Misschien zijn 3 overboekingen naar dezelfde buitenlandse rekening binnen een paar uur verdacht?Roncom schreef op maandag 15 september 2025 @ 14:39:
[...]
Eerder werd mijn Raborekening ook geblokkeerd na €300 over te hebben gemaakt naar mijn Bfor rekening. Na een telefoontje werd dit opgeheven. Vandaag probeerde ik (voor de 16e van de maand) ook geld over te maken, eerst 2 kleinere bedragen en dat ging goed en direct. Bij het 3e (grotere) bedrag is mijn rekening wederom geblokkeerd.. Nu wederom aan het bellen met de Rabobank.
Heb contact gehad met een medewerker van de rabo en die gaf aan dat nu alles vanuit hun kant op groen licht staat. Echter zijn er 2 (grotere) betalingen vanuit mijn kant die nu nog niet zijn verwerkt; op mijn raborekening zie ik een min plus en een min transactie. Aangezien er vanuit rabo geen blokkade meer is, zou dit betekenen dat Bfor deze ontvangsten tegenhoudt? Wel vreemd, bij kleinere bedragen zie ik namelijk gelijk een melding vanuit de app van ontvangst maar misschien hebben grotere bedragen eerst goedkeuring nodig of iets dergelijks?mpandroid schreef op maandag 15 september 2025 @ 14:45:
[...]
Misschien zijn 3 overboekingen naar dezelfde buitenlandse rekening binnen een paar uur verdacht?
Misschien omdat BFOR bedragen boven een zeker bedrag ( €500?) niet instant ontvangt.Roncom schreef op maandag 15 september 2025 @ 15:00:
[...]
Heb contact gehad met een medewerker van de rabo en die gaf aan dat nu alles vanuit hun kant op groen licht staat. Echter zijn er 2 (grotere) betalingen vanuit mijn kant die nu nog niet zijn verwerkt; op mijn raborekening zie ik een min plus en een min transactie. Aangezien er vanuit rabo geen blokkade meer is, zou dit betekenen dat Bfor deze ontvangsten tegenhoudt? Wel vreemd, bij kleinere bedragen zie ik namelijk gelijk een melding vanuit de app van ontvangst maar misschien hebben grotere bedragen eerst goedkeuring nodig of iets dergelijks?
Bij de ING kreeg ik ook een popup berichtje van 2.30% voor 6 maanden, maar kan hem nergens vinden en popup is niet meer terug te halen.
Dat zou wellicht kunnen. Dan hoop ik dat het vandaag nog wordt verwerkt, anders telt het voor morgen niet meer mee en staat het daar 2 weken niks te doen..Coffeeroam schreef op maandag 15 september 2025 @ 15:20:
[...]
Misschien omdat BFOR bedragen boven een zeker bedrag ( €500?) niet instant ontvangt.
Dat is ook precies waarom ik had aangeraden dit eerder te doen.....https://gathering.tweaker...message/83407132#83407132Roncom schreef op maandag 15 september 2025 @ 15:39:
[...]
Dat zou wellicht kunnen. Dan hoop ik dat het vandaag nog wordt verwerkt, anders telt het voor morgen niet meer mee en staat het daar 2 weken niks te doen..
Ja klopt, had het vrijdagochtend overgemaakt vanaf Advanzia en pas vandaag bijgeschreven bij de Rabo. Helaas dus nog een dag te laat.Coffeeroam schreef op maandag 15 september 2025 @ 15:52:
[...]
Dat is ook precies waarom ik had aangeraden dit eerder te doen.....https://gathering.tweaker...message/83407132#83407132
Ik heb 2 weken geleden ook zo'n Bfor rekening en vervolgens een livret aangemaakt. Alles ging probleemloos bij mij, incl alleen het voorblad van de belastingaangifte. Ook geen blokkade vanuit mijn huisbank mbt het overboeken in 3 delen. Helaas wel net de 4% misgelopen, maar die 3% is ook nog prima.Roncom schreef op maandag 15 september 2025 @ 15:00:
[...]
Heb contact gehad met een medewerker van de rabo en die gaf aan dat nu alles vanuit hun kant op groen licht staat. Echter zijn er 2 (grotere) betalingen vanuit mijn kant die nu nog niet zijn verwerkt; op mijn raborekening zie ik een min plus en een min transactie. Aangezien er vanuit rabo geen blokkade meer is, zou dit betekenen dat Bfor deze ontvangsten tegenhoudt? Wel vreemd, bij kleinere bedragen zie ik namelijk gelijk een melding vanuit de app van ontvangst maar misschien hebben grotere bedragen eerst goedkeuring nodig of iets dergelijks?
Dat is normaal. Ik had precies hetzelfde twee weken geleden. Na identificatie geen bevestiging, maar de volgende dag wel welkom email dat de rekening geopend en ready was.ebk71 schreef op maandag 15 september 2025 @ 14:32:
Ik lees hier dat garanti spaar openen 1 werkdag kost. Krijg je na de identificatie nog wel een bericht? Want ik rond dat proces af en dan lijkt het afgerond te zijn maar er volgt niet een bevestiging ofzo dat het in behandeling is.
Na het telefoontje van Rabobank zaterdag dat alles oke was en mijn rekening weer is vrijgegeven kreeg ik daarna meteen bevestiging van Bfor dat de 20k was ontvangen.Coffeeroam schreef op maandag 15 september 2025 @ 15:20:
[...]
Misschien omdat BFOR bedragen boven een zeker bedrag ( €500?) niet instant ontvangt.
Bij mij iig niet, na ophef blokkade door rabo stond de 20k er meteen op bij Bfor.Roncom schreef op maandag 15 september 2025 @ 15:00:
[...]
Aangezien er vanuit rabo geen blokkade meer is, zou dit betekenen dat Bfor deze ontvangsten tegenhoudt? Wel vreemd, bij kleinere bedragen zie ik namelijk gelijk een melding vanuit de app van ontvangst maar misschien hebben grotere bedragen eerst goedkeuring nodig of iets dergelijks?
Eind goed, al goed. Geld staat op mijn bfor rekening en dus voor de 16e op bfor+zephur schreef op maandag 15 september 2025 @ 18:37:
[...]
Bij mij iig niet, na ophef blokkade door rabo stond de 20k er meteen op bij Bfor.
Edit: ik zie wel dat je maximaal 3 keer per dag tot 500eu mag opnemen vanaf je gewone bfor rekening. Daarboven is het 2 (werk)dagen, dus daar ook wel rekening mee houden als je je rekening t.z.t. weer (deels) leegt wilt halen.
[ Voor 28% gewijzigd door Roncom op 15-09-2025 19:38 ]
Of als bijv. Poetin (en/of Trump) aanklopt en je wilt daarom een wereldreis maken.Roncom schreef op maandag 15 september 2025 @ 19:28:[...]Edit: ik zie wel dat je maximaal 3 keer per dag tot 500eu mag opnemen vanaf je gewone bfor rekening. Daarboven is het 2 (werk)dagen, dus daar ook wel rekening mee houden als je je rekening t.z.t. weer (deels) leegt wilt halen.
Google translate zegt over die bepaling: "Wat is de uitvoeringstijd voor de uitgegeven standaard SEPA-overboeking? Wij voeren de euro-overboekingsopdracht uiterlijk uit aan het einde van de eerste werkdagRoncom schreef op maandag 15 september 2025 @ 19:28:
[...]
Eind goed, al goed. Geld staat op mijn bfor rekening en dus voor de 16e op bfor+
Edit: ik zie wel dat je maximaal 3 keer per dag tot 500eu mag opnemen vanaf je gewone bfor rekening. Daarboven is het 2 (werk)dagen, dus daar ook wel rekening mee houden als je je rekening t.z.t. weer (deels) leegt wilt halen.
na ontvangst van de opdracht, mits uw rekening voldoende saldo heeft om deze uit te voeren."
Dus het is waarschijnlijk gewoon de volgende werkdag op je rekening.
Het is ook mogelijk om een automatische periodieke betaling in te stellen bv. om dagelijks €500 instant op te nemen.
Ja, er is een moment in het proces dat je een foto / video van je gezicht moet maken.fissa schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 10:23:
Het openen van een spaarrekening bij Garanti, is dat via een gezichtscan?
Ja, en ID bewijs in dezelfde sessie.fissa schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 10:23:
Het openen van een spaarrekening bij Garanti, is dat via een gezichtscan?
Bij mij ging het tamelijk klote om het gezicht in het gewenste vlak te krijgen... Als je camera bovenin zit en je neus zo'n beetje op t scherm moet zie je niet meer waar je bent
Dan kan Garanti wat mij betreft de pot op.RobertMe schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 10:55:[...]Ja, er is een moment in het proces dat je een foto / video van je gezicht moet maken.
Iemand bij Santander Consumer -> Rabobank ervaring met lange overboektijden? Ik heb zondag en gisteren twee overboekingen gedaan van Santander naar m’n Rabo rekening, maar in de app en op de website van Santander is nog niks afgeschreven en ik heb ook nog niks ontvangen…
Ja, dat kan een paar dagen duren. Vervelende is inderdaad dat je niets ziet in je online omgeving behalve dat je weeklimiet is afgenomen.dannyvdb1997 schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 22:08:
Iemand bij Santander Consumer -> Rabobank ervaring met lange overboektijden? Ik heb zondag en gisteren twee overboekingen gedaan van Santander naar m’n Rabo rekening, maar in de app en op de website van Santander is nog niks afgeschreven en ik heb ook nog niks ontvangen…
Nou, blijkbaar heeft het zin om bij Consors de berekening na te lopen.
Want bij nader onderzoek, of de rente wel klopt....
//
schön, dass Sie uns schreiben.
Da wir keine nachträgliche Zinsberechnung erstellen, werden wir Ihnen aus Wertschätzung die einmalige Gutschrift über 9,00 Euro einstellen. Der Betrag wird Ihnen in den nächsten Tagen verbucht. Vielen Dank.
Wir wünschen Ihnen einen schönen Tag.
//
Dat zouden ze niet doen, als ze het niet zouden vertrouwen..
Want bij nader onderzoek, of de rente wel klopt....
//
Da wir keine nachträgliche Zinsberechnung erstellen, werden wir Ihnen aus Wertschätzung die einmalige Gutschrift über 9,00 Euro einstellen. Der Betrag wird Ihnen in den nächsten Tagen verbucht. Vielen Dank.
//
Vertrouwen is goed, controle nog beter
Wat ging er precies mis hier? Hadden ze geen 3 maanden bonus geteld, klopte het saldo niet? Of wat?Juan schreef op woensdag 17 september 2025 @ 07:03:
Nou, blijkbaar heeft het zin om bij Consors de berekening na te lopen.
Want bij nader onderzoek, of de rente wel klopt....![]()
//
//
Dan kan ik er ook wat gerichter naar kijken.
Hi @CoffeeroamCoffeeroam schreef op woensdag 17 september 2025 @ 09:07:
[...]
Wat ging er precies mis hier? Hadden ze geen 3 maanden bonus geteld, klopte het saldo niet? Of wat?
Dan kan ik er ook wat gerichter naar kijken.
Ik had x rente berekend over x bedrag op basis van 2,8% toen kwam ik op 441 EUR rente
Ze hebben 433 EUR rente betaald op de 12e (wat ook al vreemd is, had de 30e pas moeten zijn)
Na een mail gaven ze aan dat je 360 dagen moet aanhouden. Dan kom ik nog hoger uit .
Wat ik ook aanhield 2,8% 365 dagen, 2,77% 365 dagen, 2,77% 360 dagen etc.. kwam steeds op een tekort van een euro of 10. 1 EUR (max) prima (bij Advanzia scheelt het ook altijd centen) maar 10 EUR is wat te gortig.
P.s.
Alles is van Consors naar Advanzia gegaan.. maar die hebben me alweer gevonden voor Wftw vragen. Pfff
Maar die had ik verwacht. Dus ze gelijk om de oren geslagen met een statement van Consors
Wat een gedoe steeds.. je eigen zuur verdienden centen verklaren… in kader van KYC. Zouden ze ons (ik en vrouw) al moeten kennen. We hebben ondertussen al 10 rekeningen bij Advanzia gehad
Ik lees dit nu pas, heeft het nog zin om je vandaag aan te melden aangezien je ook vandaag die 3 depositos moet openen om voor 5000 euro in aanmerking te komen.frapex schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 18:07:
Raisin heeft weer een actie met maximaal 500 euro bonus. Actie loopt van 4 augustus t/m 17 september 2025.
Voor de depositoladder-bonusvoorwaarden zie: https://www.raisin.nl/depositoladder-bonus.
Dus lukt het registeren, het openen van 3 rekeningen en het overmaken van het geld in 1 dag?
edit:
typo
typo
[ Voor 3% gewijzigd door jeanj op 18-09-2025 11:59 ]
Everything is better with Bluetooth
Het is €500 en dat alleen bij €150.000. Als je ook nog moet registreren gaat dat denk ik niet lukken in 1 dag.jeanj schreef op woensdag 17 september 2025 @ 09:55:
[...]
Ik lees dit nu pas, heeft het nog zin om je vandaag aan te melden aangezien je ook vandaag die 3 depositos moet openen om voor 5000 euro in aanmerking te komen.
Dus lukt het registeren, het openen van 3 rekeningen en het overmaken van het geld in 1 dag?
Heb jij meteen bij openen de optie van een en/of gekozen? Ik had dit niet gedaan en kreeg te horen dat ik dan een nieuwe aanvraag/rekening moet doen. Kan natuurlijk maar is weer gedoe.Coffeeroam schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 18:21:
[...]
Garantibank doet ook en/of rekening. Eerst openen op een persoon, daarna de tweede persoon toevoegen.
Vraag je er niet zelf een beetje om, door steeds een rekening te sluiten en opnieuw te openen ?Juan schreef op woensdag 17 september 2025 @ 09:40:
...
P.s.
Alles is van Consors naar Advanzia gegaan.. maar die hebben me alweer gevonden voor Wftw vragen. Pfff
Maar die had ik verwacht. Dus ze gelijk om de oren geslagen met een statement van Consors
Wat een gedoe steeds.. je eigen zuur verdienden centen verklaren… in kader van KYC. Zouden ze ons (ik en vrouw) al moeten kennen. We hebben ondertussen al 10 rekeningen bij Advanzia gehad
Dat gaat je niet lukken vrees ik.jeanj schreef op woensdag 17 september 2025 @ 09:55:
[...]
Ik lees dit nu pas, heeft het nog zin om je vandaag aan te melden aangezien je ook vandaag die 3 depositos moet openen om voor 5000 euro in aanmerking te komen.
Al had ik vrijdag wel binnen een dag een deposito geopend bij Inbank via Raisin. Op vrijdagochtend aangevraagd en geld verstuurd. Geld was vrijdagmiddag aanwezig bij Raisin en op zaterdag(!) bericht dat de deposito geopend was (met startdatuum zaterdag).
Maar als je je Raisin account nog moet openen en je moet 150k nog naar Raisin krijgen dan denk ik dat dat omogelijk is voor vandaag.
Hoezo, daar 'vragen' ze toch om bij Advanzia met hun willekeurige aanbiedingen en de mogelijkheid om binnen een dag weer een nieuw account te openen.W1ck1e schreef op woensdag 17 september 2025 @ 10:22:
[...]
Vraag je er niet zelf een beetje om, door steeds een rekening te sluiten en opnieuw te openen ?
Mijn mening: dan kan je ook accepteren dat je vaker die vragen krijgt. Ik doe die moeite niet.sanook schreef op woensdag 17 september 2025 @ 11:03:
[...]
Hoezo, daar 'vragen' ze toch om bij Advanzia met hun willekeurige aanbiedingen en de mogelijkheid om binnen een dag weer een nieuw account te openen.
Hier gaat alles weg bij Advanzia en naar Garantibank. Hogere rente en nu al een beter aanmeldproces en snellere betere support dan bij Advanzia. 1,5 week geleden aan Advanzia gemaild dat mijn nieuwe account niet werkt omdat het blijkbaar nog aan een oud account is gekoppeld, geen enkele reactie. Gebeld, ruim 10 min in de wacht (met kosten) en toen was ik er klaar mee. Partner na blokkeer actie, gedeblokkeerd, geblokkeerd, gebeld, gedeblokkeerd, toen weer kortstondig geblokkeerd en gelukkig spontaan weer gedeblokkeerd. Zootje daar.
Ja, dat klopt, het is een 2-traps proces. Tweede rekeninghouder toevoegen was mogelijk. Het was een formuliertje dat achteraf kon worden ingevuld.ebk71 schreef op woensdag 17 september 2025 @ 10:06:
[...]
Heb jij meteen bij openen de optie van een en/of gekozen? Ik had dit niet gedaan en kreeg te horen dat ik dan een nieuwe aanvraag/rekening moet doen. Kan natuurlijk maar is weer gedoe.
Inmiddels heeft Advanzia accoord bevonden de uitleg.
Als die hoge rentes niet steeds tijdelijk zijn, hoef je niet steeds te schuiven. Nog beter is als de grote jongens (RABO, ABN etc) wat hogere rentes bieden, en minder bonus pakken, is er geen aanleiding om te schuiven 🤨
Als die hoge rentes niet steeds tijdelijk zijn, hoef je niet steeds te schuiven. Nog beter is als de grote jongens (RABO, ABN etc) wat hogere rentes bieden, en minder bonus pakken, is er geen aanleiding om te schuiven 🤨
De grote jongens gaan heus niet de rente verhogen zolang verreweg het overgrote deel van het spaargeld reeds bij hen gestald is.Juan schreef op woensdag 17 september 2025 @ 12:58:
Inmiddels heeft Advanzia de uitleg accoord bevonden.
Bij Rabo krijg je wat meer, als je minimaal 500k vrij hebt staan bij ze.. dan ben je vermogend volgens hun eisen. maar hoeveel hoger de rente dan is geen idee.
Dank hiervoor. Ik blijk ook zo'n 3 EUR te weinig ontvangen te hebben van Consorsbank.Juan schreef op woensdag 17 september 2025 @ 09:40:
[...]
Hi @Coffeeroam
Ik had x rente berekend over x bedrag op basis van 2,8% toen kwam ik op 441 EUR rente
Ze hebben 433 EUR rente betaald op de 12e (wat ook al vreemd is, had de 30e pas moeten zijn)
Na een mail gaven ze aan dat je 360 dagen moet aanhouden. Dan kom ik nog hoger uit .
Wat ik ook aanhield 2,8% 365 dagen, 2,77% 365 dagen, 2,77% 360 dagen etc.. kwam steeds op een tekort van een euro of 10. 1 EUR (max) prima (bij Advanzia scheelt het ook altijd centen) maar 10 EUR is wat te gortig.
P.s.
Ik heb gerekend met 2,80%/360 dagen. Waar komt die 2.77% in jouw proefberekeningen vandaan eigenlijk?
Zij hebben rente uitgekeerd op 1 juli (kwartaal) en op 3 september (einde driemaanden bonusperiode). Dus niet tot het einde van de maand, zoals bij Advanzia.
Die bonusperiode was niet eens 3 maanden, en werd te vroeg beëindigd. Dat is wel flauw, want ja, ik kreeg weliswaar op 3 juni een mail dat de rekening geopend was, maar ik kon er pas echt op 11 juni bij vanwege de stapels brieven met pincodes etcetera, die eerst nog moesten komen.
Die 2,77% is nominaal bij Q uitkeringen, als 2,8% effectieve rente is.
Ik hoop voor jou dat je hier niet wakker van ligt.Juan schreef op donderdag 18 september 2025 @ 02:59:
Of dit is waarvan ze de 40 EUR actie van betalen?🤔
De rente van 2,3% voor een 6 maands deposito bij NIBC staat nu ook op de website. Dus niet alleen maar voor bestaande klanten die de mail hebben ontvangen. Maar zij weten wel dat de aanbieding tijdelijk is, t/m 13 oktober)
Ik heb ook stevig gezocht hiernaar, maar dit is nergens te vinden bij ING.Theswitch schreef op maandag 15 september 2025 @ 15:36:
Bij de ING kreeg ik ook een popup berichtje van 2.30% voor 6 maanden, maar kan hem nergens vinden en popup is niet meer terug te halen.
Had ook dat berichtje gezien? Bij navraag wisten ze van niks.Coffeeroam schreef op donderdag 18 september 2025 @ 11:11:
[...]
Ik heb ook stevig gezocht hiernaar, maar dit is nergens te vinden bij ING.
Nee, niet gehad. Maar ik ging af op jouw bericht en ben toen gaan zoeken.Theswitch schreef op donderdag 18 september 2025 @ 21:06:
[...]
Had ook dat berichtje gezien? Bij navraag wisten ze van niks.
Is er ergens een overzicht/website waar je kunt zien welke (spaar)banken IP ondersteunen?
Ik ben het een beetje zat/mogelijkheden uitgeput om iedere keer de boel van aktierente naar aktierente te verplaatsen dus heb al meer in deposito's gestopt en wil nu nog zo'n 10-20k op een rekening zetten met IP, zodat ik er direct bij zou kunnen als dat nodig is. Andere voorwaarde is dat het in een land is waar ik geen bronbelasting hoef te betalen. En een zo hoog mogelijke rente natuurlijk (geen aktierente)
Ik ben het een beetje zat/mogelijkheden uitgeput om iedere keer de boel van aktierente naar aktierente te verplaatsen dus heb al meer in deposito's gestopt en wil nu nog zo'n 10-20k op een rekening zetten met IP, zodat ik er direct bij zou kunnen als dat nodig is. Andere voorwaarde is dat het in een land is waar ik geen bronbelasting hoef te betalen. En een zo hoog mogelijke rente natuurlijk (geen aktierente)
Geen overzicht: maar Klarna doet het in ieder geval (1,80% is niet perse heel hoog). Daarnaast Ayvens (/vroegere LeasePlan Bank), maar daar is de rente wel ech lager (1,45% of zoiets? Niet veel meer dan de grootbanken). Daarnaast doet Revolut IP, maar de spaarrekeningen hebben alleen een interessante rente bij de duurdere abo's.sanook schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 22:23:
Is er ergens een overzicht/website waar je kunt zien welke (spaar)banken IP ondersteunen?
Edit:
Overigens zou ik me ook afvragen welke producten je in de prijsklasse 10-20k instant doet kopen. Als in: sure, je wilt geld onmiddellijk beschikbaar hebben om bv een nieuwe (af)wasmachine / koelkast / ... te kopen die je zo online kunt bestellen direct. Maar die kosten geen 10-20k. Dan heb je het al eerder over een nieuwe auto. Maar die koop je niet over een nacht ijs? (Ook niet na een ongeluk + total loss denk ik?) En ook bij zaken aan of om het huis zul je vaak achteraf betalen (als iemand al onmiddellijk beschikbaar is).
Als de combinatie hoge rente + IP niet "lukt" kun je dus altijd nog splitsen. Bv 5k via IP en de rest ergens anders (Santander 2,00% bv).
[ Voor 26% gewijzigd door RobertMe op 19-09-2025 23:13 ]
Je hoeft niet lang te wachten, vanaf 9 oktober 2025 moeten alle banken in de eurozone instant payments kunnen versturen en ontvangen. Misschien hoeft het niet per se voor spaarrekeningen, maar als ze een structuur hebben van een lopende rekening plus spaarrekening kan het dus heel snel.sanook schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 22:23:
Ik heb hier een lijstje gevonden.
Daar staan dus bv. Santander, N26, Revolut, Klarna op. Maar bv. niet Advanzia, Openbank, Consors, maar die laatste twee zullen ook snel moeten voldoen.
Ik ken geen mensen, waarvan ik weet dat ze dit willen, persoonlijk. Bij dit soort bedragen weet ik meestal wel de dag van te voren dat ik het gaat uitgeven. Als het bedrag op dezelfde dag binnenkomt op de tegenrekening is het voor mij dan snel genoeg.sanook schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 22:23:
...
en wil nu nog zo'n 10-20k op een rekening zetten met IP, zodat ik er direct bij zou kunnen als dat nodig is. ....
Voor het geval dat zo'n instant opname toch even niet plaatsvindt heb je voor redundancy een 2de instant spaarrekening nodig. En wellicht een 2de tegenrekening. Ik denk dat je de lat erg hoog legt.
Voor het afnemen van welke producten heb jij nodig dat een opname instant is ?
@W1ck1e Er zijn altijd wel scenario's te bedenken waarbij je instant over een significant bedrag wil beschikken. Hoe klein de kans daarop ook is. Voor dit topic verder ook niet zo relevant om op die scenario's in te gaan. Voor @sanook (en anderen) is het vooral handig om te weten waar je opname instant gaat en een leuke rente ontvangt.
Dat kan zijn, Maar ik ken geen voorbeelden, dat dezelfde dag te langzaam is. Jij wel ?Wally2002 schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 09:06:
@W1ck1e Er zijn altijd wel scenario's te bedenken waarbij je instant over een significant bedrag wil beschikken. Hoe klein de kans daarop ook is. Voor dit topic verder ook niet zo relevant om op die scenario's in te gaan. Voor @sanook (en anderen) is het vooral handig om te weten waar je opname instant gaat en een leuke rente ontvangt.
Maar misschien wil @sanook zelf antwoorden..
In dat geval leer ik nog iets, het kan zijn dat ik iets over het hoofd zie.
[ Voor 6% gewijzigd door W1ck1e op 20-09-2025 09:19 ]
Klarna bied helemaal geen betaalrekening aan in de zin van wat de wetgeving stelt (je kunt geen geld overmaken naar elke willekeurige rekening / IBAN). Santander Consumer Bank bied AFAIK niet eens iets aan dat ook maar een beetje lijkt op een betaalrekening. (Het grote Santander "wellicht" wel, maar daar ben je geen klant van als SCB klant).Coffeeroam schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 08:42:
[...]
Je hoeft niet lang te wachten, vanaf 9 oktober 2025 moeten alle banken in de eurozone instant payments kunnen versturen en ontvangen. Misschien hoeft het niet per se voor spaarrekeningen, maar als ze een structuur hebben van een lopende rekening plus spaarrekening kan het dus heel snel.
Daar staan dus bv. Santander, N26, Revolut, Klarna op. Maar bv. niet Advanzia, Openbank, Consors, maar die laatste twee zullen ook snel moeten voldoen.
De enige banken die hier voorbij komen en er aan zullen moeten voldoen, met de betaalrekening, zijn Revolut, N26 en OpenBank. En wellicht Trade Republic? Daar ben ik onbekend mee wat die nu wel en niet leveren aan producten.
TR biedt instant payments aan. Zie ook de discussie in het Trade Republic topic, het geeft wel vraagtekens bij de veiligheid van je spaargeld omdat je vanuit de app in principe naar elke IBAN kan overmaken, niet alleen een vaste tegenrekening. Er zijn wel veiligheidsmaatregelen getroffen maar voor sommigen is dat niet voldoende of roept op z'n minst wat vraagtekens op.RobertMe schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 09:12:
De enige banken die hier voorbij komen en er aan zullen moeten voldoen, met de betaalrekening, zijn Revolut, N26 en OpenBank. En wellicht Trade Republic? Daar ben ik onbekend mee wat die nu wel en niet leveren aan producten.
Bij mij zijn stortingen naar TR instant, van beide tegenrekeningen. Kleinere opnames zijn dat ook, grotere (bijvoorbeeld 18k) opnames kosten een paar uur.
[ Voor 3% gewijzigd door W1ck1e op 20-09-2025 09:26 ]
Dat is dus gewoon identiek aan een betaalrekening. Daarvandaan kun je natuurlijk ook geld overmaken naar elke willekeurige rekening.Wally2002 schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 09:20:
het geeft wel vraagtekens bij de veiligheid van je spaargeld omdat je vanuit de app in principe naar elke IBAN kan overmaken, niet alleen een vaste tegenrekening. Er zijn wel veiligheidsmaatregelen getroffen maar voor sommigen is dat niet voldoende of roept op z'n minst wat vraagtekens op.
Dezelfde klacht is er ook bij OpenBank. Maar daar zit de betaalrekening er bij, en maakt het verplicht moeten overboeken van de spaarrekening naar de betaalrekening zoals de NL banken verplichten totaal niks uit qua veiligheid. Zolang uiteraard de uitgaande overboeking, vanaf eender welke rekening(type) maar voldoende beveiligd is (wat bij OpenBank in ieder geval dezelfde beveiliging is. Of je een code via app gepusht of via SMS voldoende beveiliging vind is een ander verhaal).
Ik vraag me af of - vooral als het niet verplicht is - spaarrekeningen wel zo snel naar IP zullen overgaan. Valutadagen (uren) lijken vaak onderdeel van het verdienmodel. Zie bijvoorbeeld Raisin met "tot 4 dagen" om een deposito uitbetaald te krijgen.
hier nog een EU lijstje: https://www.europeanpayme...sct_inst.pdf?v=1757667034Coffeeroam schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 08:42:
[...]
Je hoeft niet lang te wachten, vanaf 9 oktober 2025 moeten alle banken in de eurozone instant payments kunnen versturen en ontvangen. Misschien hoeft het niet per se voor spaarrekeningen, maar als ze een structuur hebben van een lopende rekening plus spaarrekening kan het dus heel snel.
Ik heb geen ervaring met OpenBank maar TR is inderdaad een betaalrekening waar je over je saldo ook rente ontvangt. De waarschuwing over de beveiliging, gezien de discussie in het TR topic, leek me hier wel op z'n plaats. Daar moet ieder z'n eigen afweging in maken.RobertMe schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 09:40:
[...]
Dat is dus gewoon identiek aan een betaalrekening. Daarvandaan kun je natuurlijk ook geld overmaken naar elke willekeurige rekening.
Dezelfde klacht is er ook bij OpenBank. Maar daar zit de betaalrekening er bij, en maakt het verplicht moeten overboeken van de spaarrekening naar de betaalrekening zoals de NL banken verplichten totaal niks uit qua veiligheid. Zolang uiteraard de uitgaande overboeking, vanaf eender welke rekening(type) maar voldoende beveiligd is (wat bij OpenBank in ieder geval dezelfde beveiliging is. Of je een code via app gepusht of via SMS voldoende beveiliging vind is een ander verhaal).
Omdat bunq de renteberekening baseert op het laagste saldo van de dag geven stortingen pas de volgende dag rente. Dan zie je het dus wel als saldo (instant) maar "verlies" je 1 dag rente.DjoeC schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 09:54:
Ik vraag me af of - vooral als het niet verplicht is - spaarrekeningen wel zo snel naar IP zullen overgaan. Valutadagen (uren) lijken vaak onderdeel van het verdienmodel. Zie bijvoorbeeld Raisin met "tot 4 dagen" om een deposito uitbetaald te krijgen.
Tijdens het scalpen van GPU en PS5 waren dagen dat ik 10k of meer in een uur uitgafRobertMe schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 22:56:
[...]
Geen overzicht: maar Klarna doet het in ieder geval (1,80% is niet perse heel hoog). Daarnaast Ayvens (/vroegere LeasePlan Bank), maar daar is de rente wel ech lager (1,45% of zoiets? Niet veel meer dan de grootbanken). Daarnaast doet Revolut IP, maar de spaarrekeningen hebben alleen een interessante rente bij de duurdere abo's.
Edit:
Overigens zou ik me ook afvragen welke producten je in de prijsklasse 10-20k instant doet kopen. Als in: sure, je wilt geld onmiddellijk beschikbaar hebben om bv een nieuwe (af)wasmachine / koelkast / ... te kopen die je zo online kunt bestellen direct. Maar die kosten geen 10-20k. Dan heb je het al eerder over een nieuwe auto. Maar die koop je niet over een nacht ijs? (Ook niet na een ongeluk + total loss denk ik?) En ook bij zaken aan of om het huis zul je vaak achteraf betalen (als iemand al onmiddellijk beschikbaar is).
Als de combinatie hoge rente + IP niet "lukt" kun je dus altijd nog splitsen. Bv 5k via IP en de rest ergens anders (Santander 2,00% bv).
En deed je dat dan spontaan? Of wist ie dat vantevoren waardoor je het geld ook eerder kon opnemen van een "trage" spaarrekening?karakedi schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 10:10:
[...]
Tijdens het scalpen van GPU en PS5 waren dagen dat ik 10k of meer in een uur uitgaf
Dank je wel voor een real life voorbeeld van een aankoop. Ik zit niet in die wereld dus hier heb ik niet aan gedacht.karakedi schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 10:10:
Tijdens het scalpen van GPU en PS5 waren dagen dat ik 10k of meer in een uur uitgaf
Maar toch ook wat @RobertMe schrijft: dat weet je toch ook vantevoren, of zijn het impulsaankopen ?
Daarnaast: is het verlies aan rente niet slechts een kleine fractie van de winst op je handel ?
[ Voor 23% gewijzigd door W1ck1e op 20-09-2025 10:18 ]
Ik zie dit wel vaker voorbijkomen in dit draadje maar is dat echt zo of is het meer een onderbuik gevoel voortkomend uit een beetje frustratie dat men een aantal dagen geen rente kan pakken?DjoeC schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 09:54:
Een of meer rentevrije dagen maakt dat je bij overboekingen vanwege hogere rente kan uitrekenen wat het breakeven punt (in dagen) is wanneer je het rente verlies goed gemaakt hebt. Zonder rentevrije dagen is het meteen een voordeel. Dat voordeel moet dan wel nog opwegen tegen de moeite die je er voor moet doen.QAI schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 11:32:
[...]
Ik zie dit wel vaker voorbijkomen in dit draadje maar is dat echt zo of is het meer een onderbuik gevoel voortkomend uit een beetje frustratie dat men een aantal dagen geen rente kan pakken?
[ Voor 9% gewijzigd door W1ck1e op 20-09-2025 14:38 ]
Ik zie net bij Garanti, heb al een account, onder nieuwe producten 2.25% op een 3 maanden depositoGroteVoet459 schreef op zondag 7 september 2025 @ 14:22:
Top 15 Vrij Opneembaar op dit moment (inclusief aangekondigde wijzigingen):
Bfor+ (3 mnd) — 3,00% tot €30K / 1,20% - diverse opties voor extra bonussen.
Consorsbank (3 mnd) — 2,80% / 0,80%
nexent bank (voorheen: Credit Europe - 3 mnd) — 2.75% / 1,25%
Garanti Nieuwe Spaarder (6 mnd) — 2.55% / 1,55%
Revolut Ultra — 2.50% (abo kost €50/mnd !)
FCM Top Saver Pro — 2.48% tot €10K (2,08% tot €25K, 1,58% daarboven)
Advanzia (3 mnd) — 2.43% / 1,51%
OpenBank Welkom (6 mnd) — 2.40% / 1,90%
VWFS / Volkswagen Bank (6 mnd) — 2.30% / 1,00%
BigBank — 2.05%
FCM Bank — 2.01% indien meer dan €50K, anders 1,33%
Santander Consumer Bank — 2,00%
Scalable Capital — 2,00% (Tot €50K, met PRIME+ á €4,99/mnd tot €500K)
Trade Republic — 2,00%
bunq Mass Interest — 2,01% voor geld boven saldo het hoogste saldo in de voorgaande halfjaarlijkse periode (van jan t/m jun), anders 1,51%.
FCM lijkt hogere rentes te bieden via hun tsjechische website, maar nederlanders kunnen daar (voorheen?) niet terecht.
Er zitten een aantal banken op gelijke rentes. Ik sorteer die op eerste verhoging, laatste verlaging, en wel/geen voorwaarden aan bijv minimale inleg.
Wijzigingen (zolang het kan): Links toegevoegd, tekst bunq aangepast, extra opmerking betreffende FCM Tsjechië, vervolgrente Consorsbank 0,80% ipv 1,0%.
Het is een administratief ingebouwde traagheid. Met de huidige stand van automatisering is een vertraging van meer dan een paar minuten niet meer nodig, uitzondering uiteraard extra het vasthouden voor controles ivm witwassen oid. Maar ja, in de Raisin context zo dat nooit mogen gelden want geld gaat naar waar het vandaan kwam.QAI schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 11:32:
[...]
Ik zie dit wel vaker voorbijkomen in dit draadje maar is dat echt zo of is het meer een onderbuik gevoel voortkomend uit een beetje frustratie dat men een aantal dagen geen rente kan pakken?
Zoals ik dus zei: "Misschien hoeft het niet per se voor spaarrekeningen"RobertMe schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 09:12:
[...]
Klarna bied helemaal geen betaalrekening aan in de zin van wat de wetgeving stelt (je kunt geen geld overmaken naar elke willekeurige rekening / IBAN). Santander Consumer Bank bied AFAIK niet eens iets aan dat ook maar een beetje lijkt op een betaalrekening. (Het grote Santander "wellicht" wel, maar daar ben je geen klant van als SCB klant).
Hoe moet ik dit lijstje interpreteren?smiver schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 09:58:
[...]
hier nog een EU lijstje: https://www.europeanpayme...sct_inst.pdf?v=1757667034
Er staat bijvoorbeeld dat Openbank "klaar" was op 4 juni 2018. Daar heb ik al die tijd niets van gemerkt.
Even mijn recente ervaring met Openbank:Wally2002 schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 09:58:
[...]
Ik heb geen ervaring met OpenBank maar TR is inderdaad een betaalrekening waar je over je saldo ook rente ontvangt. De waarschuwing over de beveiliging, gezien de discussie in het TR topic, leek me hier wel op z'n plaats. Daar moet ieder z'n eigen afweging in maken.
Twee weken geleden kon ik niet meer inloggen bij Openbank. Alles geprobeerd. Na contact met de klantenservice bleek mijn rekening geannuleerd te zijn. Ik heb geen communicatie ontvangen hierover.
Uiteindelijk heb ik het geld na een week of 1.5 weer ontvangen, maar het was wel even stressen. Het ging namelijk niet om een maandsalaris..
Bizar dat het überhaupt kan gebeuren zo.
Hebben ze nog aangegeven wat de reden was van de "annulering"? Te weinig betaalverkeer? Een verlopen identificatiebewijs? Daar zouden we wat van kunnen opsteken. Te weinig saldo, dat zal wel niet.martois schreef op maandag 22 september 2025 @ 09:46:
[...]
Even mijn recente ervaring met Openbank:
Twee weken geleden kon ik niet meer inloggen bij Openbank. Alles geprobeerd. Na contact met de klantenservice bleek mijn rekening geannuleerd te zijn. Ik heb geen communicatie ontvangen hierover.
Uiteindelijk heb ik het geld na een week of 1.5 weer ontvangen, maar het was wel even stressen. Het ging namelijk niet om een maandsalaris..
Bizar dat het überhaupt kan gebeuren zo.
Ik heb eind 2022 al een 3maands deposito geopend bij Garantibank. Waarom denk jij dat het "nieuw" is ?ggiesberts schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 12:19:
Ik zie net bij Garanti, heb al een account, onder nieuwe producten 2.25% op een 3 maanden deposito
edit: De rente was toen trouwens 0,5%.
[ Voor 5% gewijzigd door W1ck1e op 22-09-2025 12:31 ]
ook die rente is er al sinds 15 juli.ggiesberts schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 12:19:
[...]
Ik zie net bij Garanti, heb al een account, onder nieuwe producten 2.25% op een 3 maanden deposito
Die vraag staat bij ze uit!Coffeeroam schreef op maandag 22 september 2025 @ 10:48:
[...]
Hebben ze nog aangegeven wat de reden was van de "annulering"? Te weinig betaalverkeer? Een verlopen identificatiebewijs? Daar zouden we wat van kunnen opsteken. Te weinig saldo, dat zal wel niet.
Sinds gisteren heb ik een probleem met het inloggen bij de FCM Bank. De SMS ter verificatie komt niet meer aan op mijn telefoon. Iemand een vergelijkbare ervaring?
Geen ervaring met FCM bank, wel met niet arriverende sms-jes, sommige kwamen wel aan, andere nietBar_en_boos schreef op maandag 22 september 2025 @ 19:47:
Sinds gisteren heb ik een probleem met het inloggen bij de FCM Bank. De SMS ter verificatie komt niet meer aan op mijn telefoon. Iemand een vergelijkbare ervaring?
Oplossing was:
telefoon uit, sim verwijderen, telefoon aan
telefoon uit, sim terugplaatsen, telefoon aan
dit zorgt ervoor dat de telefoon de sim weer helemaal aanmeldt op het netwerk,
mocht dat het probleem zijn en niet kapotte sim (dat merk je dan meteen) of verkeerde 06 nummer (zal het wel niet zijn)
[ Voor 10% gewijzigd door W1ck1e op 22-09-2025 20:12 ]
Bij SMS-problemen is het altijd handig even de provider te vermelden.Bar_en_boos schreef op maandag 22 september 2025 @ 19:47:
En gaat het om FCM Bank zelf, of dochter Easisave?
[ Voor 7% gewijzigd door GroteVoet459 op 22-09-2025 21:18 ]
Waar staat dat het onderhoud vanwege instant payments is ?Juan schreef op maandag 22 september 2025 @ 21:27:
Aanpassing voor Instant Payments bij Advanzia
[Afbeelding]
[ Voor 5% gewijzigd door W1ck1e op 23-09-2025 07:20 ]
Het gaat om de FCM Bank zelf. Easisave is van de FIMBank. De sim-kaart opnieuw aanmelden ga ik maar eens proberen.GroteVoet459 schreef op maandag 22 september 2025 @ 21:18:
[...]
Bij SMS-problemen is het altijd handig even de provider te vermelden.
En gaat het om FCM Bank zelf, of dochter Easisave?
Bij mij kwamen die SMSjes altijd al niet altijd aan, maar sinds een paar dagen ook helemaal niet meer. Erg irritant. Ik heb FCM hierover gemaild en die belden me dezelfde dag nog, telefoontje kwam zonder problemen door (al kon ik niet opnemen op dat moment helaas). Ter test stuurden ze me ook handmatig een SMS welke niet aan is gekomen, waarop ze me zeiden contact op te nemen met mijn service provider. Dat heb ik gedaan (Ben) maar nog geen reactie. Mocht je een andere oplossing vinden dan hoor ik het graag.Bar_en_boos schreef op maandag 22 september 2025 @ 19:47:
Bij mij helpt het soms (vreemd genoeg) de wifi even uit te zetten op je smartphone. Weet niet waarom, maar dan stromen de sms-jes weer binnen (iPhone).Raymon89 schreef op maandag 22 september 2025 @ 22:59:
[...]
Bij mij kwamen die SMSjes altijd al niet altijd aan, maar sinds een paar dagen ook helemaal niet meer. Erg irritant. Ik heb FCM hierover gemaild en die belden me dezelfde dag nog, telefoontje kwam zonder problemen door (al kon ik niet opnemen op dat moment helaas). Ter test stuurden ze me ook handmatig een SMS welke niet aan is gekomen, waarop ze me zeiden contact op te nemen met mijn service provider. Dat heb ik gedaan (Ben) maar nog geen reactie. Mocht je een andere oplossing vinden dan hoor ik het graag.
Klein zijstapje voor dit topic maar is het iemand gelukt om via Bfor de virtuele dan wel fysieke kaart als Apple Pay card toegevoegd te krijgen?
Edit: gelukt. Kaart handmatig toegevoegd en na een paar uur gaf de Bfor-app de melding dat de kaart klaar was voor gebruik met Apple Pay
Edit: gelukt. Kaart handmatig toegevoegd en na een paar uur gaf de Bfor-app de melding dat de kaart klaar was voor gebruik met Apple Pay
[ Voor 32% gewijzigd door wibblemoo op 23-09-2025 14:47 ]
Heb net Revolut geopend, ging op zich prima. Totdat ik geld overgeboekt heb vanaf een andere bank, nu is de transactie geblokkeerd omdat er meer informatie nodig is.GroteVoet459 schreef op zondag 7 september 2025 @ 14:22:
Top 15 Vrij Opneembaar op dit moment (inclusief aangekondigde wijzigingen):
Bfor+ (3 mnd) — 3,00% tot €30K / 1,20% - diverse opties voor extra bonussen.
Consorsbank (3 mnd) — 2,80% / 0,80%
nexent bank (voorheen: Credit Europe - 3 mnd) — 2.75% / 1,25%
Garanti Nieuwe Spaarder (6 mnd) — 2.55% / 1,55%
Revolut Ultra — 2.50% (abo kost €50/mnd !)
FCM Top Saver Pro — 2.48% tot €10K (2,08% tot €25K, 1,58% daarboven)
Advanzia (3 mnd) — 2.43% / 1,51%
OpenBank Welkom (6 mnd) — 2.40% / 1,90%
VWFS / Volkswagen Bank (6 mnd) — 2.30% / 1,00%
BigBank — 2.05%
FCM Bank — 2.01% indien meer dan €50K, anders 1,33%
Santander Consumer Bank — 2,00%
Scalable Capital — 2,00% (Tot €50K, met PRIME+ á €4,99/mnd tot €500K)
Trade Republic — 2,00%
bunq Mass Interest — 2,01% voor geld boven saldo het hoogste saldo in de voorgaande halfjaarlijkse periode (van jan t/m jun), anders 1,51%.
FCM lijkt hogere rentes te bieden via hun tsjechische website, maar nederlanders kunnen daar (voorheen?) niet terecht.
Er zitten een aantal banken op gelijke rentes. Ik sorteer die op eerste verhoging, laatste verlaging, en wel/geen voorwaarden aan bijv minimale inleg.
Wijzigingen (zolang het kan): Links toegevoegd, tekst bunq aangepast, extra opmerking betreffende FCM Tsjechië, vervolgrente Consorsbank 0,80% ipv 1,0%.
Ze willen bewijs, of salarisstrook of belastingaangifte
Meer mensen hier problemen mee ?
Overigens is de rente afhankelijk van je plan, even voor het overzicht:
1% p.j. = standaard
1% p.j. = plus plan €3.99 p/m
1.5% p.j. = premium plan €9.99 p/m
2% p.j. = metal plan €18.99 p/m
2.5% p.j. = ultra plan € 50 p/m
Meer dan antwoorden (zonder bewijs) op vragen over mijn financien heb ik nooit moeten geven bij het openen van een rekening. Wel vragen van de ING over mijn handel en wandel beantwoord, ook zonder bewijzen.Viper® schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 13:44:
[...]
Heb net Revolut geopend, ging op zich prima. Totdat ik geld overgeboekt heb vanaf een andere bank, nu is de transactie geblokkeerd omdat er meer informatie nodig is.
Ze willen bewijs, of salarisstrook of belastingaangifte![]()
Meer mensen hier problemen mee ?
....
Is het een hoog bedrag dat er nu "gegijzeld" is ?
Vragen had ik ook nog wel verwacht, maar ze hebben al een KYC gedaan (Paspoort) en de andere rekeningen staan ook op mijn naam. Bedrag is blijkbaar hoog genoeg om het systeem te triggeren.W1ck1e schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 13:55:
[...]
Meer dan antwoorden (zonder bewijs) op vragen over mijn financien heb ik nooit moeten geven bij het openen van een rekening. Wel vragen van de ING over mijn handel en wandel beantwoord, ook zonder bewijzen.
Is het een hoog bedrag dat er nu "gegijzeld" is ?
Ik ben benieuwd, anders gewoon naar de volgende bank, mijn probleem niet verder
Je had hetzelfde ook al in het Revolut topic gepost, waar het m.i. het beste thuis hoort.Viper® schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 13:59:
[...]
Vragen had ik ook nog wel verwacht, maar ze hebben al een KYC gedaan (Paspoort) en de andere rekeningen staan ook op mijn naam. Bedrag is blijkbaar hoog genoeg om het systeem te triggeren.
Ik ben benieuwd, anders gewoon naar de volgende bank, mijn probleem niet verder
Maar als je verder geen actie onderneemt op hun verzoek om informatie wordt dat denk ik beëindiging van het account en hopelijk snel het geld retour.
Ik vrees wel dat je met deze instelling steeds minder terecht kunt bij banken, omdat de wetgeving nu eenmaal zo is dat men onderzoek moet doen. En vooral door de (hoge) boetes hiertoe gedwongen.
Ben het overigens wel eens dat het door is geslagen (zie o.a. nieuwsberichten dat mensen bij ik meen Rabobank moesten verklaren waarom ze enkele honderden euro's in een jaar hadden uitgegeven bij Albert Heijn).
Op zich snap ik het wel, maar de regels lijken wel weer grijs gebied of ruim interpreteerbaar.Wally2002 schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 15:24:
[...]
Je had hetzelfde ook al in het Revolut topic gepost, waar het m.i. het beste thuis hoort.
Maar als je verder geen actie onderneemt op hun verzoek om informatie wordt dat denk ik beëindiging van het account en hopelijk snel het geld retour.
Ik vrees wel dat je met deze instelling steeds minder terecht kunt bij banken, omdat de wetgeving nu eenmaal zo is dat men onderzoek moet doen. En vooral door de (hoge) boetes hiertoe gedwongen.
Ben het overigens wel eens dat het door is geslagen (zie o.a. nieuwsberichten dat mensen bij ik meen Rabobank moesten verklaren waarom ze enkele honderden euro's in een jaar hadden uitgegeven bij Albert Heijn).
Ik heb hetzelfde bedrag overgeschreven naar andere banken vanaf ING:
NIBC, BND, BUNQ, Trade Republic en Openbank
Hoogstens een vraag waar het vandaan komt, inkomen/sparen etc. Nergens hoef ik documenten aan te leveren. Anyway, laatste over Revolut.
Morgen (24-Sep) liep mijn nieuwe klanten aanbieding bij Garanti af (2,55% voor 3 maanden).
Was begonnen met het geld er weg te halen en had een bericht gestuurd dat ik gezien had dat sommige mensen een verlenging hadden gekregen op eerdere acties en of ik daar ook voor in aanmerking kwam.
Zojuist de bevestiging ontvangen dat ik ook 3 maanden extra die 2,55% ontvang, tot 23-Dec.
Was begonnen met het geld er weg te halen en had een bericht gestuurd dat ik gezien had dat sommige mensen een verlenging hadden gekregen op eerdere acties en of ik daar ook voor in aanmerking kwam.
Zojuist de bevestiging ontvangen dat ik ook 3 maanden extra die 2,55% ontvang, tot 23-Dec.
Waar kun je zien tot wanneer je de actierente ontvangt bij Bfor? Op mijn net geopende rekening zie ik een rente van 3% staan met bij het "i"-tje "gedurende 6 maanden tot een bedrag van 30k" (in de browser) - terwijl de website nog steeds adverteerd met 3 maanden?Roncom schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 12:03:
Bij mij is het ook gelukt om een Bfor en Bfor+ te openen. T/m 30-11 4% rente.
Voor de 4% actie hebben ze mij een mail gestuurd na opening van het account, met daarin de einddatum.Pushedspore schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 19:31:
[...]
Waar kun je zien tot wanneer je de actierente ontvangt bij Bfor? Op mijn net geopende rekening zie ik een rente van 3% staan met bij het "i"-tje "gedurende 6 maanden tot een bedrag van 30k" (in de browser) - terwijl de website nog steeds adverteerd met 3 maanden?
@Pushedspore: Op het scherm van je livret, onder je saldo, tikken op het informatie-icoon.
In navolging van de onderhoudswerkzaamheden bij Advanzia. (er had een vraagteken moeten staan achter mijn melding) voor evt. Instant Payments
Heb ik ze getracht te contacten. telefonisch is er al dagen een probleem, krijg melding dat er technisch een probleem is, en dat ik ze niet kan bellen.
Maar had ze al eerder gemaild, maar vermoedelijk zijn niet helemaal op de hoogte.
Vandaag 3 mails gehad hierover.
//
Thank you for your message.
We do not currently offer this type of service as the legislation does not apply to our products. We do not offer a so-called “payment account”, only a credit card that is not linked to an account.
//
Heb ze even gewezen op hun eigen "TagesgeldKonto" en dat dat geen creditcard is.
Ze waren vlot met reageren, maar na deze reactie aan ze
//
Hi,
I believe this does apply to your Tagesgeld Konto.
That is not a creditcard
//
Geen vlotte reactie meer.
Zal maandag eens kijken of een betaling als IP die kant op gaat maandag.
Er staat nergens (in de regelgeving Regulation (EU) 2024/886) dat het niet geld voor spaarrekeningen, maar ook nergens dat het wel geldt spaarrekening.
Heb ik ze getracht te contacten. telefonisch is er al dagen een probleem, krijg melding dat er technisch een probleem is, en dat ik ze niet kan bellen.
Maar had ze al eerder gemaild, maar vermoedelijk zijn niet helemaal op de hoogte.
Vandaag 3 mails gehad hierover.
//
Thank you for your message.
We do not currently offer this type of service as the legislation does not apply to our products. We do not offer a so-called “payment account”, only a credit card that is not linked to an account.
//
Heb ze even gewezen op hun eigen "TagesgeldKonto" en dat dat geen creditcard is.
Ze waren vlot met reageren, maar na deze reactie aan ze
//
Hi,
I believe this does apply to your Tagesgeld Konto.
That is not a creditcard
//
Geen vlotte reactie meer.
Zal maandag eens kijken of een betaling als IP die kant op gaat maandag.
Er staat nergens (in de regelgeving Regulation (EU) 2024/886) dat het niet geld voor spaarrekeningen, maar ook nergens dat het wel geldt spaarrekening.
Geen idee, of ze boetes kunnen krijgen als ze zich er niet houden.. wellicht ff bij de waakhond polsen, dat ze Advanzia misschien op de regels moeten wijzen (zit Advanzia misschien iet op de wachten, maar een Consors bv voldoen al wel netjes aan de IP regels, ook spaarrekening)
Staat er ook niet in de regelgeving dat het alleen om betaalrekeningen / betaalverkeer / ... gaat? Het is immers makkelijker om te benoemen waar de wetgeving wel over gaat dan alles waar het niet over gaat.Juan schreef op woensdag 24 september 2025 @ 13:36:
Anders moet je even de wetgeving omtrent IBAN discriminatie erbij pakken. Die wetgeving geldt zeer zeker alleen voor betaalrekeningen, kun je kijken welke term te daar hanteren.
Heb de vraag nu weggelegd bij de waakhonden van Luxembourg.. kijken wat die zeggen.
- CSSF en BCL
Word het wellicht gelijk duidelijk of het ook voor spaarrekeningen geldt
- CSSF en BCL
Word het wellicht gelijk duidelijk of het ook voor spaarrekeningen geldt
Het heeft dus zin om daarnaar te vragen, toch wel aardig.GroteVoet459 schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 18:39:
Morgen (24-Sep) liep mijn nieuwe klanten aanbieding bij Garanti af (2,55% voor 3 maanden).
Naar aanleiding van bovenstaande ook verlenging aangevraagd en of dat mogelijk was. Zojuist bevestiging dat het t/m 8 januari verlengd is.Coffeeroam schreef op donderdag 25 september 2025 @ 08:15:
[...]
Het heeft dus zin om daarnaar te vragen, toch wel aardig.
Ik ziie trouwens vaak mensen switchen naar een bak met op dat moment een net iets hoger rente percentage. Bijvoorbeeld naar Franse of Spaanse banken, waar de rente dan 2,75%. Wat is nou de reden dat men niet kiest voor een USD of GBP spaarrekening bij bijvoorbeeld Revolut?
Net als in de EU is je spaargeld beschermd tot een bepaald bedrag(GBP 85.000). Je zit dan enkel met het correct opgeven van de belastingdienst en een eventuele koers schommeling welke positief of negatief kan zijn.
Gezien de ervaringen van de Franse banken kun je het administratieve struikelblok wel schrappen.
Zijn er nog mensen met ervaringen met een buitenlandse valuta spaarrekening buiten de EU?
Net als in de EU is je spaargeld beschermd tot een bepaald bedrag(GBP 85.000). Je zit dan enkel met het correct opgeven van de belastingdienst en een eventuele koers schommeling welke positief of negatief kan zijn.
Gezien de ervaringen van de Franse banken kun je het administratieve struikelblok wel schrappen.
Zijn er nog mensen met ervaringen met een buitenlandse valuta spaarrekening buiten de EU?
Zo'n schommeling kan dus je rente of winst daarop teniet doen. Maar ook bijvoorbeeld verdubbelen. Ik spaar liever zonder dat soort invloeden.Nicap schreef op donderdag 25 september 2025 @ 15:53:
... Je zit dan enkel met het correct opgeven van de belastingdienst en een eventuele koers schommeling welke positief of negatief kan zijn. ....
Mensen kiezen vaak sparen vanuit een zekerheidsoogpunt. Valuta risico toevoegen aan het sparen is niet een functioneel iets wat past bij het 'laag risico, zeker rendement' van een spaar intentie.Nicap schreef op donderdag 25 september 2025 @ 15:53:
Ik ziie trouwens vaak mensen switchen naar een bak met op dat moment een net iets hoger rente percentage. Bijvoorbeeld naar Franse of Spaanse banken, waar de rente dan 2,75%. Wat is nou de reden dat men niet kiest voor een USD of GBP spaarrekening bij bijvoorbeeld Revolut?
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Dan snap je toch echt niet dat mensen die sparen gewoon willen weten wat hun rendement gaat worden..... niet een gokje nemen wat valutakoersen gaan doenNicap schreef op donderdag 25 september 2025 @ 15:53:
Leuk die rente op USD, dan had je afgelopen jaar in euro's zo 5-10% verlies gemaakt ipv te " sparen".
Ik heb meerdere mails gezien maar geen met een einddatum actierentewibblemoo schreef op woensdag 24 september 2025 @ 11:03:
[...]
Voor de 4% actie hebben ze mij een mail gestuurd na opening van het account, met daarin de einddatum.
In de app zie ik dan staan 3 maanden; in de browser staat 6 maanden, waarschijnlijk een foutje, ik ga uit van de drie maanden. Toch had ik liever een precieze einddatum gehad, nu ga ik er maar vanuit dat het tot de 30e is van decemberrindertb schreef op woensdag 24 september 2025 @ 12:28:
@Pushedspore: Op het scherm van je livret, onder je saldo, tikken op het informatie-icoon.
Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.
Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.
Trade Republic heeft zijn eigen topic.
We willen hier geen persoonlijke updates zien, dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.
Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.
Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.
Trade Republic heeft zijn eigen topic.
We willen hier geen persoonlijke updates zien, dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.
Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling
/f/image/uXyrZJuRrNzJUNIeoJGUfVab.png?f=fotoalbum_large)