• Coffeeroam
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 11:15
groxgrox schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 06:43:
[...]

Ik heb hyper OS, heb de app instellingen nagekeken maar deze optie zie ik niet...

De rekening is nu geopend bij bfor, ik zie een iban staan. Is het nu simpelweg het bedrag overmaken en pakt ie dan direct de 3,5% of zijn meer stappen nodig?
Ik weet niet hoe jouw specifieke telefoon werkt, dus daar zou ik niet bij kunnen helpen. Op een iPhone gaat het in ieder geval wel.

Voor de actierente moet je waarschijnljk nog de BFOR+ spaarrekening openen. Die heeft een andere IBAN.
Dat kan binnen de app.

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
50,- nieuwjaarsbonus bij NIBC:
€50 nieuwjaarsbonus
Open vóór 7 december een NIBC Spaarrekening of NIBC Kwartaalspaarrekening, stort minimaal €500 en ontvang in januari een feestelijke nieuwjaarsbonus van €50.
https://nibc.nl/particulieren/sparen/nieuwjaarsbonus

• GroteVoet459
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-12 19:35
https://nibc.nl/particuli...arsbonus/actievoorwaarden
De Actie loopt van 10 november 2025...
[...]
Let op: Er is een beperkt aantal bonussen beschikbaar. Op = op. Wanneer het maximum aantal bonussen is bereikt, vervalt het recht op deelname, ook bij tijdige storting.

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Leuke actie!
Zojuist binnen 1 uur een rekening kunnen openen en identificatie is ook al afgerond. Dat gaat voor een zaterdag verbazend snel.

Juist

• Juan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:09
Ook aangemeld, maar zal niet zo’n vaart lopen. 1,45% is niet echt overstap waardig. Wel makkelijk verdiend

Vertrouwen is goed, controle nog beter

• Coffeeroam
Juan schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 16:38:
Ook aangemeld, maar zal niet zo’n vaart lopen. 1,45% is niet echt overstap waardig. Wel makkelijk verdiend
Nee maar als je €500 stort voor 3 maanden (hoeft niet eens) heb je toch 40% rente op jaarbasis gehad.

• Juan
Dat dus ja, makkelijk verdiend

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ben benieuwd. Het staat ook op Pepper, dus ze zullen wel een miljoen nieuwe klanten hebben vandaag :P

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Juan
Hier ook afgerond, lekker snel ja, maar ga nog niet storten, er lijkt geen IP te zijn.

Zijn er meer van dit soort acties (andere NL banken?)

• Coffeeroam
Juan schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 17:50:
Hier ook afgerond, lekker snel ja, maar ga nog niet storten, er lijkt geen IP te zijn.

Zijn er meer van dit soort acties (andere NL banken?)
€125 euro bij een ABNAMRO betaalrekening+spaarrekening?
https://www.abnamro.nl/nl...kening-openen/abn125.html

• GroteVoet459
https://www.abnamro.nl/nl...ievoorwaarden-abn125.html
1) Open een rekening, activeer de app en je betaalpas en betaal 50 keer met je nieuwe pas: je ontvangt de eerste € 75
2) Open een Direct Sparen rekening: je ontvangt weer € 25
3) Spaar in de eerste 3 maanden na het openen van je betaalrekening € 150 of meer: je ontvangt € 25
Tip: Als je 50 keer één cent overmaakt, telt dat natuurlijk niet als 50 betalingen. Doe 50 echte betalingen met je (digitale) betaalpas en je krijgt je eerste cadeau.

Let op: Je hebt voor deze 3 stappen in totaal dus 3 kalendermaanden de tijd, gerekend vanaf de dag dat je de betaalrekening opende. Cadeau 2 en 3 krijg je alleen als je 50 betalingen hebt gedaan.
Je bent dus eerst 50 betalingen verder - misschien geen probleem.
In die 3 maanden betaal je natuurlijk wel €3,75/maand pakketkosten.

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 13:00
Bij ABN zit ik al, maar zo te lezen heeft half spaar tweakers nu al een NIBC spaarrekening geopend 😅. Ik net ook bij NIBC . Inderdaad binnen 1 uur alles al rond. En ze hebben ook een app, prima.
Zo levert het hier nog wat op door hier regelmatig wat lezen met diverse banken acties.

[ Voor 8% gewijzigd door Datisraar op 15-11-2025 23:55 ]

• Coffeeroam
Datisraar schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 23:34:
Bij ABN zit ik al, maar zo te lezen heeft half spaar tweakers nu al een NIBC spaarrekening geopend 😅. Ik net ook bij NIBC . Inderdaad binnen 1 uur alles al rond. En ze hebben ook een app, prima.
Zo levert het hier nog wat op door hier regelmatig wat lezen met diverse banken acties.
Ben benieuwd of ook iedereen de bonus ook krijgt bij NIBC.
Let op: Er is een beperkt aantal bonussen beschikbaar. Op = op. Wanneer het maximum aantal bonussen is bereikt, vervalt het recht op deelname, ook bij tijdige storting.

• groxgrox
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:03
Zou het wel netjes vinden wanneer ze even berichten wanneer de beperkte bonussen 'op' zijn

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=918192

• Datisraar
groxgrox schreef op zondag 16 november 2025 @ 09:28:
Zou het wel netjes vinden wanneer ze even berichten wanneer de beperkte bonussen 'op' zijn
Klopt, maar zullen ze denk ik niet zo snel doen om te melden, tenzij er massaal rekeningen worden geopend. Ze willen wel klandizie aantrekken.
En daar heeft menigeen in Nederland geen zin in, want extra rekeningen openen doen we niet.

En naar ABN AMRO zullen ondanks deze leuke incentive ook niet heel veel rekening houders zomaar gaan bijkomen. Je kunt weliswaar door deze actie nu makkelijk geld verdienen door een extra bank erbij te nemen, maar Nederlanders houden niet van een bank erbij c.q. overstappen.

Uitzondering de tweakers hier 😉, waar menigeen 10 of meer (spaar)rekeningen in Europa heeft.

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
groxgrox schreef op zondag 16 november 2025 @ 09:28:
Reken er maar niet op:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fz4pYHszabjuYOuEE_9Pw8KJOXg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/neE3LyyIdpnKYCujf7hhfVR8.png?f=fotoalbum_large

uit de voorwaarden

• W1ck1e
  • Nu online
GroteVoet459 schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 19:10:
...
Je bent dus eerst 50 betalingen verder - misschien geen probleem.
In die 3 maanden betaal je natuurlijk wel €3,75/maand pakketkosten.
50 betalingen in 3 maanden haalt ons huishouden niet.

• Harbo
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Coffeeroam schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 16:44:
[...]

Nee maar als je €500 stort voor 3 maanden (hoeft niet eens) heb je toch 40% rente op jaarbasis gehad.
Ik zie nergens expliciet 3 maanden in de actievoorwaarden vermeld. De enige datum die daar genoemd wordt is 30 Januari 2026 als ze bonus gaan uitbetalen. Er is ook geen garantie dat deze bonus uitbetaald wordt.

• Datisraar
Ze zullen het sowieso niet zo gauw melden. Net als bij Booking (op is op er zijn nog maar 2 kamers beschikbaar in dit hotel) wil ze de ‘ fear of missing out’ creëren (open NU voordat je de 50€ bonus mist).

• Coffeeroam
Harbo schreef op zondag 16 november 2025 @ 11:09:
[...]

Ik zie nergens expliciet 3 maanden in de actievoorwaarden vermeld. De enige datum die daar genoemd wordt is 30 Januari 2026 als ze bonus gaan uitbetalen. Er is ook geen garantie dat deze bonus uitbetaald wordt.
Daarom zei ik ook "3 maanden (hoeft niet eens)".

• groxgrox
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:03
We gaan het wel meemaken, eind januari. Hoop dat ik nog op tijd was/ben voor de 50 Euro bonus.

Ik dacht dat de banken in NL allemaal IP hadden?
Voor zowel de vrouw als mezelf had ik een rekening bij NIBC aangemaakt, vanmorgen vroeg het bedrag overgemaakt (na bevestiging van de geopende rekening en het zien van een IBAN in de online omgeving).
Het bedrag is echter nog niet aangekomen....Hebben meer mensen dit?

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=918192

• W1ck1e
  • Nu online
groxgrox schreef op zondag 16 november 2025 @ 11:49:
We gaan het wel meemaken, eind januari. Hoop dat ik nog op tijd was/ben voor de 50 Euro bonus.

Voor zowel de vrouw als mezelf had ik een rekening bij NIBC aangemaakt, vanmorgen vroeg het bedrag overgemaakt (na bevestiging van de geopende rekening en het zien van een IBAN in de online omgeving).
Nee, niet alle banken, ook niet alle betaalbanken laat staan alle spaarbanken.
Het ligt ook de aan de combinatie van banken, en aan de richting.
En aan de dag in de week. Het is weekend.
Dus ja, dat hebben meer mensen.

• Datisraar
groxgrox schreef op zondag 16 november 2025 @ 11:49:

Klopt, ik heb ook een NIBC overboeking vanochtend gedaan en krijg de melding binnen 1 werkdag. Garanti spaarbank heeft dat bijvoorbeeld ook, maar DHB weer wel Instant.

• rechtsherstel
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 13:30
W1ck1e schreef op zondag 16 november 2025 @ 10:54:
[...]

50 betalingen in 3 maanden haalt ons huishouden niet.
Elk artikel in de supermarkt apart afrekenen?

• Reintje
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 15:25
Advanzia:

Ik wil nu in november een nieuwe rekening openen en pas in december een eerste storting van >5000 euro doen. Zo heb ik het actietarief van x december tot en met eind maart.

Stel dat in december het actietarief voor nieuwe klanten stijgt, krijg je dan dit nieuwe actietarief als ik een eerste storting doe in december of omdat de rekening aangevraagd is in november, het actietarief van november?

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Reintje schreef op zondag 16 november 2025 @ 21:25:
Advanzia:

Ik wil nu in november een nieuwe rekening openen en pas in december een eerste storting van >5000 euro doen. Zo heb ik het actietarief van x december tot en met eind maart.

Stel dat in december het actietarief voor nieuwe klanten stijgt, krijg je dan dit nieuwe actietarief als ik een eerste storting doe in december of omdat de rekening aangevraagd is in november, het actietarief van november?
Bij mijn weten (maar ik ben nooit klant geweest) hanteren ze de actierente van het moment van het storten van de 5000 euro.
En deze kan dus ook lager zijn tegen die tijd.

• Coffeeroam
Reintje schreef op zondag 16 november 2025 @ 21:25:
Advanzia:

Vergeef mij het Duits, maar onderstaande quote betekent volgens mij inderdaad dat de aktierente die geldt op het moment van het storten van >€5000 van toepassing is.
Maßgeblich und geltend für 3 Monate ist der jeweils gültige und auf www.advanziakonto.com ausgewiesene Sonderzinssatz zum Zeitpunkt der ersten Einzahlung.

• zessen
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06-12 21:09
Betreft Consorsbank.
Ik heb alle brieven per post ontvangen, maar het lukt me niet.
App geinstalleerd, bij het wijzigen van de online-pin (per post ontvangen) wordt om een TAN gevraagd.
Bij het i-tje staat dat deze weer met de SecurePlus App aangemaakt moet worden. De Aktivierungscode heb ik ook per post ontvangen, maar die werkt niet voor de SecurePlus App ("falsche informationen").
Uit het stappenplan begrijp ik dat de Aktivierungscode voor de Consorsbank app is, maar deze kan ik nergens invullen, omdat ik eerst een TAN nodig heb om de online-pin te wijzigen.

• Coffeeroam
zessen schreef op maandag 17 november 2025 @ 10:26:
Betreft Consorsbank.
App geinstalleerd, bij het wijzigen van de online-pin (per post ontvangen) wordt om een TAN gevraagd.
Bij het i-tje staat dat deze weer met de SecurePlus App aangemaakt moet worden. De Aktivierungscode heb ik ook per post ontvangen, maar die werkt niet voor de SecurePlus App ("falsche informationen").
Uit het stappenplan begrijp ik dat de Aktivierungscode voor de Consorsbank app is, maar deze kan ik nergens invullen, omdat ik eerst een TAN nodig heb om de online-pin te wijzigen.
Voorzover ik weet wordt de Secureplus app niet meer gebruikt en komen de eventuele codes en bevestigingen via de Consorsbank! app.

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12:08
zessen schreef op maandag 17 november 2025 @ 10:26:
Betreft Consorsbank.
Ik zou even met ze bellen, had hetzelfde probleem. Toen bleek er gewoon iets verkeerd te zijn ingesteld (oude vs nieuwe authenticator app) bij mijn account. Vond het een hoop gedoe en ga niet snel een nieuwe rekening meer bij ze openen :+

• zessen
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06-12 21:09
Coffeeroam schreef op maandag 17 november 2025 @ 11:19:
[...]

Voorzover ik weet wordt de Secureplus app niet meer gebruikt en komen de eventuele codes en bevestigingen via de Consorsbank! app.
Ik moet echt een TAN uit de secureplus app invullen om mijn online pin te wijzigen. Misschien komt dit omdat ik eerder klant ben geweest in de tijd dat de secureplus app nog wel werd gebruikt. Ik heb echter alleen aktiveringsgegevens van de Consorsbank app, niet van de Secureplus app.

• Coffeeroam
zessen schreef op maandag 17 november 2025 @ 12:14:
[...]

Ik moet echt een TAN uit de secureplus app invullen om mijn online pin te wijzigen. Misschien komt dit omdat ik eerder klant ben geweest in de tijd dat de secureplus app nog wel werd gebruikt. Ik heb echter alleen aktiveringsgegevens van de Consorsbank app, niet van de Secureplus app.
Aha, eerder klant geweest. Dan herinner ik mij het volgende:
Wenn Sie schon einmal Kunde bei uns waren und unsere SecurePlus App genutzt haben, dann wurde bereits ein Gerät für Sie registriert. Haben Sie Ihr Konto anschließend gelöscht, aber das Gerät vorher nicht entfernt, dann erhalten Sie bei Neueröffnungen nicht automatisch einen neuen Aktivierungsbrief. "
Dat is niet precies hetzelfde probleem, maar wel kan kennelijk het eerdere gebruik van SecurePlus gedonder geven.

Kortom, niet gemakkeljk dit. Ik ben ook al weg bij Consors en zal ook niet snel terugkomen.

• Harbo
  • Niet online
Coffeeroam schreef op maandag 17 november 2025 @ 13:57:
[...]

Aha, eerder klant geweest. Dan herinner ik mij het volgende:

[...]

Dat is niet precies hetzelfde probleem, maar wel kan kennelijk het eerdere gebruik van SecurePlus gedonder geven.

Kortom, niet gemakkeljk dit. Ik ben ook al weg bij Consors en zal ook niet snel terugkomen.
M.a.w. bewaar huidige inloggegevens van de SecurePlus app. Eerste keer heb ik deze fout ook gemaakt nu bewaar ik deze wel.

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
anandus schreef op donderdag 13 november 2025 @ 16:14:
Over de Garantibank, ik heb daar een rekening geopend en ik zou "binnen enkele dagen" mijn rekeningnummer krijgen om een eerste storting te doen (kon niet via iDeal omdat mijn tegenrekeningbank geen iDeal heeft). Maar ik ben nu 8 dagen verder.

Hoe lang heeft het bij jullie geduurd?
Mijn rekeningnummer ontvangen. Duurde 12 dagen om een of andere reden.

Nu vraag ik me af of je ergens kan zien of je het actietarief hebt of moet je daar maar gewoon vanuit gaan?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• W1ck1e
  • Nu online
anandus schreef op maandag 17 november 2025 @ 14:10:
[...]

Nu vraag ik me af of je ergens kan zien of je het actietarief hebt of moet je daar maar gewoon vanuit gaan?
Als het er niet staat kan je het op de volgende manier controleren:
Deel 3,65 euro door het verwachte rente percentage. Zet dat bedrag op je rekening. Kijk vervolgens de volgende dag en de dag daarna naar de opgebouwde rente. Als het verschil 1 cent of meer is dan heb je de verwachte rente. of je een cent rente hebt opgebouwd. In het weekend kan de renteopbouw afwijken.

• kbus
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 08:54
Ik ben positief verrast dat bij YapiKredi bank de terugboeking naar de tegenrekening ook inmiddels instant is. Wel alleen tijdens kantooruren, want ik probeerde gisteren al een overboeking te doen, maar toen kreeg ik een foutmelding. Vanmorgen binnen een seconde binnen op de tegenrekening.

[ Voor 10% gewijzigd door kbus op 17-11-2025 19:08 ]

• W1ck1e
  • Nu online
kbus schreef op maandag 17 november 2025 @ 19:07:
Ik ben positief verrast dat bij YapiKredi bank de terugboeking naar de tegenrekening ook inmiddels instant is. Wel alleen tijdens kantooruren, want ik probeerde gisteren al een overboeking te doen, maar toen kreeg ik een foutmelding. Vanmorgen binnen een seconde binnen op de tegenrekening.
Naar ING (dat wist je al) en AbnAmro al zeker sinds 2 oktober. .
Waar heb jij de tegenrekening ?

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 05-12 14:04
Welke buitenlandse spaarbanken hebben een app? Ik heb een tijd bij OpenBank gezeten, maar kunnen geen 3% meer aanbieden; dus stap over. Heb nu Advanzia, maar bieden enkel een web omgeving aan.

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06-12 20:56

sanook

_/-\o_

-Muncky- schreef op maandag 17 november 2025 @ 21:24:
Welke buitenlandse spaarbanken hebben een app? Ik heb een tijd bij OpenBank gezeten, maar kunnen geen 3% meer aanbieden; dus stap over. Heb nu Advanzia, maar bieden enkel een web omgeving aan.
Oa:
Openbank
N26
Revolut
Bigbank
Raisin

edit: Google AI lijstje maar BigBank heeft volgens mij geen app..., zit naast OpenBank dus geen specifieke spaarbank in het lijstje.

[ Voor 15% gewijzigd door sanook op 17-11-2025 21:38 ]

• GroteVoet459
VWFS (Volkswagen Bank) heeft per vandaag de nieuwe klanten rente van 2,50% naar 2,90% (+0,40%) verhoogd, nog steeds voor 6 maanden en de vervolgrente blijft 1,00%

• Coffeeroam
GroteVoet459 schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 08:44:
VWFS (Volkswagen Bank) heeft per vandaag de nieuwe klanten rente van 2,50% naar 2,90% (+0,40%) verhoogd, nog steeds voor 6 maanden en de vervolgrente blijft 1,00%
Dank. Een voorwaarde is dat je de afgelopen 12 maanden geen klant geweest bent.

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 05-12 14:04
Interessant. Behalve dat alles in het Duits is. :O

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:46
-Muncky- schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 09:37:
[...]

Interessant. Behalve dat alles in het Duits is. :O
... en dat het ongeveer 3 maanden duurt om je rekening geopend te krijgen. Althans, dat was mijn ervaring.

• Justie
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-11 21:07
De actie bij NIBC staat nog steeds op hun website. Ik kan me niet voorstellen dat ze klanten blijven binnenhalen, ook al weten ze dat die geen bonus meer krijgen. Je krijgt dan later veel negatieve publiciteit. Misschien maakt dat ze niet uit ivm overname, maar toch......ABN Amro zal dat ook niet waarderen.

Ik heb voor de zekerheid maar even een printscreen gemaakt (met datum zichtbaar) zodat ik later kan aantonen dat mijn rekening al was geopend toen de actie nog geldig was.

• W1ck1e
  • Nu online
Justie schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 10:48:
De actie bij NIBC staat nog steeds op hun website.
....
Ik heb voor de zekerheid maar even een printscreen gemaakt (met datum zichtbaar) zodat ik later kan aantonen dat mijn rekening al was geopend toen de actie nog geldig was.
Dat zal waarschijnlijk niet voldoende zijn.

Ook op tijd storten niet.

Uit de voorwaarden:
De Actie loopt van 10 november 2025...
[...]

• addictive_rhymz
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14:48
Ik zou me er allemaal niet te druk over maken. Ze zouden bij NIBC hun naam aardig te grabbel gooien als ze dit soort beloften niet na komen, dus verwacht dat het wel los loopt.

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
snip: zie topicwarning, persoonlijke update

[ Voor 85% gewijzigd door We Are Borg op 26-11-2025 12:57 ]

• Harry720A
  • Registratie: December 2023
  • Niet online
addictive_rhymz schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 11:32:Ik zou me er allemaal niet te druk over maken. Ze zouden bij NIBC hun naam aardig te grabbel gooien als ze dit soort beloften niet na komen, dus verwacht dat het wel los loopt.
Dan ken je de werkwijze van banken maar erg slecht. Ze schuwen maar weinig dingen. Tot bedreigen en het gijzelen van je geld aan toe.

• Harbo
  • Niet online
.

[ Voor 116% gewijzigd door Harbo op 18-11-2025 16:45 ]

• addictive_rhymz
  • Laatst online: 14:48
Harry720A schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 14:17:
[...]
Dan ken je de werkwijze van banken maar erg slecht. Ze schuwen maar weinig dingen. Tot bedreigen en het gijzelen van je geld aan toe.
Nou in het ergste geval verlies je bij een bedrag van 500 euro ongeveer een euro rente t.o.v van het stallen bij een andere bank. Terwijl de kans groot is om 50 euro te verdienen. Voor mij een no-brainer.

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 15:01
addictive_rhymz schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 17:51:
[...]

Nou in het ergste geval verlies je bij een bedrag van 500 euro ongeveer een euro rente t.o.v van het stallen bij een andere bank. Terwijl de kans groot is om 50 euro te verdienen. Voor mij een no-brainer.
Dat klinkt als een lootje kopen: 1 euro met kans op 50..... Toch doet niet iedereen dat.

• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 05:44
DjoeC schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 22:41:
[...]

Dat klinkt als een lootje kopen: 1 euro met kans op 50..... Toch doet niet iedereen dat.
Hangt ook af van de kans dat je die "prijs" wint. Als die kans vrij groot is, dan zou het wel logisch zijn als iedereen dat wel zou doen.

Zelf denk ik dat de schade die ze zichzelf berokkenen als ze die premie niet uitkeren heel wat groter is dan de 50 euro per persoon die de premie kost.

• GroteVoet459
GroteVoet459 schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 09:59:
[...]
Izola Bank. (via Raisin, onder voorwaarden) gaat per 26-Jun van 2,00% naar 1,63%
[...]
Ergens in de afgelopen maanden is Izola (via Raisin) weer omhoog gegaan en staat momenteel op 1,82%.
Ze gaan echter per 27-Nov terug naar 1,75%.

• sanook

sanook

_/-\o_

Morrow (via Raisin) gaat de rente verhogen met een schokkende 0,02% op de vrij opneembare spaarrekening:
Morrow Bank gaat de variabele rente op de spaarrekening verhogen van 1,80% p.j. naar 1,82% p.j. Het nieuwe rentetarief wordt effectief op 20.11.2025.

• Hans Denhaag
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 14:16
sanook schreef op woensdag 19 november 2025 @ 19:36:
Morrow (via Raisin) gaat de rente verhogen met een schokkende 0,02% op de vrij opneembare spaarrekening:

[...]
Lekker interessant !

Wiskunde is de taal van de natuur.

• sanook

sanook

_/-\o_

Tja het kan niet altijd over het wel/niet uitkeren van die gigantische bonussen van NIBC gaan... :+

• kbus
  • Laatst online: 08:54
W1ck1e schreef op maandag 17 november 2025 @ 19:18:
[...]

Naar ING (dat wist je al) en AbnAmro al zeker sinds 2 oktober. .
Waar heb jij de tegenrekening ?
Ik heb een tegenrekening bij ING, maar ik had even gemist dat het de terugboeking inmiddels ook instant was.

• Wazzim
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05-12 09:39
anandus schreef op maandag 17 november 2025 @ 14:10:
[...]

Dit zie je als het goed is op je afschrift of rekening details.

Ik krijg nu trouwens een foutmelding bij het doen van een overboeking. 'SMS fout' terwijl ik er wel een ontvang.

• sanook

sanook

_/-\o_

Wazzim schreef op donderdag 20 november 2025 @ 07:03:
[...]
Dit zie je als het goed is op je afschrift of rekening details.
Waar dan precies? Volgens mij was dat met de oude website, op de nieuwe versie zie je de rente niet meer staan. Je kunt het achterhalen door de opgebouwde rente (van bv 1 dag) om te rekenen.

• DjoeC
sanook schreef op donderdag 20 november 2025 @ 08:39:
[...]

Waar dan precies? Volgens mij was dat met de oude website, op de nieuwe versie zie je de rente niet meer staan. Je kunt het achterhalen door de opgebouwde rente (van bv 1 dag) om te rekenen.
Je rente percentage is een kolom op je rekeningafschrift onder documenten.

• laredo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:13
Ik heb mijn woonplaatsverklaring ontvangen van de belastingdienst en ga deze opsturen naar Raisin zodat ik geen bronbelasting hoef te betalen. Raisin heeft een Duits adres. Gewoon even puur uit nieuwsgierigheid: aangetekend versturen of gewoon postzegel erop?

• DjoeC
laredo schreef op donderdag 20 november 2025 @ 10:21:
Ik heb mijn woonplaatsverklaring ontvangen van de belastingdienst en ga deze opsturen naar Raisin zodat ik geen bronbelasting hoef te betalen. Raisin heeft een Duits adres. Gewoon even puur uit nieuwsgierigheid: aangetekend versturen of gewoon postzegel erop?
Ik zou even met Raisin chatten/mailen, maak me sterk dat je dit niet gewoon online kunt aanleveren....

• laredo
DjoeC schreef op donderdag 20 november 2025 @ 10:24:
[...]

Ik zou even met Raisin chatten/mailen, maak me sterk dat je dit niet gewoon online kunt aanleveren....
In de voorwaarden van Raisin staat het onderstaande. Lijkt mij dus sterk dat ik het alsnog online kan aanleveren.
Stuur de originele woonplaatsverklaring ten slotte door naar Raisin:
Raisin | Postbus 44 05 60 | 12005 Berlijn | Duitsland

• Harbo
  • Niet online
laredo schreef op donderdag 20 november 2025 @ 10:32:
[...]

In de voorwaarden van Raisin staat het onderstaande. Lijkt mij dus sterk dat ik het alsnog online kan aanleveren.
Moet per post.

• sanook

sanook

_/-\o_

DjoeC schreef op donderdag 20 november 2025 @ 09:51:
[...]

Je rente percentage is een kolom op je rekeningafschrift onder documenten.
Thanks, gevonden!

• Novax
  • Niet online
[...]

Ik neem aan dat je dan een deposito hebt geopend bij een bank uit Letland of Litouwen? Zou het dan alsnog aan Raisin vragen en ook meteen vragen of je dit het beste aangetekend kan doen als je het met de post moet doen. (het is een Postbus)

• DjoeC
Novax schreef op donderdag 20 november 2025 @ 10:44:
[...]

Ik neem aan dat je dan een deposito hebt geopend bij een bank uit Letland of Litouwen? Zou het dan alsnog aan Raisin vragen en ook meteen vragen of je dit het beste aangetekend kan doen als je het met de post moet doen.
Oef, aantekenen kost 12 euro. Moet je ook weer terug verdienen.....

• laredo
Net Raisin gesproken. Moet inderdaad echt per post want zij sturen het originele document door naar de bank (in mijn geval in Slowakije). Aangetekend verzenden is zoals hierboven al gezegd best prijzig naar Duitsland dus dan is het een simpel rekensommetje: kosten aangetekend verzenden vs eventuele renteverlies bij bronbelasting. Dat laatste is in mijn geval te overzien als de brief kwijtraakt dus ik neem de gok en verstuur hem via de "gewone" post. Wel maak ik er en een foto van, dat was nog het advies van de klantenservice van Raisin.

• DjoeC
laredo schreef op donderdag 20 november 2025 @ 11:01:
Net Raisin gesproken. Moet inderdaad echt per post want zij sturen het originele document door naar de bank (in mijn geval in Slowakije). Aangetekend verzenden is zoals hierboven al gezegd best prijzig naar Duitsland dus dan is het een simpel rekensommetje: kosten aangetekend verzenden vs eventuele renteverlies bij bronbelasting. Dat laatste is in mijn geval te overzien als de brief kwijtraakt dus ik neem de gok en verstuur hem via de "gewone" post. Wel maak ik er en een foto van, dat was nog het advies van de klantenservice van Raisin.
Hmmm.... Moet je dan voor elke bank weer een origineel aanvragen? Ik zou eerst eens een kopie proberen. Staat de woonplaatsverklaring ook niet downloadbaar in je mijn.belastingdienst.nl?

• Coffeeroam
[...]

Ik zou ook eerst een kopie opsturen per gewone post. Als ze dan gaan mekkeren dat het niet goed is, dan weet je alvast dat het wél aankomt, dus dan kan het origineel per gewone post. Ondertussen preventief de volgende aanvragen bij de BD. Of bv. in januari, dan heb je alvast een voor 2026.

• frapex
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:28

frapex

got r00t

De originele woonplaatsverklaring kan met de normale post, dus niet aangetekend, naar Raisin in Duitsland.
Je maakt een kopie van de woonplaatsverklaring voor je eigen administratie.
Zodra Raisin de woonplaatsverklaring heeft ontvangen krijg je per e-mail een ontvangstbevestiging.
Een kopie van de woonplaatsverklaring opsturen is enkel het proces frustreren :N.

Asus A7N8X-X, AMD XP2400+, 2.5GB Infineon+Samsung DDR333, Radeon x1600 Pro, 2x Fujitsu MAP3735NC 10Krpm SCSI 73GB, Seagate Medalist 17.2GB, LiteOn DVD 16x48x, LiteOn 48x12x48, Promise UDMA100/TX2, Adaptec 2110S Ultra3, 2x EIZO FlexScan (F931 & F930)

• disheaver
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
DjoeC schreef op donderdag 20 november 2025 @ 11:19:
[...]

Hmmm.... Moet je dan voor elke bank weer een origineel aanvragen? Ik zou eerst eens een kopie proberen. Staat de woonplaatsverklaring ook niet downloadbaar in je mijn.belastingdienst.nl?
Ja, is per bank. Maar wel weer 5 jaar geldig (tov einddatum deposito). Je moet een Lets formulier invullen waar de belastingdienst akkoord op moet geven. Dus iets downloaden heeft geen nut. Maar erg omslachtige procedure: je vult het formulier in (geprint), die stuur je met een postzegel naar Heerlen (belastingdienst). Die is vervolgens naar Arnhem gegaan (poststempel). Belastingdienst stuurt hem weer naar jou, jij stuurt hem naar Raisin (Duitsland). Did stuurt het weer naar de bank, en de bank stuurt hem weer naar de Letse belastingdienst. En dit gaf mij weer 30 euro voordeel (excl. postzegels en enveloppen)...

• DjoeC
disheaver schreef op donderdag 20 november 2025 @ 12:54:
[...]

Ja, is per bank. Maar wel weer 5 jaar geldig (tov einddatum deposito). Je moet een Lets formulier invullen waar de belastingdienst akkoord op moet geven. Dus iets downloaden heeft geen nut. Maar erg omslachtige procedure: je vult het formulier in (geprint), die stuur je met een postzegel naar Heerlen (belastingdienst). Die is vervolgens naar Arnhem gegaan (poststempel). Belastingdienst stuurt hem weer naar jou, jij stuurt hem naar Raisin (Duitsland). Did stuurt het weer naar de bank, en de bank stuurt hem weer naar de Letse belastingdienst. En dit gaf mij weer 30 euro voordeel (excl. postzegels en enveloppen)...
Bizar..... Met alle internationale uitwisselingen zo'n archaisch proces. Maar goed - ik blijf lekker weg van bronbelasting banken ;)

• Juan
Daar gaan we weer 😁

gute Neuigkeiten!

Ab dem 01.01.2026 profitieren Sie für weitere 3 Monate von unserem attraktiven Sonderzinssatz! Wir garantieren Ihnen noch bis einschließlich zum 31.03.2026 einen Aktionszinssatz von 2,73% eff. p.a. (2,70% nom. p.a.).

Ist Ihnen dieser Zinssatz noch nicht attraktiv genug? Dann zahlen Sie bis zum 30.11.2025 mindestens 5.000 EUR zusätzlich auf Ihr Advanzia Tagesgeldkonto ein, und wir garantieren Ihnen ab dem Tag der Einzahlung bis zum 31.03.2026 unseren Aktionszinssatz von 3,04% eff. p.a. (3,00% nom. p.a.) auf Ihr gesamtes Guthaben

//

• Coffeeroam
Juan schreef op donderdag 20 november 2025 @ 16:59:
Daar gaan we weer 😁

gute Neuigkeiten!

Ab dem 01.01.2026 profitieren Sie für weitere 3 Monate von unserem attraktiven Sonderzinssatz! Wir garantieren Ihnen noch bis einschließlich zum 31.03.2026 einen Aktionszinssatz von 2,73% eff. p.a. (2,70% nom. p.a.).

Ist Ihnen dieser Zinssatz noch nicht attraktiv genug? Dann zahlen Sie bis zum 30.11.2025 mindestens 5.000 EUR zusätzlich auf Ihr Advanzia Tagesgeldkonto ein, und wir garantieren Ihnen ab dem Tag der Einzahlung bis zum 31.03.2026 unseren Aktionszinssatz von 3,04% eff. p.a. (3,00% nom. p.a.) auf Ihr gesamtes Guthaben

//
hé, dat is wel een maand langer. Ik kreeg de aktie maar tot 28 feb 2026.
Ist Ihnen dieser Zinssatz noch nicht attraktiv genug? Dann zahlen Sie bis zum 30.11.2025 mindestens 5.000 EUR zusätzlich auf Ihr Advanzia Tagesgeldkonto ein, und wir garantieren Ihnen ab dem Tag der Einzahlung bis zum 28.02.2026 unseren Aktionszinssatz von 3,04% eff. p.a. (3,00% nom. p.a.) auf Ihr gesamtes Guthaben.

• rindertb
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-12 16:51
Tante Greet vroeg me om door te geven dat zij ook een verlengingsaanbod heeft gekregen. Ze is er erg blij mee. Onze neef Henk echter niet. Hij begrijpt er niks van en zit wat in de put ...

• KevinskiNL
  • Registratie: Juli 2010
  • Nu online
Kan iemand mij vertellen of ik bij Advanzia nog iets extra's moet doen om geen bronbelasting af te dragen? Ik zie wat oude posts terug met wat stappen die doorlopen moet worden maar volgens mij is intussen vanalles vernieuwd (foto maken ID etc).

• Datisraar
rindertb schreef op donderdag 20 november 2025 @ 19:03:
Tante Greet vroeg me om door te geven dat zij ook een verlengingsaanbod heeft gekregen. Ze is er erg blij mee. Onze neef Henk echter niet. Hij begrijpt er niks van en zit wat in de put ...
Na bijna een hele week NIBC spannende berichten over de 50€ bonus, is het nu weer lekker de tijd voor alle Advanzia berichten. We blijven het volgen……

[ Voor 3% gewijzigd door Datisraar op 20-11-2025 19:37 ]

• Frankenstein
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 05-12 06:34
Juan schreef op donderdag 20 november 2025 @ 16:59:
Daar gaan we weer 😁

gute Neuigkeiten!

//
Verwacht je nog steeds 3,04% eff voor nieuwe klanten per 1 december? (Zo ja, waarom verwacht je dat?). Het is nu 2,94%. Het zal toch geen 2,73% worden?

(Advanzia bevestigde deze week de opzegging van mijn laatste account, dus ik kan weer opnieuw beginnen, na 1 december om bijna 4 maanden actierente te krijgen).

• Juan
Denk het wel, jij verwacht anders dan? Zo ja, dan kan ik een nieuwe rekening aanvragen als het bv in jan feb nog hoger is. Zo hoog dankzij puinhoop Frankrijk?

Anders gaan ze toch geen 3% aanbiedingen uitsturen?

• Frankenstein
Juan schreef op donderdag 20 november 2025 @ 20:37:
Denk het wel, jij verwacht anders dan? Zo ja, dan kan ik een nieuwe rekening aanvragen als het bv in jan feb nog hoger is. Zo hoog dankzij puinhoop Frankrijk?

Anders gaan ze toch geen 3% aanbiedingen uitsturen?
Advanzia staat al jaren bovenaan in de rentelijstjes. Maar zijn nu gezakt tot onderin de top 10. Met een verhoging naar 3,04% eff staan ze weer (bijna) bovenaan. Dus ja, het kan prima, en de 5k extra-rente wijst daar ook op.

• Rogers
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 01-12 14:44
wibblemoo schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 12:21:
Is het mogelijk om bij Consors de einddatum van de actierente te vinden? Of zie je dat alleen als ze de rente bijboeken na afloop vd periode?
Kan je in de app onder kontodetails zien.

Ik zie nu dat mijn actierente al voorbij is, enkele weken eerder dan ik dacht, krijg nu maar 0.8%.
Dan zal het wss ingegaan zijn voordat ik de brieven heb ontvangen, heeft toen heel wat weken geduurd.
Een mailtje van ze was overigens wel handig geweest.

Vlug opzoek naar wat nieuws. Jammer dat ze geen verlengaanbod doen.
Die 3 maanden deals zie ik niet meer zitten, veel te veel werk.

[ Voor 18% gewijzigd door Rogers op 20-11-2025 22:12 ]

• Rogers
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 01-12 14:44
Ik lees hier dat bij Advanzia de actierente pas in gaat na storting >5k. Heeft iemand dit bevestigt?

Ik heb paar maanden geleden de aanmelding daar al doorlopen maar nooit het spaargeld gestort.

[ Voor 3% gewijzigd door Rogers op 21-11-2025 03:53 ]

• Frankenstein
Rogers schreef op donderdag 20 november 2025 @ 22:12:
Ik kees hier dat bij Advanzia de actierente pas in gaat na storting >5k. Heeft iemand dit bevestigt?

Ik heb paar maanden geleden de aanmelding daar al doorlopen maar nooit het spaargeld gestort.
Klopt! En dan krijg je die rente de rest van de lopende maand plus de drie erop volgende maanden.

[ Voor 12% gewijzigd door Frankenstein op 20-11-2025 22:38 ]

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-12 14:51

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Coffeeroam schreef op donderdag 20 november 2025 @ 17:41:
[...]
hé, dat is wel een maand langer. Ik kreeg de aktie maar tot 28 feb 2026.
[...]
Ik kreeg de mail in het Engels, maar ook tot eind maart. Hebben jullie beide een voorkeur voor Duits? Wel een goed moment trouwens, de actie bij nexent was bij mij net voorbij

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

• rubenjanse
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 03-12 20:13
Blijft gek. Ik krijg nooit een verlengaanbod bij Advanzia, daarom heb ik al mijn geld daar een halfjaar geleden al weggehaald. Sindsdien nooit een mail gehad. Hoe zit dit precies? Kan me voorstellen dat hier een bepaald algoritme achterzit. Is het advies dan om de rekening te sluiten en heropenen?

[ Voor 34% gewijzigd door rubenjanse op 21-11-2025 00:46 ]

• Juan
Willekeur..

saldo?
mutaties (hoogte)?
trigger bij leeghalen (was hier aan het leegtrekken)
Gunfactor?

• Coffeeroam
rubenjanse schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 00:45:
Blijft gek. Ik krijg nooit een verlengaanbod bij Advanzia, daarom heb ik al mijn geld daar een halfjaar geleden al weggehaald. Sindsdien nooit een mail gehad. Hoe zit dit precies? Kan me voorstellen dat hier een bepaald algoritme achterzit. Is het advies dan om de rekening te sluiten en heropenen?
Inderdaad gewoon sluiten die rekening en een nieuwe openen. Ik kreeg ook telkens geen verlengingsaanbod, maar sinds ik 3x de rekening gesloten en geopend had behoor ik ook tot de gelukkigen met verlengingsaanbiedingen. Of dat ook hun beleid is, is niet te achterhalen.

• sipjohn
  • Laatst online: 05-12 13:03
laredo schreef op donderdag 20 november 2025 @ 10:21:
Ik heb tot toe altijd per post verzonden en volgens mij altijd aangekomen.

Hoewel door Raisin/Litouwse bank 1 keer in eerste instantie niet toegepast(is na reactie wel gecorrigeerd), dus sowieso oppassen bij rente betaling of vermindering toegepast is.

Internet KPN 37/27Mbps; Modem Experia v8; Router Fritz!box 7260; Telefoon Siemens C470IP; VSP in: NL>budgetphone.nl, PL>plfon.pl ; VSP uit: cosmovoip.com; Zon 10x365Wp zuidoost; Omvormer Trannergy

• sipjohn
  • Laatst online: 05-12 13:03
disheaver schreef op donderdag 20 november 2025 @ 12:54:
[...]

In Letland inderdaad 5 jaar per bank. Maar die 5 jaar geldt niet voor alle landen!
(ik weet het niet uit mijn hoofd, maar meen te herinneren dat bijvoorbeeld in Litouwen maximaal 6 maanden oud mag zijn bij rentebetaling)

[ Voor 8% gewijzigd door sipjohn op 21-11-2025 09:41 ]

Internet KPN 37/27Mbps; Modem Experia v8; Router Fritz!box 7260; Telefoon Siemens C470IP; VSP in: NL>budgetphone.nl, PL>plfon.pl ; VSP uit: cosmovoip.com; Zon 10x365Wp zuidoost; Omvormer Trannergy

• Justie
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-11 21:07
Hier helaas Advanzia rekening geopend toen het nog 2.73% was. 2 dagen later ging het naar 2.94%. Via de portal gevraagd of ik in aanmerking kan komen voor de 2.94% of de 3.04%. Je krijgt gewoon geen enkele reactie. Dus bericht van Advanzia voor hogere rente, willekeur? beantwoorden berichten, willekeur? Ik vind dit geen goede zaak van een bank.

Ik bedacht mij ineens...bij het aanvragen van een nieuwe rekening bij Advanzia moet je ook wel/niet aanvinken of zij jou mogen benaderen via telefoon, email etc voor informatie/aanbiedingen etc. Kan het zo zijn dat degene die hier ja hebben aangevinkt wel de aanbiedings email krijgen en indien nee aangevinkt, zoals ik altijd doe, dan niet.

• W1ck1e
  • Nu online
Justie schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 11:06:
...
Ik bedacht mij ineens...bij het aanvragen van een nieuwe rekening bij Advanzia moet je ook wel/niet aanvinken of zij jou mogen benaderen via telefoon, email etc voor informatie/aanbiedingen etc. Kan het zo zijn dat degene die hier ja hebben aangevinkt wel de aanbiedings email krijgen en indien nee aangevinkt, zoals ik altijd doe, dan niet.
Dat laatste zou zo maar kunnen kloppen. Ik krijg ook geen aabiedingen. Maar ik zie geen mogelijkheid om alsnog ja te kiezen.
Iets om stil bij te staan in de toekomst.

edit: blijkbaar volgens mij wel toestemmning gegeven. Dus dat is niet bepalend.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ztIMAj7RmU6FlZ9A4XzM0F71yoE=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/n3L3hrepn4bJ7EoVP0uIEVoY.png?f=user_large

[ Voor 17% gewijzigd door W1ck1e op 21-11-2025 11:33 ]

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:44
Ik heb ondertussen al een keer of 6 een rekening geopend en gesloten bij Advanzia. Nooit een verlenging gehad.

Nu heb ik echter wel weer een nieuw probleem... Ik kan mijn geld niet meer van de Advanzia rekening afhalen, omdat het portal aangeeft dat ik eerst een overboeking naar Advanzia vanaf een tegenrekening op dezelfde naam moet doen. Uiteraard zijn al mijn overboekingen (zoals altijd) van een rekening met mijn naam geweest. En ja, dan moet je ze dus mailen en ja, dan krijg je dus geen antwoord voor een week... Weer er achteraan, etc. Het blijft een twijfelachtige bedoeling.

• W1ck1e
  • Nu online
DutchCommando schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 12:13:
Ik heb ondertussen al een keer of 6 een rekening geopend en gesloten bij Advanzia. Nooit een verlenging gehad.

... Het blijft een twijfelachtige bedoeling.
Wel dus "keer of 6" een aantrekkelijke rente.

Ik begrijp wat je bedoelt, maar het is een "bedoening" ;)
Helaas wel spannend

• Coffeeroam
Justie schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 11:06:
Hier helaas Advanzia rekening geopend toen het nog 2.73% was. 2 dagen later ging het naar 2.94%. Via de portal gevraagd of ik in aanmerking kan komen voor de 2.94% of de 3.04%. Je krijgt gewoon geen enkele reactie. Dus bericht van Advanzia voor hogere rente, willekeur? beantwoorden berichten, willekeur? Ik vind dit geen goede zaak van een bank.

"ja" aanvinken is denk ik wel een voorwaarde. Het aanbod komt immers per e-mail.
Maar het is geen garantie. Het algoritme dat wij hier al lange tijd proberen te ontcijferen blijft duister...

• 9-3
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 01-12 13:38

9-3

Gisteren rekening geopend bij VWFS voor het actietarief van 2,9% 6 mnd (google vertaalt de webpagina's dus geen issue met taal) Authenticatieproces ging snel via videocall in het Engels. Wel even de Postident app downloaden.
Bevestiging ontvangen, binnen enkele werkdagen brief met online inlog en IBAN. Trade Republic (ook DE) ging wel sneller destijds en geeft nog steeds vast 2% en heeft wat meer app-functionaliteiten en de slimme creditcard zonder buitenEU valuta wisselkosten!

• GroteVoet459
9-3 schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 13:40:
[...]
... binnen enkele werkdagen brief met online inlog en IBAN. ...
Ben heel benieuwd hoe lang dat gaat duren. Dat was in het verleden altijd het grootste probleem.

InBank (via Raisin) heeft vandaag de rente verlaagd van 1,81% naar 1,78% (-0,003)

• Newday
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06-12 22:53
Is er bij Garanti nog een verschil tussen het sluiten van de spaarrekening en het sluiten van je account, dit i.v.m. het weer mee kunnen doen met toekomstige actierentes.

Ik heb nu via de website de rekening gesloten en krijg een mail:
Hierbij bevestigen wij de opheffing van uw Gouden Internet Rekening met het nummer NL06xxxxxxx.
Bij GarantiBank International N.V. willen wij onze cliënten natuurlijk graag behouden. Daarom vinden wij het jammer dat u besloten heeft om uw spaarrekening bij ons op te heffen. Wij willen u hartelijk danken voor de periode dat u bij GarantiBank rekeninghouder bent geweest en hopen u in de toekomst weer als spaarder te mogen verwelkomen.
Moet ik nu ook nog het account sluiten?
Op de website kan ik dit niet vinden, hebben jullie dit per mail gedaan?

Ik neem aan dat de opgebouwde rente nu ook voor 1 januari wordt overgemaakt.

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Newday schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 15:27:
Is er bij Garanti nog een verschil tussen het sluiten van de spaarrekening en het sluiten van je account, dit i.v.m. het weer mee kunnen doen met toekomstige actierentes.

Ik heb nu via de website de rekening gesloten en krijg een mail:

[...]

Moet ik nu ook nog het account sluiten?
Op de website kan ik dit niet vinden, hebben jullie dit per mail gedaan?

Ik neem aan dat de opgebouwde rente nu ook voor 1 januari wordt overgemaakt.
Nee het account wordt automatisch dichtgezet en de rente overgemaakt naar de tegenrekening.

• Newday
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06-12 22:53
dutchgio schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 17:07:
[...]

Nee het account wordt automatisch dichtgezet en de rente overgemaakt naar de tegenrekening.
Eenvoudige procedure dan, rente is ook net al overgemaakt.
Pagina: 1 ... 170 ... 172 Laatste

Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.

Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.

Trade Republic heeft zijn eigen topic.

We willen hier geen persoonlijke updates zien, dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.

Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling