Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 20:48
Datisraar schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 16:04:
[...]

Ach, met de pond durf ik het wel aan en wil ik wel voor gaan hoor om alsnog 4% rente te krijgen.
Dan heb je niet in November 2015 een deposito voor een jaar afgesloten. Koop je ponden voor 1,43 per stuk en krijg je een jaar later nog 1,12 euro voor je pond terug. Ruim 20% van je geld verdwenen door de verandering in de wisselkoersen. Is dat te veel in het verleden voor je? Drie jaar geleden was je ook binnen een half jaar 8% van de waarde kwijtgeraakt.

Om voor een procentje meer rente dat risico te nemen is een keus. Maar heeft toch heel wat meer risico's in zich dan de gemiddelde simpele spaarder in dit topic zal willen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Voor 100 euro krijg je nu ongeveer 100/1,18= 85 pond. 4% rente is 3,4 pond. In totaal 88 pond. Daar ga je weer euro's van kopen maar dan tegen een koers van 1,14= 88*1,14= 100,5 euro. 50 cent verdiend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
Moet het niet 1,04 * 118 / 114 zijn ?
Dus 1,07649, oftewel 7,6%

Duidelijk dat ik niet ga sparen in ponden ;)

[ Voor 10% gewijzigd door W1ck1e op 08-05-2025 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
W1ck1e schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 17:44:
[...]

Nee, zie mijn rekensom hierboven / onder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:37
W1ck1e schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 17:44:
[...]

Duidelijk dat ik niet ga sparen in ponden ;)
Nee, tenzij je 4% krijgt over het valuta verschil. In dit voorbeeld daalt het Pond, maar dat kan ook andersom zijn natuurlijk. De kans daarop lijkt mij niet zo heel groot gezien de algehele staat van de economie aldaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubbergrover1
wibblemoo schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 18:07:
[...]

Nee, tenzij je 4% krijgt over het valuta verschil. In dit voorbeeld daalt het Pond, maar dat kan ook andersom zijn natuurlijk. De kans daarop lijkt mij niet zo heel groot gezien de algehele staat van de economie aldaar.
Uiteraard is ook dat mogelijk. Maar als je een beetje kijkje naar hoe de Ponden fluctueren tegen de euros, zul je zien dat de kans groot is dat het koersverschil meer effect heeft op de waarde van je spaargeld dan de rente. Voor een defensieve spaarder niet heel erg aantrekkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21:59
Rubbergrover1 schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 18:12:
[...]

Uiteraard is ook dat mogelijk. Maar als je een beetje kijkje naar hoe de Ponden fluctueren tegen de euros, zul je zien dat de kans groot is dat het koersverschil meer effect heeft op de waarde van je spaargeld dan de rente. Voor een defensieve spaarder niet heel erg aantrekkelijk.
Niet helemaal mee eens, juist de defensieve spaarder is mogelijk beter uit om te spreiden over diverse valuta.
Maar dat de (beleids)rente in andere valuta hoger is doet er niet toe in dit geval, het gaat dan puur om de spreiding.
Voor die valuta kun je dan natuurlijk wel weer gaan zoeken naar de bank met de hoogste rente.
En waar je nog rekening mee wilt houden is de kosten voor valutaconversie en hoeveel de rente die je krijgt afwijkt van de beleidsrente van de desbetreffende centrale bank.
Om maar iets te noemen; de beleidsrente in Turkije is om of nabij de 50% dacht ik, maar er is zover ik weet geen enkele bank voor ons die ook maar in de buurt hiervan komt qua spaarrente op een Lira rekening.
Daarintegen zijn er ook centrale banken die nog tegen de 0% zitten, zoals Japan die nu op 0,5% zou moeten staan.
Via Wise of Revolut open je eenvoudig een Japanse Yen rekening, waar je weliswaar helemaal geen rente op krijgt, maar puur voor diversificatie doeleinden niet een gek idee kan zijn.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GroteVoet459
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:33
Novax schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 12:07:
[...]

Izola met voorwaarden is nu helemaal verdwenen. (wellicht tijdelijk?)
Tnx - Da's dan gisteren of vandaag gebeurd. We houden het rond de 15e nog even in de gaten.
JohanNL schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 17:04:
[...]
Mensen stappen (met hun geld) niet zo snel over van bank, daar maken ze gewoon gebruik van, echt elk ander commercieel bedrijf zou dit doen.
Mensen moeten ook niet overstappen, maar (een) extra gratis spaarrekening(en) met hogere rente openen en het niet directe paniek-deel van het spaargeld verplaatsen. Het spaarvolume bij de grootbanken moet naar beneden om ze te laten bewegen. Dat hele woord "överstappen" moet je gewoon niet gebruiken als je het hebt over sparen.
In buurlanden zoals Duitsland zijn die er wel en is (geloof ik?) de ING ook actief met een gratis rekening en hoge spaarrente.
ING.de doet momenteel maar 2,50% voor 4 maanden. Daarna kletter je direct terug naar 1,00%.

Door een paar van dat soort acties lijkt het dat het in DE allemaal veel beter is, maar bij de meeste banken daar is de spaarrente hopeloos laag. Sparkasse, Volksbank en de meeste kleine Raiffeisenbanken zitten onder de 1,00%. Kijk maar eens naar het gemiddelde-grafiekje hier.
We moeten gewoon een buitenlandse bank hier zien te krijgen die serieus een marktaandeel wil pakken in Nederland.
Openbank had een goede insteek, maar de uitwerking is helaas een heel stuk minder.
De ECB-rente is sturend voor de meeste banken en met Klarna, MeDirect, BigBank en FCM Bank krijg je nu al (nog?) een (niet-actie) rente die daar boven ligt. Daar zul je het mee moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16-05 18:07
In november 2024 was de UKP nog 1.21 euro, in maart 2025 1.15 en momenteel bijna 1.18. Ofwel: "het hangt er maar van af" of je wel of niet meer opbrengst hebt.

O ja, in 2014 was de UKP 1.44, dan komt de berekening weer heel anders uit ;)

Maar, dat heet dan niet meer sparen maar beleggen of valuta handel. En daar is een ander topic voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
JohanNL schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 18:49:
[...]

Niet helemaal mee eens, juist de defensieve spaarder is mogelijk beter uit om te spreiden over diverse valuta.
Maar dat de (beleids)rente in andere valuta hoger is doet er niet toe in dit geval, het gaat dan puur om de spreiding.
Dit moet je toch eens uitleggen. Wat is er precies defensief aan het sparen in ook andere valuta, tenzij je een nomade bent die de wereld over reist?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Novax
  • Registratie: November 2023
  • Niet online
GroteVoet459 schreef op maandag 21 april 2025 @ 21:47:
En per 23-Apr gaat EuroExtra (via Raisin) van 2,20% naar 1,95% (-0,25%)
EuroExtra is vandaag met 0,05%-punt gestegen naar 2%. Wellicht omdat ze net buiten het eerste lijstje van de spaarrekeningen bij de website van Raisin vielen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:44
/

[ Voor 99% gewijzigd door Valorian op 09-05-2025 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
wibblemoo schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 08:43:
[...]

Dit moet je toch eens uitleggen. Wat is er precies defensief aan het sparen in ook andere valuta, tenzij je een nomade bent die de wereld over reist?
De koopkracht van je euro's kan enorm dalen, terwijl andere valuta dat niet doen of veel minder.
Wellicht dat dit met de euro een non-issue lijkt te zijn, maar vraag mensen in bijvoorbeeld Turkije maar eens, die sparen & betalen in allerlei soorten valuta.
In plaats van dat je al je spaargeld in euro's doet en afhankelijk bent van wat er in dit continent gebeurt, kun je dit ook wat meer spreiden over andere valuta wereldwijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
JohanNL schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 10:26:
[...]

De koopkracht van je euro's kan enorm dalen, terwijl andere valuta dat niet doen of veel minder.
Wellicht dat dit met de euro een non-issue lijkt te zijn, maar vraag mensen in bijvoorbeeld Turkije maar eens, die sparen & betalen in allerlei soorten valuta.
In plaats van dat je al je spaargeld in euro's doet en afhankelijk bent van wat er in dit continent gebeurt, kun je dit ook wat meer spreiden over andere valuta wereldwijd.
Maar dan voeg je dus valuta-risico toe aan je strategie, om een heeeeel klein risico (als het over Euros gaat) af te dekken. Dat lijkt mij weinig defensief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
wibblemoo schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 11:55:
[...]

Maar dan voeg je dus valuta-risico toe aan je strategie, om een heeeeel klein risico (als het over Euros gaat) af te dekken. Dat lijkt mij weinig defensief.
Door ook wat andere valuta te bezitten verlaag je dat risico nog meer.
Valuta risico is ook maar afhankelijk van naar welke asset je het terugrekent.
Je zou beter de prijs van een boodschappenmandje, gemiddelde huizenprijs, liter benzine bij de pomp etc. kunnen pakken om een beter beeld te krijgen.
Tenminste, ik ga ervanuit dat het doel is uiteindelijk iets te doen met je geld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
JohanNL schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 14:43:
[...]

Je zou beter de prijs van een boodschappenmandje, gemiddelde huizenprijs, liter benzine bij de pomp etc. kunnen pakken om een beter beeld te krijgen.
Tenminste, ik ga ervanuit dat het doel is uiteindelijk iets te doen met je geld.
Maar vermoedelijk niet in elk land waar je valuta van aanhoudt. Dus terugrekenen naar euro's lijkt me logisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roadster112
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-05 16:39
Mailtje van bigbank net:

"Ter ere van Europadag ontvangt u tijdelijk een extra 0,15% rente op een nieuwe termijndeposito met een looptijd van 6 maanden – goed voor een totale rente van 2,55%. Dit aanbod wordt automatisch toegepast bij het openen van een 6-maanden termijndeposito en is geldig tot en met 16 mei 2025."

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• wibblemoo
JohanNL schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 14:43:
[...]

Ja leuk dat je euro in Bangladesh meer oplevert, of je Yen in the VS, maar wat heb je daaraan als je in Nederland bij de Jumbo staat? Ik zie niet welk reëel risico je verlaagt met sparen in andere valuta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
wibblemoo schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 16:08:
[...]

Ik zie niet welk reëel risico je verlaagt met sparen in andere valuta.
Dat is duidelijk en ik zou niet weten hoe ik het nog anders moet uitleggen ;)
Maar het is hier al eerder besproken en wellicht kan een AI assistent het beter voor je formuleren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroteVoet459
GroteVoet459 schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 17:38:
Volkswagen Bank (VWFS) heeft per vandaag hun nieuwe klantenaanbieding verlaagd naar 2,60% (-0,50%). Nog steeds voor 6 maanden en met de vervolgrente van 1,30%.
Volkswagen Bank (VWFS) is per 07-Mei terug gevallen naar 2,40% (-0,20%).
De vervolgrente was per 25-Feb al terug naar 1,10% (-0,20%).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
GroteVoet459 schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 16:17:
[...]
In Duitsland zijn er ook ... 3,00% voor 3 maanden bij Credit Europe DE.
Credit Europe DE is 07-Mei ook gezakt naar 2,75% met 1,25% vervolgrente (was 1,50%).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 06:42
*knip* geen AI antwoorden

[ Voor 97% gewijzigd door Zr40 op 10-05-2025 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Pistachenootje schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 22:38:
[...]

In most cases, it makes more sense to diversify investments globally (e.g., ETFs), which gives indirect currency diversification without directly holding foreign cash.
Uiteraard, maar dat is dus categorie beleggen.

*knip* geen AI antwoorden

[ Voor 182% gewijzigd door Zr40 op 10-05-2025 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
JohanNL schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 23:01:
[...]

Uiteraard, maar dat is dus categorie beleggen.
En daarmee heb je valuta risico's voldoende afgedekt. LLM's kunnen van alles roepen dat is wel duidelijk. 10-20% in USD/GBP steken gaat je als Nederlander die besteedt in euro's niet significant helpen. Door de extra valutarisico's, moeite en transactiekosten verdwijnen eventuele voordelen als sneeuw voor de zon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Pistachenootje schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 05:45:
[...]

En daarmee heb je valuta risico's voldoende afgedekt. LLM's kunnen van alles roepen dat is wel duidelijk. 10-20% in USD/GBP steken gaat je als Nederlander die besteedt in euro's niet significant helpen. Door de extra valutarisico's, moeite en transactiekosten verdwijnen eventuele voordelen als sneeuw voor de zon.
Genoeg mensen die geen cent zouden willen beleggen en dit is ook het spaartopic.
Hierbinnen was dit een concept om extra diversificatie te creëren en risico's verder te beperken.
Voor de rest sluit ik mij volledig aan bij wat AI erover heeft gezegd, daar is geen speld tussen te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
JohanNL schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 09:34:
[...]

Genoeg mensen die geen cent zouden willen beleggen en dit is ook het spaartopic.
Hierbinnen was dit een concept om extra diversificatie te creëren en risico's verder te beperken.
Voor de rest sluit ik mij volledig aan bij wat AI erover heeft gezegd, daar is geen speld tussen te krijgen.
Aangezien je zo heilig van je eigen gelijk overtuigd bent: welk percentage van je spaargeld zit in buitenlandse valuta en welke valuta zijn dat?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Modbreak:Het speculeren danwel spreiden in diverse valuta hoort niet in dit topic thuis, ook niet wanneer dat toevallig met een spaarrekening gebeurt. Open daar liever een eigen topic voor :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Over hoe de belastingdienst het ziet (volgens chatgpt):
De Belastingdienst ziet geld op buitenlandse bankrekeningen — ook als het niet in euro's is — als vermogen. Hoe het precies wordt gecategoriseerd (spaargeld of belegging) hangt af van het soort rekening en het doel van het geld:

1. Buitenlands spaargeld
Als het geld op een buitenlandse spaarrekening staat (ongeacht de valuta), dan valt het in principe onder bank- en spaartegoeden (box 3). Dit geldt ook als het in dollars, Zwitserse franken of een andere munt staat.

2. Beleggingen in vreemde valuta of via buitenlandse brokers
Als het geld is belegd in bijvoorbeeld:

vreemde valuta (zoals een valutarekening),
buitenlandse aandelen of fondsen,
crypto via buitenlandse platforms,
dan wordt het gezien als beleggingen, ook in box 3.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
Zr40 schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 10:10:
[modbreak]Het speculeren danwel spreiden in diverse valuta hoort niet in dit topic thuis, ook niet wanneer dat toevallig met een spaarrekening gebeurt. Open daar liever een eigen topic voor :)[/]
Dan zou ik een naamswijziging voorstellen: Het spaartopic -> Het euro spaartopic
Anders blijft deze verwarring bestaan.

[ Voor 5% gewijzigd door JohanNL op 10-05-2025 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceowl
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10-05 15:16
Ik wil voor het eerst een spaarrekening openen kan iemand mij een bank aanbevelen? B.v.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
spaceowl schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 12:52:
Ik wil voor het eerst een spaarrekening openen kan iemand mij een bank aanbevelen? B.v.d.
Begin met een spaar rekening bij je eigen (betaalrekening)bank waar je je basisreserve stalt. Je krijgt daar momenteel weinig rente, zo'n 1%-2% maximaal. Voor extra geld dat je "minder snel" nodig hebt kun je het beste de laatste paar honderd posts in dit topic terug lezen. Dan meer specifiek vragen stellen met spaardoel, indicatie van het bedrag, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
W1ck1e schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 10:22:
Over hoe de belastingdienst het ziet (volgens chatgpt):

[...]
Ik ben wel benieuwd of dat overeenkomt met hoe de belastingdienst het ziet zonder Chatgpt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
spaceowl schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 12:52:
Op dit moment Garantibank. 2,8% rente gegarandeerd voor nieuwe klanten. Niet te lang wachten. En jij bent een nieuwe klant. Om te beginnen dus maar eens een rekening openen bij een kleinere bank onder het NL DGS.
Vragen, niet stellen maar antwoorden zoeken in dit draadje. Ik ben ervan overtuigd dat de meeste vragen die je nu hebt al beantwoord zijn. Succes en veel lees plezier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
DjoeC schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 12:59:
[...]

Ik ben wel benieuwd of dat overeenkomt met hoe de belastingdienst het ziet zonder Chatgpt?
Volgens mij ziet de belastingdienst het inderdaad als spaargeld.

Ikzelf zie het als gokken of speculeren, dus beleggen. Maar mijn visie boeit niet.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05:24
offtopic inderdaad

[ Voor 97% gewijzigd door We Are Borg op 11-05-2025 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
offtopic inderdaad

[ Voor 99% gewijzigd door We Are Borg op 11-05-2025 19:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohanNL
Bij de BD lijkt dit inderdaad niet zo eenvoudig te vinden, maar je kunt ze altijd bellen natuurlijk.
Maar het is niet moeilijker dan het is: spaarrekeningen en deposito's zijn allemaal hetzelfde voor de BD, of er nou euros, dollars of peso's op staan, het maakt allemaal niet uit.
Bij mijn laatste IB werden mijn rekeningen met vreemde valuta erop ook aangemerkt als spaartegoeden, ik ga ervan uit dat ze voor mij geen uitzondering hebben gemaakt...

[ Voor 5% gewijzigd door JohanNL op 10-05-2025 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
DjoeC schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 12:59:
[...]
Klopt volgens mij 100%.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DjoeC
Maar ze zeggen het niet als zodanig met zoveel woorden: https://www.belastingdien...egoeden_buiten_nederland/

En ik kan me zomaar voorstellen dat spaargeld valuta heen en weer schuiven tussen spaarrekeningen/rekeningen courant bij controle gezien wordt als arbitrage/beleggen/speculeren en niet meer als sparen.

Het zal dus van de situatie afhangen en daarmee lijkt mij sparen buiten de euro zone (trouwens inclusief Zweden - Klarna....) een hellend vlak in het puur sparen topic.

Maar, het ging mij in mijn reactie ook een beetje over het "gemak" waarmee ik in steeds meer topics Chatgpt, Claude of Deepseek copy-paste ZONDER harde bron(nen) vermelding zie verschijnen als "de waarheid".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
Spaargeld in andere valuta (dat op een bank of spaarrekening staat) wordt volgens mij als spaargeld gezien. Ik baseer me niet alleen op deze karige link maar op alles wat ik gelezen heb. Dat LLM AI niet te vertrouwen is ben ik met je eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeeroam
  • Registratie: Februari 2018
  • Nu online
DjoeC schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 14:29:
[...]

Maar ze zeggen het niet als zodanig met zoveel woorden: https://www.belastingdien...egoeden_buiten_nederland/

En ik kan me zomaar voorstellen dat spaargeld valuta heen en weer schuiven tussen spaarrekeningen/rekeningen courant bij controle gezien wordt als arbitrage/beleggen/speculeren en niet meer als sparen.

Het zal dus van de situatie afhangen en daarmee lijkt mij sparen buiten de euro zone (trouwens inclusief Zweden - Klarna....) een hellend vlak in het puur sparen topic.

Maar, het ging mij in mijn reactie ook een beetje over het "gemak" waarmee ik in steeds meer topics Chatgpt, Claude of Deepseek copy-paste ZONDER harde bron(nen) vermelding zie verschijnen als "de waarheid".
Bank- en spaarrekeningen (in welke valuta dan ook) zijn voor de fiscus bank- en spaarrekeningen.
Bovendien geldt hetzelfde forfaitaire rendement, ook al is dat in werkelijkheid soms in andere valuta beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harbo
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
mathijsv schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 10:23:
[...]

Ik zie nu bij de Duitse Berliner Volksbank: Tagesgeld Konto (dat is dus een "gewone" spaarrekening, dus géén deposito) met promotierente 3,10% per jaar tot 31 augustus 2025, als je de rekening uiterlijk 31 mei opent. Ik weet niet zeker of ie ook door Nederlanders is te openen, maar in de online aanmelding kun je in ieder geval kiezen voor de Nederlandse nationaliteit. Wie probeert het?

https://www.berliner-volk...en/anlegen/tagesgeld.html
Nu 0,75% (ook voor 31 mei)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Maar ook hier loop ik tegen het wohnsitzland probleem aan.

Het lijkt er op dat de 3,10% verdwenen is.

edit: Ik vermoed dat de actie veel sneller gegaan is dan de bank verwacht heeft. Dan maar eerder beeindigen. Net zoals de Garantibank aan het eind van vorig jaar.

[ Voor 35% gewijzigd door W1ck1e op 12-05-2025 07:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harbo
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
W1ck1e schreef op zondag 11 mei 2025 @ 16:14:
[...]

Niet meer moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeeroam
  • Nu online
W1ck1e schreef op zondag 11 mei 2025 @ 16:14:
[...]

edit: Ik vermoed dat de actie veel sneller gegaan is dan de bank verwacht heeft. Dan maar eerder beeindigen. Net zoals de Garantibank aan het eind van vorig jaar.
Balen De actie is al afgelopen voordat het "technische probleem" van het verplichte Duitse adres is opgelost.
Mooi hoor. Gauw vergeten deze bank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Coffeeroam schreef op maandag 12 mei 2025 @ 11:06:

Balen De actie is al afgelopen voordat het "technische probleem" van het verplichte Duitse adres is opgelost.
Mooi hoor. Gauw vergeten deze bank.
Inderdaad, vertrouwen komt te voet, en gaat te paard. Maar nu niets eens gekomen. Misschien krijgt er toch nog iemand een reactie via mail op de gestelde vraag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Coffeeroam
  • Nu online
NIBC van 1.75% naar 1.55% per 14 mei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-05 18:31
Mag ik even een sanitycheck?

Normaal gesproken ben ik niet zo pieperig maar ik heb op 7 mei om "04:49u" (ik denk 's middags) vanuit Raisin een bedrag naar mijn tegenrekening (NL huisbank) laten uitbetalen. Het staat er nog altijd niet op.

Moet ik nog wat geduld hebben vanwege het weekend o.i.d.? De duur is een beetje lang t.o.v. eerdere overboekingen. Gaat om een paar K, geen megabedrag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GroteVoet459
Atomius schreef op maandag 12 mei 2025 @ 11:34:
Mag ik even een sanitycheck?

Normaal gesproken ben ik niet zo pieperig maar ik heb op 7 mei om "04:49u" (ik denk 's middags) vanuit Raisin een bedrag naar mijn tegenrekening (NL huisbank) laten uitbetalen. Het staat er nog altijd niet op.

Moet ik nog wat geduld hebben vanwege het weekend o.i.d.? De duur is een beetje lang t.o.v. eerdere overboekingen. Gaat om een paar K, geen megabedrag.
Normaliter is het inderdaad 1 á 2 werkdagen, dus vanaf woensdag is redelijk lang.
Voor mij gevoel doet Raisin alles rond het middaguur, dus misschien later vandaag nog binnen, of morgen.

Aangekondigde dalingen bij Raisin (via de site) op de spaarrekeningen:

13-Mei
Morrow Bank naar 2,00% (-0,10%)

14-Mei
TF Bank naar 2,18% (-0,07%)
Banca CF (wekelijks) naar 2,20% (-0,05%)

15-Mei
Imprebanca (4 dagen) naar 2,00% (-0,20%)

16-Mei
Banca Progetto (4 dagen) naar 2,35% (-0,05%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeeroam
  • Nu online
Hoe zit het eigenlijk met bronbelasting bij Concorsbank?
Kun je daar vrijstelling bij de bank voor vragen of doen ze dat vanzelf al op grond van je woonplaats/ID?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Coffeeroam schreef op maandag 12 mei 2025 @ 12:18:
Kun je daar vrijstelling bij de bank voor vragen of doen ze dat vanzelf al op grond van je woonplaats/ID?
Zoek anders zelf even op Consorsbank ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coffeeroam
  • Nu online
W1ck1e schreef op maandag 12 mei 2025 @ 12:22:
[...]

Zoek anders zelf even op Consorsbank ;)
Daar had ik natuurlijk dus eerst naar gezocht op hun website en kon ik natuurlijk niets over vinden, anders had ik de vraag hier niet gesteld.

Hoop alsnog dat iemand met een Concorsbank rekening gaat antwoorden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Harry720A
  • Registratie: December 2023
  • Niet online
W1ck1e schreef op maandag 12 mei 2025 @ 12:22:
[...]Zoek anders zelf even op Consorsbank ;)
Jammer dat dit forum geen duimpje naar beneden heeft,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans Denhaag
  • Laatst online: 20:52
Je kunt op dit forum naar consorsbank zoeken.
Bovenin zit een zoekvak.

[ Voor 15% gewijzigd door Hans Denhaag op 12-05-2025 13:24 ]

Wiskunde is de taal van de natuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
@Coffeeroam @Harry720A
Dan moet je de naam van de bank wel goed schrijven.
Dus zo: conSorsbank Of op "consors" zonder bank. Dank @GroteVoet459

[ Voor 12% gewijzigd door W1ck1e op 12-05-2025 13:48 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GroteVoet459
Coffeeroam schreef op maandag 12 mei 2025 @ 12:18:
Weet dat dit een dooddoener is, maar zoeken in dit forum naar "consors bronbelasting" levert binnen 1 minuut het antwoord dat je wilt, bij voorbeeld: Hansi55 in "Het spaartopic - Deel 4"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GroteVoet459
Harry720A schreef op maandag 12 mei 2025 @ 13:22:
[...]
Jammer dat dit forum geen duimpje naar beneden heeft,
Die kunnen we dan ook gebruiken voor vragen die steeds weer terug komen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harry720A
  • Niet online
GroteVoet459 schreef op maandag 12 mei 2025 @ 13:45:
[...]Die kunnen we dan ook gebruiken voor vragen die steeds weer terug komen :+
Je kunt dan ook gewoon een link of aanwijzing leveren aan degene die hulp zoekt. Dat is sneller en gastvrijer dan een beetje verveeld te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Harry720A schreef op maandag 12 mei 2025 @ 13:52:
[...]
Je kunt dan ook gewoon een link of aanwijzing leveren aan degene die hulp zoekt. Dat is sneller en gastvrijer dan een beetje verveeld te doen.
"Zoek anders zelf even op Consorsbank ;)" is volgens mij een aanwijzing.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Harry720A
  • Niet online
5 inzendingen verder.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Jerra
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 07:09

Jerra

Beunhaas in wording

Jammer dat het je niet aan staat Harry, maar het zijn nou eenmaal hele normale forum regels om te volgen. Eerst zoeken en dan pas (na)vragen, anders loopt simpelweg alle kennis en geïnteresseerden continu weg.

Dit is echt niet alleen zo op een tweakers forum, of specifiek dit topic.

Hoekwoning (130m2, geïsoleerde zolder en HR++) '73 gasloos sinds 12-2024; Adlar Aurora II 6kW, Hewalex PCWU met 300L vat, 4200wp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry720A
  • Niet online
Domme vragen bestaan niet, domme antwoorden wel.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:03

The Third Man

The Third Jellyfish

Harry720A schreef op maandag 12 mei 2025 @ 14:09:
Domme vragen bestaan niet, domme antwoorden wel.
Lijkt me weinig doms aan om iemand helpen het zelf te ontdekken. Give a man a fish, and you feed him for a day. Teach a man to fish, and you feed him for a lifetime. Als je vis voor je gepresenteerd wilt hebben kan je dat tegen betaling bij de visboer krijgen, daar zit de kneep waarom 'geef gewoon een link en doe niet verveeld' niet op z'n plaats is op een gratis forum.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Coffeeroam
  • Nu online
W1ck1e schreef op maandag 12 mei 2025 @ 13:28:
@Coffeeroam @Harry720A
Dan moet je de naam van de bank wel goed schrijven.
Dus zo: conSorsbank Of op "consors" zonder bank. Dank @GroteVoet459
Dank je, dat hielp, ik had een spelfout gemaakt. Ik had op het forum gezocht naar concorsbank. Vond ook heel wat vermeldingen en daardoor kom je niet op het idee dat het fout gespeld was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 13-05 21:09
Her blijft wel opletten in Nederland spaarland. Prima al die rente verlagingen mededelingen hier, maar de rente acties verdienen wat meer aandacht. Heb ik net tijdelijk rente bij dhb bank voor 2,15%, kunnen we alles weer verplaatsen naar ‘Garantie bank’ voor 3 maanden 2,80%. We hebben er bijna een dagtaak aan om alles bij te houden .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeeroam
  • Nu online
GroteVoet459 schreef op maandag 12 mei 2025 @ 13:44:
[...]

Weet dat dit een dooddoener is, maar zoeken in dit forum naar "consors bronbelasting" levert binnen 1 minuut het antwoord dat je wilt, bij voorbeeld: Hansi55 in "Het spaartopic - Deel 4"
Dank je, dat hielp ook. Helaas was deze post niet opgekomen met de zoekterm "Consorsbank".
Er blijkt zoveel mee aan de hand dat een pinned post over deze bank geen overbodige luxe zou zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Datisraar schreef op maandag 12 mei 2025 @ 14:16:
Her blijft wel opletten in Nederland spaarland. Prima al die rente verlagingen mededelingen hier, maar de rente acties verdienen wat meer aandacht. Heb ik net tijdelijk rente bij dhb bank voor 2,15%, kunnen we alles weer verplaatsen naar ‘Garantie bank’ voor 3 maanden 2,80%. We hebben er bijna een dagtaak aan om alles bij te houden .
Waarbij je natuurlijk "Garantibank" bedoelt. ;)
The devil is in the details

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
W1ck1e schreef op maandag 12 mei 2025 @ 14:21:
[...]

Waarbij je natuurlijk "Garantibank" bedoelt. ;)
The devil is in the details
Daarom tussen haakjes 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroteVoet459
Datisraar schreef op maandag 12 mei 2025 @ 14:16:
Die DHB Welkom is pas 2,15% sinds 23-Apr (was daarvoor 2,30%). Deze bank staat bijna nooit in de top qua rente.
De huidige Garanti Nieuwe Spaarder is al sinds 04-Apr 2,80% (was daarvoor 3,05%). Staat bijna continu in de top. Maar uiteraard niet voor iedereen beschikbaar (om het jaar weer ...).

Je moet even kijken op het moment van openen wat de beste optie is - zowel hier als op de diverse vergelijkingssites (zie TS).

En dan nog - soms heb je de dag na het afsluiten van een deposito een beter optie en dan valt er weinig te verhuizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
GroteVoet459 schreef op maandag 12 mei 2025 @ 14:33:
...
De huidige Garanti Nieuwe Spaarder is al sinds 04-Apr 2,80% (was daarvoor 3,05%). Staat bijna continu in de top. Maar uiteraard niet voor iedereen beschikbaar (om het jaar weer ...).
...
Garantibank heeft wel ook acties voor spaarders die niet de moeite nemen om de rekening op te zeggen en later weer te openen.

Als ik mij niet vergis is soms een belletje genoeg. En, wel zeker, hebben ze ook acties gehad gebaseerd op extra saldo vergeleken met dat van een eerdere datum.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raymon89
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22:25
Zojuist een Klarna Flex account geopend.
Ik las in dit topic dat je niet rechtstreeks naar dat account kon storten, dat kan nu in elk geval wel, dit account heeft een eigen IBAN. Terugstorten moet wel via je Klarna Wallet.
Daarnaast: van Revolut naar Klarna ging instant, zoals hier al eerder vermeld. Van Klarna terug naar Revolut ging echter ook instant, in tegenstelling tot de eerdere ervaringen hier.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Raymon89 schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 17:04:
Zojuist een Klarna Flex account geopend.
Ik las in dit topic dat je niet rechtstreeks naar dat account kon storten, dat kan nu in elk geval wel, dit account heeft een eigen IBAN.
...
Je kon in dit topic ook al lezen dat het wel kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpandroid
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 20:46
Zojuist email van Raisin ontvangen voor een tijdelijke refer a friend actie:

Geachte spaarder,

Een gedeelde vreugde is een dubbele vreugde: beveel Raisin nu aan en ontvang tijdelijk een bonus tot wel € 200! De succesvol doorverwezen klant ontvangt een bonus van gelijke hoogte.

Wacht niet te lang – deze actie loopt nog t/m 30 juni 2025!

Met vriendelijke groet,

Uw Raisin team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsLuke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-05 19:35
mpandroid schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 18:28:

Geachte spaarder,

Een gedeelde vreugde is een dubbele vreugde: beveel Raisin nu aan en ontvang tijdelijk een bonus tot wel € 200! De succesvol doorverwezen klant ontvangt een bonus van gelijke hoogte.

Met vriendelijke groet,

Uw Raisin team
Tot wel......wat is het addertje? Minimaal een bepaalde inleg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waalkachel2
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 16-05 15:04
Raymon89 schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 17:04:
Van Klarna terug naar Revolut ging echter ook instant, in tegenstelling tot de eerdere ervaringen hier.
Lukt dat bij jou ook na kantooruren, bij mij via ING, blijft het elke keer hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
ThijsLuke schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 19:35:
[...]

Tot wel......wat is het addertje? Minimaal een bepaalde inleg?
50 euro bij een inleg tussen 5 en 25k
100 euro tussen 25k en 50k
200 euro bij 50k of meer.

Allen voor minimaal 6 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
waalkachel2 schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 20:06:
[...]

Lukt dat bij jou ook na kantooruren, bij mij via ING, blijft het elke keer hangen.
Ligt aan ING. Klarna geeft Zweedse ibans uit, en is ING een van de weinige banken in Nederland die nog niet aan Instant Payment doet naar buitenlandse banken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:33
Ik was blij dat eindelijk mijn Advanzia rekening geopend was... Maar toen ik dan in die online banking omgeving kwam had ik geen zin meer om mijn geld erheen te verhuizen. Ik weet niet hoe dat komt. Heel gek. Toen ik ingelogd was en wat aan het klikken was schoot me binnen, ik heb ook nog Bunq met 2,51% rente met wel een goede app en ook nog in NL.
Natuurlijk, Advanzia is nog hoger met 2,72% maar de trage transacties en geen app geven me niet zo'n fijn gevoel. Ik mis een beetje een soort 'transparantie'.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• wibblemoo
Geestig dat je dan naar Bunq uitwijkt..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-05 17:06
Trishul schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 22:46:
Ik was blij dat eindelijk mijn Advanzia rekening geopend was... Maar toen ik dan in die online banking omgeving kwam had ik geen zin meer om mijn geld erheen te verhuizen.
Ah je had het vorige bankportaal van Advanzia eens moeten zien.. :+ Ben blij dat ik daar nooit zwaar aan heb getild, want dan was ik aardig wat rente misgelopen. Ik zou het nog eens heroverwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
.

[ Voor 99% gewijzigd door Rubbergrover1 op 14-05-2025 06:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niefnief
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 16-05 13:06
wibblemoo schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 20:43:
[...]

50 euro bij een inleg tussen 5 en 25k
100 euro tussen 25k en 50k
200 euro bij 50k of meer.

Allen voor minimaal 6 maanden.
Dat klinkt interessant voor mij: Ik heb 50K staan bij Distingo via Raisin. Dus als ik mijn vrouw aanmeldt via de link (met een apart/ander tegenrekeningnummer voor de zekerheid), de 50K weghaal van mijn Distingo "account" en dat bedrag via mijn vrouw bij Distingo neerzet (voor minimaal 6 maanden), dan kijgen we allebei 200 euro (400 in totaal) ? Mijn vrouw heeft nog nooit een Raisin account gehad. Dan mis ik weliswaar een aantal dagen rente op de Distingo rekening, maar dat weegt zeker niet op tegen die 400 euro. Klinkt bijna te mooi om waar te zijn, maar ik kan verder geen voorwaarden ontdekken dat dit niet is toegestaan. Of ziet iemand anders hier nog zaken die ik over het hoofd zie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
Volgens mij moet dat werken. Er zijn geloof ik meer mensen die met hun partner op hetzelfde adres van de referral actie gebruik hebben gemaakt. Als je toch 6 maanden doet, zou ik voor een vast deposito gaan en geen flexibele spaarrekening, overigens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slappyjoez
  • Registratie: Juni 2018
  • Nu online
mpandroid schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 18:28:

Geachte spaarder,

Met vriendelijke groet,

Uw Raisin team
Leuk zo'n promotionele mail (die ik overigens niet heb gehad). Ik krijg alleen maar dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VQLmhC9t2ODRg1gCOVRzHNpyTqM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/P22p6ClZ1PxYAQfIlAxR7LTS.png?f=fotoalbum_large

:P

15x Astronergy 325Wp Full Black || SMA Sunny Boy 4.0 1-fase || Zuid 40°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Registratie: November 2023
  • Niet online
niefnief schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 08:57:
[...]

Dat klinkt interessant voor mij: Ik heb 50K staan bij Distingo via Raisin. Dus als ik mijn vrouw aanmeldt via de link (met een apart/ander tegenrekeningnummer voor de zekerheid), de 50K weghaal van mijn Distingo "account" en dat bedrag via mijn vrouw bij Distingo neerzet (voor minimaal 6 maanden), dan kijgen we allebei 200 euro (400 in totaal) ? Mijn vrouw heeft nog nooit een Raisin account gehad. Dan mis ik weliswaar een aantal dagen rente op de Distingo rekening, maar dat weegt zeker niet op tegen die 400 euro. Klinkt bijna te mooi om waar te zijn, maar ik kan verder geen voorwaarden ontdekken dat dit niet is toegestaan. Of ziet iemand anders hier nog zaken die ik over het hoofd zie ?
Deze actie heeft Raisin al een paar keer gehad. Ik heb er zelf ook gebruik van gemaakt (niet op jouw manier maar ik zie verder geen voorwaarden dat wat jij wilt niet zou mogen). Ik heb toen wel een 6 maanden deposito genomen want dan heb je een hogere rente en de bonus wordt al binnen 14 dagen uitgekeerd. Je mag sowieso al niet onder de 50.000 komen in die 6 maanden. Enige voordeel van een variabele rekening is dat je het geld nog weg kan halen als je het (in noodgevallen) echt nodig hebt maar dan vervalt uiteraard de bonus.

Zorg er wel voor dat je vrouw eerst registreert via jouw link zonder al direct een spaarproduct te openen en dat ze eerst een e-mail krijgt met zoiets als "Succesvol geregistreerd via verwijslink". En ga je toch voor een variabele rekening open die dan direct met 50k als openingsbedrag en zet het er niet in stapjes op want dan vervalt de bonus omdat je onder de 50k bent gekomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luccia
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 16-05 11:12
Slappyjoez schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 09:40:
[...]

Leuk zo'n promotionele mail (die ik overigens niet heb gehad). Ik krijg alleen maar dit:
[Afbeelding]

:P
Dan heb je je waarschijnlijk niet aangemeld voor de nieuwsbrief, maar alleen service updates aan staan. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gGQq2w893m_s5MNUbQjc_z7fcbc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fNELIoN8vHZX6rFW5AYjxUnY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cindy79
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 14-05 13:40
Even een check.

Ik heb tot 22 mei een deposito lopen van Klarna voor een half jaar 5000€.
Dat was mijn 1e proef met Raisin.

Nu krijg ik steeds of ik wil verlengen,
Geen idee hoe de rente staat.

Maar als ik niks doe dan word het op mn rekening gestort incl de bonus van 50 euro,( was aanmeldbonus ) en de rente

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Cindy79 schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 10:41:
Even een check.

Maar als ik niks doe dan word het op mn rekening gestort incl de bonus van 50 euro,( was aanmeldbonus ) en de rente

Alvast bedankt
Dat staat gewoon op de website: https://www.klarna.com/nl/vaste-rekening/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
De bonus zou al bijgeschreven moeten zijn als het een 6 maand deposito is, en je je hebt aangemeld via een referral link. Zo niet, zou ik even een mailtje wagen en vragen naar de status. Als je niets doet, moet je even checken of 'automatisch verlengen' uit staat voor dit deposito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cindy79
Dankje wel voor je bericht.

Ik moest het doorgeven of ik wilde verlengen, maar heb nog niks gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cindy79
Ik heb even gebeld, en de zodra ik niet wil verlengen, word het naar mn tegen rekening geboekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanta
  • Laatst online: 23:12

Fanta

FordPerformance™️

Cindy79 schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 10:41:
Even een check.

Alvast bedankt
Wat is je vraag?

Daily driver | Ford Fanta | 280PK | Orange Fury | Performance Pack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Inmiddels beantwoord. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeeroam
  • Nu online
Trishul schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 22:46:
Ik was blij dat eindelijk mijn Advanzia rekening geopend was... Maar toen ik dan in die online banking omgeving kwam had ik geen zin meer om mijn geld erheen te verhuizen. Ik weet niet hoe dat komt. Heel gek. Toen ik ingelogd was en wat aan het klikken was schoot me binnen, ik heb ook nog Bunq met 2,51% rente met wel een goede app en ook nog in NL.
Natuurlijk, Advanzia is nog hoger met 2,72% maar de trage transacties en geen app geven me niet zo'n fijn gevoel. Ik mis een beetje een soort 'transparantie'.
Bunq transparant?? Vergeet niet dat Bunq elk moment die 2.51% kan verlagen en dat je bij Advanzia wél met zekerheid de rente 2.73% houdt gedurende tenminste 3 maanden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rechtsherstel
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 05:57
Bunq: Vanwege recente veranderingen op de markt en renteverlagingen door de Europese Centrale Bank (ECB), passen we onze rentetarieven aan.

Vanaf 20 mei 2025, zijn de nieuwe rentetarieven als volgt:
MassInterest basisrente: 1,51%
MassInterest bonusrente: 2,26%

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coffeeroam
  • Nu online
rechtsherstel schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 14:14:
Bunq: Vanwege recente veranderingen op de markt en renteverlagingen door de Europese Centrale Bank (ECB), passen we onze rentetarieven aan.

Vanaf 20 mei 2025, zijn de nieuwe rentetarieven als volgt:
MassInterest basisrente: 1,51%
MassInterest bonusrente: 2,26%
Dat bedoel ik dus. En dat kan ook zomaar nog een keer gebeuren tijdens de actieperiode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:33
Coffeeroam schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 14:11:
[...]

Bunq transparant?? Vergeet niet dat Bunq elk moment die 2.51% kan verlagen en dat je bij Advanzia wél met zekerheid de rente 2.73% houdt gedurende tenminste 3 maanden.
Ik zeg niet dat Bunq transparant is natuurlijk...
Overigens ontving ik zojuist ook een email van Bunq over die verlaging, dus die is ondertussen minder interessant geworden.

Even kijken wat ik ga doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atomius
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-05 18:31
GroteVoet459 schreef op maandag 12 mei 2025 @ 12:06:
[...]

Normaliter is het inderdaad 1 á 2 werkdagen, dus vanaf woensdag is redelijk lang.
Voor mij gevoel doet Raisin alles rond het middaguur, dus misschien later vandaag nog binnen, of morgen.

Aangekondigde dalingen bij Raisin (via de site) op de spaarrekeningen:

13-Mei
Morrow Bank naar 2,00% (-0,10%)

14-Mei
TF Bank naar 2,18% (-0,07%)
Banca CF (wekelijks) naar 2,20% (-0,05%)

15-Mei
Imprebanca (4 dagen) naar 2,00% (-0,20%)

16-Mei
Banca Progetto (4 dagen) naar 2,35% (-0,05%)
Nog steeds niks binnen. Nu maar een ticket aangemaakt bij Raisin.

Ben benieuwd wat er gebeurd kan zijn..

Edit: lol het is binnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05:24
Trishul schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 15:05:
[...]

Overigens ontving ik zojuist ook een email van Bunq over die verlaging, dus die is ondertussen minder interessant geworden.

Kies gewoon een bank met een goed track record, zowel qua rente als "ervaring" en zet het daar. Als je Bunq gisteren prima vond is het dat nu ook nog. Ja, de rente gaat omlaag, maar dat geldt voor ze allemaal en dan blijf je bezig.

Heb je Klarna en Santander Consumer Bank ook al overwogen? Ervaringen daarmee zijn in dit topic gewoon prima en de rente van SBC is al meer dan een jaar redelijk bovenas te vinden (maar niet perse de hoogste) en Klarna is relatief nieuw en volgt tot nu tor de ECB rente (momenteel zelfs hoger dan dat). En zeker Klarna open je binnen 10 minuten of zo en met instant payments in en uit heb je het geld er zo op staan en ook weer er af gehaald als dat nodig is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07:38

sanook

_/-\o_

Trishul schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 15:05:
[...]

Niks mis met Advanzia
Pagina: 1 ... 141 142 Laatste

Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.

Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.

Trade Republic heeft zijn eigen topic.

We willen hier geen persoonlijke updates zien, dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.

Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling