Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoihoi66 schreef op zondag 6 juli 2025 @ 17:23:
Is niet meer interessant om het geld ‘ver van huis’ te plaatsen voor dit soort rente percentages.
Nou ja, het is vooral zo dat een half jaar gewoon erg kort is en dat daar helaas een lage rente bij hoort.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ehumrc3UdH-MH0OjrLGuHCBpJb0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/eWV4zp377cmoyAtlGOS6ooMA.png?f=fotoalbum_large

Neem Klarna als voorbeeld. Voor 6 maanden krijg je slechts 2,18 procent terwijl je voor 3 jaar nog steeds 2,74 procent krijgt en die rente is al een tijdje niet verlaagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans4545
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 06-10 13:56
Ik weet dat ik nu vele negatieve reacties krijg maar ik lees nu weer eens even mee en mij bekruipt het gevoel dat er veel mensen zijn die met relatief weinig geld schat ik in ( dus ik bedoel geen tonnen aan euro,s) nogal risicovol met geld omspringen om misschien 1 procent rente meer te ontvangen.
En dus alles afgezien van al het werk ( tijd) dat alles kost, maar misschien gaat het hier meer om hobbyisten natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 13:45
Hans4545 schreef op zondag 6 juli 2025 @ 22:00:
Ik weet dat ik nu vele negatieve reacties krijg maar ik lees nu weer eens even mee en mij bekruipt het gevoel dat er veel mensen zijn die met relatief weinig geld schat ik in ( dus ik bedoel geen tonnen aan euro,s) nogal risicovol met geld omspringen om misschien 1 procent rente meer te ontvangen.
En dus alles afgezien van al het werk ( tijd) dat alles kost, maar misschien gaat het hier meer om hobbyisten natuurlijk.
Zoals welk risico?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

The Third Man

The Third Jellyfish

Het daadwerkelijke risico wordt hierboven al gevraagd, maar wat voor extra werk is het om uit een frequent geplaatste rente-rangschikking de hoogste te kiezen die verder aan de minimale verwachtingen voldoet?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:51
Je spaargeld op een gunstige plek stallen risicovol noemen. :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
Als je nu binnen Nederland blijft en het dgs daarvan. En je hebt 40k. Dan heb je zonder extra risico bij een verschil van 1% toch al 400 euro extra rente. Je moet toch "klein" beginnen. Maar het gaat volgens mij niet alleen om verbetering in absolute zin, maar ook in relatieve zin. Dus 1% meer nominale rente is misschien wel een stijging van 66% (bijvoorbeeld van 1,5 naar 2,5%)

Wat is een hobbyist in het kader van sparen ?
En, inderdaad, welk risico ?

[ Voor 13% gewijzigd door W1ck1e op 06-07-2025 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans4545
Dit is er een bijvoorbeeld;

Bent u klant van een buitenlandse bank die in Nederland actief is via een grensoverschrijdende dienst, dan verloopt de vergoeding volledig via het buitenlandse depositogarantiestelsel. De procedure is dan mogelijk minder eenvoudig. Wanneer u via een spaarplatform een spaarrekening heeft geopend bij een partnerbank van het platform, verloopt de vergoeding via het depositogarantiestelsel van het land waar de partnerbank gevestigd is.

Bron : https://www.dnb.nl/betrou...rlandse-depositogarantie/

Dus bijvoorbeeld gespaard bij bank in Malta , bij faillissement kunt u zich melden op Malta, veel succes,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
@Hans4545 En bij een Nederlandse bank ? Met een moeilijke naam maar binnen Nederlands dgs ? En minder dan een ton ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans4545
W1ck1e schreef op zondag 6 juli 2025 @ 22:56:
@Hans4545 En bij een Nederlandse bank ? Met een moeilijke naam maar binnen Nederlands dgs ? En minder dan een ton ?
Ja dan is het natuurlijk een ander verhaal:

“ Sommige buitenlandse banken zijn actief via een zogenaamde dochteronderneming. De bank beschikt dan over een Nederlandse bankvergunning. In feite is dan sprake van een Nederlandse bank. Het geld bij deze bank wordt dan ook beschermd door de Nederlandse Depositogarantie. ”

Bron: https://www.dnb.nl/betrou...rlandse-depositogarantie/

Ik doelde natuurlijk op een bank gevestigd in de EU en vallende onder het garantiestelsel van dat betreffende land.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Hans4545 schreef op zondag 6 juli 2025 @ 22:53:
Dus bijvoorbeeld gespaard bij bank in Malta , bij faillissement kunt u zich melden op Malta, veel succes,
Je hoeft je helemaal niet te melden in Malta. En als je ergens bij een spaarbank zit is de kans zeer groot dat er een vaste tegenrekening is. En de DGS instanties vereisen heel wat gegevens van de klant. Waarbij de standaard procedure lijkt te zijn dat als er een (tegen)rekening bekend is dat het geld zonder tussenkomst van de klant naar de bekende rekening wordt over gemaakt. Alleen als er geen rekening bekend is zal de DGS instantie dus contact opnemen met de klant (en dat is dus inderdaad: DGS instantie neemt contact op, niet klant moet contact opnemen met DGS instantie). O.a. ook daarom dus dat banken correcte contact gegevens vereisen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Third Man
  • Nu online

The Third Man

The Third Jellyfish

Hans4545 schreef op zondag 6 juli 2025 @ 22:53:
[...]

Dit is er een bijvoorbeeld;

Bent u klant van een buitenlandse bank die in Nederland actief is via een grensoverschrijdende dienst, dan verloopt de vergoeding volledig via het buitenlandse depositogarantiestelsel. De procedure is dan mogelijk minder eenvoudig.

[…]

Ten eerste zijn de meeste banken die hier voorbij komen niet in de potentieel moeilijkere laden gevestigd. Maar ook maak jij van wat de bron noemt “mogelijk minder eenvoudig” zelf “nogal risicovol”. Wat is daar dan je onderbouwing van? En waarom generaliseer je op basis van het moeilijkste voorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rechtsherstel
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 21:16
Toen ATB failliet ging werd het geld niet automatisch overgemaakt naar de tegenrekening. De klant werd per brief in kennis gesteld van de te volgen procedure waarna de klant zelf online het gegarandeerde geld kon claimen en naar zijn tegenrekening overmaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Hans4545 schreef op zondag 6 juli 2025 @ 23:03:
...

Ik doelde natuurlijk op een bank gevestigd in de EU en vallende onder het garantiestelsel van dat betreffende land.
Indien je beseft dat ongeveer 90% van het Nederlandse spaargeld (of van de Nederlandse spaarders) bij de Nederlandse grootbanken is en slechts 8% bij de kleinere Nederlandse banken, zou je dan niet moeten denken dat die spaarders of te weinig kennis hierover hebben, of niet objectief genoeg denken, of onterecht onvoldoende vertrouwen hebben in die kleinere banken om daar hun spaargeld te stallen.

Hun waanidee dat het allemaal niet loont of geen zin heeft klopt niet, zeker in de tijd van IceSave. Toen waren er ook andere banken met vergelijkbare rentes die ook met kop en schouders boven die van de grootbanken uitstegen. En gewoon geheel binnen het Nederlandse DGS vielen en vallen. En dan is 1% rente verschil bij 20K toch 200 euro. Je weel wel, dat bedrag aan korting waarvoor menige tweaker gaat vragen bij de internet provider.

En de (per bank) moeite die je doet of de tijd die je er in steekt voor het sparen bij een andere bank is eenmalig, de winst is periodiek. Dus dat lijkt mij een no-brainer. Break-even punt (als je tijd of moeite kunt omzetten in waarde) is bij een hoog saldo natuurlijk eerder bereikt, en bij een laag saldo natuurlijk later, maar je moet klein beginnen (en ervaring en vertrouwen opbouwen) om groot te eindigen

[ Voor 10% gewijzigd door W1ck1e op 07-07-2025 07:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
@Hans4545 OK, het "risico" is dus een eventueel moeilijkere DGS claim. Tja, als ICEsave deskundige kan ik je vertellen dat dat vooral in regeltjes moeilijker is. In dat geval liep het allemaal via (ik meen) de DNB, in het Nederlands en zijn alle bedragen inclusief de (hoge) rente tot de dag van uitbetaling terug betaald.

Dat wil NIET zeggen dat je als spaarder maar gewoon je geld overal moet heen brengen - maar als je "over de grens" overweegt, al dan niet via Raisin of soortgelijk, heb je zeker al iets meer inzicht mag je zeker iets meer inzicht verwachten als dat <vul je favoriete dombo namen M=V in> hebben.

Ik zie buitenlands DGS niet als risico, zelfs het Zweedse niet meer nu daar (iig via Raisin) complete afhandeling in Euro's is afgesproken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JAN-B
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17:30

JAN-B

525 Wp op mijn dak

W1ck1e schreef op zondag 6 juli 2025 @ 13:46:

Omdat hij geen munt noemt kan het ook nog "70000 [munt met lage koers] aan spaargeld" zijn.

De iraanse munt staat er niet goed bij, 70000 van die, dan heb je ongeveer 15 eurocent.
@W1ck1e Flauw hoor :-(
president roept hier al jaren dat hij 50.000>70.000 spaargeld heeft, € dus (we wonen in Nederland 8) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sander12
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 17:24
bunq
Vanaf 8 juli 2025 gelden de volgende nieuwe rentetarieven:

MassInterest basisrente: (ongewijzigd) - 1,51%

MassInterest bonusrente: 2,01%
MassInterest Business tarief: (ongewijzigd) - 0,75%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man
  • Nu online

The Third Man

The Third Jellyfish

DjoeC schreef op maandag 7 juli 2025 @ 10:52:
@Hans4545 OK, het "risico" is dus een eventueel moeilijkere DGS claim. Tja, als ICEsave deskundige kan ik je vertellen dat dat vooral in regeltjes moeilijker is. In dat geval liep het allemaal via (ik meen) de DNB, in het Nederlands en zijn alle bedragen inclusief de (hoge) rente tot de dag van uitbetaling terug betaald.
Het liep uiteindelijk via de DNB nadat er rechtszaken waren geweest die de IJslandse Staat vrijspraken van de verantwoordelijkheid voor hun eigen ondergefinancierde DGS. Het klopt wel dat Vadertje DNB alsnog altijd garant zal staan mocht het allemaal stuklopen maar dat is geen kwestie van slechts weken doorlooptijd natuurlijk.

Alleen is de IceSave casus natuurlijk wel de meest uitzonderlijke situatie ooit en ik denk dat niemand hier zal adviseren om in landen buiten de EU te gaan sparen. Toch komt het wel elke keer naar voren in discussies over de risico's, alsof we alleen maar kunnen kiezen tussen de Nederlandse banken en die in landen als IJsland (of Malta dus in het andere voorbeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeeroam
  • Laatst online: 13:19
Sander12 schreef op maandag 7 juli 2025 @ 11:03:
bunq
Vanaf 8 juli 2025 gelden de volgende nieuwe rentetarieven:

MassInterest basisrente: (ongewijzigd) - 1,51%

MassInterest bonusrente: 2,01%
MassInterest Business tarief: (ongewijzigd) - 0,75%
Noemen ze 2.01% werkelijk een "bonus"rente? hahahaha!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GroteVoet459
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:25
Collector (via Raisin) per 08-Jul naar 1,90% (-0,10%)
Morrow Bank (via Raisin) per 08-Jul naar 1,85% (-0,15%)
Banca CF (via Raisin, opname/inleg alleen op woensdag) per 09-Jul naar 1,95% (-0,05%)
Banca Progetto (via Raisin, 4 dagen notificatie bij opname) per 15-Jul naar 1,90% (-0,10%)

[ Voor 18% gewijzigd door GroteVoet459 op 07-07-2025 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
The Third Man schreef op maandag 7 juli 2025 @ 11:17:
Het klopt wel dat Vadertje DNB alsnog altijd garant zal staan mocht het allemaal stuklopen
Bron? Het DGS moet zorgen voor voldoende middelen en regelingen getroffen hebben voor als ze toch onvoldoende middelen hebben. In dat laatste geval kan dat een lening zijn bij de overheid, maar dat kunnen ook andere regelingen zijn (overlevende banken die moeten bijlappen bv, of een lening bij die banken, of een lening bij een ander DGS, of...). Maar er ia echt geen enkele regel/wetgeving dat de overheid moet bijspringen als het DGS de middelen niet heeft. Laat staan dat het Nederlandse DGS de Nederlandse gedupeerden zou moeten "compenseren" als een buitenlandse bank omvalt.

Maar de kans is wel best aanwezig dat linksom of rechtsom de overheid "iets" doet. Een "Europees" DGS en een gezamenlijke munt werkt nu eenmaal niet echt lekker als bij een crisis iedereen voor zichzelf moet overleven. Dat komt het vertrouwen in de euro, Europa, NL overheid, ... nu niet echt ten goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
GroteVoet459 schreef op maandag 7 juli 2025 @ 11:30:
Collector (via Raisin) per 08-Jul naar 1,90% (-0,10%)
Morrow Bank (via Raisin) per 08-Jul naar 1,85% (-0,15%)
Banca CF (via Raisin, opname/inleg alleen op woensdag) per 09-Jul naar 1,95% (-0,05%)
Banca Progetto (via Raisin, 4 dagen notificatie bij opname) per 15-Jul naar 1,90% (-0,10%)
Hmm, ondanks dat er nu geen renteverlaging van de ECB verwacht wordt zakken de rentes wel flink door....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
DjoeC schreef op maandag 7 juli 2025 @ 12:12:
[...]

Hmm, ondanks dat er nu geen renteverlaging van de ECB verwacht wordt zakken de rentes wel flink door....
Ze kunnen gewoon naar elkaar kijken en zakken met de rente als ze genoeg spaargeld hebben. En dan zijn er geen afspraken nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Nu de rente toch weer verder daalt, raden jullie aan om geld voor 1 jaar tegen 2,15% vast te zetten bij Avyens Bank? Ik heb alleen ervaring met flexibel sparen, maar ik verwacht het aankomend jaar geen groot bedrag nodig te hebben.

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  MacBook Air M4  iMac M4  iPad mini 6  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
THE_BASE schreef op maandag 7 juli 2025 @ 12:18:
Nu de rente toch weer verder daalt, raden jullie aan om geld voor 1 jaar tegen 2,15% vast te zetten bij Avyens Bank? Ik heb alleen ervaring met flexibel sparen, maar ik verwacht het aankomend jaar geen groot bedrag nodig te hebben.
Waarom niet bij Klarna tegen 2,53%?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
W1ck1e schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 20:29:
[...]

Gisteren heb ik mij aangemeld, met videocall. Ik wacht op de post met de aanloggegevens. Ik denk binnen een paar dagen, ik geloof dat ze het druk hebben. Daarna zal ik pas iets van bewijs opsturen in het kader van de bronbelasting.
Een week later een mail over id bevestigen. Waarschijnlijk is de betreffende toko niet zo snel met een bericht naar consorsbank. Dan maar even geduld. Want gegeven de concurrerende rentes wil ik wel wat stallen voor 2,8%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jer0en
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 17:38
kbus schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 21:56:
[...]

Ik ook op 3 andere rekeningen wel, maar ook niet op BW.
Hier ook nog steeds geen rente ontvangen op de BW spaarrekening, de overige twee wel netje op 1 juli.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Maurice- schreef op maandag 7 juli 2025 @ 12:29:
[...]

Waarom niet bij Klarna tegen 2,53%?
Over het hoofd gezien en ben geen voorstander van Klarna, maar ik kan mijn mening natuurlijk hervormen. :)

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  MacBook Air M4  iMac M4  iPad mini 6  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harbo
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
THE_BASE schreef op maandag 7 juli 2025 @ 15:28:
[...]

Over het hoofd gezien en ben geen voorstander van Klarna, maar ik kan mijn mening natuurlijk hervormen. :)
Hier beginnen?

https://www.vanspaarbankv...rgelijken/depositosparen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feddesman
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-10 16:43
Jer0en schreef op maandag 7 juli 2025 @ 13:32:
[...]

Hier ook nog steeds geen rente ontvangen op de BW spaarrekening, de overige twee wel netje op 1 juli.
Ja word nu toch wel tijd.
Mischien toch maar een mail sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Inmiddels bij Klara een spaarrekening geopend, zie dat flexibel daar ook 2% is. Volgen zij net als Trade Republic ECB of zakken ze sneller? Anders kan ik alles bij ze onderbrengen tot 100.000 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
THE_BASE schreef op maandag 7 juli 2025 @ 16:17:
Inmiddels bij Klara een spaarrekening geopend, zie dat flexibel daar ook 2% is. Volgen zij net als Trade Republic ECB of zakken ze sneller? Anders kan ik alles bij ze onderbrengen tot 100.000 euro.
Bij Klarna is het niet verstandig om tot een ton te parkeren. Zoek de reden maar in dit draadje. Iets met wisselkoers. TR heeft geeft tot maximaal 50k die rente.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
W1ck1e schreef op maandag 7 juli 2025 @ 16:21:
[...]

Bij Klarna is het niet verstandig om tot een ton te parkeren. Zoek de reden maar in dit draadje. Iets met wisselkoers. TR heeft geeft tot maximaal 50k die rente.
In dat geval blijf ik mijn geld verdelen over verschillende banken. Dank voor het antwoord, ik ga even speuren in het topic. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Harbo
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
W1ck1e schreef op maandag 7 juli 2025 @ 16:21:
[...]

Of hier : https://klantenservice.ra...e-depositogarantiestelsel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kbus
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 22:04
Jer0en schreef op maandag 7 juli 2025 @ 13:32:
[...]

Het is inmiddels 7 juli en nog niets, ik heb maar even een bericht naar Raisin gestuurd wat er aan de hand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeeroam
W1ck1e schreef op maandag 7 juli 2025 @ 12:40:
[...]

Een week later een mail over id bevestigen. Waarschijnlijk is de betreffende toko niet zo snel met een bericht naar consorsbank. Dan maar even geduld. Want gegeven de concurrerende rentes wil ik wel wat stallen voor 2,8%
Dat is vreemd, dat heb ik niet gehad destijds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Coffeeroam schreef op maandag 7 juli 2025 @ 17:31:
[...]

Dat is vreemd, dat heb ik niet gehad destijds.
Ik zit pas op een week

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:10
Voor 2,4% nog maar wat vastgezet op Bigbank voor één jaar, daarna zien we wel weer.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• feddesman
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-10 16:43
kbus schreef op maandag 7 juli 2025 @ 17:24:
[...]

Het is inmiddels 7 juli en nog niets, ik heb maar even een bericht naar Raisin gestuurd wat er aan de hand is.
Top! Kan je hier de reactie posten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Even uitgerekend over 25.000 euro. En dan scheelt het 200 euro als ik het 12 maanden vast zet bij Klarna Bank ten opzichte van Trade Republic als die zakt naar 1,75%. Ik vind dat niet eens zo'n gigantisch voordeel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoihoi66
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 26-10 13:57
W1ck1e schreef op zondag 6 juli 2025 @ 18:21:
[...]

Bedoel je dat je tijdslotsparen nu wilt gaan gebruiken zodat je de aangekondigde daling nog even wilt meepikken ?
Of begrijp ik dat product nog steeds niet ?
Tijdslotsparen zet je voor 90 dagen vast en daarom heb ik er niets aan. Ik moet terug kunnen vallen op mijn geld en vandaar wil ik bet of op een spaarrekening zetten of maandelijkse deposito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoihoi66
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 26-10 13:57
President schreef op zondag 6 juli 2025 @ 18:29:
[...]

Va je voor een half jaar? Jaar? Twee jaar?
Op basis van welke keuze kies je de looptijd?
Tot eind van het jaar moet ik terug kunnen vallen op mijn gekd, gok tot eind oktober. Vandaar dat ik het op een spaarrekening of maandelijkse deposito wil vastzetten.

Ondertussen gaat de rente nog verder omlaag, namelijk van 2,05 naar 2,00 bij Banca CF+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
@hoihoi66 Kan je hier wat mee ? Anders doet @GroteVoet459 het allemaal voor niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander12
Vraagje over Bunq wat ik niet zo snel kan vinden.
Telt de dag van storting nu al mee voor de rente opbouw of niet (zoals bij Klarna)
bedankt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Sander12 schreef op maandag 7 juli 2025 @ 21:07:
Vraagje over Bunq wat ik niet zo snel kan vinden.
Telt de dag van storting nu al mee voor de rente opbouw of niet (zoals bij Klarna)
bedankt
bunq rekent met de laagste stand van een dag,
dus bij een storting nog geen rente over die storting
en bij een opname geen rente meer over de opname

klarna doet dit niet,
in principe : de weergave van de rente loopt echter een dag achter
maar het lijkt niet altijd te kloppen, bijvoorbeeld rond de eerste dag van de maand, en de laatste dag van de maand wordt meegenomen in de volgende maand. het is wat het is. mijn saldo is niet zodanig dat ik erover ga mailen.

[ Voor 19% gewijzigd door W1ck1e op 07-07-2025 21:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kbus
feddesman schreef op maandag 7 juli 2025 @ 18:54:
[...]

Top! Kan je hier de reactie posten ?
Als ik antwoord heb van Raisin over de rente van BW bank zal ik de reactie hier posten.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• kbus
Ik heb een bericht van Raisin over de rentebijschrijving van BW Bank.

Geachte klant,

Vanwege een technische fout aan de kant van BW-Bank, werd uw rente over het afgelopen kwartaal nog niet op uw spaarrekening geboekt

BW-Bank onderzoekt het probleem en heeft ons bevestigd dat de rente z.s.m. met valutadatum 1 juli op de spaarrekening bij zal worden geschreven (m.a.w. u loopt geen rente mis).

Onze excuses voor het ongemak en dank voor uw begrip.

Met vriendelijke groet,
Uw Raisin team

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bureno
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:32
hoihoi66 schreef op zondag 6 juli 2025 @ 17:23:
Rabo tijdslotsparen bied nu 2,10 en gaat binnenkort naar 1,90.
Zo te zien gaat het per 14 juli naar 1,95%...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjoeC
bureno schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 11:27:
[...]

Zo te zien gaat het per 14 juli naar 1,95%...
Tja, en als je er al geld op hebt staan mag je dat niet weghalen... Dit type rekening is alleen maar voordelig voor de Rabobank, niet voor de klant. Bij een rentestijging van vrije spaarrekeningen zal deze rekening ook wel flink gaan naijlen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:42
DjoeC schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 11:47:
[...]

Tja, en als je er al geld op hebt staan mag je dat niet weghalen... Dit type rekening is alleen maar voordelig voor de Rabobank, niet voor de klant. Bij een rentestijging van vrije spaarrekeningen zal deze rekening ook wel flink gaan naijlen.
Klopt maar dat wist iedereen van te voren.. dat is om de coooperatie te steunen toch als je deze account start..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
boyette schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 13:34:
[...]

Klopt maar dat wist iedereen van te voren.. dat is om de coooperatie te steunen toch als je deze account start..
Hmm, dat echte cooperatieve met de rekeninghouders is al lang geleden de nek omgedraaid. Maar da's een andere discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:49
W1ck1e schreef op maandag 7 juli 2025 @ 12:40:
[...]

Ik heb afgelopen donderdag een rekening geopend, zondag de identificatie gedaan en vandaag per mail bericht dat m'n rekening geopend is/wordt. Gisteren nog wel aanvullende adresinformatie gestuurd. Een betere ervaring dan een jaar geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
wibblemoo schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 15:57:

Ik heb afgelopen donderdag een rekening geopend, zondag de identificatie gedaan en vandaag per mail bericht dat m'n rekening geopend is/wordt. Gisteren nog wel aanvullende adresinformatie gestuurd. Een betere ervaring dan een jaar geleden.
Bedoel je een mail als deze ?

"Guten Tag ....,

vor Kurzem haben Sie eine Konto- bzw. Depoteröffnung mit der Vorgangsnummer Q.... bei uns beantragt. Das freut uns sehr.
Machen Sie nun den nächsten Schritt.

Verwenden Sie bitte den folgenden Link, um sich im PostID Portal der Deutschen Post zu legitimieren:
https://postident.deutschepost.de/user/start/?caseId=....

Sie haben die Legitimation bereits durchgeführt? Super - dann ist alles von Ihrer Seite erledigt.

Sie haben Fragen? Unter www.consorsbank.de/hilfe finden Sie die Antwort.

Schön, dass auch Sie bald zu unseren Kunden gehören.

Mit freundlichen Grüßen
Ihre Consorsbank
"

Hoe heb je "Gisteren nog wel aanvullende adresinformatie gestuurd" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
.. omdat ze daar om vroegen. Nee ik heb een mail ontvangen waarin staat dat de rekening is geopend, codes onderweg per post et cetera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
wibblemoo schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 16:06:
.. omdat ze daar om vroegen. Nee ik heb een mail ontvangen waarin staat dat de rekening is geopend, codes onderweg per post et cetera.
Bedoel je dan deze mail (die kreeg ik meteen op de dag van mijn aanmelding, namelijk vorige week maandag) ?

"Guten Tag ....,

wir haben Ihren Eröffnungsantrag erhalten.
Vielen Dank für Ihr Interesse an unserem Angebot: Tagesgeldkonto mit Wertpapierdepot
Ihre persönliche Vorgangsnummer lautet: Q....

Haben Sie sich schon im PostID Portal der Deutschen Post legitimiert? Falls nicht verwenden Sie bitte den folgenden Link:
https://postident.deutschepost.de/user/start/?caseId=.....

Sobald Sie die Legitimation durchgeführt und wir Ihre Unterlagen geprüft haben, erhalten Sie Ihre persönlichen Zugangsdaten per Post.

Sie haben Fragen? Unter www.consorsbank.de/hilfe finden Sie die Antwort.

Schön, dass auch Sie bald zu unseren Kunden gehören.

Mit freundlichen Grüßen
Ihre Consorsbank"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
Als jij in die mails leest dat je account geopend is en de welkomstbrief onderweg is; dan ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
wibblemoo schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 16:15:
Als jij in die mails leest dat je account geopend is en de welkomstbrief onderweg is; dan ja...
Sorry, zo bedoel ik het niet, maar dan vind ik het raar dat jij later begonnen bent en nu verder in het proces lijkt te zijn. Het zal wel mensenwerk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
@W1ck1e Ik zit ook nog te wachten, laatste bericht vanuit Consorsbank is van 1 juli. Heb de verificatie doorlopen en bewijs gestuurd dat ik in NL woon.

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Bananeman schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 18:15:
@W1ck1e Ik zit ook nog te wachten, laatste bericht vanuit Consorsbank is van 1 juli. Heb de verificatie doorlopen en bewijs gestuurd dat ik in NL woon.
Dank. Ik heb nog niks hoeven bewijzen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Coffeeroam
W1ck1e schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 18:25:
[...]

Dank. Ik heb nog niks hoeven bewijzen.
Ik vrees toch dat er bij jou een hickup in het proces is geslopen.

Bij mij ging het zo:
12 mei: Postident gedaan
13 mei: een email ontvangen dat ik nog een bewijs van woonplaats moest sturen (omdat mijn adres niet in het paspoort staat, zeiden ze).
14 mei: een bewijs daarvan naar Consorsbank gestuurd. De eerste twee bewijzen die ik stuurde vonden ze niet goed. Dat zeiden ze vrij snel na het insturen. Het derde bewijs was wel goed, zo bleek op 3 juni.
3 juni: een email "Ihr Konto bei der Consorsbank wurde eröffnet."
7 juni: drie brieven ontvangen
8 juni: de rekening werkt al.
8 juni: een "Erklärung Steuerconformität" opgestuurd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Veritas
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-10 19:52

Veritas

concedo nulli

Tot zover de ooit interessante spaaroptie die LPBAyvens ooit was:
Rentewijziging voor Flexibel Sparen
De variabele spaarrente wordt vanaf vrijdag 11 juli 2025 1,55% nominaal op jaarbasis. De spaarrente daalt daarmee met 0,10%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Coffeeroam schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 11:45:
[...]

...
Dank, voor het uitvoerige lijstje, ik wacht het nog even af. Wat mij betreft ligt de bal bij hen

Op mijn id-card staat mijn woonplaats, heb ik ook nog voorgelezen tijdens de "postident"

BTW als ik de postident opnieuw wil starten krijg ik de melding dat hij reeds afgerond is.

[ Voor 36% gewijzigd door W1ck1e op 09-07-2025 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• budjepaul
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 16:25
Coffeeroam schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 11:45:
[...]

Bij mij ging het zo:
12 mei: Postident gedaan
13 mei: een email ontvangen dat ik nog een bewijs van woonplaats moest sturen (omdat mijn adres niet in het paspoort staat, zeiden ze).
14 mei: een bewijs daarvan naar Consorsbank gestuurd. De eerste twee bewijzen die ik stuurde vonden ze niet goed. Dat zeiden ze vrij snel na het insturen. Het derde bewijs was wel goed, zo bleek op 3 juni.
3 juni: een email "Ihr Konto bei der Consorsbank wurde eröffnet."
7 juni: drie brieven ontvangen
8 juni: de rekening werkt al.
8 juni: een "Erklärung Steuerconformität" opgestuurd
Dat derde bewijs was een WOZ-aanslag las ik in een eerdere post, had je die beschikbaar in het Duits/Engels, of heb je die in het Nederlands gestuurd?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sander12
centraal beheer
De rente tot en met € 25.000,- gaat omlaag naar 1,50%.

Dit was 1,60%. Voor spaargeld boven € 25.000,- gaat de rente omlaag van 1,45% naar 1,35%. De rentewijziging gaat in per 10 juli 2025.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coffeeroam
budjepaul schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 13:21:
[...]

Dat derde bewijs was een WOZ-aanslag las ik in een eerdere post, had je die beschikbaar in het Duits/Engels, of heb je die in het Nederlands gestuurd?
Die was gewoon in het Nederlands. Na enig aandringen was dat in orde.

Overigens, nog 5 weken daarna kwam de woonplaatsverklaring van de Belastingdienst die ik aangevraagd had. Mosterd na de maaltijd, in dit geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• efpee
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 24-09 10:21
Sander12 schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 13:39:
centraal beheer
De rente tot en met € 25.000,- gaat omlaag naar 1,50%.

Dit was 1,60%. Voor spaargeld boven € 25.000,- gaat de rente omlaag van 1,45% naar 1,35%. De rentewijziging gaat in per 10 juli 2025.
De depositorente gaat dan wel (deels) omhoog. 10 jaar vast is 3,00%, met rente op rente.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deejeebv
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:46
Veritas schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 11:47:
Tot zover de ooit interessante spaaroptie die LPBAyvens ooit was:
Rentewijziging voor Flexibel Sparen
De variabele spaarrente wordt vanaf vrijdag 11 juli 2025 1,55% nominaal op jaarbasis. De spaarrente daalt daarmee met 0,10%.
Ook de deposito rentes dalen met 0.1%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:36
Ayvens (LPB) ook omlaag naar 1,55%

Vertrouwen is goed, controle nog beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Over advanzia:
W1ck1e schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 20:14:
[...]

... zojuist een mail ontvangen met een vraag over de herkomst van mijn saldo, via de help functie (catagorie "origin of funds") beantwoord.
Ze accepteren mijn korte verklaring over de herkomst van mijn saldo: de oorsprong van mijn saldo is spaargeld dat ik in de loop der jaren heb opgebouwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Over leaseplanbank / ayvensbank
deejeebv schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 14:13:
[...]

Ook de deposito rentes dalen met 0.1%.
Niet "de" (alle) maar een aantal. Die van 3, 6 & 9 maanden dalen blijkbaar niet (worden niet genoemd in de mail)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ai8vShs4KctI1tKSrys0krKE8q8=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/mzpF2NIZzIQ9mE46K9E3eyhJ.png?f=user_large

[ Voor 3% gewijzigd door W1ck1e op 09-07-2025 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:36
W1ck1e schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 14:50:
Over advanzia:

[...]

Ze accepteren mijn korte verklaring over de herkomst van mijn saldo: de oorsprong van mijn saldo is spaargeld dat ik in de loop der jaren heb opgebouwd
Ben van Advanzia nu naar Consors gegaan.. heb de laatste statement klaar liggen voor als ze ook zouden zeuren.

De banken moeten eens snappen dat er bank hoppers zijn, die van de ene actie naar de andere actie gaan.
Dan krijg je geschuif met 10tallen K aan geld.

Ik moet zeggen dat ik het bij de vorige keer bij Consors geen vragen heb gehad.. toen was het iets van 35k, nu zeker het dubbele.. en dan valt er ook nog 40k bij Raisin vrij voor de actie bij Consors afloopt.

Ik had wel een schatting gegeven van het geld dat ik bij ze zou weg zetten.. dat heb ik nu dan wel te laag ingeschat. Ben benieuwd of ze gaan zeuren, als er nu komt 30k a 40k extra hun kant op komt.

Vertrouwen is goed, controle nog beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogers
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 23-10 00:12
Moet ie bij Consor hier ja of nee invullen als je al elders Nederland hebt ingevuld?
"Besitzen Sie eine weitere steuerliche Ansässigkeit außerhalb Deutschlands oder den USA? "

Ze lijken er van uit te gaan dar de aanvrager Duits is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• budjepaul
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 16:25
Coffeeroam schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 13:51:
[...]

Die was gewoon in het Nederlands. Na enig aandringen was dat in orde.

Overigens, nog 5 weken daarna kwam de woonplaatsverklaring van de Belastingdienst die ik aangevraagd had. Mosterd na de maaltijd, in dit geval.
Thanks, probeer ik dat ook. Op hoop van zegen, want ze geven in de mail aan dat het bewijs in het Duits, Engels, Frans of Spaans moet zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wibblemoo
Rogers schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 16:07:
Moet ie bij Consor hier ja of nee invullen als je al elders Nederland hebt ingevuld?
"Besitzen Sie eine weitere steuerliche Ansässigkeit außerhalb Deutschlands oder den USA? "

Als ik me goed herinner, is de vraag erboven waar je belastingplichtig bent inclusief adres. Dus je kunt hier 'nee' antwoorden, tenzij je naast in Nederland je nog ergens anders belastingplichtig bent. Zo had ik het gedaan tenminste.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rogers
Wat een ongelooflijk omslachtig aanvraag proces bij Consors en dan ben ik nog niet eens klaar. Verbaast me dat die klanten hebben.

Wat is het toch irritant dat we in Nederland geen fatsoenlijke rente krijgen en daarom door zo'n hoepels moeten springen.

[ Voor 32% gewijzigd door Rogers op 09-07-2025 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
Juan schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 15:22:
[...]
De banken moeten eens snappen dat er bank hoppers zijn, die van de ene actie naar de andere actie gaan.
Dan krijg je geschuif met 10tallen K aan geld.
Hmm, jazeker. Jouw 100K (ik neem aan dat je DGS max respecteert) is 0.00x% van hun totale saldo. Zelfs met z;n allen hier maken we nog geen deuk in een pakje boter.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wibblemoo
Rogers schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 17:00:
Wat een ongelooflijk omslachtig aanvraag proces bij Consors en dan ben ik nog niet eens klaar. Verbaast me dat die klanten hebben.
Niet overdrijven. Het is nu eenmaal op de Duitse markt gericht. Dat je als Nederlander mee mag doen, is alleen maar mooi meegenomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Rogers schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 17:00:
...
Wat is het toch irritant dat we in Nederland geen fatsoenlijke rente krijgen en daarom door zo'n hoepels moeten springen.
Elk nadeel heeft zijn voordeel. In dit geval helpt om de gemiddelde rente laag te houden, en dat is fijn voor ons in het kader van de vermogensrendementsheffing voor zover die gebaseerd is op die lage rente.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogers
wibblemoo schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 17:02:
[...]

Niet overdrijven. Het is nu eenmaal op de Duitse markt gericht. Dat je als Nederlander mee mag doen, is alleen maar mooi meegenomen.
Heeft me meer dan een uur gekost Incl. de video ID en dan ben ik wss nog niet klaar aan de hand van wat ik gelezen heb hier.

Bij andere banken (CEB, klarna, Avanzia) koste het hele process zo'n 10 minuten.

[ Voor 7% gewijzigd door Rogers op 09-07-2025 17:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coffeeroam
Rogers schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 16:07:

NEIN!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeeroam
Rogers schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 17:42:
[...]

Heeft me meer dan een uur gekost Incl. de video ID en dan ben ik wss nog niet klaar aan de hand van wat ik gelezen heb hier.

Bij andere banken (CEB, klarna, Avanzia) koste het hele process zo'n 10 minuten.
Het is al mooi dat je die rekening mag openen. Er zijn vele andere spaarbanken met interessante rentes waarbij het niet mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogers
Coffeeroam schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 17:44:
[...]

Het is al mooi dat je die rekening mag openen. Er zijn vele andere spaarbanken met interessante rentes waarbij het niet mag.
Zoals 21% rente in Rusland :+

Zou vrij verkeer van goederen en diensten niet moeten gelden voor Europese banken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Rogers schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 17:42:
[...]

Zo'n uurtje vind ik voor de te verwachten extra rente (in euro's) niet te veel. En 10 minuten heb ik nog nooit gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogers
Ik heb nog geen mail van consors ontvangen na de identificatie en de website was verlopen. Moet ik nu gewoon wachten?

[ Voor 9% gewijzigd door Rogers op 09-07-2025 17:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wibblemoo
Rogers schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 17:48:
Ik heb nog geen mail van consors ontvangen na de identificatie en de website was verlopen. Moet ik nu gewoon wachten?
Jep.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kbus
De renteverlagingen buitelen weer over elkaar heen:

Ayvens 1,65 % —> 1,55%
Raisin Klarna 1,85 % —> 1,75% per 15 juli
Raisin Nordax 2,0% —> 1,90% per juli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kbus
En ik heb vandaag rente ontvangen van BW Bank, met datum 30 juni 2025.
Zoals in de e-mail belooft hebben ze wel de juiste valuta datum gehanteerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroteVoet459
kbus schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 19:05:
...
Raisin Nordax 2,0% —> 1,90% per juli
Die is per 15-Jul.

En per 16-Jul gaat Banca CF+ (via Raisin, inleg/opname alleen op woensdag) van 1,95% naar 1,90%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghizzer
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 09-07 23:54
Hey, weet iemand hoe hoog de spaarrente is voor nieuwe klanten bij Bunq met een easy savings rekening? Ik lees zowel 1,51%, 2,01% als 2,26%? En de rente die wordt verstrekt, zit daar een beperking op in het maximaal bedrag (1) en/of in de periode tot en zo ja, tot hoeveel en/of tot wanneer (2)?

[ Voor 11% gewijzigd door ghizzer op 09-07-2025 20:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
ghizzer schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 20:26:
Hey, weet iemand hoe hoog de spaarrente is voor nieuwe klanten bij Bunq met een easy savings rekening? Ik lees zowel 1,51%, 2,01% als 2,26%? En de rente die wordt verstrekt, zit daar een beperking op in het maximaal bedrag (1) en/of in de periode tot en zo ja, tot hoeveel en/of tot wanneer (2)? H/

Hopelijk weet iemand het want ook na Googlen heb ik het antwoord niet :)
Dan is jouw Google kapot. En er is een bunq draadje, hier net om de hoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghizzer
W1ck1e schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 20:29:
[...]

Dan is jouw Google kapot. En er is een bunq draadje, hier net om de hoek.
Ok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghizzer
.

[ Voor 98% gewijzigd door ghizzer op 09-07-2025 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
GroteVoet459 schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 19:38:
[...]

Die is per 15-Jul.

En per 16-Jul gaat Banca CF+ (via Raisin, inleg/opname alleen op woensdag) van 1,95% naar 1,90%.
Hoe krijgen ze die voorwaarden verzonnen.... Dit is dus een (minimaal) 7 daags deposito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
DjoeC schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 21:18:
[...]

Hoe krijgen ze die voorwaarden verzonnen.... Dit is dus een (minimaal) 7 daags deposito.
Zijn diverse producten, met soms andere dagen. Lijkt in het buitenland een heel normaal product.
En als je op dinsdag de opdracht geeft wordt 'ie de volgende dag uitgevoerd - hoef je geen 7 dagen te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
GroteVoet459 schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 22:17:
[...]

Zijn diverse producten, met soms andere dagen. Lijkt in het buitenland een heel normaal product.
En als je op dinsdag de opdracht geeft wordt 'ie de volgende dag uitgevoerd - hoef je geen 7 dagen te wachten.
Niet helemaal waar: omdat inleggen en opnemen niet op dezelfde woensdag lukt moet je een inleg minimaal 7 dagen laten staan. Wanneer je de opname opdracht geeft is verder niet zo relevant.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• mpandroid
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 12:59
Voor de verandering een rente wijziging omhoog:

BankB gaat de variabele rente op de spaarrekening verhogen van 1,85% p.j. naar 1,98% p.j. Het nieuwe rentetarief wordt effectief op 10.07.2025.

Met vriendelijke groet,
Uw Raisin team

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
met betrekking tot consorsbank
W1ck1e schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 12:05:
[...]

Dank, voor het uitvoerige lijstje, ik wacht het nog even af. Wat mij betreft ligt de bal bij hen
...
Zojuist een mail verstuurd met een vraag voor een status. Wel meteen een ontvangstbevestiging ontvangen.
Guten Tag,

danke für Ihre Nachricht. Diese haben wir erhalten.

Wichtig: Bitte antworten Sie nicht auf diese E-Mail. Dies ist eine automatische Eingangsbestätigung.

Sie erhalten so schnell wie möglich eine persönliche Antwort von uns. Versprochen!

Freundliche Grüße
en een reactie van een persoon
Guten Tag ...,

vielen Dank für Ihre E-Mail.

Wir haben Ihren Auftrag zur Bearbeitung weitergeleitet. Sobald wir Informationen für Sie haben, melden wir uns bei Ihnen. Bitte geben Sie uns etwas Zeit.

Wir wünschen Ihnen einen schönen Tag.

Freundliche Grüße

... ....

[ Voor 20% gewijzigd door W1ck1e op 10-07-2025 12:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 19:48
Ik kreeg weer eens een mailtje met:

Klarna Bank gaat de variabele rente op de spaarrekening verlagen van 1,85% pj naar 1,75% pj Het nieuwe rentetarief wordt effectief op 15.07.2025 .(Nog steeds beter dan wat ABN AMRO & ING geven)

Met vriendelijke groet,
Uw Raisin-team

[ Voor 8% gewijzigd door Van der Berg op 10-07-2025 11:03 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Magreet1
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22:23
En ik van Bigbank, per 14 juli van 2,2 naar 2,05 procent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeeroam
W1ck1e schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 15:02:
[...]

Ik heb geen mail ontvangen (je schrijft ook niet dat jij dat wel hebt) en ik kan niks vinden op hun website. Maar wat is je bron ?
Mail gehad, inderdaad. Had ik niet vermeld, sorry. Ik denk dat je die batchgewijs ook nog wel zult ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justie
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20-10 17:10
Magreet1 schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 13:52:
En ik van Bigbank, per 14 juli van 2,2 naar 2,05 procent.
per email?
ik krijg nooit een bericht. Ik heb nog wat op flexibel sparen staan, nu dus snel maar vastzetten.
Pagina: 1 ... 150 ... 166 Laatste

Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.

Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.

Trade Republic heeft zijn eigen topic.

We willen hier geen persoonlijke updates zien, dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.

Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling