Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
mitsumark schreef op zondag 31 december 2023 @ 12:48:
[...]

Zit nu ff het rekensommetje te maken wat we mislopen en de Nederlandse banken dus als winst hebben.
De overige 98.x% is ten minste 500.000.000.000 (500 miljard) euro, met een rentegat van 2% geeft dan 10.000.000.000 (10 miljard) euro per jaar...
De 4 grootbanken hebben 90%, de buitenlandse banken 2%. De rest (8%) staat bij de kleinere Nederlandse banken die wel nog een fatsoenlijke rente bieden. Ook nu weer staat in het gemiddelde nieuwsbericht niets vermeld over de YapiKredi's van Nederland. Laten we hopen dat het belastingbeleid wordt gebaseerd op de rente bij de grootbanken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 16:21
Reminder voor iedereen met een Wise account: als je zeker wil weten dat het als spaargeld telt in box 3 kun je je saldo beter vandaag naar een echte bankrekening overmaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:30

sanook

_/-\o_

Pistachenootje schreef op zondag 31 december 2023 @ 14:26:
Reminder voor iedereen met een Wise account: als je zeker wil weten dat het als spaargeld telt in box 3 kun je je saldo beter vandaag naar een echte bankrekening overmaken.
Mits je boven de VRH drempel uitkomt, anders maakt het niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:27
Zeker als je maar een klein bedrag hebt staan. Dan moet de fiscus bewijzen dat de opgenomen bv 3k, dezelfde 3k is, als je dit eind januari na het storten van je salaris weer 3k op Wise zet. (Arbitrageverhaal)

Ik heb de mijne ook leeggetrokken afgelopen donderdag. Eind Januari zet ik er weer iets op

[ Voor 3% gewijzigd door Juan op 31-12-2023 16:11 ]

Vertrouwen is goed, controle nog beter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroteVoet459
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 17:41
Juan schreef op zondag 31 december 2023 @ 16:11:
Ik heb de mijne ook leeggetrokken afgelopen donderdag. Eind Januari zet ik er weer iets op
Volgens mij vergeet je dan even de 3 maanden arbitrage-periode.
Terugzetten mag pas weer na die periode, dus eind maart.

Bijvoorbeeld:
https://financialfocus.ab.../anti-peildatumarbitrage/
https://belastingbespaard...mogen-peildatumarbitrage/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:52

aawe mwan

Wat ook leuk is:

GroteVoet459 schreef op zondag 31 december 2023 @ 16:28:
[...]
Volgens mij vergeet je dan even de 3 maanden arbitrage-periode.
Terugzetten mag pas weer na die periode, dus eind maart.
Het mag ook eerder, maar dan moet je bij je belastingaangifte box 3 afwijken van de vooringevulde gegevens.
Al zal dat als het speciek om "voor de zekerheid" bij Wise gaat niet de bedoeling zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door aawe mwan op 31-12-2023 16:36 ]

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
Je mag binnen die periode gewoon heen en weer boeken spaargeld/belegging. Zolang het niet dezelfde Euros zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:39
Juan schreef op zondag 31 december 2023 @ 16:11:
Zeker als je maar een klein bedrag hebt staan. Dan moet de fiscus bewijzen dat de opgenomen bv 3k, dezelfde 3k is, als je dit eind januari na het storten van je salaris weer 3k op Wise zet. (Arbitrageverhaal)

De belastinginspecteur zal blij zijn met je bekentenis van belastingontduiking ;) Vooral ook met voor- & achternaam en geboortedatum in het profiel. Kunnen ze alvast een aantekening maken.

Als je nu €3k van Wise afhaalt en vervolgens weer eind januari weer €3k er op zet zullen ze toch echt een zeer goede onderbouwing daarvoor willen zien. Zeg maar de categorie: die €3k zul je dan ook wel hebben moeten uitgeven, zonder mogelijkheid om dat geld anders vandaan te halen.
En zelfs dan kunnen ze stellen dat het nooit de bedoeling was om te stoppen met "beleggen" maar dat je puur tijdelijk dat geld nodig had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
Wat ik aangaf, als die 3k nieuwe aanwas is (bv salaris) dan is het niet dezelfde 3k die je eind december eraf gehaald hebt. Aan te tonen door je loonstrook. Dus niets illegaals aan.

Ze doen hun best maar, geef altijd alles op (binnen de gestelde kaders)

Los daarvan, heb ik 3,5k aan lijfrente gestort op 29 dec. Dus ook dat is afgetimmerd

[ Voor 16% gewijzigd door Juan op 31-12-2023 17:35 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MarcelNH
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 09:20
RobertMe schreef op zondag 31 december 2023 @ 16:56:
[...]

De belastinginspecteur zal blij zijn met je bekentenis van belastingontduiking ;) Vooral ook met voor- & achternaam en geboortedatum in het profiel. Kunnen ze alvast een aantekening maken.

Als je nu €3k van Wise afhaalt en vervolgens weer eind januari weer €3k er op zet zullen ze toch echt een zeer goede onderbouwing daarvoor willen zien. Zeg maar de categorie: die €3k zul je dan ook wel hebben moeten uitgeven, zonder mogelijkheid om dat geld anders vandaan te halen.
En zelfs dan kunnen ze stellen dat het nooit de bedoeling was om te stoppen met "beleggen" maar dat je puur tijdelijk dat geld nodig had.
Volgens mij overschat jij de belastingdienst. Zo geavanceerd zijn hun systemen (helaas?) niet. Maar zelfs als ze dat wel zouden zijn dan zouden ze op €3k niet aanslaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juan
En vraag mij af of ze de tijd hebben hiervoor. Tevens hebben drempelbedragen, ze gaan echt geen onderzoek plegen voor 3 tientjes misgelopen VRH.😳

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TvanW
  • Registratie: Augustus 2017
  • Niet online
wibblemoo schreef op zondag 31 december 2023 @ 11:44:
[...]

Maar je kunt vast met een telefonist van de Belastingdienst redeneren dat het een tussenrekening betreft, net als bij de notaris.. :P
Droom maar verder 8)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
MarcelNH schreef op zondag 31 december 2023 @ 17:40:
[...]

Volgens mij overschat jij de belastingdienst. Zo geavanceerd zijn hun systemen (helaas?) niet. Maar zelfs als ze dat wel zouden zijn dan zouden ze op €3k niet aanslaan.
Dus als ze het niet zien is belastingontduiking okay? En door rood rijden mag ook gewoon, zolang je niet gepakt wordt?
Juan schreef op zondag 31 december 2023 @ 17:45:
En vraag mij af of ze de tijd hebben hiervoor. Tevens hebben drempelbedragen, ze gaan echt geen onderzoek plegen voor 3 tientjes misgelopen VRH.😳
Anderzijds vraag ik mij dan af waarom jij je zo'n zorgen maakt om 3 tientjes en of dat de moeite van belastingontduiking waard is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Juan schreef op zondag 31 december 2023 @ 17:32:
...
Los daarvan, heb ik 3,5k aan lijfrente gestort op 29 dec. Dus ook dat is afgetimmerd
Dat is niet "los daarvan", dat maakt het namelijk iets heel anders, dan je eerst suggereerde (volgens mij). 28-12 neem je een bedrag op, 1 dag later stort je dat in een lijfrente. Een maand later krijg je salaris en stort een deel daarvan op je spaarrekening. Niets aan de hand, doorlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
RobertMe schreef op zondag 31 december 2023 @ 18:01:
[...]

Dus als ze het niet zien is belastingontduiking okay? En door rood rijden mag ook gewoon, zolang je niet gepakt wordt?

[...]

Anderzijds vraag ik mij dan af waarom jij je zo'n zorgen maakt om 3 tientjes en of dat de moeite van belastingontduiking waard is.
Dat maak jij ervan. Ik heb een toelichting mocht het nodig zijn. Tevens is iemand anders begonnen om Wise leeg te boeken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Juan schreef op zondag 31 december 2023 @ 18:03:
Tevens is iemand anders begonnen om Wise leeg te boeken
En die opmerking is ook niks mis mee. Jij maakt ervan dat je het in januari weer "terug" gaat storten onder de noemer "heb salaris gekregen". Dan riekt het nogal naar (poging tot) omzeilen peildatumarbitrage.

Maar, de edit v.w.b. lijfrente had ik gemist. En zoals @W1ck1e ook aangeeft maakt dat het vast een ander verhaal. Want het is best wel logisch om dat dan aan het eind van het jaar te storten, en dat geld moet ergens vandaan komen. Dat is heel wat anders dan laatste week december 3k "beleggingen" opnemen voor (hier niet vermelde) redenen, het dan ogenschijnlijk op een spaarrekening aanhouden, en eind januari na ontvangst salaris weer 3K "beleggen". Met het lijfrente stuk erbij is het gewoon een zakelijke overweging "in hetzelfde fiscale jaar meteen de lijfrente inleggen, en dat geld ervoor gepakt". Maar laatste week december opnemen en dan "na salaris storting" weer inleggen riekt nogal naar fiscale reden, als je voor de rest dat geld aanhoud op een spaarrekening / niet uit geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk_mec
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18:48
Juan schreef op zondag 31 december 2023 @ 17:45:
Dat hoop je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juan
Nou.. ze hebben het zo goed op orde dat ze makkelijk iedereen binnenstebuiten kunnen keren elk jaar .. en geen toeslag affaire om af te handelen 😂

Aanvulling: over 2022 een steekproef gehad, en met vlag en wimpel geslaagd.. had netjes alles op orde. Voor het eerst controle in 27 jaar aangiftes doen

[ Voor 34% gewijzigd door Juan op 31-12-2023 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20:19
Zelf nog nooit controle gehad, maar het lijkt mij toch wel dat je met wat bewijs mag aankomen als ze beginnen over die peilarbitrage.
Tenminste, als je dus belegd vermogen onttrekt vóór 1 januari, op een spaarrekening zet en dit vermogen als spaargeld opgeeft bij de BD, maar tussen 1 januari en 1 april wel weer nieuwe beleggingen koopt.
Als dat dan dezelfde belegging is helemaal natuurlijk.
Ik kan mij voorstellen dat de BD dit dan gewoon ziet als overig vermogen c.q. het hogere VRH tarief totdat jij het tegendeel kan bewijzen.

Uiteraard moeten ze je maar net in het vizier hebben en als het niet om gigantische bedragen gaat zullen ze er ook niet echt prioriteit voor hebben.
Maar ik kan mij ook wel voorstellen dat juist dit soort dingen opvallen bij de systemen van de BD; veel overig vermogen aan het eind van het jaar maar uiteindelijk (vrijwel) allemaal als spaargeld wordt opgegeven.

[ Voor 25% gewijzigd door JohanNL op 31-12-2023 19:35 ]

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankenstein
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 11-09 22:15
mrmrmr schreef op zondag 31 december 2023 @ 02:51:
Heeft iemand met een recent (< 3 maand) geopende rekening informatie over de duur van 3,87% rente bij Advanzia van een medewerker van Advanzia?

Op de site staat het onduidelijk (actie tot 31.12.2023) en 3 maanden:

[...]

[...]

Afgezien van de verschillen in deze teksten lijkt het erop dat de ondanks de tegenspraak geen 3,87% wordt berekend na 31 december.
Op 2 januari zal, verwacht ik, Advanzia de site wel bijwerken met de actierente tot en met 31
januari. Gokje: 3,8% nominaal / 3,87% effectief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
Of wellicht volgt nu het nieuwe online bankieren systeem , en compleet nieuwe website?

Met als introductie 1,6% (moet ergens van betaald worden) 😳

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankenstein
Juan schreef op zondag 31 december 2023 @ 20:23:
Of wellicht volgt nu het nieuwe online bankieren systeem , en compleet nieuwe website?

Compleet uit het niets... mag het ook 20,24% zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beneveerg
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13:56
Momenteel wordt mijn proof of address gekeurd bij Raisin. Alvast voorbereidend op de aanvraag loop ik aan tegen

Samenstelling van persoonlijke bezittingen:*

Hier kan ik maar één optie kiezen, terwijl het geld en combinatie is van meerdere opties.

Totale waarde van persoonlijke bezittingen (in EUR):*

Ik ga er even uit dat ze hiermee bedoelen het totale spaargeld over meerdere rekeningen, maar het woord bezittingen maakt mij aan het twijfelen

Het leven is te kort om te testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankenstein
Juan schreef op zondag 31 december 2023 @ 20:23:

De rente over december is wel netjes bijgeschreven inmiddels!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
@Beneveerg Geen van de banken waar ik geld heb, heb ik verteld hoeveel ik in totaal heb. Laat staan een tussen-toko. Wat mij betreft gaat ze dat niks aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroteVoet459
Beneveerg schreef op zondag 31 december 2023 @ 21:18:
Samenstelling van persoonlijke bezittingen:*

Hier kan ik maar één optie kiezen, terwijl het geld en combinatie is van meerdere opties.

Totale waarde van persoonlijke bezittingen (in EUR):*

Ik ga er even uit dat ze hiermee bedoelen het totale spaargeld over meerdere rekeningen, maar het woord bezittingen maakt mij aan het twijfelen
Niet te moeilijk over nadenken - kies gewoon de bron van het grootste deel. Dat zal meestal salaris of erfenis zijn. Totaal neem je spaargeld en eventuele beleggingen en coins - gaat niet om bedragen tot achter de komma. Zou gek zijn als je €100K deposito's gaat openen terwijl je gezegd hebt dat je maar €25K bezit, maar of ze er echt iets mee doen - is gewoon KYC.

[ Voor 10% gewijzigd door GroteVoet459 op 31-12-2023 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
GroteVoet459 schreef op zondag 31 december 2023 @ 21:29:
[...]

Niet te moeilijk over nadenken - kies gewoon de bron van het grootste deel. Dat zal meestal salaris of erfenis zijn. Totaal neem je spaargeld en eventuele beleggingen en coins - gaat niet om bedragen tot achter de komma. Zou gek zijn als je €100K deposito's gaat openen terwijl je gezegd hebt dat je maar €25K bezit, maar of ze er echt iets mee doen - is gewoon KYC.
Gewoon invullen dat het uit spaargeld komt.
Net zoals corona altijd door huisgenoten kwam. Waaide zo door de brievenbus naar binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Op https://www.metronieuws.n...ederlanders-per-gemeente/ staat een overzicht met per gemeente het vermogen per huishouden in jan 2022. De termen gemiddeld, doorsnee & mediaan worden door elkaar gebruikt, dus dat is niet zo handig. Wel kan je je eigen vermogen daarmee vergelijken. En zien of je je arm, rijk of vermogend wil of kan noemen. Natuurlijk zijn er ook belangrijke zaken.

Afbeeldingslocatie: https://img.metronieuws.nl/images/A_I6RR3Rm2RWSBZjZpUnLmvcSss=/600x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.metronieuws.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2023%2F12%2Fdoorsnee-vermogen-huisho.png

[ Voor 28% gewijzigd door W1ck1e op 01-01-2024 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darses
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Pistachenootje schreef op zondag 31 december 2023 @ 14:26:
Hetzelfde gaat op voor de Revolut Vault, al is het daar op dit tijdstip wat te laat voor.

Het enige wat ik mij nog afvraag is hoe kansrijk het is om bezwaar te maken tegen het hoge rendementspercentage van 6,04% (2024) voor geldmarktfondsen. De rendementen liggen dichter in de buurt van deposito's (banktegoeden) dan van andere beleggingscategorieën zoals aandelen. Dan refereer ik niet alleen naar het afgelopen jaar, maar (veel?) geldmarktfondsen beleggen juist in kortlopende investeringen met laag risico. Je zou kunnen beargumenteren dat het fictieve rendement van behoudende geldmarktfondsen - onder voorwaarden zoals gemiddelde looptijd, beleggingscategorieën en risico-classificatie - beter aansluit bij dat van banktegoeden (1,03%, 2024) dan overige bezittingen (6,04%, 2024).

Ik zou er zelf niet aan beginnen, maar voor wie er veel geld in heeft zitten lijkt het mij de overweging waard. Dikke kans dat je een paar jaren en rechtszaken moet wachten op je gelijk, als je dat al krijgt natuurlijk.

EDIT: Reacties passen waarschijnlijk beter in het VRH topic.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mpsyn
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-08 13:33
<knip> Een grotendeels off-topic rant is niet de bedoeling.

[ Voor 98% gewijzigd door Ardana op 01-01-2024 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry720A
  • Registratie: December 2023
  • Niet online
<knip> Ook off-topic. Niet doen.

[ Voor 86% gewijzigd door Ardana op 01-01-2024 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

W1ck1e schreef op maandag 1 januari 2024 @ 10:38:
Op https://www.metronieuws.n...ederlanders-per-gemeente/ staat een overzicht met per gemeente het vermogen per huishouden in jan 2022. De termen gemiddeld, doorsnee & mediaan worden door elkaar gebruikt, dus dat is niet zo handig. Wel kan je je eigen vermogen daarmee vergelijken. En zien of je je arm, rijk of vermogend wil of kan noemen. Natuurlijk zijn er ook belangrijke zaken.

[Afbeelding]
Jammer dat ze al het vermogen bij elkaar optellen, en niet alleen maar naar het meteen beschikbare spaargeld kijken.

Voorbeeld:
Vanmorgen had ik nog €47.500,- aan spaargeld wat ik zo goed als meteen (als de opnamelimiet van €5000,- niet zou bestaan) uit zou kunnen geven, maar nu is dat slechts €22.500,- omdat ik €20.000,- van de hypotheek heb afgelost en €5.000 op een deposito heb gezet.
(€20.000,- staat op een aparte spaarrekening genaamd 'reserve', kan ik vrij opnemen als het nodig is)

Ben ik volgens het CBS nog steeds even rijk? Ja.
Kan ik nog steeds een auto van €30.000,- kopen zonder te lenen? Nee.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Trading 212 gaat vanaf 11 januari 4% rente betalen op cash tegoeden (uitbetaling: dagelijks).

Het spaartopic is er misschien niet helemaal juist voor (want: geen echte spaarrekening), maar aangezien er ook een deel hier fan is van het vergelijkbare Trade Republic vind ik het wel relevant om te delen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:44
Resistor schreef op maandag 1 januari 2024 @ 21:39:
[...]

Jammer dat ze al het vermogen bij elkaar optellen, en niet alleen maar naar het meteen beschikbare spaargeld kijken.

Voorbeeld:
Vanmorgen had ik nog €47.500,- aan spaargeld wat ik zo goed als meteen (als de opnamelimiet van €5000,- niet zou bestaan) uit zou kunnen geven, maar nu is dat slechts €22.500,- omdat ik €20.000,- van de hypotheek heb afgelost en €5.000 op een deposito heb gezet.
(€20.000,- staat op een aparte spaarrekening genaamd 'reserve', kan ik vrij opnemen als het nodig is)

Ben ik volgens het CBS nog steeds even rijk? Ja.
Kan ik nog steeds een auto van €30.000,- kopen zonder te lenen? Nee.
Of deze:
Jij hebt 80.000 op de bank maar een koopwoning waar flink onderhoud aan moet gebeuren en geen lease wagen.

Iemand anders heeft 80.000 op de bank maar eem huurwoning en een lease bak van zijn baas.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 16:21
Uniciteit schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 00:29:
Trading 212 gaat vanaf 11 januari 4% rente betalen op cash tegoeden (uitbetaling: dagelijks).

Het spaartopic is er misschien niet helemaal juist voor (want: geen echte spaarrekening), maar aangezien er ook een deel hier fan is van het vergelijkbare Trade Republic vind ik het wel relevant om te delen. :)
Leuke rente. Ik vermoed echter dat het niet vergelijkbaar is. Trading 212 gebruikt voor zover ik weet geen bankrekening om gelden te stallen, TradeRepublic wel. Daarom zal Trading 212 officieel niet als spaargeld tellen.

Maar goed, dit is pas weer relevant op de volgende peildatum; 1 januari 2024.

Edit: even opgezocht. Je geld bij T212 wordt aangehouden in een geldmarktfonds, vergelijkbare constructie met Wise. https://www.trading212.co...vest-Terms_NL.pdf#page=21

[ Voor 12% gewijzigd door Pistachenootje op 02-01-2024 01:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wowhead
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18-04-2024
mpsyn schreef op zondag 31 december 2023 @ 04:49:
[...]

[...]

Wat meneer GroteVoet schrijft: sterkte met je situatie. Dit soort dingen zijn 'life-events', die niet in de koude kleren gaan zitten; ik weet hoe het is om 'opnieuw te beginnen'.

Dat gezegd hebbende, even praktisch, korte termijn (wat ik zou doen):

- Open een spaarrekening bij CEB; makkeijk, snel, en niet hoeven nadenken over randzaken (die bij het buitenland komen kijken), en met een leuke rente van 3,55% voor het komende half jaar.
- Schrijf na je salarisstorting naar die rekening automatisch over al het geld wat je die maand kan missen/wil sparen.
- Toch geld nodig van die rekening? ---> schrijf ma. t/m do voor 09:00u 's morgens (excl. feestdagen) geld over naar je tegenrekening van je (grootbank), dit staat er dan tegen 13:00 - 14:00u op.

Dan hou je een bedrag over op je salaris-(groot)bankrekening nadat je vaste lasten zijn afgeschreven:

- Open een spaarrekening bij (bijvoorbeeld) LPB; makkeijk, snel, en niet hoeven nadenken over randzaken (die bij het buitenland komen kijken), en met een 'meegenomen' rente van 2,2%.
- Zet je overgebleven (leef)geld voor de rest van de maand op die rekening (minus, zeg, 50-100 euro voor een 'boodschapje om de hoek').
- Grote boodschappen doen? Schrijf geld over van je LPB rekening naar je (groot)bankrekening (voordat je de deur uit gaat); je hebt er direct beschikking over (Instant Payments).

Over verwennen (een game PC bijvoorbeeld): er zijn vele manieren om jezelf te verwennen (no pun intended).

- Koop een figuurzaag (ik zeg maar wat), zaag Donald Duck uit uit een oude plank en schilder deze met de kinderen als ze er zijn (tubes verf bij de Action kosten geen drol).
- Trek erop uit, fiets, wandel in de natuur, met of zonder kinderen; ik ben wel 'oud', maar niet van de greitewollen sokken; het gaat je goed doen (kort gezegd, iets met hoe ons menselijk brein werkt).
- Creëer op deze manier herinneringen, die zijn waardevol voor de rest van je leven!

Mensen gaan zich niet gelukkig(er) voelen door te consumeren (uiteindelijk); ja, twee dagen, of drie, en dan komt de impuls terug (het brein moet opnieuw bevredigd worden).

Dan (daar kan je jezelf ook mee verwennen, en echt mee be(sparen):

- Kijk je verzekeringen na: welke heb je, welke heb je echt nodig, dubbel verzekerd (?), kan ik het ergens anders goedkoper krijgen (?) ---> valt vaak veel op te besparen, en dat kan je weer sparen.
- Zet komende maanden elke twee weken de verwarming een graad lager (en trek een trui aan): het is een kwestie van gewenning, en je zult verbaast staan hoe de menselijk fysiek goed kan functioneren bij een paar graden minder ---> cash.
- Kijk naar aanbiedingen (echte aanbiedingen), tandpasta, zeep, pasta, houdbare zaken, grootverpakkingen, voor de helft van de prijs: koop ze in voor een jaar ---> scheelt je honderden euros per jaar (wat veel is als je geen spaargeld hebt/opnieuw vanaf "0" moet beginnen).
- Kijk naar je (eventuele) hypotheek: wat levert meer op (op de wat langere termijn): sparen of (extra) aflossen?

Het is een manier van denken, een "mindset".

Last but not least, sinds dit een topic is over sparen, niet over naar het casino gaan ---> forget crypto's (voor 2025).
Crypto's zijn dingen als je high risk wilt speculeren met geld dat je echt over hebt.
Forget EFT's ook, voor nu (focus je op de korte termijn, 2024, om weer 'op de rit te komen'): hoewel 'veiliger', ook beleggen doe je alleen maar met geld dat je echt over hebt.

Hey, ik geef geen advies, noch is het mijn intentie een moralistisch verhaal te houden; ik doe alleen suggesties (die me veilig lijken, en waarvan ik weet dat ze werken).
Snel rijk worden is twee; zekerheid, geen geldzorgen en lekker slapen is één (but who am I ;-)
Dankjewel! wat fijn zeg, ik ga hier zeker mee aan de slag en ik zal zeker crypto overslaan dit jaar, even wat zekerheid op de bank, ik zal vanmiddag onderzoek doen naar de bank die jij beschreef en de methodes die toepasbaar zoals jij vertelde, dit klinkt erg goed en zorgenloos sparen zo.

Nogmaals enorm veel dank voor het meedenken, dit vind ik heel erg fijn!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Novax
  • Registratie: November 2023
  • Niet online
Orange Bank is weer terug op Raisin en nu geheel in Frankrijk dus het is niet meer nodig om extra documenten in te vullen voor de bronbelasting. In het overzicht op de website ontbreekt nog wel de notitie "Geen Bronbelasting" bij Orange Bank maar er is een nieuw Productinformatieblad waar het in staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thompson
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

Thompson

Beeromaniac

Ik probeer de identificatie bij Raisin te voltooien maar elke keer als ik verbinding krijg met een medewerker verbreken ze de verbinding binnen een paar seconden, ik hoor hen ook vragen of ik Engels spreek en geef gelijk antwoord maar het is alsof ze mij niet kunnen horen? Iemand dat probleem ook gehad?

Beeromaniac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
Thompson schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 10:16:
Ik probeer de identificatie bij Raisin te voltooien maar elke keer als ik verbinding krijg met een medewerker verbreken ze de verbinding binnen een paar seconden, ik hoor hen ook vragen of ik Engels spreek en geef gelijk antwoord maar het is alsof ze mij niet kunnen horen? Iemand dat probleem ook gehad?
Via de app of de website?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:49
Denk dat de rabobank een foutje gemaakt heeft op de spaarrekening van mn zoontje hebben ze 10% rente gegeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thompson
  • Nu online

Thompson

Beeromaniac

Novax schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 10:18:
[...]

Via de app of de website?
Via de app, ik heb momenteel geen webcam beschikbaar maar anders moet ik die maar proberen te regelen.

Beeromaniac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Laatst online: 19:24
alki schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 10:19:
Denk dat de rabobank een foutje gemaakt heeft op de spaarrekening van mn zoontje hebben ze 10% rente gegeven
kun je je rekenwerk delen, al dan niet met fictieve spaarbedragen? Waarom denk je dat ze 10% hebben uitgekeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
Thompson schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 10:20:
[...]
Via de app, ik heb momenteel geen webcam beschikbaar maar anders moet ik die maar proberen te regelen.
Ik heb het via de website op een laptop gedaan maar daarvoor moest je wel een Chrome based browser gebruiken. Ging prima maar was wel op de stabiele internet verbinding via WiFi, misschien dat dat een probleem kan zijn. Als je geen webcam hebt zijn er volgens mij ook mogelijkheden om je telefoon als webcam voor je PC te gebruiken. Andere optie is misschien de website van raisin.nl op je mobiele browser te gebruiken in plaats van de app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-09 17:04

Barrycade

Through the...

[...]

Wel een telefoon met gangbare versie van Android of Apple OS? Ik had wat problemen met paar keer zwarte schermen na verbinden. Maar volgens de medewerker hadden ze daar toen de hele dag last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
[...]

Huh? Hoe verwacht je dan de identificatie te doen? Dat ze je identificeren op basis van de stem? Of dat ze de gegevens die jij doorgeeft op jouw blauwe ogen (die ze niet kunnen zien) vertrouwen?

Die hele identificatie is er juist zodat ze een foto van de ID kaart kunnen maken en ze je wat "opdrachtjes" geven om ook te bevestigen dat het niet om een neppe ID kaart of gegenereerde (/deepfake) video gaat.

Ik kan mij daarbij ook niet indenken dat er nergens vermeld staat dat een webcam verplicht is. Of anders gezegd, eigenlijk blijkt dat al uit "video identificatie", anders noemden ze het wel " audio identificatie" :+.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Villager
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20:06
Let er ook op dat je alleen in een ruimte bent. Zien of horen ze anderen, dan hangen ze meteen op is mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thompson
  • Nu online

Thompson

Beeromaniac

RobertMe schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 11:08:
[...]

Huh? Hoe verwacht je dan de identificatie te doen? Dat ze je identificeren op basis van de stem? Of dat ze de gegevens die jij doorgeeft op jouw blauwe ogen (die ze niet kunnen zien) vertrouwen?

Die hele identificatie is er juist zodat ze een foto van de ID kaart kunnen maken en ze je wat "opdrachtjes" geven om ook te bevestigen dat het niet om een neppe ID kaart of gegenereerde (/deepfake) video gaat.

Ik kan mij daarbij ook niet indenken dat er nergens vermeld staat dat een webcam verplicht is. Of anders gezegd, eigenlijk blijkt dat al uit "video identificatie", anders noemden ze het wel " audio identificatie" :+.
Nee ik was het dus aan het proberen via de app (op Android 14), krijg beeld en geluid van de medewerker maar het lijkt alsof ze mij niet zien/horen. Dus nu moet ik het maar een keer via laptop met webcam gaan proberen.

Beeromaniac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Thompson schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 11:10:
[...]

Nee ik was het dus aan het proberen via de app (op Android 14), krijg beeld en geluid van de medewerker maar het lijkt alsof ze mij niet zien/horen. Dus nu moet ik het maar een keer via laptop met webcam gaan proberen.
Ah woeps sorry. Je gaf inderdaad aan dat je via de app probeerde, dan is een webcam wel gangbaar (op een apparaat waarop je de app hebt).

Wellicht dat het via de browser op de telefoon / tablet wel lukt? En anders inderdaad een laptop lenen / ... om daarmee te proberen.
Met laptop via browser heb je sowieso zelf de controlle. Meen hier gelezen te hebben dat ze bij app ook de main camera tijdelijk activeren? Om dus te zien dat het beeld daarvan overeen komt met de front facing camera. Via browser kunnen zij natuurlijk geen andere camera activeren. Als een laptop al een tweede webcam zou hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:44
[...]

Ik kan op dit moment niet via de Raisin App inloggen. Misschien is er een storing of onderhoud?

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadster112
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:47
hansvk schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 11:16:
[...]

Ik kan op dit moment niet via de Raisin App inloggen. Misschien is er een storing of onderhoud?
Had ik net ook. Lukt nu wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 23:05
[...]

Idem, ook last van. Is nog niks bekend volgens hun eigen site: https://www.raisin.nl/storingen-onderhoud/ maar wel duidelijk dat ze een storing hebben volgens mij.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:22
Advanzia heeft nu 4,13% rente voor drie maanden. Ik krijg alleen geen account aangemaakt op het tweede gedeelte met het TIN nummer. Daar vul ik mijn BSN in maar keurt hem niet goed dus kan niet verder. Iemand een oplossing? Anders mail ik Advanzia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
StraightOn.NL schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 11:19:
[...]

Idem, ook last van. Is nog niks bekend volgens hun eigen site: https://www.raisin.nl/storingen-onderhoud/ maar wel duidelijk dat ze een storing hebben volgens mij.
Na reset wachtwoord werkt het wel weer.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:05
[...]

Ik heb net het ID proces doorlopen met de iOS app, ging prima. Heb je al gechecked of de Raisin app alle rechten heeft op je camera en microfoon? Mss een keer overnieuw installeren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Laatst online: 19:24
Weet iemand of Advanzia jaaroverzichten verstuurt per email, ook voor reeds inactieve accounts? Of moet je die downloaden in de online omgeving van het oude account?
Boinkie schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 11:20:
Advanzia heeft nu 4,13% rente voor drie maanden. Ik krijg alleen geen account aangemaakt op het tweede gedeelte met het TIN nummer. Daar vul ik mijn BSN in maar keurt hem niet goed dus kan niet verder. Iemand een oplossing? Anders mail ik Advanzia.
Ik vermoed dat je een wachtwoord gebruikt dat niet aan de vereisten voldoet. Er mogen geen tekens inzitten, alleen letters en cijfers.

[ Voor 60% gewijzigd door wibblemoo op 02-01-2024 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
[...]
Android 14 zou die webcam mogelijk nu moeten hebben voor de Pixels sinds de dember update, zie https://tweakers.net/nieu...aat-omzet-tot-webcam.html en https://tweakers.net/nieu...st-en-reparatiemodus.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VERNederlander
  • Laatst online: 20:37
W1ck1e schreef op maandag 1 januari 2024 @ 10:38:
Resistor schreef op maandag 1 januari 2024 @ 21:39:
[...]

Als je een nieuwsbericht ziet met CBS als bron, kun je beter het CBS zelf even raadplegen. Zij schrijven vaak zelf ook een artikel waarin dan ook links naar tabellen zijn te vinden. Hier het nieuwsartikel:
https://www.cbs.nl/nl-nl/...shoudens-opnieuw-gestegen

Link naar tabel vermogensverdeling van huishoudens
https://opendata.cbs.nl/s...ED/table?ts=1704191767417

Links naar vermogensverdeling per regio:
https://opendata.cbs.nl/s...ED/table?ts=1704191767417

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
Boinkie schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 11:20:
En weer wachten op aanbieding... beide accounts zijn weer leeg..
Waarvan 1tje. nog loopt met 3,87% t/m 31 januari
De andere is sinds 1 december al 1,61%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harbo
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
In September 2023 Advanzia rekening geopend tegen 3,66 %. Dit was voor 3x maanden. Ik kan niet zien wat rente na 1 Januari 2024 is. Inmiddels hebben ze 4,13 %.

Wat is de wijsheid. Deze rekening sluiten en nieuwe weer openen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
Mijn ervaring is leegtrekken begin van de maand, en die maand erop rond de 10e een aanbieding krijgen.

Echter geen garantie.. er is een redelijke kans dat de rente dus volgend jaar omlaag gaat.. En bestaande actie klanten wellicht geen aanbiedingen meer voor ons?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

4,13 bij Advanzia, die had ik niet aan zien komen en dat is hoger dan menig deposito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
mag weg

[ Voor 96% gewijzigd door Boinkie op 02-01-2024 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

Deze dan ook weg

[ Voor 11% gewijzigd door sanook op 02-01-2024 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sanook schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 11:56:
4,13 bij Advanzia, die had ik niet aan zien komen en dat is hoger dan menig deposito.
In de voorwaarden staat dat het aanbod eindigt op 1/1/2024…..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
Verwijderd schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 12:09:
[...]

Die zullen ze dan nog niet aangepast hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:32
[...]

12.19 uur en kan nog steeds niet inloggen. Krijg een melding dat un/pw niet klopt. Daar heb ik zeker weten niets aan veranderd. Dus.... Welke melding kregen jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 12:09:
Op de website actie tot 31.01.2024 en geldigheid van 3 maanden. Ik denk daarom dat er bij openen in januari nog 3 maanden deze rente wordt gegeven.

@Juan Tot zover ging opzeggen en opnieuw openen in december vlot. Opnieuw ingelegd en rente is bijgeschreven.

[ Voor 6% gewijzigd door mrmrmr op 02-01-2024 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cejean
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-06 22:41
rowicom schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 12:20:
[...]

12.19 uur en kan nog steeds niet inloggen. Krijg een melding dat un/pw niet klopt. Daar heb ik zeker weten niets aan veranderd. Dus.... Welke melding kregen jullie?
Zelfde melding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkNL
  • Registratie: September 2019
  • Niet online
[...]

Vanmorgen wat geld overgemaakt naar Raisin en wilde zojuist inloggen, wat dus ook niet ging. (un/pw niet ok)
Toen maar even dit topic geraadpleegd en blijk niet de enige te zijn (gelukkig 8)7 ).

Inmiddels werkt het weer

Edit;
Het leek te werken, is nog niet stabiel....

[ Voor 9% gewijzigd door henkNL op 02-01-2024 12:26 ]

EV: Tesla M3H 2024 | PV: 3900Wp O/W + 1620Wp O/W | D-WTW: QB1-16 | AC: MHI SCM40ZS-W + SRK25 + SRK20 | Honda CBF600SA - 2005 | Thuisaccu: 1x HW - 2,7kWh - 800w (Beta)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:24
Hier vanaf gister al deze melding, wordt daar toch wel wat zenuwachtig van als ze zeggen dat de login gegevens niet correct zijn.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Dat is vaak als er te veel traffic is. Zeker als Raisin een push uitstuurt zie je dit gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plof-kip
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 24-12-2024
[...]

Laten we hopen dat dit komt omdat er nog veel extra banken bij willen komen die sterk concurrerende depositotarieven bieden! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stroom
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-09 23:15
Als het in de app niet werkt, kan het wel via browser lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
henkNL schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 12:22:
[...]

Vanmorgen wat geld overgemaakt naar Raisin en wilde zojuist inloggen, wat dus ook niet ging. (un/pw niet ok)
Toen maar even dit topic geraadpleegd en blijk niet de enige te zijn (gelukkig 8)7 ).

Inmiddels werkt het weer

Edit;
Het leek te werken, is nog niet stabiel....
Na een reset van mijn wachtwoord lijkt de app tot nu toe goed te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
stroom schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 12:43:
Als het in de app niet werkt, kan het wel via browser lukken.
Via de browser lukte vanochtend ook niet, totdat ik mijn wachtwoord had gereset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brokencore
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:43
Hoe is jullie ervaring met het aanvragen van een en/of spaarrekening? Kan dit over het algemeen via de website?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:01
Juan schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 11:55:
Mijn ervaring is leegtrekken begin van de maand, en die maand erop rond de 10e een aanbieding krijgen.

Echter geen garantie.. er is een redelijke kans dat de rente dus volgend jaar omlaag gaat.. En bestaande actie klanten wellicht geen aanbiedingen meer voor ons?
Is dit de juiste strategie bij Advanzia:

1. Geld van je Advanzia rekening afhalen
2. Rekening begin van de maand opzeggen (hoeveel dagen neemt dit in beslag?)
3. Midden van de maand een nieuwe Advaniza rekening openen
4. Nieuwe storting (hoger dan 5k) in het begin van de nieuwe maand

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Brokencore schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 12:50:
Hoe is jullie ervaring met het aanvragen van een en/of spaarrekening? Kan dit over het algemeen via de website?
Over welke bank heb je het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Bij Raisin kan het in ieder geval niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brokencore
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:43
RobertMe schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 13:02:
[...]

Over welke bank heb je het?
Elk geval een NL bank met ook gunstige deposito. Zat nu te kijken bij Credit Europe Bank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
Je kan vaker niet inloggen bij Raisin, meestal na paar uur opgelost.

Is er een melding geweest dat je je wachtwoord moet resetten?
Werkt het dan echt weer?
Hebben ze een datalek gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
Brokencore schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 13:11:
[...]

Elk geval een NL bank met ook gunstige deposito. Zat nu te kijken bij Credit Europe Bank.
CEB doet (deed?) het sinds oktober vorig jaar (tijdelijk) niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
GroteVoet459 schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 13:15:
[...]

CEB doet (deed?) het sinds oktober vorig jaar (tijdelijk) niet meer.
November (sinds de nieuwe actie). En daarvoor was op papier. Een iemand de rekening laten openen en voor de tweede persoon een formulier op papier invullen en samen met een kopie van ID kaart per post opsturen (per mail werd geweigerd).

Daarom ook dat de bank er toe doet. Er is geen algemeen antwoord omdat elke bank natuurlijk zijn eigen proces heeft. Als het al mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Laatst online: 20:10
Vind raisin het erg als je geld naar ze overmaakt vanaf verschillende rekeningen?
Normaal doe ik Rabo->Raisin, en nu wil Revolut->Raisin doen.
Alles staat gewoon op mijn naam uiteraard.

Edit: Inloggen bij raisin lukt niet, en nieuw ww aanvragen ook niet. Ffe wachten maar.

[ Voor 19% gewijzigd door Dacuuu op 02-01-2024 13:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroteVoet459
Dacuuu schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 13:26:
Vind raisin het erg als je geld naar ze overmaakt vanaf verschillende rekeningen?
Ja.

https://klantenservice.ra...ing-en-de-spaarproducten-
De tegenrekening is een betaalrekening op jouw naam bij een Nederlandse bank. Deze tegenrekening is de enige rekening die je kunt gebruiken in combinatie met je Raisin-rekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QAI
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 20:44

QAI

kan weg

[ Voor 98% gewijzigd door QAI op 02-01-2024 13:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroteVoet459
QAI schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 13:38:
Opmerking: van of naar Raisin spaarrekeningen zijn uitsluitend overboekingen naar of van de gekoppelde Raisin-rekening mogelijk. Indien je geld overboekt van een andere rekening naar de spaarrekening, dan zal het bedrag direct en zonder rente worden teruggestort. Contant storten of opnemen is niet mogelijk.
Dat gaat over het direct overmaken naar/opnemen vanaf de spaarekeningen bij de partnerbanken, niet over de Raisin-rekening, want dat is zelf geen spaarrekening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JdJtA
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:26

Edit: Inloggen bij raisin lukt niet, en nieuw ww aanvragen ook niet. Ffe wachten maar.
Ik heb zelf al meerdere keren geld overgemaakt naar mijn Raisin-rekening vanaf N26 (Duits IBAN) wat niet mijn geregistreerde tegenrekening is en dat was geen enkel probleem. Ik denk alleen niet dat je automatisch kan sparen naar een spaarrekening bij de partnerbank vanaf een andere rekening dan de vaste tegenrekening.

Mijn aanvraag voor een nieuwe spaarrekening bij CKV is nog steeds niet verwerkt (aanvraag 20 december, geld stond op 21 december bij Raisin), sterker nog...de overboeking die ik hiervoor had gedaan stond vanochtend opeens weer beschikbaar op mijn Raisin-rekening terwijl de aanvraag vorige week wel bij CKV in behandeling zou zijn genomen.

Ik heb het geld nu voorlopig maar weer terug geboekt naar Nordax. Daarna contact gehad met Raisin en die begrijpen ook niet wat er aan de hand is maar gaan het nu navragen bij CKV en nemen als ze uitsluitsel hebben contact met me op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erniee
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19:13
Juan schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 11:52:
[...]

En weer wachten op aanbieding... beide accounts zijn weer leeg..
Waarvan 1tje. nog loopt met 3,87% t/m 31 januari
De andere is sinds 1 december al 1,61%
Ik heb ook twee rekeningen bij Advanzia tm 31 januari 3,87% waarvan op 1 rekening het spaargeld staat (mijn eigen rekening) en de ander 1 euro destijds voor opening (rekening van mijn vrouw). Is het handig deze laatste zsm op te zeggen en een nieuwe rekening te openen op naam van mijn vrouw?

Of maak ik kans op een nieuw (persoonlijk) aanbod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Laatst online: 18:05

Zenix

BOE!

Inloggen bij Raisin werkt niet, maar resetten van wachtwoord ook niet. Gaat lekker daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
Zenix schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 14:28:
Inloggen bij Raisin werkt niet, maar resetten van wachtwoord ook niet. Gaat lekker daar.
Iemand al een telefoontje gewaagd?
Of zouden ze er vandoor zijn met ons geld? 😳😂
Blijft wel vaag dat ze niets melden op hun website

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
Raisin Duitsland heeft wel het fatsoen om ff iets te melden

Bitte beachten Sie:

Aufgrund von technischen Herausforderungen ist eine Anmeldung im Onlinebanking aktuell teilweise nicht möglich. Wir arbeiten mit Hochdruck an der Behebung und bitten Sie, es zu einem späteren Zeitpunkt erneut zu versuchen. Herzlichen Dank für Ihre Geduld.

Weltsparen bij inloggen (kan normaal gesproken met je Raisin inlog)

[ Voor 15% gewijzigd door Juan op 02-01-2024 14:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rechtsherstel
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 14:20

Nee.
Je kunt vanaf iedere andere rekening geld overboeken naar je Raisin-account. De enige voorwaarde is dat deze bankrekening op jouw naam staat. Dit kan dus een andere bankrekening zijn dan de vaste tegenrekening die je bij Raisin opgegeven hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Licko
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:13

Licko

ZVDK

Inloggen werkt hier wel. Krijg de eerste keer een foutmelding dat gegevens onjuist zouden zijn. Na een tweede poging (iOS, FaceID) kan ik wel inloggen.

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
Juan schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 14:31:
[...]
Iemand al een telefoontje gewaagd?
Nee, wel even een email gestuurd dat het mij vreemd lijkt dat er meerdere mensen problemen melden maar zij dat zelf niet zouden zien, dus of ze even die storingspagina willen bijwerken..
Of zouden ze er vandoor zijn met ons geld? 😳😂
In jouw werk gaat er nooit iets mis ... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Laatst online: 18:05

Zenix

BOE!

Licko schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 14:35:
Inloggen werkt hier wel. Krijg de eerste keer een foutmelding dat gegevens onjuist zouden zijn. Na een tweede poging (iOS, FaceID) kan ik wel inloggen.
Ik spam gewoon hele tijd de inlog knop, vanmorgen werkte het naar 10x. Nu niet meer.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Slappyjoez
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 15:49
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dtuznfxiCYWqAXFwYNXOh5lTfN8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5R03lyPVVvkRyXsCDKkwR2sb.png?f=fotoalbum_large

15x Astronergy 325Wp Full Black || SMA Sunny Boy 4.0 1-fase || Zuid 40°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cejean
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-06 22:41
Heeft iemand ooit problemen ondervonden bij CKV bank na daar een deposito of bankrekening te hebben geopend ?
Is het alleen invullen van " Attest Roerende Voorheffing niet inwoners ter vrijstelling van Belgische bronbelasting op spaarrente bij Centrale Kredietverlening" of moet er nog ergens rekening mee worden gehouden?

Ik heb tot nu toe alleen maar gekozen voor de banken die geen bronbelasting heffen maar de spaar rekening en 2 jaarlijks deposito zijn interessant om te openen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 20:13
Na lang tobben en meerdere posts hier is het nieuwe kalenderjaar begonnen en ben ik deze week vrij: tijd om een rekening te gaan openen! Ik was al eerder bij een bank begonnen, maar dan werd je ergens binnen volgens mij twee dagen gebeld voor verificatie.... Dat lukt niet echt met mijn werk.

Dus nu maar bezig met een aanvraag via de app van https://www.crediteurope.nl/ voor een spaarrekening

Een spaarrekening geeft een hogere rente dan een deposito van 1 jaar.... Is op de spaarrekening maar wel een vaste rente voor 6 maanden staat op de website, maar dat is in ieder geval 3,55%

Alleen Raisin lijkt hogere rente te geven bij een 1 jaar deposito?

Gaat om 50.000, wil uiteraard wel dekking bij bank problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veritas
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:27

Veritas

concedo nulli

President schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 15:36:
Na lang tobben en meerdere posts hier is het nieuwe kalenderjaar begonnen en ben ik deze week vrij: tijd om een rekening te gaan openen! Ik was al eerder bij een bank begonnen, maar dan werd je ergens binnen volgens mij twee dagen gebeld voor verificatie.... Dat lukt niet echt met mijn werk.

Dus nu maar bezig met een aanvraag via de app van https://www.crediteurope.nl/ voor een spaarrekening

Een spaarrekening geeft een hogere rente dan een deposito van 1 jaar.... Is op de spaarrekening maar wel een vaste rente voor 6 maanden staat op de website, maar dat is in ieder geval 3,55%

Alleen Raisin lijkt hogere rente te geven bij een 1 jaar deposito?

Gaat om 50.000, wil uiteraard wel dekking bij bank problemen
Prima keuze om mee te starten; Nederlands DGS, mooie actierente en ook wat te kiezen qua deposito's als je actierente afloopt. En rekening is snel geopend.
Pagina: 1 ... 18 ... 159 Laatste

Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.

Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.

Trade Republic heeft zijn eigen topic.

We willen hier geen persoonlijke updates zien, dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.

Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling