Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Las wat berichten over Advanzia, zonet ook maar even ingelogd en zie:

Zinsertrag op 26.08.25 een min bedrag, op 27.08 een positief maar kleiner bedrag en vandaag 01.09.25 een positief gecorrigeerd bedrag.

Alles bij elkaar opgeteld en vergeleken met mijn snelle berekening dat ik deze maand nog 3% zou krijgen, kom ik wel te verstaan op een verschil van 8 cent in mijn voordeel!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mpandroid
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 27-10 12:59
Advanzia update:
Zojuist nog een email ontvangen met daarin de mededeling dat er als gevolg van een systeem update per ongeluk een automatische email verstuurd is voor de correctie van de rente op de 31e.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:36
W1ck1e schreef op maandag 1 september 2025 @ 10:50:
[...]

Bij mij ook bijgeschreven, maar wel dus 9 cent meer. Normaal kloppen mijn berekeningen, toch even kijken of ik een foutje heb gemaakt.
Hier 33 ct bonus uiteindelijk.. kijken of ze dat door hebben. _/-\o_

Vertrouwen is goed, controle nog beter

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Novax
  • Registratie: November 2023
  • Niet online
Nieuwe Zweedse bank Brocc Finance bij Raisin: https://www.raisin.nl/banken/brocc-finance/

Voorlopig alleen 1 en 3 maand deposito's met respectievelijk 2,15% en 2,20% rente. Niet super hoog maar wel de hoogste bij Raisin voor die looptijden. Minimum € 1.000 en Zweden dus geen bronbelasting.
Brocc Finance, opgericht in 1953 en gevestigd in Stockholm, biedt innovatieve financieringsoplossingen in Zweden en Finland. Daarnaast biedt de bank spaarrekeningen aan in onder meer Zweden, Finland, Nederland en Duitsland. Als erkende Zweedse kredietinstelling – onder toezicht van de financiële autoriteit Finansinspektionen – combineert Brocc jarenlange ervaring met moderne financiële dienstverlening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coffeeroam
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 27-10 13:19
Novax schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 00:14:
Nieuwe Zweedse bank Brocc Finance bij Raisin: https://www.raisin.nl/banken/brocc-finance/

Voorlopig alleen 1 en 3 maand deposito's met respectievelijk 2,15% en 2,20% rente. Niet super hoog maar wel de hoogste bij Raisin voor die looptijden. Minimum € 1.000 en Zweden dus geen bronbelasting.

[...]
Buiten Raisin nog hoger: 3mnd Garantibank 2.25%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:00
Coffeeroam schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 07:51:
[...]

Gezien waar we vandaan komen, "minder laag" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:25
Coffeeroam schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 07:51:
[...]
De huidige nieuwe klantenaanbieding bij Garanti is vrij opneembaar 6 maanden 2,55%.
Dan zet je het toch niet vast voor korter tegen een lagere rente?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
GroteVoet459 schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 08:54:
[...]

De huidige nieuwe klantenaanbieding bij Garanti is vrij opneembaar 6 maanden 2,55%.
En als je nu al klant bent ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GroteVoet459
W1ck1e schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 09:04:
[...]
En als je nu al klant bent ?
Dan ga je naar Easisave voor 2,50% voor 3/6/9 maanden of 2,65% voor 1 jaar.
Die hebben alleen de 1-maands niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Harbo
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Io2u0q9OsqV62UT5bq7xmn5EVsI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G45HyOCQjaxpRIbSRvO7Fwc3.jpg?f=fotoalbum_large

@GroteVoet459 : Vananf vandaag zijn 3/ 6 / 9 maanden lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:42

sanook

_/-\o_

Ik zal ook even een duit in het zakje doen omtrent Advanzia:
Op het online transactions overzicht staat rentedatum 9/1/2025, maar in het maandelijkse overzicht via email staat de rentedatum op 31/08/2025.
Wat is nu de daadwerkelijke rente/valuta datum? Dit kan leiden tot (enorme!) verschillen in de administraties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:58
Tnx, ik stond op het punt dat te doen, maar de laatste account statement van Advanzia (zojuist ontvangen) maakte het me makkelijk. Daar stond 1,51% actuele rente, dus ben al aan het afbouwen daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harbo
  • Niet online
@Trishul Dan blijft niet meer over dan opzeggen en dan opnieuw aanmelden als jij met 2,4% tevreden bent. Of naar iets anders gaan zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
sanook schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 12:05:
Ik zal ook even een duit in het zakje doen omtrent Advanzia:
Op het online transactions overzicht staat rentedatum 9/1/2025, maar in het maandelijkse overzicht via email staat de rentedatum op 31/08/2025.
Wat is nu de daadwerkelijke rente/valuta datum? Dit kan leiden tot (enorme!) verschillen in de administraties.
Ze hebben nu een mail gestuurd over het rente issue. De 2 betalingen op het statement zijn samen gevoegd op de 31e rente Datum (die boeking van de 25e is niet gecorrigeerd (dus extraatje)
En niet zichtbaar op het statement maar wel in de transacties (prima zo) eigenlijk 3,6% ontvangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

Juan schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 13:25:
[...]
Ze hebben nu een mail gestuurd over het rente issue. De 2 betalingen op het statement zijn samen gevoegd op de 31e rente Datum (die boeking van de 25e is niet gecorrigeerd (dus extraatje)
En niet zichtbaar op het statement maar wel in de transacties (prima zo) eigenlijk 3,6% ontvangen
Ik heb het niet over de 'perikelen' waar jij over struikelt, wat ik zie komt iedere maand terug.

Dit zie ik bij mijn online transactions:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JF0aGa63dK_yYGrw-Lttw1ZpyWw=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/JUCaohg3jUtbh82u1RISMtwb.png?f=user_large

En dit zie ik in mijn maandelijkse overzicht:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QCffJ892OpdakZ0FALlWtc6ZA9M=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/1htZotUvm0OIzMb6ZqNnegrN.png?f=user_large

Zit een dag verschil in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
Ah.. dat heb ik ook ja
Zal wel te hebben met boekdatum

[ Voor 42% gewijzigd door Juan op 02-09-2025 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

Juan schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 14:14:
Ah.. dat heb ik ook ja
Zal wel te hebben met boekdatum
misschien (ook) met de rentedatum, kan zo een renteverschil van (max) 72 cent opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeeroam
GroteVoet459 schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 08:54:
[...]

Het onderwerp was deposito's. Als je geen nieuwe klant bent is de 2.55% overigens onbereikbaar.

[ Voor 9% gewijzigd door Coffeeroam op 03-09-2025 07:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rindertb
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:18
BforBank:

Actierente is nu 3%.

Stéphane heeft antwoord op zijn navraag: De renteberekening over een gedeeltelijke opname van de Bfor+ loopt, volgens contract, door tot het eind van de 2 wekelijkse periode waarin opgenomen is. @Frankenstein Sorry voor de ophef.

Ik mag niet meer bellen met de Duitse helpdesk. Ik moest de Franstalige bellen. En Frans was verplicht. :( Ik wilde nog weten waarom een bedrag dat ik zaterdag 30 augustus nog op de Bfor+ heb overgemaakt niet zichtbaar is op het afschrift van augustus. Volgens mij zei de Fransman dat dit is omdat de overboeking in een weekend was. Ik heb geen idee of de rentevergoeding over dit bedrag nu toch al loopt of niet. Hij noemde in verband met deze overboeking nog wel de datum 1 september.

[ Voor 11% gewijzigd door rindertb op 03-09-2025 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 00:25
Coffeeroam schreef op woensdag 3 september 2025 @ 07:55:
[...]

Het onderwerp was deposito's. Als je geen nieuwe klant bent is de 2.55% overigens onbereikbaar.
Ik snap je opmerking niet: 6 maanden gegarandeerd 2.55% vrij opneembaar kun je inzetten alsof het een deposito is - je loopt namelijk geen renterisico. Ik zie het als een deposito met afwijkende voorwaarden (vrij opneembaar, vrij bijstorten). Het betere boven een spaarrekening is de vaste rente.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanBreukelen
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 10-10 20:05
Weet iemand of het bij Garantibank ook mogelijk is om op te zeggen en week later weer nieuwe te openen voor de actie rente zoals bij Advanzia? Wellicht overbodig om te melden, maar de advanzia "truc" werkte bij mij al 6 dagen na opzegging :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeeroam
DjoeC schreef op woensdag 3 september 2025 @ 10:37:
[...]

Ik snap je opmerking niet: 6 maanden gegarandeerd 2.55% vrij opneembaar kun je inzetten alsof het een deposito is - je loopt namelijk geen renterisico. Ik zie het als een deposito met afwijkende voorwaarden (vrij opneembaar, vrij bijstorten). Het betere boven een spaarrekening is de vaste rente.
De post van @Novax ging over 1 en 3 maand deposito's. Dus had ik het over dat soort deposito's, niet over welkomacties.
Bovendien, als je alle nieuwe-klantenacties die er zijn al hebt lopen of heel recent al hebt benut, dan kun je die 2.55% helemaal niet krijgen en ben je aangewezen op deposito's om nog wat rente te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeeroam
rindertb schreef op woensdag 3 september 2025 @ 10:37:
BforBank:

Actierente is nu 3%.

Stéphane heeft antwoord op zijn navraag: De renteberekening over een gedeeltelijke opname van de Bfor+ loopt, volgens contract, door tot het eind van de 2 wekelijkse periode waarin opgenomen is. @Frankenstein Sorry voor de ophef.

Ik mag niet meer bellen met de Duitse helpdesk. Ik moest de Franstalige bellen. En Frans was verplicht. :( Ik wilde nog weten waarom een bedrag dat ik zaterdag 30 augustus nog op de Bfor+ heb overgemaakt niet zichtbaar is op het afschrift van augustus. Volgens mij zei de Fransman dat dit is omdat de overboeking in een weekend was. Ik heb geen idee of de rentevergoeding over dit bedrag nu toch al loopt of niet. Hij noemde in verband met deze overboeking nog wel de datum 1 september.
Al mijn bijschrijvingen op de Livret Bfor+ hebben een "Date de valeur" van 1 september, zo staat op mijn "Relevé mensuel". Dus daaraan kun je zien of het rentedragend is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
Coffeeroam schreef op woensdag 3 september 2025 @ 11:10:
[...]

De post van @Novax ging over 1 en 3 maand deposito's. Dus had ik het over dat soort deposito's, niet over welkomacties.
Bovendien, als je alle nieuwe-klantenacties die er zijn al hebt lopen of heel recent al hebt benut, dan kun je die 2.55% helemaal niet krijgen en ben je aangewezen op deposito's om nog wat rente te krijgen.
Je hebt gelijk, "nieuwe klant zijn" is ook een bijzondere voorwaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rindertb
Coffeeroam schreef op woensdag 3 september 2025 @ 11:13:
[...]

Al mijn bijschrijvingen op de Livret Bfor+ hebben een "Date de valeur" van 1 september, zo staat op mijn "Relevé mensuel". Dus daaraan kun je zien of het rentedragend is geworden.
Punt is dat ik de date de valeur niet kan zien omdat de boeking ontbreekt. Dat wordt wachten op het afschrift van september of de renteberekening van de 16e.

Edit: als de bank op mijn afschrift vermeldt dat mijn saldo op 31 augustus zusenzoveel is, lijkt het me logisch dat mijn bijboeking van 30 augustus pas rentedragend wordt op 16 september.

[ Voor 17% gewijzigd door rindertb op 03-09-2025 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harbo
  • Niet online
VanBreukelen schreef op woensdag 3 september 2025 @ 10:57:
Weet iemand of het bij Garantibank ook mogelijk is om op te zeggen en week later weer nieuwe te openen voor de actie rente zoals bij Advanzia? Wellicht overbodig om te melden, maar de advanzia "truc" werkte bij mij al 6 dagen na opzegging :)
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeeroam
rindertb schreef op woensdag 3 september 2025 @ 11:20:
[...]
Punt is dat ik de date de valeur niet kan zien omdat de boeking ontbreekt. Dat wordt wachten op het afschrift van september of de renteberekening van de 16e.
Dat afschrift heb je misschien al! Ik wel. Ga in de Duitstalige app naar "Sparen", klik op je Bfor+ Tagesgeldkonto, klik op het menutje Mein Sparkonto verwalten. Klik op Dokumente. Klik op Berichte. Download je "August" documentje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanBreukelen
  • Laatst online: 10-10 20:05
Heb je daar ervaring mee? En hoeveel tijd zat er bij jou tussen opzeggen en nieuwe openen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rindertb
Coffeeroam schreef op woensdag 3 september 2025 @ 11:53:
[...]

Dat afschrift heb je misschien al! Ik wel. Ga in de Duitstalige app naar "Sparen", klik op je Bfor+ Tagesgeldkonto, klik op het menutje Mein Sparkonto verwalten. Klik op Dokumente. Klik op Berichte. Download je "August" documentje.
Ik heb het afschrift wel maar de bijboeking van 30 augustus ontbreekt daarop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harbo
  • Niet online
rindertb schreef op woensdag 3 september 2025 @ 10:37:
BforBank:

Actierente is nu 3%.

Als ik dit goed lees kan men het volgende doen :

1. Op 15de heb ik 50k op bfor+
2. Op 16de neem ik 50k - E 10 (verplicht E 10 moet blijven) en zet op een andere spaarrekening (verder genoemd bedag x)
3. Op 50k krijg ik van 16de tot 30/31 rente

M.a.w. op bedrag x krijg ik voor 2x weken 4% van bfor + y % van andere bank?

Verplicht bellen in Frans die ik niet ken vind ik een probleem hier. Zolang het goed gaat en jij Frans spreekt heb jij met bfor geen probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harbo
  • Niet online
VanBreukelen schreef op woensdag 3 september 2025 @ 12:06:
[...]

Heb je daar ervaring mee? En hoeveel tijd zat er bij jou tussen opzeggen en nieuwe openen?
Als ik geen ervaring heb, had ik je mijn antwoord niet geschreven. Voor jou even gezocht en zat 6x dagen ertussen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Harbo
  • Niet online
@rindertb "Actierente is nu 3%." Ook max bedrag is aangepast. Nu is 30k.

Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rindertb
Harbo schreef op woensdag 3 september 2025 @ 12:32:
[...]

Als ik dit goed lees kan men het volgende doen :

1. Op 15de heb ik 50k op bfor+
2. Op 16de neem ik 50k - E 10 (verplicht E 10 moet blijven) en zet op een andere spaarrekening (verder genoemd bedag x)
3. Op 50k krijg ik van 16de tot 30/31 rente

M.a.w. op bedrag x krijg ik voor 2x weken 4% van bfor + y % van andere bank?

Verplicht bellen in Frans die ik niet ken vind ik een probleem hier. Zolang het goed gaat en jij Frans spreekt heb jij met bfor geen probleem.
Voor mij is Frans ook problematisch. Hij zei nog ‘we doen het kalm aan’ maar hield zich daar niet aan.

Dat je met heen en weer schuiven dubbel rente kan vangen had @Frankenstein die BforBank dacht ik als eerste tipte, al goed in de peiling … Volgens mij heeft hij alles heel goed door. Vraag me af wat hij in de garages van zijn landhuis heeft staan :+ . Over wanneer boekingen precies af kunnen en weer bij moeten staan durf ik niks meer te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harbo
  • Niet online
@rindertb "Voor mij is Frans ook problematisch" - Ik spreek geen woord Frans. Problematisch in mij geval is zeer zacht uitgedrukt. :)

Persoonlijk vind ik het ontbreken van tenaamstelling controle bij overboekingen wel een punt bij Bfor. Want alles loopt via een (bfor) giro hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rechtsherstel
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 21:16
Vanaf 9 oktober is dat verplicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rindertb
Harbo schreef op woensdag 3 september 2025 @ 17:43:
@rindertb "…

Persoonlijk vind ik het ontbreken van tenaamstelling controle bij overboekingen wel een punt bij Bfor. Want alles loopt via een (bfor) giro hier.
Vanaf 9 oktober hebben deze check wél; ze hebben vorige week een mail rondgestuurd met o.a. deze tekst:

Mise en place de la vérification du bénéficiaire d’un virement standard ou instantané.

Google: Het instellen van de begunstigdeverificatie voor een standaard- of directe overschrijving

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trishul
GroteVoet459 schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 15:51:
Top 15 Vrij Opneembaar op dit moment (inclusief aangekondigde wijzigingen):
Consorsbank (3 mnd) — 2,80% / 1,00%
Garanti Nieuwe Spaarder (6 mnd) — 2.55% / 1,55%
nexent bank (voorheen: Credit Europe - 3 mnd) — 2.50% / 1,25%
Revolut Ultra — 2.50% (abo kost €50/mnd !)
FCM Top Saver Pro — 2.48% tot €10K (2,08% tot €25K, 1,58% daarboven)
Advanzia (3 mnd) — 2.43% / 1,51%
OpenBank Welkom (6 mnd) — 2.40% / 1,90%
VWFS / Volkswagen Bank (6 mnd) — 2.10% / 1,10%
BigBank — 2.05%
FCM Bank (via Raisin) — 2.01%
FCM Bank — 2.01%
MeDirect — 2,00%
Santander Consumer Bank — 2,00%
Scalable Capital — 2,00% (Tot €50K, met PRIME+ á €4,99/mnd tot €500K)
Trade Republic — 2,00%

Er zitten een aantal banken op gelijke rentes. Ik sorteer die op eerste verhoging, laatste verlaging, en wel/geen voorwaarden aan bijv minimale inleg.

Wijzigingen: Garanti is nu 6 mnd ipv 3 mnd. Vervolgrente Advanzia is 1,51% effektief
Nexent lijkt niet meer up-to-date: https://www.nexentbank.nl...6w4aDsiAWdM0aArCxEALw_wcB
Is nu 2,75% voor de eerste 3 maanden, nieuwe klanten
Mooie stijging denk ik, bijna net zo hoog als consors nu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroteVoet459
Trishul schreef op woensdag 3 september 2025 @ 18:58:
[...]

Nexent lijkt niet meer up-to-date: https://www.nexentbank.nl...6w4aDsiAWdM0aArCxEALw_wcB
Is nu 2,75% voor de eerste 3 maanden, nieuwe klanten
Mooie stijging denk ik, bijna net zo hoog als consors nu.
Lijkt me niet vreemd dat een lijst van een maand terug inderdaad niet meer up to date is ...

• Trishul
GroteVoet459 schreef op donderdag 4 september 2025 @ 11:10:
[...]

Lijkt me niet vreemd dat een lijst van een maand terug inderdaad niet meer up to date is ...
Uiteraard logisch, maar ik dacht met de laatste pinned post met het lijstje wel een stijging zoals deze te vinden. Vooral in deze tijden van dalingen in rente.
Is geen kritiek he van mijn kant, gewoon een aanvulling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroteVoet459
Carrefour (via Raisin) verlaagt de rente per 08-Sep naar 1,75% (-0,11%)

• Coffeeroam
De rente bij Consorsbank valt na de aktieperiode terug naar slechts 0,8%.
Bye bye Consorsbank. Het was een mooie actie, maar daarna blijft er niks meer over.

• Juan
Yes.. 13 September is het afgelopen voor mij bij Consor.. gaat naar de volgende. (Advanzia)
Had nog gevraagd of ze een actie hadden waarbij je de 2,8% kon verlengen.. maar helaas pindakaas, terug naar 0,8%, het stond mij vrij om alles weg te halen.. dat ga ik zeker doen.
Dus de rekening is al leeg voor ik überhaupt een rente betaling heb ontvangen.. (komt pas 30 september)

Paar jaar geleden was het 3 maanden 4%, en als je een "wertpapier" kocht, kreeg je nogeens 3 maanden 4% (kan ook 2x 6 maanden geweest zijn)

• Juan
Ze hebben trouwens wel een actie met 3% voor 1 jaar.

50% sparen 50% beleggen.

• DjoeC
GroteVoet459 schreef op donderdag 4 september 2025 @ 11:33:
Carrefour (via Raisin) verlaagt de rente per 08-Sep naar 1,75% (-0,09%)
Bijzonder omdat Frankrijk momenteel kampt met een stijgende (lange) rente vanwege schulden en begrotings zorgen. Ook wordt niet verwacht dat de ECB rente op "korte termijn" nog verder daalt.

Verwijderd

DjoeC schreef op donderdag 4 september 2025 @ 12:02:
[...]

Ook wordt niet verwacht dat de ECB rente op "korte termijn" nog verder daalt.
Ik zou deze wijsheid meteen wegarbitreren als ik jou was. Ben je volgend jaar een rijk man.
Kijk zelf maar. https://www.ecb.europa.eu...curves/html/index.en.html

[ Voor 198% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2025 12:48 . Reden: herstel ]

• GroteVoet459
Verwijderd schreef op donderdag 4 september 2025 @ 12:45:
[...]

Ik zou deze wijsheid meteen wegarbitreren als ik jou was. Ben je volgend jaar een rijk man.
Kijk zelf maar. https://www.ecb.europa.eu...curves/html/index.en.html
Dat gaat over de rentes op staatsleningen, niet over de ECB beleidsrente.

Verwijderd

GroteVoet459 schreef op donderdag 4 september 2025 @ 12:53:
[...]

Dat gaat over de rentes op staatsleningen, niet over de ECB beleidsrente.
Nou waar wacht je op? Wegarbitreren!

• Xavorius
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 12-10 20:05
Harbo schreef op woensdag 3 september 2025 @ 12:36:
[...]

Als ik geen ervaring heb, had ik je mijn antwoord niet geschreven. Voor jou even gezocht en zat 6x dagen ertussen.
Even double checken. Heb je het hier nu over Advanzia of bij Garanti?
Wel opmerkelijk als het bij Garanti was, omdat eerder in dit topic werd bericht dat er maanden tussen moesten zitten voor het krijgen van de nieuwe klanten actierente.

Zoals dit met 12 maanden:
mdlaat in "Het spaartopic - Deel 4"

Deze heeft het over 8 maanden:
kbus in "Het spaartopic - Deel 4"

Of 6 maanden:
W1ck1e in "Het spaartopic - Deel 4"

Dus wat is nu waar? na 6 dagen opnieuw openen of 6-8-12 maanden verplicht moeten wachten? nogal een verschil.

• W1ck1e
Xavorius schreef op donderdag 4 september 2025 @ 12:56:
[...]

Wel opmerkelijk als het bij Garanti was, omdat eerder in dit topic werd bericht dat er maanden tussen moesten zitten voor het krijgen van de nieuwe klanten actierente.

....

Dus wat is nu waar? na 6 dagen opnieuw openen of 6-8-12 maanden verplicht moeten wachten? nogal een verschil.
En ik dacht nog wel dat met 6x dagen iets werd bedoeld als 60 tot 69 dagen.

• Xavorius
W1ck1e schreef op donderdag 4 september 2025 @ 13:08:
[...]

En ik dacht nog wel dat met 6x dagen iets werd bedoeld als 60 tot 69 dagen.
Oja dat kan ook inderdaad. Ik vond het al wel vreemd geschreven, dacht misschien een typo. We wachten even af wat @Harbo's ervaring dan is. Want ook zelfs als het dus ruim 2 maanden is zoals jij stelt, dan nog is het verschil vrij groot met de eerder genoemde 6-8-12 maanden wachttijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harbo
  • Niet online
Xavorius schreef op donderdag 4 september 2025 @ 12:56:
[...]

Zoals dit met 12 maanden:
mdlaat in "Het spaartopic - Deel 4"

Deze heeft het over 8 maanden:
kbus in "Het spaartopic - Deel 4"

Of 6 maanden:
W1ck1e in "Het spaartopic - Deel 4"

Ik reageerde op deze post / vraag : VanBreukelen in "Het spaartopic - Deel 4"

Hier ging het om Garantibank. Maar als jij toch over Advanzia vraagt kan ik je daar ook een antwoord op geven. 3,5x weken tussen opzeggen en opneiuw aanmelden / openen.

• Harbo
  • Niet online
Ook een extra info over Ganatibank. Ik en mijn vrouw hebben beide 2,8% voor 3x maanden. Ik krijg een email over een extra 3x maanden verlenging tegen 2,55% maar mijn vrouw niet. Uit de dagelijkse (rente)berekening zag ik dat dit bij haar ook doorloopt (2,55%). Net met Garantibank gebeld en ze hebben dit bevestigd. Volgens hun is iets misgegaan met de mailing naar bepaalde klanten. Dus kan is groot dat dit voor andere klanten geldt.

• W1ck1e
@Harbo Wat bedoel je met 3x ?
Wat is dat voor een notatie, waar komt die vandaan ?

• Harbo
  • Niet online
3x = 3 maal

Waarom is belangrijk waar deze vandaan komt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DjoeC
Harbo schreef op donderdag 4 september 2025 @ 15:51:
3x = 3 maal

Ik vroeg me dit ook al af. Normale NL schrijfwijze is "3 maanden", anders "3x 1 maand". NB: Lees het aub niet als kritiek.

[ Voor 6% gewijzigd door DjoeC op 04-09-2025 16:06 ]

• W1ck1e
Harbo schreef op donderdag 4 september 2025 @ 15:51:
3x = 3 maal

Omdat mijn opleiding al weer wat langer geleden is, en dit misschien gangbaar geworden is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harbo
  • Niet online
DjoeC schreef op donderdag 4 september 2025 @ 15:56:
[...]

Ik vroeg me dit ook al af. Normale NL schrijfwijze is "3 maanden", anders "3x 1 maand".
Kan best zijn. Ik ben hier ook niet opgegroeid. Vandaar.

• W1ck1e
Harbo schreef op donderdag 4 september 2025 @ 16:07:

Kan best zijn. Ik ben hier ook niet opgegroeid. Vandaar.
Dan begrijp ik het. Geen probleem.

• Rogers
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 23-10 00:12
Kregen jullie bij Consors een bevestiging van de brief die je moet opsturen voor belasting vrijstelling?

Is nu al meer dan een week de deur uit en de mail nog langer, zonder reactie.

• Xavorius
Harbo schreef op donderdag 4 september 2025 @ 15:10:
[...]

Ik reageerde op deze post / vraag : VanBreukelen in "Het spaartopic - Deel 4"

Hier ging het om Garantibank. Maar als jij toch over Advanzia vraagt kan ik je daar ook een antwoord op geven. 3,5x weken tussen opzeggen en opneiuw aanmelden / openen.
Ja ik had gelezen waarop je reageerde en ik vraag ook over Garantibank.
Maar sorry het is me nu nog niet voldoende duidelijk geworden.

Het zit zo ik heb er pas de rekening opgezegd, maar als ik volgende week weer aan maak dan heeft het dus potentieel geen zin. Daarom zou ik even graag willen weten wat je nu dan precies bedoeld met "6x dagen". Hoeveel dagen zijn dit?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DjoeC
Xavorius schreef op donderdag 4 september 2025 @ 21:21:
[...]

Ja ik had gelezen waarop je reageerde en ik vraag ook over Garantibank.
Maar sorry het is me nu nog niet voldoende duidelijk geworden.

Het zit zo ik heb er pas de rekening opgezegd, maar als ik volgende week weer aan maak dan heeft het dus potentieel geen zin. Daarom zou ik even graag willen weten wat je nu dan precies bedoeld met "6x dagen". Hoeveel dagen zijn dit?
Als je even hierboven had meegekeken: 6 dagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juan
Rogers schreef op donderdag 4 september 2025 @ 20:16:
Kregen jullie bij Consors een bevestiging van de brief die je moet opsturen voor belasting vrijstelling?

Nee, maar bij navraag kreeg ik wel een bevestiging van ontvangst.
Echter had ik de stukken gemaild.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coffeeroam
Rogers schreef op donderdag 4 september 2025 @ 20:16:

Ik kreeg daar geen bevestiging van. Maar je kunt bij de eerste rentebeschrijving zien dat het goed zit. Je krijgt 100% van de rente. Zoniet, dan kun je alsnog aan de bel trekken daar.

[ Voor 5% gewijzigd door Coffeeroam op 05-09-2025 07:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coffeeroam
Harbo schreef op donderdag 4 september 2025 @ 15:31:
Ook een extra info over Ganatibank. Ik en mijn vrouw hebben beide 2,8% voor 3x maanden. Ik krijg een email over een extra 3x maanden verlenging tegen 2,55% maar mijn vrouw niet. Uit de dagelijkse (rente)berekening zag ik dat dit bij haar ook doorloopt (2,55%). Net met Garantibank gebeld en ze hebben dit bevestigd. Volgens hun is iets misgegaan met de mailing naar bepaalde klanten. Dus kan is groot dat dit voor andere klanten geldt.
Ze hebben iets later de klanten bij wie de actieperiode nét verlopen was bij de verlengde actie inbegrepen. Daar kreeg ik toen alsnog een mail over (op 5 augustus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roncom
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 26-10 09:40
Coffeeroam schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 14:30:
[...]

Ging bij mij wel goed. Er stond €310 (omdat €300 daar neerzetten ook nog €50 bonus oplevert Tijdens het openen van de Bfor+ heb ik die ingelegd. Dus misschien moet er wel wat overblijven op de lopende rekening.

Nog wel even een minpuntje. Gisteren om 14:00 geld overgemaakt van ING naar Bfor. Het is er nu (14:30) nog steeds niet.
Vandaag €300 overgemaakt naar mijn Bfor rekening en de €50 eu stond gelijk op de rekening. Zitten hier verder eigenlijk nog voorwaarden aan, of kan deze € 350 gelijk worden doorgezet naar de Bfor+ rekening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderheijnen
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 21-10 16:15
Vraagje:
Ik heb verschillende rekeningen waaronder BUNQ, Revolut, N26 etc.
Ik heb op dit moment een groot deel van mijn spaargeld bij OpenBank staan op de Welkom Spaarekening (actie 6 maanden 2,4%). Ik zie in de voorwaarden echter dat ik 19% bronbelasting betaal. Wat betekent dit precies en is het daarnaast een idee om mijn spaargeld in de laatste week van december 2025 tijdelijk over te hevelen naar bijv. mijn N26 rekening en in januari weer terug naar Openbank om bronbelasting bij de belastingdienst te voorkomen? Ik ga er hierbij vanuit dat het "meetmoment" van de belastingdienst de laatste week van december is, maar geen idee of dat ook daadwerkelijk het geval is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeeroam
Roncom schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 10:29:
[...]

Vandaag €300 overgemaakt naar mijn Bfor rekening en de €50 eu stond gelijk op de rekening. Zitten hier verder eigenlijk nog voorwaarden aan, of kan deze € 350 gelijk worden doorgezet naar de Bfor+ rekening?
Dat is merkwaardig, dat je de €50 direct al krijgt? Klopt dit echt? - ik heb die nog niet gekregen.
Zelf zeggen ze:

"De bonus van € 50,- wordt binnen maximaal 2 maanden uitbetaald.  "

Het kan dus ook 2 maanden duren.

Ook zeggen ze
"• Houd de bankrekening minimaal 1 jaar open vanaf de datum waarop de rekening definitief is geopend"

Ik vraag me af wat er gebeurd als je de bonus hebt ontvangen maar je sluit je bankrekening wel binnen 1 jaar.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
sanderheijnen schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 10:46:
Vraagje:
Ik heb op dit moment een groot deel van mijn spaargeld bij OpenBank staan op de Welkom Spaarekening (actie 6 maanden 2,4%). Ik zie in de voorwaarden echter dat ik 19% bronbelasting betaal. Wat betekent dit precies en is het daarnaast een idee om mijn spaargeld in de laatste week van december 2025 tijdelijk over te hevelen naar bijv. mijn N26 rekening en in januari weer terug naar Openbank om bronbelasting bij de belastingdienst te voorkomen? Ik ga er hierbij vanuit dat het "meetmoment" van de belastingdienst de laatste week van december is, maar geen idee of dat ook daadwerkelijk het geval is?
OpenBank heeft een eigen topic. Maar er wordt daar helemaal geen bronbelasting ingehouden - waar lees je dat dat wel zo zou zijn?

En bronbelasting betaal je over het uitgekeerde rentebedrag. Je geld tijdelijk weghalen betekent alleen dat je minder rente krijgt bij die bank, maar ook dat je alsnog bronbelasting moet betalen over die rente. Daar ben je dus niet vanaf met jou voorgestelde actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeeroam
sanderheijnen schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 10:46:
Vraagje:
Als je fiscaal inwoner bent van Nederland en je hebt tijdens de aanmelding je fiscale woonplaats Nederland aangegeven dan is er geen bronbelasting.Tijdens de aanmelding heb je, als het goed is gegaan, ook je BSN nummer ingevuld. Er wordt dus niks ingehouden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Juan
Blijven toffe gasten die Advanzia👌

//

nutzen Sie heute unser exklusives Angebot für Ihre Geldanlage zu attraktiven Zinskonditionen!

Zahlen Sie bis zum 30.09.2025 mindestens 5.000 EUR zusätzlich auf Ihr Advanzia Tagesgeldkonto ein, und wir garantieren Ihnen ab dem Tag der Einzahlung bis zum 31.12.2025 unseren Aktionszinssatz von 2,73% eff. (2,70% nom.) p.a. auf Ihr gesamtes Guthaben.

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
Juan schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 11:21:

//

Sie heute unser exklusives Angebot für Ihre Geldanlage zu attraktiven Zinskonditionen!

Zahlen Sie bis zum 30.09.2025 mindestens 5.000 EUR zusätzlich auf Ihr Advanzia Tagesgeldkonto ein, und wir garantieren Ihnen ab dem Tag der Einzahlung bis zum 31.12.2025 unseren Aktionszinssatz von 2,73% eff. (2,70% nom.) p.a. auf Ihr gesamtes Guthaben.
Hmm, en wat is de rente als je (een deel van) het geld voortijdig weghaalt? Krijg je dan 2.73% tot het weghalen of helemaal geen bonus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeeroam

//

nutzen Sie heute unser exklusives Angebot für Ihre Geldanlage zu attraktiven Zinskonditionen!

//
Heb ik niet gehad. Waarom niet? - dat blijft een raadsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
Minimaal 5k moet je aanhouden. Kan mooi die buts van Consors daarheen de 12e. Dan totaal 5 maande actierente
Aug 2,43% tot 12 September. En dan tot 1 januari 2,73%👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skix_Aces
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 01:56

//

//
Heb ik ook gekregen. Heb toevallig 2 weken geleden al mijn geld bij hun weggehaald omdat de rente te laag was, dus vind het wel grappig dat ze me nu een verlengingsaanbod sturen terwijl er niks meer op staat. Ze zullen vast nog weten dat er iets te halen valt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeeroam
Skix_Aces schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 11:55:
[...]

Heb ik ook gekregen. Heb toevallig 2 weken geleden al mijn geld bij hun weggehaald omdat de rente te laag was, dus vind het wel grappig dat ze me nu een verlengingsaanbod sturen terwijl er niks meer op staat. Ze zullen vast nog weten dat er iets te halen valt :P
Ook alles weggehaald om die reden, maar toch dat aanbod niet gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
Coffeeroam schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 12:12:
[...]

Zelfde hier; rekening geopend half mei voor de 3 maanden 2.73% actie rente. Begin deze week leeggehaald toen ik de actueel geldige rente zag, 1.51% op het account statement. Ook geen verlengaanbod gekregen dus. Stond een behoorlijk bedrag op.
Nu maar verhuisd naar Garanti.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:54

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ik had mijn advanzia saldo naar 1 € teruggebracht in afwachting tot de laatste rente bijschrijving. Ik wilde eigenlijk deze week de rekening opzeggen, maar hier wel het aanbod ontvangen. Dus de rekening maar weer aanhouden.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVI_NL
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 19:03
Coffeeroam schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 11:02:
[...]

Dat is merkwaardig, dat je de €50 direct al krijgt? Klopt dit echt? - ik heb die nog niet gekregen.
Zelf zeggen ze:

Ook zeggen ze
"• Houd de bankrekening minimaal 1 jaar open vanaf de datum waarop de rekening definitief is geopend"

Ik vraag me af wat er gebeurd als je de bonus hebt ontvangen maar je sluit je bankrekening wel binnen 1 jaar.....
Dit lijkt in ieder geval geen eenmalige afwijking, want bij mij is hetzelfde gebeurd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankenstein
  • Laatst online: 26-10 10:41
Coffeeroam schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 12:12:
[...]

Ik ook niet, terwijl het oprecht mijn nummer 1 actierentespaarbank is. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpandroid
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 27-10 12:59
Zag vandaag een bericht van ASN/SNS dat ze de rente op de internet spaarrekening per 10 september verlagen naar 1,30 %

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
mpandroid schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 21:33:
Zag vandaag een bericht van ASN/SNS dat ze de rente op de internet spaarrekening per 10 september verlagen naar 1,30 %
Mijn saldo is zo laag dat ik dit liever heb dan een tarief verhoging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roncom
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 26-10 09:40
Coffeeroam schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 11:02:
[...]

Zelf zeggen ze:

Ook zeggen ze

Ja het stond er dezelfde dag gelijk op, verbaasde mijzelf ook wel. "Offre de bienvenue - Prime" en dan €50. Maar ik ga er maar vanuit dat ik het gelijk kan opnemen/doorzetten naar Bfor+?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
snip

“We willen hier geen persoonlijke updates zien, dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.”

[ Voor 82% gewijzigd door We Are Borg op 16-09-2025 10:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coffeeroam
W1ck1e schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 08:55:
Binnenkort loopt er van mij bij een deposito af bij ING (want die hadden toen een aantrekkelijk aanbod). Bij aanloggen om de overschrijf limiet aan te passen kreeg ik de volgende melding:

[Afbeelding]

Wel lief ;)

Maar het geld gaat toch weg naar een andere bank.

Zou het verhogen van de rente voor hen niet goedkoper zijn dan het betalen van al die adviseurs ?
BTW mijn rekening bij de ING is de tegenrekening van de meeste van mijn spaarrekeningen, en daar komt regelmatig een bedrag langs. Dat triggert dan weer niet dit soort "Plan een afspraak" meldingen.
Die adviseur verdient zichzelf terug als je wordt overgehaald om Beheerd Beleggen te nemen of een aantal verzekeringen over te sluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coffeeroam
Roncom schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 07:56:
[...]

Ja het stond er dezelfde dag gelijk op, verbaasde mijzelf ook wel. "Offre de bienvenue - Prime" en dan €50. Maar ik ga er maar vanuit dat ik het gelijk kan opnemen/doorzetten naar Bfor+?
Misschien hebben ze per maand een vaste dag om die uit te keren. Ik ga het in de gaten houden.

Ja, de bonus is van jou toch? Die kun je inzetten waar je wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Coffeeroam schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 09:18:
[...]

Die adviseur verdient zichzelf terug als je wordt overgehaald om Beheerd Beleggen te nemen of een aantal verzekeringen over te sluiten.
Ik zou ze daar veel succes mee wensen, want ik denk het namelijk allemaal beter te weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terran
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:01
Binnenkort loopt er van mij bij een deposito af bij ING (want die hadden toen een aantrekkelijk aanbod). Bij aanloggen om de overschrijf limiet aan te passen kreeg ik de volgende melding:

[Afbeelding]

Wel lief ;)

Maar het geld gaat toch weg naar een andere bank.

Zou het verhogen van de rente voor hen niet goedkoper zijn dan het betalen van al die adviseurs ?
BTW mijn rekening bij de ING is de tegenrekening van de meeste van mijn spaarrekeningen, en daar komt regelmatig een bedrag langs. Dat triggert dan weer niet dit soort "Plan een afspraak" meldingen.
Krijg de zelfde mededelingen en gok dat ik de zelfde actie had. Ze hadden er het laatste jaar wel meer van 3 tot 9 maanden met rentes tussen de 2,3 en 3%. Hoop stiekem dat ze er weer 1 gaan starten en anders wat jij ook zegt dan gaat naar een bank die wel rente wil geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
Dit zijn wel lange onderhoudsvensters waarin de service niet beschikbaar is: https://garantibank.nl/onderhoud

Als sinds vanochtend bezig, lijkt lang te gaan duren.

EDIT: storten naar GarantiBank werkt niet, bedrag wordt teruggestort.

[ Voor 17% gewijzigd door Trishul op 06-09-2025 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 21:30
Trishul schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 12:05:
Dit zijn wel lange onderhoudsvensters waarin de service niet beschikbaar is: https://garantibank.nl/onderhoud

Kan vaker gebeuren, onderhoud altijd in een weekend of snachts en kan wat langer uitlopen. No panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Trishul schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 12:05:

Ik hoop bij dit soort onderhoud altijd op nieuwe acties, bijvoorbeeld meer rente voor extra vrij opneembaar saldo vergeleken met dat op een peildatum in het verleden. Om ook bestaande klanten iets extra's te gunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:01
W1ck1e schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 12:29:
[...]

Ik hoop bij dit soort onderhoud altijd op nieuwe acties, bijvoorbeeld meer rente voor extra vrij opneembaar saldo vergeleken met dat op een peildatum in het verleden. Om ook bestaande klanten iets extra's te gunnen.
"Hoop is uitgestelde teleurstelling".

Waarom zou ern nieuwe rente-actie in godsnaam samenhangen met onderhoud? En dan ook nog onderhoudt aan de website / internetbankieren, dat schijnbaar uren moet duren. Rente zal berekend worden in een administratief systeem waarbij internetbankieren maar een van de vele manieren hoeft/kan zijn waarbij er mutaties plaats vinden. En om een rente-actie in een administratief systeem vast te leggen zou de website/internet bankieren niet plat hoeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
RobertMe schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 14:00:
[...]

"Hoop is uitgestelde teleurstelling".

Waarom zou een nieuwe rente-actie in godsnaam samenhangen met onderhoud? En dan ook nog onderhoud aan de website / internetbankieren, dat schijnbaar uren moet duren. Rente zal berekend worden in een administratief systeem waarbij internetbankieren maar een van de vele manieren hoeft/kan zijn waarbij er mutaties plaats vinden. En om een rente-actie in een administratief systeem vast te leggen zou de website/internet bankieren niet plat hoeven.
Het is slechts hoop, geen verwachting. Misschien dat ze iets te vieren hebben, daarvoor de website een nieuw uiterlijk geven en een actie hebben. Dat mijn hoop geen waarheid wordt maakt mij nog niet teleurgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerra
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 19:35

Jerra

Beunhaas in wording

Nee zeker niet, zoveel nederlanders die daar klakkeloos enorme sommen spaargeld hebben staan. Als je die allemaal een hogere rente gaat uitkeren gaat ze dat heel veel geld kosten (ofja winst verminderen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
W1ck1e schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 09:02:
De rente van het 12 maands deposito bij Yapi Kredi (YKB) is per 21 augustus 25 verhoogd van 2,15% naar 2,35%.
En Anadolu bank heeft op 4 september deze verhoging ook doorgevoerd. Dus 12 maands deposito van 2,15% naar 2,35%. Is het tij gekeerd ?

btw: meer informatie hier

[ Voor 11% gewijzigd door W1ck1e op 06-09-2025 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeeroam
W1ck1e schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 14:05:
[...]

Het is slechts hoop, geen verwachting. Misschien dat ze iets te vieren hebben, daarvoor de website een nieuw uiterlijk geven en een actie hebben. Dat mijn hoop geen waarheid wordt maakt mij nog niet teleurgesteld.
Vooralsnog zie ik bij Garantibank geen enkele speciale actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Coffeeroam schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 15:03:
[...]

Vooralsnog zie ik bij Garantibank geen enkele speciale actie.
Zo te zien is het onderhoud nog niet afgerond.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/THZ53U6TddctZOtkxOWEOJSNDUc=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/UywDPlheW2dRJIOGWvRGLovG.png?f=user_large

Ik heb wel een idee hoe ze MIJN internetbankieren kunnen "optimaliseren"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

Mijn ervaring met ING was dat je voor overmaken van bedragen > 50k een afspraak moet regelen bij een kantoor (en dan krijg je ook meteen een aanbod voor zo'n gesprek), hoe doe jij dat? Dat was voor mij wel een reden om mijn spaar/beleg niet via een ING tegenrekening te laten lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
sanook schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 16:01:
[...]

Mijn ervaring met ING was dat je voor overmaken van bedragen > 50k een afspraak moet regelen bij een kantoor (en dan krijg je ook meteen een aanbod voor zo'n gesprek), hoe doe jij dat? Dat was voor mij wel een reden om mijn spaar/beleg niet via een ING tegenrekening te laten lopen.
Bedragen groter dan 50k doe ik in delen over meerdere dagen. Ze gaan meestal naar mij zelf.

Dichtsbijzijnde kantoor is op 24 km afstand. Reis- en parkeerkosten zijn dan te veel.

[ Voor 8% gewijzigd door W1ck1e op 06-09-2025 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rechtsherstel
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 21:16
In mijn woonplaats kan je gewoon binnenlopen, afspraak is niet nodig. Als er iemand beschikbaar is sta je binnen 5 minuten weer buiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

rechtsherstel schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 16:25:
In mijn woonplaats kan je gewoon binnenlopen, afspraak is niet nodig. Als er iemand beschikbaar is sta je binnen 5 minuten weer buiten.
Toch vind ik dit niet meer van deze (online) tijd.
Pagina: 1 ... 158 ... 166 Laatste

Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.

Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.

Trade Republic heeft zijn eigen topic.

We willen hier geen persoonlijke updates zien, dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.

Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling