Voor mijzelf kijk ik wel even de kat uit de boom. Heb er nog een aantal depisito's lopen, waarvan de laatste tot november, en daar maak ik mij geen zorgen om. Maar ik was tegelijkertijd aan het rondkijken om nieuwe te openen, en daarbij heb ik ze wel overgeslagen. Gedeeltelijk ook omdat er alternatieven (buiten Raisin) zijn met gelijke rente.DjoeC schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 11:40:
[...]
Ik zit voor een deel bij BP en op basis van de door mij zelf gelezen berichten zie ik nog geen reden om te verkassen.
Wat ik hier las was dat de directie banden met de maffia had en maffia geld zo is "aangenomen" en weer is uitgeleend?Het zal toch voor iedere serieuze spaarder duidelijk zijn dat niet-zuivere banden bij elke bank in de EU voorkomen, of je hebt niet meegekregen dat er constant boetes worden uitgedeeld.
Dat is dus een directe vorm van witwassen waar de bank aan meehelpt. Dat is natuurlijk iets compleet anders dan banken die boetes hebben gekregen omdat de anti-witwas maatregelen/controles onvoldoende zijn. Immers betekent "onvoldoende controle" niet rechtstreeks dat er misbruik van wordt gemaakt. Laat staan dat bij Progetto blijkbaar de directie (/bank uberhaupt) direct er aan meewerkt.
:strip_exif()/f/image/wFNvLPnHxdSNG6kvk0nLWuHq.png?f=user_large)
/f/image/k1WLnlJ01lsZedgJA4wl7mba.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/6KuvSo1KD7Sm8VPXJTGcBoaN.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/6SVWhQuWuS6u8c3qAuNTlvWB.png?f=fotoalbum_large)