Zo te zien is dat voor beleggen
Niet helemaal:
Prämienanspruch
Ein Werber erhält die Prämie sofern der geworbene Neukunde innerhalb von 4 Wochen nach Kontoeröffnung eine der folgenden Konditionen erfüllt hat:
...
Überweisung in Höhe von mindestens 25.000 Euro von einem Fremdbankkonto auf das Tagesgeldkonto oder Verrechnungskonto
Wat is het toch voor irritants iets dat ABN niet direct op de eerste werkdag van het kwartaal de rente bijschrijft?
Sjongejonge...PolarBear schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 19:06:
Wat is het toch voor irritants iets dat ABN niet direct op de eerste werkdag van het kwartaal de rente bijschrijft?
Ah. Mijn Duits is wat roestig. De €100 is dan alleen voor de doorverwijzer?
FCM Bank (Malta) lijkt een nieuw type vrije spaarrekening te hebben gelanceerd vandaag, vooral interessant voor kleinere spaarders door de gestaffelde, aflopende rentepercentages:
https://www.fcmbank.com.m...ng-account-top-saver-pro/
0 - 9,999 EUR | 2,48% p.j. |
10,000-24,999,99 EUR | 2,08% p.j. |
25,000+ EUR | 1,58% p.j. |
https://www.fcmbank.com.m...ng-account-top-saver-pro/
Welke bank doet dat dan wel ???PolarBear schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 19:06:
Wiskunde is de taal van de natuur.
Trade Republic, MeDirect (voor ze naar maandelijks gingen).
Banken via Raisin, zoals Distingo.
Klarna Flex, Trade Republic, Scalable Capital (1ste (werk)dag van de maand) en nog wel meer,
Yapi Kredi (1ste (werk)dag van het kwartaal)
maar ASN doet het de 5de van de maand
ABN is trouwens al een tijdje terug samengegaan met de AMRO bank
edit: van Advanzia is de rente ook binnen, en klopt precies met mijn verwachting met 2,7%
@Coffeeroam Dus geen inhouding van de bronbelasting, ondanks dat ik alleen maar verklaard heb in Nederland te wonen, niet bewezen.
edit2: gisteravond om 9 uur nog een opname gedaan, valutadatum is die van vandaag, netjes. ik verwacht de bijschrijving ook vandaag
edit3: zojuist een mail ontvangen met een vraag over de herkomst van mijn saldo, via de help functie (catagorie "origin of funds") beantwoord.
[ Voor 40% gewijzigd door W1ck1e op 02-07-2025 13:07 ]
Heb een rekening aangevraagd bij Consorsbank, de live identificatie is inmiddels gedaan en ik heb nu bewijs aangeleverd dat ik in NL woon (moet nog worden geaccepteerd, fingers crossed).
Hoe lang duurt het daarna nog voordat de rekening actief is? Ik las hier iets over een brief die vanuit Duitsland wordt verstuurd, is dat een vereiste stap voordat de rekening daadwerkelijk bruikbaar is?
Hoe lang duurt het daarna nog voordat de rekening actief is? Ik las hier iets over een brief die vanuit Duitsland wordt verstuurd, is dat een vereiste stap voordat de rekening daadwerkelijk bruikbaar is?
Gisteren heb ik mij aangemeld, met videocall. Ik wacht op de post met de aanloggegevens. Ik denk binnen een paar dagen, ik geloof dat ze het druk hebben. Daarna zal ik pas iets van bewijs opsturen in het kader van de bronbelasting.Bananeman schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 20:23:
Heb een rekening aangevraagd bij Consorsbank, de live identificatie is inmiddels gedaan en ik heb nu bewijs aangeleverd dat ik in NL woon (moet nog worden geaccepteerd, fingers crossed).
Tussen december '24 en maart '25 heb ik gebruik gemaakt van de 3 maanden nieuwe klant actierente bij Credit Europe Bank. Na afloop heb ik de rekening opgezegd. Gisteren me weer aangemeld bij nu Nexent en zowaar geaccepteerd, nu weer 3 maanden 2,5%. Dus de naamswijziging CEB naar Nexent heeft de nieuwe klant status gereset blijkbaar.
Klinkt als veel werk voor 3 maanden?W1ck1e schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 20:29:
[...]
Gisteren heb ik mij aangemeld, met videocall. Ik wacht op de post met de aanloggegevens. Ik denk binnen een paar dagen, ik geloof dat ze het druk hebben. Daarna zal ik pas iets van bewijs opsturen in het kader van de bronbelasting.
uurtje werk voor renteverschil bij mijn beoogde saldo vind ik niet te veel.
Ik ook, maar de mijne was gesloten in april. Helaas werd de nieuwe rekening niet geaccepteerd - kreeg de tip van de klantenservice (Bas... schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 20:30:
Tussen december '24 en maart '25 heb ik gebruik gemaakt van de 3 maanden nieuwe klant actierente bij Credit Europe Bank. Na afloop heb ik de rekening opgezegd. Gisteren me weer aangemeld bij nu Nexent en zowaar geaccepteerd, nu weer 3 maanden 2,5%. Dus de naamswijziging CEB naar Nexent heeft de nieuwe klant status gereset blijkbaar.
Even voor de zekerheid dat ik het goed begrijp. Ik mag bronbelasting tot een maximum van 15% verrekenen in box 3 maar ik lees ook iets over dat ik maximaal het "verdragstarief" mag verrekenen. Ben ik nu verplicht de bronbelasting in Litouwen te verlagen van 15>10% en vervolgens 10% te verrekenen of kan ik direct de 15% verrekenen en zo (ten koste van een klein beetje rente op belasting op rente) het papierwerk rondom woonplaatsverklaring etc. besparen.
En moest je bij het identificeren het paspoort nog steeds kantelen? En zo ja, werd dat in een keer goedgekeurd? Ik moest het de vorige keer wel bijna tien keer doen voordat het goed was.Bas... schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 20:30:
Nou dat is mooi. Ze zijn een stuk makkelijker daarin dan de Duitse banken.W1ck1e schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 20:14:
[...]
edit: van Advanzia is de rente ook binnen, en klopt precies met mijn verwachting met 2,7%
@Coffeeroam Dus geen inhouding van de bronbelasting, ondanks dat ik alleen maar verklaard heb in Nederland te wonen, niet bewezen.
Als het document van ingezetenenschap eenmaal geaccepteerd is dan is het iets van 2 weken. Ja, je kunt pas beginnen als je 3 brieven thuis hebt ontvangen.Bananeman schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 20:23:
Ja klopt, ik heb een ID kaart, geen paspoort. Inderdaad een paar keer kantelen over beide richtingen. Is in 1x goed gegaan. De flits van je camera gaat ook aan in die stap, volgens mij kijken ze naar die reflecterende/zilverkleurige echtheidskenmerken.Tukkie schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 11:15:
[...]
En moest je bij het identificeren het paspoort nog steeds kantelen? En zo ja, werd dat in een keer goedgekeurd? Ik moest het de vorige keer wel bijna tien keer doen voordat het goed was.
Ik heb bij meerdere Duitse banken een rekening, maar volgens mij ook daar dat nog niet moeten bewijzen.Coffeeroam schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 11:31:
Nou dat is mooi. Ze zijn een stuk makkelijker daarin dan de Duitse banken.
Nou ja, bij Consors was het wel heel precies en secuur wat het bewijs moest zijn. Ik heb 3 verschillende documenten gestuurd. De derde was, na aandringen, wel oke.W1ck1e schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 13:16:
[...]
Ik heb bij meerdere Duitse banken een rekening, maar volgens mij ook daar dat nog niet moeten bewijzen.
Bij Volkswagen is een telefoonrekening voldoende, maar ging het tóch nog fout en werd bronbelasting bij de eerste rente ingehouden. Een brief en een telefoontje later hebben ze dat hersteld en nabetaald.
Welk soort document was bij Consors voldoende ?Coffeeroam schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 13:20:
[...]
Nou ja, bij Consors was het wel heel precies en secuur wat het bewijs moest zijn. Ik heb 3 verschillende documenten gestuurd. De derde was, na aandringen, wel oke.
Bij Volkswagen is een telefoonrekening voldoende, maar ging het tóch nog fout en werd bronbelasting bij de eerste rente ingehouden. Een brief en een telefoontje later hebben ze dat hersteld en nabetaald.
(ik heb plaatjes van mijn Ziggo aansluiting, mijn ASN rekening en een Duits tijdschrift)
Hoelang duurde het voordat dat geregeld was ?
En hoelang duurde het voordat je geld kon storten ?
Als het mij te lang duurt parkeer ik misschien wat geld tijdelijk bij bunq. Zie ook mijn berichtje in dat draadje.
[ Voor 6% gewijzigd door W1ck1e op 02-07-2025 13:35 ]
Alleen 10% is verrekenbaar in NL.Janpietertje89 schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 08:52:
Even voor de zekerheid dat ik het goed begrijp. Ik mag bronbelasting tot een maximum van 15% verrekenen in box 3 maar ik lees ook iets over dat ik maximaal het "verdragstarief" mag verrekenen. Ben ik nu verplicht de bronbelasting in Litouwen te verlagen van 15>10% en vervolgens 10% te verrekenen of kan ik direct de 15% verrekenen en zo (ten koste van een klein beetje rente op belasting op rente) het papierwerk rondom woonplaatsverklaring etc. besparen.
Dus om die 5% te besparen is wel woonplaatsverklaring nodig. Zal van bedrag en rente afhangen of je dat de moeite vindt.
Internet KPN 37/27Mbps; Modem Experia v8; Router Fritz!box 7260; Telefoon Siemens C470IP; VSP in: NL>budgetphone.nl, PL>plfon.pl ; VSP uit: cosmovoip.com; Zon 10x365Wp zuidoost; Omvormer Trannergy
Ze bleven aandringen dat ze "einen amtlichen Nachweis" moesten hebben. Dus die 3 documenten van jou zijn dat niet. (maar misschien alledrie samen wel voldoende overtuigend...?).W1ck1e schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 13:31:
[...]
Welk soort document was bij Consors voldoende ?
(ik heb plaatjes van mijn Ziggo aansluiting, mijn ASN rekening en een Duits tijdschrift)
Hoelang duurde het voordat dat geregeld was ?
En hoelang duurde het voordat je geld kon storten ?
Als het mij te lang duurt parkeer ik misschien wat geld tijdelijk bij bunq. Zie ook mijn berichtje in dat draadje.
Uiteindelijk vonden ze mijn WOZ aanslag wel in orde (hoewel die niet in het Engels of Duits of Frans of Spaans gesteld is - wat ze ook de hele tijd nodig vonden). Maar nadat ik had uitgelegd dat je het niet ambtelijker kunt krijgen, vonden ze het toch goed.
Ze zeggen het wel meteen als het document niet goed is. Als ze stil blijven gedurende 2 dagen, dan heb je kans dat het wel goed is. Dat blijkt dan uit een e-mail (deze kwam bij mij 3 weken na het insturen van die "amtliche Nachweis". Ongeveer 5 dagen later kreeg ik de brieven in de post. Je kunt dan wel (na alles te hebben ingesteld online) direct geld overmaken.
Begrijp ik jou nu goed, dat je pas geld kon storten na ontvangst van de brieven (5 dagen) na de email (3 weken).Coffeeroam schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 14:05:
[...]
Ze bleven aandringen dat ze "einen amtlichen Nachweis" moesten hebben. Dus die 3 documenten van jou zijn dat niet. (maar misschien alledrie samen wel voldoende overtuigend...?).
Uiteindelijk vonden ze mijn WOZ aanslag wel in orde (hoewel die niet in het Engels of Duits of Frans of Spaans gesteld is - wat ze ook de hele tijd nodig vonden). Maar nadat ik had uitgelegd dat je het niet ambtelijker kunt krijgen, vonden ze het toch goed.
Ze zeggen het wel meteen als het document niet goed is. Als ze stil blijven gedurende 2 dagen, dan heb je kans dat het wel goed is. Dat blijkt dan uit een e-mail (deze kwam bij mij 3 weken na het insturen van die "amtliche Nachweis". Ongeveer 5 dagen later kreeg ik de brieven in de post. Je kunt dan wel (na alles te hebben ingesteld online) direct geld overmaken.
Dus pas na ongeveer een maand ?
Consorsbank is heel erg langzaam idd.W1ck1e schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 14:12:
[...]
Begrijp ik jou nu goed, dat je pas geld kon storten na ontvangst van de brieven (5 dagen) na de email (3 weken).
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Dat klopt. Ik vond het ook lang duren...W1ck1e schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 14:12:
[...]
Begrijp ik jou nu goed, dat je pas geld kon storten na ontvangst van de brieven (5 dagen) na de email (3 weken).
In ieder geval loont het om je geld tot die tijd nog even ergens anders te stallen.
Hoe lang duurt een opname bij Garantibank, gaat dat echt pas de volgende dag verwerkt worden als je nu een overboeking inplant?
Paar uur max binnen werktijd, als je het zojuist hebt verstuurd waarschijnlijk morgen pas.rubenjanse schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 16:40:
Hoe lang duurt een opname bij Garantibank, gaat dat echt pas de volgende dag verwerkt worden als je nu een overboeking inplant?
5440Wp O/W op plat dak | 3MXM52N2V1B8 i.c.m. 1xFTXM35M2V1B + 2xFTXM25M2V1B | RTX4090+7800X3D
Ai, dan had ik het toch wat eerder moeten doen. Nu loop ik weer rente mis, tja.Team-RiNo schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 16:43:
[...]
Paar uur max binnen werktijd, als je het zojuist hebt verstuurd waarschijnlijk morgen pas.
Dan kan ik toch beter een overboeking voor morgen (3 juli) inplannen, gezien ik dan in ieder geval nog rente ontvang voor vannacht? Of beter wachten en dan morgenochtend/vroege middag een overboeking doen?
[ Voor 26% gewijzigd door rubenjanse op 02-07-2025 16:49 ]
Ja, je mist wel 1/365 van bijna niksrubenjanse schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 16:47:
[...]
Ai, dan had ik het toch wat eerder moeten doen. Nu loop ik weer rente mis, tja.
Dan kan ik toch beter een overboeking voor morgen (3 juli) inplannen, gezien ik dan in ieder geval nog rente ontvang voor vannacht? Of beter wachten en dan morgenochtend/vroege middag een overboeking doen?

Beter wachten en in de ochtend doen, je hebt namelijk geen zekerheid dat ingepland op tijd wordt uitgevoerd om op tijd aan te komen bij de tegenrekening.rubenjanse schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 16:47:
Ai, dan had ik het toch wat eerder moeten doen. Nu loop ik weer rente mis, tja.
Even een vraagje hier voor rekeninghouders die sparen bij FCM bank Malta. Aanvraag gedaan, maar is on hold gezet. Ik heb alleen een paspoort maar geen rijbewijs en ze willen of 2 kopie indentiteit bewijzen of ander als je er maar 1 hebt, een gewaarmerkt kopie van je paspoort. Weet iemand wat ze daarmee bedoelen? Moet je dan naar je gemeente of notaris daarvoor?
Niet elke gemeente doet het. Dat is wellicht goedkoper dan de notaris. Het is een bestempelde kopie met daarop de naam en handtekening van een daartoe bevoegd persoon.Datisraar schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 09:14:
Even een vraagje hier voor rekeninghouders die sparen bij FCM bank Malta. Aanvraag gedaan, maar is on hold gezet. Ik heb alleen een paspoort maar geen rijbewijs en ze willen of 2 kopie indentiteit bewijzen of ander als je er maar 1 hebt, een gewaarmerkt kopie van je paspoort. Weet iemand wat ze daarmee bedoelen? Moet je dan naar je gemeente of notaris daarvoor?
Okay, dank Wicky. Dan zal ik bij mijn gemeente informeren of dat kan en wat de kosten zijn .W1ck1e schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 09:29:
[...]
Niet elke gemeente doet het. Dat is wellicht goedkoper dan de notaris. Het is een bestempelde kopie met daarop de naam en handtekening van een daartoe bevoegd persoon.
Je zou een uittreksel bij de gemeente op kunnen vragen kost je een €15 euro maximaal vermoed ik en daar staat dan op dat je in de gemeente woont, wat je gegevens zijn. Ik had het nodig in het verleden bij mijn visum voor China (en toch ineens op het einde niet). Dat zou wellicht een optie kunnen zijn. Denk dat het mij toen € 10 euro heeft gekost een jaar of 3 geleden.Datisraar schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 09:14:
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Okay, thx !Oekol schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 09:39:
[...]
Je zou een uittreksel bij de gemeente op kunnen vragen kost je een €15 euro maximaal vermoed ik en daar staat dan op dat je in de gemeente woont, wat je gegevens zijn. Ik had het nodig in het verleden bij mijn visum voor China (en toch ineens op het einde niet). Dat zou wellicht een optie kunnen zijn. Denk dat het mij toen € 10 euro heeft gekost een jaar of 3 geleden.
Niet "Wicky" maar "zie avatar"Datisraar schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 09:39:
[...]
Okay, dank Wicky. Dan zal ik bij mijn gemeente informeren of dat kan en wat de kosten zijn .
Ik verwachtte alleen maar dat "drankje voor kinderen"
Volgens mij heb ik kopie van mijn rijbewijs destijds gestuurd (naast mijn paspoort). ID card heb jij wel? Als ik dit lees moet paspoort en id card genoeg zijn.Datisraar schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 09:14:
"Thank you for your application for opening an account with us.
In order to be able to process your application, we require a second photo identification, such as an ID card or driving license.
In addition, we also require a bank account statement, which apart from your name, IBAN and the bank's logo, also shows your complete address.
You may send these details as a reply to this email.
Once we have the required details, we can continue processing your application.
Thanking you and with kind regards"
Top 15 Vrij Opneembaar op dit moment (inclusief aangekondigde wijzigingen):
Consorsbank (3 mnd) — 2,80% / 1,00%, plus €40 bonus bij meer dan €25K.
Garanti Nieuwe Spaarder (3 mnd) — 2.55% / 1,55%
Nexent Bank (voorheen: Credit Europe - 3 mnd) — 2.50% / 1,50%
Revolut Ultra — 2.50% (abo kost €50/mnd !)
FCM Top Saver Pro — 2.48% tot €10K (2,08% tot €25K, 1,58% daarboven)
OpenBank Welkom (6 mnd) — 2.40% / 1,90%
Advanzia (3 mnd) — 2.43% / 1,76%
bunq Mass Interest — 2,26% voor geld boven hoogste saldo tussen 1-Jan en 1-Jul, anders 1,51%
BigBank — 2.20%
— 2.10% (4 werkdagen notificatie bij opname)
Easisave (FIM Bank) — 2,10%
Rabobank Tijdslot — 2,10% (90 dagen notificatie voor opnames)
VWFS / Volkswagen Bank (6 mnd) — 2.10% / 1,10%
Distingo Bank (via Raisin) — 2.01%
Carrefour (via Raisin) — 2.01%
FCM Bank (via Raisin) — 2.01%
Er zitten een aantal banken op gelijke rentes. Ik sorteer die op eerste verhoging, laatste verlaging, en wel/geen voorwaarden aan bijv minimale inleg.
Updates: Banca Progetto (via Raisin) naar 2,00% per 4-Jul
Consorsbank (3 mnd) — 2,80% / 1,00%, plus €40 bonus bij meer dan €25K.
Garanti Nieuwe Spaarder (3 mnd) — 2.55% / 1,55%
Nexent Bank (voorheen: Credit Europe - 3 mnd) — 2.50% / 1,50%
Revolut Ultra — 2.50% (abo kost €50/mnd !)
FCM Top Saver Pro — 2.48% tot €10K (2,08% tot €25K, 1,58% daarboven)
OpenBank Welkom (6 mnd) — 2.40% / 1,90%
Advanzia (3 mnd) — 2.43% / 1,76%
bunq Mass Interest — 2,26% voor geld boven hoogste saldo tussen 1-Jan en 1-Jul, anders 1,51%
BigBank — 2.20%
— 2.10% (4 werkdagen notificatie bij opname)
Easisave (FIM Bank) — 2,10%
Rabobank Tijdslot — 2,10% (90 dagen notificatie voor opnames)
VWFS / Volkswagen Bank (6 mnd) — 2.10% / 1,10%
Distingo Bank (via Raisin) — 2.01%
Carrefour (via Raisin) — 2.01%
FCM Bank (via Raisin) — 2.01%
Er zitten een aantal banken op gelijke rentes. Ik sorteer die op eerste verhoging, laatste verlaging, en wel/geen voorwaarden aan bijv minimale inleg.
Updates: Banca Progetto (via Raisin) naar 2,00% per 4-Jul
[ Voor 14% gewijzigd door GroteVoet459 op 04-07-2025 09:31 ]
@GroteVoet459 Ik vraag me af of bijvoorbeeld Rabobank Tijdslot (90 dagen vast) of Progetto (4 werkdagen vast) wel in je lijstje thuis horen? Zeker omdat je titel is "vrij opneembaar".
Je hebt de vrijheid om op elk moment aan te geven dat je wilt opnemenDjoeC schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 11:42:
@GroteVoet459 Ik vraag me af of bijvoorbeeld Rabobank Tijdslot (90 dagen vast) of Progetto (4 werkdagen vast) wel in je lijstje thuis horen? Zeker omdat je titel is "vrij opneembaar".

Progetto lijkt mij prima. Rabo Tijdslot is natuurlijk wel heeeel lang. Dan kunnen 3 maanden deposito's ook erbij zeg maar.
Bij bunq mag ik maar 2 keer per maand opnemen van de spaarrekening. Ik heb de gratis variant.DjoeC schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 11:42:
Yep, en dan moet je 3 maanden wachten. Da's toch echt niet "vrij opneembaar", wat voor mij "nu" betekent.RobertMe schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 12:25:
[...]
Je hebt de vrijheid om op elk moment aan te geven dat je wilt opnemen![]()
Progetto lijkt mij prima. Rabo Tijdslot is natuurlijk wel heeeel lang. Dan kunnen 3 maanden deposito's ook erbij zeg maar.
Al weer een andere pseudo "vrij opneembaar" variant.... Al is 2x per maand - als het dan onmiddellijk mag - natuurlijk meer richting "vrij opneembaar".W1ck1e schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 12:31:
[...]
Bij bunq mag ik maar 2 keer per maand opnemen van de spaarrekening. Ik heb de gratis variant.
Dat kan je door (minimaal 1 dag van te voren) je opname bescherming uitgestelde betalingen uit te zetten.DjoeC schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 12:46:
[...]
Al weer een andere pseudo "vrij opneembaar" variant.... Al is 2x per maand - als het dan onmiddellijk mag - natuurlijk meer richting "vrij opneembaar".
[ Voor 4% gewijzigd door W1ck1e op 03-07-2025 12:56 ]
Advanzia zojuist opgezegd vanwege niet verlegen van de actie rente. Hoe lang moet men wachten voordat weer een nieuwe klant wordt?
Nee.feddesman schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 12:25:
Hebben jullie de kwartaal rente van bw-bank (Raisin)al binnen ?
Ja, op 1 juli op alle rekeningen.feddesman schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 12:25:
Hebben jullie de kwartaal rente van bw-bank (Raisin)al binnen ?
Ik kreeg om 18:13 een smsje van Advanzia alsof ik bezig was met aanloggen.
Dat was ik echter niet aan het doen. Mijn pc stond op dat moment uit.
Om het te bekijken heb ik zelf aangelogd, en daarvoor ontving ik een smsje met een andere "tan" code.
Alles lijkt in orde. Geld staat er nog, en er kan alleen naar rekeningen met mijn eigen naam worden overgemaakt maar pas na een storting van zo'n rekening. Die zullen er niet zoveel zijn, maar toch.
Is er nu iemand achter mijn aanlognaam/wachtwoord combinatie gekomen (anders wordt er geen smsje verstuurd).?
Of is er door een andere oorzaak een sms verstuurd ?
Moet ik nu mijn aanloggegevens wijzigen ?
Heeft iemand anders dit al meegemaakt met Advanzia ?
Dat was ik echter niet aan het doen. Mijn pc stond op dat moment uit.
Om het te bekijken heb ik zelf aangelogd, en daarvoor ontving ik een smsje met een andere "tan" code.
Alles lijkt in orde. Geld staat er nog, en er kan alleen naar rekeningen met mijn eigen naam worden overgemaakt maar pas na een storting van zo'n rekening. Die zullen er niet zoveel zijn, maar toch.
Is er nu iemand achter mijn aanlognaam/wachtwoord combinatie gekomen (anders wordt er geen smsje verstuurd).?
Of is er door een andere oorzaak een sms verstuurd ?
Moet ik nu mijn aanloggegevens wijzigen ?
Heeft iemand anders dit al meegemaakt met Advanzia ?
Zolang je die onverwacht ontvangen TAN code niet hebt gedeeld is er niets aan de hand. Maar het kan nooit kwaad om van de gelegenheid gebruik te maken om je wachtwoord te wijzigen
Ik heb mijn wachtwoord gewijzigd.Zr40 schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 19:10:
Zolang je die onverwacht ontvangen TAN code niet hebt gedeeld is er niets aan de hand. Maar het kan nooit kwaad om van de gelegenheid gebruik te maken om je wachtwoord te wijzigen
Bij mij werkt ie niet, helaas.Nougat schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 18:36:
Garantibank heeft inmiddels een app
Het is een nederlands talige app.
O, ik dacht zoiets gelezen te hebben dat het niet voor NL was.
Let op dat bij de Rabobank de rentes gaan veranderen vanaf 14 juli. Rente voor tijdslotsparen zoals benoemd in het overzicht hierboven gaat van 2,1% naar 1,95%:
Bron: https://www.rabobank.nl/p...over-rente/rentewijziging
Bron: https://www.rabobank.nl/p...over-rente/rentewijziging
Welke app is het? Voorheen werkten die namelijk niet hier.Nougat schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 18:36:
Garantibank heeft inmiddels een app
Ik logde in op de website en er kwam een popup met de melding over een Garantibank app.dutchgio schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 23:01:
[...]
Welke app is het? Voorheen werkten die namelijk niet hier.
Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.
Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.
Trade Republic heeft zijn eigen topic.
We willen hier geen persoonlijke updates zien, dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.
Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.
Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.
Trade Republic heeft zijn eigen topic.
We willen hier geen persoonlijke updates zien, dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.
Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling