Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogers
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 23-10 00:12
Heeft iemand die €40 actie bij consors ontvangen of bevestigd?

Die was er toen ik mij aanmelde maar is inmiddels weg, heb er verder niks meer over gelezen.
Ben meer dan een maand verder doordat hun zo langzaam waren.

[ Voor 34% gewijzigd door Rogers op 19-08-2025 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:01
Werd bij mij 10 dgen na eerste storting bijgeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans4545
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 06-10 13:56
Frankenstein schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 16:28:
[...]

Ik zag wel voorbij komen dat ze een woonplaatsverklaring en belastingaangifte vragen. Bij Consors was het lastigst dat het een hele tijd duurde voor je aanvraag behandeld werd, vond ik. Als het maar voor 3 maanden is, dan moet je wel een beetje kunnen sturen in wanneer de rekening dan actief wordt.
Je gaat toch geen belastingaangifte meesturen ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeeroam
  • Laatst online: 26-10 17:27
Juan schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 18:36:
[...]

Mailen, er staat ook geen fatsoenlijk post adres op (werkte 2 jaar geleden, en nu ook)
Dat was inderdaad een heel summier postadres, maar het werkte wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeeroam
Frankenstein schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 16:28:
[...]

Ik zag wel voorbij komen dat ze een woonplaatsverklaring en belastingaangifte vragen. Bij Consors was het lastigst dat het een hele tijd duurde voor je aanvraag behandeld werd, vond ik. Als het maar voor 3 maanden is, dan moet je wel een beetje kunnen sturen in wanneer de rekening dan actief wordt.
Belastingaangifte verlangen vind ik absurd. Daar hebben ze niks mee te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Divine Chlorine
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 24-10 17:42
Ik heb mij gisteren ook aangemeld bij Bfor.

Kreeg vandaag bericht (via SMS) dat ze een 2e identiteitsbewijs wilden met geboorteplaats en een fiscaal bewijs van woonplaats (Afin de finaliser votre demande d ouverture merci de nous transmettre un second justificatif d identité sur lequel est indiqué votre lieu de naissance et un justificatif de résidence fiscal, à l adresse suivante : souscription@client.bforbank.com). Ik heb een kopie van mijn rijbewijs opgestuurd en een woonplaatsverklaring van de Belastingdienst die ik nog had liggen (die was eigenlijk voor Duitsland, maar ik heb de zinnen (NL/EN) over dat stukje (Duitsland) witgemaakt op het document.

Na dit opgestuurd te hebben in mijn beste Frans via e-mail (ChatGPT kan een keurige Franse e-mail opstellen) wederom een bericht (nu gewoon via e-mail), dat ze ook een fiscaal bewijs wilden zien van mijn inkomsten over 2023 (Afin de valider votre dossier, nous vous remercions par avance de nous transmettre un justificatif fiscal 2024 sur les revenus de 2023 à l’adresse souscription@client.bforbank.com.).

Ik heb de 1e pagina van mijn (voorlopige) aanslag inkomstenbelasting over 2023 opgestuurd, de te betalen/teruggave getallen zwart gemaakt zodat alleen mijn verzamelinkomen vermeld staat. Ben benieuwd....

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Harry720A
  • Registratie: December 2023
  • Niet online
Volgens mij kijken ze tegenwoordig hoe gek ze de mensen kunnen krijgen voor een paar grijpstuivers.. _O-

[ Voor 18% gewijzigd door Harry720A op 21-08-2025 10:13 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mikeyfire643
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 25-10 10:42
Bericht van Klarna:

We willen je informeren dat de rente voor je flex rekening verandert.

Huidige rente 1,90%

Nieuwe rente (vanaf 3 september) 1,80%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander12
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 26-10 20:36
Rente klarna flex per 3 sept van 1.9 naar 1.8 % voor bestaande klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankenstein
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 26-10 10:41
Divine Chlorine schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 12:44:

Kreeg vandaag bericht (via SMS) dat ze een 2e identiteitsbewijs wilden met geboorteplaats en een fiscaal bewijs van woonplaats (Afin de finaliser votre demande d ouverture merci de nous transmettre un second justificatif d identité sur lequel est indiqué votre lieu de naissance et un justificatif de résidence fiscal, à l adresse suivante : souscription@client.bforbank.com). Ik heb een kopie van mijn rijbewijs opgestuurd en een woonplaatsverklaring van de Belastingdienst die ik nog had liggen (die was eigenlijk voor Duitsland, maar ik heb de zinnen (NL/EN) over dat stukje (Duitsland) witgemaakt op het document.

Na dit opgestuurd te hebben in mijn beste Frans via e-mail (ChatGPT kan een keurige Franse e-mail opstellen) wederom een bericht (nu gewoon via e-mail), dat ze ook een fiscaal bewijs wilden zien van mijn inkomsten over 2023 (Afin de valider votre dossier, nous vous remercions par avance de nous transmettre un justificatif fiscal 2024 sur les revenus de 2023 à l’adresse souscription@client.bforbank.com.).

Ik heb de 1e pagina van mijn (voorlopige) aanslag inkomstenbelasting over 2023 opgestuurd, de te betalen/teruggave getallen zwart gemaakt zodat alleen mijn verzamelinkomen vermeld staat. Ben benieuwd....
Ook hier een SMS. Ik moet een fiscale woonplaatsverklaring toesturen. Die heb ik niet, maar nu wel aangevraagd, alleen duurt de afhandeling maximaal acht weken. Daarom heb ik een Google translated e-mail gestuurd met mijn aanslag 2024 en inkomensverklaring 2024. We zullen zien, of dat in behandeling wordt genomen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frankenstein
Harry720A schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 13:07:
Volgens mij kijken ze tegenwoordig hoe gek ze de mensen kunnen krijgen voor een grijpstuivers.. _O-
Op zich eens, mais le trouve interessant de l'essayer! Et pas tout le monde peut dire ca. Je ne m'exprime pas en "Koeterwaals" - c'est vraiment francais! ;-)

Ik snap je punt. Ik overweeg ook 10 jaar vast 3% bij Centraal Beheer. Is dat de andere kant van het spectrum? In de zin van lang? Tja, wat is lang, als de rekening gratis voortijdig opzegbaar is, mits (en alleen mits) de depositorente voor de resterende looptijd lager is dan in dit geval 3%.

We moeten hoe dan ook een keuze maken. En 4% en wat extraatjes is leuker dan die 2,78% van Advanzia (die je nu al niet meer krijgt). Anderen richten zich op Consorsbank. Nou, dan heb ik toch liever een paar centimes extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 26-10 21:28
Frankenstein schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 12:25:
BforBank biedt 3 maanden 4% gegarandeerd op vrij opneembaar voor nieuwe klanten (tot 50k inleg).
Franse bank en accepteert klanten uit heel Europa.
Afgezien van de taalbarriere ziet dit er heel aantrekkelijk uit. Ik vind wel dat deze actie een beetje buiten de normale paden valt. Nu vinden we 2.55% van GarantiBank niet zo slecht, dit is zo’n 1,5% meer. Waarom zou dit zo zijn?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Novax
  • Registratie: November 2023
  • Niet online
mcmd schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 15:44:
[...]

Afgezien van de taalbarriere ziet dit er heel aantrekkelijk uit. Ik vind wel dat deze actie een beetje buiten de normale paden valt. Nu vinden we 2.55% van GarantiBank niet zo slecht, dit is zo’n 1,5% meer. Waarom zou dit zo zijn?
Campagne om met name in Frankrijk nieuwe klanten te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

sanook

_/-\o_

Juan schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 18:33:
Voor de mensen die nog twijfelen over de maximale termijn van de actie rente bij Advanzia

// Bijna 4 maanden (geopend vorige week)
The campaign with special interest rate of 2.43 % effective is active as soon as you deposit at least 5000 EUR to your deposit account.

The deposit needs to be billed between the 1st of August 2025 and that 31st of August 2025.

The interest rate applies to the whole sum deposited, staring from the day when there are at least 5000 EUR deposited to the account.
Leuk maar wat was daar dan onduidelijk aan? Dit werkt al jaren zo bij Advanzia.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frankenstein
Novax schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 16:14:
[...]

Campagne om met name in Frankrijk nieuwe klanten te trekken.
Precies. Hier een overzicht van hogere vrij opneembare rentes in Frankrijk, inclusief actierentes in de tweede kolom. Daarbij ook Consors, die in Frankrijk Hello bank! heet. En vergeet Monabanq: alleen voor Fransen.

https://www.moneyvox.fr/livret/

[ Voor 4% gewijzigd door Frankenstein op 20-08-2025 20:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mpandroid
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 08:47
Nordax Bank gaat de variabele rente op de spaarrekening verlagen van 1,85% p.j. naar 1,80% p.j. Het nieuwe rentetarief wordt effectief op 26.08.2025.

Met vriendelijke groet,
Uw Raisin team

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-10 17:22
sanook schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 19:03:
[...]

Leuk maar wat was daar dan onduidelijk aan? Dit werkt al jaren zo bij Advanzia.
Nou is er vaker al discussie geweest over het aantal maanden.
Nu word het echt letterlijk bevestigd, en eerst waren het praktijk aannames.

Vertrouwen is goed, controle nog beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook
  • Nu online

sanook

_/-\o_

Juan schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 21:23:
[...]

Nou is er vaker al discussie geweest over het aantal maanden.
Nu word het echt letterlijk bevestigd, en eerst waren het praktijk aannames.
Wat is de bron van jouw tekst, waar kunnen we dat terug lezen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frankenstein

Mail ontvangen van Bfor: mijn lopende rekening is geactiveerd. Proefstorting van 1 cent stond IP op de B For betaalrekening. 2e storting werd door mijn huisbank vooralsnog tegengehouden, omdat de storting verdacht is. Gebeld, rekening is vrijgegeven. Terug storting IP.

Vanuit de app kan ik heel makkelijk de spaarrekening openen. Nu in behandeling. Ze vragen om een recente rekening met adres en voor- en achternaam. Volgens mij staat mijn voornaam zelden op facturen, dus we zullen zien of alleen met voorletter afdoende is. Inmiddels is de spaarrekening geopend. De 4% is toegekend tot 30 november, dus iets langer dan 3 maanden. Op z'n Advanzia's :)

B For van aanvraag tot opening rekening: ongeveer 24 uur. Mits je ze snel van de juiste documenten voorziet.

Bfor opent veel sneller dan Consors of VW, het lijkt meer op openen bij Klarna... :) Maar Frans begrijpen is wel belangrijk.

[ Voor 19% gewijzigd door Frankenstein op 21-08-2025 14:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Mickey77 schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 10:53:
De vergelijking met andere banken gaat wmb mank, want.....
"...de herinnering van alle streken die andere banken hun klanten geflikt hebben is bij mij op dit moment niet actief."

Rentederivaten MKB-ers?
Liborrenteschandaal?
Aandelenlease?
Woekerpolissen?
En lees anders het topic na van rentecompensatie consumptieve kredieten hier.
Rentecompensatie banken voor consumptief krediet

En waarom zijn de grootbankrentes ook alweer zo laag? }:O

• Frankenstein
Coffeeroam schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 15:32:
[...]

Actie lijkt wel tot 18 september te lopen. Dus nog even tijd.

Hoe gaat het identificeren bij deze bank?
De 4% actie geldt tot 2 september. 18 september geldt voor een andere actie.

• Divine Chlorine
Frankenstein schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 13:52:
[...]

Mail ontvangen van Bfor: mijn lopende rekening is geactiveerd. Proefstorting van 1 cent stond IP op de B For betaalrekening. 2e storting werd door mijn huisbank vooralsnog tegengehouden, omdat de storting verdacht is. Gebeld, rekening is vrijgegeven. Terug storting IP.

Vanuit de app kan ik heel makkelijk de spaarrekening openen. Nu in behandeling. Ze vragen om een recente rekening met adres en voor- en achternaam. Volgens mij staat mijn voornaam zelden op facturen, dus we zullen zien of alleen met voorletter afdoende is. Inmiddels is de spaarrekening geopend. De 4% is toegekend tot 30 november, dus iets langer dan 3 maanden. Op z'n Advanzia's :)

B For van aanvraag tot opening rekening: ongeveer 24 uur. Mits je ze snel van de juiste documenten voorziet.

Bfor opent veel sneller dan Consors of VW, het lijkt meer op openen bij Klarna... :) Maar Frans begrijpen is wel belangrijk.
Hier ook vandaag melding gekregen dat de rekening geopend was. Vanochtend 09.00 uur Euro 23,50 overgemaakt om te testen (vanaf ING), maar staat nog nu, (14.30 uur) (nog) niet op de Bfor rekening. Je kunt pas de Livret Bfor+ spaarrekening (met die 4 %) openen als je minimaal 10 euro op je gewone Bfor rekening hebt staan.

• Frankenstein
Divine Chlorine schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 14:34:
[...]

Hier ook vandaag melding gekregen dat de rekening geopend was. Vanochtend 09.00 uur Euro 23,50 overgemaakt om te testen (vanaf ING), maar staat nog nu, (14.30 uur) (nog) niet op de Bfor rekening. Je kunt pas de Livret Bfor+ spaarrekening (met die 4 %) openen als je minimaal 10 euro op je gewone Bfor rekening hebt staan.
Hm, maf, B For werkt IP.

Voor de bonus van 80 euro moet je 15 betalingen met de creditcard doen. Denk dat ik dat bij Aldi ga doen. Lukt het niet, dan lukt het niet. En voor de 50 euro bonus moet je 300(+) binnen 1 week storten. De bonus komt dan binnen 2 maanden. Ik laat die 300 gewoon staan tot de bonus er is. De gratis rekening moet 1 jaar aangehouden worden. De creditcard kun je, lijkt me, gewoon opzeggen, denk dat ik dat doe als de bonus binnen is.

[ Voor 19% gewijzigd door Frankenstein op 21-08-2025 14:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wibblemoo
Ik heb het niet goed gelezen, omdat ik al genoeg CC's heb, maar was er geen fee aan die 'Gold' CC verbonden?

• Coffeeroam

Ik dacht dat Consors de ergste was van alles, maar deze bank overtreft zelfs dát nog.

• Coffeeroam
Frankenstein schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 14:27:
[...]

De 4% actie geldt tot 2 september. 18 september geldt voor een andere actie.
OK, ja ik zie het nu, met Google Translate. Zo kom je er ook achter dat je die 4% over niet meer dan €50.000 krijgt. Maar ja dat is dus €500 euro dan voor 3 maanden, daarna 1.2%. Dus daarna weer gauw opheffen.

"Bfor+ Welkomstaanbieding: 4% bruto jaarlijkse rente gedurende 3 maanden tot € 50.000. Voor de eerste opening van een Bfor+ Spaarrekening van 16 juli 2025 tot en met 2 september 2025. "

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Divine Chlorine
Coffeeroam schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 16:58:
[...]

Ik dacht dat Consors de ergste was van alles, maar deze bank overtreft zelfs dát nog.
Niet de ergste, want er wordt wel binnen 2 dagen een gewone rekening én een spaarrekening geopend. 4 % voor 3 maanden is een enorm verschil met alle rente percentages waar we het momenteel over hebben, zeker als je, zoals ik, de welkom acties van banken als Advanzia, Garanti, OpenBank etc. al "verbruikt" hebt in het afgelopen jaar. 50000 euro a 4 % voor 3 maanden is 500 euro, da's toch 250 euro verschil met een bank die 2 % geeft. 250 euro is veel geld voor de relatief kleine moeite die je moet doen om bij Bfor een rekening te openen.

• Harbo
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Bj Bfor een van de eerste stappen is de vraag over Visa card. Bfor Basic is gratis als het goed is? Dit kan ik niet overslaan?

• Frankenstein
Harbo schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 21:36:
Bj Bfor een van de eerste stappen is de vraag over Visa card. Bfor Basic is gratis als het goed is? Dit kan ik niet overslaan?
Ik meen van niet, maar ik heb de betaalde kaart, waarmee je nog 80 euro binnen kan harken. Dit door 15 visa-betalingen te doen, wat ik denk ik in een lokale Aldi ga doen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harbo
  • Niet online
Gevonden een optie : Sans carte (zonder kaart).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harbo
  • Niet online
Ik krijg zojuist ook een SMS :

"BforBank

Hallo, Om uw aanvraag af te ronden, verzoeken wij u uw belastingaanslag voor 2024 voor uw inkomen over 2023 en een bewijs van uw fiscale woonplaats te sturen naar het volgende adres: subscription@client.bforbank.com. Beantwoord dit sms-bericht niet."

Belastingaanslag heb ik hier maar ik vraag mij af of ze volledig mijn belastingaanslag moeten kunnen zien.
En bewijs van de fiscale woonplaats is woonplaatsverklaring van de balastingdienst. Dat gaat denk ik 6x weken dan duren?

Hoe hebben jullie dit gedaan?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Harry720A
  • Registratie: December 2023
  • Niet online
Willen ze niet weten wanneer je voor het laatst seks hebt gehad? _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TvanW
  • Registratie: Augustus 2017
  • Niet online
Harry720A schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 11:26:
Willen ze niet weten wanneer je voor het laatst seks hebt gehad? _O-
Krijg er wel een slappe plasser van :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harbo
  • Niet online
Dit wordt steeds leuker:

"<subscription@client.bforbank.com>: host 1x.x.x.x] said: 550
5.1.1 <subscription@client.bforbank.com>: Recipient address rejected:
client.bforbank.com (in reply to RCPT TO command)"

Edit : Email moet zijn : souscription@client.bforbank.com

Hierboven heb ik adres gebruikt die net als de rest van de tekst door Google Translate vertaald is.

[ Voor 31% gewijzigd door Harbo op 22-08-2025 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk_mec
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 26-10 20:12
Kan je niet alles zwart maken in je belastingaanslag?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wibblemoo
Op zich is het niet zo gek dat een bank voor KYC bedoelingen naar je belastinggegevens vraagt, om je inkomen te valideren en te toetsen aan spaarbedrag. Een eerste test is of je spaarvermogen aansluit bij je inkomen bijvoorbeeld. Daarom vermoed ik dat ze wel de meeste inkomensgegevens willen zien.

Of dit als nodig is bij het openen laat ik in het midden, maar wellicht beter dan dat ze je eerste substantiële storting blokkeren en dan pas om gegevens vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taatort
  • Registratie: April 2011
  • Nu online
Harbo schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 11:17:

"BforBank

Hallo, Om uw aanvraag af te ronden, verzoeken wij u uw belastingaanslag voor 2024 voor uw inkomen over 2023 en een bewijs van uw fiscale woonplaats te sturen naar het volgende adres: subscription@client.bforbank.com. Beantwoord dit sms-bericht niet."

Belastingaanslag heb ik hier maar ik vraag mij af of ze volledig mijn belastingaanslag moeten kunnen zien.
En bewijs van de fiscale woonplaats is woonplaatsverklaring van de belastingdienst. Dat gaat denk ik 6x weken dan duren?

Als een bank mij vraagt om mijn belastingaangifte op te sturen dan bedank ik daarvoor en ben ik weg. Daar staan nl veel meer gegevens dan nodig. Je kunt delen zwart maken maar dan nog, andere banken vragen dit toch ook niet.
Woonplaatsverklaring kan gewoon via de belastingdienst worden aangevraagd. Duurt wel weer max 6 weken volgens mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frankenstein

"BforBank

En bewijs van de fiscale woonplaats is woonplaatsverklaring van de balastingdienst. Dat gaat denk ik 6x weken dan duren?

Zie
Frankenstein in "Het spaartopic - Deel 4"

En als je een e-mail adres laat vertalen en het vertaalde adres gebruikt, is het logisch dat je bericht niet aankomt.

Ik doe er niet zo moeilijk over. Pak graag 4% even mee. Merci Bfor!

[ Voor 3% gewijzigd door Frankenstein op 22-08-2025 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeeroam
Advanzia deelt weer verlengingen van de bonusrente uit. Bij mij voor de tweede keer achterelkaar verlengd.
Das bedeutet, dass Ihr gesamtes Guthaben noch bis einschließlich 30.11.2025 mit dem profitablen Sonderzinssatz von 2,43% eff. p.a. (2,40% nom. p.a.) verzinst wird.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebk71
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-10 19:36
Iemand ervaring met de nieuwe vorm van account openen bij Advanzia? Die gaat hier fout na meerdere malen proberen. Ook het mailadres wordt herkend als zijnde bekend terwijl het eerdere account al een maand geleden is opgeheven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divine Chlorine

"BforBank

Ik heb alleen de 1e pagina van mijn belastingaanslag opgestuurd (in mijn geval die van 2023), te betalen/terug te ontvangen bedragen heb ik zwart gemaakt, de info die er op staat zijn je naam, adres, BSN nummer en je inkomen, dat laatste willen ze weten of het geld dat je gaat sparen wel "matched" met je inkomen. Ipv een woonplaatsverklaring kan je proberen de 1e pagina van je voorlopige belastingaanslag van dit jaar (2025) mee te sturen (met dezelfde zwart gemaakte gegevens) en er bij vermelden dat dit voldoende nieuw moet zijn om te bewijzen dat je daar voor de belastingen woont. Ik heb er ook geen moeite mee deze gegevens op te sturen, staat niets geheims in en buitenlandse banken willen zich nu eenmaal indekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeeroam
Divine Chlorine schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 15:13:
[...]

Ik heb alleen de 1e pagina van mijn belastingaanslag opgestuurd (in mijn geval die van 2023), te betalen/terug te ontvangen bedragen heb ik zwart gemaakt, de info die er op staat zijn je naam, adres, BSN nummer en je inkomen, dat laatste willen ze weten of het geld dat je gaat sparen wel "matched" met je inkomen. Ipv een woonplaatsverklaring kan je proberen de 1e pagina van je voorlopige belastingaanslag van dit jaar (2025) mee te sturen (met dezelfde zwart gemaakte gegevens) en er bij vermelden dat dit voldoende nieuw moet zijn om te bewijzen dat je daar voor de belastingen woont. Ik heb er ook geen moeite mee deze gegevens op te sturen, staat niets geheims in en buitenlandse banken willen zich nu eenmaal indekken.
Ja, maar ze vragen de (hele) belastingaanslag. Laat even weten of ze jouw methode voldoende vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divine Chlorine
Coffeeroam schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 15:01:
Advanzia deelt weer verlengingen van de bonusrente uit. Bij mij voor de tweede keer achterelkaar verlengd.

[...]
Ja, bij mij precies hetzelfde. Maar het blijft een vreemd algoritme (of willekeur ?: een keuze maken met een dobbelsteen is ook een "systeem") , mijn vrouw had ook een spaarrekening bij Advanzia, exact hetzelfde bedrag, zelfde rente en dat is na 3 maanden niet verlengd. Overigens is het rente % nu zodanig lager, dat ik een groot deel bij Bfor ga onderbrengen voor 3 maanden 4 %

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeeroam
Divine Chlorine schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 15:18:
[...]

Ja, bij mij precies hetzelfde. Maar het blijft een vreemd algoritme (of willekeur ?: een keuze maken met een dobbelsteen is ook een "systeem") , mijn vrouw had ook een spaarrekening bij Advanzia, exact hetzelfde bedrag, zelfde rente en dat is na 3 maanden niet verlengd. Overigens is het rente % nu zodanig lager, dat ik een groot deel bij Bfor ga onderbrengen voor 3 maanden 4 %
Klopt, de acties van ondere andere Consors, Garantibank, en vooral BFOR (begrensd op 50k) zijn beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divine Chlorine
Coffeeroam schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 15:14:
[...]

Ja, maar ze vragen de (hele) belastingaanslag. Laat even weten of ze jouw methode voldoende vinden.
ze schrijven dat ze je inkomsten willen weten over een bepaald jaar. Ik heb idd alleen de 1e pagina gestuurd. In het Frans stond er bij mij: "....justificatif fiscal 2024 sur les revenus de 2023...." = een opgave van je inkomen en die staat op pagina 1. Rekening is gisteren geopend (dinsdag aangevraagd, woensdag documenten opgestuurd, donderdag geopend)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harbo
  • Niet online
Eerste pagina opgestuurd + Inkomensverklaring van 2024. Toch willen ze meer (net email ontvangen) :

U staat op het punt deel te nemen aan het avontuur van de nieuwe BforBank-aanbieding, en wij danken u daarvoor.

Om uw aanvraag te valideren, vragen wij u bij voorbaat om ons een belastingbewijs te sturen naar het volgende adres: subscription@client.bforbank.com (laatste belastingaanslag 2024 voor het inkomen van 2023).

Heeft u nog vragen? Ik sta voor u klaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeeroam
Harbo schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 16:23:
Eerste pagina opgestuurd + Inkomensverklaring van 2024. Toch willen ze meer (net email ontvangen) :

U staat op het punt deel te nemen aan het avontuur van de nieuwe BforBank-aanbieding, en wij danken u daarvoor.

Om uw aanvraag te valideren, vragen wij u bij voorbaat om ons een belastingbewijs te sturen naar het volgende adres: subscription@client.bforbank.com (laatste belastingaanslag 2024 voor het inkomen van 2023).

Vreemd, bij @Divine Chlorine is eerste pagina voldoende, bij jou niet.
Overigens, ik zou geen aanslag kunnen sturen van 2024, die is nog niet binnen. De recentste is van 2022.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:42
wibblemoo schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 13:11:
Op zich is het niet zo gek dat een bank voor KYC bedoelingen naar je belastinggegevens vraagt, om je inkomen te valideren en te toetsen aan spaarbedrag. Een eerste test is of je spaarvermogen aansluit bij je inkomen bijvoorbeeld. Daarom vermoed ik dat ze wel de meeste inkomensgegevens willen zien.

Of dit als nodig is bij het openen laat ik in het midden, maar wellicht beter dan dat ze je eerste substantiële storting blokkeren en dan pas om gegevens vragen.
Ik vind dit wel gek. Als ze een koppeling hebben van jou met de belastingdienst zou dat voldoende moeten zijn. Zij geven saldi door aan het begin van elk jaar, de vermogensvergelijking kan dan door de belastingdienst worden gemaakt. Ik vraag me af of het vragen van de belastingaangifte inclusief cijfers wel "proportioneel" is voor dit doel - een bank blijft een particuliere instelling....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coffeeroam
DjoeC schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 17:19:
[...]

Ik vind dit wel gek. Als ze een koppeling hebben van jou met de belastingdienst zou dat voldoende moeten zijn. Zij geven saldi door aan het begin van elk jaar, de vermogensvergelijking kan dan door de belastingdienst worden gemaakt. Ik vraag me af of het vragen van de belastingaangifte inclusief cijfers wel "proportioneel" is voor dit doel - een bank blijft een particuliere instelling....
Dat lijkt mij ook niet de reden. Er is geen koppeling aan te brengen tussen je spaarvermogen en je inkomen. Je kunt een hoog inkomen hebben maar heel weinig op die rekening zetten. Je kunt ook alleen maar een AOWtje hebben en toch ontzettend veel spaargeld vergaard hebben tijdens het werkzame leven. Of gaan dan de alarmbellen af, bij BFOR?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook
  • Nu online

sanook

_/-\o_

ebk71 schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 15:10:
Iemand ervaring met de nieuwe vorm van account openen bij Advanzia? Die gaat hier fout na meerdere malen proberen. Ook het mailadres wordt herkend als zijnde bekend terwijl het eerdere account al een maand geleden is opgeheven.
Ik zou contact opnemen met Advanzia hierover, ik heb zoiets in het verleden ook een keer gehad en was snel opgelost. Tenzij ze iets veranderd hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebk71
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-10 19:36
sanook schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 18:58:
[...]

Ik zou contact opnemen met Advanzia hierover, ik heb zoiets in het verleden ook een keer gehad en was snel opgelost. Tenzij ze iets veranderd hebben...
Inmiddels inderdaad contact geweest. Ze zien het verzoek binnenkomen maar zien niet waarom het afgekeurd wordt en zij kunnen daarin ook niets betekenen. "Computer says no"..........
Mooi die toekomst van internetbankieren, disruptive is het zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook
  • Nu online

sanook

_/-\o_

Coffeeroam schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 15:19:
[...]

Klopt, de acties van ondere andere Consors, Garantibank, en vooral BFOR (begrensd op 50k) zijn beter.
Niet eens, want bij Advanzia kun je binnen een korte termijn een nieuw account openen en weer opnieuw van de actie rente profiteren voor 3-4 maanden. Je moet een aangeboden verlenging (waar geen peil op te trekken is) dan zien als een bonus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divine Chlorine
Harbo schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 16:23:

Ik denk dat ze speciaal om de gegevens (inkomen) van 2023 vragen, zodat ze weten dat je al een tijdje "lid" bent van de belastingdienst op je opgegeven adres. Dus, probeer net als ik: stuur de 1e pagina van je (voorlopige) belastingaangifte over 2023 (gedateerd in 2024) en de 1e pagina van je voorlopige aangifte 2025

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Frankenstein
Vandaag >500 euro overgemaakt naar BFor. Dit kwam niet IP aan. Terwijl een overboeking daarna van 1 cent wel direct op de rekening stond. En dat klopt. Voor IP geldt een maximum van 500 euro. Het valt te lezen op het forum van Kritische Anlager bij de discussie. Wel goed zoeken ;-)
https://www.kritische-anleger.de/bforbank/tagesgeld/#Forum

Een ander punt is de berekening van de rente, die wijkt af. Staat in de voorwaarden (pag. 2 onder Le taux d’intérêt applicable).
https://bforbank.cdn.pris...e+graphique+BFB+70923.pdf

Google vertaling van deze voorwaarden:
Stortingen brengen rente op vanaf de eerste dag van de twee weken na de transactiedatum (d.w.z. de 16e van dezelfde maand of de eerste van de volgende maand).
Opgenomen bedragen brengen geen rente meer op vanaf de laatste dag van de twee weken waarin de opname plaatsvindt (d.w.z. de 1e of de 16e van de maand).

Inkomende bedragen worden rentedragend zodra het de 1e of de 16e van de maand is. Komt een bedrag bijvoorbeeld op de 25e binnen, dan wordt het (pas) vanaf de 1e rentedragend.

Uitgaande bedragen blijven rentedragend tot de 1e of de 16e van de maand. Betaal je bijvoorbeeld op de 3e uit, dan blijft het bij BFor nog rentedragend tot de 16e.

Ja, dat klinkt bizar en ongeloofwaardig, want als het zo is, zou je steeds in kunnen leggen op de 30e of 31e en en op de 15e en uitbetalen op de 2e en de 17e en zo plusminus 25 dagen per maand rente ontvangen, terwijl het geld maar 5 dagen op de rekening staat.

Nu had ik dit nog niet gelezen, anders had ik natuurlijk niet getracht vandaag flink in te leggen bij BFor.

Dit alles geeft nu wel iedereen een week de tijd om klaar te zijn voor de komende maand en dus gaarne kort voor het begin van september in te leggen. Per 1 september ontvang je dan de 4% rente.

En het lijkt erop dat het dus meer oplevert om voor het einde van de periode van de actierente af te boeken. De actierente loopt in mijn geval tot 30 november. Haal ik de inleg op 2 december weg, dan ontvang ik nog tot 16 december 1,2% rente hierover + 2,x% elders. Haal ik het echter weg op 17 november, dan ontvang ik 4% rente plus elders 2,x% en uiteraard na 2 december ook 2,x% elders. Stel ik 2,x op 2%, dan wordt dat in het 1e geval 4+2% rente en in het 2e geval 1,2+2% rente. Afboeken op 17 november levert iets meer dan 10 euro extra rente op per 10k. Niet veel, helemaal niet, maar het doorrekenen is wel leuk. Het is als de euromunt die je toch op straat ziet liggen. Laat je die liggen? Een ander voordeel van eerder afboeken in een markt waarin de rente gemiddeld nog daalt is dat de kans bestaat dat je in november elders een andere actierente kunt krijgen die hoger is als wanneer je daarmee in december start.

Filosofische (?) vraag: wie bukt hier om een zwervend dubbeltje op te rapen? 8)

[ Voor 28% gewijzigd door Frankenstein op 22-08-2025 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Coffeeroam schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 15:01:

[...]
Hier ook voor de 2e keer (vroeger kreeg ik ze niet), maar wel in het Engels:
Good news for you!

Starting September 1, 2025, we are extending the attractive special interest rate for an additional 3 months.

This means that your entire balance will continue to earn the profitable special interest rate of 2,43 % effective p.a. (2,40 % nominal p.a.) until and including November 30, 2025.

As usual, you will see the interest rate on your next account statement.

Our terms and conditions apply.

Advanzia Bank S.A.
14, rue Gabriel Lippmann
L-5365 Munsbach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divine Chlorine
Frankenstein schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 20:09:
Vandaag >500 euro overgemaakt naar BFor. Dit kwam niet IP aan. Terwijl een overboeking daarna van 1 cent wel direct op de rekening stond. En dat klopt. Voor IP geldt een maximum van 500 euro. Het valt te lezen op het forum van Kritische Anlager bij de discussie. Wel goed zoeken ;-)
https://www.kritische-anleger.de/bforbank/tagesgeld/#Forum

Een ander punt is de berekening van de rente, die wijkt af. Staat in de voorwaarden (pag. 2 onder Le taux d’intérêt applicable).
https://bforbank.cdn.pris...e+graphique+BFB+70923.pdf

Google vertaling van deze voorwaarden:
Stortingen brengen rente op vanaf de eerste dag van de twee weken na de transactiedatum (d.w.z. de 16e van dezelfde maand of de eerste van de volgende maand).
Opgenomen bedragen brengen geen rente meer op vanaf de laatste dag van de twee weken waarin de opname plaatsvindt (d.w.z. de 1e of de 16e van de maand).

Inkomende bedragen worden rentedragend zodra het de 1e of de 16e van de maand is. Komt een bedrag bijvoorbeeld op de 25e binnen, dan wordt het (pas) vanaf de 1e rentedragend.

Uitgaande bedragen blijven rentedragend tot de 1e of de 16e van de maand. Betaal je bijvoorbeeld op de 3e uit, dan blijft het bij BFor nog rentedragend tot de 16e.

Ja, dat klinkt bizar en ongeloofwaardig, want als het zo is, zou je steeds in kunnen leggen op de 30e of 31e en en op de 15e en uitbetalen op de 2e en de 17e en zo plusminus 25 dagen per maand rente ontvangen, terwijl het geld maar 5 dagen op de rekening staat.

Nu had ik dit nog niet gelezen, anders had ik natuurlijk niet getracht vandaag flink in te leggen bij BFor.

Dit alles geeft nu wel iedereen een week de tijd om klaar te zijn voor de komende maand en dus gaarne kort voor het begin van september in te leggen. Per 1 september ontvang je dan de 4% rente.

En het lijkt erop dat het dus meer oplevert om voor het einde van de periode van de actierente af te boeken. De actierente loopt in mijn geval tot 30 november. Haal ik de inleg op 2 december weg, dan ontvang ik nog tot 16 december 1,2% rente hierover + 2,x% elders. Haal ik het echter weg op 17 november, dan ontvang ik 4% rente plus elders 2,x% en uiteraard na 2 december ook 2,x% elders. Stel ik 2,x op 2%, dan wordt dat in het 1e geval 4+2% rente en in het 2e geval 1,2+2% rente. Afboeken op 17 november levert iets meer dan 10 euro extra rente op per 10k. Niet veel, helemaal niet, maar het doorrekenen is wel leuk. Het is als de euromunt die je toch op straat ziet liggen. Laat je die liggen? Een ander voordeel van eerder afboeken in een markt waarin de rente gemiddeld nog daalt is dat de kans bestaat dat je in november elders een andere actierente kunt krijgen die hoger is als wanneer je daarmee in december start.

Filosofische (?) vraag: wie bukt hier om een zwervend dubbeltje op te rapen? 8)
Hoewel mijn Frans niet zo goed is, had ik al wel begrepen dat de rente pas ingaat per de 1e of de 16e van de maand. Overboeken vanaf ING (5 euro) gaat bij mij niet instant, maar als je om bijv. 09.00 uur een overschrijving doet, dan is het geld er in de middag om 16.00 uur. Als je om 16.00 uur nog een overschrijving naar Bfor doet, dan is het er bij mij ook pas de volgende dag 16.00 uur. Terug is voor kleine bedragen (< 500 Euro) wel instant. Dus idd volgende week pas een groter bedrag storten en dan intern bij Bfor op de Bfor+ spaarrekening zetten voor 4 %. Overboeken van je Bfor rekening naar de Bfor+ spaarrekening (4%) en terug gaan instant. Ik vertrouw er niet op dat de exacte vertaling van de berekening van het rentepercentage echt zo is, dat als je 50000 euro op de 17e van de maand afboekt, je tot het eind van de maand rente krijgt over dat bedrag. Dus ik waag die gok niet om het op 17 november weg te halen.

Verder blijft het in deze tijd natuurlijk apart dat een bank 4 % rente geeft voor 3 maanden. Op https://www.biallo.de/tag...bfor-tagesgeld-4-prozent/ is o.a. het volgende te lezen (vertaald uit het Duits): De bank draait al sinds de oprichting in 2009 verlies, zo meldt het Franse financiële platform ABC Bourse, verwijzend naar persbureau Reuters. Tegen 2024 waren de verliezen opgelopen tot circa € 145 miljoen. Dit is mogelijk doordat de eigenaren, Crédit Agricole, en de regionale banken die tot de groep behoren, voortdurend extra kapitaal injecteren. Het doel is om een ​​van de grootste directe banken van Europa te creëren.

Of het plan zal slagen, is gezien de hoge verliezen twijfelachtig. Gezien de financieel sterke moedermaatschappijen, die dit jaar al € 50 miljoen hebben geïnvesteerd, zou dit voorlopig geen probleem moeten zijn voor beleggers. Zij dienen echter de toekomstige ontwikkelingen in de gaten te houden. De Franse wettelijke depositogarantieregeling is van toepassing, die als veilig kan worden beschouwd. Vanwege de lagere kredietwaardigheid verdient de Duitse depositogarantieregeling echter bij twijfel de voorkeur. Beleggingen boven de garantiegrens van € 100.000 dienen te worden vermeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankenstein
Divine Chlorine schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 21:25:
[...]

Hoewel mijn Frans niet zo goed is, had ik al wel begrepen dat de rente pas ingaat per de 1e of de 16e van de maand. Overboeken vanaf ING (5 euro) gaat bij mij niet instant, maar als je om bijv. 09.00 uur een overschrijving doet, dan is het geld er in de middag om 16.00 uur. Als je om 16.00 uur nog een overschrijving naar Bfor doet, dan is het er bij mij ook pas de volgende dag 16.00 uur. Terug is voor kleine bedragen (< 500 Euro) wel instant. Dus idd volgende week pas een groter bedrag storten en dan intern bij Bfor op de Bfor+ spaarrekening zetten voor 4 %. Overboeken van je Bfor rekening naar de Bfor+ spaarrekening (4%) en terug gaan instant. Ik vertrouw er niet op dat de exacte vertaling van de berekening van het rentepercentage echt zo is, dat als je 50000 euro op de 17e van de maand afboekt, je tot het eind van de maand rente krijgt over dat bedrag. Dus ik waag die gok niet om het op 17 november weg te halen.

Verder blijft het in deze tijd natuurlijk apart dat een bank 4 % rente geeft voor 3 maanden. Op https://www.biallo.de/tag...bfor-tagesgeld-4-prozent/ is o.a. het volgende te lezen (vertaald uit het Duits): De bank draait al sinds de oprichting in 2009 verlies, zo meldt het Franse financiële platform ABC Bourse, verwijzend naar persbureau Reuters. Tegen 2024 waren de verliezen opgelopen tot circa € 145 miljoen. Dit is mogelijk doordat de eigenaren, Crédit Agricole, en de regionale banken die tot de groep behoren, voortdurend extra kapitaal injecteren. Het doel is om een ​​van de grootste directe banken van Europa te creëren.

Of het plan zal slagen, is gezien de hoge verliezen twijfelachtig. Gezien de financieel sterke moedermaatschappijen, die dit jaar al € 50 miljoen hebben geïnvesteerd, zou dit voorlopig geen probleem moeten zijn voor beleggers. Zij dienen echter de toekomstige ontwikkelingen in de gaten te houden. De Franse wettelijke depositogarantieregeling is van toepassing, die als veilig kan worden beschouwd. Vanwege de lagere kredietwaardigheid verdient de Duitse depositogarantieregeling echter bij twijfel de voorkeur. Beleggingen boven de garantiegrens van € 100.000 dienen te worden vermeden.
BFor is nochthans kredietwaardig volgens de bureau's.

Name der Bank S&P Moody's Fitch DBRS
BforBank AA- 2024 Aa3 2024 AA- 2024 AAhigh 2024

Deze ratings zijn voor BFor. CA heeft inderdaad een hogere kredietwaardigheid van A+ bij S&P en Fitch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rechtsherstel
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 09:06
AA- is hoger dan A+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
Weet iemand wat het meest actuele vrijstellings bedrag word voor 2026? 51.396 gaat al lang rond. Echter de Rabobank spreekt over 52.048

https://www.rabobank.nl/p...svragen/rendementen-box-3

Ik zie geen datum bij het artikel.
Dat zou dan zo’n 1.300 meer vrijstelling zijn voor fiscaal partners

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Juan schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 16:01:
Weet iemand wat het meest actuele vrijstellings bedrag word voor 2026? 51.396 gaat al lang rond. Echter de Rabobank spreekt over 52.048

Volgens mij lijkt het erop - maar er is sowieso nog niets bevestigd - dat het dat eerste bedrag wordt.

Hoe dan ook, mocht het dat tweede bedrag worden... dan scheelt het hooguit enkele tientjes, uitgaande van een worst-case scenario met fictief rendement en volledige belegd, geen spaargeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:54

Afgelopen donderdag had ik een gesprek met een financieel adviseur rondom pensioen etc. Ik kreeg hierbij het eerste bedrag te horen.

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• devriesjande
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04:56

Daar valt helemaal niets over te zeggen.
Het kabinet, teminste wat daar van over is, moet de begroting voor 2026 nog vaststellen.
Als er geld nodig is, en dat is eigenlijk wel zeker, dan moet er ook meer geld binnenkomen. En dan is het verlagen van de vrijstelling een aantrekkelijke optie. Zeker omdat de Hoge Raad heeft bepaald dat bij de berekening van het werkelijk rendement de vrijstelling niet van toepassing is.
Op Prinsjesdag horen we het door de regering bepaalde bedrag. Daarna gaan de Tweede- en Eerste Kamer er ook nog een ei over leggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08:17
De rente van het 12 maands deposito bij Yapi Kredi (YKB) is per 21 augustus 25 verhoogd van 2,15% naar 2,35%.

[ Voor 8% gewijzigd door W1ck1e op 25-08-2025 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harbo
  • Niet online
Voor mij houdt het hier op met Bfor. Ze willen complete belastingaangifte en niet alleen de eerste pagina :

"Om uw aanvraag te valideren, vragen wij u bij voorbaat om ons een volledig belastingbewijs te sturen, niet alleen de eerste pagina, naar het volgende adres: subscription@client.bforbank.com."

Net deze email ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeeroam
Harbo schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 09:22:
Voor mij houdt het hier op met Bfor. Ze willen complete belastingaangifte en niet alleen de eerste pagina :

"Om uw aanvraag te valideren, vragen wij u bij voorbaat om ons een volledig belastingbewijs te sturen, niet alleen de eerste pagina, naar het volgende adres: subscription@client.bforbank.com."

Net deze email ontvangen.
Ik probeer het nog met de eerste pagina van de voorlopige aanslag. Dat lijkt ook op een volledige aanslag, omdat die ondertekend wordt met "hoogachtend, de inspecteur".
Ook staat daar het inkomen op. Op een definiteive aanslag staat op pagina 1 alleen de belasting, niet het inkomen.
Hopen maar dat dit document voldoende is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divine Chlorine
Coffeeroam schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 12:15:
[...]

Ik probeer het nog met de eerste pagina van de voorlopige aanslag. Dat lijkt ook op een volledige aanslag, omdat die ondertekend wordt met "hoogachtend, de inspecteur".
Ook staat daar het inkomen op. Op een definiteive aanslag staat op pagina 1 alleen de belasting, niet het inkomen.
Ik heb in mijn e-mail naar Bfor (zie onder) aangegeven dat het de 1e pagina van mijn belastingopgave was en dit werd bij mij geaccepteerd. Misschien idd verstandig om niet te melden dat je alleen de 1e pagina opstuurt, want het lijkt (voor een buitenstaander) misschien zo dat die 1e pagina de totale opgave is, en "ondertekend" door de inspecteur.

Madame, Monsieur,
Comme convenu, je vous transmets par la présente les informations relatives à mes revenus de l’année 2023, telles que déterminées par l’administration fiscale néerlandaise. Il s’agit de la première page de mon avis d’imposition sur le revenu pour l’année 2023, datée du X/X/2024, sur laquelle il est indiqué que mon revenu total imposable s’élève à € X
Je reste à votre disposition pour toute information complémentaire.
Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l’expression de mes salutations distinguées.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rogers
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 23-10 00:12
Begin toch te twijfelen of ik mijn geld wel durf over te maken naar consors. De reviews overal zijn extreem slecht. O.a. klanten die al maanden niet bij hun geld komen door problemen, onbereikbare of onbehulpzame klantenservice, bureaucratie om gek van te worden (al zelf meegemaakt).
https://maps.app.goo.gl/9naVtEwTy4BNjWea6

Weet ook niet of ik al anderhalve maand actie rente kwijt ben omdat het aanvraag process zo lang duurde.

[ Voor 9% gewijzigd door Rogers op 25-08-2025 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harbo
  • Niet online
Divine Chlorine schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 12:42:
[...]

Ik heb in mijn e-mail naar Bfor (zie onder) aangegeven dat het de 1e pagina van mijn belastingopgave was en dit werd bij mij geaccepteerd. Misschien idd verstandig om niet te melden dat je alleen de 1e pagina opstuurt, want het lijkt (voor een buitenstaander) misschien zo dat die 1e pagina de totale opgave is, en "ondertekend" door de inspecteur.

Madame, Monsieur,
Comme convenu, je vous transmets par la présente les informations relatives à mes revenus de l’année 2023, telles que déterminées par l’administration fiscale néerlandaise. Il s’agit de la première page de mon avis d’imposition sur le revenu pour l’année 2023, datée du X/X/2024, sur laquelle il est indiqué que mon revenu total imposable s’élève à € X
Je reste à votre disposition pour toute information complémentaire.
Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l’expression de mes salutations distinguées.
Dit heb ik geantwoord :

"De gegevens van mijn partner staan ​​op dezelfde aangifte en om vertrouwelijkheidsredenen kan ik deze niet naar u sturen.

Als u mijn verzoek om een ​​(spaar)rekening niet kunt verwerken zonder een volledige aangifte, raad ik u aan dit proces te annuleren."

Op gegeven moment wil ik dit af hebben op een of op andere manier. Voor in de theorie E 150 voordeel stuur ik naar niemand mijn volledige belastingaangifte (incl. mijn vrouw).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
Rogers schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 12:50:
Begin toch te twijfelen of ik mijn geld wel durf over te maken naar consors. De reviews overal zijn extreem slecht. O.a. klanten die al maanden niet bij hun geld komen door problemen, onbereikbare of onbehulpzame klantenservice, bureaucratie om gek van te worden (al zelf meegemaakt).

Weet ook niet of ik al anderhalve maand actie rente kwijt ben omdat het aanvraag process zo lang duurde.
Hier nooit gedonder... (mits je geen onverklaarbare afkortingen gebruikt)
IP in.. dus komt gelijk binnen, uitgaand, echt binnen een dag.
Soms zelfs mogelijk dubbel rente te ontvangen.. pas geleden een overboeking gedaan was gedaan met valuta datum 18e, terwijl deze op de 15e al binnen kwam op de Rabobank. (een feestdag, die toch weer geen feestdag bleek om 17:00 op de 15e)
Dus 3 dagen weekend rente Consors, en toen ook nog bij mijn andere spaarrekening over die 3 dagen (Klarna)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
p.s.
Met die app gaat het echt perfect.. de problemen komen pas, als je toevallig om wat voor reden dan ook, geblokkeerd bent.. dan heb je ellende, je dient dan de gegevens opnieuw aan te vragen, en dat gaat allemaal per postduif.. en duurt gruwelijk lang (heb ik gehad bij mijn eerste consors rekening een paar jaar geleden)
Dat was toen echt drama en 5 weken duurde het voor ik weer kon inloggen

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Nu online
Juan schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 13:52:
[...]
Soms zelfs mogelijk dubbel rente te ontvangen.. pas geleden een overboeking gedaan was gedaan met valuta datum 18e, terwijl deze op de 15e al binnen kwam op de Rabobank. (een feestdag, die toch weer geen feestdag bleek om 17:00 op de 15e)
Dus 3 dagen weekend rente Consors, en toen ook nog bij mijn andere spaarrekening over die 3 dagen (Klarna)
Wat moet jij rijk worden zeg!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ColeJ
  • Nu online
Juan schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 14:19:
p.s.
Met die app gaat het echt perfect.. de problemen komen pas, als je toevallig om wat voor reden dan ook, geblokkeerd bent.. dan heb je ellende, je dient dan de gegevens opnieuw aan te vragen, en dat gaat allemaal per postduif.. en duurt gruwelijk lang (heb ik gehad bij mijn eerste consors rekening een paar jaar geleden)
Dat was toen echt drama en 5 weken duurde het voor ik weer kon inloggen
Ja, de problemen komen pas... als de problemen komen. En dan zit je dus met gebakken peren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ColeJ
  • Nu online

No way dat ik hier ga sparen. Überhaupt krijg ik de kriebels van brieven per post.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Coffeeroam
Coffeeroam schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 12:15:
[...]

Inmiddels is gebleken dat de 1e pagina van de VA 2023 voldoende is. Daar staat alleen het verzamelinkomen op, ongespecificeerd en geen nadere details. BFOR rekening is geopend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coffeeroam

Consors app werk goed, nooit problemen mee gehad. Altijd bereikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
@ColeJ
Apart dat @Rogers een vraag stelt, en ik antwoord geef aan hem, en vervolgens jij reageert op mijn antwoord naar hem.

Maar zeker ja.. 2,35% totaal over 500 EUR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harbo
  • Niet online
@Coffeeroam "Inmiddels is gebleken dat de 1e pagina van de VA 2023 voldoende is. Daar staat alleen het verzamelinkomen op, ongespecificeerd en geen nadere details. BFOR rekening is geopend." - 1e pagina van zowel VA 2023 en VA 2024 opgestuurd en hier was dit niet voeldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeeroam
Harbo schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 15:01:
@Coffeeroam "Inmiddels is gebleken dat de 1e pagina van de VA 2023 voldoende is. Daar staat alleen het verzamelinkomen op, ongespecificeerd en geen nadere details. BFOR rekening is geopend." - 1e pagina van zowel VA 2023 en VA 2024 opgestuurd en hier was dit niet voeldoende.
Heb je 1e pagina van Aanslag 2023 gestuurd of de 1e pagina van de Voorlopige Aanslag?
De 1e pagina van de Voorlopige Aanslag ziet er uit alsof er niks meer achteraan komt. Heb natuurlijk niet verteld dat er nog een berekening achter zit. Die ene pagina vonden ze voldoende en hebben ze geaccepteerd.
Misschien dat de 1e pagina van de Aanslag niet volledig lijkt (is natuurlijk ook niet zo), en vermoeden ze dan dat het niet volledig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olifant123
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 00:03
Rekening bij Bfor geopend. Ging soepel. Zaterdagavond aangevraagd, vanmorgen open. In de laatste stap van de aanvraag mijn definitieve aanslag gestuurd (niet de aangifte, wel de aanslag). Heen- en weer boeking als test is gelukt. Vandaag de spaarrekening geopend.

Heb nog wel een vraag, weet iemand de procedure om onder de 30% bronbelasting uit te komen? Wil eigenlijk wel profiteren van 3 maanden 4% rente.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankenstein
Vandaag werd mijn grote storting bijgeschreven bij Bfor. Helaas pas rentedragend per 1 september. Maar dan wel 4% 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
Frankenstein schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 22:57:
Vandaag werd mijn grote storting bijgeschreven bij Bfor. Helaas pas rentedragend per 1 september. Maar dan wel 4% 8)
Was het dan niet slimmer geweest om een paar dagen te wachten met het openen vd spaarrekening? Of gaan die 3 maanden ook pas 1 september lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook
  • Nu online

sanook

_/-\o_

Ik heb mijn Advanzia rekening in juni geopend en enkele stortingen gedaan, maar als ik een opname wil doen krijg ik een melding dat ik eerst een storting moet doen vanaf de rekening waar ik geld naartoe wil sturen.

Ik heb ondertussen nog een storting gedaan die verwerkt is maar nog steeds deze melding.

Meer mensen die dit hebben?
Make a withdrawal
To withdraw money you must make a first payment from an account which is in your name to your Advanzia account.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
sanook schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 10:46:
Ik heb mijn Advanzia rekening in juni geopend en enkele stortingen gedaan, maar als ik een opname wil doen krijg ik een melding dat ik eerst een storting moet doen vanaf de rekening waar ik geld naartoe wil sturen.

Ik heb ondertussen nog een storting gedaan die verwerkt is maar nog steeds deze melding.

[...]
Ik niet. (n=1)
Ik heb na openen vrijwel direct van 2 rekeningen op mijn eigen naam, overeenkomend met de naam van mijn Advanzia rekening geld gestort en weer opgenomen. Dat ging allemaal goed. Ook nu kan ik geld richting beide rekeningen geld opnemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koen179
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:18
sanook schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 10:46:

[...]
Ja heb ik onlangs ook gehad. Na contact via de mail hebben ze e.e.a. aangepast (handmatig vermoed ik), duurde enkele dagen voordat ik mijn tegenrekening kon selecteren en de opname kon uitvoeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanook
  • Nu online

sanook

_/-\o_

Koen179 schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 11:19:
[...]

Ja heb ik onlangs ook gehad. Na contact via de mail hebben ze e.e.a. aangepast (handmatig vermoed ik), duurde enkele dagen voordat ik mijn tegenrekening kon selecteren en de opname kon uitvoeren.
Ok, ik heb ondertussen al een bericht gestuurd dus we wachten even af.
Als het goed is heb ik in september nog aktierente maar als dat niet zo is moet het geld maandag daar weg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
sanook schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 11:22:

...
Als het goed is heb ik in september nog aktierente maar als dat niet zo is moet het geld maandag daar weg :)
Op de "Kontoauszug Advanziakonto" die we elke maand (met "dagtekening in "die maand") krijgen staat "Der aktuelle Zinssatz auf Ihrem Advanziakonto beträgt ..." dus dan weten we het snel genoeg. Ik heb sinds begin juni genoeg saldo voor rente, dus ik hoop dat september nog de hoge rente is, en eventueel later nog een verlenging met hoge rente.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rindertb
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:06
Het is 3 maanden na opening. Volgens mij verloor ik hierdoor de week die de aankomst van een of andere brief nog kostte.

Grappig: ik heb juist heel veel vertrouwen in die bank. Daarbij geloof ik ook wel dat het opheffen van een antiwitwasblokkade of een verloren toegang herstellen niet zo simpel is. Ik heb nog steeds die verificatie-app van hun actief. Ik denk hier gelezen te hebben dat deze app een heraanvraag bespoedigt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rindertb
sanook schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 11:22:
[...]

Ok, ik heb ondertussen al een bericht gestuurd dus we wachten even af.
Een beller is sneller: 0035226387575

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rindertb
Olifant123 schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 22:11:

Heb nog wel een vraag, weet iemand de procedure om onder de 30% bronbelasting uit te komen? Wil eigenlijk wel profiteren van 3 maanden 4% rente.
Iemand hier heeft mij wijs gemaakt dat dit vanzelf gaat. Zoek even naar belastingverdrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook
  • Nu online

sanook

_/-\o_

rindertb schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 14:06:
[...]
Een beller is sneller: 0035226387575
ok ok, duurde wel bijna 10 minuten voor ik iemand aan de lijn kreeg maar ze gaan er naar kijken. Rekeningen waren wel bekend bij ze maar om een of andere reden niet mogelijk om ze te gebruiken om geld naar over te maken. Had waarschijnlijk te maken met snel openen van een nieuw account na afsluiten van een oud account zei de medewerkster, en dat kan heel goed kloppen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ImperiumDC
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 13-09 22:44
Maandag aanvraag ingediend voor BForbank, vanmorgen vraag voor inkomstenbelasting aangifte, vanmiddag rekening geopend.

Nu de vraag om de 4% rente te krijgen moet ik nog een apparte Livret Bfor+ openen of is het voldoende om saldo op de rekening te hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olifant123
ImperiumDC schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 15:38:
Maandag aanvraag ingediend voor BForbank, vanmorgen vraag voor inkomstenbelasting aangifte, vanmiddag rekening geopend.

Nu de vraag om de 4% rente te krijgen moet ik nog een apparte Livret Bfor+ openen of is het voldoende om saldo op de rekening te hebben?
Minimaal 10 euro op de rekening en aparte aanvraag indienen voor de Livret Bfor+.
Kan in de app bij 'mes produits' bovenaan en dan de blauwe knop om toe te voegen. Ging bij mij een halve dag overheen en toen was de spaarrekening open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeeroam
W1ck1e schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 11:12:
[...]

Ik niet. (n=1)
Ik heb na openen vrijwel direct van 2 rekeningen op mijn eigen naam, overeenkomend met de naam van mijn Advanzia rekening geld gestort en weer opgenomen. Dat ging allemaal goed. Ook nu kan ik geld richting beide rekeningen geld opnemen.
Dat geldt voor mij ook. Geen probleem. De tenaamstelling moet wel hetzelfde zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeeroam
Olifant123 schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 22:11:
Rekening bij Bfor geopend. Ging soepel. Zaterdagavond aangevraagd, vanmorgen open. In de laatste stap van de aanvraag mijn definitieve aanslag gestuurd (niet de aangifte, wel de aanslag). Heen- en weer boeking als test is gelukt. Vandaag de spaarrekening geopend.

Er is geen bronbelasting in Frankrijk als je fiscale woonplaats Nederland is.

[ Voor 3% gewijzigd door Coffeeroam op 27-08-2025 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeeroam
Frankenstein schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 22:57:
En ook tot en met 30/11/2025.
]Brut annuel pendant 3 mois jusqu'au 30/11/2025 inclus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olifant123
Coffeeroam schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 19:24:
[...]

Er is geen bronbelasting in Frankrijk.
Franse ingezetenen betalen bronbelasting (Prélèvement Forfaitaire Unique) van 30%.
Niet ingezetenen als wij horen idd geen bronbelasting te betalen. Bfor spreekt op hun site over bruto 4%. Standaard houdt deze Franse bank bronbelasting in. Hoe weet je zeker dat ze dat voor ons als Nederlanders niet doen? De bank lijkt me niet standaard ingericht op niet-Fransen.
Ik heb het vandaag aan de klantenservice (chat via de app in het Frans) gevraagd, maar die konden geen antwoord geven en hebben het intern uitgezet, ik krijg per mail nog reactie. Als ik iets hoor, laat ik het weten.

Of heb jij meer / andere info dat dit automatisch goed gaat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
Olifant123 schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 20:13:
[...]

Franse ingezetenen betalen bronbelasting (Prélèvement Forfaitaire Unique) van 30%.
Niet ingezetenen als wij horen idd geen bronbelasting te betalen. Bfor spreekt op hun site over bruto 4%. Standaard houdt deze Franse bank bronbelasting in. Hoe weet je zeker dat ze dat voor ons als Nederlanders niet doen? De bank lijkt me niet standaard ingericht op niet-Fransen.
Ik heb het vandaag aan de klantenservice (chat via de app in het Frans) gevraagd, maar die konden geen antwoord geven en hebben het intern uitgezet, ik krijg per mail nog reactie. Als ik iets hoor, laat ik het weten.

Het lijkt mij dat als ze de belastingaangifte begrijpen ze ook kunnen weten dat ze geen bronbelasting hoeven in te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook
  • Nu online

sanook

_/-\o_

sanook schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 14:22:
[...]

ok ok, duurde wel bijna 10 minuten voor ik iemand aan de lijn kreeg maar ze gaan er naar kijken. Rekeningen waren wel bekend bij ze maar om een of andere reden niet mogelijk om ze te gebruiken om geld naar over te maken. Had waarschijnlijk te maken met snel openen van een nieuw account na afsluiten van een oud account zei de medewerkster, en dat kan heel goed kloppen :)
UPDATE: zojuist email ontvangen dat het probleem opgelost is. Volgens mij is dit wel iets wat per account gedaan moet worden, dus geen algemene oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coffeeroam
Olifant123 schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 20:13:
[...]

Dank. Heb mijn post verbeterd wat dat betreft. Maar BFOR maakt er een zwaar punt van dat je aantoont dat je fiscale woonplaats in het buitenland is. Waarom zouden ze dat doen, als ze van plan zijn tóch bronbelasting in te houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImperiumDC
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 13-09 22:44
Coffeeroam schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 11:22:
[...]

Dank. Heb mijn post verbeterd wat dat betreft. Maar BFOR maakt er een zwaar punt van dat je aantoont dat je fiscale woonplaats in het buitenland is. Waarom zouden ze dat doen, als ze van plan zijn tóch bronbelasting in te houden?
Ik heb dus de Bfor+ rekening geopened. En kreeg in de bevestigingsmail dit:
Vous disposez de 3 mois après l’ouverture de votre Livret Bfor+ pour effectuer une demande de dispense d’acompte au titre des revenus de l’année en cours.
Pour ce faire, veuillez remplir ce document et le renvoyer complété à : service@client.bforbank.com
Kan ik die dan negeren omdat het niet op mij als niet ingezetene van toepassing is?
Pagina: 1 ... 156 ... 166 Laatste

Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.

Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.

Trade Republic heeft zijn eigen topic.

We willen hier geen persoonlijke updates zien, dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.

Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling