• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:30
Rogers schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 11:48:
[...]

Uitgerekend. Zie net idd dat we ook een afschrift krijgen die het percentage vermeld maar die heb ik nog niet ontvangen. Ik wacht even tot die binnen is voordat ik contact opneem met de bank.
In principe moet je voor elke dag "dagsaldo * rentepercentage / 365" opbouwen. Kijk wel even naar de valuta datum van opnames en stortingen. Als je toch moet wachten kan je jouw berekening ook nog even nalopen. Bij mij waren de berekeningen van Advanzia correct, als ik mij niet vergis. Ik heb er nu even geen rekening.

• JWWhisky
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 01:25
Bedankt voor de reacties iedereen! Heb 2 x een kleiner bedrag gestort en 1 x een opname gedaan. Alles werkt en doet het goed.

Ik zie alleen dat mijn ING app de nieuwe Ayvens rekening niet kan koppelen aan de naam van de bank, wel aan mijn eigen naam. Dat vind ik wel wat vreemd of klopt dit gewoon?
W1ck1e schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 11:10:
[...]

Gewoon klein beginnen, bijvoorbeeld met 97 euro, en dan 9 keer de storting verdubbelen. ;)
Nee, even serieus: doe ook een paar opnames, want je moet ook bij je geld kunnen. Sowieso spreiden over meerdere banken, ook al zit je niet aan de ton van het DGS.
Ik hou 10% spaargeld bij ING, 90% wil ik plaatsen bij Ayvens Bank. Ik zit (nog) niet aan een ton en verwacht dat dit nog wel een paar jaar gaat duren.

• W1ck1e
JWWhisky schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 12:02:
Bedankt voor de reacties iedereen! Heb 2 x een kleiner bedrag gestort en 1 x een opname gedaan. Alles werkt en doet het goed.
...
Ik hou 10% spaargeld bij ING, 90% wil ik plaatsen bij Ayvens Bank. Ik zit (nog) niet aan een ton en verwacht dat dit nog wel een paar jaar gaat duren.
Ik was even in de verondersgtelling dat Ayvens niet nummer 1 was, bij vrij opneembaar (voor banken waar jij waaschijnlijk wel mee in zee wil). Maar ze is het wel (volgens spaarinformatie.nl):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3-T3JehpZkM-VrsfKl1iH7yWBb4=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/GyReS2TbhdJ4nNYvu3GuxZqj.png?f=user_large

Dan geeft spreiden niet meer rente, maar wel meer toegang tot een deel van je geld (als er problemen zijn bij je ene bank)

Misschien loont het de moeite om gebruik te maken van spaaractie rentes bij vrijopneembare rekeningen bij banken die dat aanbieden.

Bij ING: zet dat geld zoveel mogelijk op je spaarpotje.

• rindertb
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-01 23:35
ImperiumDC schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 10:57:
[...]

... Ik vraag me dan ook af of er ergens een minimum bedrag stond dat overgemaakt moest worden. Ik kan me niet voorstellen dat ze moeilijk gaan lopen doen over eerste overmaking i.p.v. totaal saldo op eerste dag.
Ik heb op dezelfde dag eerst 25 en toen 275 overgemaakt en de bonus ogenblikkelijk na de 275 gekregen.

• Rogers
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 07-01 17:39
Rogers schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 11:16:
Raar ik heb mijn eerste volle maand Advanzia, maar de rente is maar 2.45% ipv 2.94%.
Andere hetzelfde probleem?
Oops het klopt toch. Weet niet hoe ik heb zitten rekenen vanochtend :F

• W1ck1e
Rogers schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 13:37:
[...]

Oops het klopt toch. Weet niet hoe ik heb zitten rekenen vanochtend :F
Misschien waren er een paar oliebollen over de datum. (tot je dienst)

[ Voor 3% gewijzigd door W1ck1e op 03-01-2026 13:40 ]

• Coffeeroam
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 18:46
rindertb schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 12:15:
[...]
Ik heb op dezelfde dag eerst 25 en toen 275 overgemaakt en de bonus ogenblikkelijk na de 275 gekregen.
Dan heb je geluk gehad. Tegen mij zeiden ze
"Il doit s'agir du premier versement sur votre compte
Vous avez eu 2 autres virements avant
Vous n'êtes donc pas éligible"

Volgens Google Translate betekent dat:
"Dit moet de eerste storting op uw rekening zijn.
U heeft hiervoor twee andere stortingen gedaan.
Daarom komt u niet in aanmerking."

Heel flauw dit, vooral als ze het nu eens wel en dan eens niet toepassen.

• W1ck1e
Coffeeroam schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 15:19:
...
Heel flauw dit, vooral als ze het nu eens wel en dan eens niet toepassen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AAG5wUBA8ZUouoqYqWkwEIqnb6Q=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/jKXGvvUb48rHllyT11jlVC5j.png?f=user_large

• mpsyn
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06-01 15:52
Kort door de bocht:

Op twee namen ASN spaarrekening geopend, gisteren.
Binnen half uur alles geregeld, inclusief bevestigings email(s); de rekeningen zijn actief.

Zoals eerder beschreven, een paar dagen voor kerst, krijgen wij ook de melding, wanneer we geld overmaken van de tegenrekening: "Rekening is niet bekend/actief, er kan geen geld overgemaakt worden naar deze rekening".
Maar dat lukt dus wel (zoals ook eerder beschreven), instant (IP), wat op zich netjes is voor een spaarrekening, maar dat terzijde.

Dan, 'het probleem': terugboeken lukt niet, we krijgen beide zowel in de app als in de online-browser-omgeving de melding:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ck9il0yR-kDeOuhD-XpCnhaZZNo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zcOPUegkdDZXuVoGGraIBUDv.jpg?f=fotoalbum_large

Telefoonnummer gecontroleerd: klopt.
Daglimiet staat op 0 (nul) ---> daglimiet ophogen dus, dan kom je op de volgende pagina:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XY5ElNTo3WW2Az8xNXvL8HwE7R4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rBTMaemYuS6YPfwTZhuVdjwE.jpg?f=fotoalbum_large

En dan loopt het proces vast: we kunnen zowel in de app als in de 'online-browser-omgeving' klikken wat we willen op de knoppen/buttons, er gebeurd niets (en dus kunnen we het daglimiet niet ophogen en niets terugboeken).

Iemand anders hier al tegenaan gelopen?

• W1ck1e
Kort door de bocht: misschien even bellen met de helpdesk ?
Ik ben daar altijd goed en vriendelijk geholpen.

• rechtsherstel
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 23:25
mpsyn schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 16:04:
Kort door de bocht:

Binnen half uur alles geregeld, inclusief bevestigings email(s); de rekeningen zijn actief.

Zoals eerder beschreven, een paar dagen voor kerst, krijgen wij ook de melding, wanneer we geld overmaken van de tegenrekening: "Rekening is niet bekend/actief, er kan geen geld overgemaakt worden naar deze rekening".
Maar dat lukt dus wel (zoals ook eerder beschreven), instant (IP), wat op zich netjes is voor een spaarrekening, maar dat terzijde.

Dan, 'het probleem': terugboeken lukt niet, we krijgen beide zowel in de app als in de online-browser-omgeving de melding:

[Afbeelding]

Daglimiet staat op 0 (nul) ---> daglimiet ophogen dus, dan kom je op de volgende pagina:

[Afbeelding]

En dan loopt het proces vast: we kunnen zowel in de app als in de 'online-browser-omgeving' klikken wat we willen op de knoppen/buttons, er gebeurd niets (en dus kunnen we het daglimiet niet ophogen en niets terugboeken).

Yep. Ingelogd! gebruikersnaam en wachtwoord aanmaken. App verwijderen. App opnieuw installeren en aanmelden met gebruikersnaam en wachtwoord. Nu doet alles het weer. Daglimiet staat gewoon goed op € 50.000. https://www.asnbank.nl/as...-wachtwoord-aanmaken.html

[ Voor 3% gewijzigd door rechtsherstel op 03-01-2026 16:43 ]

• mujentas
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23:01
mpsyn schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 16:04:
Kort door de bocht:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik zie bij mezelf ook het daglimiet op 0 staan. Heb het even getest en kan wel gewoon geld terugboeken naar mijn rekening bij ING. Denk dat de onderste regel dat je standaard meer kunt overmaken naar je eigen rekening hier van toepassing is, en dat je naar andere rekening niets (dus 0) kunt overmaken.

Overigens heb ik de rekening een paar dagen geleden geopend.

• rechtsherstel
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 23:25
.

[ Voor 103% gewijzigd door rechtsherstel op 03-01-2026 16:37 ]

• Wouter62
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 21:25
JWWhisky schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 12:02:

Ik zie alleen dat mijn ING app de nieuwe Ayvens rekening niet kan koppelen aan de naam van de bank, wel aan mijn eigen naam. Dat vind ik wel wat vreemd of klopt dit gewoon?
Dat klopt: jouw bankrekeningnummer bij de Ayvens bank staat op jouw naam en niet op naam van de Ayvens bank.

• TanteBeth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 17:25
Wouter62 schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 18:21:
[...]

Dat klopt: jouw bankrekeningnummer bij de Ayvens bank staat op jouw naam en niet op naam van de Ayvens bank.
@JWWhisky En met rekening koppelen bedoel je de naam van de bank toevoegen aan de adresboek entry? Dat kan gewoon.Zoek op adresboek beheren en pas de naam aan. Ik zet altijd de banknaam achter mijn eigen naam, maar kan natuurlijk ook andersom. Bij iedere overboeking zegt hij wel deze rekening staat op naam van XXXX maar dan kun je gewoon negeren.

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
W1ck1e schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 12:09:
[...]

Ik was even in de verondersgtelling dat Ayvens niet nummer 1 was, bij vrij opneembaar (voor banken waar jij waaschijnlijk wel mee in zee wil). Maar ze is het wel (volgens spaarinformatie.nl):

[Afbeelding]

Dan geeft spreiden niet meer rente, maar wel meer toegang tot een deel van je geld (als er problemen zijn bij je ene bank)

Misschien loont het de moeite om gebruik te maken van spaaractie rentes bij vrijopneembare rekeningen bij banken die dat aanbieden.

Bij ING: zet dat geld zoveel mogelijk op je spaarpotje.
Log zonet even in op mijn lege Bunq rekening en aangezien die al een tijdje leeg staat is de rente daar nu 2,01% (bonus rente) tot 1 juli. Tot die tijd wellicht ook interessant als vervanger voor Ayvens. Wel maar max 2 opnames per maand met de gratis rekening.

• W1ck1e
xileS schreef op zondag 4 januari 2026 @ 05:43:
[...]

Log zonet even in op mijn lege Bunq rekening en aangezien die al een tijdje leeg staat is de rente daar nu 2,01% (bonus rente) tot 1 juli. Tot die tijd wellicht ook interessant als vervanger voor Ayvens. Wel maar max 2 opnames per maand met de gratis rekening.
Mijn mening:
Niet voor @JWWhisky denk ik. Die 2 opnames zijn wellicht een probleem. Daarnaast is bunq te spannend voor beginners. En de rentes zijn volgens mij nog niet vastgesteld. Dat gebeurt normaal na een week ofzo. Meer in het bunq draadje.

[ Voor 7% gewijzigd door W1ck1e op 04-01-2026 10:25 ]

• mpsyn
rechtsherstel schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 16:25:
[...]
Yep. Ingelogd! gebruikersnaam en wachtwoord aanmaken. App verwijderen. App opnieuw installeren en aanmelden met gebruikersnaam en wachtwoord. Nu doet alles het weer. Daglimiet staat gewoon goed op € 50.000. https://www.asnbank.nl/as...-wachtwoord-aanmaken.html
Dank, dit heeft voor ons het probleem van niet kunnen terugboeken naar de tegenrekening opgelost.

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
W1ck1e schreef op zondag 4 januari 2026 @ 08:58:
[...]

Mijn mening:
Niet voor @JWWhisky denk ik. Die 2 opnames zijn wellicht een probleem. Daarnaast is bunq te spannend voor beginners. En de rentes zijn volgens mij nog niet vastgesteld. Dat gebeurt normaal na een week ofzo. Meer in het bunq draadje.
Nee als ik het zo terug lees zou ik het hem/haar ook niet aanraden. Het was ook meer als een informatie post aangezien ik al een tijdje niks over Bunq lees.

Ik gebruik zelf de Ayvens rekening voor instant opnames en staat nooit een groot bedrag op. Bij nader inzien blijf ik het lekker zo houden ipv met bunq kloten voor iets meer rente.

• mpsyn
Hmmm, ik heb nog een nieuwe, als terugkerende Advanzia klant:

Nieuw account aangemaakt, er een paar (test) euro naar overgemaakt, so far so good.
Dan bij het aanmaken van een 'account' om in het webportaal te kunnen inloggen gebeurd het volgende: je geeft je accountnummer in en je geboortedatum. Een email wordt naar je verstuurd om dat adres te bevestigen, wat goed gaat. Dan 'klik je door' in het proces en krijg ik de volgende pagina:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SsaYdtnU5vYvPEFIaCRTP5yzhyM=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/q6UYLltHeJslMjAt4bMJsVSv.jpg?f=user_large

Al mijn 'nieuwe' gegevens (die dezelfde zijn als bij het openen van het eerste account) worden automatisch gekoppeld aan mijn oude username; ik heb niet de mogelijkheid om een nieuwe username te kiezen/aan te maken, wat in eerdere pagina's van deze draad wordt aangeraden om problemen te voorkomen.
Inloggen met mijn oude wachtwoord lukt niet, ik vraag dus een "reset" van het oude ---> die emails (3x geprobeerd) komen niet binnen.

Om mijn favoriete Viking voor te zijn: ja, ik moet morgen even bellen (I'm just kiddin' you, dank voor uw bijdragen ;) )

Maar misschien is er in de tussentijd iemand die een workaround weet, waar we nog wat van kunnen leren?!

• Reintje
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 22:40
mpsyn schreef op zondag 4 januari 2026 @ 13:50:
Hmmm, ik heb nog een nieuwe, als terugkerende Advanzia klant:

Nieuw account aangemaakt, er een paar (test) euro naar overgemaakt, so far so good.
Dan bij het aanmaken van een 'account' om in het webportaal te kunnen inloggen gebeurd het volgende: je geeft je accountnummer in en je geboortedatum. Een email wordt naar je verstuurd om dat adres te bevestigen, wat goed gaat. Dan 'klik je door' in het proces en krijg ik de volgende pagina:

[Afbeelding]

Al mijn 'nieuwe' gegevens (die dezelfde zijn als bij het openen van het eerste account) worden automatisch gekoppeld aan mijn oude username; ik heb niet de mogelijkheid om een nieuwe username te kiezen/aan te maken, wat in eerdere pagina's van deze draad wordt aangeraden om problemen te voorkomen.
Inloggen met mijn oude wachtwoord lukt niet, ik vraag dus een "reset" van het oude ---> die emails (3x geprobeerd) komen niet binnen.

Om mijn favoriete Viking voor te zijn: ja, ik moet morgen even bellen (I'm just kiddin' you, dank voor uw bijdragen ;) )

Maar misschien is er in de tussentijd iemand die een workaround weet, waar we nog wat van kunnen leren?!
Bekend probleem.
Bellen of mailen dan maken ze het voor je in orde.
Als je mailt, dan heb je doorgaans wat geduld nodig.

• mpsyn
Dank voor het antwoord, en Yep, ik heb erover gelezen; en ik vraag me af of er een workaround is, gebaseerd op de volgende posts:
Coffeeroam schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 17:42:
[...]

Ik heb telkens mijn username laten eindigen in een getal, respectievelijk 1, 2, 3, .. .
Dan is het steeds een andere username. Nog nooit problemen hiermee gehad. Wordt gezien als een nieuwe username. Het e-mail adres is steeds hetzelfde.
Juan schreef op zondag 21 december 2025 @ 17:23:
Je kan bij Advanzia gewoon hetzelfde mailadres gebruiken, en idd zoals aangegeven gewoon doornummeren met je gebruikersnaam, doe ik ook al tijden.

...
Ik heb niet de mogelijkheid gekregen een andere username aan te maken/door te nummeren. Als we dat kunnen tackelen (los van de volgende dag even bellen of weken wachten op antwoord op een email), zou dat 'wel gaaf' zijn, is mijn gedachte.

• W1ck1e
mpsyn schreef op zondag 4 januari 2026 @ 14:25:
...
Ik heb niet de mogelijkheid gekregen een andere username aan te maken/door te nummeren. Als we dat kunnen tackelen (los van de volgende dag even bellen of weken wachten op antwoord op een email), zou dat 'wel gaaf' zijn, is mijn gedachte.
Toen ik mijn rekening opende (mei 2025, de eerste keer) kwam ik langs de volgende schermen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lmEVuvdwckSD4F1nl-z5Fc-Bzb0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SEe6Ywhc17zxoBrKI1S9vWBP.png?f=fotoalbum_large

en daarna

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZgY7dlaQ0H6eM0ZX4gZ72uM1rqg=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/shoS6jcmsYoHyDagVojdP0lb.png?f=user_large

Ik heb inmiddels mijn rekening opgezegd. Waarom zou ik het 2de schermpje niet nog een keer krijgen bij opnieuw openen (ergens wanneer ik weer geld heb om te stallen tegen een leuke actie rente) ?

[ Voor 3% gewijzigd door W1ck1e op 04-01-2026 14:45 ]

• mpsyn
"Ik heb inmiddels mijn rekening opgezegd. Waarom zou ik het 2de schermpje niet nog een keer krijgen bij opnieuw openen (ergens wanneer ik weer geld heb om te stallen tegen een leuke actie rente) ?"

1. Ik heb mijn rekening afgelopen juni opgezegd.
2. You tell me (waarom ik dat schermpje niet nog een keer kreeg vanmorgen)?! ;)
3. Short: omdat al je gegevens, dezelfde die je hebt opgegeven bij het openen van de eerste rekening, bij het openen van een nieuwe rekening automatisch gekoppeld worden aan de 'oude' username?

4. Waarom, of liever, hoe, is dat de heren Coffeeroam en Juan wel gelukt (dat is nu even de vraag, om morgen, of in de toekomst, bij het openen van een 3e of 4e nieuwe rekening te voorkomen dat je eerst moet bellen of mailen?

• W1ck1e
mpsyn schreef op zondag 4 januari 2026 @ 15:02:
...

3. Short: omdat al je gegevens, dezelfde die je hebt opgegeven bij het openen van de eerste rekening, bij het openen van een nieuwe rekening automatisch gekoppeld worden aan de 'oude' username?

4. Waarom, of liever, hoe, is dat de heren Coffeeroam en Juan wel gelukt (dat is nu even de vraag, om morgen, of in de toekomst, bij het openen van een 3e of 4e nieuwe rekening te voorkomen dat je eerst moet bellen of mailen?
Bij deze @Coffeeroam & @Juan even getagged.

Het lijkt er dan op dat er binnen de gegevens van Advanzia wordt gezocht naar een username die past bij de gegevens die bij de nieuwe aanvraag zijn ingevuld. Minimaal het BSN moet een match geven. Misschien voorafgaand aan de nieuwe aanmelding een mail sturen met het verzoek om de gegevens van de "oude" username te verwijderen.

[ Voor 22% gewijzigd door W1ck1e op 04-01-2026 15:12 ]

• bdekok
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-01 11:12
W1ck1e schreef op zondag 4 januari 2026 @ 15:07:
[...]

Bij deze @Coffeeroam & @Juan even getagged.

Het lijkt er dan op dat er binnen de gegevens van Advanzia wordt gezocht naar een username die past bij de gegevens die bij de nieuwe aanvraag zijn ingevuld. Minimaal het BSN moet een match geven. Misschien voorafgaand aan de nieuwe aanmelding een mail sturen met het verzoek om de gegevens van de "oude" username te verwijderen.
Ik heb dit meerdere keren gehad bij recente beëindigingen/heropeningen. Onderstaand is wat Advanzia aangeeft in email (ongeveer een week na melding), waarna een nieuw portal account wel geregisteerd kan worden. Ik ken helaas geen workaround waarmee hulp van Advanzia niet nodig is.
Dear xxx,
thank you for your E-Mail.
The reason why you were not able to register your deposit account at the Customer portal is because of your "old" deposit account, which you have closed, but the registration of this account has not been erased in our system. We have erased the old registration, and you can register your current deposit account.
Kind regards
Your Advanzia Bank Customer service

• W1ck1e
bdekok schreef op zondag 4 januari 2026 @ 15:57:

Ik heb dit meerdere keren gehad bij recente beëindigingen/heropeningen. Onderstaand is wat Advanzia aangeeft in email (ongeveer een week na melding), waarna een nieuw portal account wel geregisteerd kan worden. Ik ken helaas geen workaround waarmee hulp van Advanzia niet nodig is.
Dear xxx,
thank you for your E-Mail.
The reason why you were not able to register your deposit account at the Customer portal is because of your "old" deposit account, which you have closed, but the registration of this account has not been erased in our system. We have erased the old registration, and you can register your current deposit account.
Kind regards
Your Advanzia Bank Customer service
Dan ga ik later van te voren een mail sturen om proactief "mijn account te laten erasen"
Daarbij is dus nog steeds hulp van Advanzia nodig, maar als alles goed gaat kan je na bevestiging op je mail meteen doorpakken (hoop/verwacht ik)

• Coffeeroam
mpsyn schreef op zondag 4 januari 2026 @ 15:02:
"Ik heb inmiddels mijn rekening opgezegd. Waarom zou ik het 2de schermpje niet nog een keer krijgen bij opnieuw openen (ergens wanneer ik weer geld heb om te stallen tegen een leuke actie rente) ?"

1. Ik heb mijn rekening afgelopen juni opgezegd.
2. You tell me (waarom ik dat schermpje niet nog een keer kreeg vanmorgen)?! ;)

Ik kreeg alle vorige keren ook in het aanmeldproces (net als @W1ck1e) de vraag welke gebruikersnaam ik wilde gebruiken. Ik kies dan dus een nieuwe. Waarom jij die vraag niet kreeg (of waarom jij die wel kreeg maar toch wordt gezien als een reeds bestaande gebruiker), dat is mij een raadsel. Wat ik wel doe, vóórdat ik voor de eerste keer inlog, is alle cookies van Advanzia weggooien.

• W1ck1e
Coffeeroam schreef op zondag 4 januari 2026 @ 17:16:

Ik kreeg alle vorige keren ook in het aanmeldproces (net als @W1ck1e) de vraag welke gebruikersnaam ik wilde gebruiken. Ik kies dan dus een nieuwe. Waarom jij die vraag niet kreeg (of waarom jij die wel kreeg maar toch wordt gezien als een reeds bestaande gebruiker), dat is mij een raadsel. Wat ik wel doe, vóórdat ik voor de eerste keer inlog, is alle cookies van Advanzia weggooien.
Damn, those cookies ;)

• Coffeeroam
W1ck1e schreef op zondag 4 januari 2026 @ 16:03:
[...]

[...]

Dan ga ik later van te voren een mail sturen om proactief "mijn account te laten erasen"
Daarbij is dus nog steeds hulp van Advanzia nodig, maar als alles goed gaat kan je na bevestiging op je mail meteen doorpakken (hoop/verwacht ik)
Ik ben wel 4x nieuwe klant geworden bij Advanzia, maar ik heb dit probleem nooit gehad en heb nooit hoeven bellen of mailen (alleen om op te zeggen).

• W1ck1e
Coffeeroam schreef op zondag 4 januari 2026 @ 17:18:
[...]

Ik ben wel 4x nieuwe klant geworden bij Advanzia, maar ik heb dit probleem nooit gehad en heb nooit hoeven bellen of mailen (alleen om op te zeggen).
Ik ga dus de cookies verwijderen. Wel even zoeken hoe ik dat doe in Brave (de browser) als ze er al zijn. Volgens mij gevonden, en dat moet dus wel lukken.

[ Voor 6% gewijzigd door W1ck1e op 04-01-2026 17:25 ]

• Coffeeroam
W1ck1e schreef op zondag 4 januari 2026 @ 17:23:
[...]

Ik ga dus de cookies verwijderen. Wel even zoeken hoe ik dat doe in Brave (de browser) als ze er al zijn. Volgens mij gevonden, en dat moet dus wel lukken.
Kan je niet helpen met Brave, maar er zijn (bij mij) 29 cookies bij de advanziakonto.com

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-01 14:49
Consorsbank vraagt mij om bewijs om mijn woonadres te verifiëren, wat hebben jullie hier mee gedaan? Kopie van mijn energie rekening was niet voldoende.

BlaBlaBla

• Juan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:38
mpsyn schreef op zondag 4 januari 2026 @ 14:25:

Zo ingewikkeld is dat niet.. als ik eerst bert12345 had, nam ik daarna bert12346 bv, en dan bert12347 etc.

Vertrouwen is goed, controle nog beter

• Harbo
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Strider schreef op zondag 4 januari 2026 @ 20:20:
Consorsbank vraagt mij om bewijs om mijn woonadres te verifiëren, wat hebben jullie hier mee gedaan? Kopie van mijn energie rekening was niet voldoende.
Probeer even met eerste pagina van je belastingaangifte.

• Coffeeroam
Bij mij werkte de eerste pagina van de WOZ aanslag, wel pas nadat ik ze per e-mail had uitgelegd dat dat écht een "Amtlichte Steuererklärung" is.

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

tip: zoek mijn berichten over de Consorsbank ff terug. Daar staat in beschreven hoe ik het gedaan heb en het geaccepteerd werd...

Mooie Plaatjes   

• Juan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:38
Water rekening was hier voldoende, zonder te vertalen.

Vertrouwen is goed, controle nog beter

• W1ck1e
@GroteVoet459

Misschien kan je de RenteBoost rekening via raisin opnemen in je lijstje.

Ik heb voor kerst een raisin account gemaakt om een renteboost rekening te openen, Dat is voor nieuwe raisin klanten een gegarandeerde rente van 2,85% voor 3 maanden, voor vrij opneembaar saldo.

Deze rente is bij een saldo vanaf 1 euro tot 50k. Het teveel aan saldo wordt teruggestort op de raisin rekening (renteloos). Na de 3 maanden (er staat keurig wanneer dat is) gaat het geld naar een andere door de spaarder gekozen andere rekening via raisin (of je neemt het saldo op).

Renteopbouw is niet zichtbaar. De rentebijschrijving is rond de eerste van de maand. En klopt met mijn berekeningen. 128,08 euro geeft 1 cent rent per dag.

Het openen van de rekening duurde (door kerst) tot 29-12

Inmiddels heb ik wat ervaringen met stortingen en een incidentele opname (moet ook getest worden)

Stortingen indien op tijd op de dag :
  • landen dezelfde dag op de raisin rekening, bijvoorbeeld om 07:30 gedaan, om 10:45 zichtbaar
  • bij gebruik van de juiste plancode staat daarnaast een reservering voor de spaarrekening, waar het bedrag de volgende werkdag wordt bijgeschreven en rente geeft
Opnames van de raisin rekening indien op tijd op de dag komen dezelfde dag nog aan

Opnames van de spaarrekening komen de volgende (werk) dag pas aan maar worden ook dan pas daar afgeschreven, dus volgens mij geen renteloze dag daar

Dus alleen bij stortingen is er minimaal een renteloze dag. Door het op de juiste dagen te doen (werkdagen (niet vlak voor weekend of feestdag)) is het ook maximaal 1 dag

Mijn tegenrekening is bij de asn, en tot nu n=1

Oh, ja: gelukkig nieuwjaar ;)

[ Voor 9% gewijzigd door W1ck1e op 06-01-2026 08:45 ]

• GroteVoet459
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-01 11:22
W1ck1e schreef op maandag 5 januari 2026 @ 11:37:
@GroteVoet459

Misschien kan je de RenteBoost rekening via raisin opnemen in je lijstje.
...
Als je een half uurtje gewacht had ...

• GroteVoet459
Top 15 Vrij Opneembaar op dit moment (inclusief aangekondigde wijzigingen):
Consorsbank (3 mnd) — 3,10% / 0,80% ==
Advanzia (3 mnd, min €5K) — 3.09% (+0,19%) / 1,51% - actie tot 31-Jan +
OpenBank Welkom (4 mnd) — 3.00% / 1,90% ==
Umweltbank (3 mnd) — 3,00% tot €50K / 0,60% ==
Yapi Kredi (90 dgn) — 3.00% (+1,20%) / 1,80% +
VWFS / Volkswagen Bank (6 mnd) — 2.90% (+0,40%) / 1,00% ==
Raisin Renteboost (3 mnd) - 2,85% tot €50K / 0,00% - Na periode ander produkt kiezen NEW
Garanti Nieuwe Spaarder (6 mnd) — 2.80% / 1,55% ==
nexent bank (3 mnd) — 2.75% / 1,25% ==
BigBank — 2.50% (6 mnd) / 2,10% - tot €250K ==
Revolut Ultra — 2.50% (abo kost €60/mnd !) ==
FCM Top Saver Pro — 2.48% tot €10K (2,08% tot €25K, 1,58% daarboven) ==
Klarna Max — 2,25% (abo kost €44,99/mnd !) ==
Bfor+ (12 mnd) — 2,10% (-1,40%) tot €70K / 1,00% - diverse opties voor extra bonussen. Annbieding loopt tot 07-Jan ==
FCM Bank — 2.03% indien meer dan €50K, anders 1,33% ==

Op-/Neer-indicaties zijn t.o.v. de vorige Top 15-posting.
Er zitten een aantal banken op gelijke rentes. Ik sorteer die op eerste verhoging, laatste verlaging, en wel/geen voorwaarden aan bijv minimale inleg.

Wijzigingen (zolang het kan): n.v.t.

• W1ck1e
@GroteVoet459 Tot 50k ;)

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:01
Nieuwe variant bij Advanzia. Vandaag mijn rekening opzegging bevestigd gekregen. Bij het aanmaken van een nieuwe rekening worden mijn mobiele telefoonnummer en e-mailadres herkend met de mededeling "...already exists." en kan ik dus niet het aanvraagproces verder doorlopen.

Tijd om weer contact op te nemen!

• W1ck1e
DutchCommando schreef op maandag 5 januari 2026 @ 15:42:
Nieuwe variant bij Advanzia. Vandaag mijn rekening opzegging bevestigd gekregen. Bij het aanmaken van een nieuwe rekening worden mijn mobiele telefoonnummer en e-mailadres herkend met de mededeling "...already exists." en kan ik dus niet het aanvraagproces verder doorlopen.

Ben je niet wat snel ? (met opnieuw openen)

• Harbo
  • Niet online
M.b.t. nexent bank : Hoe lang is de "wachtijd "in maanden tussen sluiten van een rekening en opnieuw aanmelden?

• GroteVoet459
Harbo schreef op maandag 5 januari 2026 @ 16:00:
M.b.t. nexent bank : Hoe lang is de "wachtijd "in maanden tussen sluiten van een rekening en opnieuw aanmelden?
Oneindig:
Krijg ik het welkomsttarief als ik mijn rekening sluit en een nieuwe open?
Nee, want het welkomsttarief geldt uitsluitend voor nieuwe klanten (klanten die nog geen rekening bij ons hebben gehad).

• Coffeeroam
DutchCommando schreef op maandag 5 januari 2026 @ 15:42:

Op dezelfde dag opzeggen en opnieuw aanmelden is inderdaad wel een "nieuwe variant". Dat dat niet goed gaat kan ik me voorstellen. Ik zou er minstens een nachtje tussenin laten zitten.
Maar ik ben wel benieuwd of ze je willen verwijderen na je contact en hoe lang dat dan duurt.

• Coffeeroam
Toen het nog Credit Europe was, was het in de praktijk 7 maanden.
Misschien nu ook nog steeds...
https://gathering.tweaker...message/82447410#82447410

• Bar_en_boos
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
En ondertussen ligt de SMS-verificatie bij de FCM Bank er weer eens uit, waardoor online banking niet mogelijk is. Dat vindt de laatste maanden dusdanig vaak plaats dat ik besloten heb mijn aflopende deposito daar niet voort te zetten (3 maanden - 2.33%).

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:52

sanook

_/-\o_

Bar_en_boos schreef op maandag 5 januari 2026 @ 16:25:
En ondertussen ligt de SMS-verificatie bij de FCM Bank er weer eens uit, waardoor online banking niet mogelijk is. Dat vindt de laatste maanden dusdanig vaak plaats dat ik besloten heb mijn aflopende deposito daar niet voort te zetten (3 maanden - 2.33%).
Heb je er dan nog andere producten? Want voor alleen een deposito heb je niet veel logins/verificaties nodig toch?

• kbus
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 23:33
@Harbo Ik heb toen ze nog credit Europe heette een tweede keer een actie rente gehad. Er zat toen ongeveer 6-7 mnd tussen. Binnenkort ga ik het voor een derde keer proberen als mijn garantibank aktie rente afloopt. Daar heb ik ook al voor de tweede keer een rekening met aktierente. Het loont dus wel degelijk de moeite om het te proberen.

• Bar_en_boos
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
sanook schreef op maandag 5 januari 2026 @ 18:19:
[...]

Heb je er dan nog andere producten? Want voor alleen een deposito heb je niet veel logins/verificaties nodig toch?
De Topsaver Pro en de normale Topsaver (waarop een deposito eventueel vrijvalt). Het is nu enkele keren gebeurd dat de SMS er enkele weken uitligt. Op het moment dat er net een deposito vrijvalt en je het wilt overhevelen, is dat frustrerend.

• Flexion1
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 00:05
Toevallig vandaag geprobeerd te openen na 11 maanden. Werd afgewezen. Na telefonisch contact gaven ze aan dat als ik een jaar geen klant was het nog eens kon proberen.
Dus tegenwoordig echt wel minimaal een jaar helaas.

• ChillPascal
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 00:06

ChillPascal

In the end...

Anderen hier problemen met de actiecode van OpenBank wanneer je een rekening wilt openen? Ik krijg de onderstaande foutmelding:
Oeps! Er is iets misgegaan met je actiecode.

• quattroman413
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:41
ChillPascal schreef op maandag 5 januari 2026 @ 22:40:
Anderen hier problemen met de actiecode van OpenBank wanneer je een rekening wilt openen? Ik krijg de onderstaande foutmelding:

[...]
Ja klopt had ik ook, met medewerker gesproken en die vertelde dat IT er mee bezig was. Volgens hem is het geen probleem, gewoon openen zonder 'WELKOM " code daarna met klanten service bellen die je de 3 procent rente gaat geven.

Q

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:01
W1ck1e schreef op maandag 5 januari 2026 @ 15:49:
[...]

Ben je niet wat snel ? (met opnieuw openen)
Coffeeroam schreef op maandag 5 januari 2026 @ 16:04:
[...]

Op dezelfde dag opzeggen en opnieuw aanmelden is inderdaad wel een "nieuwe variant". Dat dat niet goed gaat kan ik me voorstellen. Ik zou er minstens een nachtje tussenin laten zitten.
Maar ik ben wel benieuwd of ze je willen verwijderen na je contact en hoe land dat dan duurt.
Ik kan bevestigen dat het de volgende dag wel werkt. Weten we dat ook weer!

• W1ck1e
DutchCommando schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 11:42:
...
Ik kan bevestigen dat het de volgende dag wel werkt. Weten we dat ook weer!
Dan is er waarschijnlijk een batch job die in de nacht draait.

Hoe is het met jouw username ?
Kon & moest je een nieuwe maken/kiezen, of mocht je de oude gebruiken ?

[ Voor 17% gewijzigd door W1ck1e op 06-01-2026 11:55 ]

• Cindy79
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 14:32
Ik heb ook voor 2,5 de asn actie geopend, maar krijg ook inactief.
Heb al een paar keer contact gehad, en zeggen dat het rekening nummer nog niet bekend of aangemeld is

• GroteVoet459
Cindy79 schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 13:43:
Heb al een paar keer contact gehad, en zeggen dat het rekening nummer nog niet bekend of aangemeld is
Waar krijg je dat "inactief"
Met wie heb je contact gehad - met ASN of met je eigen bank?

Sommige banken forceren een IBAN/Naam-check en dan duurt het soms een paar dagen voor je nieuwe rekening daar bekend is. Maar bij KNAB kan ik gewoon selecteren dat ik het gecontroleerd heb en toch wil overboeken.

• Roncom
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-01 16:17
Bar_en_boos schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 21:44:
[...]

Kan het algemene emailadres zo niet vinden, maar voor het opzeggen van mijn rekening heb ik vieducompte@client.bforbank.com gebruikt. Je kunt dat wellicht proberen.
Is het opzeggen bij jou gelukt? Ik heb 11 december een e-mail verstuurd naar dit adres met een opzegformulier. Heb nog geen bevestiging hiervan gekregen, wel is er €2,- in rekening gebracht (van mijn saldo afgehaald) voor het niet gebruiken van de Bfor betaalpas.

• Cindy79
Ik heb bij Asn chat als telefonisch en bij mijn eigen bank contact gehad.
Bij mijn eigen bank stond alles goed.

• mpsyn
Cindy79 schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 13:43:
Zie de post van @rechtsherstel van zaterdag 3 januari 2026 16:25 (dat loste het probleem voor mij op).

• mpsyn
Coffeeroam schreef op zondag 4 januari 2026 @ 17:16:
[...]

Gistermorgen gebeld, de dame zag dat, zoals eerder beschreven, mijn oude username niet was ge-delete, dat deed ze alsnog met een muisklik; een paar minuten later kon ik een nieuwe aanmaken en had ik toegang tot het webportaal.
Waarom dit gebeurd bij mij en anderen, maar niet bij iedereen (die krijgen wel de mogelijkheid een nieuwe username aan te maken) is voor nu een raadsel.

V.w.b. de cookies, dat is, denk ik, niet het probleem; wanneer ik eender browser sluit worden al mijn cookies gewist. Niet handig, maar ik blijf graag een beetje paranoia...
Coffeeroam schreef op zondag 4 januari 2026 @ 17:18:
[...]

Ter info: om op te zeggen hoef je niet te mailen of te bellen, dat kan vanuit je webportaal. Ga naar "Help", kies onder "Select topic" "Cancellation" en geef in het message veld aan dat je je account wil opzeggen. Dit werkte voor mij afgelopen voorjaar.

De volgende keer dat ik de rekening opzeg, bij geen verlening van de actie rente, schrijf ik in dat veld erbij: "kunnen jullie ook gelijk mijn username verwijderen". We'll see.

• mpsyn
Het zou op zich handig zijn als er een lijstje bestaat (die mogelijk aan de openingspost toegevoegd kan worden, en zonodig aangepast o.b.v. nieuwe ervaringen), waarin de wachttijden staan vermeld die de verschillende banken hanteren voor het opnieuw in aanmerking komen voor een actie rente, na het sluiten van een eerdere rekening bij die desbetreffende bank.

Ik maak een start:

1. Nexent (voormalig CEB): 1 jaar.
2. Advanzia: de volgende dag (of in ieder geval binnen een paar dagen).
3. Garanti: ik meen me te herinneren hier gelezen te hebben in de afgeopen tijd iets van tussen de 4-6 maanden (needs to be fine-tuned).

• Harbo
  • Niet online
@mpsyn : Consors is 6 maanden (staat in hun voorwaarden)

• Cindy79
Is geopend, alleen terug boeken zie ik dat ze het tussen voegsel zijn vergeten, dus hij kent mn naam niet. Nu weer aan de telefoon.

Dit is een nl bank.
De buitenlandse banken gingen wel snel en goed.

• W1ck1e
Cindy79 schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 16:29:
Is geopend, alleen terug boeken zie ik dat ze het tussen voegsel zijn vergeten, dus hij kent mn naam niet. Nu weer aan de telefoon.

Dit is een nl bank.
De buitenlandse banken gingen wel snel en goed.
Indien je het over TR hebt, kijk dan in het dit draadje.
Anders, welke bank ?

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:37
@GroteVoet459 Is het misschien een idee om bij het renteoverzicht de "tijd tot nieuwe klant" op te nemen (vzv bekend)? Dat renteoverzicht heeft altijd weer beweging tussen rekeningen tot gevolg, een korte opmerking kan een hoop vragen in het topic vermijden lijkt me...

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:48
Probeerde vandaag 2 keer over te boeken van santander consumer bank, een keer in de ochtend en een keer in de middag. Beiden zijn nog niet aangekomen. Is het wegens de feestdagen of wat is de reden?

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 00:14
dutchnltweaker schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 17:38:
Probeerde vandaag 2 keer over te boeken van santander consumer bank, een keer in de ochtend en een keer in de middag. Beiden zijn nog niet aangekomen. Is het wegens de feestdagen of wat is de reden?
het ligt eraan waar naar toe
verstuurd wordt het wel..
je hebt ook een ontvangende partij die het moeten verwerken.. daar zit hier de angel

• dutchnltweaker
boyette schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 17:43:
[...]

het ligt eraan waar naar toe
verstuurd wordt het wel..
je hebt ook een ontvangende partij die het moeten verwerken.. daar zit hier de angel
Naar ING. Maar het heeft eerlijk gezegd nog nooit zo lang geduurd. Het is ook niet afgeschreven bij santander.

• boyette
dutchnltweaker schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 18:00:
[...]

Naar ING. Maar het heeft eerlijk gezegd nog nooit zo lang geduurd. Het is ook niet afgeschreven bij santander.
het is niet afgeschreven?
dat is niet normaal

hoe heb je die opdracht dan gedaan met een machtiging? of op papier?

• GroteVoet459
DjoeC schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 17:19:
@GroteVoet459 Is het misschien een idee om bij het renteoverzicht de "tijd tot nieuwe klant" op te nemen (vzv bekend)? Dat renteoverzicht heeft altijd weer beweging tussen rekeningen tot gevolg, een korte opmerking kan een hoop vragen in het topic vermijden lijkt me...
Prima idee, alleen wordt die posting zo steeds groter en iemand moet die administratie bij houden.
En aangezien niemand zich aanmeldt om een Pinned/Bewaar-post bij te houden kijkt iedereen waarschijnlijk naar mij - maar ik ga dat er niet ook bij pakken.

• dutchnltweaker
boyette schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 18:03:
[...]

het is niet afgeschreven?
dat is niet normaal

hoe heb je die opdracht dan gedaan met een machtiging? of op papier?
Opdracht voor overschrijving. Code gekregen, taak voltooid maar niks verandert na 9 uur.

• boyette
dutchnltweaker schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 18:07:
[...]

Opdracht voor overschrijving. Code gekregen, taak voltooid maar niks verandert na 9 uur.
in dat geval is de opdracht voor overschrijving niet verwerkt

je hebt geen directe overschrijving gedaan maar een opdracht verstrekt.. dat kan wel een tijdje duren..
dit is de ouderwetse methode..

• dutchnltweaker
boyette schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 18:09:
[...]

in dat geval is de opdracht voor overschrijving niet verwerkt

je hebt geen directe overschrijving gedaan maar een opdracht verstrekt.. dat kan wel een tijdje duren..
dit is de ouderwetse methode..
Heb gewoon een overschrijving gedaan, vorige keer toen ik het deed duurde het een uur. Dus dit is normal bij santander?

• boyette
dutchnltweaker schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 18:27:
[...]

Heb gewoon een overschrijving gedaan, vorige keer toen ik het deed duurde het een uur. Dus dit is normal bij santander?
dat kan zeker bij santander consumer normaal zijn

dat is de spaanse consumententak waar je het hier over hebt

daarin heb je ook verschillende overeenkomsten en soorten van opdrachten

ik weet dat je bij de zakelijke overschrijvingen onderscheidt kunt maken in de opdrachten en de kosten verschillen ook

je hebt als je inlogt altijd een casemanager die je direct kunt contacteren en de vraag kunt voorleggen

• Coffeeroam
dutchnltweaker schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 17:38:
Het is vandaag in Spanje een banking holiday. De meeste bedrijven en instanties zijn gesloten ter ere van de Driekoningen, vandaar.

• W1ck1e
Coffeeroam schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 19:28:
[...]

Het is vandaag in Spanje een banking holiday. De meeste bedrijven en instanties zijn gesloten ter ere van de Driekoningen, vandaar.
Dan zal het bij OpenBank ook wel zo zijn, toch ?

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:43
W1ck1e schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 19:45:
[...]

Dan zal het bij OpenBank ook wel zo zijn, toch ?
Ja, maar OpenBank doet Instant Payments (als het goed is) dus daar ben je niet gebonden aan bankdagen/uren.

• W1ck1e
RobertMe schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 19:52:
[...]

Ja, maar OpenBank doet Instant Payments (als het goed is) dus daar ben je niet gebonden aan bankdagen/uren.
Een maand geleden had ik mijn eerste renteuitbetaling en handmatige opname. Die opname was instant als ik mij niet vergis. Dat zag er toen ook een beetje raar uit. Maar toen was er ook een Spaanse feestdag in het geding.

[ Voor 4% gewijzigd door W1ck1e op 06-01-2026 19:56 ]

• GroteVoet459
[...]

Dank - toegevoegd aan de Pinned/Bewaarpost GroteVoet459 in "Het spaartopic - Deel 4"

• dutchnltweaker
[...]

Ja maar dit is toch de Nederlandse tak en niet bijvoorbeeld Openbank die echt in Spanje opereert? Of is dit te makkelijk?

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:43
dutchnltweaker schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 20:33:
[...]

Ja maar dit is toch de Nederlandse tak en niet bijvoorbeeld Openbank die echt in Spanje opereert? Of is dit te makkelijk?
Het ging over Santander Consumer Bank toch? En niet OpenBank.

En SCB opereert alleen in Nederland. De vestiging zit in België, en ook dat is maar een bijkantoor van het hoofdkantoor in Spanje. En ik denk dat bijkantoor ook wel aangeeft "dat de bank er niet zit" en dus "transacties door het hoofdkantoor worden verwerkt".

• Novax
  • Registratie: November 2023
  • Niet online
dutchnltweaker schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 20:33:
[...]

Het is de Belgische tak.

Kan je in de limieten zien of er wat is afgeschreven?

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:15
@dutchnltweaker Helaas is dit standaard bij de Santander Consumer Bank. Volgens mij is het al bij een bedrag van meer dan €2500 dat het zo traag gaat.

Het lijkt alsof er niets gebeurd, maar op de achtergrond staat je transactie in de wacht om goedgekeurd te worden door hen. Je kan bellen met de helpdesk. Zij kunnen in ieder geval bevestigen of de opdracht ontvangen is.

• Barca
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-01 20:54

Barca

In Search Of Sunrise

Slasher schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 10:56:
Ik ga alles bij Santander weghalen, voor die 0,15% die het nu scheelt is het bijna de moeite niet, Santander heeft ook geen IP dus geld weghalen gaat ook super traag.
Mag ik vragen waar je dan heen gaat? Ik ga juist naar Banco Santander. Instant payments komt er nog wel aan. Maar dat is bij Bigbank (kan wel 3 dagen duren) en bij Lloyds Bank (alleen dezelfde dag als je vroeg op de dag overmaakt) ook niet en die hebben dan weer geen plannen om dat mogelijk te maken.

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Barca schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 21:31:
[...]

Mag ik vragen waar je dan heen gaat? Ik ga juist naar Banco Santander. Instant payments komt er nog wel aan. Maar dat is bij Bigbank (kan wel 3 dagen duren) en bij Lloyds Bank (alleen dezelfde dag als je vroeg op de dag overmaakt) ook niet en die hebben dan weer geen plannen om dat mogelijk te maken.
Ik heb ook nog een rekening bij Ayvens (voorheen Leaseplanbank) 1,85% rente maar wel IP.

Elect a clown, expect a circus.

• DjoeC
GroteVoet459 schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 18:06:
[...]

Prima idee, alleen wordt die posting zo steeds groter en iemand moet die administratie bij houden.
En aangezien niemand zich aanmeldt om een Pinned/Bewaar-post bij te houden kijkt iedereen waarschijnlijk naar mij - maar ik ga dat er niet ook bij pakken.
Snap ik. En ik zou misschien wel willen maar niet nu, teveel andere projecten die dit jaar af moeten......

• sipjohn
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:23
Barca schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 21:31:
[...]

Bigbank is volgens mij wel instant. Maar spaarrekening heeft opzegtermijn van 3 dagen.

Internet Budget Thuis 100/29Mbps; Modem Draytek Vigor 2765 Telefoon Siemens C470IP via Fritz!box 7260; VSP in: NL>budgetphone.nl, PL>plfon.pl ; VSP uit: cheapbuzzer.com; Zon 10x365Wp zuidoost; Omvormer Trannergy

• Barca
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-01 20:54

Barca

In Search Of Sunrise

sipjohn schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 23:14:
Bigbank is volgens mij wel instant. Maar spaarrekening heeft opzegtermijn van 3 dagen.
Qua storten is Bigbank instant, maar bij opnemen kan het tot 3 werkdagen duren. Ik zit zelf bij Bigbank en sinds kort dus ook bij Banco Santander.

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:28
Ik probeer mijn spaargeld van Consors bank op te nemen ivm einde actieperiode.

Nu lijkt dit niet mogelijk te zijn via instant payment (Echtzeit Überweisung) met grote bedragen.

Het is me gelukt met 5000 en 15000 euro maar bedragen daarboven niet, terwijl ik de maximale limiet voor instant payments heb ingesteld (49.000) in de consors app.

Heeft iemand tips hoe het wel kan?

• Coffeeroam
W1ck1e schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 19:55:
[...]

Een maand geleden had ik mijn eerste renteuitbetaling en handmatige opname. Die opname was instant als ik mij niet vergis. Dat zag er toen ook een beetje raar uit. Maar toen was er ook een Spaanse feestdag in het geding.
Ja, dat was 8 december, dan viert Spanje de nationale feestdag Maria Onbevlekte Ontvangenis (La Inmaculada Concepción).

• DjoeC
Ik zie dat Garantibank keurig per 1/1 de rentebijschrijving heeft uitgevoerd, maar iit tot wat ze doen bij opnames/bijschrijvingen zie ik geen nieuw rekeningoverzicht. Om te voorkomen "nee, ik zie het ook niet": Heeft iemand dat afschrift al WEL onder documenten?

• W1ck1e
DjoeC schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 11:10:
Ik zie dat Garantibank keurig per 1/1 de rentebijschrijving heeft uitgevoerd, maar iit tot wat ze doen bij opnames/bijschrijvingen zie ik geen nieuw rekeningoverzicht. Om te voorkomen "nee, ik zie het ook niet": Heeft iemand dat afschrift al WEL onder documenten?
Neen, ik heb het ook niet. Maar wel via

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hq7gjysAlejVVk9q-N3Jpd7uvo8=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/4uvhdoUYA3j5e7A76IF2pPOf.png?f=user_large

"Rente-opbouw overzicht" de momenten in 2025 (bovenste download kiezen) waar bij saldo (groter dan 0) of rente percentage wijzigde.

• Gerwin486741
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 08-01 21:58
Nagevraagd en zelf getest. Zes maanden houden ze aan.

• DjoeC
W1ck1e schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 11:21:
[...]

Neen, ik heb het ook niet. Maar wel via

[Afbeelding]

"Rente-opbouw overzicht" de momenten in 2025 (bovenste download kiezen) waar bij saldo (groter dan 0) of rente percentage wijzigde.
Ja, laatste datum is half december bij mij, ook daar staat de 1 januari mutatie nog niet in verwerkt. Ik zal straks eens een eurootje bijstorten en morgen weer kijken ;)

• GroteVoet459
Gerwin486741 schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 11:27:
[...]

Nagevraagd en zelf getest. Zes maanden houden ze aan.
Vreemd: Flexion1 in "Het spaartopic - Deel 4" mocht na 11 maanden nog een extra maandje wachten ...

• W1ck1e
DjoeC schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 11:28:
[...]

Ja, laatste datum is half december bij mij, ook daar staat de 1 januari mutatie nog niet in verwerkt. Ik zal straks eens een eurootje bijstorten en morgen weer kijken ;)
Maar de rente uitkering klopt met het lijstje en met mijn berekeningen. Meer hoef ik niet te weten. Wat mis jij nog ?

• Gerwin486741
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 08-01 21:58
GroteVoet459 schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 11:40:
[...]

Vreemd: Flexion1 in "Het spaartopic - Deel 4" mocht na 11 maanden nog een extra maandje wachten ...
Ja vreemd. Verschilt dan misschien wie je treft als medewerker. Het bericht dat ik ontving:

Beste ,

Het is meer dan 6 maanden geleden dat uw rekening is gesloten.

U kunt wederom een rekening bij ons openen.

Met vriendelijke groet
Jouw Nexent Bank Team
Pagina: 1 ... 177 178 Laatste

Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.

Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.

Trade Republic heeft zijn eigen topic.

We willen hier geen persoonlijke updates zien, dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.

Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling