Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeeroam
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 13:19
ImperiumDC schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 11:31:
[...]

Ik heb dus de Bfor+ rekening geopened. En kreeg in de bevestigingsmail dit:

[...]

Kan ik die dan negeren omdat het niet op mij als niet ingezetene van toepassing is?
Tijdens het openen van de rekening heb je plechtig verklaard dat je inwoner bent van Nederland en met een digitale handtekening bekrachtigd. Lijkt mij dat je dan al genoeg hebt gedaan om geen bronbelasting te hoeven betalen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Divine Chlorine
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 24-10 17:42
ImperiumDC schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 11:31:
[...]

Ik heb dus de Bfor+ rekening geopened. En kreeg in de bevestigingsmail dit:

[...]

Kan ik die dan negeren omdat het niet op mij als niet ingezetene van toepassing is?
Ik heb via de chat in de Bfor app gevraagd of dit formulier van toepassing is op mij (als inwoner van Nederland) en kreeg het volgende antwoord: U hoeft het vrijstellingsformulier niet in te vullen omdat u geen belastingplichtige in Frankrijk bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rindertb
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:18
BforBank: Ik ben zo vrij geweest een overboeking rechtstreeks naar de spaar-IBAN te doen. RABO meldde dat dit instant zou zijn maar er komt niks aan. Herkent iemand dit? Ik vraag me af of dit niet mag. (richting giro-IBAN geen probleem)
Divine Chlorine schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 13:56:
[...]

Ik heb via de chat in de Bfor app gevraagd of dit formulier van toepassing is op mij (als inwoner van Nederland) en kreeg het volgende antwoord: U hoeft het vrijstellingsformulier niet in te vullen omdat u geen belastingplichtige in Frankrijk bent.
Dus we hebben dit antwoord vanuit de chat, het belastingverdrag én ik zie in de app onder de tab sparen —> tikken op veld Bfor+ —> onder spaarrekening beheren —> rente, letterlijk staan dat er geen belasting wordt ingehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rindertb
@Frankenstein Hoe zeker ben jij van winst op de ZEN-kaart? Ga je ervan uit dat je na 3 maanden kan opzeggen en daarmee 70 euro’s winst hebt? Ik kan alleen maar vinden dat je kan opzeggen. Denk ik - mijn Frans is niet zo goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coffeeroam
rindertb schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 19:40:
BforBank: Ik ben zo vrij geweest een overboeking rechtstreeks naar de spaar-IBAN te doen. RABO meldde dat dit instant zou zijn maar er komt niks aan. Herkent iemand dit? Ik vraag me af of dit niet mag. (richting giro-IBAN geen probleem)

[...]
Dus we hebben dit antwoord vanuit de chat, het belastingverdrag én ik zie in de app onder de tab sparen —> tikken op veld Bfor+ —> onder spaarrekening beheren —> rente, letterlijk staan dat er geen belasting wordt ingehouden.
Ik zie het niet letterlijk staan dat het belastingvrij is, maar je kunt het er wel uit concluderen. Ik zie (Google Translate) daar staan:
4% bruto jaarlijkse rente, onderworpen aan belasting- en socialezekerheidsaftrek, indien u in Frankrijk fiscaal inwoner bent, gegarandeerd gedurende 3 maanden tot een maximumbedrag van € 50.000.
Na deze periode of dit bedrag geldt het standaard Bfor+ spaarrekeningtarief. Dit tarief, geldig vanaf 16 mei 2025, bedraagt ​​1,20% bruto jaarlijkse rente, onderworpen aan belasting- en socialezekerheidsaftrek.
Dit tarief kan te allen tijde door de bank worden herzien.
Ik vroeg me ook al af of je niet rechtstreeks naar de Livret Bfor+ kon overmaken (zoals bij Openbank van/naar de open spaarrekening), maar durfde het niet te testen. Laat maar even weten graag of dat is gelukt.

• rindertb
Coffeeroam schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 11:56:
[...] Ik zie het niet letterlijk staan dat het belastingvrij is, maar je kunt het er wel uit concluderen. Ik zie (Google Translate) daar staan:

[...]Ik vroeg me ook al af of je niet rechtstreeks naar de Livret Bfor+ kon overmaken (zoals bij Openbank van/naar de open spaarrekening), maar durfde het niet te testen. Laat maar even weten graag of dat is gelukt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SgvNZVY2ZH7fno9-_M5Fy-VxnHY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Tqi2UepMkgcSSLw1YM3yiLFc.png?f=fotoalbum_large

Rabo denkt dat de IP overboeking ergens hangt. Onderzoek is gestart.
Edit: ze hebben trouwens na mijn 2e boeking naar de Giro mijn rekening geblokkeerd - en na mijn belletje weer vrijgegeven. Hetzelfde herhaalde zich na mijn (enige) poging naar de livret over te boeken.

Edit 2: misschien voor anderen ook prettig: FAQ auf Deutsch. Je kunt ook prima met de Duitse klantenservice bellen.

[ Voor 18% gewijzigd door rindertb op 28-08-2025 12:53 ]

• Coffeeroam
rindertb schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 12:05:
[...]
[Afbeelding]

Rabo denkt dat de IP overboeking ergens hangt. Onderzoek is gestart.
Edit: ze hebben trouwens na mijn 2e boeking naar de Giro mijn rekening geblokkeerd - en na mijn belletje weer vrijgegeven. Hetzelfde herhaalde zich na mijn (enige) poging naar de livret over te boeken.

Edit 2: misschien voor anderen ook prettig: FAQ auf Deutsch. Je kunt ook prima met de Duitse klantenservice bellen.
Mijn app spreekt alleen Frans met mij. Heb jij dan ook een Duitse IBAN? Dan zal de tekst speciaal op de Duitse situatie zijn gericht, denk ik.

• rindertb
Coffeeroam schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 12:56:
[...]Mijn app spreekt alleen Frans met mij. Heb jij dan ook een Duitse IBAN? Dan zal de tekst speciaal op de Duitse situatie zijn gericht, denk ik.
Ik heb op mijn iPad de app in het Duits. Op mijn Android telefoon is het Frans. Raadselachtig. De klantenservice beweerde dat de laatstgenoemde app mee zou gaan als ik mijn telefoon op Duits zou schakelen. Ik heb een Franse IBAN. De tekst is ook in het Frans hetzelfde: Épargne —> Livret Bfor+ —> Gérer mon livret —> Intérèts.

[ Voor 11% gewijzigd door rindertb op 28-08-2025 13:06 ]

• Tukkie
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 15:17
Is bij meerdere mensen die de verlengde Advanzia actie van 3% hebben tot en met 31 aug gister/vandaag een bedrag bijgeschreven dat niet in de pas loopt, want lager is, dan het bedrag dat eind aug aan rente zou moeten worden uitgekeerd? Het bedrag is (nog) niet genoemd onder transactions.

[ Voor 14% gewijzigd door Tukkie op 28-08-2025 14:51 ]

• Divine Chlorine
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 24-10 17:42
Tukkie schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 14:47:
Is bij meerdere mensen die de verlengde Advanzia actie van 3% hebben tot en met 31 aug gister/vandaag een bedrag bijgeschreven dat niet in de pas loopt, want lager is, dan het bedrag dat eind aug aan rente zou moeten worden uitgekeerd? Het bedrag is (nog) niet genoemd onder transactions.
Ik zag eergisteren ook een vreemd "bijschrift" staan m.b.t. rente gedateerd 26/08. Het werd niet meegenomen in het totaalbedrag en de rente was ook lager dan hij zou moeten zijn. Als ik vandaag kijk, dan is dat bijschrift verdwenen ?

[ Voor 5% gewijzigd door Divine Chlorine op 28-08-2025 16:29 ]

• Coffeeroam
Tukkie schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 14:47:
Was me ook opgevallen. Er was een rentebeschrijving met datum 25/8. Te vroeg dus (en het bedrag was proportioneel lager). Vandaag is die rentebeschrijving weer geheel verdwenen (ook uit het saldo verdwenen). Wel vreemd. Ze waren blijkbaar iets aan het "oefenen". Ik neem aan dat we op 1/9 alsnog de gewone maandrente krijgen.

• Coffeeroam
rindertb schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 12:59:
[...]
Ik heb op mijn iPad de app in het Duits. Op mijn Android telefoon is het Frans. Raadselachtig. De klantenservice beweerde dat de laatstgenoemde app mee zou gaan als ik mijn telefoon op Duits zou schakelen. Ik heb een Franse IBAN. De tekst is ook in het Frans hetzelfde: Épargne —> Livret Bfor+ —> Gérer mon livret —> Intérèts.
Merkwaardig. Ik heb ook een Franse IBAN, maar een andere tekst over de rente (in mijn app; de tekst die ik om 11:56 heb weergegeven (in vertaling)).

In het Frans staat daar:
4 % brut annuel soumis aux prelevements fiscaux et
sociaux, si vous etes resident fiscal français, garantis
pendant 3 mois pour un montant de 50 000 €
maximum.
Au-dela de cette periode ou de ce montant, le taux
standard du Livret d'epargne Bfor+ est applique. Ce
taux, en vigueur au 16 mai 2025, est de 1,20 % brut
annuel soumis aux prelevements fiscaux et sociaux.
II est susceptible d'etre revise a tout moment par
la banque.

• Juan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:36
Hier staat er nog wel een rente bij boeking van 25 augustus, dat klopt totaal niet met de afgesproken rente.

Is hier dus nog niet teruggedraaid, maar staat ook tussen de mutaties
na wat nagereken, is het toch wel het juiste percentage, maar dan voor maar 1 dag.

[ Voor 18% gewijzigd door Juan op 28-08-2025 17:15 ]

Vertrouwen is goed, controle nog beter

• rindertb
Coffeeroam schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 16:46:
[...]

Merkwaardig. Ik heb ook een Franse IBAN, maar een andere tekst over de rente (in mijn app; de tekst die ik om 11:56 heb weergegeven (in vertaling)).

In het Frans staat daar:

[...]
Inderdaad merkwaardig. Enfin, als ze maar weten dat je hier belastingplichtig bent.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frankenstein
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 26-10 10:41
rindertb schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 19:47:
@Frankenstein Hoe zeker ben jij van winst op de ZEN-kaart? Ga je ervan uit dat je na 3 maanden kan opzeggen en daarmee 70 euro’s winst hebt? Ik kan alleen maar vinden dat je kan opzeggen. Denk ik - mijn Frans is niet zo goed.
15.2 in het document Contrat carte BforZEN; de opzegging door de klant wordt binnen 30 dagen verwerkt. Dus m.i. kun je na bijschrijving van de bonus opzeggen. Lijkt me dat je dan enige maanden je kleine contributie aan de kaart voldoet en er dus nog wel iets van 60 over blijft.

[ Voor 16% gewijzigd door Frankenstein op 28-08-2025 22:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:00
Met ingang van vandaag nieuwe rentes bij Credit Europe / Nexent: deposito's en vrij opneembaar is nu 1,25%. Nieuwe klanten 2,75% voor 3 maanden. Omdat de rentes al enige tijd laag zijn heb ik er nauwelijks saldo staan en weet ik niet wat de oude rentes waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roncom
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 26-10 09:40
Bij mij is het ook gelukt om een Bfor en Bfor+ te openen. T/m 30-11 4% rente.

Ik heb op dit moment een rekening bij Advanzia. Is het verstandig om daar vandaag al geld van over te laten storten of dit pas na het weekend te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Roncom schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 12:03:

Ik heb op dit moment een rekening bij Advanzia. Is het verstandig om daar vandaag al geld van over te laten storten of dit pas na het weekend te doen?
Ik zou wachten tot na het weekend, zeker indien je Bfor nog niet getest hebt. Stortingen en opnames. Krijg je niet pas rente vanaf de 16de ? Dan zou ik nog langer wachten, tot de 12de ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander12
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 17:24
Garantibank
Gisteren vroeg in de middag overboeking gedaan naar mijn tegenrekening bij ing. Bedrag is nog steeds niet bijgeschreven
Dit is toch meestal na een paar uur ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Sander12 schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 12:19:
Garantibank
Gisteren vroeg in de middag overboeking gedaan naar mijn tegenrekening bij ing. Bedrag is nog steeds niet bijgeschreven
Dit is toch meestal na een paar uur ?
Ja, dat is meestal binnen een paar uur. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:30

Als ik onderstaande post mag geloven: beter om de euros 1 september daar te hebben staan?

Frankenstein in "Het spaartopic - Deel 4"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
wibblemoo schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 12:24:
[...]

Als ik onderstaande post mag geloven: beter om de euros 1 september daar te hebben staan?

Frankenstein in "Het spaartopic - Deel 4"
Dat klopt, maar het geld staat nu bij advanzia, dus ik zou niet verwachten dat dat lukt.
Ik denk trouwens dat @Frankenstein zich vergist over opnames. Logisch zou zijn dat saldo rente geeft tot de voorgaande 1ste of 16de. Dat maakt Bfor wel een tricky bank. Maar ik kan het ook fout hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rindertb
W1ck1e schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 12:29:
Ik denk trouwens dat @Frankenstein zich vergist over opnames. Logisch zou zijn dat saldo rente geeft tot de voorgaande 1ste of 16de. Dat maakt Bfor wel een tricky bank. Maar ik kan het ook fout hebben.
Einzahlungen werden ab dem 1. Tag der zwei Wochen nach ihrem Transaktionsdatum (d. h. dem 16. desselben Monats oder dem 1. des Folgemonats) verzinst.

Abgehobene Beträge werden ab dem letzten Tag der zweiwöchigen Frist, in der die Abhebung erfolgt, nicht mehr verzinst (d. h. ab dem 1. oder 16. des Monats).

Bei Schließung des Bfor+ Tagesgeldkontos werden die Zinsen berechnet, die von der Bank bis zum zweiwöchigen Zeitraum vor dem Schließungsdatum festgelegt werden. Diese Zinsen werden dem Konto am Tag der Schließung gutgeschrieben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
rindertb schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 12:35:
[...]
Einzahlungen werden ab dem 1. Tag der zwei Wochen nach ihrem Transaktionsdatum (d. h. dem 16. desselben Monats oder dem 1. des Folgemonats) verzinst.

Abgehobene Beträge werden ab dem letzten Tag der zweiwöchigen Frist, in der die Abhebung erfolgt, nicht mehr verzinst (d. h. ab dem 1. oder 16. des Monats).

Bei Schließung des Bfor+ Tagesgeldkontos werden die Zinsen berechnet, die von der Bank bis zum zweiwöchigen Zeitraum vor dem Schließungsdatum festgelegt werden. Diese Zinsen werden dem Konto am Tag der Schließung gutgeschrieben.
Dan heb ik het mis, maar dan kan je dubbel rente krijgen. Bij Bfor terwijl het geld al weg is, en bij de bank waar het dan wel staat. Opmerkelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rindertb
W1ck1e schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 12:40:
[...]
Dan heb ik het mis, maar dan kan je dubbel rente krijgen. Bij Bfor terwijl het geld al weg is, en bij de bank waar het dan wel staat. Opmerkelijk.
@Frankenstein meldde dat je over zoiets als 25 dagen rente kan krijgen terwijl het geld er maar 5 op hoeft te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harbo
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Ik heb bfor rekening uiteindelijk bij 2de poging geopend gekregen (weer 1ste pagina van de VA en nu gaat wel door). Gisteren op mijn telefoon Bfor aap in Duits voor elkaar gekregen en nu email dat rekening geopend is. E 10 van Rabo ging daar meteen (IP). Nu aanvraag met die E 10 om spaarrekening te openen. Hoe lang duurt dit ongeveer?

Kan ik deze app ook op een ander telefoon (2de) installeren? Via Bank portaal is Bfor niet te gebruiken?

Edit : Ik zie dat spaarrekening geopend is. Ik neem aan dat transacties ook direct naar deze rekening kunnen zonder tussenkomst van de Bfor hoofdrekening (net als bij Klarna).

[ Voor 16% gewijzigd door Harbo op 29-08-2025 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
rindertb schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 12:44:
[...]
@Frankenstein meldde dat je over zoiets als 25 dagen rente kan krijgen terwijl het geld er maar 5 op hoeft te staan.
Ik vind dat voor de bank zelf geen goed beleid.
Ik stort de 30ste, rente vanaf de 1ste
Ik neem op de 2de, rente tot de 15de
Ik zet het geld op een andere bank, nog eens rente.
Herhalen op de 14de en 16de.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Hoe werkt de identificatie bij Bforbank? Is er een verplichte app?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harbo
  • Niet online
Zo te zien de enige manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rindertb
W1ck1e schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 12:48:
[...]

”Ja, dat klinkt bizar en ongeloofwaardig,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Klanten die zeker weten dat het klopt kunnen het natuurlijk testen. En dan hier de uitkomst melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeeroam
W1ck1e schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 12:48:
[...]

Dat is zéker heel maf. Je zou denken dat een neobank sneller kan reageren op saldoveranderingen. Het lijkt wel een stoomboot.
Maar we kunnen er ook profijt van hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rindertb
W1ck1e schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 13:14:
[...]

Klanten die zeker weten dat het klopt kunnen het natuurlijk testen. En dan hier de uitkomst melden.
Net even gebeld: de informatie op de site is fout. Men gaat dit corrigeren. De dame die ik aan de lijn had meldt dat deze manier van rente berekenen in Frankrijk standaard is: vergoeding begint per de volgende tweewekelijkse periode en EINDIGT bij opname aan het BEGIN van de tweewekelijkse periode waarin je opneemt.

[ Voor 0% gewijzigd door Zr40 op 03-09-2025 11:18 . Reden: Op verzoek doorgestreept ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
rindertb schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 13:21:
[...]
Net even gebeld: de informatie op de site is fout. Men gaat dit corrigeren. De dame die ik aan de lijn had meldt dat deze manier van rente berekenen in Frankrijk standaard is: vergoeding begint per de volgende tweewekelijkse periode en EINDIGT bij opname aan het BEGIN van de tweewekelijkse periode waarin je opneemt.
Werkelijk ?
;)
Dus de vergissing zat bij de bank, niet bij @Frankenstein

[ Voor 6% gewijzigd door W1ck1e op 29-08-2025 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeeroam

Vóór 1 september dus. Dat is eigenlijk alleen vandaag nog te doen; volgens mij gebeurt er niks in het weekend bij BFOR.
Als je 1 september niet haalt, even wachten met storten tot 12 september (vrijdag). Niet langer wachten, want anders haal je de stoomboot van 15 september niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Aangezien je bij opnames geen rente krijgt vanaf de 1ste dag van de maandhelft tot de dag van opname, je geld dan een beetje gegijzeld is. Hoe variabel is de rente bij Bfor ? Ook midden in zo'n periode ?

Dit speelt niet tijdens de actie periode van 3 maanden, maar toch.

[ Voor 14% gewijzigd door W1ck1e op 29-08-2025 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeeroam
W1ck1e schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 13:30:
Aangezien je bij opnames geen rente krijgt vanaf de 1ste dag van de maandhelft tot de dag van opname, je geld dan een beetje gegijzeld is. Hoe variabel is de rente bij Bfor ? Ook midden in zo'n periode ?
De rente is constant tot einde actieperiode.
Je geld is niet gegijzeld, je mág het te allen tijde opnemen, alleen is het dus voordelig om je opname een beetje goed te timen.
Dan is Bunq gratis bankrekening wel erger, met maar 2x per maand opnemen. Neem je per ongeluk te weinig op, moet je wachten tot de volgende maand. Bovendien geen 4%, he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harbo
  • Niet online
Op welke (tegen)rekening mag het geld opgenomen worden (Bfor)? Is dit een willekeurig IBAN of zit er een controle op naam van de tegenrekening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rindertb
Harbo schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 13:51:
Op welke (tegen)rekening mag het geld opgenomen worden (Bfor)? Is dit een willekeurig IBAN of zit er een controle op naam van de tegenrekening?
Je kunt vanaf de Bfor+ alleen overboeken naar een Duitse of Franse IBAN op eigen naam. Als je die niet hebt, is alleen intern overboeken mogelijk.
Edit: vergeet het maar, ik heb een Duitse IBAN maar krijg de foutmelding dat alleen Duitse IBANS kunnen worden toegevoegd … Blijft alleen intern overboeken over.

[ Voor 17% gewijzigd door rindertb op 29-08-2025 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harbo
  • Niet online
Ik heb een Franse IBAN van mijn Bfor giro. Op Bfor+ heb ik nu E 10 die hadig nodig om Bfor+ te openen. Als ik deze E 10 van Bfor+ wilt intern overboeden naar mijn Bfor (Franse) giro dan zegt hij dat ik minimaal E 10 moet hebben op mijn Bfog Giro. Dat betekent dat je Bfor+ nooit leeg mag hebben of zie ik het verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeeroam
Harbo schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 14:04:
Ik heb een Franse IBAN van mijn Bfor giro. Op Bfor+ heb ik nu E 10 die hadig nodig om Bfor+ te openen. Als ik deze E 10 van Bfor+ wilt intern overboeden naar mijn Bfor (Franse) giro dan zegt hij dat ik minimaal E 10 moet hebben op mijn Bfog Giro. Dat betekent dat je Bfor+ nooit leeg mag hebben of zie ik het verkeerd?
Ging bij mij wel goed. Er stond €310 (omdat €300 daar neerzetten ook nog €50 bonus oplevert Tijdens het openen van de Bfor+ heb ik die ingelegd. Dus misschien moet er wel wat overblijven op de lopende rekening.

Nog wel even een minpuntje. Gisteren om 14:00 geld overgemaakt van ING naar Bfor. Het is er nu (14:30) nog steeds niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Coffeeroam schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 13:35:
[...]

De rente is constant tot einde actieperiode.
Klopt, zie mijn laatste regel.
Je geld is niet gegijzeld, je mág het te allen tijde opnemen, alleen is het dus voordelig om je opname een beetje goed te timen.
...
Vandaar "een beetje gegijzeld"

Over bunq: omdat je bij stortingen de eerste dag geen rente opbouwt spaar ik daar nu als laatste. Opnames doe ik daar zo weinig mogelijk (als andere spaarrekeningen uitgeput zijn)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rindertb
@Coffeeroam: BforBank lust geen overboekingen rechtstreeks naar de spaarrekening. Die van mij komt retour. Overigens zijn, ook hele hoge, bedragen vanaf Rabo instant op de giro. ING heeft, serieus, al jaren op de site staan dat instant binnen Europa ‘binnenkort’ mogelijk wordt. Ik moet nog zien of ze oktober wel halen.

[ Voor 3% gewijzigd door rindertb op 29-08-2025 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogers
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 23-10 00:12
Dus Bfor kan ook in het Duits geopend worden?
Dat zou €200 zijn als ik mijn net geopende Consors opsplit of ik moet wachten tot Consors afloopt over 3 maanden en hopen dat de Bfor actie er nog is. Dilemma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogers
Weet iemand wat er gebeurt met opgebouwde rente als je een openbank rekening sluit? Krijg het niet gevonden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rindertb
Rogers schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 14:45:
Dus Bfor kan ook in het Duits geopend worden? …
Als je zorgt dat je app in het Duits wordt weergegeven, ja. Nog mooier is dat je ook de Duitse helpdesk kan bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harbo
  • Niet online
Coffeeroam schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 14:30:
[...]

Ging bij mij wel goed. Er stond €310 (omdat €300 daar neerzetten ook nog €50 bonus oplevert Tijdens het openen van de Bfor+ heb ik die ingelegd. Dus misschien moet er wel wat overblijven op de lopende rekening.

Nog wel even een minpuntje. Gisteren om 14:00 geld overgemaakt van ING naar Bfor. Het is er nu (14:30) nog steeds niet.
Volgens mij moet op de bfor giro altijd E 10 staan wss omdat er koppeling is qua minimum bedrag met bfor+?

Dus mijn situatie is:

Bfor giro E 0
Bfor+ (spaar) E 10

E 10 van Bfro+ naar Bfor giro resulteert in een foutmelding dak ik E 10 (minimaal) moet hebben op Bfor+ om E 10 van Bfor+ (spaar) over te maken naar Bfor Giro (en dan verder naar mijn Rabo tegenrekening).

Met andere woorden E 10 moet altijd staan op Bfor+ rekening.

[ Voor 3% gewijzigd door Harbo op 29-08-2025 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devriesjande
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:45
Rogers schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 14:49:
Weet iemand wat er gebeurt met opgebouwde rente als je een openbank rekening sluit? Krijg het niet gevonden
Dat weet ik ook niet. Maar waarom niet wachten tot de rente uitgekeerd is? Dan de rente overboeken en de rekening sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogers
devriesjande schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 14:54:
[...]

Dat weet ik ook niet. Maar waarom niet wachten tot de rente uitgekeerd is? Dan de rente overboeken en de rekening sluiten.
Ja kan ook. Maar de rekening zo vlug mogelijk sluiten om in de toekomst weer gebruik van een eventuele actie te kunnen maken leek mij beter als het niet omslachtig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeeroam
rindertb schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 14:43:
@Coffeeroam: BforBank lust geen overboekingen rechtstreeks naar de spaarrekening. Die van mij komt retour. Overigens zijn, ook hele hoge, bedragen vanaf Rabo instant op de giro. ING heeft, serieus, al jaren op de site staan dat instant binnen Europa ‘binnenkort’ mogelijk wordt. Ik moet nog zien of ze oktober wel halen.
Goed om te weten. Gelukkig ook niet geprobeerd.
Ik had gisteren 3 overboekingen van ING naar de lopende rekening bij Bfor. De eerste twee kwamen dezelfde dag aan. De derde (om 14:00 uur) is nu, 25 uur later, nog steeds niet aangekomen. Dus het is per overboeking verschillend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:25
Rogers schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 14:56:
[...]

Ja kan ook. Maar de rekening zo vlug mogelijk sluiten om in de toekomst weer gebruik van een eventuele actie te kunnen maken leek mij beter als het niet omslachtig is.
OpenBank kent geen afkoelperiode waarna je weer als nieuwe klant gezien wordt.
Er zijn ideeën dat het zou lukken als je een nieuwe ID hebt ontvangen nadat je oude verlopen is, maar er is nog geen bewijs dat het dan wel lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harbo
  • Niet online
Bfor ook op mij 2de telefoon geinstalleerd (ook in Duits). Procedure is simpel :

1. Je email adres invoeren
2. Gezichtsherkenning doen
3. Wachtwoord (pin) invoeren

Werkt blijkbaar op beide telefoons tegelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogers
GroteVoet459 schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 15:27:
[...]

Er zijn ideeën dat het zou lukken als je een nieuwe ID hebt ontvangen nadat je oude verlopen is, maar er is nog geen bewijs dat het dan wel lukt.
Oh dacht dat ik dat eens gekezen had hier. Jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankenstein
Door dus op de juiste dagen te schuiven tussen Bfor en bvb. Advanzia kun je ca. 6% rente krijgen.... Maar welke spaarrekening met IP geeft eigenlijk de hoogste (actie-) rente?

Gedachte van vandaag: er zijn landen waar ze van die extra cadeautjes veel kunnen doen. Denk in de EU aan Roemenië, Bulgarije...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frankenstein
GroteVoet459 schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 15:27:
[...]

Je kunt 1 jaar na sluiting weer als nieuwe klant bij OB terecht. Eigen ervaring en mij bevestigd door OB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankenstein
rindertb schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 13:21:
[...]
Huh? Staat toch in de voorwaarden...

Les sommes retirées cessent de produire des intérêts à partir du dernier jour de la fin de la
quinzaine au cours de laquelle intervient le retrait (soit le 1er ou le 16 du mois).

Over opgenomen bedragen wordt geen rente meer berekend vanaf de laatste dag van de twee weken waarin de opname plaatsvindt (de 1e of de 16e van de maand).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rindertb
Frankenstein schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 17:44:
[...]

Les sommes retirées cessent de produire des intérêts à partir du dernier jour de la fin de la
quinzaine au cours de laquelle intervient le retrait (soit le 1er ou le 16 du mois).

Over opgenomen bedragen wordt geen rente meer berekend vanaf de laatste dag van de twee weken waarin de opname plaatsvindt (de 1e of de 16e van de maand).
Duitstalige helpdesk meldde dit. If it’s too good to be true …

Is die cadeaubonnentoestand trouwens wat volgens jou? Of zoals ik vermoed de moeite niet? Ik begrijp niet wat het inhoudt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ImperiumDC
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 13-09 22:44
Als ik vanavond nog een bedrag overmaak naar Bforbank, en laten we zeggen worst case scenario komt het bedrag maandag de 1ste aan op de Livret Bfor+ bijgeschreven. Zou het dan nog gelden voor de 4% de eerste 2 weken?

( Had het eerder op de dag willen doen maar blijkbaar moet je 4 uren wachten voordat je nieuwe daglimiet voor overschrijvingen ingaat )

Update: Het is gelukt, instant payment en het staat al op de Livret Bfor +, ruim voor de 1ste van de maand.

[ Voor 36% gewijzigd door ImperiumDC op 29-08-2025 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rindertb
ImperiumDC schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 18:17:
Als ik vanavond nog een bedrag overmaak naar Bforbank, en laten we zeggen worst case scenario komt het bedrag maandag de 1ste aan op de Livret Bfor+ staat bijgeschreven. Zou het dan nog gelden voor de 4% de eerste 2 weken?
Worst case scenario, of erger, wordt het sowieso als je vanavond overmaakt en je bank ondersteunt geen IP.

Dit staat er in het Duits in de faq:
‘Einzahlungen werden ab dem 1. Tag der zwei Wochen nach ihrem Transaktionsdatum (d. h. dem 16. desselben Monats oder dem 1. des Folgemonats) verzinst.’

Maar ja, daar staat wel meer …

‘Unser Team ist telefonisch für Sie da. Montags bis freitags von 8 bis 21 Uhr und samstags von 9 bis 18 Uhr.’

0049 800/0721010

[ Voor 30% gewijzigd door rindertb op 29-08-2025 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:42

sanook

_/-\o_

Wat zou je verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Iets anders dan uitkeren en overmaken naar een andere rekening (bij een andere bank) lijkt mij niet te bedoeling. Ik heb geen ervaring met OpenBank, maar het lijkt mij te verwachten. Wat had je zelf in gedachten ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sander12
Opname garantibank van donderdagmiddag 1300 uiteindelijk vrijdagmiddag 16.50 bij ing aangekomen.
Nog vrijdagmiddag contact opgenomen met Garanti of er wat mis was. Kosten voor onderzoek naar vermiste betaling worden op de klant verhaald. Bizar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ImperiumDC
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 13-09 22:44
Sander12 schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 22:42:
Opname garantibank van donderdagmiddag 1300 uiteindelijk vrijdagmiddag 16.50 bij ing aangekomen.
Nog vrijdagmiddag contact opgenomen met Garanti of er wat mis was. Kosten voor onderzoek naar vermiste betaling worden op de klant verhaald. Bizar.
Is het dan niet een beetje voorbarig om gelijk dan de bank te bellen?
Hebben ze nog aangegeven wat je aan kosten zou kunnen verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Nu online
Hmm, mijn testopname van € 1,- stond binnen een uur bij ING.... Raisin naar ING duurt daarentegen wel een werkdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander12
ImperiumDC schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 22:45:
[...]

Is het dan niet een beetje voorbarig om gelijk dan de bank te bellen?
Hebben ze nog aangegeven wat je aan kosten zou kunnen verwachten?
Het lijkt me niet voorbarig de bank te bellen als in normale gevallen de overboeking binnen 2 uur binnen is op de tegenrekening en het nu al 24 uur was. Is heb gewoon gevraagd of er iets mis was aan hun kant.
De waarschuwing was dat als ze een onderzoek instellen de kosten worden verhaald op de klant (tenzij zij fout zijn neem ik aan). Ik moest ook nog een printscreen maken van mijn overboeking en per onbeveiligde mail naar ze toesturen. Alsof ze dat zelf niet kunnen zien......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander12
DjoeC schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 22:48:
[...]

Hmm, mijn testopname van € 1,- stond binnen een uur bij ING.... Raisin naar ING duurt daarentegen wel een werkdag.
normaal gaat dit ook altijd goed. Maar nu dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Ik houd bij hoelang overboekingen duren. Garantibank naar ING is bij mij meestal binnen een uur of 3. Belangrijke opnames doe ik zoveel mogelijk in de ochtend. Maar op zich was je op tijd en had het goed moeten gaan.

Het is wel eens voorgekomen dat het saldo bij Garanti nog niet was gedaald (na 1 uur ofzo), dan wil ik wel even bellen want dan is de opdracht nog niet in gang gezet, en dan kunnen ze dat even forceren. Dat is niet iets dat geld kost.

[ Voor 17% gewijzigd door W1ck1e op 30-08-2025 08:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeeroam
Frankenstein schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 17:44:
[...]

Dat is duidelijke taal in die voorwaarden. Die zullen ze moeten aanpassen als dit niet hun bedoeling was (wat ze telefonisch inderdaad lijken te zeggen). Als ze het niet aanpassen en je mist 14 dagen rente, kun je een beroep doen op de voorwaarden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
Coffeeroam schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 09:02:
[...]

Dat is duidelijke taal in die voorwaarden. Die zullen ze moeten aanpassen als dit niet hun bedoeling was (wat ze telefonisch inderdaad lijken te zeggen). Als ze het niet aanpassen en je mist 14 dagen rente, kun je een beroep doen op de voorwaarden.
Ik vind het niet logisch, maar het lijkt er wel op dat het zo is (rente tot het einde van de periode waarin je het bedrag hebt opgenomen).

fragmentje van een "chatgpt gesprek": "Dat lijkt misschien “te gunstig”, maar zo werken die oude Franse spaarregels inderdaad"

Ook van chatgpt:
bepaalde banken in Frankrijk moeten zich aan die regel houden. Bfor doet dat vrijwillig (of dadelijk niet meer)

Als je binnen Frankrijk spaart bij banken die zich aan die regel houden, krijg je geen dubbele rente. Want er is geen overlap.

Wij als Nederlanders kunnen echter gebruik maken van het systeem door het geld over te maken naar een rekening waar je vanaf de dag van storten rente opbouwt.

[ Voor 24% gewijzigd door W1ck1e op 30-08-2025 21:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rindertb
W1ck1e schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 09:08:
[...]

Ik vind het niet logisch, maar het lijkt er wel op dat het zo is (rente tot het einde van de periode waarin je het bedrag hebt opgenomen).

fragmentje van een "chatgpt gesprek": "Dat lijkt misschien “te gunstig”, maar zo werken die oude Franse spaarregels inderdaad"

Ook van chatgpt:
bepaalde banken in Frankrijk moeten zich aan die regel houden. Bfor doet dat vrijwillig (of dadelijk niet meer)

Als je binnen Frankrijk spaart bij banken die zicht aan die regel houden, krijg je geen dubbele rente. Want er is geen overlap.

Wij als Nederlanders kunnen echter gebruik maken van het systeem door het geld over te maken naar een rekening waar je vanaf de dag van storten rente opbouwt.
Ik heb nog maar eens gebeld. Stéphane: “Had ik u niet eerder aan de lijn?” Ik heb deze keer volgehouden totdat hij ineens een inzicht leek te hebben en onderscheid maakte tussen een gedeeltelijke opname en een van het hele saldo. Bij gedeeltelijke opname zou doorbetaling van de rente wel eens het geval kunnen zijn. Hij gaat tweedelijns navragen.

Praktisch gezien is het wel een gigantisch gedoe. Als je 49990 instant tussen beide rekeningen kan overboeken is het nog te overzien.

Vanaf 9 oktober: Possibilité de modifier ses plafonds de virements instantanés en toute autonomie depuis l’application, à la hausse ou à la baisse, selon vos besoins.

[ Voor 12% gewijzigd door rindertb op 30-08-2025 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
Er werd een paar dagen geleden gesproken over Advanzia dat ze de rente op een vreemde datum uitgekeerd hebben. Maar ook dat het weer gecorrigeerd zou zijn.

Hier is de rente bijschrijving van 1 dag nog steeds blijven staan.
Niemand die een aanvulling van rente heeft ontvangen (met datum 31-8)?
Wel vreemd dat ze de rente zo vroeg uitkeren. In het begin deed Advanzia wel de rente op 28e maandelijks uitkeren (2013) maar niet de 25e al.
Of ze gaan voortaan wekelijks uitkeren, dat is goed

[ Voor 6% gewijzigd door Juan op 30-08-2025 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rindertb
Juan schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 11:19:
Er werd een paar dagen geleden gesproken over Advanzia dat ze de rente op een vreemde datum uitgekeerd hebben. Maar ook dat het weer gecorrigeerd zou zijn.

Wel vreemd dat ze de rente zo vroeg uitkeren. In het begin deed Advanzia wel de rente op 28e maandelijks uitkeren (2013) maar niet de 25e al.
Bij mij is de rente voor de hele maand al verwerkt in het saldo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Juan schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 11:19:

Mijn saldo is wel verhoogd met (9 cent meer dan) de verwachte rente, maar ik zie daar geen transactie bij. Dus nog geen valuta datum.

edit: mijn eerste storting was 30 mei
op 3 juni had ik meer dan 5000 euro saldo. spannend wat mijn rente voor september zal zijn

edit 1 sept: rente is bijgeschreven (wel die 9 cent meer dan zelf berekend)

[ Voor 12% gewijzigd door W1ck1e op 01-09-2025 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeeroam
W1ck1e schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 11:33:
[...]

Mijn saldo is wel verhoogd met (9 cent meer dan) de verwachte rente, maar ik zie daar geen transactie bij. Dus nog geen valuta datum.
Inderdaad, bij mij ook. De rente zit al in het saldo, deze rente is ook correct nu, maar staat (nog) niet bij af- en bijschrijvingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
Ik kan maandag/dinsdag nog even kijken , anders stuur ik ff een mail naar ze.
Op de 25e is wel mijn eerste storting gedaan. Kan zijn dat ze de Openbank methode gaan toepassen. (die doen dat toch ook, op start datum de rente uitkeren)
Dat je je rente krijgt van 25 t/m 25e iedere keer. Op zich niet erg, maar dan hadden ze dat even moeten zeggen, dat ze veranderd hebben. Er is wel op schrift beloofd t/m 30 november 2,43%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeeroam
rindertb schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 09:54:
[...]

Vanaf 9 oktober: Possibilité de modifier ses plafonds de virements instantanés en toute autonomie depuis l’application, à la hausse ou à la baisse, selon vos besoins.
Wat zijn dan nu eigenlijk de limieten voor directe overboekingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rindertb
Coffeeroam schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 12:18:
[...]

Wat zijn dan nu eigenlijk de limieten voor directe overboekingen?
Ik dacht 3x pd met max 500

Ik zit nu te kijken naar mijn verplaatsingsopties. Openbank, dixit helpdesk, begint ook per oktober met IP. Klarna heeft als probleempje dat volgens Riksgalden alleen Klarna saldo verzekerd is en bij TR heb ik geen trek in dat automatisch beleggen van hun.

[ Voor 37% gewijzigd door rindertb op 30-08-2025 12:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

Juan schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 12:12:
Op de 25e is wel mijn eerste storting gedaan. Kan zijn dat ze de Openbank methode gaan toepassen. (die doen dat toch ook, op start datum de rente uitkeren)
Dat je je rente krijgt van 25 t/m 25e iedere keer. Op zich niet erg, maar dan hadden ze dat even moeten zeggen, dat ze veranderd hebben. Er is wel op schrift beloofd t/m 30 november 2,43%
Je speculeert alleen maar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroteVoet459
rindertb schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 12:19:
[...]
Klarna heeft als probleempje dat volgens Riksgalden alleen Klarna saldo verzekerd is en bij TR heb ik geen trek in dat automatisch beleggen van hun.
Waar heb je dat gelezen van die Riksgalden-opmerking, dat het geld op de Flex spaarrekening niet mee zou tellen bij het DGS?

En na 3 jaar bij Trade Republic nog geen enkele belegging via hun gedaan - dat gaat niet "automatisch", daar moet je wat voor doen. Als je bedoelt dat je spaargeld in money funds gezet kan worden - dat is volgens mij bij nog geen enkele Nederlander gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpandroid
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 12:59
rindertb schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 12:19:
[...]
Ik dacht 3x pd met max 500

Ik zit nu te kijken naar mijn verplaatsingsopties. Openbank, dixit helpdesk, begint ook per oktober met IP. Klarna heeft als probleempje dat volgens Riksgalden alleen Klarna saldo verzekerd is en bij TR heb ik geen trek in dat automatisch beleggen van hun.
Ik heb het zojuist nog nagekeken bij zowel Klarna als Riksgälden en alle spaargeld, tot het gestelde maximum, valt gewoon onder de deposito garantie.
Zie ook:
https://www.riksgalden.se...er-institutions/?s=klarna
https://www.klarna.com/nl/vaste-rekening/
Ik ben dan ook benieuwd waarop jouw uitspraak gebaseerd is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:45

mb1

snip: offtopic

[ Voor 87% gewijzigd door We Are Borg op 31-08-2025 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeeroam
mb1 schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 18:03:
Iemand hier ervaring mee?
https://fortus.nl/investeren/
Rente 7 tot 8,5% bij 3 jaar.
Dat is geen spaarrekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rindertb
GroteVoet459 schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 17:35:
[...]

Waar heb je dat gelezen van die Riksgalden-opmerking, dat het geld op de Flex spaarrekening niet mee zou tellen bij het DGS?

En na 3 jaar bij Trade Republic nog geen enkele belegging via hun gedaan - dat gaat niet "automatisch", daar moet je wat voor doen. Als je bedoelt dat je spaargeld in money funds gezet kan worden - dat is volgens mij bij nog geen enkele Nederlander gebeurd.
Over als TR dat besluit en of dit al dan niet heffing voor het hogere tarief betekent is in deze draad al veel gezegd … Weet jij met zekerheid dat ze het voor Nederlanders niet zullen doen?
mpandroid schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 18:01:
[...]

Ik heb het zojuist nog nagekeken bij zowel Klarna als Riksgälden en alle spaargeld, tot het gestelde maximum, valt gewoon onder de deposito garantie.
Zie ook:
https://www.riksgalden.se...er-institutions/?s=klarna
https://www.klarna.com/nl/vaste-rekening/
Ik ben dan ook benieuwd waarop jouw uitspraak gebaseerd is..
Naar beneden scrollen voor Nederlandse rekeningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
rindertb schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 19:35:

[...]
Die pagina is van 2017. Lijkt mij niet meer up2date.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroteVoet459
rindertb schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 19:35:
[...]
De zweedse versie van die pagina is voor het laatst bijgewerkt in 2022 - de engelse versie zelfs in 2017.
De directe Flex-rekening voor Nederlandse klanten is er sinds 2024.
Ook staat op het meer algemene deel dat alle type rekeningen, exclusief die voor pensioenen en cheques, gedekt zijn.

In het DGS-document van Klarna staat dat alle deposito's gezamenlijk gedekt zijn en dat eventuele uitzonderingen expliciet vermeld worden - en die expliciete uitzondering zie ik nergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankenstein
W1ck1e schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 09:08:
[...]

Ook van chatgpt:

Als je binnen Frankrijk spaart bij banken die zicht aan die regel houden, krijg je geen dubbele rente. Want er is geen overlap.

Ook Fransen kunnen thans gemakkelijk online sparen in het buitenland. Maar goed, elke 14 dagen 49,9k verschuiven is wel wat gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Frankenstein schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 20:47:
[...]

Ook Fransen kunnen thans gemakkelijk online sparen in het buitenland. Maar goed, elke 14 dagen 49,9k verschuiven is wel wat gedoe.
Uiteraard, zij kunnen het ook.
Ik zou het ook teveel moeite vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rindertb
W1ck1e schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 20:14:
[...]

Die pagina is van 2017. Lijkt mij niet meer up2date.
Zeg dat de verzekeraar … Navraag brengt ook niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:01

The Third Man

The Third Jellyfish

*knip* reactie op verwijderde reactie

[ Voor 86% gewijzigd door Zr40 op 02-09-2025 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
snip: inderdaad offtopic

[ Voor 87% gewijzigd door We Are Borg op 31-08-2025 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
reactie op verwijderde reactie

[ Voor 87% gewijzigd door We Are Borg op 31-08-2025 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogers
rindertb schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 21:27:
[...]
Zeg dat de verzekeraar … Navraag brengt ook niks.
Klopt. Ik had het toen ook nog eens nagevraagd en ook geen nuttig antwoord gekregen. Heb uiteindelijk het risico maar niet genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
*knip* Je kan beter een topic report hiervoor maken.

[ Voor 86% gewijzigd door Zr40 op 01-09-2025 22:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coffeeroam
Juan schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 12:12:
Het is vandaag helemaal rechtgetrokken bij Advanzia. Gewoon op de 1e vd maand de juiste rente. Alle gekke dingen zijn verdwenen uit de tijdlijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
Coffeeroam schreef op maandag 1 september 2025 @ 10:47:
[...]

Het is vandaag helemaal rechtgetrokken bij Advanzia. Gewoon op de 1e vd maand de juiste rente. Alle gekke dingen zijn verdwenen uit de tijdlijn.
Bij mij ook bijgeschreven, maar wel dus 9 cent meer. Normaal kloppen mijn berekeningen, toch even kijken of ik een foutje heb gemaakt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

Storm in een glas water...

[ Voor 181% gewijzigd door sanook op 01-09-2025 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpandroid
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 12:59
Het gaat toch niet helemaal lekker bij Advanzia want ik kreeg om 10:58 een email dat er een bedrag bijgeschreven was. Dat bedrag is een fractie van de rente die zou moeten worden bijgeschreven en ik heb niets overgemaakt naar de rekening. Ook heb ik nog nooit eerder een dergelijke email gehad voor rente bijschrijving.
Hebben meer mensen een dergelijke email gehad?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harbo
  • Niet online
@mpandroid Nog geen email van Advanazia, maar zelf nagerekend en alles klopt gewoon (3x verschillende bedragen in Augustus gestord op verschillenden datums). Als je 2,4% als rente neemt, krijg ik een foutmarge van 4 cent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:58
Ik had 2.73% rente bij Advanzia, maar eerste storting is van half mei. Hoe weet ik nou tot wanneer deze rente geldig is, want ik lijk de volledige rente t/m 31 augustus ontvangen te hebben. Alleen op de account statements kun je de rente van toepassing zien, maar die ontvang je pas maandelijks achteraf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harbo
  • Niet online
@Trishul Advanzia bellen / mailen en vragen?

https://mein.advanziakonto.com/public#/contact

[ Voor 35% gewijzigd door Harbo op 01-09-2025 15:36 ]

Pagina: 1 ... 157 ... 166 Laatste

Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.

Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.

Trade Republic heeft zijn eigen topic.

We willen hier geen persoonlijke updates zien, dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.

Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling