Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 00:11
RobertMe schreef op zondag 27 april 2025 @ 09:09:
[...]

Dat is natuurlijk iets anders dan wat je eerst schreef ;)

Garanti doet sinds januari? Prima instant payments, dus nu geld over maken ernaar moet gewoon werken. Dat vervolgens de rente afbouw afwijkend is maakt het "nadelig" om het nu over te maken, maar dat betekent niet dat het niet aan komt.
Instant payments was ik even vergeten, en de rente opbouw kunnen ze inderdaad corrigeren indien nodig. Maar ik heb nu geen saldo met zichtbaar rente opbouw.

edit: @Coffeeroam even een test gedaan. geld gestort van ing naar garanti, kwam instant aan, ondanks een melding dat rekening naam combinatie niet gecontroleerd kon worden.

edit2: ik heb ook weer een opname gedaan, die is nog niet aangekomen, maar staat wel in de lijst van de transacties, en op de datum van morgen. heel netjes van garanti

edit3: terugboeking is aangekomen

[ Voor 23% gewijzigd door W1ck1e op 28-04-2025 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bar_en_boos
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Heeft iemand anders ook problemen met de aanmeldingsprocedure van een nieuwe Advanzia-rekening? De wijze van aanmelding is nu volledig online. Gegevens ingevuld, id scan succesvol afgerond en via de email een link voor de afronding van de e-signature ontvangen. Daar blijft ie nu al dagen op 10% hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeeroam
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 04-05 14:04
Bar_en_boos schreef op zondag 27 april 2025 @ 10:33:
Heeft iemand anders ook problemen met de aanmeldingsprocedure van een nieuwe Advanzia-rekening? De wijze van aanmelding is nu volledig online. Gegevens ingevuld, id scan succesvol afgerond en via de email een link voor de afronding van de e-signature ontvangen. Daar blijft ie nu al dagen op 10% hangen.
Dat is een nieuwe methode. Heb ik nog niet eerder meegemaakt bij hun. Kan zijn dat het hangt bij de tussenpartij die de identificatie doet?
Ga maandag maar eens bellen of mailen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Novax
  • Registratie: November 2023
  • Niet online
Bij Raisin gaan zowel Nordax als BW Bank per 2 mei van 2,20% naar 2,10% (2,12% effectief)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
Positief punt voor Banca Progetto: bij Raisin is het 1 jaar deposito verhoogd van 2,55% naar 2,65%. Daarmee zou het de hoogste bij Raisin voor 1 jaar zijn ware het niet dat PayRay de rente ook heeft verhoogd van 2,63% naar 2,66%, maar die is minder interessant vanwege bronbelasting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:40
Novax schreef op maandag 28 april 2025 @ 08:46:
Positief punt voor Banca Progetto: bij Raisin is het 1 jaar deposito verhoogd van 2,55% naar 2,65%. Daarmee zou het de hoogste bij Raisin voor 1 jaar zijn ware het niet dat PayRay de rente ook heeft verhoogd van 2,63% naar 2,66%, maar die is minder interessant vanwege bronbelasting.
Sowieso opvallend dat er verhogingen zijn. Paar weken terug bij Klarna (direct) 1 jaar geopend met 2,55% rente, en was vorige week verbaasd, want nu geven ze 2,59% bij 1 jaar. Ook daar een kleine verhoging dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 19:34
Novax schreef op maandag 28 april 2025 @ 08:46:
Tsja, zodra mijn deposito in juni daar verloopt ben ik weg.

https://www.we-wealth.com/news/banca-progetto-commissariata

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
RobertMe schreef op maandag 28 april 2025 @ 08:47:
Sowieso opvallend dat er verhogingen zijn. Paar weken terug bij Klarna (direct) 1 jaar geopend met 2,55% rente, en was vorige week verbaasd, want nu geven ze 2,59% bij 1 jaar. Ook daar een kleine verhoging dus.
Zie de laatste paar weken meerdere kleine verhogingen van met name de langere looptijden, alleen kondigt Raisin die niet van tevoren aan zoals dalingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mpandroid
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 20:26
RobertMe schreef op maandag 28 april 2025 @ 08:47:
[...]

Dat is al zeker drie weken het geval...ik weet niet wat het voor die tijd was. Ik heb op 7 april geopend tegen 2,59%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
Moet nog wat langer wachten. Maar voor nieuwe klanten in Italië zelf heeft Banca Progetto nu een actie van 3% tot het einde van het jaar dus (zoals ook in dat artikel staat) gaan de bank activiteiten voor consumenten gewoon door.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
mpandroid schreef op maandag 28 april 2025 @ 09:02:
[...]

Dat is al zeker drie weken het geval...ik weet niet wat het voor die tijd was. Ik heb op 7 april geopend tegen 2,59%.
* checkt *, 29 maart geopend. Dus zeker niet veel langer dan 3 weken dan. (Als in: geen 4 weken en 3 dagen).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tudeurnus
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 16:24
Rabobank volgt ook vanaf 14 mei

Variabele rente
0-20.000: 1,70% -> 1,50%
20.000-100.000: 1,60% -> 1,40%
100.000-5.000.000: 1,50% -> 1,30%

Tijdslotsparen 2,40% -> 2,10%

https://www.rabobank.nl/p...over-rente/rentewijziging

[ Voor 18% gewijzigd door tudeurnus op 28-04-2025 10:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Bij nu opnemen zit je dan dus nog ~2,5 maand met de lagere rente...
Maar an zich is de nieuwe rente nog niet eens zo gek. Als je 2,40% okay vond toen de ECB rente meer dan 3% was. Dan is 2,10% bij een ECB rente van 2,25% best prima voor NLse begrippen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
RobertMe schreef op maandag 28 april 2025 @ 10:31:
[...]

Bij nu opnemen zit je dan dus nog ~2,5 maand met de lagere rente...
Daarom begrijp ik de klanten van Tijdslotsparen niet, De Rabobank begrijp ik dan weer wel ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 01:07
W1ck1e schreef op maandag 28 april 2025 @ 11:01:
[...]

Daarom begrijp ik de klanten van Tijdslotsparen niet, De Rabobank begrijp ik dan weer wel ;)
Inderdaad, het is gewoon een termijndeposito met variabele rente. Jij zit eraan vast, zij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:23
Bar_en_boos schreef op zondag 27 april 2025 @ 10:33:
Dat is wel gloednieuw dan. Mijn aanmelding is van 27 maart, en ik moet nog gewoon per email/post kopie legitimatie en bewijs inschrijving toesturen.

Wel goed om te zien dat ze eindelijk overgaan op modernere methodes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 19:45
Ik heb een rekening bij Raisin Bank. Ik wil nu per maand inleggen waarschijnlijk in Zweden bij TF Bank. Ik krijg hier 2.28% rendement €1 op jaarbasis. Nu is mijn vraag, wordt mijn geld omgezet in Zweedse Kroon? Er is Geen bronbelasting en is alles onder de garantie van EU?

Mogen ze bij Spaarrekening de rente steeds aanpassen? Bij Deposito Sparen is dit 2,62% voor 2 jaar bij Inbank Estland eveneens geen bronbelasting. Bij Deposito Sparen mogen ze de rentes tussentijd niet meer aanpassen?

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
Van der Berg schreef op maandag 28 april 2025 @ 14:06:
... Bij Deposito Sparen mogen ze de rentes tussentijd niet meer aanpassen?
Bij deposito sparen staat de rente voor de hele periode vast. De rente kan dus bij lopende deposito's niet gewijzigd worden. Bij andere spaarvormen kan dat wel, maar volgens mij niet met terugwerkende kracht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Van der Berg schreef op maandag 28 april 2025 @ 14:06:
Nu is mijn vraag, wordt mijn geld omgezet in Zweedse Kroon?
Nee, je saldo is in Euro en dat is waar het contractueel om gaat tussen jou en de bank. Wat de bank achter de schermen doet met je geld is voor jou als spaarder in principe niet relevant (eventuele ethische bezwaren buiten beschouwing gelaten).

Bij Zweedse banken is de limiet van het Zweedse depositogarantiestelsel weliswaar uitgedrukt in SEK, maar ook dat maakt niet uit, het maximale saldo via Raisin ligt onder die limiet en je krijgt bij een aanspraak op het garantiestelsel uitbetaald in dezelfde valuta als die van de rekening, dus in Euro.
Er is Geen bronbelasting en is alles onder de garantie van EU?
Dat kan Raisin je vertellen. Als er geen sprake is van bronbelasting dan staat dat duidelijk aangegeven.

Voor alle banken aangesloten bij Raisin geldt het depositogarantiestelsel van het land van de betreffende bank.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
Zr40 schreef op maandag 28 april 2025 @ 14:24:
[...]

...
Bij Zweedse banken is de limiet van het Zweedse depositogarantiestelsel weliswaar uitgedrukt in SEK, maar ook dat maakt niet uit, het maximale saldo via Raisin ligt onder die limiet en je krijgt bij een aanspraak op het garantiestelsel uitbetaald in dezelfde valuta als die van de rekening, dus in Euro.
...
Hmm, lees dit bericht van @RobertMe. Bij een faillisement en een zeer lage koers van de zweedse eenheid kan het wel zo zijn dat je tegen de grens daarvan/in loopt en dus niet jouw volledige euro saldo terug krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
W1ck1e schreef op maandag 28 april 2025 @ 14:32:
[...]

Hmm, lees dit bericht van @RobertMe. Bij een faillisement en een zeer lage koers van de zweedse eenheid kan het wel zo zijn dat je tegen de grens daarvan/in loopt en dus niet jouw volledige euro saldo terug krijgt.
Bij Raisin is die limiet zo laag (€85.000) dat het risico daarop zeer klein is, dit in tegenstelling tot een rekening bij Klarna zelf waar er geen limiet is voor zo ver ik kan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Novax schreef op maandag 28 april 2025 @ 14:41:
[...]

...dit in tegenstelling tot een rekening bij Klarna zelf waar er geen limiet is voor zo ver ik kan zien.
Zo'n limiet kan je natuurlijk zelf ook aanhouden indien de bank dat niet afdwingt. Daarnaast is het sowieso al een boel geld waar menig Nederlands spaarder alleen nog maar van droomt, dus dat is ook al een limiet.

[ Voor 3% gewijzigd door W1ck1e op 28-04-2025 14:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 19:34
W1ck1e schreef op maandag 28 april 2025 @ 14:47:
[...]
Daarnaast is het sowieso al een boel geld waar menig Nederlands spaarder alleen nog maar van droomt, dus dat is ook al een limiet.
Die reden vind ik eerlijk gezegd niet relevant. Ik ben van mening dat menig Nederlander zo'n bedrag bij elkaar kan sparen als zij stoppen met roken, drinken en nog een tal van zaken waar iedere maand een hoop (zinloos) geld heen gaat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:23
Zojuist een mail van Raisin. Dit deposito met 4% rente zou in november van dit jaar aflopen...

Namens Orange Bank informeren wij u dat uw termijndeposito vanwege een wijziging in de strategie van de bank vroegtijdig wordt beëindigd. Bij de uitbetaling op 13 mei 2025 wordt de rente voor de volledige looptijd berekend en samen met de originele inleg uitgekeerd. U loopt dus geen rente-inkomsten mis.

Nu nieuwe spaarrekening(en) aanvragen >

Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd,

Uw Raisin team

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• W1ck1e
rowicom schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 10:39:
Zojuist een mail van Raisin. Dit deposito met 4% rente zou in november van dit jaar aflopen...

Namens Orange Bank informeren wij u dat uw termijndeposito vanwege een wijziging in de strategie van de bank vroegtijdig wordt beëindigd. Bij de uitbetaling op 13 mei 2025 wordt de rente voor de volledige looptijd berekend en samen met de originele inleg uitgekeerd. U loopt dus geen rente-inkomsten mis.

Uw Raisin team
Dit vind ik wel heel erg netjes. Pluimpje voor Orange Bank !

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
rowicom schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 10:39:

Uw Raisin team
Ik vroeg me al af wat ze met nog langlopende deposito's gingen doen. Wel netjes opgelost.

Zo zie je maar, je zou destijds er bewust voor hebben kunnen kiezen om geen lange deposito's bij Orange Bank te openen omdat je wist dat ze ermee op zouden houden. Maar uiteindelijk blijk je juist een voordeel te hebben :)

[ Voor 13% gewijzigd door Novax op 29-04-2025 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
W1ck1e schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 10:44:
[...]

Dit vind ik wel heel erg netjes. Pluimpje voor Orange Bank !
Netjes dat ze zich aan hun eigen voorwaarden houden? Lijkt mij namelijk niet meer dan normaal dat als je dit overeen komt (middels de AV) dat je het ook na komt. En volgens mij zijn er vele banken die dit als dusdanig hebben opgenomen. Dat als de bank besluit te beëindigen zonder reden (lees: niet omdat jij als klant tegen de voorwaarden in gaat of whatever) dat ze de rente over de volledige periode uitbetalen. Zou anders ook mooie situaties kunnen opleveren dat jij leuk een langlopend deposito afsluit met een hoge rente en de bank een week voor einde ineens opzegt en komt aanzetten met "in AV staat dat je geen rente krijgt". En de bank dus wel jaren lang heeft lopen cashen over jou geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
RobertMe schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 13:02:
[...]

Netjes dat ze zich aan hun eigen voorwaarden houden? Lijkt mij namelijk niet meer dan normaal dat als je dit overeen komt (middels de AV) dat je het ook na komt. En volgens mij zijn er vele banken die dit als dusdanig hebben opgenomen. Dat als de bank besluit te beëindigen zonder reden (lees: niet omdat jij als klant tegen de voorwaarden in gaat of whatever) dat ze de rente over de volledige periode uitbetalen. Zou anders ook mooie situaties kunnen opleveren dat jij leuk een langlopend deposito afsluit met een hoge rente en de bank een week voor einde ineens opzegt en komt aanzetten met "in AV staat dat je geen rente krijgt". En de bank dus wel jaren lang heeft lopen cashen over jouw geld.
Dat zijn de voorwaarden netjes. Ik ken ze niet, ik ben geen klant. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
W1ck1e schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 13:10:
[...]

Dat zijn de voorwaarden netjes. Ik ken ze niet, ik ben geen klant. ;)
Nouja, volgens mij zijn ze er lang niet de enige in. Als de bank eenzijdig besluit om het deposito te beëindigen kan het ook bijna niet anders als "je krijgt wel de volledige rente". Anders kan de bank gewoon doodleuk het deposito beëindigen als ze daar zin in hebben en wordt je als klant gen***d. Want als ze bv 4% rente geven en vervolgens krijgen ze als bank nog maar 1% kunnen ze anders gewoon tegen alle klanten zeggen "hier is jullie geld en succes ermee" en kost het ze niks, of alleen de opgebouwde rente. En in zo'n situatie zul je als klant natuurlijk niet meer zo'n rente vinden. Dus zou de bank hun probleem op de klant afschuiven. En nouja, dat is natuurlijk niet waarvoor een deposito bedoeld is. Dat de bank als het hun uit komt nog steeds relatief gunstig kan beëindigen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
RobertMe schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 13:28:
[...]

Nouja, volgens mij zijn ze er lang niet de enige in. Als de bank eenzijdig besluit om het deposito te beëindigen kan het ook bijna niet anders als "je krijgt wel de volledige rente". Anders kan de bank gewoon doodleuk het deposito beëindigen als ze daar zin in hebben en wordt je als klant gen***d. Want als ze bv 4% rente geven en vervolgens krijgen ze als bank nog maar 1% kunnen ze anders gewoon tegen alle klanten zeggen "hier is jullie geld en succes ermee" en kost het ze niks, of alleen de opgebouwde rente. En in zo'n situatie zul je als klant natuurlijk niet meer zo'n rente vinden. Dus zou de bank hun probleem op de klant afschuiven. En nouja, dat is natuurlijk niet waarvoor een deposito bedoeld is. Dat de bank als het hun uit komt nog steeds relatief gunstig kan beëindigen.
Ik zou verwachten dat je het afgesproken rentepercentage krijgt tot het moment van beindiging door de bank. Vergeleken daarmee vind ik de oplossing netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
W1ck1e schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 13:39:
[...]

Ik zou verwachten dat je het afgesproken rentepercentage krijgt tot het moment van beindiging door de bank. Vergeleken daarmee vind ik de oplossing netjes.
Nee, want dat zou dan precies de wanprestatie zijn die @RobertMe beschrijft... ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coffeeroam
RobertMe schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 13:28:
[...]

Dat is wel zo'n beetje de situatie als een bank failliet gaat. De lopende deposito's worden ontbonden en je krijgt alleen rente tot de dag van uitkering vanwege het depositogarantiestelsel (die dan ook vrij plotseling komt). Vervolgens kun je op zoek naar andere depositorekeningen voor de resterende tijd, die dan om 2 redenen lager zijn (dalende rente, kortere looptijd).

Dan beter deze situatie zoals bij Orange bank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
rowicom schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 13:50:
[...]

Nee, want dat zou dan precies de wanprestatie zijn die @RobertMe beschrijft... ;)
Ik ben dan ook iemand anders dan @RobertMe ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
W1ck1e schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 13:56:
[...]

Ik ben dan ook iemand anders dan @RobertMe ;)
Dus jij zou het prima vinden als je een deposito afsluit tegen 4% rente. Vervolgens de rente op de geldmarkt (/ECB rente) daalt, de bank zoiets heeft van "die 4% moeten we van af" en ze je gewoon het geld + 4% rente t/m datum van beëindiging geven? En de bank daarmee dus de afgemaakte afspraken (en verwachtingen v.w.b. "4% rente voor X periode") niet na komt.
Effectief wordt het dan gewoon een variabele spaarrekening waarbij de bank gewoon de boel annuleert als ze de afgesproken rente niet meer kunnen/willen geven.

@Coffeeroam een bank die failliet gaat is natuurlijk een andere situatie ;) En ook niet iets waar een bank voor kiest. En ja, Orange Bank en de overname is natuurlijk ook een bijzondere situatie. Maar de nieuwe eigenaar wist wel waar ze aan begonnen en IIRC zijn ze ook na de overname nog een tijd op Raisin beschikbaar geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroteVoet459
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:11
Let op - er komt weer een feest-/bankdag aan.
Waarschuwing op de Raisin site:
Geen betalingsverkeer op 1 mei

Op de Dag van de Arbeid (1 mei) verwerkt de Duitse centrale bank (Bundesbank) geen betalingen.

Betalingen worden de eerstvolgende werkdag verwerkt. De uitvoering van transacties kan dus iets langer dan gebruikelijk in beslag nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
RobertMe schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 14:33:
[...]

Dus jij zou het prima vinden als je een deposito afsluit tegen 4% rente. Vervolgens de rente op de geldmarkt (/ECB rente) daalt, de bank zoiets heeft van "die 4% moeten we van af" en ze je gewoon het geld + 4% rente t/m datum van beëindiging geven? En de bank daarmee dus de afgemaakte afspraken (en verwachtingen v.w.b. "4% rente voor X periode") niet na komt.
Effectief wordr het dan gewoon een variabele spaarrekening waarbij de bank gewoon de boel annuleert als ze de afgesproken rente niet meer kunnen/willen geven.

@Coffeeroam een bank die failliet gaat is natuurlijk een andere situatie ;) En ook niet iets waar een bank voor kiest. En ja, Orange Bank en de overname is natuurlijk ook een bijzondere situatie. Maar de nieuwe eigenaar wist wel waar ze aan begonnen en IIRC zijn ze ook na de overname nog ern tijd op Raisin beschikbaar geweest.
Neen, als dat terugkomende praktijk zou zijn van een bank of banken, dan zou ik dat niet prima vinden. Maar gelukkig heb ik dat nog niet meegemaakt (of over gelezen) in de tijd dat ik deposito's heb (gehad). Volgens mij is deze situatie bij Orange Bank dan ook incidenteel of bijzonder. Zoals jij ook al schrijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
GroteVoet459 schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 14:37:
Let op - er komt weer een feest-/bankdag aan.
Waarschuwing op de Rasin site:

[...]
Crap. Ik heb een deposito dat donderdag af loopt. Dat gaat dus waarschijnlijk een weekend rente kosten. Uitbetaling zal dan wel pas vrijdag rond de middag of zelfs nog later (of helemaal niet) zijn. En dus lastig overboeken binnen Raisin en ook lastig(er) op te nemen naar de grootbank. In dat laatste geval kan het op zijn minst het weekend bij de grootbank op de spaarrekening door brengen. Of via IP naar een van de andere spaarbanken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroteVoet459
Novax schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 15:34:
...
Ook de tweede hoogste Collector gaat per 27 Maart van 2,35% naar 2,25%.
Per 02-mei gaat Collector (via Raisin) van 2,25% naar 2,20% (-0,05%)
Novax schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 08:38:
Opvallend, TF Bank bij Raisin verhoogt voor de verandering de rente van de spaarrekening met een paar procentpuntjes van 2,25% naar 2,28% (2,30% effectief). ...
Per 05-mei gaat TF Bank (via Raisin) van 2,28 naar 2,25% (-0,03%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
RobertMe schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 14:33:
[...]

Effectief wordt het dan gewoon een variabele spaarrekening waarbij de bank gewoon de boel annuleert als ze de afgesproken rente niet meer kunnen/willen geven.
.
[/quote]
Inderdaad. Het is dus helemaal geen fideel gedrag van Orange. Dit is gewoon wat we contractueel hebben afgesproken. Andersom zouden ze mij er ook gewoon aan gehouden hebben. @W1ck1e

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• GroteVoet459
Zojuist ontvangen:
Later dit jaar wijzigen wij onze naam: Credit Europe Bank wordt Nexent Bank!
Voor jou als klant verandert er niets: jouw bankrekening(en) en de manier waarop we je van dienst zijn, blijven hetzelfde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magreet1
  • Registratie: December 2018
Hopelijk weer een kans om aan een ‘nieuwe klant actie’ mee te doen… 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 02:33
Ik probeer mijn saldo van Consorsbank 1-1-2024 te vinden maar is me nog niet gelukt. Ook niet met hulp van AI. Is er iemand die weet hoe het kan?

Update: gevonden :)

[ Voor 7% gewijzigd door Pistachenootje op 30-04-2025 10:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sander12
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 16:35
Nibc actie met 25 bonus bol.com even minder dan een week 10.000 er op gezet en gelijk weer op 15 april eraf gehaald. 15% 'rente'.

Ze hadden de bon wel naar een oud emailadres gestuurd. Met een en/of rekening heb je 2 inloggen. Maar die uit 2008 was ik al lang vergeten. Dat bleek de hoofdrekeninghouder te zijn. Ook weer nuttige reminder om de administratie op orde te brengen. Werd keurig gebeld en alles is in orde gemaakt.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• RobertMe
Pistachenootje schreef op woensdag 30 april 2025 @ 10:08:
Ik probeer mijn saldo van Consorsbank 1-1-2024 te vinden maar is me nog niet gelukt. Ook niet met hulp van AI. Is er iemand die weet hoe het kan?

Update: gevonden :)
Als het zo moeilijk te vinden is is het wellicht ook handig als je het antwoord hier deelt voor anderen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
RobertMe schreef op woensdag 30 april 2025 @ 10:47:
[...]

Als het zo moeilijk te vinden is is het wellicht ook handig als je het antwoord hier deelt voor anderen? ;)
Inderdaad, dat dacht ik ook, maar ik weet het ook niet precies. Ergens in het archief het saldo kunnen vinden.

Trouwens wel een nadeel van zoveel verschillende bankrekeningen: ik was totaal vergeten dat er nog een paar k op die rekening stond :+ Kreeg ik wel mooi 1% over _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Pistachenootje schreef op woensdag 30 april 2025 @ 11:03:
...

Trouwens wel een nadeel van zoveel verschillende bankrekeningen: ik was totaal vergeten dat er nog een paar k op die rekening stond :+ Kreeg ik wel mooi 1% over _/-\o_
Ach, in 1999 stond al mijn "spaargeld" op de betaalrekening bij ING. Was wel meer dan mijn jaarinkomen indertijd als ik mij niet vergis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
Buitenlandse bronbelasting moet op 0 ingevuld worden voor Consors en TradeRepublic?

Lijkt me wel maar kan geen kwaad om te checken dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-05 17:12
W1ck1e schreef op woensdag 30 april 2025 @ 11:08:
[...]

Ach, in 1999 stond al mijn "spaargeld" op de betaalrekening bij ING. Was wel meer dan mijn jaarinkomen indertijd als ik mij niet vergis.
Dan heb je een hoop waarde zien verdampen, de koopkracht daarvan zou nu ongeveer nog maar de helft zijn :-p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harbo
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Pistachenootje schreef op woensdag 30 april 2025 @ 11:49:
Buitenlandse bronbelasting moet op 0 ingevuld worden voor Consors en TradeRepublic?

Lijkt me wel maar kan geen kwaad om te checken dacht ik.
Ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harbo
  • Niet online
Novax schreef op maandag 28 april 2025 @ 09:11:
[...]

Moet nog wat langer wachten. Maar voor nieuwe klanten in Italië zelf heeft Banca Progetto nu een actie van 3% tot het einde van het jaar dus (zoals ook in dat artikel staat) gaan de bank activiteiten voor consumenten gewoon door.
Op 28 April had ik bij Progetto 2x deposito's die verlopen waren. Volgende dag beide netjes incl. rente uitbetaald. Wat dat betreft gaat daar alles blijkbaar (nog) normaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GroteVoet459
GroteVoet459 schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 10:59:
Anadolu heeft vandaag de rentes verlaagd:
...
En vandaag (01-Mei) verlaagd Anadolu ze weer:

Alfa Rente Direct Spaarrekening / Alfa Spaarrekening - 1,95% (-0,20%)
Alfa Slimmer Sparen - 2,00% (-0,20%)

Deposito's:
1 jaar: 2,50% => 2,35% (-0,15%)
1,5 jaar: 2,50% => 2,35% (-0,15%)
2 jaar: 2,60% => 2,45% (-0,15%)
3 jaar: 2,70% => 2,50% (-0,20%)
4 t/m 8 jaar: 2,70% => 2,60% (-0,10%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
GroteVoet459 schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 19:55:
[...]
Nieuwe verlaging bij InBank (via Rain) per 17-Mar: 2,20% (-0,18%)
[...]
Per 29-Apr is InBank (via Raisin) al naar 2,00% gegaan (-0,20%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
GroteVoet459 schreef op maandag 14 april 2025 @ 20:28:
Ik zie net op Biallo dat Consors per vandaag de rente voor de nieuwe klanten aanbieding verlaagd heeft naar 2,95% (-0,10%).
Per 29-Apr is de aanbieding bij Consors verder gezakt naar 2,80% (-0,15%) - nog steeds voor 3 maanden en 1,00% vervolgrente.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harbo
  • Niet online
@GroteVoet459 : Mijn spaarstrategie is nu volledig gericht naar de "nieuwe" klant acties en kortlopende deposito's (3x maanden). Deze leveren overal nog steeds >= 3% op een na (Advanzia) maar daar is ook 2,73% te halen. Dit heeft geen garantie voor de rest van dit jaar (Juni - December) maar ik denk gemiddeld rond 2,5% voor die periode realistisch te halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroteVoet459
Harbo schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 15:12:
@GroteVoet459 : Mijn spaarstrategie is nu volledig gericht naar de "nieuwe" klant acties en kortlopende deposito's (3x maanden). Deze leveren overal nog steeds >= 3% op een na (Advanzia) ...
Als je nu moet overstappen na afloop van de intro/deposito periode is die 3,00% nergens meer - 2,80% is de hoogste intro (Consors & Garanti). 3-maanden deposito's komen niet boven de 2,40% uit - daar zit je met 1 jaar tegen 2,65% wel zo aan de max, of anders 2,80% voor 3 of 4 jaar maar dat wordt voor de meesten al te lang.

In Duitsland zijn er ook nog maar 2 (waar wij als NL/BE-ers niets aan hebben): 3,50% voor 2 maanden bij Bank of Scotland (actie open tot 13-Mei) en 3,00% voor 3 maanden bij Credit Europe DE.

[ Voor 12% gewijzigd door GroteVoet459 op 02-05-2025 12:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Harbo
  • Niet online
@GroteVoet459 : "3-maanden deposito's komen niet boven de 2,40% uit" - Ik heb beide afgesloten (nu kan nog) tegen 3,1 % (nu 3%) en 3,05% bij FIM resp. FCM bank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
Harbo schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 17:31:
@GroteVoet459 : "3-maanden deposito's komen niet boven de 2,40% uit" - Ik heb beide afgesloten (nu kan nog) tegen 3,1 % (nu 3%) en 3,05% bij FIM resp. FCM bank.
Die staan inderdaad niet in de meeste vergelijkings-sites.

Het is handig om in dit forum (vooral voor anderen) bij deze beide aan te geven via welke site je ze geopend hebt, want er zitten grote verschillen in de rentes die je krijgt via .com.mt / .de / .xx (eventuele andere landen) en zelfs via Raisin/Weltsparen.

Easisave (=FIM Bank): https://www.easisave.com/en/home

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Harbo
  • Niet online
FCM gisteren geopend 3x maanden tegen 3,08% nu zie ik (vanaf vandaag dus) 2,58%. Mijn excuses.

Link : https://www.fcmbank.com.mt/personal-fixed-term-deposit/

FIM is idd Easisave. Deze is van 3,10 % naar 3,00 % gegaan.

Link : https://www.easisave.com/en/home

Easisave is mijn aanrader. Heeft instant payment en deposito open je zelf bij voldoende saldo. FCM geeft vaak netwerk error maar bij 2de poging kan ik wel inloggen. Deposito openen hier via SM (secure message) als jij een keer ingelogd bent. Beide hebben 2FA : Easisave via authenticator (MS of Google) en FCM via SMS. Helpdesk reageert dezelfde dag via email. Men krijgt bij beide banken een persoon aangewezen Openen van Easisave is ingewikkeld (papierwerk per post) en FCM volledig online. Bij FCM vragen ze E 50 storting bij openen (min saldo).

[ Voor 50% gewijzigd door Harbo op 01-05-2025 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wlmpie
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02:40
Ik kan op de website van easisave hun terms and conditions niet vinden. Alleen die voor het gebruik van de website. Wie heeft een account en kan even kijken of ik als bewindvoerder een rekening mag openen voor mijn vader met dementie.

Bewindvoering = "guardianship"
Bewindvoerder krijgt "power of attorney"
Kortom staat ergens dat de rekeninghouder "legally competent" moet zijn?

Bij advanzia en raisin liep ik hierop stuk, maar bijvoorbeeld argenta.nl ( eigenlijk Belgisch) heeft hier uitstekende procedures voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harbo
  • Niet online
@wlmpie Kwestie van vraag stelen aan : helpdesk@fimbank.com

Wat info hier. M.b.t account type : single of joint

Hier

Je vraag is echter zeer specifiek.

[ Voor 72% gewijzigd door Harbo op 01-05-2025 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moke11
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 19:13
wlmpie schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 22:04:

Bij advanzia en raisin liep ik hierop stuk, maar bijvoorbeeld argenta.nl ( eigenlijk Belgisch) heeft hier uitstekende procedures voor.
Argenta is een vreemde eend in de bijt. Je valt onder Belgisch DGS maar omdat ze een bijkantoor in Nederland hebben val je onder Nederlands recht( staat expliciet in hun voorwaarden).Bij erfrecht kwesties dus ook en je hebt dan niet te maken met Belgische belasting/erfrecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Moke11 schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 22:45:
[...]

Argenta is een vreemde eend in de bijt. Je valt onder Belgisch DGS maar omdat ze een bijkantoor in Nederland hebben val je onder Nederlands recht( staat expliciet in hun voorwaarden).Bij erfrecht kwesties dus ook en je hebt dan niet te maken met Belgische belasting/erfrecht.
Zelfde geldt ook half voor het DGS dan. De pot geld staat in Belgie, maar het contact is met het Nederlandse DGS, en het Nederlandse DGS doet het ook uitkeren (als in: het Nederlandse DGS krijgt een zak geld van het Belgische DGS, waarna het Nederlandse DGS de uitkering doet. Maar het Nederlandse DGS zal dus geen eigen middelen gebruiken voor de dekking).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moke11
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 19:13
Nee, Argenta valt volledig onder het Belgisch DGS. Heb hierover contact gehad met Belgisch ministerie en DNB. DNB regelt alleen de afhandeling om de taalbarriere te overbruggen die er zou kunnen zijn(Franstalig). Meer niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frapex
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:30

frapex

got r00t

Ik sta rood op mijn spaarrekening bij Satander Consumer Bank :o.

Dit is ontstaan doordat ik het gehele saldo, inclusief de opgebouwde rente (met valutadatum van de dag erna), op een Bankwerkdag na 17.00 uur over heb gemaakt. Volgens de Algemene Voorwaarden (1.13 Valutadatum) wordt de valutadatum in dat geval de volgende Bankwerkdag. Dit is echter niet gebeurd :F.

Uiteraard heb ik contact opgenomen met de Bank; ze hebben mijn melding doorgezet naar de technische dienst. In de tussentijd het saldo op de spaarrekening op nul euro gehouden :Y).

Nu, een maand later, is de onjuiste valutadatum nog steeds niet gecorrigeerd en sta ik dus rood _O-.

Tip: maak geld over na middernacht of heel vroeg in de ochtend, niet na 17.00 uur. Wel doen natuurlijk als je rood wil komen te staan of een dag aan rente wil mislopen :+.

Asus A7N8X-X, AMD XP2400+, 2.5GB Infineon+Samsung DDR333, Radeon x1600 Pro, 2x Fujitsu MAP3735NC 10Krpm SCSI 73GB, Seagate Medalist 17.2GB, LiteOn DVD 16x48x, LiteOn 48x12x48, Promise UDMA100/TX2, Adaptec 2110S Ultra3, 2x EIZO FlexScan (F931 & F930)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathijsv
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:04
GroteVoet459 schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 16:17:
[...]

Als je nu moet overstappen na afloop van de intro/deposito periode is die 3,00% nergens meer - 2,80% is de hoogste intro (Consors & Garanti). 3-maanden deposito's komen niet boven de 2,40% uit - daar zit je met 1 jaar tegen 2,65% wel zo aan de max, of anders 2,80% voor 3 of 4 jaar maar dat wordt voor de meesten al te lang.

In Duitsland zijn er ook nog maar 2 (waar wij als NL/BE-ers niets aan hebben): 3,50% voor 2 maanden bij Bank of Scotland en 3,00% voor 3 maanden bij Credit Europe DE.
Ik zie nu bij de Duitse Berliner Volksbank: Tagesgeld Konto (dat is dus een "gewone" spaarrekening, dus géén deposito) met promotierente 3,10% per jaar tot 31 augustus 2025, als je de rekening uiterlijk 31 mei opent. Ik weet niet zeker of ie ook door Nederlanders is te openen, maar in de online aanmelding kun je in ieder geval kiezen voor de Nederlandse nationaliteit. Wie probeert het?

https://www.berliner-volk...en/anlegen/tagesgeld.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpandroid
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 20:26
mathijsv schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 10:23:
[...]

Ik zie nu bij de Duitse Berliner Volksbank: Tagesgeld Konto (dat is dus een "gewone" spaarrekening, dus géén deposito) met promotierente 3,10% per jaar tot 31 augustus 2025, als je de rekening uiterlijk 31 mei opent. Ik weet niet zeker of ie ook door Nederlanders is te openen, maar in de online aanmelding kun je in ieder geval kiezen voor de Nederlandse nationaliteit. Wie probeert het?

https://www.berliner-volk...en/anlegen/tagesgeld.html
In de voorwaarden wordt niet gerept over een Duitse nationaliteit, woonadres of telefoonnummer. Dus in principe zou je hem moeten kunnen openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voltex
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 20:27
frapex schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 09:56:
Ik sta rood op mijn spaarrekening bij Satander Consumer Bank :o.

Dit is ontstaan doordat ik het gehele saldo, inclusief de opgebouwde rente (met valutadatum van de dag erna), op een Bankwerkdag na 17.00 uur over heb gemaakt. Volgens de Algemene Voorwaarden (1.13 Valutadatum) wordt de valutadatum in dat geval de volgende Bankwerkdag. Dit is echter niet gebeurd :F.

Uiteraard heb ik contact opgenomen met de Bank; ze hebben mijn melding doorgezet naar de technische dienst. In de tussentijd het saldo op de spaarrekening op nul euro gehouden :Y).

Nu, een maand later, is de onjuiste valutadatum nog steeds niet gecorrigeerd en sta ik dus rood _O-.

Tip: maak geld over na middernacht of heel vroeg in de ochtend, niet na 17.00 uur. Wel doen natuurlijk als je rood wil komen te staan of een dag aan rente wil mislopen :+.
Naar welke spaarbank ben je overgestapt als ik mag vragen? Zit zelf ook nog bij Santander.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:36
mpandroid schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 11:07:
[...]

In de voorwaarden wordt niet gerept over een Duitse nationaliteit, woonadres of telefoonnummer. Dus in principe zou je hem moeten kunnen openen.
Je loopt vast tijdens de aanvraag op het niet hebben van een Duits woonadres en telefoonnummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harbo
  • Niet online
@mathijsv Verder dan de postcode kom ik niet. Ook als ik aangeef dat ik in Nederland woon.

"Indien u in het buitenland woont, selecteer dan eerst uw land van verblijf, anders is het mogelijk dat de postcode niet correct wordt ingevuld."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frapex
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:30

frapex

got r00t

Voltex schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 11:10:
[...]

Naar welke spaarbank ben je overgestapt als ik mag vragen? Zit zelf ook nog bij Santander.
Ik heb het opgenomen spaarsaldo in een 2-jarig termijndeposito gestopt bij de aanbieder met de hoogste rente. Dit in verband met de verwachte renteverlagingen.

[ Voor 7% gewijzigd door frapex op 02-05-2025 19:17 ]

Asus A7N8X-X, AMD XP2400+, 2.5GB Infineon+Samsung DDR333, Radeon x1600 Pro, 2x Fujitsu MAP3735NC 10Krpm SCSI 73GB, Seagate Medalist 17.2GB, LiteOn DVD 16x48x, LiteOn 48x12x48, Promise UDMA100/TX2, Adaptec 2110S Ultra3, 2x EIZO FlexScan (F931 & F930)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
Harbo schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 11:13:
@mathijsv Verder dan de postcode kom ik niet. Ook als ik aangeef dat ik in Nederland woon.

"Indien u in het buitenland woont, selecteer dan eerst uw land van verblijf, anders is het mogelijk dat de postcode niet correct wordt ingevuld."
Ik heb wel kunnen invullen in welk land ik geboren ben, maar een scherm met het "Wohnsitzland" heb ik nog niet kunnen bereiken. Formulier om een vraag te stellen kan ook niet vanwege de postcode. Dan maar een mail naar "service@berliner-volksbank.de" gestuurd. Wordt vervolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeeroam
W1ck1e schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 11:54:
[...]

Ik heb wel kunnen invullen in welk land ik geboren ben, maar een scherm met het "Wohnsitzland" heb ik nog niet kunnen bereiken. Formulier om een vraag te stellen kan ook niet vanwege de postcode. Dan maar een mail naar "service@berliner-volksbank.de" gestuurd. Wordt vervolgd.
Formulier loopt inderdaad vast op "Adress- und Kontaktdaten". Ze suggereren wel dat je een buitenlands adres (en telefoonnummer) kunt opgeven, maar er is geen invulhokje voor het land.

Ben benieuwd naar het antwoord op jouw mail.

De voorwaarden zeggen niets over beperkingen wat betreft woonadres.
https://www.berliner-volk...ationsblatt-tagesgeld.pdf

[ Voor 16% gewijzigd door Coffeeroam op 02-05-2025 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harbo
  • Niet online
Vraagje over het openen van Volkswagen bank spaarrekening. Waarom willen ze per se een machtiging ook als ik zeg (optie) dat ik maandelijks niet wilt bedragen sparen? Zonder dit vinkje komt men niet verder.

"Es handelt sich um eine Zahlungsvereinbarung, die ordnungsgemäß abgeschlossen werden muss."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coffeeroam
Harbo schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 14:52:
Vraagje over het openen van Volkswagen bank spaarrekening. Waarom willen ze per se een machtiging ook als ik zeg (optie) dat ik maandelijks niet wilt bedragen sparen? Zonder dit vinkje komt men niet verder.

"Es handelt sich um eine Zahlungsvereinbarung, die ordnungsgemäß abgeschlossen werden muss."
Dat gaat over het heen en weer boeken naar een bijbehorend deposito, dacht ik.
Ik heb dat pas voorgeschoteld gekregen toen ik een deposito ging openen. Eerder niet.
Misschien dat ze het nu bij voorbaat willen doen, zodat het later makkelijker is om iets op een deposito te zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Harbo schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 14:52:

Niet aankruisen dus. Een logicafout in het formulier. Ik verwacht dat ze een klacht hierover niet zullen oplossen.

Ik heb deze bank al langer geleden afgeschreven. Ze maken het met hun eigen regeltjes die een Duitse ambtenarij doet verbleken bijkans onmogelijk om een rekening te openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeeroam
mrmrmr schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 17:55:
[...]

Niet aankruisen dus. Een logicafout in het formulier. Ik verwacht dat ze een klacht hierover niet zullen oplossen.

Ik heb deze bank al langer geleden afgeschreven. Ze maken het met hun eigen regeltjes die een Duitse ambtenarij doet verbleken bijkans onmogelijk om een rekening te openen.
Je moet er inderdaad even doorheen willen gaan, maar als het eenmaal loopt is het wel een soepel lopende rekening. Thans 6 maanden 2.6% voor nieuwe klanten, behalve de introductieperiode echter niet heel concurrerend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harbo
  • Niet online
@Coffeeroam Waarom willen ze machtiging hebben? Ze gaan van zich zelf geen geld afschrijven toch? Automatisch sparen is niet de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_C_W
  • Registratie: December 2020
  • Niet online
De Rabobank gaat de meeste spaarrentes per 14 mei ook verlagen met 0,20%, maar ze hebben er nog geen persbericht over verstuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
J_C_W schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 19:15:
De Rabobank gaat de meeste spaarrentes per 14 mei ook verlagen met 0,20%, maar ze hebben er nog geen persbericht over verstuurd.
Is hier 1 of 2 weken terug al voorbij gekomen. En zelf heb ik afgelopen week een bericht in de app ontvangen.

En een persbericht lijkt mij dan ook een beetje overdreven? :p Als klant moet je verplicht periodiek inloggen en het is als bericht in de medegedeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_C_W
  • Registratie: December 2020
  • Niet online
RobertMe schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 19:41:
[...]

Is hier 1 of 2 weken terug al voorbij gekomen. En zelf heb ik afgelopen week een bericht in de app ontvangen.

En een persbericht lijkt mij dan ook een beetje overdreven? :p Als klant moet je verplicht periodiek inloggen en het is als bericht in de medegedeeld.
Excuus, ik zie dat het hier maandag gepost is. Ik kreeg pas donderdag bericht van Rabobank en zag het nog niet in het nieuws, zoals wel bij ING en ABN Amro gebeurde.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• GroteVoet459
Top 15 Vrij Opneembaar op dit moment (inclusief aangekondigde wijzigingen):
Consorsbank (3 mnd) — 2,80% / 1,00%
Garanti Nieuwe Spaarder (3 mnd) — 2.80% / 1,75%
Credit Europe Welkom (3 mnd) — 2.75% / 1,50%
OpenBank Welkom (6 mnd) — 2.75% / 2,20%
Advanzia (3 mnd) — 2.70% / 2,12%
VWFS / Volkswagen Bank (6 mnd) — 2.60% / 1,10%
bunq Mass Interest — 2.51% (op saldo dat meer is dan het hoogste in periode 01-Jul t/m 31-Dec)
Revolut Ultra — 2.50% (abo kost €50/mnd !)
Banca Progetto (via Raisin) — 2.40% (per 06-Mei) (4 dagen notificatie bij opname)
Klarna Flex — 2.40%
MeDirect — 2.30% (rente nu maandelijks i.p.v. per half jaar)
BigBank — 2.30%
Izola Bank (via Raisin) — 2.30% (openemen/storten alleen op donderdag)
FCM — 2,28% over totaal bij meer dan €50K / 1,58%
TF Bank (via Raisin) — 2.25% (per 05-Mei)

[ Voor 13% gewijzigd door GroteVoet459 op 04-05-2025 21:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harbo
  • Niet online
@GroteVoet459 FCM is verlaagd> 50 k is nu 2,28%

Link

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coffeeroam
Harbo schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 18:57:
@Coffeeroam Waarom willen ze machtiging hebben? Ze gaan van zich zelf geen geld afschrijven toch? Automatisch sparen is niet de bedoeling.
Voor de Tagesgeldkonto hoefde ik destijds geen machtiging te geven. Toen ik later een deposito wilde afsluiten (Festgeld) moest ik wel een soort machtiging afgeven, ik vermoed om het geld van de Tagesgeldkonto af te halen en in het deposito te zetten.
Ik vermoed dat ze die machtiging tegenwoordig alvast willen hebben nu, voor het geval je later een deposito wil gaan afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
GroteVoet459 schreef op zondag 4 mei 2025 @ 12:57:
...
bunq Mass Interest — 2.51% (op saldo dat meer is dan het hoogste in periode 01-Jul t/m 31-Dec)
...
TF Bank (via Raisin) — 2.25% (per 05-Mei)
Voor mensen die nog niet sparen bij bunq en dat wel overwegen is het wellicht aan te raden om nog even te wachten tot de volgende periode van 6 maanden. Dus pas serieus inleggen in juli 2025. En dan over dat saldo de Mass interest rente te ontvangen, indien nu nog geen saldo. Meer hierover in het "bunq" draadje.

Op de gedeelde 15de plaats staan wat mij betreft ook TR & Scalable. Beide 2,25% tot 50K.

Indien ik de juiste reactie krijg op een vraag aan Berliner Volksbank is er waarschijnlijk een nieuwe #1: 3,1% gegarandeerd t/m 31 aug 2025.

[ Voor 15% gewijzigd door W1ck1e op 04-05-2025 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
W1ck1e schreef op zondag 4 mei 2025 @ 13:56:
Op de gedeelde 15de plaats staan wat mij betreft ook TR & Scalable. Beide 2,25% tot 50K.
Santander Consumer Bank kan er ook bij met 2,25% (2,27% effectief)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 01:07
GroteVoet459 schreef op zondag 4 mei 2025 @ 12:57:
Banca Progetto (via Raisin) — 2.45% (4 dagen notificatie bij opname)
Gaat op 6 mei naar 2.4%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Novax schreef op zondag 4 mei 2025 @ 14:09:
[...]

Santander Consumer Bank kan er ook bij met 2,25% (2,27% effectief)
TR is effectief ook 2,2733%
Scalable echter maar 2,2691% (valt dus net af voor de gedeelde 15de plek)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroteVoet459
Er zullen altijd meerdere banken zijn me gelijke rentes, maar ik maak een Top 15, geen Top 17 of 18.
En dan gaat het plekje naar de bank die als laatste verlaagd / als eerste verhoogd heeft.

Ik maak ook geen verschil tussen effektieve en nominale rentes - de rente die in het overzicht staat is wat de bank zelf op hun site publiseert, om verwarring en discussie te voorkomen. Mocht er dan een andere bank beter zijn praten we over honderdsten of zelfs duizendsten van procenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
GroteVoet459 schreef op zondag 4 mei 2025 @ 21:18:
Er zullen altijd meerdere banken zijn me gelijke rentes, maar ik maak een Top 15, geen Top 17 of 18.
En dan gaat het plekje naar de bank die als laatste verlaagd / als eerste verhoogd heeft.

Ik maak ook geen verschil tussen effektieve en nominale rentes - de rente die in het overzicht staat is wat de bank zelf op hun site publiseert, om verwarring en discussie te voorkomen. Mocht er dan een andere bank beter zijn praten we over hondersten of zelfs duizendsten van procenten.
Eens, het is namelijk jouw lijstje, en jouw moeite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harbo
  • Niet online
Coffeeroam schreef op zondag 4 mei 2025 @ 13:56:
[...]

Voor de Tagesgeldkonto hoefde ik destijds geen machtiging te geven. Toen ik later een deposito wilde afsluiten (Festgeld) moest ik wel een soort machtiging afgeven, ik vermoed om het geld van de Tagesgeldkonto af te halen en in het deposito te zetten.
Ik vermoed dat ze die machtiging tegenwoordig alvast willen hebben nu, voor het geval je later een deposito wil gaan afsluiten.
Ze willen de machtiging voor de automatische incasso voor mijn Rabo rekening.Dit heeft niets te maken met hun interne rekeningen.
Pagina: 1 ... 138 139 Laatste

Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.

Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.

Trade Republic heeft zijn eigen topic.

We willen hier geen persoonlijke updates zien, dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.

Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling