Openbank naar 1,90% vanaf 5 juli
Bron?tudeurnus schreef op maandag 5 mei 2025 @ 14:09:
Openbank naar 1,90% vanaf 5 juli
De mail die het aankondigde
De rentetarieven op de financiële markten zijn onlangs gewijzigd. Vandaar verlagen we de rente van je Open Spaarrekening vanaf 5 juli 2025 van 2,20% naar 1,90%.
Ey!! Macarena \o/
Zojuist antwoord van hun :W1ck1e schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 11:54:
[...]
Ik heb wel kunnen invullen in welk land ik geboren ben, maar een scherm met het "Wohnsitzland" heb ik nog niet kunnen bereiken. Formulier om een vraag te stellen kan ook niet vanwege de postcode. Dan maar een mail naar "service@berliner-volksbank.de" gestuurd. Wordt vervolgd.
Guten Tag,
vielen Dank für Ihre E-Mail vom 02.05.2025.
Derzeit gibt es ein technisches Problem. An der Fehlerbehebung wird bearbeitet.
Versuchen Sie die Kontoeröffnung einfach zu einem späteren Zeitpunkt nochmal.
Für weitere Fragen steht Ihnen das Team vom Privatkunden-Service gerne telefonisch zur Verfügung.
Dat geeft weer hoop.Harbo schreef op maandag 5 mei 2025 @ 15:14:
Zojuist antwoord van hun :
Guten Tag,
Für weitere Fragen steht Ihnen das Team vom Privatkunden-Service gerne telefonisch zur Verfügung.
Dan maar een aantal keren proberen.
[ Voor 4% gewijzigd door W1ck1e op 05-05-2025 15:18 ]
@Coffeeroam "Wat is het verhaal van Volkswagen hierbij?" - Wachten op hun antwoord.
Betreft Raisin spaarrekening overzicht.
Ik moet nu voor een nieuwe woning/hypotheek een overzicht van financiële middelen aanleveren. Ze willen dit inclusief naam en huidige datum. Ik krijg nu niet voor elkaar om een overzicht te generen met de datum van vandaag er op. Ik had al ingelogd via mijn computer om volledige functionaliteit te hebben.
Mijn vraag:
Weet iemand van jullie hoe dit moet?
Ik moet nu voor een nieuwe woning/hypotheek een overzicht van financiële middelen aanleveren. Ze willen dit inclusief naam en huidige datum. Ik krijg nu niet voor elkaar om een overzicht te generen met de datum van vandaag er op. Ik had al ingelogd via mijn computer om volledige functionaliteit te hebben.
Mijn vraag:
7800X3D | B650E-F | DDR5-6000C30 64GB | RTX4070Ti | 990PRO 2TB
Nee sorry. Maar hadden die niet recent een jaaroverzicht gestuurd? Is dat niet recent genoeg?Vogels60 schreef op maandag 5 mei 2025 @ 20:29:
Mijn vraag:
Raisin dashboard samen met computerklok in beeld op een schermprint? Evt met een krantenartikel met datum/tijd?Vogels60 schreef op maandag 5 mei 2025 @ 20:29:
Mijn vraag:
Nordax Bank gaat de variabele rente op de spaarrekening verlagen van 2,10% p.j. naar 2,00% p.j. Het nieuwe rentetarief wordt effectief op 12.05.2025.
Met vriendelijke groet,
Uw Raisin team
Met vriendelijke groet,
Uw Raisin team
Ben benieuwd. Je kunt ze ook bellen +49 531 212859503. Er zijn ook Engelssprekende medewerkers indien gewenst.Harbo schreef op maandag 5 mei 2025 @ 15:28:
@Coffeeroam "Wat is het verhaal van Volkswagen hierbij?" - Wachten op hun antwoord.
Dat biedt hoop. Maar vanmorgen werkte het nog niet......Harbo schreef op maandag 5 mei 2025 @ 15:14:
[...]
Zojuist antwoord van hun :
Guten Tag,
Misschien na afloop van de aktieperiode,,,,,,? (31 mei)
Ook maar weer eens een kleine stijging:
Via Klarna zelf is het 1 jaars deposito gestegen van 2,59% naar 2,66%.
Via Raisin is Klarna met het 1 jaars deposito van 2,43% naar 2.50% gegaan, daarmee samen met CA Auto Bank de hoogste zonder bronbelasting bij Raisin na Banca Progetto met 2,65%.
CA Auto Bank is met het 6 maanden deposito van 2% naar 2,5% gegaan, daarmee de hoogste zonder bronbelasting bij Raisin na Banca Progetto met 2,55%
Via Klarna zelf is het 1 jaars deposito gestegen van 2,59% naar 2,66%.
Via Raisin is Klarna met het 1 jaars deposito van 2,43% naar 2.50% gegaan, daarmee samen met CA Auto Bank de hoogste zonder bronbelasting bij Raisin na Banca Progetto met 2,65%.
CA Auto Bank is met het 6 maanden deposito van 2% naar 2,5% gegaan, daarmee de hoogste zonder bronbelasting bij Raisin na Banca Progetto met 2,55%
Via de website zit bij elke rekening bij "Transacties" een grote knop "Download Transacties". Als je dan de startdatum gelijk zet aan de einddatum krijg je een gegenereerde PDF met naam, adres, saldo, en datum.Vogels60 schreef op maandag 5 mei 2025 @ 20:29:
Mijn vraag:
En per 09-Mei gaat Resurs (via Raisin) naar 2,18% (-0,07%)GroteVoet459 schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 12:20:
[...]
Behalve Resurs (via Raisin) die per 22-Apr naar 2,25% gaat (-0,03%)
Per 15-Mei gaat Izola (via Raisin) verder terug naar 2,15% (-0,15%)GroteVoet459 schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 18:24:
[...]
Izola (rekening met voorwaarden) gaat per 03-Apr van 2,40% naar 2,30% (-0,10%)
Per 07-Mei gaat Banca CF (via Raisin) naar 2,25% (-0,05%)GroteVoet459 schreef op donderdag 10 april 2025 @ 12:52:
Email:
<<Aankondiging Banca CF (via Raisin) met 2,30%>>
[...]
Op mijn afschrift van Advanzia welke ik gisteren ontvangen heb, zie ik net dat de nominale rente (actierente van 3.4 was eind maart afgelopen maar geen nieuwe actierente gehad) gedaald is van 2.12% (2.10%) naar 2.02 (2%).
Ik kon het hier niet zo gauw vinden, dus hierbij
http://specs.tweak.to/5253
@Coffeeroam : Met VW Bank gebeld. Ze gaan niets afboeken maar dit moet "aus Firmenpolitische Grund". Vertaal dit naar wat jij maar wilt.
Dus bij optie automatisch sparen gewoon null invullen.
Nummer die jij hier hebt achtergelaten klopt niet. Dit is het juiste nummer : 0049 531 212 859500
Nummer die jij hier hebt achtergelaten klopt niet. Dit is het juiste nummer : 0049 531 212 859500
Die daling staat ook nog niet op hun website:Sjowhan schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 10:27:
Op mijn afschrift van Advanzia welke ik gisteren ontvangen heb, zie ik net dat de nominale rente (actierente van 3.4 was eind maart afgelopen maar geen nieuwe actierente gehad) gedaald is van 2.12% (2.10%) naar 2.02 (2%).
Für Bestandskunden sowie im Anschluss an den Aktionszeitraum gilt der jeweils gültige Standardzinssatz von derzeit 2,12% p.a. effektiv. Im Übrigen gelten die Allgemeinen Geschäftsbedingungen.
Begrijp ik. Daarom maar gemeld. Ik kan wel weer in de mail klimmen maar dat heeft (Advanzia kennende) toch geen nut. Voor 2.12% had ik het spaargeld nog wel laten staan, maar nu haal ik 't wel weg om naar Santander te boeken (2.25% nu)GroteVoet459 schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 10:29:
[...]
Die daling staat ook nog niet op hun website:
[...]
The interest rate on your Advanzia deposit account is currently 2.02 % effective (2.0000 % nom.).
[ Voor 11% gewijzigd door Sjowhan op 06-05-2025 10:45 ]
http://specs.tweak.to/5253
Sowieso wel vervelend dat er nog steeds nergens te lezen is t/m wanneer je actierente nu precies geldig is bij Advanzia. Ik ga nu standaard uit van ~4 maanden als je net ná 1e van de maand een nieuwe €5000+ storting doet.
Ik ga ervan uit dat men voor de actierente precies 3 maanden vanaf het moment van de eerste storting hanteert (als aan de voorwaarden is voldaan). Wellicht geeft je het volgende statement meer duidelijkheid. Je kunt het helemaal onderaan de pagina bij Advanzia vinden.Cyclonist schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 11:58:
Sowieso wel vervelend dat er nog steeds nergens te lezen is t/m wanneer je actierente nu precies geldig is bij Advanzia. Ik ga nu standaard uit van ~4 maanden als je net ná 1e van de maand een nieuwe €5000+ storting doet.
"* Der effektive Sonderzinssatz von aktuell 2,73% p.a. (nominaler Zinssatz 2,70% p.a.) gilt für 3 Monate ab dem Zeitpunkt, ab welchem Sie die Mindesteinlage von 5.000 Euro eingezahlt haben. Der Sonderzinssatz gilt nur für Neukunden sowie für Kunden, die noch keine Einzahlung getätigt haben... Maßgeblich und geltend für 3 Monate ist der jeweils gültige und auf www.advanziakonto.com ausgewiesene Sonderzinssatz zum Zeitpunkt der ersten Einzahlung."
Even vrij vertaald staat hier dat de actierente ingaat op het moment dat er minstens 5000 euro op de rekening staat. Het tijdstip van de eerste storting is bepalend. De actierente geldt alleen voor nieuwe klanten én voor klanten die niet eerder geld hebben gestort bij Advanzia.
[ Voor 9% gewijzigd door FreshM op 06-05-2025 12:50 ]
Of je leest de Pinned post voor Advabzia en weet het zeker.
Gister Santander rekening (2,25%) gesloten. Overstap naar Klarna (2,40%). De app van Santander werkt vaker niet dan wel. Via de website gaat het meestal wel goed, maar gister problemen met inloggen. Na 3 telefoontjes alsnog gelukt. Belgische klantenservicemedewerkers zijn supervriendelijk, dat wel. Maar toch liever een hork die ervoor zorgt dat ik direct (zijnde binnen 24 uur) bij mijn geld kan.Sjowhan schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 10:44:
[...]
Begrijp ik. Daarom maar gemeld. Ik kan wel weer in de mail klimmen maar dat heeft (Advanzia kennende) toch geen nut. Voor 2.12% had ik het spaargeld nog wel laten staan, maar nu haal ik 't wel weg om naar Santander te boeken (2.25% nu)
[...]
Klarna 1 jaar vast:
1 jaar 2,66%
3 jaar 3,74%
Hallo allemaal,
Ik ben nieuw op het forum en was me aan het verdiepen in het zoeken naar een bank met een goede spaarrente. Ik kwam uit op de klarna bank en heb daar inmiddels een account aangemaakt. Maar dit gedaande hebbende moet ik geld overmaken naar het klarna saldo. Ik was aan het uitzoeken of hier nog extra kosten bij kwamen kijken als ik geld overmaak naar die rekening omdat het een zweeds rekening nummer is.
Ik zit bij de asn en kwam erachter dat ik per overboeking uitgaand mininum 5 euro betaal en uitgaand minumum 7 euro betaal (0,1 % met een mininum van 5 respectivelijk 7 euro). Ik vind het echter fijn om eerst een kleine storting te doen bij de klarna bank, maar dit zou betekenen dat ik hier procentueel best een hoop gled op verlies.
Ik lijk dit verder op het forum echter niet terug te lezen, dus doe ik iets verkeerd of hoe doen jullie dat? Geldt dit ook voor sparen bij klarna via raisin?
Dank alvast, groetjes,
Michael
Ik ben nieuw op het forum en was me aan het verdiepen in het zoeken naar een bank met een goede spaarrente. Ik kwam uit op de klarna bank en heb daar inmiddels een account aangemaakt. Maar dit gedaande hebbende moet ik geld overmaken naar het klarna saldo. Ik was aan het uitzoeken of hier nog extra kosten bij kwamen kijken als ik geld overmaak naar die rekening omdat het een zweeds rekening nummer is.
Ik zit bij de asn en kwam erachter dat ik per overboeking uitgaand mininum 5 euro betaal en uitgaand minumum 7 euro betaal (0,1 % met een mininum van 5 respectivelijk 7 euro). Ik vind het echter fijn om eerst een kleine storting te doen bij de klarna bank, maar dit zou betekenen dat ik hier procentueel best een hoop gled op verlies.
Ik lijk dit verder op het forum echter niet terug te lezen, dus doe ik iets verkeerd of hoe doen jullie dat? Geldt dit ook voor sparen bij klarna via raisin?
Dank alvast, groetjes,
Michael
3 jaar is 2,74%.....Chaki schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 12:58:
[...]
Gister Santander rekening (2,25%) gesloten. Overstap naar Klarna (2,40%). De app van Santander werkt vaker niet dan wel. Via de website gaat het meestal wel goed, maar gister problemen met inloggen. Na 3 telefoontjes alsnog gelukt. Belgische klantenservicemedewerkers zijn supervriendelijk, dat wel. Maar toch liever een hork die ervoor zorgt dat ik direct (zijnde binnen 24 uur) bij mijn geld kan.
Klarna 1 jaar vast:
1 jaar 2,66%
3 jaar 3,74%
Geen idee wat je fout doet. Maar als ik geld overmaak van mijn asn naar mijn klarna rekening, gewoon met de app van asn, of via de website heb ik nog nooit kosten gezien. Ik heb Klarna Flex (dus niet via raisin)michael46 schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 13:13:
Hallo allemaal,
Dank alvast, groetjes,
Michael
Er zijn geen kosten voor overboekingen.michael46 schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 13:13:
Hallo allemaal,
Dank alvast, groetjes,
Michael
Je kunt ook direct naar je spaarrekening overmaken niet met tussenstap naar klarna saldo. Je spaarrekeningnummer staat er ook op. Even doorklikken.
Ik denk dat je daarvoor bij de ASN-bank moet zijn als zij kosten in rekening brengen voor een overboekingmichael46 schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 13:13:
Hallo allemaal,
Dank alvast, groetjes,
Michael
Ey!! Macarena \o/
Probeer je misschien je geld in zweedse kronen over te maken, dan krijg je inderdaad te maken met extra kosten, dit is echter niet nodig (je kunt gewoon euro's overboeken).michael46 schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 13:13:
Met daarbij de aanvulling, dat je dan in dat geval over twee verschillende SE ibans beschikt. Een rechtstreeks inderdaad, en een IBAN dat je op de tussenrekening naar de Klarna flex spaarrekening moet doorboeken. Die tussen rekening bij Klarna is namelijk daarnaast ook voor (aan) kopen, kopen, kopen bedoeld 😉.Sander12 schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 13:18:
[...]
Er zijn geen kosten voor overboekingen.
Je kunt ook direct naar je spaarrekening overmaken niet met tussenstap naar klarna saldo. Je spaarrekeningnummer staat er ook op. Even doorklikken.
Dit vermoed ik ook. In de app heb ik echter niet de mogelijkheid om Kronen te kiezen, op de website kan het wel, maar ik zie niet (zonder door te klikken) of er kosten zijn.Jerra schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 13:20:
[...]
Probeer je misschien je geld in zweedse kronen over te maken, dan krijg je inderdaad te maken met extra kosten, dit is echter niet nodig (je kunt gewoon euro's overboeken).
[ Voor 7% gewijzigd door W1ck1e op 06-05-2025 13:28 ]
Opnemen van de spaarrekening gaat via de betaal rekening, storten kan naar beide.Datisraar schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 13:22:
[...]
Met daarbij de aanvulling, dat je dan in dat geval over twee verschillende SE ibans beschikt. Een rechtstreeks inderdaad, en een IBAN dat je op de tussenrekening naar de Klarna flex spaarrekening moet doorboeken. Die tussen rekening is namelijk daarnaast ook voor (aan) kopen, kopen, kopen bedoeld 😉.
[ Voor 8% gewijzigd door W1ck1e op 06-05-2025 13:24 ]
Dank voor jullie antwoorden. Ik heb nog niks overgemaakt dus ook nog geen kosten gehad, maar contact gehad met klarna bank (die geven aan dat banken mogelijk kosten rekenen) en de asn bank, die aangeven dat er dan kosten in rekening worden gebracht (omdat ik overmaak naar een zweeds rekening nummer);
Inkomende overboekingen uit het buitenland
Eurolandbetaling - € 01 -
In vreemde valuta binnen EER - 0,1%2 -
Overige inkomende overboekingen uit het buitenland € 0 0,1%2 0,1%3
Overboekingen uitgaand naar het buitenland
In vreemde valuta binnen EER - 0,1%4 -
Overige uitgaande overboekingen naar het buitenland 0,25%5 0,1%4 € 06
1 ASN Bank breng je hiervoor geen kosten in rekening. Het is wel mogelijk dat de bank van de andere verzender/ontvanger kosten in
rekening brengt. Die kosten worden dan door de andere verzender/ontvanger betaald.
2 Minimaal € 7 en maximaal € 70
3 Minimaal € 7 en maximaal € 70 + eventuele kosten van de versturende bank
4 Minimaal € 5 en maximaal € 50
5 Minimaal € 15 en maximaal € 165
6 De ontvanger betaalt alle kosten van de overboeking. De kosten van ASN Bank worden ingehouden op het transactiebedrag.
(hier zie je hem duidelijker op pag.9; https://www.asnbank.nl › downloads › tarievenwijzer-1.html
Twee keer asn gesproken en die zeggen beide dat er die kosten zijn, dus dat is gek. Ik zou dan gewoon in euro overmaken.
1 ASN Bank breng je hiervoor geen kosten in rekening. Het is wel mogelijk dat de bank van de andere verzender/ontvanger kosten in
rekening brengt. Die kosten worden dan door de andere verzender/ontvanger betaald.
6 De ontvanger betaalt alle kosten van de overboeking. De kosten van ASN Bank worden ingehouden op het transactiebedrag.
(hier zie je hem duidelijker op pag.9; https://www.asnbank.nl › downloads › tarievenwijzer-1.html
Twee keer asn gesproken en die zeggen beide dat er die kosten zijn, dus dat is gek. Ik zou dan gewoon in euro overmaken.
Heb je een normale rekening bij asn die 3,65 per maand kost ?michael46 schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 13:31:
Dank voor jullie antwoorden. Ik heb nog niks overgemaakt dus ook nog geen kosten gehad, maar contact gehad met klarna bank (die geven aan dat banken mogelijk kosten rekenen) en de asn bank, die aangeven dat er dan kosten in rekening worden gebracht (omdat ik overmaak naar een zweeds rekening nummer);
...
[ Voor 45% gewijzigd door W1ck1e op 06-05-2025 13:37 ]
ja ik heb een gewone rekening bij de asn bank
In dat overzicht is het toch een Eurolandbetaling? Daar staat bij €0 met de aantekening:michael46 schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 13:31:
1 ASN Bank breng [sic] je hiervoor geen kosten in rekening. Het is wel mogelijk dat de bank van de andere verzender/ontvanger kosten in rekening brengt. Die kosten worden dan door de andere verzender/ontvanger betaald.
De ontvanger is Klarna maar die zeggen geen kosten te rekenen. Zou me niets verbazen als de klantenservice van ASN het zelf niet goed weet.
En je aangemeld bij Klarna voor een Flex rekening met behulp van de Klarna app ?michael46 schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 13:38:
ja ik heb een gewone rekening bij de asn bank
Als ze daar denken dat ze op die manier "sparen elders" tegengaan, dan is dat niet zo netjesNovax schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 13:41:
...
De ontvanger is Klarna maar die zeggen geen kosten te rekenen. Zou me niets verbazen als de klantenservice van ASN het zelf niet goed weet.
[ Voor 44% gewijzigd door W1ck1e op 06-05-2025 13:43 ]
Het is toch geen eurolandbetaling? Omdat Zweden de kronen heeft? Volgens de medewerkers zijn er dan kosten, maar kan natuurlijk dat dit niet klopt. Iemand zelf een asn rekening die naar klarna overboekt?
Ja en inderdaad een flex rekening via de klarna app (overigens was de klantenservice daar niet goed op de hoogte en 1 iemand erg onvriendelijk)
Ja en inderdaad een flex rekening via de klarna app (overigens was de klantenservice daar niet goed op de hoogte en 1 iemand erg onvriendelijk)
Ik had vorig jaar ook al Klarna en ik zie 7 afrekeningen in mijn kostenoverzicht van afgelopen jaar bij de ASN die gaan om betalen in een vreemde valuta, dat klopt ook wel want heb wel in het buitenland betaald met mijn betaalpas.
Daarnaast heb ik zo'n 15 overboekingen van/naar de Klarna flex rekening en daarvoor zijn geen kosten in rekening gebracht.
moet wel zeggen, you've made me look, want wat dat betreft heb je gelijk en is het inderdaad eigenlijk geen euroLANDbetaling...
Daarnaast heb ik zo'n 15 overboekingen van/naar de Klarna flex rekening en daarvoor zijn geen kosten in rekening gebracht.
moet wel zeggen, you've made me look, want wat dat betreft heb je gelijk en is het inderdaad eigenlijk geen euroLANDbetaling...
Ik boek vanaf zowel m’n ABN als mijn Rabo rekening over en weer, gratis naar de Klarna app. En alles in euro aangehouden. Apart dat van ASN 🤔.
[ Voor 3% gewijzigd door Datisraar op 06-05-2025 13:53 ]
Uit datzelfde tarieven blad:michael46 schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 13:47:
Het is toch geen eurolandbetaling? Omdat Zweden de kronen heeft? Volgens de medewerkers zijn er dan kosten, maar kan natuurlijk dat dit niet klopt. Iemand zelf een asn rekening die naar klarna overboekt?
De SEPA landen staan hier https://www.asnbank.nl/se...t-en-valuta-eurozone.htmlKosten overboekingen van en naar het buitenland
Voor overboekingen in euro’s worden geen kosten berekend wanneer ze aan de volgende voorwaarden voldoen:Deze overboekingen worden Eurolandbetalingen genoemd.
- De overboeking moet gedaan worden tussen banken in SEPA-landen. Welke landen bij SEPA horen, vind je op asnbank.nl.
- De overboeking moet in euro’s zijn.
- De overboeking moet voorzien zijn van het IBAN van de betaler en de begunstigde.
- De transactiekosten van de overboeking worden gedeeld met de begunstigde (shared).
Met daaronder de opmerking:
Ook landen die niet de euro als betalingsmiddel hebben, kunnen dus onderdeel zijn van SEPA. De nieuwe technische standaarden en producten gelden alleen voor betalingen in euro’s en niet voor betalingen in andere valuta.
Ik dus.michael46 schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 13:47:
...
Iemand zelf een asn rekening die naar klarna overboekt?
...
Geen idee wat je fout doet. Maar als ik geld overmaak van mijn asn naar mijn klarna rekening, gewoon met de app van asn, of via de website heb ik nog nooit kosten gezien. Ik heb Klarna Flex (dus niet via raisin)
Zo apart dat het niet klopt.Datisraar schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 13:52:
.. Apart dat van ASN 🤔.
Zijn er nog mensen die de afgelopen maand nog een nieuwe deposito begonnen zijn bij Banca Progetto?
Bij mij/mijn vrouw lopen er de komende maanden 4 af. Ik maak me geen zorgen over de status van Banco Progetto voor mijn huidige depositos maar om er nu weer 4 te gaan openen?
Bij mij/mijn vrouw lopen er de komende maanden 4 af. Ik maak me geen zorgen over de status van Banco Progetto voor mijn huidige depositos maar om er nu weer 4 te gaan openen?
[ Voor 47% gewijzigd door sanook op 06-05-2025 15:39 ]
Ja ik heb er nu 1 aangevraagd die loopt nog.sanook schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 15:35:
Zijn er nog mensen die de afgelopen maand nog een nieuwe deposito begonnen zijn bij Banca Progetto?
Die van mij verloopt in juni en dan ga ik op zoek naar een andere. Geen BP meersanook schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 15:35:
Waarom geen Bp meer?ColeJ schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 15:55:
[...]
Die van mij verloopt in juni en dan ga ik op zoek naar een andere. Geen BP meer
Vanwege de negatieve berichtgeving de laatste tijd.
Ja, ik heb er een aantal staan en die worden allemaal doorlopend automatisch verlengd tot ik onderbouwde berichten tegenkom dat er werkelijk iets aan de hand is waardoor ik als Klant mogelijk geraakt ga worden.sanook schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 15:35:
De huidige berichtgeving wijst er op geen enkele manier naar dat Klanten nu of in de nabije toekomst risico lopen. Maar, als je angst hebt dat het anders is moet je er vooral vertrekken. Lees vooral ook zelf de berichtgeving door gerenommeerde bronnen.
Ok dus als ik jullie goed lees zouden er geen kosten berekend moeten worden voor de overboeking van of naar asn? Zweden valt onder de sepa landen (alleen niet onder de eurozone banken). Dan wel heel raar dat beide medewerkers van de asn bank foutieve info hebben gegeven.
Fijn dat er zo snel zo veel reacties hier komen, dank daarvoor. Zo wordt ik weer wat wijzer.
Weten jullie verder waarom raisin een maximum heeft van 85000 voor sparen bij klarna? Bij Klarna zelf kun je toch tot 500.000 sparen (niet verstandig om boven de 100.000 te gaan)?
Fijn dat er zo snel zo veel reacties hier komen, dank daarvoor. Zo wordt ik weer wat wijzer.
Weten jullie verder waarom raisin een maximum heeft van 85000 voor sparen bij klarna? Bij Klarna zelf kun je toch tot 500.000 sparen (niet verstandig om boven de 100.000 te gaan)?
Anders probeer het eens met een kleine overboeking. Indien je dan kosten hebt, is het die 5 of 7 euro. Ik herken dat niet. Op eigen risicomichael46 schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 16:29:
Ok dus als ik jullie goed lees zouden er geen kosten berekend moeten worden voor de overboeking van of naar asn? Zweden valt onder de sepa landen (alleen niet onder de eurozone banken). Dan wel heel raar dat beide medewerkers van de asn bank foutieve info hebben gegeven.
Die grens heeft te maken met de koers van de Zweedse Kroon, wat alleen speelt bij de situatie dat het goed fout gaat met Klarna. En het DGS in stelling wordt gebracht.
Dit laatste en ook nog wel meer is ook recentelijk nog aan de orde gekomen in dit draadje.Zoek op Klarna Limiet Bewaarpost Je moet wel nog even zelf klikken.
[ Voor 8% gewijzigd door W1ck1e op 06-05-2025 16:52 ]
garantibank
Per 07 mei 2025 zijn de rentetarieven voor het Gouden Termijn Deposito:
Looptijd
3 maanden 2,40 naar 2,15%
6 maanden 2,25 naar 2,15
9 maanden 2,20 naar 2,15
1 jaar 2,40 naar 2,25
2 jaar 2,40 naar 2,25
3 jaar 2,40 naar 2,30
4 jaar 2,40 naar 2,35
5 jaar 2,40 naar 2,35
Per 07 mei 2025 zijn de rentetarieven voor het Gouden Termijn Deposito:
Looptijd
3 maanden 2,40 naar 2,15%
6 maanden 2,25 naar 2,15
9 maanden 2,20 naar 2,15
1 jaar 2,40 naar 2,25
2 jaar 2,40 naar 2,25
3 jaar 2,40 naar 2,30
4 jaar 2,40 naar 2,35
5 jaar 2,40 naar 2,35
En met langer lopende deposito's is het dan natuurlijk al te laatDjoeC schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 16:17:
tot ik onderbouwde berichten tegenkom dat er werkelijk iets aan de hand is waardoor ik als Klant mogelijk geraakt ga worden.
Maar ik zie zelf ook niet perse bezwaren om er te openen. Maar de rentes waren de laatste keer dat ik een deposito opende ook niet perse heel interessant. Als in: alternatieven met een hogere of gelijke rente. En gezien ik al een groter bedrag bij Progetto heb staan en de berichtgeving omtrent de bank nieuwe depositos ergens anders geopend. Maar als over een paar maanden weer wat afloopt daar kan het zomaar zijn dat ik weer verleng (afhankelijk van mogelijk toekomstige berichtgeving en de dan geldende rentes van Progetto en concurrenten).
Inmiddels antwoord van Fimbank:wlmpie schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 22:04:
Ik kan op de website van easisave hun terms and conditions niet vinden. Alleen die voor het gebruik van de website. Wie heeft een account en kan even kijken of ik als bewindvoerder een rekening mag openen voor mijn vader met dementie.
Ofwel het kan/mag niet, jammer.The Easisave savings account can only be opened by the ultimate beneficiary owner.
Per 7 mei
Credit Europe Welkom (3 mnd) : 2.50%
Bestaande klanten : 1,25%
Staat op de website.
Credit Europe Welkom (3 mnd) : 2.50%
Bestaande klanten : 1,25%
Staat op de website.
Nog maar eens een kleine stijging bij Raisin:
Banca Profilo deposito voor 3 maanden is van 2,2% naar 2,4% gegaan, daarmee nu het hoogste voor die looptijd bij Raisin, en geen bronbelasting.
Banca Profilo deposito voor 3 maanden is van 2,2% naar 2,4% gegaan, daarmee nu het hoogste voor die looptijd bij Raisin, en geen bronbelasting.
Dank voor je antwoorden Wicke. Nog even voor de zekerheid, Toen ik de voorwaarden doorlas, vond ik ergens dat je na 2 overboeken die gratis zijn daarna 1,5 % gaat betalen. Volgens mij geld dit alleen voor overboekingen via creditcard. Bij de klantenservice waren ze hier heel vaag over. Dus even voor de zekerheid, ik kan toch gratis zo vaak overmaken naar mijn klarna saldo en opnemen van mijn klarna saldo als ik wil? Dank Michael
Bij wat je leest is misschien van belang waar je het leest. Misschien gaat het om een situatie die voor jou niet relevant is.michael46 schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 09:26:
Dank voor je antwoorden Wicke. Nog even voor de zekerheid, Toen ik de voorwaarden doorlas, vond ik ergens dat je na 2 overboeken die gratis zijn daarna 1,5 % gaat betalen. Volgens mij geld dit alleen voor overboekingen via creditcard. Bij de klantenservice waren ze hier heel vaag over. Dus even voor de zekerheid, ik kan toch gratis zo vaak overmaken naar mijn klarna saldo en opnemen van mijn klarna saldo als ik wil? Dank Michael
Ik heb sinds januari toen ik klant werd, inmiddels ongeveer 20 keer geld overgemaakt van asn naar Klarna Flex, een paar keer naar de betaalrekening, de andere keren naar de spaarekening. Nog nooit heb ik kosten gemaakt. Ook niet bij de opnames, ook ongeveer 20 keer. Dat is mijn ervaring, en volgens mij die van velen.
Geld maak ik steeds over met de app van de banken. Vanuit de bank waar ik het geld opneem, in euro's. Ik doe niets met een creditcard.
Wat er bij jou aan de hand is (onwetende klantenservice, foute keuzes (geen idee welke)), is bij mij een raadsel.
Meer kan ik niet voor jou doen. Je zult mij moeten geloven, maar ik geef geen garanties. Dat zal geen enkele verstandige tweaker doen.
inderdaad offtopic
[ Voor 95% gewijzigd door We Are Borg op 07-05-2025 16:57 ]
Ik gok gewoon van pech met slechte klantenservice en er zelf ook geen held in zijn. Je kan bij klarna toch niet rechtsstreeks naar de spaarrekening overmaken alleen via het klarna saldo en dan zelf doorzetten naar de flex rekening? Ik zal gewoon een klein bedrag overmaken en dan zie ik vanzelf wel wat er gebeurd. Dank en fijne dag!
Het eerste: is ook al besproken.michael46 schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 09:50:
... Je kan bij klarna toch niet rechtsstreeks naar de spaarrekening overmaken alleen via het klarna saldo en dan zelf doorzetten naar de flex rekening? Ik zal gewoon een klein bedrag overmaken en dan zie ik vanzelf wel wat er gebeurd. Dank en fijne dag!
Dat laatste is goed, voor de rest: lees de berichten over Klarna. Niet alleen maar scannen. Over en uit.een paar keer naar de betaalrekening, de andere keren naar de spaarekening.
[ Voor 8% gewijzigd door W1ck1e op 07-05-2025 10:19 ]
Is ook mijn ervaring. Verschilt sterk per organisatie en/of medewerker. Motivatie idem. Zeggen dat ze iets niet weten wordt gezien als zwakte, dus dat gebeurd niet snel. Ik houd mijn hart vast met al die chatboxen en AI stemmen/invulvelden. Alles moet maar zo goedkoop mogelijk waardoor soms onder drempelwaardes gezakt wordt. Tot nu toe is het bij banken nòg redelijk.Novax schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 09:50:
[...]
Offtopic maar dit merk ik de laatste jaren bij elke klantenservice, energie leveranciers, telecom, etc. Het gaat dan om kleine belangrijke details waar de medewerkers niet goed weten hoe het zit, of je moet net die ene medewerker hebben. Vervelende is dat er bij die medewerkers ook geen enkele twijfel is en er dus ook niet verder wordt uitgezocht of de klant misschien wel een punt heeft. Je kan er niet van op aan. Ik neem bij belangrijke punten dan ook de gesprekken op.
Ja die 1,5% ga je betalen na 2 CC overboekingen. Dus alleen met CC.michael46 schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 09:50:
Ik gok gewoon van pech met slechte klantenservice en er zelf ook geen held in zijn. Je kan bij klarna toch niet rechtsstreeks naar de spaarrekening overmaken alleen via het klarna saldo en dan zelf doorzetten naar de flex rekening? Ik zal gewoon een klein bedrag overmaken en dan zie ik vanzelf wel wat er gebeurd. Dank en fijne dag!
Je kan wel naar de spaarrekening rechtstreeks overmaken zoals hier al vele keren is gemeld.
Dan hebben ze blijkbaar niet meer spaargeld nodig. Maar willen ze wel meer klanten.Moke11 schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 11:02:
Met de naamsverandering naar Nexent bank, mogen ze wel eens gaan kijken naar hun rente niveau's bij Credit europebank. Die zakken onderhand wel heel erg diep in de lijsten tot grootbank niveau..
Sander12 schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 11:41:
Ayvens
Rentewijziging voor Flexibel Sparen
De variabele spaarrente wordt vanaf vrijdag 9 mei 2025 1,65% nominaal op jaarbasis. De spaarrente daalt daarmee met 0,15%.
alle depositos ook -0,15%
Looptijd | Huidige rente | Wijziging | Nieuwe rente |
1 jaar | 2,30% | -0,15% | 2,15% |
2 jaar | 2,35% | -0,15% | 2,20% |
3 jaar | 2,40% | -0,15% | 2,25% |
4 jaar | 2,35% | -0,15% | 2,20% |
5 jaar | 2,40% | -0,15% | 2,25% |
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
Berliner Volksbank antwoord :
"Guten Tag,
vielen Dank für Ihre E-Mail vom 05.05.2025.
Wir bedauern Ihre Unannehmlichkeiten. Wir haben bereits eine Fehlermeldung aufgenommen und warte auf die Bereinigung.
Für weitere Fragen steht Ihnen das Team vom Privatkunden-Service gerne zur Verfügung.
Telefon - Montag bis Freitag ab 8 bis 20 Uhr unter +49 30 3063-3300"
Ze hebben nog niets hersteld.
Mijn input was dit :
"Guten Tag,
Wir bedauern Ihre Unannehmlichkeiten. Wir haben bereits eine Fehlermeldung aufgenommen und warte auf die Bereinigung.
Für weitere Fragen steht Ihnen das Team vom Privatkunden-Service gerne zur Verfügung.
Mijn input was dit :
/f/image/4Shh5OsnvZP4Rpjfe4FpoRkI.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 33% gewijzigd door Harbo op 07-05-2025 14:37 ]
2 mei heb ik ook een mail verstuurd met afbeeldingen, maar tot nu nog geen inhoudelijke reactie mogen ontvangen.Harbo schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 14:14:
"Guten Tag,
Mijn input was dit :
[Afbeelding]
Naast de relatief hoge rentes op de spaardeposito's komt de FCM Bank nu met een wel heel aanlokkelijk aanbod:
'We are delighted to invite you to an exclusive social event hosted by our FCM Bank, taking place on Monday, 12 May 2025, at the prestigious Grand Hotel Excelsior in Valletta.'
'We are delighted to invite you to an exclusive social event hosted by our FCM Bank, taking place on Monday, 12 May 2025, at the prestigious Grand Hotel Excelsior in Valletta.'
Ik heb een Klarna Flex spaarrekening geopend, om overwaarde van onze woning op te plaatsen. Ik weet dat die spaarproducten in Europa vaak persoonsgebonden zijn, maar vinden we niet zo'n punt. Maar ik wil wel dat zowel ik als mijn vriendin inzicht hebben in de rekening. Je kan de Klarna Flex rekening app echter maar op 1 apparaat tegelijk zien.. Iemand die daar een trucje voor heeft bedacht om het alsnog mogelijk te maken?
Ik zou geen trucjes uithalen, hoeft naar mijn mening ook niet. Volgens mij is het handigst als je vriendin ook een rekening opent. En dat jullie het bedrag gelijk verdelen over de beide rekeningen. Dat heeft ook voordelen met betrekking tot het garantie stelsel.SuperCrisz schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 09:28:
Ik heb een Klarna Flex spaarrekening geopend, om overwaarde van onze woning op te plaatsen. Ik weet dat die spaarproducten in Europa vaak persoonsgebonden zijn, maar vinden we niet zo'n punt. Maar ik wil wel dat zowel ik als mijn vriendin inzicht hebben in de rekening. Je kan de Klarna Flex rekening app echter maar op 1 apparaat tegelijk zien.. Iemand die daar een trucje voor heeft bedacht om het alsnog mogelijk te maken?
het gaat om 50.000 euro, dus sowieso zitten we dan onder het garantiestelsel. Ik heb het liever gewoon op 1 spaarrekening zodat het bij elkaar staat. Beetje jammer dat Klarna niet de mogelijkheid heeft om op meerdere accounts in te loggen en je rekening te zien.W1ck1e schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 09:40:
[...]
Ik zou geen trucjes uithalen, hoeft naar mijn mening ook niet. Volgens mij is het handigst als je vriendin ook een rekening opent. En dat jullie het bedrag gelijk verdelen over de beide rekeningen. Dat heeft ook voordelen met betrekking tot het garantie stelsel.
Dinsdagavond en gistermorgen heb ik twee bedragen overgemaakt vanuit Rabobank naar Advanzia rekening.
Voor de betaling van gisteren heb ik vandaag per mail de deposit-bevestiging gekregen, de betaling is ook zichtbaar in online omgeving. De betaling van dinsdagavond is echter niet verwerkt. Uiteraard bij beide betalingen juiste rekeningnummer en betaalkenmerk ingevuld.
Aangezien het om een behoorlijk bedrag gaat, hoop ik maar dat dit alsnog goedkomt. Komt het vaker voor bij Advanzia dat betalingen pas veel later bevestigd worden?
Voor de betaling van gisteren heb ik vandaag per mail de deposit-bevestiging gekregen, de betaling is ook zichtbaar in online omgeving. De betaling van dinsdagavond is echter niet verwerkt. Uiteraard bij beide betalingen juiste rekeningnummer en betaalkenmerk ingevuld.
Aangezien het om een behoorlijk bedrag gaat, hoop ik maar dat dit alsnog goedkomt. Komt het vaker voor bij Advanzia dat betalingen pas veel later bevestigd worden?
Alleen omdat het nu een persoonlijke rekening is. Bij een en/of rekening is de dekking gewoon 2x 1,05M SEK i.p.v. 1x 1,05M SEK. De dekking is immers per persoon per banklicentie en niet per rekening.W1ck1e schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 09:40:
Dat heeft ook voordelen met betrekking tot het garantie stelsel.
Is een en/of rekening mogelijk bij Klarna Flex ?RobertMe schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 09:59:
[...]
Alleen omdat het nu een persoonlijke rekening is. Bij een en/of rekening is de dekking gewoon 2x 1,05M SEK i.p.v. 1x 1,05M SEK. De dekking is immers per persoon per banklicentie en niet per rekening.
Kan je een bestaande persoonlijke rekening nog omzetten naar een en/of rekening ?
Het is "onze woning". Bij een eigen rekening is het eigen geld. Is dat nog iets om te beseffen ?
Maar ik houd eigenlijk niet van trucjes bij financiele zaken
Ja ze lopen er wel meer mee te rommelen.TweakersOnly schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 09:54:
Dinsdagavond en gistermorgen heb ik twee bedragen overgemaakt vanuit Rabobank naar Advanzia rekening.
Kan ook bij de Rabo liggen dat ze dit als verdachte transactie zien.
Heb ik ook ook gehad bij ING. Reden voor mij om Advanzia op te heffen. Advanzia deed ook moeilijk met vragen waar geld vandaan kwam.
Voor die paar tienden % verschil slaap je rustiger.
Komt op mijn Advanzia rekening altijd midden in de nacht daarop aan (04:00-05:00 uur). Daar krijg je dan netjes een e-mail over.TweakersOnly schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 09:54:
Vergeet niet dat begin mei vele feestdagen kent, ook in het buitenland. Misschien ligt het daaraan.
Ik had ook een mail gestuurd, maar geen antwoord tot nu toe.Harbo schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 14:14:
"Guten Tag,
Mijn input was dit :
[Afbeelding]
Op de site werkt het ook nog steeds niet.
Bij mij werkte het vanmorgen ook nog niet, en ik wil op dit moment nog niet gaan bellen. Mijn Duits is niet zo goed.Coffeeroam schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 12:01:
[...]
Ik had ook een mail gestuurd, maar geen antwoord tot nu toe.
Op de site werkt het ook nog steeds niet.
Izola met voorwaarden is nu helemaal verdwenen. (wellicht tijdelijk?)GroteVoet459 schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 10:14:
Per 15-Mei gaat Izola (via Raisin) verder terug naar 2,15% (-0,15%)
.TweakersOnly schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 09:54:
Komt altijd goed. Als jij op de zelfde rekening bij Advanzia geld hebt overgemaakt, er is geen reden voor zorgen. Jij kan daar altijd bellen maar ik zou vandaag afwachten. Soms is bedrag in online omgeving zichtbaar zonder een email te ontvangen (komt zelden voor).
Emails over bedragen die daar gestoord zijn komen bij mij meestal rond 04:45 uur binnen.
[ Voor 4% gewijzigd door Harbo op 08-05-2025 12:21 ]
W1ck1e schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 10:03:
[...]
Is een en/of rekening mogelijk bij Klarna Flex ?
Kan je een bestaande persoonlijke rekening nog omzetten naar een en/of rekening ?
Het is "onze woning". Bij een eigen rekening is het eigen geld. Is dat nog iets om te beseffen ?
Maar ik houd eigenlijk niet van trucjes bij financiele zaken
Aldus de chatbot van Klarna klantenserviceHet spijt me, maar de Klarna Flex spaarrekening is alleen bedoeld voor individueel gebruik en kan niet als een gezamenlijke rekening (en/of rekening) worden geopend. Klarna biedt momenteel geen optie voor gedeelde rekeningen
Toch blijft het bizar dat we hier in Nederland moet sappelen voor rond de 2% spaarrentes of minder en in andere EU landen 3% of zelfs 4% (in Engeland ) voor een spaarrekening wordt geboden. Meestal alleen ingezetenen van het land worden toegelaten. Vooral in the UK kom je nergens aan de bak als Hollander.
In de UK spaar je vast niet in euro's? En zit je vervolgens ook nog eens met valutarisico.Datisraar schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 15:43:
Toch blijft het bizar dat we hier in Nederland moet sappelen voor rond de 2% spaarrentes of minder en in andere EU landen 3% of zelfs 4% (in Engeland ) voor een spaarrekening wordt geboden. Meestal alleen ingezetenen van het land worden toegelaten. Vooral in the UK kom je nergens aan de bak als Hollander.
En in Turkije krijg je zelfs rentes van tientallen procenten. Maar gaat de lira ook totaal door het putje waardoor die daar niet tegen de inflatie op kan en hier de wisselkoers veel harder zakt waardoor je nog steeds minder euro's terug krijgt.
Ach, met de pond durf ik het wel aan en wil ik wel voor gaan hoor om alsnog 4% rente te krijgen. En hier en daar in Duitsland dus in euro’s met 3% spaarrente.RobertMe schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 15:52:
[...]
In de UK spaar je vast niet in euro's? En zit je vervolgens ook nog eens met valutarisico.
En in Turkije krijg je zelfs rentes van tientallen procenten. Maar gaat de lira ook totaal door het putje waardoor die daar niet tegen de inflatie op kan en hier de wisselkoers veel harder zakt waardoor je nog steeds minder euro's terug krijgt.
@Datisraar
De spaarrekening moet in euro's zijn anders is er vaak een valutarisico. Zie bijvoorbeeld de US dollar. GBP is stabieler, maar toch kun je makkelijk ≥1% kwijtraken.
De ECB bepaalt nu eenmaal de belangrijkste rente. Wel is duidelijk dat wij hier een veel te lage rente hebben ten opzichte van Duitsland. ACM heeft daar al onderzoek naar gedaan en concludeert dat er te weinig concurrentie en een stilzwijgende kartelvorming is. Er is geen bewijs gevonden voor kartelvorming, maar feit is dat er veel samenwerkingsverbanden tussen banken zijn en er kan in de wandelgangen eenvoudig mondelinge renteafspraken gemaakt zijn, bij de grootste banken.
De spaarrekening moet in euro's zijn anders is er vaak een valutarisico. Zie bijvoorbeeld de US dollar. GBP is stabieler, maar toch kun je makkelijk ≥1% kwijtraken.
De ECB bepaalt nu eenmaal de belangrijkste rente. Wel is duidelijk dat wij hier een veel te lage rente hebben ten opzichte van Duitsland. ACM heeft daar al onderzoek naar gedaan en concludeert dat er te weinig concurrentie en een stilzwijgende kartelvorming is. Er is geen bewijs gevonden voor kartelvorming, maar feit is dat er veel samenwerkingsverbanden tussen banken zijn en er kan in de wandelgangen eenvoudig mondelinge renteafspraken gemaakt zijn, bij de grootste banken.
mrmrmr schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 16:12:
...
Er is geen bewijs gevonden voor kartelvorming,
...
Ik durfde het wel aan met dollars. Heeft me aardig wat geld gekost...
De marktuitkomst vertoont "gelijkenis met een kartel", aldus ACM (pagina 24).
Omtzigt e.a. hebben nog een nota geschreven om de gebrekkige marktwerking te doorbreken, maar of daar nog wat mee gebeurt......?
Huidige koers pond is 1,18 euro. Voorgaande jaren heeft hij lang rond de 1,14 / 1,15 gestaan. Paar jaar eerder nog rond de 1,07.Datisraar schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 16:04:[/b]
[...]
Ach, met de pond durf ik het wel aan en wil ik wel voor gaan hoor om alsnog 4% rente te krijgen. En hier en daar in Duitsland dus in euro’s met 3% spaarrente.
Als je met 4% rente rekent en de 1,14 wisselkoers maak je een wopping 0,5% rendement
[ Voor 21% gewijzigd door jeroenkb op 08-05-2025 17:01 ]
Mensen stappen (met hun geld) niet zo snel over van bank, daar maken ze gewoon gebruik van, echt elk ander commercieel bedrijf zou dit doen.mrmrmr schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 16:12:
De ECB bepaalt nu eenmaal de belangrijkste rente. Wel is duidelijk dat wij hier een veel te lage rente hebben ten opzichte van Duitsland. ACM heeft daar al onderzoek naar gedaan en concludeert dat er te weinig concurrentie en een stilzwijgende kartelvorming. Er is geen bewijs gevonden voor kartelvorming, maar feit is dat er veel samenwerkingsverbanden tussen banken zijn en er kan in de wandelgangen eenvoudig mondelinge renteafspraken zijn gemaakt bij de grootste banken.
En er zijn maar weinig alternatieven voor de grootbanken, die veelal ook niet echt serieus te nemen zijn.
In buurlanden zoals Duitsland zijn die er wel en is (geloof ik?) de ING ook actief met een gratis rekening en hoge spaarrente.
We moeten gewoon een buitenlandse bank hier zien te krijgen die serieus een marktaandeel wil pakken in Nederland.
Openbank had een goede insteek, maar de uitwerking is helaas een heel stuk minder.
Desalniettemin zijn er genoeg alternatieven in NL, je moet alleen wat meer moeite doen.
In vino veritas, in aqua sanitas
Hoe dan ?jeroenkb schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 17:00:
Huidige koers pond is 1,18 euro. Voorgaande jaren heeft hij lang rond de 1,14 / 1,15 gestaan. Paar jaar eerder nog rond de 1,07.
Als je met 4% rente rekent en de 1,14 wisselkoers maak je een wopping 0,5% rendement
Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.
Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.
Trade Republic heeft zijn eigen topic.
We willen hier geen persoonlijke updates zien, dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.
Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.
Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.
Trade Republic heeft zijn eigen topic.
We willen hier geen persoonlijke updates zien, dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.
Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling