Vroeger was alles betersanook schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 17:27:
[...]
Toch vind ik dit niet meer van deze (online) tijd.
.
[ Voor 99% gewijzigd door TvanW op 07-09-2025 08:23 ]
Ik dacht ik ga ff kijken hoe het gesteld is met de spaarrentes. Maar hoezo staat trade republic in geen enkel overzicht? Ze geven nu 2% door en toch staan ze niet in dit lijstje bijv
https://www.spaarrente.nl/spaarrekening/vergelijken
Andere links uit de OP geven ook geen TR aan. Raar toch?
[ Voor 11% gewijzigd door Oekol op 07-09-2025 08:52 ]
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Misschien moet je daar jouw vraag stellen.Oekol schreef op zondag 7 september 2025 @ 08:50:
Ik dacht ik ga ff kijken hoe het gesteld is met de spaarrentes. Maar hoezo staat trade republic in geen enkel overzicht? Ze geven nu 2% door en toch staan ze niet in dit lijstje bijv
Hm ik dacht dat zoiets wel bekend zou zijn in een spaartopic.
Zoveel boeit 't ook niet maar 't gemak (instant payments) tov van andere bijv Santander is veel hoger. Zonde voor mensen die er niet bekend mee zijn dat het niet in die lijstjes staat.
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Top 15 Vrij Opneembaar op dit moment (inclusief aangekondigde wijzigingen):
Bfor+ (3 mnd) — 3,00% tot €30K / 1,20% - diverse opties voor extra bonussen.
Consorsbank (3 mnd) — 2,80% / 0,80%
nexent bank (voorheen: Credit Europe - 3 mnd) — 2.75% / 1,25%
Garanti Nieuwe Spaarder (6 mnd) — 2.55% / 1,55%
Revolut Ultra — 2.50% (abo kost €50/mnd !)
FCM Top Saver Pro — 2.48% tot €10K (2,08% tot €25K, 1,58% daarboven)
Advanzia (3 mnd) — 2.43% / 1,51%
OpenBank Welkom (6 mnd) — 2.40% / 1,90%
VWFS / Volkswagen Bank (6 mnd) — 2.30% / 1,00%
BigBank — 2.05%
FCM Bank — 2.01% indien meer dan €50K, anders 1,33%
Santander Consumer Bank — 2,00%
Scalable Capital — 2,00% (Tot €50K, met PRIME+ á €4,99/mnd tot €500K)
Trade Republic — 2,00%
bunq Mass Interest — 2,01% voor geld boven saldo het hoogste saldo in de voorgaande halfjaarlijkse periode (van jan t/m jun), anders 1,51%.
FCM lijkt hogere rentes te bieden via hun tsjechische website, maar nederlanders kunnen daar (voorheen?) niet terecht.
Er zitten een aantal banken op gelijke rentes. Ik sorteer die op eerste verhoging, laatste verlaging, en wel/geen voorwaarden aan bijv minimale inleg.
Wijzigingen (zolang het kan): Links toegevoegd, tekst bunq aangepast, extra opmerking betreffende FCM Tsjechië, vervolgrente Consorsbank 0,80% ipv 1,0%.
Bfor+ (3 mnd) — 3,00% tot €30K / 1,20% - diverse opties voor extra bonussen.
Consorsbank (3 mnd) — 2,80% / 0,80%
nexent bank (voorheen: Credit Europe - 3 mnd) — 2.75% / 1,25%
Garanti Nieuwe Spaarder (6 mnd) — 2.55% / 1,55%
Revolut Ultra — 2.50% (abo kost €50/mnd !)
FCM Top Saver Pro — 2.48% tot €10K (2,08% tot €25K, 1,58% daarboven)
Advanzia (3 mnd) — 2.43% / 1,51%
OpenBank Welkom (6 mnd) — 2.40% / 1,90%
VWFS / Volkswagen Bank (6 mnd) — 2.30% / 1,00%
BigBank — 2.05%
FCM Bank — 2.01% indien meer dan €50K, anders 1,33%
Santander Consumer Bank — 2,00%
Scalable Capital — 2,00% (Tot €50K, met PRIME+ á €4,99/mnd tot €500K)
Trade Republic — 2,00%
bunq Mass Interest — 2,01% voor geld boven saldo het hoogste saldo in de voorgaande halfjaarlijkse periode (van jan t/m jun), anders 1,51%.
FCM lijkt hogere rentes te bieden via hun tsjechische website, maar nederlanders kunnen daar (voorheen?) niet terecht.
Er zitten een aantal banken op gelijke rentes. Ik sorteer die op eerste verhoging, laatste verlaging, en wel/geen voorwaarden aan bijv minimale inleg.
Wijzigingen (zolang het kan): Links toegevoegd, tekst bunq aangepast, extra opmerking betreffende FCM Tsjechië, vervolgrente Consorsbank 0,80% ipv 1,0%.
[ Voor 37% gewijzigd door GroteVoet459 op 08-09-2025 12:03 ]
@GroteVoet459 bunq : "hoge rente voor het deel van het saldo boven het hoogste saldo in de voorgaande periode van januari t/m juni"
[ Voor 9% gewijzigd door W1ck1e op 07-09-2025 14:38 ]
@GroteVoet459 Consorsbank is slechts 0.8% na afloop van de bonusrente, niet 1.0%.
Dank voor het overzicht!
Dank voor het overzicht!
[ Voor 15% gewijzigd door Coffeeroam op 07-09-2025 17:35 ]
Collector (via Raisin) verlaagt per 10-Sep de rente naar 1,80% (-0,05%)
Vraag over Bfor E 50 bonus bij de opening. Gaat het hier om 7 kalender of 7 bankdagen (storten van E 300)? Ik las dit pas gisteren in voorwaarden en rekening heb ik op 29 Augustus geopend.
De website zegt:Harbo schreef op maandag 8 september 2025 @ 12:23:
Vraag over Bfor E 50 bonus bij de opening. Gaat het hier om 7 kalender of 7 bankdagen (storten van E 300)? Ik las dit pas gisteren in voorwaarden en rekening heb ik op 29 Augustus geopend.
Google Translate:Effectuer un premier versement d’un montant minimum de 300€ réalisé dans un délai maximum de 7 jours à compter de l’ouverture effective du compte ;
Daar staat niks over werk- of bank-dagen. Dus mijn interpretatie is 7 kalenderdagen.• Doe een eerste storting van minimaal € 300 binnen maximaal 7 dagen na de effectieve opening van de rekening;
@Coffeeroam Moet geld op giro blijven (E 300) of mag direct naar spaarrekening?
Ook vraag hoe ze rente berekenen over 2 weekelijkse periode. Op een Duitse forum las ik dat gekeken wordt naar de laagste saldo in de voorafgaande 15 dagen en over dat bedrag wordt rente berekend. Klopt dit?
Ook vraag hoe ze rente berekenen over 2 weekelijkse periode. Op een Duitse forum las ik dat gekeken wordt naar de laagste saldo in de voorafgaande 15 dagen en over dat bedrag wordt rente berekend. Klopt dit?
De enige voorwaarde lijkt te zijn:Harbo schreef op maandag 8 september 2025 @ 16:28:
@Coffeeroam Moet geld op giro blijven (E 300) of mag direct naar spaarrekening?
"• Houd de bankrekening minimaal 1 jaar open vanaf de datum waarop de rekening definitief is geopend"
Maar ik laat voor de zekerheid de €300 staan totdat ik de bonus heb ontvangen (dat is na 2 weken nog niet gebeurd bij mij).
Over die tweewekelijkse periode is in dit forum al veel gezegd.
Ik vermoed dat de Duitse regels anders zijn dan de Franse. Ik zie bijvoorbeeld ook dat op de Duitstalige webpagina niets staat over de €50 bonus, op de Franse wel.
Bij mijn vriendin, die gisteren op de 6e dag na opening 300 euro overmaakte, is vandaag 50 euro bijgeschreven. Net als jij wacht ik ook op die bijschrijving...Coffeeroam schreef op maandag 8 september 2025 @ 17:25:
Maar ik laat voor de zekerheid de €300 staan totdat ik de bonus heb ontvangen (dat is na 2 weken nog niet gebeurd bij mij).
Zie bijvoorbeeld, https://www.vanspaarbankv...taalrekening-met-2-rente/Oekol schreef op zondag 7 september 2025 @ 08:50:
Helder verhaal:My-life schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 10:24:
[...]
Zie bijvoorbeeld, https://www.vanspaarbankv...taalrekening-met-2-rente/
Prima rente - toch niet in onze vergelijking
Toch zie je de rekening van Trade Republic niet terug in onze vergelijking van spaarrekeningen. Dat is lastig, omdat ze met een constructie werken waarbij je niet vooraf weet in welk land jouw geld gegarandeerd wordt. Dat is namelijk niet altijd Duitsland.
Beetje ingewikkeld verhaal, maar ze werken met partnerbanken en het geld op jouw rekening valt onder de garantie van het land waar het gestald wordt. Die partnerbanken zijn niet de minste, op dit moment Citibank Europe plc, J.P. Morgan SE en Deutsche Bank. De eerste valt onder de garantie van Ierland, de andere twee hebben Duitse garantie. Maar ik hoorde in een YouTube ook praten over Credit Agricole, dus dat zal dan weer over Frankrijk gaan.
Dit systeem zorgt ervoor dat wij geen helder garantievlaggetje bij de rekening kunnen zetten - daarom staan ze er niet bij. Blijft jammer!
Heeft ze E 300 op giro laten staan of na de overboeking naar spaarrekening doorgezet?Frankenstein schreef op maandag 8 september 2025 @ 21:31:
[...]
Bij mijn vriendin, die gisteren op de 6e dag na opening 300 euro overmaakte, is vandaag 50 euro bijgeschreven. Net als jij wacht ik ook op die bijschrijving...
4% rente mislopen op een bedrag van 300 euro is slechts 12 euro per jaar. Ik zou mij over die ene euro per maand niet druk maken.Harbo schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 14:39:
Heeft ze E 300 op giro laten staan of na de overboeking naar spaarrekening doorgezet?
Het gaat om bonus van E 50 hier, niet op de rente.W1ck1e schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 14:46:
[...]
4% rente mislopen op een bedrag van 300 euro is slechts 12 euro per jaar. Ik zou mij over die ene euro per maand niet druk maken.
Gezien jouw eerdere vraag aan @CoffeeroamHarbo schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 15:27:
Het gaat om bonus van E 50 hier, niet op de rente.
had ik het over het eventuele renteverschil tussen de "giro" en de "spaarrekening"Moet geld op giro blijven (E 300) of mag direct naar spaarrekening?
Als je zeker wil weten dat je de bonus krijgt zorg je ervoor dat op beide rekeningen minimaal 300 euro staat.
[ Voor 12% gewijzigd door W1ck1e op 09-09-2025 15:39 ]
BankB gaat de variabele rente op de spaarrekening verlagen van 1,85% p.j. naar 1,75% p.j. Het nieuwe rentetarief wordt effectief op 15.09.2025.
Met vriendelijke groet,
Uw Raisin team
Met vriendelijke groet,
Uw Raisin team
Vraag mbt Raisin Deposito bij Civi Bank: Bij het kijken naar interessante deposito op de Raisin site zag ik bij de deposito's van Civi bank staan het label "Flexibel termijndeposito". Dit zei mij niets. Kijk ik bij het productinformatieblad dan staat dat het deposito te allen tijde opzegbaar is (ref punt 6): "Vroegtijdige beëindiging van het deposito na afloop van de herroepingstermijn van 14 kalenderdagen is te allen tijde kosteloos mogelijk". tevens staat er "In dit geval wordt uw inlegbedrag (vermeerderd met eventuele pro rata berekende basisrente) na 31 dagen door de Bank uitbetaald". Lijkt helder. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Twee punten die het onduidelijk maken zijn: waarom hebben verschillende looptijden, verschillende rente? Als het deposito te allen tijde voortijdig opzegbaar is, waarom kortere looptijd met lagere rente nemen. Daarnaast er wordt gesproken over basisrente. Maar is dit een andere rente dan de benoemde rente in 2? Kortom is er ervaring met dit product?
@RonaldABC Uit het productinformatieblad:
De toepasselijke basisrente bij vroegtijdige beëindiging vindt u op de Raisin
website, in uw Raisin Online Banking omgeving onder het betreffende
termijndeposito en op de bevestiging van uw termijndepositocontract.
[ Voor 4% gewijzigd door W1ck1e op 10-09-2025 12:28 ]
@W1ck1e Dank voor de reactie. Dit had ik ook gelezen, maar ik zie nu ook nog iets anders bij de details op de website: "Rente bij vroegtijdige beëindiging 0,00% p.j.". Is dit dan de basisrente? Oftewel bij iedere vroegtijdige beëindiging 0 rente! Dit staat niet in het productinformatieblad. Het wordt er, wat mij betreft, niet duidelijker op.
Ik ben bang dat de "basis rente" dan 0% is.RonaldABC schreef op woensdag 10 september 2025 @ 12:38:
@W1ck1e Dank voor de reactie. Dit had ik ook gelezen, maar ik zie nu ook nog iets anders bij de details op de website: "Rente bij vroegtijdige beëindiging 0,00% p.j.". Is dit dan de basisrente? Oftewel bij iedere vroegtijdige beëindiging 0 rente! Dit staat niet in het productinformatieblad. Het wordt er, wat mij betreft, niet duidelijker op.
Niet duidelijk ? : weglopen !
Die 14 dagen is gewoon de wettelijke herroepingstermijn die geldt voor alle online transacties, dus ook voor deposito's afsluiten. Als je herroept krijg je in veel gevallen geen rente. Je draait immers de hele transactie weer terug. Dan ik het alsof je de transactie niet bent aangegaan. Misschien is er een enkele bank die toch de rente van die paar dagen uitkeert, maar dat is zeldzaam.RonaldABC schreef op woensdag 10 september 2025 @ 12:38:
Het gaat om vroegtijdig beeindigen NA die 14 dagen herroepingstermijn. Dat je dan NUL rente krijgt (want dat is het basisrente percentage).Coffeeroam schreef op woensdag 10 september 2025 @ 13:28:
[...]
Die 14 dagen is gewoon de wettelijke herroepingstermijn die geldt voor alle online transacties, dus ook voor deposito's afsluiten. Als je herroept krijg je in veel gevallen geen rente. Je draait immers de hele transactie weer terug. Dan ik het alsof je de transactie niet bent aangegaan. Misschien is er een enkele bank die toch de rente van die paar dagen uitkeert, maar dat is zeldzaam.
@W1ck1e: mooie reactie. Dank daarvoor.
@Coffeeroam: Het herroepingsrecht is mij bekend. Het gaat, zoals ik eerder schreef, om "Vroegtijdige beëindiging van het deposito na afloop van de herroepingstermijn van 14 kalenderdagen is te allen tijde kosteloos mogelijk".
@Coffeeroam: Het herroepingsrecht is mij bekend. Het gaat, zoals ik eerder schreef, om "Vroegtijdige beëindiging van het deposito na afloop van de herroepingstermijn van 14 kalenderdagen is te allen tijde kosteloos mogelijk".
Bij Argenta krijg je de afgesproken rente voor die paar dagen. In principe zou je zo een vrij opneembaar deposito kunnen creëren.Coffeeroam schreef op woensdag 10 september 2025 @ 13:28:
[...]
Die 14 dagen is gewoon de wettelijke herroepingstermijn die geldt voor alle online transacties, dus ook voor deposito's afsluiten. Als je herroept krijg je in veel gevallen geen rente. Je draait immers de hele transactie weer terug. Dan ik het alsof je de transactie niet bent aangegaan. Misschien is er een enkele bank die toch de rente van die paar dagen uitkeert, maar dat is zeldzaam.
Mail van Scalable Capital : per 1 oktober nieuwe voorwaarden, onder andere : bij gratis rekening rente 2% tot saldo van 100k. Nu is dat 50k.
Goed nieuws voor uw spaargeld! Omdat u al bij DHB Bank spaart, hebben we een speciaal aanbod voor u. U ontvangt nu 2,50% rente per jaar op een DHB MaxiSpaarrekening (deposito) voor een looptijd van 3, 4 of 5 jaar. Dit geldt voor bedragen tot €100.000.
Tot 1 oktober 2025.
Tot 1 oktober 2025.
Over Scalable Capital:
/f/image/DRUGOcfso3ykAcArek83p3ki.png?f=fotoalbum_large)
KLANTENDOCUMENTATIE
Uit Alle wijzigingen in detail :
/f/image/DRUGOcfso3ykAcArek83p3ki.png?f=fotoalbum_large)
KLANTENDOCUMENTATIE
Hieruit maak ik op dat het saldo gewoon spaargeld wordt, maar ik kan mij vergissen.Wat moet ik doen? Geef nu uw toestemming via web of app, zodat we onze zakelijke relatie op een rechtszekere manier voortzetten. Houd er a.u.b. rekening mee dat, zelfs als we uw toestemming niet voor 1 oktober 2025 zullen ontvangen, we onze diensten niet langer als beleggingsonderneming zullen verlenen, maar uitsluitend als bank onder de nieuwe bankvoorwaarden, en dat we ook uw saldi zullen bewaren bij Scalable Capital Bank. U hebt het recht om de overeenkomst zonder opzegtermijn te beëindigen.
[ Voor 41% gewijzigd door W1ck1e op 11-09-2025 08:16 ]
https://nl.scalable.capital/nieuwe-scalable-capitalW1ck1e schreef op donderdag 11 september 2025 @ 08:06:
Over Scalable Capital:
[Afbeelding]
KLANTENDOCUMENTATIE
[...]
Hieruit maak ik op dat het saldo gewoon spaargeld wordt, maar ik kan mij vergissen.
Hier staat dat ze het ook in geldmarktfondsen kunnen stoppen.
Dat geldt gewoon voor iedereen. Ook als je geen klant bent. Maar het is wel een goed 3-jaars aanbod.Sander12 schreef op woensdag 10 september 2025 @ 21:56:
Goed nieuws voor uw spaargeld! Omdat u al bij DHB Bank spaart, hebben we een speciaal aanbod voor u. U ontvangt nu 2,50% rente per jaar op een DHB MaxiSpaarrekening (deposito) voor een looptijd van 3, 4 of 5 jaar. Dit geldt voor bedragen tot €100.000.
Tot 1 oktober 2025.
In dat geval heb ik mij vergist.Raymon89 schreef op donderdag 11 september 2025 @ 08:41:
[...]
https://nl.scalable.capital/nieuwe-scalable-capital
Hier staat dat ze het ook in geldmarktfondsen kunnen stoppen.
Toch nog besloten om hier gebruik van te gaan maken. Geld staat nu bij Advanzia voor 2,73 maar heb nog geen verlengingsaanbod gekregen en ik word ook een beetje moe van het iedere keer weer verplaatsen van mijn vrij opneembare middelen (want heb alle aanbiedingen zo'n beetje wel gehad) dus ga ik vanaf nu wat naar deposito verplaatsen. Dus 3 deposito's aangevraagd, nu hopen dat het geld op tijd van Advanzia naar Raisin kan (via ABN) zodat ik de 100 euro bonus krijg.frapex schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 18:07:
Raisin heeft weer een actie met maximaal 500 euro bonus. Actie loopt van 4 augustus t/m 17 september 2025.
Voor de depositoladder-bonusvoorwaarden zie: https://www.raisin.nl/depositoladder-bonus.
ECB houdt rente ongewijzigd:
https://www.nu.nl/economi...ie-onder-controle-is.html
https://www.nu.nl/economi...ie-onder-controle-is.html
HoistSpar is bij Raisin nu nog de hoogste voor deposito's van 3,4 en 5 jaar zonder bronbelasting maar verlaagt per 15 september de rentes:
- 3 jaar: 2,85% naar 2,65%
- 4 jaar: 2,90% naar 2,72%
- 5 jaar: 3,00% naar 2,87%
Even aanhaken over opzegging / opnieuw openen advanzia bank. Dit lukte mij al in een week ( 7 dagen ).Harbo schreef op donderdag 4 september 2025 @ 15:10:
[...]
Ik reageerde op deze post / vraag : VanBreukelen in "Het spaartopic - Deel 4"
Hier ging het om Garantibank. Maar als jij toch over Advanzia vraagt kan ik je daar ook een antwoord op geven. 3,5x weken tussen opzeggen en opneiuw aanmelden / openen.
Ik ga het na 7 dagen ook proberen bij garantibank
Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.
Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.
Trade Republic heeft zijn eigen topic.
We willen hier geen persoonlijke updates zien, dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.
Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.
Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.
Trade Republic heeft zijn eigen topic.
We willen hier geen persoonlijke updates zien, dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.
Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling