Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:12
W1ck1e schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 12:42:
Als spaarder vind ik dat de Garantibank bij de vaststelling van de spaarrente de reguliere kosten van de rekening maar moet meenemen in de berekening.
Je hebt liever dat ze 0,1% rente minder geven om de kosten te dekken waardoor je bij een ton aan spaargeld ineens €100 "extra betaald"? Terwijl iemand die maar €100 op de rekening heeft staan dus maar €0,10 extra betaald.
Dat vind ik dan weer helemaal niet transparant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
RobertMe schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 12:51:
[...]

Je hebt liever dat ze 0,1% rente minder geven om de kosten te dekken waardoor je bij een ton aan spaargeld ineens €100 "extra betaald"? Terwijl iemand die maar €100 op de rekening heeft staan dus maar €0,10 extra betaald.
Dat vind ik dan weer helemaal niet transparant.
Als andere banken daardoor voor mij meer opleveren dan ga ik daar wel sparen. En ik neem aan dat de kosten sowieso al zijn meegenomen in de rentebepaling. Want ze moeten wel winst maken.

er zijn banken die bijvoorbeeld bij stortingen de eerste dag geen rente gunnen over dat bedrag. Dan lijkt de rekening gratis maar vergeleken met andere banken die dat niet doen betaal je toch een prijs. Ik houd daar rekening mee door die bank bij gelijke rente niet mijn eerste keuze te laten zijn. looking at you "bunq" ;)

[ Voor 21% gewijzigd door W1ck1e op 13-08-2025 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devriesjande
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:09
W1ck1e schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 12:42:
Als spaarder vind ik dat de Garantibank bij de vaststelling van de spaarrente de reguliere kosten van de rekening maar moet meenemen in de berekening.

En als alle concurrenten op de spaarmarkt dat ook doen, dan blijft het transparant en duidelijk.
Dat is dus al langer niet zo. Bij de grootbanken ben je verplicht om een betaalrekening te hebben om daar te kunnen sparen.

Ik heb nog een paar deposito's lopen. die ik heb afgesloten bij de voormalige Zwitserlevenbank.
Na het opheffen van deze bank zijn de deposito's overgegaan naar de SNS Bank.
Voor deze deposito's heeft SNS een uitzondering gemaakt op het verplicht aanhouden van een betaalrekening.De kosten zijn dus nog steeds 0 Euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
devriesjande schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 13:05:
[...]

Dat is dus al langer niet zo. Bij de grootbanken ben je verplicht om een betaalrekening te hebben om daar te kunnen sparen.

...
Ik heb niet zoveel spaargeld dat sparen bij de grootbanken voor mij een logische keuze is. Uitzonderingen daargelaten. De kosten voor de betaalrekeningen neem ik voor lief en verdien ik ruim terug door elders te sparen tegen een betere rente.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16:40
devriesjande schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 13:05:
[...]

Ik heb nog een paar deposito's lopen. die ik heb afgesloten bij de voormalige Zwitserlevenbank.
Na het opheffen van deze bank zijn de deposito's overgegaan naar de SNS Bank.
Voor deze deposito's heeft SNS een uitzondering gemaakt op het verplicht aanhouden van een betaalrekening.De kosten zijn dus nog steeds 0 Euro.
Dat is inderdaad een vorm van koppelverkoop die verboden zou moeten worden. Deze (vorige?) week weer in 1-vandaag ivm lage spaarrente. Daar werd nu wel nadrukkelijk op alternatieve NL en buitenlandse banken gewezen zonder overigens namen te noemen. De Nederlandse Vereniging van Banken vind t allemaal wel prima zo, zien geen reden om iets te veranderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
DjoeC schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 13:11:
[...]

Dat is inderdaad een vorm van koppelverkoop die verboden zou moeten worden. Deze (vorige?) week weer in 1-vandaag ivm lage spaarrente. Daar werd nu wel nadrukkelijk op alternatieve NL en buitenlandse banken gewezen zonder overigens namen te noemen. De Nederlandse Vereniging van Banken vind t allemaal wel prima zo, zien geen reden om iets te veranderen.
Och, ik ken volgens mij geen mensen die om te kunnen sparen bij een grootbank om die reden daar een betaalrekening nemen. En als ik ze wel ken dan probeer ik ze te overtuigen.

Voor klanten die al een betaalrekening hebben al is het maar vanwege inkomen: het is volgens mij "onwetendheid" om daar dan ook maar te sparen, met de aanname dat elders sparen ook weer kosten oplevert. In het kader van sparen bij alternatieve banken in de media steeds maar weer het woord overstappen gebruiken lijkt mij een groter probleem.

[ Voor 7% gewijzigd door W1ck1e op 13-08-2025 13:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 14:46
W1ck1e schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 13:24:
[...]

Och, ik ken volgens mij geen mensen die om te kunnen sparen bij een grootbank om die reden daar een betaalrekening nemen. En als ik ze wel ken dan probeer ik ze te overtuigen.

Voor klanten die al een betaalrekening hebben al is het maar vanwege inkomen: het is volgens mij "onwetendheid" om daar dan ook maar te sparen, met de aanname dat elders sparen ook weer kosten oplevert. In het kader van sparen bij alternatieve banken in de media steeds maar weer het woord overstappen gebruiken lijkt mij een groter probleem.
Precies , dat ‘overstappen’ wordt teveel benadrukt als het gaat om elders sparen. De meeste Nederlanders hebben maar 1 bankrekening en zijn (groot)bank honkvast. Het idee om bij een ING of ASN de betaalrekening aan te blijven houden maar wel het spaargeld elders te stallen, leeft niet zo. Het kost teveel moeite en sparen buiten Nederland in Europa is ook een beetje spannend voor menigeen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjoeC
Datisraar schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 15:51:
[...]

Precies , dat ‘overstappen’ wordt teveel benadrukt als het gaat om elders sparen. De meeste Nederlanders hebben maar 1 bankrekening en zijn (groot)bank honkvast. Het idee om bij een ING of ASN de betaalrekening aan te blijven houden maar wel het spaargeld elders te stallen, leeft niet zo. Het kost teveel moeite en sparen buiten Nederland in Europa is ook een beetje spannend voor menigeen.
Tja, ik heb deze week mijn "harde" reserve bij ING (daar heb ik m'n betaalrekening) ook maar gehalveerd. Scheelt toch weer tientjes voor 2 transacties / 2minuten werk (spaarrekening -> lopende rekening -> externe spaarrekening).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:24

sanook

_/-\o_

Daar gaan we voor de zoveelste keer met dezelfde discussie (met ook weer dezelfde personen) ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frapex
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:09

frapex

got r00t

Raisin heeft weer een actie met maximaal 500 euro bonus. Actie loopt van 4 augustus t/m 17 september 2025.
Voor de depositoladder-bonusvoorwaarden zie: https://www.raisin.nl/depositoladder-bonus.

[ Voor 21% gewijzigd door frapex op 13-08-2025 18:12 ]

Asus A7N8X-X, AMD XP2400+, 2.5GB Infineon+Samsung DDR333, Radeon x1600 Pro, 2x Fujitsu MAP3735NC 10Krpm SCSI 73GB, Seagate Medalist 17.2GB, LiteOn DVD 16x48x, LiteOn 48x12x48, Promise UDMA100/TX2, Adaptec 2110S Ultra3, 2x EIZO FlexScan (F931 & F930)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harbo
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
E 500 bonus met inleg van 150k (1x jaar vast 3x50k) bij 2,4 % (banken zonder bronbelasting) komt op 1x jaar rente van 3,34%.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rechtsherstel
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 20:52
Harbo schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 18:23:
E 500 bonus met inleg van 150k (1x jaar vast 3x50k) bij 2,4 % (banken zonder bronbelasting) komt op 1x jaar rente van 3,34%.
3 verschillende looptijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devriesjande
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:09
Reken mij dat eens voor @Harbo

500 van 150000 is 0,333%
En dan moet het geld worden vastgezet in 3 verschillende looptijden dus 1,2 en 3 jaar
Die extra bonus loopt dus over 6 jaren. Dat is 0,055% extra per jaar per deposito.

[ Voor 21% gewijzigd door devriesjande op 13-08-2025 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theswitch
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:45
Nvt

[ Voor 99% gewijzigd door Theswitch op 13-08-2025 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander12
  • Registratie: Augustus 2023
  • Nu online
3 verschillende looptijden hoeft niet. Staat in de vw. 3 x 1 jaar mag dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theswitch
Je mag meerdere termijndeposito’s combineren binnen één looptijd zolang het totaal per looptijd voldoet aan het minimum
Ja dus 3x1 mag ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theswitch
Harbo schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 18:23:
Nee, 3x50k is 150k in 1 jaar, met 500 extra is dat 0,333% extra op totaalbedrag, dus bij 2.4% wordt het 2,733%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rechtsherstel
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 20:52
Waarom spreken ze dan van "Open termijndeposito’s met verschillende looptijden van minimaal 1 jaar."?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander12
  • Registratie: Augustus 2023
  • Nu online
rechtsherstel schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 20:04:
Waarom spreken ze dan van "Open termijndeposito’s met verschillende looptijden van minimaal 1 jaar."?
Dat is de marketing er achter.
Voor mensen die de voorwaarden niet lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harbo
  • Niet online
devriesjande schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 18:55:
Reken mij dat eens voor @Harbo

500 van 150000 is 0,333%
En dan moet het geld worden vastgezet in 3 verschillende looptijden dus 1,2 en 3 jaar
Die extra bonus loopt dus over 6 jaren. Dat is 0,055% extra per jaar per deposito.
Mijn fout. Sorry. Zat op zwembad op dat moment.

0,33% extra voor zo een groot bedrag is (voor mij) niet waard.

Hier krijg ik 2,65% voor 1x jaar zonder voorwaarden.

[ Voor 11% gewijzigd door Harbo op 13-08-2025 20:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kwerty
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 13:55
Sander12 schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 19:58:
Nee dat lees je verkeerd. Ze schrijven dat je meerdere depositos mag hebben per looptijd tijd zolang het totaalbedrag aan de eis voldoet.

Bijvoorbeeld bij de 50€ bonus, minimaal 20k totaal (2 looptijden van minimaal een jaar en 10k per looptijd)
Wat dan mag is bijvoorbeeld 2x5k van 1 jaar en 2x5k van 1.5 jaar

• DjoeC
Weet iemand of het mogelijk is om bij Raisin een Raisin transactieoverzicht te downloaden in PDF formaat? Ik krijg alleen maar een csv binnen..... Voor individuele rekeningen werkt dat wel....

• Bananeman
  • Niet online
Stapeltje brieven ontvangen van Consorsbank, dus de rekening is eindelijk geopend.

Motor-forum.nl

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GroteVoet459
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:46
Zojuist een melding vanuit MeDirect:
Per vandaag gaat de rente op de MeSave rekening van 2,00% naar 1,90%.

• Juan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:57
Headsup over Consors

Gebruik geen afkortingen als je geld afboekt.
Net een 45 minuten aan de lijn gezeten met om een (verklaarbare) afkorting toe te lichten
In half Duits en Engels. (sommige dingen willen ze niet in Engels doen) gelukkig kan ik het goed verstaan, spreken wat minder.

Ik had een simpele 3 letterige afkorting gebruikt (voor mijzelf)
Die was toe te lichten alleen erg lange verklaring, en spellen in Duits is wat ingewikkelder.

Dus stel dat je een onzin afkorting gebruikt, om wat voor reden dan ook, dan hang je denk ik.
Je hebt dan geen verklaring voor de afkorting en ze geven de betaling pas vrij, bij een verklaring.

Vertrouwen is goed, controle nog beter

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:47
Ik snap hier weinig van. Wat was het probleem precies?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harbo
  • Niet online
DjoeC schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 10:59:
Weet iemand of het mogelijk is om bij Raisin een Raisin transactieoverzicht te downloaden in PDF formaat? Ik krijg alleen maar een csv binnen..... Voor individuele rekeningen werkt dat wel....
CSV is daar als default aangeboden. Wat jij zelf kan dan doen is :

1. Laad .csv in Excel in Excel formaat (Data - Get Data - From File - From Text /CSV (layout in kleuren)
2. Vervolgens bepaal jij zelf welke colomen (of alle) wilt importeren
3. File - Print - Printer - Micrrosoft Print to PDF
4. Kies hier : Fit alle columns on one page en Landscape Orientation
5. Print - Kies pdf bestandsnaam

[ Voor 3% gewijzigd door Harbo op 14-08-2025 14:11 ]

• Juan
De afkorting die ik in afschrijving gebruikt had, was onbekend.
Ze doen dit blijkbaar ivm witwassen (transactie van 750 eur)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eix
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 19:43

Eix

Juan schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 13:43:
[…] en spellen in Duits is wat ingewikkelder.
Daarvoor kun je het NAVO-spellingsalfabet gebruiken. :)

Overigens, ik gebruik bijna altijd als omschrijving ‘spaargeld’. Dit in de hoop KYC-blokkades en vragen te voorkomen. Dit dus in algemeenheid en niet Consors specifiek. Geen idee of dat verder ook uitmaakt. :+

• Juan
Voor het eerst dit, bij andere (bv Advanzia, Klarna etc) nooit dit gehad. Ook daar diverse keren dezelfde afkorting gebruikt

• Harbo
  • Niet online
Eix schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 14:08:
[...]

Daarvoor kun je het NAVO-spellingsalfabet gebruiken. :)

Overigens, ik gebruik bijna altijd als omschrijving ‘spaargeld’. Dit in de hoop KYC-blokkades en vragen te voorkomen. Dit dus in algemeenheid en niet Consors specifiek. Geen idee of dat verder ook uitmaakt. :+
Hier gebruikt ik ook altijd de volgende omschrijving : "Spaargeld van <voornaam>.<achternaam>" en heb ik nooit een probleem gehad.

• DjoeC
Harbo schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 14:04:
[...]

CSV is daar als default aangeboden. Wat jij zelf kan dan doen is :

1. Laad .csv in Excel in Excel formaat (Data - Get Data - From File - From Text /CSV (layout in kleuren)
2. Vervolgens bepaal jij zelf welke colomen (of alle) wilt importeren
3. File - Print - Printer - Micrrosoft Print to PDF
4. Kies hier : Fit alle columns on one page en Landscape Orientation
5. Print - Kies pdf bestandsnaam
Dank je wel die methode ken ik. Maar een rechtstreeks pdf overzicht met saldi lijkt dus niet mogelijk.

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:47
Juan schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 14:04:
De afkorting die ik in afschrijving gebruikt had, was onbekend.
Ze doen dit blijkbaar ivm witwassen (transactie van 750 eur)
Wat zijn dan 'bekende' afkortingen? TNT? PKK? BOM? Ik kan me niet voorstellen dat ze de omschrijving actief monitoren en daar dan wat van vinden?

• Bananeman
  • Niet online
Ik vul uberhaupt nooit een omschrijving in.

Motor-forum.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RonaldABC
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16:54
Sander12 schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 19:58:
Welke voorwaarden geven aan dat de looptijd gelijk mag zijn? Ook wordt bij de voorwaarden vermeld: "Open termijndeposito’s met verschillende looptijden van minimaal 1 jaar. Hoe meer je spreidt, hoe hoger je bonus!*".

Ook in het schema staat bv in de 500 bonus: "In minimaal 3 looptijden".

In de voorwaarden staat het niet echt duidelijk. Maar volgens mij zijn verschillende looptijden wel nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coffeeroam
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 18:29
Bananeman schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 11:17:
Stapeltje brieven ontvangen van Consorsbank, dus de rekening is eindelijk geopend.
gefeliciteerd.

• Coffeeroam
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 18:29
Juan schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 13:43:
Headsup over Consors

Gebruik geen afkortingen als je geld afboekt.
Net een 45 minuten aan de lijn gezeten met om een (verklaarbare) afkorting toe te lichten
In half Duits en Engels. (sommige dingen willen ze niet in Engels doen) gelukkig kan ik het goed verstaan, spreken wat minder.

Ik had een simpele 3 letterige afkorting gebruikt (voor mijzelf)
Die was toe te lichten alleen erg lange verklaring, en spellen in Duits is wat ingewikkelder.

Dus stel dat je een onzin afkorting gebruikt, om wat voor reden dan ook, dan hang je denk ik.
Je hebt dan geen verklaring voor de afkorting en ze geven de betaling pas vrij, bij een verklaring.
Zitten ze werkelijk de omschrijvingen te lezen die je meestuurt?
Gelukkig weet ik zo ook wel wat ik aan mezelf overmaak, dus schrijf er nooit wat bij.

• Juan
Blijkbaar wel. Alleen zouden ze na toelichting de opdracht alsnog doorzetten. Dat was om 13:45 ongeveer. En het bedrag is niet ontvangen. En morgen is het Hemelvaart in duitsland, dus gaat dat morgen ook niet. Erg ruk, in de app staat het gewoon als afgeschreven. Zonder enige melding. Het is dat ze zelf op belden naar mij.

• Juan
Hopelijk gaat een nieuwe opdracht er nu gewoon doorheen. Dan maar geen omschrijvingen meer erbij

• W1ck1e
  • Nu online
Juan schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 20:42:
Blijkbaar wel. Alleen zouden ze na toelichting de opdracht alsnog doorzetten. Dat was om 13:45 ongeveer. En het bedrag is niet ontvangen. En morgen is het Hemelvaart in duitsland, dus gaat dat morgen ook niet. Erg ruk, in de app staat het gewoon als afgeschreven. Zonder enige melding. Het is dat ze zelf op belden naar mij.
29 mei was Hemelvaartsdag. Ook in Duitsland.
Pagina: 1 ... 154 155 Laatste

Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.

Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.

Trade Republic heeft zijn eigen topic.

We willen hier geen persoonlijke updates zien, dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.

Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling