• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Niet ASN, maar SNS had er vroeger een handje van om met een hogere variabele rente te lokken en meteen daarna de rente weer te laten zakken ver onder de concurrentie. In de hoop dat je niet oplet.

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Nu online
mrmrmr schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 14:56:
Niet ASN, maar SNS had er vroeger een handje van om met een hogere variabele rente te lokken en meteen daarna de rente weer te laten zakken ver onder de concurrentie. In de hoop dat je niet oplet.
Mensen die hier zitten letten over t algemeen goed op, danwel er zijn anderen die hier waarschuwen als het weer zover is ;) Het is 1 van de goede dingen in dit topic, chapeau allemaal!

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:41

sanook

_/-\o_

DjoeC schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 14:58:
[...]

Mensen die hier zitten letten over t algemeen goed op, danwel er zijn anderen die hier waarschuwen als het weer zover is ;) Het is 1 van de goede dingen in dit topic, chapeau allemaal!
Mensen hier letten zo goed op dat er pagina's vol berichten gepost worden als 1 bank een aktie start!

• Harry720A
  • Registratie: December 2023
  • Niet online
sanook schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 15:04:
[...]Mensen hier letten zo goed op dat er pagina's vol berichten gepost worden als 1 bank een aktie start!
Best logisch. ASN komt met een schimmige actie en voorwaarden waaraan bijna niemand kan voldoen. Leuk om in de belangstelling komen, maar meer is het ook niet. Kortom, een beetje knollen voor citroenen, zoals wel vaker bij banken het geval is.

• TanteBeth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 20-02 23:37
Harry720A schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 15:11:
[...]
Best logisch. ASN komt met een schimmige actie en voorwaarden waaraan bijna niemand kan voldoen. Leuk om in de belangstelling komen, maar meer is het ook niet. Kortom, een beetje knollen voor citroenen, zoals wel vaker bij banken het geval is.
Je zou haast denken dat ASN een overheidsbank is....

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 10:15
Strider schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 10:28:
Heb ik het goed gelezen dat Consorsbank na de 3 maanden actieperiode een lopende rente hanteert van 0.8% per jaar?
Dat is echt bizar weinig.
Klopt, maar Consors heeft wel een tijdelijke actie dat er tot half april as het opgehoogd wordt tot 2,20% (althans bij mij, kreeg een uitnodiging voor extra storting).

[ Voor 7% gewijzigd door Datisraar op 23-12-2025 18:09 ]

• GroteVoet459
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:12
Op 17-Dec heeft MeDirect een email gestuurd. Hierin wordt aangekondigd dat per 30-Jan-2026 de diensten niet meer via medirect.nl worden aangeboden, maar alleen nog engelstalig via medirect.com.mt.

Naast de gewone MeSave spaarrekening (die in Malta een andere naam heeft: Easy Access) is er een MeMax Savings Account met 2,00% rente. Maximum inleg per maand is €2K en het maximum saldo is €50K.
Er zijn 1-, 3- en 6-maands deposito's, maar de rentes daarop zijn minder dan een vrij-opneembare spaarrekening bij een NL-grootbank (0,20%, 0,30% en 0,50% resp.).
De langer lopende deposito's hebben gemiddelde rentes.

De diensten worden wel uitgebreider; je krijgt een gratis mastercard debit card bij je betaalrekening, en de mogelijkheid om rekeningen in diverse valuta aan te houden (GBP, USD, AUD, NOK, CAD, CHF, JPY, DKK en SEK) - eventuele niet-Euro betalingen worden dan (voor zover aanwezig) van je betreffende valuta-rekening gehaald.

Heb je een portfolio (bijvoorbeeld gekocht met de €100 bonus die bestaande klanten daarvoor kregen vorig jaar) dan blijft dat bestaan maar je kunt niet meer bijkopen. Via de maltese tak zijn er andere opties.

De Pinned/Bewaarpost wordt later bijgewerkt.

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:50
Datisraar schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 18:08:
[...]

Klopt, maar Consors heeft wel een tijdelijke actie dat er tot half april as het opgehoogd wordt tot 2,20% (althans bij mij, kreeg een uitnodiging voor extra storting).
Dit is echt de eerste bank waarbij het valideren van mijn ID echt een gedoe is. De apps zijn niet instaat om de NFC chip van mijn paspoort te lezen, dus als laatste optie moet ik een videogesprek met een medewerker van Postident inplannen.

BlaBlaBla

• Coffeeroam
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 12:19
Triodos actie tot 31 december_1-jarig spaardeposito met 1,80% vaste rente. Niet echt heel bijzonder.

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12:18
Coffeeroam schreef op woensdag 24 december 2025 @ 08:43:
Triodos actie tot 31 december_1-jarig spaardeposito met 1,80% vaste rente. Niet echt heel bijzonder.
Inderdaad, volgens spaarinformatie zijn er al 10 die een betere rente geven bij zo'n deposito. De hoogste daar is Nexent (vh Credit Europe) met 2,5%

• lucatoni
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-02 11:24
Vraag over de ASN actie, waarbij je 50 euro krijgt wanneer je je geld 3 maanden laat staan. Mij is onduidelijk of deze actie te combineren is met een ASN deposito. Oftwel, stel je stort bv 2500 euro op je nieuwe ASN rekening, en opent een ASN deposito waar je dit geld opzet (en 3 maanden vastzet). Krijg je dan alsnog de 50 euro van de ASN spaaractie?

De voorwaarden zijn daar niet duidelijk in: https://www.asnbank.nl/sp...oorwaarden-overzicht.html

• esaxum
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-02 10:57
GroteVoet459 schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 20:10:
Op 17-Dec heeft MeDirect een email gestuurd. (..)
Er zijn 1-, 3- en 6-maands deposito's, maar de rentes daarop zijn minder dan een vrij-opneembare spaarrekening bij een NL-grootbank (0,20%, 0,30% en 0,50% resp.).
De langer lopende deposito's hebben gemiddelde rentes.
(..)
Ik zie geloof ik andere termijn deposito's en rentes https://www.medirect.com.mt/save/fixed-term-deposit/

3mnd, 6mnd, 1jr en langer tegen 1%, 2,05% en 2,35% resp. op jaarbasis in euro tenminste.
Of kijk ik niet goed? (nog steeds niet de hoofdprijs trouwens, meer de checkvraag of je bericht klopt)

• GroteVoet459
esaxum schreef op woensdag 24 december 2025 @ 11:47:
[...]

Ik zie geloof ik andere termijn deposito's en rentes https://www.medirect.com.mt/save/fixed-term-deposit/

3mnd, 6mnd, 1jr en langer tegen 1%, 2,05% en 2,35% resp. op jaarbasis in euro tenminste.
Of kijk ik niet goed? (nog steeds niet de hoofdprijs trouwens, meer de checkvraag of je bericht klopt)
Die zie ik nu ook - vreemd ... :?

• W1ck1e
lucatoni schreef op woensdag 24 december 2025 @ 11:38:
Vraag over de ASN actie, waarbij je 50 euro krijgt wanneer je je geld 3 maanden laat staan. Mij is onduidelijk of deze actie te combineren is met een ASN deposito. Oftwel, stel je stort bv 2500 euro op je nieuwe ASN rekening, en opent een ASN deposito waar je dit geld opzet (en 3 maanden vastzet). Krijg je dan alsnog de 50 euro van de ASN spaaractie?

De voorwaarden zijn daar niet duidelijk in: https://www.asnbank.nl/sp...oorwaarden-overzicht.html
Volgens mij is de depositorekening een andere rekening dan de spaarrekening waar je het bedrag moet laten staan. Dus in jouw voorbeeld geen 50 euro extra.

• trab_78
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-01 15:59
Ik zit al een tijdje bij Raisin. Op zich wel aardig, maar hun app is echt een ramp. Bovendien is het irritant dat je telkens je geld twee keer moet overmaken en daar dan ook telkens minimaal 1 dag (dus totaal 2 dagen) op moet wachten. Ik ben op zoek naar een bank die goede rente biedt, een normale app én instant overboekingen. Ik heb gekeken naar die link in het openingstopic die verwijst naar een of ander register waarin je zou moeten kunnen vinden of een bank instant overboekingen ondersteunt, maar daar wordt ik niet veel wijzer van.

• W1ck1e
trab_78 schreef op woensdag 24 december 2025 @ 12:03:
Ik zit al een tijdje bij Raisin. Op zich wel aardig, maar hun app is echt een ramp. Bovendien is het irritant dat je telkens je geld twee keer moet overmaken en daar dan ook telkens minimaal 1 dag (dus totaal 2 dagen) op moet wachten. ...
Ik heb pas sinds kort een rekening. Maar ik loop er regelmatig tegenaan dat aanloggen op de pc niet meteen goed gaat. E-mail en Wachtwoord heb ik wel goed ingevuld, want door in dit scherm op "Login" te klikken kom ik wel verder.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AJIxQBF6dXECuGOo73J2XHd2_ks=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/EtBrriHsdbN0VGTpquI6mlBX.png?f=user_large

Herkennen anderen hier dit gedrag ? Tijdens de eerste poging is er geen "Ik ben een mens" deel.
Ik gebruik de brave browser.

Met betrekking tot de doorlooptijd: is raisin "365/24/7" ? Of kan ik met de feestdagen beter even wachten ?

[ Voor 12% gewijzigd door W1ck1e op 24-12-2025 13:23 ]

• trab_78
W1ck1e schreef op woensdag 24 december 2025 @ 13:18:
[...]

Ik heb pas sinds kort een rekening. Maar ik loop er regelmatig tegenaan dat aanloggen op de pc niet meteen goed gaat. E-mail en Wachtwoord heb ik wel goed ingevuld, want door in dit scherm op "Login" te klikken kom ik wel verder.
[...]
Herkennen anderen hier dit gedrag ? Tijdens de eerste poging is er geen "Ik ben een mens" deel.
Nee, dat herken ik niet. Maar ik log eigenlijk alleen maar in via hun app om mijn iPhone.
[...]
Met betrekking tot de doorlooptijd: is raisin "365/24/7"? Of kan ik met de feestdagen beter even wachten?
Nee, dat is precies wat ik zo vervelend vind aan Raisin. Overboeken gaat alleen op werkdagen, en duurt ook een werkdag. En omdat het altijd via de Raisin-tussenrekening gaat, moet je dus feitelijk steeds twee overboekingen doen en ben je dus twee werkdagen aan het wachten.

[ Voor 7% gewijzigd door trab_78 op 24-12-2025 13:51 ]

• Nico Klus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:05
[...]

[Afbeelding]

Met betrekking tot de doorlooptijd: is raisin "365/24/7" ? Of kan ik met de feestdagen beter even wachten ?
Herken ik niet. Ik log altijd in met FF. Misschien coockie settings?

Aan dit bericht kunnen geen rechten ontleend worden.

• DjoeC
  • Nu online
[...]

[Afbeelding]

Gebruik je een wachtwoord manager? Mogelijk dat er iets in het typen "te snel" gaat of dat er een veldje wordt gemist?

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Ik weet niet wat hier aan de hand is, maar een veel voorkomende oorzaak van niet herkennen van een wachtwoord dat er een verschillend controlemechanisme is gebruikt bij het eerst opgeven van het wachtwoord en een gelimiteerde set toegestane karakters bij invullen. Dan kan gebeuren als je niet alfanumeriekekarakters gebruikt, vaak aanhalingstekens, redirecttekens, punt-komma. Of weinig gebruikte tekens zoals ¬ en ˜.
Er zit soms ook nog een verschil in client-side checks en server-side checks. Soms vanwege formele pseudo-veiligheidsregels en soms omdat men oude code gebruikt die niet (altijd) een input security check doet.

Een andere mogelijke oorzaak is dat het wachtwoord niet beschikbaar is gemaakt en dat daar tijd over heen gaat. Maar ik zou eerst eens een wachtwoordwijziging proberen zonder speciale tekens. Bij wijzigen wordt meestal de juiste karakterset aangegeven.

• W1ck1e
@mrmrmr cijfers, letters en een plusje. Dat lijkt mij allemaal niet speciaal. Het wachtwoord heb ik steeds correct ingevoerd, immers bij een 2de klik op een Login knop lukt het wel.

@DjoeC geen wachtwoord manager. Wel handwerk. Geen knippen en plakken

@Nico Klus Volgens is brave een privacy vriendelijke browser. Ik heb even geen idee van de cookies.

[ Voor 34% gewijzigd door W1ck1e op 24-12-2025 15:24 ]

• gloopie
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 20-02 09:25
Ik zit al een tijdje bij Raisin. Op zich wel aardig, maar hun app is echt een ramp. Bovendien is het irritant dat je telkens je geld twee keer moet overmaken en daar dan ook telkens minimaal 1 dag (dus totaal 2 dagen) op moet wachten. Ik ben op zoek naar een bank die goede rente biedt, een normale app én instant overboekingen. Ik heb gekeken naar die link in het openingstopic die verwijst naar een of ander register waarin je zou moeten kunnen vinden of een bank instant overboekingen ondersteunt, maar daar wordt ik niet veel wijzer van.
Ik vind de app juist wel overzichtelijk. Ik selecteer in de ochtend een deposito en maak ook in de ochtend geld over vanuit ASN naar Raisin. In de middag staat op de rekening van Raisin (onder gereserveerd). Daarna moet het natuurlijk nog naar de geselecteerde bank, en dat gebeurt dan meestal de volgende dag. Ik ben meestal maar 1 dag kwijt en ik maak maar 1 keer het geld over. Het is natuurlijk afhankelijk van de bank, soms duurt het 2 dagen.

• W1ck1e
gloopie schreef op woensdag 24 december 2025 @ 15:31:
...
maak ook in de ochtend geld over vanuit ASN naar Raisin. In de middag staat op de rekening van Raisin (onder gereserveerd). ...
Mijn eerste storting (het bij het klant worden door mij aangekondigde bedrag) heb ik vanmorgen overgemaakt naar het iban nummer in de webomgeving, zoals beschreven in de email van raisin is al een paar uur later van ASN bij raisin binnen gekomen. Dat is al goed.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/asm4_h1Ry_ReS-Q2Ul5YySaWvvY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zl2l1sJXjzCQiTBt1hNGjq80.png?f=fotoalbum_large

Gaat deze eerste boeking vanzelf door naar de RenteBoost rekening ? Of moet ik dat zelf nog doen ? Maar ik heb er (nog) geen iban nummer van.

Ik heb nu "shields are up" uitgeschakeld binnen brave voor de raisin website. Kijken of dat verbetering geeft. Tot nu toe wel.

[ Voor 6% gewijzigd door W1ck1e op 24-12-2025 15:55 ]

• DjoeC
  • Nu online
W1ck1e schreef op woensdag 24 december 2025 @ 15:20:
@mrmrmr cijfers, letters en een plusje. Dat lijkt mij allemaal niet speciaal. Het wachtwoord heb ik steeds correct ingevoerd, immers bij een 2de klik op een Login knop lukt het wel.

@DjoeC geen wachtwoord manager. Wel handwerk. Geen knippen en plakken

@Nico Klus Volgens is brave een privacy vriendelijke browser. Ik heb even geen idee van de cookies.
OK... Dan kan ik alleen nog bedenken: CAPS LOCk aan oid.... Even mijn WW bekeken maar dat zit vol met speciale special characters, da's dus iig geen probleem bij Raisin. Ook een lang wachtwoord (gegenereerd door Keepass) is geen probleem. Cookies zijn bij mij nooit een probleem -> ik draai cookieautodelete, 15 seconden nadat een site gesloten is is alles weg.

• GroteVoet459
W1ck1e schreef op woensdag 24 december 2025 @ 15:51:
[...]
Gaat deze eerste boeking vanzelf door naar de RenteBoost rekening ? Of moet ik dat zelf nog doen ? Maar ik heb er (nog) geen iban nummer van.
Als je geen PLANxxx code in de omschrijving hebt gezet staat en blijft het op je Raisin-rekening en moet je het handmatig doorzetten naar het gewenste produkt.

Heb je wel een (correcte) PLANxxx code voor een product meegegeven dan wordt het automatisch doorgezet - soms zie je het dan heel kort geparkeerd staan op je Raisin-rekening.

• W1ck1e
DjoeC schreef op woensdag 24 december 2025 @ 16:02:
[...]

OK... Dan kan ik alleen nog bedenken: CAPS LOCk aan oid.... Even mijn WW bekeken maar dat zit vol met speciale special characters, da's dus iig geen probleem bij Raisin. Ook een lang wachtwoord (gegenereerd door Keepass) is geen probleem. Cookies zijn bij mij nooit een probleem -> ik draai cookieautodelete, 15 seconden nadat een site gesloten is is alles weg.
Wachtwoord is gecontroleerd en blijkt goed. Wordt echter niet als zodanig herkend. Pas bij de 2de klik op "Login". Na verschijnen van "ik ben een mens", met reeds ingevuld vinkje

[ Voor 4% gewijzigd door W1ck1e op 24-12-2025 16:23 ]

• GroteVoet459
W1ck1e schreef op woensdag 24 december 2025 @ 16:20:
[...]

Wachtwoord is gecontroleerd en blijkt goed. Wordt echter niet als zodanig herkend. Pas bij de 2de klik op "Login". Na verschijnen van "ik ben een mens", met reeds ingevuld vinkje
Dat klinkt als een soortgelijke beveiliging als bij Garanti - als je gegevens automatisch ingevuld worden moet je met je muis in het loginnaam of wachtwoord veld klikken (daarmee wordt je een mens/vinkje aan) en dan pas op de login-knop.

• W1ck1e
GroteVoet459 schreef op woensdag 24 december 2025 @ 16:27:
[...]

Dat klinkt als een soortgelijke beveiliging als bij Garanti - als je gegevens automatisch ingevuld worden moet je met je muis in het loginnaam of wachtwoord veld klikken (daarmee wordt je een mens/vinkje aan) en dan pas op de login-knop.
Ik vul het zelf in. Geen manager.

• Juan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:44
Is er iemand die Umwelt of Qurion voor 1 okt had?
En zo ja werd de rente op 30 september uitgekeerd of op 1 okt?

Dan weet ik of ik de rente op de 31e of op 1e kan verwachten.
Ik kan nergens de daadwerkelijke dag vinden.

Hetzelfde voor Qurion
Deze beide banken keren per Q uit.

Vertrouwen is goed, controle nog beter

• Coffeeroam
lucatoni schreef op woensdag 24 december 2025 @ 11:38:

Je moet echt de minimaal 2500 euro op je ASN spaarrekening onafgebroken 3 maanden laten staan.
En je moet die rekening aanhouden tot nádat je de bonus hebt ontvangen, anders kunnen ze het niet op je rekening storten.

Wel kun je bv. 3000 euro storten op je spaarrekening en vervolgens 500 naar je deposito inleggen. Dan krijg je de bonus ook.

• trab_78
gloopie schreef op woensdag 24 december 2025 @ 15:31:
[...]

Ik vind de app juist wel overzichtelijk. Ik selecteer in de ochtend een deposito en maak ook in de ochtend geld over vanuit ASN naar Raisin. In de middag staat op de rekening van Raisin (onder gereserveerd). Daarna moet het natuurlijk nog naar de geselecteerde bank, en dat gebeurt dan meestal de volgende dag. Ik ben meestal maar 1 dag kwijt en ik maak maar 1 keer het geld over. Het is natuurlijk afhankelijk van de bank, soms duurt het 2 dagen.
Naar Raisin toe gaat inderdaad redelijk vlot. Vooral als je zo’n speciale code in de omschrijving zet, dan wordt het automatisch doorgezet naar de juiste bank. Dus hoef je maar 1 stap te doen. Van Raisin naar je betaalrekening moet altijd in 2 stappen. Bij mij duurt dat altijd wel echt minimaal 2 dagen al met al.

Over de app: ik vind het echt heel onoverzichtelijk. Ik weet nooit of ik naar instellingen moet, of op het saldo moet tikken. Het afsluiten va een nieuwe rekening is dan weer altijd “in your face”, terwijl je dat niet vaak doet.

• DjoeC
  • Nu online
trab_78 schreef op woensdag 24 december 2025 @ 17:22:
[...]
Van Raisin naar je betaalrekening moet altijd in 2 stappen. Bij mij duurt dat altijd wel echt minimaal 2 dagen al met al.
Je bedoelt: van een achter Raisin hangende bank..... Van de Raisin rekening zelf is maar een paar uurtjes.

• Harry720A
  • Niet online
Coffeeroam schreef op woensdag 24 december 2025 @ 16:56:
[...]En je moet die rekening aanhouden tot nádat je de bonus hebt ontvangen, anders kunnen ze het niet op je rekening storten.
Een betaal- of spaarrekening openen gaat ongetwijfeld gepaard met identificatie.
(Afgeleide Identificatie is immers niet meer toegestaan).
Geef bijv. ASN een vinger en ze nemen je hele hand.
Laatst bij -afgedwongen- her-identificatie ten kantore paspoort overlegd.
Lezen ze ook even de chip op je paspoort uit.
Volgens mij hebben ze dan gelijk je vingerafdrukken te pakken.

• Hans Denhaag
  • Laatst online: 14:00
Harry720A schreef op woensdag 24 december 2025 @ 17:49:
[...]
Een betaal- of spaarrekening openen gaat ongetwijfeld gepaard met identificatie.
Je vingerafdruk staat niet op je paspoort.

Wiskunde is de taal van de natuur.

• Harry720A
  • Niet online
In uw paspoort of identiteitskaart (ID-kaart) staan persoonsgegevens. Zoals uw achternaam, voornamen en geboortedatum. Uw paspoort of identiteitskaart heeft ook een chip. Hierin staan ook 2 van uw vingerafdrukken.
https://www.rijksoverheid...poort-en-identiteitskaart

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
[...]

[Afbeelding]

Dit heb ik ook heel af en toe (maar de laatste tijd bijna nooit meer). De login is af en toe een beetje gaar bij Raisin. Maar een 2e keer werkt dan wel meteen.
Ook alleen maar gezien via desktop browser (Chrome/Vivaldi in mijn geval), nooit op mobile.

• Coffeeroam
Harry720A schreef op woensdag 24 december 2025 @ 17:49:
[...]
Steeds meer banken doen dat, ING en Rabobank ook.
Ter voorkoming van witwassen zeggen ze.

• Out.of.Control
  • Registratie: Augustus 2012
  • Nu online
Out.of.Control schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 17:09:
Hebben meer mensen er last van dat inloggen in de Raisin app alleen nog maar lukt met username/wachtwoord en niet meer via de vingerafdruk (op Android, in mijn geval een Pixel 8a)?

Paar dagen geleden heb ik gezichtsherkenning aangezet en bij de meeste apps die biometrisch inloggen ondersteunen moet je dan weer eenmalig opnieuw inloggen met username/wachtwoord (net als na het toevoegen van een extra vingerafdruk). BIj alle apps werkt dat prima en kun je daarna ook met gezichtsherkenning inloggen, behalve bij Raisin. Die blijft maar roepen dat inloggen mislukt, zelfs als ik toch de vingerafdruk gebruik.
Maar het gekke is: ook na het uitzetten van gezichtsherkenning voor het inloggen in apps, blijft de Raisin app mijn vingerafdruk weigeren. Inloggen lukt dus alleen met username/wachtwoord. Ik krijg op geen enkele manier nu inloggen met vingerafdruk werkend, terwijl dat tot voor kort prima functioneerde.
Iemand een idee? Alvast bedankt.
Mocht iemand anders hier ook tegenaan lopen: probleem is opgelost door alle data van de app te wissen (cache en opslag). Daarna eenmalig inloggen met wachtwoord en daarna biometrisch inloggen aanzetten en alles werkt weer.

• Remigius
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:42
Out.of.Control schreef op woensdag 24 december 2025 @ 19:29:
[...]
Mocht iemand anders hier ook tegenaan lopen: probleem is opgelost door alle data van de app te wissen (cache en opslag). Daarna eenmalig inloggen met wachtwoord en daarna biometrisch inloggen aanzetten en alles werkt weer.
Helaas, ik heb hetzelfde probleem en deze stappen hebben bij mij niet geholpen. Mocht iemand anders nog tips hebben graag.

• sanook

sanook

_/-\o_

Volgens mij komt dat door je password manager icm een captcha check op de site.
Even op veldje met username of password klikken dan wordt het LOGIN blokje aktief.

[ Voor 58% gewijzigd door sanook op 25-12-2025 11:55 ]

• W1ck1e
@sanook
W1ck1e schreef op woensdag 24 december 2025 @ 15:20:

@DjoeC geen wachtwoord manager. Wel handwerk. Geen knippen en plakken.

• sanook

sanook

_/-\o_

Was verkeerde quote, aangepast!

• Jelle Steenbergen
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-02 16:40
Forfaitair rendement op spaartegoeden gaat in 2026 van 1,44% naar 1,28%. De vermogensrendementsheffing wordt dus mogelijk iets lager voor sparen.
Let op dit getal is een voorlopige schatting, wordt pas definitief vastgesteld na afloop van het kalenderjaar, wanneer de gemiddelde rendementen over dat jaar bekend zijn.

Bron: https://open.overheid.nl/...fe-a54b-cebf13427ab5/file (tabel 10)

• trab_78
sanook schreef op donderdag 25 december 2025 @ 11:55:
[...]

Was verkeerde quote, aangepast!
Nog steeds de verkeerde quote. Je haalt mij aan, maar ik heb helemaal niks gezegd over loginproblemen.

• Coffeeroam
Jelle Steenbergen schreef op donderdag 25 december 2025 @ 14:17:
Forfaitair rendement op spaartegoeden gaat in 2026 van 1,44% naar 1,28%. De vermogensrendementsheffing wordt dus mogelijk iets lager voor sparen.
Let op dit getal is een voorlopige schatting, wordt pas definitief vastgesteld na afloop van het kalenderjaar, wanneer de gemiddelde rendementen over dat jaar bekend zijn.

Bron: https://open.overheid.nl/...fe-a54b-cebf13427ab5/file (tabel 10)
Dit zijn de voorlopige forfaitaire rendementen (zoals in de voorlopige aanslagen). Die van 2025 gaat nog naar 1.36% in werkelijkheid (van 1.44%).

• Jelle Steenbergen
Coffeeroam schreef op donderdag 25 december 2025 @ 16:39:
[...]

Dit zijn de voorlopige forfaitaire rendementen (zoals in de voorlopige aanslagen).
Klopt, dat staat ook in mijn post.
Die van 2025 gaat nog naar 1.36% in werkelijkheid (van 1.44%).
Ook die 1,36% (komma, geen punt) is nog niet definitief.

• Coffeeroam
Mijn diepste excuses voor het gebruik van een punt als decimaalteken.

Al met al moet je in 2025 een rente van meer dan 2.9% (of 2,9%) hebben behaald wil je de inflatie de baas zijn geweest. En als je boven de heffingsvrije vermogensgrens zit nog meer.

https://www.bnr.nl/nieuws...en-duitsers-duur-te-staan

• mpandroid
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 12:15
Nordax Bank gaat de variabele rente op de spaarrekening verhogen van 1,84% p.j. naar 1,86% p.j. Het nieuwe rentetarief wordt effectief op 29.12.2025.
Bron: email van Raisin

• Jelle Steenbergen
Heh, no worries, maar gezien we aan het mierenneuken waren. 😝

Die 2,9% gaat alleen over november en is toevallig de maand waarin deze tot nu toe het minste steeg. Gemiddeld over 2025 (t/m november) is de CPI met 3,3% gestegen.
https://www.cbs.nl/nl-nl/cijfers/detail/83131NED
Definitief CPI cijfer voor december en de CPI voor 2025 volgen op 13 januari.

Dan heb je ook nog de 'echte' inflatie, die kun je iets hoger schatten, voornamelijk door koop- en huurprijzen woningen. De zorgverzekering die ongeveer gelijk bleef is wel een (eenmalige) meevaller voor komend jaar.
https://indeflatie.nl/echte-inflatie-nederland/

Al met al blijft inflatie de baas blijven inderdaad een worsteling. Gelukkig hebben we topics zoals deze!

• Jelle Steenbergen
Een vergelijkbare actie als de vorige bij NIBC, voor nieuwe klanten.
Open voor 31 december een rekening en stort minimaal €250, laat het staan tot eind januari en krijg €25 bonus.
https://nibc.nl/particulieren/sparen/valentijnsbonus/
https://nibc.nl/particuli...jnsbonus/actievoorwaarden

• W1ck1e
Coffeeroam schreef op vrijdag 26 december 2025 @ 08:55:
....

Al met al moet je in 2025 een rente van meer dan 2.9% (of 2,9%) hebben behaald wil je de inflatie de baas zijn geweest. En als je boven de heffingsvrije vermogensgrens zit nog meer.

https://www.bnr.nl/nieuws...en-duitsers-duur-te-staan
Van dat linkje:

de ronkende kop
Spaarzaamheid komt Nederlanders en Duitsers duur te staan
de nuancering:
Nederlanders en Duitsers zullen naar verwachting tot minstens halverwege 2026 zien dat hun spaargeld in waarde daalt, omdat de inflatie hoger ligt dan de spaarrente.
&
Nederlandse huishoudens hebben voor een totaalbedrag van 518,4 miljard euro op spaarrekeningen staan. Ook hebben ze voor 108,3 miljard euro op betaalrekeningen van Nederlandse banken.
Het lijkt mij dat burgers waarvan het saldo op de betaalrekening staat het meeste last hebben van de inflatie.

Geld niet sparen maar uitgeven (aan overbodige zaken) om inflatie op spaargeld te voorkomen is volgens mij niet de slimste keuze.

[ Voor 9% gewijzigd door W1ck1e op 26-12-2025 10:57 ]

• DjoeC
  • Nu online
Nou vooruit, een aanbieding voor de ECHTE rendementzoekers: https://nibc.nl/particulieren/sparen/valentijnsbonus

Voor nieuwe klanten, inleg minimaal (of maximaal...) 250,-, moet 31 december bij NIBC binnen zijn, Bonus op 12 februari € 25,-, ofwel maximaal 10% in 6 weken (zeg > 80% op jaarbasis). Ik ga er even vanuit dat de "normale" spaarrente daar nog bij komt. Beperkt beschikbaar!

• W1ck1e
DjoeC schreef op vrijdag 26 december 2025 @ 14:22:
Nou vooruit, een aanbieding voor de ECHTE rendementzoekers: https://nibc.nl/particulieren/sparen/valentijnsbonus

Voor nieuwe klanten, inleg minimaal (of maximaal...) 250,-, moet 31 december bij NIBC binnen zijn, Bonus op 12 februari € 25,-, ofwel maximaal 10% in 6 weken (zeg > 80% op jaarbasis). Ik ga er even vanuit dat de "normale" spaarrente daar nog bij komt. Beperkt beschikbaar!
Reken even uit wat het percentage is als je van die 25 euro een winnend staatslot hebt gekocht.

• DjoeC
  • Nu online
W1ck1e schreef op vrijdag 26 december 2025 @ 15:10:
[...]

Reken even uit wat het percentage is als je van die 25 euro een winnend staatslot hebt gekocht.
Nee, niet relevant voor dit topic want dat gaat niet over sparen.

Daarbij, ik doe niks met de Staatsloterij, alleen met de Vriendenloterij vanwege het rendement in de vorm van kortingen op concerten, musea, dagjes uit waardoor de investering op jaarbasis rond nul ligt. Een eventuele prijs is dan een extra met een percentage van ~∞. Maar, zelfs dat hoort niet in dit topic thuis ;)

• W1ck1e
DjoeC schreef op vrijdag 26 december 2025 @ 15:43:
[...]

Nee, niet relevant voor dit topic want dat gaat niet over sparen.

Daarbij, ik doe niks met de Staatsloterij, alleen met de Vriendenloterij vanwege het rendement in de vorm van kortingen op concerten, musea, dagjes uit waardoor de investering op jaarbasis rond nul ligt. Een eventuele prijs is dan een extra met een percentage van ~∞. Maar, zelfs dat hoort niet in dit topic thuis ;)
Ik vond het omrekenen naar een rentepercentage per jaar dus al niet relevant. ;)

• DjoeC
  • Nu online
W1ck1e schreef op vrijdag 26 december 2025 @ 15:45:
[...]

Ik vond het omrekenen naar een rentepercentage per jaar dus al niet relevant. ;)
Gezien het soms gebrekkige inzicht in percentages zoals een paar dagen geleden in dit onderwerp bediscussieert, lijkt me dat het rekenen met "effectieve" percentages op jaar basis best wel relevant is. Ik had alleen weinig zin om het exact uit te rekenen vandaar >80%. Het jammere is alleen dat de looptijd maar zo'n 43 dagen is.

Niet anders dan de percentages zoals Raisin die bijvoorbeeld gebruikt ;)

• W1ck1e
DjoeC schreef op vrijdag 26 december 2025 @ 15:53:
[...]

Gezien het soms gebrekkige inzicht in percentages zoals een paar dagen geleden in dit onderwerp bediscussieert, lijkt me dat het rekenen met "effectieve" percentages op jaar basis best wel relevant is. Ik had alleen weinig zin om het exact uit te rekenen vandaar >80%. Het jammere is alleen dat de looptijd maar zo'n 43 dagen is.

Niet anders dan de percentages zoals Raisin die bijvoorbeeld gebruikt ;)
Dat klopt, maar deze 25 euro krijg je maar een keer. Dat duurt dan toevallig 6 weken. En bij 250 euro is het 10%. Los van de looptijd.

• Coffeeroam
Jelle Steenbergen schreef op vrijdag 26 december 2025 @ 10:48:
Heh, no worries, maar gezien we aan het mierenneuken waren. 😝

Die 2,9% gaat alleen over november en is toevallig de maand waarin deze tot nu toe het minste steeg. Gemiddeld over 2025 (t/m november) is de CPI met 3,3% gestegen.
https://www.cbs.nl/nl-nl/cijfers/detail/83131NED
Definitief CPI cijfer voor december en de CPI voor 2025 volgen op 13 januari.

Dan heb je ook nog de 'echte' inflatie, die kun je iets hoger schatten, voornamelijk door koop- en huurprijzen woningen. De zorgverzekering die ongeveer gelijk bleef is wel een (eenmalige) meevaller voor komend jaar.
https://indeflatie.nl/echte-inflatie-nederland/

Al met al blijft inflatie de baas blijven inderdaad een worsteling. Gelukkig hebben we topics zoals deze!
BNR had geen bron vermeld, maar het was van de CPI.
By the way (o sorry, dat is een anglicisme (o excuus, 'sorry' is eigenlijk ook een anglicisme ;) ), inflatie wordt normaal gerekend op jaarbasis, dus ook als dat cijfer in november wordt gepubliceerd dan gaat het over een heel jaar.
En ja, de waarde hangt af van welke prijzen je in beschouwing neemt.

• Juan
Blijkbaar zijn ze aan het werk bij Advanzia op 2e kerstdag. Ze reageren eindelijk op diverse mails iz afwijkende rente uitkeringen vanaf September

Maar het verhaal en berekening is wat vaag
Reactie op een mail iz September

//
Interest on your Advanzia instant access savings account is calculated on a daily basis.
Interest is calculated from the first to the last day of the month and then credited to your instant access savings account.

Interest is calculated using the following formula:
Interest = (number of interest days*nominal annual interest rate*deposits)/36500
//

Vervolgens sturen ze 3 berekeningen iz September , October en November. Maar echter word er bij elke maand. Minimaal 1 dag minder berekend

September bestaat uit 30 dagen, maar ze bereken rente over 28 dagen
October bestaat 31 dagen , berekening 30 dagen
November bestaat uit 30 dagen berekening 29 dagen.

Ik heb ze dat teruggemaild dat ze dagen vergeten. Volgensmij moet er over elke dag rente berekend worden (als ik uitga van de formule die ze aangeven)

Maar die methodiek gaat zowiso scheef omdat het soms wel exact klopt, of maar enkele centen afwijking

Tevens was October goed, echter sturen ze wel een berekening over October,die 10 Euro verschilt met wat ze uitgekeerd hebben

• W1ck1e
Juan schreef op vrijdag 26 december 2025 @ 17:39:
Blijkbaar zijn ze aan het werk bij Advanzia op 2e kerstdag. Ze reageren eindelijk op diverse mails iz afwijkende rente uitkeringen vanaf September
...
Interest is calculated using the following formula:
Interest = (number of interest days*nominal annual interest rate*deposits)/36500
...
Ik heb ze dat teruggemaild dat ze dagen vergeten. Volgensmij moet er over elke dag rente berekend worden (als ik uitga van de formule die ze aangeven)
...
Je leest de formule fout. Er staat "interest days" niet "days". Er zijn dus "days" die geen "interest" geven. Bij stortingen en opnames heb je een "valutadatum". Als die afwijkt van wat jij verwacht krijg je van die verschillen zoals jij ze ervaart..

• Juan
Dank, ik heb het proberen te simuleren, hun berekening. Mijn berekening icm valutadagen klopt, deze heb ik zelfs sluitend gemaakt met het statement van ze.
Dus mijn excel komt qua valutadata overeen met wat er op hun statement staat.

En ze schrijven dat de rente dagelijks word berekend, ze schrijven niet dat ze bv een maand altijd op 30 dagen stellen. Ook zou het gek zijn, als je een saldo hebt van 40k op 8 nov, en op 10 nov 51k, dan ze dan over 9 november geen rente uitkeren.. zo'n gat lijk ik dus te zien. Met hun berekening zou ik in november zelfs te veel hebben gehad, met wat ze uitgekeerd hebben.

Denk dat deze persoon op 1e kerstdag een glaasje te veel op had, en daarom kromme berekeningen op een 2e kerstdag doorstuurt.

Maar even kijken wat ze hierover terug mailen. Want wat ik al zei, er zijn maanden waarbij het wel gewoon klopt.

Iemand anders die ook afwijkingen ziet met wat ze hebben gekregen, en de formule die ze zeggen te hanteren?

• W1ck1e
@Juan "Interest on your Advanzia instant access savings account is calculated on a daily basis." betekent dat ze bij de rente berekening (wanneer ze dat dan ook doen) kijken naar de saldi op dag basis. Elke dag geeft dagsaldo*rentepercentage/36500.
Ook zou het gek zijn, als je een saldo hebt van 40k op 8 nov, en op 10 nov 51k, dan ze dan over 9 november geen rente uitkeren..
Als dat is omdat je op 9 november geen saldo hebt dan lijkt mij dat correct. Als je wel op die dag saldo hebt moet je dat ook even noemen. Een bijschrijving op 9 november geeft wellicht geen rente (valutadag).

[ Voor 41% gewijzigd door W1ck1e op 27-12-2025 10:45 ]

• devriesjande
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
@Juan
Zoek eerst eens uit hoe een storting of opname meetelt in de renteberekening. Vaak krijg je wel rente over de dag waarop je een bedrag stort maar niet over de dag waarop je geld van de rekening haalt. Of andersom.

• W1ck1e
devriesjande schreef op zaterdag 27 december 2025 @ 10:48:
@Juan
Zoek eerst eens uit hoe een storting of opname meetelt in de renteberekening. Vaak krijg je wel rente over de dag waarop je een bedrag stort maar niet over de dag waarop je geld van de rekening haalt. Of andersom.
Van belang is ook hoe het dagsaldo wordt bepaald.
Is dat het saldo aan het begin of einde van de dag ? Of op moment X ? Of het laagste ? (Het hoogste zal wel nooit gebeuren)
Bij het laagste krijg je geen rente MEER, over de opname bij een opname. En NOG geen rente over een storting bij een storting.
"mijn banken" werken voor de meerderheid met saldo aan het eind van de dag.

verschillen met mijn spreadsheet wijt ik aan verschillen in afronding. Dat vermijd ik zo veel mogelijk door er voor te zorgen dat ik hele centen aan rente krijg per dag (of iets meer).
Saldo = geheel-getal*3,65 euro/rentepercentage
Zo geeft de nieuwe RenteBoost rekening (2,85%) via Raisin per 128,08 euro 1 cent rente per dag

[ Voor 19% gewijzigd door W1ck1e op 27-12-2025 13:30 ]

• Juan
Dank voor alle reacties. Echter wat ik aangaf reken ik over de valutadatum. Elke storting/opname had de valutadatum van de dag van opname of storting. En in dit voorbeeld was er op 9 nov uiteraard 40k

Ik kijk even waar ze met dec mee komen.

Of is het dit?
Interest is calculated from the first to the last day of the month

Tot de laatste dag van maand of t/m? Zouden ze de laatste dag van de maand geen rente geven?

Alleen strookt dat weer niet met het verleden

• Cindy79
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 20-02 19:04
Ik zie verschillende acties die lopen de ASN bank, de NIBC.
En Tijdslotsparen heb ik ook al eens gedaan dit jaar.

Als voorbeeld, ik wil dus weer Tijdslot gaan gebruikten voor 3 maanden, dat is 1,75%.
Na 90 dagen is dat vrij.
Kan ik dan nog een deposito bij de Asn of nibc doen voor 9 maanden.
Ik zie wel 9 maanden staan, en komt ie dan weer vrij naar mn Rabo rekening incl rente.

• W1ck1e
Cindy79 schreef op zaterdag 27 december 2025 @ 13:53:

Als voorbeeld, ik wil dus weer Tijdslot gaan gebruikten voor 3 maanden, dat is 1,75%.
Na 90 dagen is dat vrij.
Ik zie wel 9 maanden staan, en komt ie dan weer vrij naar mn Rabo rekening incl rente.
Je kunt, als je wilt, bij verschillende banken deposito's aanhouden. Of bedoel je dat niet ?
Waarom tijdslotsparen ? Leuk voor de bank, niet voor de klant. Zoek maar eens op die term in dit draadje.

• Coffeeroam
Juan schreef op zaterdag 27 december 2025 @ 13:08:
Dank voor alle reacties. Echter wat ik aangaf reken ik over de valutadatum. Elke storting/opname had de valutadatum van de dag van opname of storting. En in dit voorbeeld was er op 9 nov uiteraard 40k

Ik kijk even waar ze met dec mee komen.

Of is het dit?
Interest is calculated from the first to the last day of the month

Tot de laatste dag van maand of t/m? Zouden ze de laatste dag van de maand geen rente geven?

Alleen strookt dat weer niet met het verleden
Ik denk dat ze wel bedoelen "to" the last day of the month.
Mijn berekeningen komen overeen met de rentebetalingen als ik de rente tot de laatste dag van de maand optel en als het wordt uitgekeerd op de 1e van de volgende maand.
De rente die je op dag 1 van de maand opbouwt is dus gerekend over het saldo van de laatste dag van de maand, maal de rente die op die laatste dag geldt.
Er wordt geen dag overgeslagen of zo.

• Juan
Ik snap het gewoon niet. Omdat ze in September over 28 dagen spreken, en oktober 29 dagen (hun berekening)

En normaal gesproken scheelt het maar centen of een euro of zo. Sinds dat nieuwe systeem wijkt het vaker af.

• W1ck1e
Juan schreef op zaterdag 27 december 2025 @ 17:21:
Ik snap het gewoon niet. Omdat ze in September over 28 dagen spreken, en oktober 29 dagen (hun berekening)
...
Laat zo'n berekening eens zien. Precies wat ze schrijven. Niet interpreteren.

• DjoeC
  • Nu online

Na 90 dagen is dat vrij.
Tja, ik zou hier eens kijken. Niet de opname beperkingen van tijdslot sparen, wel 2.8% en dat ook nog eens voor 180 dagen ipv 90. Je moet dan wel zelf de kracht hebben om t geld niet eerder op te nemen ;)

• Juan
W1ck1e schreef op zaterdag 27 december 2025 @ 17:29:
[...]

Laat zo'n berekening eens zien. Precies wat ze schrijven. Niet interpreteren.
Zie PB

• GroteVoet459
Na 90 dagen is dat vrij.
Let op: het is niet 90 dagen nadat je het er op zet automatisch weer vrij.
Het wordt pas minimmaal 90 dagen nadat je gezegd heb dat je het wilt opnemen vrijgegegen.
Dus als je het er 90 dagen na het storten weer af wilt halen moet je direct na het storten al een opname inplannen.

Maar als je met 90 dagen / 3 maanden toch weer met je geld wilt gaan schuiven zijn er veel betere opties met de nieuwe klanten-aanbiedingen, zelfs als je in NL wilt blijven (Yapi, Raisin, Garantie, Nexent) en die zijn helemaal vrj opneembaar en de rentes zijn gegarandeerd én hoger dan 3-maands deposito's.

• Cindy79
Dank jullie wel.

Ja klopt met tijdsparen je moet dan opdracht geven.

Ik wil dus een deposito waar ik dus bij kan.
Heb ook al mn groen tot t maximale aangevuld, de 26715 als ik het goed heb.
Bigbank heb ik overgelezen leuke rente maar is estland?
Maar waar kan ik vinden de deposito s die kort zijn.
Die voor een jaar die kan niet open tussentijds.

• W1ck1e
Cindy79 schreef op zondag 28 december 2025 @ 13:44:
Dank jullie wel.

Ja klopt met tijdsparen je moet dan opdracht geven.

Ik wil dus een deposito waar ik dus bij kan.
Heb ook al mn groen tot t maximale aangevuld, de 26715 als ik het goed heb.
Bigbank heb ik overgelezen leuke rente maar is estland?
Maar waar kan ik vinden de deposito s die kort zijn.
Die voor een jaar die kan niet open tussentijds.
vergeet tijdsparen.
zoek vrij opneembaar met een leuke gegarandeerde nieuwe klanten rente.
tussentijds opnemen bij deposito's heeft vaak voorwaarden.

begin hier

[ Voor 7% gewijzigd door W1ck1e op 28-12-2025 13:49 ]

• Cindy79
Dankje wel.

Ik zit even te kijken bij nexent, en dan de actie is 3 maanden. Mag je het daarna er weer afhalen of moet het blijven staan regen de rente die ze dan op hun spaarrekening hebben.

Mag ook pb worden uitgelegd, zodat ik topic niet vervuil😉

• W1ck1e
Cindy79 schreef op zondag 28 december 2025 @ 14:12:
Dankje wel.

Ik zit even te kijken bij nexent, en dan de actie is 3 maanden. Mag je het daarna er weer afhalen of moet het blijven staan regen de rente die ze dan op hun spaarrekening hebben.

Je mag het tijdens en na de actie eraf halen. De opgebouwde rente raak je niet kwijt, maar die loopt dan niet meer op. Die wordt uitbetaald met oud en nieuw 2026/27. Of eerder zodra je de rekening opheft/sluit
Garanti heeft een hogere rente voor 6 maanden (ook vrij opneembaar)
Na de actie is de rente waarschijnlijk lager met niet met terugwerkende kracht..

Er zijn meer nieuwe spaarders die deze vragen hebben. Dus daarom maar even hier.

• Coffeeroam
Cindy79 schreef op zondag 28 december 2025 @ 14:12:
Dankje wel.

Voor degenen die acties zoeken: ik vind deze site ook altijd best wel goed voor het vinden van actierentes.
Ze staan overigens niet op volgorde van rente. Bv. YapiKredi op nr. 8, met welkomstrente 3.00%.

• Cindy79
Ik ben verschillende banken de reviews aan het lezen.
Zitten 5* en ook 1* tussen,
De garanti bank wie heeft deze. Die heeft 3 %welkoms rente voor een half jaar.
En daarna zou ik bijv. Nexent kunnen doen voor 3 maanden voor 2,75%, en dan nog 1voor 3maanden.
Okee ongeacht de rente natuurlijk.

Een goede uitleg vergt even tijd voor mij.
Vorig jaar had ik Klarna met een klein bedrag.
Maar dit is een wat groter.
Beter 1keer teveel gevraagd dan te weinig

• W1ck1e
Cindy79 schreef op zondag 28 december 2025 @ 15:20:
En daarna zou ik bijv. Nexent kunnen doen voor 3 maanden voor 2,75%, en dan nog 1voor 3maanden.

Eigen ervaringen hebben meer waarde, je kunt met een klein bedrag beginnen. Test stortingen en opnames. En daarna meer geld storten. Maar ze zijn allemaal prima. (ik spaar bij al deze 3, en meer) Het hoeft allemaal niet spannend te zijn.

• GroteVoet459
Hou bij beoordelingen in de gaten dat klagers eerder zullen reageren dan tevreden klanten.
En wij Nederlanders geven bijna nooit een perfecte score.

Ik heb in juli een 3-maanden nieuwe-klanten actie bij Garantie gepakt. Aanmelden ging simpel en vlot.
Toen die actie in oktober af liep was er een nieuwe actie, nu voor 6 maanden; na een email werd mijn lopende actie-periode met 3 maanden verlengt.

Ben daar nu aan het opzeggen (lijkt ook simpel te gaan) en dat geld gaat dan naar Advanzia voor minimaal de komende 3 maanden (die bank biedt soms verlengingen aan).

• Nougat
  • Registratie: Juli 2016
  • Nu online
Hier ook goede ervaringen met Garanti Bank

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Waar haal je 3% vandaan? Ik zie 2,80% rente op jaarbasis voor nieuwe klanten.

KIA EV3 GT-Line LR  iPhone 17 Pro  MacBook Air M4  iMac M4  iPad mini 6  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

• waalkachel2
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 11:07

Zelf ben ik zeer tevreden over de banken van Turkse oorsprong met acties; yapikredi, nexentbank en garantibank. Allemaal onder het Nederlandse DGS
Openen ging bij mij binnen een dag, allemaal hebben ze twee traps verificatie bij geld opnemen, dus ook zeer veilig. Grote bedragen opnemen bij yapikredi doe je telefonisch (boven de €25.000 per dag)

• Hans Denhaag
  • Laatst online: 14:00
Inderdaad, niks mis met de Turkse banken. Heb zelf Yapi en Garanti.

Wiskunde is de taal van de natuur.

• rechtsherstel
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 20-02 22:58
waalkachel2 schreef op zondag 28 december 2025 @ 16:43:
[...]

Zelf ben ik zeer tevreden over de banken van Turkse oorsprong met acties; yapikredi, nexentbank en garantibank. Allemaal onder het Nederlandse DGS
Openen ging bij mij binnen een dag, allemaal hebben ze twee traps verificatie bij geld opnemen, dus ook zeer veilig. Grote bedragen opnemen bij yapikredi doe je telefonisch (boven de €25.000 per dag)
Bij YapiKredi kun je digitaal max € 50.000 per dag opnemen, € 25.000 via de site en nog eens € 25.000 met je mobiel.

• Cindy79
Was ik nog even, na de actie van 3 of 6 maanden kan je dan de rekening opzeggen, lees dat het dan word omgezet naar de reguliere rente

• Impuls-1
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 10:14

Ik mis bij Garantibank wel de tweetraps verificatie bij inloggen. Dat maakt het gevoelig voor hackers. En alsof de duvel er mee speelt, vanochtend storing bij Garantibank, rekening gegevens worden niet geladen.

• Harbo
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
@Impuls-1 Garantibank heeft blijkbaar nu een perfromance issue. Jij moet even wachten. Net een transactie gedaan. M.b.t. MFA : bij inloggen idd hebben ze dat niet maar jij kan geen enkel transactie uitvoeren zonder SMS op je telefoon te krijgen. Bovendien geld overmaken kan alleen naar je vaste tegenrekining.

• GroteVoet459
Gisteravond de rekening bij Garanti Bank (nieuwe klantenactie van juli, 2,55% voor 3+3 maanden) opgezegd en zojuist is het spaargeld inclusief de opgebouwde rente al aangekomen op de tegenrekening bij mijn thuisbank - prima service.

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-02 09:33
Cindy79 schreef op maandag 29 december 2025 @ 10:07:
Was ik nog even, na de actie van 3 of 6 maanden kan je dan de rekening opzeggen, lees dat het dan word omgezet naar de reguliere rente
Na afloop van de actieperiode krijg je de reguliere rente. Je kunt er dan voor kiezen om de rekening te beëindigen, dan krijg je de rente direct i.p.v. dat je tot 1 januari van het jaar er na moet wachten.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

• r3mi3
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09:08
Impuls-1 schreef op maandag 29 december 2025 @ 10:13:
[...]

Ik mis bij Garantibank wel de tweetraps verificatie bij inloggen. Dat maakt het gevoelig voor hackers. En alsof de duvel er mee speelt, vanochtend storing bij Garantibank, rekening gegevens worden niet geladen.
Hoe bedoel je gevoeliger voor hackers?
Het enige wat ze zouden kunnen doen is het geld overmaken naar je gekoppelde rekening. Niet dat het handig is maar dit is wel een extra veiligheidsmechanisme.

• ah-klapkrat
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 20-02 21:51
.

[ Voor 99% gewijzigd door ah-klapkrat op 29-12-2025 13:37 . Reden: storing ]

• Bar_en_boos
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Even een vraag over Yapi Kredi. Bij het aanmaken van een account moet ik mijn tegenrekening invoeren. Daar blijft ie op hangen. Kan het zijn dat bij het aanmaken van een 1-persoons Yapi Kredi account je niet een en/of rekening kunt opgeven?

• W1ck1e
Bar_en_boos schreef op maandag 29 december 2025 @ 13:41:
Even een vraag over Yapi Kredi. Bij het aanmaken van een account moet ik mijn tegenrekening invoeren. Daar blijft ie op hangen. Kan het zijn dat bij het aanmaken van een 1-persoons Yapi Kredi account je niet een en/of rekening kunt opgeven?
Spijker-Kop (volgens mij)

• TvanW
  • Registratie: Augustus 2017
  • Niet online
Bar_en_boos schreef op maandag 29 december 2025 @ 13:41:
Volgens mij moet je gewoon alleen jou naam van die en/of rekening opgeven.
Bij mij werkt het prima.

• Bar_en_boos
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
TvanW schreef op maandag 29 december 2025 @ 13:49:
[...]

Volgens mij moet je gewoon alleen jou naam van die en/of rekening opgeven.
Bij mij werkt het prima.
Als ik in de app bij het invulscherm van het IBAN mijn en/of tegenrekening invoer en op opslaan en doorgaan druk, komt er een roze balk met uitroepteken boven te staan. Vervolgens niets. Vreemd.
Ik kan niet anders concluderen dat een 1-persoons Yapi Kredi account niet matched met een 2-persoons tegenrekening.

• Dir123
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 13:41
Garantibank wordt nu al dagenlang de rente niet meer geupdate. Dacht eerst dat dit vanwege Kerstsdagen en weekend was, maar vandaag ook nog geen cent erbij

Meer mensen last hiervan?

• TvanW
  • Niet online
Bar_en_boos schreef op maandag 29 december 2025 @ 15:27:
[...]

Als ik in de app bij het invulscherm van het IBAN mijn en/of tegenrekening invoer en op opslaan en doorgaan druk, komt er een roze balk met uitroepteken boven te staan. Vervolgens niets. Vreemd.
Ik kan niet anders concluderen dat een 1-persoons Yapi Kredi account niet matched met een 2-persoons tegenrekening.
Nou mijn conclusie zou zijn dat de input niet goed (IBAN?) is...er is toch nog geen naam nummer controle geweest?

• TvanW
  • Niet online
Dir123 schreef op maandag 29 december 2025 @ 15:52:
Garantibank wordt nu al dagenlang de rente niet meer geupdate. Dacht eerst dat dit vanwege Kerstsdagen en weekend was, maar vandaag ook nog geen cent erbij

Meer mensen last hiervan?
Dat doen ze voor de kerstdagen en/of het weekend...netjes toch?
Pagina: 1 ... 175 ... 185 Laatste

Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.

Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.

Trade Republic heeft zijn eigen topic.

We willen hier geen persoonlijke updates zien, dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.

Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling