitgevoerd.
Vervolgens de daglimiet (van gewone betaling) maar verhoogd. En daar een payment ingeschoten van een bedrag tegen de limiet aan. En die werd wel verwerkt en gelijk afgeboekt.
Nu nog ff afwachten hoe snel dat in NL bij ABNAMRO binnen is.
Vorig jaar duurde de omgekeerde route zoiets van 12 uur...

Mooie Plaatjes   

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 17:57
W1ck1e schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 11:48:
[...]

Maar de rente uitkering klopt met het lijstje en met mijn berekeningen. Meer hoef ik niet te weten. Wat mis jij nog ?
"Normaliter" verschijnt er bij een rekeningmutatie een nieuw afschrift. Da's dus iets anders als de (nog niet door jou ontvangen) opbouw van rente. Concreet "mis" ik dus dat afschrift onder documenten terwijl de bijschrijving wel als transactie op het rekeningoverzicht staat. Ik weet, pietluttig - maar ik denk nou eenmaal zo ;)

O ja, net zelf een storting naar GB gedaan, die was er al voordat ik op refresh kon drukken - IP bij een klein bedrag gaat uitstekend!

[ Voor 10% gewijzigd door DjoeC op 07-01-2026 11:55 ]

• Kal-Ell
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 19:42
Rediem capital verlaagd het deposito sparen voor 2 jaar vanaf 9 januari van 2,72 naar 2,65 procent.
Volgens mij geven zij een van de hoogste rentes.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:21
Kal-Ell schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 11:56:
Rediem capital verlaagd het deposito sparen voor 2 jaar vanaf 9 januari van 2,72 naar 2,65 procent.
Volgens mij geven zij een van de hoogste rentes.
Bigbank heeft 2.70% en 2.80 bij verlenging.

maar idd wel lekker hoog bij Rediem

A wise man's life is based around fuck you

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 17:57
Zwelgje schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 11:57:
[...]

Bigbank heeft 2.70% en 2.80 bij verlenging.

maar idd wel lekker hoog bij Rediem
Met voor de kortere termijn wat stijgende rentes vind ik de rente voor 2 jaar vast niet hoog tov bijvoorbeeld actierentes op kortere looptijden van 3-6 maanden. 0.25% lager op een ton is toch 250,- per jaar.....

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17:16
Coffeeroam schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 19:28:
[...]

Het is vandaag in Spanje een banking holiday. De meeste bedrijven en instanties zijn gesloten ter ere van de Driekoningen, vandaar.
Even gebeld, daar lag het niet aan. Blijkbaar is 1 tot 3 werkdagen overschrijven bij santander consumerbank normaal. Nou doe ik niet elke week geld opnemen, maar vind het toch een beetje lang. Is er eventueel een goed alternatief?

• Flexion1
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 19:25
Gerwin486741 schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 11:52:
[...]

Ja vreemd. Verschilt dan misschien wie je treft als medewerker. Het bericht dat ik ontving:

Beste ,

Het is meer dan 6 maanden geleden dat uw rekening is gesloten.

U kunt wederom een rekening bij ons openen.

Met vriendelijke groet
Jouw Nexent Bank Team
Dat is apart dan idd. Geen idee maar waarschijnlijk net wie je treft of hoe vaak je het al opnieuw geopend hebt?

Zou voor mij 3e keer worden. Nou ja, iig voor anderen dus poging waard om het na 6 maanden te proberen

• Coffeeroam
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 19:36
dutchnltweaker schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 12:13:
[...]

Even gebeld, daar lag het niet aan. Blijkbaar is 1 tot 3 werkdagen overschrijven bij santander consumerbank normaal. Nou doe ik niet elke week geld opnemen, maar vind het toch een beetje lang. Is er eventueel een goed alternatief?
Dat is gewoon het standaard antwoord, om te zorgen dat klanten niet elke keer opnieuw vragen stellen.

• Coffeeroam
Gerwin486741 schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 11:52:
[...]

Ja vreemd. Verschilt dan misschien wie je treft als medewerker. Het bericht dat ik ontving:

Beste ,

Het is meer dan 6 maanden geleden dat uw rekening is gesloten.

U kunt wederom een rekening bij ons openen.....

Met vriendelijke groet
Jouw Nexent Bank Team
Ik zie in jouw e-mail van de bank niet staan dat je de actierente dan krijgt.
Natuurlijk kan je altijd een nieuwe rekening openen.

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:23
ehtweak schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 11:52:
[...]

Hetzelfde alhier.

Ik had ook een max IP correct ingesteld, inclusief de daglimiet. En na nogmaals bevestigen met de AppPIN werd 'ie niet uitgevoerd.
Vervolgens de daglimiet (van gewone betaling) maar verhoogd. En daar een payment ingeschoten van een bedrag tegen de limiet aan. En die werd wel verwerkt en gelijk afgeboekt.
Nu nog ff afwachten hoe snel dat in NL bij ABNAMRO binnen is.
Vorig jaar duurde de omgekeerde route zoiets van 12 uur...
De niet instant route duurde vorige week hier 48 uur (naar een Revolut rekening).

De Consors website zegt zelf het volgende:

SEPA-standaardoverboekingen die vóór 16:30 uur online worden ingediend, worden door ons dezelfde dag nog verwerkt. Het geld wordt doorgaans de volgende werkdag op de rekening van de ontvanger bijgeschreven.

Werkdagen zijn van maandag tot en met vrijdag, met uitzondering van de volgende officiële feestdagen:

Nieuwjaarsdag (1 januari)
Driekoningen (6 januari)
Goede Vrijdag
Paasmaandag
Dag van de Arbeid (1 mei)
Pinkstermaandag
Hemelvaart van Christus
Corpus Christi
Maria Hemelvaart (15.08.)
Dag van de Duitse Eenheid (3 oktober)
Allerheiligen (1 november)
Kerstavond (24 december)
Eerste Kerstdag (25 december)
Tweede Kerstdag (26 december)
Oudjaarsavond (31 december)

[ Voor 36% gewijzigd door Schweino op 07-01-2026 13:01 ]

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
[...]

Bij de spaarrekeningen die ik aanhoud probeer ik rekening te houden met valutering & renteberekening en te meten hoelang geld onderweg is (n=1). Dit vanwege het voorkomen van renteloze dagen en beschikbaarheid van saldo. Mijn handelingen probeer ik zo te plannen dat het voor mij het beste uitkomt.

Nieuwe ervaringen heb ik met Raisin/Renteboost & Openbank/Welkom rekening.
Renteboost: het duurt 1 dag voordat geld aankomt. bij stortingen kost mij dat 1 dag aan rente. bij opnames wordt het pas later afgeboekt (geen rente verlies)
Welkom: is bij instant (of dezelfde dag) (als ik de juiste keuzes maak) bij opnames en stortingen. Transacties zijn later zichtbaar maar wel met de goede valutadatum. Openbank heeft een eigen draadje.

Kan je hier wat mee ?

[ Voor 12% gewijzigd door W1ck1e op 07-01-2026 13:17 ]

• Novax
  • Registratie: November 2023
  • Niet online
[...]

Aan dat antwoord heb je niet veel, 1 werkdag is niet lang, 3 werkdagen wel. Ik heb afgelopen maandag nog geld overschreven van SCB en stond dezelfde dag rond 16:00 al op mijn rekening. Dat ging om een klein bedrag onder de €1.000. Bij grotere bedragen zijn er wellicht nog extra controles.

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Als vervolg hierop:
ehtweak in "Het spaartopic - Deel 4"

Vanmiddag, even na 16:00h stond het hele bedrag weer terug op m'n Nederlands rekening.
Dus geen IP, maar AIP. (Almost Instant Payment). ;)

Mooie Plaatjes   

• Bar_en_boos
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Roncom schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 13:54:
[...]

Is het opzeggen bij jou gelukt? Ik heb 11 december een e-mail verstuurd naar dit adres met een opzegformulier. Heb nog geen bevestiging hiervan gekregen, wel is er €2,- in rekening gebracht (van mijn saldo afgehaald) voor het niet gebruiken van de Bfor betaalpas.
Zover ben ik nog niet. Het opzegformulier voor Bfor heb ik vandaag ontvangen en moet inderdaad ingevuld geretourneerd worden. Ik begrijp overigens nog niet helemaal wat met 'Voeg een ondertekende kopie van uw bankgegevens (RIB) bij uw brief' wordt bedoeld, maar probeer wel wat vanuit mijn tegenrekening toe te voegen. Ik begreep dat het daarna wel even kan duren.

Update: in het opzegformulier wordt een sluitingstermijn van max. 30 dagen vermeld.

[ Voor 5% gewijzigd door Bar_en_boos op 07-01-2026 22:45 ]

• dutchnltweaker
LongBowNL schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 20:44:
@dutchnltweaker Helaas is dit standaard bij de Santander Consumer Bank. Volgens mij is het al bij een bedrag van meer dan €2500 dat het zo traag gaat.

Het lijkt alsof er niets gebeurd, maar op de achtergrond staat je transactie in de wacht om goedgekeurd te worden door hen. Je kan bellen met de helpdesk. Zij kunnen in ieder geval bevestigen of de opdracht ontvangen is.
Gisteren ochtend gedaan, staat inderdaad om goedgekeurd te worden. Ze zouden het aan de afdeling laten weten om het zo snel mogelijk goed te laten keuren. Dit is nu dag 2 dat ik wacht op mijn geld dat ik nodig heb. Ik denk dat ik het geld op een andere spaarbank moet zetten denk ik. Ik verwacht echt niet dat ik het in 1 minuut heb, maar ik wacht nu al 2 dagen. Vind ik toch wel iets te veel van het goede.

• dutchnltweaker
W1ck1e schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 12:59:
[...]

Bij de spaarrekeningen die ik aanhoud probeer ik rekening te houden met valutering & renteberekening en te meten hoelang geld onderweg is (n=1). Dit vanwege het voorkomen van renteloze dagen en beschikbaarheid van saldo. Mijn handelingen probeer ik zo te plannen dat het voor mij het beste uitkomt.

Nieuwe ervaringen heb ik met Raisin/Renteboost & Openbank/Welkom rekening.
Renteboost: het duurt 1 dag voordat geld aankomt. bij stortingen kost mij dat 1 dag aan rente. bij opnames wordt het pas later afgeboekt (geen rente verlies)
Welkom: is bij instant (of dezelfde dag) (als ik de juiste keuzes maak) bij opnames en stortingen. Transacties zijn later zichtbaar maar wel met de goede valutadatum. Openbank heeft een eigen draadje.

Kan je hier wat mee ?
Tnx, maar Openbank heb ik al een hele poos. Nog zelfs met gratis travel plus maar dat terzijden. Volgens mij is de huidige percentage ook niet hoog en bij Santander hoger. Hoe zit het met bigbank bijvoorbeeld?

• W1ck1e
  • Nu online
dutchnltweaker schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 08:13:
[...]

Tnx, maar Openbank heb ik al een hele poos. Nog zelfs met gratis travel plus maar dat terzijden. Volgens mij is de huidige percentage ook niet hoog en bij Santander hoger. Hoe zit het met bigbank bijvoorbeeld?
Geen idee welke rente jij nu krijgt. Ik zit nog in de hoge rente fase bij Raisin/Renteboost (2,85%) & Openbank/Welkom (3%). Daarom zit ik daar nu.
Daarnaast heb ik TR voor geld dat ik binnen dezelfde dag nodig heb. Dat is voor 2,0% op vrij opneembaar (vaak instant)

Geen ervaring met Bigbank

Je moet inschatten hoeveel geld je "instant" / dezelfde dag nodig hebt. Dat zet je op een rekening waarbij dat kan met de hoogste rente voor jou. De rest zet je op een rekening met meer rente met eventueel opname/stort doorlooptijden.

• sipjohn
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:47
W1ck1e schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 08:19:
[...]

Geen idee welke rente jij nu krijgt. Ik zit nog in de hoge rente fase bij Raisin/Renteboost (2,85%) & Openbank/Welkom (3%). Daarom zit ik daar nu.
Daarnaast heb ik TR voor geld dat ik binnen dezelfde dag nodig heb. Dat is voor 2,0% op vrij opneembaar (vaak instant)

Geen ervaring met Bigbank
Bij Bigbank betreft het een soort opzegtermijn van 2 of 3 dagen, maar je krijgt wel rente tot dag van overschrijving, maar op die 3e dag wel instant, zie: (links Bigbank, rechts Rabobank, uur verschil is tijdverschil tussen Estland en NL):Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1-aGvRuKGi320fop9QNnd7MtbNA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nuVCgmhRsaslZthH5byWvheQ.jpg?f=fotoalbum_large
Nadeel blijft wel dat je 2/3 dagen van tevoren moet inplannen, maar geen renteverlies.

Internet KPN 37/27Mbps; Modem Experia v8; Router Fritz!box 7260; Telefoon Siemens C470IP; VSP in: NL>budgetphone.nl, PL>plfon.pl ; VSP uit: cosmovoip.com; Zon 10x365Wp zuidoost; Omvormer Trannergy

• W1ck1e
  • Nu online
sipjohn schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 13:47:
[...]

Bij Bigbank betreft het een soort opzegtermijn van 2 of 3 dagen, maar je krijgt wel rente tot dag van overschrijving, maar op die 3e dag wel instant, zie: (links Bigbank, rechts Rabobank, uur verschil is tijdverschil tussen Estland en NL):[Afbeelding]
Nadeel blijft wel dat je 2/3 dagen van tevoren moet inplannen, maar geen renteverlies.
En wat is dan het rentepercentage ?
Qua aanpak is het dan te vergelijken met Renteboost van Raisin, geld komt morgen pas, maar ook dan pas van de rekening af.

[ Voor 8% gewijzigd door W1ck1e op 08-01-2026 13:56 ]

• irongalaxy
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 17:58
dutchnltweaker schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 08:13:
[...]

Bij Openbank kun je een gepersonaliseerde spaarrekening vragen met momenteel 2% rente. Boekingen zijn instant als je dit aanpast bij de boeking instellingen.

• Coffeeroam
irongalaxy schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 17:10:
[...]

Bij Openbank kun je een gepersonaliseerde spaarrekening vragen met momenteel 2% rente. Boekingen zijn instant als je dit aanpast bij de boeking instellingen.
Dank voor dit bericht. Maar hoe vraag je het precies aan?

• rechtsherstel
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 19:35
Coffeeroam schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 19:18:
[...]

Dank voor dit bericht. Maar hoe vraag je het precies aan?
Bellen.
Pagina: 1 ... 177 178 Laatste

Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.

Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.

Trade Republic heeft zijn eigen topic.

We willen hier geen persoonlijke updates zien, dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.

Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling