Nee sorry, ik zag het bij het inloggen vandaag. Op de hoofdpagina. Van de vorige verlaging heb ik wel een mail gekregen, dus misschien volgt het nog.Justie schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 17:07:
[...]
per email?
ik krijg nooit een bericht. Ik heb nog wat op flexibel sparen staan, nu dus snel maar vastzetten.
Carrefour Banque gaat de variabele rente op de spaarrekening verlagen van 2,01% p.j. naar 1,86% p.j. Het nieuwe rentetarief wordt effectief op 16.07.2025.
Komende week loopt mijn actieperiode bij Garantibank af. Kan ik de jaarlijkse rente eerder ontvangen door de rekening daarna direct leeg te halen en op te heffen, of moet ik toch echt wachten tot 1 januari voor de rente?
Even de zoekfunctie bovenin gebruiken.kareltjekat schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 19:26:
Komende week loopt mijn actieperiode bij Garantibank af. Kan ik de jaarlijkse rente eerder ontvangen door de rekening daarna direct leeg te halen en op te heffen, of moet ik toch echt wachten tot 1 januari voor de rente?
Wiskunde is de taal van de natuur.
Je kunt online opzeggen dan wordt resterende rente de volgende werkdag overgemaakt.kareltjekat schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 19:26:
Ik kijk er waarschijnlijk straal overheen, maar waar vind ik die mogelijkheid om online op te zeggen bij Garantibank? Of bedoel je via het online contactformulier binnen internetbankieren?sanook schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 21:32:
[...]
Je kunt online opzeggen dan wordt resterende rente de volgende werkdag overgemaakt.
Ik kon het ook niet vinden. Ik heb formulier geprint en ingescand en gemaild, binnen een dag reactie, dag daarna m’n geld op de rekening.budjepaul schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 22:32:
[...]
Ik kijk er waarschijnlijk straal overheen, maar waar vind ik die mogelijkheid om online op te zeggen bij Garantibank? Of bedoel je via het online contactformulier binnen internetbankieren?
Je kunt ook online binnen je bankomgeving opzeggen in het contactformulier.Magreet1 schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 22:54:
[...]
Ik kon het ook niet vinden. Ik heb formulier geprint en ingescand en gemaild, binnen een dag reactie, dag daarna m’n geld op de rekening.
Gewoon in je online account, iets met optie opzeggen kiezen bij contact formulier en doorgeven dat je op wilt zeggen. binnen een werkdag bevestiging en melding dat geld overgemaakt is. Hoef je niks te printen of invullen verder.budjepaul schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 22:32:
[...]
Ik kijk er waarschijnlijk straal overheen, maar waar vind ik die mogelijkheid om online op te zeggen bij Garantibank? Of bedoel je via het online contactformulier binnen internetbankieren?
Ik heb die tekst idd gelezen, maar kon de knop niet vinden. Die optie is wel fijner en ook veiliger dan via mail.Coffeeroam schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 08:34:
[...]
Je kunt ook online binnen je bankomgeving opzeggen in het contactformulier.
[Afbeelding]
https://garantibank.nl/support-pages/rekening-opheffen
Ik heb altijd dit formulier gebruikt. Dan per post gratis opsturen (aantwoordnummer).
Garanti BBVA International, t.a.v. Afdeling Sparen. Antwoordnummer 10076, 1000 PA Amsterdam
Ik heb altijd dit formulier gebruikt. Dan per post gratis opsturen (aantwoordnummer).
Garanti BBVA International, t.a.v. Afdeling Sparen. Antwoordnummer 10076, 1000 PA Amsterdam
[ Voor 24% gewijzigd door Harbo op 12-07-2025 12:47 ]
Hulde voor deze precieze instructie, met werkende link.Harbo schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 12:44:
Ik heb altijd dit formulier gebruikt. Dan per post gratis opsturen (antwoordnummer).
[ Voor 13% gewijzigd door W1ck1e op 12-07-2025 12:48 ]
Dit kan zeker handig zijn als je een mederekeninghouder hebt, anders zouden beiden moeten inloggen en elk afzonderlijk opzeggen. En dan moet Garantibank dat weer bijelkaar voegen.Harbo schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 12:44:
Wat een handige tips allemaal, dank. Want mijn tijdelijke actie rente rente bij garantie bank gaat medio in augustus stoppen en moet ik die spaarrekening dan gelijk wel opheffen. Is/Was wel fijn, met 2,8% rente.
[ Voor 5% gewijzigd door Datisraar op 12-07-2025 18:17 ]
Klarna flex (direct) van 2,00 naar 1,90% op 14/7/25
snip
“We willen hier geen persoonlijke updates zien, dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.”
“We willen hier geen persoonlijke updates zien, dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.”
[ Voor 82% gewijzigd door We Are Borg op 14-07-2025 19:30 . Reden: Hier ben je eerder op gewezen ]
Bericht is van 14-Jul (vandaag) maar gaat pas op 28-Jul in - in ieder geval in de mijn email (in het Engels) ...Sander12 schreef op maandag 14 juli 2025 @ 11:02:
Ook in de Nederlandse mail die ik net ontvangen heb. Valt dan nog enigszins mee.GroteVoet459 schreef op maandag 14 juli 2025 @ 12:57:
[...]
Bericht is van 14-Jul (vandaag) maar gaat pas op 28-Jul in - in ieder geval in de mijn email (in het Engels) ...
Maar de verlaging naar 2,0% hebben ze natuurlijk al direct gedaan na de ECB verlaging. Intussen heeft de ECB niet meer verlaagd / zijn marktomstandigheden niet veranderd dus kunnen/mogen ze volgens eigen voorwaarde niet aanpassen.
In mijn mail ook, maar dan in het Nederlands:GroteVoet459 schreef op maandag 14 juli 2025 @ 12:57:
[...]
Bericht is van 14-Jul (vandaag) maar gaat pas op 28-Jul in - in ieder geval in de mijn email (in het Engels) ...
Maar voor nieuwe klanten is het nu al:Hoi ....,
We willen je informeren dat de rente voor je flex rekening verandert.
Huidige rente 2,00%
Nieuwe rente (vanaf 28 juli) 1,90%
....
Bedankt dat je spaart bij Klarna!
[ Voor 9% gewijzigd door W1ck1e op 14-07-2025 13:12 ]
Ik heb dit formulier uitgeprint, ingevuld, met pen ondertekend, ingescand en gewoon aan info@garantibank.nl gemaild. Was zo geregeld. Kon ook geen mogelijkheid in internetbankieren vinden.Harbo schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 12:44:
Handtekening moet kloppen, dus geen "fake" digitale handtekening gebruiken wat b.v. Acrobat aanbiedt.
De laatste inschatting van analisten over de ECB: 97% kans op geen renteverlaging in juli, eerste pas in september en gezien de mogelijke heffingen door een bepaald land wordt er een schatting gemaakt van 0,2% verlaging tussen nu en einde jaar.RobertMe schreef op maandag 14 juli 2025 @ 13:00:
[...]
Ook in de Nederlandse mail die ik net ontvangen heb. Valt dan nog enigszins mee.
Maar de verlaging naar 2,0% hebben ze natuurlijk al direct gedaan na de ECB verlaging. Intussen heeft de ECB niet meer verlaagd / zijn marktomstandigheden niet veranderd dus kunnen/mogen ze volgens eigen voorwaarde niet aanpassen.
DHB saveonline van 1,7% naar 1,6% per 18-7-25.
Welke andere rekening heb je en welk percentage is het daar? Ik wil het ook wegpakken bij Klarna nu.W1ck1e schreef op maandag 14 juli 2025 @ 11:22:
[...]
En mijn geld is direct onderweg naar een andere rekening.
// TODO: Schrijf een signature
Scalable, 2% vooralsnog. Omdat het nu al is aangekomen kost mij het verplaatsen geen rente.guysp schreef op maandag 14 juli 2025 @ 13:39:
[...]
Welke andere rekening heb je en welk percentage is het daar? Ik wil het ook wegpakken bij Klarna nu.
Je gaat overboeken naar een ander vanwege 0,1%-punt? Die rente bij Scalable is overigens tot 50k.W1ck1e schreef op maandag 14 juli 2025 @ 13:42:
[...]
Scalable, 2% vooralsnog. Omdat het nu al is aangekomen kost mij het verplaatsen geen rente.
Neen, dat heb ik al gedaan. En dat klopt.ColeJ schreef op maandag 14 juli 2025 @ 14:01:
Je gaat overboeken naar een ander vanwege 0,1%-punt? Die rente bij Scalable is overigens tot 50k.
Snap niet helemaal waarom je dat nu al zou doen, waarom niet pas eind juli als Klarna daadwerkelijk verlaagd? Nu loop je risico dat Scalable zelfs op 1.8% gaat zitten - kun je weer terug.
Omdat Sander12 dat meldde. En het werd bevestigd door de tekst op de website van de bank. Maar ik had de mail nog niet. Maar er is geen man overboord. En het kan weer terug (ook zonder renteverlies) mocht het nodig zijn.ColeJ schreef op maandag 14 juli 2025 @ 14:21:
Snap niet helemaal waarom je dat nu al zou doen, waarom niet pas eind juli als Klarna daadwerkelijk verlaagd? Nu loop je risico dat Scalable zelfs op 1.8% gaat zitten - kun je weer terug.
Garanti BBVA International bestaat dit jaar 35 jaar en trakteert op bonussen.
Wij hebben een actie, speciaal voor u! Als u nu een Gouden Termijn Deposito opent voor één jaar tegen maar liefst 2,15%, dan ontvangt u daarnaast nog eens € 35,- cadeau voor iedere € 20.000,- die u nieuw stort.
Een aantrekkelijke rente met een mooie bonus. Mis het niet!
Hoe werkt de Verjaardagsbonus?
Uw totale spaarsaldo bij aanvang van de actie* is uw startbalans. Verhoog het saldo op uw spaarrekening met het bedrag waarvoor u een deposito wilt openen. Open vervolgens een Gouden Termijn Deposito voor een jaar en ontvang € 35,- cadeau voor iedere € 20.000,- die u nieuw stort en vastzet. Dat is toch een mooie traktatie!
De belangrijkste punten op een rij:
✔ De actieperiode loopt van 8 juli tot en met 28 juli 2025
✔ Verjaardagsbonus van € 35,- voor iedere € 20.000,- nieuw gestort en vastgezet in deposito**
✔ Voor Gouden Termijn Deposito’s van 12 maanden
✔ De Verjaardagsbonus wordt uiterlijk 31 augustus 2025 uitgekeerd op uw vrij opneembare spaarrekening van Garanti BBVA International
✔ De uitkering van de verjaardagsbonussen kan bij deposito’s meer dan € 1.000.000,- afwijken
✔ Garanti BBVA International is bevoegd om deelname aan de spaaractie vroegtijdig te stoppen
Een voorbeeld:
Op 18 juli 2025 stort u € 100.000,- vanaf uw tegenrekening naar uw spaarrekening bij Garanti BBVA International. U opent vervolgens voor dit bedrag een deposito met een looptijd van 1 jaar. U krijgt maar liefst € 35 * 5 = € 175,- Verjaardagsbonus uitgekeerd! Uiterlijk 31 augustus 2025 wordt die op uw vrij opneembare spaarrekening gestort.
Depositobedrag
€ 20.000,-
€ 40.000,-
€ 60.000,-
€ 80.000,-
€ 100.000,-
€ 200.000,-
Verjaardagsbonus
€ 35,-
€ 70,-
€ 105,-
€ 140,-
€ 175,-
€ 350,-
Wij hebben een actie, speciaal voor u! Als u nu een Gouden Termijn Deposito opent voor één jaar tegen maar liefst 2,15%, dan ontvangt u daarnaast nog eens € 35,- cadeau voor iedere € 20.000,- die u nieuw stort.
Uw totale spaarsaldo bij aanvang van de actie* is uw startbalans. Verhoog het saldo op uw spaarrekening met het bedrag waarvoor u een deposito wilt openen. Open vervolgens een Gouden Termijn Deposito voor een jaar en ontvang € 35,- cadeau voor iedere € 20.000,- die u nieuw stort en vastzet. Dat is toch een mooie traktatie!
✔ Verjaardagsbonus van € 35,- voor iedere € 20.000,- nieuw gestort en vastgezet in deposito**
✔ De Verjaardagsbonus wordt uiterlijk 31 augustus 2025 uitgekeerd op uw vrij opneembare spaarrekening van Garanti BBVA International
✔ De uitkering van de verjaardagsbonussen kan bij deposito’s meer dan € 1.000.000,- afwijken
✔ Garanti BBVA International is bevoegd om deelname aan de spaaractie vroegtijdig te stoppen
Een voorbeeld:
Op 18 juli 2025 stort u € 100.000,- vanaf uw tegenrekening naar uw spaarrekening bij Garanti BBVA International. U opent vervolgens voor dit bedrag een deposito met een looptijd van 1 jaar. U krijgt maar liefst € 35 * 5 = € 175,- Verjaardagsbonus uitgekeerd! Uiterlijk 31 augustus 2025 wordt die op uw vrij opneembare spaarrekening gestort.
Depositobedrag
€ 20.000,-
€ 40.000,-
€ 60.000,-
€ 80.000,-
€ 100.000,-
€ 200.000,-
Verjaardagsbonus
€ 35,-
€ 70,-
€ 105,-
€ 140,-
€ 175,-
€ 350,-
In de mail stond ook nog dit:Sander12 schreef op maandag 14 juli 2025 @ 14:55:
Garanti BBVA International bestaat dit jaar 35 jaar en trakteert op bonussen.
Een voorbeeld:
Depositobedrag
€ 20.000,-
€ 40.000,-
€ 60.000,-
€ 80.000,-
€ 100.000,-
€ 200.000,-
Verjaardagsbonus
€ 35,-
€ 70,-
€ 105,-
€ 140,-
€ 175,-
€ 350,-
* Startbalans: totale spaarsaldo inclusief lopende deposito’s op 8 juli 2025 om 0:00 uur
** Op de dag van uitkering van de verjaardagbonussen bekijken wij of uw totale spaarsaldo – bij aanvang van de actie – is verhoogd met de nieuw geopende deposito(‘s)
dus ** betekent dat je na de dag van de uitkering je huidige saldo kan opnemen. (Als dat er nog staat)
En neem
serieus. Een eerdere actie hebben ze ook eerder beeindigd dan de genoemde datum.Garanti BBVA International is bevoegd om deelname aan de spaaractie vroegtijdig te stoppen
[ Voor 4% gewijzigd door W1ck1e op 14-07-2025 15:20 ]
Nou dat is nog eens uitpakken, "maar liefst" 0.175% extra op een jaardeposito!?W1ck1e schreef op maandag 14 juli 2025 @ 15:09:
[...]
In de mail stond ook nog dit:
* Startbalans: totale spaarsaldo inclusief lopende deposito’s op 8 juli 2025 om 0:00 uur
** Op de dag van uitkering van de verjaardagbonussen bekijken wij of uw totale spaarsaldo – bij aanvang van de actie – is verhoogd met de nieuw geopende deposito(‘s)
dus ** betekent dat je na de dag van de uitkering je huidige saldo kan opnemen. (Als dat er nog staat)
En neem
[...]
serieus. Een eerdere actie hebben ze ook eerder beeindigd dan de genoemde datum.
Dat komt dan totaal op "maar liefst" 2.325% op dat deposito.
Doe mij dan maar Klarna 2.53%, dan hoef ik ook geen 20k€ ineens te storten.
Ik schrijf nergens dat het een goede aanbieding is. Ik vul alleen maar een bericht aan. Volgend jaar zien we het een goede actie was. Ik heb liever een actie met gegarandeerde rente voor een extra aan saldo op vrij opneembaar. Die heeft de bank in het verleden ook meermaals gehad.Coffeeroam schreef op maandag 14 juli 2025 @ 15:29:
Nou dat is nog eens uitpakken, "maar liefst" 0.175% extra op een jaardeposito!!
Hier ook per 28-7 pas.. volgens de mailSander12 schreef op maandag 14 juli 2025 @ 11:02:
Wellicht nieuwe rekeningen per direct.
Vertrouwen is goed, controle nog beter
Consors is niet erg snel met die adres verificatie, 3 werkdagen verder nog niks gehoord.
Terwijl de eerste afwijzing binnen een dag was (omdat ik de mail in Engels had geschreven ipv Duits, maar wel dezelfde documenten).
Terwijl de eerste afwijzing binnen een dag was (omdat ik de mail in Engels had geschreven ipv Duits, maar wel dezelfde documenten).
Hier is het ook radiostilte. Weet niet of ik nu aan het wachten ben op een brief (progress!) of afwijzingRogers schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 13:12:
Consors is niet erg snel met die adres verificatie, 3 werkdagen verder nog niks gehoord.
Zit al anderhalf jaar bij Consors. Ook bij mij werd het bewijs van adres continu geweigerd. Toen ook het officiële bewijs vanuit de Belastingdienst het niet haalde heb ik een formele klacht ingediend en was het binnen een dag geregeld. Ik weet niet of ik de zin en moeite nu weer zou kunnen opbrengen. Maar ja, toen was het actietarief hoger en langer (12 maanden door een kleine belegging).Cyclonist schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 13:40:
[...]
Hier is het ook radiostilte. Weet niet of ik nu aan het wachten ben op een brief (progress!) of afwijzing
Ja dat zag ik toevallig ook vanmiddag, persoonlijk zou ik de 24 maanden het leukst vinden, niet te lang en mooi percentage. Zodat je een beetje blijft spelen zoals veel mensen doen met depositoladders hier.
Als je bewijs van adres niet goed is hoor je het vrijwel meteen. Als het wel geschikt wordt bevonden, dan hoor je niets, en komt 2 à 3 weken later een mail en brieven in de post met alle bankgegevens.Rogers schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 13:12:
Dus je kunt er wel vanuit gaan dat de rekening wordt geopend.
Over consorsbank:
Dat geeft weer hoop.Coffeeroam schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 16:12:
Als je bewijs van adres niet goed is hoor je het vrijwel meteen. Als het wel geschikt wordt bevonden, dan hoor je niets, en komt 2 à 3 weken later een mail en brieven in de post met alle bankgegevens.
Je maakt 1 kleine denkfout, en dat is dat je die 175 euro uiterlijk op 31 augustus 2025 op je rekening hebt staan. Dat is vanaf nu anderhalve maand. Jij rekent op jaarbasis. Maar goed, veel zal het per saldo niet uitmaken. Het is een manier van redeneren.Coffeeroam schreef op maandag 14 juli 2025 @ 15:29:
[...]
Nou dat is nog eens uitpakken, "maar liefst" 0.175% extra op een jaardeposito!?
De 'aanbieding' van Garanti kán interessant zijn als je bij andere banken (bijvoorbeeld Klarna) al aan je maximum zit, gedekt door het geldende depositogarantiestelsel.
Klopt ik rekende bij NIBC actie op jaarbasis. Dat maakt de rentepercentages goed vergelijkbaar tussen deposito's van verschillende lengte. Overigens, met moet vóor 8 augustus 2025 €2500 storten en dat moet tot en met 10 september 2025 blijven staan (of op een termijndeposito staan, dan het staat automatisch lang genoeg). Dan ontvangt de nieuwe klant die de juiste code heeft gebruikt €50,- plus de normale rente over die €2500. Voor het gemak had ik even met een 3-maands deposito gerekend, maar het rendement is dus eigenlijk nog beter als je het korter op de spaarrekening laat staan.FreshM schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 16:28:
[...]
Je maakt 1 kleine denkfout, en dat is dat je die 175 euro uiterlijk op 31 augustus 2025 op je rekening hebt staan. Dat is vanaf nu anderhalve maand. Jij rekent op jaarbasis. Maar goed, veel zal het per saldo niet uitmaken. Het is een manier van redeneren.
De 'aanbieding' van Garanti kán interessant zijn als je bij andere banken (bijvoorbeeld Klarna) al aan je maximum zit, gedekt door het geldende depositogarantiestelsel.
Wat je zegt over Garanti is ook waar. Waar ik over viel was het woordje "maar liefst" van Garanitbank. Of het echt een goed aanbod is maakt de calculerende klant zelf wel uit.
3 mnd deposito bij Garantibank van 2,05% naar 2,25% per 15/7/25
Dat is wel lang dan had ik mijn geld toch terug naar Openbank moeten sturen. Staat nu al 2 weken tegen 1% op ING. Toch weer paar tientjes.Coffeeroam schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 16:12:
[...]
Als je bewijs van adres niet goed is hoor je het vrijwel meteen. Als het wel geschikt wordt bevonden, dan hoor je niets, en komt 2 à 3 weken later een mail en brieven in de post met alle bankgegevens.
Verwijderd
Ik heb in september vorig jaar een 3-jaars deposito geopend bij Banca Progetto. Afgelopen maart en mei heb ik vervolgens nog een paar 3-jaars deposito’s bij Klarna geopend. Nu heb ik gekozen voor een looptijd van 2 jaar, zodat het tegelijk met het 3-jaars deposito van Banca Progetto in 2027 vrijkomt.Jerra schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 15:26:
Ja dat zag ik toevallig ook vanmiddag, persoonlijk zou ik de 24 maanden het leukst vinden, niet te lang en mooi percentage. Zodat je een beetje blijft spelen zoals veel mensen doen met depositoladders hier.
Eigenlijk geen verkeerde gedachte: op die manier heb ik het geld een jaar eerder beschikbaar, terwijl het renteverschil slechts 0,06% per jaar is. Dat is echt verwaarloosbaar op bedragen van een paar duizend euro die ik bij Klarna heb vastgezet.
Het was ook wel al bekend dat Consors best lang doet over het openen van een rekening.Rogers schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 17:25:
[...]
Dat is wel lang dan had ik mijn geld toch terug naar Openbank moeten sturen. Staat nu al 2 weken tegen 1% op ING. Toch weer paar tientjes.
Maar als je de rekening eenmaal hebt zijn de overboekingen heen en weer best wel snel, in een paar uur.
Als je bij Bigbank een deposito verlengd, krijg je op veel looptijden 0,10 procent meer. Ik heb de gok genomen om eerst een deposito met een laag bedrag voor een maand te nemen. Nu mag ik verlengen met een bedrag naar keuze en een looptijd naar keuze. Scheelt toch weer 0,10. Het enige risico is natuurlijk wel een tussentijdse verlaging.
In mijn geval ging het goed.
Goed idee. 2.3% (of 2.4% dan) op een éénmaandsdeposito is best aardig. Hetzelfde als één keer per maand vrij opneembaar.Magreet1 schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 11:28:
Als je bij Bigbank een deposito verlengd, krijg je op veel looptijden 0,10 procent meer. Ik heb de gok genomen om eerst een deposito met een laag bedrag voor een maand te nemen. Nu mag ik verlengen met een bedrag naar keuze en een looptijd naar keuze. Scheelt toch weer 0,10. Het enige risico is natuurlijk wel een tussentijdse verlaging.
1-3 maanden deposito's zijn dan net degene die niet meedoen. De rest wel.Coffeeroam schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 11:36:
[...]
Goed idee. 2.3% (of 2.4% dan) op een éénmaandsdeposito is best aardig. Hetzelfde als één keer per maand vrij opneembaar.
https://www.bigbank.nl/onze-rentetarieven
Klopt, maar de eerste keer kun je dus een laag bedrag doen, om daarna je eigenlijke bedrag en looptijd te kiezen. Als je idd korter wilt dan 4 maanden, werkt het niet. Ik heb nu voor 7 maanden gekozen voor 2,5 procent. En dat is best netjes voor dit moment.Roadster112 schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 11:54:
[...]
1-3 maanden deposito's zijn dan net degene die niet meedoen. De rest wel.
Ik vind het ook een lastige bank.sipjohn schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 08:40:
Iemand ervaring met opnmamen bij Santander?
Ik heb gisteren opname ingevoerd van 6000. Het was laat in de middag, dus ik verwachte niet ontvangst gisteren. Maar wat mij verbaast is dat het bij Santander ook nog niet in mindering gebracht is. Is het normaal, dat overboekingen pas dag(en) later uitgevoerd worden? Of zit er een fout in hun website?
Vraagt meer KYC gegevens dan andere banken, zoals belastingaangiften, en alsof dat nog niet genoeg is, zeiden ze dat ik nog meer vragen kan verwachten.
Onoverzichtelijke afschriften, ook een financieel opgeleid persoon met ervaring ging er laatst de mist mee in.
Slechte site: bij een page refresh ben je meteen uitgelogd.
Er zit een betaalrekening aan gekoppeld, waardoor je te maken kan hebben met limieten.
Traag met overmaken: zodra je geld overmaakt, is het effect niet op de site af te lezen, zodat je niet weet of het overmaken uberhaupt in behandeling is. Twee dagen later nog steeds dezelfde situatie, waardoor ik opnieuw de overmaking heb ingeboekt (indien de eerste geslaagd zou zijn en de 2de ook, zou ik op een negatief saldo uitkomen). Daarna nog geen effect. Toen opgebeld, en terwijl ik in de wacht staat was opeens de eerste transactie van 2 dagen geleden verwerkt. Geen idee wat ze met de 2de overboeking gaan doen, maar door die vertraging bij Santander moet ik mogelijk omwegen gaan zoeken om een belangrijke betaling op tijd te kunnen verrichten.
O ja, nu zie ik het. Maar je kunt de 0.1% wel verdienen op het volgende (langere) deposito met het 1-maandsdeposito. Is best een leuk schema.Roadster112 schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 11:54:
[...]
1-3 maanden deposito's zijn dan net degene die niet meedoen. De rest wel.
Ik wil een rekening openenen bij Consorsbank, maar krijg deze foutmelding bovenaan de pagina en kan niet verder. Geprobeerd in twee browsers op twee locaties.
"Sie haben keine Berechtigung, diese Aktion online durchzuführen. Bitte wenden Sie sich an Ihr persönliches Betreuungsteam."
Iemand dit ook weleens gehad?
"Sie haben keine Berechtigung, diese Aktion online durchzuführen. Bitte wenden Sie sich an Ihr persönliches Betreuungsteam."
[ Voor 3% gewijzigd door Piggen op 18-07-2025 09:11 ]
Gebruik je deze link ?Piggen schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 09:11:
Ik wil een rekening openenen bij Consorsbank, maar krijg deze foutmelding bovenaan de pagina en kan niet verder. Geprobeerd in twee browsers op twee locaties.
Thanks, maar helaas. Alle links 'Tagesgeldkonto eröffnen' op die pagina geven die melding.
[ Voor 3% gewijzigd door Piggen op 18-07-2025 09:57 ]
Schrale troost voor jou: ik heb 30 juni het openen van de rekening gestart, maar ik wacht weer/nog steeds op stappen van de kant van de bank. Anderen hier hebben iets soortgelijks.Piggen schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 09:25:
[...]
Thanks, maar helaas. Alle links 'Tagesgeldkonto eröffnen' op die pagina geven die melding.
Ik kom in ieder geval tot dit scherm (en verder)
Probeer jij dat eens.
[ Voor 19% gewijzigd door W1ck1e op 18-07-2025 10:18 ]
Wederom bedankt, maar dat werkt ook niet. Ik zal het straks thuis nog eens proberen en dan geloof ik het verder wel met Consors. Genoeg andere banken, ook al is de rente misschien wat lager. Ik las inderdaad al dat het proces sowieso inderdaad stroperig is.W1ck1e schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 09:50:
[...]
Schrale troost voor jou: ik heb 30 juni het openen van de rekening gestart, maar ik wacht weer/nog steeds op stappen van de kant van de bank. Anderen hier hebben iets soortgelijks.
Ik kom in ieder geval tot dit scherm (en verder)
Probeer jij dat eens.
Bedankt voor deze tip. Had daar al een flexibele spaarrekening. Nu een deposito geopend voor een maand en hopelijk over een maand weer een met 0,1 hoger.Magreet1 schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 11:28:
Resurs Bank gaat de variabele rente op de spaarrekening verlagen van 2,00% p.j. naar 1,90% p.j. Het nieuwe rentetarief wordt effectief op 24.07.2025.
Nog meer mensen die momenteel problemen hebben met Ayvens?
Bij overschrijven via de app krijg ik een foutmelding ("kan geen verbinding worden gemaakt" of "er is iets mis gegaan"). De saldo gegevens worden niet of heel traag geladen. Mijn tegenrekening is ook niet zichtbaar.
Via de website kan ik niet meer inloggen, niet via de app met QR code (er gebeurt gewoon niets) en ook niet met SMS (GN/WW zouden niet kloppen). De klantenservice is alleen ma t/m vrij bereikbaar.
Ik weet dat er vannacht werkzaamheden zijn geweest, maar ik kan nu niet eens bij mijn spaargeld...
Bij overschrijven via de app krijg ik een foutmelding ("kan geen verbinding worden gemaakt" of "er is iets mis gegaan"). De saldo gegevens worden niet of heel traag geladen. Mijn tegenrekening is ook niet zichtbaar.
Via de website kan ik niet meer inloggen, niet via de app met QR code (er gebeurt gewoon niets) en ook niet met SMS (GN/WW zouden niet kloppen). De klantenservice is alleen ma t/m vrij bereikbaar.
Ik weet dat er vannacht werkzaamheden zijn geweest, maar ik kan nu niet eens bij mijn spaargeld...
Even getest maar werkt hier ook niet idd. Zal wel bug zijn na de werkzaamheden. Afwachten maarLassy schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 08:36:
Ik wil de app niet gebruiken dus ik gebruik de website. Bij mijn aanlogpoging moet ik echter een nieuw wachtwoord bedenken en gebruiken, maar dat heb ik volgens mij slechts een klein tijdje terug nog gedaan.Lassy schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 08:36:
Daar wacht ik nog even mee, misschien dat het aan het afgelopen? onderhoud ligt.
Maar dit soort problemen tonen aan dat je je vrij opneembare geld over meerdere bankrekeningen moet spreiden. Zodat je een grotere kans hebt dat je aan minstens een deel daarvan kan.
@W1ck1e We hebben ons spaargeld ook over meerdere rekeningen verdeeld, dat is het probleem niet, maar het principe dat je n.a.v. onderhoud niet meer bij (een deel van) je spaargeld kan is best wel een dingetje.
Het was een tip in het algemeen, niet richting jou specifiek.Lassy schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 09:02:
@W1ck1e We hebben ons spaargeld ook over meerdere rekeningen verdeeld, dat is het probleem niet, maar het principe dat je n.a.v. onderhoud niet meer bij (een deel van) je spaargeld kan is best wel een dingetje.
Maar je hebt uiteraard gelijk dat "niet aan (een deel van) je geld kunnen komen" irritant is. En zeker "door onderhoud", maar dat staat volgens mij niet vast.
Overschrijven naar de Ayvens spaarrekening lukt overigens ook niet. Het bedrag wordt direct weer teruggestort op de tegenrekening.
Dan lijkt het er op dat het onderhoud nog een staartje heeft.Lassy schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 10:04:
Overschrijven naar de Ayvens spaarrekening lukt overigens ook niet. Het bedrag wordt direct weer teruggestort op de tegenrekening.
Een bedrag in contanten aanhouden dat voldoende is om "een tijdlang" boodschappen mee te kunnen doen. Alles wat via automatisch afschrijven gaat kan wachtenW1ck1e schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 08:49:
[...]
Maar dit soort problemen tonen aan dat je je vrij opneembare geld over meerdere bankrekeningen moet spreiden. Zodat je een grotere kans hebt dat je aan minstens een deel daarvan kan.
Voor het geval dat de tv opeens kapot gaat en ik de volgende dag een nieuwe in huis wil hebben, wil ik dat geld vrij opneembaar en instant op een spaarrekening hebben staan. Dat bedrag wil ik niet cash zonder rente hebben.DjoeC schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 10:59:
Een bedrag in contanten aanhouden dat voldoende is om "een tijdlang" boodschappen mee te kunnen doen. Alles wat via automatisch afschrijven gaat kan wachtenIk suggereer overigens niet dat je een half miljoen in bijvoorbeeld de koelkast of onder de matras bewaart.
ipv de kapotte tv kan het ook iets als onvoorzien onderhoud aan auto of huis zijn.
Hebben jullie geprobeerd via de website over te boeken?Lassy schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 10:04:
Dat wil nog wel eens werken, als de app niet wil
Kan het zelf niet testen, heb al maanden niets meer op Ayvens staan.
[ Voor 194% gewijzigd door Juan op 19-07-2025 11:22 ]
Ik kan niet eens inloggen via de website, dus geen idee of dat luktJuan schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 11:21:
[...]
Hebben jullie geprobeerd via de website over te boeken?
Dat wil nog wel eens werken, als de app niet wil
Kan het zelf niet testen, heb al maanden niets meer op Ayvens staan.
W1ck1e schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 11:14:
[...]
Voor het geval dat de tv opeens kapot gaat en ik de volgende dag een nieuwe in huis wil hebben, wil ik dat geld vrij opneembaar en instant op een spaarrekening hebben staan. Dat bedrag wil ik niet cash zonder rente hebben.
ipv de kapotte tv kan het ook iets als onvoorzien onderhoud aan auto of huis zijn.
offtopic:
Ik zie het renteverlies in dit specifieke geval als verzekeringspremie. En kapotte auto, tja - die vervang je meestal niet binnen 24 uur. En die TV? ALs tweaker doe je eerst minimaal 4 weken onderzoek.
Ik zie het renteverlies in dit specifieke geval als verzekeringspremie. En kapotte auto, tja - die vervang je meestal niet binnen 24 uur. En die TV? ALs tweaker doe je eerst minimaal 4 weken onderzoek.
Zoveelste keer dat Ayvens eruit ligt. Ze zijn mij kwijt als klant. Dan maar weer een grootbank, maar dit is uiterst irritant en geeft niet veel vertrouwen. En voor die 0,3 procent meer op jaarbasis hoeft het voor mij ook niet meer.
To boldly go where no man has gone before...
Ik heb 8 vrij opneembare rekeningen die meer rente geven dan Ayvens. Ik heb dus Ayvens niet nodig, en mocht het wel zo zijn dan spaar ik er toch ondanks het kleine verschil met de grootbanken.fjs schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 12:20:
Zoveelste keer dat Ayvens eruit ligt. Ze zijn mij kwijt als klant. Dan maar weer een grootbank, maar dit is uiterst irritant en geeft niet veel vertrouwen. En voor die 0,3 procent meer op jaarbasis hoeft het voor mij ook niet meer.
Lol, alsof de grootbanken nooit storing hebben.
Klopt. Maar dit is in 1 week de 2e keer dat ik niet bij dit geld kan terwijl ik er wel iets van nodig had.GioStyle schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 12:29:
Lol, alsof de grootbanken nooit storing hebben.
Ja, lijkt me wel vervelend. Misschien een klein potje aanhouden bij je grootbank om dit soort afhankelijkheden te voorkomen?fjs schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 12:30:
[...]
Klopt. Maar dit is in 1 week de 2e keer dat ik niet bij dit geld kan terwijl ik er wel iets van nodig had.
Voor dit soort gevallen heb ik een rekening bij Open Bank.
Spaartegoed is direct over te boeken naar de betaalrekening.
En dan?devriesjande schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 12:46:
Voor dit soort gevallen heb ik een rekening bij Open Bank.
Je wilt het geld neem ik aan niet op de betaalrekening hebben staan, je wilt het uitgeven. En OpenBank doet geen iDeal, en overboekingen naar buiten gaat altijd een dag (+ evt weekend) overheen. In de situatie "ik moet nu acuut geld betalen" heb je er dus helemaal niks aan. En als goed genoeg is dat het maandag aan komt is er natuurlijk een beste kans dat Ayvens dan ook weer werkt.
Dan kun je beter Revolut nemen, of N26. Ondersteuning voor iDeal en instant payments (in beide richtingen), evt aangevuld met Klarna als spaarrekening met degelijke rente en instant payments en mogelijkheid tot meerdere tegenrekeningen. Zo heb ik zelf Klarna beschikbaar met de grootbank en een neobank als tegenrekening (+ nog wat "wisselgeld" bij Ayvens met de grootbank als tegenrekening). En als het echt moet bestaat mijn OpenBank rekening nog met een paar tientjes over de betaal/spaarrekening.
Edit:
Hmm. Bij OB kun je natuurlijk wel met de bankpas in winkels afrekenen. Wn als je een MasterCard pas hebt online betalen daarmee, op basis van kaartnummer + CCV etc dus. Er zijn dus wel wat opties. Waarbij je bij Revolut en N26 standaard geen betaalpas krijgt en dus niet fysiek kunt betalen. Tenzij je de virtuele kaart koppelt aan Google Pay / Apple Pay. Maar daar ben ikzelf geen gebruiker van. Met de virtuele kaart valt uiteraard wel online te betalen. Maar dan is iDeal in NL gangbaarder.
[ Voor 18% gewijzigd door RobertMe op 19-07-2025 13:04 ]
Iemand ervaring hoelang die storing van Ayvens kan duren? Op hun website staat dat ze geen storing hebben namelijk en er is niemand te bereiken.
Bij mij werkt Ayvens nu gewoon.
Het laden duurt een paar seconden, maar mijn saldo is correct en ook kan ik de transacties zien. Ik heb geen geld proberen over te maken.
Het laden duurt een paar seconden, maar mijn saldo is correct en ook kan ik de transacties zien. Ik heb geen geld proberen over te maken.
[ Voor 13% gewijzigd door Pythoon1977 op 19-07-2025 16:36 ]
Ik wel, duurde te lang, niet doorgezet maar uitgelogd.Pythoon1977 schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 16:35:
... Ik heb geen geld proberen over te maken.
Zodra ik geld wil overmaken zegt hij 'oeps er is iets mis gegaan neem contact op...' Zowel via de browser als de app. Ja het laden werkt met tussenpozen maar kan de hele dag al geen geld overmaken.
Bekijk het positief, het kost je dus, vandaag, geen geldfjs schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 17:03:
Zodra ik geld wil overmaken zegt hij 'oeps er is iets mis gegaan neem contact op...' Zowel via de browser als de app. Ja het laden werkt met tussenpozen maar kan de hele dag al geen geld overmaken.
Hee liefje ben jij hier ook? (Zei mijn vrouw vandaag ook)TvanW schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 17:04:
[...]
Bekijk het positief, het kost je dus, vandaag, geen geld
Als je de app opent staat er nu bericht dat er storing is.fjs schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 16:25:
Iemand ervaring hoelang die storing van Ayvens kan duren? Op hun website staat dat ze geen storing hebben namelijk en er is niemand te bereiken.
[ Voor 34% gewijzigd door Flexion1 op 19-07-2025 18:24 ]
Dan kan ik tot max 2000 Euro per dag betalen met mijn pas.
Moet iedereen opeens bij Ayvens geld vandaag?
Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20
Geen idee, maar bij mij werkte het zojuist soepel en snel op de tegenrekening (ING)VidaR-9 schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 19:30:
Dus het onderhoud zal inmiddels wel afgerond zijn, en de daardoor veroorzaakte problemen opgelost.
[ Voor 17% gewijzigd door W1ck1e op 20-07-2025 20:28 ]
Nou.. denk dat het veel mensen het Ayvens geld gebruiken, voor het "snelle geld"VidaR-9 schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 19:30:
Ik houd mijn betaalrekening ook zo laag mogelijk, met een beperkte roodstand mogelijkheid.
Dit zuiver ik einde dag aan met (in het verleden Ayvens) maar nu tegenwoordig met Klarna. (daar is de rente hoger dan Ayvens, met Instant Payment)
Dan haal je het maximale uit je geld.. ook al is het centenwerk aan rente.
Ook financier je je huisbank zo weinig mogelijk voor, elke EUR die op je rekening staat, gebruikt je huisbank voor eigen financiële zaakjes op orde te houden, zonder daar ook maar een cent rente voor te geven.
En dan loop je in het geval van een storing met IP, het risico dat je niet kan aanzuiveren.
Maar dat is zo beperkt, Ayvens deed in de app vaker moeilijk, maar vervolgens werkte het op de website wel.
Klarna heeft ook een storing gehad vorige maand, dat was niet handig, maar werkte einde van de dag weer.
Het probleem bij Klarna is, als het niet lukt, is het schuifje directe betaling, een paar uur grijs, en is je betaling alsnog gedaan, echter via het reguliere betaalproces (minimaal 1 werkdag)
Bij mij kwam die overschrijving "via het reguliere betaalproces" nog steeds op dezelfde werkdag binnen, dus qua rente even snel als "instant". Dus zoals ik het zie niet "minimaal 1 werkdag" (tenzij je daarmee dus "dezelfde werkdag" bedoelt). Voor mij betekent "minimaal 1 werkdag" de volgende werkdag of later.Juan schreef op maandag 21 juli 2025 @ 09:43:
...
Klarna heeft ook een storing gehad vorige maand, dat was niet handig, maar werkte einde van de dag weer.
Het probleem bij Klarna is, als het niet lukt, is het schuifje directe betaling, een paar uur grijs, en is je betaling alsnog gedaan, echter via het reguliere betaalproces (minimaal 1 werkdag)
Ik weet even niet meer of Credite Europe instant was met op nemen maar Nexent in ieder geval niet bij mij (naar ING). Vrijdag rond 23 uur geld over geboekt en het staat nu nog steeds niet op mijn rekening. Dat vind ik vrij lang voor een Nederlandse bank naar een Nederlandse bank. Het was gelukkig geen groot bedrag en ook iet dringend nodig. Ik had het in ieder geval in de vroege ochtend op mijn rekening verwacht.
Bij mij was Credit Europe Bank bij stortingen vanaf ING instant. Opnames duurden een paar uur. Ik weet niet hoe het nu is.Ninatje schreef op maandag 21 juli 2025 @ 10:44:
Ik weet even niet meer of Credite Europe instant was met op nemen maar Nexent in ieder geval niet bij mij (naar ING). Vrijdag rond 23 uur geld over geboekt en het staat nu nog steeds niet op mijn rekening. Dat vind ik vrij lang voor een Nederlandse bank naar een Nederlandse bank. Het was gelukkig geen groot bedrag en ook niet dringend nodig. Ik had het in ieder geval in de vroege ochtend op mijn rekening verwacht.
Bij serieuze bedragen zorg ik ervoor dat de kans dat ik geen rente misloop hoog genoeg is. Door in de ochtend opnames te doen. Soms zelfs in de vroege ochtend, rond 6 of 7 uur (dat werkt voor mij bij TR en Scalable). Ik vermijd opnames (en stortingen) in het weekend of laat op de vrijdag.
Dat bedoelde ik ook.. geen seconden werk, maar uren werk.. maar als je bv om 21:00 gaat aanzuiveren.. dan ben je te laat.. dat gaat dan zelfde dag niet meer lukken.W1ck1e schreef op maandag 21 juli 2025 @ 10:13:
[...]
Bij mij kwam die overschrijving "via het reguliere betaalproces" nog steeds op dezelfde werkdag binnen, dus qua rente even snel als "instant". Dus zoals ik het zie niet "minimaal 1 werkdag" (tenzij je daarmee dus "dezelfde werkdag" bedoelt). Voor mij betekent "minimaal 1 werkdag" de volgende werkdag of later.
[ Voor 47% gewijzigd door Juan op 21-07-2025 10:55 ]
Tsja dan is dit een risico van zo bankieren. Ik hou bewust bij twee grootbanken een klein spaarsaldo aan. Dan maar een paar tientjes gemiste rente per jaar.Juan schreef op maandag 21 juli 2025 @ 09:43:
[...]
Nou.. denk dat het veel mensen het Ayvens geld gebruiken, voor het "snelle geld"
Ik houd mijn betaalrekening ook zo laag mogelijk, met een beperkte roodstand mogelijkheid.
Dit zuiver ik einde dag aan met (in het verleden Ayvens) maar nu tegenwoordig met Klarna. (daar is de rente hoger dan Ayvens, met Instant Payment)
Ook financier je je huisbank zo weinig mogelijk voor, elke EUR die op je rekening staat, gebruikt je huisbank voor eigen financiële zaakjes op orde te houden, zonder daar ook maar een cent rente voor te geven.
En dan loop je in het geval van een storing met IP, het risico dat je niet kan aanzuiveren.
Maar dat is zo beperkt, Ayvens deed in de app vaker moeilijk, maar vervolgens werkte het op de website wel.
Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20
Het is allemaal geneuzel om niets....... zelfs als je wat grotere uitgaven hebt die je niet kan plannen praten we over max enkele euro's, niet eens tientjes.VidaR-9 schreef op maandag 21 juli 2025 @ 10:59:
[...]
Dan maar een paar tientjes gemiste rente per jaar.
Jij zit iedere avond te overboeken?Juan schreef op maandag 21 juli 2025 @ 09:43:
[...]
Nou.. denk dat het veel mensen het Ayvens geld gebruiken, voor het "snelle geld"
Tja, volgens mij gaan we meer richting algemeen finaniceel ipv sparen, maar voor mij:
- deel niet direct opneembaar maar op "afzienbare" tijd (deposito's).
- deel "vrijwel" direct opneembaar (beter renderende buitenlandse bank, beschikbaar binnen paar dagen).
- deel lokaal spaargeld, samen met lopende rekening ("meteen" beschikbaar).
- contanten (overlevingsgeld voor als al het andere niet toegankelijk is).
- creditcard (voor online vanwege kopersbescherming en onverwachte uitgaven hoger dan PIN limiet)
- Einde maand: zorgen dat het spaarsaldo liefst weer iets gegroeid is.
- deel niet direct opneembaar maar op "afzienbare" tijd (deposito's).
- deel "vrijwel" direct opneembaar (beter renderende buitenlandse bank, beschikbaar binnen paar dagen).
- deel lokaal spaargeld, samen met lopende rekening ("meteen" beschikbaar).
- contanten (overlevingsgeld voor als al het andere niet toegankelijk is).
- creditcard (voor online vanwege kopersbescherming en onverwachte uitgaven hoger dan PIN limiet)
- Einde maand: zorgen dat het spaarsaldo liefst weer iets gegroeid is.
Buitenland word ook steeds meer "meteen" beschikbaar
Consors inkomend nu al IP, uitgaand IP zou vanaf augustus moeten zijn
Ook dan geen Klarna meer nodig. En 2,8%
Creditcard heb ik via GPT site, krijg je punten (inwisselbaar voor geld) je kan tegenwoordig heel veel daarmee betalen.
Daarmee heb je dat geld minimaal 21 dagen nog beschikbaar om mee te sparen. (zonder Cc rente)
Consors inkomend nu al IP, uitgaand IP zou vanaf augustus moeten zijn
Ook dan geen Klarna meer nodig. En 2,8%
Creditcard heb ik via GPT site, krijg je punten (inwisselbaar voor geld) je kan tegenwoordig heel veel daarmee betalen.
Daarmee heb je dat geld minimaal 21 dagen nog beschikbaar om mee te sparen. (zonder Cc rente)
Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.
Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.
Trade Republic heeft zijn eigen topic.
We willen hier geen persoonlijke updates zien, dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.
Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.
Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.
Trade Republic heeft zijn eigen topic.
We willen hier geen persoonlijke updates zien, dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.
Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling
/f/image/hkozj2eqI0VIiPubokXm7fGY.png?f=fotoalbum_large)