https://www.ayvensbank.nl...ntewijziging-oktober-2025W1ck1e schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 10:36:
[...]
Geen linkje, staat in een mailtje.
edit: deze stijgingen geven toch weer hoop.
Laat je even weten of dat lukt? - ik heb op dezelfde vraag nog geen antwoord van Garanti.fissa schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 15:00:
Nieuwe spaardersactie Garanti (6 maanden) verhoogd van 2,55 naar 2,8. Staat ook al op hun site.
Heb ze gevraagd of deze rente ook op mij van toepassing is (2 weken geleden een rekening geopend).
Het is nu een kwestie van principe geworden, niet van geld.RobertMe schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 14:49:
[...]
Waarbij je het geld waarschijnlijk dus pas na het weekend terug krijgt en heb je al die dagen 0% rente er over gekregen. Waarschijnlijk was die 0,15% minder (op jaarbasis, dus effectief maar 0,075%) nog steeds voordeliger dan deze paar dagen geen rente.
Bij mij staat nu in mijn Bfor+ account (website) 3,5% rente. Als je op de i klikt: "3,5% gegarandeerd gedurende 6 maanden voor een maximum bedrag van € 75.000". Dus zal het dan toch gelden 3,5% voor 75k?Coffeeroam schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 08:52:
[...]
Nagevraagd. Saldo verhogen naar €75000 voor bestaande klanten heeft geen zin. De rente boven de 50k is de basisrente. Je moet dus echt een nieuwe klant zijn.
Die verhoging was woensdagavond al in dit topic gemeld.
Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema
Dan ben je misschien een nieuwe klant?zephur schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 15:18:
[...]
Bij mij staat nu in mijn Bfor+ account (website) 3,5% rente. Als je op de i klikt: "3,5% gegarandeerd gedurende 6 maanden voor een maximum bedrag van € 75.000". Dus zal het dan toch gelden 3,5% voor 75k?
Ik heb nog 4% voor 3 maanden, maar met maximum bedrag tot € 50.000. Ik zou die wel willen omzetten naar 3.5% voor 6 maanden tot € 75.000, maar dat vonden ze niet goed.
Overigens zie ik dat de actie 3.5% nu nog maar voor 3 maanden is.
Helaas. Antwoord is dat ze de nieuwe spaarder van deze week nog tegemoetkomen. Ik 2 weken heb pech.Coffeeroam schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 15:08:
[...]
Laat je even weten of dat lukt? - ik heb op dezelfde vraag nog geen antwoord van Garanti.
Toch gek eigenlijk, dat die banken bestaande spaarders laten gaan en dan steeds maar proberen nieuwe spaarders te vinden in plaats daarvan.fissa schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 16:02:
[...]
Helaas. Antwoord is dat ze de nieuwe spaarder van deze week nog tegemoetkomen. Ik 2 weken heb pech.
bestaande klanten blijven toch wel, nieuwe klanten moet je over de streep trekken om te komen en om geld aan te verdienen.Coffeeroam schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 16:04:
[...]
Toch gek eigenlijk, dat die banken bestaande spaarders laten gaan en dan steeds maar proberen nieuwe spaarders te vinden in plaats daarvan.
A wise man's life is based around fuck you
Ja, wij hier zijn natuurlijk geen typische bestaande klanten. Maar ook als je aankondigt dat je vertrekt, dan doen ze liever de moeite om een nieuwe klant aan te trekken.Zwelgje schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 16:06:
[...]
bestaande klanten blijven toch wel, nieuwe klanten moet je over de streep trekken om te komen en om geld aan te verdienen.
Het circus bij Advanzia is nog gekker, je kunt binnen enkele dagen terugkomen als nieuwe klant. Dat is toch best bewerkelijk.
Sinds 16 september klant a 3% voor 30k , dus niet echt nieuwe klant..Coffeeroam schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 15:55:
[...]
Dan ben je misschien een nieuwe klant?
Ik heb nog 4% voor 3 maanden, maar met maximum bedrag tot € 50.000. Ik zou die wel willen omzetten naar 3.5% voor 6 maanden tot € 75.000, maar dat vonden ze niet goed.
Overigens zie ik dat de actie 3.5% nu nog maar voor 3 maanden is.
Waar zie je dat het voor 3 maanden geldt? En wat staat er bij jou als je op de "i" klikt?
[ Voor 4% gewijzigd door zephur op 24-10-2025 16:25 ]
.
[ Voor 100% gewijzigd door Impuls-1 op 25-10-2025 16:14 ]
Ik zie twee verschillende rekeningen. Iemand enig idee wat nou precies het verschil is tussen de Gouden Internet Rekening en de Gouden Klaver Rekening? Ze lijken toch vrijwel hetzelfde?fissa schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 15:00:
Nieuwe spaardersactie Garanti (6 maanden) verhoogd van 2,55 naar 2,8. Staat ook al op hun site.
Heb ze gevraagd of deze rente ook op mij van toepassing is (2 weken geleden een rekening geopend).
Klaver is zonder internetbankieren.laredo schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 20:18:
Ik zie twee verschillende rekeningen. Iemand enig idee wat nou precies het verschil is tussen de Gouden Internet Rekening en de Gouden Klaver Rekening? Ze lijken toch vrijwel hetzelfde?
Bellen, of mailen voor opnames.
Dankje, ik had net de dag ervoor een spaarrekening aangemaakt, dus dat zullen ze dan nog wel honoreren. Ik heb er een mailtje achteraan gestuurd.fissa schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 16:02:
[...]
Helaas. Antwoord is dat ze de nieuwe spaarder van deze week nog tegemoetkomen. Ik 2 weken heb pech.
£100 miljoen op een geschat totaal aan privaat spaargeld van ±£10 miljard op Guernsey is een vergelijkbare dekkingsgraad als de Nederlandse €5 miljard op totaal €600 miljard.DjoeC schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 13:09:
Heb je ook deze regel meegenomen in je bierviltjes berekening:
Total Scheme compensation in any five year period is limited to £100 million
Verder zijn er inderdaad wel wat verschillen, niet iets wat mij direct alarmeert. Maar daar maken we natuurlijk niet allemaal dezelfde afweging in.
[ Voor 6% gewijzigd door S91 op 24-10-2025 23:36 ]
Er staat een einddatum.zephur schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 16:24:
[...]
Sinds 16 september klant a 3% voor 30k , dus niet echt nieuwe klant..
Waar zie je dat het voor 3 maanden geldt? En wat staat er bij jou als je op de "i" klikt?
Dit:
Okey. Het lijkt erop dat de website andere rente info geeft dan de app. Bij iemand ook?Coffeeroam schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 08:56:
[...]
Er staat een einddatum.
Dit:
[Afbeelding]
Da's wel handig, dan kun je zo rond 26 november vragen of je in een nieuwe actie kunt meeliften voordat je je geld daar weg haalt.Coffeeroam schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 08:56:
[...]
Er staat een einddatum.
Dit:
[Afbeelding]
Heb even op de website ingelogd, en inderdaad, daar staat dat dezelfde rekening 3.5% heeft gedurende 6 maanden, en niets over de datum waarop dat afloopt. In de app is het 4% gedurende 3 maanden.zephur schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 13:43:
[...]
Okey. Het lijkt erop dat de website andere rente info geeft dan de app. Bij iemand ook?
Dat moet wel een foutje zijn. We kunnen het per 1 november wel aan het rentebedrag zien wat werkelijk geldig is.
Ze hebben dan ook nog maar net de web applicatie opgebouwd. 2 weken geleden kon je er veel minder op bekijken dan nu het geval is. Alleen dus foutief.
Ik had het al gevraagd omdat ik eigenlijk direct wilde overstappen op de nieuwe actie, maar dat gingen ze niet doen zeiden ze, "alleen nieuwe klanten".DjoeC schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 13:53:
[...]
Da's wel handig, dan kun je zo rond 26 november vragen of je in een nieuwe actie kunt meeliften voordat je je geld daar weg haalt.
Tja, da's ook wel "erg vroeg".... Tegen t einde van de maand ben je het alweer vergeten en blijft je geld gewoon staan...Coffeeroam schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 13:56:
[...]
Ik had het al gevraagd omdat ik eigenlijk direct wilde overstappen op de nieuwe actie, maar dat gingen ze niet doen zeiden ze, "alleen nieuwe klanten".
Tegen het einde: Mijn actierente loopt af, ik ga m'n rekening opheffen of kan ik misschien nog meedraaien in jullie huidige/nieuwe actie???? Vriendelijk dreigen
Zoiets werkt soms wel eens, ja. Hangt misschien af van wat je saldo is....DjoeC schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 14:04:
[...]
Tja, da's ook wel "erg vroeg".... Tegen t einde van de maand ben je het alweer vergeten en blijft je geld gewoon staan...
Tegen het einde: Mijn actierente loopt af, ik ga m'n rekening opheffen of kan ik misschien nog meedraaien in jullie huidige/nieuwe actie???? Vriendelijk dreigen
Ja, bij een ton aan saldo ben je misschien wel "te duur"Coffeeroam schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 14:51:
[...]
Zoiets werkt soms wel eens, ja. Hangt misschien af van wat je saldo is....
Het kan beide kanten op werken. Je kunt ook juist daardoor "de moeite waard" zijn.DjoeC schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 14:54:
[...]
Ja, bij een ton aan saldo ben je misschien wel "te duur"
Ik had op 23 oktober de aanvraag gedaan toen het aanbod nog 2,51% was. Een dag later idd 2,4% en nog een dag later toen eindelijk het bedrag er op stond dat nodig was om formeel in behandeling te worden genomen zelfs naar 2,25%.Harbo schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 14:20:
Gisteren een deposito van 6 maanden bij Banca profilo tegen 2,4% aangevraagd. Aan alle voorwaarden op dat moment voldaan. De deposito was vandaag geopend maar tegen de lagere rente 2,25% die is vandaag ingegaan. Ik wist wel van deze wijziging en heb daarvoor dit nog gisteren aangevraagd. Volgens de Raisin behandelt elke bank dit op zijn eigen manier. Ik heb dus mijn opdracht geannuleerd.
Behoorlijk matige werkwijze van zowel profilo als Raisin.
Bij Raisin gaat geld overmaken zo ontzettend traag dat je dus rente mis kan lopen omdat er een paar dagen kunnen zitten tussen de aanvraag en het daadwerkelijk op de rekening krijgen.
Ik hoop dat ze daar eens iets aan gaan doen.
Banken willen niet teveel geld hebben, overtollig geld moeten ze stallen bij de ECB en dat kost ze dan geld (bij negatieve rente op hoge bedragen) geld ipv dat het wat oplevertCoffeeroam schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 14:58:
[...]
Het kan beide kanten op werken. Je kunt ook juist daardoor "de moeite waard" zijn.
dat zal ook de reden zijn dat ze niet teveel geld van je willen hebben
A wise man's life is based around fuck you
Waarom willen zij dan de hele tijd nieuwe klanten? Dat betekent toch ook alleen maar meer geld?Zwelgje schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 15:29:
[...]
Banken willen niet teveel geld hebben, overtollig geld moeten ze stallen bij de ECB en dat kost ze dan geld (bij negatieve rente op hoge bedragen) geld ipv dat het wat oplevert
Ik denk niet dat de banken met zo'n spaaractie met hoge rente voor een gegarandeerde tijd verwachten dat ze er verlies op kunnen maken. Ze weten namelijk niet hoe "dik de spaarder is" die zo'n rekening opent.Zwelgje schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 15:29:
...
Het idee is natuurlijk dat nieuwe klanten ook andere diensten afnemen. De spaarrente is dan een lokkertje.
Als ik mij niet vergis betreffen de laatste berichtjes een rekening bij BFOR. Nu spaar ik daar niet, en ik heb geen idee wat hun andere diensten zijn voor Nederlandse klanten. Maar ik spaar wel bij andere banken, die volgens mij alleen maar een spaardienst hebben (anadolu, nexent, garanti). Actie spaarrente is daar dan alleen maar een lokkertje als je vergeet het geld weg te halen zodra de actie rente voorbij is. Niet vanwege andere diensten.wibblemoo schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 15:35:
Het idee is natuurlijk dat nieuwe klanten ook andere diensten afnemen. De spaarrente is dan een lokkertje.
De wondere wereld van de actierentes.W1ck1e schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 15:41:
[...]
Als ik mij niet vergis betreffen de laatste berichtjes een rekening bij BFOR. Nu spaar ik daar niet, en ik heb geen idee wat hun andere diensten zijn voor Nederlandse klanten. Maar ik spaar wel bij andere banken, die volgens mij alleen maar een spaardienst hebben (anadolu, nexent, garanti). Actie spaarrente is daar dan alleen maar een lokkertje als je vergeet het geld weg te halen zodra de actie rente voorbij is. Niet vanwege andere diensten.
Je ziet ook nog wel eens dat ze gunstige deposito's aanbieden die een klein stukje over de jaargrens gaan. Blijkbaar is er ook een reden waarom ze op 1 januari veel saldo willen hebben staan (om een fraaie balanspositie te kunnen laten zien).
[ Voor 3% gewijzigd door Coffeeroam op 25-10-2025 15:51 ]
Dat geeft weer hoop op een positieve reactie van Garantibank op mijn verzoek voor een hogere rente als bestaande klant.Coffeeroam schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 15:48:
[...]
De wondere wereld van de actierentes.
Je ziet ook nog wel eens dat ze gunstige deposito's aanbieden die een klein stukje over de jaargrens gaan. Blijkbaar is er ook een reden waarom ze op 1 januari veel saldo willen hebben staan.
Ligt er dus aan of ze nog op zoek zijn naar een nóg fraaiere balanspositie op 31 december.W1ck1e schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 15:51:
[...]
Dat geeft weer hoop op een positieve reactie van Garantibank op mijn verzoek voor een hogere rente als bestaande klant.
Alle 3 banken met een Turkse oorsprong. Die hebben een geheel ander businessmodel. In Turkije is er hoge inflatie en rente, die kijken niet op een 0,25% meer of minder.W1ck1e schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 15:41:
[...]
Als ik mij niet vergis betreffen de laatste berichtjes een rekening bij BFOR. Nu spaar ik daar niet, en ik heb geen idee wat hun andere diensten zijn voor Nederlandse klanten. Maar ik spaar wel bij andere banken, die volgens mij alleen maar een spaardienst hebben (anadolu, nexent, garanti). Actie spaarrente is daar dan alleen maar een lokkertje als je vergeet het geld weg te halen zodra de actie rente voorbij is. Niet vanwege andere diensten.
Ik zal binnen 2 weken het geld van een deposito wegboeken, maar of je dat bedrag op de balans ziet betwijfel ik. Mocht er een goed aanbod komen dan is het snel genoeg weer terug.Coffeeroam schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 15:52:
[...]
Ligt er dus aan of ze nog op zoek zijn naar een nóg fraaiere balanspositie op 31 december.
Maar die hebben voor mij geen andere diensten, waar ze mij naar toe willen lokken, of zie ik iets over het hoofd ?Sempy schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 15:55:
Alle 3 banken met een Turkse oorsprong. Die hebben een geheel ander businessmodel. In Turkije is er hoge inflatie en rente, die kijken niet op een 0,25% meer of minder.
[ Voor 5% gewijzigd door W1ck1e op 25-10-2025 15:58 ]
In NL niet, maar in Turkije wel. Kwestie van hier relatief laag kapitaal aantrekken en daar tegen een veel hoger % wegzetten.W1ck1e schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 15:57:
[...]
Maar die hebben voor mij geen andere diensten, waar ze mij naar toe willen lokken, of zie ik iets over het hoofd ?
@wibblemoo schreefSempy schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 16:01:
In NL niet, maar in Turkije wel. Kwestie van hier relatief laag kapitaal aantrekken en daar tegen een veel hoger % wegzetten.
Een klant lokken die zelf andere diensten gaat afnemen. Dat is dus bij de Nederlandse tak niet aan de hand.Het idee is natuurlijk dat nieuwe klanten ook andere diensten afnemen. De spaarrente is dan een lokkertje.
Dat ze mogelijk met Nederlands geld winst maken in het land van oorsprong is iets anders.
Ik ben geen expert, maar is zoiets wel toegestaan? Geld wat onder een NL banklicentie binnen komt (incl NL DGS) verpatsen in Turkije?Sempy schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 16:01:
[...]
In NL niet, maar in Turkije wel. Kwestie van hier relatief laag kapitaal aantrekken en daar tegen een veel hoger % wegzetten.
Volgens mij is dat het belangrijkste businessmodel van Anadolu, Garanti, DHB, etc.sanook schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 16:34:
[...]
Ik ben geen expert, maar is zoiets wel toegestaan? Geld wat onder een NL banklicentie binnen komt (incl NL DGS) verpatsen in Turkije?
Ik neem aan dat ING dat ook doet met onze spaarcentjes in de VS.
Volgens mij is een voorwaarde dat je de BforBankrekening minimaal 1 jaar moet aanhouden.DjoeC schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 14:04:
[...] … ik ga m'n rekening opheffen …
Ik gok erop dat een "zusterbank" dit als klant bij de NL bank opneemt tegen "familietarief" en het zo legaal in TR wegzet. In de praktijk zullen het waarschijnlijk dezelfde personen zijn, maar dat is natuurlijk iets dat ik niet zeker weet.sanook schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 16:34:
[...]
Ik ben geen expert, maar is zoiets wel toegestaan? Geld wat onder een NL banklicentie binnen komt (incl NL DGS) verpatsen in Turkije?
Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II
Ik dacht het niet:rindertb schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 16:49:
[...]
Volgens mij is een voorwaarde dat je de BforBankrekening minimaal 1 jaar moet aanhouden.
La convention de compte est un contrat conclu à durée indéterminée.
Comment pouvez-vous clôturer votre compte et quelles sont les conséquences ?
Vous pouvez clôturer votre compte à tout moment sans préavis et sans raison en effectuant
la demande :
- via l’App
- par courrier simple adressé à BFORBANK – LIBRE REPONSE 23908 – 92889 NANTERRE
CEDEX 9.
[ Voor 33% gewijzigd door Coffeeroam op 25-10-2025 17:11 ]
Daar zit geen woord spaans bij, maar dan kan ik het nog steeds niet lezen
Coffeeroam schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 17:06: Ik dacht het niet:
50 euro bij 300 inleg en alleen de rekening een jaar aanhouden? Da's 15% cadeau... Hmmmm, zo'n bank kan toch niet in business blijven?
Tevens heb ik de 80 € al ontvangen door de BforZen kaart te bestellen. Vanwege de kosten ervan is het de bedoeling binnenkort op te zeggen. Vind het wel wat l**ig. Waar deze draad wel niet toe aanzet …DjoeC schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 18:51:
[...]
50 euro bij 300 inleg en alleen de rekening een jaar aanhouden? Da's 15% cadeau... Hmmmm, zo'n bank kan toch niet in business blijven?
[ Voor 7% gewijzigd door rindertb op 25-10-2025 18:58 ]
Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.
Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.
Trade Republic heeft zijn eigen topic.
We willen hier geen persoonlijke updates zien, dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.
Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.
Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.
Trade Republic heeft zijn eigen topic.
We willen hier geen persoonlijke updates zien, dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.
Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling