Acties:
  • +1 Henk 'm!

• devriesjande
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:42
SuperCrisz schreef op donderdag 28 december 2023 @ 00:04:
Kan iemand mij uitleggen wat het verschil is tussen het huidige EU depositogarantiestelsel uit 2014, en het DGS dat van toepassing was ten tijde van icesave? In beide gevallen is en was toch tot 100k gedekt?
Nee. Het Nederlandse depositogarantiestelsel liep maar tot 40000 Euro. De eerste 20000 was volledig gedekt. En de tweede 20000 Euro voor 90%.

• spaarder
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 10-06-2024
-

[ Voor 99% gewijzigd door spaarder op 28-12-2023 00:25 ]

• spaarder
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 10-06-2024
-

[ Voor 99% gewijzigd door spaarder op 28-12-2023 00:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:26

Zenix

BOE!

devriesjande schreef op donderdag 28 december 2023 @ 00:12:
[...]

Nee. Het Nederlandse depositogarantiestelsel liep maar tot 40000 Euro. De eerste 20000 was volledig gedekt. En de tweede 20000 Euro voor 90%.
En icesave viel hier niet onder. Ik weet het nog goed, had toen 5k op die rekening staan, was voor mij toendertijd een fortuin. Toen was ik nog niet zo verstandig als ik nu ben.

Bij Icesave waa toentertijd 20k IJsland en 20k NL DGS. Toen het mis ging heeft Bos het verhoogt naar 100k.

[ Voor 10% gewijzigd door Zenix op 28-12-2023 01:03 ]

• Rockel83
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 05-04 16:45
Maar in het geval van b.v. Openbank heb je toch helemaal geen vaste tegenrekening.
Wanneer A komt te overlijden en de inlog gegevens van de eigen rekening (rA) aan B achtergelaten heeft. Dan zou B toch theoretisch en zonder al te veel moeite geld van rA naar de eigen rekening (rB) kunnen overmaken. Zolang er maar geen vreemde transacties gemaakt worden, of transacties van te hoge bedragen die blokkades etc. triggeren. Verder zal B vast ook wel de zonder al te veel aarzelen op eventuele controlevragen kunnen antwoorden. Al wordt het denk ik wel een beetje vreemd als dit telefonisch moet en A een man was en B als een vrouw klinkt. Maar ook daar valt weer heel makkelijk iets op te bedenken.

Ik weet niet hoe snel een bank in Spanje er achter zal komen dat er een rekeninghouder in NL overleden is. Wellicht niet snel of zelfs helemaal niet wanneer je de rekening achteraf, en na het leeghalen gewoon "dood laat bloeden" zonder verdere communicatie of nog maar ergens op te reageren.

Het valt zondermeer zeker onder de noemer "fraude" te scharen. En bij dergelijk feit zal er altijd een kans bestaan om tegen de lamp te lopen. Al zie ik die kans vrij klein in deze. Al moeten de mensen zelf maar bepalen of ze het risico wel of niet willen lopen.

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:00
Catanan schreef op woensdag 27 december 2023 @ 11:30:
[...]
Is allemaal ingewikkelde materie vind ik.
Geloof mij, als je partner overlijdt is dit het minst ingewikkelde wat je moet regelen en wat mij betreft het minst belangrijk. Uiteindelijk zou het automatisch bij de rechthebbende terecht moeten komen maar misschien is het een idee om dit alvast vast te leggen.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

• Globalcitizen
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 00:42
Laat ik toch dit gedachtenexperiment (geïnspireerd door een dodemansknop) posten.
Stel ik plan een opdracht in, in de (niet te verre) toekomst, om mijn hele buitenlandse spaarsaldo over te boeken naar mijn Nederlandse tegenrekening.
Wanneer de opdrachtdatum dichtbij komt, verschuif ik hem naar een latere datum.
Nabestaanden hoeven alleen even te wachten tot het geld vanzelf naar NL komt.
Wat denken jullie hiervan?

(Mogen/moeten al opgegeven overboekingen na de dood van de accounthouder uitgevoerd worden?)

• mpsyn
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-03 10:20
xileS schreef op woensdag 27 december 2023 @ 10:53:
[...]

Wat ik mij eigelijk afvraag is op welk jaaroverzicht komt je euro als je het vlak voor 1 januari overmaakt naar een buitenlandse bank zonder IP en je geld op beide rekeningen op 1 januari niet zichtbaar is (bv niet aangekomen door het weekend).
Ik schat in op het jaaroverzicht van de verzendende bank.

Toen ik mijn euro overmaakte op 23 of 24 december was de eerste (ongeveer real time) melding bij de transactie "In behandeling", (zeg) 5 minuten later was de melding "Gereserveerd" en (zeg) weer 5 minuten later was de transactie voltooid; de euro was afgeschreven en niet meer zichtbaar als saldo op de rekening.

In de details van de transactie stond de rentedatum van die euro/transactie echter op 27 december, wat betekent dat ik tot die datum een rentevergoeding kreeg over die afgeschreven euro van de verzendende bank (en vanaf 27 december de rentevergoeding kreeg van de ontvangende, niet IP bank, omdat ie toen daar pas aan kwam).

Die euro stond dus ondanks dat ie afgeschreven was 'op de balans' van de verzendende bank; zou dat niet zo zijn zouden ze me geen rentevergoeding geven to 27 december, en dus zal die euro verschijnen op het jaaroverzicht van de verzendende bank.

Het zou een stuk helderder/correcter zijn, wanneer 'de banken' een transactie op "Gereserveerd" laten staan tot op het moment dat de transactie daadwerkelijk voltooid is ---> niet als afgeschreven weergeven op 23 of 24 december, maar op 27 december; dat weerspiegelt meer de werkelijkheid/is meer in lijn met de details van de transactie waarin de rentedatum op de 27e staat, lijkt me.

• Rockel83
Globalcitizen schreef op donderdag 28 december 2023 @ 09:47:
Laat ik toch dit gedachtenexperiment (geïnspireerd door een dodemansknop) posten.
Stel ik plan een opdracht in, in de (niet te verre) toekomst, om mijn hele buitenlandse spaarsaldo over te boeken naar mijn Nederlandse tegenrekening.
Wanneer de opdrachtdatum dichtbij komt, verschuif ik hem naar een latere datum.
Nabestaanden hoeven alleen even te wachten tot het geld vanzelf naar NL komt.
Wat denken jullie hiervan?

(Mogen/moeten al opgegeven overboekingen na de dood van de accounthouder uitgevoerd worden?)
Zolang je onder X-bedrag blijft zal het vast werken. Bij Openbank gaan ze geloof ik maar tot €15.000 daarboven moet je bellen.
En je zult dan net zien dat er net dan een storing is en automatische overschrijvingen niet doorkomen of uitgevoerd worden. Wordt lastig om die dan alsnog/ opnieuw in te plannen als iemand wijlen is.

Dus idee is denk ik prima, het is volgens mij alleen niet waterdicht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nico Klus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:09
Even een concreet voorbeeld nav de discussie over valutering een paar pagina's terug.
23-12 geld ovegemaak van ING -> OB
Is ook op 23-12 afgeboekt.
27-12 is het geld gestort op OB rekening.
(het is nu 28-12)

Dan denk ik mijn geld staat 4 dagen bij een andere instatie rente te genereren.
Maar valutering zou niet mogen.
Wat klopt er dan niet? De rekening overzichten van ING / OB? Toch valutering?

Aan dit bericht kunnen geen rechten ontleend worden.

• mpsyn
Nico, zie mijn post hier vlak boven; de afboekingsdatum is niet leidend (die wordt in feite verkeerd weergegeven), de rentedatum is.

• JdJtA
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-06 16:15
Tot nu toe was ik een tevreden gebruiker van Raisin met 3 lopende deposito's en een spaarrekening. Nu loop ik bij de aanvraag van een 2e spaarrekening bij CKV echter tegen de eerste hindernis(sen) aan.

Op 20 december heb ik de aanvraag gedaan, direct een adresbewijs ingediend en ik heb een opdracht gegeven om het openingsbedrag over te maken van Nordax naar Raisin.

Dit stond er op 22 december op maar toen werd het stil. De rekening blijft staan op 'in behandeling' en er staat een transactie klaar met het kenmerk van de CKV-rekening. Ik zag echter dat ik de rekening vanochtend nog steeds kon 'intrekken', wat volgens de eigen website van Raisin wil zeggen dat de aanvraag nog niet is doorgestuurd naar de partnerbank.

Vanochtend gebeld en na ruim een half uur wachten een medewerkster gesproken die aangaf dat de aanvraag bleef hangen in verband met goedkeuren van mijn adresbewijs. Dit zou ze nu direct doen waardoor de aanvraag naar de partnerbank zou kunnen.

Tot mijn verbazing verscheen een half uur later bij het inloggen opeens een melding dat ik een adresbewijs moest verstrekken. Direct weer online ingediend en opnieuw gebeld. Na een half uur een ontzettend onvriendelijke medewerker aan de telefoon die in eerste instantie alleen maar wilde zeggen dat het adresbewijs nu opnieuw ter beoordeling in de wachtrij zou komen.

Nadat wat doorvragen en op een gedecideerde toon duidelijk maken dat ik dit toch echt een onacceptabele werkwijze vond heeft hij nu naar eigen zeggen mijn adresbewijs alsnog goedgekeurd nadat de eerste medewerker dit afgekeurd bleek te hebben.

Helaas kan ik nergens terugzien of de aanvraag nu echt door zal lopen en is de aanvraag nog steeds in te trekken via de website.

Ik wacht het maar weer even af maar de communicatie en website laten dus nog heel wat te wensen over wat mij betreft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshM
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13:43
JdJtA schreef op donderdag 28 december 2023 @ 12:17:
Dit stond er op 22 december op maar toen werd het stil. De rekening blijft staan op 'in behandeling' en er staat een transactie klaar met het kenmerk van de CKV-rekening. Ik zag echter dat ik de rekening vanochtend nog steeds kon 'intrekken', wat volgens de eigen website van Raisin wil zeggen dat de aanvraag nog niet is doorgestuurd naar de partnerbank.
Om precies deze reden heb ik mijn aanvraag bij CKV via Raisin vanmorgen ingetrokken. Mijn aanvraag liep al sinds 20-12. Wat mij al verbaasde was dat er toch nog een adresbewijs moet worden ingediend. Bij de aanvraag is slechts sprake van online goedkeuring t.a.v. de bronbelasting (naar 0%). Het eerste bewijs werd vrij snel afgekeurd. Op 22 december een nieuw bewijs ingestuurd en sindsdien niets meer van CKV vernomen. Zoals gezegd, intrekken was (d.d. 28-12) nog mogelijk, daarom heb ik dat gedaan. De feestdagen zullen vast vertragend werken, maar dat zouden CKV en Raisin dan kunnen communiceren.

Ik vermoed dat het samenspel van Raisin en CKV gewoon traag is, want mijn andere aanvraag bij Banca Progetto was wel snel rond. Het blijft gissen was de reden is. Gelukkig hebben we dit soort kanalen om ervaringen uit te wisselen. Naast rente is (een bepaalde mate van) snelheid en transparatie me ook wat waard.

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-06 22:49

sanook

_/-\o_

Bezig met het openen van raisin account voor mijn vrouw maar deze staat nu al een week te wachten op het verifieren van het adres document en ondertussen krijg ik herinnerings mailtjes dat de verificatie nog gedaan moet worden maar dat was vorige week woensdag al succesvol verlopen.
Ze zullen het wel druk hebben bij Raisin vermoed ik. Email gestuurd, kijken wat we daar voor reactie op krijgen (en wanneer).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

poema schreef op woensdag 27 december 2023 @ 22:00:
Ben wel benieuwd of mensen die nu spaardeposito's hebben bij Raisin dit in 2027 ook zullen blijven doen. Dan gaat (waarschijnlijk) de nieuwe regelgeving van kracht voor spaarders. Met als gevolg dat er 36% belasting betaald mag worden over het werkelijke rendement en iets van €1000,- heffingvrij. De risico's blijven hetzelfde, de opbrengst een stuk lager.
Ik betaal liefst zo veel mogelijk belasting, betekent namelijk dat ik ook steeds meer verdien/vermogen heb.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Betalingsverkeer bij banken tijdens de feestdagen aan het einde van het jaar is sinds mensenheugenis traag. Tegenwoordig, met het goedkeuren door medewerkers die hun vakantiedagen moeten opmaken, is dat eens te meer het geval.

Sommige banken waarschuwen er voor.

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-06 11:25
Rare kronkel bij raisin:

Als je geld overmaakt van een andere rekening die niet exact dezelfde naam heeft (Wat nogal 's voorkomt bij en/of rekeningen) dan wordt je account geblokkeerd. Merkwaardig maar goed, het zal een reden hebben.

Daarover word je dan geïnformeerd middels een bericht in je online omgeving. Waar je al niet meer in kan. 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door Wijnands op 28-12-2023 13:18 ]

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
sanook schreef op donderdag 28 december 2023 @ 12:36:
Bezig met het openen van raisin account voor mijn vrouw maar deze staat nu al een week te wachten op het verifieren van het adres document en ondertussen krijg ik herinnerings mailtjes dat de verificatie nog gedaan moet worden maar dat was vorige week woensdag al succesvol verlopen.
Ze zullen het wel druk hebben bij Raisin vermoed ik. Email gestuurd, kijken wat we daar voor reactie op krijgen (en wanneer).
Ze zullen het wel druk hebben? Je bent 3 hele werkdagen aan het wachten? Als het geopend zou zijn is dat voor Raisins doen juist snel.

En daarnaast heeft tegenwoordig de halve wereld tussen kerst en nieuwjaar verlof (of bedrijf gesloten, of vakantiedagen opmaken, of omdat het toch totaal niet productief is om deze week 3 dagen te werken, of om op wintersport te gaan). Dus ook al heeft Raisin het niet druk (/normaal aantal aanvragen) is de kans bijzonder groot dat zaken trager gaan door onderbezetting.

• sanook

sanook

_/-\o_

RobertMe schreef op donderdag 28 december 2023 @ 13:17:
[...]

Ze zullen het wel druk hebben? Je bent 3 hele werkdagen aan het wachten? Als het geopend zou zijn is dat voor Raisins doen juist snel.

En daarnaast heeft tegenwoordig de halve wereld tussen kerst en nieuwjaar verlof (of bedrijf gesloten, of vakantiedagen opmaken, of omdat het toch totaal niet productief is om deze week 3 dagen te werken, of om op wintersport te gaan). Dus ook al heeft Raisin het niet druk (/normaal aantal aanvragen) is de kans bijzonder groot dat zaken trager gaan door onderbezetting.
Hoe lang denk je dat ik nog zou moeten wachten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
sanook schreef op donderdag 28 december 2023 @ 13:28:
[...]

Hoe lang denk je dat ik nog zou moeten wachten?
Onder normale omstandigheden zou ik van 1 á 2 weken maximaal uit gaan. Met 3 dagen sluiting en mogelijke onderbezetting zou ik dus uit gaan van max 2, 3 weken. Met een beetje geluk wordt het deze week nog verwerkt. Anders vast wel volgende week en anders in de loop van de week erop eens contact opnemen.

• JdJtA
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-06 16:15
FreshM schreef op donderdag 28 december 2023 @ 12:34:
[...]

Om precies deze reden heb ik mijn aanvraag bij CKV via Raisin vanmorgen ingetrokken. Mijn aanvraag liep al sinds 20-12. Wat mij al verbaasde was dat er toch nog een adresbewijs moet worden ingediend. Bij de aanvraag is slechts sprake van online goedkeuring t.a.v. de bronbelasting (naar 0%). Het eerste bewijs werd vrij snel afgekeurd. Op 22 december een nieuw bewijs ingestuurd en sindsdien niets meer van CKV vernomen. Zoals gezegd, intrekken was (d.d. 28-12) nog mogelijk, daarom heb ik dat gedaan. De feestdagen zullen vast vertragend werken, maar dat zouden CKV en Raisin dan kunnen communiceren.

Ik vermoed dat het samenspel van Raisin en CKV gewoon traag is, want mijn andere aanvraag bij Banca Progetto was wel snel rond. Het blijft gissen was de reden is. Gelukkig hebben we dit soort kanalen om ervaringen uit te wisselen. Naast rente is (een bepaalde mate van) snelheid en transparatie me ook wat waard.
Heb ook al op het punt gestaan de aanvraag weer in te trekken maar geeft het nog even de tijd. Hoe snel komt het geld weer beschikbaar op de Raisin-rekening nadat je een aanvraag intrekt? Mis je daar nu ook nog een paar dagen rente door?

Ik vind (het gebrek aan) communicatie inderdaad ook belangrijk en nu tast je vaak toch minimaal een aantal dagen in het duister. Bij mij was er dus nog niet eens een beoordeling gedaan van het adresbewijs toen ik vanochtend voor het eerst belde. Ik wacht het nog even af in de hoop dat de aanvraag na mijn 2e telefoontje nu wel gaat doorlopen.

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:57
Gisteren ook gestart met het verkrijgen van een rekening bij Raisin om daarna geld op een spaarrekening bij CKV te zetten. Het is nu wachten op de goedkeuring van het adres document.
Zo te zien zal ik waarschijnlijk wat geduld moeten hebben.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

• Wowhead
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18-04-2024
Weet iemand hoeveel spaardeposito`s je mag hebben bij de ING?

Ik heb er een van 500 euro voor 5 jaar nu, wil nu een jaar lang als goal voor 2024. 500 euro per maand weg zetten in spaardeposito`s ik weet alleen niet of ik er 12 mag aanmaken, of dat het allicht beter is om 2000 euro spaar deposito`s aan te maken in plaats van kleinere van 500 euro per maand.

• FreshM
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13:43
JdJtA schreef op donderdag 28 december 2023 @ 13:38:
[...]
...Hoe snel komt het geld weer beschikbaar op de Raisin-rekening nadat je een aanvraag intrekt? Mis je daar nu ook nog een paar dagen rente door?
Het geld was meteen vrij beschikbaar op de Raisin-rekening. Dat was toch een welkom leermomentje, idd. In feite heeft het bedrag al die tijd bij Raisin gestaan gedurende de aanvraag, dus is het niet rentegevend geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:49
Wowhead schreef op donderdag 28 december 2023 @ 13:55:

Ik heb er een van 500 euro voor 5 jaar nu, wil nu een jaar lang als goal voor 2024. 500 euro per maand weg zetten in spaardeposito`s ik weet alleen niet of ik er 12 mag aanmaken, of dat het allicht beter is om 2000 euro spaar deposito`s aan te maken in plaats van kleinere van 500 euro per maand.
De banken waar ik deposito's heb, hebben volgens mij geen maximum. Ik heb geen deposito's bij ing, wel heb ik daar mijn tegenrekening voor de spaarrekeningen elders. Ik zie dat de rente op een 5 jaars deposito bij ing niet het hoogste is. Bij andere Nederlandse banken (de kleine) krijg je vaak meer rente. Soms is er wel een minimum bedrag dat je moet storten. Kijk bijvoorbeeld op spaarinformatie.nl of andere sites welke rente je kan krijgen, en tegen welke voorwaarden.
Of alles nu in een depo te storten of in de tijd verspreid de best keuze is dat weet je pas na afloop en is afhankelijk van de rente in de toekomst.

En zoals @GroteVoet459 schrijft, vrij opneembaar is er ook genoeg te halen, meer dan de depositorente bij ing. Voor een hoop mensen is 12 x 500 euro ook wel weer een heleboel geld. Dus: goed bezig.

[ Voor 9% gewijzigd door W1ck1e op 28-12-2023 14:44 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GroteVoet459
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-06 12:51
Wowhead schreef op donderdag 28 december 2023 @ 13:55:

Missschien moet je eens goed nadenken over waarom je je spaargeld in een deposito vast zou zetten bij ING terwijl er momenteel bijna 20 opties zijn om op een vrij openeembare rekening een betere rente te ontvangen, bij sommgen zelf anderhalf keer zoveel..
Als je dan naar deposito's bij andere banken gaat kijken kun je het zeker beter doen, dan de schamele 2,50% van ING.

€500 voor 5 jaar vastzetten levert heel weinig (extra) op; behalve ervaring opdoen met zulke lange deposito's denk ik dat het weinig toegevoegde waarde heeft.

Voor wat er beter is: je kunt dat alleen zelf bepalen wat past bij je plannen. Je spaart (naast de standaard buffer) ergens voor. Je spaarplan moet daarbij aansluiten.

• Wowhead
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18-04-2024
In kort, mijn goal voor 2024. 10K spaargeld.

Noodpot/spaarpot. Gescheiden, 3 kinderen, nu geen spaargeld.
De urgentie is hoog vanuit mijn beleving, spaar deposito`s is het geld locken voor 5 jaar, geen inkoop inpulsen, niet weer geld gooien in crypto en aandelen en dan weer heel de dag daarmee in de weer.

Ivm de scheiding heb ik wat meer aankoop inpulsen om mijzelf wat te verwennen zeg maar.
Heb wensen zoals een computer om wat te gamen etc, maar wil eerst mijn goal voor 2024 halen en als ik het laat locken in deposito`s is het gewoon uit het hoofd als potje waarop ik aanspraak kan maken om wat ff snel te kopen.

Even rust aan mijn hoofd na de scheiding. 1 jaar even goed sparen, en daarna wat meer financiele rust aan mijn hoofd met de weet dat ik een klein buffertje klaar hebt liggen op de bank.

Niet de meest efficiente manier, maar voor mijn persoonlijke situatie wel de beste.

Voor 2025 ben ik een plan aan het formuleren om weer wat inversterings portofolio`s te gebruiken (EFTs en crypto) en wat meer te verspreiden, maar wil gewoon eerst ff een zakje centjes op de bank zodat ik mijzelf gewoon veel meer relaxed voel over de korte termijns toekomst

(10k buffer is slechts een overbrugging voor enkele maanden salaris, maar vooralsnog een stuk beter dan nu)

[ Voor 106% gewijzigd door Wowhead op 28-12-2023 15:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroteVoet459
Wowhead schreef op donderdag 28 december 2023 @ 14:57:

...
(10k buffer is slechts een overbrugging voor enkele maanden salaris, maar vooralsnog een stuk beter dan nu)
Succes met je situatie en goed dat je weet waar de gevaren voor jezelf zitten (qua financieën) en een plan aan het maken bent.

Ik begrijp dat je een rem op je uitgaven wilt zetten, maar als je die €10K vast zet in deposito's dan kun je er ook niet bij als je het wel nodig hebt - het is momenteel je buffer en die moet je direct kunnen aanspreken als bijvoorbeeld je wasmachine kapot gaat.

Mogelijk dat het een goed idee is om je buffer bij een andere bank met een betere rente, bijvoorbeeld LeasePlan Bank, neer te zetten. Het staat dan niet bij je huisbank en voor je het kunt uitgeven moet je een extra stap doen - hopelijk is dat genoeg rem. LPB heeft wel instant payment tot €10K, dus in geval van nood kun je er wel direct bij.

Gebruik 2024 om die buffer op te bouwen en kijk in het jaar naar de ontwikkelingen en start daarna een depositoladder op basis van kwartaal-deposito's en rek die op in grootte of periode als je spaargeld groeit.
Denk dat de EFT's en crypto ook pas in een plan horen als er een veilige buffer is.

[ Voor 3% gewijzigd door GroteVoet459 op 28-12-2023 15:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mpandroid
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 19:35
hansvk schreef op donderdag 28 december 2023 @ 13:49:
Gisteren ook gestart met het verkrijgen van een rekening bij Raisin om daarna geld op een spaarrekening bij CKV te zetten. Het is nu wachten op de goedkeuring van het adres document.
Zo te zien zal ik waarschijnlijk wat geduld moeten hebben.
Toen ik op 6 december een rekening bij CKV opende duurde het 6 dagen.
Zie ook https://gathering.tweaker...message/77489714#77489714

Dit was voor de renteverhoging naar 3,55%. Ik verwacht dat het openen nu nog wel iets langer gaat duren vanwege de hoeveelheid aanvragen i.c.m. de feestdagen.

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:57
mpandroid schreef op donderdag 28 december 2023 @ 16:10:
[...]

Toen ik op 6 december een rekening bij CKV opende duurde het 6 dagen.
Zie ook https://gathering.tweaker...message/77489714#77489714

Dit was voor de renteverhoging naar 3,55%. Ik verwacht dat het openen nu nog wel iets langer gaat duren vanwege de hoeveelheid aanvragen i.c.m. de feestdagen.
Eerst wachten op de e-mail van Raisin dat de rekening daar is aangemaakt.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GroteVoet459
Alisa Bank (via Raisin) is vandaag van 3,25% naar 3,27% gegaan (3,29% -> 3,31% effektief)

Geen grote wijziging, maar nog steeds een stijgende lijn in de vrij opneembare rente.

• Nico Klus
  • Laatst online: 22:09
mpsyn schreef op donderdag 28 december 2023 @ 11:43:
Nico, zie mijn post hier vlak boven; de afboekingsdatum is niet leidend (die wordt in feite verkeerd weergegeven), de rentedatum is.
Maar in de detals van de overboeking staat:
Geboekt op 23-12-2023
Valutadatum 23-12-2023

Bij OB staat:
Datum van waarde 27 dec 2023

Dan zou ik erwachten dat de valutadatum op 26 of 27 zou staan
Of valutadatum ≠ rentedatum

Aan dit bericht kunnen geen rechten ontleend worden.

• sanook

sanook

_/-\o_

sanook schreef op donderdag 28 december 2023 @ 12:36:
Zo heel druk hadden ze het blijkbaar toch niet.
Mogelijk heeft mijn email de boel getriggered maar vanmiddag een email ontvangen dat de rekening nu volledig geopend is.

• Catanan
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 06-06 16:33
gielie schreef op donderdag 28 december 2023 @ 09:30:
[...]

Geloof mij, als je partner overlijdt is dit het minst ingewikkelde wat je moet regelen en wat mij betreft het minst belangrijk. Uiteindelijk zou het automatisch bij de rechthebbende terecht moeten komen maar misschien is het een idee om dit alvast vast te leggen.
Mijn vader was al op 54 jarige leeftijd overleden, ook mijn 2 ooms met 54 en 57. Maar bij ons gaat het door waarde van het huis, vermogen en zelfs opgebouwd pensioen om flink wat geld. Ik wil niet dat hierover teveel erfbelasting betaald moet worden door het in het buitenland met onduidelijke regels te stallen.

• kitjekat
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 15-06-2024
Vraagje. Als ik een CKV spaarrekening Easy Access wil openen via Raisin, dan moet ik mijn beroep kiezen (werknemer) en dan de NACE code van mijn economische activiteit. Wat moet ik daar kiezen of maakt dat niet zoveel uit?

• Barrycade
  • Laatst online: 07-06 01:07

Barrycade

Through the...

kitjekat schreef op donderdag 28 december 2023 @ 19:45:
Vraagje. Als ik een CKV spaarrekening Easy Access wil openen via Raisin, dan moet ik mijn beroep kiezen (werknemer) en dan de NACE code van mijn economische activiteit. Wat moet ik daar kiezen of maakt dat niet zoveel uit?
Je kan toch eentje kiezen die het beste in de buurt komt? Of heb je een beroep in een risicovolle categorie, pooier, wapenhandel, mensensmokkel?

Liegen is een keuze, maar dan niet huilie huilie als je aanvraag met terugwerkende kracht ongedaan wordt gemaakt op een gegeven moment of dat er consequenties aan zitten.

• kitjekat
  • Laatst online: 15-06-2024
Barrycade schreef op donderdag 28 december 2023 @ 20:22:
[...]

Je kan toch eentje kiezen die het beste in de buurt komt? Of heb je een beroep in een risicovolle categorie, pooier, wapenhandel, mensensmokkel?

Liegen is een keuze, maar dan niet huilie huilie als je aanvraag met terugwerkende kracht ongedaan wordt gemaakt op een gegeven moment of dat er consequenties aan zitten.
Ik wil niet liegen, maar ik ben werknemer dus het bedrijf is niet van mij... Maar ik pak wel iets wat erbij past.

• hoihoi66
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 10-05 01:37
Deposito’s gaan omlaag bij Raisin 😔

Na banca Progretto sinds vandaag van 4,2 naar 4,1 % nu ook vanaf 3-1 younited credit.
Zelfs zo hard van 3,65% naar 3% voor 2 jaar.
Voor 1 jaar van 3,7 naar 3,55%

Misschien verstandig om nu voor langere tijd vast te zetten.

4,1% voor 1 jaar of 2 jaar? Dan maar Italie en geen Franse bank.

[ Voor 28% gewijzigd door hoihoi66 op 28-12-2023 21:20 ]

• brambello
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-06 15:27
poema schreef op woensdag 27 december 2023 @ 22:00:
Ben wel benieuwd of mensen die nu spaardeposito's hebben bij Raisin dit in 2027 ook zullen blijven doen. Dan gaat (waarschijnlijk) de nieuwe regelgeving van kracht voor spaarders. Met als gevolg dat er 36% belasting betaald mag worden over het werkelijke rendement en iets van €1000,- heffingvrij. De risico's blijven hetzelfde, de opbrengst een stuk lager.
Welke risico's bedoel je? Ik bedoel niet dat die er niet zijn maar ik ben benieuwd welke je bedoelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• poema
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-05 18:12
brambello schreef op donderdag 28 december 2023 @ 22:59:
[...]

Welke risico's bedoel je? Ik bedoel niet dat die er niet zijn maar ik ben benieuwd welke je bedoelt.
Ach, misschien is risico een groot woord maar je hebt sowieso met een schakel meer te maken (Raisin) dan als je bij jouw huisbank. En logischer wijs: hoe meer schakels, hoe groter de kans op problemen. En zoals "Frankenstein" ook al meldde: wat bij overlijden. Wederom, meer gezeik dan als je in NL je geld had gestald.

Maar misschien is het beter om het over een drempel te hebben. Zijn nog zat mensen die wel van Raisin gehoord hebben maar nog twijfelen. Opbrengst na 2027 is er natuurlijk nog steeds en wellicht hoger dan in NL maar het kan zo maar zijn dat iemand er voor kiest om het toch maar niet te doen omdat het uiteindelijke cijfer onder de streep niet overtuigend genoeg is.

Ikzelf heb een deposito voor 1 jaar, als dat voorbij is kies ik toch voor iets dichterbij. Mis het gevoel dat ik er controle over heb en heb meer het gevoel dat ik hoop dat alles maar goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laredo
  • Laatst online: 20:28
Ik zie heel Orange bank nu niet meer staan bij Raisin. Ik zou ook sinds gister mijn Orange deposito kunnen verlengen maar dat mailtje van Raisin slaat dus nergens op want ik zie de hele optie niet om uberhaubt te verlengen, net als ik heel Orange bank niet meer zie op Raisin. Was dit meer mensen opgevallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 17:30
laredo schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 02:49:
Ik zie heel Orange bank nu niet meer staan bij Raisin. Ik zou ook sinds gister mijn Orange deposito kunnen verlengen maar dat mailtje van Raisin slaat dus nergens op want ik zie de hele optie niet om uberhaubt te verlengen, net als ik heel Orange bank niet meer zie op Raisin. Was dit meer mensen opgevallen?
Gebeurt wel vaker. Staat nog wel op de eigen pagina: https://www.raisin.nl/banken/orange-bank/

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Novax
  • Registratie: November 2023
  • Niet online
laredo schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 02:49:
Komt door de wisseling van Spanje naar Frankrijk
Opmerking: vanaf 1 januari 2024 wordt het aanbod en beheer van termijndeposito(‘s) bij Orange Bank volledig overgedragen van het bijkantoor in Spanje (Orange Bank, S.A., Sucursal en España) aan het hoofdkantoor in Frankrijk (Orange Bank S.A.), dat reeds eindverantwoordelijk was voor het bijkantoor. Vanwege technische werkzaamheden die hiermee verband houden, kunnen tijdelijk tot dinsdag 2 januari 2024 geen nieuwe rekeningen bij de bank worden aangevraagd. Bekijk hier het aanbod van onze andere partnerbanken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GroteVoet459
Collector (via Raisin) is vandaag van 3,20% naar 3,25% rente gegaan (3,24% -> 3,29% effektief)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Novax
  • Registratie: November 2023
  • Niet online
Daling bij Banca Privata Leasing vanaf 5 januari:
  • 1 jaar deposito: 3,90% naar 3,85%
  • 2 jaar deposito: 3,90% naar 3,60%
  • 4 jaar deposito: 4,00% naar 3,35%
Is de laatste op Raisin die nu nog een 4% rente voor 4 jaar biedt, eerstvolgende is CKV met 3,60%

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rechtsherstel
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 22:58
Europabank ( België) biedt ook nog steeds 4%. https://www.europabank.be...-beleggen/termijnrekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry720A
  • Registratie: December 2023
  • Niet online
Bruto-netto opbrengst is mij daar niet helemaal duidelijk.
Ik zag o.a. op de website
Bruto-interest 4,00 %
Netto-interest 2,800 %

[ Voor 11% gewijzigd door Harry720A op 29-12-2023 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rechtsherstel
Bij opening deposito onderteken je als Nederlander een attest roerende voorheffing waardoor je als Nederlander daarvan vrijstelling ( 30%) hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheeky
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-05 02:01
[edit] Never mind, een bedrag was niet meer zichtbaar bij Raisin, maar nu staat het weer bij het Saldo. Waarschijnlijk net even in limbo tijdens de overschrijving (duurde wel de hele werkdag).

[ Voor 81% gewijzigd door Cheeky op 29-12-2023 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankenstein
  • Laatst online: 04-06 23:17
rechtsherstel schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 16:57:
Bij opening deposito onderteken je als Nederlander een attest roerende voorheffing waardoor je als Nederlander daarvan vrijstelling ( 30%) hebt.
Heb je concrete informatie over of de Europabank niet-ingezetenen aanneemt als spaarder?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Cheeky schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 17:25:
[edit] Never mind, een bedrag was niet meer zichtbaar bij Raisin, maar nu staat het weer bij het Saldo. Waarschijnlijk net even in limbo tijdens de overschrijving (duurde wel de hele werkdag).
Bij Banca Progetto heb ik dat volgens mij elke keer gehad, dat het geld een hele dag "weg" is. Eerst dan "Gereserveerd", vervolgens helemaal weg (noch gereserveerd, noch is het deposito aangemaakt, noch geeft het totale saldo het aan). En dan de dag erna dat deposito (of spaarrekening onder voorwaarden) zichtbaar is en het saldo dan ook staat onder totaal weggezette saldo bij de banken en dus ook is opgeteld bij het totale saldo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rechtsherstel
Frankenstein schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 18:18:
[...]

Heb je concrete informatie over of de Europabank niet-ingezetenen aanneemt als spaarder?
Ben er sinds november klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenwouter
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:50

ikbenwouter

! w t R

Ben je hiervoor naar een bankkantoor gegaan? Zo te zien kun je via hun site als Nederlander geen account aanmaken.

........................................................................................................................................................

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rechtsherstel
Klopt. Allereerste keer naar kantoor. Daarna alles via internet en e-mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankenstein
RobertMe schreef op woensdag 27 december 2023 @ 18:20:
[...]

Whaat? Dat is niet hoger dan CKV? Haakt Nordax af?
Kennelijk wel. Want ook bij Weltsparen (Raisin voor Duitsers) doet CKV 3,5%, maar daar ook BFF en Progetto (zonder opzegtermijn van vier dagen). En Nordax op het tweede plan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpandroid
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 19:35
Volgens dit artikel is het spaargeld van Nederlanders in het buitenland de afgelopen 2 jaar verdubbeld naar 10,5 miljard euro.
Dat is slechts 2% van het totaal spaartegoed.

De rentemarge is sinds 2008 niet meer zo hoog geweest.

Voor meer zie https://www.nu.nl/economi...en-van-ons-spaargeld.html

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-06 13:19

TFHfony

Professional Weirdo

mpandroid schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 22:03:
Volgens dit artikel is het spaargeld van Nederlanders in het buitenland de afgelopen 2 jaar verdubbeld naar 10,5 miljard euro.

Ik las het ja. Aan de ene kant verbaas ik mij hier over, maar op mijn werk merk ik hetzelfde. Zelf heb ik 10K Euro bij de RABO staan om snel bij te kunnen en de rest staat verspreid op Raisin.
Mijn, met name, jongere collega's (ik 50, zij rond de 30) zijn eigenlijk nauwelijks bekend met het concept en lijken er zich niet echt in te willen verdiepen, vinden het maar exotisch en klinken of wantrouwen het gewoon simpelweg.
Maarja... ook allemaal collega's die (veel) te veel betalen aan hun energiemaatschappij als voorschot (want terugkrijgen is beter dan moeten bij betalen en eigenlijk geen idee hoe hun hypotheek of pensioen echt in elkaar steken. Tja...

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-06 11:56
Voor de mensen die Consors hebben, deze heeft zojuist de rente bijgeschreven.
Zie wel een kleine afwijking in het bedrag

Vertrouwen is goed, controle nog beter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Toppie. Want de Nederlandse Belastingdienst blijft lekker rekenen met een gemiddelde, en daar zit iedereen in het buitenland fiks boven.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jay-B
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Volgens mij is het niet de eerste keer dat ik het zie en misschien inmiddels vaker benoemd maar ook nu weer zie ik een aanbod bij Raisin op de website welke niet in de app voorkomt. BAI Europa 1 jaar deposito 4,2%. Voor mij niet interessant ivm Portugese bronbelasting maar ben wel benieuwd of ik hiermee vaker deals mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Jay-B schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 23:18:
Volgens mij is het niet de eerste keer dat ik het zie en misschien inmiddels vaker benoemd maar ook nu weer zie ik een aanbod bij Raisin op de website welke niet in de app voorkomt. BAI Europa 1 jaar deposito 4,2%. Voor mij niet interessant ivm Portugese bronbelasting maar ben wel benieuwd of ik hiermee vaker deals mis.
Ik zie hem wel in de app? Maar er is een minimale inleg van 20k. Waarschijnlijk heb jij de "filter" / "Openingsbedrag" dus lager staan.

Overigens zie je de categorie "Spaarrekening onder voorwaarden" helemaal niet in de app. Zelfs met een rekening van dat type is deze nergens te bekennen. Behalve dat het "Saldo spaarproducten" hoger is dan depositoa + spaarrekeningen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jay-B
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
@RobertMe Ja inderdaad. Net nadat ik het bericht had geplaatst zie ik ineens dat de filters anders staan. Keek ik even overheen. Spaarrekening onder voorwaarden staan er inderdaad niet. Aanbod is op dit moment ook niet interessant maar dat is een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankenstein
Juan schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 22:30:
Voor de mensen die Consors hebben, deze heeft zojuist de rente bijgeschreven.
Zie wel een kleine afwijking in het bedrag
Wordt nu gefixt?

Sehr geehrte Kundinnen und Kunden,

wir führen am Freitag, 29.12.2023 von ca. 23:00 Uhr bis voraussichtlich Samstag, 18:00 Uhr Systemarbeiten durch.

Hinweis: Login sowie Telefonbanking und -trading sind derzeit nicht möglich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
Ik heb de 4% actie van Consors lopen. Kan ik deze nog steeds verlengen met 6 maanden door ETF's te kopen? Ik kan die actie niet terugvinden op de website.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:50
TFHfony schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 22:24:
[...]

Ik las het ja. Aan de ene kant verbaas ik mij hier over, maar op mijn werk merk ik hetzelfde. Zelf heb ik 10K Euro bij de RABO staan om snel bij te kunnen en de rest staat verspreid op Raisin.
Mijn, met name, jongere collega's (ik 50, zij rond de 30) zijn eigenlijk nauwelijks bekend met het concept en lijken er zich niet echt in te willen verdiepen, vinden het maar exotisch en klinken of wantrouwen het gewoon simpelweg.
Maarja... ook allemaal collega's die (veel) te veel betalen aan hun energiemaatschappij als voorschot (want terugkrijgen is beter dan moeten bij betalen en eigenlijk geen idee hoe hun hypotheek of pensioen echt in elkaar steken. Tja...
Mensen van 30 hebben helemaal geen spaargeld 8)7

Het verbaast mij ook wel dat het slechts 2% is, maar heb het ook bij schoonfamilie aangekaart, de link gedeeld, zelfs aangeboden te helpen, alsnog ondernemen ze niks..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frankenstein
Pistachenootje schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 23:55:
Ik heb de 4% actie van Consors lopen. Kan ik deze nog steeds verlengen met 6 maanden door ETF's te kopen? Ik kan die actie niet terugvinden op de website.
https://www.consorsbank.d...id=WEB-1296#Verlaengerung

De vraag is of de verlenging tegen 4% gaat of tegen het nu geldende rentepercentage (nu 3,75%).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:27
Frankenstein schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 00:31:
[...]

https://www.consorsbank.d...id=WEB-1296#Verlaengerung

De vraag is of de verlenging tegen 4% gaat of tegen het nu geldende rentepercentage (nu 3,75%).
De bevestiging die ik vorige week kreeg voor de 6 maande verlenging spreekt van ‘verlenging van de actierente’. Mijns inziens zou dat dus de actierente zijn die bij opening van je account geldt, in mijn geval 4%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06-06 12:52
Afgelopen week mijn telefoon een reset gegeven. Nu kom ik niet meer in de secureplus app van Consors en kan ik dus niet bij mijn geld. Enige manier om 'm te activeren is door een nieuwe code aan te vragen die via de post wordt opgestuurd.
Als dit vlak voor het moment van overdracht van mijn nieuw aangekochte woning gebeurt heb ik een probleem. Toch wel een minpuntje voor Consors...

[ Voor 5% gewijzigd door Blackouts op 30-12-2023 11:08 ]

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Juan
Heb ik ook gehad. Suc6 !

Wel een tip voor je
Gebruik dit formulier,
https://www.consorsbank.d...stellung-zugangsdaten.pdf

had mij een week gescheeld als ik dat wist

Geloof dat ik een maand bezig ben geweest (en dat was nog buiten feestdagen)

Gewoon mailen aan ze, ondanks dat het lijkt alsof het per post moet

[ Voor 9% gewijzigd door Juan op 30-12-2023 11:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Laatst online: 07-06 12:26

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Via Raisin heb ik een spaarrekening bij de Renault bank geopend. Heeft de Renaultbank nu ook zelf een app waar ik deze rekening kan beheren? Bedacht ineens dat als Raisin er plots mee ophoudt, hoe bewijs ik dan dat de rekening op Renault bank van mij is? Ik kan alleen de Duitse renaultbank vinden eigenlijk. Die Apps op apple store hebben allemaal geen enkele rating.

Wat betreft is het dan toch een beetje spannend. Ik heb alleen een online registratie via Raisin gedaan ooit.
-edit- Vond net alle Raisin correspondentie terug, maar dan zeggen ze alleen 'rekening bij Renault bank aangemaakt'

[ Voor 28% gewijzigd door FunkyTrip op 30-12-2023 12:59 ]

Dit dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
FunkyTrip schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 12:55:
Via Raisin heb ik een spaarrekening bij de Renault bank geopend. Heeft de Renaultbank nu ook zelf een app waar ik deze rekening kan beheren? Bedacht ineens dat als Raisin er plots mee ophoudt, hoe bewijs ik dan dat de rekening op Renault bank van mij is? Ik kan alleen de Duitse renaultbank vinden eigenlijk. Die Apps op apple store hebben allemaal geen enkele rating.

Wat betreft is het dan toch een beetje spannend. Ik heb alleen een online registratie via Raisin gedaan ooit.
-edit- Vond net alle Raisin correspondentie terug, maar dan zeggen ze alleen 'rekening bij Renault bank aangemaakt'
Je hebt in principe niet rechtstreeks iets met Renault te maken. Daarom besteed Renault juist alles uit aan Raisin, zodat ze geen Nederlandstalig contact hoeven te hebben, identificatie van Nederlandse klanten hoeven te doen, etc etc.

In het contract document dat in Raisin staat staat wel wat essentiële informatie zoals een identificatie nummer (en mogelijk zelfs IBAN) bij Renault. Dit zou dus voldoende moeten zijn om als Raisin er tussenuit piept contact met Renault op te nemen. En Renault heeft uiteraard uberhaupt al jouw contactgegevens ontvangen van Raisin. Dus als het echt moet kunnen ook zij contact opnemen.

Mocht je 100% zeker willen weten dat je klant bij Renault bent kun je ze natuurlijk ook eens proberen te mailen (contactgegevens staan meen ik ook in de AV die je bij Raisin kunt inzien / downloaden). Ik weet in ieder geval dat iemand in dit topic (/voorloper van dit deel) contact met Banca Progetto heeft opgenomen, en zij bevestigden toen dat hij daar inderdaad klant was.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GroteVoet459
FunkyTrip schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 12:55:
..
Bedacht ineens dat als Raisin er plots mee ophoudt, hoe bewijs ik dan dat de rekening op Renault bank van mij is?
...
Kan ook nergens de mails meer vinden (als ik die al kreeg)
Deze vraag is gelukkig nog niet zo heel vaak langsgekomen in dit topic. En dit zou iets moeten zijn waar je over nadenkt / onderzoek naar doet vóór je het platform gaat gebruiken ...

Je hebt zeker meerdere emails ontvangen bij het openen van de RCI spaarrekening:
  • Een met de algemene voorwaarden van RCI (PDF bijlage)
  • Een met de bevestiging dat je aanvraag ontvangen is
  • Een met de bevestiging dat je aanvraag doorgezet is
  • Een met de bevestiging dat je aanvraag afgerond is
En afhankelijk van wanneer de rekening is geopend: een of meer met informatie over rentewijzigingen.

Het is aan jou zelf om de betreffende documentatie buiten het systeem van Raisin op te slaan. O.a.
  • bovengenoemde AGB
  • Productinformatieblad
  • Bevestiging spaarrekening-overeenkomst
  • Kopieën van de door jou aangeleverde documentatie, bijvoorbeeld je woonplaatsverklaring
Zodra Raisin wegvalt zullen de diverse partnerbanken (niet alleen RCI) direct moeten gaan handelen met alle klanten die zij via het platform hadden. Dat zal initieel echt niet individueel 1:1 gaan, dus hou dan je mailbox in de gaten en kijk welke oplossing elke bank waar jij een product had gaat aanbieden.

PS; dit is niet anders dan bijvoorbeeld bij je verzekeringstussenpersoon - hoop dat je zelf weet welke verzekeringen je waar hebt lopen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raolte
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-11-2024
RobertMe schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 13:04:
[...]

Dit zou dus voldoende moeten zijn om als Raisin er tussenuit piept
Hoezo er tussen uit piept ze hebben toch een vergunning van de AFM en zijn onderdeel van een duitse bank
dan kun je er niet zo maar mee stoppen , het is geen website waarvan je de stekker er even uit trekt

Dat zal de AFM en de duitse toezicht houder nooit accepteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
Raolte schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 13:16:
[...]

Hoezo er tussen uit piept ze hebben toch een vergunning van de AFM en zijn onderdeel van een duitse bank
dan kun je er niet zo maar mee stoppen , het is geen website waarvan je de stekker er even uit trekt

Ik leen ff de footer van @Juan:

[ Voor 4% gewijzigd door GroteVoet459 op 30-12-2023 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Raolte schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 13:16:
[...]

Ik beantwoord alleen de vraag ;) Hoe Raisin er zomaar mee op kan houden zonder fatsoenlijke afwikkeling is dan ook niet aan mij om "uit te leggen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
Renault heeft zeker een iBAN, de deposito banken ook denk ik.

Je kan het IBAN van renault iig vinden op het jaaroverzicht.. dat je over enige tijd zal krijgen.
Dat lijkt me iig al voldoende bewijs dat je een rekening hebt bij bv Renault

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Laatst online: 07-06 12:26

FunkyTrip

Funky vidi vici!

GroteVoet459 schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 13:13:
[...]

Deze vraag is gelukkig nog niet zo heel vaak langsgekomen in dit topic. En dit zou iets moeten zijn waar je over nadenkt / onderzoek naar doet vóór je het platform gaat gebruiken ...

Je hebt zeker meerdere emails ontvangen bij het openen van de RCI spaarrekening:
  • Een met de algemene voorwaarden van RCI (PDF bijlage)
  • Een met de bevestiging dat je aanvraag ontvangen is
  • Een met de bevestiging dat je aanvraag doorgezet is
  • Een met de bevestiging dat je aanvraag afgerond is
En afhankelijk van wanneer de rekening is geopend: een of meer met informatie over rentewijzigingen.

Het is aan jou zelf om de betreffende documentatie buiten het systeem van Raisin op te slaan. O.a.
  • bovengenoemde AGB
  • Productinformatieblad
  • Bevestiging spaarrekening-overeenkomst
  • Kopieën van de door jou aangeleverde documentatie, bijvoorbeeld je woonplaatsverklaring
Zodra Raisin wegvalt zullen de diverse partnerbanken (niet alleen RCI) direct moeten gaan handelen met alle klanten die zij via het platform hadden. Dat zal initieel echt niet individueel 1:1 gaan, dus hou dan je mailbox in de gaten en kijk welke oplossing elke bank waar jij een product had gaat aanbieden.

PS; dit is niet anders dan bijvoorbeeld bij je verzekeringstussenpersoon - hoop dat je zelf weet welke verzekeringen je waar hebt lopen ...
Inmiddels de informatie gevonden. Zat ergens verstopt in mijn mail-archief. Ook bankreknr meteen ergens genoteerd e.d.

Dit dus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 07-06 09:41
mitsumark schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 23:58:
[...]

Het verbaast mij ook wel dat het slechts 2% is, maar heb het ook bij schoonfamilie aangekaart, de link gedeeld, zelfs aangeboden te helpen, alsnog ondernemen ze niks..
Ook ouderen interesseert het niet of vinden het te omslachtig om een spaarrekening elders te openen met hogere rente dan bijv ing. Mijn oom en tante heb ik al uitgelegd dat ze echt niet van bank hoeven te veranderen, en als ze het niet vertrouwen in het buitenland, hier bij Bunq, Centraal beheer, Leaseplan bank in Nederland een hogere rente krijgen met hun vele spaargeld. ‘Ja, ja, jongen, we weten het’. Maar komen niet in actie. En ook jongere familie met spaargeld, het interesseert ze nauwelijks wat en vinden het wel goed zo. Dus die 2% verbaast mij maar nauwelijks, want zo denken heel veel mensen in Nederland blijkbaar over sparen buiten de groot- en volksbanken.

[ Voor 8% gewijzigd door Datisraar op 30-12-2023 13:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
Datisraar schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 13:42: Dus die 2% verbaast mij maar nauwelijks, want zo denken heel veel mensen in Nederland blijkbaar over sparen buiten de groot- en volksbanken.
Exact waarom die banken zo'n lage rente bieden, de mensen gooien hun eigen glazen in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harry720A
  • Registratie: December 2023
  • Niet online
mitsumark schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 23:58:
[...]

Probeer af te spreken dat al het geld dat ze hierdoor weggeven aan een "vreemde" ook aan jou of jullie geven. Je bent immers familie en geen vreemde! Meestal wordt het dan anders.

[ Voor 4% gewijzigd door Harry720A op 30-12-2023 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

Juan schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 13:29:
Renault heeft zeker een iBAN, de deposito banken ook denk ik.

Je kan het IBAN van renault iig vinden op het jaaroverzicht.. dat je over enige tijd zal krijgen.
Dat lijkt me iig al voldoende bewijs dat je een rekening hebt bij bv Renault
Ik dacht dat je 1 jaaroverzicht krijgt van Raisin? En niet van de onderliggende banken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
Klopt ja.. 1 jaar overzicht, met alles wat er op dat moment loopt bij partnerbanken van Raisin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woels11
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23-09-2024
Ik wilde gisteren wat geld overboeken van Openbank naar Rabobank om extra af te lossen op de hypotheek om onder de belastingvrij grens van m'n spaargeld te blijven, maar niet aan gedacht dat dit technisch gezien vanuit Spanje moet komen en dus waarschijnlijk pas 2 januari aan gaat komen.

Het geld is dus al wel afgeschreven bij Openbank maar nog niet bijgeschreven bij Rabo, betekent dit dat de Belastingdienst dit 'zwevende' bedrag nu ook niet ziet als zij op 1 januari het snapshot maken van het saldo van al mijn rekeningen? Of kunnen zij wel zien dat dit bedrag nog bij 1 van de 2 banken staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
woels11 schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 15:49:
Ik wilde gisteren wat geld overboeken van Openbank naar Rabobank om extra af te lossen op de hypotheek om onder de belastingvrij grens van m'n spaargeld te blijven, maar niet aan gedacht dat dit technisch gezien vanuit Spanje moet komen en dus waarschijnlijk pas 2 januari aan gaat komen.

Het geld is dus al wel afgeschreven bij Openbank maar nog niet bijgeschreven bij Rabo, betekent dit dat de Belastingdienst dit 'zwevende' bedrag nu ook niet ziet als zij op 1 januari het snapshot maken van het saldo van al mijn rekeningen? Of kunnen zij wel zien dat dit bedrag nog bij 1 van de 2 banken staat?
Dit geld staat bij OpenBank totdat het daadwerkelijk is bijgeschreven. Zal dus gewoon in de jaaropgave van OpenBank erbij staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-06 13:19

TFHfony

Professional Weirdo

woels11 schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 15:49:

Als dat zou werken, zouden heel veel mensen op 30/31 december hun spaargeld wel even overboeken om het uit het zicht van de Belastingdienst te houden.
Maar ik vraag mij ook af waarom men met een dergelijke actie wacht tot 29 december. Een week eerder kan ook prima...

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Manic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:09
TFHfony schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 16:24:
[...]

Als dat zou werken, zouden heel veel mensen op 30/31 december hun spaargeld wel even overboeken om het uit het zicht van de Belastingdienst te houden.
Maar ik vraag mij ook af waarom men met een dergelijke actie wacht tot 29 december. Een week eerder kan ook prima...
En toch gebeurde dit vroeger volop. Toen het overboeken van en naar de postbank (nu ing) langer duurde dan met andere banken zoals rabobank of abn amro.
Een bekende truc om vermogen fiscaal te reduceren, veel geld 'hing' in die tijd in de lucht. Mag duidelijk zijn dat het al jaren niet meer zo werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wibblemoo
Dan nog is het fraude; als het bedrag niet als saldo bij 1 vd 2 banken opgegeven is, dan moet je het als vordering opnemen in je aangifte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroteVoet459
MeDirect heeft vandaag al de rente uitgekeerd (i.p.v. op 31-Dec, volgens het normale schema).

Bedrag is zoals verwacht, als is het met wisselende spaarhoeveelheden en de gegroeide rentes over de afgelopen 4 maanden niet 1-2-3 om het precies na te rekenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06-06 12:52
Juan schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 11:58:
Heb ik ook gehad. Suc6 !

Wel een tip voor je
Gebruik dit formulier,
https://www.consorsbank.d...stellung-zugangsdaten.pdf

had mij een week gescheeld als ik dat wist

Geloof dat ik een maand bezig ben geweest (en dat was nog buiten feestdagen)

Gewoon mailen aan ze, ondanks dat het lijkt alsof het per post moet
Dank je, maar volgens mij kan het eenvoudiger.
Als je probeert in te loggen en de website vraagt om je "Auftrag mit SecurePlus App zu bestätigen", op "Probleme mit SecurePlus" klikken en vervolgens op "Ich habe bereits auf das neue SecurePlus Verfahren gewechselt, habe aber mein Handy verloren, verkauft oder die SecurePlus App gelöscht."

Dat gedaan en meteen een bevestiging via de mail: "Der Aktivierungscode kommt in den nächsten Tagen per Post"

Nu dus wachten op de envelop uit Duitsland.

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockel83
Barrycade schreef op donderdag 28 december 2023 @ 20:22:
[...]

Die NACE-code is inderdaad wel een beetje verwarrend. Aangezien het 2 verschillende, maar verplichtte velden zijn met het beroep. En welke totaal niet met elkaar in relatie lijken te staan.

In mijn geval:
- Je moet een beroep kiezen, en ik kies daar inderdaad gewoon hetgeen wat het meest aansluit bij hetgeen wat ik doe.
- Vervolgens moet ik, 2 invulvelden verder, de economische activiteit (NACE-code) invullen. Dat is een lijst van over 100 verschillende zaken, welke ook niet lijken te wijzigen bij een andere keuze in het eerder genoemde invulveld, noch hiermee in relatie lijken te staan. Dit lijstje lijkt, naast het lijstje van de beroepen, iets afzonderlijks te zijn.

Ook hier maar wederom iets gekozen wat het dichts in de buurt komt bij het eerste invulveld van beroep.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
RobertMe schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 15:57:
[...]
Dit geld staat bij OpenBank totdat het daadwerkelijk is bijgeschreven. Zal dus gewoon in de jaaropgave van OpenBank erbij staan.
Ik heb net geld overgemaakt van Openbank naar Rabo, dat geld staat nu niet meer bij mijn saldo. Ik verwacht dat Openbank gewoon het saldo (zonder dat bedrag) aan de Belastingdienst doorgeeft.

Officieel zou ik dit bedrag natuurlijk wel op moeten geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockel83
Hoe zou men daar dan b.v. mee om moeten gaan wanneer een x-bedrag ineens "zoek" geraakt is, zoals onlangs volgens mij het geval was met mensen bij TR?

Stel er zweeft dan ergens €20.000 van je rond, maar waar niemand van weet waar of bij wie het nu eigenlijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Niet online
Heeft iemand met een recent (< 3 maand) geopende rekening informatie over de duur van 3,87% rente bij Advanzia van een medewerker van Advanzia?

Op de site staat het onduidelijk (actie tot 31.12.2023) en 3 maanden:
Der effektive Sonderzinssatz von aktuell 3,87% p.a. (nominaler Zinssatz 3,80% p.a.) gilt ab dem Zeitpunkt der ersten Einzahlung für 3 Monate. Der Sonderzinssatz gilt nur für Neukunden sowie für Kunden, die noch keine Einzahlung getätigt haben. Die Kampagne endet am 31.12.2023. Zinsen werden nur ab einer Mindesteinlage in Höhe von 5.000 EUR vergütet. Maßgeblich und geltend für 3 Monate ist der jeweils gültige und auf www.advanziakonto.com ausgewiesene Sonderzinssatz zum Zeitpunkt der ersten Einzahlung. Änderungen des Sonderzinssatzes sind möglich. Für Bestandskunden sowie im Anschluss an den Aktionszeitraum gilt der jeweils gültige Standardzinssatz von derzeit 1,61% p.a. effektiv. Im Übrigen gelten die Allgemeinen Geschäftsbedingungen.
The special effective interest rate of 3.87% p.a. (nominal interest rate 3.80% p.a.) is valid as of the first payment into the deposit account and for a period of three months. This special interest is granted to new customers and to all customers who have not yet made any deposits. The campaign ends on December 31, 2023. Interests will only be credited for a minimum deposit amount of €5,000. The applicable and valid interest rate is the one that is announced on www.advanziakonto.com at the time of the first payment. Changes to the special interest rate are possible. The standard effective rate, which is currently at 1.61% p.a., will apply for existing customers and for all other customers after the campaign ends. The minimum investment for the Advanzia deposit account is €5,000. Terms and conditions apply.
Afgezien van de verschillen in deze teksten lijkt het erop dat de ondanks de tegenspraak geen 3,87% wordt berekend na 31 december.

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• mpsyn
Wowhead schreef op donderdag 28 december 2023 @ 14:57:

De urgentie is hoog vanuit mijn beleving, spaar deposito`s is het geld locken voor 5 jaar, geen inkoop inpulsen, niet weer geld gooien in crypto en aandelen en dan weer heel de dag daarmee in de weer.

Ivm de scheiding heb ik wat meer aankoop inpulsen om mijzelf wat te verwennen zeg maar.
Heb wensen zoals een computer om wat te gamen etc, maar wil eerst mijn goal voor 2024 halen en als ik het laat locken in deposito`s is het gewoon uit het hoofd als potje waarop ik aanspraak kan maken om wat ff snel te kopen.

Even rust aan mijn hoofd na de scheiding. 1 jaar even goed sparen, en daarna wat meer financiele rust aan mijn hoofd met de weet dat ik een klein buffertje klaar hebt liggen op de bank.

Niet de meest efficiente manier, maar voor mijn persoonlijke situatie wel de beste.

Voor 2025 ben ik een plan aan het formuleren om weer wat inversterings portofolio`s te gebruiken (EFTs en crypto) en wat meer te verspreiden, maar wil gewoon eerst ff een zakje centjes op de bank zodat ik mijzelf gewoon veel meer relaxed voel over de korte termijns toekomst

GroteVoet459 schreef op donderdag 28 december 2023 @ 15:35:
[...]

Succes met je situatie en goed dat je weet waar de gevaren voor jezelf zitten (qua financieën) en een plan aan het maken bent.

Ik begrijp dat je een rem op je uitgaven wilt zetten, maar als je die €10K vast zet in deposito's dan kun je er ook niet bij als je het wel nodig hebt - het is momenteel je buffer en die moet je direct kunnen aanspreken als bijvoorbeeld je wasmachine kapot gaat.

Mogelijk dat het een goed idee is om je buffer bij een andere bank met een betere rente, bijvoorbeeld LeasePlan Bank, neer te zetten. Het staat dan niet bij je huisbank en voor je het kunt uitgeven moet je een extra stap doen - hopelijk is dat genoeg rem. LPB heeft wel instant payment tot €10K, dus in geval van nood kun je er wel direct bij.

Gebruik 2024 om die buffer op te bouwen en kijk in het jaar naar de ontwikkelingen en start daarna een depositoladder op basis van kwartaal-deposito's en rek die op in grootte of periode als je spaargeld groeit.
Denk dat de EFT's en crypto ook pas in een plan horen als er een veilige buffer is.
Wat meneer GroteVoet schrijft: sterkte met je situatie. Dit soort dingen zijn 'life-events', die niet in de koude kleren gaan zitten; ik weet hoe het is om 'opnieuw te beginnen'.

Dat gezegd hebbende, even praktisch, korte termijn (wat ik zou doen):

- Open een spaarrekening bij CEB; makkeijk, snel, en niet hoeven nadenken over randzaken (die bij het buitenland komen kijken), en met een leuke rente van 3,55% voor het komende half jaar.
- Schrijf na je salarisstorting naar die rekening automatisch over al het geld wat je die maand kan missen/wil sparen.
- Toch geld nodig van die rekening? ---> schrijf ma. t/m do voor 09:00u 's morgens (excl. feestdagen) geld over naar je tegenrekening van je (grootbank), dit staat er dan tegen 13:00 - 14:00u op.

Dan hou je een bedrag over op je salaris-(groot)bankrekening nadat je vaste lasten zijn afgeschreven:

- Open een spaarrekening bij (bijvoorbeeld) LPB; makkeijk, snel, en niet hoeven nadenken over randzaken (die bij het buitenland komen kijken), en met een 'meegenomen' rente van 2,2%.
- Zet je overgebleven (leef)geld voor de rest van de maand op die rekening (minus, zeg, 50-100 euro voor een 'boodschapje om de hoek').
- Grote boodschappen doen? Schrijf geld over van je LPB rekening naar je (groot)bankrekening (voordat je de deur uit gaat); je hebt er direct beschikking over (Instant Payments).

Over verwennen (een game PC bijvoorbeeld): er zijn vele manieren om jezelf te verwennen (no pun intended).

- Koop een figuurzaag (ik zeg maar wat), zaag Donald Duck uit uit een oude plank en schilder deze met de kinderen als ze er zijn (tubes verf bij de Action kosten geen drol).
- Trek erop uit, fiets, wandel in de natuur, met of zonder kinderen; ik ben wel 'oud', maar niet van de greitewollen sokken; het gaat je goed doen (kort gezegd, iets met hoe ons menselijk brein werkt).
- Creëer op deze manier herinneringen, die zijn waardevol voor de rest van je leven!

Mensen gaan zich niet gelukkig(er) voelen door te consumeren (uiteindelijk); ja, twee dagen, of drie, en dan komt de impuls terug (het brein moet opnieuw bevredigd worden).

Dan (daar kan je jezelf ook mee verwennen, en echt mee be(sparen):

- Kijk je verzekeringen na: welke heb je, welke heb je echt nodig, dubbel verzekerd (?), kan ik het ergens anders goedkoper krijgen (?) ---> valt vaak veel op te besparen, en dat kan je weer sparen.
- Zet komende maanden elke twee weken de verwarming een graad lager (en trek een trui aan): het is een kwestie van gewenning, en je zult verbaast staan hoe de menselijk fysiek goed kan functioneren bij een paar graden minder ---> cash.
- Kijk naar aanbiedingen (echte aanbiedingen), tandpasta, zeep, pasta, houdbare zaken, grootverpakkingen, voor de helft van de prijs: koop ze in voor een jaar ---> scheelt je honderden euros per jaar (wat veel is als je geen spaargeld hebt/opnieuw vanaf "0" moet beginnen).
- Kijk naar je (eventuele) hypotheek: wat levert meer op (op de wat langere termijn): sparen of (extra) aflossen?

Het is een manier van denken, een "mindset".

Last but not least, sinds dit een topic is over sparen, niet over naar het casino gaan ---> forget crypto's (voor 2025).
Crypto's zijn dingen als je high risk wilt speculeren met geld dat je echt over hebt.
Forget EFT's ook, voor nu (focus je op de korte termijn, 2024, om weer 'op de rit te komen'): hoewel 'veiliger', ook beleggen doe je alleen maar met geld dat je echt over hebt.

Hey, ik geef geen advies, noch is het mijn intentie een moralistisch verhaal te houden; ik doe alleen suggesties (die me veilig lijken, en waarvan ik weet dat ze werken).
Snel rijk worden is twee; zekerheid, geen geldzorgen en lekker slapen is één (but who am I ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

mrmrmr schreef op zondag 31 december 2023 @ 02:51:
Heeft iemand met een recent (< 3 maand) geopende rekening informatie over de duur van 3,87% rente bij Advanzia van een medewerker van Advanzia?
Begin oktober een rekening geopend en ingelegd en antwoord op mijn vraag hoe lang ik de actierente krijg was '31 januari'. De tekst die jij post is volgens mij alleen geldig voor het aanmelden van de actierente. Kan zijn dat er na 1 januari een nieuuwe actie (met nieuw rentepercentage) komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

Is er iemand die bij Advanzia een verlengingsaanbod heeft gekregen voor de huidige 3 maanden actierente? Dus specifiek voor de 3 maanden actierente (3,87%) Als ik het goed heb begonnen ze 1 september met de 3 maanden aanbieding (actierente gelding tot 31 december) dus zouden er nu mensen moeten zijn waar deze periode nu eindigt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DappereDodo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-06 03:43
Pistachenootje schreef op zondag 31 december 2023 @ 00:36:
[...]

Ik heb net geld overgemaakt van Openbank naar Rabo, dat geld staat nu niet meer bij mijn saldo. Ik verwacht dat Openbank gewoon het saldo (zonder dat bedrag) aan de Belastingdienst doorgeeft.

Officieel zou ik dit bedrag natuurlijk wel op moeten geven.
Ja, en het staat ook niet meer op een bankrekening met IBAN, dus is het een "overige vordering" }) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Niet online
@sanook Bedankt voor je reactie! Ik heb het pas deze maand geopend.

Ik had ze de keuze gegeven tussen verlengen of sluiten en opnieuw openen. Ze kozen voor sluiten. Omslachtig, maar het werkte wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
DappereDodo schreef op zondag 31 december 2023 @ 08:33:
[...]

Ja, en het staat ook niet meer op een bankrekening met IBAN, dus is het een "overige vordering" }) :+
Maar je kunt vast met een telefonist van de Belastingdienst redeneren dat het een tussenrekening betreft, net als bij de notaris.. :P

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mitsumark

Zit nu ff het rekensommetje te maken wat we mislopen en de Nederlandse banken dus als winst hebben.
De overige 98.x% is ten minste 500.000.000.000 (500 miljard) euro, met een rentegat van 2% geeft dan 10.000.000.000 (10 miljard) euro per jaar...
Pagina: 1 ... 17 ... 144 Laatste

Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.

Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.

Trade Republic heeft zijn eigen topic.

We willen hier geen persoonlijke updates zien, dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.

Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling