Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
W1ck1e schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 12:42:
Als spaarder vind ik dat de Garantibank bij de vaststelling van de spaarrente de reguliere kosten van de rekening maar moet meenemen in de berekening.
Je hebt liever dat ze 0,1% rente minder geven om de kosten te dekken waardoor je bij een ton aan spaargeld ineens €100 "extra betaald"? Terwijl iemand die maar €100 op de rekening heeft staan dus maar €0,10 extra betaald.
Dat vind ik dan weer helemaal niet transparant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:44
RobertMe schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 12:51:
[...]

Je hebt liever dat ze 0,1% rente minder geven om de kosten te dekken waardoor je bij een ton aan spaargeld ineens €100 "extra betaald"? Terwijl iemand die maar €100 op de rekening heeft staan dus maar €0,10 extra betaald.
Dat vind ik dan weer helemaal niet transparant.
Als andere banken daardoor voor mij meer opleveren dan ga ik daar wel sparen. En ik neem aan dat de kosten sowieso al zijn meegenomen in de rentebepaling. Want ze moeten wel winst maken.

er zijn banken die bijvoorbeeld bij stortingen de eerste dag geen rente gunnen over dat bedrag. Dan lijkt de rekening gratis maar vergeleken met andere banken die dat niet doen betaal je toch een prijs. Ik houd daar rekening mee door die bank bij gelijke rente niet mijn eerste keuze te laten zijn. looking at you "bunq" ;)

[ Voor 21% gewijzigd door W1ck1e op 13-08-2025 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devriesjande
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:26
W1ck1e schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 12:42:
Als spaarder vind ik dat de Garantibank bij de vaststelling van de spaarrente de reguliere kosten van de rekening maar moet meenemen in de berekening.

En als alle concurrenten op de spaarmarkt dat ook doen, dan blijft het transparant en duidelijk.
Dat is dus al langer niet zo. Bij de grootbanken ben je verplicht om een betaalrekening te hebben om daar te kunnen sparen.

Ik heb nog een paar deposito's lopen. die ik heb afgesloten bij de voormalige Zwitserlevenbank.
Na het opheffen van deze bank zijn de deposito's overgegaan naar de SNS Bank.
Voor deze deposito's heeft SNS een uitzondering gemaakt op het verplicht aanhouden van een betaalrekening.De kosten zijn dus nog steeds 0 Euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
devriesjande schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 13:05:
[...]

Dat is dus al langer niet zo. Bij de grootbanken ben je verplicht om een betaalrekening te hebben om daar te kunnen sparen.

...
Ik heb niet zoveel spaargeld dat sparen bij de grootbanken voor mij een logische keuze is. Uitzonderingen daargelaten. De kosten voor de betaalrekeningen neem ik voor lief en verdien ik ruim terug door elders te sparen tegen een betere rente.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:42
devriesjande schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 13:05:
[...]

Ik heb nog een paar deposito's lopen. die ik heb afgesloten bij de voormalige Zwitserlevenbank.
Na het opheffen van deze bank zijn de deposito's overgegaan naar de SNS Bank.
Voor deze deposito's heeft SNS een uitzondering gemaakt op het verplicht aanhouden van een betaalrekening.De kosten zijn dus nog steeds 0 Euro.
Dat is inderdaad een vorm van koppelverkoop die verboden zou moeten worden. Deze (vorige?) week weer in 1-vandaag ivm lage spaarrente. Daar werd nu wel nadrukkelijk op alternatieve NL en buitenlandse banken gewezen zonder overigens namen te noemen. De Nederlandse Vereniging van Banken vind t allemaal wel prima zo, zien geen reden om iets te veranderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
DjoeC schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 13:11:
[...]

Dat is inderdaad een vorm van koppelverkoop die verboden zou moeten worden. Deze (vorige?) week weer in 1-vandaag ivm lage spaarrente. Daar werd nu wel nadrukkelijk op alternatieve NL en buitenlandse banken gewezen zonder overigens namen te noemen. De Nederlandse Vereniging van Banken vind t allemaal wel prima zo, zien geen reden om iets te veranderen.
Och, ik ken volgens mij geen mensen die om te kunnen sparen bij een grootbank om die reden daar een betaalrekening nemen. En als ik ze wel ken dan probeer ik ze te overtuigen.

Voor klanten die al een betaalrekening hebben al is het maar vanwege inkomen: het is volgens mij "onwetendheid" om daar dan ook maar te sparen, met de aanname dat elders sparen ook weer kosten oplevert. In het kader van sparen bij alternatieve banken in de media steeds maar weer het woord overstappen gebruiken lijkt mij een groter probleem.

[ Voor 7% gewijzigd door W1ck1e op 13-08-2025 13:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 17:40
W1ck1e schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 13:24:
[...]

Och, ik ken volgens mij geen mensen die om te kunnen sparen bij een grootbank om die reden daar een betaalrekening nemen. En als ik ze wel ken dan probeer ik ze te overtuigen.

Voor klanten die al een betaalrekening hebben al is het maar vanwege inkomen: het is volgens mij "onwetendheid" om daar dan ook maar te sparen, met de aanname dat elders sparen ook weer kosten oplevert. In het kader van sparen bij alternatieve banken in de media steeds maar weer het woord overstappen gebruiken lijkt mij een groter probleem.
Precies , dat ‘overstappen’ wordt teveel benadrukt als het gaat om elders sparen. De meeste Nederlanders hebben maar 1 bankrekening en zijn (groot)bank honkvast. Het idee om bij een ING of ASN de betaalrekening aan te blijven houden maar wel het spaargeld elders te stallen, leeft niet zo. Het kost teveel moeite en sparen buiten Nederland in Europa is ook een beetje spannend voor menigeen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjoeC
Datisraar schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 15:51:
[...]

Precies , dat ‘overstappen’ wordt teveel benadrukt als het gaat om elders sparen. De meeste Nederlanders hebben maar 1 bankrekening en zijn (groot)bank honkvast. Het idee om bij een ING of ASN de betaalrekening aan te blijven houden maar wel het spaargeld elders te stallen, leeft niet zo. Het kost teveel moeite en sparen buiten Nederland in Europa is ook een beetje spannend voor menigeen.
Tja, ik heb deze week mijn "harde" reserve bij ING (daar heb ik m'n betaalrekening) ook maar gehalveerd. Scheelt toch weer tientjes voor 2 transacties / 2minuten werk (spaarrekening -> lopende rekening -> externe spaarrekening).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:26

sanook

_/-\o_

Daar gaan we voor de zoveelste keer met dezelfde discussie (met ook weer dezelfde personen) ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frapex
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:48

frapex

got r00t

Raisin heeft weer een actie met maximaal 500 euro bonus. Actie loopt van 4 augustus t/m 17 september 2025.
Voor de depositoladder-bonusvoorwaarden zie: https://www.raisin.nl/depositoladder-bonus.

[ Voor 21% gewijzigd door frapex op 13-08-2025 18:12 ]

Asus A7N8X-X, AMD XP2400+, 2.5GB Infineon+Samsung DDR333, Radeon x1600 Pro, 2x Fujitsu MAP3735NC 10Krpm SCSI 73GB, Seagate Medalist 17.2GB, LiteOn DVD 16x48x, LiteOn 48x12x48, Promise UDMA100/TX2, Adaptec 2110S Ultra3, 2x EIZO FlexScan (F931 & F930)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harbo
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
E 500 bonus met inleg van 150k (1x jaar vast 3x50k) bij 2,4 % (banken zonder bronbelasting) komt op 1x jaar rente van 3,34%.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rechtsherstel
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 16:04
Harbo schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 18:23:
E 500 bonus met inleg van 150k (1x jaar vast 3x50k) bij 2,4 % (banken zonder bronbelasting) komt op 1x jaar rente van 3,34%.
3 verschillende looptijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devriesjande
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:26
Reken mij dat eens voor @Harbo

500 van 150000 is 0,333%
En dan moet het geld worden vastgezet in 3 verschillende looptijden dus 1,2 en 3 jaar
Die extra bonus loopt dus over 6 jaren. Dat is 0,055% extra per jaar per deposito.

[ Voor 21% gewijzigd door devriesjande op 13-08-2025 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theswitch
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:00
Nvt

[ Voor 99% gewijzigd door Theswitch op 13-08-2025 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander12
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 20:36
3 verschillende looptijden hoeft niet. Staat in de vw. 3 x 1 jaar mag dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theswitch
Je mag meerdere termijndeposito’s combineren binnen één looptijd zolang het totaal per looptijd voldoet aan het minimum
Ja dus 3x1 mag ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theswitch
Harbo schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 18:23:
Nee, 3x50k is 150k in 1 jaar, met 500 extra is dat 0,333% extra op totaalbedrag, dus bij 2.4% wordt het 2,733%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rechtsherstel
Waarom spreken ze dan van "Open termijndeposito’s met verschillende looptijden van minimaal 1 jaar."?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander12
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 20:36
rechtsherstel schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 20:04:
Waarom spreken ze dan van "Open termijndeposito’s met verschillende looptijden van minimaal 1 jaar."?
Dat is de marketing er achter.
Voor mensen die de voorwaarden niet lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harbo
  • Niet online
devriesjande schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 18:55:
Reken mij dat eens voor @Harbo

500 van 150000 is 0,333%
En dan moet het geld worden vastgezet in 3 verschillende looptijden dus 1,2 en 3 jaar
Die extra bonus loopt dus over 6 jaren. Dat is 0,055% extra per jaar per deposito.
Mijn fout. Sorry. Zat op zwembad op dat moment.

0,33% extra voor zo een groot bedrag is (voor mij) niet waard.

Hier krijg ik 2,65% voor 1x jaar zonder voorwaarden.

[ Voor 11% gewijzigd door Harbo op 13-08-2025 20:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kwerty
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 23-10 10:39
Sander12 schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 19:58:
Nee dat lees je verkeerd. Ze schrijven dat je meerdere depositos mag hebben per looptijd tijd zolang het totaalbedrag aan de eis voldoet.

Bijvoorbeeld bij de 50€ bonus, minimaal 20k totaal (2 looptijden van minimaal een jaar en 10k per looptijd)
Wat dan mag is bijvoorbeeld 2x5k van 1 jaar en 2x5k van 1.5 jaar

• DjoeC
Weet iemand of het mogelijk is om bij Raisin een Raisin transactieoverzicht te downloaden in PDF formaat? Ik krijg alleen maar een csv binnen..... Voor individuele rekeningen werkt dat wel....

• Bananeman
  • Niet online
Stapeltje brieven ontvangen van Consorsbank, dus de rekening is eindelijk geopend.

Motor-forum.nl

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GroteVoet459
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:13
Zojuist een melding vanuit MeDirect:
Per vandaag gaat de rente op de MeSave rekening van 2,00% naar 1,90%.

• Juan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:22
Headsup over Consors

Gebruik geen afkortingen als je geld afboekt.
Net een 45 minuten aan de lijn gezeten met om een (verklaarbare) afkorting toe te lichten
In half Duits en Engels. (sommige dingen willen ze niet in Engels doen) gelukkig kan ik het goed verstaan, spreken wat minder.

Ik had een simpele 3 letterige afkorting gebruikt (voor mijzelf)
Die was toe te lichten alleen erg lange verklaring, en spellen in Duits is wat ingewikkelder.

Dus stel dat je een onzin afkorting gebruikt, om wat voor reden dan ook, dan hang je denk ik.
Je hebt dan geen verklaring voor de afkorting en ze geven de betaling pas vrij, bij een verklaring.

Vertrouwen is goed, controle nog beter

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:08
Ik snap hier weinig van. Wat was het probleem precies?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harbo
  • Niet online
DjoeC schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 10:59:
Weet iemand of het mogelijk is om bij Raisin een Raisin transactieoverzicht te downloaden in PDF formaat? Ik krijg alleen maar een csv binnen..... Voor individuele rekeningen werkt dat wel....
CSV is daar als default aangeboden. Wat jij zelf kan dan doen is :

1. Laad .csv in Excel in Excel formaat (Data - Get Data - From File - From Text /CSV (layout in kleuren)
2. Vervolgens bepaal jij zelf welke colomen (of alle) wilt importeren
3. File - Print - Printer - Micrrosoft Print to PDF
4. Kies hier : Fit alle columns on one page en Landscape Orientation
5. Print - Kies pdf bestandsnaam

[ Voor 3% gewijzigd door Harbo op 14-08-2025 14:11 ]

• Juan
De afkorting die ik in afschrijving gebruikt had, was onbekend.
Ze doen dit blijkbaar ivm witwassen (transactie van 750 eur)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eix
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21:50

Eix

Juan schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 13:43:
[…] en spellen in Duits is wat ingewikkelder.
Daarvoor kun je het NAVO-spellingsalfabet gebruiken. :)

Overigens, ik gebruik bijna altijd als omschrijving ‘spaargeld’. Dit in de hoop KYC-blokkades en vragen te voorkomen. Dit dus in algemeenheid en niet Consors specifiek. Geen idee of dat verder ook uitmaakt. :+

• Juan
Voor het eerst dit, bij andere (bv Advanzia, Klarna etc) nooit dit gehad. Ook daar diverse keren dezelfde afkorting gebruikt

• Harbo
  • Niet online
Eix schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 14:08:
[...]

Daarvoor kun je het NAVO-spellingsalfabet gebruiken. :)

Overigens, ik gebruik bijna altijd als omschrijving ‘spaargeld’. Dit in de hoop KYC-blokkades en vragen te voorkomen. Dit dus in algemeenheid en niet Consors specifiek. Geen idee of dat verder ook uitmaakt. :+
Hier gebruikt ik ook altijd de volgende omschrijving : "Spaargeld van <voornaam>.<achternaam>" en heb ik nooit een probleem gehad.

• DjoeC
Harbo schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 14:04:
[...]

CSV is daar als default aangeboden. Wat jij zelf kan dan doen is :

1. Laad .csv in Excel in Excel formaat (Data - Get Data - From File - From Text /CSV (layout in kleuren)
2. Vervolgens bepaal jij zelf welke colomen (of alle) wilt importeren
3. File - Print - Printer - Micrrosoft Print to PDF
4. Kies hier : Fit alle columns on one page en Landscape Orientation
5. Print - Kies pdf bestandsnaam
Dank je wel die methode ken ik. Maar een rechtstreeks pdf overzicht met saldi lijkt dus niet mogelijk.

• wibblemoo
Juan schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 14:04:
De afkorting die ik in afschrijving gebruikt had, was onbekend.
Ze doen dit blijkbaar ivm witwassen (transactie van 750 eur)
Wat zijn dan 'bekende' afkortingen? TNT? PKK? BOM? Ik kan me niet voorstellen dat ze de omschrijving actief monitoren en daar dan wat van vinden?

• Bananeman
  • Niet online
Ik vul uberhaupt nooit een omschrijving in.

Motor-forum.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RonaldABC
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12:18
Sander12 schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 19:58:
Welke voorwaarden geven aan dat de looptijd gelijk mag zijn? Ook wordt bij de voorwaarden vermeld: "Open termijndeposito’s met verschillende looptijden van minimaal 1 jaar. Hoe meer je spreidt, hoe hoger je bonus!*".

Ook in het schema staat bv in de 500 bonus: "In minimaal 3 looptijden".

In de voorwaarden staat het niet echt duidelijk. Maar volgens mij zijn verschillende looptijden wel nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coffeeroam
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 17:27
Bananeman schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 11:17:
Stapeltje brieven ontvangen van Consorsbank, dus de rekening is eindelijk geopend.
gefeliciteerd.

• Coffeeroam
Juan schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 13:43:
Headsup over Consors

Gebruik geen afkortingen als je geld afboekt.
Net een 45 minuten aan de lijn gezeten met om een (verklaarbare) afkorting toe te lichten
In half Duits en Engels. (sommige dingen willen ze niet in Engels doen) gelukkig kan ik het goed verstaan, spreken wat minder.

Ik had een simpele 3 letterige afkorting gebruikt (voor mijzelf)
Die was toe te lichten alleen erg lange verklaring, en spellen in Duits is wat ingewikkelder.

Dus stel dat je een onzin afkorting gebruikt, om wat voor reden dan ook, dan hang je denk ik.
Je hebt dan geen verklaring voor de afkorting en ze geven de betaling pas vrij, bij een verklaring.
Zitten ze werkelijk de omschrijvingen te lezen die je meestuurt?
Gelukkig weet ik zo ook wel wat ik aan mezelf overmaak, dus schrijf er nooit wat bij.

• Juan
Blijkbaar wel. Alleen zouden ze na toelichting de opdracht alsnog doorzetten. Dat was om 13:45 ongeveer. En het bedrag is niet ontvangen. En morgen is het Hemelvaart in duitsland, dus gaat dat morgen ook niet. Erg ruk, in de app staat het gewoon als afgeschreven. Zonder enige melding. Het is dat ze zelf op belden naar mij.

• Juan
Hopelijk gaat een nieuwe opdracht er nu gewoon doorheen. Dan maar geen omschrijvingen meer erbij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
Juan schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 20:42:
Blijkbaar wel. Alleen zouden ze na toelichting de opdracht alsnog doorzetten. Dat was om 13:45 ongeveer. En het bedrag is niet ontvangen. En morgen is het Hemelvaart in duitsland, dus gaat dat morgen ook niet. Erg ruk, in de app staat het gewoon als afgeschreven. Zonder enige melding. Het is dat ze zelf op belden naar mij.
29 mei was Hemelvaartsdag. Ook in Duitsland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wibblemoo
Maria-hemelvaart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
Maar in een deel een feestdag, niet heel Duitsland

• wibblemoo
Prima, ik geef alleen aan dat 29 mei een andere feestdag was.

• W1ck1e
wibblemoo schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 21:40:
Prima, ik geef alleen aan dat 29 mei een andere feestdag was.
Ook goed, maar ik denk niet eentje waardoor consorsbank dicht zou zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mpandroid
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 17:36
Nordax Bank gaat de variabele rente op de spaarrekening verlagen van 1,90% p.j. naar 1,85% p.j. Het nieuwe rentetarief wordt effectief op 20.08.2025.

Met vriendelijke groet,
Uw Raisin team

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Juan
W1ck1e schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 21:43:
[...]

Ook goed, maar ik denk niet eentje waardoor consorsbank dicht zou zijn.
Helaas wel dus blijkbaar , een nieuwe overboeking van vandaag heeft valuta datum de 18e..
Dus doen ze toch niets vandaag.. ook de chat is offline, die is normaal gesproken 7 dagen per week van 7:30 tot 22:00.

Morgen maar ff in de chat vragen of het nu allemaal weer ok is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OosterF
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 21:52
Ik heb 25k beschikbaar dat ik gedurende 1 jaar niet nodig heb. Gezien de relatief korte beschikbaarheid van het geld wil ik dit niet beleggen. Ik heb echter helemaal geen ervaring met deposito's.

Ik heb op spaarrente.nl gekeken om deposito's te vergelijken. Hier zie ik dat Klarna de hoogste rente biedt zonder bronbelasting (2,53%) met een looptijd van 1 jaar. Ik ben daarom voornemens een deposito te openen bij Klarna. Logische redenering of mis ik hierin iets?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroteVoet459
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:13
OosterF schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 16:23:
...
Ik heb op spaarrente.nl gekeken om deposito's te vergelijken. Hier zie ik dat Klarna de hoogste rente biedt zonder bronbelasting (2,53%) met een looptijd van 1 jaar.
...
Easisave - 1 jaar tegen 2,65%.
Scheelt uiteindelijk met die €25K maar €30 aan rente, maar is een optie die op veel website mist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rechtsherstel
Xavorius schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 18:11:
Is spaarinformatie.nl bij jullie ook al een paar dagen onbereikbaar? En zo ja, weet iemand wat ermee is?
Misschien dat forumleden die zowel daar als hier zitten meer info hebben.
Ze zijn weer in de lucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
GroteVoet459 schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 15:51:
Top 15 Vrij Opneembaar op dit moment (inclusief aangekondigde wijzigingen):
Consorsbank (3 mnd) — 2,80% / 1,00%
Garanti Nieuwe Spaarder (6 mnd) — 2.55% / 1,55%
nexent bank (voorheen: Credit Europe - 3 mnd) — 2.50% / 1,25%
Revolut Ultra — 2.50% (abo kost €50/mnd !)
FCM Top Saver Pro — 2.48% tot €10K (2,08% tot €25K, 1,58% daarboven)
Advanzia (3 mnd) — 2.43% / 1,51%
OpenBank Welkom (6 mnd) — 2.40% / 1,90%
VWFS / Volkswagen Bank (6 mnd) — 2.10% / 1,10%
BigBank — 2.05%
FCM Bank (via Raisin) — 2.01%
FCM Bank — 2.01%
MeDirect — 2,00%
Santander Consumer Bank — 2,00%
Scalable Capital — 2,00% (Tot €50K, met PRIME+ á €4,99/mnd tot €500K)
Trade Republic — 2,00%

Er zitten een aantal banken op gelijke rentes. Ik sorteer die op eerste verhoging, laatste verlaging, en wel/geen voorwaarden aan bijv minimale inleg.

Wijzigingen: Garanti is nu 6 mnd ipv 3 mnd. Vervolgrente Advanzia is 1,51% effektief
Volgens mij is dit nog steeds actueel.
Mijn Advanzia rekening van 3,04% loopt deze maand af en waarschijnlijk komen ze niet weer met een verlenging. Volgens mij is Garantibank dan ongeveer de beste optie en zit in voor 6 maanden waarschijnlijk prima. Zo te lezen is een paar dagen van te voren aanvragen prima. Of mis ik iets?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
xileS schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 11:16:
...
Mijn Advanzia rekening van 3,04% loopt deze maand af en waarschijnlijk komen ze niet weer met een verlenging. ...
Ik heb mijn advanzia rekening eind mei geopend, en sinds eerste week van juni er meer dan 5000 euro opstaan. Ik heb tot nu toe 2 maal de 2,70% rente ontvangen. Dus deze maand is het derde keer. Maar juni is dus niet een hele maand (wel bijna). Is september dan de 3de hele maand, of moet ik ervan uitgaan hopen dat augustus dat is en dat ik eventueel een verlenging krijg aangeboden ? Komt dat via email ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
zie topicwarning mbt persoonlijke updates

[ Voor 90% gewijzigd door We Are Borg op 22-08-2025 20:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjoeC
xileS schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 11:16:
[...]

Volgens mij is dit nog steeds actueel.
Mijn Advanzia rekening van 3,04% loopt deze maand af en waarschijnlijk komen ze niet weer met een verlenging. Volgens mij is Garantibank dan ongeveer de beste optie en zit in voor 6 maanden waarschijnlijk prima. Zo te lezen is een paar dagen van te voren aanvragen prima. Of mis ik iets?
Garantibank: Op werkdag aanvragen, ID met een app (paspoort, gezichtscan), volgende werkdag is de rekening open. Van (in mijn geval) ING is "onmiddellijk", terug naar ING duurt een aantal minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Juan schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 13:33:
Consors 2,8% loopt 15 september af,

Dus Advanzia opgezegd 3 weken geleden.
Hier Advanzia geopend, en je kan tegenwoordig binnen 1 dag dit regelen.
2,43% 3 maanden (met augustus is het 4 maanden) moet dat nog bevestigd krijgen. (ga uit van t/m november)

Is niet top, maar wel de hoogste vrij opneembaar dit moment.
Garanti en nexent bank nog dus eventueel, tenzij je die ook al hebt lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
DjoeC schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 13:45:
[...]

Garantibank: Op werkdag aanvragen, ID met een app (paspoort, gezichtscan), volgende werkdag is de rekening open. Van (in mijn geval) ING is "onmiddellijk", terug naar ING duurt een aantal minuten.
Thanks goed om te weten. Start de 6 maanden actie rente ook gelijk bij de opening van rekening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
xileS schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 14:30:
[...]

Thanks goed om te weten. Start de 6 maanden actie rente ook gelijk bij de opening van rekening?
Ja. Dus meteen al "zoveel mogelijk" daar parkeren..... 6 maanden vanaf openingsdatum. Omdat je 1 cent als verificatie moet overmaken (via Ideal oid) heb je op dag 1 al meteen saldo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymon89
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22:23
Op hun website garandeert FCM Bank nu de rente van 2.48% op saldo tot €10000 nog zeker tm 31 december.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
Raymon89 schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 14:48:
Op hun website garandeert FCM Bank nu de rente van 2.48% op saldo tot €10000 nog zeker tm 31 december.
Tot 10K, staat erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Dat schrijft @Raymon89 dan toch goed, of mis ik iets ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
Klopt ik las 100.000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
De rente boven die 10k, dan 2,03% die andere rekening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry720A
  • Registratie: December 2023
  • Niet online
Juan schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 13:33:
Consors 2,8% loopt 15 september af,

Dus Advanzia opgezegd 3 weken geleden.
Hier Advanzia geopend, en je kan tegenwoordig binnen 1 dag dit regelen.
2,43% 3 maanden (met augustus is het 4 maanden) moet dat nog bevestigd krijgen. (ga uit van t/m november)

Is niet top, maar wel de hoogste vrij opneembaar dit moment.
Let op: We willen hier geen persoonlijke updates zien, dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.
Hardnekkige :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-10 14:11

Barrycade

Through the...

Ik heb 25k beschikbaar dat ik gedurende 1 jaar niet nodig heb. Gezien de relatief korte beschikbaarheid van het geld wil ik dit niet beleggen. Ik heb echter helemaal geen ervaring met deposito's.

Ik heb op spaarrente.nl gekeken om deposito's te vergelijken. Hier zie ik dat Klarna de hoogste rente biedt zonder bronbelasting (2,53%) met een looptijd van 1 jaar. Ik ben daarom voornemens een deposito te openen bij Klarna. Logische redenering of mis ik hierin iets?
Ligt aan de reden als je het echt een jaar kan parkeren dan is het prima, als je op jacht bent naar iets duurs is het minder handig want je kan er echt niet bij als je een mooie deal in de tussentijd spot.

Via eventueel Raisin kan je wat aanbreng bonus krijgen of als je het langer kan stallen met een trappetje van 2 delen kan je momenteel nog een bonus daar krijgen als je 2 delen van minimaal 10k voor minimaal een jaar vast zet.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:10
Klarna verdient zijn geld door mensen spullen te laten kopen die ze niet kunnen betalen, waardoor ze vaak in schuldenproblematiek belanden. Ik heb daar principiële bezwaren tegen en zou daarom nooit een rekening bij Klarna willen openen.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• TvanW
  • Registratie: Augustus 2017
  • Niet online
Andrehj schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 09:55:
[...]

Klarna verdient zijn geld door mensen spullen te laten kopen die ze niet kunnen betalen, waardoor ze vaak in schuldenproblematiek belanden. Ik heb daar principiële bezwaren tegen en zou daarom nooit een rekening bij Klarna willen openen.
En andere banken/financiële instellingen niet....die zijn er om je te helpen 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mickey77
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18:00

Mickey77

Allround ICT-er

Ik ben het eens met @Andrehj en zou om die reden ook nooit geld bij Klarna zetten. De vergelijking met andere banken gaat wmb mank, want Klarna doet geen (of een minimale) check op kredietwaardigheid. het is meermaals in het nieuws geweest dat jongeren mbv Klarna aankopen doen, die ze zich eigenlijk niet kunnen verloven.

Of je deze opvatting nu deelt of niet, naarmate er meer berichten komen dat jongeren zich meer in de schulden steken, bestaat de kans dat de regels voor achteraf betalen gaan veranderen. Als dat gebeurt, zou het kunnen dat een bedrijf als Klarna in problemen komt. Dat is een risico dat minder speelt bij traditionele banken. Dus ook als je het onderscheid tussen Klarna en banken niet deelt, zou het kunnen dat het risico iets groter is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
Mickey77 schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 10:53:
... het is meermaals in het nieuws geweest dat jongeren mbv Klarna aankopen doen, die ze zich eigenlijk niet kunnen verloven. ...
Los van dat Klarna niet voldoende lijkt te controleren, wat vind je van jongeren die liegen over hun leeftijd zodat ze een rekening kunnen openen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meubelmaker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14:52
W1ck1e schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 12:43:
[...]

Los van dat Klarna niet voldoende lijkt te controleren, wat vind je van jongeren die liegen over hun leeftijd zodat ze een rekening kunnen openen ?
Jongeren hebben als excuus dat hun hersenen nog niet volledig zijn ontwikkeld.

Opel Ampera-e, Zappi V2 1F32A, 10x250Wp Solar, SMA 2100TL, Remeha Calenta 40C CW5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
Meubelmaker schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 12:57:
[...]

Jongeren hebben als excuus dat hun hersenen nog niet volledig zijn ontwikkeld.
Ja, die leeftijdsgrens van 18 jaar is aan de lage kant, maar als het fout gaat, hebben ze een leermomentje en is het een onvrijwillige korte cursus. Niet gegarandeerd dat ze er voor slagen. Indien omgeven door de juiste mensen is een klein probleem snel opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:10
TvanW schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 10:01:
En andere banken/financiële instellingen niet....die zijn er om je te helpen 8)7
Je kunt als bank ook goede dingen met je geld doen. Zonder de Rabobank had ik nooit een huis kunnen kopen bijvoorbeeld. Financieren van huizen en bedrijfsinvesteringen lijkt me een stuk nobeler dan het financieren van impulsaankopen door jongeren die daarna in de schuldhulpverlening belanden.

[ Voor 5% gewijzigd door Andrehj op 17-08-2025 13:24 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harry720A
  • Registratie: December 2023
  • Niet online
TvanW schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 10:01:
[...]En andere banken/financiële instellingen niet....die zijn er om je te helpen 8)7
Je moet ze raken waar het pijn doet. In dit geval Klarna geld onthouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Andrehj schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 13:23:
[...]

Je kunt als bank ook goede dingen met je geld doen. Zonder de Rabobank had ik nooit een huis kunnen kopen bijvoorbeeld. Financieren van huizen en bedrijfsinvesteringen lijkt me een stuk nobeler dan het financieren van impulsaankopen door jongeren die daarna in de schuldhulpverlening belanden.
O ja, de Rabobank. Die ongevraagd, vanwege onze verhuizing, besloot om ons ook qua filiaal te verhuizen. Zodat we niet meer op werkdagen even naar de bank konden gaan maar daarvoor eerst naar onze woonplaats moesten gaan. En die ook nog van mening was dat wij voor producten die zij aanbood niet naar een concurrent mochten gaan. Mooi moment om gedag te zeggen en de rekeningen te sluiten.

n=1

Mochten anderen een rekening bij de rabobank hebben, en tevreden zijn, prima toch.
Voor mij hoeft de bank niet kapot.

[ Voor 7% gewijzigd door W1ck1e op 17-08-2025 14:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• QAI
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 14:25

QAI

Als men niet bij Klarna wil sparen dan is dat hun recht en tegelijkertijd prima voor mij. Hoe minder mensen daar stallen des te hoger de kans dat Klarna haar rentes hoger houdt omdat ze dat kapitaal toch, van de een of andere spaarder, willen/moeten aantrekken.
Als het niet mijn centjes zijn, dan zijn het wel de centjes van de buurvrouw die daar een hogere rente pakken. Dus dan kan het net zo goed gewoon mijn centjes zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

W1ck1e schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 13:35:
[...]

O ja, de Rabobank. Die ongevraagd, vanwege onze verhuizing, besloot om ons ook qua filiaal te verhuizen. Zodat we niet meer op werkdagen even naar de bank konden gaan maar daarvoor eerst naar onze woonplaats moesten gaan. En die ook nog van mening was dat wij voor producten die zij aanbood niet naar een concurrent mochten gaan. Mooi moment om gedag te zeggen en de rekeningen te sluiten.

n=1

Mochten anderen een rekening bij de rabobank hebben, en tevreden zijn, prima toch.
Voor mij hoeft de bank niet kapot.
Hoe vaak kom je tegenwoordig nog bij een bank filiaal? Ik zou niet eens weten waar er 1 zit.
Jaar of wat geleden nog wel een keer bij een ING kantoor geweest want anders kon je geen bedrag >50k overmaken. Krijg je meteen een 'interview' of ze je niet kunnen helpen met je keuze's. Sindsdien nooit meer zulke bedragen via ING laten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 20:59
Andrehj schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 13:23:
[...]

.Zonder de Rabobank had ik nooit een huis kunnen kopen
Ik ook niet maar je weet net zoals ik het weet als het mis gaat hebben hun geen greintje pijn en jij kan naar de klote lopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Kan je bij Advanzia ergens nog de actueel geldige rente zien? Ik kan het alleen maar zien op de monthly statements.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

Trishul schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 14:39:
Kan je bij Advanzia ergens nog de actueel geldige rente zien? Ik kan het alleen maar zien op de monthly statements.
Dat is, voorzover ik weet, de enige plaats waar je het kunt zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
Zag op die monthly statements van Advanzia dat ze nu ook een boek en valutadatum erop zetten. (dat was nooit)
Dus had gehoopt dat ze nu IP hebben, maar helaas geen Instant Payment op inkomend. (iig)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Frankenstein
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 10:41
BforBank biedt 3 maanden 4% gegarandeerd op vrij opneembaar voor nieuwe klanten (tot 50k inleg).
Franse bank en accepteert klanten uit heel Europa.
Communicatie primair in het français.
De aanbieding loopt sinds 16 juli tot 2 september.

Daarnaast een premie van 50 euro voor het openen van de (verplichte en kostenloze (?)) betaalrekening, 80 euro premie als je kiest voor de betaalde Visa card (voorwaarde: 15 betalingen met de kaart binnen 90 maanden na openen rekening; kosten kaart 5 euro per maand, 1e maand gratis) en 100 euro cadeaubonnen als je je lopende rekening-bankzaken verplaatst naar deze bank (door door heen verleende service).

Meer info:
https://www.bforbank.com/de/sparen/tagesgeldkonto
of
https://www.bforbank.com/

Gezien de actie afloopt op 2 september heb ik de rekening nu direct aangevraagd.

[ Voor 7% gewijzigd door Frankenstein op 19-08-2025 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogers
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 23-10 00:12
Zelfs het activeren van de app bij Consors is omslachtig, dik 20 minuten mee bezig geweest. 3 verschillende pincodes die je moet onthouden.

En dan moet ik nog een formulier invullen en terug sturen.

Zou echt niemand aanbevelen om de moeite te doen voor die 3 maanden.

Zie overigens nergens iets terug van die €40 welkom actie?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rogers
Frankenstein schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 12:25:
BforBank biedt 3 maanden 4% gegarandeerd op vrij opneembaar voor nieuwe klanten (tot 50k inleg).

Daarnaast een premie van 50 euro voor het openen van de (verplichte en kostenloze (?)) betaalrekening, 80 euro premie als je kiest voor de betaalde Visa card (voorwaarde: 15 betalingen met de kaart binnen 90 maanden na openen rekening; kosten kaart 5 euro per maand, 1e maand gratis) en 100 euro cadeaubonnen als je minimaal 1 automatische incasso instelt.

Meer info:
of

Gezien de actie afloopt op 2 september heb ik de rekening nu direct aangevraagd.
Klinkt als een mooie deal, helaas spreek ik geen woord frans. Consors was al lastig met mijn roestig Duits.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Novax
  • Registratie: November 2023
  • Niet online

Daarnaast een premie van 50 euro voor het openen van de (verplichte en kostenloze (?)) betaalrekening, 80 euro premie als je kiest voor de betaalde Visa card (voorwaarde: 15 betalingen met de kaart binnen 90 maanden na openen rekening; kosten kaart 5 euro per maand, 1e maand gratis) en 100 euro cadeaubonnen als je minimaal 1 automatische incasso instelt.

Meer info:
of

Ter info: BforBank is de online-only bank van Crédit Agricole.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
Wat ik snel lees voor de premie van 50 euro, is dat je de rekening een jaar moet aanhouden. Geen idee hoe ze dat willen verrekenen bij voortijdige sluiting, maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogers
Heeft iemand bij Consors de "Erklärung bezüglich steuerkonformitat" via mail gestuurd? Ipv post of fax.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 20:42
Gaan we hier nou serieus faxen en brieven sturen voor 3 maanden 0,1%punt hogere rente?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankenstein
wibblemoo schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 12:49:
[...]

Wat ik snel lees voor de premie van 50 euro, is dat je de rekening een jaar moet aanhouden. Geen idee hoe ze dat willen verrekenen bij voortijdige sluiting, maar goed.
Niet, uiteraard. Gewoon een jaar aanhouden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wibblemoo
Rogers schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 12:58:
Heeft iemand bij Consors de "Erklärung bezüglich steuerkonformitat" via mail gestuurd? Ipv post of fax.
Kan gewoon per email.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogers
ColeJ schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 13:08:
Gaan we hier nou serieus faxen en brieven sturen voor 3 maanden 0,1%punt hogere rente?
Vandaar dat ik het niemand aanbeveel. Consors is echt veel te veel moeite maar ik ging door omdat ik er al te ver in zat :P

[ Voor 8% gewijzigd door Rogers op 19-08-2025 13:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frankenstein
Rogers schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 12:46:Klinkt als een mooie deal, helaas spreek ik geen woord frans. Consors was al lastig met mijn roestig Duits.
Verstandig. (y)

Mijn aanvraag is ingediend. Nu wachten op bericht van Bfor.

[ Voor 11% gewijzigd door Frankenstein op 19-08-2025 13:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coffeeroam

Daarnaast een premie van 50 euro voor het openen van de (verplichte en kostenloze (?)) betaalrekening, 80 euro premie als je kiest voor de betaalde Visa card (voorwaarde: 15 betalingen met de kaart binnen 90 maanden na openen rekening; kosten kaart 5 euro per maand, 1e maand gratis) en 100 euro cadeaubonnen als je je lopende rekening-bankzaken verplaatst naar deze bank (door door heen verleende service).

Meer info:
of

Actie lijkt wel tot 18 september te lopen. Dus nog even tijd.

Hoe gaat het identificeren bij deze bank?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeeroam
Die heb ik per post gestuurd, omdat dat expliciet op het formulier zo stond. (en een faxmachine heb ik sinds 1989 niet meer.... :) ..)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dvyt7YkRgH_AKDR2Hwcc9uDVl98=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/RbTn5GFywu69ZpgL8Nivi1fb.png?f=user_large

[ Voor 20% gewijzigd door Coffeeroam op 19-08-2025 15:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frankenstein
Coffeeroam schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 15:32:
[...]

Actie lijkt wel tot 18 september te lopen. Dus nog even tijd.

Hoe gaat het identificeren bij deze bank?
App installeren via QR code. Identificatie met enige selfies. Ik nam ze een paar keer en toen was de opname in orde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coffeeroam
Frankenstein schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 16:01:
[...]

App installeren via QR code. Identificatie met enige selfies. Ik nam ze een paar keer en toen was de opname in orde.
Mooi. Klinkt eenvoudiger dan Consors. Maar ik geloof dat alles eenvoudiger is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankenstein
Coffeeroam schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 16:20:
[...]

Mooi. Klinkt eenvoudiger dan Consors. Maar ik geloof dat alles eenvoudiger is.
Ik zag wel voorbij komen dat ze een woonplaatsverklaring en belastingaangifte vragen. Bij Consors was het lastigst dat het een hele tijd duurde voor je aanvraag behandeld werd, vond ik. Als het maar voor 3 maanden is, dan moet je wel een beetje kunnen sturen in wanneer de rekening dan actief wordt.

[ Voor 26% gewijzigd door Frankenstein op 19-08-2025 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rindertb
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18:28
BforBank biedt 3 maanden 4% gegarandeerd op vrij opneembaar voor nieuwe klanten (tot 50k inleg). …
Muss ich auf meine Bfor+-Zinsen Steuern zahlen?
Ja, die erwirtschafteten Zinsen werden zum Zeitpunkt der Auszahlung von der Bank einbehalten*. *Die für Sie geltenden Steuern hängen davon ab, wo Sie Ihren steuerlichen Wohnsitz haben

Enig idee hoe dit voor Nederlanders uitpakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
rindertb schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 17:15:
[...]
Muss ich auf meine Bfor+-Zinsen Steuern zahlen?
Ja, die erwirtschafteten Zinsen werden zum Zeitpunkt der Auszahlung von der Bank einbehalten*. *Die für Sie geltenden Steuern hängen davon ab, wo Sie Ihren steuerlichen Wohnsitz haben

Enig idee hoe dit voor Nederlanders uitpakt?
Dat zou, op basis van het belastingverdrag en een juiste woonplaatsverklaring niet moeten gelden voor Nederlanders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
Voor de mensen die nog twijfelen over de maximale termijn van de actie rente bij Advanzia

// Bijna 4 maanden (geopend vorige week)
The campaign with special interest rate of 2.43 % effective is active as soon as you deposit at least 5000 EUR to your deposit account.

The deposit needs to be billed between the 1st of August 2025 and that 31st of August 2025.

The interest rate applies to the whole sum deposited, staring from the day when there are at least 5000 EUR deposited to the account.

The special campaign is then applied until the 30th of November 2025.

//
Heb ze gelijk ff gevraagd wanneer IP bij hun op de planning staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
Mailen, er staat ook geen fatsoenlijk post adres op (werkte 2 jaar geleden, en nu ook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rindertb
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18:28
wibblemoo schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 18:27:
[...]

Dat zou, op basis van het belastingverdrag en een juiste woonplaatsverklaring niet moeten gelden voor Nederlanders.
Waarom zou het geen wel heffing en zelf via aangifte moeten verrekenen kunnen zijn?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wibblemoo
Omdat Frankrijk geen bronbelasting heft over spaarrente voor niet-ingezetenen.
Pagina: 1 ... 155 ... 166 Laatste

Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.

Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.

Trade Republic heeft zijn eigen topic.

We willen hier geen persoonlijke updates zien, dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.

Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling