Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !
Openbank (Spaans) zit daar net wat boven met 3.65% voor 6mnd op je spaarrekening. Deposito daar is 3.4% voor 1jr dus minder gunstig.President schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 15:36:
Een spaarrekening geeft een hogere rente dan een deposito van 1 jaar.... Is op de spaarrekening maar wel een vaste rente voor 6 maanden staat op de website, maar dat is in ieder geval 3,55%
Idd: Slappyjoez in "Het spaartopic - Deel 4"Drardollan schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 15:46:
[...]
Mega dank voor deze post. Ik probeerde er ook in te komen met bovenstaande als gevolg. Maakte mij al zorgen. Maar aangezien ik dus niet alleen ben hierin zal het wel een storing zijn.
https://www.raisin.nl/storingen-onderhoud/
OpenBank is gewoon heel erg traag met overboekingen naar (voor hun) buitenland - kost minimaal 1 werkdag.ascent schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 15:55:
Grappig, inloggen lukt hier wel. Zit nog even te wachten tot de overschrijving vanuit Spanje aankomt bij Raisin. Voelt toch altijd wat gek, als je geld "ergens" in limbo hangt
Dat gekke gevoel raak je na 2 jaar wel kwijt
Nou, als 't geld er na 2 jaar NOG niet is .....GroteVoet459 schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 16:08:
[...]
OpenBank is gewoon heel erg traag met overboekingen naar (voor hun) buitenland - kost minimaal 1 werkdag.
Dat gekke gevoel raak je na 2 jaar wel kwijt
Inderdaad een prima keuze! Nederlands garantiestelsel, gegarandeerd 6 maanden een hoge rente, makkelijk aan te vragen.President schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 15:36:
Na lang tobben en meerdere posts hier is het nieuwe kalenderjaar begonnen en ben ik deze week vrij: tijd om een rekening te gaan openen! Ik was al eerder bij een bank begonnen, maar dan werd je ergens binnen volgens mij twee dagen gebeld voor verificatie.... Dat lukt niet echt met mijn werk.
Dus nu maar bezig met een aanvraag via de app van https://www.crediteurope.nl/ voor een spaarrekening
Een spaarrekening geeft een hogere rente dan een deposito van 1 jaar.... Is op de spaarrekening maar wel een vaste rente voor 6 maanden staat op de website, maar dat is in ieder geval 3,55%
Alleen Raisin lijkt hogere rente te geven bij een 1 jaar deposito?
Gaat om 50.000, wil uiteraard wel dekking bij bank problemen
Een ding waar je misschien wel aan moet wennen: geen instant payments. Boek je ‘s ochtends geld over, dan zal het in de middag er staan. Ben je wat later op de dag? Houd dan rekening met de volgende dag.
Hoe doen jullie het altijd, vraag je eerst een product aan en maak je dan geld over?
Geen consequenties - de Raisin-rekening doet niet aan rente, plus of min.brambello schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 16:19:
Als je op Raisin een negatief bedrag hebt (omdat je een nieuw product hebt aangevraagd maar het over te maken geld nog niet binnen is, heeft dat dan negatieve consequenties (te betalen rente o.i.d., lijkt mij niet maar ik vraag het toch maar even hier)?
Hoe doen jullie het altijd, vraag je eerst een product aan en maak je dan geld over?
Ik doe altijd eerste de aanvraag - vaak komt er geld aan (bijvoorbeeld van een aflopende deposito, of een aangevraagde opname) en dan gaat de actie direct door zodra het geld er is, ook als dat 's nachts zou zijn.
Enige nadeel is dat elke transactie die je nu doet gebruikt wordt om de hangende reservering te voldoen. Dus even geld overboeken voor iets anders (via Raisin) is nu niet mogelijk. Alle acties worden in volgeorde van anvragen afgehandeld, dus plan slim.
Daar ben ik ook wel benieuwd naar, of Raisin de aanvraag van een spaarproduct al in gang zet bij de partnerbank, als het geld nog niet op de Raisin-rekening staat.brambello schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 16:19:
Al meermaals beantwoord: Raisin zet niets door tot het benodigde bedrag op je Raisin-rekening staat.FreshM schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 16:48:
[...]
Daar ben ik ook wel benieuwd naar, of Raisin de aanvraag van een spaarproduct al in gang zet bij de partnerbank, als het geld nog niet op de Raisin-rekening staat.
Dit staat ook in de email die je bij de aanvraag ontvangt:
In de app/website krijg je ook een mooie popupIndien u het nog niet hebt gedaan, maak dan het gewenste inlegbedrag (afkomstig van uw tegenrekening en/of een ander Raisin spaarproduct) over op uw Raisin-rekening. Zodra het bedrag is aangekomen, kunnen we de opening van uw xxx afronden.
[ Voor 32% gewijzigd door GroteVoet459 op 02-01-2024 16:56 ]
Neen. De aanvraag wordt pas doorgezet als deze compleet is. Dat betekent dat zowel het geld gereserveerd moet zijn als dat de eventuele papieren aangeleverd moeten zijn. En als papieren nodig zijn zal Raisin daarvan eerst de controle doen. Geld storten en controle papierwerk / aanvraag zal wel naast elkaar plaatsvinden, maar voordat de aanvraag wordt doorgestuurd moeten wel beide zaken afgerond zijn.FreshM schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 16:48:
[...]
Daar ben ik ook wel benieuwd naar, of Raisin de aanvraag van een spaarproduct al in gang zet bij de partnerbank, als het geld nog niet op de Raisin-rekening staat.
Raisin heeft het inmiddels aangepast, in het overzicht staat nu ook bij Orange Bank het label "Geen Bronbelasting"Novax schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 10:11:
In het overzicht op de website ontbreekt nog wel de notitie "Geen Bronbelasting" bij Orange Bank
" Opmerking: Vanaf 05-01-24 geldt een nieuw rentetarief van 3.35 p.j. in plaats van 4 p.j
Om het huidig geldende rentetarief van 4 p.j. te ontvangen, dient uiterlijk de werkdag vóór 05-01-24 te zijn voldaan aan alle voorwaarden om uw aanvraag tijdig te kunnen doorsturen naar de bank. Vanaf 05-01-24 wordt uw termijndeposito geopend met het nieuwe rentetarief van 3.35 p.j. "
@President hehe, eindelijkPresident schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 15:36:
Na lang tobben en meerdere posts hier is het nieuwe kalenderjaar begonnen en ben ik deze week vrij: tijd om een rekening te gaan openen!
Alleen Raisin lijkt hogere rente te geven bij een 1 jaar deposito?
was even benieuwd welk rente percentage je dan krijgt na dat half jaar
3,55 % lijkt veel, maar heb zelf nu 3,28 % bij Nordax;
Ik had zelf voor Raisin gekozen, maar goed...
Normale rente bij CEB is bij mijn weten 1,77%. Totaal niet interessant dus. Maar de depisitos waren daar tot een maand of terug wel redelijk aantrekkelijk (geen 4%, maar wel meer dan 3,50%). Zeker onder Nederlands DGS.JAN-B schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 17:37:
[...]
@President hehe, eindelijk![]()
was even benieuwd welk rente percentage je dan krijgt na dat half jaar![]()
3,55 % lijkt veel, maar heb zelf nu 3,28 % bij Nordax;
Ik had zelf voor Raisin gekozen, maar goed...
Bij de grootste verzekeraar van Nederland heb ik de rente ook nog niet ontvangen. Idem voor de rente op mijn beleggersrekening bij de op één na grootste bank van Nederland.RobertMe schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 15:53:
Mooi man, die spaarrekening onder voorwaarden van Progetto. Rente uitkering is jaarlijks "ergens in de eerste week van januari" (oftewel: ook vandaag nig niet ontvangen), en dan lees ik ook nu pas dat het volgens "ACT/360" berekend wordt. Dus het geld dat er een vol jaar op staat krijg je 5 dagen geen rente over. Da's lekker geld besparen voor hun dus.
Klopt, 3,50% krijg je bij ceb nu alleen nog voor 7 jr.....Op zich de 3 en 4 jr voor 3,45 zijn voor NL Dgs ook nog wel redelijk te noemen daar...maar idd nu nog iets onder die aktierente van max 6 mndRobertMe schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 17:48:
[...]
Normale rente bij CEB is bij mijn weten 1,77%. Totaal niet interessant dus. Maar de depisitos waren daar tot een maand of terug wel redelijk aantrekkelijk (geen 4%, maar wel meer dan 3,50%). Zeker onder Nederlands DGS.
Maar zoals eerder ook al gepost staat bij de voorwaarden, The campaign ends on January 1, 2024.ebk71 schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 17:37:
Toch even posten: Advanzia, 4,13% voor 3 maanden, vrij opneembaar. Hier ook weer een nieuwe rekening aangevraagd.
Dus nog even afwachten wat het nu daadwerkelijk is?
Dan niet, maar als nieuwe klant wel. Je kunt bijv. wel 3,5% rente hebben via Raisin, maar daarvan weet je dat het dagelijks kan worden aangepast.RobertMe schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 17:48:
[...]
Normale rente bij CEB is bij mijn weten 1,77%. Totaal niet interessant dus.
Dan is een bank met Nederlands DGS die in ieder geval de komende 6 maanden gegarandeerd 3,55% geeft juist weer erg interessant.
Hetzelfde verhaal bij Advanzia. In de basis 1,61% dus je zou zeggen niet interessant, maar volgens mij heeft 99% van de Advanzia gebruikers hier in 2023 gemiddeld een hogere vrije opneembare rente gehad door het (steeds opnieuw gebruik maken van het) actieftarief.
Wanneer we een bedrag, hoger dan de vrije schenking limiet, overmaken van onze gezamenlijke tegenrekening, moeten we dan rekening houden met schenkbelasting?
Nee hoor, check de duitstalige site maar. Op de engelse staat het gewoon verkeerd.rube schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 19:00:
[...]
Maar zoals eerder ook al gepost staat bij de voorwaarden, The campaign ends on January 1, 2024.
Dus nog even afwachten wat het nu daadwerkelijk is?
Mij is onlangs door CEB verteld dat ze geen gezamenlijke rekeningen meer faciliteren. Hij moet nu dus alleen op mijn naam blijven staan.zit schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 19:28:
Wellicht dat dit al eerder besproken is, maar ik heb zojuist een rekening geopend bij CEB met het idee er een gezamenlijke (extra) spaarrekening van te maken met mijn vriendin.
Ah, bedankt! Wel slecht dat het verschilt van elkaar.ebk71 schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 20:02:
[...]
Nee hoor, check de duitstalige site maar. Op de engelse staat het gewoon verkeerd.
Yep... Ook overschrijvingen van mijn tegenrekening komen niet binnen. Kost zo toch (een) rentedag(en).Drardollan schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 20:06:
Niet alleen inloggen bij Raisin lijkt stuk te zijn, ik heb bij de Raisin eigen rekening transacties die afgerond zijn maar nog niet op de rekeningen staan.
Hopelijk fixen ze het snel.
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
- 6 maanden: 3,75% naar 3,67%
- 9 maanden: 3,82% naar 3,72%
- 6 maanden: 3,50% naar 3,25%
- 9 maanden: 3,50% naar 3,00%
- 1 jaar: 3,50% naar 3,00%
- 1.5 jaar: 3,25% naar 2,50%
- 2 jaar: 3,00% naar 2,25%
- 3 jaar: 2,75% naar 2,00%
- 4 jaar: 2,75% naar 1,75%
- 5 jaar: 2,75% naar 1,75%
Zal wel geen rentedagen kosten, dat zetten ze vast nog goed.TFHfony schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 20:21:
[...]
Yep... Ook overschrijvingen van mijn tegenrekening komen niet binnen. Kost zo toch (een) rentedag(en).
Hopelijk fixen ze het snel.
Kan nog alle kanten op gaan. Ik snap de meerwaarde van dat verlengen op lange termijn ook niet.sanook schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 20:06:
Ik heb een aanbieding voor verlenging gehad bij Banca Progetto voor een 6 mnd deposito tegen 3,8% die eind januari afloopt. Ik kan niu verlengen voor bv weer 6 maanden tegen 4%. Als ik mij daar voor aanmeld is dan die 4% gegarandeerd of kan dit nog (naar beneden) wijzigen?
Maar zou ik een CEB rekening die op mijn naam staat ook kunnen gebruiken als gezamenlijke spaarrekening? Of krijgen we dan te maken met schenkbelasting?Miersel schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 20:06:
[...]
Mij is onlangs door CEB verteld dat ze geen gezamenlijke rekeningen meer faciliteren. Hij moet nu dus alleen op mijn naam blijven staan.
Ik raad je aan om een echte en/of rekening te openen voor gezamenlijk sparen. Zo heb(ben) ik(wij) er een bij DHB bank. Niet de maximale rente, maar door het saldo niet al te hoog te maken valt de schade mee. We hebben beiden genoeg saldo op persoonlijke rekeningen om aan te vullen indien nodig. Voor de eigen spaarrekeningen hebben we die met de hoogste rentes (binnen onze eisen)zit schreef ongeveer dit op dinsdag 2 januari 2024 @ 20:37:
[...]
Maar zou ik een XYZ rekening ALLEEN die op mijn naam staat ook kunnen gebruiken als gezamenlijke spaarrekening? Of krijgen we dan te maken met schenkbelasting?
Je kunt nu de voorkeur voor verlengen opgeven. Maar dat kun je volgens mij nog tot een aantal dagen van tevoren aanpassen (en anders meen ik binnen 14 dagen bedenktijd weer stopzetten).sanook schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 20:06:
Ik heb een aanbieding voor verlenging gehad bij Banca Progetto voor een 6 mnd deposito tegen 3,8% die eind januari afloopt. Ik kan niu verlengen voor bv weer 6 maanden tegen 4%. Als ik mij daar voor aanmeld is dan die 4% gegarandeerd of kan dit nog (naar beneden) wijzigen?
En zoals jij deze vrijheid hebt heeft Progetto (/alle partnerbanken) de vrijheid om de op de dag van verlenging geldende rente te hanteren.
Als je zekerheid over de rente wilt hebben kun je dus beter nu tijdelijk "nieuw" geld inleggen in een nieuw deposito en die wat je nu kunt verlengen gewoon laten uitkeren. Enige risico zou dan zijn dat je tijdelijk minder vrij opneembaar spaargeld hebt.
Dat is inderdaad een risico waar ik al aan gedacht heb maar wat geen probleem hoeft te zijn. Ander puntje is dat ik dan voor diezelfde korte tijd qua inleg (zonder rente) precies op de grens van DGS uitkom, zal Raisin/Banca Progetto daar een punt van maken?RobertMe schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 20:56:
[...]
Enige risico zou dan zijn dat je tijdelijk minder vrij opneembaar spaargeld hebt.
Aan de andere kant, Advanzia staat nu op 4,13 dus dat is ook interessant. Maar ik heb op dit moment nog saldo staan op de 3,87% actie en die actie loopt 31 januari af. Dus ik zou ook kunnen proberen om de huidige Advanzia op te zeggen en weer te openen zodat ik begin februari in kan leggen. Nadeel: dan zal ik tot die tijd een andere vrij opneembare moeten openen ergens maar dan loop ik dus wat rente mis, plus de kans dat Advanzia na 1 feb omlaag gaat.
Misschien dan toch maar voor de zekerheid van 6 maanden 4% kiezen, ook de minste rompslomp.
Eindelijk een vrij Westerse land met 4%
Kan niet verkeerd gaan toch?
Ben je fiscaal partner? Dan speelt dit m.i. niet.zit schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 20:37:
[...]
Maar zou ik een CEB rekening die op mijn naam staat ook kunnen gebruiken als gezamenlijke spaarrekening? Of krijgen we dan te maken met schenkbelasting?
of CKV 12 maanden 3,95%hoihoi66 schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 21:07:
Orange bank 1 jaar deposito zonder bronbelasting
of Europabank 3 jaar of 4 jaar 4% (eenmalig inschrijven op kantoor, daarna online)
Op zich niet, enige punt is dat Orange Bank er mee op wil houden omdat het verliesgevend voor ze ishoihoi66 schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 21:07:
Orange bank 1 jaar deposito zonder bronbelasting
CKV wel bronbelasting en iets minder uitgekeerd.Frankenstein schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 21:11:
[...]
of CKV 12 maanden 3,95%
of Europabank 3 jaar of 4 jaar 4% (eenmalig inschrijven op kantoor, daarna online)
3-4 jaar is te lang
Als de rentes zakken jaja dan heb ik spijt
Oei vertel eens, wat kan er voor Orange klanten misgaan bij een overname?Novax schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 21:14:
[...]
Op zich niet, enige punt is dat Orange Bank er mee op wil houden omdat het verliesgevend voor ze isMaar ze zijn naar overname kandidaten aan het kijken dus als het goed is zal er voor klanten niks veranderen
Geen bronbelasting. Je tekent een "Attest Roerende Voorheffing - niet-inwoners" en dan niks bronbelasting.hoihoi66 schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 21:14:
[...]
CKV wel bronbelasting en iets minder uitgekeerd.
3-4 jaar is te lang.
Als de rentes zakken jaja dan heb ik spijt
Geloof me, of niet, de rente gaat dalen cq. daalt voor die termijnen al.
Kijk maar:
https://www.kritische-anleger.de/festgeld/zinsentwicklung/
[ Voor 9% gewijzigd door Frankenstein op 02-01-2024 21:20 ]
Volgens mij niet veel hoor en het zal nog wel een tijdje duren maar je ziet al wel dat Orange niet meer dan 2 jaar aanbiedt. Ik zou me er ook niet druk over maken voor 1 jaar met 4% maar ik dacht ik meld het wel even voor de volledigheidhoihoi66 schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 21:16:
[...]
Oei vertel eens, wat kan er voor Orange klanten misgaan bij een overname?
Iets gevonden, maar dit is ook het laatste nieuws hierover: https://www.lightreading....f-banking-after-losing-1bNovax schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 21:24:
[...]
Volgens mij niet veel hoor en het zal nog wel een tijdje duren maar je ziet al wel dat Orange niet meer dan 2 jaar aanbiedt. Ik zou me er ook niet druk over maken voor 1 jaar met 4% maar ik dacht ik meld het wel even voor de volledigheid
Inmiddels heeft ook een Amerikaans investerings fonds een bod gedaan waar ze naar kijkenhoihoi66 schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 21:33:
[...]
Iets gevonden, maar dit is ook het laatste nieuws hierover: https://www.lightreading....f-banking-after-losing-1b
Er staat nergens iets beschreven wat er met de klanten gaat gebeuren, alleen hoeveel het er zijnNovax schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 21:37:
[...]
Inmiddels heeft ook een Amerikaans investerings fonds een bod gedaan waar ze naar kijken
Waar vui zit, zit geen glans!
Lijkt mij vrij normaal. Sowieso is er in het weekend of op nieuwjaarsdag geen betalingsverkeer. En op de vervaldag het deposito uitbetalen komt soms wel voor, maar vaak gaat er ook wel een dagje (of meer) overheen. Daarnaast is Raisin vandaag sowieso een beetje buggy.Dibbuz schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 21:39:
Op de 30e liep een deposito af van Klarna. Deze is nog steeds niet uitbetaald en in de raisin app staat deze op 99% met als inlegbedrag het originele bedrag + rente. Iets om me zorgen over te maken of is vertraging met het uitbetalen door de feestdagen?
De 30e was natuurlijk sowieso zaterdag, dus dan wordt niet uitbetaald. Vervolgens zondag ook niet. Maandag was een feestdag. Dus vandaag zou de eerste dag zijn dat er iets kan gebeuren.MikeN schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 21:48:
[...]
Lijkt mij vrij normaal. Sowieso is er in het weekend of op nieuwjaarsdag geen betalingsverkeer. En op de vervaldag het deposito uitbetalen komt soms wel voor, maar vaak gaat er ook wel een dagje (of meer) overheen.
En met een beetje geluk rekt Klarna het deposito op tot vandaag. Paar dagen rente extra.
Waar vui zit, zit geen glans!
Er zullen er wel meer volgen
Als ik via Raisin kijk zie ik dat voor die periode Banca Progetto en Civibank interessant zijn; geen bronbelasting en voor 9 maanden beide (nu nog...) 4%. Civi heeft daarnaast nog de mogelijkheid om het voortijdig op te nemen indien nodig (zonder de opgebouwde rente, uiteraard).
Zoek ik in dit topic (en het vorige deel) op Banca Progetto, dan kom ik tientallen berichten over deze bank tegen van medeTweakers die hier een deposito hebben en/of overwegen. Zoek ik op Civibank, dan is het maar een hand vol.
Zie ik iets over het hoofd wat Civibank minder interessant maakt? Of ligt het echt puur aan de rente van dit moment waardoor deze (in mijn geval) nu wel interessant kan zijn en is er verder niks mis met deze bank?
Zou dat komen doordat jaardeposito's het meeste aftrek vinden en Progetto daar een hogere rentevoet heeft? Terwijl Civibank met een wat lagere rente bij 1 jaar vast ook Orange boven zich moet dulden...Kwandoerie schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 23:00:
Ben aan het overwegen een nieuw, kortlopend, deposito af te sluiten van 6 of 9 maanden.
Als ik via Raisin kijk zie ik dat voor die periode Banca Progetto en Civibank interessant zijn; geen bronbelasting en voor 9 maanden beide (nu nog...) 4%. Civi heeft daarnaast nog de mogelijkheid om het voortijdig op te nemen indien nodig (zonder de opgebouwde rente, uiteraard).
Zoek ik in dit topic (en het vorige deel) op Banca Progetto, dan kom ik tientallen berichten over deze bank tegen van medeTweakers die hier een deposito hebben en/of overwegen. Zoek ik op Civibank, dan is het maar een hand vol.
Zie ik iets over het hoofd wat Civibank minder interessant maakt? Of ligt het echt puur aan de rente van dit moment waardoor deze (in mijn geval) nu wel interessant kan zijn en is er verder niks mis met deze bank?
Civi begint bij 20k inleg, de default staat bij mij op 10k, dus dan moet je eerst bewust het bedrag verhogen voordat je Civi überhaupt ziet.Kwandoerie schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 23:00:
Ben aan het overwegen een nieuw, kortlopend, deposito af te sluiten van 6 of 9 maanden.
Een bank zal niet zomaar in rook op kunnen gaan. En zelfs alleen het geld teruggeven, zonder opgebouwde rente, lijkt mij vrijwel onmogelijk. Als ze uberhaupt al onder het contract uit kunnen komen. En/maar mogelijk staat er ook in de algemene voorwaarden iets over. Of de bank eenzijdig mag opzeggen en hoe die procedure in zijn werk gaat (moet vast meerdere maanden eerder worden aangekondigd) en wat met de rente gebeurt in dat geval.ascent schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 23:09:
hmm, zie nu wat berichten over orange bank. Had net (voor het eerst) bij raisin een deposito aangemaakt en geld die kant op gestuurd omdat ze 't gunstigst waren en ik had niet door dat ze ermee wilden stoppen. Nu denk ik niet dat dat geld ineens weg zal zijn maar ik ben wel benieuw of 't slim is om te proberen die deposito nog te ontbinden; het geld is er immers nog niet dus hij is nog niet ingegaan. Wat is wijs?
Als de aanvraag nog niet is doorgestuurd zul je dan wel nog makkelijk kunnen annuleren/intrekken. Maar persoonlijk zou ik het waarschijnlijk laten doorgaan. Maar at the end of the day is het natuurlijk ook een gevoelskwestie en moet je doen waar jijzelf goed van kunt slapen. Waarbij de AV dan wellicht wel nog wat zekerheden geven.
Als CKV enkel een digitale formulier is om geen bronbelasting te betalen dan denk ik toch eerder CKV ipv Orange.Frankenstein schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 21:11:
[...]
of CKV 12 maanden 3,95%
Wil niet met Orange bepaalde risico’s lopen als ze spontaan overgenomen worden.
De nieuwe percentages zijn:
6 mnd 2,85%
1 jaar 3,00%
2 jaar 3,00%
3 jaar 3,00%
4 jaar 3,00%
5 jaar 3,00%
Je hoeft nu nog niets te beslissen. Verlenging gebeurt tegen de op de vervaldatum geldende rente, dus als de rente lager is tegen de lagere rente.sanook schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 20:06:
Je zult nog een herinnering van Raisin krijgen. Tot ongeveer een week voor de afloop datum kun je nog verlengen.
Ik zit in hetzelfde schuitje. Mijn Banca Progetto verloopt 10 januari en ik kan tot en met vandaag beslissen of ik wil verlengen.
Ik heb een nieuw deposito afgesloten en het resterende saldo van de Advanzia rekening afgehaald zodat ik deze op kan zeggem. In de tussentijd dit geld naar nieuwe CKV rekening en einde van deze maand nieuwe Advanzia aanvragen in de hoop de er op 1 februari nog 4,13% actie is dan kan de vrijgekomen deposito hier naartoe.mpandroid schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 08:12:
[...]
Je hoeft nu nog niets te beslissen. Verlenging gebeurt tegen de op de vervaldatum geldende rente, dus als de rente lager is tegen de lagere rente.
Je zult nog een herinnering van Raisin krijgen. Tot ongeveer een week voor de afloop datum kun je nog verlengen.
Ik zit in hetzelfde schuitje. Mijn Banca Progetto verloopt 10 januari en ik kan tot en met vandaag beslissen of ik wil verlengen.
Waaruit gestapt precies?
Ah, vast https://allestoringen.nl/storing/rabobank/ .. zag nog geen storingsmelding op hun eigen site maar wel op allestoringen..
Ja, fijn, geeft echt vertrouwen, zoiets ...Drardollan schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 09:44:
Bij Raisin lijken langzaam dingen recht te trekken, sprak net een medewerker daar en die zat ook een beetje met de handen in het haar.

[ Voor 16% gewijzigd door ascent op 03-01-2024 09:50 ]
Ja, alles weer kapoet daar. Zo vaak, het is om te janken.ascent schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 09:48:
[...]
Waaruit gestapt precies?
Ah, vast https://allestoringen.nl/storing/rabobank/ .. zag nog geen storingsmelding op hun eigen site maar wel op allestoringen..
Niet echt, al is het wel ergens te verklaren met alle gekke dagen en daardoor gesloten banken en afsluiting van 2023.Ja, fijn, geeft echt vertrouwen, zoiets ...
Maar heel fijn is het niet nee, zeker niet als je zoals mij in het begin van het jaar een en ander wilt husselen en rekeningen wil gladstrijken (ik houd van ronde bedragen, vergeef mij
Wij wilden net ook alweer bellen met Raisin; we blijven mails krijgen over ontbrekende documenten en dat we de aanvraag moeten afronden maar die knop is 'r niet; alas, 't zal wel weer even tijd nodig hebben. Na de mededeling "de wachttijd bedraagt meer dan 15 minuten" hebben we maar opgehangenDrardollan schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 09:54:
Niet echt, al is het wel ergens te verklaren met alle gekke dagen en daardoor gesloten banken en afsluiting van 2023.
[ Voor 8% gewijzigd door ascent op 03-01-2024 09:55 ]
Raisin met horten en stoten.
Vandaag loopt mijn deposito bij een Letse bak af. Iemand een idee hoe snel het beschikbaar is voor een volgend deposito bij een andere bank?
Ik kreeg een wachttijd van 9 minuten te horen maar was met 4 minuten al aan de beurt vanmorgen. Ik geluk, jij pech denk ik.ascent schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 09:55:
[...]
Wij wilden net ook alweer bellen met Raisin; we blijven mails krijgen over ontbrekende documenten en dat we de aanvraag moeten afronden maar die knop is 'r niet; alas, 't zal wel weer even tijd nodig hebben. Na de mededeling "de wachttijd bedraagt meer dan 15 minuten" hebben we maar opgehangen
Hier geen probleem momenteel, voor wat het waard is.BvZwolle schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 10:02:
Inmiddels kan ik ook niet meer inloggen bij LeasePlan bank.
Frankenstein schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 23:06:
[...]
Zou dat komen doordat jaardeposito's het meeste aftrek vinden en Progetto daar een hogere rentevoet heeft? Terwijl Civibank met een wat lagere rente bij 1 jaar vast ook Orange boven zich moet dulden...
Goede punten!mitsumark schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 23:14:
[...]
Civi begint bij 20k inleg, de default staat bij mij op 10k, dus dan moet je eerst bewust het bedrag verhogen voordat je Civi überhaupt ziet.
Niks geks aan de Civibank dus, tijd om er eentje af te sluiten nu het nog kan voor de 4% a 9 maanden
Iemand die het weet? Alvast bedankt!
In de e-mail "Welkom bij Raisin!" die je hebt ontvangen staat een knop om documenten te uploaden.ascent schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 09:55:
[...]
Wij wilden net ook alweer bellen met Raisin; we blijven mails krijgen over ontbrekende documenten en dat we de aanvraag moeten afronden maar die knop is 'r niet; alas, 't zal wel weer even tijd nodig hebben. Na de mededeling "de wachttijd bedraagt meer dan 15 minuten" hebben we maar opgehangen
PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
Die komen maandelijks en dat is afhankelijk van wanneer je je rekening hebt geopend. Vanaf die dag + 1 maand telkens dus en niet op een vaste (1e) van de maand oidProGamerIII schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 10:36:
Wanneer doet Openbank de rentebetalingen? Komen die later in de maand?
Iemand die het weet? Alvast bedankt!
Yes, die heb ik gehad inderdaad. Videoproof gedaan en adresproof opgestuurd en die leek ook goed in de app. 't Zal wel een raisinnetje zijn dan, want ik kan nu ook nergens meer iets uploaden in de apphansvk schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 10:37:
[...]
In de e-mail "Welkom bij Raisin!" die je hebt ontvangen staat een knop om documenten te uploaden.
Zover ben ik tot nu toe ook gekomen. Nu staat in de App in het Dashboard een blauw kader met de titel "Uw gegevens/document(en) worden gecontroleerd". Het duurt alleen tot nu toe al wat langer dan de aangegeven "enkele werkdagen". Het zal wel erg druk zijn plus de problemen met de systemen.ascent schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 10:39:
[...]
Yes, die heb ik gehad inderdaad. Videoproof gedaan en adresproof opgestuurd en die leek ook goed in de app. 't Zal wel een raisinnetje zijn dan, want ik kan nu ook nergens meer iets uploaden in de app
PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
ascent schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 23:09:
hmm, zie nu wat berichten over orange bank. Had net (voor het eerst) bij raisin een deposito aangemaakt en geld die kant op gestuurd omdat ze 't gunstigst waren en ik had niet door dat ze ermee wilden stoppen. Nu denk ik niet dat dat geld ineens weg zal zijn maar ik ben wel benieuw of 't slim is om te proberen die deposito nog te ontbinden; het geld is er immers nog niet dus hij is nog niet ingegaan. Wat is wijs?
Ik heb zelf met deze kennis ook gewoon bij Orange Bank een deposito geopend, omdat ze verder ook wel goede reviews hebben. Een bank kan niet zomaar stoppen en een overname is niet echt stoppen natuurlijk, dat is een heel proces. Vergelijkbaar hier is mischien Moneyou en ABN-AMRO of in een andere sector T-Mobile naar Odido.hoihoi66 schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 06:45:
[...]
Het enige wat een ding zou kunnen zijn is dat het DGS verandert naar die van de overname partij dan krijg je zoiets als dit bij de ABN-AMRO die fuseert met een Duitse bank
Bron: https://www.abnamro.nl/nl...ositogarantiestelsel.htmlFusie met Bethmann Bank AG
Op 10 oktober 2022 fuseert Bethmann Bank AG met moedermaatschappij ABN AMRO Bank N.V. Alle zakelijke activiteiten van Bethmann Bank AG zullen worden ondergebracht bij ABN AMRO Bank N.V. Frankfurt Branch. Alle rechten en verplichtingen die op Bethmann Bank AG Berusten blijven ongewijzigd. Dat geldt ook voor de dienstverlening van Bethmann Bank AG aan haar cliënten.
Als u een deposito heeft bij zowel ABN AMRO Bank N.V. als Bethmann Bank AG, wijzen wij u er graag op dat deze deposito’s per 10 oktober 2022 onder het Nederlandse DGS vallen. Dat betekent dat uw deposito bij Bethmann Bank AG niet langer door het Duitse DGS wordt gegarandeerd en dat de totale som van uw deposito’s bij ABN AMRO Bank N.V. en Bethmann Bank AG tot EUR 100.000,- wordt beschermd.
U heeft tot 9 december 2022 het recht om uw in aanmerking komende deposito’s, inclusief alle aangegroeide rente en winsten, zonder sanctie op te nemen of naar een andere bank over te schrijven.
Dank. Ik heb nu voor >1000 eur aan ETF's gekocht. Krijg ik nog een bevestiging dat mijn rente periode nu wordt verlengd?Frankenstein schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 00:31:
[...]
https://www.consorsbank.d...id=WEB-1296#Verlaengerung
De vraag is of de verlenging tegen 4% gaat of tegen het nu geldende rentepercentage (nu 3,75%).
Afzien de eerste dagen van 2024

Net ingelogd bij Raisin. Werkt maar wel traag.Drardollan schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 11:19:
Rabobank meld dat de storing opgelost is, maar werkt nog niet. Raisin wordt enkel slechter, nu werkt hier het inloggen weer niet. Dit heeft van gisteravond tot vanmorgen wel prima gewerkt.
Afzien de eerste dagen van 2024
betrouwbaar is het niet.
Nog maar een nachtje slapen, wil geen zorgen over geld.
Wiskunde is de taal van de natuur.
Niet betrouwbaar in de zin van technisch niet betrouwbaar?Hans Denhaag schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 11:45:
Zit nog steeds te twijfelen om een rekening bij Raisin te openen. De hogere rente is aantrekkelijk maar erg
betrouwbaar is het niet.
De Rabobank heeft vaker storing dan raisin dus die zijn ook niet betrouwbaar.hansvk schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 11:58:
[...]
Niet betrouwbaar in de zin van technisch niet betrouwbaar?
Ja, technisch.hansvk schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 11:58:
[...]
Niet betrouwbaar in de zin van technisch niet betrouwbaar?
Daar zou ik mij persoonlijk niet al te veel zorgen over maken.Hans Denhaag schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 11:45:
Zit nog steeds te twijfelen om een rekening bij Raisin te openen. De hogere rente is aantrekkelijk maar erg
betrouwbaar is het niet.
Alle banken hebben wel eens storing, waarbij opvalt dat met name de Nederlandse grootbanken wel heel vaak storing hebben.
Persoonlijk denk ik dat de problemen deels veroorzaakt worden door de klanten die gaan kijken of er al rente bijgeschreven is. Dit bovenop de behoorlijke groei aan klanten die Raisin erbij heeft gekregen afgelopen jaar zal de nodige load opleveren.
Wat wil je ermee? Elke dag aanmelden en kijken naar je rekening?
Overmaken en loslaten zou ik zeggen.
Geld opnemen wanneer ik dat wil en dan niet moeten wachten tot de server het weer doet.hoihoi66 schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 12:25:
[...]
Wat wil je ermee? Elke dag aanmelden en kijken naar je rekening?
Overmaken en loslaten zou ik zeggen.
Dat zie je hier, Raisin overzicht spaarrekeningen toch heel makkelijk? Dus ja, tegen 3,5% bij CKV bank in België. Of voor iets lager bij nog een boel andere banken, in de productinfo vind je wellicht meer waardevolle informatie waarom je voor een bepaalde zou willen kiezen.Vogels60 schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 12:30:
***members only***
Beeromaniac
Bedankt, ik zat steeds op de site van CKV bank zelf te kijken en daar hebben ze het continu over die basis rente en getrouwheidspremie (welke dus alleen geld als je het geld er 12 maanden op laat staan)Thompson schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 12:34:
[...]
Dat zie je hier, Raisin overzicht spaarrekeningen toch heel makkelijk? Dus ja, tegen 3,5% bij CKV bank in België. Of voor iets lager bij nog een boel andere banken, in de productinfo vind je wellicht meer waardevolle informatie waarom je voor een bepaalde zou willen kiezen.
Blijkbaar gelden er via Raisin dus andere voorwaarden? Ik dacht ik probeer het zelfde te krijgen maar dan rechtstreeks bij CKV.
7800X3D | B650E-F | DDR5-6000C30 64GB | RTX4070Ti | 990PRO 2TB
Ik heb, met kennis van een mogelijke overname, voor 3 achtereenvolgende maanden 1-jarige deposito's bij Orange afgesloten. Mijn redenatie, ik neem aan dat Orange geen producten zal aanbieden wetende dat er een overname aan zit te komen en dat daar risico's aan vast zitten. Daarnaast zal Raisin ook op de hoogte zijn van de overname en ook zij zullen dan stoppen met Orange producten want anders imagoschade, better safe than sorry. En als beide toch in hun due diligence falen dan is er nog altijd de Franse DGS. Mijn volgende wordt geen Orange maar dat komt omdat ik wil spreiden anders zou ik gerust nog eentje afsluiten.hoihoi66 schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 06:45:
[...]
Als CKV enkel een digitale formulier is om geen bronbelasting te betalen dan denk ik toch eerder CKV ipv Orange.
Ben eigenlijk we benieuwd naar wat voor risico's u ziet.
Klopt, voorwaarden zijn anders.Vogels60 schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 12:41:
[...]
Bedankt, ik zat steeds op de site van CKV bank zelf te kijken en daar hebben ze het continu over die basis rente en getrouwheidspremie (welke dus alleen geld als je het geld er 12 maanden op laat staan)
Blijkbaar gelden er via Raisin dus andere voorwaarden? Ik dacht ik probeer het zelfde te krijgen maar dan rechtstreeks bij CKV.
Aanvullend op wat @Thompson schrijft ook nog denken aan kort lopende deposito's (3 maand). Deze geven tot 4% rente op dit moment.
Langer zou ook kunnen indien je dit bij de voorwaarden voor koop van de woning zou kunnen bedingen.
Deposito bij CreditEurope Bank kun je kostenloos open breken bij aankoop van een woning. Rente is wel maar maximaal 3,50% uit mijn hoofd. Maar uiteraard ook gegarandeerd voor de gehele looptijd, wat je bij CKV niet hebt (CKV kan omhoog, maar zeker ook omlaag). En de eerste 6 maanden heeft CEB ook nog de actie met gegarandeerd de 3,55% op de vrij onneembare spaarrekening.Vogels60 schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 12:30:
***members only***
Het aardige van de openbank is dat je daar de deposito's altijd mag openbreken. Je krijgt dan geen (hoge) rente uiteraard maar je kunt 'r wel bijVogels60 schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 12:30:
***members only***
Bij Raisin kan je sowieso niet echt geld opnemen wanneer je wilt omdat je het altijd eerst van de partnerbank moet opnemen en dan pas van de Raisin rekening naar je eigen rekeningHans Denhaag schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 12:29:
[...]
Geld opnemen wanneer ik dat wil en dan niet moeten wachten tot de server het weer doet.
Tsja, moet je het geld ook nog kunnen ontvangen en uitgeven. En met het aantal storingen bij de grootbanken is dat dan ook een probleem.Hans Denhaag schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 12:29:
[...]
Geld opnemen wanneer ik dat wil en dan niet moeten wachten tot de server het weer doet.
Daarnaast kun je "geld opnemen wanneer ik dat wil" bij Raisin ook wel vergeten. Ja, je kunt de opdracht op elk moment ingeven, maar je kunt er vanuit gaan dat je minimaal een dag kunt wachten voordat het is bijgeschreven op de tegenrekening.
Edit:
Overigens moet je Raisin ook uberhaupt niet willen inzetten als spaarbank voor semi dagelijkse bankzaken. Advies is dan eerder om een kleine buffer (5-10k?) bij de groitbank of bv LeasePlan Bank (met instant payments) aan te houden. En de rest van de buffer (tot ~50k) bv bij Raisin. Als je meer dan die 5 tot 10k aan buffer nodig hebt zal het ten alle tijden planbaar zijn of met een betaaltermijn. Dan kun je dus ook bv een week eerder al beginnen met het geld op te nemen.
[ Voor 29% gewijzigd door RobertMe op 03-01-2024 13:05 ]
Dat is dus wel het (kleine) risico bij een overname dat het DGS verandert, bijvoorbeeld als het wordt overgomen door een partij waar je al depositos hebt dan kan ineens het totaal van €100.000 worden overschreden.QAI schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 12:47:
[...]
En als beide toch in hun due diligence falen dan is er nog altijd de Franse DGS.
Maar ze waren onder andere in gesprek met BNP Paribas en dat is ook Frans en zitten niet bij Raisin dus in dit geval zou dat ook geen probleem zijn.
All Orange Bank customer services to be maintained throughout the process
Persbericht is wel van 28 Juni 2023 en wat ze hier zeggen is natuurlijk geen garantie maar voor mij voorlopig voldoendeThroughout the process, there will be no change in services, in existing loans or day-to-day operations for customers, including the taking of deposits and the granting of loans. The full range of information on Orange Bank products and services will continue to be available on orangebank.fr and orangebank.es.
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.
Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.
Trade Republic heeft zijn eigen topic.
We willen hier geen persoonlijke updates zien, dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.
Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling