• Impuls-1
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 10:14
r3mi3 schreef op maandag 29 december 2025 @ 12:34:
[...]

Hoe bedoel je gevoeliger voor hackers?
Het enige wat ze zouden kunnen doen is het geld overmaken naar je gekoppelde rekening. Niet dat het handig is maar dit is wel een extra veiligheidsmechanisme.
Tja dat klopt, maar ik heb het over hacken, (nog) niet je rekening leeg halen. Daar ligt voor de hacker de volgende uitdaging, maar de eerste horde is genomen. Je moet ze bij de "ingang" al tegenhouden, kortom goede sloten op de voordeur!
Het is niet voor niks dat de meeste banken wel tweetraps verificatie hebben. En bij Openbank zou je ook alleen naar je eigen rekening moeten kunnen overmaken. Een keer die van de partner gebruikt en transactie werd gewoon uitgevoerd. Dat is zeker niet correct, maar de tweetraps verificatie beveiligd op zo'n moment wel tegen een bug van de bank.

• Magreet1
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 20-02 23:22
Impuls-1 schreef op maandag 29 december 2025 @ 10:13:
[...]

Ik mis bij Garantibank wel de tweetraps verificatie bij inloggen. Dat maakt het gevoelig voor hackers. En alsof de duvel er mee speelt, vanochtend storing bij Garantibank, rekening gegevens worden niet geladen.
Voor het overmaken is sinds een paar maanden wel een extra code nodig. Dat was eerder niet.

• GroteVoet459
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:12
Dir123 schreef op maandag 29 december 2025 @ 15:52:
Garantibank wordt nu al dagenlang de rente niet meer geupdate. Dacht eerst dat dit vanwege Kerstsdagen en weekend was, maar vandaag ook nog geen cent erbij

Meer mensen last hiervan?
Garanti Bank doet rentebijschrijvingen altjd alleen op werkdagen. Dus waarschijnlijk was je rente voor de Kerstdagen en het weekend er woensdag al bijzeget.

Zie ook: W1ck1e in "Het spaartopic - Deel 4"

En blijkbaar is er onderhoud: https://garantibank.nl/onderhoud

[ Voor 5% gewijzigd door GroteVoet459 op 29-12-2025 16:31 ]

• GroteVoet459
Impuls-1 schreef op maandag 29 december 2025 @ 16:08:
[...]
En bij Openbank zou je ook alleen naar je eigen rekening moeten kunnen overmaken. Een keer die van de partner gebruikt en transactie werd gewoon uitgevoerd.
Geen idee waar je gelezen hebt dat er een limiet zou zijn, maar bij OpenBank kun je vrijelijk overboeken van en naar al je rekeningen. Effektief is je spaarrekeing een gewone rekening met (hogere) rente.

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:31
GroteVoet459 schreef op maandag 29 december 2025 @ 16:30:
[...]

Geen idee waar je gelezen hebt dat er een limiet zou zijn, maar bij OpenBank kun je vrijelijk overboeken van en naar al je rekeningen. Effektief is je spaarrekeing een gewone rekening met (hogere) rente.
Niet alleen dat, maar OpenBank bied optioneel een spaarrekening aan bij een verplichte (gratis) betaalrekening. Dus al had die spaarrekening limitaties dan had je alsnog de betaalrekening ernaast "waarmee alles kon". Net zoals de gewone NL (groot)banken dus een vorm van 2FA doen juist omdat je dus die betaalrekening hebt zonder beperkingen in waar je geld naar over boekt (ook al hebben zij wel een "gelimiteerde" spaarrekening).

[ Voor 3% gewijzigd door RobertMe op 29-12-2025 16:40 ]

• MarcelNH
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 08:21
We willen hier geen persoonlijke updates zien, dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen

[ Voor 80% gewijzigd door ZieMaar! op 02-01-2026 09:31 ]

• Harbo
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
MarcelNH schreef op maandag 29 december 2025 @ 17:01:
Lukt het anderen wel in te loggen bij NIBC?
Ja

• MarcelNH
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 08:21
Bedankt. Na mijn VPN te hebben gepauzeerd lukt het mij nu ook.

• Hans Denhaag
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 14:00
GroteVoet459 schreef op maandag 29 december 2025 @ 16:30:
[...]
Effektief is je spaarrekeing een gewone rekening met (hogere) rente.
Klopt. Voor mij een reden om op tezeggen.
Buiten het spaanse erfrecht.

Wiskunde is de taal van de natuur.

• thsk
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13:54
Bij Yapikredi bank zien jullie de actie rente percentage in de mobiele app? Bij mij staat er nl 1,8% terwijl ik nooit eerder bij hun klant was.

• Coffeeroam
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 12:19
De basisrente in de Solidextra Depositorekeningen van DHB gaat omhoog per 29 december 2025.
Is interessant, maar de vraag is of de Euribor gedurende de looptijd nog boven de basisrente uit gaat komen......
2 jaar 3 maands Euribor + 0,05%
Gegarandeerde basisrente 2,20%
3 jaar 3 maands Euribor + 0,05%
Gegarandeerde basisrente 2,35%
4 jaar 3 maands Euribor + 0,05%
Gegarandeerde basisrente 2,40%
5 jaar 3 maands Euribor + 0,05%
Gegarandeerde basisrente 2,45%

• Dir123
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 13:41
GroteVoet459 schreef op maandag 29 december 2025 @ 16:28:
[...]

Garanti Bank doet rentebijschrijvingen altjd alleen op werkdagen. Dus waarschijnlijk was je rente voor de Kerstdagen en het weekend er woensdag al bijzeget.

Zie ook: W1ck1e in "Het spaartopic - Deel 4"

En blijkbaar is er onderhoud: https://garantibank.nl/onderhoud
Dank. Geen idee of dat zo is. Ik had in diezelfde periode een aardig bedrag bjjgestort, dus dat zou wel dan eigenlijk een oneerlijke berekening van de rente zijn. Maar ik ga morgen weer eens kijken of er dan wel rente bijgeschreven is en of dat nog klopt met de oude 2,55 procent actie.

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
Dir123 schreef op maandag 29 december 2025 @ 21:09:
[...]

Dank. Geen idee of dat zo is. Ik had in diezelfde periode een aardig bedrag bjjgestort, dus dat zou wel dan eigenlijk een oneerlijke berekening van de rente zijn. Maar ik ga morgen weer eens kijken of er dan wel rente bijgeschreven is en of dat nog klopt met de oude 2,55 procent actie.
Het zijn geen rente bijschrijvingen. Het is de opgebouwde rente, dat kan gecorrigeerd worden. En als zodra je storting is binnengekomen ga je dat zien in de rente opbouw. Ik heb garanti nooit kunnen betrappen op een fout.

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 10:15
thsk schreef op maandag 29 december 2025 @ 18:37:
Bij Yapikredi bank zien jullie de actie rente percentage in de mobiele app? Bij mij staat er nl 1,8% terwijl ik nooit eerder bij hun klant was.
Ja, bij mij ook. Vanavond een rekening geopend en onboarding ging geautomatiseerd, binnen 1 uur werkende spaarrekening met Instant Payment over en weer (mooi!), met een app waarin ik ook 1,8% zie ipv de 3,00% (voor 90 dagen).

• rechtsherstel
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 20-02 22:58
BW-Bank (Raisin) verhoogt per 2-1-2026 de spaarrente van 1,70% naar 1,92%

• W1ck1e
  • Nu online
trab_78 schreef op woensdag 24 december 2025 @ 17:22:
[...]

Naar Raisin toe gaat inderdaad redelijk vlot. Vooral als je zo’n speciale code in de omschrijving zet, dan wordt het automatisch doorgezet naar de juiste bank. Dus hoef je maar 1 stap te doen. Van Raisin naar je betaalrekening moet altijd in 2 stappen. Bij mij duurt dat altijd wel echt minimaal 2 dagen al met al.
...
storting van asn naar spaarrekening (bij raisin) kost een dag (wel de plan code gebruiken), is wel binnen 5 a 7 uur zichtbaar als gereserveerd.
opname van raisin betaal rekening loopt, is binnen ongeveer 5 uur binnengekomen, dus dezelfde dag
opname van raisin spaarrekening naar raisin betaalrekening loopt, kost waarschijnlijk een dag.
geld een paar dagen onderweg en geen rente betekent geld aanhouden bij andere rekening waar stortingen en opnames dezelfde dag worden uitgevoerd. kwestie van plannen.

[ Voor 7% gewijzigd door W1ck1e op 30-12-2025 14:42 ]

• Sander12
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 14:36
Rente ayvens naar 1,85% per 1 jan 26

• W1ck1e
  • Nu online
Sander12 schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 10:11:
In de mail staat meer informatie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V8eNssf5EcAwRsYJskfCxFx2f-o=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/Dj1Vrn12dG9m8quNt3febCSd.png?f=user_large

Verschillende banken hebben blijkbaar de weg terug omhoog gevonden.

• RobertMe
Mooi moment om Klarna leeg te trekken dan. Hadden een goede rente en was leuk dat ze IP in beide richtingen deden. Nu doen ze IP uitgaand al niet meer (workaround zou je kunnen laten uitbetalen naar een "kaart" (MC / Visa kaartnummer)), en de rente was ook al gezakt naar 1,75. Als Ayvens er nu weer overheen gaat is er dus echt geen reden om nog iets bij Klarna te laten staan. Voorheen had ik een kleine buffer bij Ayvens staan. Betere rente dan de grootbank en instant beschikbaar.

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

RobertMe schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 10:39:
[...]

Mooi moment om Klarna leeg te trekken dan. Hadden een goede rente en was leuk dat ze IP in beide richtingen deden. Nu doen ze IP uitgaand al niet meer (workaround zou je kunnen laten uitbetalen naar een "kaart" (MC / Visa kaartnummer)), en de rente was ook al gezakt naar 1,75. Als Ayvens er nu weer overheen gaat is er dus echt geen reden om nog iets bij Klarna te laten staan. Voorheen had ik een kleine buffer bij Ayvens staan. Betere rente dan de grootbank en instant beschikbaar.
Ik ga alles bij Santander weghalen, voor die 0,15% die het nu scheelt is het bijna de moeite niet, Santander heeft ook geen IP dus geld weghalen gaat ook super traag.

Elect a clown, expect a circus.

• W1ck1e
  • Nu online
[...]

Voor mijn paar-k buffer gebruik ik TradeRepublic. In principe instant voor mij. Rest van vrijopneembaar staat bij openbank & raisin-renteboost. (ja, ik heb de stap gezet te sparen via Raisin). Tot nu toe bevalt raisin.

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
W1ck1e schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 09:47:
[...]

storting van asn naar spaarrekening (bij raisin) kost een dag (wel de plan code gebruiken)
opname van raisin betaal rekening loopt (zal ook wel een dag kosten)
opname van raisin spaarrekening naar raisin betaalrekening nog niet getest
geld een paar dagen onderweg en geen rente betekent geld aanhouden bij andere rekening waar stortingen en opnames dezelfde dag worden uitgevoerd. kwestie van plannen.
Ja, je geld kan nog steeds een paar dagen renteloos zijn bij gebruik van Raisin. Dan moet je dus ook gaan kijken naar het verschil in rentepercentages en de duur dat je dat verschil misloopt. Meestal gaat het om fracties. En ik weet, hier telt elke cent (bij mij ook), maar als de investering in tijd (heeft ook een waarde) meer is dan de opbrengst dan....

• W1ck1e
  • Nu online
DjoeC schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 11:26:
[...]

Ja, je geld kan nog steeds een paar dagen renteloos zijn bij gebruik van Raisin. Dan moet je dus ook gaan kijken naar het verschil in rentepercentages en de duur dat je dat verschil misloopt. Meestal gaat het om fracties. En ik weet, hier telt elke cent (bij mij ook), maar als de investering in tijd (heeft ook een waarde) meer is dan de opbrengst dan....
Bij mij zijn de relevante percentages 2,85% en 2%. raisin-renteboost kost 3 2 dagen rente (geld onderweg).

Als ik een bedrag 8 dagen op raisin renteboost kan laten staan geeft het meer rente dan 11 dagen op TR.
Als ik een bedrag 5 dagen op raisin renteboost kan laten staan geeft het meer rente dan 7 dagen op TR.

[ Voor 8% gewijzigd door W1ck1e op 30-12-2025 14:05 ]

• DjoeC
W1ck1e schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 11:38:
[...]

Bij mij zijn de relevante percentages 2,85% en 2%. raisin-renteboost kost 3 dagen rente (geld onderweg).
Als ik een bedrag 8 dagen op raisin renteboost kan laten staan geeft het meer rente dan 11 dagen op TR.
Tja, in 11 dagen 0,85% renteverschil terug verdiend. Het lijkt me dat de meesten bij geld buiten hun eigen bank schuiven een horizon hebben die meer dan 11 dagen weg ligt. Overigens zullen de verschillen ook vaak minder groot zijn waardoor de termijn wel wat langer moet worden.

• W1ck1e
  • Nu online
DjoeC schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 11:41:
[...]

Tja, in 11 dagen 0,85% renteverschil terug verdiend. Het lijkt me dat de meesten bij geld buiten hun eigen bank schuiven een horizon hebben die meer dan 11 dagen weg ligt. Overigens zullen de verschillen ook vaak minder groot zijn waardoor de termijn wel wat langer moet worden.
nadat ik heb gemerkt dat een opname van de raisin betaal rekening dezelfde dag nog aankomt, reken ik voor stortingen en opnames op de spaarrekening beide 1 dag.
In 11 dagen tijd de 3 dagen zonder rente gecompenseerd. In 7 dagen tijd de 2 dagen zonder rente gecompenseerd. Het is slechts het breakeven punt. Daarna is het elke dag "winst". Bij een periode van max 90 dagen (de 3 maanden actie rente) loont het wat mij betreft wel:
50k 87 dagen a 2,85% (339 euro) tegen 90 dagen 2% (246 euro). 50k 88 dagen a 2,85% (343 euro) tegen 90 dagen 2% (246 euro). Van het verschil kan ik toch een keer naar de chinees griek.

Een dag later blijkt de opname van de spaarrekening naar de betaalrekening gisteren toch pas vandaag van de spaarekening te zijn afgehaald. Dat gecombineerd met betaal-betaal op dezelfde dag levert geen renteloze dag op. Dus dan kost alleen een storting op de spaarrekening 1 renteloze dag. (met plancode). bij 50k 347 ipv 246.
Breakeven: 3 dagen rente bij RenteBoost is dan meer dan 4 dagen tegen 2%,

[ Voor 60% gewijzigd door W1ck1e op 31-12-2025 15:32 ]

• Datisraar
thsk schreef op maandag 29 december 2025 @ 18:37:
Bij bij is het inmiddels aangepast in de app naar 3%. Bij jou hopenlijk ook!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Coffeeroam schreef op woensdag 24 december 2025 @ 18:23:
[...]

Steeds meer banken doen dat, ING en Rabobank ook.
Ter voorkoming van witwassen zeggen ze.
Qua vingerafdrukken, deze is niet uit de chip uit te lezen voor niet overheid organisaties. De chip zelf kan ook alleen worden uitgelezen als (volgens mij) het paspoortnummer ook wordt ingegeven.

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02:22
Nvm, eerder gepost.

[ Voor 95% gewijzigd door RobinNL op 30-12-2025 12:46 ]

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

• Juan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:44
Reactie gehad van Advanzia iz rentebereking

Had ie toch een glaasje teveel op waarschijnlijk 8)7

//
vielen Dank für Ihre Nachricht.
Sie haben recht. Anstelle von
4 x 52.500,00 x 3,0 / 36500 = 17,260273
müssen 5 Tage berechnet werden.
5 x 52.500,00 x 3,0 / 36500 = 21,575342

Die Zinsertragssumme ist damit <het berekende bedrag>

//

Vertrouwen is goed, controle nog beter

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:14
[...]

Ik heb net nog Klarna Flex leeggetrokken en alles stond binnen een kwartier weer bij ABN. Ik wist niet wat de uitgaande IP limiet was, dus heb het in stukken van 5k gedaan. Dat ging instant. Wellicht dat grotere delen ook instant zijn.

• Woodsy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:37
Edit: Sorry, was al gepost…. Hierbij de e-mail:

We hebben goed nieuws om het nieuwe jaar mee te beginnen! Vanaf 1 januari 2026 verhoogt Ayvens Bank de spaarrente.

In deze e-mail brengen wij u op de hoogte van onze aankomende rentewijziging. Zo weet u precies waar u aan toe bent.

Bedankt dat u bij ons spaart. Namens Ayvens Bank wensen wij u een financieel gezond en gelukkig nieuw(spaar)jaar!

[ Voor 6% gewijzigd door Woodsy op 30-12-2025 13:46 ]

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:30

The Third Man

The Third Jellyfish

[...]

Mooi moment om Klarna leeg te trekken dan. Hadden een goede rente en was leuk dat ze IP in beide richtingen deden. Nu doen ze IP uitgaand al niet meer (workaround zou je kunnen laten uitbetalen naar een "kaart" (MC / Visa kaartnummer)), en de rente was ook al gezakt naar 1,75.
Ik probeer het nu net weer en heb gewoon instant uitbetaling naar mijn ING rekening? Of begrijp ik je post verkeerd?

• RobertMe
The Third Man schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 16:54:
[...]
Ik probeer het nu net weer en heb gewoon instant uitbetaling naar mijn ING rekening? Of begrijp ik je post verkeerd?
Ik neem niet vaak op. En een tijd terug waren er opmerkingen over dat het uitkeren niet instant was, en ik heb niks voorbij zien komen dat het weer wel instant zou zijn (tot de 2 reacties vandaag op mijn post :)).

Dus nouja, schijnbaar is het dan weer wel instant.

• Coffeeroam
Juan schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 13:08:

//

//
Aha, zitten er nu wel weer 30, respectievelijk 31 dagen in een maand?

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 08:45
We willen hier geen persoonlijke updates zien, dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen

[ Voor 83% gewijzigd door ZieMaar! op 02-01-2026 09:32 ]

• Juan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:44
Coffeeroam schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 18:22:
[...]

Aha, zitten er nu wel weer 30, respectievelijk 31 dagen in een maand?
Ze hadden gewoon verkeerd geteld.. tot 2 maanden toe.
Maar dan is de juiste methodiek iig bekend.
En gewoon werkelijke dagen.. bv feb. 28 dagen, jul 31, nov 30 etc..
Ze gaan die November corrigeren.

Vond het ook al raar.. ik had het statement al, maar er stond nog (zoals elke maand) nog de melding "provisional" op mein.advanzia dus die nacorrectie is bij mij niet gedaan vorige maand

Hopelijk gaat het goed deze maand.

[ Voor 26% gewijzigd door Juan op 30-12-2025 19:27 ]

Vertrouwen is goed, controle nog beter

• Reintje
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 01:12
ColeJ schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 19:01:
Vanmiddag een mailtje gehad van Advanzia: of ik even wil uitleggen waar mijn liquide middelen vandaan komen :+
Je kunt gewoon savings als antwoord geven en daarmee is de kous af, je hoeft het dus niet te bewijzen oid. Tenminste bij was dat vooralsnog voldoende.

• Exar
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-02 22:17
Ik gebruik ook Ayvens als mijn instant bufferspaarrekening, maar wat bij hun wel jammer is: die app van ze is echt veel te traag (vooral het inloggen). Daar had de Leaseplan app bij mij geen last van dus ik heb heimwee naar LPB. :'(

Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA

• Longcat
  • Laatst online: 20-02 13:27
Binnenkort is de overdracht van mijn huis en moet ik tijdelijk een relatief groot bedrag ergens stallen. Ik kwam uit op Yapi kredi of Garanti. Nu lees ik dat bij Yapi kredi een limiet is van 25.000 (of 50.000) per dag. Is dat bij Garanti ook zo? Online kan ik niets vinden over de limiet bij Yapi kredi. Ik wil alles in 1x over kunnen maken naar m’n betaalrekening, dus Yapi zou afvallen dan.

• W1ck1e
  • Nu online
Longcat schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 21:51:
Ik wil alles in 1x over kunnen maken naar m’n betaalrekening, dus Yapi zou afvallen dan.
Waarom wil je dat ?
Ik kan mij namelijk geen situatie voorstellen dat een eigen opname naar een eigen tegenrekening in een keer moet en niet in meerdere delen over verschillende dagen kan,

[ Voor 27% gewijzigd door W1ck1e op 31-12-2025 08:44 ]

• Coffeeroam
Exar schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 21:00:
[...]

Ik gebruik ook Ayvens als mijn instant bufferspaarrekening, maar wat bij hun wel jammer is: die app van ze is echt veel te traag (vooral het inloggen). Daar had de Leaseplan app bij mij geen last van dus ik heb heimwee naar LPB. :'(
Daar heb ik geen last van (iOS/Apple). Gaat precies even snel als met LPB vroeger. Feitelijk is het ook dezelfde app, met een ander jasje. Misschien is er toch iets met je mobiel?

• roldey
  • Registratie: September 2024
  • Nu online
Goedemorgen, ik probeer klant te worden bij Yapi Kredi via de app. Als ik de verificatiecode invul krijg ik de melding 'Service connection failed' en kan niet verder. Herkennen sommigen dit? Wat te doen?

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
@roldey
Gebruik je Firefox?

Probeer het eens met Ungoogled (Chromium zonder Google).

• Sander12
  • Registratie: Augustus 2023
Juan schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 13:08:

//

//
Van harte gefeliciteerd. Kan je toch het nieuwe jaar goed beginnen.

• roldey
  • Registratie: September 2024
  • Nu online
mrmrmr schreef op woensdag 31 december 2025 @ 11:01:
@roldey
Gebruik je Firefox?

Probeer het eens met Ungoogled (Chromium zonder Google).
Nee, gebruik Chrome op m'n telefoon. Maar ik kom dus wel in de app maar na de sms-code krijg ik dus de melding service connection failed. Ik heb ze net maar even gebeld en de issue is doorverwezen naar de IT afdeling. Wordt teruggebeld (als het goed is).

• waalkachel2
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 11:07
Longcat schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 21:51:
Binnenkort is de overdracht van mijn huis en moet ik tijdelijk een relatief groot bedrag ergens stallen. Ik kwam uit op Yapi kredi of Garanti. Nu lees ik dat bij Yapi kredi een limiet is van 25.000 (of 50.000) per dag. Is dat bij Garanti ook zo? Online kan ik niets vinden over de limiet bij Yapi kredi. Ik wil alles in 1x over kunnen maken naar m’n betaalrekening, dus Yapi zou afvallen dan.
Ik zou sowieso niet meer dan een ton per bank (DGS) minus de te verwachten rente op een spaarrekening zetten. Twee weken geleden mijn rekening leeggehaald bij yapikredi, na een belletje binnen een uur het gewenste bedrag op mijn tegenrekening. Een paar minuten in de wacht, prima geholpen door een redelijk vriendelijke medewerkster. Dus voor mij nog steeds een aanrader.

• GroteVoet459
waalkachel2 schreef op woensdag 31 december 2025 @ 13:08:
[...]
Ik zou sowieso niet meer dan een ton per bank (DGS) minus de te verwachten rente op een spaarrekening zetten.
DGS heeft een eigen topic, maar per https://www.nvb.nl/themas...ntiestelsel-toelichting/:
Sinds 1 september 2024 beschermt het Nederlandse Depositogarantiestelsel in een aantal gevallen ook bedragen hoger dan €100.000. Dan geldt voor zes maanden na storting een aanvullende bescherming van maximaal €500.000 per rekeninghouder per bank, bovenop de standaardbescherming van €100.000. Bijvoorbeeld wanneer u extra geld op uw rekening heeft staan dat direct verband houdt met de koop of verkoop van een particuliere eigen woning.

• GroteVoet459
GroteVoet459 schreef op donderdag 18 december 2025 @ 12:46:
Advanzia heeft de nieuwe-klanten-aanbieding vandaag verhoogd: nu 3,09% effektief (3,05% nominaal).
Nog steeds voor 3 maanden en vanaf €5K.

Actie loopt tot 31-Dec, maar dan vallen er natuurlijk wel een paar bankdagen tussenuit.
Actie is één maand verlengd:
Die Kampagne endet am 31.01.2026
Dat is niet de duur van 3 maanden, maar tot wanneer je 'm kunt aanvragen

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-02 22:15
bij advanzia krijg ik nu een foutmelding op de website bij aanmelden

Tijd van werken, tijd van rusten

• Cindy79
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 20-02 19:04

[ Voor 75% gewijzigd door ZieMaar! op 02-01-2026 09:33 ]

• W1ck1e
  • Nu online
Cindy79 schreef op woensdag 31 december 2025 @ 14:20:
Hierbij ook vd partij🤭

Tr public
Bigbank
Garanti
Eerst de acties geld verspreid, en dan zien we weer verder.

Alvast bedankt.
En fijne jaarwisseling
Bijna 14 maanden na je eerste berichtje hier, toch nogmaals doorgepakt. Er zijn er ook hier die maar geen besluit nemen. Trade Republic heeft een eigen topic. Veel leesplezier. En een veilig oud en nieuw.

• Novax
  • Registratie: November 2023
  • Niet online
De Duitse BW-Bank bij Raisin verhoogd per 2 januari de rente op de spaarrekening van 1,70% naar 1,92%. Daarmee worden ze de spaarrekening met de hoogste rente bij Raisin (en op gelijke hoogte met de spaarrekening met voorwaarden van Lea Bank bij Raisin).

Hopelijk een reden voor Distingo en anderen om er weer een paar procent puntjes bij te doen :+

• DjoeC
Novax schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 10:09:
De Duitse BW-Bank bij Raisin verhoogd per 2 januari de rente op de spaarrekening van 1,70% naar 1,92%. Daarmee worden ze de spaarrekening met de hoogste rente bij Raisin (en op gelijke hoogte met de spaarrekening met voorwaarden van Lea Bank bij Raisin).

Hopelijk een reden voor Distingo en anderen om er weer een paar procent puntjes bij te doen :+
Hmm, een procentpunt (of zelfs een paar!) erbij lijkt me dan in 1 keer wel een erg forse stap, al zou ik dat wel kunnen belonen!

• Novax
  • Niet online
DjoeC schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 11:52:
[...]

Hmm, een procentpunt (of zelfs een paar!) erbij lijkt me dan in 1 keer wel een erg forse stap, al zou ik dat wel kunnen belonen!
Het gaat dan ook om puntjes ;) Maar 0,01 erbij voor Distingo om gelijk te komen en een paar om er weer over heen te gaan. Bij BW-bank doe ze alleen een wijziging aan het begin van de maand dus Distingo kan makkelijk de kop positie weer een tijdje overnemen bij Raisin. Scheelt toch €0,00548 per dag op een bedrag van €10.000.

• Exar
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-02 22:17
Coffeeroam schreef op woensdag 31 december 2025 @ 08:34:
[...]

Daar heb ik geen last van (iOS/Apple). Gaat precies even snel als met LPB vroeger. Feitelijk is het ook dezelfde app, met een ander jasje. Misschien is er toch iets met je mobiel?
Wellicht is het dan een Android ding. En het zou in theorie natuurlijk aan mijn telefoon kunnen liggen... maar het is echt zo irritant dat ik erdoor overweeg Ayvens te verlaten. ;(
Wat ook niet helpt is dat de website van Ayvens bij inloggen weer een nieuw wachtwoord wil instellen. Dat deed LPB ook al trouwens. Anders zou ik prima de website kunnen gebruiken ipv de app, maar heb geen zin om elke keer geforceerd te worden een nieuw wachtwoord in te stellen (onzinnige schijnveiligheid imo).
Hmmm nu ik dit zo schrijf wordt het wellicht echt tijd om eens een goed alternatief voor Ayvens te zoeken.

[ Voor 10% gewijzigd door Exar op 01-01-2026 14:26 ]

Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA

• DjoeC
Novax schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 13:25:
[...]

Het gaat dan ook om puntjes ;) Maar 0,01 erbij voor Distingo om gelijk te komen en een paar om er weer over heen te gaan. Bij BW-bank doe ze alleen een wijziging aan het begin van de maand dus Distingo kan makkelijk de kop positie weer een tijdje overnemen bij Raisin. Scheelt toch €0,00548 per dag op een bedrag van €10.000.
Ik nam procentpunt als 1%, niet als een fractie achter de komma van 1%.... Dan is een procentpuntje iets dat 1% benaderd, niet iets dat bij 1% met een verrekijker gezocht moet worden ;) https://taaladvies.net/procent-of-procentpunt/

Maar goed, elke zichtbare verbetering in spaarrente - voor dit topic aan de pluskant, voor het hypothekentopic geldt iets anders - is positief!

• tiesvts
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-02 14:38
DjoeC schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 11:52:
[...]

Ik vind bw geen aanrader..gaat daar allemaal net een stapje te traag. Rentes worden pas na week bijgeschreven..opnames duren een week.

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Vraag me trouwens nog steeds af hoe ik dit precies moet interpreteren:

3,10 % Zinsen p. a. auf Beträge bis 1 Mio. Euro, für 3 Monate garantiert

M.a.w. die 3,1% is 3 maanden gegarandeerd. Alleen of het nou meteen een stuk minder wordt NA die 3 maanden staat er ook niet bij...(?)

[ Voor 65% gewijzigd door ZieMaar! op 02-01-2026 09:31 ]

Mooie Plaatjes   

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:29
ehtweak schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 15:51:
Even een update m.b.t. Consors bank. (die 3,1% actie)
Half oktober een rekening geopend.
ehtweak in "Het spaartopic - Deel 4"
en toen wat pecunia vanuit NL --> DE overgemaakt.

Kreeg vanochtend vroeg een berichtje binnen dat de eerste paar honderd euro aan rente zijn bijgeschreven! d:)b
Toch leuk begin van het nieuwe jaar. :)
Vraag me trouwens nog steeds af hoe ik dit precies moet interpreteren:

3,10 % Zinsen p. a. auf Beträge bis 1 Mio. Euro, für 3 Monate garantiert

M.a.w. die 3,1% is 3 maanden gegarandeerd. Alleen of het nou meteen een stuk minder wordt NA die 3 maanden staat er ook niet bij...(?)
Check even de gepinde posts, daar kan je zien dat na 3 maanden het % terugzakt naar 0,8%

GroteVoet459 in "Het spaartopic - Deel 4"

Het is trouwens ook onduidelijk tot en met welke datum de 3 maanden lopen, is in de consors app niets over terug te vinden. Je kan ze een mail sturen (kundenbetreuung@consorsbank.de, in het Duits, andere talen worden niet geaccepteerd) me de vraag tot welke datum je actierente loopt en dan krijg je reactie daarop.

Mijn (met hulp van Google translate) vraag was: "Können Sie mir sagen, bis wann meine Aktionszinsperiode endet? Bis zu welchem Datum erhalte ich 3,1 % Zinsen?" ;)

[ Voor 24% gewijzigd door Schweino op 01-01-2026 16:06 ]

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:17
ASN Bank heeft wel een bijzondere aanmeldflow. Via de app aanmelden. Op het einde van de flow staat een grote knop "sluiten" of "feedback geven". Beiden "beëindigen" de aanmelding (je hebt dan al e-mails gehad met je rekeningnummer, enz). Dan moet je vervolgens de telefoon waarop je net geregistreerd hebt nogmaals aanmelden (weer een aantal gegevens opnieuw invullen) en een aantal werkdagen wachten tot je in de post een code hebt gekregen. Een beetje maf!

• Schweino
GroteVoet459 schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 15:04:
Top 15 Vrij Opneembaar op dit moment (inclusief aangekondigde wijzigingen):
Consorsbank (3 mnd) — 3,10% / 0,80% ==
OpenBank Welkom (4 mnd (+1)) — 3.00% / 1,90% ==
Umweltbank (3 mnd) — 3,00% tot €50K / 0,60% - ==
Advanzia (3 mnd) — 2.90% (+0,17%) / 1,51% - actie tot 31-Dec +
VWFS / Volkswagen Bank (6 mnd) — 2.90% (+0,40%) / 1,00% +
Garanti Nieuwe Spaarder (6 mnd) — 2.80% / 1,55% ==
nexent bank (3 mnd) — 2.75% / 1,25% ==
BigBank — 2.50% (6 mnd) / 2,10% - tot €250K +
Revolut Ultra — 2.50% (abo kost €60/mnd ! (+€10)) ==
FCM Top Saver Pro — 2.48% tot €10K (2,08% tot €25K, 1,58% daarboven) ==
Klarna Max — 2,25% (abo kost €44,99/mnd) NIEUW
Bfor+ (12 mnd (+9)) — 2,10% (-1,40%) tot €75K / 1,00% - diverse opties voor extra bonussen. -
FCM Bank — 2.03% indien meer dan €50K, anders 1,33% ==
Santander Consumer Bank — 2,00% ==
Scalable Capital — 2,00% (Tot €100K, met PRIME+ á €4,99/mnd geen maximum) ==

Op-/Neer-indicaties zijn t.o.v. de vorige Top 15-posting.
Er zitten een aantal banken op gelijke rentes. Ik sorteer die op eerste verhoging, laatste verlaging, en wel/geen voorwaarden aan bijv minimale inleg.

Wijzigingen (zolang het kan): n.v.t.
Advanzia is naar 3,09% gegaan (3 mnd). Mooi percentage.

• Novax
  • Niet online
DjoeC schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 14:46:
Ik nam procentpunt als 1%, niet als een fractie achter de komma van 1%.... Dan is een procentpuntje iets dat 1% benaderd, niet iets dat bij 1% met een verrekijker gezocht moet worden ;) https://taaladvies.net/procent-of-procentpunt/
Dat klopt niet want 1% is geen aanduiding voor procentpunt, dat schrijf je namelijk niet zo met alleen het % teken maar als (pp) of %-punt ;) Wikipedia: Procentpunt. En als je de context weet van Raisin en de spaarrekeningen kan je weten dat ik met het verkleinwoord procentpuntje refereer aan de minieme absolute stijgingen van 0,01%-punt alleen om een plaatsje hoger in de lijst bij Raisin te komen, wat we veel hebben gezien toen de rentes regelmatig stegen. Dat dat verder geneuzel is weet ik ook vandaar ook de :+ .

De correcte term die ik had kunnen gebruiken is overigens basispunt. Wikipedia: Basispunt

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
DutchCommando schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 16:06:
ASN Bank heeft wel een bijzondere aanmeldflow. Via de app aanmelden. Op het einde van de flow staat een grote knop "sluiten" of "feedback geven". Beiden "beëindigen" de aanmelding (je hebt dan al e-mails gehad met je rekeningnummer, enz). Dan moet je vervolgens de telefoon waarop je net geregistreerd hebt nogmaals aanmelden (weer een aantal gegevens opnieuw invullen) en een aantal werkdagen wachten tot je in de post een code hebt gekregen. Een beetje maf!
Dat is alleen als scannen van je ID niet is gelukt volgens mij, ik had in ieder geval geen code per post nodig.

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:17
dutchgio schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 18:46:
[...]

Dat is alleen als scannen van je ID niet is gelukt volgens mij, ik had in ieder geval geen code per post nodig.
Nee, dat is allemaal prima gelukt. Het zal ermee te maken hebben dat ik feedback heb gegeven (als je NFC uit hebt staan dan kom je in een alternatieve flow, i.p.v. dat de app detecteert dat je te kennen geeft dat je NFC moet aanzetten). Bij het geven van feedback aan het einde van de flow verdwijnt blijkbaar je authenticatie... :D 8)7

• Ceas
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 19-02 17:02

[ Voor 85% gewijzigd door ZieMaar! op 02-01-2026 09:30 ]

• Batilan
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:21
Ik zie in de overzichten een mooie rente van 3,15% voor een deposito van 5 jaar bij de Belgische BankB (per 5-1-26 weer naar 2,5%)
Is er een reden om hier geen gebruik van te maken (via Raisin automatisch vrijstelling van bronbelasting?). Ik zie verder weinig discussie over deze bank, wel nog wat historie van CKV over late rentebijschrijvingen en lange duur van aanvragen van rekening, aangezien er ook nog een weekend tussen zit lukt dat dus wellicht niet meer voor 5-1?

Verder is natuurlijk 5 jaar een lange termijn, maar voorlopig tik ik de 3,15% nog niet aan op enige rekening (heb nu nog een deposito tegen 3.3% bij Ayvens lopen die volgende maand afloopt)

• Coffeeroam
Coffeeroam schreef op maandag 15 december 2025 @ 11:27:
[...]

Over BFOR, we hebben hier eerder al intensief de best wel wonderlijke renteberekening besproken.
Maar blijven bij jullie de opgenomen bedragen werkelijk rentedragend gedurende de halvemaandsperiode (FR: "quinzaine") tot de laatste dag van de halve maand, zoals in de voorwaarden staat?
Heb gemerkt dat ze het niet zo uitvoeren (volgens de opgebouwde rente in de app) als in hun voorwaarde staat. Ze berekenen het zelfs andersom, alsof het opgenomen bedrag al eerder is opgenomen, nl. met terugwerkende kracht op de peildatum van de betreffende halvemaand. Dus je krijgt die 14 of 15 dagen slechts rente over het laagste bedrag op je BFOR+ rekening in die periode.

Dat is vreemd, want er staat toch duidelijk in de voorwaarden.

[...]

Daar staat dat de opgenomen bedragen ophouden met rente opleveren vanaf de laatste dag van de halvemaand waarin ze zijn opgenomen. Dat was wel apart, maar het staat er toch echt.

Nu achteraf blijkt dat ze uitvoeren als alsof er staat

Les sommes retirées cessent de produire des intérêts à partir du premier jour de la fin de la quinzaine au cours de laquelle intervient le retrait (soit le 1er ou le 16 du mois).
*** UPDATE ***
Een tijdje geleden heb ik gemeld dat BFOR zich niet hield aan de voorwaarden van renteberekening en heb ik tweemaal een klacht ingediend bij BFOR dat ze de rente te laag hadden berekend.
De eerste keer vond BFOR dat zij gelijk hadden, echter de tweede keer (uiteindelijk) zeggen ze dat ik met mijn interpretatie volledig gelijk heb en dat betekent dus dat de bedragen die van de BFOR+ opgenomen worden gedurende een bepaalde halve maand tot aan het einde van die halve maand rentedragend blijven. In keurig Frans, met excuses voor het ongemak. Ik moet het verschil overigens nog krijgen.

Goed nieuws dus. Degenen hier die hier ook last van hebben gehad, kunnen dus ook met succes bezwaar maken.

• W1ck1e
  • Nu online
Coffeeroam schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 11:29:
[...]

*** UPDATE ***
Een tijdje geleden heb ik gemeld dat BFOR zich niet hield aan de voorwaarden van renteberekening en heb ik tweemaal een klacht ingediend bij BFOR dat ze de rente te laag hadden berekend.
De eerste keer vond BFOR dat zij gelijk hadden, echter de tweede keer (uiteindelijk) zeggen ze dat ik met mijn interpretatie volledig gelijk heb en dat betekent dus dat de bedragen die van de BFOR+ opgenomen worden gedurende een bepaalde halve maand tot aan het einde van die halve maand rentedragend blijven. In keurig Frans, met excuses voor het ongemak. Ik moet het verschil overigens nog krijgen.

Goed nieuws dus. Degenen hier die hier ook last van hebben gehad, kunnen dus ook met succes bezwaar maken.
Dank je wel voor de update. Mooi resultaat. Ik verwacht eigenlijk wel dat ze de communicatie gaan aanpassen zodat er geen onduidelijkheid meer is.

• GroteVoet459
DjoeC schreef op vrijdag 26 december 2025 @ 14:22:
Nou vooruit, een aanbieding voor de ECHTE rendementzoekers: https://nibc.nl/particulieren/sparen/valentijnsbonus

Voor nieuwe klanten, inleg minimaal (of maximaal...) 250,-, moet 31 december bij NIBC binnen zijn, Bonus op 12 februari € 25,-, ofwel maximaal 10% in 6 weken (zeg > 80% op jaarbasis). Ik ga er even vanuit dat de "normale" spaarrente daar nog bij komt. Beperkt beschikbaar!
Daar waar de sluitdatum voor deze actie dus eerst 31-Dec was, is die momenteel 15-Jan.

• bdekok
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-02 15:01
Ik zie maar weinig recente info over snelheid van geldopnames vanaf een Nexent Bank spaarrekening (voorheen Credit Europe Bank).

Mijn ervaring vandaag (N=1): opname om 08:00 (groot bedrag), wordt het geld om 12:00 zichtbaar op m'n tegenrekening (ING).
Met deze snelheid is het prima mogelijk om op dezelfde dag het geld door te boeken naar een spaarrekening bij een andere bank.

• DjoeC
GroteVoet459 schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 13:58:
[...]

Daar waar de sluitdatum voor deze actie dus eerst 31-Dec was, is die momenteel 15-Jan.
Zou dat zijn vanwege onvoldoende klanten of vanwege te weinig geld opgehaald? Als ik al de moeite zou nemen zou het voor € 250,- zijn ;)

• Datisraar
DjoeC schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 14:43:
[...]

Zou dat zijn vanwege onvoldoende klanten of vanwege te weinig geld opgehaald? Als ik al de moeite zou nemen zou het voor € 250,- zijn ;)
Allebei, zoals hier eerder aangeven - behalve tweakers hier - zijn er niet veel mensen die 25€ of 50€ willen verdienen door een extra spaarrekening (elders, lees bij NIBC) te openen. Teveel moeite of alles bij één bank willen houden.

• GroteVoet459
Datisraar schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 15:18:
[...]

Allebei, zoals hier eerder aangeven - behalve tweakers hier - zijn er niet veel mensen die 25€ of 50€ willen verdienen door een extra spaarrekening (elders, lees bij NIBC) te openen. Teveel moeite of alles bij één bank willen houden.
Op zich wel vreemd - de mediaan spaargeld over 2025 is €21.500. Met de 1,4% spaarrente van de grootbanken is dat €300 rente op jaarbasis. En dat kun je dan vrij simpel oprekken met 8% of 16% en dat doen ze dan niet.

Hetzelfde met referrals - weinig moeite voor een extraatje (aan 2 kanten) en je hoeft vaak niet eens een heel jaar uit te zitten. Mijn vrouw is meestal de eerste die daar van mee geniet.

Veel kleintje stapjes maken een grote reis ...

[ Voor 3% gewijzigd door GroteVoet459 op 02-01-2026 15:29 ]

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:41

sanook

_/-\o_

Weet iemand nog wanneer de nieuwjaarsbonus van NIBC (vorige aktie dus) uitgekeerd moet worden? Op de website is er niks meer terug te vinden over die aktie. Ook nooit een bevestiging gehad dus zodra de bonus wel/niet binnen is moet ik mijn centjes daar weer weghalen.

• Coffeeroam
W1ck1e schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 11:51:
[...]

Dank je wel voor de update. Mooi resultaat. Ik verwacht eigenlijk wel dat ze de communicatie gaan aanpassen zodat er geen onduidelijkheid meer is.
In de voorwaarden bij de BFOR+ rekening staat ook vandaag, op 2 januari, nog steeds dat opgenomen bedragen rentedragend blijven tot het einde van de halve maand waarin ze zijn opgenomen.
Ze hebben de voorwaarden dus gehandhaafd.
Les sommes retirées cessent de produire des intérêts à partir du dernier jour de la fin de la
quinzaine au cours de laquelle intervient le retrait (soit le 1er ou le 16 du mois).
Dus je kunt op de 17e je rekening leegtrekken (ik geloof, op een tientje na), en je blijft rente krijgen tot de 1e van de volgende maand.

• Coffeeroam
sanook schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 16:01:
Weet iemand nog wanneer de nieuwjaarsbonus van NIBC (vorige aktie dus) uitgekeerd moet worden? Op de website is er niks meer terug te vinden over die aktie. Ook nooit een bevestiging gehad dus zodra de bonus wel/niet binnen is moet ik mijn centjes daar weer weghalen.
De bonus wordt uiterlijk 30 januari 2026 bijgeschreven op je NIBC Spaarrekening of NIBC Kwartaalspaarrekening.

Overigens: er is nu alweer een nieuwe actie, een Valentijnsbonus.

• W1ck1e
  • Nu online
Coffeeroam schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 16:01:

Dus je kunt op de 17e je rekening leegtrekken (ik geloof, op een tientje na), en je blijft rente krijgen tot de 1e van de volgende maand.
Saldo elders stallen, daar ook rente. Dus dubbel. En dan voor het eind van de 2 weken terug storten. Op bfor. En dan na het begin van de nieuwe periode weer opnemen.... Zolang het duurt....

• Pushedspore
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 16-02 18:48
Actie loopt van 10 november 2025 t/m 7 december 2025: stort minimaal €500 en ontvang in januari een feestelijke nieuwjaarsbonus van €50. De bonus wordt uiterlijk 30 januari 2026 bijgeschreven op je NIBC Spaarrekening of NIBC Kwartaalspaarrekening.

• GroteVoet459
Is het deze: DjoeC in "Het spaartopic - Deel 4" ?

Je bent al minimaal de 2e die de voorwaarden niet lokaal heeft opgeslagen.
Lijkt me voor iedereen die mee doet aan een actie toch een normale actie ... ?

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:41

sanook

_/-\o_

GroteVoet459 schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 16:09:
[...]

Is het deze: DjoeC in "Het spaartopic - Deel 4" ?

Je bent al minimaal de 2e die de voorwaarden niet lokaal heeft opgeslagen.
Lijkt me voor iedereen die mee doet aan een actie toch een normale actie ... ?
Nee het was de aktie met 500 inleg en 50 bonus, hierboven al beantwoord door anderen (thx).
Ik heb nog nooit iets lokaal op hoeven slaan, is/was altijd wel online te vinden (denk ik ;))

• addictive_rhymz
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:19
Was al een paar x beantwoord dus

[ Voor 95% gewijzigd door addictive_rhymz op 02-01-2026 18:10 ]

• Newday
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13:44
Schweino schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 16:01:
[...]

Check even de gepinde posts, daar kan je zien dat na 3 maanden het % terugzakt naar 0,8%

GroteVoet459 in "Het spaartopic - Deel 4"

Het is trouwens ook onduidelijk tot en met welke datum de 3 maanden lopen, is in de consors app niets over terug te vinden. Je kan ze een mail sturen (kundenbetreuung@consorsbank.de, in het Duits, andere talen worden niet geaccepteerd) me de vraag tot welke datum je actierente loopt en dan krijg je reactie daarop.

Mijn (met hulp van Google translate) vraag was: "Können Sie mir sagen, bis wann meine Aktionszinsperiode endet? Bis zu welchem Datum erhalte ich 3,1 % Zinsen?" ;)
Kon je wel aan de hand van het antwoord herleiden wanneer de drie maanden starten?

Ik kreeg eerst een mail met de titel "Ihr Konto bei der Consorsbank wurde eröffnet".
Zeven dagen later kreeg ik pas de papieren, mijn rekeningnummer en kon ik er geld naar overmaken.
Dus het zal waarschijnlijk één van deze twee data zijn.

• Schweino
Newday schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 19:07:
[...]

Kon je wel aan de hand van het antwoord herleiden wanneer de drie maanden starten?

Ik kreeg eerst een mail met de titel "Ihr Konto bei der Consorsbank wurde eröffnet".
Zeven dagen later kreeg ik pas de papieren, mijn rekeningnummer en kon ik er geld naar overmaken.
Dus het zal waarschijnlijk één van deze twee data zijn.
Dat was idd de reden dat ik navraag deed omdat ik niet wist of het in zou gaan vanaf het moment van openen (de dag dat ik de mail ontving met de titel "Ihr Konto bei der Consorsbank wurde eröffnet") of het moment dat ik daadwerkelijk geld kon overmaken wat in mijn geval ruim twee weken later was omdat ik toen de papieren pas ontvangen had.

Het was uiteindelijk het moment van het ontvangen van de e-mail.

• ImperiumDC
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 06-02 18:34
Weet er hier iemand de correcte email adres om te communiceren met Bforbank?

Mijn Frans is niet zo goed om te kunnen bellen en ik kom maar niet geconnecteerd met een medewerker via de chat.

Ik zit met het volgende ik heb 26 augustus een rekening geopend en een Livret Bfor+. Geen 50 euro welkombonus ontvangen. Partner op 29 augustus en ook Livret Bfor+, wel gelijk op 29 augustus 50 euro welkombonus ontvangen.

Zou graag willen weten hoe het precies zit. Maar kan geen direct email adres vinden.

• Bar_en_boos
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
ImperiumDC schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 20:37:
Kan het algemene emailadres zo niet vinden, maar voor het opzeggen van mijn rekening heb ik vieducompte@client.bforbank.com gebruikt. Je kunt dat wellicht proberen.

• GroteVoet459
[...]
Geen ervaring mee, maar verzamelt uit diverse postings hier:

BFOR Bank email adressen:
Aanmelden: souscription@client.bforbank.com (Frans)
Account, inclusief opzeggen: vieducompte@client.bforbank.com (Frans)
Klachten: beschwerde-de@customers.bforbank.com (Duits) / reclamation@client.bforbank.com (Frans)
Anders: service@client.bforbank.com

Uitgedreid - dank aan @Coffeeroam

[ Voor 15% gewijzigd door GroteVoet459 op 03-01-2026 11:34 ]

• Novax
  • Niet online
Bij Raisin zijn de maximum bedragen voor spaarrekeningen en deposito's van Zweedse banken verhoogd van €85.000 naar €90.000 of €100.000. Dit naar aanleiding van de stijging van het maximum deposito garantie bedrag van het Zweedse DGS van SEK 1.050.000 naar SEK 1.150.000.

• Coffeeroam

Mijn Frans is niet zo goed om te kunnen bellen en ik kom maar niet geconnecteerd met een medewerker via de chat.

Ik zit met het volgende ik heb 26 augustus een rekening geopend en een Livret Bfor+. Geen 50 euro welkombonus ontvangen. Partner op 29 augustus en ook Livret Bfor+, wel gelijk op 29 augustus 50 euro welkombonus ontvangen.

Zou graag willen weten hoe het precies zit. Maar kan geen direct email adres vinden.
En klachten kunnen naar
beschwerde-de@customers.bforbank.com (in het Duits)
of
reclamation@client.bforbank.com (in het Frans)

Ik had overigens ook de €50 bonus niet ontvangen. Reden: de eerste storting was een proefoverboeking van €10. Daarna de storting van €300 gedaan. Omdat de €300 niet de allereerste storting was, géén bonus!

• Woodsy
DutchCommando schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 16:06:
Je kunt na deze stappen in de app te hebben doorlopen via de website een gebruikersnaam en wachtwoord aanmaken. Vervolgens kun je daarmee inloggen in de app. Niet heel duidelijk. Ik heb dat ook in de feedback aangegeven. Ik deed mijn aanvraag/aanmelding direct via de app en liep hier ook tegenaan. Vervolgens telefonisch contact gezocht. Daar is toen uitgelegd dat je beter (eerst) naar de website kunt gaan.
Mijn rekening is inmiddels geactiveerd zonder brief. Dat geldt ook voor de app.

• JWWhisky
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 10:06
Het jaar maar goed gestart en eindelijk (na een paar jaar er al over te denken) overstag gegaan om mijn spaargeld ergens anders onder te brengen. Geen spannende keuze, maar heb gekozen voor Ayvens Bank.

Misschien een stomme vraag: ik heb nu een klein gedeelte overgemaakt, maar is het handig om alles in 1 x over te maken of in gedeeltes?

Ben erg risico avers, vandaar dat ik ook een tijdje over dit besluit heb gedaan

Puurschotland.nl - Alles over Schotland en whisky

• Coffeeroam
JWWhisky schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 10:43:
Het jaar maar goed gestart en eindelijk (na een paar jaar er al over te denken) overstag gegaan om mijn spaargeld ergens anders onder te brengen. Geen spannende keuze, maar heb gekozen voor Ayvens Bank.

Misschien een stomme vraag: ik heb nu een klein gedeelte overgemaakt, maar is het handig om alles in 1 x over te maken of in gedeeltes?

Grote bedragen ineens kunnen vragen opwekken van de bank over wat de herkomst is van het geld.
Soms leidt het tot vertraging omdat ze eerst willen weten/uitzoeken of het wel jouw bedoeling was.

• ImperiumDC
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 06-02 18:34
Coffeeroam schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 09:15:
[...]

En klachten kunnen naar
beschwerde-de@customers.bforbank.com (in het Duits)
of
reclamation@client.bforbank.com (in het Frans)

Ik had overigens ook de €50 bonus niet ontvangen. Reden: de eerste storting was een proefoverboeking van €10. Daarna de storting van €300 gedaan. Omdat de €300 niet de allereerste storting was, géén bonus!
Goed, dan zal ik dat ook gelijk in mijn schrijven meenemen.
Aangzien mijn overboeking idd ook 10 eu was en daarna groot bedrag.
Bij de rekening waar ik wel de 50 eu heb gekregen was het 10, 10, groot bedrag.

Dan mogen zij mij dan uitleggen wat het verschil is in die twee situaties.
Ik vraag me dan ook af of er ergens een minimum bedrag stond dat overgemaakt moest worden. Ik kan me niet voorstellen dat ze moeilijk gaan lopen doen over eerste overmaking i.p.v. totaal saldo op eerste dag.

Enige verschil dat ik me kan indenken is dat het proces bij eerste rekening langer duurde i.v.m. inkomsten verklaring, maar bij tweede rekening het gelijk met juiste stukken werd geopened.

• RobertMe
Coffeeroam schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 10:50:
[...]

Grote bedragen ineens kunnen vragen opwekken van de bank over wat de herkomst is van het geld.
Soms leidt het tot vertraging omdat ze eerst willen weten/uitzoeken of het wel jouw bedoeling was.
Als dat alleen getriggerd wordt door grote overboekingen gaat er net zo goed iets mis. Als je 1x 50k over maakt en een controle krijgt maar bij 5x 10k elke dag op een rij niet dan klopt er net zo goed iets niet. Daarnaast zijn controles willekeurig dus valt er sowieso niet echt een pijl op te trekken.

• RobertMe

Ayvens ondersteund instant payments (en de betaalrekening die je hebt moet het verplicht ondersteunen). Dus als je het niet in een keer wilt doen kun je net zo goed een aantal overboekingen achter elkaar doen en elke keer tussendoor controleren of het is aangekomen. Zonder dat je het meteen over dagen / weken hoeft uit te spreiden (en dus rendement mis loopt).

• W1ck1e
  • Nu online

Gewoon klein beginnen, bijvoorbeeld met 97 euro, en dan 9 keer de storting verdubbelen. ;)
Nee, even serieus: doe ook een paar opnames, want je moet ook bij je geld kunnen. Sowieso spreiden over meerdere banken, ook al zit je niet aan de ton van het DGS.

• Rogers
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 17-02 11:54
Raar ik heb mijn eerste volle maand Advanzia, maar de rente is maar 2.45% ipv 2.94%.
Andere hetzelfde probleem?

• Woodsy

Ik maak gewoon 0,01 euro over als test na het openen van een nieuwe rekening. Vervolgens voeg ik de contactgegevens toe en maak ik het spaarbedrag in 1x over. Er vindt ook nog een controle plaats op naam dus voldoende comfort. Als het niet klopt krijg je (vaak) een melding.

Maar uiteindelijk gewoon doen waar jij je prettig bij voelt.

• W1ck1e
  • Nu online
Rogers schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 11:16:
Raar ik heb mijn eerste volle maand Advanzia, maar de rente is maar 2.45% ipv 2.94%.
Andere hetzelfde probleem?
Heb je nu al het afschrift en staat dat percentage daar of heb je het uitgerekend ?

• Rogers
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 17-02 11:54
W1ck1e schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 11:35:
[...]

Heb je nu al het afschrift en staat dat percentage daar of heb je het uitgerekend ?
Uitgerekend. Zie net idd dat we ook een afschrift krijgen die het percentage vermeld maar die heb ik nog niet ontvangen. Ik wacht even tot die binnen is voordat ik contact opneem met de bank.

[ Voor 9% gewijzigd door Rogers op 03-01-2026 11:51 ]

• Coffeeroam
Rogers schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 11:48:
[...]

Uitgerekend. Zie net idd dat we ook een afschrift krijgen die het percentage vermeld maar die heb ik nog niet ontvangen. Ik wacht even tot die binnen is voordat ik contact opneem met de bank.
Ik heb het afschrift ook nog niet, maar de rentebijschrijving van Advanzia is op 4 cent nauwkeurig het afgesproken percentage. Ik zit overigens op 3.00% nominaal (3.04% eff.).
Pagina: 1 ... 176 ... 185 Laatste

Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.

Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.

Trade Republic heeft zijn eigen topic.

We willen hier geen persoonlijke updates zien, dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.

Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling