Misschien zijn 3 overboekingen naar dezelfde buitenlandse rekening binnen een paar uur verdacht?Roncom schreef op maandag 15 september 2025 @ 14:39:
[...]
Eerder werd mijn Raborekening ook geblokkeerd na €300 over te hebben gemaakt naar mijn Bfor rekening. Na een telefoontje werd dit opgeheven. Vandaag probeerde ik (voor de 16e van de maand) ook geld over te maken, eerst 2 kleinere bedragen en dat ging goed en direct. Bij het 3e (grotere) bedrag is mijn rekening wederom geblokkeerd.. Nu wederom aan het bellen met de Rabobank.
Heb contact gehad met een medewerker van de rabo en die gaf aan dat nu alles vanuit hun kant op groen licht staat. Echter zijn er 2 (grotere) betalingen vanuit mijn kant die nu nog niet zijn verwerkt; op mijn raborekening zie ik een min plus en een min transactie. Aangezien er vanuit rabo geen blokkade meer is, zou dit betekenen dat Bfor deze ontvangsten tegenhoudt? Wel vreemd, bij kleinere bedragen zie ik namelijk gelijk een melding vanuit de app van ontvangst maar misschien hebben grotere bedragen eerst goedkeuring nodig of iets dergelijks?mpandroid schreef op maandag 15 september 2025 @ 14:45:
[...]
Misschien zijn 3 overboekingen naar dezelfde buitenlandse rekening binnen een paar uur verdacht?
Misschien omdat BFOR bedragen boven een zeker bedrag ( €500?) niet instant ontvangt.Roncom schreef op maandag 15 september 2025 @ 15:00:
[...]
Heb contact gehad met een medewerker van de rabo en die gaf aan dat nu alles vanuit hun kant op groen licht staat. Echter zijn er 2 (grotere) betalingen vanuit mijn kant die nu nog niet zijn verwerkt; op mijn raborekening zie ik een min plus en een min transactie. Aangezien er vanuit rabo geen blokkade meer is, zou dit betekenen dat Bfor deze ontvangsten tegenhoudt? Wel vreemd, bij kleinere bedragen zie ik namelijk gelijk een melding vanuit de app van ontvangst maar misschien hebben grotere bedragen eerst goedkeuring nodig of iets dergelijks?
Bij de ING kreeg ik ook een popup berichtje van 2.30% voor 6 maanden, maar kan hem nergens vinden en popup is niet meer terug te halen.
Dat zou wellicht kunnen. Dan hoop ik dat het vandaag nog wordt verwerkt, anders telt het voor morgen niet meer mee en staat het daar 2 weken niks te doen..Coffeeroam schreef op maandag 15 september 2025 @ 15:20:
[...]
Misschien omdat BFOR bedragen boven een zeker bedrag ( €500?) niet instant ontvangt.
Dat is ook precies waarom ik had aangeraden dit eerder te doen.....https://gathering.tweaker...message/83407132#83407132Roncom schreef op maandag 15 september 2025 @ 15:39:
[...]
Dat zou wellicht kunnen. Dan hoop ik dat het vandaag nog wordt verwerkt, anders telt het voor morgen niet meer mee en staat het daar 2 weken niks te doen..
Ja klopt, had het vrijdagochtend overgemaakt vanaf Advanzia en pas vandaag bijgeschreven bij de Rabo. Helaas dus nog een dag te laat.Coffeeroam schreef op maandag 15 september 2025 @ 15:52:
[...]
Dat is ook precies waarom ik had aangeraden dit eerder te doen.....https://gathering.tweaker...message/83407132#83407132
Ik heb 2 weken geleden ook zo'n Bfor rekening en vervolgens een livret aangemaakt. Alles ging probleemloos bij mij, incl alleen het voorblad van de belastingaangifte. Ook geen blokkade vanuit mijn huisbank mbt het overboeken in 3 delen. Helaas wel net de 4% misgelopen, maar die 3% is ook nog prima.Roncom schreef op maandag 15 september 2025 @ 15:00:
[...]
Heb contact gehad met een medewerker van de rabo en die gaf aan dat nu alles vanuit hun kant op groen licht staat. Echter zijn er 2 (grotere) betalingen vanuit mijn kant die nu nog niet zijn verwerkt; op mijn raborekening zie ik een min plus en een min transactie. Aangezien er vanuit rabo geen blokkade meer is, zou dit betekenen dat Bfor deze ontvangsten tegenhoudt? Wel vreemd, bij kleinere bedragen zie ik namelijk gelijk een melding vanuit de app van ontvangst maar misschien hebben grotere bedragen eerst goedkeuring nodig of iets dergelijks?
Dat is normaal. Ik had precies hetzelfde twee weken geleden. Na identificatie geen bevestiging, maar de volgende dag wel welkom email dat de rekening geopend en ready was.ebk71 schreef op maandag 15 september 2025 @ 14:32:
Ik lees hier dat garanti spaar openen 1 werkdag kost. Krijg je na de identificatie nog wel een bericht? Want ik rond dat proces af en dan lijkt het afgerond te zijn maar er volgt niet een bevestiging ofzo dat het in behandeling is.
Na het telefoontje van Rabobank zaterdag dat alles oke was en mijn rekening weer is vrijgegeven kreeg ik daarna meteen bevestiging van Bfor dat de 20k was ontvangen.Coffeeroam schreef op maandag 15 september 2025 @ 15:20:
[...]
Misschien omdat BFOR bedragen boven een zeker bedrag ( €500?) niet instant ontvangt.
Bij mij iig niet, na ophef blokkade door rabo stond de 20k er meteen op bij Bfor.Roncom schreef op maandag 15 september 2025 @ 15:00:
[...]
Aangezien er vanuit rabo geen blokkade meer is, zou dit betekenen dat Bfor deze ontvangsten tegenhoudt? Wel vreemd, bij kleinere bedragen zie ik namelijk gelijk een melding vanuit de app van ontvangst maar misschien hebben grotere bedragen eerst goedkeuring nodig of iets dergelijks?
Eind goed, al goed. Geld staat op mijn bfor rekening en dus voor de 16e op bfor+zephur schreef op maandag 15 september 2025 @ 18:37:
[...]
Bij mij iig niet, na ophef blokkade door rabo stond de 20k er meteen op bij Bfor.
Edit: ik zie wel dat je maximaal 3 keer per dag tot 500eu mag opnemen vanaf je gewone bfor rekening. Daarboven is het 2 (werk)dagen, dus daar ook wel rekening mee houden als je je rekening t.z.t. weer (deels) leegt wilt halen.
[ Voor 28% gewijzigd door Roncom op 15-09-2025 19:38 ]
Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.
Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.
Trade Republic heeft zijn eigen topic.
We willen hier geen persoonlijke updates zien, dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.
Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.
Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.
Trade Republic heeft zijn eigen topic.
We willen hier geen persoonlijke updates zien, dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.
Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling