• Impuls-1
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 16:09
r3mi3 schreef op maandag 29 december 2025 @ 12:34:
[...]

Hoe bedoel je gevoeliger voor hackers?
Het enige wat ze zouden kunnen doen is het geld overmaken naar je gekoppelde rekening. Niet dat het handig is maar dit is wel een extra veiligheidsmechanisme.
Tja dat klopt, maar ik heb het over hacken, (nog) niet je rekening leeg halen. Daar ligt voor de hacker de volgende uitdaging, maar de eerste horde is genomen. Je moet ze bij de "ingang" al tegenhouden, kortom goede sloten op de voordeur!
Het is niet voor niks dat de meeste banken wel tweetraps verificatie hebben. En bij Openbank zou je ook alleen naar je eigen rekening moeten kunnen overmaken. Een keer die van de partner gebruikt en transactie werd gewoon uitgevoerd. Dat is zeker niet correct, maar de tweetraps verificatie beveiligd op zo'n moment wel tegen een bug van de bank.

• Magreet1
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 18:22
Impuls-1 schreef op maandag 29 december 2025 @ 10:13:
[...]

Ik mis bij Garantibank wel de tweetraps verificatie bij inloggen. Dat maakt het gevoelig voor hackers. En alsof de duvel er mee speelt, vanochtend storing bij Garantibank, rekening gegevens worden niet geladen.
Voor het overmaken is sinds een paar maanden wel een extra code nodig. Dat was eerder niet.

• GroteVoet459
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:53
Dir123 schreef op maandag 29 december 2025 @ 15:52:
Garantibank wordt nu al dagenlang de rente niet meer geupdate. Dacht eerst dat dit vanwege Kerstsdagen en weekend was, maar vandaag ook nog geen cent erbij

Meer mensen last hiervan?
Garanti Bank doet rentebijschrijvingen altjd alleen op werkdagen. Dus waarschijnlijk was je rente voor de Kerstdagen en het weekend er woensdag al bijzeget.

Zie ook: W1ck1e in "Het spaartopic - Deel 4"

En blijkbaar is er onderhoud: https://garantibank.nl/onderhoud

[ Voor 5% gewijzigd door GroteVoet459 op 29-12-2025 16:31 ]

• GroteVoet459
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:53
Impuls-1 schreef op maandag 29 december 2025 @ 16:08:
[...]
En bij Openbank zou je ook alleen naar je eigen rekening moeten kunnen overmaken. Een keer die van de partner gebruikt en transactie werd gewoon uitgevoerd.
Geen idee waar je gelezen hebt dat er een limiet zou zijn, maar bij OpenBank kun je vrijelijk overboeken van en naar al je rekeningen. Effektief is je spaarrekeing een gewone rekening met (hogere) rente.

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
GroteVoet459 schreef op maandag 29 december 2025 @ 16:30:
[...]

Geen idee waar je gelezen hebt dat er een limiet zou zijn, maar bij OpenBank kun je vrijelijk overboeken van en naar al je rekeningen. Effektief is je spaarrekeing een gewone rekening met (hogere) rente.
Niet alleen dat, maar OpenBank bied optioneel een spaarrekening aan bij een verplichte (gratis) betaalrekening. Dus al had die spaarrekening limitaties dan had je alsnog de betaalrekening ernaast "waarmee alles kon". Net zoals de gewone NL (groot)banken dus een vorm van 2FA doen juist omdat je dus die betaalrekening hebt zonder beperkingen in waar je geld naar over boekt (ook al hebben zij wel een "gelimiteerde" spaarrekening).

[ Voor 3% gewijzigd door RobertMe op 29-12-2025 16:40 ]

• MarcelNH
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 17:19
Lukt het anderen wel in te loggen bij NIBC?

• Harbo
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
MarcelNH schreef op maandag 29 december 2025 @ 17:01:
Lukt het anderen wel in te loggen bij NIBC?
Ja

• MarcelNH
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 17:19
Bedankt. Na mijn VPN te hebben gepauzeerd lukt het mij nu ook.

• Hans Denhaag
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 18:15
GroteVoet459 schreef op maandag 29 december 2025 @ 16:30:
[...]
Effektief is je spaarrekeing een gewone rekening met (hogere) rente.
Klopt. Voor mij een reden om op tezeggen.
Buiten het spaanse erfrecht.

Wiskunde is de taal van de natuur.

• thsk
  • Registratie: April 2014
  • Nu online
Bij Yapikredi bank zien jullie de actie rente percentage in de mobiele app? Bij mij staat er nl 1,8% terwijl ik nooit eerder bij hun klant was.
Pagina: 1 ... 175 176 Laatste

Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.

Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.

Trade Republic heeft zijn eigen topic.

We willen hier geen persoonlijke updates zien, dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.

Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling