Nee sorry, ik zag het bij het inloggen vandaag. Op de hoofdpagina. Van de vorige verlaging heb ik wel een mail gekregen, dus misschien volgt het nog.Justie schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 17:07:
[...]
per email?
ik krijg nooit een bericht. Ik heb nog wat op flexibel sparen staan, nu dus snel maar vastzetten.
Carrefour Banque gaat de variabele rente op de spaarrekening verlagen van 2,01% p.j. naar 1,86% p.j. Het nieuwe rentetarief wordt effectief op 16.07.2025.
Komende week loopt mijn actieperiode bij Garantibank af. Kan ik de jaarlijkse rente eerder ontvangen door de rekening daarna direct leeg te halen en op te heffen, of moet ik toch echt wachten tot 1 januari voor de rente?
Even de zoekfunctie bovenin gebruiken.kareltjekat schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 19:26:
Komende week loopt mijn actieperiode bij Garantibank af. Kan ik de jaarlijkse rente eerder ontvangen door de rekening daarna direct leeg te halen en op te heffen, of moet ik toch echt wachten tot 1 januari voor de rente?
Wiskunde is de taal van de natuur.
Je kunt online opzeggen dan wordt resterende rente de volgende werkdag overgemaakt.kareltjekat schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 19:26:
Ik kijk er waarschijnlijk straal overheen, maar waar vind ik die mogelijkheid om online op te zeggen bij Garantibank? Of bedoel je via het online contactformulier binnen internetbankieren?sanook schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 21:32:
[...]
Je kunt online opzeggen dan wordt resterende rente de volgende werkdag overgemaakt.
Ik kon het ook niet vinden. Ik heb formulier geprint en ingescand en gemaild, binnen een dag reactie, dag daarna m’n geld op de rekening.budjepaul schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 22:32:
[...]
Ik kijk er waarschijnlijk straal overheen, maar waar vind ik die mogelijkheid om online op te zeggen bij Garantibank? Of bedoel je via het online contactformulier binnen internetbankieren?
Je kunt ook online binnen je bankomgeving opzeggen in het contactformulier.Magreet1 schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 22:54:
[...]
Ik kon het ook niet vinden. Ik heb formulier geprint en ingescand en gemaild, binnen een dag reactie, dag daarna m’n geld op de rekening.
:strip_exif()/f/image/G2nzDhVMAYcAKHEJLQP1jijZ.png?f=user_large)
Gewoon in je online account, iets met optie opzeggen kiezen bij contact formulier en doorgeven dat je op wilt zeggen. binnen een werkdag bevestiging en melding dat geld overgemaakt is. Hoef je niks te printen of invullen verder.budjepaul schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 22:32:
[...]
Ik kijk er waarschijnlijk straal overheen, maar waar vind ik die mogelijkheid om online op te zeggen bij Garantibank? Of bedoel je via het online contactformulier binnen internetbankieren?
Ik heb die tekst idd gelezen, maar kon de knop niet vinden. Die optie is wel fijner en ook veiliger dan via mail.Coffeeroam schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 08:34:
[...]
Je kunt ook online binnen je bankomgeving opzeggen in het contactformulier.
[Afbeelding]
https://garantibank.nl/support-pages/rekening-opheffen
Ik heb altijd dit formulier gebruikt. Dan per post gratis opsturen (aantwoordnummer).
Garanti BBVA International, t.a.v. Afdeling Sparen. Antwoordnummer 10076, 1000 PA Amsterdam
Ik heb altijd dit formulier gebruikt. Dan per post gratis opsturen (aantwoordnummer).
Garanti BBVA International, t.a.v. Afdeling Sparen. Antwoordnummer 10076, 1000 PA Amsterdam
[ Voor 24% gewijzigd door Harbo op 12-07-2025 12:47 ]
Hulde voor deze precieze instructie, met werkende link.Harbo schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 12:44:
Ik heb altijd dit formulier gebruikt. Dan per post gratis opsturen (antwoordnummer).
[ Voor 13% gewijzigd door W1ck1e op 12-07-2025 12:48 ]
Dit kan zeker handig zijn als je een mederekeninghouder hebt, anders zouden beiden moeten inloggen en elk afzonderlijk opzeggen. En dan moet Garantibank dat weer bijelkaar voegen.Harbo schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 12:44:
Wat een handige tips allemaal, dank. Want mijn tijdelijke actie rente rente bij garantie bank gaat medio in augustus stoppen en moet ik die spaarrekening dan gelijk wel opheffen. Is/Was wel fijn, met 2,8% rente.
[ Voor 5% gewijzigd door Datisraar op 12-07-2025 18:17 ]
Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.
Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.
Trade Republic heeft zijn eigen topic.
We willen hier geen persoonlijke updates zien, dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.
Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.
Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.
Trade Republic heeft zijn eigen topic.
We willen hier geen persoonlijke updates zien, dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.
Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling